Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.574 views

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:01

Quad

Doof

Eindelijk een go gekregen van de werkgever. Huidige auto (Seat Leon ST 1.6TDI) loopt per 3 januari 2020 uit contract (verlengen mag), en is het dus tijd om iets anders uit te zoeken.

Leasebudget: €800 + 10% overschrijding
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief, en geen fabrieksopgave.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, 2 LM en praktisch alles is mogelijk.
Overige afhankelijkheden: Huidige lease regeling heeft standaard 15% eigen bijdrage op leasebudget + 10% overschrijding. (bij auto van € 880 komt het er op neer dat het eigen bijdrage € 200 is. (€ 120 + € 80)).
Specifieke wensen:
  • Compacte SUV / Crossover
  • Automaat + ACC, Stop & Go
  • Dode hoek detectie
  • ISO-fix tbv kinderstoel
  • Verder nog een hele lijst met - nice to have -
Uiteindelijke keuze:

Momenteel heb ik 2 opties uit staan:
  1. Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition met opties: ACC, achteruitrijcamera, elektrische buitenspiegels, park assist, verwarmbare voorruit en stuurwiel.
  2. Kia Niro 1.6 GDI DynamicPlusLine met opties: Metallic lak
Optie 1 is erg duur in de offerte, ik kom op zo'n 870 euro uit, hier zal flink aan gesleuteld moeten worden.
Optie 2 is dan weer heel aantrekkelijk, deze offerte komt op 820 euro uit.

Verdere opties zijn eigenlijk niet echt aanwezig, het meeste is te duur door de ongunstige regeling bij ons op het werk.

Wat de leaseregeling betreft, hier komt in januari (verwachting) een nieuwe versie van. Ik probeer sowieso tot dan te wachten met het bestellen van een auto. Huidig contract verloopt per 3 januari, maar verlengen is sowieso geen probleem (wel betaal ik 25% bijtelling).

Occasions zijn ook geen probleem, ik rij nu ook een occasion met een 24 maand contract.
Als een crossover echt geen optie lijkt te zijn, zal het mogelijk toch een station worden, en dan kijk ik naar een Toyota Corrolla TS hybride.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou de Kamiq bestellen, en dan even uitzoeken in het VCDS topic wat ze nog meer voor je aan kunnen zetten. Als je verkeersbordenherkenning hebt kun je ineens ook Lane assist en traffic jam assist hebben enzo, om een zijstraat te noemen.
40k USD...dat zal wel 70k hier worden. Zou hem best willen iig :)
Gaaf apparaat, al ziet ie er qua silhouet beter uit als die ATV achterop staat. Spoiler zou niet misstaan. Wel gemist puntje dat die laadklep niet elektrisch is.
Klein dingetje: zo hoekig en zo hard...iets zegt me dat die hier niet zomaar door de RDW keuring heen komt. Dat ding is letterlijk een rijdend moordwapen :X

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 22-11-2019 11:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39
@Quad

Ook nog gekeken naar de Kia Xceed? Leuke crossover die goed in de opties zit een goede recencies krijgt.

Vanaf 30k en in de basis al heel goed in de opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CJN26pul1mljpeOalyb1W9z2/full.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-01 22:02
@Quad Een Mazda CX-30 SkyActive-X automaat kan ook een mooie optie zijn ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Quad

Quad

Doof

Vandaag even bij Huiskes Kokkeler Hengelo geweest, de Kamiq heeft helaas geen stop&go functie, dat is waar ik een automaat wel voor zou willen. Wel de Kamiq in het echt even bewonderd, een mooie ruime auto, en ruimte op achterbank is echt super, ik kan met 1.97M achter mijzelf zitten, lukt in de huidige Seat Leon ST niet.

Dit gaat nog lastig worden, dus ga zeker even verder zoeken naar mogelijkheden (eventueel occasions).

@D_Jeff de CX-30 is er mooie wagen maar valt zeer ruim buiten budget.
@renzo4000 ik heb hier naar gekeken, maar enkel de 1.0 DynamicLine handgeschakelde versie zou in budget passen, maar mist veel opties verder.

Ik wacht offertes nog even af, en dan laat ik eerst de Niro even verder doorberekenen. Als de DynamicPlusLine sowieso kan, is dat voor 95% de optie. :)

nggyu nglyd

• D_Jeff
@Quad Als ik een beetje rondklik op directlease (met artic wit), hou ik het binnen budget (10% overspent meegenomen)

800 en geen stuiver meer:
G- comfort, stoffen bekleding, automaat

880 en geen stuiver meer:
X, Luxury, automaat, camerapakket, zwart/wit leer ("bommetje vol") -- en dan heb ik nog wat budget over

Ben je bereid de automaat te laten voor wat het is, past een 4WD zelfs (( 875 ))

• renzo4000
Die niro zit qua prijs ongeveer gelijk aan de xceed. De xceed kan je best leuk rijden met de dynamic line uitvoering, design pakket en 1.4 dct. Volgens direct lease kan dat met jouw budget of jullie hebben hele dure leasemaatschappijen...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

@quad wat is stop&go functie?

• The Eagle

The Eagle

Ik neem aan dat ie start/stop bedoelt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Quad

Quad

Doof

D_Jeff schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:45:
@Quad Als ik een beetje rondklik op directlease (met artic wit), hou ik het binnen budget (10% overspent meegenomen)

800 en geen stuiver meer:
G- comfort, stoffen bekleding, automaat

880 en geen stuiver meer:
X, Luxury, automaat, camerapakket, zwart/wit leer ("bommetje vol") -- en dan heb ik nog wat budget over

Ben je bereid de automaat te laten voor wat het is, past een 4WD zelfs (( 875 ))
Zal de CX-30 comfort wit eens bij de LM navragen.
renzo4000 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:46:
Die niro zit qua prijs ongeveer gelijk aan de xceed. De xceed kan je best leuk rijden met de dynamic line uitvoering, design pakket en 1.4 dct. Volgens direct lease kan dat met jouw budget of jullie hebben hele dure leasemaatschappijen...
LM is sowieso iets duurder dan DL aangeeft. Ivm winterbanden, eigen risico van 150, goede verzekeringen, pechhulp, luxe vervangend vervoer. Al hoef dat luxe vervangend vervoer van mij weer niet..

Niro heeft een gunstige brandstof voorschot, zal pakweg zo'n 50 euro schelen.
ACC verlaagd snelheid in geval van Kamiq tot en met 30KM/h, daaronder moet jij als bestuurder de rem en gas bedienen. Met een Stop&Go functie gaat de auto in zijn geheel met de snelheid van voorligger mee tot 0KM/h, en zal zelf, al dan niet door indrukken van een knop, weer rijden, gelijk aan je voorligger.

Werkt echt heerlijk met file en stadsverkeer.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 22-11-2019 22:17 ]

nggyu nglyd

• renzo4000
Misschien zul je dan toch je verwachtingen bij moeten stellen en in het b segment moeten gaan kijken met de wensen die je hebt. Dan kan je een rijker aangeklede auto eigen ipv een c segmenter met allerlei consessies. Daarnaast zijn suv/crossovers niet persé ruimer dan de stations/hatchbacks uitvoeringen en staan ze in de regel alleen maar "hoger op de poten"

• Kriss0r
  • Laatst online: 14-01 09:04
Quad schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:15:
[...]]

ACC verlaagd snelheid in geval van Kamiq tot en met 30KM/h, daaronder moet jij als bestuurder de rem en gas bedienen. Met een Stop&Go functie gaat de auto in zijn geheel met de snelheid van voorligger mee tot 0KM/h, en zal zelf, al dan niet door indrukken van een knop, weer rijden, gelijk aan je voorligger.

Werkt echt heerlijk met file en stadsverkeer.
[YouTube: Skoda Octavia 3 - adaptive cruise control in stop and go traffic - aktivni tempomat v gostem prometu]
Heet inderdaad niet overal stop & go, en ga je ook niet overal zo terugvinden in de prijslijsten. Seat Arona/Ateca kent deze iig beide in de DSG technology pack.

[ Voor 18% gewijzigd door Kriss0r op 22-11-2019 22:45 ]

• The Eagle

The Eagle

ACC tot stilstand en dan weer rijden door resume van de ACC knop of aantippen gaspedaal is bij mijn weten standard icm een automaat. Handbakken gaan idd tot 30 per uur. Vziw is dat bij heel VAG zo en niet specifiek voor Skoda.

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 22-11-2019 22:50 ]

• renzo4000
Volgens mij heet dat bij VW file assistent of traffic jam assist en inderdaad alleen icm automaat.

• Quad

Quad

Doof

renzo4000 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:50:
Volgens mij heet dat bij VW file assistent of traffic jam assist en inderdaad alleen icm automaat.
En alleen icm elektronische handrem heb ik vandaag meegekregen. Daarom dat het niet in een Kamiq zit.

Ik ben er van bewust dat ik consessies moet doen. Maar wil eerst zoveel mogelijk maximaal bekijken, schrappen kan altijd nog. :)

Crossover is ook vanwege een idealere zitpositie die ik mis in de Leon ST.

Ik laat tzt wel weer weten als ik meer info heb. :)

nggyu nglyd

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Quad schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:15:
ACC verlaagd snelheid in geval van Kamiq tot en met 30KM/h, daaronder moet jij als bestuurder de rem en gas bedienen.
De Kamiq stopt ook gewoon volledig, dat is standaard bij VAG.
"In combination with DSG, the system can even brake the ŠKODA KAMIQ until it stops and have it pull away again automatically in up to three seconds."

Na die drie seconden moet je zelf remmen omdat de elektronische handrem mist. Maar dan is het de rem loslaten en even een tap op het gas geven en je gaat weer.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2019 00:34 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:48:
ACC tot stilstand en dan weer rijden door resume van de ACC knop of aantippen gaspedaal is bij mijn weten standard icm een automaat. Handbakken gaan idd tot 30 per uur. Vziw is dat bij heel VAG zo en niet specifiek voor Skoda.
Mijn 308 heeft ACC maar gooit die er zelf af bij een bepaalde snelheid. Onder de 50 werkt het sowieso niet.

