Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 114 Laatste
Acties:
  • 976.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:14
Destralak schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:56:
[...]

@gergs @jongetje hoor ook graag jullie suggesties.
Zelf ben ik wel fan van Skoda zoals je gemerkt hebt. Vind ze ze Skoda Kodiaq of Karoq ook niet mooi. Die kun je tussen de 40 en 50k erg mooi aankleden.

Afbeeldingslocatie: https://objectstore.true.nl/webstores:pondealer-nl/content/carmodels/92/1280x/SKODA_KODIAQ_modelfoto.jpg
Kodiaq

Afbeeldingslocatie: https://www.broekhuis.nl/images/vehicleimages/13433545/600_900/image_1.jpg
Karoq

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Maar die worden pas afgeleverd tegen de tijd dat fossiele branstoffen niet meer leverbaar zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
@Destralak

Wat betreft de VAG concern ben ik eigl alleen voor een audi. Mede door de afwerking, en ook de bediening systeem. Ik ben totaal geen fan van touchscreen. En alles behalve audi in de VAG groep is met touchscreen.

Een Q2 is zelfde als A3, alleen dat achterlichten man, hebben ze gejat uit een polo ofzo? Ik vind het echt zonde. Q3 is weer niet zelfde als A4 (zou je denken). Hier zit de bedieningsknoppen (zo'n idrive systeem) niet in de middentunnel maar op dashboard. Persoonlijk vind ik dit echt raar en onhandig.

A4 heeft bijna zelfde interieur als A5.
A5 is eigenlijk Arteon met ander jasje. Maar qua afwerking en bediening beter dan de Arteon.
Arteon is dan van vw dus met touchscreen terwijl A5 met draaiknop in middenvak.
A5 sportback is ook erg ruim, mede door de hatch achterkant is bagageruimte groter dan je denkt.
Eigl is het bijna zo groot als station. Maar wel met mooie lijnen van coupe.
Dus mijn suggestie zou zijn de A5 sportback. De 150pk is voldoende als je toch geen speed freak bent, en dus kan je het erg goed aankleden voor 50k.

Als je echt perse suv/crossover wilt zou ik eigl een BMW X1 aanraden maar je wilt geen BMW.
Het houdt dus op. Een T-Roc is een klasse onder de A5 e.d. wat je eerst op je lijstje heb, dus zou ik voor die budget eigl niet aanraden. Een Tiguan kan, maar die is zonder led koplamp en R pakket eigl super lelijk. Met alles erop eraan best duur. En ook touchscreen. Dus nee die zou ik niet aanraden.

Voorbeeldje A5 sportback
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
53k met alles erop en eraan.
1.4tfsi 150pk, automaat, S-Line edition, 18 inch velgen, Upgrade Audio, Stoelverwarming, Assistentiepakket (adaptief cc, lane keep), LED koplampen, 3 zone climate control, Virtual cockpit, Prof navi, Handsfree kofferbak (handig voor volle handen met 2 kinderen), Parkeersensoren rondom.
Afbeeldingslocatie: https://www.audi.nl/dam/nemo/models/a5/a5-sportback/my-2018-new-template/1920-stage/1920x1080_Highlight_a_a5_sportback_po_01_20051_2.jpg?output-format=webp

[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 17-05-2018 12:51 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 22:04
gergs schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:
@Destralak

Ik ben totaal geen fan van touchscreen. En alles behalve audi in de VAG groep is met touchscreen.
A6, A7 en A8 zijn allemaal touchscreen. En de rest van het Audi gamma volgt nog.
A5 is eigenlijk Arteon met ander jasje.
A5 is totaal anders dan de Arteon net zoals de A4 een totaal andere setup heeft als de Passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@AndRo555 Weet ik, maar we praten toch over auto van rond de 50k?
Ik kan iig geen A6 erin passen als budget 50k is.

En wat je bedoelt met totaal anders en wat ik bedoel met ander jasje zijn wellicht gewoon zelfde ding. Maar anders genuanceerd. Je bedoelt de setup, ik bedoel in de basis eigl zelfde platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-07 10:15
jongetje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Zelf ben ik wel fan van Skoda zoals je gemerkt hebt. Vind ze ze Skoda Kodiaq of Karoq ook niet mooi. Die kun je tussen de 40 en 50k erg mooi aankleden.

[afbeelding]
Kodiaq

[afbeelding]
Karoq
Ziet er niet slecht uit. Toch maar eens voorleggen aan de vriendin ;)
gergs schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:
@Destralak

Wat betreft de VAG concern ben ik eigl alleen voor een audi. Mede door de afwerking, en ook de bediening systeem. Ik ben totaal geen fan van touchscreen. En alles behalve audi in de VAG groep is met touchscreen.

Een Q2 is zelfde als A3, alleen dat achterlichten man, hebben ze gejat uit een polo ofzo? Ik vind het echt zonde. Q3 is weer niet zelfde als A4 (zou je denken). Hier zit de bedieningsknoppen (zo'n idrive systeem) niet in de middentunnel maar op dashboard. Persoonlijk vind ik dit echt raar en onhandig.

A5 is eigenlijk Arteon met ander jasje. Maar qua afwerking en bediening beter dan de Arteon.
Arteon is dan van vw dus met touchscreen terwijl A5 met draaiknop in middenvak.
A5 sportback is ook erg ruim, mede door de hatch achterkant is bagageruimte groter dan je denkt.
Eigl is het bijna zo groot als station. Maar wel met mooie lijnen van coupe.
Dus mijn suggestie zou zijn de A5 sportback. De 150pk is voldoende als je toch geen speed freak bent, en dus kan je het erg goed aankleden voor 50k.

Als je echt perse suv/crossover wilt zou ik eigl een BMW X1 aanraden maar je wilt geen BMW.
Het houdt dus op. Een T-Roc is een klasse onder de A5 e.d. wat je eerst op je lijstje heb, dus zou ik voor die budget eigl niet aanraden. Een Tiguan kan, maar die is zonder led koplamp en R pakket eigl super lelijk. Met alles erop eraan best duur. En ook touchscreen. Dus nee die zou ik niet aanraden.

Voorbeeldje A5 sportback
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
53k met alles erop en eraan.
1.4tfsi 150pk, automaat, S-Line edition, 18 inch velgen, Upgrade Audio, Stoelverwarming, Assistentiepakket (adaptief cc, lane keep), LED koplampen, 3 zone climate control, Virtual cockpit, Prof navi, Handsfree kofferbak (handig voor volle handen met 2 kinderen), Parkeersensoren rondom.
[afbeelding]
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Stoere bak die A5. Eind dit jaar maar eens langs de dealer en de verschillende opties bekijken. Heb op zich geen bezwaar tegen een touchscreen maar is minder handig tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 16:46

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

gergs schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:33:

En wat je bedoelt met totaal anders en wat ik bedoel met ander jasje zijn wellicht gewoon zelfde ding. Maar anders genuanceerd. Je bedoelt de setup, ik bedoel in de basis eigl zelfde platform.
Nope klopt niet ;)
De Audi A4 en Audi A5 staan op het MLBevo platform, welke gebruikt worden voor de volgende auto's:
  • Audi Q7 (Typ 4M) (from 2015)
  • Audi A4 B9 (Typ 8W) (from late 2015)
  • Bentley Bentayga
  • Audi A5 B9 (Typ F5) (from 2016)
  • Audi Q5 (Typ FY) (from 2017)
  • Audi A7 4G9 (from 2017)
  • Audi A8 D5 (from 2017)
  • Audi A6 C8 (from 2018)
  • Lamborghini Urus (from 2018)
  • Volkswagen Touareg (upcoming 3rd generation, 2018)[12]
  • Audi Q8 (from 2018)
  • Porsche Cayenne (third generation, from 2019)
En de Volkswagen Passat staat op het MQB platform :)
Daar staan nóg meer auto's op, een korte greep:
  • Audi A3
  • Volkswagen Golf Mk7
  • Volkswagen Arteon
  • Volkswagen Passat
En nog véél meer ;)

1 héél groot verschil is het volgende:
"The Volkswagen Group MQB platform is the company's strategy for shared modular design construction of its transverse, front-engine, front-wheel-drive layout (optional front-engine, four-wheel-drive layout) automobiles."

