Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.524 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
NL_Scratch schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:15:
Is er ergens een calculator beschikbaar om prijzen terug te rekenen zonder BPM en BTW?
Stel het budget is 20.000 voor een auto ex BPM en BTW, dan vindt ik dat nu een beetje lastig in te schatten waar je op uit komt. Is dat een VW Polo of ga je richting een passat kijken?
Dat gaat niet. De BTW is wel te doen (trek er 21 procent vanaf) maar de BPM is gekoppeld aan de gewichtsklasse en uitstoot van de auto en dat is bij elke auto (en zelfs motor in de auto) anders.

Kijk eens welke auto je wilt en kijk dan in de tabel om de BPM en BTW bedragen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ankona schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:49:
Mazda wil je niet met automaat (tenminste, dat heb ik van horen zeggen)
Valt reuze mee, ik vond persoonlijk de CX-5 bijvoorbeeld stukken fijner rijden met automaat dan de Renault Talisman (even puur op de schakelbak gelet dan natuurlijk, aangezien het wezenlijk andere auto's en modellen zijn)

Ontbreken van de turbo is even wennen, maar zodra je daar rekening mee houdt rijdt hij heerlijk.
Het is dat de Seat Ateca wat meer moderne snufjes heeft en ik de DSG automaat daarin nog fijner vond rijden, anders had ik zelf voor de Mazda gekozen, want qua uiterlijk en afwerking wint die het toch wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Arachnan op 30-04-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:45
NL_Scratch schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:15:
Is er ergens een calculator beschikbaar om prijzen terug te rekenen zonder BPM en BTW?
Stel het budget is 20.000 voor een auto ex BPM en BTW, dan vindt ik dat nu een beetje lastig in te schatten waar je op uit komt. Is dat een VW Polo of ga je richting een passat kijken?
Kijk gewoon op de Belgische site en reken 21% BTW terug? Er zitten onderling wat verschillen in uitrusting, maar orde grootte zullen die prijzen wel overeen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ben ik nou de enige die nieuwsgierig is naar de reden achter die vraag? Waarom zou een budget ex BPM en ex BTW relevant zijn? (ik zou ook wel buiten de belastingen om willen shoppen :P )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:45:
@Iamhere Gaat de CLA niet door?
Suv.. Ja wil je "echte" m.a.w. 4x4 of een "suv look"?
Een 4x4 met je budget (750eur ex toch?) zijn niet zo heel veel.
Zelfs de Jeep Compass past niet in de budget.
Mazda CX5 ook niet (4x4 pas bij de topmodellen)

Wat nog binnen je budget (egte 4x4):
- Toyota Rav4
- Skoda Kodiaq
- Seat Ateca
- VW T-Roc
CLA kan wel doorgaan, maar ben bang dat deze te 'gedateerd' is voor 48 maanden. Geen digitale cockpit, geen ACC, lane assist etc. (icm met business pakket althans). Ik ben bang dat dit gaat storen.

Een Tiguan R line business zou ook nog passen overigens, althans bij Athlon.(met beetje overschrijding) Vind ik een serieuze kandidaat, echter hele lange levertijd.

Qashqai, Sportage etc. Worden met automaat gelijk erg prijzig.

Een 'echte' SUV hoeft niet overigens. Überhaupt een SUV niet, maar ik twijfel te erg aan de CLA sb om hem te bestellen zonder naar de rest te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kodiaq is een bakbeest idd. Kijk ook ff bij Hyundai (Santa Fe), is ook een lekker lompe bak. Evt Jeep.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 02:54
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:12:
[...]

CLA kan wel doorgaan, maar ben bang dat deze te 'gedateerd' is voor 48 maanden. Geen digitale cockpit, geen ACC, lane assist etc. (icm met business pakket althans). Ik ben bang dat dit gaat storen.

Een Tiguan R line business zou ook nog passen overigens, althans bij Athlon.(met beetje overschrijding) Vind ik een serieuze kandidaat, echter hele lange levertijd.

Qashqai, Sportage etc. Worden met automaat gelijk erg prijzig.

Een 'echte' SUV hoeft niet overigens. Überhaupt een SUV niet, maar ik twijfel te erg aan de CLA sb om hem te bestellen zonder naar de rest te kijken.
Precies wat ik heb gezegd paar pagina terug.. gergs in "Keuze leaseauto - Deel 5"
De CLA wordt wrs binnenkort vernieuwd omdat de A klasse al vernieuwd is, en de A klasse sedan al onthuld is (oke het is nu voor china, maar je ziet dat alles die op de a klasse gebasseerd is wordt vernieuwd)
Als je digitale cockpit, acc, enz. wilt, dan is audi A3 limousine wel erg dichtbij je wens.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:43:
[...]

Precies wat ik heb gezegd paar pagina terug.. gergs in "Keuze leaseauto - Deel 5"
De CLA wordt wrs binnenkort vernieuwd omdat de A klasse al vernieuwd is, en de A klasse sedan al onthuld is (oke het is nu voor china, maar je ziet dat alles die op de a klasse gebasseerd is wordt vernieuwd)
Als je digitale cockpit, acc, enz. wilt, dan is audi A3 limousine wel erg dichtbij je wens.
Heb ik ook naar gekeken, maar als ik de configurator van Athlon gebruik en ik vink aan wat je hierboven noemt komt ik heel ruim over budget uit:

1.0 TFSI ultra s-tronic sport
Metallic lak
Assistentiepakket
Lease edition pakket
Audi virtual cockpit
MMI plus
Achteruitrij camera

Ik kom er in die configurator echter niet helemaal uit want volgens mij selecteert hij zaken dubbel (zoals los ACC terwijl dit in het assistentiepakket hoort).
Daarnaast heb je dan nog geen S-line in en exterieur.

De nieuwe cla komt eind 2019 en de a sedan eind 2018 volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je een echte 4x4 zoekt is een Subaru XV of Impreza ook onder de 40k aardig vol te hangen met automaat. XV is min of meer een opgeruigde Impreza, dus ze lijken aardig op elkaar. Veiligheidssystemen zijn bij de tijd, maar geen digitale cockpit.
CX-5 of andere C-segment gaat al gauw boven de 40k met automaat en wat leuke opties. Als de Kodiaq je te groot is maar je wel VAG wil rijden kan je ook naar de Skoda Karoq of Seat Ateca kijken. Zijn beide iets goedkoper en kleiner dan de Tiguan volgens mij. Qashqai/Kadjar lukt wss ook wel, X-trail verwacht ik niet?
Of als je VAG wil maar niet zo'n eenheidsworst, is de Ocatavia scout misschien nog wat?

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 30-04-2018 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@Iamhere

Je zou eerst de lease edition kunnen kiezen en daarna de assistentiepakket en dan virtual cockpit.
Dan heeft ie alles wat je wil en volgens directlease kom je op 673 eur incl automaat en metallic lak.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Je kan dus overwegen of je dan niet beter de s-line edition kies. Is goedkoper zeker als je s-line ext en interieur wilt. Deze kom neer op 717 eur en behoorlijk compleet (met s-line krijg je audi sound, climatecontrol, lichtpakket, etc etc)

Bij de audi moet je eerst de 'edition' kiezen en dan wordt de rest geodkoper geloof ik.
Maar nee je hoef dan geen MMI plus en ACC los weer aan te vinken.

Als ik jou was dan zou ik de metallic lak maar weglaten en voor de 1.5tfsi gaan, ding is echt fijn.
Past nog steeds in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 11:09
Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto a.d.h.v. onderstaande eisen.

Leasebudget: €600 (zonder eigen bijdrage), maximaal €750 (alles boven de €600 is eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 40000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG (Audi, Skoda, Seat & Volkswagen). Audi (te duur) en Skoda (niet mooi) vallen af
Overige afhankelijkheden: Winterbanden zijn verplicht en het mag geen 3 deurs zijn of sportuitvoering (GTI)
Specifieke wensen: DSG, stoelverwarming (inbreng van de vrouw) & indien mogelijk digitaal instrumenten paneel
Uiteindelijke keuze: n.n.t.b.