Ik dacht dat hij inderdaad start/stop bedoelde maar kon me niet voorstellen dat je dat zou willen kopen. Ik zou zelfs geld betalen voor een feature die die feature blokkeert :)

Verwijderd

Ik ben er voor mezelf ook wel aardig uit denk ik zo :)

Zoals bekend twijfel ik erg hoeveel geld ik per maand uit wil geven aan een auto. Mijn budget is toereikend voor een V60/4-serie/A5/C-klasse maar de bijbehorende bijtelling (550 netto) vind ik erg fors. Zeker vergeleken met het bedrag dat ik nu betaal voor mijn 308 (150 netto). Dan ga ik 400 per maand meer betalen terwijl ik zo'n 3000km per jaar privé rijd, zo'n 8% van mijn jaarlijkse kilometers. Privé hebben we een 3008 dus die is als gezinsauto sowieso meer dan prima.

Alternatief is een klasse goedkoper of EV gaan rijden maar in beide gevallen is dat second best, omdat ik graag mijn zakelijke km's in 1 van bovengenoemde auto's rijd. De beperkte privé km's is dus eigenlijk mijn probleem.

Daarom eens gaan rekenen bij een aankoop Peugeot 107 Privé:
- aanschafwaarde: 3000
- autokosten per maand incl. afschrijving (volgens ANWB): 200
- Volvo S60 T6 R-design + opties. 70 bruto onder budget= -35
- Totale autokosten privé per maand: 165

Dan rijd ik voor 15 euro per maand meer ruim 90% van mijn kilometers in een S60 of vergelijkbaar en de korte ritjes die je met een tweede auto rijdt in de 107.

Mocht ik na een jaar toch besluiten privé te gaan rijden in de S60 dan kan ik de 107 weer verkopen.

-EDIT-
Oops, 2x onder elkaar.

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-09-2025
Nice!

Ik heb ook de T-Roc besteld.1.5 DSG Business R DSG (white silver met zwart dak). 1e week Januari mag ik rijden 😃😀
Wat zijn de eerste bevindingen na bijna een maand sturen?
Gondor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:38:
Ik heb hem nu 1 dag.
[Afbeelding]
Vergeleken met de proefrit T-Roc voelt dit veel beter, de DSG is ook beter terwijl het precies hetzelfde is/was, misschien hebben ze in de afgelopen jaar wat verbeteringen doorgevoerd.

Ja, binnenkant is echt hard plastic, Leon was echt luxe, maar toch ben ik blij met deze keuze.
(sport)Stoelen zijn heel goed, geen lende steun maar ik weet niet of ik het later na wat langere ritten wel ga missen.

Edit: En ik moet echt wennen aan een benzine met automaat na een diesel met een handbak.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Over de Niro en start/stop in files, dat werkt gewoon. Pas getest op die van mijn vriendin. Heerlijk, in de file van 140 zo naar nul. Sta je langer dan 10 seconden in de 0 km/h stand dan moet je 1 tikje (dus geen dot of whatever) gas geven om weer op je voorganger aan te sluiten. Daarna houdt die een mooie contstante pass aan met veel rollen en geen onnodig remmen.

Ook kwa materiaalgebruik vond ik de Niro erg mooi. De sleutel is bijvoorbeeld beter afgewerkt dan mijn 2 keer zo dure BMW :').

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:09
VVeld schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:47:
Nice!

Ik heb ook de T-Roc besteld.1.5 DSG Business R DSG (white silver met zwart dak). 1e week Januari mag ik rijden 😃😀
Wat zijn de eerste bevindingen na bijna een maand sturen?

[...]
Goede keuze d:)b
Ja, na een kleine maand en kleine 2000km ben ik nog steeds blij mee.
Ik moet nog meer wennen/vertrouwen in de automaat+acc combinatie in file of zelfs in bebouwde kom.
Het is spelen/uitproberen met de d/s/m standen van de automaat, het lijkt erop dat het in D stand gretiger wordt als je eventjes in s/m hebt gezet, moet wat meer testen/proberen.

Ik vind het hellen in bochten tot nu toe meevallen voor een hoge auto ondanks de winterbanden. Misschien komt dat door de R line ophanging/vering.

Electrische panorama dak is prachtig en geeft een mooie contrast i.c.m. de witte dak. En veel licht in de auto, zelfs in de winter.

White silver wordt snel vies, maar is en hele mooie kleur en past heel goed bij het model is mijn mening en die van velen die het zien.

Al met al blij, ik vind het tegenvallen van minder vermogen meevallen, denk door alle andere leuke handige dingetjes in de auto en doordat het een andere type auto is. Of ik dat na paar jaar ook zo zie is afwachten.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• D_Jeff
@Quad Ook die parameters kun je bij directlease aanpassen. (150 euro eigen risico/vervangend vervoer/winterbanden)
Indien je de Mazda CX-30 een geweldige auto vindt, vraag dan een Mazda dealer een offerte op te maken.
Kan je daarna de LM vragen de offerte te kunnen matchen.

Dat heeft mij een duurdere uitvoering opgeleverd (Comfort + 18 inch LM + leer >> Luxury + camerapakket)
Nee heb je, ja kan je krijgen -- mits je maar netjes vraagt ;)

• Quad

Quad

Doof

D_Jeff schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:50:
@Quad Ook die parameters kun je bij directlease aanpassen. (150 euro eigen risico/vervangend vervoer/winterbanden)
Ik weet het, zit elke dag rond te klikken op DL. _O- Maar gebaseerd op de offertes van de Niro en Kamiq is LM 1 enkele tientjes in de offerte duurder.
Indien je de Mazda CX-30 een geweldige auto vindt, vraag dan een Mazda dealer een offerte op te maken.
Kan je daarna de LM vragen de offerte te kunnen matchen.

Dat heeft mij een duurdere uitvoering opgeleverd (Comfort + 18 inch LM + leer >> Luxury + camerapakket)
Nee heb je, ja kan je krijgen -- mits je maar netjes vraagt ;)
De vraag aan wie? Ik ken persoonlijk de Mazda niet qua auto. Zal voor ik ergens in ga proefrijden eerst een offerte aanvragen. Ik zal morgen even een mailtje wagen of de CX-30 een optie is. :)

In elk geval thanks voor het meedenken, dat wordt erg gewaardeerd! Het is nadelig dat ik op 2 LM moet wachten en niet direct een offerte krijg, wachten is irritant. :+

nggyu nglyd

• D_Jeff
@Quad Ik stuur je een DM -- denk dat het anders teveel off-topic wordt

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:45
Leasebudget: 550 per maand
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 4 jaar (48 maanden)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, vrije keuze
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen: Kind op komst, dus met ruimte genoeg voor kinderwagen etc., en elektrisch

Bij mijn huidige werkgever rij ik al anderhalf jaar in short lease, altijd alleen zakelijk. Ik mag binnenkort een eigen auto uitzoeken en ga gezien de aanstaande gezinsuitbreiding kijken of het interessant is om ook privé te rijden, maar ik merk dat ik het enorm lastig vind.

Gezien mijn leasebudget heb ik redelijk beperkte keuze. Van mijn werkgever mag ik hier 15% boven zitten, een Model 3 zou ook mogen (voor beeldvorming: ik zit in de consultancy en ik ben de enige werknemer op dit moment zonder Tesla, maar blijkbaar ben ik de enige die niet flink boven norm wil leasen). Echter betaal ik hierdoor net geen €400,- netto per maand als ik privé zou rijden. Dit vind ik veel te veel, wat alleen maar meer wordt gezien het volgend jaar pas geleverd kan worden. Ik rij waarschijnlijk 10K-15K privé per jaar en we hebben op dit moment een private lease auto contract welke over anderhalf jaar afloopt, waardoor het een te dure grap wordt.

Oog is nu gevallen op een Nissan Leaf Tekna 62KwH, ruimte genoeg voor kinderwagen etc. en zit rond de €300,- netto wanneer ik deze volgend jaar zou rijden. Een hogere auto vind ik fijner, maar gezien mijn leasebudget heb ik alleen maar Polo's op hoge wielen zoals de T-Roc en Q2, maar ook de elektrische Kona. De Kia Niro valt ook af gezien deze pas over ruim een jaar geleverd wordt en ik waarschijnlijk in de 2021-regels val qua bijtelling.

In het kort: als ik het goed heb, is er vrijwel geen alternatief voor de Nissan Leaf qua budget en elektrisch rijden. Mocht iemand toch een andere interessante weten, hoor ik het graag :)

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:34

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Orangelights23 schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:21:
Leasebudget: 550 per maand
Contractduur: 4 jaar (48 maanden)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen: Kind op komst, dus met ruimte genoeg voor kinderwagen etc., en elektrisch

Bij mijn huidige werkgever rij ik al anderhalf jaar in short lease, altijd alleen zakelijk. Ik mag binnenkort een eigen auto uitzoeken en ga gezien de aanstaande gezinsuitbreiding kijken of het interessant is om ook privé te rijden, maar ik merk dat ik het enorm lastig vind.

Gezien mijn leasebudget heb ik redelijk beperkte keuze. Van mijn werkgever mag ik hier 15% boven zitten, een Model 3 zou ook mogen (voor beeldvorming: ik zit in de consultancy en ik ben de enige werknemer op dit moment zonder Tesla, maar blijkbaar ben ik de enige die niet flink boven norm wil leasen). Echter betaal ik hierdoor net geen €400,- netto per maand als ik privé zou rijden. Dit vind ik veel te veel, wat alleen maar meer wordt gezien het volgend jaar pas geleverd kan worden. Ik rij waarschijnlijk 10K-15K privé per jaar en we hebben op dit moment een private lease auto contract welke over anderhalf jaar afloopt, waardoor het een te dure grap wordt.

Oog is nu gevallen op een Nissan Leaf Tekna 62KwH, ruimte genoeg voor kinderwagen etc. en zit rond de €300,- netto wanneer ik deze volgend jaar zou rijden. Een hogere auto vind ik fijner, maar gezien mijn leasebudget heb ik alleen maar Polo's op hoge wielen zoals de T-Roc en Q2, maar ook de elektrische Kona. De Kia Niro valt ook af gezien deze pas over ruim een jaar geleverd wordt en ik waarschijnlijk in de 2021-regels val qua bijtelling.