"The Volkswagen Group MLB platform is the company's platform strategy, announced in 2012, for shared modular construction of its longitudinal, front-engined automobiles."

Het verschil is dus heel duidelijk ;) De auto's op basis van het MLB(evo) platform hebben een motor in lengterichting geplaatst en auto's gebruikmakend van het MQB platform een motor in dwarsgeplaatste richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
gergs schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:33:
@AndRo555 Weet ik, maar we praten toch over auto van rond de 50k?
Ik kan iig geen A6 erin passen als budget 50k is.
"En alles behalve audi in de VAG groep is met touchscreen."

En als er straks een 2.0TDI A6 is zal de instapprijs wel vergelijkbaar zijn met de 5 serie. En die begint bij 48k.
Totaal ander platform: motor 90 graden gedraait, andere versnellingsbakken, V6 opties, totaal ander AWD systeem, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ah oke I stand corrected! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Iemand een idee hoe een lease maatschappij omgaat met acties vanuit een merk?

Ik mag 1-7 bestellen. Echter 30-6 lopen de upgrade editions van Mercedes af, en dat kan €10k schelen!

Is het dan echt pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meestal wel. Maar valt ook wel iets te onderhandelen. Als jij zeker weet dat je die wilt kan die bestelling natuurlijk ook al een paar dagen eerder gedaan worden. Kwestie van overleg met wagenparkbeheer, leasemij en dealer en jij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

The Eagle schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:38:
Meestal wel. Maar valt ook wel iets te onderhandelen. Als jij zeker weet dat je die wilt kan die bestelling natuurlijk ook al een paar dagen eerder gedaan worden. Kwestie van overleg met wagenparkbeheer, leasemij en dealer en jij.
Dat is het punt. De wagenparkbeheerder (wereldwijd) wilt niet afwijken van de datum.
Het liefst heb ik een C-estate Athlon edition die Athlon op voorraad heeft, maar die mag ik nu ook nog niet reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Laatst online: 16-07 20:08
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:12:
De T-Roc is eigenlijk een Golf, dus je kent het, gewoon een prima auto - alleen door de suv achtige looks toch net wat anders. Interieur is ook vergelijkbaar met de rest van de VAG concern. Volgens mij ook gewoon zelfde infotainment enz met Skoda, Seat, en de rest van VW modellen. Een dingetje is dat de dash wel van harde plastic is - terwijl bij een Golf toch nog wel van soft touch materiaal. Mss willen ze daarmee "stoer"-heid uit laten komen, maar lijkt me uit eindelijk een kwestie van cost cutting. Mij stoort het niet in ieder geval niet. Hoevaak ga ik de dashboard aaien?:P Skoda weet ik niet precies qua interieur of het ook zelfde is, al een tijdje geleden dat ik in een Octavia meerijdt. Maar als je voor een automaat kan gaan, ik zeg, doen. Vergeet trouwens de Megane niet. In die klasse, qua uiterlijk, vind ik eigl een van de mooiere en het is in prijs/kwaliteit verhouding ook prima.
T-Roc is gebaseerd op de polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:16
tomas123 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:49:
[...]

T-Roc is gebaseerd op de polo.
Volgens mij is de t-roc wel op de golf gebaseerd.
Er komt nog een kleinere die op de polo gebaseerd is, de T Cross volgens mij.
Dat hele VAG spectrum is super onduidelijk.

Seat Arona = hoge polo
VW T Cross = hoge polo
Seat Ateca/Karoq = hoge golf
Skoda Karoq/Kodiaq = hoge golf
VW T roc/tiguan = hoge golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Laatst online: 16-07 20:08
Smobbo schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:26:
[...]

Volgens mij is de t-roc wel op de golf gebaseerd.
Er komt nog een kleinere die op de polo gebaseerd is, de T Cross volgens mij.
Dat hele VAG spectrum is super onduidelijk.

Seat Arona = hoge polo
VW T Cross = hoge polo
Seat Ateca/Karoq = hoge golf
Skoda Karoq/Kodiaq = hoge golf
VW T roc/tiguan = hoge golf
Nu ik het zo op zoek heb je inderdaad gelijk, ik meen het laatst nog gehoord te hebben in een video van een of andere autojournalist 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56
1063865 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:27:

Ik mag 1-7 bestellen. Echter 30-6 lopen de upgrade editions van Mercedes af, en dat kan €10k schelen!

Dat hangt ook sterk van de actie af. Vaak gelden de acties niet bij zakelijke bestellingen. Dat zou ik eerst even laten uitzoeken/navragen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
T-Roc:
Pon: is C-segment, alternatief voor de Golf.
BuitenNL: B-segment, alternatief voor de Polo, Captur, Kona, etc

De prijs ligt dichtbij de Golf, omdat hoge auto’s nou eenmaal onzuinig zijn.

@Iamhere BMW 3 serie M Sport Edition is nu een mooie aanbieding. 320i voor 45k met alle belangrijke opties plus hoop uiterlijke opsmuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Z___Z schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:45:
T-Roc:

@Iamhere BMW 3 serie M Sport Edition is nu een mooie aanbieding. 320i voor 45k met alle belangrijke opties plus hoop uiterlijke opsmuk.
Tot wanneer loopt die actie?
Korvaag schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Dat hangt ook sterk van de actie af. Vaak gelden de acties niet bij zakelijke bestellingen. Dat zou ik eerst even laten uitzoeken/navragen.
Is gewoon een upgrade edition, die zit ook in de calculator bij Athlon. Alleen volgens MB maar geldig t/m 30-06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
T-Roc:
In de rest van Europa wordt de T-Roc naast de Golf gezet. Prijzen zijn zonder BPM nonsense ook gelijkaardig. Echter is de T-Roc van binnen echt wel duidelijk minder afgewerkt dan de Golf, zelfs de nieuwe Polo doet op dat vlak beter. Mocht de T-Roc een Skoda of Seat zijn zou je dat kunnen verwachten, maar dat is het niet.

Overigens is het wel heel duidelijk dat de T-Roc geen concurrentie is voor de Polo/Captur/Kona. Die beginnen niet met een 115pk instapper om dan als topmodel een awd 190PK DSG model te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:16
T-Roc:

Tja, dit klopt dus gewoon niet. Als je het niet weet doe dan niet alsof, zo creeer je alleen maar verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik twijfel zeer.

Als ik de Engelse Wikipedia pagina lees;

The Volkswagen T-Roc is a small sub compact SUV by German manufacturer Volkswagen. Its main rivals are the Nissan Juke, Opel Mokka X, Peugeot 2008, Renault Captur, Dacia Duster, Fiat 500X, Citroën C3 Aircross, Mazda CX-3, Toyota C-HR, the Kia Stonic and the Hyundai Kona. The T-Roc is smaller than the Volkswagen Tiguan.

Bij de Tiguan staat; The Volkswagen Tiguan is a compact crossover vehicle
Dat lijkt me dus eerder in de SUV variant van het C-segment (in dit geval de Golf) te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 21:17

DarkSide

theres no place like ::1

De T-Roc is volgens mij echt zo'n niche auto.
De Tiguan is een echte golf SUV. En er komt nog een echter Polo SUV.
De T-roc is een speels design dingetje die er een beetje tussen zit.

