Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij Ik er overal wel verhalen over te vinden.
Nu 2 vag auto's gehad. Echt prima.
De 1.2 TSI met ketting problemen netjes opgelost.
Verder eigenlijk geen issues. Of aan de kant gestaan.
Wel had de huidige golf een vreemde lekkage in de.dakhemel.

Maar collega's met een Megane of 308 hebben veel vaker problemen gehad bv.
Maar ook daar zijn weer genoeg mensen die echt geen issues hebben.
Uiteindelijk moet je ook beetje geluk hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CriZzX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik heb zelf kortgeleden de nieuwe focus ook uitvoerig getest bij de dealer, de hatchback variant weliswaar maar met alle opties in ST line uitvoering en Design pack 2. Voorkeur gaat uit naar de Station uitvoering welke vanaf januari 2019 wordt uitgeleverd. Motorisch was dit de 1.0 ecoboost met 125pk.

Mijn bevindingen hieronder.
Allereerst ziet de auto er in het echt een stuk mooier uit dan op de foto's, het gezeur over dit is hyundai of kia deel ik persoonlijk niet. De test auto was het bekende Ford blauw, maar ook machine grey welke in de showroom stond was erg vet. Mooi strak lijn spel waarbij ik als enige minpunt het zwarte plastic echt crappy aan vond voelen, zacht en ik had het gevoel dat als je daar hard genoeg op drukt je er dwars doorheen gaat. Dat kan echt een stuk beter Ford.

Dan in de auto, een woord heelllllll erg netjes! Ik hou der van, simplistisch maar het heeft alles wat het moet hebben en die stoelen zitten gewoon heerlijk. Deze had dan weliswaar lendeverstelling maar het zat gelijk heerlijk. Stoelverwarming(werd goed heet!), stuurverwarming, voorruit verwarmin, parkeersensoren voor en achter + camera, gewoon zeer compleet!
Grote touchscherm is wel in your face maar het stoort niet en nog fijner het werkt prima. Deze ford focus had het B&O audio pakket en daar kan ik maar een ding over zeggen GEWELDIG! Holy crap daar kwam een partij geluid uit en ik heb hem echt behoorlijk open gedraaid en met de eq en filters lopen rotzooien, in de instellingen kan je geluid ook focussen naar de bestuurders kant of alleen voor. Dit is echt een must systeem en staat daarom mocht ik eindelijk akkoord krijgen van de baas aangevinkt als optie. Ik zou het ook iedereen adviseren als je muziek liefhebber bent en je goed geluid enorm waardeert.
Achterbank vond ik behoorlijk en zonder die irritante hoge schakelheuvel zodat er in het midden ook nog iemand kan zitten.
Verder is alles goed bereikbaar en is de afwerking zeer goed te noemen. Elektrische handrem is even wennen maar ik vind de focus zeer compleet al zeg ik het zelf, wat zou je nog meer willen?

Dan de rij eigenschappen. De ST line is 10mm verlaagd tov derest en dat merk je direct bij het instappen. Voor een Mazda rijder welke ook een lage instap heeft is dit geen verandering. Design pack 2 heeft ook de 18 inch metal velgen welke ik overigens meteen weer terug in zou ruilen. Zoals ik al verwachtte stuiter je alle kanten op en dat komt simpelweg door de banden welke te dun zijn(logisch voor dit formaat). De 17 inch versie heb ik heel even mee gereden voor de vergelijking en deze heeft dit stuiteren en stugheid niet gelukkig. Verder naar de motor, voor mijn gevoel is deze langzaam. Het is een 6 bak met 125pk en de pit was er na 3 a 4 duiz toeren eruit en moest je schakelen wat zorgt dat je constant aan het schakelen bent. Ik rij nu in een mazda 3 welke dan pas wakker wordt dus je begrijpt het dilemma. Wat me verbaasde was dat alhoewel ik het idee had niet voorruit te gaan het toch enorm snel op de 100 zat en er niemand naast me te bekennen was. Hij is dus stiekem wel rap en heeft wel voelbaar adem over maar, in ze 4 of 5 of 6 optrekken vanaf bijv 80 is de response dusdanig traag dat ik meestal helemaal naar ze 3 of zelfs 2 terug moet om de motor op te zwiepen. Als je gewend ben om in 4 of 5 gewoon door te trekken is dit wel vervelend. De nieuwe 1.5 ecoboost met 185pk schijnt deze dip niet te hebben.
De motor daarentegen is enorm stil en in de auto had ik geen last rijwind of andere irritante geluiden wat wellicht heeft bijgedragen aan dat ik de auto langzaam aan vond voelen. De mazda is een 2liter welke nogal van zich laat horen als ik hard wegtrek, en dan heb ik rijwind etc nog niet meegerekend.
Kwa bochten werk is dit een echte focus zoals ford vroeger ooit de koning mee was, zelfs met deze oversized sloffen eronder bleef die plakken in U of L bochten zonder toe te geven. Demping van drempels is zoals Ford hoort te zijn althans als je de normale ST 17 inch velgen neemt en NIET de 18 inch velgen.

Met nog meer ruimte in de Focus Wagon als de oude wagon en gunstige lease prijzen is dit een no brainer. Durf te stellen dat een geen enkel station van dit formaat, sportiviteit zowel qua rij eigenschappen als qua uiterlijk en al deze opties in de buurt komt van deze focus. Althans ik heb er geen gevonden!

De offerte binnen en een Focus Wagon ST Line Business 1.0 ecoboost 125pk met de volgende opties

B&O Pack
Privacy glass
Elektrische trekhaak
Comfort Pack
Winter Pack

Kom ik net boven de 30k fiscaal waarde en een leaseprijs exc brandstof van €485,- per maand wat natuurlijk geen geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Mauritio schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:15:
[...]

Het is een 1.5L 3cil met 136PK op de voorwielen gecombineerd met een electromotor voor de achterwielen van 88pk voor een systeemvermogen van 224pk en 385nm via een ZF 6-trapsautomaat. Loopt van 0-100 in 6,8 seconden. Electrische Vmax is 125. Je kunt vol-elektrisch rijden (volgens WLTP ~42KM, praktijk zo rond de 30-32km volgens de dealer), dan hybride of op een max battery save stand om de batterij te laden.

Auto weegt behoorlijk (1760kg) dus vind die acceleratie best flink!
Bagageruimte is van 450-1390 naar 405-1275L gegaan dus valt voor mij ook mee.
Zo'n WLTP range heb je ook niet zoveel aan. Stel dat je 120 km/h op de cruise control instelt, hoe ver kom je dan electrisch? Met andere woorden, welk stuk van je forensenrit zou je op de accu kunnen zoeven? Ik zou willen dat er wat meer van dat soort stats kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:34
@CriZzX mooi om te horen dat je zo enthousiast wordt van de nieuwe focus!
Het idee dat je om vlot door te trekken vanaf 80km/u terug moet schakelen naar de 3 of zelfs 2 is wel redelijk absurd. Kan me niet voorstellen dat jij een rustige chauffeur bent ;) .
Ik rij zelf ook in een 1.0 3-pitter (Leon ST), en vanaf 80 optrekken doe ik in z’n 5, want in z’n 6 gaat hij dan brommen. Maar terugschakelen om een prettige tussenversnelling te kunnen doen heb ik nog nooit gedaan. Vanaf 30 in z’n 3, 50 in z’n 4, 70 in z’n 5 en 90 in z’n 6 is voor mij het optrekken vlot zat!

Hoe dan ook, de focus blijft bij mij ook op de shortlist staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@CriZzX Leuke indruk, dank voor het delen! Is de ST-line nog wel een beetje comfortabel op 17"? Hard de bocht door zal me jeuken, maar de ST-line is volgens mij verder wel de leukst aangeklede versie. Bij de Titanium moet je nog best veel aanvinken voor je aan hetzelfde zit, en dan wordt hij volgens mij duurder? Ik ga 'm zeker op de shortlist zetten; ik hoor bijna alleen maar lovende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Smobbo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:16:
@CriZzX mooi om te horen dat je zo enthousiast wordt van de nieuwe focus!
Het idee dat je om vlot door te trekken vanaf 80km/u terug moet schakelen naar de 3 of zelfs 2 is wel redelijk absurd. Kan me niet voorstellen dat jij een rustige chauffeur bent ;) .
Ik rij zelf ook in een 1.0 3-pitter (Leon ST), en vanaf 80 optrekken doe ik in z’n 5, want in z’n 6 gaat hij dan brommen. Maar terugschakelen om een prettige tussenversnelling te kunnen doen heb ik nog nooit gedaan. Vanaf 30 in z’n 3, 50 in z’n 4, 70 in z’n 5 en 90 in z’n 6 is voor mij het optrekken vlot zat!

Hoe dan ook, de focus blijft bij mij ook op de shortlist staan!
Ik heb de Ford Fiesta 1.0(100pk) en de Ibiza 1.0(90pk iirc) gereden en geloof me, het is een wereld van verschil. De TSI is gewoon zo absurd veel beter bij de les, hij voelde een stuk vlotter aan dan mijn huidige prive-auto(een Fiesta 1.6 120pk).
Goed, de versie die hij heeft gereden heeft wat meer pk, maar moest ook een stuk meer gewicht meesleuren.
In principe is het qua luxe Vignale > Titanium > ST-line. DIe laatste is meer op sportiviteit gericht, de Titanium op comfort. De Titanium is dan ook wat duurder.

