Een tijdje geleden heb ik hier gepost over de keuze tussen o.a. een Ford Mondeo Wagon ST of Audi A4/A5/A6 Avant/Sportback. Ik ben toen naar de Ford dealer geweest en heb de ST bekeken. Van buiten erg mooi, van binnen gebaseerd op de Trend line, terwijl ik nu een Titanium gewend ben. Mijn vrouw en ik vonden de huidige Titanium van binnen al een beetje mwah mwah, maar de Trend is weer een stapje terug met analoge meters en dergelijke.
Uiteindelijk besloten om ook naar de Audi en BMW dealer te gaan. De A5 sportback vonden we erg mooi, maar achterin is de hoofdruimte echt wel beperkt en met 2 opgroeiende kinderen moeten we de ruimte achterin wel meenemen. De A6 Avant en Q5 vallen binnen het budget, maar vinden we teveel van het goede wat betreft netto bijtelling.
Daarna naar de BMW dealer geweest. De 320i Touring (ik rijd 30-35k per jaar, dus benzine is prima) beviel wel, veel mooier interieur dan de Ford en van buiten ook mooi.
Ik ben er al over uit dat ik weg ga bij Ford, het wordt een Audi A4 2.0 TFSI Avant of BMW 320i Touring M-line. In beide heb ik overigens nog niet gereden, dat volgt binnenkort.
Ik heb de volgende configuraties op het oog:
Audi A4 Avant S-line
- 2.0 TFSI
- Blackline
- Panorama dak
- + aantal andere overeenkomstige details
BMW 320i Touring M-line
- 2.0 Benzine
- Privacy glass
- Panorama dak
- + aantal andere overeenkomstige details
De kleur en een aantal andere details zijn niet belangrijk voor de keuze tussen 1 van de 2. De Audi vind ik er bruter uitzien dan de BMW, maar in de configuratie die ik kies is de BMW +-2.000 Euro goedkoper.
Van de week was ik nog bij de Audi dealer en die had net een A4 Avant S-line black edition binnen, op de velgen en de kleur na precies wat ik zou willen:

Wat zouden jullie mij aanraden en waarom, de Audi of de BMW? Ik weet dat het een persoonlijke keuze is, en ik ga beide nog proefrijden, maar mijn voorkeur gaat nu uit naar de Audi. Ik ben een Ford Mondeo 2015 Titanium Wagon gewend, dus ga er qua ruimte op achteruit, maar met bijv. de 190 pk van de Audi vs 150 pk van de Ford, de automaat, het interieur, etc. ga ik er sowieso op vooruit. Ik weet echter nog niet goed waarom iemand een BMW of Audi verkiest boven de ander, los van het uiterlijk en persoonlijke voorkeur.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen