Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 114 Laatste
Acties:
  • 976.749 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

gebruikershaes schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:34:
Heb van de week ook in de nieuwe A klasse gereden. Hij ziet er mooi uit, zit is lekker en MBUX is een leuke toevoeging. Maaar.. Het is duidelijk een segment lager dan m'n passat nu. Heel lawaaierig van binnen. Veel trillingen in de vloer en het stuurgedrag wat afstandig. Beetje sponzig zelfs?

Dus ik weet het nog niet. Wellicht dat ik voor de mini clubman ga.
Daar zal je nog meer verschil merken.
Je Passat is een D-segmet auto. De Mercedes A is een C-segment auto (voor VW is dat de Golf). En de Mini Clubman is een B-segment auto (voor VW is dat de Polo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Mwoah. Wat mij betreft is het gewoon C segment. 360l kofferbak 5 deurs of eigenlijk 6. Doet niet veel onder voor een A klasse, Golf, A3, V40 etc. qua ruimte. En het belangrijkste; de MINI rijdt wel leuk. Als ik van m'n ervaring met de countryman mag uitgaan. Moet de clubman nog testen.

[ Voor 32% gewijzigd door gebruikershaes op 26-05-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gebruikershaes schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:46:
Mwoah. Wat mij betreft is het gewoon C segment. 360l kofferbak 5 deurs of eigenlijk 6. Doet niet veel onder voor een A klasse, Golf, A3, V40 etc. qua ruimte.
Een Renault Clio Estate of Skoda Fabia Combi is voor jou ook een C-segmenter?
Prima hoor, maar ik denk dat het een vrij grote stap is als je van een Passat af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:53:
[...]

Een Renault Clio Estate of Skoda Fabia Combi is voor jou ook een C-segmenter?
Prima hoor, maar ik denk dat het een vrij grote stap is als je van een Passat af komt.
Nou nee, maar dat zijn ook gelijk karige modellen die je noemt. MINI is toch wel een redelijk premium merk. Maar zoals gezegd, ik moet hem nog testen. De countryman is een stuk stiller en leuker om te rijden dan de A. Zit ook lekkerder, maar niet moeders mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

gebruikershaes schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:34:
Heb van de week ook in de nieuwe A klasse gereden. Hij ziet er mooi uit, zit is lekker en MBUX is een leuke toevoeging. Maaar.. Het is duidelijk een segment lager dan m'n passat nu. Heel lawaaierig van binnen. Veel trillingen in de vloer en het stuurgedrag wat afstandig. Beetje sponzig zelfs?

Dus ik weet het nog niet. Wellicht dat ik voor de mini clubman ga. Heb al in de countryman gereden en die reed een stuk beter dan de A. En ik verwacht dat de clubman het nog beter doet. Of toch miss weer een passat.. Keuzes keuzes.
Beide auto's gereden (Clubman en A). Zeker op hoge snelheid is de A veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een tijdje geleden heb ik hier gepost over de keuze tussen o.a. een Ford Mondeo Wagon ST of Audi A4/A5/A6 Avant/Sportback. Ik ben toen naar de Ford dealer geweest en heb de ST bekeken. Van buiten erg mooi, van binnen gebaseerd op de Trend line, terwijl ik nu een Titanium gewend ben. Mijn vrouw en ik vonden de huidige Titanium van binnen al een beetje mwah mwah, maar de Trend is weer een stapje terug met analoge meters en dergelijke.

Uiteindelijk besloten om ook naar de Audi en BMW dealer te gaan. De A5 sportback vonden we erg mooi, maar achterin is de hoofdruimte echt wel beperkt en met 2 opgroeiende kinderen moeten we de ruimte achterin wel meenemen. De A6 Avant en Q5 vallen binnen het budget, maar vinden we teveel van het goede wat betreft netto bijtelling.

Daarna naar de BMW dealer geweest. De 320i Touring (ik rijd 30-35k per jaar, dus benzine is prima) beviel wel, veel mooier interieur dan de Ford en van buiten ook mooi.

Ik ben er al over uit dat ik weg ga bij Ford, het wordt een Audi A4 2.0 TFSI Avant of BMW 320i Touring M-line. In beide heb ik overigens nog niet gereden, dat volgt binnenkort.

Ik heb de volgende configuraties op het oog:

Audi A4 Avant S-line
- 2.0 TFSI
- Blackline
- Panorama dak
- + aantal andere overeenkomstige details

BMW 320i Touring M-line
- 2.0 Benzine
- Privacy glass
- Panorama dak

De kleur en een aantal andere details zijn niet belangrijk voor de keuze tussen 1 van de 2. De Audi vind ik er bruter uitzien dan de BMW, maar in de configuratie die ik kies is de BMW +-2.000 Euro goedkoper.

Van de week was ik nog bij de Audi dealer en die had net een A4 Avant S-line black edition binnen, op de velgen en de kleur na precies wat ik zou willen:

Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/audi/IMG-1310.JPG
Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/audi/IMG-1312.JPGAfbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/audi/IMG-1314.JPG
Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/audi/IMG-1316.JPG

Wat zouden jullie mij aanraden en waarom, de Audi of de BMW? Ik weet dat het een persoonlijke keuze is, en ik ga beide nog proefrijden, maar mijn voorkeur gaat nu uit naar de Audi. Ik ben een Ford Mondeo 2015 Titanium Wagon gewend, dus ga er qua ruimte op achteruit, maar met bijv. de 190 pk van de Audi vs 150 pk van de Ford, de automaat, het interieur, etc. ga ik er sowieso op vooruit. Ik weet echter nog niet goed waarom iemand een BMW of Audi verkiest boven de ander, los van het uiterlijk en persoonlijke voorkeur.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:46
Taro schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:01:
Een tijdje geleden heb ik hier gepost over de keuze tussen o.a. een Ford Mondeo Wagon ST of Audi A4/A5/A6 Avant/Sportback. Ik ben toen naar de Ford dealer geweest en heb de ST bekeken. Van buiten erg mooi, van binnen gebaseerd op de Trend line, terwijl ik nu een Titanium gewend ben. Mijn vrouw en ik vonden de huidige Titanium van binnen al een beetje mwah mwah, maar de Trend is weer een stapje terug met analoge meters en dergelijke.

Uiteindelijk besloten om ook naar de Audi en BMW dealer te gaan. De A5 sportback vonden we erg mooi, maar achterin is de hoofdruimte echt wel beperkt en met 2 opgroeiende kinderen moeten we de ruimte achterin wel meenemen. De A6 Avant en Q5 vallen binnen het budget, maar vinden we teveel van het goede wat betreft netto bijtelling.

Daarna naar de BMW dealer geweest. De 320i Touring (ik rijd 30-35k per jaar, dus benzine is prima) beviel wel, veel mooier interieur dan de Ford en van buiten ook mooi.

Ik ben er al over uit dat ik weg ga bij Ford, het wordt een Audi A4 2.0 TFSI Avant of BMW 320i Touring M-line. In beide heb ik overigens nog niet gereden, dat volgt binnenkort.

Audi A4 Avant S-line
- 2.0 TFSI
- Blackline
- Panorama dak

BMW 320i Touring M-line
- 2.0 Benzine
- Privacy glass
- Panorama dak

De kleur en een aantal andere details zijn niet belangrijk voor de keuze tussen 1 van de 2. De Audi vind ik er bruter uitzien dan de BMW, maar in de configuratie die ik kies is de BMW +-2.000 Euro goedkoper.

Van de week was ik nog bij de Audi dealer en die had net een A4 Avant S-line black edition binnen, op de velgen en de kleur na precies wat ik zou willen:

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Wat zouden jullie mij aanraden en waarom, de Audi of de BMW? Ik weet dat het een persoonlijke keuze is, en ik ga beide nog proefrijden, maar mijn voorkeur gaat nu uit naar de Audi. Ik ben een Ford Mondeo 2015 Titanium Wagon gewend, dus ga er qua ruimte op achteruit, maar met bijv. de 190 pk van de Audi vs 150 pk van de Ford, de automaat, het interieur, etc. ga ik er sowieso op vooruit. Ik weet echter nog niet goed waarom iemand een BMW of Audi verkiest boven de ander, los van het uiterlijk en persoonlijke voorkeur.
Lees mijn post in dit topic eens door, ik had exact dezelfde twee auto’s op het lijstje. Kort gezegd: de Audi is nieuwer met mooiere infotainment en beter afgewerkt, maar ook stuk neutraler om mee te rijden. De BMW rijdt veel directer en sportiever. Je moet echt met beide auto’s rijden om te zien wat voor jou de beste klik geeft. Uiteindelijk ben ik zelf trouwens bij een 330i beland voor zelfde prijs als ik de A4 had samengesteld.

Ik zou je keuze iig niet laten afhangen van die twee tientjes netto prijsverschil.

Ps. de achterbumper en uitlaten van de A4 gaan veranderen rond productieweek 35 begreep ik.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
VidaR-9 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:21:
[...]

Lees mijn post in dit topic eens door, ik had exact dezelfde twee auto’s op het lijstje. Kort gezegd: de Audi is nieuwer met mooiere infotainment en beter afgewerkt, maar ook stuk neutraler om mee te rijden. De BMW rijdt veel directer en sportiever. Je moet echt met beide auto’s rijden om te zien wat voor jou de beste klik geeft. Uiteindelijk ben ik zelf trouwens bij een 330i beland voor zelfde prijs als ik de A4 had samengesteld.