Ik heb inmiddels in een aantal auto's gereden en hiervan offertes laten maken (LM is een lokale partij zonder online calculator) die nu bij de LM liggen zodat ik een leasebedrag te horen krijg. Persoonlijke voorkeur is nabij het leasebedrag van €600 te blijven zitten en zoveel mogelijk auto hiervoor te krijgen.

Wat overweeg ik?
Seat Leon FR Business Intense 1.4 110kW (met en zonder DSG)
* Achteruitrijcamera
* Virtual cockpit
* Lm velgen 18 inch perfomr bic
* Upgrade winter
* Full Led

Seat Arona FR Business Intense 1.5 110 kW (6 versn hand)
* Dab Plus
* Full Led
* Lm velgen 18 inch performance
* Upgrade winter

Seat Arona FR Business Intense 1.0 85 kW (7 versn DSG)
* Dab Plus
* Full Led
* Upgrade winter

Volkswagen Polo Highline 1.0 85 kW (7 versn DSG)
* Executive Pakket
* 17 lm velgen bonneville
* DAB
* R-line ex- en interrieurpakket
* Keyless access
* 65% getint glas achter
* Winterpakket
* Led pakket
* Achteruitrijcamera
* Telefoon draadloos opladen
* Active Info Display

Zoals al gezegd hoor ik vandaag of morgen de leasebedragen van deze configuraties. Ik heb ook naar een Golf gekeken, maar deze was te duur voor mijn gevoel in de lease. De Seat Ibiza blijft ook nog een optie mocht de Polo te duur zijn. Ook twijfel ik een beetje over een T-Roc, ook al gaat die meer kosten dan €600 in de maand. Ik hoor graag waarom je voor een specifieke auto zou kiezen en of je dit uitrustingsniveau zou aanhouden. Ook ben ik wel op zoek naar leuke T-Roc configuraties (die passen bij bovenstaande richtlijnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wicked_fool schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:22:

Merkbeleid, zo ja, welke: VAG (Audi, Skoda, Seat & Volkswagen). Audi (te duur) en Skoda (niet mooi) vallen af
Met een relatief mager budget en een door de werkgever al opgelegde beperking van alleen een deel van VAG ook nog eens de helft daarvan op basis van eigen voorkeuren wegstrepen, is dat niet wat voorbarig / optimistisch?
Ik hoor graag waarom je voor een specifieke auto zou kiezen en of je dit uitrustingsniveau zou aanhouden.
Dat is volstrekt irrelevant, wat wij vinden. Het gaat er bij jouw keuze om wat jij wil. Als ik dan toch wat zou noemen, dan kijk ik alleen even naar de Polo configuratie die je opschrijft:

* Keyless access
* 65% getint glas achter
* Achteruitrijcamera

Ik ga er vanuit dat dit opties zijn. Zo ja, dan totaal overbodig, zeker als je al op budget moet letten. Telefoon, kan ook met draadje. R-line, het is een Polo, geen Porsche. Getint glas, waar is dat voor nodig? Zo veel schijnt de zon hier niet in Nl (want dat is waar het voor is). Keyless access: zolang je de sleutel weer bij starten nodig hebt zal je m toch moeten pakken. Achteruitrijcamera, het is een Polo. Die is kort en heeft een rechte achterkant. What could possibly go wrong?
Ook ben ik wel op zoek naar leuke T-Roc configuraties (die passen bij bovenstaande richtlijnen).
www.vw.nl, doorklikken naar de configurator.

[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-05-2018 13:27 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:22:
Met een relatief mager budget en een door de werkgever al opgelegde beperking van alleen een deel van VAG ook nog eens de helft daarvan op basis van eigen voorkeuren wegstrepen, is dat niet wat voorbarig / optimistisch?
Het budget zonder eigen bijdrage is inderdaad niet heel ruim en de keuze word inderdaad beperkt door mij om 2 van de 4 merken weg te strepen. Het is wat je hieronder schrijft een persoonlijke keuze en dan helpt het om de opties te verkleinen.
Dat is volstrekt irrelevant, wat wij vinden. Het gaat er bij jouw keuze om wat jij wil.
Ik maak uiteindelijk zelf de keuze, maar andere mensen denken en kijken anders tegen bepaalde zaken aan (net zoals jij hieronder).
Als ik dan toch wat zou noemen, dan kijk ik alleen even naar de Polo configuratie die je opschrijft:

* Keyless access
* 65% getint glas achter
* Achteruitrijcamera

Ik ga er vanuit dat dit opties zijn. Zo ja, dan totaal overbodig, zeker als je al op budget moet letten. Telefoon, kan ook met draadje. R-line, het is een Polo, geen Porsche. Getint glas, waar is dat voor nodig? Zo veel schijnt de zon hier niet in Nl (want dat is waar het voor is). Keyless access: zolang je de sleutel weer bij starten nodig hebt zal je m toch moeten pakken. Achteruitrijcamera, het is een Polo. Die is kort en heeft een rechte achterkant. What could possibly go wrong?
Totaal met je eens dat dit allemaal zaken zijn die meer luxe toevoegen in het gebruik of de uitstraling. Heb je het echt allemaal nodig, vast niet. Maar dit is het uitgangspunt voor het berekenen van het leasebedrag, hierna kan ik eventueel gaan strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@AllSeeyinEye haha, ik ben grootendeels met je eens maar de R line is wel oke hoor, ten minste, ziet er leuk uit. maar idd, een polo is een polo. Ipv R line zou ik gwn grotere velgen eronder en klaar.

@wicked_fool
Je combi van km en duur komen te hoog zowel bij de leaseplan en directlease calculator.
Maar een T-Roc kaal zou kunnen passen binnen 600 budget.
Een T-Roc 1.5 DSG Style met als extra winterpakket en virtual cockpit komt neer op 616 euro.
Maar dit is op basis van 35000 km. Hoger wilt ie niet.
Van 30000 naar 35000 km is de verschil ong 20 eur, dus denk aan dat met je 40000km dat het wrs rond 635-640eur uitkomt.

De seat leon bijvoorbeeld, zoals hierboven door jou gekozen komt neer op 600 eur obv 60m 35000km.
Het scheelt ook rond de 20 eur van 30000 naar 35000, dus denk dat het rond de 620 eur komt bij 40000.
De led koplampen zijn 1100 eur. Zonder de led koplamp is het 578eur wat betekent dat met de 20eur van 5000km verschil ben je net binnen je budget.

[ Voor 8% gewijzigd door SirLct op 01-05-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

gergs schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:49:

[...]

Maar dit is op basis van 35000 km. Hoger wilt ie niet.
Van 30000 naar 35000 km is de verschil ong 20 eur, dus denk aan dat met je 40000km dat het wrs rond 635-640eur uitkomt.

[...]
Dit komt door het feit dat een benzine aan een maximale kilometrage zit tussen 150.000 en 175.000 km, daarna moet de auto uit de lease zijn. Bij een diesel is dat normaal gesproken wat hoger en, wat ik merk, ook per leasemij verschillend.

Vorige week een bestelling geplaatst voor een benzine-auto, bij Leaseplan is de maximale kilometrage 165.000 km. Wij kunnen dus enkel 30.000 p/j + 5 jaar kiezen, een hogere jaarkilometrage zorgt ook automatisch voor een kortere looptijd.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:34:
@Iamhere

Je zou eerst de lease edition kunnen kiezen en daarna de assistentiepakket en dan virtual cockpit.
Dan heeft ie alles wat je wil en volgens directlease kom je op 673 eur incl automaat en metallic lak.
Je kan dus overwegen of je dan niet beter de s-line edition kies. Is goedkoper zeker als je s-line ext en interieur wilt. Deze kom neer op 717 eur en behoorlijk compleet (met s-line krijg je audi sound, climatecontrol, lichtpakket, etc etc)

Bij de audi moet je eerst de 'edition' kiezen en dan wordt de rest geodkoper geloof ik.
Maar nee je hoef dan geen MMI plus en ACC los weer aan te vinken.