Van buiten is het een leuk ding. Maar van binnen viel de kwaliteit echt enorm tegen.
De nieuwe polo is daar echt veel beter afgewerkt. Zou hem persoonlijk echt niet overwegen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Vorige week toen de auto voor bandenwissel naar de dealer moet even rondgekeken bij de dealer.
4 T-Roc bekeken, aantal polo, golf, etc. Nou de dashboard van T-Roc is van hard materiaal, ja, maar voor de rest zie ik niet 1,2,3, dat ie zo slecht afgewerkt is hoor. Nee, gewoon standaard VW afwerking. En klopt, de polo heeft soft touch dashboard, maar ik heb iig geen probleem of de dash nou hard of zacht is. Maar bij iemand anders zou het idd kunnen irriteren. Qua formaat is de T-Roc iig veel dichterbij de Golf dan Polo.
Qua kofferruimte ook.

Dus volgens mij (dont shoot)
- Hatch Polo, SUV T-Cross, Sedan Virtus (alleen in sommige regio)
- Hatch Golf, SUV T-Roc, Sedan Jetta (discontinued in nl)
- Hatch Passat, SUV Tiguan, Sedan Passat
- Hatch -, SUV Touareg, Sedan Phaeton? (discontinued)

Als ik moet kiezen tussen kale Tiguan en Leuk aangeklede T-Roc dan zou ik zeker voor de T-Roc kiezen.
Jeetje wat een lelijk voorkant die Tiguan zonder de led koplamp. Lijkt op een auto van 10 jaar geleden.
Met led koplamp en R-pakket is ie wel mooi :D

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 22-05-2018 09:45 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 12:34
Zo, hier ook de knoop doorgehakt en uiteindelijk toch voor de nieuwe V60 gekozen.
Met als volgt de config:

V60

Volvo V60 T5 Geartronic Momentum
Ice White solid lak
Charcoal T-tec bekleding
Exterior styling kit
20" 10 spaaks Turbine Black/Diamond cut velgen (zomer)
18" 5-Y Spaaks Black / Diamond Cut (winter)
Zonder model/type aanduiding
Verwarmbaar stuurwiel
4 spaaks geperforeerd leder sportstuurwiel
Park assist voor
Park assist camera achter
Verwarmde voorstoelen en verwarmde aquablade ruitenwisserbladen
Drive Mode settings
15mm verlaagd sportchassis
Zwarte hemelbekleding
Business Pack Connect

Nu mag het lange wachten beginnen!

[ Voor 6% gewijzigd door PhuSioN op 23-05-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Misschien enigzins offtopic, maar vandaag een hele goede ervaring met Stern. Mail gestuurd met vragen, werd snel gebeld, hele vriendelijke en duidelijke uitleg, top! Kan ook anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Omdat reacties van Athlon dagen duren maar hier de vraag: Enig idee of/wat Athlon extra rekent voor een vrije dealerkeuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:23
1063865 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:31:
Omdat reacties van Athlon dagen duren maar hier de vraag: Enig idee of/wat Athlon extra rekent voor een vrije dealerkeuze?
Kan je daar niet zelf achter komen door op de portal dezelfde auto te berekenen met en zonder vrije dealerkeuze?
Daarnaast hangt het ook nog af van wat je werkgever afspreekt met de leasemaatschappij. Zo kon ik bij Volvo zonder extra kosten een eigen dealer kiezen, terwijl er bij sommige andere merken wel weer kosten aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Tankiej schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:53:
[...]

Kan je daar niet zelf achter komen door op de portal dezelfde auto te berekenen met en zonder vrije dealerkeuze?
Daarnaast hangt het ook nog af van wat je werkgever afspreekt met de leasemaatschappij. Zo kon ik bij Volvo zonder extra kosten een eigen dealer kiezen, terwijl er bij sommige andere merken wel weer kosten aan verbonden zijn.
Helaas krijgt Athlon op een of andere manier de login niet in orde. Wacht er al 4 weken op. Zou heel veel vragen hier en naar Athlon gespaard hebben als het wél zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

PhuSioN schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:34:
Zo, hier ook de knoop doorgehakt en uiteindelijk toch voor de nieuwe V60 gekozen.
Met als volgt de config:

[afbeelding]

Ice White solid lak
Charcoal T-tec bekleding
Exterior styling kit
Verwarmbaar stuurwiel
Park assist voor
Drive Mode settings
Zwarte hemelbekleding
Business Pack Connect

Mooie wagen! Wat rij je nu?
Hoe lang is het lange wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 13:03
Ik mag volgend jaar rond juni een nieuwe leaseauto kiezen, tussen bmw1, audi A3 en Mercedes A klasse wat raden jullie aan.

De Merc A klasse is natuurlijk net vernieuwd en en heeft wel mijn voorkeur nu, echter de A3 en de BMW1 zullen volgend jaar worden vernieuwd dat zal de keuze zeker wel moeilijker maken

[ Voor 171% gewijzigd door Tanako op 22-05-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:03
Tanako schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:01:
Verkeerde topic, stomme vraag hoe verwijder ik een bericht?
Kan niet. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:36

Mad-Matt

TheDoctor#2181

PhuSioN schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:34:
Met als volgt de config:

[afbeelding]

Ice White solid lak
Charcoal T-tec bekleding
Exterior styling kit
Verwarmbaar stuurwiel
Park assist voor
Drive Mode settings
Zwarte hemelbekleding
Business Pack Connect

gefeliciteerd, mooie bak!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:57
1063865 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:27:

Wat dacht je van ze belle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

wd200 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:15:
[...]

Wat dacht je van ze belle?
Ja, zoals ik al aangaf; reacties duren dagen.
Bellen is standaard: stuur maar een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verkeerde topic, stomme vraag hoe verwijder ik een bericht?
Verzin maar een nieuwe vraag die wel on-topic is. >:)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
1063865 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Ja, zoals ik al aangaf; reacties duren dagen.
Bellen is standaard: stuur maar een mail.
Excuus gaat om dezelfde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mag volgend jaar rond juni een nieuwe leaseauto kiezen, tussen bmw1, audi A3 en Mercedes A klasse wat raden jullie aan.

De Merc A klasse is natuurlijk net vernieuwd en en heeft wel mijn voorkeur nu, echter de A3 en de BMW1 zullen volgend jaar worden vernieuwd dat zal de keuze zeker wel moeilijker maken
Als je nu een keuze moet maken de Mercedes A. Anders gewoon nog even rustig afwachten waar Audi en BMW mee komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 474132

De bmw 1 heeft nu nog achterwielaandrijving, zometeen niet meer. Toch ook leuk om nog mee te maken, en pleit dus voor de “oude” bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474132 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:33:
De bmw 1 heeft nu nog achterwielaandrijving, zometeen niet meer. Toch ook leuk om nog mee te maken, en pleit dus voor de “oude” bmw.
Dat ligt er maar aan wat je zoekt. Naast een vrijwel onbruikbare 3e zitplek op de bank zijn vrijwel alle fabrikanten niet voor niets overgegaan op voorwielaandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:03
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:27:
[...]

Als je nu een keuze moet maken de Mercedes A. Anders gewoon nog even rustig afwachten waar Audi en BMW mee komen.
Nou, hij heeft het over volgend jaar juni. Er gaan veel dingen veranderen het komende jaar volgens mij. Diesel aanbod zal kleiner en kleiner worden en de BPM wijzigingen zijn dan wel duidelijk. Waar je eerst een A3 kon leasen, kom je misschien tegen die tijd op een Golf uit.