Ik zou je keuze iig niet laten afhangen van die twee tientjes netto prijsverschil.
Ik had je posts inderdaad al gelezen en het prijsverschil is ook verwaarloosbaar. De 330i is ook nog een optie, maar een krachtigere A4 Avant is ook nog een mogelijkheid.

Ik vind de Ford wel lekker strak door de bochten gaan en zoek dat ook weer in een volgende auto. Ik hou je posts en advies in gedachten en ga sowieso in beide proefrijden. Los van het rijplezier dus verder geen reden om voor 1 van de 2 te kiezen begrijp ik.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 00:11
Rivanov schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:15:
Vandaag gereden met de A200 DCT bij ASV Veghel. Heerlijke auto! Was ook in exact dezelfde configuratie als de lease-offerte die momenteel bij m'n werkgever ligt ter beoordeling. Enkel de kleur week af, want ik heb Mountain Grey opgenomen in m'n configuratie.

- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Connectiviteitspakket smartphone (Apple Carplay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- Automatische airconditioning THERMOTRONIC
- DAB+
- High-Performance LED koplampen

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik dan zó karig vind aan de business modellen is dat je er geen enkele geavanceerde veiligheidssystemen op kan bestellen, laat staan standaard zijn (ACC, Lane assist, etc.). Het is nou niet bepaald een goedkope auto in bovenstaande config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Bassie90 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:29:
[...]

Wat ik dan zó karig vind aan de business modellen is dat je er geen enkele geavanceerde veiligheidssystemen op kan bestellen, laat staan standaard zijn (ACC, Lane assist, etc.). Het is nou niet bepaald een goedkope auto in bovenstaande config.
Goed punt! Ik heb een CLA & C-klasse los laten samenstellen (gelijk aan de business) omdat ik ACC zou willen. Dan kom je in totaal bijna €10k hoger uit qua fiscale waarde. Terwijl ACC +~ €1k kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:57
Bassie90 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:29:
[...]

Klopt. Dat doen ze wel 'slim'. Je moet dan weer een ander pakket nemen i.p.v. Business Solution. Maar dan rijst de prijs helemaal de pan uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Goed punt! Ik heb een CLA & C-klasse los laten samenstellen (gelijk aan de business) omdat ik ACC zou willen. Dan kom je in totaal bijna €10k hoger uit qua fiscale waarde. Terwijl ACC +~ €1k kost.
Is het niet beter om een als basis een CLA of C met een bepaald pakket uit te zoeken die dicht in de buurt komt van hetgeen de business class heeft? En dan pas de zaken toe te voegen die je wenst? Edit; dat zegt dus al iemand voor mij. :)

Als aanvulling dan; soms zijn de pakketten en sites zo onoverzichtelijk dat je een dealer nodig hebt om je te helpen. Die moet dan echter wel verstand hebben van de producten die hij verkoopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 27-05-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

VidaR-9 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:21:
[...]

Ps. de achterbumper en uitlaten van de A4 gaan veranderen rond productieweek 35 begreep ik.
Kan je hier iets meer over vertellen? Wat gaat er precies veranderen aan de achterbumper en uitlaten?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gebruikershaes schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Nou nee, maar dat zijn ook gelijk karige modellen die je noemt.
Het zijn gewoon b-segment auto's van merken die zeker geen 'premium' ambities hebben. Dat resulteert vaak in een auto die veel waar voor zijn geld bied maar daarbij goedkopere (en voor het gevoel mindere) materialen gebruiken. Maar een Clio Estate kan je zo karig of vol uitrusten als je zelf wil. Ik denk niet dat die qua uitrusting onder hoeft te doen voor een Mini Clubman tegen een veel geringer bedrag.
MINI is toch wel een redelijk premium merk.
Dat beeld willen ze wel neerzetten ja, of ze dat ook waar maken weet ik niet. Mercedes is in ieder geval een premium merk. Renault en Skoda niet. Maar of iets premium is of niet plaatst het niet in een hoger segment.
Maar zoals gezegd, ik moet hem nog testen. De countryman is een stuk stiller en leuker om te rijden dan de A. Zit ook lekkerder, maar niet moeders mooiste.
Het is maar net wat je zoekt in een auto. Ik zocht geen auto die leuk is om in te rijden. Een zogenaamde rijdersauto is leuk voor een toertocht. Maar als je 40.000 km per jaar aan druk woon/werk verkeer hebt zoek je over het algemeen gewoon een comfortabele kilometervreter. En de zitpositie en stoel is dan wel van belang maar kan me niet voorstellen dat dat bij Mercedes niet goed voor elkaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
RomeoJ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Kan je hier iets meer over vertellen? Wat gaat er precies veranderen aan de achterbumper en uitlaten?
Wat ik begreep krijgt de A4 een zelfde trapezium stijl uitlaat als de A6 ipv de een/twee ronde pijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gaat de WLTP nog consequentie hebben voor de nieuwe A-Klasse? Of is dit al in de huidige prijsstelling verwerkt?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Anoniem: 181786 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Is het niet beter om een als basis een CLA of C met een bepaald pakket uit te zoeken die dicht in de buurt komt van hetgeen de business class heeft? En dan pas de zaken toe te voegen die je wenst? Edit; dat zegt dus al iemand voor mij. :)

Als aanvulling dan; soms zijn de pakketten en sites zo onoverzichtelijk dat je een dealer nodig hebt om je te helpen. Die moet dan echter wel verstand hebben van de producten die hij verkoopt.
Ja dat eerste heeft de dealer voor me gedaan ;).
CLA was €8.250 duurder en de C exact €10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:15:
[...]

Ja dat eerste heeft de dealer voor me gedaan ;).
CLA was €8.250 duurder en de C exact €10k.
Dat zijn nogal prijsverschillen. :) Jammer dat ACC niet bij zo'n business model kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Anoniem: 181786 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Dat zijn nogal prijsverschillen. :) Jammer dat ACC niet bij zo'n business model kan.
Ja, ik vind het juist een optie voor mensen die veel rijden. En dat is over het algemeen toch sowieso een leaserijder.

De verkoper kon me de redenatie ook niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
1063865 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Ja, ik vind het juist een optie voor mensen die veel rijden. En dat is over het algemeen toch sowieso een leaserijder.

De verkoper kon me de redenatie ook niet uitleggen.
Misschien omdat zoiets enkel naar behoren werkt als het rustig is op de weg en niet in druk spitsverkeer ;)

Ik vind t ook niets, omdat het niet anticipeert en niet verder kijkt dan de auto voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VidaR-9 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Misschien omdat zoiets enkel naar behoren werkt als het rustig is op de weg en niet in druk spitsverkeer ;)

Ik vind t ook niets, omdat het niet anticipeert en niet verder kijkt dan de auto voor je.
Ik heb het in een handgeschakelde 308 gehad. En ondanks dat dat geen optimale combinatie is (je wil het eigenlijk op een automaat) heb ik het ook in de spits op de snelweg behoorlijk vaak naar tevredenheid gebruikt. Afstand instellen op 1 seconde.
Maar vrij geweldig werkte het op de lange stukken 80 of 100 km/h wegen waar je niet in mag halen.

Het was voor mij dan ook een vereiste in mijn nieuwe leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik gebruik überhaupt de cruise control echt praktisch nooit. En ik rij +/- 40.000/45.000km/j
In Nederland vrij weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister 2 proefritjes gemaakt in de top 2 van mijn lijstje;

Seat Ateca 1.4 DSG (wordt bij bestellen de 1.5):
- Heerlijke motor
- FR Busines Intense vol geladen met opties.
- comfortabel om in te rijden en ondanks het comfort toch nog vrij strak in de bochten.

- Het chrome randje rondom de versnellingspook schijnt irritant de zon in je gezicht
- Interieur is netjes, maar voelt niet echt super luxe

Mazda 2.0 automaat:
- Fantastisch design
- Interieur is erg mooi
- comfortabele rit, iets meer overhellen in de bochten dan de Ateca

- turboloze motor, niet mijn ding, ik zat de hele rit te wachten tot de turbo insloeg om te versnellen, maar helaas.
- Met alle digitale snufjes in de Ateca voelt deze wat ouderwets.

Mijn keuze is dan ook op de Ateca gevallen, moet alleen nog een kleur verzinnen en de manager over te halen om hem te bestellen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat vind ik al jaren heel jammer bij Seat. Van buiten best aardige auto's qua design, maar het interieur is altijd zo kaal en saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Anoniem: 181786 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:25:
[...]

Ik heb het in een handgeschakelde 308 gehad. En ondanks dat dat geen optimale combinatie is (je wil het eigenlijk op een automaat) heb ik het ook in de spits op de snelweg behoorlijk vaak naar tevredenheid gebruikt. Afstand instellen op 1 seconde.
Maar vrij geweldig werkte het op de lange stukken 80 of 100 km/h wegen waar je niet in mag halen.

Het was voor mij dan ook een vereiste in mijn nieuwe leaseauto.
Denk dat t sowieso erg persoonlijk is. Laatst in S500 coupe werkte alle hulpsystemen stuk fatsoenlijker, maar nog steeds prefereer ik gewone cruise control zodat ik zelf anticipeer of een auto tijdig uit mijn baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:33:
Dat vind ik al jaren heel jammer bij Seat. Van buiten best aardige auto's qua design, maar het interieur is altijd zo kaal en saai.
Mee eens, al vind ik het bij de FR wat minder dan bij de andere modellen. De rode stiksels in het stuur, 8" infotainment en de Virtual Cockpit geven best wat kleur.

