Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:18:
[...]

Occasion lease kan ook via dezelfde leasemij he...
Zo mogen wij maar kiezen tussen twee partijen, leaseplan en athlon. Beide partijen bieden occasion lease aan. Contracten en afspraken/voorwaarden zijn verder gelijk. Offerte wordt exact gelijk afgehandeld als een nieuwe.

Vaak heeft de voormalige berijder een fikse boete moeten afdragen om het leasecontract eerder op te breken. Dat voordeel werd in mijn geval doorberekend aan de volgende berijder, anders kon het nooit zo goedkoop.

Auto is van dec 2015, maar heeft al wel 150k gelopen. Dat zie je er overigens niet aan af en je merkt het al helemaal niet tijdens het rijden. Nadeel is wel dat ik pas echt zag waar ik voor getekend had, toen hij geleverd werd... Maar dat viel echt meer dan 100% mee. Qua vermogen is dit wel een beetje een "one in a lifetime opportunity".

7% is max 5 jaar, dus dec 2020. Maar voor die tijd is de 200.000km die hij max mag hebben al lang gehaald. Ik heb een contract voor 12 maanden afgesloten en 35k. Hoe minder ik rijd, hoe langer ik hem kan rijden.

Ik heb wel echt geluk gehad met de prijs, want wij mogen niets bijleggen...
Budget was max 700 per maand ex brandstof
Norm van 35.000km per jaar
En verplicht diesel.

[afbeelding]
[afbeelding]

Voor 12 maanden €674 per maand ex brandstof.
Mooie bak! Die is ook nog gekieteld zo te zien?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Civic die ik best graag zou willen kwam met vergelijkbare opties duurder uit dan een Megane, 308, Leon enzovoort. Qua fiscale waarde en al helemaal in het maandelijkse leasebedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Thorgrem welke uitvoering van de Civic zou je willen hebben en welke opties op de anderen had je aangevinkt?
Ik heb nu een Elegance Business uitvoering van het vorige type. Daar zitten alle eerder genoemde opties op behalve Android Auto en Carplay. Bij het nieuwe model zit dat er wel op en zou ik waarschijnlijk weer voor een Elegance gaan (€ 30.380); misschien een Executive (€ 32.810) voornamelijk voor de LED-lampen. Leer, panoramisch dak kunnen me gestolen worden, en van de adaptieve demping heb ik tijdens een proefrit weinig gemerkt. Ik heb dan wel genoeg aan een 1.0 met 129pk en CVT; de 1.5 180 pk is een stuk duurder.... met metallic lak iets over de 31k

Als ik bijvoorbeeld de Mégane pak zou ik waarschijnlijk moeten kijken naar een TCe 140 EDC Bose (€30.390) met Pack Cruising (€695) voor ACC en Easy Life Pack (€395) voor achteruitrijcamera. Totaal een paar honderd euro duurder. De Limited mist nog wat meer opties, maar is misschien wel goedkoper vergelijkbaar te maken.

Een VW Golf 1.5 130pk DSG Comfortline business zit al op 31,5k zonder opties, maar ik heb geen zin om alle opties/pakketten uit te pluizen. Een 1.0 DSG is 29,5k, dan heb je nog wat ruimte voor opties voor hij net zo duur is als een gelijk uitgeruste Civic

Een Peugeot 308 Blue Lease Premium 1.2 Puretech 130 met automaat is € 29.690, daar is dus wel wat ruimte voor opties (metallic lak € 720).

Als je bepaalde opties niet wil of nodig vindt kan het natuurlijk wel aardig schelen. Meer losse opties geeft je ook meer keuzevrijheid. Maar als je ze echt zo goed mogelijk hetzelfde uitrust scheelt het hier en daar maar een paar honderd euro.

Ik ga aan het eind van het jaar wel een paar dealers langs met een lijstje van dingen die ik echt wil, nice to haves en dingen die ik niet zo boeiend vind, en dan mag de verkoper me helpen de beste combinatie te maken. Ik weet namelijk niet of bepaalde combinaties al samen in pakketten zitten, en die veranderen ook nog al eens. Met de configurator op de sites kan je hooguit een benadering krijgen, maar daar lijkt op het eerste gezicht niet veel verschil in te zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 01-06-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gwystyl Ik wou een automaat, geen 1.0, benzine (een diesel Civic kwam helaas te laat), ACC, stoelverwarming, leuke audio, navigatie en nog wat andere dingen die er ongetwijfeld standaard inzaten op dit uitrustingsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Thorgrem ik zie dat het bij jou een Ioniq (Hybrid?) is geworden. Leuke bak, die staat bij mij nog op de longlist... de Civic diesel is er nu wel, en die is een paar honderd euro duurder dan de 1.0. Hij is alleen (nog) niet beschikbaar met automaat. Ik weet nog niet of ik diesel moet gezien de huidige ontwikkelingen, maar ik rij zo'n 45k per jaar dus het zou me niet verbazen. Ik hou gewoon de nieuwtjes in de gaten en duik af en toe wat configuratoren in om te kijken wat ik interessant vind.
Ik hoop een beetje dat de Honda Insight ook naar Nederland komt, maar de dealer wist daar nog niets van. Ik ben ook bang dat die duurder gaat worden dan de Civic als hij wel komt. Verder kijk ik o.a. nog uit naar de nieuwe Mazda 3 en Kia Ceed.

Ik heb me er inmiddels een beetje bij neergelegd dat ik waarschijnlijk iets duurder uit ga zijn dan nu. Af en toe wil ik een beetje back to basic, maar als ik dan bijvoorbeeld een Dacia Logan MCW helemaal volhang met opties is het nog steeds een stuk blik op wielen zonder beleving. Dan geef ik toch liever wat meer uit aan iets wat ik echt gaaf vind. Ik heb als voorloopauto een Clio station gehad, en hoewel die me redelijk positief verraste (komende van een Laguna uit 2007), was ik toch een stuk blijer met mijn huidige auto. Toen ik de Clio begin dit jaar een keer een dagje mee had als vervangende auto was die opluchting nog groter. Ik raak een beetje verwend volgens mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:16:
Ik zit nog steeds met verbazing te kijken wat voor lijst met opties je bij o.a. Mercedes, Audi en Volvo aan kan/moet klikken voor de auto naar wens is.
Bij de Civic (en volgens mij meer in het algemeen bij Japanse merken) heb je een paar uitvoeringen, evt andere velgen en dan ben je klaar. Vanaf de tweede uitvoering zijn bij de Civic ACC, regen- en lichtsensor, automatische airco, PDC, navigatie, Apple Carplay, Android Auto standaard. Bij de eerder genoemde merken klik je ongemerkt nog gauw 5-10k bij de vanafprijs van de uitvoering. Men zegt dan vaak dat de Civic duur is, maar als je een golf, focus of astra met dezelfde opties uitzoekt ben je volgens mij hetzelfde kwijt. Als je naar Audi of Mercedes gaat zit je er bijna altijd boven.
Helaas zijn de andere merken vaak goedkoper in de lease; qua bijtelling kan je net zo goed een Honda of Mazda nemen. Dat zou voor het straatbeelden stuk leuker zijn dan 70% VAG en 20 % BMW/Mercedes....
Maak daar maar gerust 10-15k van. Gunstiger leasetarief komt grotendeels door de betere restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Superdaantje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:04:
Na wat wikken en wegen toch besloten om hybride MB c350e te vervangen voor kleinere benzine broertje. Helaas dan wel van 15% naar 22%. Eerste proef rit was ik al om. Rijd toch best lekker minder snel dan huidige, maar nog steeds vlot zat. En sta te kijken hoe luxe de A klasse is.

De huidige auto is shortlease en vanmiddag met werkgever onderstaande A200 in elkaar geklikt voor 3 jaar en op basis van 40.000. Ben benieuwd of deze eind van de maand besteld kan worden of toch iets mag schrappen. Werkgever is nu aanzet om lease maatschappijen te selecteren waar hij zaken mee wil doen.