In het kort: als ik het goed heb, is er vrijwel geen alternatief voor de Nissan Leaf qua budget en elektrisch rijden. Mocht iemand toch een andere interessante weten, hoor ik het graag :)
Qua leaseprijs ontloopt de Leaf+ 62kWh volgens mij amper de Tesla Model SR+. De SR+ is dan echt een no-brainer. Sneller laden (geen rapidgate), betere voorzieningen, zuiniger (range = gelijk of zelfs een fractie beter), wordt constant voorzien van updates, trekhaak mogelijk. De leaf heeft daarnaast nog een ouderwetse chademo aansluiting i.p.v. CCS :')

Afhankelijk van je reisprofiel en laadvoorzieningen zou je ook nog naar een MG ZS EV of Ioniq 38kWh kunnen kijken. Deze zijn dit jaar nog beschikbaar tegen 4% dacht ik .

Bij directlease komt de MG (luxury) op 585.- bij jouw looptijd /kilometrage d:)b

Afbeeldingslocatie: https://www.elektrischeauto.nl/wp-content/uploads/2019/07/MG_ZS_EV-01@2x-1024x576.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 25-11-2019 13:14 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Orangelights23
revolution-nl schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:04:
[...]

Qua leaseprijs ontloopt de Leaf+ 62kWh volgens mij amper de Tesla Model SR+. De SR+ is dan echt een no-brainer. Sneller laden (geen rapidgate), betere voorzieningen, zuiniger (range = gelijk of zelfs een fractie beter), wordt constant voorzien van updates, trekhaak mogelijk. De leaf heeft daarnaast nog een ouderwetse chademo aansluiting i.p.v. CCS :')

Afhankelijk van je reisprofiel en laadvoorzieningen zou je ook nog naar een MG ZS EV of Ioniq 38kWh kunnen kijken. Deze zijn dit jaar nog beschikbaar tegen 4% dacht ik .

Bij directlease komt de MG (luxury) op 585.- bij jouw looptijd /kilometrage d:)b
Thanks voor je input! Qua leaseprijs zit er toch wel een groot verschil tussen de Model 3 en Leaf+. Ik heb een aantal offertes opgevraagd en de meest uitgebreide versie van de Leaf (Tekna) is al gauw €80-€100,- goedkoper dan de Model 3, wat voor mij toch meer dan €1.000,- scheelt per jaar.

Natuurlijk zit ik heel erg te twijfelen om toch voor de Model 3 te gaan, maar stiekem baal ik dan dat ik het niet eerder dit jaar heb gekozen 8)7 en dus redenen zoek om voor iets anders te gaan omdat het mij veel geld had bespaard.

Overigens heeft de MG een bereik van rond de 250 km, Nissan Leaf+ en Model 3 rond de 350, waarbij 300 km wel mijn minimale ondergrens is. Overigens is er nog niets bekend over de Model 3 standard range, toch? Dat scheelt weer een paar tientjes per maand waarschijnlijk en daarmee zit ik nog wel over de 300 km.

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Orangelights23 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:26:
[...]

Thanks voor je input! Qua leaseprijs zit er toch wel een groot verschil tussen de Model 3 en Leaf+. Ik heb een aantal offertes opgevraagd en de meest uitgebreide versie van de Leaf (Tekna) is al gauw €80-€100,- goedkoper dan de Model 3, wat voor mij toch meer dan €1.000,- scheelt per jaar.

Natuurlijk zit ik heel erg te twijfelen om toch voor de Model 3 te gaan, maar stiekem baal ik dan dat ik het niet eerder dit jaar heb gekozen 8)7 en dus redenen zoek om voor iets anders te gaan omdat het mij veel geld had bespaard.

Overigens heeft de MG een bereik van rond de 250 km, Nissan Leaf+ en Model 3 rond de 350, waarbij 300 km wel mijn minimale ondergrens is. Overigens is er nog niets bekend over de Model 3 standard range, toch? Dat scheelt weer een paar tientjes per maand waarschijnlijk en daarmee zit ik nog wel over de 300 km.
Mocht je dit jaar nog een Tesla Model 3 willen, dan kan je die bestellen via de 'snel beschikbaar' pagina op hun website. Zelf 2K aanbetalen en daarna de order doorzetten naar de leasemaatschappij.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bamiblik schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:37:In januari mag ik ook een lease auto uitkiezen vanwege mijn nieuwe baan.
....
Zou graag de stap maken naar een ruime SUV, nieuwe Octavia 2020 (zojuist gepresenteerd) lijkt mij ook een goed alternatief, echter zijn de prijzen nog niet bekend. ....
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:21:Ik zag gisteren de nieuwe Octavia, die vind ik wel serieus mooi en (op de foto) een stuk uitdagender ogen dan het normale, wat ouderwetse, uiterlijk bij Škoda.
Ik kan je garanderen dat dat nieuwe model 5 - 10% duurder gaat worden dan de huidige Octavia's.

Het is zo voorspelbaar, die hele automarketing. Introduceer een nieuw model met de oude naam, wat iets groter / luxer en dus duurder is dan het oude model met dezelfde naam, en gegarandeerd dat een aanzien deel van de gebruikers van het oude model overstapt naar het nieuwe model, want ja - ze zijn immers merk / modeltrouw.
Zo heb ik de afgelopen 3 decades al heel wat automodellen (*) ge-upgrade zien worden van een instapper tot een B of zelfs D klasser.

Probeer die marketing prietpraat te doorzien, je emoties /enthousiasme te beteugelen en hou je keuze realistisch. Wees niet te bang om een stap "terug" te doen.

(*) auto's met dezelfde modelnaam.

[ Voor 19% gewijzigd door joopv op 25-11-2019 14:34 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Grote kans dat de Octavia een stukje duurder wordt, het gat tussen de Fabia en de Skoda wordt dan opgevuld door de Scala en de Kamiq. De Scala is eigenlijk de vreemde eend in de bijt aangezien zowel VW als Seat daar geen alternatief voor hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• D_Jeff
Just saying: Tesla M3 wordt NIET meer in 2019 geleverd.
Je moet dus al met de regels van 2020 aan de slag

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Persoonlijk was ik óf voor de Model 3 gegaan of voor de MG-ZS waarbij je een concessie moet doet in de range. Binnen je budget twee uiterste maar beide bieden enorme value for money. Iets wat je van de Leaf naar mijn inziens niet kan zeggen.

De 80-100 meerprijs voor de M3 is het echt meer dan waard, ik heb heel wat auto's gereden maar de Model 3 geeft enorm veel comfort en plezier. Het is iedere dag weer een feest om in te stappen :*)

Waarop is de ondergrens van 300km gebaseerd als ik vragen mag? Kan je thuis (op eigen terrein) laden?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Orangelights23
revolution-nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:13:
[...]

Persoonlijk was ik óf voor de Model 3 gegaan of voor de MG-ZS waarbij je een concessie moet doet in de range. Binnen je budget twee uiterste maar wel beide enorme value for money. Iets wat je van de Leaf naar mijn inziens niet kan zeggen.

De 80-100 meerprijs voor de M3 is het echt meer dan waard, ik heb heel wat auto's gereden maar de Model 3 geeft enorm veel comfort en plezier. Het is iedere dag weer een feest om in te stappen :*)

Waarop is de ondergrens van 300km gebaseerd als ik vragen mag? Kan je thuis (op eigen terrein) laden?
Wat ik begreep, is dat de Leaf, de Tekna variant, ook veel van de functionaliteiten als de Model 3 heeft (pro pilot, automatisch parkeren, etc.). Alleen qua rijcomfort is de Model 3 wel echt een stuk beter.

Ondergrens is gebaseerd op mijn werk als consultant, waarbij ik op sommige dagen makkelijk 300 km rij. Ik zit daarnaast bij veel klanten die geen oplaadpunten hebben op hun terrein, of zelfs in de buurt. Ik heb dan geen zin om na een dag werken nog 20-30 minuten te wachten, als ik dan gelijk aan de beurt zou zijn, om op te laden. Ik kan helaas niet op eigen terrein opladen, dus ben afhankelijk van oplaadpunten in de straat.

Ik zal nog eens kijken maar MG, voor mij eigenlijk een compleet onbekent merk.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Orangelights23 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:48:
[...]

Wat ik begreep, is dat de Leaf, de Tekna variant, ook veel van de functionaliteiten als de Model 3 heeft (pro pilot, automatisch parkeren, etc.). Alleen qua rijcomfort is de Model 3 wel echt een stuk beter.

Ondergrens is gebaseerd op mijn werk als consultant, waarbij ik op sommige dagen makkelijk 300 km rij. Ik zit daarnaast bij veel klanten die geen oplaadpunten hebben op hun terrein, of zelfs in de buurt. Ik heb dan geen zin om na een dag werken nog 20-30 minuten te wachten, als ik dan gelijk aan de beurt zou zijn, om op te laden. Ik kan helaas niet op eigen terrein opladen, dus ben afhankelijk van oplaadpunten in de straat.

Ik zal nog eens kijken maar MG, voor mij eigenlijk een compleet onbekent merk.
Met name door de component niet laden op eigen terrein en regelmatig ritten van meer dan 300km en niet den wens om meer de dan 20 -30 min te wachten kom je echt op de Model 3 uit.

3 fase laden op straat, en 100kW (straks 170kW) snelladen onderweg. Vooral dat laatste is erg fijn als een laadpunt in de wijk een keer niet beschikbaar is. Als je dan met een Leaf+ met <50kW 62kWh moet volladen bij een snellader wordt je niet heel gelukkig ;).

