Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 114 Laatste
Acties:
  • 976.728 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:32
Pegasus schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:45:
[...]

Nou dat zou heel mooi zijn. Ik heb 27 maart een A4 Avant besteld met verwachte leverdatum eind juni. Maar een bevestiging van de fabriek is er nog niet. Op Duitse fora veel berichten over enorme levertijden wegens het omstellen naar nieuwe motoren wegens de WLTP.
Hoezo nieuwe motoren? De meetmethode veranderd toch, toch niet direct de motoren?

Al die tegengestelde berichten doen me wel erg twijfelen. De dealer wil gewoon verkopen natuurlijk..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:04
VidaR-9 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Hoezo nieuwe motoren? De meetmethode veranderd toch, toch niet direct de motoren?

Al die tegengestelde berichten doen me wel erg twijfelen. De dealer wil gewoon verkopen natuurlijk..
In de VW groep zijn er altijd wel nieuwe motoren. Zo vervangt de 1.5TSI de oudere 1.4TSI en zullen ze die laatste niet meer willen certificeren voor WLTP als die er toch uit gaan op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
AndRo555 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:31:
[...]

In de VW groep zijn er altijd wel nieuwe motoren. Zo vervangt de 1.5TSI de oudere 1.4TSI en zullen ze die laatste niet meer willen certificeren voor WLTP als die er toch uit gaan op korte termijn.
Ah zo. Dus waarschijnlijk dat bijv de A4 1.4 wordt vervangen door de 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29
Nieuwe mapping in de ECU misschien. Gasreaktie ietsje softer, iets meer vervuing van de EGR, wat andere concessies on iets terug te winnen van de papieren CO2 stijging.

Als de nieuwe generatie motoren op de plank ligt, kan een fabrikant ook kiezen om de leveringen te staken tot ze met de nieuwe motoren kunnen leveren.

[ Voor 31% gewijzigd door t_captain op 11-05-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 02-07 22:11
Zeer waarschijnlijk worden ook de motoren van roetfilters voorzien. Al die aanpassingen vragen om een nieuwe type goedkeuring.

https://automotive-manage...-6c-met-benzineroetfilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Roetfilters zijn oorzaak van onderhoudskosten, kans op uitval en (met de tijd toenemend) extra brandstofverbruik. Vooral ellende dus.

Op diesels zijn ze onmisbaar (al zou het nuttig zijn om het filter alleen bij stadsverkeer of regeneratie te gebruiken, buiten de bebouwde kom is PP10 en PP25 fijnstof niet zo’n probleem).

Voor benzine...hoeveel roet gaat het om? Als dit al een probleem wordt met Euro6c, dan is het gewoon klaar met verbrandingsmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Bij benzine motoren kan je het ook verhelpen met indirecte injectie naast je directe injecie. Dan heb je geen partikel filter nodig op je benzine. Nadeel is dat dat niet zo simpel te plaatsen is op een bestaand blok. Maar veel benzines gaan die kant uit.
t_captain schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:46:
Nieuwe mapping in de ECU misschien. Gasreaktie ietsje softer, iets meer vervuing van de EGR, wat andere concessies on iets terug te winnen van de papieren CO2 stijging.
Meer EGR is meer dieselverbruik. Niet minder. Helpt wel met NOx, maar ten kost van roet wat je DPF wel op pikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Indirecte injectie werkt alleen met een perfect lucht/benzine mengsel. Bij een arme loop zoals een direct ingespoten motor krijg je detonatie. Dus moet de gasklep terug in jet design en dan heb je de efficiency weer om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Bij grotere turbo loze motoren wel ja. Pompverliezen zijn al vrij klein bij downsize turbo blokken. Al helemaal geen probleem wanneer je cilinderuitschakeling gebruikt zoals VW’s 1.4/1.5TSI.

De meest efficiente productie benzine motor, tot nu toe nog de Prius, is zelfs mpi.

[ Voor 21% gewijzigd door AndRo555 op 12-05-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Z___Z schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:52:
[...]

Nog niet, maar ik verwacht niet dat hij ver boven de 50k uitkomt, gezien de prijs van de huidige aandrijflijnen. Die 600 is dus niet de lease prijs die ik verwacht, maar mijn persoonlijke kosten eraan. Dus bijtelling plus het missen van reiskostenvergoeding.
Ah helder! Die EV's zijn ook de enige optie voor mij range-wise. 600 qua leaseprijs zal waarschijnlijk te goedkoop zijn.
Vrees toch dat het een ICE wordt voor een van de laatste keren.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
Lijkt hier inmiddels meer op het auto techniek topic dan op de keuze van een auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
AndRo555 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:19:
Bij grotere turbo loze motoren wel ja. Pompverliezen zijn al vrij klein bij downsize turbo blokken. Al helemaal geen probleem wanneer je cilinderuitschakeling gebruikt zoals VW’s 1.4/1.5TSI.

De meest efficiente productie benzine motor, tot nu toe nog de Prius, is zelfs mpi.
Pompverliezen heb je niet zoveel op een FSI of TSI, omdat die geen gasklep hebben :)
Die gasklep, met bij deellast een flinke drukval, was de oorzaak van het leeuwendeel van de verliezen. Het was altijd de reden dat een 2.0 aanzienlijk meer verbruikte dan een 1.4 in dezelfde auto en met dezelfde rijstijl: hij loopt onder lagere deellast en heeft daarmee meer smoring op de gasklep. Een soort penalty of meer geïnstalleerd vermogen. Dat is met direct ingespoten motoren aardig opgelost. Sindsdien kunnen we auto’s bouwen mét flinke vermogens en zonder dito benzineverbruik (tot je het vermogen gaan aanspreken natuurlijk).

Prius is Atkinson cycle. Die cyclus werkt inderdaad met indirecte inspuiting. Maar hij varieert de hoeveelheid inlaatmengsel op een andere manier dan een gasklep, namelijk middels de timing van de inlaatslag. Voordeel is dat het een heel clean en inherent goed ontwerp is. Nadeel is dat het leidt tot vrij grote motoren. 1.8 liter inhoud voor 100pk aan output, dat is niveau 1985-1990.

Betreffende de keuze van auto’s: ik ben niet meer geneigd om een nieuwe auto met ICE te kopen of leasen. Als je een auto zakelijk rijdt, is EV sowieso veel interessanter. Maar ICE zit gewoon aan de grens, wint nog slechts met kleine incrementen en natuurlijk wat gesjoemel.

Privé rijden met een ICE is nog wel aantrekkelijk vanwege de uitontwikkelde technologie, prima betrouwbaarheid en kwaliteit en gunstige tweedehandsprijzen. Wat mij betreft zijn de jaren van pakweg 1995 tot de vroege jaren 2000 het hoogtepunt van de verbrandingsmotor. Veel mooie ontwerpen en een paar iconische machines uit die tijd. De afgelopen 10 jaar is het steeds meer extreme styling, steeds meer diversiteit in uiterlijkheden en tegelijk steeds minder interessante diversiteit qua techniek. Oppervlakkigheid ten voeten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47
t_captain schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Pompverliezen heb je niet zoveel op een FSI of TSI, omdat die geen gasklep hebben :)
Die gasklep, met bij deellast een flinke drukval, was de oorzaak van het leeuwendeel van de verliezen. Het was altijd de reden dat een 2.0 aanzienlijk meer verbruikte dan een 1.4 in dezelfde auto en met dezelfde rijstijl: hij loopt onder lagere deellast en heeft daarmee meer smoring op de gasklep. Een soort penalty of meer geïnstalleerd vermogen. Dat is met direct ingespoten motoren aardig opgelost. Sindsdien kunnen we auto’s bouwen mét flinke vermogens en zonder dito benzineverbruik (tot je het vermogen gaan aanspreken natuurlijk).

Prius is Atkinson cycle. Die cyclus werkt inderdaad met indirecte inspuiting. Maar hij varieert de hoeveelheid inlaatmengsel op een andere manier dan een gasklep, namelijk middels de timing van de inlaatslag. Voordeel is dat het een heel clean en inherent goed ontwerp is. Nadeel is dat het leidt tot vrij grote motoren. 1.8 liter inhoud voor 100pk aan output, dat is niveau 1985-1990.

Betreffende de keuze van auto’s: ik ben niet meer geneigd om een nieuwe auto met ICE te kopen of leasen. Als je een auto zakelijk rijdt, is EV sowieso veel interessanter. Maar ICE zit gewoon aan de grens, wint nog slechts met kleine incrementen en natuurlijk wat gesjoemel.

Privé rijden met een ICE is nog wel aantrekkelijk vanwege de uitontwikkelde technologie, prima betrouwbaarheid en kwaliteit en gunstige tweedehandsprijzen. Wat mij betreft zijn de jaren van pakweg 1995 tot de vroege jaren 2000 het hoogtepunt van de verbrandingsmotor. Veel mooie ontwerpen en een paar iconische machines uit die tijd. De afgelopen 10 jaar is het steeds meer extreme styling, steeds meer diversiteit in uiterlijkheden en tegelijk steeds minder interessante diversiteit qua techniek. Oppervlakkigheid ten voeten uit.
Persoonlijk vind ik de opkonst van de turbo benzinemotoren een mooie ontwikkeling van de laatste jaren.

Rijdt prettig met veel koppel, is relatief zuinig en uitstoot is acceptabel.

Imo is elektrisch nu nog iets te vroeg. Geen betaalbare optirs voor 400+ range en infrastructuur nig in kinderschoenen.