Maar het blijft allemaal wat aan de saaie kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:28
Taro schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:01:

Audi A4 Avant S-line
- 2.0 TFSI
- Blackline
- Panorama dak

BMW 320i Touring M-line
- 2.0 Benzine
- Privacy glass
- Panorama dak

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Voor wat het waard is. Ik heb 3 jaar met een A6 163pk multitronic gereden, en rij nu 3 maand met een 525dA.
De BMW is zeker geen slechte auto, maar Audi is een pak beter afgewerkt en rijdt gewoon beter. Ook de ACC van Audi doet veel beter zijn werk.

Over de versnellingsbak van BMW (automaat) wordt met lof gesproken, maar ik vond zowel de multitronic van de Audi als de DSG in de Sharan die ik,vroeger had, of in de Polo van mijn vrouw een pak beter en comfortabeler. Het is net alsof die BMW in de stad niet weet welke versnellong te kiezen, en door de late lockup van de koppelomvormer verbruikt die in de stad veel leer dan de Audi.

Ik hoef geen BMW meer, ondanks dat mijn BMW nu 211pk heeft vond ik de Audi met 163pk aangenamer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:28
Heb ook net de knoop doorgehakt :*) . Rij momenteel een Volvo V40 D4 Geartronic Carbon Edition, maar wilde graag wat meer ruimte. Het is de nieuwe V60 geworden :). Configuratie is als volgt:

Volvo V60 T5 Geartronic Inscription
- Business Pack Connect
- Intellisafe Pro Line
- Scandinavian Line
- Charcoal Lederen Contourstoelen
- LED Mistlampen
- 20" Velgen (Welke n.t.b., wordt waarschijnlijk R-design velg van de V90)
- Verlaagd sportchassis
- Automatisch dimmende binnen + buitenspiegels
- Zwarte hemelbekleding
- Lederen geperforeerd sportstuurwiel + verwarmbaar
- Parkassist voor
- Verwarmbare voorruit
- Ramen blinderen (achteraf)
- Dubbele geïntegreerde eindpijpen

Zo laat de Configurator hem dan zien:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11i070j.png

Heb proef gereden in de V90 T5, en die reed als een zonnetje :). Levering verwacht pas in oktober, dus dat duurt nog wel even :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 27-05-2018 13:51 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
Anoniem: 181786 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:45:

Het is maar net wat je zoekt in een auto. Ik zocht geen auto die leuk is om in te rijden. Een zogenaamde rijdersauto is leuk voor een toertocht. Maar als je 40.000 km per jaar aan druk woon/werk verkeer hebt zoek je over het algemeen gewoon een comfortabele kilometervreter. En de zitpositie en stoel is dan wel van belang maar kan me niet voorstellen dat dat bij Mercedes niet goed voor elkaar is.
Ongeacht segment zoek ik juist door die 40.000km een leuke rijders auto. Juist omdat ik er zoveel tijd in doorbreng. Een passat die ik nu heb is miss beter geschikt als een km veter, maar ook behoorlijk saai. De zit is idd ook erg belangrijk. De Mercedes A klasse heeft dit prima voor elkaar, maar ik vond dat de MINI net wat betere stoelen had. De herrie in de A klasse is gewoon onacceptabel om zoveel km per jaar in door te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:04:
Gaat de WLTP nog consequentie hebben voor de nieuwe A-Klasse? Of is dit al in de huidige prijsstelling verwerkt?
Nee. Bij de dealer gevraagd en de nieuwe A klasse is helemaal WLTP proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Ongeacht segment zoek ik juist door die 40.000km een leuke rijders auto. Juist omdat ik er zoveel tijd in doorbreng. Een passat die ik nu heb is miss beter geschikt als een km veter, maar ook behoorlijk saai. De zit is idd ook erg belangrijk. De Mercedes A klasse heeft dit prima voor elkaar, maar ik vond dat de MINI net wat betere stoelen had. De herrie in de A klasse is gewoon onacceptabel om zoveel km per jaar in door te brengen.
Reedt je met panoramadak of zonder? Want ik reedt gisteren met panoramadak en vond de herrie eerlijk gezegd wel meevallen. Reedt de A200 met DCT en ben een diesel gewend.
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:04:
[...]

Nee. Bij de dealer gevraagd en de nieuwe A klasse is helemaal WLTP proof.
Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Nieuw A klasse schijnt stuk stiller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Bloemstukje schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:44:
Heb ook net de knoop doorgehakt :*) . Rij momenteel een Volvo V40 D4 Geartronic Carbon Edition, maar wilde graag wat meer ruimte. Het is de nieuwe V60 geworden :). Configuratie is als volgt:

Volvo V60 T5 Geartronic Inscription
- Business Pack Connect
- Intellisafe Pro Line
- Scandinavian Line
- Charcoal Lederen Contourstoelen
- LED Mistlampen
- 20" Velgen (Welke n.t.b., wordt waarschijnlijk R-design velg van de V90)
- Verlaagd sportchassis
- Automatisch dimmende binnen + buitenspiegels
- Zwarte hemelbekleding
- Lederen geperforeerd sportstuurwiel + verwarmbaar
- Parkassist voor
- Verwarmbare voorruit
- Ramen blinderen (achteraf)
- Dubbele geïntegreerde eindpijpen

Zo laat de Configurator hem dan zien:
[afbeelding]

Heb proef gereden in de V90 T5, en die reed als een zonnetje :). Levering verwacht pas in oktober, dus dat duurt nog wel even :'(
Schitterende auto!! En ook nog eens goed geprijsd vergeleken met de Duitse 3. Verwacht dat heel wat mensen voor een V60 zullen gaan. Was ook mijn keuze geweest als ik Volvo mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:28
VidaR-9 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Schitterende auto!! En ook nog eens goed geprijsd vergeleken met de Duitse 3. Verwacht dat heel wat mensen voor een V60 zullen gaan. Was ook mijn keuze geweest als ik Volvo mocht.
Thanks :). Dat denk ik ook inderdaad. Veel huidige V60 rijders zullen ze wel kwijtraken gezien de prijsstijging. Maar tov de 3 Duitsers is hij netjes geprijsd. En volgens de paar reviews die binnengedruppeld zijn de afgelopen dagen kan hij qua auto goed meekomen met de 3 :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het design is fantastisch. Ben ook blij dat ze eindelijk dat enorm achterhaalde interieur vervangen hebben voor iets moderns.
Als deze in mijn prijsklasse zat stond hij boven aan het lijstje.

Geniet ervan. (Als je hem eenmaal hebt)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad-Matt op 27-05-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:08:
[...]

Reedt je met panoramadak of zonder? Want ik reedt gisteren met panoramadak en vond de herrie eerlijk gezegd wel meevallen. Reedt de A200 met DCT en ben een diesel gewend.

[...]

Top! :)
Met panorama dak. AMG onderstel en 18 inch velgen. Wellicht dat dat ook wat uitmaakt qua geluid. Herrie is relatief natuurlijk. Welke auto rijd je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:49:
[...]

Met panorama dak. AMG onderstel en 18 inch velgen. Wellicht dat dat ook wat uitmaakt qua geluid. Herrie is relatief natuurlijk. Welke auto rijd je nu?
Peugeot 308.

Reedt gisteren overigens met dezelfde uitvoering als waar jij mee hebt gereden. Ik vond het dus niet extra storend. Het viel me niet op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
@Rivanov Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wel wat overdreven op het geluid let. Daarom rijd ik nu een passat. Wellicht dat de non AMG versie wat zachter is en minder luid is. Nog maar een keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:43:
@Rivanov Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wel wat overdreven op het geluid let. Daarom rijd ik nu een passat. Wellicht dat de non AMG versie wat zachter is en minder luid is. Nog maar een keer testen.
Ik krijg de A klasse regelmatig mee als vervangend vervoer. Hij is wel iets remoeriger dan mijn C, maar niet echt storend. Rijd je misschien een diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07 17:37
Sinds kort mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe leaseauto. Ik twijfel tussen een Seat Leon FR, Mazda 3 of Honda Civic.

De Leon en Mazda 3 zijn qua looks sportiever al heeft de Nieuwe Civic wel 180 pk.

Ruimte heb ik niet nodig. Ik zoek voornamelijk comfort voor de lange stukken snelweg en een auto die rustig is. Wat is jullie mening hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JayRune schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:41:
Sinds kort mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe leaseauto. Ik twijfel tussen een Seat Leon FR, Mazda 3 of Honda Civic.

De Leon en Mazda 3 zijn qua looks sportiever al heeft de Nieuwe Civic wel 180 pk.

Ruimte heb ik niet nodig. Ik zoek voornamelijk comfort voor de lange stukken snelweg en een auto die rustig is. Wat is jullie mening hier over?
Leuk, een Civic. Honda heeft de zaak motorisch heel goed voor elkaar. De gebruikte achterwielophanging is de beste in deze klasse (schijnt een duurdere constructie te zijn, en is meestal pas in een hoger segment standaard). Comfort op lange stukken snelweg neemt toe met langere wielbasis en afdoende motorisering. Ik weet niet hoe lang je bent, maar check vooraf ook de stoelen (pas op, vaak afhankelijk van de uitvoering). Van de dealer begreep ik dat de 129PK versie al prima van zijn plek komt, i.e. dat je niet constant het gevoel hebt vermogen tekort te komen. Ik vertaal dat naar 'helemaal prima voor Nederlandse situatie'. Rijd je veel in het buitenland en substantieel meer snelweg, dan is de 180pk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09

Is het misschien een idee om de template zoals op de eerste pagina vermeld is even in te vullen.
Want "comfort voor lange stukken snelweg" kan ook sterk afhankelijk van de uitvoering.
Dwz, afhankelijk van je budget kan je vaak "comfortabeler" in een goed uitgeruste auto.
Maar dan wil ik wel weten wat de budget is, en ook wat je belangrijk vindt wat betreft "comfort".
Heel veel mensen willen adaptief cruise control. Ik zelf vind het eigl niet fijn, ik wil zelf regelen, en heb geen zin dat de auto 1km achter een voorligger gaan remmen. Maar als je het fijn vindt om rustig te rijden en vaak lange stukken rijdt dan is het mss het afvinken waard. In combinatie met lane keep assist dan rij het eigl bijna autonoom.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Rivanov schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:52:
[...]