Ik heb al een aantal keer gehad dat ik leeg thuis kwam en s'avonds weer weg moest, 3 fase is dan wel echt een must, na het eten heb je weer 120km bereik erbij waardoor je toch weer ongerust op weg kan.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 26-11-2019 22:15 ]

Verwijderd

Ik heb juist om de reden (ook consultant en geen eigen laadoptie) gekozen voor een ice. Door de huidige omstandigheden dat er zo veel electrisch op de weg is, maar de openbare oplaadpunten daar nog niet mee in evenwicht zijn gekozen voor dan toch maar iets duurder, maar niet elke dag die noodzaak om de wagen op te moeten laden. Ik heb geen zin in die stress en daar heb ik eigenlijk best wel iets voor over per maand.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
D_Jeff schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:38:
Just saying: Tesla M3 wordt NIET meer in 2019 geleverd.
Je moet dus al met de regels van 2020 aan de slag
Er komen altijd wat voorraadmodellen beschikbaar (al dan niet door annuleringen). Elke dag meerdere malen de website van Tesla in de gaten houden en onmiddellijk reserveren.

• Orangelights23
naii11 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:52:
[...]

Er komen altijd wat voorraadmodellen beschikbaar (al dan niet door annuleringen). Elke dag meerdere malen de website van Tesla in de gaten houden en onmiddellijk reserveren.
Ik moet het via een leasemaatschappij doen, dus helaas kan ik het niet via Tesla zelf regelen. Waarschijnlijk ga ik de Model 3 eind 2020 aanvragen en deze in december rijden, gezien het boven leasebedrag zit en ik volgend jaar niet privé ga rijden. Voor mij uiteindelijk de goedkoopste optie.

Verwijderd

[...]

Die eigen bijdrage is aftrekbaar van je bijtelling, mits er wordt opgenomen dat het t.b.v. privé gebruik is. Bij ons is dit zinnetje op mijn verzoek, voor de zekerheid toegevoegd.

• fs0c131y
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-09-2024
--cut -- Verkeerd topic.

[ Voor 94% gewijzigd door fs0c131y op 27-11-2019 08:31 ]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38

ArCadE

No banana available

Orangelights23 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:22:
[...]

Ik moet het via een leasemaatschappij doen, dus helaas kan ik het niet via Tesla zelf regelen. Waarschijnlijk ga ik de Model 3 eind 2020 aanvragen en deze in december rijden, gezien het boven leasebedrag zit en ik volgend jaar niet privé ga rijden. Voor mij uiteindelijk de goedkoopste optie.
Ook heeft een LM vaak nog wat modellen staan die geannuleerd of terug gekomen zijn. Neem eens met hen contact op om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Verwijderd

Orangelights23 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:22:
[...]

Ik weet dat leaseplan en athlon nog wat extra Model 3's hebben besteld dit jaar. MAar daarvoor zal gelden, wie het eerst komt wie het eerst maalt!

Daarnaast zal het eerst een buffer zijn voor problemen met reeds lopende leveringen!

• naii11
Verkeerde topic.

[ Voor 89% gewijzigd door naii11 op 27-11-2019 20:15 ]

• naii11
Verkeerde topic.

[ Voor 95% gewijzigd door naii11 op 27-11-2019 20:16 ]

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 00:40
Leasebudget: €925
Contractduur: 48 maanden (4 jaar)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof, fabrieksopgave
Overige afhankelijkheden: ±100 euro eigen bijdrage als nodig
Specifieke wensen:
  • Kinderwens, dus ruimte voor kinderwagen enz.
  • Compacte SUV / Crossover of een station
  • Apple CarPlay (must have).
  • Adaptive cruise
  • Nice to have: automaat, maar zeker niet noodzakelijk
Mag een auto uitzoeken, heb helaas geen eigen oprit, waardoor volledig elektrisch mij niet heel erg ligt i.v.m. niet kunnen laden voor/bij de deur.

Renault (Franse auto's) hebben niet perse mijn voorkeur. BMW, Mercedes en Audi vind ik zonder opties behoorlijk aan de prijs. Vandaar dat mijn shortlist tot nu toe de volgende auto's bevat:

Volgende opties wil ik graag proefrijden:
  • Mazda CX-30 SKYACTIV-X 180 Luxury
  • Corolla Touring Sports Business Plus - Touring Sports
  • Kia Proceed
  • Ford Focus ST-Line Business
Ik houd wel van een 'andere' auto dan de eenheidsworst: vandaar dat mijn voorkeur op dit moment wel naar de Mazda CX30 uitgaat. Behoorlijk compleet, betaalbaar maar ... de ruimte ben ik wel erg benieuwd naar.

Hebben jullie nog suggesties die ik absoluut niet mag missen?

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01 13:57
steffeh schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:24:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof, fabrieksopgave
Specifieke wensen:
  • Adaptive cruise
Mag een auto uitzoeken, heb helaas geen eigen oprit, waardoor volledig elektrisch mij niet heel erg ligt i.v.m. niet kunnen laden voor/bij de deur.

Renault (Franse auto's) hebben niet perse mijn voorkeur. BMW, Mercedes en Audi vind ik zonder opties behoorlijk aan de prijs. Vandaar dat mijn shortlist tot nu toe de volgende auto's bevat:

• Kia Proceed
Ik houd wel van een 'andere' auto dan de eenheidsworst: vandaar dat mijn voorkeur op dit moment wel naar de Mazda CX30 uitgaat. Behoorlijk compleet, betaalbaar maar ... de ruimte ben ik wel erg benieuwd naar.

T-Cross 1.0 TSI Style 85kW Style 7-DSG, start bij 760 per maand inclusief brandstof en 201 per maand bijtelling. (https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=)

T-Roc (wat ruimer dan de T-Cross) 1.5 TSI 110kW DSG Style Business. Start op 858 per maand inclusief brandstof. (https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=)

[ Voor 9% gewijzigd door RobBrands op 28-11-2019 12:42 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
Specifieke wensen:
  • Adaptive cruise

• Kia Proceed

Goed lijstje, ik zou wel sowieso automaat nemen icm adaptieve cruisecontrol. Dan kan je (soms een optie) gewoon tot stilstand komen en weer optrekken zonder dat je daar wat voor moet doen. Bij handgeschakeld werkt het meestal alleen boven de 30 km/u.

• gwystyl
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Specifieke wensen:
  • Adaptive cruise

• Kia Proceed

Als je wat aparts wil is mijn eerste ingeving een Honda Civic. Geen SUV/station, maar wel ruimer dan de CX-30. Omdat ik zelf ook op zoek was naar een station heb ik toch voor de Corolla TS gekozen, maar als ik nu terugkijk (afgelopen 3 maanden / 15k km), zou ik maar een paar keer echt die ruimte nodig gehad hebben. Als ik nu weer zou mogen kiezen zou voor mij de keuze tussen Mazda 3 sedan, CX-30 of Honda Civic gaan denk ik.

• renzo4000
De proceed natuurlijk ;) de fraaiste uit je lijstje en in de GT Plusline met 1.4. DCT tik je al je opties aan. Maar uiteindelijk moet je gewoon gaan proefrijden...

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-01 21:04
RobBrands schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:41:
[...]

T-Cross 1.0 TSI Style 85kW Style 7-DSG, start bij 760 per maand inclusief brandstof en 201 per maand bijtelling. (https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=)

T-Roc (wat ruimer dan de T-Cross) 1.5 TSI 110kW DSG Style Business. Start op 858 per maand inclusief brandstof. (https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=)
Is volgens velen juist andersom omdat de t-cross wat vierkanter is.
In theorie zou T-roc ruimer moeten zijn idd, maar blijkbaar dus niet echt.
Specifieke wensen:

Ik houd wel van een 'andere' auto dan de eenheidsworst
Niet bepaald de meest anders, maar kijk ook even naar Ford Kuga, ik zie dat ze heel goed geprijsd is.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
791eur. Je houdt zelf nog veel over. Je kan zelf de Vignale met alle opties nog erin krijgen voor 891eur.
Je hebt niet echt iets aan de hybride als je niet kan laden maar voor jouw budget (incl brandstof), helpt dit om de "norm" verbruik lager te zetten waardoor je zelf de vol vol opties variant kan nemen.

Life is too short to drive boring cars

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01 13:57
gergs schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:37:
[...]

Is volgens velen juist andersom omdat de t-cross wat vierkanter is.
In theorie zou T-roc ruimer moeten zijn idd, maar blijkbaar dus niet echt.

[...]

Niet bepaald de meest anders, maar kijk ook even naar Ford Kuga, ik zie dat ze heel goed geprijsd is.
791eur. Je houdt zelf nog veel over. Je kan zelf de Vignale met alle opties nog erin krijgen voor 891eur.
Je hebt niet echt iets aan de hybride als je niet kan laden maar voor jouw budget (incl brandstof), helpt dit om de "norm" verbruik lager te zetten waardoor je zelf de vol vol opties variant kan nemen.
Hmm, met de kennis dat een T-cross de SUV-variant van een Polo is en de T-Roc de variant van een Golf sta ik daar wel van te kijken.

@steffeh kijk ook eens naar een Peugeot 3008. Mooie ruime SUV. Met jouw wensen en een leuke uitvoering (Blue Lease Executive PureTech 130 EAT8) zit je op ongeveer 901 euro van je budget en een bijtelling van 250 euro per maand. zie: https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 10:10
Specifieke wensen:
  • Adaptive cruise

• Kia Proceed

Met de proceed rijd je wel een station maar zeker geen eenheidsworst. Scheelt ook dat de basis versie al vol zit met kit. En als je de 1.4 gtplusline met dct neemt heb je echt sex op wielen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RobBrands schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:41:
[...]

Ik zou de T-Cross zeker niet aanraden. Hij heeft wellicht een ruimere kofferbak maar dat gaat ten koste van de achterbank, daar is hij gewoon wat smaller. Ik zou dan eerder kijken naar de T-Roc of naar de Skoda Kamiq. Zelf verkies ik de Kamiq boven de T-Roc omdat deze simpelweg goedkoper is met dezelfde uitrusting en opties en ik de T-Roc geen meerwaarde vind hebben. De Kamiq zou dan wel in dezelfde class horen als de T-Cross maar doordat de Skoda's allemaal net wat ruimer zijn dan de Volkswagens komt dat niet helemaal overeen.