Ik zou konende 4 jaar absoluut nog verbrandingsmotor nemen. Grote kans dat er flinke incentives komen vanuit je bedrijf over 3-5 jaar om over te stappen op elektrisch. Kun je daar gelijk van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die motoren zijn inderdaad prima. Mijn vrouw rijdt een Polo met 1.4 TSI 180pk en dat blok heeft het beste van benzine (toerenbereik) en turbodiesels (koppel onderin) in één pakket.

Het totale plaatje van rijbeleving is wel wat naar de achtergrond. Mijn favoriete rijdersauto’s waren een BMW 320Ci uit 2001 en een Mazda RX-8 uit 2006.
Goede gewichtsverdeling, RWD. Handbak en geen turbolag. Dat staat garant voor een hele directe respons. Auto’s die je met het gaspedaal de bocht door stuurt.
En het geluid, Zes in lijn zonder turbo op de BMW, tweeschijfs rotatiemotor op de Mazda. In toeren was het prachtig om de ruiten omlaag te doen. Nu komt zo’n drie of vierpiter met turbo niet verder dan een beetje brommen of zoeven, gedempt door de turbine (en de vele katalysatoren, filters en dempers verderop in de uitlaat). Grootste gotspe is een fake motorgeluid op je speakers. Of je met een PS4 game bezig bent in plaats van een auto van vlees en bloed (eh, staal en olie).

EV:

Ik zie de fiscale incentives juist afnemen. We hadden KIA, MIA, VAMIL, nulbijtelling. Weg KIA, bijtelling naar 4% en dit lage tarief gemaximeerd op 50k cataloguswaarde.

Technisch maken de auto’s flinke stappen (en hopelijk over enkele jaren reuzestappen met de komst van de Silicium-accu). Maar wat ze technisch winnen, verlies je fiscaal.

[ Voor 59% gewijzigd door t_captain op 12-05-2018 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Wie heeft je wijsgemaakt dat er geen gas klep op een FSI of TSI zit? :/

1.4 TSI: p23 http://www.geott.fr/wp-co...%20de%20103kW_Partie2.pdf
1.8 en 2.0TSI: p22-23 http://www.geott.fr/wp-co...20l%20TFSI%20162%20kW.pdf
Meer 1.8 en 2.0TFSI: p40 https://www.carworklog.co...%20(3rd%20generation).pdf

Die hebben wel een gasklep, net als quasi alle benzine motoren. Onder lage lasten mag je dan wel arm lopen, te arm wil je ook niet lopen (is ook niet meer echt zuinig om den duur) en daar heb je nog altijd een gasklep voor nodig. (of variable valve lift).
Inderdaad, ook de reden dat cilinder uitschakeling bestaat (~1.4TSI), dan kan je gasklep verder open en heb je minder pompverliezen.
VVT en je inlaatklep vroeg sluiten is inderdaad een mogelijkheid, maar zelfs dan heb je nog een gasklep: https://www.ebay.com/itm/...22030-37060-/311641267942

En heel het direct geinjecteerde downsize turbo blok zorgt er ook voor dat die zuinig zijn als je wil (relatief arme loop) tot erg onzuinig als je doortrapt (rijk om de temperatuur onder controle te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:48
Na een carriere waarbij ik altijd een schip van de zaak had als zeeman, ben ik maar de wal op gegaan en mag ook eindelijk eens een leaseauto uitzoeken, en aangezien het de eerste keer voor mij is, kom ik er helemaal niet uit.
Bijtelling ben ik ondertussen wel achter (is a bitch), maar welke auto, ik wordt er dol van, zoveel keus. Ik rijd prive ondertussen al 7 jaar in een alfa 147, van ondertussen 14 jaar oud, dus tegen km vergoeding die te blijven rijden is een no-go (die zal ik helaas naar de sloop moeten rijden, wat een heerlijke auto is dat).
Ik ben dus op zoek naar iets sportiefs, station (moet ook wel eens wat meenemen), beetje fatsoenlijk geluid, voor de lange ritten, en asjeblieft peugot (hoewel de 308 wel een bijtellingtopper is, goedkooopste in het c-segment).
Ik heb verder geen eigen bijdrage, bij een normaal budget (+-27500) en hoop op een bijtellingsniveau van rond de 200 euro p/m uit te komen. Vandaag wezen kijken bij een octavia combi (de veilige, ruime, saaie? keuze) en een Leon ST, waarbij de Leon mij nogal tegenviel (valt dus eigenlijk al af). Iemand anders nog goede ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrieuwNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 13:54
VidaR-9 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:23:
[...]

Welke auto heb je besteld en wanneer is de geplande afleverdatum?

Bij mij geven ze voor een A4 op dat binnen nu en drie weken bestellen in augustus leveren is. En dus op tijd.
Ik heb een S3 besteld. Geplande afleverdatum eind augustus / begin september. Vandaag nog even langsgeweest en Audi Nederland geeft voor nieuwe bestellingen garantie dat het voor de klant onder de streep niks uitmaakt wanneer de auto geleverd wordt. Zo staat het ook op mn offerte. Hoe lang ze dit nog doen wist de verkoper me niet te vertellen. Wellicht dat de klanten die nu een order plaatsen de auto gegarandeerd in augustus krijgen zoals dat bij jou ook het geval is. Zou ook niet weten hoe ze het anders oplossen. Bij de verkopers heerst iig ook een hoop onduidelijkheid over WLTP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
KrieuwNL schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:59:
[...]

Ik heb een S3 besteld. Geplande afleverdatum eind augustus / begin september. Vandaag nog even langsgeweest en Audi Nederland geeft voor nieuwe bestellingen garantie dat het voor de klant onder de streep niks uitmaakt wanneer de auto geleverd wordt. Zo staat het ook op mn offerte. Hoe lang ze dit nog doen wist de verkoper me niet te vertellen. Wellicht dat de klanten die nu een order plaatsen de auto gegarandeerd in augustus krijgen zoals dat bij jou ook het geval is. Zou ook niet weten hoe ze het anders oplossen. Bij de verkopers heerst iig ook een hoop onduidelijkheid over WLTP...
Kwam er ook al achter dat verkopers niet geheel up to date zijn. De ene verkoper staat me rustig een Cupra 300 te verkopen, terwijl de volgende me verteld dat die niet meer leverbaar zijn ivm WLTP.

Goed geregeld zo dan! Zal er ook nog eens specifiek achteraan gaan mocht t de A4 worden. Mijn gevoel neigt echter toch meer naar een 320i.

Lekkere keuze trouwens, een S3.. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CrazyOne schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:55:
Na een carriere waarbij ik altijd een schip van de zaak had als zeeman, ben ik maar de wal op gegaan en mag ook eindelijk eens een leaseauto uitzoeken, en aangezien het de eerste keer voor mij is, kom ik er helemaal niet uit.
Bijtelling ben ik ondertussen wel achter (is a bitch), maar welke auto, ik wordt er dol van, zoveel keus. Ik rijd prive ondertussen al 7 jaar in een alfa 147, van ondertussen 14 jaar oud, dus tegen km vergoeding die te blijven rijden is een no-go (die zal ik helaas naar de sloop moeten rijden, wat een heerlijke auto is dat).
Ik ben dus op zoek naar iets sportiefs, station (moet ook wel eens wat meenemen), beetje fatsoenlijk geluid, voor de lange ritten, en asjeblieft peugot (hoewel de 308 wel een bijtellingtopper is, goedkooopste in het c-segment).
Ik heb verder geen eigen bijdrage, bij een normaal budget (+-27500) en hoop op een bijtellingsniveau van rond de 200 euro p/m uit te komen. Vandaag wezen kijken bij een octavia combi (de veilige, ruime, saaie? keuze) en een Leon ST, waarbij de Leon mij nogal tegenviel (valt dus eigenlijk al af). Iemand anders nog goede ideen?
27500 is nou niet echt bijster veel voor een leuke middenklasser. Octavia is goed aangekleed voor dat geld maar daar houdt het wel een beetje op. Zou zelf zeggen ga eens naar een Mondeo kijken (en dan niet de station, hatchback heeft nl een hele grote koffer) of een Focus station. En bijtelling is a bitch idd. Die 200 netto kun je vergeten tenzij je een bak van ca 20k gaat rijden. Reken eerder richting de 300 netto. Kun je alsnog geen auto prive voor rijden btw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

The Eagle schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:43:
[...]

27500 is nou niet echt bijster veel voor een leuke middenklasser. Octavia is goed aangekleed voor dat geld maar daar houdt het wel een beetje op.
Toen ik een c-segment auto zocht was de Octavia in de lease echt niet goedkoper dan een Astra of 308 met eenzelfde uitrusting. De liftback is wel lekker ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
Die +-200 zal het wel moeten worden, zit ook maar in de 40.4 schaal, dus het zou moeten kunnen lukken. En groeter = duurder. Ik heb al veel water bij de wijn moeten doen voor deze job, dus duurder is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrieuwNL
VidaR-9 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:10:
[...]

Kwam er ook al achter dat verkopers niet geheel up to date zijn. De ene verkoper staat me rustig een Cupra 300 te verkopen, terwijl de volgende me verteld dat die niet meer leverbaar zijn ivm WLTP.

Goed geregeld zo dan! Zal er ook nog eens specifiek achteraan gaan mocht t de A4 worden. Mijn gevoel neigt echter toch meer naar een 320i.

Lekkere keuze trouwens, een S3.. d:)b
Thanks! Kan niet wachten.

Ik rij momenteel in een 4 serie en kan BMW echt aanbevelen. RWD rijdt super. Het iDrive systeem vind ik zelf fijner werken dan het systeem van Audi. Als ik zelf niet op zoek was naar iets compacters dan had ik waarschijnlijk de nieuwe 3 serie gekozen.

