Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nullifiel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:24:
[...]

Ik heb gehoord en gelezen dat dit niet heel veel verschil geeft en dus best een dure optie is.
Maar jij hebt dus anders gehoord/ervaren?
In een proefrit ervaren. Het is gewoon veel fijner om de controle te hebben en het spul af te kunnen stellen. Bovendien kun je die Dynamic Drive achteraf via VCDS aan laten passen naar AUdi settings, is ie nog wat feller.
eBait schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:26:
[...]

FWIW: ik heb deze optie nog niet teruggevonden in mijn 2015 1-serie met ACC. ACC is imo een double-edged sword, kan super fijn zijn, maar met iets meer verkeer op de weg zijn de ingebakken veiligheidsmarges zo groot dat iedereen ertussen springt - met alle gevolgen van dien.
^^^Dat idd. Als het rustig is: prima. Maar anders te grote gaten, ook op de kortste stand. Bovendien mateloos irritant op weefstroken. Dan ga je namelijk legaal rechts inhalen en dat snapt die ACC van VAG niet, die past zich ineens aan aan de aut links naastje. He muts, ik ging niet voor niks al die weefstrook op. Ik moet er af en je rijdt als een slak :(

Het heeft zo zijn voordelen, maar ik zie ook veel meer nadelen.

Bovendien is van ACC inmiddels oo wel bewezen dat door het meer afstand houden, het drukker wordt op de weg en ook de files langer worden. Alleen maar omdat die dingen teveel marge aan houden voor het NL weggennet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:52:

Bovendien is van ACC inmiddels oo wel bewezen dat door het meer afstand houden, het drukker wordt op de weg en ook de files langer worden. Alleen maar omdat die dingen teveel marge aan houden voor het NL weggennet.
Source?

Ik zou denken de afstand die ACC houdt juist interessant is om het harmonica effect van remmende wagens, wat een file veroorzaak, te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:14:
Als jij de 1.6TDI met DSG hebt, heb je dan ook de dynamic drive optie geselecteerd? Is een opie van 100 euro maar dan kun je de DSG naar je hand zetten. Rij je tenminste niet als een oude oma :P
Ach, een 1.6 TDI is al niet zo snel in een Octavia (die ik heb, maar ik vind het prima want geef er niet om), laat staat in een Suberb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind acc heerlijk en mijn golf haalt ook rechts prima in met acc aan.
Net als bij cc moet je gewoon opletten. In rustig rijdend verkeer houdt hij idd soms teveel ruimte. Ook op de kleinste afstand. Maar beetje gas geven en dat "probleem" is opgelost.

Met cc kan je dan wel dichter op je voorganger rijden.
Maar bij druk verkeer remt die niet automatisch af. En moet je handmatig remmen.

In beide gevallen is handmatige tussenkomst soms nodig. Maar bij acc doe ik dat echt veel minder dan dat ik dat bij cc deed. Daar was het paar km minder. Paar km er bij. Cc los. Cc resumé en remmen.
Nu gewoon af en toe het gat dichten door tikkie gas te geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:25
Ik heb promotie gekregen op het werk en een lease-auto is daar onderdeel van. Opzich goed nieuws, maar een eerste oriëntatie heeft me nog niet veel verder geholpen.

Leasebudget: 1.050
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, VAG, Renault, PSA, Ford
Overige afhankelijkheden: Benzine of elektrisch
Specifieke wensen: Automaat + enigszins praktisch ivm zoontje (1 jaar)

Long list:
Audi A4 Avant 2.0 TFSI S-Line Black Edition
BMW 320i/330i Touring M Sport Shadow
Seat Leon ST Cupra
Skoda Superb Combi Sportline Business 1.4 TSI
VW Passat/Tiguan/Arteon 1.4 TSI Highline R

Daarnaast twee elektrische auto's omdat dit mij heel erg trekt. Zowel het concept - als de bijtelling. Ik rij 35km enkele reis woon-werk en regelmatig 85km enkele reis naar vrienden/familie. Voor de langere afstanden of vanwege praktische overwegingen zouden we onze F31 touring houden.
BMW i3s
VW e-Golf

De andere voorkeursmerken trekken me eigenlijk niet echt aan. Vanwege het leasebudget is vooral de bijtelling de beperkende factor. Wat kosten auto's toch veel geld tegenwoordig. Bovenstaande auto's zijn allemaal tussen de 450-550 aan bijtelling.

Op dit moment voorkeur voor de A4 in het rood: recent model, leuke uitvoering, vlot zat; en voor de Leon Cupra: zwak voor Seat, redelijk uniek, snel.

De 330i is ook erg lekker, maar duurste uit het rijtje en het model gaat er einde vh jaar uit waardoor je bijna 4 jaar in oud model rijdt.

De VW's en Superb zijn de meer verstandige keuze. Iets goedkoper, iets minder vermogen, iets praktischer, maar wel leuke uitvoeringen.

Ter vergelijking: op dit moment rij ik een 316i Touring met M-pakket. Heerlijke auto, maar mis vermogen en automaat.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@VidaR-9 als je toch de F31 touring houdt, waarom rij je de lease-auto dan niet alleen zakelijk? Dan hoef je alleen maar rekening te houden met het leasebedrag. Het lijkt me zonde om € 500 bijtelling te betalen en daarnaast nog de kosten van de andere auto te hebben.

Verder gaatje lijstje nogal uiteen van ruim (Superb) en comfortabel (Superb/A4) tot vrij sportief (Leon/BMW 3) en "net niks" (weet niet hoe ik dat netjes moet zeggen, maar tussen comfortabel en sportief in): de VW's.
Zo te zien heb je wel voorkeur voor een station/SUV met een wat sportief uiterlijk, maar verder kan ik er weinig logica in ontdekken. Dat vind ik helemaal niet gek, kijk voor de lol maar eens mijn long list na die ik eerder in het topic geplaatst heb. Die schiet nog veel meer alle kanten op .

Van jouw lijstje zou ik waarschijnlijk de 330i of A4 kiezen als je zonder bijtelling rijdt. Met bijtelling de 320i of Passat denk ik.

De EV's zijn ook redelijk verschillend. Met je gebruik zouden beide kunnen, maar de i3s heeft nog steeds een irritant kleine range. Dat zou ik alleen doen als je zowel thuis als op de zaak kan laden. De e-Golf heeft een bruikbare range voor jouw gebruik verwacht ik. De i3s ziet er wel een stuk aparter uit dan de e-Golf; daar moet je van houden. Ik vind persoonlijk de i3s mooier, maar ik zou zeker in beide gereden willen hebben voor ik zoiets zou kiezen. Volgens mij rijdt de e-Golf redelijk als een ICE, maar is de i3s wat aparter en heeft hij mindere wegligging door smalle hoge banden.

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 04-05-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eens met hierboven qua bijtelling.

Maar zou ook zeker de Mercedes c klasse niet uitsluiten. Die heeft net een facelift gehad en heeft een mild electric op de 200 benzine variant. Comfort, achterwiel aandrijving, luxe. Volledig aangekleed is die 60k. Dat moet passen in dat budget. Wat wil een mens nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@gwystyl dank voor je reactie. Mijn lijstje is inderdaad behoorlijk uiteenlopend. Enige ruimte is gewenst en ik hou wel van de sportieve pakketten idd.

Om wat duidelijker te zijn: op dit moment hebben we een ‘14 F31 en een ‘17 Ibiza FR. De F31 blijft als we voor elektrisch gaan. De Ibiza als we voor een normale duurdere auto gaan.

@BlauweFles De C zou ik zeker graag willen, maar mag geen MB. Die beperking is sowieso irritant, anders had ik nu al een nieuwe V60 besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 21:47
DarkSide schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:09:
Ik vind acc heerlijk en mijn golf haalt ook rechts prima in met acc aan.
Net als bij cc moet je gewoon opletten. In rustig rijdend verkeer houdt hij idd soms teveel ruimte. Ook op de kleinste afstand. Maar beetje gas geven en dat "probleem" is opgelost.