Wel zijn het allemaal aardige eenheidsworst auto's, die ga je ontzettend vaak zien rijden. Wil je dat niet dan moet je eigenlijk bij VAG wegblijven.

@steffeh heb je nog een maximale fiscale waarde in gedachte? Je kan met dat budget ver komen maar dat gaat je wel bijtelling kosten.

Verwijderd

Specifieke wensen:
  • Adaptive cruise

• Kia Proceed

Proceed is een erg mooie verschijning! Bijzonder!

Nog voorkeur voor diesel of benzine?

Misschien de Grandland X nog een optie?
Veel PK en opties voor je geld, ivm hybride!

Nieuwwaarde vliegt wel omhoog, maar 300PK, 4x4 en in 7sec naar de 100 d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2019 16:30 ]

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 00:40
Thanks mannen, veel feedback! Fiscale waarde is wel een dingetje inderdaad. Liefst wel <40k blijven omdat de bijtelling anders wel heel erg hoog wordt. Brandstof type ben ik vrij in.

De t-roc en t-cross heb ik zien staan toen m'n auto voor onderhoud moest, trekken me niet echt aan.

@gwystyl wat bevalt je dan minder aan de Corolla? Vind het op oog wel een mooie auto met dito specs.

@gergs Ford Kuga is de fiscale waarde mij te hoog i.v.m. de bijtelling, zelfde geldt voor de Grandland X, beiden wel mooie wagens!

@RobBrands de 3008 is ook nog een goede optie, dank, die ga ik ook even bekijken!

M'n lijstje blijft hetzelfde, maar ga zeker eens naar de Peugeot kijken! Zaterdag proefritten proberen te maken :9

Volgde het topic eerder en toen las ik ook erg veel mensen heel erg enthousiast reageren op de Procees, dus ben heel erg benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door steffeh op 28-11-2019 18:35 ]

Verwijderd

Wellicht ook eens kijken naar de Kia Xceed. Ik zag er een review van voorbij komen en vandaag stond er een voor me bij het stoplicht, mooie wagen! Volgens mij wel een wagen redelijk in lijn met wat je zoekt.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@steffeh Op zich bevalt de Corolla prima, maar ik vond de Mazda en Civic net iets fijner. Beide hebben ook al Android Auto, wat ik nu (nog) niet heb. Een paar kleine dingen zitten voornamelijk in de navigatie/multimedia unit. Die is niet heel snel en heeft een paar irritante dingen die je wel kan veranderen, maar elke keer als de auto gestart wordt gereset worden.
Hij rijdt wel fijn, heeft goede ACC en redelijke lane keep assist en is lekker zuinig (nu gemiddeld 1:19, ik hoop nog iets zuiniger uit te komen). Komende vanaf een diesel waarmee ik ruim 900 km kon rijden (en de auto's daarvoor nog ruim meer), is om de 600-650 km tanken wel even wennen.

Ik vind een station wel erg handig en ben dat ook gewend (vorige auto's waren op 1 na allemaal stationwagons), maar ik vraag me af en toe toch af hoe vaak ik echt last zou hebben van iets minder ruimte in bijvoorbeeld de Civic hatchback (nog steeds 477 liter) of Mazda 3 sedan (met kleine laadopening vanwege sedan). Ik heb de gok nu nog niet durven nemen....

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@steffeh voor dat budget zou ik zeker de 3008 bekijken, ik vond dat van binnen een erg leuke auto met een moderne cockpit uitstraling. Buitenkant vind ik ook erg leuk om te zien in een kek kleurtje (y)
Kom je wel erg dicht tegen de 40k aan met wat courante opties:
Active, SUV
1.2 PureTech 130 EAT8 Automaat
  • Peugeot connect nav incl dab+
  • Pack city 1
  • Pack drive assist

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:35
gwystyl schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:45:
Hij rijdt wel fijn, heeft goede ACC en redelijke lane keep assist en is lekker zuinig (nu gemiddeld 1:19, ik hoop nog iets zuiniger uit te komen). Komende vanaf een diesel waarmee ik ruim 900 km kon rijden (en de auto's daarvoor nog ruim meer), is om de 600-650 km tanken wel even wennen.
Hoe hard ben je aan het trappen als je met een gen4 1.8 Hybrid Corolla maar gemiddeld 1:19 haalt?

Verwijderd

Ik ben er eindelijk ook uit :)

Het wordt de Polestar 2. Auto is snel, infotainment schijnt super te werken en boordevol opties voor een bijtelling van ongeveer 325€.

Vergelijkbaar met de Model 3 dus, maar daar rijdt half Nederland straks in rond.

• The Eagle

The Eagle

Polestar, nice. Als je het dan hebt iver geen eenheidsworst willen rijden heb je er wel eentje te pakken. Ben benieuwd :)
Volgens mij woon jij bij mij in de regio, dus als ik er eentje zie rijden kan het bijna niet missen, zal wel zwaaien dan :+

@steffeh je wilt geen eenheidsworst en dan kies je voor een SUV :+
Als ik jou was zou ik eens serieus naar een Passat station of een Superb of Octavia station kijken, in sporttrim. Wit, 18", RS spoiler bij de Octavia. Maakt het heel andere auto's.

• naii11
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:29:
Ik ben er eindelijk ook uit :)

Het wordt de Polestar 2. Auto is snel, infotainment schijnt super te werken en boordevol opties voor een bijtelling van ongeveer 325€.

Vergelijkbaar met de Model 3 dus, maar daar rijdt half Nederland straks in rond.
Scheelt wel flink in de prijs. Maar een érg mooie auto en de kwaliteit van een Volvo zal beter zijn. Veel succes ermee!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AndRo555 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:58:
[...]

Hoe hard ben je aan het trappen als je met een gen4 1.8 Hybrid Corolla maar gemiddeld 1:19 haalt?
Helemaal niet eigenlijk. Er zit één ritje NL-Polen v.v. bij waarbij ik voornamelijk 130 op cruise control heb gereden. Dat drukt het verbruik dus wat (zie spritmonitor link in sig).
Verder rij ik meestal woon-werk verkeer met zo'n 30km 80 km/h weg, daarna 35 km 100km/h snelweg en nog een stukje binnendoor van 60 km/h waarbij ik me netjes aan de snelheid hou, bijna altijd op ACC rijd en goed probeer te anticiperen. Het verbruik valt me dan ook iets tegen

• Quad

Quad

Doof

Quad schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:22:
Eindelijk een go gekregen van de werkgever. Huidige auto (Seat Leon ST 1.6TDI) loopt per 3 januari 2020 uit contract (verlengen mag), en is het dus tijd om iets anders uit te zoeken.

Leasebudget: €800 + 10% overschrijding
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief, werkelijk verbruik.
Overige afhankelijkheden: Huidige lease regeling heeft standaard 15% eigen bijdrage op leasebudget + 10% overschrijding. (bij auto van € 880 komt het er op neer dat het eigen bijdrage € 200 is. (€ 120 + € 80)).
Specifieke wensen:
  • Compacte SUV / Crossover
  • Automaat + ACC, Stop & Go
  • Dode hoek detectie
  • ISO-fix tbv kinderstoel
  • Verder nog een hele lijst met - nice to have -
Uiteindelijke keuze:

Momenteel heb ik 2 opties uit staan:
  1. Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition met opties: ACC, achteruitrijcamera, elektrische buitenspiegels, park assist, verwarmbare voorruit en stuurwiel.
  2. Kia Niro 1.6 GDI DynamicPlusLine met opties: Metallic lak
Optie 1 is erg duur in de offerte, ik kom op zo'n 870 euro uit, hier zal flink aan gesleuteld moeten worden.
Optie 2 is dan weer heel aantrekkelijk, deze offerte komt op 820 euro uit.

Verdere opties zijn eigenlijk niet echt aanwezig, het meeste is te duur door de ongunstige regeling bij ons op het werk.

Wat de leaseregeling betreft, hier komt in januari (verwachting) een nieuwe versie van. Ik probeer sowieso tot dan te wachten met het bestellen van een auto. Huidig contract verloopt per 3 januari, maar verlengen is sowieso geen probleem (wel betaal ik 25% bijtelling).

Occasions zijn ook geen probleem, ik rij nu ook een occasion met een 24 maand contract.
Als een crossover echt geen optie lijkt te zijn, zal het mogelijk toch een station worden, en dan kijk ik naar een Toyota Corrolla TS hybride.
Even een update;
Na diverse offertes te hebben gekregen, kan ik alvast enkele conclusies doen. Brandstofvoorschot is werkelijk verbruik (schatting kan via praktijkverbruik.nl redelijk goed ingecalculeerd worden).
Voor een hybride krachtbron komt het op ongeveer €240 euro neer, niet hybride € 280 euro. (1.0 of 1.4 maakt in weze niet veel uit).

Skoda Kamiq is hierdoor niet haalbaar in de automaat uitvoering. Handgeschakeld is ook erg lastig te realiseren.
Deze valt definitief af.

Kia Niro in de DynamicPlusLine is ook aan de prijs, de DynamicLine komt met €810 prima in het budget. Consessies zijn de luxe opties als verwarming, start stop knop en dode hoek detectie. Pro's zijn de hogere zit, Automaat, ACC en comfort.

Kia Ceed SW in DynamicLine is in de leaseprijs duurder, maar de fiscale waarde is lager. Netto voor mij is deze € 5 meer als de Niro. Consessies zijn ongeveer hetzelfde als de Niro, en een lage zit. De pro's zijn dan wel met automaat, ACC en de bak met ruimte achterin.

Toyota Corolla BusinessPlus was ook boven het budget. Ik kijk nog naar de Toyota Corolla Business. Deze lijkt zelfs onder de € 800 uit te komen. Maar ik heb daarin nog niet duidelijk wat hier de opties in zijn tov Ceed SW. Offerte is wel voor aangevraagd.

Lijkt me duidelijk dat ik erg neig naar een automaat met acc en automatisch stoppen en verder rijden. Daarbij zijn nog meer keuzes die gemaakt moeten worden, hogere zit (Niro) maar wel beperktere ruimte of weer laag (Ceed SW, Corolla ST) maar enorme bak met ruimte achterin, wat weer handig is voor vakanties / kinderwagen vanwege het kleintje wat op komst is.

Keuzes, keuzes. ;)

nggyu nglyd

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb een offerte (of eigenlijk twee) ingeleverd bij de leasemij voor een Arteon. Business R Exclusive, 2.0TSI met Advance pakket en nog wat extra's. Een offerte met de standaard bekleding (half leder, half suede look alcantara) en een met vol leder.

Now we wait.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Quad schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:33:
[...]

Even een update;
Na diverse offertes te hebben gekregen, kan ik alvast enkele conclusies doen. Brandstofvoorschot is werkelijk verbruik (schatting kan via praktijkverbruik.nl redelijk goed ingecalculeerd worden).
Voor een hybride krachtbron komt het op ongeveer €240 euro neer, niet hybride € 280 euro. (1.0 of 1.4 maakt in weze niet veel uit).

Skoda Kamiq is hierdoor niet haalbaar in de automaat uitvoering. Handgeschakeld is ook erg lastig te realiseren.
Deze valt definitief af.

Kia Niro in de DynamicPlusLine is ook aan de prijs, de DynamicLine komt met €810 prima in het budget. Consessies zijn de luxe opties als verwarming, start stop knop en dode hoek detectie. Pro's zijn de hogere zit, Automaat, ACC en comfort.

Kia Ceed SW in DynamicLine is in de leaseprijs duurder, maar de fiscale waarde is lager. Netto voor mij is deze € 5 meer als de Niro. Consessies zijn ongeveer hetzelfde als de Niro, en een lage zit. De pro's zijn dan wel met automaat, ACC en de bak met ruimte achterin.

Toyota Corolla BusinessPlus was ook boven het budget. Ik kijk nog naar de Toyota Corolla Business. Deze lijkt zelfs onder de € 800 uit te komen. Maar ik heb daarin nog niet duidelijk wat hier de opties in zijn tov Ceed SW. Offerte is wel voor aangevraagd.

Lijkt me duidelijk dat ik erg neig naar een automaat met acc en automatisch stoppen en verder rijden. Daarbij zijn nog meer keuzes die gemaakt moeten worden, hogere zit (Niro) maar wel beperktere ruimte of weer laag (Ceed SW, Corolla ST) maar enorme bak met ruimte achterin, wat weer handig is voor vakanties / kinderwagen vanwege het kleintje wat op komst is.

Keuzes, keuzes. ;)
Ga vooral rijden met zo goed mogelijk de goede uitvoering. Voordeel bij zowel Kia als Toyota is dat de optielijst niet zo lang is, dus dat een uitvoering al gauw zo is zoals je hem zou bestellen. Ik vond de meerprijs van de DynamicPlusLine tov DynamicLine wel de moeite waard bij de Ceed, maar de Niro zou te duur worden. Volgens mij zijn de pakketten inmiddels wel iets veranderd t.o.v. toen ik aan het zoeken was begin dit jaar.
Bij ons viel de Niro af bij de proefrit omdat hij zo log en traag aanvoelde. De ProCeed omdat mijn vrouw gelijk een zere rug kreeg van de stoel (ivm dubbele scoliose, die van de gewone Ceed zonder sportstoelen waren wel fijn)
Wat betreft Ceed vs Corolla vond ik het dashboard van de Corolla er mooier/cleaner uitzien, maar de multimedia/navi van de Ceed werkt beter en sneller. Ik weet niet of de navi van de Ceed ook al een update heeft gehad zoals de Niro?
De automaten werken ook nogal verschillend. De 140pk icm DCT maakt van de Ceed een vlotte auto, terwijl de eCVT in de Corolla er voor zorgt dat de relatie tussen stand van het gaspedaal/toerental weinig te maken heeft met hoe hard je optrekt. Dat zorgt ervoor dat het nogal afstandelijk aanvoelt. De Corolla is wel zuiniger en schakelt naadloos over, zowel in versnellingsverhouding als schakelen tussen benzinemotor met ofzonder elektrische ondersteuning.

• Kriss0r
[...]

Even een update;

Deze valt definitief af.

Keuzes, keuzes. ;)
Met een Ceed en Corolla laat je de SUV-wens varen.. met een compacte SUV had je al een kleine kofferruimte op het oog, is een E-Golf met dodehoeksensoren dan geen optie voor je? :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:50
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:57:
Ik heb een offerte (of eigenlijk twee) ingeleverd bij de leasemij voor een Arteon. Business R Exclusive, 2.0TSI met Advance pakket en nog wat extra's. Een offerte met de standaard bekleding (half leder, half suede look alcantara) en een met vol leder.

Now we wait.
Mooie auto, in mijn ogen eigenlijk de enige mooie Volkswagen :P
Welke kleur ga je voor?

Waarom ga je voor de Arteon en niet voor de nieuwe S60 (of andere auto in die klasse)?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tankiej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:22:
[...]

Mooie auto, in mijn ogen eigenlijk de enige mooie Volkswagen :P
Welke kleur ga je voor?

Waarom ga je voor de Arteon en niet voor de nieuwe S60 (of andere auto in die klasse)?
Ik ga voor Mangan Grey, wat eigenlijk gewoon heel donker grijs is. Saai? Wellicht, maar ik vind grijs de mooiste kleur voor auto's. En daarnaast is de Arteon alleen verkrijgbaar in wit, zwart, lichtgrijs en donkergrijs. Dat geel vind ik gewoon een grap, ik hoef geen uithangbord om in te rijden.

De S60 heb ik ook lang op m'n shortlist gehad, mooie auto en van binnen helemaal up to date. Alleen de kofferbak is zo onpraktisch waar de Arteon (en A5 en BMW4) een hatch hebben met een zee aan ruimte. Verder vind ik het design van de nieuwe S60 eigenlijk niet mooier dan dat van m'n huidige S60 uit 2017.

De A5 staat ook nog altijd in de shortlist, maar is nog eens een 5k duurder dan de Arteon en die vind ik qua kosten duur genoeg (€52k fiscale waarde). Dat geldt ook voor de BMW4 die van binnen ook nog eens veel minder ruim voelt dan de beide modellen uit de VAG stal.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-11-2019 11:28 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:09:
Polestar, nice. Als je het dan hebt iver geen eenheidsworst willen rijden heb je er wel eentje te pakken. Ben benieuwd :)
Volgens mij woon jij bij mij in de regio, dus als ik er eentje zie rijden kan het bijna niet missen, zal wel zwaaien dan :+
Ik zal je de kleur doorgeven zodra ik daar uit ben ;) Zijn allemaal wat saai en moeilijk om op basis van wat filmpjes en de configurator te besluiten. Komende week bestellen in elk geval.

Ben wel benieuwd of er veel Polestars gaan rijden. Is, in mijn ogen, toch wel een serieus alternatief op de model 3 als je pas in 2020 kunt bestellen.

@AllSeeyinEye heb je de auto's ook proefgereden? Deze wat sportievere VAG auto's krijgen toch vaak het commentaar dat er weinig dynamiek en sportiviteit in zit. Dat schijnt bij de S60, bmw4 en 508 weer beter te zijn. Tenzij je dat niet van belang vindt natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2019 11:36 ]

• The Eagle

The Eagle

Enig idee van de levertijd van die Polestar?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:34:
[...]

@AllSeeyinEye heb je de auto's ook proefgereden? Deze wat sportievere VAG auto's krijgen toch vaak het commentaar dat er weinig dynamiek en sportiviteit in zit. Dat schijnt bij de S60, bmw4 en 508 weer beter te zijn. Tenzij je dat niet van belang vindt natuurlijk.
Ik heb de S60 (de nieuwe) een volledige dag meegekregen van de dealer. De A5 heb ik vaker gereden proefrit en collega) en de Arteon een proefrit van een uur of 2 waarin ik verschillende scenario's getest heb. De 4 Serie heb ik een aantal jaren terug een middagje mee gehad.

Qua sportiviteit staat de 4 Serie absoluut op 1: achterwiel aangedreven. De S60 gaat ook goed maar doet in mijn ogen niet heel veel meer dan de Arteon en de A5 die grotendeels gelijk zijn qua rijden.

De 508 heb ik niet proefgereden want spreekt me simpelweg niet aan.

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-11-2019 11:39 ]

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:37:
Enig idee van de levertijd van die Polestar?
Volgens de chat mei 2020.

• Quad

Quad

Doof

gwystyl schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:08:
[...]

Ga vooral rijden met zo goed mogelijk de goede uitvoering. Voordeel bij zowel Kia als Toyota is dat de optielijst niet zo lang is, dus dat een uitvoering al gauw zo is zoals je hem zou bestellen. Ik vond de meerprijs van de DynamicPlusLine tov DynamicLine wel de moeite waard bij de Ceed, maar de Niro zou te duur worden. Volgens mij zijn de pakketten inmiddels wel iets veranderd t.o.v. toen ik aan het zoeken was begin dit jaar.
Prijsverschil DL of DPL vind ik zelf wel fors (€ 60), elke euro extra komt uit eigen zak zeg maar.
Bij ons viel de Niro af bij de proefrit omdat hij zo log en traag aanvoelde. De ProCeed omdat mijn vrouw gelijk een zere rug kreeg van de stoel (ivm dubbele scoliose, die van de gewone Ceed zonder sportstoelen waren wel fijn)
Proefrit heb ik in de Niro gemaakt in de oude versie, maar wel met alle mogelijke opties. Maar qua snelheid is de sportstand wel prima, wel erg onrustig! Standaard instelling is gewoon comfortabel.
Wat betreft Ceed vs Corolla vond ik het dashboard van de Corolla er mooier/cleaner uitzien, maar de multimedia/navi van de Ceed werkt beter en sneller. Ik weet niet of de navi van de Ceed ook al een update heeft gehad zoals de Niro?
Huidige Ceed heeft hetzelfde multimedia systeem als de Niro, als ik de dealer moet geloven. 10" scherm, UVO connect e.d..
De automaten werken ook nogal verschillend. De 140pk icm DCT maakt van de Ceed een vlotte auto, terwijl de eCVT in de Corolla er voor zorgt dat de relatie tussen stand van het gaspedaal/toerental weinig te maken heeft met hoe hard je optrekt. Dat zorgt ervoor dat het nogal afstandelijk aanvoelt. De Corolla is wel zuiniger en schakelt naadloos over, zowel in versnellingsverhouding als schakelen tussen benzinemotor met ofzonder elektrische ondersteuning.
We gaan het vermoedelijk meemaken hoe het comfort van beide automaten is.
Kriss0r schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:14:
[...]