Succes met het maken van je keuze!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 21:13
NL_Scratch schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:28:
Ik zie hier vrijwel niemand met de Seat Ateca of de nieuwe Arona komen.
Zijn deze auto's dan totaal niet geliefd?
Hier wel hoor. Rijtje proefgereden auto's:

Mazda 2 GT-Luxury:
Interieur best netjes afgewerkt. Kleine auto voor kleine mensen: Ik zag niks in het niet-afstelbare heads up display, daarvoor moest ik bukken. Kleine stoelen. Als je op de deur tikt dan klinkt dat verschrikkelijk hol, zit geen enkele vorm van demping in. De auto is netjes afgewerkt en kitsch tegelijk, raar. Maar het ergste: Geen enkel vermogen, als je het pedaal tegen de bodem stampt gebeurt er niks. Fatsoenlijk inhalen lukt alleen door terug te schakelen. Dat schakelen gaat dan wel weer erg fijn maar wat heb je eraan als er een speelgoed motor achter zit.

Ford Fiesta Vignale:
Goedkoop ook als je veel toeters en bellen kiest. Nogal klein van binnen, kleine stoelen, raar display in het midden. Afwerking kitsch, als je de deur naar binnen trekt vervormt de binnenkant en kraakt het. Zeg maar hetzelfde als de Fiesta uit 96 die we pasgeleden op de schroothoop hebben gezet. Er zaten B&O speakers in maar die gaven het slechtste geluid wat ik ooit in een auto heb gehoord. Rijdt wel vlot.

Seat Ibiza FR business intense:
Interieur afwerking sober maar netjes. Infotainment systeem met het 8"scherm is gewoon goed. Reed vlot maar niet comfortabel wegens stugger onderstel van de FR versies. Nette versnellingsbak. Pleurisherrie op de snelweg door geluid van contact met de weg icm windgeruis. Verder is de FR net als de kermis Fiesta toch wel een beetje een tjappie magneet.

Opel Crossland X:
Leek ons meer een echte auto te worden, begint al als je de deur vast pakt. Interieur ok, infotainment systeem wat traag maar te doen. Rijdt comfortabel, veel ruimte van binnen, weinig herrie op de snelweg. Best aardige opties voor te krijgen zoals de AGR stoelen die ik ook echt goed vond zitten en bijv voorruit verwarming. Waarschijnlijk wel de toekomstige bejaardenmobiel. Had hem graag gehad maar gezeik met WLTP.

Seat Arona Xcellence:
Een Ibiza/Polo XL. Interieur gewoon hetzelfde als de Ibiza maar dit keer een comfortabele rit (geen stugge verlaagde FR optie), geen banden/rij geluid. Beetje turbulentie rond de A stijl bij 120+ km/h. Gewoon wat meer ruimte voor jezelf en voor zooi achterin. Komt goed weg met 115pk. In de style business intense versie zit een hoop luxe. Eigenlijk een combinatie van de positieve punten uit eerder genoemde auto's.

Dus ja de Arona (en ook de Crossland al is die geen optie meer hier) is hier wel geliefd. Ik snap de haters van grote kleine auto's/poor mans nep SUV's wel maar het interesseert me niet :+ Een half maatje groter is gewoon comfy en soms ook wel praktisch.

Verder ook nog gezeten in een Corsa maar dat is gewoon een kleine auto die ze van binnen ook nog eens zo klein mogelijk hebben gemaakt. Leuk voor de claustrofielen. Ook in de Polo gezeten maar de Ibiza is eigenlijk dezelfde auto. Wat marginale verschillen in opties en interieur en daar houdt het bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
KrieuwNL schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:55:
[...]

Thanks! Kan niet wachten.

Ik rij momenteel in een 4 serie en kan BMW echt aanbevelen. RWD rijdt super. Het iDrive systeem vind ik zelf fijner werken dan het systeem van Audi. Als ik zelf niet op zoek was naar iets compacters dan had ik waarschijnlijk de nieuwe 3 serie gekozen.

Succes met het maken van je keuze!
Ja. Ik ben vanuit vroeger altijd BMW liefhebber geweest. Nu ook al een F31 316i. Vanmiddag lange rit deed me weer beseffen hoe heerlijk ik deze auto vindt. Mis vermogen en een automaat en dat wordt dan verholpen.

En ja, de nieuwe A4 is zeker van binnen veel nieuwer en mooier afgewerkt. Maar het doet me gewoon minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CrazyOne schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:38:
Die +-200 zal het wel moeten worden, zit ook maar in de 40.4 schaal, dus het zou moeten kunnen lukken. En groeter = duurder. Ik heb al veel water bij de wijn moeten doen voor deze job, dus duurder is geen optie.
Snap ik helemaal. En alles wat je nu nieuw besteld is 22% bijtelling, dus dat gaat best hard. Hoop van harte dat het je gaat lukken, maar ter indicatie: mijn peug 308 sw deed 28k met 14% bijtelling en kwam netto op 195 uit, ook tegen die 40.4 schaal. Al eens overwogen om naar een compleet aangeklede B segmenter te kijken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ehm, verkeerde topique...

[ Voor 73% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-05-2018 23:31 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
Ja, ook al aan gedacht, zat naar de nieuwe Ibiza te kijken, en eventueel de Clio estate. Maar als ik via Directlease ga kijken, wordt de netto bijtelling ernaast gelegd, en kom ik op +-200 euro uit voor de uitgekozen auto's. Of snap ik het nu totaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Directlease houdt geen rekening met de afbouw van de heffingskorting en andere zaken. Via https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html krijg je een veel beter beeld van de daadwerkelijke kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
Hmm, dat schetst inderdaad een minder rooskleurig beeld dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 12:40
Mijn T-Roc lis er nog steeds niet. Week 12 geproduceerd maar uitlevering laat om onverklaarbare redenen nog steeds op zich wachten... PON geeft niet thuis waarom het zo lang moet duren.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:49
MGSNK schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:15:
Mijn T-Roc lis er nog steeds niet. Week 12 geproduceerd maar uitlevering laat om onverklaarbare redenen nog steeds op zich wachten... PON geeft niet thuis waarom het zo lang moet duren.
Wat zegt je LM ? Die hebben vast een reden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
wd200 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Wat zegt je LM ? Die hebben vast een reden ?
Niks :/ , ook de dealer kan weinig vertellen behalve dat de auto er nog niet is.
Kan natuurlijk zo zijn dat de auto schade heeft opgelopen tijdens het transport...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
KrieuwNL schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:59:
[...]

Hadden ze ook gedaan bij mij van BMW (al eerder begonnen met conversie naar WLTP - in januari)
Klopt dat qua fiscale waarde gelijk blijft voor zelfde opties.
Komt omdat ze korting toepassen, en aantal dingen als pakket aanbieden waarvan alles toch zelfde blijft.
Maar... Leasetarief is gewoon anders. De bpm is hoger waardor de berekening van LM anders wordt en dus duurder is in de lease. Je zou zeggen onzin, maar echt bij mij gebeurd.
Dus ik zou ook met de LM even navragen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
LM zal wel met export rekening houden bij einde lease, dan heb je weer BPM verrekening.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 19:05
Over WLTP had ik het ook nagevraagd wat dit zou betekenen.
Peugeot heeft aangegeven dat 306 een van de eerste auto's was waarbij de nieuwe meeting was toegepast. Peugeot heeft de basis auto goedkoper gemaakt waardoor de prijs vrijwel gelijk is gebleven, dit dus na een nieuwe meeting. Samen met de verkoper hebben wij de prijslijsten vergeleken (begin 2018 en prijslijst vanaf mei 2018). .

De autofabrikanten hebben nu een keuze om voor eigen rekening auto goedkoper maken of het doorberekenen aan de klant.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
Mogelijkheden zijn gewijzigd, nieuwe post!

[ Voor 99% gewijzigd door Hetisookwat op 24-08-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 08:24
Ik zoek een beetje hulp/informatie van mensen die misschien wat meer weten of auto's en de huidige keuzes.

Ik mag voor okt 2018 een nieuwe lease auto uitkiezen (momenteel een Ford Focus Ti Lease Ed, 14%)

Nu heb ik een vrij ruim budget, maar eigenlijk weinig behoefte om veel bijtelling te betalen, maw, ik wil voor een duppie op de eerste rij (met inachthouding van wat mogelijk is natuurlijk).

Uiterlijk vind ik amper belangrijk, gadgets en rijeigenschappen des te meer.

Leasebudget: 750
Kilometrage per jaar: 40.000 (normering voor het budget)
Contractduur: 4 jaar (normering voor het budget, is eigenlijk 5 jaar)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Geen SUV modellen toegestaan
Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
- Apple car play of degelijke (snelle) navigatie
- File assist Geen harde eis maar een behoorlijk grote pre
- Geen scheurijzer maar moet wel een beetje power hebben (0-100 rond de 8-9 sec) Geen harde eis
Uiteindelijke keuze:
Zelf al uitgezocht:
- Seat Leon ST TSI 110 Xcellence Aut. (met bovenstaande opties ~ 36k fiscale waarde -> ~340 euro bijtelling)
- Seat Ibiza 1.0 TSI 115 FR Bs.In.Aut (volgens mij geen file assist, 24k fiscaal, dus ~240 euro bijtelling)
- Volkswagen Polo 1.0 TSI 85 Highl.Aut. 5d (volgens de "reclame" met file assist, maar dat kan ik nergens vinden 26,5 k, ~ 250 euro bijtelling)
- Skoda Fabia Combi TSI 81 Sty.Bus.Aut (ook geen file assist, ~24k fiscaal

De huidige auto was met kind een redelijke must (lekker veel ruimte voor alle baby rommel) maar nu hij 6 is is dat amper nodig (wel vaak handig) dus om de kosten te drukken zit ik te kijken naar een iets kleinere auto, ik denk dat ik voor het geld dat ik uitspaar liever een dakkoffer haal voor die 2x per jaar vakantie (mocht dit nodig zijn) dan dat ik het hele jaar met een station doe.