Met cc kan je dan wel dichter op je voorganger rijden.
Maar bij druk verkeer remt die niet automatisch af. En moet je handmatig remmen.

In beide gevallen is handmatige tussenkomst soms nodig. Maar bij acc doe ik dat echt veel minder dan dat ik dat bij cc deed. Daar was het paar km minder. Paar km er bij. Cc los. Cc resumé en remmen.
Nu gewoon af en toe het gat dichten door tikkie gas te geven.
Automaat?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 15:29

DarkSide

theres no place like ::1

@stervis Heb inderdaad een DSG.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 04-10 22:23

Smarron

The bend

The Eagle schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:14:
Als jij de 1.6TDI met DSG hebt, heb je dan ook de dynamic drive optie geselecteerd? Is een opie van 100 euro maar dan kun je de DSG naar je hand zetten. Rij je tenminste niet als een oude oma :P
Helaas geen enkele mogelijkheid tot extra opties.

Er zijn altijd nog andere oplossingen, volgens mij werkt DSG tuning ook wel redelijk. Moet daar nog even wat meer info over vergaren.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 02:54
@VidaR-9 Alfa Giulia al ooit proefgereden? Zacht(er) in de bijtelling (in vergelijking met gelijkwaardige bmw of audi, maar wat een auto om te rijden! Met je budget kan je zelf de Veloce 280pk halen, sneller dan 330i :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

gergs schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:42:
@VidaR-9 Alfa Giulia al ooit proefgereden? Zacht(er) in de bijtelling (in vergelijking met gelijkwaardige bmw of audi, maar wat een auto om te rijden! Met je budget kan je zelf de Veloce 280pk halen, sneller dan 330i :D

Zie:
VidaR-9 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:40:

[...]

Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, VAG, Renault, PSA, Ford

[...]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Faddermakker schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:14:
Ben ook wel benieuwd, voor zover ik weet ging dat bij mijn 308 ook niet. Voor je het wist reed je 85 waar je 100 mocht omdat iedereen in dat gat sprong. De voorloop Golf die ik nu heb heeft gelukkig een simpele CC.

[...]

Nog een 'tijdje' aangekeken maar zit er nu toch aan te denken om iets te gaan kiezen ondanks dat de voorloop Golf lekker goedkoop(26k@20% Highline, 1.0 benzine 115pk) is en op zich voldoet maar geen automaat enzo.
De Guilia is inmiddels uit mn budget en reed/zat toch niet zo lekker als verwacht. Het mooiste zou zijn als ik wat terug krijg op mn budget zodat het verschil in bijtelling wat kleiner blijft.
Nader onderzoek wijst uit dat de V40 helemaal geen optie meer is aangezien hij nu teveel co2 uitstoot :'(
Blijven enkel de VAG broeders, de 118d over en misschien de nieuwe A-klasse.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
VidaR-9 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:19:
@gwystyl dank voor je reactie. Mijn lijstje is inderdaad behoorlijk uiteenlopend. Enige ruimte is gewenst en ik hou wel van de sportieve pakketten idd.

Om wat duidelijker te zijn: op dit moment hebben we een ‘14 F31 en een ‘17 Ibiza FR. De F31 blijft als we voor elektrisch gaan. De Ibiza als we voor een normale duurdere auto gaan.

@BlauweFles De C zou ik zeker graag willen, maar mag geen MB. Die beperking is sowieso irritant, anders had ik nu al een nieuwe V60 besteld..
Nieuwe a6? Wanneer komen daar de reguliere motoren in? Nu alleen nog maar dikke quatros te bestellen, maar daar een ‘instap’ benzine en leuke opties op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
BlauweFles schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:22:
[...]

Nieuwe a6? Wanneer komen daar de reguliere motoren in? Nu alleen nog maar dikke quatros te bestellen, maar daar een ‘instap’ benzine en leuke opties op?
Nieuwe A6 of nieuwe 5.. Het kriebelt ergens wel, maar ergens toch ook not done op dit moment. Ben 33 en hopelijk nog grootste deel van mn carierre voor me. Moet iets te wensen overhouden ;)

En ook in vergelijk met anderen is het me beetje too much. Directie rijdt outlander en tesla en mn manager een Captur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:54:

En ook in vergelijk met anderen is het me beetje too much. Directie rijdt outlander en tesla en mn manager een Captur..
Maar dat zijn toch juist de personen die jou dit budget geven :P

Bij mijn opdrachtgever (ben dus extern) zet ik mijn auto (Passat Highline Business R + extras) ook weleens naast die van mijn ‘manager’ cq. opdrachtgever, die op zijn beurt een Prius met wieldoppen rijdt.

Ieder zijn keus. Hij besteed zijn geld liever aan iets anders dan bijtelling/duurdere wagen, ik vind het wel het geld waard :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
True, maartoch..

Vanmiddag even zitten samenstellen en een lekker volle Golf GTI is toch ook wel leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dubbel post, maar passen m.i. In beide topics.

Nou, ik heb mijn keuze gemaakt en ga toch voor de CLA Shooting Brake 180 dct Business solution AMG line.

Ik mag echter pas 1-7 bestellen.
Daardoor nu heb ik 2 vragen:

1: Gaat deze auto nog duurder worden door de CO2 regels/Upgrade editions die er vanaf 30-06 niet meer blijken te zijn?
2: Iemand enig idee van de voorraad/beschikbaarheid van Athlon editions? Athlon zelf gevraagd maar die zeggen alleen maar; op=op dus snel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
gergs schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:42:
Giulia gister bij de dealer bekeken. Ziet er wel mooi uit, maar er zit een groef aan de voorkant in de onderste helft van het stuur. Je kan daar dus niet langdurig je palm op laten leunen. OK je hoort je handen op 10 voor 2 te houden, maar voor lange snelweg ritten liggen mijn ellebogen altijd in de armsteunen met het stuur losjes in de handen. Voor mij is de Giulia om deze reden een nogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:41:
Wellicht dubbel post, maar passen m.i. In beide topics.

Nou, ik heb mijn keuze gemaakt en ga toch voor de CLA Shooting Brake 180 dct Business solution AMG line.

Ik mag echter pas 1-7 bestellen.
Daardoor nu heb ik 2 vragen:

1: Gaat deze auto nog duurder worden door de CO2 regels/Upgrade editions die er vanaf 30-06 niet meer blijken te zijn?
2: Iemand enig idee van de voorraad/beschikbaarheid van Athlon editions? Athlon zelf gevraagd maar die zeggen alleen maar; op=op dus snel bestellen.
Wat verandert er dan per 1-7? Misschien heb ik koffie nodig maar kan het niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Faddermakker schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:32:
[...]

Wat verandert er dan per 1-7? Misschien heb ik koffie nodig maar kan het niet zo snel vinden.
Volgens mij is die WLTP pas per 1/9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Palomar schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:33:
[...]

BMW is volgens mij al wat eerder met zogenaamd overgangsfase. Afhankelijk van de berekening enz kan het echt tegenvallen. Ik was een van de slachtoffer toen ik in januari 2018 te horen gekregen dat de bmw niet meer binnen mijn budget past.
Momenteel bevinden we ons namelijk in een overgangsfase. Sommige nieuwe, of in 2017 vernieuwde, modellen hebben al louter een WLTP-homologatie, maar tot 1 januari 2019 mogen deze waarden via een door de EU gedefinieerde, complexe berekening worden teruggerekend naar de NEDC-norm. Desondanks komen deze teruggerekende waarden altijd hoger uit dan de originele NEDC-waarden vanwege de realistischere testomstandigheden, dus is er ook nu al sprake van hogere (en in sommige gevallen zelfs substantieel hogere) gemeten CO2-uitstootwaarden en daarmee toegenomen BPM-bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:33:
[...]

Mercedes begint er volgens mij eerder mee.
En het gaat volgens mij over de leverdatum toch?