- Designo mountaingrijs magno
- Zwart leer
- AMG Line
- 19 AMG velgen
- Premium pakket
- MULTIBEAM LED
- Nightpakket
- Multi contour stoelen
- Voorstoelen elektrisch verstelbaar incl. memory
- Stoelventilatie/-verwarming
- Parkeerpakket met 360°-camera
- Rijassistentiepakket
- Lederpakket
- Burmester - DAB
- MBUX
- Smartphone-integratie
- Connectiviteitspakket navigatie
- Draadloos oplaadsysteem voor mobiele apparaten
- Trekhaak met ESP-aanhangwagenstabilisatie
- Head-up display
- Onderstel adaptief
- Voorwarmingsinstallatie
- Automatische airconditioning THERMOTRONIC
Multibeam LED is toch pas later dit jaar beschikbaar? Nu enkel de Highbeam LED?

Verder mooie confguratie. Ik ben nog in afwachting van de beoordeling van de lease offerte door m'n baas. Waarom is hij uitgerekend nu op huwelijksreis. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 01-06-2018 22:19 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:18:
[...]

Multibeam LED is toch pas later dit jaar beschikbaar? Nu enkel de Highbeam LED?

Verder mooie confguratie. Ik ben nog in afwachting van de beoordeling van de lease offerte door m'n baas. Waarom is hij uitgerekend nu op huwelijksreis. :+
Bel gewoon even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dat zal het niet bevorderen denk ik. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:50
Superdaantje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:04:
Na wat wikken en wegen toch besloten om hybride MB c350e te vervangen voor kleinere benzine broertje. Helaas dan wel van 15% naar 22%. Eerste proef rit was ik al om. Rijd toch best lekker minder snel dan huidige, maar nog steeds vlot zat. En sta te kijken hoe luxe de A klasse is.

De huidige auto is shortlease en vanmiddag met werkgever onderstaande A200 in elkaar geklikt voor 3 jaar en op basis van 40.000. Ben benieuwd of deze eind van de maand besteld kan worden of toch iets mag schrappen. Werkgever is nu aanzet om lease maatschappijen te selecteren waar hij zaken mee wil doen.

- Designo mountaingrijs magno
- Zwart leer
- AMG Line
- 19 AMG velgen
- Premium pakket
- MULTIBEAM LED
- Nightpakket
- Multi contour stoelen
- Voorstoelen elektrisch verstelbaar incl. memory
- Stoelventilatie/-verwarming
- Parkeerpakket met 360°-camera
- Rijassistentiepakket
- Lederpakket
- Burmester - DAB
- MBUX
- Smartphone-integratie
- Connectiviteitspakket navigatie
- Draadloos oplaadsysteem voor mobiele apparaten
- Trekhaak met ESP-aanhangwagenstabilisatie
- Head-up display
- Onderstel adaptief
- Voorwarmingsinstallatie
- Automatische airconditioning THERMOTRONIC
Wat is de reden om je C in te leveren voor een A dan?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 20:57
Heb vandaag in de Arteon gereden. Wat een bak! Helaas wel net te duur als ik het zo bereken.
Maar hij reed echt fantastisch. Kan me totaal niet vinden in de reviews dat die saai rijdt. Hij oogt wel wat gewoontjes van binnen, maar rijden kan die wel heel goed.
Stuurgedrag is lekker precies en direct. Body roll minimaal en heerlijk stil. 150 paardjes is ook voldoende. Ook is de ACC icm lane assist fantastisch.
Voor wie het budget ervoor heeft zou ik hem zeker aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 01-06-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:43:
@Thorgrem ik zie dat het bij jou een Ioniq (Hybrid?) is geworden. Leuke bak, die staat bij mij nog op de longlist...
Ik was aangenaam verrast. Uiteindelijk was het een rationele keuze. Gewoon heel veel opties voor je geld. Komt ook deels omdat het een hybride is en dat scheelt aanzienlijk in het brandstofcomponent.
de Civic diesel is er nu wel, en die is een paar honderd euro duurder dan de 1.0. Hij is alleen (nog) niet beschikbaar met automaat.
Een week nadat ik de Ioniq had besteld belde de Honda dealer idd dat de prijs van de diesel bekend was. Dat was een auto geweest die ik op emotie had gekozen en dan had ik wellicht de handbak voor lief genomen.
Ik weet nog niet of ik diesel moet gezien de huidige ontwikkelingen, maar ik rij zo'n 45k per jaar dus het zou me niet verbazen. Ik hou gewoon de nieuwtjes in de gaten en duik af en toe wat configuratoren in om te kijken wat ik interessant vind.
Zo heb ik dat ook gedaan. Ik had ook een hele Excel sheet waarbij ik de gegevens van het leaseportaal invulde en waar dan uitkwam wat ik netto overhield. Dan zet je alles naast elkaar wat je interessant vindt en wat het netto kost.
Ik hoop een beetje dat de Honda Insight ook naar Nederland komt, maar de dealer wist daar nog niets van. Ik ben ook bang dat die duurder gaat worden dan de Civic als hij wel komt. Verder kijk ik o.a. nog uit naar de nieuwe Mazda 3 en Kia Ceed.
Ja het blijft moeilijk kiezen met zoveel moois.
Ik heb me er inmiddels een beetje bij neergelegd dat ik waarschijnlijk iets duurder uit ga zijn dan nu. Af en toe wil ik een beetje back to basic, maar als ik dan bijvoorbeeld een Dacia Logan MCW helemaal volhang met opties is het nog steeds een stuk blik op wielen zonder beleving.
Ik had een 14% 308 die behoorlijk dik was uitgerust. Goedkoper kon dus niet. Heb ook wel naar het b segment gekeken om de kosten te drukken en toch een vol uitgeruste auto te rijden. Maar dan worden de Polo, Clio en Ibiza ook behoorlijk duur. qua fiscale waarde wel een paar duizend euro goedkoper maar qua leaseprijs bijna gelijk. Dan liever die paar tientjes netto meer voor een volwaardige c-segmenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
gebruikershaes schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:42:
Heb vandaag in de Arteon gereden. Wat een bak! Helaas wel net te duur als ik het zo bereken.
Maar hij reed echt fantastisch. Kan me totaal niet vinden in de reviews dat die saai rijdt. Hij oogt wel wat gewoontjes van binnen, maar rijden kan die wel heel goed.
Stuurgedrag is lekker precies en direct. Body roll minimaal en heerlijk stil. 150 paardjes is ook voldoende. Ook is de ACC icm lane assist fantastisch.
Stond ook in mijn top 3. Veel auto voor redelijk geld en in R-Line uitvoering behoorlijk compleet. Mooi design van buiten, binnen een beetje anoniem. Helaas mocht ik hem niet bestellen, terwijl de gekozen uitvoering binnen CO2 regels zat en binnen budget. "Niet passend bij de functie" was het argument. Om een maand later te constateren dat mijn directeur net zijn nieuwe Arteon had ontvangen 🤔

Audi A5 mag ook niet, A3 limousine weer wel. Ik heb nu toch maar een A4 Avant besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:50
Ben het wel met je eens. Anderhalve week geleden mee gereden. Erg fijne auto en vond hem minder afstandelijk dan een A4. De 1.5 is opzich prima, maar zou toch de 2.0 aanraden. Dat verdiend de auto wel, net wat meer reserves. Ik vond hem lekker ruim ook. En schitterend om te zien.

Uiteindelijk voor mij persoonlijk toch niet geworden omdat ik een 3 serie veel fijner vind rijden.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Pegasus schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:11:
[...]

Stond ook in mijn top 3. Veel auto voor redelijk geld en in R-Line uitvoering behoorlijk compleet. Mooi design van buiten, binnen een beetje anoniem. Helaas mocht ik hem niet bestellen, terwijl de gekozen uitvoering binnen CO2 regels zat en binnen budget. "Niet passend bij de functie" was het argument. Om een maand later te constateren dat mijn directeur net zijn nieuwe Arteon had ontvangen 🤔

Audi A5 mag ook niet, A3 limousine weer wel. Ik heb nu toch maar een A4 Avant besteld.
Haha wat een streek. De directeur wilde gewoon de enige zijn met een Arteon ;). Maar een A4 is ook heel mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JB schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:35:
[...]
Mooie bak! Die is ook nog gekieteld zo te zien?
Dank je, erg blij mee!

Ja, bij dit model scheelt het niet super veel, maar dan gaat hij van 285 naar 295pk en 640nm uit mijn hoofd.

Zou op 0-100 0,1 seconden moeten schelen. Dus niet heel spannend, maar het ziet er wat leuker uit.

“Nadeel” is wel dat vanaf 150 km/h de elektrische ondersteuning stopt. Dat merk je heel duidelijk (68pk en 200nm). Hij schiet echt naar de 150 en daarboven ben je aangewezen op 230 (standaard 220) pk.
Nog steeds meer dan genoeg, maar die duw in je rug wordt vanaf 150 echt een stuk minder. Ik denk dat mede daardoor (en het hoge gewicht) de topsnelheid “slechts” 230 is. Voor bijna 300 pk is dat niet heel veel, door 220pk en het hoge gewicht van de auto is het wel verklaarbaar.

Van de zomer als we Duitsland doorrijden maar eens uitproberen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17

Daan_

Alles op zijn tijd !!

VidaR-9 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:31:
[...]

Wat is de reden om je C in te leveren voor een A dan?
Rijd shortlease en auto's zijn altijd voor geconfigureerd. Wel nieuw, maar de C was hem net niet qua configuratie. Nav was bijvoorbeeld de Garmin en helaas niet de online en het plaatsen van trekhaak heeft impact op de bijteling (van 15 naar 22%). En maatje kleiner mag nu ook wel. Vind de vrouw wel fijn. Dit waren de triggers om erover na te denken en het bij werkgever voor te stellen En die vond het best. ;-)

Nu kort even een A meegehad. Auto kreeg software update. En de A rijd dik prima. Alleen zag ik op de MB site dat bepaalde combinaties niet kunnen. Denk dat het geen AMG wordt, maar Progressive. Die kun je wel voorzien van multicontour stoelen etc. Die zaten toch het best lekker.

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 02-06-2018 10:27 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
@Superdaantje de combinaties bij Mercedes zijn wel irritant af en toe. Ik wil de Business Solution AMG Line, maar dan kun je niet voor bepaalde opties kiezen zoals ACC of het Premium Plus pack zodat je 2 x 10" scherm hebt.

De Business Solution AMG Line bevat het Advance Pack en dan krijg je 7" (achter het stuur) & 10" (navi/multimedia). Ook prima natuurlijk, maar beperkt je wel in sommige keuzes.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 02-06-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klopt.. Dat maakt het soms wel even puzzelen.

Heb hier de A 200 Launch Edition geconfigureerd. Door te kiezen voor Progressive kon ik de multicontour stoelen met zwart leer en stoelventilatie/-verwarming kiezen. Wel geen 19 zwarte AMG velgen, maar de 18 tremolietgrijs. Zien er ook niet verkeerd uit. Zou niet weten hoe groot de schermen zijn O-)

Premium plus overwogen, maar dak hoeft voor ons niet. Kwamen dan ook uit bij de premium. Verder hebben we alle opties aangeklikt. En dat is voor nu goedgekeurd door werkgever en ligt bij de leasemaatschappij voor offerte. En dan hopen dat werkgever akkoord gaat met de offerte en overgaat tot bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 02-06-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik heb wel gekozen voor het panorama/schuifdak als extra optie. Zat ook op de versie waarin ik heb proefgereden en hou van extra licht en frisse lucht. M'n 308 heeft nu ook dat grote glazen dak en dat licht is heerlijk. Deze kan jammer genoeg niet open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Woudloper schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:29:
Vanwege het momentum en promotie op zoek naar een nieuwe leaseauto.

Leasebudget: € 900 (zonder eigen bijdrage), max 2 x leasebudget
Kilometrage per jaar: 32000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Mercedes, Volvo, VAG (ex Seat), Peugeot, Renault, Citroën, Skoda en Ford.
Overige afhankelijkheden: winterbanden, navigatie
Specifieke wensen: ruime kofferbak, volwaardige stoelen passagiers, beenruimte (en idealiter geen middenconsole bij rechterbeen)
Uiteindelijke keuze: n.n.t.b.

Na wikken en wegen, diverse proefritjes heb ik uiteindelijk gekozen van een Peugeot 5008 omdat deze veel bood. Proefrit in de Skoda heeft mij niet kunnen overtuigen, nu wachten tot het levermoment (helaas pas tegen de herfst):
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2017/05/Peugot-5008-1.6-THP-165-GT-line-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Na wikken en wegen, diverse proefritjes heb ik uiteindelijk gekozen van een Peugeot 5008 omdat deze veel bood. Proefrit in de Skoda heeft mij niet kunnen overtuigen, nu wachten tot het levermoment (helaas pas tegen de herfst):
[afbeelding]
Welke uitvoering heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik ben gegaan voor de Blue Lease GT met Benzine motor. Verder standaard (onderhandel) optie (leren bekleding) erbij weten te krijgen. Nu wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hier is de offerte goedgekeurd, maar kreeg de vraag wil je wel zoveel bijteling. Is EV rijden als S 75D geen optie. Twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24
Alles boven de 45k met 22% bijtelling is niet leuk meer, maar als het dan toch pijn gaat doen, kies je tenminste met je hart en niet met je portemonnee. 1100 bruto bijtelling op een xc40 is niet tof, maar ik ga wel 5 jaar rijplezier beleven.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Superdaantje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:06:
Hier is de offerte goedgekeurd, maar kreeg de vraag wil je wel zoveel bijteling. Is EV rijden als S 75D geen optie. Twijfels.
Waarover twijfel je? Een Tesla is dan toch een no-brainer?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
loewie1984 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:11:
Alles boven de 45k met 22% bijtelling is niet leuk meer, maar als het dan toch pijn gaat doen, kies je tenminste met je hart en niet met je portemonnee. 1100 bruto bijtelling op een xc40 is niet tof, maar ik ga wel 5 jaar rijplezier beleven.
Je kunt je alleen wel afvragen of het niet voordeliger is dat ding prive te kopen en daar zakelijk een vergoeding voor te vangen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 08:24
Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Je kunt je alleen wel afvragen of het niet voordeliger is dat ding prive te kopen en daar zakelijk een vergoeding voor te vangen.
Dat betwijfel ik persoonlijk. Een wie heeft er 60k op de plank liggen voor een nieuwe auto. Daarnaast moet je denk ik rekenen aan zo'n 2k onderhoud per jaar, excl. benzine, verzekering, afschrijving.

Ja uiteindelijk betaal ik dan 36k zelf aan die auto maar dat is nog steeds 34k goedkoper dan zelf rijden en dan heb ik het nog niet gehad over de afschrijving. Maar als iemand een andere berekening ziet dan ik, hoor ik het graag.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Is dat zo? Ik zou die echt niet zomaar kiezen. Een paar argumenten:

- het niveau van de afwerking tov bijvoorbeeld een leuke 5 Serie is minder
- dichtstbijzijnde laadpaal is bij mij twee straten verderop. Voor die paal is maar één parkeerplek gereserveerd en het betreffende parkeerplaatsje staat vrijwel altijd vol.
- de volgende laadpaal is op 200 a 250 meter afstand en deze bedient al 3 EV's die daar dus al ruzie over maken.
- geen oprit, geen parkeerplaats recht voor de deur
- ik vind de auto an sich niet bijzonder mooi
- regelmatig ritten van 500 / 600 km (niet vakanties, dan rijd ik 1200 a 1400 op een dag), naar veelal bouwterreinen. Daar zijn doorgaans geen laadpalen. Dat betekent dat ik onderweg zou moeten stoppen om te laden.