Wel jammer dat diesel tegenwoordig zo duur is.. Grote kans dat ik straks helaas geen benzine/lpg auto mag maar diesel moet. :(

[ Voor 10% gewijzigd door darkkingll op 02-10-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@3clectic hoe lang heb je moeten wacht op levering van de focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@darkkingll me too :(. Zeker automaat diesel is vaak een stuk duurder... Ik hoop dat het beleid dit jaar nog verandert of ik ze kan overtuigen dat ik de komende x jaar minder ga rijden (wil misschien dichter naar het werk toe verhuizen) zodat een benzine automaat een optie is.
Mijn auto staat nu op 155k, en mag tot 180k (daar zit ik half april 2019 op als het zo door gaat als nu) of eind augustus volgend jaar. Gelukkig heb ik dus nog ff, maar met de levertijden die ik hier lees ben ik toch al aan het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, volgens mijn contract mag ik kiezen, benzine(LPG inbouw verplicht, betaald werkgever), diesel of elektrisch. Als die eerste wegvalt, ga ik zeer waarschijnlijk gewoon een Kona of Niro electric bestellen..
Diesel is totaal niet interessant, zolang het mij 100 euro per maand netto meer kost dan dezelfde auto met een benzinemotor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:41:
@3clectic hoe lang heb je moeten wacht op levering van de focus?
Weekje of 2 geleden wist de Ford Dealer mij te vertellen dat de levertijd van de 'normale' Focus (niet de station) zo'n 2 maand was.
Tis jammer dat Ford z'n automaat nog niet op orde heeft; diesel is duurder maar automaat (icm benzine) ook!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriZzX
@Smobbo Is een beetje een extremis om aan te tonen dat ik persoonlijk de motor lui vind in de hogere versnellingen. Dat komt door de 6 bak hoogst waarschijnlijk, neemt niet weg overigens dat ondanks mijn gevoel de motor wel gewoon rap is.

@gwystyl Op 17 inch stuitert hij niet meer is mijn ervaring. Op 18 inch kan je wel rijden alleen ik vond het zelf niet prettig omdat je alles voelt en het sturen wat zwaarder ging dan de 17 inch jetsers. De titanium krijg je nooit zoals de ST line omdat deze valt onder luxure lijn wat inhoud dat alles er niet sportief uit ziet maar meer luxe. De grill en chrome lijsten bijvoorbeeld kan je niet los bestellen.

@darkkingll Hij is stiekem wel vlot alleen zo voelt het niet, wat eigenlijk positief zou moeten zijn :). De Vignale is inderdaad de meest luxe uitvoering, maar de titanium en de ST line zijn net zo luxe, sterker nog de ST line is luxer want deze heeft grotere velgen en spoiler is groter. Tis maar net wat je onder luxe verwacht. Ik vind de Titanium met al dat chrome niet zo mooi, de voor grill voelt wel steviger aan. De titanium heeft niks extra's aan boord tov de ST line.

De levertijd hangt af van de kleur welke je kiest. Donker blauw en bruingrijs is niet leverbaar op dit moment. De hatchback is dit jaar nog leverbaar. De station variant komt wellicht december binnen maar zover ik van Ford begreep zijn ze dan niet happig om hem dit kalenderjaar nog uit te leveren en zal per januari 2019 worden geleverd.

Hoe dan ook, lease technisch gezien staat de Focus ST Wagon mijlenver boven de rest op me shortlist. Ik heb alles wat ik wil en meer aangevinkt en dan zit ik net boven de 30k. Dat de motor lui is in hoge versnelling neem ik dan voor lief. En sws B&O aanvinken als je voor de focus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
Leasebedrag: €772,- incl benzine
Eigen bijdrage: €92,- (minimum)
Maximale CO2 uitstoot: 122g/km
Merken: Audi, BMW, Opel, Volkswagen, Skoda, Renault, Peugeot
Duur:: 60 maanden
KM: 30.000km per jaar
Breekpunten: Stationwagon, kosten

Qua opties, wint de Peugeot 308 SW Blue premium lease momenteel, vanwege de gratis leder actie en de opties in het standaard pakket. Echter moet ik nog testrijden.. ben benieuwd.

Ik vind de beenruimte achter in de 308 SW erg krap, (kijken hoe het met de kinderstoeltjes gaat) in vergelijk met de Astra, Megane, VW

- De Volkswagen Variant Comfortline Business, erg weinig opties voor hetzelfde budget..
- De Renault Megane Estate is een goeie nr2, iets hoger in prijs, wel meer beenruimte.
- Astra het design spreekt me niet aan

Beetje angst voor de Franse merken, maar over de Volkswagen hoor ik ook meer negatief dan positief ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DaYwaLkUr op 03-10-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
@CriZzX als je dan ook nog eens bedenkt dat een focus diesel c.a €100 per maand goedkoper is dan een astra, weet ik het wel. :D een mooie rode st line hatchback met zwart dak, b en o geluid en st pakket..
Maar goed, elektrisch is ook een optie, waar ik zaterdag naar ga kijken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door darkkingll op 03-10-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
DaYwaLkUr schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:11:
Leasebedrag: €772,-
Merken: Audi, BMW, Opel, Volkswagen, Skoda, Renault
KM: minimaal 20.000km per jaar

Qua opties, wint de Peugeot 308 SW Blue premium lease momenteel, vanwege de gratis leder actie en de opties in het standaard pakket. Echter moet ik nog testrijden.. ben benieuwd.

Ik vind de beenruimte achter in de 308 SW erg krap, (kijken hoe het met de kinderstoeltjes gaat) in vergelijk met de Astra, Megane, VW

- De Volkswagen Variant Comfortline Business, erg weinig opties voor hetzelfde budget..
- De Renault Megane Estate is een goeie nr2, iets hoger in prijs, wel meer beenruimte.

Beetje angst voor de Franse merken, maar over de Volkswagen hoor ik ook meer negatief dan positief ;)
Is het gewoon 4 jaar?
En is 772 eur incl of excl brandstof?
Als je ruimte zoekt dan zou ik toch naar skoda gaan kijken.

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Als ik bijna alle opties afvinken kom ik op 772, dus zonder eigen bijdrage.
Verder is het de welbekende 1.5 motor die wel erg goed is.
Automaat, adaptief cruise, led pakket, leer enz.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@CriZzX Ik heb 'm net door de configurator gegooid, en vroeg me eerst af hoe je hem 'net over de 30k' krijgt. Als ik kijk naar consumentenprijs zit hij op ruim 34,5k (goed volgehangen), maar bij het overzicht staat de fiscale waarde, en die is dan 30,5k zoals ik hem heb aangekleed...... dat biedt perspectieven!

@DaYwaLkUr Je zegt dat de Peugeot 308 wint, maar Peugeot staat niet eens in je lijstje van merken die gekozen kunnen worden?
Voor meer ruimte en opties dan de Golf zou je kunnen kijken naar een Octavia, maar ik zou zeker ook gaan rijden met de Megane en dan kijken of je liever de knoppen van VAG hebt of het touchscreen van Renault.....

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 03-10-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriZzX
@gwystyl Allereerst is de configurator van ford crap. Heb ik aangegeven bij Ardea en zij beaamde dat er niks van klopt en dat het al bij ford nederland is doorgegeven. Nu staat bijv ook dat standaard design pack 2 inbegrepen is wat dus niet klopt want dat is een extra pakket. Ik heb hem daar in het systeem van de dealer laten invoeren en dus de volgende opties genomen bovenop de ST Line.

Winter pack, B&O audioset, Comfort pack, elecktrische wegklapbare trekhaak en los privacy glass en de kleur iridium silver. Fiscaal gezien is die dan 30.465 en dan heb je echt alles wat je denkbaar nodig zou moeten hebben. Twijfel zelf omdat het echt meevalt om de led lampen ook te nemen maar dat is meer een luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
@gwystyl Ik heb de Peugeot even toegevoegd, thnx :) verder nog ff de KM veranderd naar 30.000.

@gergs Als ik de duur verander naar 60 maanden & 30.000 schiet hij direct naar 833. Ik heb het idee dat de Skoda niet veel verschilt tov de VW Golf qua kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
gwystyl schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:36:
@CriZzX Ik heb 'm net door de configurator gegooid, en vroeg me eerst af hoe je hem 'net over de 30k' krijgt. Als ik kijk naar consumentenprijs zit hij op ruim 34,5k (goed volgehangen), maar bij het overzicht staat de fiscale waarde, en die is dan 30,5k zoals ik hem heb aangekleed...... dat biedt perspectieven!
Via de leaseportal van mijn werkgever kreeg ik 'm ook wel zo rond de 30k, maar de leasekosten lagen wel zo rond de €600 (ex brandstof). Toch een stuk hoger dan de €485 van @CriZzX

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
DaYwaLkUr schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:22:
@gwystyl Ik heb de Peugeot even toegevoegd, thnx :) verder nog ff de KM veranderd naar 30.000.