Als ik jou was dan zou ik de metallic lak maar weglaten en voor de 1.5tfsi gaan, ding is echt fijn.
Past nog steeds in je budget.
Thanks!!
Ik ben niet achterlijk, en goed thuis in de auto industrie, maar Audi maakt het wel erg ingewikkeld.

MMI plus is wel verplicht bij de Virtual cockpit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Iamhere haha ja soms zijn die opties erg ingewikkeld.
Je hoeft in principe alleen de Virtual Cockpit af te vinken en dan gaat ie automatisch de MMI plus ook meenemen. Vandaar dat de "edition" soms goedkoper kan zijn want hier zit de MMI al inbegrepen, dus je betaalt dan alleen de verschil tussen std en de plus. Zoiets iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:32:
@Iamhere haha ja soms zijn die opties erg ingewikkeld.
Je hoeft in principe alleen de Virtual Cockpit af te vinken en dan gaat ie automatisch de MMI plus ook meenemen. Vandaar dat de "edition" soms goedkoper kan zijn want hier zit de MMI al inbegrepen, dus je betaalt dan alleen de verschil tussen std en de plus. Zoiets iig.
Duidelijk! Het gekke is dat zowel de lease en s- edition niet in de Athlon calculator te vinden zijn.

Andere vraag: iemand het al eens voor elkaar gekregen om een jong gebruikte auto in de lease onder te brengen? Voor de bijtelling niet interessant, maar gezien de afschrijving minder is wellicht wel in de leaseprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto a.d.h.v. onderstaande eisen.

Leasebudget: €600 (zonder eigen bijdrage), maximaal €750 (alles boven de €600 is eigen bijdrage)
Overige afhankelijkheden: Winterbanden zijn verplicht en het mag geen 3 deurs zijn of sportuitvoering (GTI)
Specifieke wensen: DSG, stoelverwarming (inbreng van de vrouw) & indien mogelijk digitaal instrumenten paneel

Ik heb inmiddels in een aantal auto's gereden en hiervan offertes laten maken (LM is een lokale partij zonder online calculator) die nu bij de LM liggen zodat ik een leasebedrag te horen krijg. Persoonlijke voorkeur is nabij het leasebedrag van €600 te blijven zitten en zoveel mogelijk auto hiervoor te krijgen.

Wat overweeg ik?
* Achteruitrijcamera
* Virtual cockpit
* Upgrade winter
* Full Led

* Dab Plus
* Full Led
* Upgrade winter

* Dab Plus
* Full Led
* Upgrade winter

* Executive Pakket
* DAB
* Keyless access
* 65% getint glas achter
* Winterpakket
* Led pakket
* Achteruitrijcamera
* Active Info Display

Zoals al gezegd hoor ik vandaag of morgen de leasebedragen van deze configuraties. Ik heb ook naar een Golf gekeken, maar deze was te duur voor mijn gevoel in de lease. De Seat Ibiza blijft ook nog een optie mocht de Polo te duur zijn. Ook twijfel ik een beetje over een T-Roc, ook al gaat die meer kosten dan €600 in de maand. Ik hoor graag waarom je voor een specifieke auto zou kiezen en of je dit uitrustingsniveau zou aanhouden. Ook ben ik wel op zoek naar leuke T-Roc configuraties (die passen bij bovenstaande richtlijnen).
Bedenk wel dat je €9.000 weggooit aan eigen bijdrage op de totale lease termijn. Dat is best wel een aardig bedragje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:22:
[...]

Bedenk wel dat je €9.000 weggooit aan eigen bijdrage op de totale lease termijn. Dat is best wel een aardig bedragje.
Eigen bijdrage kun je weer van de bruto bijtelling afhalen dus je beredernering gaat sowieso mank. En waarom is het weggegooid geld? Je hebt toch 5 jaar (meer) plezier van je auto?

:z

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Eigen bijdrage kun je weer van de bruto bijtelling afhalen dus je beredernering gaat sowieso mank. En waarom is het weggegooid geld? Je hebt toch 5 jaar (meer) plezier van je auto?

Maar die bijtelling is weer hoger omdat je een duurdere auto hebt....

hoe dan ook, extra bijbetalen biedt mogelijkheden, maar stiekem maakt het het leasen wel snel erg duur.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:56
Een aantal weken terug de Nissan Qashqai dCi 110 Business Edition besteld. Wat mij betreft veel auto voor het geld. Past precies binnen mijn budget van 750 euro, excl. brandstof (obv 40.000km, 48 maanden).
Nu komt het: er was eerst sprake van precies mijn model en kleur op voorraad, verwachte levering week 16. Dit werd vervolgens week 19 en gisteren plotseling het bericht dat de verwachte leverdatum in september (!) zou zijn. Reden: de nieuwe co2 regeling (WLTP), waardoor levertijden enorm lijken op te lopen.
Hebben meer mensen hier last van? Of ligt dit aan mijn leasemaatschappij (kleine partij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

PointyMaximus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:32:
Een aantal weken terug de Nissan Qashqai dCi 110 Business Edition besteld. Wat mij betreft veel auto voor het geld. Past precies binnen mijn budget van 750 euro, excl. brandstof (obv 40.000km, 48 maanden).
Nu komt het: er was eerst sprake van precies mijn model en kleur op voorraad, verwachte levering week 16. Dit werd vervolgens week 19 en gisteren plotseling het bericht dat de verwachte leverdatum in september (!) zou zijn. Reden: de nieuwe co2 regeling (WLTP), waardoor levertijden enorm lijken op te lopen.
Hebben meer mensen hier last van? Of ligt dit aan mijn leasemaatschappij (kleine partij)?
Zoek eens in dit topic naar WLTP, daar heb ik eerder ook al wat over gepost. Je bent dus helaas niet de enige die door de WLTP-norm een serieuze vertraging in levertijd voor zijn kiezen krijgt. Sterker nog, door deze regeling heb ik mijn order gecancelled en ben voor een andere auto gegaan.

Wat ik van je bericht niet goed begrijp is dat er sprake lijkt te zijn van een voorraadauto, ik dacht dat voorraadauto's nog gewoon direct op kenteken gezet konden worden, maar kennelijk zal de typekeuring dan ook zijn vervallen en is dan ook geen optie meer om toch een snelle levering te krijgen – tenzij de voorraadauto al op kenteken staat maar dat is dan weer veel ongunstiger in de leaseprijs.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:21:
[...]

Duidelijk! Het gekke is dat zowel de lease en s- edition niet in de Athlon calculator te vinden zijn.

Andere vraag: iemand het al eens voor elkaar gekregen om een jong gebruikte auto in de lease onder te brengen? Voor de bijtelling niet interessant, maar gezien de afschrijving minder is wellicht wel in de leaseprijs?
De editions zijn pas beschikbaar vanaf sport uitvoering, dus niet in de basis of style uitvoering.

Gebruikte auto leasen kan juist duurder zijn. LM hanteert andere afschrijvingsmethode, onderhoudskosten reservering, etc etc waardoor het duurder kan zijn dan zelfde auto maar dan nieuw. Meer hierover denk ik beter gevraagd te worden in de andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Ik heb een tijdje terug hier ook advies gevraagd en ben toen goed geholpen door jullie met betrekking tot SUV(-achtige) auto's, maar had toen nog geen inloggegevens van de leasemij.

Nu blijkt dat die SUV's blijkbaar buiten mijn budget vallen omdat dit de specs moeten zijn: Diesel, 35k KM per jaar, 48 maanden.
Ik weet niet waarom die dan ineens buiten mijn budget van ca. €600 (lijkt meer te zijn, aangezien sommige auto's die ik wel te zien krijg in mijn lijstje ook boven de 600 qua lease bedrag zitten, vermoedelijk dat ik tot ongeveer 680 à 700 met opties kan vullen voordat die piept dat het buiten mijn budget valt)

Maar goed, dus maar afgestapt van het idee van een mooie SUV want ja die staan toch niet in mijn lijstje
Dan maar een station als next best thing?

Hierin zijn de keuzes qua station waarbij ik ook de opties kan krijgen die ik wil: Clio Estate, Megane Estate of Fabia Combi

Wat zou hierin het beste aan te raden zijn? Ik zie hier redelijk vaak de Fabia terugkomen, maar wat zijn de voordelen t.o.v de andere 2 of maakt het helemaal geen verschil en is het echt puur voorkeur?

Of raden jullie aan om beter voor een hatchback te gaan waarbij mijn keuzes vooral zijn: Clio, Megane, Ibiza, Polo/Golf, Mazda 2, Hyundai i30 of Astra?

Edit: Overigens, ik snap helemaal niet zo goed wat nou het verschil is tussen alle edities van een bepaald model? Business, Eco, Zen, Greentech :?
Zegt mij allemaal niks, behalve dat de prijzen verschillen
Waar moet ik hierbij vooral op letten/wat zijn hierin de beste keuzes?

[ Voor 10% gewijzigd door FT Twisty op 02-05-2018 10:42 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 16:08

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Santho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:39:
Edit: Overigens, ik snap helemaal niet zo goed wat nou het verschil is tussen alle edities van een bepaald model? Business, Eco, Zen, Greentech :?
Hiervoor kun je het makkelijkste naar de website van de fabrikant en de prijslijst downloaden, meestal zie je daar erg makkelijk de verschillen (met bijvoorbeeld bolletjes wat er wel/niet standaard is).

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 13:49
[...]
Hierin zijn de keuzes qua station waarbij ik ook de opties kan krijgen die ik wil: Clio Estate, Megane Estate of Fabia Combi

Wat zou hierin het beste aan te raden zijn? Ik zie hier redelijk vaak de Fabia terugkomen, maar wat zijn de voordelen t.o.v de andere 2 of maakt het helemaal geen verschil en is het echt puur voorkeur?

Of raden jullie aan om beter voor een hatchback te gaan waarbij mijn keuzes vooral zijn: Clio, Megane, Ibiza, Polo/Golf, Mazda 2, Hyundai i30 of Astra?
[...]
Je kan het beste bepalen wat je nodig hebt qua ruimte, als je twijfelt tussen een hatchback en een station.
Voor het vergelijken kan je kijken op autozine.nl.

Ik rij nu een Clio hatchback maar de volgende auto gaat toch een auto worden met meer kofferruimte omdat ik dat nodig ga hebben. Verder is het een fijne auto. Verschil met Megane is ruimte en comfort. Skoda's staan garant voor meer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug hier ook advies gevraagd en ben toen goed geholpen door jullie met betrekking tot SUV(-achtige) auto's, maar had toen nog geen inloggegevens van de leasemij.

Nu blijkt dat die SUV's blijkbaar buiten mijn budget vallen omdat dit de specs moeten zijn: Diesel, 35k KM per jaar, 48 maanden.
Ik weet niet waarom die dan ineens buiten mijn budget van ca. €600 (lijkt meer te zijn, aangezien sommige auto's die ik wel te zien krijg in mijn lijstje ook boven de 600 qua lease bedrag zitten, vermoedelijk dat ik tot ongeveer 680 à 700 met opties kan vullen voordat die piept dat het buiten mijn budget valt)

Maar goed, dus maar afgestapt van het idee van een mooie SUV want ja die staan toch niet in mijn lijstje

Je noemt een aantal B-segmenters en een aantal C-segmenters. Kortweg zou je op een B-segmenter inleveren aan ruimte(wielbasis) en rust-bij-rijden(wielbasis en basiscomfort) t.o.v. een C-segmenter, maar kan je vast voor meer comfort-opties kiezen zoals automaat/ACC/leder/etc. Zeg maar een kale ruime versus een comfy kleine. Die keuze moet je zelf maken. Als je kiest voor B-segment: de Clio staat erom bekend 'een klasse hoger' te voelen, en persoonlijk ben ik wel Mazda-fan (vooral benzine). C-segment: Opel is er veel aan gelegen de Astra weer tot een succes te maken, die zou ik iig bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

RobinJB schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:54:
[...]

Hiervoor kun je het makkelijkste naar de website van de fabrikant en de prijslijst downloaden, meestal zie je daar erg makkelijk de verschillen (met bijvoorbeeld bolletjes wat er wel/niet standaard is).
Ah top, dank je, had ik niet aan gedacht! Zag voorheen alleen de opties/accessoires, maar had niet gezien dat ze hier ook de verschillende edities toelichten
Speedyco schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:02:
[...]

Je kan het beste bepalen wat je nodig hebt qua ruimte, als je twijfelt tussen een hatchback en een station.
Voor het vergelijken kan je kijken op autozine.nl.

Ik rij nu een Clio hatchback maar de volgende auto gaat toch een auto worden met meer kofferruimte omdat ik dat nodig ga hebben. Verder is het een fijne auto. Verschil met Megane is ruimte en comfort. Skoda's staan garant voor meer ruimte.
Ik heb zelf ruim 3 jaar een Clio hatchback gehad, dus op zich niet zo erg happig om wederom hetzelfde te nemen. Ben wel toe aan iets nieuws eigenlijk, en denk zelf dat ik meer baat heb bij meer kofferruimte.
Ik zou vaker op vakantie willen met de auto en dan is die kofferruimte zeker prettig

Bedankt voor de info en de link, ik ga even vergelijken :)
desmond schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Je noemt een aantal B-segmenters en een aantal C-segmenters. Kortweg zou je op een B-segmenter inleveren aan ruimte(wielbasis) en rust-bij-rijden(wielbasis en basiscomfort) t.o.v. een C-segmenter, maar kan je vast voor meer comfort-opties kiezen zoals automaat/ACC/leder/etc. Zeg maar een kale ruime versus een comfy kleine. Die keuze moet je zelf maken. Als je kiest voor B-segment: de Clio staat erom bekend 'een klasse hoger' te voelen, en persoonlijk ben ik wel Mazda-fan (vooral benzine). C-segment: Opel is er veel aan gelegen de Astra weer tot een succes te maken, die zou ik iig bekijken.
Ah ok, ik zal mij daar eens in verdiepen in die segmenten. Ik wist niet dat er zo'n verschil tussen zat

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Santho misschien eerst handig te bepalen waarvoor en hoe je de auto wilt gebruiken.

Heb je kinderen of staan die op de planning komende 4 jaar? Vanwege alle zooi die je dan meeneemt zou ik voor een station gaan.

Ben je zelf lang of kort? Als je een beetje bovengemiddeld lang bent (>180) zou ik bij veel B-segmenters (Polo, Ibiza etc.) even goed proefrijden of je daar goed in zit. De stoelen zijn vaak wat kleiner dan bij C-segmenters (Golf/Leon)

Rij je veel of weinig? Als je veel rijdt zou ik een auto willen met goede stoelen (zie vorig punt) en liefst ook een beetje power om op de snelweg mee te komen. Zou dan heel grofweg kijken naar auto's met iig >100PK.

Heb zelf als voorloopauto een tijdje een Seat Ibiza (model 2012) gehad, maar bij langere ritten kreeg ik met mijn gemiddelde lengte (180) al last van mijn benen en rug. Heb daarna een Seat Leon genomen en dat zit stukken ruimer.

Qua optiepakketten hebben de meeste merken wel iets met 'business' in de naam. Je hebt dan meestal navigatie/cruisecontrol/automatische airco en dat soort noodzakelijke opties.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 02-05-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Palomar schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:11:
@Santho misschien eerst handig te bepalen waarvoor en hoe je de auto wilt gebruiken.

Heb je kinderen of staan die op de planning komende 4 jaar? Vanwege alle zooi die je dan meeneemt zou ik voor een station gaan.

Ben je zelf lang of kort? Als je een beetje bovengemiddeld lang bent (>180) zou ik bij veel B-segmenters (Polo, Ibiza etc.) even goed proefrijden of je daar goed in zit. De stoelen zijn vaak wat kleiner dan bij C-segmenters (Golf/Leon)

Rij je veel of weinig? Als je veel rijdt zou ik een auto willen met goede stoelen (zie vorig punt) en liefst ook een beetje power om op de snelweg mee te komen. Zou dan heel grofweg kijken naar auto's met iig >100PK.

Heb zelf als voorloopauto een tijdje een Seat Ibiza (model 2012) gehad, maar bij langere ritten kreeg ik met mijn gemiddelde lengte (180) al last van mijn benen en rug. Heb daarna een Seat Leon genomen en dat zit stukken ruimer.

Qua optiepakketten hebben de meeste merken wel iets met 'business' in de naam. Je hebt dan meestal navigatie/cruisecontrol/automatische airco en dat soort noodzakelijke opties.
Nee ik heb geen kinderen of in de planning. Dus dat scheelt wel
Ik ben 175cm lang en merkte bij de Clio hatchback vaak last van mijn rug te krijgen, waardoor ik zo'n Lidl mat op de stoel had gelegd. Dit hielp wel iets, maar nog steeds niet ideaal

Ik heb een woon-werk rit van gemiddeld 2 - 3 uur per dag, vaak in weekenden of vrije dagen ook gauw geneigd om een ver stukje te gaan rijden, dus comfort staat inderdaad wel voorop

Qua opties is voor mij vooral belangrijk inderdaad navigatie/airco & wil heel graag minimaal parkeersensoren achter. Indien ook voor & achteruitrijcamera mogelijk is dan is dat nog beter
(Tja, stereotypische vrouw hè :> )

Zou een station te traag aanvoelen op de snelweg of valt dat wel mee?
Ik rij momenteel in een Hyundai i20 benzine, qua optrekken niet heel super maar gaat prima op de snelweg voor mijn gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:38

Wat overweeg ik?
* Achteruitrijcamera
* Virtual cockpit
* Upgrade winter
* Full Led

* Dab Plus
* Full Led
* Upgrade winter

* Dab Plus
* Full Led
* Upgrade winter

* Executive Pakket
* DAB
* Keyless access
* 65% getint glas achter
* Winterpakket
* Led pakket
* Achteruitrijcamera
* Active Info Display

Ik zou het een eenvoudige keuze vinden :P

De Polo heeft misschien een hele hoop opties, maar blijft de kleinste auto van deze modellen. 40k km kan natuurlijk wel, maar ik zou wat meer auto willen. Je budget gaat voor een gedeelte naar uiterlijke verschillen maar zoals al eerder opgemerkt: het blijft een Polo. 116pk is niet verkeerd, maar ook niet bijzonder. Ik zou 'm niet kiezen.

De Arona's zouden voor mij ook afvallen. Je sleept vooral een hoop meer gewicht mee waar je eigenlijk niks mee doet, zeker niet als je kilometers gaat trekken op de snelweg. Die hoge zit is leuk als je wat ouder bent en/of met hogere snelheid over drempels wil stuiteren en/of het zicht van de persoon achter je op de persoon voor je wil afnemen.
Misschien heb ik een algemene afkeur tegen SUV's :P

Blijft over een Seat Leon, dik in de opties met het FR-pakket, by far de beste PK/gewichtsverhouding, ziet er sowieso naar mijn mening erg goed uit. Veel ruimer dan een Polo (Leon = Golf). Qua prijs is het misschien wel de goedkoopste. Met zoveel kilometers zou ik de DSG er onder plakken voor wat extra comfort.

Daarnaast zou ik Audi niet te snel voorbij lopen, afhankelijk van de leasemaatschappij zijn die prijzen nog enigszins acceptabel, misschien zit er wel een A3 in.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Mag alleen als het bijdrage is voor prive gebruik, niet omdat je over budget gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:09:
[...]

Mag alleen als het bijdrage is voor prive gebruik, niet omdat je over budget gaan!
Klopt, maar mijn werkgever (en waarschijnlijke vele andere) boeken dit toch netjes als eigen bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
RomeoJ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:32:
[...]

Zoek eens in dit topic naar WLTP, daar heb ik eerder ook al wat over gepost. Je bent dus helaas niet de enige die door de WLTP-norm een serieuze vertraging in levertijd voor zijn kiezen krijgt. Sterker nog, door deze regeling heb ik mijn order gecancelled en ben voor een andere auto gegaan.

Wat ik van je bericht niet goed begrijp is dat er sprake lijkt te zijn van een voorraadauto, ik dacht dat voorraadauto's nog gewoon direct op kenteken gezet konden worden, maar kennelijk zal de typekeuring dan ook zijn vervallen en is dan ook geen optie meer om toch een snelle levering te krijgen – tenzij de voorraadauto al op kenteken staat maar dat is dan weer veel ongunstiger in de leaseprijs.
Hier eenzelfde situatie. Had een Arteon 2.0 TSI besteld, en daar zijn de mogelijkheden nu een 1.5 TSI nemen of levering verwacht begin volgend jaar. 8)7

Gaat hier dus waarschijnlijk ook een andere auto worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55

DarkSide

theres no place like ::1

klopt meestal kies je de extra omdat je er ook prive mee rijdt.
Dus is het een soort van eigen bijdrage voor prive ;)

Zelf ga ik ook over het budget heen omdat ik net die paar extra opties wil.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:20:
klopt meestal kies je de extra omdat je er ook prive mee rijdt.
Dus is het een soort van eigen bijdrage voor prive ;)

Zelf ga ik ook over het budget heen omdat ik net die paar extra opties wil.
Bij die eigen bijdrage/budgetoverschrijding alleen wel oppassen mocht je ooit uit dienst gaan. Bij veel werkgevers moet je dan de resterende eigen bijdrage in een keer afbetalen. Kan al snel om een paar duizend euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:09:
[...]

Klopt, en ik heb nog geen werkgever gehad die dit niet als 'Eigen bijdrage voor privé gebruik' in de boeken had staan ;)
Palomar schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:45:
[...]

Bij die eigen bijdrage/budgetoverschrijding alleen wel oppassen mocht je ooit uit dienst gaan. Bij veel werkgevers moet je dan de resterende eigen bijdrage in een keer afbetalen. Kan al snel om een paar duizend euro gaan.
Tsja, zoals met alles is het gewoon zaak de overeenkomst goed door te lezen en niet klakkeloos te tekenen... Kan het ook nooit een verrassing zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-05-2018 12:51 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Palomar schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:45:
[...]

Klopt. Voor mij geen reden om.het niet te doen.
Of de timing goed doen bij overstappen naar andere werkgever. Of regelen dat de auto meegaat.

Als ik moet naden over alle "als" dan kunnen we niets doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
Richh schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:03:
[...]

Ik zou het een eenvoudige keuze vinden :P

De Polo heeft misschien een hele hoop opties, maar blijft de kleinste auto van deze modellen. 40k km kan natuurlijk wel, maar ik zou wat meer auto willen. Je budget gaat voor een gedeelte naar uiterlijke verschillen maar zoals al eerder opgemerkt: het blijft een Polo. 116pk is niet verkeerd, maar ook niet bijzonder. Ik zou 'm niet kiezen.

De Arona's zouden voor mij ook afvallen. Je sleept vooral een hoop meer gewicht mee waar je eigenlijk niks mee doet, zeker niet als je kilometers gaat trekken op de snelweg. Die hoge zit is leuk als je wat ouder bent en/of met hogere snelheid over drempels wil stuiteren en/of het zicht van de persoon achter je op de persoon voor je wil afnemen.
Misschien heb ik een algemene afkeur tegen SUV's :P

Blijft over een Seat Leon, dik in de opties met het FR-pakket, by far de beste PK/gewichtsverhouding, ziet er sowieso naar mijn mening erg goed uit. Veel ruimer dan een Polo (Leon = Golf). Qua prijs is het misschien wel de goedkoopste. Met zoveel kilometers zou ik de DSG er onder plakken voor wat extra comfort.