Peugeot 308.

Reedt gisteren overigens met dezelfde uitvoering als waar jij mee hebt gereden. Ik vond het dus niet extra storend. Het viel me niet op in ieder geval.
De merc A, ja is opzich een verbetering tov de oude A klasse.. Voor mij ziet er nog steeds niet zo proportioneel (en leuk) als bmw 1 of audi a3. Iets klopt niet qua vorm en uiterlijk. Maar das mijn mening. Ieder zijn eigen natuurlijk. De interieur, ja sommige zou het leuk vinden maar ik hoef geen tv voor mijn neus als ik ergens anders moet opofferen. Met dat bedoel ik dan de verfijning van een audi of de rijeigenschappen van bmw.
Huidige bmw 1 is ook de laatste van de laatste hatchback met achterwielandrijving. En jah, niets mis mee maar ook is de A een "200" badge heb, blijft het een 1.3l blok van renault :D

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 29-05-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik mag een nieuwe auto uit zoeken en zelf was ik aan het denken aan een Peugeot 3008, omdat ik het een mooie auto vind maar ook de grote vind ik wel fijn met eventuele gezinsuitbreiding in de toekomst.

zijn er mensen die ervaringen hebben met deze auto? het zou dan een diesel met automaat worden.

ik hoor het graag

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 16:59

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nutterd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:37:
Ik mag een nieuwe auto uit zoeken en zelf was ik aan het denken aan een Peugeot 3008, omdat ik het een mooie auto vind maar ook de grote vind ik wel fijn met eventuele gezinsuitbreiding in de toekomst.

zijn er mensen die ervaringen hebben met deze auto? het zou dan een diesel met automaat worden.

ik hoor het graag
De grote is de 5008.

Ik heb overigens in beide auto's nooit gereden en kan daar dan ook niets van vinden. Waarom overigens diesel? Zeker gelet op het huidige anti diesel beleid lijkt me dat je beter af gaat zijn (voor iedere auto) met of benzine of electric. Het is een kwestie van tijd voor diesel simpelweg in alle (grote) steden uitgebannen wordt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:41
Ik vind de 5008 een stuk kleiner van binnen dan dat deze lijkt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 21:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

chaoscontrol schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:55:
Ik vind de 5008 een stuk kleiner van binnen dan dat deze lijkt.
Ik vermoed dat je de 3008 bedoelt. De 5008 is echt enorm groot, zeker in de achterbak. Dat zou voor mij een reden zijn om te kiezen voor de 5008. Helaas gaat deze net wat te duur worden lijkt het. De 3008 is echt mooier maar mist net de ruimte als ik het vergelijk met mijn vorige 308SW. Die is groter.

ik hoor het graag
3008 is een mooie auto, en als je met de ruimte af kan, dan zeker de moeite waard. Ik heb in de EAT6 benzine gereden, en die reed echt lekker. Snel en soepel.

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 29-05-2018 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 09:41
Equator schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Ik vermoed dat je de 3008 bedoelt. De 5008 is echt enorm groot, zeker in de achterbak. Dat zou voor mij een reden zijn om te kiezen voor de 5008. Helaas gaat deze net wat te duur worden lijkt het. De 3008 is echt mooier maar mist net de ruimte als ik het vergelijk met mijn vorige 308SW. Die is groter.
Klopt, ik haalde deze door elkaar, ik had het over de 3008. Mooie bak verder maar beetje Mazda CX-3 gevoel, groot van buiten maar klein van binnen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 13:52

Nullifiel

╞═══════╡

Nullifiel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:35:
Leasebudget: 680 pm vergoed door wergever (inclusief eigen bijdrage mag ik tot 1360 euro gaan)
Kilometrage per jaar: 32k
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief, ik vermoed obv fabrieksopgave (evt. naheffing betaalt werkgever)
Merkbeleid, zo ja, welke: Beperkt aanbod merken/modellen. Merken die ik daarop niet zelf heb doorgestreept: Skoda, Renault, Ford, (Volkswagen?)
Overige afhankelijkheden: Athlon is dé enige mogelijke leasepartij voor mij. Diesel is een must.
Specifieke wensen: liefst een keer een automaat / adaptive cc
Uiteindelijke keuze: nog niet gemaakt. Neig naar Octavia. Optie 2 was/is Megane Bose handbak en optie 3 Focus HB Titanium.

Ik mag na bijna 4 jaar ook weer eindelijk een nieuwe lease-auto uitzoeken.
Afgelopen keer ben ik voor mega-spot-goedkoop gegaan: Ford Fiesta Titanium met 14% bijtelling.
Dit keer wil ik echt weer iets GROTERS! En zit te denken aan de Skoda Octavia 1.6 DSG Style Business (HB) met ACC en nog wat dingetjes :-P

Maarrrrr van klein rijden naar groter rijden + van 14% naar 22% bijtelling resulteert wel in een flinke netto kostenstijging.
Onder de streep zal ik om en nabij netto 400 euro per maand gaan betalen. Ik ben er nog niet over uit of ik dat wel wil :-)
Inmiddels bijna 2 maand verder ben ik er (al eventjes) uit: ik heb met veel inspanning nog nét op de laatste dag vóór de bestelstop vanwege WLTP-geneuzel een bestelling kunnen laten verwerken: een quartz grey Skoda Octavia hatchback 1.6 DSG TDI Greentech Ambit Bns :)

Met de opties:
Techpakket (o.a. half lederen bekleding, sunset, "sport"-stuur met schakelflippers)
ACC
Parking Distance Control voor en achter
DAB
ruitenwisser achter
volwaardig reservewiel

Onderaan de streep net effe wat goedkoper dan de Style uitvoering en wat uitrusting betreft net anders, maar eigenlijk ook hartstikke tevreden mee.

Eind juli wordt ie geleverd! Ik ben benieuwd. :)

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 12:57

Griffin

Is mythical

Nullifiel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Inmiddels bijna 2 maand verder ben ik er (al eventjes) uit: ik heb met veel inspanning nog nét op de laatste dag vóór de bestelstop vanwege WLTP-geneuzel een bestelling kunnen laten verwerken: een quartz grey Skoda Octavia hatchback 1.6 DSG TDI Greentech Ambit Bns :)

Met de opties:
Techpakket (o.a. half lederen bekleding, sunset, "sport"-stuur met schakelflippers)
ACC
Parking Distance Control voor en achter
DAB
ruitenwisser achter
volwaardig reservewiel

Onderaan de streep net effe wat goedkoper dan de Style uitvoering en wat uitrusting betreft net anders, maar eigenlijk ook hartstikke tevreden mee.

Eind juli wordt ie geleverd! Ik ben benieuwd. :)
Die setup heb ik ook maar dan:
+ 1.0TSI
+ Combi
- Volwaardig reservewiel
- ACC

Techpakket + de Ambit Bns is een goede keus.
En ook ik moet nog wachten tot eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Nog steeds geen keuze gemaakt. Moet sowieso nog 5 weken wachten.

Wel nu al een hoop frustratie met de leasmaatschappij. Vandaag een gevraagd naar de inlog van de configurator (die al weken wordt belooft) en zeggen ze doodleuk dat mijn werkgever geen calculator heeft aangevraagd....

Daarnaast zeggen zij dat er van 2 modellen nog specifiek 2 voertuigen op voorraad staan, terwijl de leverende dealer aangeeft nog volop keuze te hebben.

Nouja, blijkbaar heeft het opvragen van offertes dus eigenlijk geen zin, omdat het in 5 weken nog prima kan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 22:11
Vandaag bericht van de dealer gekregen dat de door mij bestelde Audi A4 Avant 1.4 TFSI Lease Edition in week 27 geproduceerd wordt en in week 29 wordt afgeleverd.

Besteld 27-3, wk13 en dus levering in week 29. Dat is 16 weken i.p.v. de eerder afgegeven 12 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:44

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik ben ook benieuwd naar de Civic. Als je toch het budget hebt voor de 180Pk kun je ook de 4 deurs sedan overwegen. Deze schijnt een stuk comfortabeler te zijn omdat deze enorm gegroeid is. Dit is meer de opvolger van de Accord dan de Civic.

Het nadeel van Honda is wel dat er bijna geen Dealers meer zijn, even een proefrit maken (wat ik nog moet doen) wordt dan een dagtaak.

Mijn eigen short-list:
  • Honda Civic Sedan 4d.
  • Mazda CX 5
  • Nieuwe Ford Focus ST 180pk wagon
  • Renault Megane GT Wagon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Sjod schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:47:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de Civic. Als je toch het budget hebt voor de 180Pk kun je ook de 4 deurs sedan overwegen. Deze schijnt een stuk comfortabeler te zijn omdat deze enorm gegroeid is. Dit is meer de opvolger van de Accord dan de Civic.

Het nadeel van Honda is wel dat er bijna geen Dealers meer zijn, even een proefrit maken (wat ik nog moet doen) wordt dan een dagtaak.

