De codes om een leaseauto te bestellen zijn weer binnen. Oktober 2018 gaat de V40 Momentum 1.6 D2 eruit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Need to have: AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, verwarmbaar stoel (en stuur), achteruitrijcamera
Nice to have: automaat, vermogen, Full-LED/Xenon
We willen eigenlijk niet (ver) boven de €600 leasebudget gaan. Zodoende kan mijn vrouw een dag minder gaan werken (dan zakt het leasetarief evenredig mee bij haar werk).
Keuze qua auto's wat ons betreft:
- Opel Astra (ST niet mogelijk vanwege uitstoot)
- Opel Grandland X
- nieuwe Ford Focus (Wagon)
- Ford Mondeo Hybrid
- Toyota Auris (Touring) hybrid
Bijtelling wordt aardig hoger vanwege 14%->22%. Dus de fiscale waarde willen we het liefst niet te hoog laten worden. Dus iig sub €40k.
Wat me opviel. De nieuwe Ford Focus Wagon valt me qua prijs momenteel mee. Het moet dus verplicht een diesel (of benzine hybrid) zijn en met de 120pk 1.5 tdci Lease Edition kom ik <€30k. Dit is in het leaseportaal. Dan heb ik alle gebruikelijke dingen zoals AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, metaallak etc.
Als extra's een achteruitrijcamera en verwarmbaar stuur en stoelen.
Een andere optie is een Opel Astra. Maar die komt met vergelijkbare uitrusting op ~€32k. Dan heb je niet eens de Sports Tourer en die kunnen we ook niet kiezen.
De Mondeo Hybrid Titanium voor €33k of Titanium X voor €35k blijven ook nog een optie. Nadeel is de sedan versie en de relatief kleine en onhandige bagageruimte door het accupakket. Voordeel is de automaat en 190pk!
De Grandland X vind ik eigenlijk maar een dure, hoog op de poten staande Astra. Mijn vrouw is van deze auto echter wel gecharmeerd.
De Toyota Auris Touring hybrid is denk ik een wat saaie keuze. Heeft wel een automaat.
Mensen met goede tips? Binnenkort dealers langs en proefritten maken denk ik. In juli komt de nieuwe Focus bij de dealer.