Zolang er geen budget bekend is, is de keuze ook moeilijk te maken, aangezien je misschien full-option of kale edities moet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

wd200 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:07:
[...]

Excuus gaat om dezelfde |:(
? Ik snap je niet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

sorted.bits schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:20:
[...]

Nou, hij heeft het over volgend jaar juni. Er gaan veel dingen veranderen het komende jaar volgens mij. Diesel aanbod zal kleiner en kleiner worden en de BPM wijzigingen zijn dan wel duidelijk. Waar je eerst een A3 kon leasen, kom je misschien tegen die tijd op een Golf uit.

Zolang er geen budget bekend is, is de keuze ook moeilijk te maken, aangezien je misschien full-option of kale edities moet vergelijken.
Mijn werkgever heeft wel al aangeven goed te gaan indexeren vanaf 2019 zodat de mogelijkheden gelijk blijven. Wellicht/misschien dat er meer zijn die dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
1063865 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Mooie wagen! Wat rij je nu?
Hoe lang is het lange wachten?
Thanks :) Op dit moment rijd ik nog vrolijk rond in een Audi A3 Limousine S-line.
De T5 motoren worden volgens de dealer vanaf week 47 geleverd. Bedoeling is om hem uiterlijk 31-12-2018 op kenteken te hebben. Uitlevering dan januari 2019.
Nog maar de vraag of het uiteindelijk gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

PhuSioN schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:53:
[...]

Thanks :) Op dit moment rijd ik nog vrolijk rond in een Audi A3 Limousine S-line.
De T5 motoren worden volgens de dealer vanaf week 47 geleverd. Bedoeling is om hem uiterlijk 31-12-2018 op kenteken te hebben. Uitlevering dan januari 2019.
Dat is inderdaad lang!
Maar je weet dat het wachten een mooi resultaat gaat geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 19:29
PhuSioN schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:53:
[...]

Lol, zoveel maanden. Zo lang zou ik persoonlijk niet willen wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 13:03
autofabrikanten spreken vaak over een 'grotere' auto naar een refresh bijvoorbeeld: 120 mm langer, 16 mm breder en 7 mm hoger

Ik vroeg mij altijd af hoe het nou precies zit 120mm = 12 cm

Is dit nou echt merkbaar of???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Tanako schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:02:
autofabrikanten spreken vaak over een 'grotere' auto naar een refresh bijvoorbeeld: 120 mm langer, 16 mm breder en 7 mm hoger

Ligt er maar net aan waar die extra gewonnen ruimte wordt teruggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tanako schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:02:

Als de bumpers wat verder uitsteken en de vering wat aangeschoefd wordt merk je het alleen met parkeren. Als de interieurruimte met deze groei meedoet merk je dat natuurlijk wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:04
Voor mijn Opel Astra betaal ik daarvoor 20 euro bruto per maand bovenop het leasebedrag. Verwaarloosbaar dus :)

Via de dealer waar ik mijn Opel Astra heb besteld, heb ik het totaal bedrag van 4 jaar netto terug gestort gekregen op mijn bankrekening :D >:)

[ Voor 19% gewijzigd door sjorremans op 23-05-2018 12:36 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

€ 20 per maand? Da's bijna € 1000 over 4 jaar. Dat vind ik best veel voor dealerkeuze. Wel leuk om dat terug te krijgen van de dealer....

Ik weet niet wat het bij mij kostte, maar ik dacht iets in de ordegrootte van € 5 per maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sjorremans schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:34:
[...]
Via de dealer waar ik mijn Opel Astra heb besteld, heb ik het totaal bedrag van 4 jaar netto terug gestort gekregen op mijn bankrekening :D >:)
Ik neem aan dat je dit ook met je werkgever hebt afgestemd. Die betaald nu 20euro per maand voor jouw 20euro netto uitkering.

https://www.startpagina.n...uspresent-aannemen-klant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Ik gun de vriendelijke verkoper bij mijn lokale dealer echt z'n verkoop.
Maar ik ga niet mijn werkgever opzadelen met €1000,- extra kosten, die ik zelf ook niet zou nemen als ik de auto privé zou kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door 1063865 op 23-05-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:26
Ik stuur ze een vraag vaak via een Whatsapp, binnen een uur meestal antwoord.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Misschien een domme vraag, maar wat boeit het via welke dealer die auto geleverd wordt?

Als ik prive een auto koop ga ik ook langs meerdere dealers. Wie het beste aanbod doet mag leveren. (en dat scheelt vaak best veel - iets met wie zijn bonus afspraken met de importeur nog niet waargemaakt heeft etc)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ankona schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:44:
Misschien een domme vraag, maar wat boeit het via welke dealer die auto geleverd wordt?

Als ik prive een auto koop ga ik ook langs meerdere dealers. Wie het beste aanbod doet mag leveren. (en dat scheelt vaak best veel - iets met wie zijn bonus afspraken met de importeur nog niet waargemaakt heeft etc)
Mee eens. In mijn geval kreeg de (Skoda) dealer alleen een aflever bijdrage van de leasemaatschappij die de auto zelf inkoopt. Bedrijven als Leaseplan gaan echt niet met elke dealer onderhandelen, die kopen gewoon in bij PON (in het geval van VAG auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Ankona schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:44:

Waar het mij om ging, is dat sommige dealers de juiste configs op voorraad hebben staan, die niet in het landelijke systeem beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Ora et Labora schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Ik stuur ze een vraag vaak via een Whatsapp, binnen een uur meestal antwoord.
Ik word dan verwezen naar de 'speciale' fleet afdeling, de vragen via WA zijn alleen voor 'basis' zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na mijn gigantische lijst ingekort te hebben tot 4 wagens heb ik voor zaterdag 2 proefritten ingepland;

Seat Ateca 1.4 DSG
Mazda CX-5 2.0 automaat.

Andere 2 op het lijstje zijn;
Ford Focus Active (nog niet uit)
A3 sedan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Mad-Matt schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:06:
Na mijn gigantische lijst ingekort te hebben tot 4 wagens heb ik voor zaterdag 2 proefritten ingepland;

Seat Ateca 1.4 DSG
Mazda CX-5 2.0 automaat.

Andere 2 op het lijstje zijn;
Ford Focus Active (nog niet uit)
A3 sedan
Die VAG 1.4 is toch sowieso niet meer leverbaar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

1063865 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:09:
[...]

is dat zo?
Vanuit de dealer niets over gehoord, specifiek om die combinatie gevraagd tijdens de proefrit. (Deze had hij ook staan wat dan wel weer te verklaren is) Maar gek dat hij niets gezegd heeft en dat hij nog gewoon in de configurator staat.
Dan zal het de 1.5 worden, dat is volgens mij de opvolger als ik naar Skoda en Audi kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
1063865 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:24:
Ik gun de vriendelijke verkoper bij mijn lokale dealer echt z'n verkoop.
Maar ik ga niet mijn werkgever opzadelen met €1000,- extra kosten, die ik zelf ook niet zou nemen als ik de auto privé zou kopen.
Moraalridder ...

De reden om zelf een dealer te kiezen is meestal om wat extra accessoires en dat de leverende dealer dichtbij zit. Als de leasemaatschappij kiest heb je kans dat je de auto kan gaan halen in Groningen of Maastricht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23

CXNeXo

This behavior is by design.

Na lang mee gelezen te hebben hier en vele dealer bezoekjes later eindelijk de knoop doorgehakt, ik ga mijn opel ampera omruilen voor een benzineslurper ... De Hyundai i30n
Afbeeldingslocatie: https://h-static.nl/images/models/Hyundai-i30-N/front/PYW.png

-N2 High Performance pack
-Electrisch schuifdak

Kan niet wachten tot hij er is :)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1063865

Z___Z schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:33:
[...]