In ieder geval waren prijzen bevroren tot 1-5. Maar zie nog geen aanpassingen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Daar heerst de verwarring momenteel ook denk ik. Het lijkt erop dat sommige merken al volgens de nieuwe norm specificeren en anderen niet. Zie voorbeeldje Volvo V40 103(directlease) > 121(Volvo zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faddermakker schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:14:
Daar heerst de verwarring momenteel ook denk ik. Het lijkt erop dat sommige merken al volgens de nieuwe norm specificeren en anderen niet. Zie voorbeeldje Volvo V40 103(directlease) > 121(Volvo zelf).
En als je die auto NU zou bestellen via directlease, blijft die prijs dan gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:39:
[...]

En als je die auto NU zou bestellen via directlease, blijft die prijs dan gelden?
Het punt is meer dat ik een maximum heb van 115gr uitstoot, de prijs is in het geval van de V40 geen issue ten opzichte van mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faddermakker schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Het punt is meer dat ik een maximum heb van 115gr uitstoot, de prijs is in het geval van de V40 geen issue ten opzichte van mijn budget.
Dat is wel zuur ja. Maar je werkgever gaat uit van de fabrikanten website i.t.t. de waarde van de LM bij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Vanwege het momentum en promotie op zoek naar een nieuwe leaseauto.

Leasebudget: € 900 (zonder eigen bijdrage), max 2 x leasebudget
Kilometrage per jaar: 32000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Mercedes, Volvo, VAG (ex Seat), Peugeot, Renault, Citroën, Skoda en Ford.
Overige afhankelijkheden: winterbanden, navigatie
Specifieke wensen: ruime kofferbak, volwaardige stoelen passagiers, beenruimte (en idealiter geen middenconsole bij rechterbeen)
Uiteindelijke keuze: n.n.t.b.

Via Athlon moeten wij de auto bekijken en samenstellen. Zelf ben ik momenteel in oriëntatiefase en twijfel nog tussen een stationuitvoering of een SUV. Diverse auto's al wel bekeken. Hieronder mijn twijfels:

Station uitvoeringSUV uitvoering
Renault Talisman
Peugeot 508 SW (komt pas eind 2018)
Volkwagen Passat
Mercedes Shooting Brake (gunstig bij Athlon)

Volkswagen Tiguan
Peugeot 5008
Skoda Karoq

Mijn voorkeur gaat uit naar de Peugeot 5008 omdat ik gecharmeerd ben van de grote en ruimte die wordt geboden, maar er is nog wel 'twijfel'. Die komt voor uit de volgende factoren: a. Is dit écht de meest gunstige bij Athlon volgens leasetarief (met welke modellen heeft Athlon speciale aanbieding?), b. Wat is levertijd van dit model en wat is effect nieuwe Europese wetgeving? c. Uitstraling 5008? Is dit wel zakelijk. d. Derde rij? Die heb ik helemaal niet nodig.

Zijn er nog andere modellen die jullie zouden adviseren om naar te kijken als jullie bovenstaande verhaal zo lezen? De Audi en Volvo vallen helaas relatief duur uit in de lease, hoewel ik wel gecharmeerd ben van dit merk.

[ Voor 0% gewijzigd door Woudloper op 07-05-2018 20:15 . Reden: Even merkenbeleid duidelijk gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-10 19:24
Ik zou een Skoda Octavia of Superb zeker overwegen als ruimte belangrijk is, dat is ongeveer de USP van het hele merk. Ik ben zelf net geen 2 meter en kan prima zitten in mijn Octavia, achter mezelf zitten is zelfs mogelijk en redelijk comfortabel, al heb ik dan weinig beenruimte over zitten mijn knieën net aan de zijkant van de leuning, al zitten ze niet klem. Kofferbak uiteraard ook riant.

[ Voor 11% gewijzigd door jjkester op 07-05-2018 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de 5008 mooi vind maar de 3e zitrij niet nodig hebt dan ga je toch gewoon voor de 3008? Steek je het overgehouden budget leuk in je zak elke maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Woudloper schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:29:

Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Mercedes, Volvo, Audi, VAG (ex Seat), Peugeot, Renault, Citroën, Skoda en Ford. VAG (Audi, Skoda, Seat & Volkswagen).

[...]
Je hebt los Audi en Skoda, daarnaast VAG excl. Seat en VAG met Audi, Skoda, Seat en Volkswagen. Wat moet het nu eigenlijk zijn? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 07-05-2018 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Mercedes, Volvo, VAG (ex Seat), Peugeot, Renault, Citroën, Skoda en Ford.
Specifieke wensen: ruime kofferbak, volwaardige stoelen passagiers, beenruimte (en idealiter geen middenconsole bij rechterbeen)

Via Athlon moeten wij de auto bekijken en samenstellen. Zelf ben ik momenteel in oriëntatiefase en twijfel nog tussen een stationuitvoering of een SUV. Diverse auto's al wel bekeken. Hieronder mijn twijfels:

Renault Talisman
Volkwagen Passat

Volkswagen Tiguan
Peugeot 5008
Skoda Karoq

Mijn voorkeur gaat uit naar de Peugeot 5008 omdat ik gecharmeerd ben van de grote en ruimte die wordt geboden, maar er is nog wel 'twijfel'. Die komt voor uit de volgende factoren: a. Is dit écht de meest gunstige bij Athlon volgens leasetarief (met welke modellen heeft Athlon speciale aanbieding?), b. Wat is levertijd van dit model en wat is effect nieuwe Europese wetgeving? c. Uitstraling 5008? Is dit wel zakelijk. d. Derde rij? Die heb ik helemaal niet nodig.

Zijn er nog andere modellen die jullie zouden adviseren om naar te kijken als jullie bovenstaande verhaal zo lezen? De Audi en Volvo vallen helaas relatief duur uit in de lease, hoewel ik wel gecharmeerd ben van dit merk.
Heb nagenoeg zelfde budget, maar daar gaan op de CLA na de auto's toch nooit inpassen met wat opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:16:
Heb nagenoeg zelfde budget, maar daar gaan op de CLA na de auto's toch nooit inpassen met wat opties?
Klopt, maar heb mijzelf opgelegd een extra bijdrage van max € 200,- te gunnen. Dan komen de andere modellen wel binnen bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10

[tr]
[td]Specifieke wensen:[/td][td] ruime kofferbak, volwaardige stoelen passagiers, beenruimte (en idealiter geen middenconsole bij rechterbeen)[/td]
[/tr]

<knip>

Wellicht vind je hem niet mooi, maar volgens mij de enige auto die echt veel ruimte bij het rechterbeen heeft is een Citroen C4 SpaceTourer / Grand C4 SpaceTourer. Zijn normaliter ook een stuk voordeliger dan de zusjes van Peugeot (3008 en 5008). Momenteel wel slecht leverbaar / bestelbaar.

5008/3008 vond ik van buiten wel een stuk aantrekkelijker, maar je zit wel echt 'klem' in een cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:25:
[...]

Klopt, maar heb mijzelf opgelegd een extra bijdrage van max € 200,- te gunnen. Dan komen de andere modellen wel binnen bereik.
Duidelijk! Ik doe hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:42:
[...]

Duidelijk! Ik doe hetzelfde ;)
Ik ook, 83 EU per maand zelf bijleggen. Zit ik aan het maximale fiscale bedrag waarvoor ik een leaseauto mag uitzoeken. Netto 480 EU per maand. Dan rij ik een Audi A4 Avant in een redelijk complete uitvoering. En ik gebruik hem ook redelijk veel privé. Vind ik een zeer acceptabel bedrag. Het hoeft voor mij niet persé goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter

Renault Talisman
Volkwagen Passat

Volkswagen Tiguan
Peugeot 5008
Skoda Karoq

BMW 3, 5 of een Skoda SuperB. Zou daar zeker eens naar kijken. C-klasse valt af?

Edit: ik zie incl. Brandstof. Dat maakt het lastiger en kom je voor een complete auto sneller bij Skoda uit. Aan de andere kant als je budget x2 kan, al gekeken naar Tesla?

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 07-05-2018 23:50 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Kecin schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:49:
[...]

BMW 3, 5 of een Skoda SuperB. Zou daar zeker eens naar kijken. C-klasse valt af?

Edit: ik zie incl. Brandstof. Dat maakt het lastiger en kom je voor een complete auto sneller bij Skoda uit. Aan de andere kant als je budget x2 kan, al gekeken naar Tesla?
Ik kan een C-klasse ook afraden. Een BMW 3-serie rijdt veel fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@Kecin @Leolinedance: De C-klasse valt inderdaad af (net zoals de E-klasse), die wordt te prijzig in de lease. Alleen die CLA Shooting Brake heeft door Athlon voordeel een voordelige leasetarief. Enige nadeel is dat de achterbank maar 2 stoelen heeft. De derde persoon zit dan altijd op die verhoging.

Brandstof erbij is inderdaad niet gunstig, maar helaas. Heb naar de Skoda gekeken, maar heb een beetje het gevoel van 'het is Skoda', wellicht moet ik daar overheen stappen. Datzelfde met de VW, die Tiguan (of Passat station) zijn mooi, maar zo 'Duits en degelijk', dat heb ik dan niet als je naar die Shooting Brake kijkt.

@jurjen_g: Die beenruimte is een wens, inderdaad heeft blijkbaar alleen Citroën dit. Buiten die Grand Picasso vind ik deze modellen niet erg mooi. Mis een beetje bij Citroën het C5 model. Deze komt eind 2018 wel als SUV, echter is nog niet te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@Woudloper
Is voor mij niet zo moeilijk..

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

A4 avant S-line. Klaar. 77eur boven budget, nog lang geen 200. En je hebt een echte d segment ipv een CLA wat tussen c en d segment ligt. En premium merk. Je zou echt geen spijt hebben, echt degelijk auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:48:
@Woudloper

A4 avant S-line. Klaar. 77eur boven budget, nog lang geen 200. En je hebt een echte d segment ipv een CLA wat tussen c en d segment ligt. En premium merk. Je zou echt geen spijt hebben, echt degelijk auto.
Mooie wagen maar deze zou voor mijn smaak echt te kaal wezen.
@Woudloper die eens een proefrit in een Skoda. Ij had hetzelfde idee en rijd nu met plezier een volledig aangevulde Octavia. Ik schrik soms van de prijs/kwaliteitsverhouding. Veel auto voor je geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:48:
@Woudloper

Mooie auto, maar niet het toppunt van ruim. De kofferbak is toch wel significant kleiner dan een Passat, Octavia of Superb.

Dus is prioriteit OF premium OF ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Kecin schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Mooie wagen maar deze zou voor mijn smaak echt te kaal wezen.
@Woudloper die eens een proefrit in een Skoda. Ij had hetzelfde idee en rijd nu met plezier een volledig aangevulde Octavia. Ik schrik soms van de prijs/kwaliteitsverhouding. Veel auto voor je geld :).
Als ik het moet kiezen dan liever een megane estate dan de skoda.
Met vergelijkbare opties nog goedkoper als het goed is.
En ik vind het zelf nog mooier dan de skoda, maar goed, smaken verschillen.
Jammer dat de 205pk variant niet meer leverbaar is..
Maar de 160pk mercedes-renault motor is ook niet slecht, 10pk meer dan 1.5tsi van vag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Maar de 160pk mercedes-renault motor is ook niet slecht, 10pk meer dan 1.5tsi van vag :D
Ben het wel met je eens dat de Megane mooier is. Maar die navi staat me zo onwijs tegen..

Sinds het wegvallen van de 205pk variant is ie sowieso van mijn lijstje verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Alleen die trage touchscreen zou ik kapot slaan de k ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:28

Fjeze

AllesPerfect!

Kecin schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Ik heb ook voor een megane gekeken, van buiten vind ik het nog wel een mooie auto mits leuk aangekleed.
Maar inderdaad het navigatie scherm met die plastic rand eromheen en de rest van de knoppen. Ik zou me daar elke dag aan irriteren.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@VidaR-9 @Kecin Echt geprobeerd (na update) of alleen maar van horen zeggen?
De navi is opzich prima hoor, echt niet zo traag als wat sommige beweren. Zelf proefgereden en ja hij is langzamer dan je iphone, maar echt niet zoals wat op internet geschreven. Volgens mij is het allemaal voor de update. En als het toch vs een touchscreen van VAG moet, scheelt echt niet veel.
Bij de VAG is het ook afhankelijk of je de upgrade versie hebt of de basis versie.
Volgens mij zijn de processors ook anders tussen basis en upgrade.

De plastic rand, ja das mijn smaak ook niet, maar zelf VW heeft ook nu glimmende plastic eromheen.
Dus wat navi betreft, kan ik niet zeggen dat de megane slechter is dan VAG in het algemeen (buiten audi, want die is met draaiknop)

Maar touchscreen in het algemeen vond ik niks. Mijn huidige voorloopauto, een A3 sportback heeft zo'n draaiknop en vind ik veel fijner. Vandaar mijn keuze uit eindelijk tussen de 3 serie, A4/A5, of Alfa Giulia.
En.. Giulia gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
gergs schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:55:
@VidaR-9 @Kecin Echt geprobeerd (na update) of alleen maar van horen zeggen?
De navi is opzich prima hoor, echt niet zo traag als wat sommige beweren. Zelf proefgereden en ja hij is langzamer dan je iphone, maar echt niet zoals wat op internet geschreven. Volgens mij is het allemaal voor de update. En als het toch vs een touchscreen van VAG moet, scheelt echt niet veel.
Bij de VAG is het ook afhankelijk of je de upgrade versie hebt of de basis versie.
Volgens mij zijn de processors ook anders tussen basis en upgrade.

De plastic rand, ja das mijn smaak ook niet, maar zelf VW heeft ook nu glimmende plastic eromheen.
Dus wat navi betreft, kan ik niet zeggen dat de megane slechter is dan VAG in het algemeen (buiten audi, want die is met draaiknop)

Maar touchscreen in het algemeen vond ik niks. Mijn huidige voorloopauto, een A3 sportback heeft zo'n draaiknop en vind ik veel fijner. Vandaar mijn keuze uit eindelijk tussen de 3 serie, A4/A5, of Alfa Giulia.
En.. Giulia gewonnen :)
Recent een nieuwe 5008 en een Talisman mogen rijden. Beide dramatische navigatie. De VAG versies zijn vele malen sneller met carplay, navi, inschakelen PDC en parkeercamera, bluetooth, etc. Zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Het is vooral het entertainment stuk voor mij, navigeren doe ik sowieso liever via Waze + agendakoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Mooie auto, maar niet het toppunt van ruim. De kofferbak is toch wel significant kleiner dan een Passat, Octavia of Superb.

Dus is prioriteit OF premium OF ruimte.
Hoe vaak heb je het verschil in ruimte nodig tussen een A4 en een Superb? Het verschil in ruimte tussen een A4 en een Octavia is minimaal. Ik zou een (kale) A4 met lease edition pakket verkiezen boven een Octavia met alle mogelijke opties.
Edit: tenzij de Octavia een EV is met 4% bijtelling

VW/Skoda/Seat Navi is overigens ook niet echt fijn. Te laag geplaatst (is wel opgelost als je active info display neemt) in het dashboard, zoomt niet goed automatisch (weet niet of dit in de laatste generatie beter is geworden) en is touch.

[ Voor 3% gewijzigd door Z___Z op 08-05-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:37:
@Kecin @Leolinedance: De C-klasse valt inderdaad af (net zoals de E-klasse), die wordt te prijzig in de lease. Alleen die CLA Shooting Brake heeft door Athlon voordeel een voordelige leasetarief. Enige nadeel is dat de achterbank maar 2 stoelen heeft. De derde persoon zit dan altijd op die verhoging.

Brandstof erbij is inderdaad niet gunstig, maar helaas. Heb naar de Skoda gekeken, maar heb een beetje het gevoel van 'het is Skoda', wellicht moet ik daar overheen stappen. Datzelfde met de VW, die Tiguan (of Passat station) zijn mooi, maar zo 'Duits en degelijk', dat heb ik dan niet als je naar die Shooting Brake kijkt.