Met een Ceed en Corolla laat je de SUV-wens varen.. met een compacte SUV had je al een kleine kofferruimte op het oog, is een E-Golf met dodehoeksensoren dan geen optie voor je? :)
Ja klopt, maar komt ook omdat de Ceed SW en Corolla Business gelijk zijn aan elkaar en weer gelijkwaardig zijn aan de Niro qua opties. En dan komen weer zaken om de hoek kijken in hoeverre ik toch de kofferruimte wil inleveren (ik ben wel verwend met de huidige Leon ST..)

Maar ja, Ceed SW is duurder, de Corolla zal qua prijs gelijk of goedkoper zijn dan de Niro. Dit is nog afwachten. Enfin, maandag maakt mijn vrouw kennis met beide Kia's.

nggyu nglyd

• Kriss0r
Quad schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:18:
[...]

Prijsverschil DL of DPL vind ik zelf wel fors (€ 60), elke euro extra komt uit eigen zak zeg maar.

[...]

Proefrit heb ik in de Niro gemaakt in de oude versie, maar wel met alle mogelijke opties. Maar qua snelheid is de sportstand wel prima, wel erg onrustig! Standaard instelling is gewoon comfortabel.

[...]

Huidige Ceed heeft hetzelfde multimedia systeem als de Niro, als ik de dealer moet geloven. 10" scherm, UVO connect e.d..

[...]

We gaan het vermoedelijk meemaken hoe het comfort van beide automaten is.

[...]

Ja klopt, maar komt ook omdat de Ceed SW en Corolla Business gelijk zijn aan elkaar en weer gelijkwaardig zijn aan de Niro qua opties. En dan komen weer zaken om de hoek kijken in hoeverre ik toch de kofferruimte wil inleveren (ik ben wel verwend met de huidige Leon ST..)

Maar ja, Ceed SW is duurder, de Corolla zal qua prijs gelijk of goedkoper zijn dan de Niro. Dit is nog afwachten. Enfin, maandag maakt mijn vrouw kennis met beide Kia's.
En een nieuwe Leon ST? :) Ultimate modellen zijn best goed uitgerust.. alleen geen dodehoek..

Seat Arona lijkt een goedkoop zusje van de Kamiq, krijg ik niet voorbij de 880 per maand geklikt op leaseplandirect?

• renzo4000
gwystyl schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:08:
[...]

G
Really? Ik had bij de Corolla echt het idee dat er iemand van de productafdeling een zwaar weekend had gehad en een playmobil dashboard/interieur in elkaar had geknipt en geplakt, vooral die Navi is echt niet te doen en daar kijk je wel de hele tijd tegenaan. :+

Maar ja, zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen ;)

Corolla vs Ceed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TmtH4Jpzw38Tn2Yps2fKfMyZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/10IScOC4iOiupVNJWDHfEU2D/full.jpg

Persoonlijk ben ik nog in afwachting van mijn Proceed die in januari geleverd gaat worden in de uitvoering 14.DCT GTplusline. Hoewel ik nooit gedacht had in een Kia te gaan rijden was ik aangenaam verrast door deze (specifieke) uitvoering. Kwaliteitsbeleving on par met de Golf, rijdt strak doch comfortabel en redelijk vlot. Het blijkt ook dat deze 1.4 nog voorzichtig door kia op 140pk is gezet in de specs maar op de rollerbank van autoweek bleek hier bijna 160pk uit te komen. Daarnaast zijn de opties bij Kia lekker overzichtelijk en heb ik nu full options voor nog geen 40k!

Nog een fotootje om het af te leren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LOaXpLJtU3lksKgEaj8BZoGm/full.jpg

Ik zeg het niet zo gauw over een auto... maar wat een lekkere kont! En dat voor een c-segementer die ook nog eens lekker ruim is en bijna 600liter bagage mee kan nemen.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 19:08
[...]
Het zijn met name die 18 inch velgen die de prijs van de DynamicPlusLine behoorlijk opdrijft, die banden zijn nu eenmaal duurder dan 16 inch, daarnaast zorgen die velgen voor 1000 euro extra bpm. Persoonlijk zou ik graag zien dat die 18 inch velgen optioneel worden bij de DynamicPlusLine.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn mogelijke nieuwe werkgever biedt een bruto leasebudget aan van 940eur. Mijn enorme voorkeur gaat naar een Audi E-tron waarbij ik slechts 320eur aan bijtelling kwijt ben en toch een prachtige bolide mag rijden.

Leasebudget: €940 + (overschrijding onbekend)
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: onbekend
Brandstof: Elektrische oplaadpaal aan huis, win-win situatie?
Specifieke wensen:Audi E-tron / Audi A5

Ik ben enorm enhousiast over de e-tron ondanks die slechts een actieradius van 300km heeft. Ik vroeg me dan ook af hoe verder te handelen wat betreft de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik zou graag de 940 (werkgever) + 100 ( eigen bijdrage) betalen om een leuk uitgevoerde e-tron voor 60 maanden te rijden. Bijtelling is immers 4%.

is dit mogelijk of zie ik wat over het hoofd?

• Reinier
  • Laatst online: 15:31

Reinier

\o/

Bijtelling is effectief meer dan 4% vanwege de behoorlijke catalogusprijs van een e-tron. En is hij nog dit jaar te krijgen?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

devazox schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:54:
Mijn mogelijke nieuwe werkgever biedt een bruto leasebudget aan van 940eur. Mijn enorme voorkeur gaat naar een Audi E-tron waarbij ik slechts 320eur aan bijtelling kwijt ben en toch een prachtige bolide mag rijden.

Leasebudget: €940 + (overschrijding onbekend)
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: onbekend
Brandstof: Elektrische oplaadpaal aan huis, win-win situatie?
Specifieke wensen:Audi E-tron / Audi A5

Ik ben enorm enhousiast over de e-tron ondanks die slechts een actieradius van 300km heeft. Ik vroeg me dan ook af hoe verder te handelen wat betreft de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik zou graag de 940 (werkgever) + 100 ( eigen bijdrage) betalen om een leuk uitgevoerde e-tron voor 60 maanden te rijden. Bijtelling is immers 4%.

is dit mogelijk of zie ik wat over het hoofd?
Als t een beetje in lijn is met een Model S reken dan op een 1500 in de maand?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:43
@devazox Met winterbanden/stelpost laadpaal en energievoorschot zit je met een "kale" op ~ 1250,-.Met 300 eigen bijdrage kom je rond de 475 netto bijtelling uit. Afhankelijk van inkomen kan het wat verschillen. In dit voorbeeld 80k. Dan moet je heb nog wel binnen een paar weken kunnen rijden. Vraag me ook af of ze meteen een leaseauto regelen? Niet eerst voorloper in de proeftijd? In 2020 ga je naar 600 netto bijtelling. (Ben uitgegaan van 48/30k.)

[ Voor 32% gewijzigd door Inspired op 29-11-2019 21:45 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Helaas is de Alphabet calculator momenteel down maar volgens mij is de E-tron bruto zelfs nog duurder dan 1250, al zijn de prijzen bij ons inclusief brandstof.

Er zijn nog wel voorraad E-trons volgens de website. Al vertelde de dealer mij 6 weken terug dat het geen zin heeft om daar nog op te gokken. Maar goed, ze staan er nu wel.

iPace is rond de 1450 voor 48 maanden 40.000km.

Ik vind de radius van 300 (in theorie, praktijk zal lager zijn) wel heel erg matig. Neem aan dat je een lease auto krijgt omdat je het land door moet? Dan ga je zonder tussentijds laden een deel van NL niet kunnen bereiken. Vraag jezelf af of je daar 5 jaar lang zin in hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2019 21:55 ]

• Inspired
@Verwijderd de 1250 is bij LP direct obv 48/30k met winterbanden en brandstofvoorschot. Via een (grote) WG kan het best nog wat lager. 30k per jaar is obv 200 werkbare dagen 150km per dag. Dat is met een e-tron prima te doen zou ik zeggen. De 300 is wel praktijd range en eventueel kun je natuurlijk op bestemming ook laden. Je moet niet elke dag 500km willen rijden maar obv van 30k per jaar zal @devazox dat ook niet van plan zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 29-11-2019 22:06 ]

Verwijderd

@Inspired wel als het dagelijks gelijk is qua locatie. Bij detachering bijvoorbeeld. Als je sales of consultancy doet dan is de kans groot dat je af en toe kantoor en klanten afwisselt. Iedere klant die op 120km afstand of meer ligt zou ik al niet aandurven zonder laden. Je zou dan in regio Utrecht moeten wonen om vrijwel het hele land te bereiken.

Ikzelf haal ook 30k per jaar, maar wel verdeeld over kantoor (20km) en klanten.

• Inspired
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:08:
@Inspired wel als het dagelijks gelijk is qua locatie. Bij detachering bijvoorbeeld. Als je sales of consultancy doet dan is de kans groot dat je af en toe kantoor en klanten afwisselt. Iedere klant die op 120km afstand of meer ligt zou ik al niet aandurven zonder laden. Je zou dan in regio Utrecht moeten wonen om vrijwel het hele land te bereiken.

Ikzelf haal ook 30k per jaar, maar wel verdeeld over kantoor (20km) en klanten.
Met de e-tron kun je prima 240km rijden. Ook in de winter. En nogmaals, laden bij een klant is natuurlijk ook steeds vaker een optie. Maar goed, we kennen verder de situatie ook niet. Ik heb zelf een EV maar rij alleen prive af en toe meer dan 30km per dag. :) Dat kan hier natuurlijk ook zomaar het geval zijn. En mijn contract is zelfs obv 35k.