Mijn eigen short-list:
  • Honda Civic Sedan 4d.
  • Mazda CX 5
Toen de megane nog geleverd kan worden met de 1.6l turbo 205pk motor was een leuk ding, had zelf proefgereden en bevalt uitstekend. Weet nu alleen niet met die 1.3l turbo 163pk..
Heb ook toevallig in de civic sedan proefgereden, jah, je heb echt van alles in die auto. Adaptief cc, lane keep, etc etc. Ze hebben het niet geadverteerd maar de lane keep assist werkt bijna als autopilot.
In andere auto gaat ie piepen als je je hand niet op het stuurwiel heb, en als je echt niet reageren gaat de functie dan stoppen. Nou in de civic in feite ook, maar zodra de functie stopt, en de auto dreigt de baan te verlaten, gaat ie weer de stuur overnemen zodat de auto in de baan blijven. Dus ja, in feite kan je continuu zonder hand op het stuur :D Weet niet of ze dit heb gepatcht. Mijn proefrit was vorig jaar december.
Er zijn ook aantal videos op youtube waar mensen echt in de achterbank of passagierstoel zit, lachen. (disclaimer, ik zeg niet dat we allemaal onveilige dingen gaan doen) :D

[ Voor 32% gewijzigd door SirLct op 30-05-2018 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sjod schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:47:
[...]

Mijn eigen short-list:
  • Honda Civic Sedan 4d.
  • Mazda CX 5
@JayRune de wielbasis van de Civic hatchback en sedan is gelijk (scheelt 1 mm). De sedan is wel 13 cm langer, dus zonder de bank plat heeft die een boel meer bagageruimte. De hatchback is wat praktischer als je grotere dingen naar binnen wil stouwen, maar als dat niet nodig is, gaat het meer om de voorkeur. Puntje van aandacht: bij de hatchback 1.5 zitten de uitlaten in het midden van de achterbumper, dus kan je daar geen trekhaak bij krijgen.
Ik heb de station van de huidige uitvoering, en dat is wat mij betreft al een erg comfortabele cruiser. De nieuwe is nog wat stiller en met de genoemde ACC en andere gadgets net wat meer up to date. Ik vond zelf de stoelen wat minder fijn dan die van het huidige model, dus ik zou hem zeker wat langer gaan proefrijden als je de Civic overweegt. Ook het multimediasysteem is aan de trage kant naar mijn smaak. Er zijn wel wat verbeteringen toegepast tov het systeem dat in mijn Civic zit, maar het is lang niet zo flitsend als bijv die van VAG. Hij ondersteunt wel Android Auto en Apple Carplay.

de CX-5 is ook een leuke; die wordt alleen al snel duurder dan een volgehangen Civic, en is niet echt ruimer volgens mij. De duurste Civic (1.5 sedan executive) is € 39k, en dan hoef je niks meer aan te kruisen (kan ook nauwelijks).

Ik moet nog bijna een jaar met mijn Civic; de nieuwe staat wel hoog op het lijstje, maar ook de Megane en CX-5 ga ik zeker rijden. De Focus hoeft van mij niet zo. Het gaat er ook van af hangen of de diesel tegen die tijd met automaat leverbaar is (hier zeggen ze in de loop van het jaar, maar mijn dealer wist nog van niets), of dat ik benzine mag/moet rijden met 45k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Laatst online: 01:44

Sjod

Ik ben goed luisterend

gergs schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:38:
[...]

Toen de megane nog geleverd kan worden met de 1.6l turbo 205pk motor was een leuk ding, had zelf proefgereden en bevalt uitstekend. Weet nu alleen niet met die 1.3l turbo 163pk..
Heb ook toevallig in de civic sedan proefgereden, jah, je heb echt van alles in die auto. Adaptief cc, lane keep, etc etc. Ze hebben het niet geadverteerd maar de lane keep assist werkt bijna als autopilot.
In andere auto gaat ie piepen als je je hand niet op het stuurwiel heb, en als je echt niet reageren gaat de functie dan stoppen. Nou in de civic in feite ook, maar zodra de functie stopt, en de auto dreigt de baan te verlaten, gaat ie weer de stuur overnemen zodat de auto in de baan blijven. Dus ja, in feite kan je continuu zonder hand op het stuur :D Weet niet of ze dit heb gepatcht. Mijn proefrit was vorig jaar december.
Er zijn ook aantal videos op youtube waar mensen echt in de achterbank of passagierstoel zit, lachen. (disclaimer, ik zeg niet dat we allemaal onveilige dingen gaan doen) :D
Dan valt de Megane af :) Ik wist niet dat die niet meer leverbaar was.

Hoe beviel de rest van de proefrit ?. En dan vooral Stoelen, gasrespons en Comfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 10:38
Nou duurt 2,5 maand maar dan heb je ook wat. Hoogstwaarschijnlijk deze week of volgende week wordt mijn Volvo XC40 besteld. Hij had er al kunnen zijn bijna. Lekker achter in de rij aansluiten met 80K orders en leveringproblemen op diverse opties. Volgens mijn buurman valt het allemaal wel mee en rij ik binnen 4 maanden mijn nieuwe leaseauto. Hij heeft ervoor gezorgd dat ze enkele gereserveerde productieslots hebben.

Ik ben benieuwd! Nog meer mensen hier in de markt voor een XC40?

edit: levertijd vastgesteld op 31-10-2018 laat het aftellen maar beginnen

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 30-05-2018 16:36 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Sjod schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Dan valt de Megane af :) Ik wist niet dat die niet meer leverbaar was.

Hoe beviel de rest van de proefrit ?. En dan vooral Stoelen, gasrespons en Comfort ?
Met de civic bedoel je? Is gewoon keurig. Gasrespons is echt top, wheelspin op zijn 2e versnelling :)
Stoelen, jah, dit is echt persoonlijk. Ik ben zelf niet zo lang, dus voor mij past het prima. Voor jou kan wel anders zijn. De megane sportstoelen zitten wel comfortabeler als ik mij nog goed herinner (is bijna half jaar geleden) Qua comfort is het ook echt meer dan prima. De navi is niet zo langzaam als wat op internet veel geschreven is, vond het meevallen. En je heb gwn apple carplay/ android auto mocht je het nodig heb.
De kofferbak opening van de sedan is vrij smal door de lange achterraam maar wel ruim.
Achterbank ook ruim en gewoon goed gemaakt. Je moet het niet vergelijken met afwerking van audi maar in de c-segment is het gewoon meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 21-07 18:13

Rico

Wie dit leest is gek....

ik hoor het graag
Ik ben ook bezig met een 3008.
Gaat bij mij om een 1.2 blue lease premium handgeschakeld.
Doe er dan het led pakket op, de focal audio en de diamond carrosserie afwerking.
Rijdt erg goed die auto en de hoge zit is ook fijn. Voelt alsof je in een veel grotere auto rijdt.
Dashboard is echt heel erg mooi...stoelen zitten ook zeer goed.
Er is nu een gratis leer actie die achteraf ingebouwd wordt dus telt niet mee voor de bijtelling
Morgen wordt die van mij waarschijnlijk besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1076325

Voor mij is het nu ook voor het eerst dat ik een leaseauto uit mag kiezen! Ik had hiervoor een Clio met 14% bijtelling uit de poel. Reed als een zonnetje en was mijn eerste auto. Maar nu de auto naar keus. Werkgever heeft de regeling dat ik het bedrag dat ik onder mijn leasebudget zit, bruto uitgekeerd krijg. Geen dikke audi voor mij dus.

Uiteindelijk lijk ik te gaan voor de Peugoet 2008! Heb gekeken wat hij me gaat kosten, vind ik 'm mooi, wat zijn de reviews. Het is geen krachtpatser maar wel een upgrade t.o.v. de Clio die ik nu heb en hij is groter! Aanstaande zaterdag een proefrit maken en kijken welke opties ik wil. En de kleur bepalen. Ik neig sterk naar dat panoramadak. en 110pk motor, dus 20 meer dan wat ik had :)

Ik voel me echt als een kind in een snoepwinkel :9 En als je dan die bedragen ziet, dat is meer dan ik in mijn hele leven verdiend heb maar ik mag die auto gewoon rijden als ik wil. Dat voelt toch wel echt heel bijzonder.

ik vond vooral de optie snelheidsbegrenzer erg fijn. Ik rijd veel Bibeko, en dan wil ik dat ding gewoon locken op 50km/u en lekker doortuffen en me op het verkeer focussen, niet op de snelheid. Dat reed zo prettig dat ik dat nog een keer wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1076325 op 30-05-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:21
loewie1984 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:46:
...

edit: levertijd vastgesteld op 31-10-2018 laat het aftellen maar beginnen
Gisteren leverdatum van de V60 T5 doorgekregen: 9-1-2019 :X Nu nog regelen dat voor 31-12-2018 kenteken wordt aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Anoniem: 1076325 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:04:
Voor mij is het nu ook voor het eerst dat ik een leaseauto uit mag kiezen! Ik had hiervoor een Clio met 14% bijtelling uit de poel. Reed als een zonnetje en was mijn eerste auto. Maar nu de auto naar keus. Werkgever heeft de regeling dat ik het bedrag dat ik onder mijn leasebudget zit, bruto uitgekeerd krijg. Geen dikke audi voor mij dus.

Uiteindelijk lijk ik te gaan voor de Peugoet 2008! Heb gekeken wat hij me gaat kosten, vind ik 'm mooi, wat zijn de reviews. Het is geen krachtpatser maar wel een upgrade t.o.v. de Clio die ik nu heb en hij is groter! Aanstaande zaterdag een proefrit maken en kijken welke opties ik wil. En de kleur bepalen. Ik neig sterk naar dat panoramadak. en 110pk motor, dus 20 meer dan wat ik had :)

Ik voel me echt als een kind in een snoepwinkel :9 En als je dan die bedragen ziet, dat is meer dan ik in mijn hele leven verdiend heb maar ik mag die auto gewoon rijden als ik wil. Dat voelt toch wel echt heel bijzonder.

ik vond vooral de optie snelheidsbegrenzer erg fijn. Ik rijd veel Bibeko, en dan wil ik dat ding gewoon locken op 50km/u en lekker doortuffen en me op het verkeer focussen, niet op de snelheid. Dat reed zo prettig dat ik dat nog een keer wil.
Wellicht de template op de 1e pagina even invullen. Wie weet heeft iemand hier toch een leuk idee voor alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 10:38
PhuSioN schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:48:
[...]

Gisteren leverdatum van de V60 T5 doorgekregen: 9-1-2019 :X Nu nog regelen dat voor 31-12-2018 kenteken wordt aangevraagd.
Poe, ook al zo populair of?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PhuSioN schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:48:
[...]

LM zal, ivm restwaarde, juist de voorkeur geven aan een kenteken na 1-1-2019. (heb in het verleden zelfs meegemaakt dat uitleveringen in december om die reden taboe waren)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ankona schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:58:
[...]

LM zal, ivm restwaarde, juist de voorkeur geven aan een kenteken na 1-1-2019. (heb in het verleden zelfs meegemaakt dat uitleveringen in december om die reden taboe waren)
Kenteken aanvragen en tenaamstelling zijn 2 verschillende zaken he? Kenteken van mijn auto was ook al eind December bekend maar de auto is pas halverwege Januari tenaamgesteld.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:21
Ankona schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Kenteken aanvragen en op naam zetten zijn 2 verschillende zaken. Prima dat eerste registratie na 1-1-2019 is. Zolang het kenteken maar voor die dag aangevraagd is heb ik geen last van bpm stijgingen.

Edit: MisteRMeesteR was me voor :z
loewie1984 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:53:
[...]

Was te verwachten, maar eerste leveringen van de T5 vind sowieso pas plaats eind november/begin december. Hoorde dat al bij de Sneak Preview van de V60 bij Volvo Nederland in Beesd.

[ Voor 27% gewijzigd door PhuSioN op 31-05-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Rico schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:31:
[...]

Ik ben ook bezig met een 3008.
Gaat bij mij om een 1.2 blue lease premium handgeschakeld.
Doe er dan het led pakket op, de focal audio en de diamond carrosserie afwerking.
Rijdt erg goed die auto en de hoge zit is ook fijn. Voelt alsof je in een veel grotere auto rijdt.
Dashboard is echt heel erg mooi...stoelen zitten ook zeer goed.
Er is nu een gratis leer actie die achteraf ingebouwd wordt dus telt niet mee voor de bijtelling
Morgen wordt die van mij waarschijnlijk besteld.
Ik ga morgen proefrijden, voor mij word het een automaat diesel maar ik ben er denk ik wel uit dat deze het word mits hij lekker rijd en de automaat fijn is.

ik ga voor schuif/kanteldak en de 2 actiepaketten. kleur twijfel ik nog...vind de rode heel vet maar ben bang dat ik daar snel op uitgekeken ben dus word het zwart of blauw.

ik hoef er gelukkig maar +- 2.5 jaar mee te doen maximaal.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-07 13:24
Eind van het jaar weer kijken naar een nieuwe. De V60 is supermooi, maar moet wel ff slikken bij de kosten tov de huidige auto. Rij nu een Seat Leon ST, inclusief alle extra opties en nog lekker in de 14% regeling. Zou dus en naar 22% gaan en 33% hoger in catalogus waarde uitkomen...pfff, dat is per maand ff 300euro extra lappen :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Morion schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:19:
Eind van het jaar weer kijken naar een nieuwe. De V60 is supermooi, maar moet wel ff slikken bij de kosten tov de huidige auto. Rij nu een Seat Leon ST, inclusief alle extra opties en nog lekker in de 14% regeling. Zou dus en naar 22% gaan en 33% hoger in catalogus waarde uitkomen...pfff, dat is per maand ff 300euro extra lappen :O
Welkom in de realiteit, waarbij er geen fiscale kortingen meer zijn maar je gewoon het 'normale' tarief betaald. Kun je weer leuk kiezen met je hart ipv je verstand. Eerste loonstrookje even slikken, daarna genieten 8) :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-07 13:24
Haha, klopt... maar wel heel erg slikken om en hoger in percentage te gaan en de catalogus waarde met een derde zien stijgen... gelukkig pas einde jaar, komen ook de performance reviews weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MisteRMeesteR schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:32:
[...]

Welkom in de realiteit, waarbij er geen fiscale kortingen meer zijn maar je gewoon het 'normale' tarief betaald. Kun je weer leuk kiezen met je hart ipv je verstand. Eerste loonstrookje even slikken, daarna genieten 8) :+
Een normaal tarief zou zitten rond de 12%. Best jammer dat de overheid een doelgroep gevonden heeft om extra te cashen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
loewie1984 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:53:
[...]

zal denk ook door die nieuwe bpm wet komen...
veel auto merken hebben dit en ik verwacht echt niet dat een i20 super populair is en toevallig ook 50 andere auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 21:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator kreeg een mailtje van een Peugeot Dealer over de nieuwe fiscale kosten 3008/5008
Ter informatie.

ik krijg zojuist de bevestiging dat de fiscale waarde van de blue lease versies handgeschakeld niet wijzigt.

Van de automaat-versie wordt puur de prijs van de Eat6 naar de eat8 doorbelast waardoor de fiscale waarde €200,- zal stijgen.
Dat is goed nieuws dus. :)

Het gaat hier over de Blue Lease modellen. De cosumenten modellen krijgen weer mileukortingen en die zijn in de BL modellen al verrekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 31-05-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Morion schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:19:
De V/S60 kan je aardig aangekleed nog net onder de 50k houden, dus is het inderdaad een keer slikken bij die eerste loonstrook. Maar het genot van die auto doet je dat al snel vergeten of goedpraten!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 21-07 18:13

Rico

Wie dit leest is gek....

Nutterd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:49:
[...]

Ik ga morgen proefrijden, voor mij word het een automaat diesel maar ik ben er denk ik wel uit dat deze het word mits hij lekker rijd en de automaat fijn is.

ik ga voor schuif/kanteldak en de 2 actiepaketten. kleur twijfel ik nog...vind de rode heel vet maar ben bang dat ik daar snel op uitgekeken ben dus word het zwart of blauw.

ik hoef er gelukkig maar +- 2.5 jaar mee te doen maximaal.
Die van mij is besteld. Diesel wou ik niet ivm prijs en wij vonden de rode ook mooi maar nu de witte genomen met diamond zwart dak. Scheelt 750euro ten opzichte van de rode en heb daarvoor het Focal audio pakket genomen. Ook nog het full led pakket erop laten zetten.
Zwart leer met witte stiksels.
Verwachting is dat de 3008 eind oktober of begin nov geleverd wordt.
Gaat bij mij om de 1.2 Blue Lease Premium versie.

5 jaar 0% bijtelling gehad en nu naar de 22% :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:30
Equator schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:33:
* Equator kreeg een mailtje van een Peugeot Dealer over de nieuwe fiscale kosten 3008/5008

[...]

Dat is goed nieuws dus. :)

Het gaat hier over de Blue Lease modellen. De cosumenten modellen krijgen weer mileukortingen en die zijn in de BL modellen al verrekend.
Toch een mooie prijs kunnen maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:03

Tijdje terug de Civic(180pk) en de Mazda 3 gereden, vond de Civic echt een slag beter.

De Civic icm de automaat heeft verder een heel goed werkende full range adaptive cruise control! Is zeker het uitproberen waard. Vond hem ook stiller en van binnen completer dan de Mazda.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1076325

gergs schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:21:
[...]

Wellicht de template op de 1e pagina even invullen. Wie weet heeft iemand hier toch een leuk idee voor alternatief.
Goed idee, bedankt voor de tip. Je weet maar nooit. Ik moet de details even opzoeken en dan vul ik 't in.
1063865 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:39:
Nog steeds geen keuze gemaakt. Moet sowieso nog 5 weken wachten.

Wel nu al een hoop frustratie met de leasmaatschappij. Vandaag een gevraagd naar de inlog van de configurator (die al weken wordt belooft) en zeggen ze doodleuk dat mijn werkgever geen calculator heeft aangevraagd....

Daarnaast zeggen zij dat er van 2 modellen nog specifiek 2 voertuigen op voorraad staan, terwijl de leverende dealer aangeeft nog volop keuze te hebben.

Nouja, blijkbaar heeft het opvragen van offertes dus eigenlijk geen zin, omdat het in 5 weken nog prima kan veranderen.
Kan je niet een offerte laten opstellen, bij de dealer vragen of deze even apart willen houden (een paar dagen wil men nog wel eens doen merkte ik) en die offerte direct naar je account manager sturen? Dit model, wat gaat dat kosten en kan ik deze bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Anoniem: 1076325 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:50:
[...]

Goed idee, bedankt voor de tip. Je weet maar nooit. Ik moet de details even opzoeken en dan vul ik 't in.

[...]