@jurjen_g: Die beenruimte is een wens, inderdaad heeft blijkbaar alleen Citroën dit. Buiten die Grand Picasso vind ik deze modellen niet erg mooi. Mis een beetje bij Citroën het C5 model. Deze komt eind 2018 wel als SUV, echter is nog niet te bestellen.
Bedoel je de Athlon edition van de CLA?
Kun jij wel zien wat er exact opzit? Want als ik het Athlon vraag verwijzen ze me naar de Mercedes site naar een business AMG editie. Maar dan blijkt er toch smartphone integratie op te zitten, terwijl dat weer niet standaard is op deze uitvoering.

Ik heb verder exact dezelfde overweging die jij hebt overigens. Tiguan gereden....maar toch het geval van mwah...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@gergs geen ervaring met de laatste versie, enkel toen de Megane net uit was. Maar ik vind het stuk cheaper ogen dan als je de dure versie in een VW neemt. En sowieso heb ik 10x liever een draaiknop.

@Z___Z Tsja, hoe vaak je die ruimte nodig hebt is voor ieder persoonlijk. Zelf zou ik met een A4 denk prima uit de voeten komen, likt met mn 3 nu ook. Maar meer is ook wel handig.

Ik zou zelf nooit een redelijk basis auto kiezen qua uitrusting. Een A4 heeft imo gewoon minimaal een S-Line pakket nodig om er beetje dik uit te zien. Anders is het gewoon de eerste de beste lease A4: saai. Dan liever iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

VidaR-9 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:20:
Ik zou zelf nooit een redelijk basis auto kiezen qua uitrusting. Een A4 heeft imo gewoon minimaal een S-Line pakket nodig om er beetje dik uit te zien. Anders is het gewoon de eerste de beste lease A4: saai. Dan liever iets anders.
Een saaie bak blijft een saaie bak hoe je hem ook 'opleukt', vaak op het kitscherige af. Zo'n S-Line pakket of vergelijkbaar pakket vind ik eerder een beetje triest. Dat geld steek ik liever in opties die wel daadwerkelijk wat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:25:
[...]

Een saaie bak blijft een saaie bak hoe je hem ook 'opleukt', vaak op het kitscherige af. Zo'n S-Line pakket of vergelijkbaar pakket vind ik eerder een beetje triest. Dat geld steek ik liever in opties die wel daadwerkelijk wat toevoegen.
Ik zou zeggen: zet een standaard grijze A4 of een S-Line in lekker kleurtje naast elkaar. Zegt genoeg. Er is een reden dat die uitvoeringen vaak in de brochures en bij de dealer te vinden zijn.

Bovendien gaan dit soort uitvoeringen vaak ook gepaard met betere stoelen, stuur, mooiere wielen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VidaR-9 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:29:
[...]

Ik zou zeggen: zet een standaard grijze A4 of een S-Line in lekker kleurtje naast elkaar. Zegt genoeg. Er is een reden dat die uitvoeringen vaak in de brochures en bij de dealer te vinden zijn.

Bovendien gaan dit soort uitvoeringen vaak ook gepaard met betere stoelen, stuur, mooiere wielen, etc.
Zet die optisch opgeleukte A4 eens tegenover een lease edition in een nette kleur. Veel meer klasse voor minder geld. Geld wat je aan zaken kan besteden waar je als bestuurder wel gemak van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:37:
[...]

Zet die optisch opgeleukte A4 eens tegenover een lease edition in een nette kleur. Veel meer klasse voor minder geld. Geld wat je aan zaken kan besteden waar je als bestuurder wel gemak van hebt.
Tsja. Ik zou voor geen van beiden gaan. Zoals eerder gezegd: dan liever iets voller en geen Audi. Op mijn shortlist staat een A4 S-Line Black met als extra virtual cockpit en MMI+. Zou niet weten wat ik dan mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:20:
@gergs geen ervaring met de laatste versie, enkel toen de Megane net uit was. Maar ik vind het stuk cheaper ogen dan als je de dure versie in een VW neemt. En sowieso heb ik 10x liever een draaiknop.

@Z___Z Tsja, hoe vaak je die ruimte nodig hebt is voor ieder persoonlijk. Zelf zou ik met een A4 denk prima uit de voeten komen, likt met mn 3 nu ook. Maar meer is ook wel handig.

Met de Tiguan zou ik het met je eens zijn. Een Tiguan zonder R pakket ziet eruit als een opgehoogde Golf, terwijl ik een Tiguan met R pakket er wel dik uit vind zien.
Een standaard A4 vind ik er prima uit zien. Dus hij ziet eruit als een standaard lease auto? Daar gaat dit topic toch over 😋
Voor de prijs van het S-line pakket kan je ook van 1.4 tfsi naar 2.0 tfsi upgraden. Voor mij zou dat een makkelijke keus zijn, plastic fantastic of meer vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pegasus
Wat mij zo opvalt in dit topic dat de discussie vooral gaat over zoveel mogelijk ruimte en opties voor zo min mogelijk geld.

Renault Mégane vind ik een mooie auto en die rijdt redelijk. Maar stap dan in een Audi A3, die is echt stiller, betere wegligging, betere stoelen en mooiere materialen. En de 1.6 TDI van Audi is veel soepeler dan de 1.5 dCi van Renault. Maak maar eens een proefrit in beiden.

Het verschil tussen een Skoda Octavia combi, wat een prima auto is, en een Audi A4 Avant is nog groter. Tenminste dat vind ik. Ok, minder kofferbak ruimte, maar jongens 505/1510 liter is voor ons gezin echt genoeg. Vol krijg je hem toch wel.

En dan de navigatie van Renault. Tja, enkele dagen mee gereden. Ik vind de bediening niet intuïtief en het scherm reageert een beetje traag. Het werkt wel, maar gewoon niet lekker. Daarbij vind ik de stoelbekleding bij de Bose edition een bonte verzameling van materialen. Dat heeft Audi beter voor elkaar. Maar goed, ook dat is persoonlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Pegasus op 08-05-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Z___Z schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:50:
[...]

Met de Tiguan zou ik het met je eens zijn. Een Tiguan zonder R pakket ziet eruit als een opgehoogde Golf, terwijl ik een Tiguan met R pakket er wel dik uit vind zien.
Een standaard A4 vind ik er prima uit zien. Dus hij ziet eruit als een standaard lease auto? Daar gaat dit topic toch over 😋
Voor de prijs van het S-line pakket kan je ook van 1.4 tfsi naar 2.0 tfsi upgraden. Voor mij zou dat een makkelijke keus zijn, plastic fantastic of meer vermogen.
Helemaal mee eens ;)

Daarom heb ik ook een 1.4 TFSI Lease Edition in bestelling staan met het 'Assistentiepakket Tour' als optie met wat andere meuk (totaal toch al wel weer meer dan 3500 EUR erop geklikt, nog los van accessoires).

Vond het wel wenselijk als ik ACC en in ieder geval pre sense front in de auto heb zitten, dat zit nu ook op mijn VW Passat en wil ik eigenlijk niet kwijt. Zeker pre sense front geeft wel een veilig gevoel.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:56
PointyMaximus schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:16:
[...]

Ja, misschien hebben jullie gelijk. Ik wacht het nog even af.
Wel is het zo dat de auto al op de boot stond naar de dealer voordat hij voor mij besteld is. Dealer zat er dus sowieso al mee. Wie weet maakt dat nog uit.
Update: eind goed al goed. Auto wordt volgende week bij de dealer geleverd en klaargemaakt voor uitlevering. Geen issues met hogere BPM/fiscale waarde, dat blijf ik mooi voor.

Renault en Nissan schijnen wel problemen te hebben met betrekking tot de WLTP en hun 1.5l dieselmotor. Kan duizenden euro's gaan schelen in de aanschafwaarde is mij verteld. Wellicht iets om rekening mee te houden of in ieder geval na te vragen bij de dealer als je nu wil gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 04-10 22:23

Smarron

The bend

Pegasus schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:03:
Wat mij zo opvalt in dit topic dat de discussie vooral gaat over zoveel mogelijk ruimte en opties voor zo min mogelijk geld.