Evt inbreng van jullie hoor ik graag, ik wil eigenlijk onder de 300 euro bijtelling blijven, en daar een zo compleet mogelijke auto voor rijden (liefst had ik de CLA SB gehad, maarja, voor 400+ bijtelling zie ik daar het nut niet van in).

PS ik rij regelmatig ritjes Parijs of Dusseldorf, dus een stoel die lekker zit is zeker een must. (ben zelf 1.90 dus de hele kleine stuiter autotjes vallen al snel af).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:38
Wat moet volgens jouw de file assist precies doen? Is dat lane assist of is dat een functie bovenop de ACC dat je niet handmatig de ACC weer moet activeren als je langer dan een aantal seconden stilstaat?

Want in principe rijd ACC natuurlijk al automatisch in de file alleen bij sommige merken moet je die weer handmatig activeren als je te lang stil hebt gestaan?

Ik denk dat je met jouw bijtelling eis, dan uitkomt bij de de nieuwste generatie B-segment auto's aangezien die steeds groter worden. De nieuwe Volkswagen Polo is dan nog de ruimste en dan heb je eventueel nog de Seat Ibiza en de nieuwe Ford Fiësta en dan houdt het wel op denk ik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Davidshadow13 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:14:
Wat moet volgens jouw de file assist precies doen? Is dat lane assist of is dat een functie bovenop de ACC dat je niet handmatig de ACC weer moet activeren als je langer dan een aantal seconden stilstaat?

Want in principe rijd ACC natuurlijk al automatisch in de file alleen bij sommige merken moet je die weer handmatig activeren als je te lang stil hebt gestaan?

Ik denk dat je met jouw bijtelling eis, dan uitkomt bij de de nieuwste generatie B-segment auto's aangezien die steeds groter worden. De nieuwe Volkswagen Polo is dan nog de ruimste en dan heb je eventueel nog de Seat Ibiza en de nieuwe Ford Fiësta en dan houdt het wel op denk ik.
Inderdaad, eigenlijk ACC die ook werkt tussen 0-30 met lane assist, sommige merken noemen het apart / anders. Ik ben gewend om bijna altijd met CC te rijden, dus ik maak daar al veel gebruik van, echter persoonlijk nog geen ervaring met ACC en file assist, maar gezien ik helemaal verlieft ben op CC gok ik dat het alleen maar beter word (uiteraard moet een proefrit (dagdeel) dat nog uitmaken).

Heb nog niet naar de nieuwe Ford Fiesta gekeken, de andere 2 staan inderdaad ook op mijn lijstje, ik ben alleen zo bang dat ik qua ruimte niet uitkom (komende van een station naar een Polo, maar ik hoor goede verhalen over de ruimte in een nieuwe Polo, wederom, moet toch echt zelf ervaren worden bij de dealer).

Het is een beetje catch-22, je wil eerst onderzoek doen en een shortlist maken, maar voor een goede shortlist wil je ze ook af gaan, gezien ik uiteindelijk 5 jaar met die auto moet doen is een weloverwogen beslissing geen slecht idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:37
YaNightmare schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:01:
Ik zoek een beetje hulp/informatie van mensen die misschien wat meer weten of auto's en de huidige keuzes.

Ik mag voor okt 2018 een nieuwe lease auto uitkiezen (momenteel een Ford Focus Ti Lease Ed, 14%)

Nu heb ik een vrij ruim budget, maar eigenlijk weinig behoefte om veel bijtelling te betalen, maw, ik wil voor een duppie op de eerste rij (met inachthouding van wat mogelijk is natuurlijk).

Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
- Geen scheurijzer maar moet wel een beetje power hebben (0-100 rond de 8-9 sec) Geen harde eis
Uiteindelijke keuze:
Zelf al uitgezocht:
- Seat Leon ST TSI 110 Xcellence Aut. (met bovenstaande opties ~ 36k fiscale waarde -> ~340 euro bijtelling)
- Seat Ibiza 1.0 TSI 115 FR Bs.In.Aut (volgens mij geen file assist, 24k fiscaal, dus ~240 euro bijtelling)
- Volkswagen Polo 1.0 TSI 85 Highl.Aut. 5d (volgens de "reclame" met file assist, maar dat kan ik nergens vinden 26,5 k, ~ 250 euro bijtelling)

De huidige auto was met kind een redelijke must (lekker veel ruimte voor alle baby rommel) maar nu hij 6 is is dat amper nodig (wel vaak handig) dus om de kosten te drukken zit ik te kijken naar een iets kleinere auto, ik denk dat ik voor het geld dat ik uitspaar liever een dakkoffer haal voor die 2x per jaar vakantie (mocht dit nodig zijn) dan dat ik het hele jaar met een station doe.

Evt inbreng van jullie hoor ik graag, ik wil eigenlijk onder de 300 euro bijtelling blijven, en daar een zo compleet mogelijke auto voor rijden (liefst had ik de CLA SB gehad, maarja, voor 400+ bijtelling zie ik daar het nut niet van in).

PS ik rij regelmatig ritjes Parijs of Dusseldorf, dus een stoel die lekker zit is zeker een must. (ben zelf 1.90 dus de hele kleine stuiter autotjes vallen al snel af).
Ik rijd zelf ongeveer een maand of 2 een seat ibiza. Als ik zo naar jouw eisen kijk, komt deze behoorlijk in de buurt:

- automaat (optioneel)
- acc (standaard voor FR BI)
- apple car play/snelle navigatie (beide aanwezig)
- 0-100 9,3 seconden (115 pk versie)
- goede stoel (ja, zit zelf comfortabel met 1.95)
- file assist (bij combi acc en automaat)

Erg complete auto wat mij betreft, ben er zelf erg blij mee.

De tja werkt tot 0 km (en gaat vanzelf weer rijden, wanneer dit binnen 3 sec mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-07 07:04
Het klinkt alsof dit niet de file assist is zoals bijv. op de Golf, daar is automaat + acc + lane assist "file assist", en hoef je ook niet meer te sturen. Zit er lane assist op de Ibiza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07 23:48
yrref schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:35:
Leasebudget: 600
Kilometrage per jaar: 25000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Benzine wordt door werkgever betaald.
Merkbeleid, zo ja, welke: geen. Persoonlijk ben ik niet zo heel erg weg van Frans design, vind eigenlijk alleen de Peugeot 30(0)8 mooi.
Overige afhankelijkheden: Bij voorkeur een automaat :)
Specifieke wensen: Bij voorkeur een hatchback/suv, omdat de hond regelmatig meegaat, maar een station is dan weer overdreven.
Uiteindelijke keuze: Nog geen

Ik hoop eigenlijk richting een CX5 of een Karoq te gaan, alleen de levertijden van vooral de Karoq zijn een drama. Maar de keuze is zo ruim dat ik het gewoon echt niet zeker weet..
Wat vind je van de Nissan Qashqai? In de Business Edition echt heel compleet. Nog even het leerpakket en Bose sound aanvinken, past nog mooi binnen je budget lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-07 13:47
leecher schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:08:
[...]

Er zaten B&O speakers in maar die gaven het slechtste geluid wat ik ooit in een auto heb gehoord.
Wauw, totaal niet met je mening eens. Wat mij betreft (en volgens vele reviewers) goddelijk geluid.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 21:13
@stervis

Misschien was er iets mis met die specifieke auto, wat sjappies die de boel hebben opgeblazen tijdens de proefrit, de speakers hebben gejat en geruild voor goedkope meuk of wat dan ook. Het was gewoon niet om aan te horen, geen kwestie van smaak of voorkeur maar gewoon écht slecht. €5 bluetooth speaker in een sardineblikje zegmaar. Wat rommel met de instellingen mocht niet baten. Ik kon me ook nauwelijks voorstellen dat als je extra betaald voor beter geluid dat dat dan is wat je geleverd krijgt, of dat B&O uberhaupt spullen maakt die je kan vergelijken met speakers uit de €5 categorie. De standaard speakers in een 18 jaar oude Corsa klinken nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Benzine wordt door werkgever betaald.
Merkbeleid, zo ja, welke: geen. Persoonlijk ben ik niet zo heel erg weg van Frans design, vind eigenlijk alleen de Peugeot 30(0)8 mooi.
Specifieke wensen: Bij voorkeur een hatchback/suv, omdat de hond regelmatig meegaat, maar een station is dan weer overdreven.

Ik hoop eigenlijk richting een CX5 of een Karoq te gaan, alleen de levertijden van vooral de Karoq zijn een drama. Maar de keuze is zo ruim dat ik het gewoon echt niet zeker weet..
VW T-Roc is ook een optie. Je zit met bijna alles erop en eraan (geen R pakket, ding is duur) op 593eur.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Maar goed, er zijn erg veel keuze. Bij Seat kan je ook terecht (Ateca). Kia Niro is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
stervis schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Wauw, totaal niet met je mening eens. Wat mij betreft (en volgens vele reviewers) goddelijk geluid.
Wat ik zo van de diverse reviews/tests begrijp is B&O geen enkele indicatie voor kwaliteit. Soms heel goed, maar regelmatig ook dramatisch slecht.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Dat gaat echt nooit lukken bij je budget. Ik denk dat je meer in de categorie C1/Micra/kale Clio moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

gergs schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:43:
[...]