Daarnaast zou ik Audi niet te snel voorbij lopen, afhankelijk van de leasemaatschappij zijn die prijzen nog enigszins acceptabel, misschien zit er wel een A3 in.
Bedankt voor je reactie. 40000 km is waarvoor het leasecontract word afgesloten, ik ga woon-werk ~80km per dag rijden en een paar keer per maand iets verder. Prive zal het rond de 10000 km per jaar zitten.

Polo zat precies op de €600, de arona zat er een stuk boven (€650/€670) en de Leon zat rond de €660. Mij werd verteld dat dit aan de uitvoering ligt, business uitvoeringen kan minder korting op worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:38
wicked_fool schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor je reactie. 40000 km is waarvoor het leasecontract word afgesloten, ik ga woon-werk ~80km per dag rijden en een paar keer per maand iets verder. Prive zal het rond de 10000 km per jaar zitten.

Polo zat precies op de €600, de arona zat er een stuk boven (€650/€670) en de Leon zat rond de €660. Mij werd verteld dat dit aan de uitvoering ligt, business uitvoeringen kan minder korting op worden gegeven.
Als je het mij vraagt krijg je voor die 60 euro wel een stukje meer auto dan aan de Polo, en ik zou liever een Leon rijden dan een Arona. Maar dat is vooral persoonlijke voorkeur denk ik.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Jammer dat het echt diesel moet, want 48m 35dkm is vaak beter met benzine tegenwoordig.

Omdat je 2-3u per dag id auto zit denk ik dat je beter een automaat kiest.

- VW Golf 1.6TDI DSG Comfortline Business. Dit is volgens mij zelf in de basis heel compleet voor je (incl adaptieve cruise control - je zit zo lang id auto per dag). Upgrade comfort (automatisch airco enz), en Besturdersassistentie plus (file assistent, lane assist, verkeersbordherkenning, enz.) kom je op 668 eur.

- Seat Leon 1.6TDI DSG Style met upgrade winter, upgrade DSG (adaptieve cc), en upgrade professional 1 (parkeersensor achter, navi, androidauto/applecarplay): Kom neer op 682eur.

- Renault Megane dCi 110 EDC Bose. Met grote navi, stoelverwarming, cruising pack (adaptieve cc), easy life pack (automatisch inparkeren, sensoren v+a, en camera) kom je in totaal op 678eur. Mocht je nog ruimte hebben kan je ook nog vol LED koplampen kiezen (690eur totaal)

Je kan evt een A3 proberen, een automaat met Pro line kom ik op 684eur.
Handgeschakeld is iets goedkoper en je kan mss assistentiepakket ook vinken.
Maar wellicht is het leuker om goed aangeklede vw/seat/megane ipv kale audi.
Vooral met je 2-3uur per dag.... Man man, kan je niet dichterbij wonen? :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

gergs schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Jammer dat het echt diesel moet, want 48m 35dkm is vaak beter met benzine tegenwoordig.

Omdat je 2-3u per dag id auto zit denk ik dat je beter een automaat kiest.

- VW Golf 1.6TDI DSG Comfortline Business. Dit is volgens mij zelf in de basis heel compleet voor je (incl adaptieve cruise control - je zit zo lang id auto per dag). Upgrade comfort (automatisch airco enz), en Besturdersassistentie plus (file assistent, lane assist, verkeersbordherkenning, enz.) kom je op 668 eur.

- Seat Leon 1.6TDI DSG Style met upgrade winter, upgrade DSG (adaptieve cc), en upgrade professional 1 (parkeersensor achter, navi, androidauto/applecarplay): Kom neer op 682eur.

- Renault Megane dCi 110 EDC Bose. Met grote navi, stoelverwarming, cruising pack (adaptieve cc), easy life pack (automatisch inparkeren, sensoren v+a, en camera) kom je in totaal op 678eur. Mocht je nog ruimte hebben kan je ook nog vol LED koplampen kiezen (690eur totaal)

Je kan evt een A3 proberen, een automaat met Pro line kom ik op 684eur.
Handgeschakeld is iets goedkoper en je kan mss assistentiepakket ook vinken.
Maar wellicht is het leuker om goed aangeklede vw/seat/megane ipv kale audi.
Vooral met je 2-3uur per dag.... Man man, kan je niet dichterbij wonen? :+

-
Haha ik moet vanuit Voorburg naar Utrecht 3 dagen in de week en andere dagen naar Zaltbommel
Maar met mogelijkheid om af en toe thuis te werken gelukkig.
Dus ja ik noem 2 - 3 uur want veel file op dat traject

Zoals jij het noemt klinken de Leon & Megane het meest interessante voor mij. Golf leek mij kleiner dan de rest, maar volgens de Autozine vergelijker zijn ze alledrie even groot met 380l kofferruimte :?
Ik ga met die 3 nog eens mee aan de slag in de configurator
Op zich maakt het dus qua formaat niet uit, dus dan is het vooral de PK & maximaal behaalbare opties/comfort?

De A3 komt niet voor in mijn overzicht van de leasemij, alleen de A1 sportback

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Belangrijk is om ook gewoon langs de dealer te gaan, proefrit is zeker een must! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

gergs schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:17:
Belangrijk is om ook gewoon langs de dealer te gaan, proefrit is zeker een must! :)
Ja dat is wel een goed idee
Ik zal kijken of ik dat ergens komend weekend kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Santho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:01:
[...]
Haha ik moet vanuit Voorburg naar Utrecht 3 dagen in de week en andere dagen naar Zaltbommel
Maar met mogelijkheid om af en toe thuis te werken gelukkig.
Dus ja ik noem 2 - 3 uur want veel file op dat traject

Zoals jij het noemt klinken de Leon & Megane het meest interessante voor mij. Golf leek mij kleiner dan de rest, maar volgens de Autozine vergelijker zijn ze alledrie even groot met 380l kofferruimte :?
Ik ga met die 3 nog eens mee aan de slag in de configurator
Op zich maakt het dus qua formaat niet uit, dus dan is het vooral de PK & maximaal behaalbare opties/comfort?

De A3 komt niet voor in mijn overzicht van de leasemij, alleen de A1 sportback

Dank!
Golf en Leon zijn zowat dezelfde auto's. Interieur is alleen wat 'betere' kwaliteit in de Golf. En de Leon is misschien wat sportiever.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Nog even een vraagje.

In mijn configurator worden 'Parkeersensoren achter' als extra optie aangeboden. In het geval van bijvoorbeeld de Skoda Fabia Combi voor €709 (code: 6V9 054 630)
Echter onder de standaard meegeleverde opties (van Business Style DSG-7 Automaat), staat er al Parkdistance control voor en Parkdistance control achter

Is er dan een verschil tussen parkdistance control & parkeersensoren of is dit gewoon een beperking van de configurator dat die deze optie toont terwijl het al standaard erin zit?
Op google vond ik alleen maar dat parkdistance & parkeersensor hetzelfde is

Edit: Bij Megane staat er echter in de opties aangegeven dat de parkeersensor dus al standaard is en kan je dan ook niet aanvinken als extra optie. In de standaard meegeleverde opties wordt die ook benoemd als parkdistance control achter

:? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door FT Twisty op 02-05-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Santho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:49:
Nog even een vraagje.

In mijn configurator worden 'Parkeersensoren achter' als extra optie aangeboden. In het geval van bijvoorbeeld de Skoda Fabia Combi voor €709 (code: 6V9 054 630)
Echter onder de standaard meegeleverde opties (van Business Style DSG-7 Automaat), staat er al Parkdistance control voor en Parkdistance control achter

Is er dan een verschil tussen parkdistance control & parkeersensoren of is dit gewoon een beperking van de configurator dat die deze optie toont terwijl het al standaard erin zit?
Op google vond ik alleen maar dat parkdistance & parkeersensor hetzelfde is

Edit: Bij Megane staat er echter in de opties aangegeven dat de parkeersensor dus al standaard is en kan je dan ook niet aanvinken als extra optie. In de standaard meegeleverde opties wordt die ook benoemd als parkdistance control achter

:? 8)7
In die configurators zitten nog wel eens wat onlogischheden ;) Ik zou gewoon kijken of in het pakket parkeersensoren zitten. Volgens mij heb je ook nog een vinkje met 'toon standaardopties'. Dan staan parkeersensoren er ws. ook wel bij.