Renault Mégane vind ik een mooie auto en die rijdt redelijk. Maar stap dan in een Audi A3, die is echt stiller, betere wegligging, betere stoelen en mooiere materialen. En de 1.6 TDI van Audi is veel soepeler dan de 1.5 dCi van Renault. Maak maar eens een proefrit in beiden.

Het verschil tussen een Skoda Octavia combi, wat een prima auto is, en een Audi A4 Avant is nog groter. Tenminste dat vind ik. Ok, minder kofferbak ruimte, maar jongens 505/1510 liter is voor ons gezin echt genoeg. Vol krijg je hem toch wel.

En dan de navigatie van Renault. Tja, enkele dagen mee gereden. Ik vind de bediening niet intuïtief en het scherm reageert een beetje traag. Het werkt wel, maar gewoon niet lekker. Daarbij vind ik de stoelbekleding bij de Bose edition een bonte verzameling van materialen. Dat heeft Audi beter voor elkaar. Maar goed, ook dat is persoonlijk.
Zijn we daar geen tweakers voor? :P Ik wil ook altijd de beste hardware, maar wel in de perfecte prijs/prestatieverhouding.

Maar zonder gekheid, soms is er simpelweg geen keuze voor een A4 Avant vanuit een werkgever, als bijv. wel een Octavia Combi gekozen kan worden. Daar zit zo'n groot prijsverschil in. In de oude regeling bij mijn werkgever was een A4 Avant gewoon geen optie. Een A3 Sportback was dan wel een keuze (vergelijkbaar in prijs met een Octavia), maar die sla ik bij voorbaat al over, vanwege de ruimte die er niet in zit. Ook al zit en rijdt het lekkerder (vriend van me heeft hem wel, dus kan goed vergelijken). Mijn prioriteit lag sowieso bij ruimte, die van een vriend op design, en luxe. En ik klaag nog steeds niet.

In de nieuwe regeling is de A4 wel te selecteren, maar toch kies ik dan heel bewust voor een SuperB. Deze is ook veel goedkoper en mijn ervaring met bijv. Skoda is erg positief bevallen.

Het zijn allemaal keuzes, maar toch ook vaak in een bepaald bereik, en dan zoek je uiteindelijk toch het meest voor het minst.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Smarron schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:35:
[...]
Zijn we daar geen tweakers voor? :P Ik wil ook altijd de beste hardware, maar wel in de perfecte prijs/prestatieverhouding.

Maar zonder gekheid, soms is er simpelweg geen keuze voor een A4 Avant vanuit een werkgever, als bijv. wel een Octavia Combi gekozen kan worden. Daar zit zo'n groot prijsverschil in. In de oude regeling bij mijn werkgever was een A4 Avant gewoon geen optie. Een A3 Sportback was dan wel een keuze (vergelijkbaar in prijs met een Octavia), maar die sla ik bij voorbaat al over, vanwege de ruimte die er niet in zit. Ook al zit en rijdt het lekkerder (vriend van me heeft hem wel, dus kan goed vergelijken). Mijn prioriteit lag sowieso bij ruimte, die van een vriend op design, en luxe. En ik klaag nog steeds niet.

In de nieuwe regeling is de A4 wel te selecteren, maar toch kies ik dan heel bewust voor een SuperB. Deze is ook veel goedkoper en mijn ervaring met bijv. Skoda is erg positief bevallen.

Het zijn allemaal keuzes, maar toch ook vaak in een bepaald bereik, en dan zoek je uiteindelijk toch het meest voor het minst.
Ja, als je voor ruimte gaat dan begrijp ik je keuze voor een Superb. Is overigens een prima wagen. Heb ik enkele weken mogen rijden. Met 2.0 TDI. Prima. En prijs-kwaliteit verhouding is ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat op een C-estate sport upgrade edition zit?
Athlon verwijst me weer eens naar de MB website maar daar staat geen info op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:49:
Weet iemand wat op een C-estate sport upgrade edition zit?
Athlon verwijst me weer eens naar de MB website maar daar staat geen info op ...
Zie: https://www.mercedes-benz...se-estate/upgrade-edition

Prijslijst staat er ook bij dus kan je daarmee wel uit de voeten.

Overigens is het niet vreemd dat Athlon je naar de dealer of importeur stuurt, Athlon is namelijk een leasemij en geen autodealer. Het is voor een leasemij ondoenlijk om voor tig verschillende merken en modellen specifieke zaken (zoals pakketopties en actiemodellen) exact te weten, daar is de dealer van het merk dan namelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Overigens is het niet vreemd dat Athlon je naar de dealer of importeur stuurt, Athlon is namelijk een leasemij en geen autodealer. Het is voor een leasemij ondoenlijk om voor tig verschillende merken en modellen specifieke zaken (zoals pakketopties en actiemodellen) exact te weten, daar is de dealer van het merk dan namelijk voor.
Nouja, als er 'Athlon edition' bij staat zou ik wel willen weten of de uitvoeringen gelijk zijn.
Uit voorgaande info is dat namelijk niet 1,2,3 zo.

De upgrade editions zijn duidelijk. Maar wat er op een sport edition zit staat daar niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
RomeoJ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Helaas hebben alle pakketten in die link nog dat ontzettend gare Garmin MAP navigatiesysteem als standaard. Onduidelijk, zo traag als dikke stront door een trechter en met graphics uit het begin van deze eeuw. Beschamend dat een merk als Mercedes dit nog durft te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Helaas hebben alle pakketten in die link nog dat ontzettend gare Garmin MAP navigatiesysteem als standaard. Onduidelijk, zo traag als dikke stront door een trechter en met graphics uit het begin van deze eeuw. Beschamend dat een merk als Mercedes dit nog durft te leveren.
Heb ik op mijn huidige A ook. Heb er geen problemen mee. Al is Comand wel mooier ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:43:
[...]

Heb ik op mijn huidige A ook. Heb er geen problemen mee. Al is Comand wel mooier ja.
Ik heb het op mijn C. Laatst is er een software update geweest maar dit helpt helemaal niets. De menustructuur is iets veranderd en dat is het. Google Maps, Waze of een Tomtom werkt veel en veel beter naar mijn mening.

Als je een afslag mist is het systeem een minuut aan het nadenken zodat je de volgende mogelijkheid ook mist. Na het starten van de auto duurt het 1-2 minuten voordat je überhaupt iets met het navi systeem kunt doen.

Laatst 2x met Audi A4 rijders meegereden, wat een verschil. Zo kan het dus ook. Zelfs het systeem in de Golf GTE werkt 10x beter/fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:48:
[...]

Ik heb het op mijn C. Laatst is er een software update geweest maar dit helpt helemaal niets. De menustructuur is iets veranderd en dat is het. Google Maps, Waze of een Tomtom werkt veel en veel beter naar mijn mening.

Als je een afslag mist is het systeem een minuut aan het nadenken zodat je de volgende mogelijkheid ook mist. Na het starten van de auto duurt het 1-2 minuten voordat je überhaupt iets met het navi systeem kunt doen.

Laatst 2x met Audi A4 rijders meegereden, wat een verschil. Zo kan het dus ook. Zelfs het systeem in de Golf GTE werkt 10x beter/fijner.
Ik heb dat issue serieus niet. Herberekenen kost 10-20 seconden. Tenzij een route van >1000 km. Dan duurt het 30-40 seconden.

Op de A voor de facelift duurde het wel iets langer ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2018 14:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 03-10 13:35
Kecin schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Touchscreens hebben alleen iets te zoeken bij de bijrijder en passagiers achterin. Klimaatregeling en incar entertainment.

Voor systemen die door de bestuurder bediend worden is het gewoon een ongeschikt concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
t_captain schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Touchscreens hebben alleen iets te zoeken bij de bijrijder en passagiers achterin. Klimaatregeling en incar entertainment.

Voor systemen die door de bestuurder bediend worden is het gewoon een ongeschikt concept.
Eens. Ik prefereer clinate op fysieke knoppen en de rest het liefste op het stuur. Maar dan moet de responsetijd wel snel wezen bijvoorbeeld van het skippen van 10 mp3’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bediening van de media moet je verregaand versimpelen.