Moraalridder ...

De reden om zelf een dealer te kiezen is meestal om wat extra accessoires en dat de leverende dealer dichtbij zit. Als de leasemaatschappij kiest heb je kans dat je de auto kan gaan halen in Groningen of Maastricht.
Heeft niks met moraalridder te maken, maar ok.

Daarnaast kan de auto gewoon op transport naar de gewenste afleverplek. Zit in het contract inbegrepen (ook al betaal je daar indirect voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 22:11
1063865 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:09:
[...]

A3 heeft een 1.5 TFSI.
De 1.4 TFSI lijkt nog bestelbaar voor een A4, naar of je die nog geleverd krijgt is maar de vraag. Vanaf september komen er nieuwe motoren voor de A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:56
Pegasus schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:01:
[...]

A3 heeft een 1.5 TFSI.
De 1.4 TFSI lijkt nog bestelbaar voor een A4, naar of je die nog geleverd krijgt is maar de vraag. Vanaf september komen er nieuwe motoren voor de A4.
Vandaag begrepen dat de A4 1.4 TFSI een 2.0 TFSI met 150pk wordt. Zelfde motor dus als de 190pk, maar dan met minder vermogen. Het wachten wel waard imo.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

VidaR-9 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Vandaag begrepen dat de A4 1.4 TFSI een 2.0 TFSI met 150pk wordt. Zelfde motor dus als de 190pk, maar dan met minder vermogen. Het wachten wel waard imo.
Dan zal de 1.4 niet meer besteld kunnen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Hmmm.... Ik heb eind maart de 1.4 besteld 🤔. Levering juni verwacht de dealer. Zal inderdaad de 1.4 zijn. Maar ja, toch prima motor.

Wat heb je die info trouwens vandaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Pegasus op 23-05-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Pegasus schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:21:
Hmmm.... Ik heb eind maart de 1.4 besteld 🤔. Levering juni verwacht de dealer. Zal inderdaad de 1.4 zijn. Maar ja, toch prima motor.

Wat heb je die info trouwens vandaan?
Dealer toen ik daar vandaag was om voor A4 te kijken.

Voordeel voor de instapper is dat hij dan ook dubbele pijp krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:40:
Ik heb promotie gekregen op het werk en een lease-auto is daar onderdeel van. Opzich goed nieuws, maar een eerste oriëntatie heeft me nog niet veel verder geholpen.

Leasebudget: 1.050
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, VAG, Renault, PSA, Ford
Overige afhankelijkheden: Benzine of elektrisch
Specifieke wensen: Automaat + enigszins praktisch ivm zoontje (1 jaar)

Long list:
Audi A4 Avant 2.0 TFSI S-Line Black Edition
BMW 320i/330i Touring M Sport Shadow
Seat Leon ST Cupra
Skoda Superb Combi Sportline Business 1.4 TSI
VW Passat/Tiguan/Arteon 1.4 TSI Highline R

Daarnaast twee elektrische auto's omdat dit mij heel erg trekt. Zowel het concept - als de bijtelling. Ik rij 35km enkele reis woon-werk en regelmatig 85km enkele reis naar vrienden/familie. Voor de langere afstanden of vanwege praktische overwegingen zouden we onze F31 touring houden.
BMW i3s
VW e-Golf

De andere voorkeursmerken trekken me eigenlijk niet echt aan. Vanwege het leasebudget is vooral de bijtelling de beperkende factor. Wat kosten auto's toch veel geld tegenwoordig. Bovenstaande auto's zijn allemaal tussen de 450-550 aan bijtelling.

Op dit moment voorkeur voor de A4 in het rood: recent model, leuke uitvoering, vlot zat; en voor de Leon Cupra: zwak voor Seat, redelijk uniek, snel.

De 330i is ook erg lekker, maar duurste uit het rijtje en het model gaat er einde vh jaar uit waardoor je bijna 4 jaar in oud model rijdt.

De VW's en Superb zijn de meer verstandige keuze. Iets goedkoper, iets minder vermogen, iets praktischer, maar wel leuke uitvoeringen.

Ter vergelijking: op dit moment rij ik een 316i Touring met M-pakket. Heerlijke auto, maar mis vermogen en automaat.
En een update wat betreft de leaser..

Na met mijn vriendin rondje dealers te hebben gedaan zijn we gekomen tot een shortlist van 3 auto's waar we in hebben gereden:
- Audi A4 Avant 2.0 TFSI S-Line Black Edition
- BMW 320i/330i Touring M Shadow Edition
- VW Arteon 2.0 TSI - Highline R

Gisteren gereden met de Arteon en de A4. Beide erg fijne auto's en vooral de Arteon verraste in positieve zin. Fijne en stille auto en vooral ook erg ruim. Gebruikte materialen en afwerking zijn ook op niveau en doen niet onder voor de verouderde 3 serie. De Audi is schitterend, zeker met het S Line Black pakket. Gewoon erg dik en strak om te zien en het interieur is ongeëvenaard in dit segment. Alles zit superstrak in elkaar, de mooiste materialen zijn gebruikt en het infotainment inclusief virtual cockpit is gewoon top. Beide auto's zeer prettig om mee te rijden, fijn blok en de DSG schakelt lekker vlot op. De A4 vond ik neutraler dan de Arteon, die wat scherper leek. Dat brengt wel rust in het rijden.

Vandaag gereden met een 320i. Het interieur is toch wel duidelijk wat jaartjes oud en komt niet in de buurt van de A4. De infotainment is ook niet zo strak als in een A4 met virtual cockpit, maar qua bediening vind ik BMW wel fijner. Wellicht ook omdat ik dat gewend ben. Qua uiterlijk vind ik de 3 echter nog zeer lekker om te zien, ben nog elke dag blij met onze huidige F31. Het ziet er gewoon sportief uit met M pakket. En het rijden is gewoonweg top en perfect voor mij in dit segment. Zo onwijs fijn, scherp en sportief. Na een paar minuten rijden wist ik het al: ik wil weer een BMW! Het zorgt voor een lach op mijn gezicht, het zorgt ervoor dat ik na terugkomst nog een rondje wil. Met een 3 rij ik met plezier een stukje om als ik tijd over heb. De A4 en Arteon kwamen qua gevoel nog niet eens in de buurt. Heerlijke auto's, maar niet om zo maar een lekker stukje te rijden voor het rijden. Dan neem ik de ouderdom en het mindere interieur graag voor lief.

Mijn vriendin vroeg me wat ik nou echt het liefste heb en dat is duidelijk voor mij: een F31 330i. "Dan bestel je die toch.." was haar reactie. En zo gezegd ben ik de definitieve samenstelling gaan doornemen. Vooralsnog is het geworden:
BMW 330i Touring
M Shadow Edition
Alpinweiss met Dakota Cognac leder
Style 704M
Audio Pack
RTI

Verder ben ik nog aan het kijken om achteraf ramen te tinten en alu sportpedalen en een performance uitlaat te laten plaatsen.

Het enige wat rest is de definitieve order in onze lease portal. Morgen nog een keer langs de dealer voor definitieve offerte.

EN ik wacht op garanties van BMW mbt de WLTP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Z___Z schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:33:
[...]

Moraalridder ...

Als de LM de dealerkiest mag ik er toch van uitgaan dat ze hem kosteloos op een locatie van jouw voorkeur afleveren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Z___Z schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:33:Als de leasemaatschappij kiest heb je kans dat je de auto kan gaan halen in Groningen of Maastricht.
Heerlijk toch! Genieten van je nieuwe bak! 8) 8)

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-05-2018 19:46 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:19:
[...]