Kan je niet een offerte laten opstellen, bij de dealer vragen of deze even apart willen houden (een paar dagen wil men nog wel eens doen merkte ik) en die offerte direct naar je account manager sturen? Dit model, wat gaat dat kosten en kan ik deze bestellen?
Ik krijg wel de offertes. Maar die zijn gemaakt op basis van de nu geldende acties.
Over 5 weken kunnen die anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
Iedereen bedankt voor de reacties! Nog veel twijfel. Voor de Mazda 3 een offerte aangevraagd en ik moet best bijleggen. De Seat Leon FR met veel opties kost met 8,99 bovenop de bijtelling.

Bedankt gergs voor het wijzen op de template!

Leasebudget:
818 euro
Kilometrage per jaar:
35.000
Contractduur:
48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke:
N.v.t.
Overige afhankelijkheden:
Maximaal drie offertes op te vragen: al twee opgevraagd voor een Seat Leon FR en Mazda 3.
Specifieke wensen:
Sportieve auto voor lange ritten op de snelweg. Ik ben zelf niet heel lang. Kleiner dan het landelijk gemiddelde ;)
Uiteindelijke keuze:
Ik twijfel tussen de Seat Leon FR, Mazda 3, Hond Civic.
Al zijn nu de Audi A3 of Golf ook een optie!
De afwerking van Audi en VW bevallen me wel. Seat doet het ook goed al vind ik de binnenkant wat saai ogen.

Ik rijd nu in een Polo. Die bevalt me wel al mis ik wat vermogen (90 PK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
He das nieuw, max aantal offertes... Nog nooit gehoord eigl.
Maar je kan het evt omzeilen. Probeer eens bij directlease.nl de 2 offertes die je heb gekregen erin toetsen.
Ik doe altijd eigen risico 300, winterbanden ja, en vervangend vervoer budget.
Kom ik meestal heel dichtbij de offerte van leasemaatschappij.
Als directlease duurder of goedkoper is dan zou je wellicht de eig risico of de verv vervoer veranderen om het zo dichtbij mogelijk aan je LM offerte te komen. Doe dat voor alle 2 offertes en je heb dus een basis voor je berekening met directlease.

Dus je kan dan evt spelen op directlease met andere samenstelling en kijk of het past in je budget.
Als je sportieve auto wilt dan is een A3 zeker een optie.
De 115pk lease edition past in je budget, de 150pk niet, maar als je bereid bent om extra zelf te betalen is het wellicht een optie.
Seat Leon is ook niet slecht en ik denk met je budget bijna full options kan gaan met de 150pk variant.
Een golf is dan weer niet sportief te noemen maar ook niet verkeerd.

Hoe denk je bijv over: automaat/ handgeschakeld en hoe belangrijk is ruimte voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
@gergs Bedankt voor je reactie!

Ik heb nu gekozen voor handgeschakeld. Als er ruimte voor is zou ik een automaat kiezen maar dat is voor mij de laatste optie. Mijn voorkeur gaat dan eerder uit naar betere speakers of led verlichting.

Ruimte is niet belangrijk, ik heb geen kinderen en ben ook niet van plan deze de komende vier jaar te nemen.
De Polo die ik nu heb is voor mij qua ruimte voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gergs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:33:

Een golf is dan weer niet sportief te noemen maar ook niet verkeerd.
Nog nooit een GTI, GTD of R32 gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:03
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:54:
[...]

Ik vind elke Volkswagen de belichaming van het saaie rijden...het brengt je van A naar B zonder enige vorm van beleving. Geeft niet, het is dan ook voor mensen die auto als een vervoersmiddel zien en dat het je alleen van A naar B brengt..

Ikzelf vind het belangrijk dat het van A naar B rijden geen vervoer is maar gewoon leuk :). Omdezelfde reden heb ik ook wat aversie tegen een CVT aandrijving...

@JayRune is een Ford Fiesta ST niet wat? Iets kleinere auto dan de Civic, maar wel heel erg leuk om in te rijden 8). 200PK en hij kost 31K en dan heb je al vrijwel alle opties...(18", B&O geluidssysteem, alle technische snufjes, etc)

[ Voor 7% gewijzigd door Devian op 01-06-2018 14:57 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:54:
[...]

Jeetje de beste man heeft een budget van 818 voor 48m 35dkm. Als je voor hem een GTI of GTD of R32 erin kunnen krijgen in de budget dan vind ik het best. Lezen binnen de context is lastig tegenwoordig.
Alles in mijn reactie is gericht naar de situatie en in dit geval de budget, zo kan je zien in de 115pk audi a3 die ik noemde en niet de RS3 bijvoorbeeld. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door SirLct op 01-06-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Devian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Ik vind elke Volkswagen de belichaming van het saaie rijden...het brengt je van A naar B zonder enige vorm van beleving. Geeft niet, het is dan ook voor mensen die auto als een vervoersmiddel zien en dat het je alleen van A naar B brengt..
Niet echt anders dan een Peugeot, Fiat, Ford, Renault of Opel dus. Blijft weinig over alleen veel duurder of juist de budget merken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
JayRune schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:40:
@gergs Bedankt voor je reactie!

Ik heb nu gekozen voor handgeschakeld. Als er ruimte voor is zou ik een automaat kiezen maar dat is voor mij de laatste optie. Mijn voorkeur gaat dan eerder uit naar betere speakers of led verlichting.

Ruimte is niet belangrijk, ik heb geen kinderen en ben ook niet van plan deze de komende vier jaar te nemen.
De Polo die ik nu heb is voor mij qua ruimte voldoende!
Ik denk dat je met een A3 sportback of A3 limousine heel blij word.
Een handgeschakelde 150pk variant past wel in je budget als je niet de design of sport edition neemt.
Met pro line en assistentiepakket kom je wel binnen je budget.
Dan heb je gewoon een echt leuk sturende auto, super afgewerkt, met genoeg vermogen.
Zoiets: https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Je hebt dan hiermee adaptief cruise control met pre-sense voor. Parkeersensoren rondom, MMI navi, etc etc.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 01-06-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gergs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Jeetje de beste man heeft een budget van 818 voor 48m 35dkm. Als je voor hem een GTI of GTD of R32 erin kunnen krijgen in de budget dan vind ik het best. Lezen binnen de context is lastig tegenwoordig.
Alles in mijn reactie is gericht naar de situatie en in dit geval de budget, zo kan je zien in de 115pk audi a3 die ik noemde en niet de RS3 bijvoorbeeld. |:(
Ik las de opmerking puur zoals die er staat, dat een Golf niet sportief te noemen zou zijn. Overigens is een GTI er al met enige aankleding voor zo'n 42k. Niet bijzonder duur dus en past (afhankelijk van de afspraken die de werkgever met de leasemij heeft) mogelijk zelfs nog wel binnen dat budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Ik las de opmerking puur zoals die er staat, dat een Golf niet sportief te noemen zou zijn. Overigens is een GTI er al met enige aankleding voor zo'n 42k. Niet bijzonder duur dus en past (afhankelijk van de afspraken die de werkgever met de leasemij heeft) mogelijk zelfs nog wel binnen dat budget.
GTI voor 818 incl brandstof? Ben je out of your mind? Of wacht, mss heb je ook niet gezien dat het incl brandstof is. Je schiet maar wat, lees niet volledig, en blijf ook door gewoon. Als je niets nuttig kunt toegeven aan de vraag van hem, probeer dan ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door SirLct op 01-06-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesheid
  • Laatst online: 11-07 15:59
JayRune schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:34:
Iedereen bedankt voor de reacties! Nog veel twijfel. Voor de Mazda 3 een offerte aangevraagd en ik moet best bijleggen. De Seat Leon FR met veel opties kost met 8,99 bovenop de bijtelling.

Bedankt gergs voor het wijzen op de template!

Leasebudget:
818 euro
Kilometrage per jaar:
35.000
Contractduur:
48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke:
N.v.t.
Overige afhankelijkheden:
Maximaal drie offertes op te vragen: al twee opgevraagd voor een Seat Leon FR en Mazda 3.
Specifieke wensen:
Sportieve auto voor lange ritten op de snelweg. Ik ben zelf niet heel lang. Kleiner dan het landelijk gemiddelde ;)
Uiteindelijke keuze:
Ik twijfel tussen de Seat Leon FR, Mazda 3, Hond Civic.
Al zijn nu de Audi A3 of Golf ook een optie!
De afwerking van Audi en VW bevallen me wel. Seat doet het ook goed al vind ik de binnenkant wat saai ogen.

Ik rijd nu in een Polo. Die bevalt me wel al mis ik wat vermogen (90 PK).
Persoonlijke favoriet is in deze wel de Leon FR. Heb de 150pk versie gereden en dat was heel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gergs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:52:
[...]

GTI voor 818 incl brandstof? Ben je out of your mind? Als je niets nuttig kunt toegeven aan de vraag van hem, probeer dan ook niet.
Ik had (jaren terug) een Golf Variant voor meer kilometers/minder maanden, cataloguswaarde richting de 40k en die was in de lease ietsjes over de 800. En een Octavia van 38k ging ook voor 800 en een beetje. Dus puur qua aanschafwaarde lijkt me dat de GTI nooit veel duurder zou moeten zijn. Geen idee of mijn leasebedragen incl of excl btw zijn, wij hoeven daar niet echt op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Dat bedoel ik dus, aan je comments heeft de beste man niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MisteRMeesteR schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:32:
Het één sluit het ander niet uit hoor ;)
Ik ben voor een occassion-lease gegaan...

Een V60 D6 phev...
Nog 7% bijtelling en toch 295pk (polestar tuning).

Uiteindelijk 30 euro netto duurder dan mijn 14% 308 die ik hiervoor had >:)
14% over 30k of 7% over 72k... Gek genoeg was het maandbedrag in de lease vergelijkbaar.

Ik rijd hem nu een paar weken, maar het is echt een beest als je hem in powermodus zet.

Maar dat geluid als die 5 cilinder diesel gaat werken is echt verslavend. Een rauwe roffel...
En bij de stoplichten ben je (bijna) nooit meer trager... Gisteren nog een Leon FR met 180pk. Kan het toch niet laten, vanaf het moment dat je ziet dat hij zijn best gaat doen, loop je een seconde achter. Maar je bent zo weer bij, echt bizar...

Ik blijf een klein kind achter het stuur :+

En dan te bedenken dat ik 3 maanden geleden nog aan het denken was een nieuwe auto te leasen:
dfrenner schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:04:
Gisteren een proefrit gemaakt in een Jeep Compass. Erg dikke bak! De voorkant vind ik prachtig. Alleen het jammere, de proefrit vas in een 4x4 170pk diesel van 50k....
Ik zou een 120pk 2wd sport sowieso kunnen leasen en waarschijnlijk de longitude ook, maar het business pakket is waarschijnlijk te duur. Hierdoor mis je navigatie en climate control.
Hoe overkomelijk is dat?

Als ik mijn huidige Peugeot bekijk, ik gebruik de trage navigatie nooit meer, omdat hij onlogische keuzes maakt en heel traag is. Om over updates nog te zwijgen. Altijd mijn telefoon met Apple kaarten.

Climatecntrol is iets waar ik wel echt aan gewend ben... een handmatige airco is echt heel lang geleden. Ga ik daar aan wennen? Is de glimlach als je naar de Jeep toeloopt voldoende om dat te compenseren?

We hebben om bij de Sportrage en de Tucson gekeken, waarbij vooral de laatste ook erg mooi is, maar lang niet zo bijzonder als de Jeep. Veel opties en ruimer, dat wel... De proefrit volgt volgende week in de Tucson, maar ik betwijfel of hij het gevoel van de Jeep gaat evenaren...

Sport:
[afbeelding]

Longitude:
[afbeelding]

VS

[afbeelding]
Ik ben blij dat de leasemij toen zo lang deed over de offertes...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
gergs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:57:
Dat bedoel ik dus, aan je comments heeft de beste man niets.
Relax, het is vrijdag. Prima om kritische opmerkingen te plaatsen en mensen op minder relevante zijsporen te wijzen. Maar hou het een beetje vriendelijk anders krijg je een flame aan verdedigingen en aanvallen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

dfrenner schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Het één sluit het ander niet uit hoor ;)
Ik ben voor een occassion-lease gegaan...
Ik gok dat je bij die 1% hoort waarbij occassion-lease tot de mogelijkheden behoort.

Tot hoelang heb je die 7% bijtelling nog? Wel een leuke upgrade natuurlijk :P

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:08:
Ik gok dat je bij die 1% hoort waarbij occassion-lease tot de mogelijkheden behoort.

Tot hoelang heb je die 7% bijtelling nog? Wel een leuke upgrade natuurlijk :P
Occasion lease kan ook via dezelfde leasemij he...
Zo mogen wij maar kiezen tussen twee partijen, leaseplan en athlon. Beide partijen bieden occasion lease aan. Contracten en afspraken/voorwaarden zijn verder gelijk. Offerte wordt exact gelijk afgehandeld als een nieuwe.

Vaak heeft de voormalige berijder een fikse boete moeten afdragen om het leasecontract eerder op te breken. Dat voordeel werd in mijn geval doorberekend aan de volgende berijder, anders kon het nooit zo goedkoop.

Auto is van dec 2015, maar heeft al wel 150k gelopen. Dat zie je er overigens niet aan af en je merkt het al helemaal niet tijdens het rijden. Nadeel is wel dat ik pas echt zag waar ik voor getekend had, toen hij geleverd werd... Maar dat viel echt meer dan 100% mee. Qua vermogen is dit wel een beetje een "one in a lifetime opportunity".

7% is max 5 jaar, dus dec 2020. Maar voor die tijd is de 200.000km die hij max mag hebben al lang gehaald. Ik heb een contract voor 12 maanden afgesloten en 35k. Hoe minder ik rijd, hoe langer ik hem kan rijden.

Ik heb wel echt geluk gehad met de prijs, want wij mogen niets bijleggen...
Budget was max 700 per maand ex brandstof
Norm van 35.000km per jaar
En verplicht diesel.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/909/41848349602_6d4aa4cc55_z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/960/40992649015_1de8234788_z.jpg

Voor 12 maanden €674 per maand ex brandstof.

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 01-06-2018 15:21 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Ankona schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Relax, het is vrijdag. Prima om kritische opmerkingen te plaatsen en mensen op minder relevante zijsporen te wijzen. Maar hou het een beetje vriendelijk anders krijg je een flame aan verdedigingen en aanvallen.
Ik probeer gewoon on topic en met zinvolle reactie te komen en heb even geen zin om zomaar gequote te worden van iemand die het niet goed leest. Dat is alles. Maar goed, nu terug on topic want van dit heeft de JayRune ook niets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
dfrenner schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:18:
[...]

Occasion lease kan ook via dezelfde leasemij he...
Zo mogen wij maar kiezen tussen twee partijen, leaseplan en athlon. Beide partijen bieden occasion lease aan. Contracten en afspraken/voorwaarden zijn verder gelijk. Offerte wordt exact gelijk afgehandeld als een nieuwe.

Vaak heeft de voormalige berijder een fikse boete moeten afdragen om het leasecontract eerder op te breken. Dat voordeel werd in mijn geval doorberekend aan de volgende berijder, anders kon het nooit zo goedkoop.

Auto is van dec 2015, maar heeft al wel 150k gelopen. Dat zie je er overigens niet aan af en je merkt het al helemaal niet tijdens het rijden. Nadeel is wel dat ik pas echt zag waar ik voor getekend had, toen hij geleverd werd... Maar dat viel echt meer dan 100% mee. Qua vermogen is dit wel een beetje een "one in a lifetime opportunity".

7% is max 5 jaar, dus dec 2020. Maar voor die tijd is de 200.000km die hij max mag hebben al lang gehaald. Ik heb een contract voor 12 maanden afgesloten en 35k. Hoe minder ik rijd, hoe langer ik hem kan rijden.

Ik heb wel echt geluk gehad met de prijs, want wij mogen niets bijleggen...
Budget was max 700 per maand ex brandstof
Norm van 35.000km per jaar
En verplicht diesel.

[afbeelding]
[afbeelding]

Voor 12 maanden €674 per maand ex brandstof.
674€ voor 295pk, een van de beste deals ooit inderdaad. :D
Alleen jammer van de 1 jaar, maar goed, geniet zolang het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:12

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Na wat wikken en wegen toch besloten om hybride MB c350e te vervangen voor kleinere benzine broertje. Helaas dan wel van 15% naar 22%. Eerste proef rit was ik al om. Rijd toch best lekker minder snel dan huidige, maar nog steeds vlot zat. En sta te kijken hoe luxe de A klasse is.

De huidige auto is shortlease en vanmiddag met werkgever onderstaande A200 in elkaar geklikt voor 3 jaar en op basis van 40.000. Ben benieuwd of deze eind van de maand besteld kan worden of toch iets mag schrappen. Werkgever is nu aanzet om lease maatschappijen te selecteren waar hij zaken mee wil doen.

- Designo mountaingrijs magno
- Zwart leer
- AMG Line
- 19 AMG velgen
- Premium pakket
- MULTIBEAM LED
- Nightpakket
- Multi contour stoelen
- Voorstoelen elektrisch verstelbaar incl. memory
- Stoelventilatie/-verwarming
- Parkeerpakket met 360°-camera
- Rijassistentiepakket
- Lederpakket
- Burmester - DAB
- MBUX
- Smartphone-integratie
- Connectiviteitspakket navigatie
- Draadloos oplaadsysteem voor mobiele apparaten
- Trekhaak met ESP-aanhangwagenstabilisatie
- Head-up display
- Onderstel adaptief
- Voorwarmingsinstallatie
- Automatische airconditioning THERMOTRONIC

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 01-06-2018 19:33 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zit nog steeds met verbazing te kijken wat voor lijst met opties je bij o.a. Mercedes, Audi en Volvo aan kan/moet klikken voor de auto naar wens is.
Bij de Civic (en volgens mij meer in het algemeen bij Japanse merken) heb je een paar uitvoeringen, evt andere velgen en dan ben je klaar. Vanaf de tweede uitvoering zijn bij de Civic ACC, regen- en lichtsensor, automatische airco, PDC, navigatie, Apple Carplay, Android Auto standaard. Bij de eerder genoemde merken klik je ongemerkt nog gauw 5-10k bij de vanafprijs van de uitvoering. Men zegt dan vaak dat de Civic duur is, maar als je een golf, focus of astra met dezelfde opties uitzoekt ben je volgens mij hetzelfde kwijt. Als je naar Audi of Mercedes gaat zit je er bijna altijd boven.
Helaas zijn de andere merken vaak goedkoper in de lease; qua bijtelling kan je net zo goed een Honda of Mazda nemen. Dat zou voor het straatbeelden stuk leuker zijn dan 70% VAG en 20 % BMW/Mercedes....
Pagina: 1 ... 25 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.