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-06-2018 10:29 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04
Woudloper schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Verder standaard (onderhandel) optie (leren bekleding) erbij weten te krijgen. Nu wachten....
Die lerenbekleding krijgt toch iedereen deze maand? Staat iig groot op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het interieur net prachtig? Die leds over de hele auto die je van kleur kan veranderen vond ik super!
De Arteon waar ik mee gereden had was een full option. Super auto maar met dat budget kies ik liever voor een Audi A5 Sportline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 03-10 13:35
En een Lexus GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

JB schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Rijden veel in Duitsland en laadpalen is nog wel eens zoeken. Dit is dan ook wel onze twijfel.
loewie1984 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:11:
Heb nu shortlease. Kan/mag elk jaar wisselen als ik wilt. De MB zou ik leasen voor 3 jaar. De Tesla voor 4. Werkgever had wel een punt met de bijteling 22% op 60K is wel boel....

[ Voor 50% gewijzigd door Daan_ op 04-06-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:54
Als je veel lange ritten rijd en geen laadpaal thuis/ op werk/ op bestemming dan is het niet echt interessant om elektrisch te rijden. Afhankelijk van de gemeente kan je wel aanvraag indienen om laadpaal te plaatsen maar zelf dit is vaak lastig/ te laat. Ik ken wel sommige mensen die het zo goed kan inplannen met alleen lader op werk (thuis zo'n een van de gemeente waar je met paar anderen moet delen). Vakantie e.d. ging ie dan wisselen met een collega of auto huren, alles berekent komt hij goedkoper uit met elektrisch iig.
Ik rij 100km dagelijks woon-werk. Zou makkelijk kunnen eigenlijk. Maar persoonlijk zou ik (nog) niet elektrisch rijden als ik geen (prive) laadpaal heb thuis. Ik ben echt lui dus geen zin om paar honderd meter verder te parkeren om een stekker te zoeken :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mocht ik elektrisch gaan rijden dan zit de laadpaal in de lease. Deze wordt thuis geplaatst. Bij de gemeente informeren voor laadpaal zal niet veel uithalen. Woon beetje achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Superdaantje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:22:
Mocht ik elektrisch gaan rijden dan zit de laadpaal in de lease. Deze wordt thuis geplaatst. Bij de gemeente informeren voor laadpaal zal niet veel uithalen. Woon beetje achteraf.
Dan heb je eigen parkeerplek? Dan is het helemaal geen probleem dus. Je heb idd mogelijkheden om de laadpal stelpost in de lease te nemen. Waar ik over heb is als je op straat parkeren, je moet dan toestemming van gemeente om laadpaal neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
loewie1984 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Dat betwijfel ik persoonlijk. Een wie heeft er 60k op de plank liggen voor een nieuwe auto. Daarnaast moet je denk ik rekenen aan zo'n 2k onderhoud per jaar, excl. benzine, verzekering, afschrijving.

Ja uiteindelijk betaal ik dan 36k zelf aan die auto maar dat is nog steeds 34k goedkoper dan zelf rijden en dan heb ik het nog niet gehad over de afschrijving. Maar als iemand een andere berekening ziet dan ik, hoor ik het graag.
2k onderhoud is best wel heel veel. Ik heb ca 1000 k onderhoud op een 9 jaar oude Mondeo die gemiddeld zo'n 30 000 km/jaar rijdt. Alles bij elkaar kost mijn auto me ca 1000 euro per maand. Daarvoor krijg ik dan 800 euro vergoeding van mijn werkgever. (deels netto, deels bruto). Daar ga je niet snel tegen op leasen. (de truc is wel om net niet nieuw te kopen)

Maar..... dat is flink off-topic hier. Ik stap waarschijnlijk ook over op een leasewagen. Heeft vooral te maken met de regelingen bij mijn nieuwe werkgever. Strict genomen is lease, vooral door de bijtelling, een dure manier van autorijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:09:
[...]

2k onderhoud is best wel heel veel. Ik heb ca 1000 k onderhoud op een 9 jaar oude Mondeo die gemiddeld zo'n 30 000 km/jaar rijdt. Alles bij elkaar kost mijn auto me ca 1000 euro per maand. Daarvoor krijg ik dan 800 euro vergoeding van mijn werkgever. (deels netto, deels bruto). Daar ga je niet snel tegen op leasen. (de truc is wel om net niet nieuw te kopen)

Maar..... dat is flink off-topic hier. Ik stap waarschijnlijk ook over op een leasewagen. Heeft vooral te maken met de regelingen bij mijn nieuwe werkgever. Strict genomen is lease, vooral door de bijtelling, een dure manier van autorijden.
Ik heb overwogen om zelf een auto te kopen. Maar als je dan alles invult op de ANWB site om de maandlasten te berekenen dan zie je dat afschrijving, onderhoudskosten enzovoort het zakelijk leasen toch wel aantrekkelijk maakt ondanks de bijtelling. Vooral als je privé ook veel rijdt en je bij de lease een brandstof pas krijgt met onbeperkt aantal kilometers in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:32:
[...]

Ik heb overwogen om zelf een auto te kopen. Maar als je dan alles invult op de ANWB site om de maandlasten te berekenen dan zie je dat afschrijving, onderhoudskosten enzovoort het zakelijk leasen toch wel aantrekkelijk maakt ondanks de bijtelling. Vooral als je privé ook veel rijdt en je bij de lease een brandstof pas krijgt met onbeperkt aantal kilometers in Europa.
Helemaal mee eens. Daarbij lease je een nieuwe auto, dus laatste model. Als je echt wilt gaan vergelijken, moet je de kosten van een leaseauto vergelijken met een het rijden in een nieuwe auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Pegasus schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:25:
[...]

Helemaal mee eens. Daarbij lease je een nieuwe auto, dus laatste model. Als je echt wilt gaan vergelijken, moet je de kosten van een leaseauto vergelijken met een het rijden in een nieuwe auto.
Nee, je moet kijken naar wat het kost om te rijden wat je wil rijden. Bij lease krijg je een nieuwe door je strot geduwd, maar misschien is dat helemaal niet wat je belangrijk vindt.
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:32:
[...]

Valt of staat met wat je van je werkgever vergoed krijgt voor je eigen auto. Tegenwoordig vaak het leasebudget bruto (waaruit je je zakelijke kilometers netto kunt declareren)
Krijg je alleen 19 cent/km en rij je veel prive dan is lease sneller aantrekkelijk. (vergeet niet dat een leasemaatschappij ongeveer met dezelfde kosten zit als jij prive. Ze zullen wat volume voordeel hebben en fiscaal loopt een en ander via andere lijntjes. Maar er moeten ook extra mensen voor werken die het wel geinig vinden ook salaris te krijgen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:22:
Wat is het alternatief voor de Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Nee, je moet kijken naar wat het kost om te rijden wat je wil rijden. Bij lease krijg je een nieuwe door je strot geduwd, maar misschien is dat helemaal niet wat je belangrijk vindt.

[...]
Dat zie ik toch anders. Ik rijd graag een recente mooie auto. De Audi A4 Avant die ik besteld heb, kost mij 480 EU netto per maand. Tot 15.000 km privé vrij. Dat is niet veel voor zo'n auto.

En geen gedoe met onderhoud of leenauto.

Hiernaast hebben we een Fiat 500 cabrio voor de stad en voor de zondag. Kost per maand ook niet veel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SirLct
Eigenlijk al een week maar door prive omstandigheden nog geen foto's kunnen maken.
Maar hij is er..