Na met mijn vriendin rondje dealers te hebben gedaan zijn we gekomen tot een shortlist van 3 auto's waar we in hebben gereden:
- Audi A4 Avant 2.0 TFSI S-Line Black Edition
- BMW 320i/330i Touring M Shadow Edition
- VW Arteon 2.0 TSI - Highline R

Gisteren gereden met de Arteon en de A4. Beide erg fijne auto's en vooral de Arteon verraste in positieve zin. Fijne en stille auto en vooral ook erg ruim. Gebruikte materialen en afwerking zijn ook op niveau en doen niet onder voor de verouderde 3 serie. De Audi is schitterend, zeker met het S Line Black pakket. Gewoon erg dik en strak om te zien en het interieur is ongeëvenaard in dit segment. Alles zit superstrak in elkaar, de mooiste materialen zijn gebruikt en het infotainment inclusief virtual cockpit is gewoon top. Beide auto's zeer prettig om mee te rijden, fijn blok en de DSG schakelt lekker vlot op. De A4 vond ik neutraler dan de Arteon, die wat scherper leek. Dat brengt wel rust in het rijden.

Vandaag gereden met een 320i. Het interieur is toch wel duidelijk wat jaartjes oud en komt niet in de buurt van de A4. De infotainment is ook niet zo strak als in een A4 met virtual cockpit, maar qua bediening vind ik BMW wel fijner. Wellicht ook omdat ik dat gewend ben. Qua uiterlijk vind ik de 3 echter nog zeer lekker om te zien, ben nog elke dag blij met onze huidige F31. Het ziet er gewoon sportief uit met M pakket. En het rijden is gewoonweg top en perfect voor mij in dit segment. Zo onwijs fijn, scherp en sportief. Na een paar minuten rijden wist ik het al: ik wil weer een BMW! Het zorgt voor een lach op mijn gezicht, het zorgt ervoor dat ik na terugkomst nog een rondje wil. Met een 3 rij ik met plezier een stukje om als ik tijd over heb. De A4 en Arteon kwamen qua gevoel nog niet eens in de buurt. Heerlijke auto's, maar niet om zo maar een lekker stukje te rijden voor het rijden. Dan neem ik de ouderdom en het mindere interieur graag voor lief.

Mijn vriendin vroeg me wat ik nou echt het liefste heb en dat is duidelijk voor mij: een F31 330i. "Dan bestel je die toch.." was haar reactie. En zo gezegd ben ik de definitieve samenstelling gaan doornemen. Vooralsnog is het geworden:
BMW 330i Touring
M Shadow Edition
Style 704M
Audio Pack
RTI

Verder ben ik nog aan het kijken om achteraf ramen te tinten en alu sportpedalen en een performance uitlaat te laten plaatsen.

Het enige wat rest is de definitieve order in onze lease portal. Morgen nog een keer langs de dealer voor definitieve offerte.

Nice! Ik dacht dat BMW de prijslijst al ge-update had naar WLTP. Tenminste dat vertelde de dealer mij. Is er een verschil tussen te M Shadow en de M Edition? Ik zie de Shadow niet meer op de prijslijst staan. Heb je een voorraad model genomen?
wd200 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:38:
[...]

Als de LM de dealerkiest mag ik er toch van uitgaan dat ze hem kosteloos op een locatie van jouw voorkeur afleveren
Is niet altijd het geval.
MisteRMeesteR schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:45:
[...]

Heerlijk toch! Genieten van je nieuwe bak! 8) 8)
Zo zou ik ook denken als het m’n eerste nieuwe auto zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Z___Z schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Nice! Ik dacht dat BMW de prijslijst al ge-update had naar WLTP. Tenminste dat vertelde de dealer mij. Is er een verschil tussen te M Shadow en de M Edition? Ik zie de Shadow niet meer op de prijslijst staan. Heb je een voorraad model genomen?
Dat dacht ik ook eerlijk gezegd, dat ik zoiets gelezen had eerder dit jaar over WLTP en BMW.

Geen idee - volgens mij is überhaupt het enige dat nog geleverd wordt of Edition M Shadow of Edition Luxury. Ook zo in de configurator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 19:08

woutur

Klauwtjes uit!

De 330i :9~ :9~ Die gaat van 0-100 toch terug in de tijd?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

woutur schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:34:
De 330i :9~ :9~ Die gaat van 0-100 toch terug in de tijd?
:D

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
[...]

Was ook met een 320i touring bezig, maar juist door dat ik die NIET kreeg weer afgehaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriZzX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Beste,

Krijg binnenkort de mogelijkheid tot zakelijk leasen.

Leasebudget: 900
Kilometrage per jaar: 30.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: excl
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Volvo, ford en mazda mogen nog.
Overige afhankelijkheden: Mag gewoon benzine of diesel kiezen
Specifieke wensen: Automaat, Estate / Wagon / SUV. of enigszins praktisch en ruimte voor de kinderwagen ivm dochtertje (2 jaar), we willen wellicht ook een tweede, Spotify, goed werkende navigatie, audio moet meer als fatsoenlijk zijn, ben namelijk behoorlijk verwend qua oortjes, trekhaak(aanhangertje kunnen trekken af en toe), parkeer sensoren voor en achter, verwarmbare voorruit, redelijke rappe auto(geen monster maar geen langzaam 1.0 turbo ding), sportief uiterlijk en onderstel, Best bang for the buck!

Shortlist volgorde van interesse:

V60 momentum (levertijd is alleen drama)
BMW 320i touring Luxure met wat opties
A4 Avant S Line
Ford Focus(2019) Wagon 175pk ST
Skoda SuperB Wagon
Skoda Octavia Wagon

Als alternatieve optie heb ik ook nog de
Ford focus wagon ST oudere versie wat tegen een vrij laag bedrag te leasen is.

Gezien de kleine wil ik graag een station nemen. SUV wordt gelijk al aan de prijs (Tiguan, XC40 etc), indien iemand nog ideeen heeft graag, waar het nu vooral op hangt is de bijtelling. Als de v60 leverbaar zou zijn dan was die nummer 1 op me lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Best bang for bucks is Skoda. Prima auto's met voldoende ruimte.

Zelf zou ik zeker een BMW, Volvo of Audi kiezen. Betere onderstellen. Beter stuurgedrag. Premium gevoel, voor wat het je waard is. Stiller en meestal betere stoelen.

Voor mij reden dat ik een A4 Avant besteld heb. Wij mogen alleen VAG leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
CriZzX schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:55:
Beste,

Krijg binnenkort de mogelijkheid tot zakelijk leasen.

Leasebudget: 900
Kilometrage per jaar: 30.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Volvo, ford en mazda mogen nog.
Overige afhankelijkheden: Mag gewoon benzine of diesel kiezen
Specifieke wensen: Automaat, Estate / Wagon / SUV. of enigszins praktisch en ruimte voor de kinderwagen ivm dochtertje (2 jaar), we willen wellicht ook een tweede, Spotify, goed werkende navigatie, audio moet meer als fatsoenlijk zijn, ben namelijk behoorlijk verwend qua oortjes, trekhaak(aanhangertje kunnen trekken af en toe), parkeer sensoren voor en achter, verwarmbare voorruit, redelijke rappe auto(geen monster maar geen langzaam 1.0 turbo ding), sportief uiterlijk en onderstel, Best bang for the buck!

Shortlist volgorde van interesse:

V60 momentum (levertijd is alleen drama)
BMW 320i touring Luxure met wat opties
A4 Avant S Line
Ford Focus(2019) Wagon 175pk ST
Skoda SuperB Wagon
Skoda Octavia Wagon

Als alternatieve optie heb ik ook nog de
Ford focus wagon ST oudere versie wat tegen een vrij laag bedrag te leasen is.