[edit] welke uitvoering van de fabia combi heb je dan precies gekozen?

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 02-05-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Palomar schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:06:
[...]

In die configurators zitten nog wel eens wat onlogischheden ;) Ik zou gewoon kijken of in het pakket parkeersensoren zitten. Volgens mij heb je ook nog een vinkje met 'toon standaardopties'. Dan staan parkeersensoren er ws. ook wel bij.
Ok ja het lijkt het geval te zijn dat de configurator gewoon opties laat zien die al standaard worden meegeleverd bij een bepaalde type. In sommige gevallen geeft die wel al aan als 'standaard' naast de optie, maar meeste gevallen moet ik dus opletten wat al standaard erin zit en die opties niet aanvinken want is dus dubbel.

Hier een screenshot wat ik bedoel: Parkdistance of parkeersensor

Ik heb het wat bewerkt omdat het anders niet in 1 schermpje pastte, maar dat is dus wat ik bedoel

Hier staat het dus zelfs 3-dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
Leasebudget: €675/maand alles inclusief. Aanbetaling mogelijk.
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, zo ja, welke: Alf Romeo, Audi, BMW, Fiat, Ford, Jeep, Mazda, Mercedes, Mini, Opel, Peugot, Seat, Skoda, Smart, Volvo, Volkswagen

Overige afhankelijkheden: Bij Athlon. Metaalkleur/Airco/GPS/min. 4 deuren/Parkeersensoren achteraan

Specifieke wensen: Dit wordt mijn eerste auto, ik ben 25, woon nog thuis (België) en ben alleen. Ik rij nu in een A1 aanloopauto die toch wel te klein is. Ik ben +1m90 groot.

Uiteindelijke keuze: Geen idee. Ik leun naar de nieuwe mercedes A-klasse omdat die een futuristische update
heeft gehad vanbinnen, maar de 180d heeft een automatische versnellingsbak van Renault. De BMW is te duur en te kaal vrees ik, Audi idem. Opel Insignia/Ford Mondeo/Skoda Octavia geeft het meeste luxe voor het geld maar heeft dan weer niet de uitstraling van een premium duitser. Keuzes... moeilijk.
Ik heb momenteel volgende keuzes geselecteerd:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dEbUijO.png
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@rednaz420 lease je dan in belgie of in nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58
rednaz420 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:34:
Leasebudget: €675/maand alles inclusief. Aanbetaling mogelijk.
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, zo ja, welke: Alf Romeo, Audi, BMW, Fiat, Ford, Jeep, Mazda, Mercedes, Mini, Opel, Peugot, Seat, Skoda, Smart, Volvo, Volkswagen

Overige afhankelijkheden: Bij Athlon. Metaalkleur/Airco/GPS/min. 4 deuren/Parkeersensoren achteraan

Specifieke wensen: Dit wordt mijn eerste auto, ik ben 25, woon nog thuis (België) en ben alleen. Ik rij nu in een A1 aanloopauto die toch wel te klein is. Ik ben +1m90 groot.

Uiteindelijke keuze: Geen idee. Ik leun naar de nieuwe mercedes A-klasse omdat die een futuristische update
heeft gehad vanbinnen, maar de 180d heeft een automatische versnellingsbak van Renault. De BMW is te duur en te kaal vrees ik, Audi idem. Opel Insignia/Ford Mondeo/Skoda Octavia geeft het meeste luxe voor het geld maar heeft dan weer niet de uitstraling van een premium duitser. Keuzes... moeilijk.
Ik heb momenteel volgende keuzes geselecteerd:
spoiler:
.
Hmmm ik zie allemaal auto's met 90pk etc staan :? 90pk leon, 95pk Arona, 95pk 1 serie... 90pk in een octavia, 112pk in een a3? De gemiddelde eco auto is nog sterker gemotoriseerd..
Maar zelfs voor een rustige rijde is dit voor een middenklasser wel erg onder gemotoriseerd. even inhalen op een N weg wordt daarmee wel een ware uitdaging. Aangezien je je druk maakt om de uitstraling van een Duitser zou ik toch ook eens serieus naar de motorisering gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
thefox154 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:32:
[...]

Hmmm ik zie allemaal auto's met 90pk etc staan :? 90pk leon, 95pk Arona, 95pk 1 serie... 90pk in een octavia, 112pk in een a3? De gemiddelde eco auto is nog sterker gemotoriseerd..
Maar zelfs voor een rustige rijde is dit voor een middenklasser wel erg onder gemotoriseerd. even inhalen op een N weg wordt daarmee wel een ware uitdaging. Aangezien je je druk maakt om de uitstraling van een Duitser zou ik toch ook eens serieus naar de motorisering gaan kijken.
Meer PK is niet mogelijk met dat budget. Ik ben nog junior. Instapdiesels zijn allemaal rond de 90-120 pk max.

@gergs BE

[ Voor 5% gewijzigd door rednaz420 op 02-05-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Waarom alleen diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Gewoonte en voorkeur door 35K kilometer per jaar. Is een naft dan te verantwoorden? Ik heb er geen idee van.

[ Voor 7% gewijzigd door rednaz420 op 02-05-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

bij ons ligt de grens op 40k.
Daaronder benzine. Daarboven Diesel.

Dit zie je meestal wel terug. Als je maar 35k rijdt dan mag je benzine.
Alleen sommige bedrijven hebben gewoon 1 policy. Iedereen diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Dat vergroot de keuze wel een beetje. Benzine zijn iets goedkoper, wel dezelfde PK's ongeveer.
In de carpolicy staat dat vanaf onder de 25K per jaar benzine aangewezen is. Bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door rednaz420 op 02-05-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
RomeoJ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:32:
[...]

Ja, ik zit daar ook aan te denken als het echt zo lang duurt. Status is nu nog onduidelijk.
De auto was al besteld door de dealer, maar zat op de boot. De importeur houdt ze nu tegen geeft de leasemaatschappij aan.
Blijft allemaal nogal ondoorzichtelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:20

JB

Cédric roelt!

PointyMaximus schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:42:
[...]

Ja, ik zit daar ook aan te denken als het echt zo lang duurt. Status is nu nog onduidelijk.
De auto was al besteld door de dealer, maar zat op de boot. De importeur houdt ze nu tegen geeft de leasemaatschappij aan.
Order cancellen met een auto al op de boot lijkt me niet echt mogelijk...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Omdat belgie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

PointyMaximus schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:42:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd – wat @JB ook al aangeeft – dat je de order helaas niet meer gecancelled krijgt als ik dat zo lees.

Zelfs mijn situatie waarin de auto nog niet eens door de dealer bij de fabriek besteld was, was het een moeilijk verhaal om de order te cancellen. De Tiguan Allspace 1.4 TSI werd vervangen door de 1.5 TSI en was daarom direct niet meer leverbaar. Mijn order was gebaseerd op die 1.4 TSI en heb dit gebruikt om de order uiteindelijk te laten cancellen bij de leasemij, aangezien ze sowieso niet meer volgens de afspraak (offerte/order) konden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
RomeoJ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:38:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd – wat @JB ook al aangeeft – dat je de order helaas niet meer gecancelled krijgt als ik dat zo lees.