@gergs Als ik de duur verander naar 60 maanden & 30.000 schiet hij direct naar 833. Ik heb het idee dat de Skoda niet veel verschilt tov de VW Golf qua kosten?
Idd de skoda heeft gewoon iets meer ruimte.
Trouwens, zonder leer kan je de golf best leuk aankleden binnen budget.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
.... wint de Peugeot 308 SW Blue premium lease momenteel, vanwege de gratis leder actie .....
Was dat niet TOT 1 oktober 2018?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Hmmbob schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Was dat niet TOT 1 oktober 2018?
Is denk ik verlengd: U kunt uw Peugeot met kosteloze upgrade van lederen bekleding bestellen tot en met 31-10-2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Baggeraar schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:29:

Leasebudget: 600 645 euro Exl brandstof
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Overige afhankelijkheden: Dieselmotor vanwege KM, België
Specifieke wensen: Automaat, beetje power, (beetje)plaats in koffer voor werkgerei
Al even geleden ondertussen, maar uiteindelijk toch opnieuw voor de Skoda Superb gegaan. Op het laatste moment (dag voor de deadline) nog een upgrade "gekregen" qua leasebudget bij de werkgever (645 ipv 600) waardoor ik snel nog enkele opties toegevoegd heb aan de configuratie.

dit wordt 'm: :9~

Superb Combi Syle- model 2019 - 2.0TDI - 150pk - 7speed DSG
Emerald green (zie je haast nooit, dus vond het wel wat)
opties:
- Pack Style GPS en Style Comfort
- Canton sound system
- ACC tot 160km/u
- Kessy met alarmsysteem
- Dynamic chassis control(DCC) met driving mode select
- inklapbare trekhaak
- pack led plus
- Digital Instrument Panel
- 19" Trinity velgen (black glossy)

~35k BTWi en perfect binnen budget.

Levertermijn zou mid december zijn, maar dat wordt dus ivm inschrijving begin volgend jaar wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Baggeraar schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Al even geleden ondertussen, maar uiteindelijk toch opnieuw voor de Skoda Superb gegaan. Op het laatste moment (dag voor de deadline) nog een upgrade "gekregen" qua leasebudget bij de werkgever (645 ipv 600) waardoor ik snel nog enkele opties toegevoegd heb aan de configuratie.

dit wordt 'm: :9~

Superb Combi Syle- model 2019 - 2.0TDI - 150pk - 7speed DSG
Emerald green (zie je haast nooit, dus vond het wel wat)
opties:
- Pack Style GPS en Style Comfort
- Canton sound system
- ACC tot 160km/u
- Kessy met alarmsysteem
- Dynamic chassis control(DCC) met driving mode select
- inklapbare trekhaak
- pack led plus
- Digital Instrument Panel
- 19" Trinity velgen (black glossy)

~35k BTWi en perfect binnen budget.

Levertermijn zou mid december zijn, maar dat wordt dus ivm inschrijving begin volgend jaar wellicht.
35K hoe dan, maar ik zie het al België. Wat een verschil met NL... Maar leuke configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaat niet door
CriZzX schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:43:
Ik heb zelf kortgeleden de nieuwe focus ook uitvoerig getest bij de dealer, de hatchback variant weliswaar maar met alle opties in ST line uitvoering en Design pack 2. Voorkeur gaat uit naar de Station uitvoering welke vanaf januari 2019 wordt uitgeleverd. Motorisch was dit de 1.0 ecoboost met 125pk.

Mijn bevindingen hieronder.
Allereerst ziet de auto er in het echt een stuk mooier uit dan op de foto's, het gezeur over dit is hyundai of kia deel ik persoonlijk niet. De test auto was het bekende Ford blauw, maar ook machine grey welke in de showroom stond was erg vet. Mooi strak lijn spel waarbij ik als enige minpunt het zwarte plastic echt crappy aan vond voelen, zacht en ik had het gevoel dat als je daar hard genoeg op drukt je er dwars doorheen gaat. Dat kan echt een stuk beter Ford.

Dan in de auto, een woord heelllllll erg netjes! Ik hou der van, simplistisch maar het heeft alles wat het moet hebben en die stoelen zitten gewoon heerlijk. Deze had dan weliswaar lendeverstelling maar het zat gelijk heerlijk. Stoelverwarming(werd goed heet!), stuurverwarming, voorruit verwarmin, parkeersensoren voor en achter + camera, gewoon zeer compleet!
Grote touchscherm is wel in your face maar het stoort niet en nog fijner het werkt prima. Deze ford focus had het B&O audio pakket en daar kan ik maar een ding over zeggen GEWELDIG! Holy crap daar kwam een partij geluid uit en ik heb hem echt behoorlijk open gedraaid en met de eq en filters lopen rotzooien, in de instellingen kan je geluid ook focussen naar de bestuurders kant of alleen voor. Dit is echt een must systeem en staat daarom mocht ik eindelijk akkoord krijgen van de baas aangevinkt als optie. Ik zou het ook iedereen adviseren als je muziek liefhebber bent en je goed geluid enorm waardeert.
Achterbank vond ik behoorlijk en zonder die irritante hoge schakelheuvel zodat er in het midden ook nog iemand kan zitten.
Verder is alles goed bereikbaar en is de afwerking zeer goed te noemen. Elektrische handrem is even wennen maar ik vind de focus zeer compleet al zeg ik het zelf, wat zou je nog meer willen?

Dan de rij eigenschappen. De ST line is 10mm verlaagd tov derest en dat merk je direct bij het instappen. Voor een Mazda rijder welke ook een lage instap heeft is dit geen verandering. Design pack 2 heeft ook de 18 inch metal velgen welke ik overigens meteen weer terug in zou ruilen. Zoals ik al verwachtte stuiter je alle kanten op en dat komt simpelweg door de banden welke te dun zijn(logisch voor dit formaat). De 17 inch versie heb ik heel even mee gereden voor de vergelijking en deze heeft dit stuiteren en stugheid niet gelukkig. Verder naar de motor, voor mijn gevoel is deze langzaam. Het is een 6 bak met 125pk en de pit was er na 3 a 4 duiz toeren eruit en moest je schakelen wat zorgt dat je constant aan het schakelen bent. Ik rij nu in een mazda 3 welke dan pas wakker wordt dus je begrijpt het dilemma. Wat me verbaasde was dat alhoewel ik het idee had niet voorruit te gaan het toch enorm snel op de 100 zat en er niemand naast me te bekennen was. Hij is dus stiekem wel rap en heeft wel voelbaar adem over maar, in ze 4 of 5 of 6 optrekken vanaf bijv 80 is de response dusdanig traag dat ik meestal helemaal naar ze 3 of zelfs 2 terug moet om de motor op te zwiepen. Als je gewend ben om in 4 of 5 gewoon door te trekken is dit wel vervelend. De nieuwe 1.5 ecoboost met 185pk schijnt deze dip niet te hebben.
De motor daarentegen is enorm stil en in de auto had ik geen last rijwind of andere irritante geluiden wat wellicht heeft bijgedragen aan dat ik de auto langzaam aan vond voelen. De mazda is een 2liter welke nogal van zich laat horen als ik hard wegtrek, en dan heb ik rijwind etc nog niet meegerekend.
Kwa bochten werk is dit een echte focus zoals ford vroeger ooit de koning mee was, zelfs met deze oversized sloffen eronder bleef die plakken in U of L bochten zonder toe te geven. Demping van drempels is zoals Ford hoort te zijn althans als je de normale ST 17 inch velgen neemt en NIET de 18 inch velgen.

Met nog meer ruimte in de Focus Wagon als de oude wagon en gunstige lease prijzen is dit een no brainer. Durf te stellen dat een geen enkel station van dit formaat, sportiviteit zowel qua rij eigenschappen als qua uiterlijk en al deze opties in de buurt komt van deze focus. Althans ik heb er geen gevonden!

De offerte binnen en een Focus Wagon ST Line Business 1.0 ecoboost 125pk met de volgende opties

B&O Pack
Privacy glass
Elektrische trekhaak
Comfort Pack
Winter Pack

Kom ik net boven de 30k fiscaal waarde en een leaseprijs exc brandstof van €485,- per maand wat natuurlijk geen geld is.
Als het goed is krijg ik binnen kort mijn Ford Focus Wagon Titanium automaat geleverd.

- Design Pack 1
- Style Pack
- Technology Pack
- Winter Pack
- B&O Play
- Blind spot
- HUD

Fiscaal net iets meer dan 36K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Gaat niet door schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

35K hoe dan, maar ik zie het al België. Wat een verschil met NL... Maar leuke configuratie.
Listprice zit op ~45K
Speciale aanbieding: Gratis Pack Corporate Plus, dus -5K
Extra korting (fleet korting enz.): -6K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

Baggeraar schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:00:
[...]

Listprice zit op ~45K
Speciale aanbieding: Gratis Pack Corporate Plus, dus -5K
Extra korting (fleet korting enz.): -6K
@Baggeraar lekkere keuze hoor!

Voor 35k zit ik met een NL Octavia. (ook niet heel erg, maar erger dan een Superb :+ )

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zullen we belgen verbieden om hier prijzen te noemen? Wordt er een beetje ziek van wat die kunnen krijgen voor belachelijk lage bedragen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
@Verwijderd Niet zo heel lang, ongeveer anderhalve maand. Ik heb gewoon rondgebeld en een dealer gevonden die productieplaatsen gereserveerd had. Productieplek was eind juni aangevraagd, dat komt overeen met de gemiddelde levertijd momenteel van 3 maanden.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:19:
Zullen we belgen verbieden om hier prijzen te noemen? Wordt er een beetje ziek van wat die kunnen krijgen voor belachelijk lage bedragen.
Ach, til er niet zo zwaar aan. Je kunt dan wel voor een prikkie een auto kopen, maar als je er dan op wegen mee moet rijden die nog slechter zijn dan bijvoorbeeld in Swaziland, Namibië of Marokko.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij de nieuwe Ford focus ST-line trouwens een config krijgen met -wel- de LED lampen maar -niet- de 18 inch velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:57:
Kun je bij de nieuwe Ford focus ST-line trouwens een config krijgen met -wel- de LED lampen maar -niet- de 18 inch velgen?
Ik vind het ook rare keuze dat je LED lampen alleen in combinatie met een grotere maat velgen kunt krijgen. Ik wil helemaal geen grotere maat velgen (meer CO2 uitstoot en dus meer BPM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Is dit in de configurator van de LM of van Ford?