VW T-Roc is ook een optie. Je zit met bijna alles erop en eraan (geen R pakket, ding is duur) op 593eur.
Maar goed, er zijn erg veel keuze. Bij Seat kan je ook terecht (Ateca). Kia Niro is ook een optie.
Maar die €600,- is inclusief brandstof toch ?!
Dat is zo'n €450,- ex ongeveer, gemiddeld genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct

Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
Uiteindelijke keuze:
Zelf al uitgezocht:

Renault Megane? 160pk, zelfde blok als op Merc A klasse.
De pack cruising heeft adaptive cc met stop&go functie. Kan je best leuk aankleden binnen je budget en bijtelling budget. En het is toch een C segment.
Ik denk voor de lange ritten is het toch fijner dan een B-segmenter (Polo, Ibiza)
Maar de Polo en Ibiza zijn wel volwassener geworden.. dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Iamhere benzine wordt door werkgever betaald schreef hij. Dus neem aan dat het ex is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

gergs schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:50:
@Iamhere benzine wordt door werkgever betaald schreef hij. Dus neem aan dat het ex is.
Maar inclusief betaalt de werkgever het ook ;).
Ik lees het als inclusief omdat het er staat, maar misschien interpreteer ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Check dan Opel, het enige merk dat betaalbare auto´s met AGR-gecertificeerde stoelen levert. Ik had ooit een lange collega die alleen in een Astra goed kon zitten.

http://www.drivessential....n-totale-productiekosten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
desmond schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Check dan Opel, het enige merk dat betaalbare auto´s met AGR-gecertificeerde stoelen levert. Ik had ooit een lange collega die alleen in een Astra goed kon zitten.

Tegenwoordig ook Peugeot met de 3008 en nieuwe 508.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
gergs schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:49:
[...]

Renault Megane? 160pk, zelfde blok als op Merc A klasse.
De pack cruising heeft adaptive cc met stop&go functie. Kan je best leuk aankleden binnen je budget en bijtelling budget. En het is toch een C segment.
Ik denk voor de lange ritten is het toch fijner dan een B-segmenter (Polo, Ibiza)
Maar de Polo en Ibiza zijn wel volwassener geworden.. dat dan weer wel.
Thnx! ik heb eigenlijk Renault helemaal links laten liggen, ben niet echt een fan van franse auto's (meer een gevoel dan gebaseerd op feiten) dus zeker de moeite waard, tevens ben ik het helemaal met je eens dat een C klasse auto beter is voor die lange ritten, hopelijk kan ik een B klasse vinden die zich niet gedraagd als stuiterbal, anders zal ik toch wat meer bijtelling moeten slikken en naar de C gaan.
desmond schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Toen ik 6 jaar geleden aan het kijken was voor een auto heb ik ook naar Opel gekeken, maar het viel mij op (was toen een Astra Station) dat ik net niet mijn benen kon strekken bij het volledig indrukken van de koppeling en de ruimte op de achterbank was wat klein, niet geheel belangrijk (de kleine zit achter de bijrijder) maar toendertijd was dat een van de punten om naar een Ford te kijken. Ik ga eind van de week een rondje dealers doen en even kijken/zitten, zal eens gluren bij de Opel hoe de stoelen zitten, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
gergs schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:43:
[...]

Ding ding ding!
Zojuist voorgelegd bij werkgever, dit gaat hem worden :). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Anoniem: 552570 kijk!! hoop dat ie niet te lange levertijd heb, en veel plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
iemand enig idee waar je een overzicht van levertijden (indicatie) vandaan kunt halen?

Voor zover ik weet is het een publiek geheim dat bijvoorbeeld een Skoda Kodiaq een levertijd heeft die het mogelijk maakt eerst nog een andere auto te verslijten. Dat werkt dus niet. Daarom zou ik graag eerst dat soort non-opties wegstrepen voor ik tijd ga spenderen aan het opstellen van een shortlist die ik echt ga proberen/doorrekenen.

[ Voor 66% gewijzigd door Ankona op 15-05-2018 14:31 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Ik vroeg toen aan de LM van welke dealer de auto zou komen, bellen met dealer, en ik kreeg gewoon netjes te horen wanneer de auto wordt geproduceerd in Italië, wanneer die op de boot komt, en wanneer evt afgeleverd kan worden. Vond het erg netjes. Maar of er een database is van indicatie levertijden.... Weet ik niet.

PS. Giulia komt afgeleverd vlg week, duimen!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Kia Niro besteld bij direct lease, mid april besteld, wordt begin juni geleverd.
Van mijn werkgever moest het een hybride worden (anders voor de megane estate of seat leon fr station gegaan), maar ik moet zeggen dat de Niro niet verkeerd reed best ruim was.

Eerst lease auto, ben er best wel blij mee _/-\o_

Chario2 (818126)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 02-07 22:11
gergs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:12:
Ik vroeg toen aan de LM van welke dealer de auto zou komen, bellen met dealer, en ik kreeg gewoon netjes te horen wanneer de auto wordt geproduceerd in Italië, wanneer die op de boot komt, en wanneer evt afgeleverd kan worden. Vond het erg netjes. Maar of er een database is van indicatie levertijden.... Weet ik niet.

PS. Giulia komt afgeleverd vlg week, duimen!!!!
Erg mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ankona schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:00:
iemand enig idee waar je een overzicht van levertijden (indicatie) vandaan kunt halen?

Voor zover ik weet is het een publiek geheim dat bijvoorbeeld een Skoda Kodiaq een levertijd heeft die het mogelijk maakt eerst nog een andere auto te verslijten. Dat werkt dus niet. Daarom zou ik graag eerst dat soort non-opties wegstrepen voor ik tijd ga spenderen aan het opstellen van een shortlist die ik echt ga proberen/doorrekenen.
Het beste wat je kunt doen is even informeren bij een dealer. Deze hebben een wekelijks bulletin waarin de indicatieve fabricage en dus levertijden van de modellen vermeld staan. Dit is in ieder geval zo bij de VAG-wagens, verwacht dat de andere merken ook een soortgelijk mechanisme hebben.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrieuwNL
gergs schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Hadden ze ook gedaan bij mij van BMW (al eerder begonnen met conversie naar WLTP - in januari)
Klopt dat qua fiscale waarde gelijk blijft voor zelfde opties.
Komt omdat ze korting toepassen, en aantal dingen als pakket aanbieden waarvan alles toch zelfde blijft.
Maar... Leasetarief is gewoon anders. De bpm is hoger waardor de berekening van LM anders wordt en dus duurder is in de lease. Je zou zeggen onzin, maar echt bij mij gebeurd.
Dus ik zou ook met de LM even navragen.
Zo, krijg je als klant alsnog de rekening gepresenteerd... Hoop voor je dat de verhoging niet al te hoog is.

Vandaag contact gehad met de Dealer/LM. De dealergroep heeft een eigen leasemaatschappij, dus wat dat betreft korte lijntjes. Ze hebben me nu schriftelijk bevestigt dat het leasebedrag ongeacht de leverdatum gelijk blijft. Ze gaven aan het risico op een vertraagde levering al verrekend te hebben in de huidige prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@KrieuwNL
Het is dus best hoog en vandaar ging ik niet meer voor een bmw :D
Als het toch zo duur wordt dan liever een Giulia benzine met 200pk dan een 320d EDE met "zuinig" motor.
Die door de nieuwe WLTP toch niet zo "zuinig" meer is, qua uitstoot dan.
KrieuwNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:15:
[...]
Ze gaven aan het risico op een vertraagde levering al verrekend te hebben in de huidige prijsstelling.
Ik vind dit wel best vreemd, betekent dat je (of je werkgever) dus werkelijk iets meer betaalt voor de risico.
Ga anders nazoeken voor een voorraadmodellen, en nu dat je weet dat nieuw nieuw X kost, kan je tegen de LM/dealer zeggen dat de voorraadmodellen X-y% moet kosten :) De "y" de risico factor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Laatst online: 21-07 10:15
Lees al langer mee. Vanwege een switch in werkgever mag ik (na proeftijd) vanaf 1 november een leaseauto uitzoeken. Ben nooit veel met auto's bezig geweest. 4 jaar geleden reed ik de Clio IV.

Leasebudget: € 1355 p/m
Kilometrage per jaar: 37000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave (denk ik?)
Merkbeleid, zo ja, welke: Volkswagen, Skoda, Audi, BMW, Mercedes, Citroën, Peugeot
Overige afhankelijkheden: Max CO2 uitstoot 132 g/km, Leasebudget is incl 10% eigen bijdrage bij privé. Restant leasebudget wordt bruto uitbetaald. FEV is mogelijk, dan komen er nog wat kleine kosten bij ivm laadpaal kantoor en laadpas.
Specifieke wensen: Bijtelling is voor mij een belangrijk punt, en kan ik dus (deels) verrekenen indien ik een goedkopere auto kies. Liefst een comfortabele auto. Heb nog geen gezin, maar dat kan veranderen in de komende jaren. Moet wel eens langere afstanden rijden voor werk (>150 km one-way).
Uiteindelijke keuze:

[ Voor 10% gewijzigd door Destralak op 16-05-2018 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Destralak Heb je een gezin of niet, wil je ruimte of is dat niet belangrijk etc. Alleen merken noemen schiet niet zo op. Als je echt goedkoop wilt kun je natuurlijk voor een FEV gaan, maar heb je een beperkte actieradius en moet je bij langere trips je laadmomenten plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
jongetje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:55:
@Destralak Heb je een gezin of niet, wil je ruimte of is dat niet belangrijk etc. Alleen merken noemen schiet niet zo op. Als je echt goedkoop wilt kun je natuurlijk voor een FEV gaan, maar heb je een beperkte actieradius en moet je bij langere trips je laadmomenten plannen.
Bedankt, makes sense. Heb mijn post aangepast.
Nog geen gezin, maar dat kan gaan veranderen in de komende jaren.
Actieradius is inderdaad belangrijk ivm woon-werkafstand, en als we eens op vakantie gaan. Dus een FEV moet zo'n 400km kunnen rijden.