Leasebudget: 1000
Kilometrage per jaar: 35000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nvt
Overige afhankelijkheden: Nvt
Specifieke wensen: Automaat, genoeg ruimte voor kinderwagen, sportief, als mogelijk d-segment
Uiteindelijke keuze:
Alfa Romeo Giulia - Super A/T 2.0T 200pk <3
- Bianco Alfa pastellak
- Rood leer
- Sport pack incl 25w Xenon
- 17" velgen
- Remklauwen rood
- Veloce Interior Pack: Rood lederen sportstoelen
- Driver assistance pack
- Power seats pack
- Climate upgrade pack
- 7" instrument display
- Aluminium paddle shifter
- Auto dimming rear view mirror

Wat foto's, sorry voor de crappy tel camera. En om de admin niet boos te maken, in thumbnail formaat.
Click voor grote foto
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/qk8f9sv1x/image.jpgAfbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/84nycewd1/image.jpgAfbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/eid1fo8yt/image.jpgAfbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/xaowj9sid/image.jpgAfbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/tr2ytgi2t/image.jpgAfbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/cqk2krxbp/image.jpgAfbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/p56ul31ol/image.jpgAfbeeldingslocatie: https://s26.postimg.cc/q7h13ps8l/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@gergs Mooie bak! :) Die gsm houder doet wel afbreuk aan het interieur! Snel een Brodit houder fixen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLA is niet meer te configureren via de Mercedes site. Kunnen me niet zeggen of het WLTP issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 21:15

woutur

Klauwtjes uit!

gergs schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:59:
Eigenlijk al een week maar door prive omstandigheden nog geen foto's kunnen maken.
Maar hij is er..

Specifieke wensen: Automaat, genoeg ruimte voor kinderwagen, sportief, als mogelijk d-segment
Uiteindelijke keuze:
- Bianco Alfa pastellak
- Rood leer
- 17" velgen
- Remklauwen rood
- Driver assistance pack
- Power seats pack
- Climate upgrade pack
- 7" instrument display

Wat foto's, sorry voor de crappy tel camera. En om de admin niet boos te maken, in thumbnail formaat.
Click voor grote foto
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Tips als je je configuratie nog mag veranderen:
• Driver assistance is top, goede keuze
• Naar 18 inch is relatief goedkoop, 950 euro en ziet er mooier uit
• Ik heb erg veel plezier van ACC
• Met 8.8 inch media krijg je ook Android Auto of Carplay.
• Liefhebbers van goed geluid uit de stereo kiezen best voor de sound upgrade van 695 euro. Niet de Harman Kardon! Reden: hk is nog steeds niet goed maar wil je zelf wat inbouwen dan ligt de kabelboom er alvast. Standaard stereo is zeker niet slecht maar echt moeilijk en duur te verbeteren.

Kost allemaal wel weer een hoop geld, dat wel.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 13:27
Maar hij is er..

Uiteindelijke keuze:
- Bianco Alfa pastellak
- Rood leer
- 17" velgen
- Remklauwen rood
- Driver assistance pack
- Power seats pack
- Climate upgrade pack
- 7" instrument display

Click voor grote foto
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Vette bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:32
@gergs hoe dan.. echt hóe : (. Súper mooie auto en ook erg jaloers. Ik moet ook kiezen voor 35000 km per jaar en 48 maanden maar met een budget van € 800 per maand en ik kom niet eens aan een clio'tje (die kwam uit op € 830) inclusief. Ik snap echt niet hoe je voor € 200 meer zoiets kan rijden :? maar nogmaals; prachtige auto.

[ Voor 16% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 05-06-2018 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
JB schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:23:
@gergs Mooie bak! :) Die gsm houder doet wel afbreuk aan het interieur! Snel een Brodit houder fixen :P
Ja inderdaad, zit ik ook te ergeren, maar ik heb echt geen tijd voorlopig (mn eerste is net geboren) dus de houder van mn vorige auto maar meegenomen. hahah.
woutur schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Tips als je je configuratie nog mag veranderen:
• Driver assistance is top, goede keuze
• Naar 18 inch is relatief goedkoop, 950 euro en ziet er mooier uit
• Ik heb erg veel plezier van ACC
• Met 8.8 inch media krijg je ook Android Auto of Carplay.
• Liefhebbers van goed geluid uit de stereo kiezen best voor de sound upgrade van 695 euro. Niet de Harman Kardon! Reden: hk is nog steeds niet goed maar wil je zelf wat inbouwen dan ligt de kabelboom er alvast. Standaard stereo is zeker niet slecht maar echt moeilijk en duur te verbeteren.

Kost allemaal wel weer een hoop geld, dat wel.
Ik zit echt op max max wat betreft budget dus helaas moet ik aantal dingen eraf halen van mijn origineel lijstje. Met name dat hele 8.8inch + audio. En de 18 inch.
Ik heb echt lang getwijfeld hoor maar ik kies de 200pk en de waanzinnig rijeigenschappen boven aantal opties. Want anders moet ik ander auto kiezen.
De grote scherm voeg voor mij niets toe behalve apple carplay maar zelf dat gebruik ik eigl niet. Leuk om te hebben maar ik ga niet sms-en oid en ik heb Siri zelf gedeactiveerd. Ook de navi, gebruik ik eigl nooit in welke auto dan ook. Ik gebruik waze + flitsmeister en dat doe ik voordat ik vertrek.
De 18 inch, jah super mooi en niet al te duur, maar heb gewoon echt geen ruimte meer. En bij ons is 1 inch extra = hoger brandstof reservering dus nog hoger lease tarief.
De ACC, ooit gehad in een leenauto en ook paar keer proefrit met zo'n systeem in andere auto.
Ja het is fijn maar ik ben nog wel ouderwets wat dat betreft. Ik wil zelf regelen en ik wil niet zo ver achter mn voorganger rijden. En sterker nog, met de alfa gebruik ik cc uberhaupt bijna nooit. Het is zo'n auto waar je echt plezier van hebben van het rijden - heel moeilijk te zeggen, maar ik heb de cc bijna niet nodig. Mijn rechtervoet doet het met alle plezier de gaspedaal intrappen haha.
Maar je points zijn allemaal echt valid. Had ik meer budget dan had ik die zeker meegenomen, maar ik ben al super blij met huidige config. :D
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:23:
@gergs hoe dan.. echt hóe : (. Súper mooie auto en ook erg jaloers. Ik moet ook kiezen voor 35000 km per jaar en 48 maanden maar met een budget van € 800 per maand en ik kom niet eens aan een clio'tje (die kwam uit op € 830) inclusief. Ik snap echt niet hoe je voor € 200 meer zoiets kan rijden :? maar nogmaals; prachtige auto.
Idd een mazzel :) Was een hele gedoe met mn vorige keuze (3 serie) door WLTP e.d. en dat mn werkgever te laat was met bestellen (hun fout). En toen kwam actie bij de Alfa en de feit dat mn werkgever soepeler werd (ook mede doordat ze de vorige offerte verpest hebben). Ik ging pushen voor snelle goedkeuring, en ik ben blij dat ze niets zegt over de rode interieur. Voor zakelijk auto. Lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:23:
Volgens mij gaat er dan iets fout bij je berekening. Ik heb ook 48 maanden en 40k kilometers voor de berekening en rond de 800euro rijdt ik een Octavia van 32k (incl diesel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
jongetje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Volgens mij gaat er dan iets fout bij je berekening. Ik heb ook 48 maanden en 40k kilometers voor de berekening en rond de 800euro rijdt ik een Octavia van 32k (incl diesel).
Ik snap het zelf ook niet. Van mijn werkgever heb ik een lijst gekregen met bestelde auto's van de afgelopen tijd en de uiteindelijke prijs. Vrijwel alles viel boven budget, schrok er van. Of lease auto's zijn enorm in prijs gestegen of mijn werkgever heeft hele ongunstige afspraken met de leasemaatschappijen.

