In een proefrit ervaren. Het is gewoon veel fijner om de controle te hebben en het spul af te kunnen stellen. Bovendien kun je die Dynamic Drive achteraf via VCDS aan laten passen naar AUdi settings, is ie nog wat feller.Nullifiel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:24:
[...]
Ik heb gehoord en gelezen dat dit niet heel veel verschil geeft en dus best een dure optie is.
Maar jij hebt dus anders gehoord/ervaren?
^^^Dat idd. Als het rustig is: prima. Maar anders te grote gaten, ook op de kortste stand. Bovendien mateloos irritant op weefstroken. Dan ga je namelijk legaal rechts inhalen en dat snapt die ACC van VAG niet, die past zich ineens aan aan de aut links naastje. He muts, ik ging niet voor niks al die weefstrook op. Ik moet er af en je rijdt als een slakeBait schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:26:
[...]
FWIW: ik heb deze optie nog niet teruggevonden in mijn 2015 1-serie met ACC. ACC is imo een double-edged sword, kan super fijn zijn, maar met iets meer verkeer op de weg zijn de ingebakken veiligheidsmarges zo groot dat iedereen ertussen springt - met alle gevolgen van dien.
Het heeft zo zijn voordelen, maar ik zie ook veel meer nadelen.
Bovendien is van ACC inmiddels oo wel bewezen dat door het meer afstand houden, het drukker wordt op de weg en ook de files langer worden. Alleen maar omdat die dingen teveel marge aan houden voor het NL weggennet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)