Hoor graag indien ik nog zaken moet verduidelijken :)

Auto's waar ik al even naar gekeken heb;
- Audi: E-tron quattro (2019), A4, A5
- BMW: 3 of 5 serie.
- Mercedes: A of C

Ik zal t.z.t. eens wat proefritten gaan maken maar hoor graag jullie suggesties.

[ Voor 13% gewijzigd door Destralak op 16-05-2018 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@Destralak Gaat het echt puur over bijtelling, of heb je voorkeuren aan bijv premium merken, en qua vorm wil je wellicht een hatch of is een sedan prima, of juist een station of suv? En is je minimale eis van 400km een harde eis? Ik bedoel, als je 4% bijtelling ipv 22%, dan is de besparing meer als genoeg om die ene keer een auto te huren voor vakantie. Hoeveel km is je woon-werk?

Als het alleen maar over zo weinig mogelijk leasetarief zodat je meer uitbetaald krijgt en je wilt zo weinig mogelijk bijtelling dan zou het VW up/ skoda citigo/ Citroen C1/ Peugeot 107.
Maar je budget is vrij hoog, denk dus ook dat je best een hoge functie hebt - zou toch een beetje raar om in een VW Up binnen te rijden. Maar ieder zijn eigen keuze hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Oke je heb je post aangepast en dus een neiging naar de duitse 3, audi, bmw, merc.
Laat ik dan anders de vraag stellen, wat is je max aan bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:11:
Oke je heb je post aangepast en dus een neiging naar de duitse 3, audi, bmw, merc.
Laat ik dan anders de vraag stellen, wat is je max aan bijtelling?
Thanks! Als je het zo stelt, het liefst rond 150-200 netto, uitgaande van 52% loonbelasting. Los natuurlijk van het restant leasebudget wat (bruto) ook inzetbaar is voor de bijtelling.

Als dit overigens niet haalbaar is, dan zou ik nog kunnen overwegen om het uit te laten betalen als mobiliteitsbudget. Wellicht ben ik in het verleden verwend geweest met de 14% op de Clio. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Destralak op 16-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Destralak schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Thanks! Als je het zo stelt, het liefst rond 150-200 netto, uitgaande van 52% loonbelasting. Los natuurlijk van het restant leasebudget wat (bruto) ook inzetbaar is voor de bijtelling.

Als dit overigens niet haalbaar is, dan zou ik nog kunnen overwegen om het uit te laten betalen als mobiliteitsbudget. Wellicht ben ik in het verleden verwend geweest met de 14% op de Clio. >:)
Als je tussen de 150 en 200 netto aan bijtelling wilt, dan blijft alleen de Full-EV nog maar over. Mijn Octavia van 31.000 gaat daar al ruim overheen (en ik zit een belastingtrap lager) dus dat lijstje hoef je dan niet eens voor te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
jongetje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Als je tussen de 150 en 200 netto aan bijtelling wilt, dan blijft alleen de Full-EV nog maar over. Mijn Octavia van 31.000 gaat daar al ruim overheen (en ik zit een belastingtrap lager) dus dat lijstje hoef je dan niet eens voor te kijken..
Ik snap wat je zegt, maar ik kan het restant van het leasebudget ook inzetten voor de bijtelling.
Bijv 800 voor de auto, dan houd ik € 555 over wat bruto inzetbaar is voor de bijtelling. Wat er dan aan netto bijtelling overblijft heb ik liever niet boven de € 200 .

Als je dit al had meegenomen, dan zal ik eens moeten kijken naar het mobiliteitsbudget. Of wachten op een FEV rond de €50k in 2019/2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
150-200 netto wordt lastig.

Even een voorbeeld:
- Auto van 50,000 euro
- Leasetarief is 1100 pm

Bijtelling is op papier 50,000 x 22% x 52% / 12 = 476 eur
Maar als je het echt goed wil doen dan moet je via een berekening site doen.
(Te maken met afbouw korting)
Als ik op raet.nl vanuit gaan van salaris van 8,000 eur per maand
Kom je 510 eur achteruit met een auto van 50,000

Als ik dan de restant budget toevoegen aan bruto (1355 - 1100 = 255)
Dan ben je 398 eur achteruit tov je salaris zonder auto van de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Destralak schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:25:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar ik kan het restant van het leasebudget ook inzetten voor de bijtelling.
Bijv 800 voor de auto, dan houd ik € 555 over wat bruto inzetbaar is voor de bijtelling. Wat er dan aan netto bijtelling overblijft heb ik liever niet boven de € 200 .

Als je dit al had meegenomen, dan zal ik eens moeten kijken naar het mobiliteitsbudget. Of wachten op een FEV rond de €50k in 2019/2020.
Ja maar je lijstje van BMW3/5, Audi A4/5, en Merc gaat echt niet 800 eur kosten.
Of moet je een hele kale hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:38
[quote]Destralak schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:48:
Lees al langer mee. Vanwege een switch in werkgever mag ik (na proeftijd) vanaf 1 november een leaseauto uitzoeken. Ben nooit veel met auto's bezig geweest. 4 jaar geleden reed ik de Clio IV.

Tesla Model S75 moet je wel kunnen redden met dat budget en als je een vooraadmodel neemt dat nog dit jaar op kenteken staat betaal je maar 4% bijtelling over de complete aanfschafwaarde dus dan red je de 200 euro netto bijtelling wel ongeveer. En dat is dan ook meteen de enige optie voor 400 KM EV range, anders moet je kijken naar de Hyundai Kona EV of Opel Ampera-E maarja dat is niet premium te noemen.

Eventueel nog de Jaguar i-Pace, al weet ik niet zo wat die in de lease doet maar die dit jaar nog op kenteken krijgen gaat lastig worden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:25:
150-200 netto wordt lastig.

Even een voorbeeld:
- Auto van 50,000 euro
- Leasetarief is 1100 pm

Bijtelling is op papier 50,000 x 22% x 52% / 12 = 476 eur
Maar als je het echt goed wil doen dan moet je via een berekening site doen.
(Te maken met afbouw korting)
Als ik op raet.nl vanuit gaan van salaris van 8,000 eur per maand
Kom je 510 eur achteruit met een auto van 50,000

Als ik dan de restant budget toevoegen aan bruto (1355 - 1100 = 255)
Dan ben je 398 eur achteruit tov je salaris zonder auto van de zaak.
Helder! Dan zal ik het verruimen van mijn max netto maandlasten voor het rijden van de auto moeten berekenen. Of evt de auto alleen voor de zaak rijden en 2e auto voor privékilometers.
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Ja maar je lijstje van BMW3/5, Audi A4/5, en Merc gaat echt niet 800 eur kosten.
Of moet je een hele kale hebben..
Dat besef ik me nu ook. Bedankt.
Davidshadow13 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:31:Tesla Model S75 moet je wel kunnen redden met dat budget en als je een vooraadmodel neemt dat nog dit jaar op kenteken staat betaal je maar 4% bijtelling over de complete aanfschafwaarde dus dan red je de 200 euro netto bijtelling wel ongeveer. En dat is dan ook meteen de enige optie voor 400 KM EV range, anders moet je kijken naar de Hyundai Kona EV of Opel Ampera-E maarja dat is niet premium te noemen.

Eventueel nog de Jaguar i-Pace, al weet ik niet zo wat die in de lease doet maar die dit jaar nog op kenteken krijgen gaat lastig worden.
Tesla zit helaas niet in het merkenpakket, net zoals Hyundai of Opel :/

Het privé rijden van een auto vd zaak is duur tegenwoordig! :o
Dank voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Wel jammer, want de Tesla wordt idd je beste keuze.
Als je de Model S 75kwh neemt van 86,100 euro dan is de lease tarief duurder dan 1355, maar zelf met eigen bijdrage kom je op netto 230 eur achteruit van je salaris zonder auto van de zaak.

Een Audi A3 limousine 1.5TFSI 150pk S-line lukt nog wel. Komt op fiscale waarde 39,000 eur. De leasetarief komt op 915 euro. Dus bruto erbij 1355-915 = + 440eur. Dan ben je netto 203 eur achteruit.
En eerlijk gezegd is het qua auto "genoeg". Vlot genoeg en van binnen niet klein. En toch nog premium merk.

Rijdt zelf een A3 hatch 1.5tfsi als voorloopauto en het is een fijne auto met meer dan genoeg vermogen voor de gemiddelde mensen. Trekt echt mooi door en fijne wegligging.