Zelf gehad dat LM configurator afweek met die van MB. Zo Configuratie code doorgegeven van MB. Op basis daarvan hebben ze offerte gemaakt en zo van de week in bestelling gezet.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik wou net zeggen, als je dat evht wilt kan een leasemij dat echt wel met een dealer regelen. Die 18" raken ze wel kwijt. Alleen zul je een evt minderprijs ws niet terugkrijgen qua bijtelling, maar dat verschil is hooguit een paar euro in de maand. Leaseprijs kan uiteraard wel lager zijn, want 18" winterbanden zijn duurder dan 17".

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:01

Shiro

Serenity

Leasebedrag: €772,- incl benzine
Merken: Audi, BMW, Opel, Volkswagen, Skoda, Renault, Peugeot
Duur:: 60 maanden
KM: 30.000km per jaar

Ik heb zelf de peugeot 308SW uit 2014 met een handgeschakelde 1.6 diesel, ofwel het ziet er praktisch het zelfde uit als de huidige. Leer is leuk en wel, maar ik vind het persoonlijk totaal niet fijn. In de winter steenkoud om op te zitten(stoel verwarming of niet, het duurt ff voordat het warm is). En in de zomer, je raadt het al. te heet... afgelopen zomer heb ik met een strandhanddoek in mijn auto gezeten omdat op de leren stoelen zitten gewoon niet te doen was. Moet wel melden dat mijn auto een dag op een P&R stond zonder enige schaduw...

Over de achterbank. Ik ben 1.73, niet al te lang, maar met de kinderstoel(Maxi-Cosi Pearl)erachter, raakt mijn zoontje van 2,5 al bijna mijn stoel. Ik kan mij voorstellen dat als je 1,80+ ben, de kleine dus gewoon met zijn voeten tegen je stoel aanzit.

Overigens heb ik er 17 inch velgen onder laten zetten, qua finish erg mooi, maar maakt de auto wel wat gehorig als het over een drempel ofzo gaat. Inmiddels na bijna vier jaar aan gewend, maar in het begin dacht ik wel van, wat een lawaai als ik over een drempel ga. En dan waren mijn vorige auto's een Polo/Ibiza/Corsa enzo.. maar dat was zelfs stiller bij oneffenheden...

Voor de rest een hele fijne auto om mee te rijden en redelijk stil. Inderdaad wel af en toe wat Franse kwalen, maar tot op heden heeft de auto mij nog niet in de steek gelaten en ergens laten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiro op 04-10-2018 09:18 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Via de configurator die ik gebruikt heb kon ik niet voor full LED gaan zonder de 18 inch velgen voor de Focus. Op zich was ik ook liever voor de 17 inch velgen gegaan, maar dan meer vanwege comfort aangezien ik ze niet echt mooi vond staan.

Ik vind het ontzettend zonde dat Ford (maar volgens mij is het bij meerdere fabrikanten zo) wel dagrijverlichting aanbiedt op een auto als standaard, maar dan wel met halogeenverlichting. Nu heb ik daar op zich niks op tegen, maar ik vind het voor een moderne auto eigenlijk niet meer uitzien.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ja idd, verschrikkelijk.
Maar je kan volgens mij wel 17 inch met led koplampen aanvinken.
Design Pack 1 heet het.
Even copy paste van de site:
Privacy glass 17 inch 10x2 spaaks lichtmetalen velgen (D2YL5) met 215/50 banden LED koplampen Automatische niveauregeling koplampen - Deze optie kan een ander Energielabel opleveren dan de standaard uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik heb een peugeot 3008 bij de peugeot dealer in Venlo besteld, hij is al 2 maanden te laat en als ik er naar vraag of informeer krijg ik een bot antwoord! Ik baal er van dat het via de leasemaatschappij gaat want ik gun hun de omzet van de auto totaal niet, dus nu ga ik volgende week met de lease maatschappij bellen of ik eronder uit kan komen!

Collega heeft hem na mij bij een andere peugeot dealer besteld en had ook iets van vertraging maar had hem toch eerder en vooral de manier van communiceren was echt een verademing tegenover “mijn” dealer!

Hier nog meer mensen die een 3008 hebben besteld en problemen hebben met de levertijd?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
Leasebudget:750, kan tot 850e met eigen bijdrage
Kilometrage per jaar:40.000
Contractduur:48
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Carkit, vervangend vervoer en winterbanden verplicht.

Zoals velen kijk ik naar de Ford Focus station. Hopelijk snel proefrijden.

Opties:

Parking Pack
Technology Pack
Comfort Pack
Winter Pack
Style Pack ST-Line
B&O Audio
Head-ups display
Privacy glass

1.5 EcoBlue 120pk ST-Line Business Wagon = 751e
1.5 EcoBl 120pk Titanium Bus auto Wagon = 762e
1.5 EcoBlue 120pk ST-Line Bus auto Wagon = 820e

Zoals is te zien dat het verschil tussen handgeschakeld en automaat groot is. Helemaal als je het over vier jaar bekijkt. Per jaar zal ik rond de 40k rijden. Zouden jullie dan ten alle tijden een automaat kiezen, helemaal tegenwoordig met ACC?

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 05-10-2018 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Ja.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 16:53
Ligt jouw prijs niet wat hoog?

Heb hier de 1.5 150PK Titanium Business Wagon besteld met de opties:
Metallic lak
Tech Pack
Winter Pack
Draadloos laden
Blind Spot
Elektrisch wegklapbare trekhaak

48m/30k voor €572,-

Baal er wel van dat de 1.5 ook een driecilinder is. Hoe zijn de ervaringen daarmee? Specs lijken niet zo goed. Koppel pas bij relatief hoge toeren beschikbaar en acceleratie ook weinig spectaculair...
Heb proefgereden met de 1.0 125PK. Typisch driecilinder geratel en niet echt pit.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan kies je toch een sterkere motor?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Scooper schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:20:
Ligt jouw prijs niet wat hoog?

Heb hier de 1.5 150PK Titanium Business Wagon besteld met de opties:
Metallic lak
Tech Pack
Winter Pack
Draadloos laden
Blind Spot
Elektrisch wegklapbare trekhaak

48m/30k voor €572,-

Baal er wel van dat de 1.5 ook een driecilinder is. Hoe zijn de ervaringen daarmee? Specs lijken niet zo goed. Koppel pas bij relatief hoge toeren beschikbaar en acceleratie ook weinig spectaculair...
Heb proefgereden met de 1.0 125PK. Typisch driecilinder geratel en niet echt pit.
Denk dat dat o.a. Ligt aan het feit dat het een diesel is, hoge MRB, wellicht lage restwaarde?

Ook 30k km/jaar vs. 40k km/jaar.

@Wackmack Ja!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
Dank, binnenkort proefrit maken in de 1.5 EcoBl 120pk Titanium Bus auto Wagon en later nog met de Kia Ceed station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 16:53
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

Denk dat dat o.a. Ligt aan het feit dat het een diesel is, hoge MRB, wellicht lage restwaarde?

Ook 30k km/jaar vs. 40k km/jaar.

@Wackmack Ja!
Ah, dat had ik idd even gemist. Verklaard het verschil inderdaad.

@AllSeeyinEye Ook de 182pk-versie is een driecilinder. De 1.5 viercilinder van VAG lijkt wel beter te presteren. Maar dan zit er ook een andere auto omheen ;)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Leasebedrag: geen vast budget. Huidige auto ligt rond de +/- 1400,-
Eigen bijdrage: geen
Maximale CO2 uitstoot: nvt
Merken: eigen keuze
Duur: eigen keuzen. Huidige auto shortlease. Nu gekozen voor 36 maanden
KM: 40.000km per jaar

Was best lastige keuze. Wilden geen station meer, zoals onze huidige MB C350e.
Drie configuraties/LM offertes besproken met werkgever. Moest zelf maar de keuze maken...
MB C200 Limousine
BMW 330i
Tesla S 75

De MB en BMW zijn afgevallen na configureren kwamen we al snel boven de 70K + als fiscale waarde. Wilde zelf niet hoger gaan dan maximaal 60K bij 22% auto. Konden wat opties laten vallen, maar toch besloten om eerst verder te kijken.

Tesla S 75 zagen wij wel zitten. Gunstige bijteling. Wens was toch een trekhaak. En niet bij elke klant de mogelijkheid om te laden. Dat ik toch meer begon te twijfelen aan de EV.

Huidige MB C350e nog jaar of twee door rijden niet onze favoriete optie. Bij het plaatsen van trekhaak verliezen we de 15% bijteling. En we wenste een maatje kleiner. Keuzes keuzes.....

Nu wisten wij het ook even niet meer. Dus langs verschillende dealers. Eerste stop de MB dealer en die vroeg naar onze wensen. Die drukte uiteindelijk de sleutel in ons handen van de nieuwe A. Dit was toen niet onze eerste keuze, maar na een proefrit werden wij toch wel enthousiast. Paar weken later nog keer proefrit gemaakt en wij waren om.

Van de week de A220 AMG Line Grijs in bestelling gegaan met alle beschikbare opties. O-) Leverdatum door gekregen voor eind januari. Rest ons nu alleen nog geduldig afwachten ;)
Lederpakket zwart
lindehout zwart
Premium Plus pakket
Rijassistentiepakket
Bagageruimtepakket
Nightpakket
AR voor navigatie
Burmester + DAB
Stoelventilatie/-verwarming
Voorverwarmingsinstallatie
Connectiviteitspakket smartphone + navigatie
voorbereiding voor digitale voertuigsleutel + draadloos laden
Head-up display
360°-Camera
Onderstel adaptief
Brandstoftank met grote inhoud

Achteraf wordt er afneembare trekhaak gemonteerd. En wordt er een MB fietsendrager bijgeleverd. Door overstap van LM ging bestellen even niet zo soepel, maar het is goed gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14:34
Grappig hoe ieder z’n eigen afwegingen maakt.
Voor mij zou de keuze tussen een tesla model S of een MB A klasse een no-brainer voor de model S zijn. Zitten voor mijn beleving niet eens bijna in dezelfde klasse...

Maar tegelijkertijd is een a klasse met alle opties erop natuurlijk wel een hele toffe auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Je hebt ook z'n reden gelezen om niet voor de EV te gaan?
En ik juich z'n keuze alleen maar toe, al zou het ook vreemd zijn als ik dat niét zou doen in dit geval. :+

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 05-10-2018 22:17 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De S had ook meer mijn voorkeur, maar geen trekhaak en dat is wel een vereiste. En dan hadden we nog de eis om onder de 600,- bijteling te blijven. Hierdoor vielen de andere twee opties uiteindelijk af.

Het ging ons niet om leasbudget op te maken. En voor ons was de A ook niet de eerste logische keuze om naar te kijken, maar waren aangenaam verrast naar de twee proefritten die we hebben gemaakt. En zal vast niet voor ieder logische keuze zijn ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 05-10-2018 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Superdaantje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:17:

Huidige MB C350e nog jaar of twee door rijden niet onze favoriete optie. Bij het plaatsen van trekhaak verliezen we de 15% bijteling.
Serieus? Hoe weet je dit zo zeker?

Menigeen liet bijvoorbeeld onder zijn Golf GTE / Passat GTE / andere bijtellingsknaller achteraf als accessoire grotere velgen plaatsen wat ook ten nadele kwam voor het verbruik, hier is naar mijn weten nooit actief op gecontroleerd en werd dit zelfs oogluikend toegestaan door de BD.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dan mag het oogluikend worden toegestaan, zoals je dat omschrijft. Bij ons zit nog in achterhoofd de collega die deksel op zijn neus kreeg door de BD. En toch pech had. En daar hebben wij even geen behoefte aan.

Daarnaast wensen we kleinere auto. En omdat ik shortlease heb had ik de mogelijkheid om rond te snuffelen. En daar is voor ons leuke keuze uitgekomen. Kleiner en goed uitgerust....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Superdaantje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:20:
Dan mag het oogluikend worden toegestaan, zoals je dat omschrijft. Bij ons zit nog in achterhoofd de collega die deksel op zijn neus kreeg door de BD. En toch pech had. En daar hebben wij even geen behoefte aan.
Dit is echt onzin, accessoires tellen niet voor de bijtelling. Dat is ook gewoon door de belastingdienst aangegeven en bevestigd. Is gelijk aan de hele discussie over of een 14% auto nog wel 14% mocht zijn als er als accessoire bijvoorbeeld 18" gemonteerd werd en de uitstoot dus omhoog gaat. Stelregel is dat de bijtelling gebaseerd is op de typegoedkeuring. Accessoires hebben hier geen invloed op.

Zie ook:

https://www.marklanphen.n...-lease-auto/#.V1_C1TYw8y8

Dus als ik die collega was (en dit verhaal echt is - Let wel; dus niet affabriek bijvoorbeeld een trekhaak/grotere velgen geïnstalleerd!) dan zou ik actie ondernemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Discussie heeft collega uitgebreid gehad met BD en dat viel ten nadelen van hem uit. En verder wil ik het hier bij laten. Wij hebben onze keuze gemaakt en dit is voor ons niet meer van toepassing. Nu is het enkel geduldig wachten tot de auto geleverd wordt eind januari. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Daan_ op 06-10-2018 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Superdaantje schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:37:
Discussie heeft collega uitgebreid gehad met BD en dat viel ten nadelen van hem uit. En verder wil ik het hier bij laten. Wij hebben onze keuze gemaakt en dit is voor ons niet meer van toepassing. Nu is het enkel geduldig wachten tot de auto geleverd wordt eind januari. ;)
Bijzonder. Anyway, niks mis met een A klasse. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Nutterd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:56:
Ik heb een peugeot 3008 bij de peugeot dealer in Venlo besteld, hij is al 2 maanden te laat en als ik er naar vraag of informeer krijg ik een bot antwoord! Ik baal er van dat het via de leasemaatschappij gaat want ik gun hun de omzet van de auto totaal niet, dus nu ga ik volgende week met de lease maatschappij bellen of ik eronder uit kan komen!

Collega heeft hem na mij bij een andere peugeot dealer besteld en had ook iets van vertraging maar had hem toch eerder en vooral de manier van communiceren was echt een verademing tegenover “mijn” dealer!

Hier nog meer mensen die een 3008 hebben besteld en problemen hebben met de levertijd?
Niemand?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt de leasemij de dealer laten kiezen, dus moet je bij de leasemij gaan klagen dat ze er vaart achter zetten en die dealer op zijn kloten geven lijkt me. Of iig met een goede uitleg komen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

The Eagle schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:57:
Je hebt de leasemij de dealer laten kiezen, dus moet je bij de leasemij gaan klagen dat ze er vaart achter zetten en die dealer op zijn kloten geven lijkt me. Of iig met een goede uitleg komen.
Ik heb bij de Leasemij aangegeven dat ik hem het liefst daar wil bestellen, aangezien bij de verkoop (uiteraard) alles soepel verliep en de communicatie goed was.

vertraging heb ik alle begrip voor maar vooral de manier waarop er mee omgegaan word irriteerd me heel erg. maar ik heb besloten om maar even op mijn tanden te bijten want als ik er al onderuit kon (wat vermoedelijk niet kan) moet ik nog langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Service van de dealer is tegenwoordig idd heel matig. Niet alleen peugeot, eigl bijna overal.
Zodra de offerte getekend is, kennen ze het woord klant of het woord service niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Smobbo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:46:
Grappig hoe ieder z’n eigen afwegingen maakt.
Voor mij zou de keuze tussen een tesla model S of een MB A klasse een no-brainer voor de model S zijn. Zitten voor mijn beleving niet eens bijna in dezelfde klasse...

Maar tegelijkertijd is een a klasse met alle opties erop natuurlijk wel een hele toffe auto ;)
Ik vind persoonlijk de Model S nu toch wel hard verjaren. Het is een ouder model en dat merk je duidelijk.
Het is niet een saaie en tevens tijdloze Audi (nooit gedacht dit over Audi te zeggen).

In 2013 was het echt een "wauw" model. Super mooi en strak. Maar nu een aantal jaar later is het meer "mwaaa" geworden qua vormgeving.

De A-klasse is nét nieuw, rijd je sowieso bij de tijd! Nu zeg ik niet dat ik dezelfde keuze zou maken, ik vind de Model S toch echt een stuk praktischer met een gezin dan aan A klasse.

Daarnaast blijven vakanties een dingetje. Ja iedereen die een EV rijd doet het af als onzin, tot je daadwerkelijk niet meer 1500km in een dag kunt wegtikken. Of je in Toscane toch merkt dat het met laders wat minder gesteld is dan je had verwacht...

Natuurlijk kán het wel, maar het zal hoe dan ook meer planning vergen en minder comfort (langere reistijd).
Iets om rekening mee te houden. Ik ben niet zo van het plannen ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12
dfrenner schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:20:
[...]

Daarnaast blijven vakanties een dingetje. Ja iedereen die een EV rijd doet het af als onzin, tot je daadwerkelijk niet meer 1500km in een dag kunt wegtikken. Of je in Toscane toch merkt dat het met laders wat minder gesteld is dan je had verwacht...
Eens, tenzij je net zo handig bent als deze meneer: https://www.autobahn.eu/1...anger-als-range-extender/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

gergs schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:46:
Service van de dealer is tegenwoordig idd heel matig. Niet alleen peugeot, eigl bijna overal.
Zodra de offerte getekend is, kennen ze het woord klant of het woord service niet meer.
Precies dit, als ik zo met mijn klanten om zou gaan zou ik niets meer verkopen. Blijkbaar komen
auto dealers er toch mee weg als hun model maar goed is.

voor mij is het in ieder geval duidelijk dat ik bij deze dealer nooit meer iets ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Auto verkopers zijn idd vaak een raar slag mensen, vooral bij de merkdealers. (bij de meer op occasions gerichte bedrijven lijken ze veel beter te snappen dat er iemand de winkel inloopt met de intentie een hele grote en belangrijke aankoop te doen)

maar een beetje on-topic... als we het over lease hebben, dan snap ik eigenlijk niet waarom een dealer nog energie in je zou steken of zelfs met zijn auto's een rondje laat rijden. Hij heeft het werk en de kosten maar weet vooraf al dat hij niets van de transactie zal zien. (tenzij je de mogelijkheid hebt om zelf je dealer aan te wijzen, maar meestal kan dat niet of is dat duurder.... en dan nog is het de vraag of die dealer daar zijn marge mee gaat maken. Vaak wordt er dan een auto gebracht die hij voor een door de leasemaatschappij vastgestelde fooi rijklaar mag maken en af mag leveren. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:42:
Auto verkopers zijn idd vaak een raar slag mensen, vooral bij de merkdealers. (bij de meer op occasions gerichte bedrijven lijken ze veel beter te snappen dat er iemand de winkel inloopt met de intentie een hele grote en belangrijke aankoop te doen)

maar een beetje on-topic... als we het over lease hebben, dan snap ik eigenlijk niet waarom een dealer nog energie in je zou steken of zelfs met zijn auto's een rondje laat rijden. Hij heeft het werk en de kosten maar weet vooraf al dat hij niets van de transactie zal zien. (tenzij je de mogelijkheid hebt om zelf je dealer aan te wijzen, maar meestal kan dat niet of is dat duurder.... en dan nog is het de vraag of die dealer daar zijn marge mee gaat maken. Vaak wordt er dan een auto gebracht die hij voor een door de leasemaatschappij vastgestelde fooi rijklaar mag maken en af mag leveren. )
Gewoon eerlijk zeggen dat het om een leasebak gaat. Als ze moeilijk doen ga je lekker naar een andere dealer. Ik heb nog geen ervaring met een dealer die geen tijd voor je neemt als je zegt dat het om een lease auto gaat. Op onderhoud verdienen de dealers meer als een auto leveren verwacht ik zo..

