Hier wel hoor. Rijtje proefgereden auto's:
Mazda 2 GT-Luxury:
Interieur best netjes afgewerkt. Kleine auto voor kleine mensen: Ik zag niks in het niet-afstelbare heads up display, daarvoor moest ik bukken. Kleine stoelen. Als je op de deur tikt dan klinkt dat verschrikkelijk hol, zit geen enkele vorm van demping in. De auto is netjes afgewerkt en kitsch tegelijk, raar. Maar het ergste: Geen enkel vermogen, als je het pedaal tegen de bodem stampt gebeurt er niks. Fatsoenlijk inhalen lukt alleen door terug te schakelen. Dat schakelen gaat dan wel weer erg fijn maar wat heb je eraan als er een speelgoed motor achter zit.
Ford Fiesta Vignale:
Goedkoop ook als je veel toeters en bellen kiest. Nogal klein van binnen, kleine stoelen, raar display in het midden. Afwerking kitsch, als je de deur naar binnen trekt vervormt de binnenkant en kraakt het. Zeg maar hetzelfde als de Fiesta uit 96 die we pasgeleden op de schroothoop hebben gezet. Er zaten B&O speakers in maar die gaven het slechtste geluid wat ik ooit in een auto heb gehoord. Rijdt wel vlot.
Seat Ibiza FR business intense:
Interieur afwerking sober maar netjes. Infotainment systeem met het 8"scherm is gewoon goed. Reed vlot maar niet comfortabel wegens stugger onderstel van de FR versies. Nette versnellingsbak. Pleurisherrie op de snelweg door geluid van contact met de weg icm windgeruis. Verder is de FR net als de kermis Fiesta toch wel een beetje een tjappie magneet.
Opel Crossland X:
Leek ons meer een echte auto te worden, begint al als je de deur vast pakt. Interieur ok, infotainment systeem wat traag maar te doen. Rijdt comfortabel, veel ruimte van binnen, weinig herrie op de snelweg. Best aardige opties voor te krijgen zoals de AGR stoelen die ik ook echt goed vond zitten en bijv voorruit verwarming. Waarschijnlijk wel de toekomstige bejaardenmobiel. Had hem graag gehad maar gezeik met WLTP.
Seat Arona Xcellence:
Een Ibiza/Polo XL. Interieur gewoon hetzelfde als de Ibiza maar dit keer een comfortabele rit (geen stugge verlaagde FR optie), geen banden/rij geluid. Beetje turbulentie rond de A stijl bij 120+ km/h. Gewoon wat meer ruimte voor jezelf en voor zooi achterin. Komt goed weg met 115pk. In de style business intense versie zit een hoop luxe. Eigenlijk een combinatie van de positieve punten uit eerder genoemde auto's.
Dus ja de Arona (en ook de Crossland al is die geen optie meer hier) is hier wel geliefd. Ik snap de haters van grote kleine auto's/poor mans nep SUV's wel maar het interesseert me niet

Een half maatje groter is gewoon comfy en soms ook wel praktisch.
Verder ook nog gezeten in een Corsa maar dat is gewoon een kleine auto die ze van binnen ook nog eens zo klein mogelijk hebben gemaakt. Leuk voor de claustrofielen. Ook in de Polo gezeten maar de Ibiza is eigenlijk dezelfde auto. Wat marginale verschillen in opties en interieur en daar houdt het bij op.