Gezien de kleine wil ik graag een station nemen. SUV wordt gelijk al aan de prijs (Tiguan, XC40 etc), indien iemand nog ideeen heeft graag, waar het nu vooral op hangt is de bijtelling. Als de v60 leverbaar zou zijn dan was die nummer 1 op me lijst!
sportief uiterlijk en onderstel, Best bang for the buck! "

Deze eisen, en dan twee Skoda's op je lijstje zetten vind ik wel erg vreemd. Mazda 6 Wagon past hier trouwens perfect bij. Toch een stuk meer auto dan de Focus en doet enkel onder voor de 3 serie op vlak van een leuk chassis (en uiterlijk). Maar de 3 serie heeft de bang for buck dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

AndRo555 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:08:
[...]

sportief uiterlijk en onderstel, Best bang for the buck! "

Deze eisen, en dan twee Skoda's op je lijstje zetten vind ik wel erg vreemd.
Ik vind 900 incl. brandstof en dan een V60/A4/3serie op je lijstje staan eerder vreemd.. of zit er nog een eigen bijdrage aan vast als je deze auto’s kiest? @CriZzX

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:11:
[...]

Ik vind 900 incl. brandstof en dan een V60/A4/3serie op je lijstje staan eerder vreemd.. of zit er nog een eigen bijdrage aan vast als je deze auto’s kiest? @CriZzX
Er staat niet bij of het NL of BE is. Een A4 Avant heb je vanaf 710/maand voor 48mnd/30k km incl brandstof. V60 vanaf 730. Dan kan je best een leuke A4 of V60 rijden voor 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PhuSioN schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Was ook met een 320i touring bezig, maar juist door dat ik die NIET kreeg weer afgehaakt...
Vooralsnog heb ik ook nog niks hoor. Maar die garantie krijg ik ook niet bij Audi. En een Arteon zou alleen uit voorraad kunnen.

Dus als die garantie er niet komt sta ik met lege handen en wacht ik nog maar paar maandjes tot er meer duidelijkheid is. Zou wel K zijn, verheug me wel op een 330i. Vandaag definitieve offerte opgevraagd met als extra nog een 340i uitlaat.

We gaan het zien. Verwacht 31e meer duidelijkheid te hebben van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

AndRo555 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:19:
[...]

Er staat niet bij of het NL of BE is. Een A4 Avant heb je vanaf 570/maand voor 48mnd/30k km. V60 vanaf 590. Dan kan je best een leuke A4 of V60 rijden voor 900.
Zijn profiel zegt Spijkenisse... en die prijzen? Inc. Brandstofcomponent? #HOEDAN :o
VidaR-9 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:20:
[...]
Vandaag definitieve offerte opgevraagd met als extra nog een 340i uitlaat.
Je bedoelt 1 pijp links en 1 pijp rechts? Zoooo jammer (imho). :'(

[ Voor 26% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-05-2018 20:23 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Zijn profiel zegt Spijkenisse... en die prijzen? Inc. Brandstofcomponent? #HOEDAN :o
Is 710/730 incl. in BE. Basismodel zonder opties. In NL waarschijnlijk een pak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

AndRo555 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:24:
[...]

Is 710/730 incl. in BE. Basismodel zonder opties. In NL waarschijnlijk een pak meer.
Dan begrijp je mijn verbazing voor dat geld met de genoemde opties en auto’s :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriZzX
Ik heb het volgens mij verkeerd aangegeven. Ik krijg brandstofpas erbij. Het zit dus niet in het lease budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:21:

[...]

Je bedoelt 1 pijp links en 1 pijp rechts? Zoooo jammer (imho). :'(
Jep 1 links en 1 rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriZzX
AndRo555 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:24:
[...]

Hier zit je op 760 exc voor de momentum t5. Qua opties valt een volvo redelijk mee, er zit namelijk al heel veel op. De incription is wel afgeladen qua opties en zit op 790 exc. Maar goed na een aantal telefoontjes vanmiddag erachter gekomen dat de levertijd voor nu na de zomer is, valt ansich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Heb lease-offerte uitstaan op m'n werk voor de Mercedes A-Klasse A200 Business Solution AMG Line, ter vervanging van m'n Peugeot 308 die er eind dit jaar uit moet.
Ben benieuwd! O-)

- Metallic Mountaingrey
- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Connectiviteitspakket smartphone (Apple Carplay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- Automatische airconditioning THERMOTRONIC
- DAB+
- High-Performance LED koplampen

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 23:51
De codes om een leaseauto te bestellen zijn weer binnen. Oktober 2018 gaat de V40 Momentum 1.6 D2 eruit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Need to have: AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, verwarmbaar stoel (en stuur), achteruitrijcamera
Nice to have: automaat, vermogen, Full-LED/Xenon

We willen eigenlijk niet (ver) boven de €600 leasebudget gaan. Zodoende kan mijn vrouw een dag minder gaan werken (dan zakt het leasetarief evenredig mee bij haar werk).

Keuze qua auto's wat ons betreft:

- Opel Astra (ST niet mogelijk vanwege uitstoot)
- Opel Grandland X
- nieuwe Ford Focus (Wagon)
- Ford Mondeo Hybrid
- Toyota Auris (Touring) hybrid

Bijtelling wordt aardig hoger vanwege 14%->22%. Dus de fiscale waarde willen we het liefst niet te hoog laten worden. Dus iig sub €40k.

Wat me opviel. De nieuwe Ford Focus Wagon valt me qua prijs momenteel mee. Het moet dus verplicht een diesel (of benzine hybrid) zijn en met de 120pk 1.5 tdci Lease Edition kom ik <€30k. Dit is in het leaseportaal. Dan heb ik alle gebruikelijke dingen zoals AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, metaallak etc.
Als extra's een achteruitrijcamera en verwarmbaar stuur en stoelen.

Een andere optie is een Opel Astra. Maar die komt met vergelijkbare uitrusting op ~€32k. Dan heb je niet eens de Sports Tourer en die kunnen we ook niet kiezen.

De Mondeo Hybrid Titanium voor €33k of Titanium X voor €35k blijven ook nog een optie. Nadeel is de sedan versie en de relatief kleine en onhandige bagageruimte door het accupakket. Voordeel is de automaat en 190pk! :)

De Grandland X vind ik eigenlijk maar een dure, hoog op de poten staande Astra. Mijn vrouw is van deze auto echter wel gecharmeerd.

De Toyota Auris Touring hybrid is denk ik een wat saaie keuze. Heeft wel een automaat.

Mensen met goede tips? Binnenkort dealers langs en proefritten maken denk ik. In juli komt de nieuwe Focus bij de dealer.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

AndRo555 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:19:
[...]

Er staat niet bij of het NL of BE is. Een A4 Avant heb je vanaf 710/maand voor 48mnd/30k km incl brandstof. V60 vanaf 730. Dan kan je best een leuke A4 of V60 rijden voor 900.
In België dan toch ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 16:59

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dit. Een leuke D segmenter van Volvo, Audi of BMW kost je in Nederland rustig 1100+ in de maand.

Verder valt het me op dat er nog steeds zoveel mensen hier zijn die een diesel nemen. Prijs van diesel en benzine wordt verwacht vrijwel gelijk te worden binnen een paar jaar, nog los van dat je er straks veel steden niet meer mee in komt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15

Pinobigbird

doesn't share food!

LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 05:36:[...]