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
DeluxZ schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Gewoon eerlijk zeggen dat het om een leasebak gaat. Als ze moeilijk doen ga je lekker naar een andere dealer. Ik heb nog geen ervaring met een dealer die geen tijd voor je neemt als je zegt dat het om een lease auto gaat. Op onderhoud verdienen de dealers meer als een auto leveren verwacht ik zo..
We gaan wel offtopic, maar het onderhoud is inmiddels ook aardig uitgeknepen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 15:40
Leasebudget: 950
Kilometrage per jaar: 35.000km
Contractduur: 4j
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: n/a
Specifieke wensen: ruimte met kleine op komst en camping spul, navi + live traffic, dab+, Apple CarPlay/Android Auto, USB muziek, LED verlichting voor+achter. Automaat is met file rijden wel fijn, even als climate control en adaptive cruise control.
Uiteindelijke keuze: ....

Ik heb een offerte liggen voor een VW Golf variant, in de Highline Business R uitvoering. Een mooie auto met genoeg ruimte en technologie aan boord. Ik heb gekeken naar Skoda Octavia Combi en Seat Leon ST. Skoda vond ik te "braaf" en de Seat was een goede optie. Ook de Renault Megane is langsgekomen maar daar is het infotainment systeem niet naar mijn smaak.

Waar ik tegenaan hik, als huidig 14% rijder, is de bijtelling. Die is 330+ netto per maand. Nu komen er waarschijnlijk veranderingen aan in 2020 en is het nu een goed moment om toch maar even te slikken dan om later nog meer te moeten slikken als ik een 14% verleng.

Wat denken jullie, zie ik iets over het hoofd of moet ik niet zo zeuren en gewoon deze mooie bak nemen?

[ Voor 2% gewijzigd door Speedyco op 09-10-2018 22:02 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Speedyco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:01:
Specifieke wensen: ruimte met kleine op komst en camping spul, navi + live traffic, dab+, Apple CarPlay/Android Auto, USB muziek, LED verlichting voor+achter. Automaat is met file rijden wel fijn, even als climate control en adaptive cruise control.

Ik heb een offerte liggen voor een VW Golf variant, in de Highline Business R uitvoering. Een mooie auto met genoeg ruimte en technologie aan boord. Ik heb gekeken naar Skoda Octavia Combi en Seat Leon ST. Skoda vond ik te "braaf" en de Seat was een goede optie. Ook de Renault Megane is langsgekomen maar daar is het infotainment systeem niet naar mijn smaak.

Waar ik tegenaan hik, als huidig 14% rijder, is de bijtelling. Die is 330+ netto per maand. Nu komen er waarschijnlijk veranderingen aan in 2020 en is het nu een goed moment om toch maar even te slikken dan om later nog meer te moeten slikken als ik een 14% verleng.

Wat denken jullie, zie ik iets over het hoofd of moet ik niet zo zeuren en gewoon deze mooie bak nemen?
Ziet er uit dat je de "usual suspects" al behandeld en bekeken hebt.

Ik weet niet in welke motorisering je die VW Golf Variant wenst te bestellen maar je kunt je in ieder geval geen buil aan vallen. Degelijke wagen, nette afwerking, goede infotainment en uitstekende ergonomie en in de R-line trim smoelt 'ie ook erg strak! Ik zou zeggen: doen ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll

Ik moet zeggen dat ik(met uitzondering van een KIA garage) altijd goed geholpen ben. Bij Ford mocht ik zelfs een hele dag de nieuwe Fiesta kostenloos meenemen. Ik geef dan wel altijd duidelijk aan dat het om een leaseauto gaat.

Die KIA verkoper was apart. Toen ik vroeg of hun benzinemotoren goed met LPG overweg kon was het direct "Dat kun je wel vergeten" waarna de verkoper gewoon weg liep.. 8)7 Ook wist hij nog niets over een elektrische Niro. Best ernstig, want de Hyundai verkoper kon mij dus wel meer over de Niro vertellen.

Van die vastgestelde prijzen wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
De verkoper krijgt meestal gewoon zijn fee voor elke auto die hij verkoopt. Of is het lease of particulier. Wellicht minder fee voor lease maar toch. Tijdens mijn zoektocht een jaar terug was ik ook langs verschillende dealer en gewoon vanaf begin gezegd dat het betreft leaseauto gaat. Kreeg gewoon een nette uitleg en ook proefrit e.d. is makkelijk geregeld. Heb niet het idee dat het anders is dan als ik als particulier een auto ging kijken. Wel een of twee verkopers die gewoon geen zin hadden (dus ik ging maar weg) maar je hebt het met alles. Van de betere kreeg ik ook nog follow-up calls enz. Ze willen het dus echt verkopen, ook is het lease.

Aan andere kant, de dealer als bedrijf heeft het waarschijnlijk wel moeite om fatsoenlijk margin te maken. Want van een kant hebben ze te maken met de arrogante LM.. en andere kant zijn eigen verkoper die ook fee moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Lekker is die, die WLTP !@#!@$@!#@@!

Auto staat klaar bij de dealer, kan zo uitgeleverd worden. Maar omdat er wat paarse krokodillen in de Sovjet Republiek van de RDW rondlopen kan er geen kenteken aangevraagd worden omdat ze er zelf zo nodig nog een type goedkeuring voor moeten uitgeven.
Leasemaatschappij durft geen indicatie te geven, kan volgende week zijn, kan ook januari worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:40
Ankona schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:59:

Auto staat klaar bij de dealer, kan zo uitgeleverd worden. Maar omdat er wat paarse krokodillen in de Sovjet Republiek van de RDW rondlopen kan er geen kenteken aangevraagd worden omdat ze er zelf zo nodig nog een type goedkeuring voor moeten uitgeven.
Leasemaatschappij durft geen indicatie te geven, kan volgende week zijn, kan ook januari worden.
Heb het mogelijk gemist, maar welke auto heb je in bestelling staan? Hopen dat ze alsnog snel een oplossing voor je vinden.

Met betrekking tot het uitleveren van lease auto's, onderhoud etc.. Vergeet niet dat er nog meer factoren van toepassing zijn. Autobedrijven zoals PON en Stern zijn zelf importeur, hebben dealermaatschappijen, schadeherstelbedrijven & leasemaatschappij(en). Zelfs met een onafhankelijke leasemaatschappij kom je toch veelvuldig in aanraking met bovenstaande partijen. Hierdoor kan ook een verschil ontstaan qua houding van de lokale dealer.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:59:

Dan hadden ze daar eerder mee moeten beginnen. Dat de WLTP eraan kwam is al jaren bekend, dat vervolgens de fabrikant er niets (op tijd) mee doet kun je de overheid niet kwalijk nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

gergs schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:17:
Tijdens mijn zoektocht een jaar terug was ik ook langs verschillende dealer en gewoon vanaf begin gezegd dat het betreft leaseauto gaat. Kreeg gewoon een nette uitleg en ook proefrit e.d. is makkelijk geregeld. Heb niet het idee dat het anders is dan als ik als particulier een auto ging kijken. Wel een of twee verkopers die gewoon geen zin hadden (dus ik ging maar weg) maar je hebt het met alles. Van de betere kreeg ik ook nog follow-up calls enz. Ze willen het dus echt verkopen, ook is het lease.
Als ze aardig tegen je zijn, ga je daarheen voor de beurten, En aangezien de 1e 3,5 jaar de beurten sowieso keurig op tijd gaan en nooit problemen opleveren doen ze dat net zo graag. ook als jij misschien de auto niet via hun geleverd krijgt vanwege afspraken tussen LM en importeur.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik geef altijd aan dat het om een leaseauto gaat, dat ik uitgebreid wil proefrijden en de dealer die uiteindelijk meewerkt, krijgt het onderhoud.

Ze zeggen allemaal dat ze niets aan auto's verdienen, maar aan het onderhoud. Perfecte klant ben ik dan voor je!
Speedyco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:01:

Moet het VAG zijn?
darkkingll schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:13:
[...]

Ik moet zeggen dat ik(met uitzondering van een KIA garage) altijd goed geholpen ben. Bij Ford mocht ik zelfs een hele dag de nieuwe Fiesta kostenloos meenemen. Ik geef dan wel altijd duidelijk aan dat het om een leaseauto gaat.

Die KIA verkoper was apart. Toen ik vroeg of hun benzinemotoren goed met LPG overweg kon was het direct "Dat kun je wel vergeten" waarna de verkoper gewoon weg liep.. 8)7 Ook wist hij nog niets over een elektrische Niro. Best ernstig, want de Hyundai verkoper kon mij dus wel meer over de Niro vertellen.