Vandaag vervangend auto gekregen omdat mijne bij de dealer moet blijven voor bandenvervangen e.d.. Bijna precies zelfde A3 hatchback gekregen. Maar met 1.2tfsi met 110pk............ Wat ben ik blij dat die van mij 150pk heb.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Destralak schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:33:
Het privé rijden van een auto vd zaak is duur tegenwoordig! :o
Dank voor alle reacties!
Tja, als je een BMW, Audi of Mercedes wilt rijden dan betaal je gewoon veel bijtelling. Ik heb weleens gekeken wat een Audi of BMW doet als ik die samenstel, maar die prijs vliegt met elke optie al duizenden euro's omhoog. Als je een Octavia of Spaceback van Skoda kiest dan zit je al een stuk lager in de kosten... Maar ik heb het gevoel dat je liever in een BMW, Audi of Mercedes wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
jongetje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Tja, als je een BMW, Audi of Mercedes wilt rijden dan betaal je gewoon veel bijtelling. Ik heb weleens gekeken wat een Audi of BMW doet als ik die samenstel, maar die prijs vliegt met elke optie al duizenden euro's omhoog. Als je een Octavia of Spaceback van Skoda kiest dan zit je al een stuk lager in de kosten... Maar ik heb het gevoel dat je liever in een BMW, Audi of Mercedes wilt rijden.
Dat is niet zo. Het zijn m.i. gewoon de merken waar je als eerste naar kijkt met een hoog leasebudget. Maar ik sta zeker niet negatief t.o.v. Skoda/Peugeot/VW/Citroen. Sterker nog, heb een voorkeur voor Renault, maar dat zit niet in mijn merkenpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:45:
Wel jammer, want de Tesla wordt idd je beste keuze.
Als je de Model S 75kwh neemt van 86,100 euro dan is de lease tarief duurder dan 1355, maar zelf met eigen bijdrage kom je op netto 230 eur achteruit van je salaris zonder auto van de zaak.

Een Audi A3 limousine 1.5TFSI 150pk S-line lukt nog wel. Komt op fiscale waarde 39,000 eur. De leasetarief komt op 915 euro. Dus bruto erbij 1355-915 = + 440eur. Dan ben je netto 203 eur achteruit.
En eerlijk gezegd is het qua auto "genoeg". Vlot genoeg en van binnen niet klein. En toch nog premium merk.

Rijdt zelf een A3 hatch 1.5tfsi als voorloopauto en het is een fijne auto met meer dan genoeg vermogen voor de gemiddelde mensen. Trekt echt mooi door en fijne wegligging.

Vandaag vervangend auto gekregen omdat mijne bij de dealer moet blijven voor bandenvervangen e.d.. Bijna precies zelfde A3 hatchback gekregen. Maar met 1.2tfsi met 110pk............ Wat ben ik blij dat die van mij 150pk heb.............
Top, bedankt voor de suggestie! Ga ik binnenkort eens bij de dealer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyed
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 11:58
Ik lees al langer mee, maar toch eens tijd om te posten hier.

Mijn huidige lease auto (Toyota Auris Touring Sports) gaat na 4 jaar en ongeveer 190000km uit de lease. Destijds een duurdere (lees: hoger segment) auto kunnen pakken omdat we voordelen kregen op 14% auto's en ruimte extra omdat geen BPM op de auto gerekend werd. De uitvoering is erg kaal. Het enige "luxe" onderdeel op de auto is de climate contorl (enkele zone).

Volgens de officiële regels zou ik op dit moment nog in het B categorievallen. Maar omdat ik precies op de grens zit voor het C categorie heeft mijn werkgever toegang gegeven om groter te morgen rijden (in ieder geval niet kleiner dan de huidige auris).

Leasebudget: Onbekend, we krijgen een "marktconforme selectie aan autos"
Kilometrage per jaar: 40.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Zie lease budget, nvt
Merkbeleid, zo ja, welke: Soort van, zie lijst beschikbare auto's
Overige afhankelijkheden: minimaal AC, lm velgen en bluetooth, maar dat zit op alle beschikbare modellen.
Specifieke wensen: Het moet een estate zijn. We hebben nu een zoon en onze tweede is ondertussen ook op komst.
Beschikbare auto's
- Ford Focus Wagon 1.0 Lease Edition of 1.5TDCI Lease Edition
- Opel Astra Sports Tourer 1.0 Business Executive + Innovation+ pakket
- Renault Megane Estate 1.3 EDC Bose
- Seat Arona 1.0 Xcellence
- Seat Ateca 1.0 Business Intense
- Seat Leon 1.0 Business Intense
- Skoda Octavia Combi 1.5 TDI DSG-7 Business
- Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greentech Ambition
- Toyota Auris TS 1.2 Energy Plus
- Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline Business
- Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style
Uiteindelijke keuze:
Persoonlijke voorkeur is de Opel Astra Sports Tourer, dit omdat het Innovation+ pakket AGR stoelen heeft. Met mijn lengte (bijna 2 meter) zijn deze echt een enorme uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Psyed heb je echt klachten met normale stoelen?
Zo niet dan zou ik of een ford focus nemen (net nieuw) of iets anders dan normaal, bijv een VW T-Roc.
Megane Bose is volgens mij ook best goed uitgerust, zo ook de Golf Comfortline business.
Maar ik zou de nieuwe focus of de T-Roc kiezen van je lijstje.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLct op 16-05-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:26:
@Psyed heb je echt klachten met normale stoelen?
Zo niet dan zou ik of een ford focus nemen (net nieuw)
Die nieuwe focus is nog niet te bestellen (tenminste, niet via de site te calculeren) dus neem aan dat ze die niet hebben staan (dit zijn volgens mij allemaal voorraad auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Psyed schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:52:
Ik lees al langer mee, maar toch eens tijd om te posten hier.

Mijn huidige lease auto (Toyota Auris Touring Sports) gaat na 4 jaar en ongeveer 190000km uit de lease. Destijds een duurdere (lees: hoger segment) auto kunnen pakken omdat we voordelen kregen op 14% auto's en ruimte extra omdat geen BPM op de auto gerekend werd. De uitvoering is erg kaal. Het enige "luxe" onderdeel op de auto is de climate contorl (enkele zone).

Volgens de officiële regels zou ik op dit moment nog in het B categorievallen. Maar omdat ik precies op de grens zit voor het C categorie heeft mijn werkgever toegang gegeven om groter te morgen rijden (in ieder geval niet kleiner dan de huidige auris).

Leasebudget: Onbekend, we krijgen een "marktconforme selectie aan autos"
Kilometrage per jaar: 40.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Zie lease budget, nvt
Merkbeleid, zo ja, welke: Soort van, zie lijst beschikbare auto's
Overige afhankelijkheden: minimaal AC, lm velgen en bluetooth, maar dat zit op alle beschikbare modellen.
Specifieke wensen: Het moet een estate zijn. We hebben nu een zoon en onze tweede is ondertussen ook op komst.
Beschikbare auto's
- Ford Focus Wagon 1.0 Lease Edition of 1.5TDCI Lease Edition
- Opel Astra Sports Tourer 1.0 Business Executive + Innovation+ pakket
- Renault Megane Estate 1.3 EDC Bose
- Seat Arona 1.0 Xcellence
- Seat Ateca 1.0 Business Intense
- Seat Leon 1.0 Business Intense
- Skoda Octavia Combi 1.5 TDI DSG-7 Business
- Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greentech Ambition
- Toyota Auris TS 1.2 Energy Plus
- Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline Business
- Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style
Uiteindelijke keuze:
Persoonlijke voorkeur is de Opel Astra Sports Tourer, dit omdat het Innovation+ pakket AGR stoelen heeft. Met mijn lengte (bijna 2 meter) zijn deze echt een enorme uitkomst.
Dit zou echt proefrijden worden denk ik. De Opel heeft prettige stoelen maar je kan ook een eigen stoel in de auto laten zetten.

Qua jouw lengte en grootte van een auto zou ik persoonlijk geen T-Roc doen (en ivm levertijd).

Ik denk dat de SuperB je enorm gaat verassen. Ik zou daar eens in gaan rijden als ik jou was :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
:9~ @jongetje Ah oke, de oude is opzich niet slecht maar als het niet de nieuwe is, dan is het niet zo bijzonder nee. Dan is de T-Roc wel mijn keuze. Vooral omdat het de enige is van het lijstje met 150pk :D
De Style uitvoering is ook behoorlijk compleet met adaptief cruise control, parkeersensoren voor n achter, airco, bluetooth.

Maar, een automaat is ook erg prettig eigenlijk.. Dus misschien de Megane EDC, of de Octavia DSG?

@Kecin Is zeker veel ruimte, maar hij heeft 1 kind en binnenkort 2, een octavia is denk ik ruim genoeg.
En heeft ie DSG, een automaat is toch lekker.. maar handbak is ook niet verkeerd idd. En Superb is officieel D segment als het goed is. Dus wel de enige van d segment op het lijstje.
De T-Roc zou qua lengte toch geen probleem zijn? Ik ben vrij kort, erin gezeten, en ik vond hem niet echt voor mij gemaakt. Voor langere mensen zou het denk ik juist beter is. En als jongetje gelijk heb en dat dit allemaal over voorraadmodellen gaat, zou levertijden ook geen issue meer is.

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 16-05-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
gergs schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:46:
:9~ @jongetje Ah oke, de oude is opzich niet slecht maar als het niet de nieuwe is, dan is het niet zo bijzonder nee. Dan is de T-Roc wel mijn keuze. Vooral omdat het de enige is van het lijstje met 150pk :D
De Style uitvoering is ook behoorlijk compleet met adaptief cruise control, parkeersensoren voor n achter, airco, bluetooth.

Maar, een automaat is ook erg prettig eigenlijk.. Dus misschien de Megane EDC, of de Octavia DSG?

@Kecin Is zeker veel ruimte, maar hij heeft 1 kind en binnenkort 2, een octavia is denk ik ruim genoeg.
En heeft ie DSG, een automaat is toch lekker.. maar handbak is ook niet verkeerd idd. En Superb is officieel D segment als het goed is. Dus wel de enige van d segment op het lijstje.
De T-Roc zou qua lengte toch geen probleem zijn? Ik ben vrij kort, erin gezeten, en ik vond hem niet echt voor mij gemaakt. Voor langere mensen zou het denk ik juist beter is. En als jongetje gelijk heb en dat dit allemaal over voorraadmodellen gaat, zou levertijden ook geen issue meer is.
Ah. Zag niet dat het geen automaat was. Dan zou ik de Octavia kiezen maar dan ook inderdaad eens de T-Roc bekijken/rijden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyed
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 11:58
jongetje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:33:
[...]