Aan/uit, harder/zachter en volgende/vorige. De betekenis van “volgende” kun je het best door een neuraal netwerk laten bepalen. Een passende suggestie, een beetje zoals je daily mixes van Spotify worden samengesteld. En “terug” is je manier om het systeem te corrigeren voor een foute suggestie.

Het is helemaal niet de bedoeling dat een bestuurder bezig is om van mp3 #122 naar #132 in de playlist te navigeren, of dat nu op een infotainment display gebeurt of in het visueel centrum van de bestuurder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Vandaag wezen kijken naar potentiële leaseauto's:
- Octavia Combi RS
- Leon ST Cupra
- A4 2.0 TFSI S-Line Black edition

Wat me overal opviel: gezeur over de WLTP; levering > september en dus een hoop onzekerheid over wat ik straks moet gaan bijtellen. Schiet nog niet echt op zo. Zit er niet op te wachten straks in een keer paar K meer te moeten bijtellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Leolinedance schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:48:
[...]

Lelijk is het Garmin systeem wel, en het opstarten duurt ook even, maar de instructies zijn wel duidelijk en je kan hem bedienen tijdens het rijden. Het berekenen van een alternatieve route is niet super, want het systeem wil je altijd laten keren i.p.v. een nieuwe route te berekenen. Opzich geen probleem, gewoon opnieuw navigeren naar je meest recente bestemming. Die hamdeling is 4x klikken. IMHO veel beter te gebruiken onderweg dan het systeem van VW (niet Audi). Traag opstarten is alleen irritant als je niet weet waar je de eerste 500 meter heen moet.
VidaR-9 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:30:
- Octavia Combi RS
- Leon ST Cupra

Wat me overal opviel: gezeur over de WLTP; levering > september en dus een hoop onzekerheid over wat ik straks moet gaan bijtellen. Schiet nog niet echt op zo. Zit er niet op te wachten straks in een keer paar K meer te moeten bijtellen.
Ja, dat probleem heb ik ook... Alleen BMW zegt dat ze al wltp gebruiken dus geen probleem hebben. Jaguar en VW waar ik langs was gegaan melden allebei dat het of een voorraad model moet zijn voor september op kenteken, of een onbekende prijs met levering mogelijk in Januari.
Als ik tot Januari 2019 moet wachten, overweeg ik i.p.v. een dikke Tiguan, 320i of XE voor een Niro EV te gaan en met die 300 euro/maand lekker op vakantie gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Z___Z op 10-05-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Z___Z schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:32:
[...]

Ja, dat probleem heb ik ook... Alleen BMW zegt dat ze al wltp gebruiken dus geen probleem hebben. Jaguar en VW waar ik langs was gegaan melden allebei dat het of een voorraad model moet zijn voor september op kenteken, of een onbekende prijs met levering mogelijk in Januari.
Als ik tot Januari 2019 moet wachten, overweeg ik i.p.v. een dikke Tiguan, 320i of XE voor een Niro EV te gaan en met die 300 euro/maand lekker op vakantie gaan.
Jep, en voorraad is er uiteraard niets beschikbaar wat ik perse wil.

Dan maar wachten, of toch nog eens naar de 320i kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrieuwNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:25
VidaR-9 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:30:
- Octavia Combi RS
- Leon ST Cupra

Ik was gisteren bij Audi om de laatste puntjes op de i te zetten voor mijn toekomstige auto en aangezien de levering in september plaatsvindt wordt deze ook duurder in aanschaf (en dus ook een hogere bijtelling.) Audi heeft echter zwart op wit een garantie afgegeven dat de huidige fiscale waarde gehanteerd wordt. Kunnen ze blijkbaar vanuit de fabriek al aanpassen. Sjoemelen zijn onze Duitse vrienden goed in ;-) Hier dus geen geen enkel probleem... Zou het nog eens navragen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:59:
[...]

Jep, en voorraad is er uiteraard niets beschikbaar wat ik perse wil.

Dan maar wachten, of toch nog eens naar de 320i kijken.
Op zich vind ik voorraad geen probleem, maar mijn huidige auto moet tot eind september. Denk niet dat de LM akkoord gaat met een auto die voor contract startdatum al op kenteken staat. En als ze dat wel doen, staat er vast een hogere lease prijs tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
KrieuwNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Ik was gisteren bij Audi om de laatste puntjes op de i te zetten voor mijn toekomstige auto en aangezien de levering in september plaatsvindt wordt deze ook duurder in aanschaf (en dus ook een hogere bijtelling.) Audi heeft echter zwart op wit een garantie afgegeven dat de huidige fiscale waarde gehanteerd wordt. Kunnen ze blijkbaar vanuit de fabriek al aanpassen. Sjoemelen zijn onze Duitse vrienden goed in ;-) Hier dus geen geen enkel probleem... Zou het nog eens navragen als ik jou was.
Zal ik eens doen inderdaad, al lijkt het me een lastig verhaal voor hen om zoiets na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:08:
[...]

Op zich vind ik voorraad geen probleem, maar mijn huidige auto moet tot eind september. Denk niet dat de LM akkoord gaat met een auto die voor contract startdatum al op kenteken staat. En als ze dat wel doen, staat er vast een hogere lease prijs tegenover.
Voorraad hoeft toch niet gelijk op kenteken?
Als er contract ligt kunnen ze daar ook mee wachten tot september.

Edit: WLTP kijkt naar kenteken datum dus?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:22:
[...]

Voorraad hoeft toch niet gelijk op kenteken?
Als er contract ligt kunnen ze daar ook mee wachten tot september.

Edit: WLTP kijkt naar kenteken datum dus?
Ja, gaat om kentekendatum. Alle type goedkeuringen gebaseerd op NEDC komen dan te vervallen. Dus de fabrikant kan 2 dingen doen, een nieuwe type goedkeuring aanvragen op basis van WLTP, of alle voorraad voor september op kenteken zetten en het model na september niet meer aanbieden. Zo biedt Lexus bijvoorbeeld de GS in Nederland niet meer nieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Terwijl de GS voor zijn klasse toch een prima verbruik en CO2 emissie heeft. Volgens mij heeft hij zelfs even in de 20% bijtelling gevallen ipv 25%.

Natuurlijk is het voordeel van een hybride in een meer realistische meetcyclus kleiner, maar een GS450h zal toch echt zuiniger moeten zijn dan een 540i ofzo.

Over WLTP: snelweg is nóg steeds veel te licht gewogen. Doe nou gewoon een cyclus bestaande uit snelweg, stad, gemengd / buitenwegen. Het verbruik en daarmee de CO2 emissie bepaal je op het gemiddelde van de twee hoogste deelcijfers. Dan kun je niet meer sjoemelen met een auto die zuinig is in de stad (start-stop, hybride aandrijving, klein electrisch bereik) maar op de snelweg met een hoog dak en de luchtweerstand van een blokhut door de mand valt.

Verder, budgetneutraal. Dus de BPM grenzen opschalen met de gemiddelde NEDC-WLTP afwijking. Stel dat alle auto’s gemiddeld 10% meer gaan verbruiken, dan is het fair om de schijven allemaal 10% te rekken en de tarieven per gram 10% te verlagen. Zo houdt de gemiddelde auto hetzelfe BPM bedrag.

Een auto die +5% verbruik doet in de nieuwe meetcyclus, wordt goedkoper. Een auyo die +15% doet, wordt duurder.

Als je de BPM niet schaalt, worden alle auto’s dlink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik denk dat het veel meer een discussie is voor dat ander topic, maar goed.

@VidaR-9 BMW is al begonnen met de conversie naar nieuwe regeling. Dus wat je nu bestelt qua waarde is ook wat je gaat krijgen (of iig heel dichtbij). Maar je heb nu al een 3 touring toch? En de nieuwe 3 komt al binnenkort (is het nou eind 2018 of begin 2019), dus vind het wel zonde eerlijk gezegd. Een 4 serie grancoupe niets voor je? Is ruim genoeg door de hatchback. En ook komt er een nieuwe is ie toch net iets anders. Alleen belachelijk duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-10 19:24
Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee om in een "oud" model te rijden, ik zie uitloopmodellen juist als een kans om meer uitrusting te bestellen met een vriendelijkere bijtelling, doorgaans bieden fabrikanten/importeurs leuke actiemodellen of kortingen op "oude" modellen zodra een opvolger of facelift is gepresenteerd.