Maargoed dit is niet het topic daarvoor geloof ik, sorry voor de offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Is het niet incl btw toevallig? Clio van 830 is wel erg veel.
Als ik de 120pk automaat pakt is bij directlease 786 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Ik snap het zelf ook niet. Van mijn werkgever heb ik een lijst gekregen met bestelde auto's van de afgelopen tijd en de uiteindelijke prijs. Vrijwel alles viel boven budget, schrok er van. Of lease auto's zijn enorm in prijs gestegen of mijn werkgever heeft hele ongunstige afspraken met de leasemaatschappijen.

Maargoed dit is niet het topic daarvoor geloof ik, sorry voor de offtopic.
Denk eerder dat jouw werkgever een ongunstig leasebudget voor jou hanteert :+ Wellicht hoef je geen eigen risico af te tikken bijvoorbeeld? Welke auto's heb je nog meer als voorbeeld mbt jouw leasevoorwaarden?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
JB schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Denk eerder dat jouw werkgever een ongunstig leasebudget voor jou hanteert :+ Wellicht hoef je geen eigen risico af te tikken bijvoorbeeld? Welke auto's heb je nog meer als voorbeeld mbt jouw leasevoorwaarden?
Eigen risico hebben wij wel, maar niet heel hoog. Ik heb er een hele hoop als voorbeeld maar gezien het iemand's bestelde auto is zal ik het niet zo direct hier neerplempen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik kan niet zien welke opties daar allemaal bij zijn besteld, maar je ziet dat de bedragen fors hoger liggen dan mijn budget. Het staat zo haaks op wat ik om mij heen hoor dat er voor dit budget van alles te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
JB schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:23:
https://www.broditnederla...-16-18--Center-mount.html
Ze hebben nog geen giulia maar wel stelvio. Alleen vind ik het dan weer niet helemaal mooi staan deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Eigen risico hebben wij wel, maar niet heel hoog. Ik heb er een hele hoop als voorbeeld maar gezien het iemand's bestelde auto is zal ik het niet zo direct hier neerplempen.
***members only***

Ik kan niet zien welke opties daar allemaal bij zijn besteld, maar je ziet dat de bedragen fors hoger liggen dan mijn budget. Het staat zo haaks op wat ik om mij heen hoor dat er voor dit budget van alles te bestellen is.
Is dit incl benzine?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Meestal hebben mensen het over zon lease bedrag zonder benzine. Die CX3 is bijv al voor minder dan 500 euro te leasen zonder benzine. Hangt uiteraard ook af van het aantal KM per jaar e.d.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leasebudget: €900,-
Kilometrage per jaar: 30.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief[i]Bij inclusief brandstof. Op basis van Fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen: Automaat, Duits. Geen instap model.
Uiteindelijke keuze: CLA Shootin Brake 180 DCT-7 Business Solution AMG line in het wit.

Lang getwijfeld tussen de kleuren en rondgekeken bij Audi en BMW. Uiteindelijk toch voor deze gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:54:
[...]

***members only***

Leasebedragen zijn ook niet echt met elkaar te vergelijken. Verschilt weer per werkgever hoe ze met de kosten omgaan. Misschien zit bij jou de brandstof er ook nog bij in? Of ie het een soort private lease? Weet verder niet wat voor functie/salaris je hebt, maar over het algemeen moet een junior toch wel een klasse VW polo kunnen leasen en dan van medior -> senior -> manager richting een Golf/Passat. Gok dat jullie leasebudgetten daar ook op zijn gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Palomar schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:43:
[...]
Weet verder niet wat voor functie/salaris je hebt, maar over het algemeen moet een junior toch wel een klasse VW polo kunnen leasen en dan van medior -> senior -> manager richting een Golf/Passat. Gok dat jullie leasebudgetten daar ook op zijn gebaseerd.
Ook dat verschilt per bedrijf, want een junior stapt hier in een Golf / 308 en groeit door naar de leuke D segmenters tot de 5 serie / A6 etc als senior.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Bij ons is het zelf zo dat de leasebudget gelijk is voor junior tot senior - behalve management/ directie die ander regeling heb. Maar dan is het zo dat als junior je natuurlijk vanzelfsprekend niet de bijtelling kan veroorloven van een dikke c-segment. Een instap golf zou wel kunnen. Aan andere kant is iemand die al wat meer senior is kan makkelijk met eigen bijdrage extra centjes neerleggen. De salaris niveau is opgesteld met dit in rekening. Maar goed, we gaan nu ver off topic (meer voor de leaseregeling topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
Zag gisteren de nieuwe A-klasse rijden, mooie bak is het geworden. Vind alleen mountain grey niet zo passen bij de auto, terwijl het bij de vorige generatie wel de mooiste kleur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Ook dat verschilt per bedrijf, want een junior stapt hier in een Golf / 308 en groeit door naar de leuke D Segmenterts tot de 5 serie / A6 etc als senior.
En hier kun je als 'Junior' alhoewel die functie niet echt bestaat bij ons, een Range Rover rijden als je dat wilt.
Bij ons is de vergoeding die je krijgt meer gebaseerd op de kilometers die je rijdt dan aan functie.

Ik heb de auto niet nodig voor werk, maar krijg hem vanwege functie niveau. Kan best zijn dat een sales persoon een hoger budget heeft omdat 'ie meer op de weg zit.

Maar wellicht wat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Maar hij is er..

Uiteindelijke keuze:
- Bianco Alfa pastellak
- Rood leer
- 17" velgen
- Remklauwen rood
- Driver assistance pack
- Power seats pack
- Climate upgrade pack
- 7" instrument display

Click voor grote foto
Prachtbak! Is t diesel of benzine en wat was de cataloguswaarde van de auto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Batiatus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:29:
[...]

Prachtbak! Is t diesel of benzine en wat was de cataloguswaarde van de auto? :)
Betr een benzine en fiscaalwaarde is 45600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gisteren een prijsopgave bij elkaar geklikt in de portal van Alphabet.

Die durven voor een Citroën C4 Grand Picasso, PureTech 130 S&S in de Business Variant met wat opties en een fiscale waarde van €36.130,- een leaseprijs van bijna 1100,- per maand te rekenen. :X

Directlease (heeft deze auto momenteel niet meer in de lijst, want nieuwe motoren en nieuwe EAT8) kwam eerder op zo'n €900-€950,- uit. Iets verschil geloof ik wel, maar man, man , man..

Ik ben benieuwd wat Arval gaat opgeven als leasprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Equator Restwaarde, restwaarde, restwaarde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 21:49

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Rico schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:53:
[...]

Die van mij is besteld. Diesel wou ik niet ivm prijs en wij vonden de rode ook mooi maar nu de witte genomen met diamond zwart dak. Scheelt 750euro ten opzichte van de rode en heb daarvoor het Focal audio pakket genomen. Ook nog het full led pakket erop laten zetten.
Zwart leer met witte stiksels.
Verwachting is dat de 3008 eind oktober of begin nov geleverd wordt.
Gaat bij mij om de 1.2 Blue Lease Premium versie.

5 jaar 0% bijtelling gehad en nu naar de 22% :X
ik ga hem vandaag bestellen ik moest helaas een diesel ivm 60-70k km per jaar, gelukkig hoef ik er dan maar iets meer dan 2 jaar mee te doen 8)7

het gaat de volgende configuratie worden:

eat8
pack drive assist
schuif/kanteldak
full led
Hifi packet

bewust niet voor leer gekozen, ik ben volgens mij een van de weinig mensen wat dit niet prettig vind + ik vind het standaard interieur heel mooi, wel laat ik stoelverwarming inbouwen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AllSeeyinEye schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:47:
@Equator Restwaarde, restwaarde, restwaarde....
In dit geval begreep ik dat het ging over de leaseprijzen onderling tussen leasemij's en niet tussen verschillende merken auto's, dus restwaarde heeft daar weinig mee van doen, dat is meer gestoeld op hoe een leasemij de verschillende componenten berekent.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

RomeoJ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:07:
[...]