Van die vastgestelde prijzen wist ik niet.
Ik ben juist door Kia geweldig geholpen (Leiderdorp).
Gaf mij zo'n beetje iedere auto mee die er stond. Eerst de sportrage, toen hij de motorisering hoorde die ik wilde, gaf hij direct de sleutel van een Optima, omdat die de motorisering had die ik in de Sportrage wilde...

Alles geheel vrijblijvend, niet eens gebeld door dringende verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 15:40
dfrenner schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

[...]

Moet het VAG zijn?

[...]
Nee hoeft niet per se VAG te zijn. Ik ben ook bij dealers van Hyundai en Ford geweest. Het sprak me net niet aan. De Mazda 6 is ook erg netjes. BMW 3 serie touring is helaas te duur. De nieuwe KIA Proceed sprak mij aan alleen is die er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedyco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Nee hoeft niet per se VAG te zijn. Ik ben ook bij dealers van Hyundai en Ford geweest. Het sprak me net niet aan. De Mazda 6 is ook erg netjes. BMW 3 serie touring is helaas te duur. De nieuwe KIA Proceed sprak mij aan alleen is die er nog niet.
Maar de Mazda 6 kan ook?
En toch kies je dan een Golf? Zou je dan niet liever wachten op de Golf 8? Die komt ook begin 2019 toch?

Een 6 is toch veel meer auto, normaal vergelijkbaar met de Passat?

De ProCeed heb ik even gemist: "De andere uitvoeringen verschijnen begin 2019 op de markt."

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Kia/Proceed_Shooting-Brake//01-kia-proceed-shooting-brake.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Kia/Proceed_Shooting-Brake//04-kia-proceed-shooting-brake.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Kia/Proceed_Shooting-Brake//02-kia-proceed-shooting-brake.jpg

Strakke bak zeg, als je nu moet bestellen idd wat te laat... Tenzij je kunt overbruggen met een voorloper, maar er zijn nog geen prijzen bekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 10:16

Fustje

Koel bewaren

Vandaag het verlossende woord gekregen dat ik mag gaan bestellen. Geen beste periode, maar naar verwachting zal aanpassing van de leaseregeling voor mij te lang op zich laten wachten. Ben allang blij, want ik mis het kunnen gebruiken van een trekhaak enorm...

Leasebudget: € 690 (maximaal 10% overschrijding)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Zover ik weet niet
Overige afhankelijkheden: Diesel verplicht, via Alphabet
Specifieke wensen: Tweede kindje op komst, dus liefst veel ruimte. Liefst ook niet (te) lelijk :) en minimaal 1.500kg trekvermogen (ik ga mijn caravan niet inruilen).

Onlangs van werkgever geswitched, het leasebudget is het enige puntje waar ik heb moeten inleveren. Stond gelukkig genoeg tegenover waar ik op vooruit ging. ;)

Verplicht diesel (stomme WLTP) en 1500kg aanhanger gaat een pittig kluifje worden vrees ik. :/

Ik ben heel benieuwd naar jullie suggesties? Ik geloof dat Renault veel voor weinig te bieden heeft, maar ik ben geen fan van Franse autostoelen..

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:21
Fustje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:51:
Vandaag het verlossende woord gekregen dat ik mag gaan bestellen. Geen beste periode, maar naar verwachting zal aanpassing van de leaseregeling voor mij te lang op zich laten wachten. Ben allang blij, want ik mis het kunnen gebruiken van een trekhaak enorm...

Specifieke wensen: Tweede kindje op komst, dus liefst veel ruimte. Liefst ook niet (te) lelijk :) en minimaal 1.500kg trekvermogen (ik ga mijn caravan niet inruilen).

Onlangs van werkgever geswitched, het leasebudget is het enige puntje waar ik heb moeten inleveren. Stond gelukkig genoeg tegenover waar ik op vooruit ging. ;)

Verplicht diesel (stomme WLTP) en 1500kg aanhanger gaat een pittig kluifje worden vrees ik. :/

Ik ben heel benieuwd naar jullie suggesties? Ik geloof dat Renault veel voor weinig te bieden heeft, maar ik ben geen fan van Franse autostoelen..
Volgens mij kun je voor dat geld nog best een eind komen:
https://www.alphabetonlin...d=48&kleur=Pacific%20Blue

Skoda Octavia. Ik vind het persoonlijk een 'saaie' auto, maar god wat is 'ie praktisch. Kun je toch je caravan inruilen, octavia is groot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Hetisookwat schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Volgens mij kun je voor dat geld nog best een eind komen:
https://www.alphabetonlin...d=48&kleur=Pacific%20Blue

Skoda Octavia. Ik vind het persoonlijk een 'saaie' auto, maar god wat is 'ie praktisch. Kun je toch je caravan inruilen, octavia is groot zat.
Ik vind 'm persoonlijk zelfs een beetje lelijk, maar niet lelijk genoeg om 'm niet te overwegen. Liever saai en praktisch, dan mooi maar veel te klein. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Fustje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:51:

Skoda Octavia of Renault Megane. Let op dat de Megane in de station uitvoering het dak snel naar beneden loopt, dus lange mensen kunnen niet achterin zitten. Bij de jonge kinderen geen probleem, maar als je tieners hebt....

Ik heb beide gehad, beide hebben zo hun problemen, maar met de Skoda kom ik enkele keren per jaar bij de garage, met de Renault was ik er om de 3,5 week.

Beide mogen 1500 kg trekken, dat gaat op zich wel, maar motorisch houdt het niet extreem veel over. Ik trek zo nu en dan illegaal rond de 1600 kg (aanhanger van 900 kg + lading van gok rond de 700). Dat is op zich te doen, maar of ik er een heel stijl bergpaadje mee omkom, betwijfel ik.

De Octavia is enorm ruim, ik heb er al zoveel volumieuze zaken mee vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

PageFault schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Skoda Octavia of Renault Megane. Let op dat de Megane in de station uitvoering het dak snel naar beneden loopt, dus lange mensen kunnen niet achterin zitten. Bij de jonge kinderen geen probleem, maar als je tieners hebt....
Tegen de tijd dat mijn kids tieners zijn, ben ik aan het 3e leasecontract toe ;)
Ik heb beide gehad, beide hebben zo hun problemen, maar met de Skoda kom ik enkele keren per jaar bij de garage, met de Renault was ik er om de 3,5 week.
Denk dat de Renault hierbij al afgevallen is (zie mijn opmerking over stoelen)
Beide mogen 1500 kg trekken, dat gaat op zich wel, maar motorisch houdt het niet extreem veel over. Ik trek zo nu en dan illegaal rond de 1600 kg (aanhanger van 900 kg + lading van gok rond de 700). Dat is op zich te doen, maar of ik er een heel stijl bergpaadje mee omkom, betwijfel ik.

De Octavia is enorm ruim, ik heb er al zoveel volumieuze zaken mee vervoerd.
Ik verwacht niet veel de bergen in te gaan. We houden de reistijd beperkt tot max 4 uur enkele reis (met caravan dus). Maar ook in Duitsland vind je veel steile wegen, dat is waar.

Ik hoop dat ik snel op de portal kan inloggen, want ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld een Opel Astra station zich houdt qua prijs. Die heeft 136pk meen ik, dat zou met zo'n grote caravan geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00
Fustje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:24:
[...]
Is dat een recente ervaring (lees Megane IV)? Want deze heeft in de verschillende uitvoeringen, verschillende stoelen. De Bose heeft een elektrische lendensteun, en de GT-line heeft sportstoelen. Ik vind ze allebei zeer fijn en ze bieden veel ondersteuning. Ook achterin is de hoofdruimte voldoende (zelfs met schuifdak), ik kan met 1,86 prima achter mezelf zitten (hoewel een Octavia ruimer is). Dus ik zou hem niet sowieso uitsluiten!

[ Voor 6% gewijzigd door L-VIS op 11-10-2018 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Fustje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Tegen de tijd dat mijn kids tieners zijn, ben ik aan het 3e leasecontract toe ;)

[...]

[...]

Ik verwacht niet veel de bergen in te gaan. We houden de reistijd beperkt tot max 4 uur enkele reis (met caravan dus). Maar ook in Duitsland vind je veel steile wegen, dat is waar.

Ik hoop dat ik snel op de portal kan inloggen, want ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld een Opel Astra station zich houdt qua prijs. Die heeft 136pk meen ik, dat zou met zo'n grote caravan geen overbodige luxe zijn.
Staar je niet blind op PKs. Ik had ooit een Avensus 2.0 TD met 125 pk. Een enorm koppel, daar trok ik sommige motoren met gemak eruit bij het stoplicht en per ongeluk wegrijden in z'n 5 was ook geen enkel probleem.

Ik weet ook niet wat de Astra mag trekken, of bijv. een Ford Focus.

De Megane was destijds populair omdat deze 1500 mocht trekken wat bij de meeste auto's 1200 of 1300 was bij dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

PageFault schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:44:
[...]

De Megane was destijds populair omdat deze 1500 mocht trekken wat bij de meeste auto's 1200 of 1300 was bij dezelfde prijsklasse.
Was dat niet vanwege die 14% bijtelling :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:47:
[...]