Keuze qua auto's wat ons betreft:

- Opel Astra (ST niet mogelijk vanwege uitstoot)
- Opel Grandland X
- nieuwe Ford Focus (Wagon)
- Ford Mondeo Hybrid
- Toyota Auris (Touring) hybrid
[...]
Uit deze lijst zou ik de keuze maken tussen beide Fords. De Mondeo is sowieso een klasse hoger, en imho ziet ie er nog steeds geweldig uit, zeker de sedan in White Platinum. De nieuwe Focus is... nieuw, en de Wagon heeft veel meer bagageruimte, zeker vergeleken met de Mondeo Hybrid. Ik heb de Mondeo Hybrid gereden als leenauto, qua rijden gewoon super zoals je van Ford mag verwachten, maar ja, dat accupakket achterin is wel een groot nadeel. Heb je de ruimte niet nodig, ga dan voor de Mondeo Hybrid.

[ Voor 0% gewijzigd door Pinobigbird op 26-05-2018 15:33 . Reden: geldig-> geweldig ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag gereden met de A200 DCT bij ASV Veghel. Heerlijke auto! Was ook in exact dezelfde configuratie als de lease-offerte die momenteel bij m'n werkgever ligt ter beoordeling. Enkel de kleur week af, want ik heb Mountain Grey opgenomen in m'n configuratie.

- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Spiegelpakket
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- DAB+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vfIt8yE.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lufCW1u.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iIudtKh.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3o79sHv.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4r6zS9o.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ogA9ah0.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Rivanov schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:15:
Vandaag gereden met de A200 DCT bij ASV Veghel. Heerlijke auto! Was ook in exact dezelfde configuratie als de lease-offerte die momenteel bij m'n werkgever ligt ter beoordeling. Enkel de kleur week af, want ik heb Mountain Grey opgenomen in m'n configuratie.

- AMG Line
- 18" AMG velgen
- Spiegelpakket
- Advantage Pack
- Zitcomfort pakket
- Licht- en zicht pakket
- Panorama-schuifdak
- AMG vloermatten
- DAB+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vertel, wat waren je eerste indrukken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zeer fijne auto. Rijdt nu een Peugeot 308 dus sowieso stap vooruit natuurlijk naar een Mercedes. Motor rijdt erg fijn i.c.m. de 7-traps DCT. Schakelt erg soepel. Rijdt nu een diesel dus dan is een benzine altijd even 'wennen' qua koppel. Bij diesel heb je gewoon wat meer koppel ter beschikking wat 'sneller' aanvoelt. Maar desalniettemin komt deze met z'n 163pk natuurlijk ook goed van z'n plek.

Zitpositie met de sportstoelen is ook prima. Goed te verstellen. Je zit ook lekker diep wat ik persoonlijk erg fijn vind. Het nieuwe MBUX systeem werkt ook erg goed. Ik heb geen enkel commando hoeven te herhalen, systeem herkende alles.

'Hey Mercedes, ik heb het warm'
'Oke, ik zet de temperatuur lager'

etc. etc.

Ben zeer enthousiast. Hopelijk gaat m'n directeur de lease-offerte die ik heb ingediend goedkeuren.
In November moet m'n 308 eruit. Huidige levertijd zit op +/- 2 maanden.

Einde van het jaar komen er nog wat extra kleuren bij. Nu is het meer 'fifty shades of grey'. Maar de kleuren zouden dan iets van geel en blauw worden. Dus dat gaat 'm toch niet worden. M'n voorkeur gaat uit naar Mountain Grey.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lYRifJd.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
@Rivanov Mooie samenstelling zo je nieuwe A. Ik vind het mooie auto, al vond ik het interieur wat te afstandelijk. Wel super afgewerkt enzo. Maar kan ook kwestie van wennen zijn. Ik vind hem alleen zo gruwelijk duur!
[...]

Vooralsnog is het geworden:
BMW 330i Touring
M Shadow Edition
Style 704M
Audio Pack
RTI

En met plaatjes. Zo gaat ie maandagochtend ingeleverd worden bij werkgever. Morgen nog dagje om alles te laten bezinken..

BMW 330i Touring M Shadow Edition
Alpinweiss - Dakota Cognac met Carbon Dark / Perlglanz chroom interieurlijsten
Audio pack
RTI
Sportautomaat
19” 704M

Accessoires:
- 340i uitlaat
- Getint glas achter
- M Performance pedalen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NbKwBuC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B0lYXXu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
VidaR-9 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:43:
@Rivanov Mooie samenstelling zo je nieuwe A. Ik vind het mooie auto, al vond ik het interieur wat te afstandelijk. Wel super afgewerkt enzo. Maar kan ook kwestie van wennen zijn. Ik vind hem alleen zo gruwelijk duur!

[...]

En met plaatjes. Zo gaat ie maandagochtend ingeleverd worden bij werkgever. Morgen nog dagje om alles te laten bezinken..

BMW 330i Touring M Shadow Edition
Alpinweiss - Dakota Cognac met Carbon Dark / Perlglanz chroom interieurlijsten
Audio pack
RTI
Sportautomaat
19” 704M

Accessoires:
- 340i uitlaat
- Getint glas achter
- M Performance pedalen

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er erg fraai uit @VidaR-9 !

Ik zie het nog niet als 'mijn' A. ;)
Voor hetzelfde geld keurt m'n directeur 'm af haha.
Het is namelijk even de vraag of ik een benzine mag leasen of dat het persé diesel moet gaan zijn. Heb namelijk een A180d ingediend en een A200. Beide in exact dezelfde configuratie overigens. De A180d zit echter wat boven m'n budget en de A200 zit er binnen. Maargoed, mocht er dus uiteindelijk besloten worden dat gezien mijn kilometrage, diesel de verstandigste keuze is.. dan gaat de pret helaas niet door v.w.b. A-Klasse.

Maar gelukkig is m'n manager enthousiast en ziet hij geen problemen in de A200 benzine uitvoering. Dus die heb ik gelukkig aan mijn zijde. ;) Nu de baas nog.

Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Rivanov schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:51:
[...]

Ziet er erg fraai uit @VidaR-9 !

Ik zie het nog niet als 'mijn' A. ;)
Voor hetzelfde geld keurt m'n directeur 'm af haha.
Het is namelijk even de vraag of ik een benzine mag leasen of dat het persé diesel moet gaan zijn. Heb namelijk een A180d ingediend en een A200. Beide in exact dezelfde configuratie overigens. De A180d zit echter wat boven m'n budget en de A200 zit er binnen. Maargoed, mocht er dus uiteindelijk besloten worden dat gezien mijn kilometrage, diesel de verstandigste keuze is.. dan gaat de pret helaas niet door v.w.b. A-Klasse.

Maar gelukkig is m'n manager enthousiast en ziet hij geen problemen in de A200 benzine uitvoering. Dus die heb ik gelukkig aan mijn zijde. ;) Nu de baas nog.

Fingers crossed.
Thanks. A200 zou idd stuk lekkerder zijn dan een A189 diesel. Anyway blijft t wel gaaf om als een vd eersten in nieuw model te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:44
Heb van de week ook in de nieuwe A klasse gereden. Hij ziet er mooi uit, zit is lekker en MBUX is een leuke toevoeging. Maaar.. Het is duidelijk een segment lager dan m'n passat nu. Heel lawaaierig van binnen. Veel trillingen in de vloer en het stuurgedrag wat afstandig. Beetje sponzig zelfs?

Dus ik weet het nog niet. Wellicht dat ik voor de mini clubman ga. Heb al in de countryman gereden en die reed een stuk beter dan de A. En ik verwacht dat de clubman het nog beter doet. Of toch miss weer een passat.. Keuzes keuzes.

[ Voor 18% gewijzigd door gebruikershaes op 26-05-2018 20:40 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.