In dit geval begreep ik dat het ging over de leaseprijzen onderling tussen leasemij's en niet tussen verschillende merken auto's, dus restwaarde heeft daar weinig mee van doen, dat is meer gestoeld op hoe een leasemij de verschillende componenten berekent.
Maar AllesZiendOogje bedoelt waarschijnlijk dat een Citroën C4 Grand Picasso een lagere restwaarde zal hebben vergeleken met andere auto's en dat de kosten daardoor zo hoog zijn.

Grappig detail is dat een Peugeot 3008 bijna 100,- lager uitkomt. En dat is kwa prijs, uitrusting een vergelijkbare wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 17:48
Lees hier zo nu en dan mee en wil me alvast voorbereiden op een leuke lease.

Heb voldoende auto's hier voorbij zien komen binnen en buiten budget maar waar ik ook vaak naar kijk is de mogelijkheid om de auto te chippen.
Ik zoek al een tijd auto's die geknepen zijn en die je met een chip een heel stuk vlotter kunt krijgen. bijv. de BMW 114i (102 naar 220) of ford fiesta 1.0 (100 naar 145)

Zijn er nog meer auto's zoals deze waarbij het motorblok elektronisch geknepen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
xeoMe schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:31:
Lees hier zo nu en dan mee en wil me alvast voorbereiden op een leuke lease.

Heb voldoende auto's hier voorbij zien komen binnen en buiten budget maar waar ik ook vaak naar kijk is de mogelijkheid om de auto te chippen.
Ik zoek al een tijd auto's die geknepen zijn en die je met een chip een heel stuk vlotter kunt krijgen. bijv. de BMW 114i (102 naar 220) of ford fiesta 1.0 (100 naar 145)

Zijn er nog meer auto's zoals deze waarbij het motorblok elektronisch geknepen is?
Volvo V40 D2 kun je aardig chippen heb ik begrepen, zelfde blok als de D4. Ik zou wel ff oppassen met leasen en chippen. Geloof niet dat er een leasemaatschappij is die dat toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Restwaarde van de Peugeot 5008 is blijkbaar hoger dan die van de C4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WUE2j97BqoZN2VSpPJoSE2dM/medium.png

Fiscale waardes:
Peugeot 5008: €37.870,-
Peugeot 308SW: € 32470,-
Citroen C4: €36.180,-

Even een vergelijking met de Citroen en de 5008 bij een andere LM

Leaseprijs 5008 €90,- per maand minder
Leaseprijs C4 Picasso 100,- per maand minder.

[ Voor 36% gewijzigd door Equator op 06-06-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:01
Probeer misschien een diesel te krijgen, ik zat in precies hetzelfde schuitje als jou met 35k KM / 4 jaar en kon zo een beetje alle C-segmenters goed aankleden, rijd nu een V40 D3 Business Sport automaat met een kleine overschrijding.

Aan jouw foto te zien lijkt het dat je bij Alphabet zit, hier kon ik (tot 3 maanden geleden) een dikke Octavia DSG aanklikken voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Landon Thanks, ik zal eens kijken. Volgens mij reageer je overigens op een ander wat betreft het plaatje :) die heb ik niet gepost. Of het was er eentje van een poos geleden?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn eisen zijn niet eens zo gek; een redelijk ruime automaat met normale uitrusting. Ik zit onder andere te denken aan een Octavia Combi, Megane Estate, 3008 of Nissan Qashqai. Toch vallen die auto's een stuk duurder uit dan ik hier op het forum bij anderen voorbij zie komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-06-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:01
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:43:
@Landon Thanks, ik zal eens kijken. Volgens mij reageer je overigens op een ander wat betreft het plaatje :) die heb ik niet gepost. Of het was er eentje van een poos geleden?

***members only***

Mijn eisen zijn niet eens zo gek; een redelijk ruime automaat met normale uitrusting. Ik zit onder andere te denken aan een Octavia Combi, Megane Estate, 3008 of Nissan Qashqai. Toch vallen die auto's een stuk duurder uit dan ik hier op het forum bij anderen voorbij zie komen.
Dit heeft denkik enigsinds met de nieuwe WLTP wet te maken, ik zag in je profiel een Octavia 1.5 TSI Style Business DSG-7 staan met een lease prijs incl brandstof van 937 euro. Als ik op Alphabet deze wil selecteren zit ik aan de 970+. Gok toch dat de prijzen omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Batiatus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Volvo V40 D2 kun je aardig chippen heb ik begrepen, zelfde blok als de D4. Ik zou wel ff oppassen met leasen en chippen. Geloof niet dat er een leasemaatschappij is die dat toestaat.
Als je het maar meeneemt in de offerte...
Dan zal de leasemij wat extra geld rekenen voor banden, onderhoud etc.

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 06-06-2018 12:11 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat een luxe zie ik hier toch vaak voorbij komen, kunnen calculeren op basis van weinig kilometers en lange looptijd... Ik zit echt vast aan 45k/3jr al heeft m'n baas al laten doorschemeren dat er gekeken gaat worden naar 50k/3jr omdat dat dichterbij de realiteit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:25:
Wat een luxe zie ik hier toch vaak voorbij komen, kunnen calculeren op basis van weinig kilometers en lange looptijd... Ik zit echt vast aan 45k/3jr al heeft m'n baas al laten doorschemeren dat er gekeken gaat worden naar 50k/3jr omdat dat dichterbij de realiteit zit.
Opzich geen probleem, als het budget ook omhoog gaat.
Ik zit met 30k veel te ruim. Ik rij hoogstens 10k zakelijk en 10k prive. Maar ze passen het niet omlaag aan.

Over chippen lees ik hier ook wat. Wordt dat ook daadwerkelijk toegestaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:24:
[...]
Over chippen lees ik hier ook wat. Wordt dat ook daadwerkelijk toegestaan?
Bij onze leasemaatschappij in ieder geval niet, maar dat is ook geen grote.
Volgens mij staan ze het vaker niet toe dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arachnan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:55:
[...]

Bij onze leasemaatschappij in ieder geval niet, maar dat is ook geen grote.
Volgens mij staan ze het vaker niet toe dan wel.
Die ervaring heb ik ook. Er is wel een interessante optie waarbij ze ontraceerbare tuning beloven, en wat je kunt ontloppelen voor een service beurt (geen Powerbox ofzo). Maar ik durf het risico niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Die ervaring heb ik ook. Er is wel een interessante optie waarbij ze ontraceerbare tuning beloven, en wat je kunt ontloppelen voor een service beurt (geen Powerbox ofzo). Maar ik durf het risico niet te nemen.
Dat zou ook gewoon contractbreuk zijn. Ik neem aan dat je dan ook serieus problemen krijgt op je werk indien je gesnapt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:29:
[...]

Dat zou ook gewoon contractbreuk zijn. Ik neem aan dat je dan ook serieus problemen krijgt op je werk indien je gesnapt wordt
Nouja, ik wil het niet ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Ik heb ook ooit iets gehoord over een of ander kastje wat je ergens tussen moet plaatsen. Schijnbaar logt de auto wel een helehoop data waardoor je flink wat kilometers moet maken voordat je m terug kan brengen naar de dealer (en die toevallig het systeem uitlezen). De data wordt na een tijdje weer overschreven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batiatus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:11:
[...]