Was dat niet vanwege die 14% bijtelling :+
Bij de octavia werd dat 1000 kg vs 1500 voor de 20% variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

De Opel Astra heb je in een 1.6 diesel met 110pk die 1400kg mag trekken en eenzelfde 1.6 diesel met 136pk die 1500kg mag trekken. Ik zal me niet blind staren op PK's, maar in dit geval maakt het net het verschil ;)
Bij sommige auto's mag de versie met automaat nog maar 1300kg trekken, bij handgeschakeld is dit 1500kg, bij dezelfde motorisering. Ik moet even blijven opletten dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Fustje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Ik vind 'm persoonlijk zelfs een beetje lelijk, maar niet lelijk genoeg om 'm niet te overwegen. Liever saai en praktisch, dan mooi maar veel te klein. :)
Idd. En straks heeft de Octavia ook een virtual cockpit.
Erg ruime auto's en rijden fijn. Voor deze auto ook een Octavia gereden. Fijne kilometers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Vanuit Audi weet ik in ieder geval dat dit niet waar is, en bij PON de referentie naar de verkoper en dealer wordt doorgegeven. Dit komt dan weer in het bonussysteem van PON terecht, zelfs als de auto direct bij PON wordt besteld.

Ik mag binnenkort wat nieuws kiezen, ik wou eerst de ELEKTRISCHE hyundai Kona nemen, zonder bijtelling van 22%... maar jezus wat is die auto slecht afgewerkt vanbinnen. Hier wil ik nog niet eens dood in gevonden worden, met dat cheapy plastic interieur dat ik nog herken uit de oude Hyundai Sante Fe.

De volgende auto's zijn in de running:
- Opel Grandland X
- Nieuwe DS3 Crossback
- Peugeot 3008
- Skoda Karoq
- Volvo XC40
- Volvo V40
- Alfa Romeo Giulietta (ik heb een alfa hart :p)

Uiteindelijk moet ik de keuze maken, ga ik voor een lagere catalogusprijs en iets minder leuke wagen en koop ik me een V6 alfa "voor erbij", of neem ik nu meteen de auto die ik wil?

[ Voor 22% gewijzigd door matthewk op 12-10-2018 09:52 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
matthewk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Vanuit Audi weet ik in ieder geval dat dit niet waar is, en bij PON de referentie naar de verkoper en dealer wordt doorgegeven. Dit komt dan weer in het bonussysteem van PON terecht, zelfs als de auto direct bij PON wordt besteld.
Dat vind ik knap. Ik heb me bij diverse dealers laten informeren, proefritten gemaakt etc. Vervolgens heb ik via mijn werk aan de leasemaatschappij doorgegeven wat ik wil hebben. Hoe kan een importeur dan ooit weten welke dealers het werk gedaan hebben en daarvoor beloond moeten worden?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ankona schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:52:
[...]

Dat vind ik knap. Ik heb me bij diverse dealers laten informeren, proefritten gemaakt etc. Vervolgens heb ik via mijn werk aan de leasemaatschappij doorgegeven wat ik wil hebben. Hoe kan een importeur dan ooit weten welke dealers het werk gedaan hebben en daarvoor beloond moeten worden?
Bij Audi werkt het zo dat je of een offerte meekrijgt voor mee te geven aan jouw leasebedrijf / lease afdeling, of jouw naam en bedrijf wordt doorgegeven (incl configuratie) aan PON en bij verkoopmatch kom dit bij de bonus van de verkoper.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Laatst online: 16-09 07:21
matthewk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:53:
[...]

Bij Audi werkt het zo dat je of een offerte meekrijgt voor mee te geven aan jouw leasebedrijf / lease afdeling, of jouw naam en bedrijf wordt doorgegeven (incl configuratie) aan PON en bij verkoopmatch kom dit bij de bonus van de verkoper.
Bij mijn Audi lease kreeg ik na bestelling de papieren te zien. Met de vraag om nog eens na te kijken of alle opties correct waren.
Toen was de offerte ineens van een andere audi garage.
Ik weet wel niet of mijn werkgever een andere offerte opgevraagd heeft. Of dat die offerte via de leasing gekomen is.
Prijs was wel exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Ik mag binnenkort wat nieuws kiezen, ik wou eerst de ELEKTRISCHE hyundai Kona nemen, zonder bijtelling van 22%... maar jezus wat is die auto slecht afgewerkt vanbinnen. Hier wil ik nog niet eens dood in gevonden worden, met dat cheapy plastic interieur dat ik nog herken uit de oude Hyundai Sante Fe.

- Opel Grandland X
- Nieuwe DS3 Crossback
- Peugeot 3008
- Skoda Karoq
- Volvo XC40
- Volvo V40

Uiteindelijk moet ik de keuze maken, ga ik voor een lagere catalogusprijs en iets minder leuke wagen en koop ik me een V6 alfa "voor erbij", of neem ik nu meteen de auto die ik wil?
Of je betaalt extra en haal je Alfa Giulia!!! :P
Alles in 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
matthewk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:53:
[...]

Kan best zijn dat ze een procedure bedacht hebben om te proberen de dealers te pleasen. Het werkt in de praktijk echter anders.
Onze leasemaatschappij heeft gewoon een eigen netwerk dealers waar ze alles bestellen en die gaan echt geen bonus of andere voordeeltjes weggeven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik geef altijd netjes aan de leasemij door dat ik bij dealer x geweest ben en dat ik m via die dealer wil laten plaatsen en leveren. Nog los van dat de leasemij dat natuurlijk ook al zou moeten zien aan de adresgegevens op de offerte die ik ze toestuur om op basis daarvan een berekening te maken. Van de dealers begrijp ik dan dat de leasemij doorgaans contact met de verkoper opneemt om een prijs te onderhandelen op basis waarvan ze dan weer de aanbieding aan mijn werkgever doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:27:
Ik geef altijd netjes aan de leasemij door dat ik bij dealer x geweest ben en dat ik m via die dealer wil laten plaatsen en leveren. Nog los van dat de leasemij dat natuurlijk ook al zou moeten zien aan de adresgegevens op de offerte die ik ze toestuur om op basis daarvan een berekening te maken. Van de dealers begrijp ik dan dat de leasemij doorgaans contact met de verkoper opneemt om een prijs te onderhandelen op basis waarvan ze dan weer de aanbieding aan mijn werkgever doen.
Veel lease maatschappijen hebben ook een dealer organisatie of doen zaken met vaste dealers. Dan hoeven ze geen onderhandelingen te doen met andere dealers.
[...]

- Opel Grandland X
- Nieuwe DS3 Crossback
- Peugeot 3008
- Skoda Karoq
- Volvo XC40
- Volvo V40

Kia Niro al bekeken? Is ook electrisch en ziet er IMHO van binnen prima uit. Mooie zachte materialen. Alleen het navigatiesysteem is matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Z___Z schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

Veel lease maatschappijen hebben ook een dealer organisatie of doen zaken met vaste dealers. Dan hoeven ze geen onderhandelingen te doen met andere dealers.
Dat zal ongetwijfeld, maar alle leasemaatschappijen hebben gewoon de optie om met iedere dealer in gesprek te gaan. Dat is immers waar inkopers en accountmanagers voor zijn. Dus als de klant (dat ben jij!) vraagt, dan draait de leasemaatschappij.

De leasemij kan dan wellicht aangeven wat het leasebedrag zal zijn bij keuze door leasemij. In de praktijk scheelt dat meestal slechts een 10-tje/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Je mag vaak wel zelf de dealer kiezen, maar dan ben je meestal duurder uit dan als je de leasemaatschappij de dealer laat kiezen. Bij m'n vorige auto (Ford) kon ik alle Ardea vestigingen kiezen, maar feitelijk dus 1 dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ankona schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Kan best zijn dat ze een procedure bedacht hebben om te proberen de dealers te pleasen. Het werkt in de praktijk echter anders.
Onze leasemaatschappij heeft gewoon een eigen netwerk dealers waar ze alles bestellen en die gaan echt geen bonus of andere voordeeltjes weggeven.
Oh ja, als ze met een dealer netwerk werken is dat idd anders.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ankona schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:52:
[...]

Bij mij heb ik dat ook gedaan, maar uiteindelijk wordt de auto bij die dealer besteld en ook geleverd. Verder zit het onderhoud ook via die garage en daar verdient men veel meer op dan de verkoop van auto's. Dus als dealer is het nog steeds zaak om bij die leaserijders in het vizier te blijven, zeker bij ons, aangezien we rond de 800 wagens rond hebben lopen. Het meerendeel is toch skoda en renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Laatst online: 01-06 13:55
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Barneveld1991 op 12-10-2018 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vgo schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:02:
Leasebudget: geen idee, ‘klasse B’; max is ca. 25.000€.

Specifieke wensen: Zo ruim mogelijk binnen budget, geen stationwagen.

Ben opzoek naar een zo ruim mogelijke auto binnen het budget, maar geen stationwagen.

Iemand nog ideeën?
Een Caddy. Ruim, goedkoop, geen station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

vgo schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:02:
Leasebudget: geen idee, ‘klasse B’; max is ca. 25.000€.
Kilometrage per jaar: 40.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
inclusief.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Specifieke wensen: Zo ruim mogelijk binnen budget, geen stationwagen.

Zelf al een beetje rond gekeken in dit topic.
Denk zelf aan: Volkswagen polo of Seat Ibiza.
Wellicht dat een Astra hatchback ook nog haalbaar is..

Ben opzoek naar een zo ruim mogelijke auto binnen het budget, maar geen stationwagen.

Iemand nog ideeën?
€25.000 inclusief brandstofcomponent? Hier kunnen we niet zo veel mee. Wat is je max maandbedrag? Voor dit brutobedrag heb je nl een Leon ST, zonder benzine.

Consultant - Autogek

Pagina: 1 ... 46 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.