Edit: in de context hierboven moet je dan wel wachten tot die pakketten op de genoemde BMW beschikbaar zijn

[ Voor 14% gewijzigd door jjkester op 11-05-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@gergs zelf ook druk geweest om die afweging te maken. Je hebt gelijk, ik rij nu al een 3 touring en het nieuwe model komt eraan. Echter is dit een van de weinige auto's waarbij ik niet na een jaar al een ander model wil. Als ik nu prive weer een auto zou moeten kopen, zou ik ook voor een F31 gaan, maar dan met meer vermogen en een automaat. Echt een heerlijke auto! En dat het nieuwe model komt is ook waar. Maar het zal me niets verbazen als het tot (na) de zomer 2019 duurt voordat de tourings met juiste motor / uitrusting leverbaar zijn. En daarnaast waarschijnlijk ook nog eens niet zo vol uitgerust als nu het uitloopmodel.

Een 320i Touring met M Sport Shadowline is gewoon lekker compleet. Met 19" en 2/3 aanvullende opties blijf je onder de 50k fiscale waarde. Dat zal met de nieuwe niet gaan lukken vermoed ik.

Dus obv bovenstaande de 320i gewoon toegevoegd aan het lijstje. Een vergelijkbare A4 (ok, wel met frisser en mooier interieur en systemen natuurlijk) is ook gewoon zo netto 40-50 euro duurder per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Zo'n Niro, is dat een straf?

300 is best veel geld, en een 320i is nou ook niet helemaal een "wow" auto met een dikke zescylinder enzo.
Ik zou waarschijnlijk voor de Niro gaan en die 300 in een potje stoppen om een motor van te rijden en zo nu en dan een sportwagen te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moet je wel de est van je budget ook op kunnen maken danwel uitbetaald krijgen. Das lang niet overal zo, sterker nog het is eerder uitzondering dan regel als je het mij vraagt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Bij ons krijg je wat je over hebt aan budget ook niet uitbetaald. Dat is gewoon voor t bedrijf. Wel jammer, anders kon je hoge bijtelling nog beetje compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:37
Oude werkgever betaalde 100% van de leaseonderschrijding uit. Nieuwe werkgever helaas slechts 60%, en ik betaal ook nog eens per maand 50 euro eigen bijdrage voor privegebruik.

Uiteraard is dit gecompenseerd in m'n loon bij overstap, maar het geeft wel aan hoe erg regelingen kunnen verschillen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Bij ons krijg je niet uitbetaald wat over is aan leasebudget helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:37:
Moet je wel de est van je budget ook op kunnen maken danwel uitbetaald krijgen. Das lang niet overal zo, sterker nog het is eerder uitzondering dan regel als je het mij vraagt.
Wij krijgen ook niks terug, maar die 300 euro/maand slaat dus op de besparing aan bijtelling. De Niro heb ik bekeken bij de dealer. Ziet er prima uit, alleen het huidige motorenaanbod komt vermogen tekort. Als ik overgebleven budget terug zou krijgen, zou ik waarschijnlijk iets rationeels nemen, zoals een Opel Insignia of een Skoda Octavia.
De echte 3 serie uitloop acties zijn er geloof ik nog niet. De 3 serie ziet er IMHO nog prima uit. Dus als de echte actie modellen komen dan overweeg ik die ook nog steeds. High Executive voor 1000 euro ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Z___Z schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:52:
[...]
Als ik overgebleven budget terug zou krijgen, zou ik waarschijnlijk iets rationeels nemen, zoals een Opel Insignia of een Skoda Octavia.
Maar als je nu iets in jouw ogen rationeels zou nemen zie je dat toch ook op je loonstrookje terug in lagere bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:52:
[...]

Als ik overgebleven budget terug zou krijgen, zou ik waarschijnlijk iets rationeels nemen, zoals een Opel Insignia of een Skoda Octavia.
Waarom zou je een irrationele keuze maken enkel omdat het kan? Omdat de rationele keuze jou persoonlijk geen voordeel geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@jongetje @Thorgrem Omdat het verschil in bijtelling tussen een Octavia/Insignia of een A4/3er/C hoogstens een paar tientjes is. Daar krijg je een veel betere auto voor terug. Als ik lease budget terug krijg, dan wordt het verschil snel een paar honderd euro, waarmee de rationele keuze dus een goedkopere auto wordt. Voor een paar tientjes verschil is een premium D segment de rationele keuze, terwijl voor een paar honderd verschil de wijzer omslaat naar de main stream merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
KrieuwNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Welke auto heb je besteld en wanneer is de geplande afleverdatum?

Bij mij geven ze voor een A4 op dat binnen nu en drie weken bestellen in augustus leveren is. En dus op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
VidaR-9 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:23:
[...]

Welke auto heb je besteld en wanneer is de geplande afleverdatum?

Bij mij geven ze voor een A4 op dat binnen nu en drie weken bestellen in augustus leveren is. En dus op tijd.
Nou dat zou heel mooi zijn. Ik heb 27 maart een A4 Avant besteld met verwachte leverdatum eind juni. Maar een bevestiging van de fabriek is er nog niet. Op Duitse fora veel berichten over enorme levertijden wegens het omstellen naar nieuwe motoren wegens de WLTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Z___Z schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:36:
@jongetje @Thorgrem Omdat het verschil in bijtelling tussen een Octavia/Insignia of een A4/3er/C hoogstens een paar tientjes is.
Een paar tientjes? Een beetje aangeklede Octavia kost zeg 32 duizend euro en een A4 lease edition 44 duizend (en dan tikte elke optie zo minimaal duizend euro bij). Als de bijtelling van een Octavia rond de 250 euro is, dan is die A4 80euro netto duurder per maand. Dat vind ik geen paar tientjes... Maar dat is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze :)

Ik rijd ook een Octavia maar als ik het salaris en budget had zou ik ook een A6 rijden ;) , alleen ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en heb daar andere prioriteiten in.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 11-05-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Een paar tientjes? Een beetje aangeklede Octavia kost zeg 32 duizend euro en een A4 lease edition 44 duizend (en dan tikte elke optie zo minimaal duizend euro bij). Als de bijtelling van een Octavia rond de 250 euro is, dan is die A4 80euro netto duurder per maand. Dat vind ik geen paar tientjes... Maar dat is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze :)

Ik rijd ook een Octavia maar als ik het salaris en budget had zou ik ook een A6 rijden ;) , alleen ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en heb daar andere prioriteiten in.
De Octavia kost zo’n 800 euro/maand en de A4 880 euro/maand, als ik vergelijk met privé rijden met reiskostenvergoeding+(geen) bijtelling versus leaseauto van de zaak. Dus in die verhouding is die 80 euro voor mij dus tientjes werk. Het is maar hoeveel waarde je hecht aan een auto. Ik iets boven gemiddeld denk ik, anderen misschien gemiddeld of onder gemiddeld.
Een Niro EV zal op 500-600 uitkomen. Wat ik dan weer wel significant goedkoper vind. Andere EV’s die nu op de markt zijn of binnenkort op de markt komen zijn of te klein, of een te klein bereik, of te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Is die Niro al te bestellen dan aangezien je het over 600/maand hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Faddermakker schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:46:
Is die Niro al te bestellen dan aangezien je het over 600/maand hebt?
Nog niet, maar ik verwacht niet dat hij ver boven de 50k uitkomt, gezien de prijs van de huidige aandrijflijnen. Die 600 is dus niet de lease prijs die ik verwacht, maar mijn persoonlijke kosten eraan. Dus bijtelling plus het missen van reiskostenvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Nofi, maar toen ik de Octavia een beetje fatsoenlijk aankleede zat ik toch echt boven de 40k. Diesel, dat wel.

Pagina: 1 ... 22 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.