Ik heb ook ooit iets gehoord over een of ander kastje wat je ergens tussen moet plaatsen. Schijnbaar logt de auto wel een helehoop data waardoor je flink wat kilometers moet maken voordat je m terug kan brengen naar de dealer (en die toevallig het systeem uitlezen). De data wordt na een tijdje weer overschreven namelijk.
Wellicht gaan we nu heel erg off-topic, maar Ventura tuning claimt onlogbare tuning te kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@gergs vette bak! Ben jaloers.
Zelf heb ik een budget van 520 voor benzine en 630 voor diesel. Ex brandstof en moet perse bij alphabet bestellen. Dus helaas is zo'n alfa ver buiten budget :(.

Sowieso erg lastig om iets uit te zoeken ook nu met WLTP. We zijn gebonden aan een co2 uitstoot van 100 voor benzine en 120 voor diesel. Zo blijft er niks over...

Edit:
Dat moet dus 120 voor benzine en 100 voor diesel zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 06-06-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:24:
[...]

Opzich geen probleem, als het budget ook omhoog gaat.
Ik klaag niet, m'n Volvo gaat ook over de 1100. Maar een 3 of 4 serie ging niet lukken, waar een collega dat wel kan die op 35k/3 jaar staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
gebruikershaes schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:32:
Zelf heb ik een budget van 520 voor benzine en 630 voor diesel. Ex brandstof en moet perse bij alphabet bestellen. Dus helaas is zo'n alfa ver buiten budget :(.

Sowieso erg lastig om iets uit te zoeken ook nu met WLTP. We zijn gebonden aan een uitstoot van 100co2 voor benzine en 120 voor diesel. Zo blijft er niks over...
Dus een verbruik van 1:20 is al te onzuinig. Lekkere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:32:

Sowieso erg lastig om iets uit te zoeken ook nu met WLTP. We zijn gebonden aan een uitstoot van 100co2 voor benzine en 120 voor diesel. Zo blijft er niks over...
Qua benzine zou je de hybride auto's (Toyota Yaris, Auris (komt nieuw model binnenkort), Kia Nero, Hyundai Ioniq, Lexus CT200h) eens kunnen bekijken. Die vallen ruim binnen je uitstootsnorm. Qua diesel is de keuze ook wel ruim. Citroen, Peugeot, Opel, Renault hebben volgens allemaal diesels in het c-segment die aan die uitstootsnorm voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bij de gezinsvriendelijke auto’s zou een 308SW met de nieuwe 1.5 BlueHDi motor nog net binnen de norm vallen (of zijn die cijfers nog geen WLTP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:52:
[...]

Qua benzine zou je de hybride auto's (Toyota Yaris, Auris (komt nieuw model binnenkort), Kia Nero, Hyundai Ioniq, Lexus CT200h) eens kunnen bekijken. Die vallen ruim binnen je uitstootsnorm. Qua diesel is de keuze ook wel ruim. Citroen, Peugeot, Opel, Renault hebben volgens allemaal diesels in het c-segment die aan die uitstootsnorm voldoen.
Ja exact. Ik rijd nu een Passat highline prive en vind het redelijk lastig om zo gedegradeerd te worden. Dus ik overweeg ook nog om af te zien van leaseauto. Een nieuwe Passat highline leasen zou ook kunnen met 100 euro bijbetaling van mijn kant. 1.4 TSi motor valt nog binnen de norm.

De norm zou sowieso aangepast moeten worden. Deze stamt nog af voor WLTP en iedereen aan het 'sjoemelen' was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:44:
[...]

Ja exact. Ik rijd nu een Passat highline prive en vind het redelijk lastig om zo gedegradeerd te worden. Dus ik overweeg ook nog om af te zien van leaseauto. Een nieuwe Passat highline leasen zou ook kunnen met 100 euro bijbetaling van mijn kant. 1.4 TSi motor valt nog binnen de norm.

De norm zou sowieso aangepast moeten worden. Deze stamt nog af voor WLTP en iedereen aan het 'sjoemelen' was.
Het is toch fijn dat je werkgever milieubewust is geworden en grenzen heeft gesteld aan de uitstoot. Toont een beetje verantwoord ondernemerschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:46:
[...]

Het is toch fijn dat je werkgever milieubewust is geworden en grenzen heeft gesteld aan de uitstoot. Toont een beetje verantwoord ondernemerschap.
Altijd leuk om te zien wat de werkgever aka CEO dan zelf rijdt }:O :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Altijd leuk om te zien wat de werkgever aka CEO dan zelf rijdt }:O :+
Inderdaad. Mijn vorige werkgever had ook een restrictie op uitstoot en enkel een A, B of C-label auto was toegestaan.

De directeur reed zelf een BMW M550d...

Heb dit ook wel aangekaart omdat dit echt wel te belachelijk voor woorden was. Uiteindelijk weinig meer mee gedaan omdat het uiteindelijk alleen maar tegen je gaat werken ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:46:
[...]

Ja sowieso! Alleen was dat dus nooit realistisch en stootte vrijwel iedere auto meer uit dan de fabrieksopgave. Het zou dan logisch zijn om de norm iets bij te stellen volgens de nieuwe fabrieksopgaven of idd zo houden en rijden we straks allemaal in een Nissan Leaf :D

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 06-06-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Qua lease keuze is bij mijn werkgever met een 4 merken beleid.

Mercedes-Benz
Peugeot
Opel
Volkswagen

Klasses zijn gewoon van klein naar groot. Voorbeeld:
Klasse 1: Opel Corsa
Klasse 2: Mercedes-Benz A en B-klasse, Golf, Golf Variant, Opel Astra, Astra sports tourer, 308 en 308Sw.
Klasse 3: Opel Insignia, Mercedes-Benz C-klasse.

Aan de hand van km diesel of benzine en de business edities. Je kan afwijken, bijvoorbeeld bij de Mercedes-Benz de amg-line, dan ga je naar niet courant, dus dan zit je er aan vast. Ook geen sport auto's qua motorisering.

Oktober loopt de huidige af, dus maar weer eens langzaam gaan kijken wat het wordt.

Maar rij nu de Mercedes-Benz B-klasse... Die A klasse is leuk, maar klein en de C-klasse estate is niet veel groter qua zitruimte tegenover de b... De rest is allemaal zo goed als het zelfde...

Iedereen roept natuurlijk zowat, dat is een no-brainer en ga voor die benz, maar iemand wat ervaringen met de andere types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Vorkie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:16:
Qua lease keuze is bij mijn werkgever met een 4 merken beleid.

Mercedes-Benz
Peugeot
Opel
Volkswagen

Klasses zijn gewoon van klein naar groot. Voorbeeld:
Klasse 1: Opel Corsa
Klasse 2: Mercedes-Benz A en B-klasse, Golf, Golf Variant, Opel Astra, Astra sports tourer, 308 en 308Sw.
Klasse 3: Opel Insignia, Mercedes-Benz C-klasse.

Aan de hand van km diesel of benzine en de business edities. Je kan afwijken, bijvoorbeeld bij de Mercedes-Benz de amg-line, dan ga je naar niet courant, dus dan zit je er aan vast. Ook geen sport auto's qua motorisering.

Oktober loopt de huidige af, dus maar weer eens langzaam gaan kijken wat het wordt.

Maar rij nu de Mercedes-Benz B-klasse... Die A klasse is leuk, maar klein en de C-klasse estate is niet veel groter qua zitruimte tegenover de b... De rest is allemaal zo goed als het zelfde...

Iedereen roept natuurlijk zowat, dat is een no-brainer en ga voor die benz, maar iemand wat ervaringen met de andere types?
Is de nieuwe Insignia niet wat groter als de C ? Persoonlijk een erg gelikte auto tov de vorige Insignia. Vooral interieur. Kan waarschijnlijk nog niet tippen aan een Mercedes ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46

Nullifiel

╞═══════╡

Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:29:
[...]

En vergeet niet dat je óók serieuze problemen kan/zal krijgen, wanneer je brokken maakt met een (illegaal) getunede lease-auto! (LM, werkgever, verzekeraar, ...) ;)

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Pagina: 1 ... 26 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.