Die nieuwe focus is nog niet te bestellen (tenminste, niet via de site te calculeren) dus neem aan dat ze die niet hebben staan (dit zijn volgens mij allemaal voorraad auto's).
Dat klopt, de modellen zijn dealer voorraad of voorraad lease maatschappij. Ik heb zelf een aantal echt oudere modellen geschrapt (308 SW was ook beschikbaar, maar dat was maar 4 maanden lease). De Focus op deze lijst is het vorige model, nieuwe modellen focus zijn nog niet te verkrijgen.
Kecin schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:42:
[...]

Dit zou echt proefrijden worden denk ik. De Opel heeft prettige stoelen maar je kan ook een eigen stoel in de auto laten zetten.

Qua jouw lengte en grootte van een auto zou ik persoonlijk geen T-Roc doen (en ivm levertijd).

Ik denk dat de SuperB je enorm gaat verassen. Ik zou daar eens in gaan rijden als ik jou was :).
Opel heb al een proefrit in gemaakt. Reed voor mij erg lekker, ook al was het de basis uitvoering. Toyota, daar weet ik ondertussen van hoe die auto is. Het is een fijne en betrouwbare auto, maar ik heb nu toch liever iets anders. Vooral omdat de voordelen van de bijtelling verdwenen zijn en ik een betere keuze heb. Octavia heb ik eerder een paar dagen gehad toen mijn Toyota voor wat reparaties weg was. In die periode was de auto ook echt enorm bevallen.

Ik begrijp uit de reacties (en ook eerdere) dat de T-Roc wel erg gewaardeerd is. Ik zal dat zeker in overweging nemen en een proefrit in pakken.

De Octavia met automaat heeft ongeveer de zelfde bijtelling als de Superb. Dan zou ik bij voorkeur toch voor de automaat gaat van de octavia. Scheelt ene hoop bij file rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Psyed schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:13:
De Octavia met automaat heeft ongeveer de zelfde bijtelling als de Superb. Dan zou ik bij voorkeur toch voor de automaat gaat van de octavia. Scheelt ene hoop bij file rijden.
Ik heb zelf ook een Octavia 1.6 (diesel) DSG Ambition Business (wel met dynamic pakket voor de stoelen) en ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
De T-Roc is eigenlijk een Golf, dus je kent het, gewoon een prima auto - alleen door de suv achtige looks toch net wat anders. Interieur is ook vergelijkbaar met de rest van de VAG concern. Volgens mij ook gewoon zelfde infotainment enz met Skoda, Seat, en de rest van VW modellen. Een dingetje is dat de dash wel van harde plastic is - terwijl bij een Golf toch nog wel van soft touch materiaal. Mss willen ze daarmee "stoer"-heid uit laten komen, maar lijkt me uit eindelijk een kwestie van cost cutting. Mij stoort het niet in ieder geval niet. Hoevaak ga ik de dashboard aaien?:P Skoda weet ik niet precies qua interieur of het ook zelfde is, al een tijdje geleden dat ik in een Octavia meerijdt. Maar als je voor een automaat kan gaan, ik zeg, doen. Vergeet trouwens de Megane niet. In die klasse, qua uiterlijk, vind ik eigl een van de mooiere en het is in prijs/kwaliteit verhouding ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

Vandaag tijdelijk een leenauto gehad, een Mini Cooper Clubman met automaat. Volgens papieren een catalogus waarde van 37k.
Ik zou het voor dat bedrag echt nooit overwegen.
De automaat is aan de (te) trage kant, het materiaal gebruik aan de binnenkant vind ik matig.
Het infotainmentsysteem is onoverzichtelijk en traag. Sturen gaat prima, tot 170km/u, tussen de 180 en 210 (op de teller, Duitsland) wordt de neus akelig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:02
@Anoniem: 333008 Had je de oude 6 traps automaat? De nieuwe 7 traps is er een met dubbele koppeling dus traag kan die nooit zijn. En de infotainment is in principe iDrive van BMW wat tot de beste en meest gebruiksvriendelijke behoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

Smarron

The bend

Skoda is blijkbaar voorlopig gestopt met het maken van de modellen met de 1.6TDI motoren.

Ik had de SuperB Combi Style Business 1.6TDI DSG besteld en ik kreeg vandaag te horen dat deze niet doorging, vanwege de WLTP. Levering zou pas in januari 2019 zijn.

Heb nu dezelfde auto gekozen, maar met de 2.0TDI en handgeschakeld. Die motor zou geen stop hebben. Levering zou september worden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Zowaar, de auto kan geleverd worden..!
Helaas ben ik op zakenreis deze week en volgende week eveneens, afspraak gemaakt om de auto op maandag 28 mei op te halen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
gebruikershaes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:26:
@Anoniem: 333008 Had je de oude 6 traps automaat? De nieuwe 7 traps is er een met dubbele koppeling dus traag kan die nooit zijn. En de infotainment is in principe iDrive van BMW wat tot de beste en meest gebruiksvriendelijke behoort..
De nieuwe 7 traps dubbele koppeling is van Getrag en zal erg gelijkaardig zijn aan de 7 traps EDC die in vele Renaults ligt. Zeker geen slechte bak, maar niet de beste in het segment. Maar dat was de 6 traps Aisin automaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1063865

gebruikershaes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:26:
Het was een zestraps inderdaad.
Nouja, ik kan het vergelijken met een 3 serie die ik als voorloop heb gereden, en daar was het infotainment echt een stuk sneller!

Auto was van december 2017 overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door 1063865 op 17-05-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Heeft de mini geen zf automaat? Ik dacht omdat het onder bmw is tegenwoordig ook een zf..
Die van Getrag is niets mis mee trouwens. Maar dec 2017? Is toch al de nieuwe zou je zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Destralak schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:48:

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave (denk ik?)
Merkbeleid, zo ja, welke: Volkswagen, Skoda, Audi, BMW, Mercedes, Citroën, Peugeot
Overige afhankelijkheden: Max CO2 uitstoot 132 g/km, Leasebudget is incl 10% eigen bijdrage bij privé. Restant leasebudget wordt bruto uitbetaald. FEV is mogelijk, dan komen er nog wat kleine kosten bij ivm laadpaal kantoor en laadpas.
Specifieke wensen: Bijtelling is voor mij een belangrijk punt, en kan ik dus (deels) verrekenen indien ik een goedkopere auto kies. Liefst een comfortabele auto. Heb nog geen gezin, maar dat kan veranderen in de komende jaren. Moet wel eens langere afstanden rijden voor werk (>150 km one-way).
Uiteindelijke keuze:
Even een update hierop.
Gisteren met de vriendin besproken. We willen sowieso voor een tweede auto gaan, dus we verruimen het budget.
Voorkeur ligt bij SUV/crossover. Waarde auto rond de €50k, maar niet hoger dan €60k inclusief alle opties.

De volgende auto's bekeken;
- Volkswagen T-Roc en Tiguan.
- Audi Q2/Q3

Maar ook;
- Peugeot 508 (nieuwe). Vind ik persoonlijk een hoge prijs voor een Peugeot?
- Volkswagen Arteon

Skoda, Citroen en BMW vallen af (vindt de vriendin niet mooi :+ )

Hoe is de afwerking van de Q2/Q3 t.o.v. A-serie van Audi? Is het de prijs waard t.o.v. de Volkswagen varianten?
@gergs @jongetje hoor ook graag jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 02-06 15:25
Destralak schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:56:
[...]

Even een update hierop.
Gisteren met de vriendin besproken. We willen sowieso voor een tweede auto gaan, dus we verruimen het budget.
Voorkeur ligt bij SUV/crossover. Waarde auto rond de €50k, maar niet hoger dan €60k inclusief alle opties.

- Audi Q2/Q3

Maar ook;
- Volkswagen Arteon

Hoe is de afwerking van de Q2/Q3 t.o.v. A-serie van Audi? Is het de prijs waard t.o.v. de Volkswagen varianten?
Arteon en die nieuwe 508 liggen toch in een heel ander segment? Arteon vind ik wel een prachtbak trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:30
[...]

lekker belangrijk als je een tweede auto erbij neemt voor privé en hier alleen maar zakelijk zelf in gaat rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Batiatus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Arteon en die nieuwe 508 liggen toch in een heel ander segment? Arteon vind ik wel een prachtbak trouwens.
Is inderdaad geen SUV maar wel een mooie (ruime) auto die binnen het budget valt.
timwijn schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:05:
[...]

lekker belangrijk als je een tweede auto erbij neemt voor privé en hier alleen maar zakelijk zelf in gaat rijden >:)
Haha da's zeker waar, hoewel we in deze auto ook privé gaan rijden :P
Als ik 'm puur zakelijk zou rijden (zonder bijtelling) dan maak ik het hele budget op :D

[ Voor 39% gewijzigd door Destralak op 17-05-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Laatst online: 22:41
[...]

Even een update hierop.

- Audi Q2/Q3

Maar ook;
- Volkswagen Arteon

Het valt mij op dat je geen Audi A4 noemt, heb je het nieuwste model al eens gezien van binnen?
Zelf zou ik denk ik de keuze leggen tussen (Audi A4/Q3 of VW Artheon/Tiguan).
Pagina: 1 ... 23 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.