• devazox
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:42:
@devazox Met winterbanden/stelpost laadpaal en energievoorschot zit je met een "kale" op ~ 1250,-.Met 300 eigen bijdrage kom je rond de 475 netto bijtelling uit. Afhankelijk van inkomen kan het wat verschillen. In dit voorbeeld 80k. Dan moet je heb nog wel binnen een paar weken kunnen rijden. Vraag me ook af of ze meteen een leaseauto regelen? Niet eerst voorloper in de proeftijd? In 2020 ga je naar 600 netto bijtelling. (Ben uitgegaan van 48/30k.)
Vraag me af wat ik fout doe. Volgens leaseplan is de e-tron plus dit jaar nog beschikbaar voor 987eur pm (30k pj). Daarmee kwam ik uit op 320 in de bijtelling (ex eigen bijdrage, is dit uberhaupt altijd van toepassing?). Al met al ben ik wel bereid 500 aan kosten af te dragen om de 50 plus te rijden. Ben echter niet helemaal thuis in leasecontracten dus weet niet of dit uberhaupt mogelijk is.

Is een A5 beter mogelijk?

• Inspired
@devazox dat is kale leaseprijs. Er komt nog voorschot bij voor stroom, laadpaal en winterbanden. Ga je richting 1250. Is ook even belangrijk wat de looptijd is bij je WG en of het 940 in of ex brandstof is. 940 met brandstof is alweer een stuk minder budget bij een A5 bv. Als het 940 incl brandstof is dan kom je op de instap A5 uit bij 48/30km.

Zie; https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=

Met brandstof 940.

[ Voor 67% gewijzigd door Inspired op 29-11-2019 22:39 ]

Verwijderd

Het nadeel van instap is dat dat bij Audi ook echt instap is.

• devazox
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:30:
@devazox dat is kale leaseprijs. Er komt nog voorschot bij voor stroom, laadpaal en winterbanden. Ga je richting 1250. Is ook even belangrijk wat de looptijd is bij je WG en of het 940 in of ex brandstof is. 940 met brandstof is alweer een stuk minder budget bij een A5 bv. Als het 940 incl brandstof is dan kom je op de instap A5 uit bij 48/30km.

Zie; https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=

Met brandstof 940.
Kan het niet ex laadpaal en brandstofvoorschot doordat deze op eigen kosten worden betaald? En winterbanden niet nodig? Elektrisch lijkt me ook gunstig voor werkgever dus een gouden middenweg lijkt me niet onmogelijk?

Natuurlijk probeer ik het meeste eruit te halen en een hoge eigen bijdrage zou dan ook geen probleem zijn. Echter moet ik wel realistisch blijven met de mogelijkheden voor het budget wat ik krijg.

Verwijderd

Bij ons niet. Daar is het inclusief laadpaal en voorschot en winterbanden en vervangend vervoer. Ligt aan je werkgever maar zonder al die zaken lijkt mij onlogisch. Je moet immers ook laden en veilig kunnen rijden. Het is ook niet alsof je geen laadpaal nodig hebt. Zelf betalen zou kunnen, maar waarom dan moet het alsnog verrekend worden dus de werkgever is die kosten ook dan kwijt. Zeker met die range van de E-tron wil je ook gewoon een laadpaal.

A5 kost bij ons rond de 1250 inclusief brandstof. Ligt er dus aan of jouw budget inclusief is. 30% budget overschrijding wordt ook niet overal geaccepteerd.

Bij Udenhout staan er nog een aantal op voorraad overigens. Volgens mij wel kale modellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2019 22:52 ]

• Inspired
devazox schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:47:
[...]
Kan het niet ex laadpaal en brandstofvoorschot doordat deze op eigen kosten worden betaald? En winterbanden niet nodig? Elektrisch lijkt me ook gunstig voor werkgever dus een gouden middenweg lijkt me niet onmogelijk?

Natuurlijk probeer ik het meeste eruit te halen en een hoge eigen bijdrage zou dan ook geen probleem zijn. Echter moet ik wel realistisch blijven met de mogelijkheden voor het budget wat ik krijg.
Alles kan. Maar eigen bijdrage is zelf betalen. Als het budget 949 incl. is zou je met 300 eigen bijdrage een e-tron kunnen rijden. Moet de WG dat wel toestaan en moet je nog deze kunnen krijgen dit jaar. Denk dat het laatste lastig is omdat het een “goedkoop” model is. Winterbanden zijn via de WG tegenwoordig vaak verplicht. Let ook even op dat het voorschot vaak vrij positief ingeschat is. Mijn Model 3 verbruikt wel iets meer dan wat de LM als voorschot heeft.

Daarbij vraag ik me ook nog even af of je al meteen een auto kunt bestellen. Vaak moet je de proeftijd met een voorloper uitzitten. Als laatste; als je 300 mag plussen zul je waarschijnlijk de auto mee moeten nemen bij vertrek. Ook iets om rekening mee te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 29-11-2019 22:55 ]

• devazox
Inspired schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 22:50:
[...]

Alles kan. Maar eigen bijdrage is zelf betalen. Als het budget 949 incl. is zou je met 300 eigen bijdrage een e-tron kunnen rijden. Moet de WG dat wel toestaan en moet je nog deze kunnen krijgen dit jaar. Denk dat het laatste lastig is omdat het een “goedkoop” model is. Winterbanden zijn via de WG tegenwoordig vaak verplicht. Let ook even op dat het voorschot vaak vrij positief ingeschat is. Mijn Model 3 verbruikt wel iets meer dan wat de LM als voorschot heeft.

Daarbij vraag ik me ook nog even af of je al meteen een auto kunt bestellen. Vaak moet je de proeftijd met een voorloper uitzitten. Als laatste; als je 300 mag plussen zul je waarschijnlijk de auto mee moeten nemen bij vertrek. Ook iets om rekening mee te houden.
In principe zou je dan op 452eur per maand uitkomen aan kosten, wat me wel te doen lijkt. Een paar maanden moeten wachten zorgt helaas voor een hogere bijtelling en dan ga je al gauw richting de 600eur. Maargoed, dan heb je ook wat en ben je volgens mij nog steeds aardig wat goedkoper uit dan een benzine bak.
Al met al aardig wat dingen om toch nog rekening mee te houden, in ieder geval bedankt voor de update. :)

• Inspired
Zou persoonlijk niet een etron voor 600 pm netto gaan rijden. Dan liever iets als een V60 PHEV. Sneller en toch handiger.

Verwijderd

Vandaag definitief besteld :D

Kleur is zwart geworden. Vrij saai en degelijk, maar veel auto's zien er in het zwart erg mooi uit. Zeker in combinatie met de 20" zwarte velgen verwacht ik een mooie combi. Hopelijk snel duidelijkheid over de levertijd.
Voor mij maakt de combinatie van design - innovatie - vermogen - netto bijtelling en (hopelijk) een niet veel voorkomende auto het de perfecte keuze.

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/2ifymfubgpa7_800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/cicygh7bpck8_800.jpg

• Quad

Quad

Doof

@gwystyl
Vanmiddag de Corolla gereden, wat een fijne auto! 1.8 hybride, maar een erg fijne ervaring. Qua rijgedrag comfortabeler als een Niro.

Stoelen zijn goed, maar zitpositie vind ik lastig en laag. Achterbank is erg krap bemeten en langere personen kunnen daar niet zitten. Niro heeft wat dat betreft een streepje voor. Infotainment bij de Niro idem.
Echter is het model Business van de Corolla netto €30 goedkoper dan een Niro. Waardoor de keuze extra bemoeilijkt wordt. ;)

Ceed SW is toch flink duurder, deze valt van mijn shortlist.

Optie nu:
- Toyota Corolla TS Business (€5 onder lease budget)
- Kia Niro DynamicLine (€30 duurder dan Toyota Corolla TS Business)
Toyota Corolla TS BusinessPlus (€36 duurder dan Niro DL)

Ik krijg komende dagen nog wat aanbiedingen binnen, dus even afwachten wat het definitief wordt, maar ik neig het meest naar een Niro. :)

nggyu nglyd

• Reinier

Reinier

\o/

Gaaf @Verwijderd!
Hij staat bij mij zo ver eenzaam bovenaan mijn shortlist dat hij feitelijk zijn eigen lijstje heeft.

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:42:
Gaaf @Verwijderd!
Hij staat bij mij zo ver eenzaam bovenaan mijn shortlist dat hij feitelijk zijn eigen lijstje heeft.
Heb zelf 3 maanden getwijfeld omdat ik niet de perfecte auto kon vinden voor mij. Sinds woensdag was deze te bestellen. Toen was ik er direct uit :)

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:43:
[...]

Heb zelf 3 maanden getwijfeld omdat ik niet de perfecte auto kon vinden voor mij. Sinds woensdag was deze te bestellen. Toen was ik er direct uit :)
Zijn zaken als een trekhaak en dakdragers inmiddels ook te bestellen? Ik zie ze niet zo snel.

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:48:
[...]

Zijn zaken als een trekhaak en dakdragers inmiddels ook te bestellen? Ik zie ze niet zo snel.
Nee niet gezien. Wellicht komt dat nog of kan het via de dealer. Zit geloof ik in Weesp.

• D_Jeff
@Verwijderd Is dat een nieuwkomer op de markt? Nog niet eerder gezien op autoweek namelijk

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40
D_Jeff schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:29:
@Verwijderd Is dat een nieuwkomer op de markt? Nog niet eerder gezien op autoweek namelijk
Dat is een Polestar 2.
Nieuwkomer inderdaad, release staat ergens begin 2020 volgens mij?
Er is ook een versie 1 maar niet erg geslaagd in NL dacht ik.
Wat gaat die config kosten als ik vragen mag @Verwijderd ?

Ik heb vorige week een e-tron 55 besteld :)
Morgen krijg ik een foto van de dealer als hij binnenrolt bij ze!
Pagina: 1 ... 84 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.