Zelfs mijn situatie waarin de auto nog niet eens door de dealer bij de fabriek besteld was, was het een moeilijk verhaal om de order te cancellen. De Tiguan Allspace 1.4 TSI werd vervangen door de 1.5 TSI en was daarom direct niet meer leverbaar. Mijn order was gebaseerd op die 1.4 TSI en heb dit gebruikt om de order uiteindelijk te laten cancellen bij de leasemij, aangezien ze sowieso niet meer volgens de afspraak (offerte/order) konden leveren.
Ja, misschien hebben jullie gelijk. Ik wacht het nog even af.
Wel is het zo dat de auto al op de boot stond naar de dealer voordat hij voor mij besteld is. Dealer zat er dus sowieso al mee. Wie weet maakt dat nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die auto's worden niet op bestelling op de boot gezet. Er komt gewoon een voorraad aan en die staan in de haven te wachten tot een dealer hem wil verkopen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ankona schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:11:
Die auto's worden niet op bestelling op de boot gezet. Er komt gewoon een voorraad aan en die staan in de haven te wachten tot een dealer hem wil verkopen.
Ja en nee... Dealers hebben vaak een plek op de band om die auto's te laten maken zodat ze zekerheid hebben met voorraad. Indien er dan een klant komt, heeft die geluk qua levertijd en vaak zelfs nog de mogelijkheid om de auto op dat plekje nog aan te passen naar zijn/haar wensen voordat ie geproduceerd wordt. Indien dat laatste het geval is, kun je het vergeten dat ze een order gaan cancellen normaliter. Of je moet iets op papier hebben gezet. In mijn geval was dat met 14% het geval, indien die auto niet voor 2015 op kenteken zou staan, zou ie 20% worden en kon ik onder de order uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
DeluxZ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:39:
[...]

Golf en Leon zijn zowat dezelfde auto's. Interieur is alleen wat 'betere' kwaliteit in de Golf. En de Leon is misschien wat sportiever.
Er zitten nog wel onderhuidse verschillen die duidelijk maken wat de hiërarchie is. Op vlak van achterophanging (bij dezelfde motor) is het vaak A3 (pre FL) > A3 (post FL)/Golf > Leon/Octavia.

Uiteindelijk zijn het allemaal subtiele verschillen, maar voor de een is het wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AndRo555 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:24:
[...]

Er zitten nog wel onderhuidse verschillen die duidelijk maken wat de hiërarchie is. Op vlak van achterophanging (bij dezelfde motor) is het vaak A3 (pre FL) > A3 (post FL)/Golf > Leon/Octavia.

Uiteindelijk zijn het allemaal subtiele verschillen, maar voor de een is het wel relevant.
Ook visueel... Nu met R Design is de Golf nog wel aan te gluren IMHO maar voorheen... Wat een saaie bak om te zien.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:58
AndRo555 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:24:
[...]

Vanaf 1.4/1.5 TSI motorisering is de achterophanging in al deze hatchbacks hetzelfde.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Uiteindelijk heb ik toch maar de Clio Estate besteld. Daar kon ik de meeste opties in proppen waar ik baat bij heb en aangezien er toen nog veel ruimte overbleef heb ik ook maar het Bose en GT line en Siege pakket erbij gedaan.

Dus ja uiteindelijk toch weer terug waar ik ooit mee begonnen ben (Clio hatchback) alleen dan wel een heel stuk luxer. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
MGSNK schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:57:
[...]

Vanaf 1.4/1.5 TSI motorisering is de achterophanging in al deze hatchbacks hetzelfde.
Nope, Torsieas in de Leon en Octavia 1.4TSI. Multi link in de 1.4TSI Golf en A3. Tenzij dat bij de facelift veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Santho schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:36:
Uiteindelijk heb ik toch maar de Clio Estate besteld. Daar kon ik de meeste opties in proppen waar ik baat bij heb en aangezien er toen nog veel ruimte overbleef heb ik ook maar het Bose en GT line en Siege pakket erbij gedaan.

Dus ja uiteindelijk toch weer terug waar ik ooit mee begonnen ben (Clio hatchback) alleen dan wel een heel stuk luxer. Ben benieuwd!
Je zit 2-3u per dag id auto en je heb zelf aangegeven dat je rugpijn hebt in de clio.. En je kiest opnieuw een clio....
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Zijn ook verschillen in de geluidsisolatie.
Verder zijn de opties bij de duurdere merken uitgebreider en duurder.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
https://www.autoweek.nl/c...=91706&id4=93318&cache=no

Bij de Seat kan ik alleen 1.4tsi kiezen, en bij de rest een 1.5.
Ook is het zo dat VW en Skoda de motoren TSI noemen en de audi TFSI.
Ik dacht dat TFSI en TSI echt werkelijk ook anders zijn? (TSI is toch met supercharger?)

Maar goed, volgens autoweek is alleen de skoda met semi onafhankelijke achterophanging. De rest multilink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
gergs schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:23:
https://www.autoweek.nl/c...=91706&id4=93318&cache=no

Bij de Seat kan ik alleen 1.4tsi kiezen, en bij de rest een 1.5.
Ook is het zo dat VW en Skoda de motoren TSI noemen en de audi TFSI.
Ik dacht dat TFSI en TSI echt werkelijk ook anders zijn? (TSI is toch met supercharger?)

Maar goed, volgens autoweek is alleen de skoda met semi onafhankelijke achterophanging. De rest multilink.
Voor de A3/Golf/Octavia/Leon is de 1.4TSI (of TFSI) met het zelfde vermogen identiek met uitzondering van de cilinder uitschakeling tech op sommige varianten in sommige markten.

Autoweek is imho niet juist over de achterophanging. Voor de facelift was het zo:
A3: allemaal multilink. (Na de facelieft 1.0TFSI en 1.6TDI torsie as).
Golf: 1.6TDI, 1.0 en 1.2TSi Torsie as, 2.0TDI en 1.4TSI en hoger multilink
Octavia: 1.6TDI, 2.0TSI 150, 1.0, 1.2 en 1.4TSI Torsie as, 1.8TSI en 2.0TDI 184 Multi-link
Leon: Idem als skoda.

Edit: en alle 4 wiel aangedreven varianten hebben sowieso multi link. Onafhankelijk van welke motor er in ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 03-05-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 23:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vandaag te horen gekregen dat ik de tijdelijke VW Golf Variant Bus. Ed. Connected R met DSG uit de pool eindelijk mag afhalen. Heeft even geduurd, maar ik ben voorlopig even blij.

Maand geleden gestart bij nieuwe werkgever, en een voorloopauto uit de pool gekregen. Had aangegeven dat ik graag een station met automaat wilde omdat ik er vanuit ging dat ik er sowieso mee op vakantie zou gaan. En toen kreeg ik een Ford Focus (echt geen slechte wagen) met alles erop en er aan, maar geen station en geen automaat. Sterker nog, geen trekhaak om op die manier extra ruimte te krijgen, en een imperial/dakdragers waren ook niet mogelijk.

Dus al op dag 3 afgesproken dat ik een andere wagen uit de pool mocht kiezen als voorloopauto. Dat heeft echter 1 maand geduurd voordat hij klaar stond.
Vanmiddag maar meteen ophalen. Lees ik dat er nog winterbanden op liggen, en de zomerbanden liggen bij de dealer in Rotterdam, waar hij twee weken geleden nog stond vanwege een terugroepactie. WTF, je weet dat hij opnieuw ingezet gaat worden, dan leg je er toch meteen de zomerbanden onder 8)7

Nou ja, ik ben natuurlijk gewoon een verwende leaserijder, en ik snap echt wel dat de LM wat anders te doen heeft dan dergelijke mensen op hun wenken te bedienen. Maar goed..

* Equator benieuwd is hoe het apparaat rijdt, misschien rij ik hem wel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 03-05-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

DarkSide schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:00:
bij ons ligt de grens op 40k.
Daaronder benzine. Daarboven Diesel.

Dit zie je meestal wel terug. Als je maar 35k rijdt dan mag je benzine.
Alleen sommige bedrijven hebben gewoon 1 policy. Iedereen diesel.
Bij ons was het beleid diesel. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om benzine te krijgen. Dit terwijl ik minder dan 20k per jaar deed. (Meestal 12 ofzo) Dan zou je toch denken 'ja benzine' maar het was echt een gevecht. Wel gewonnen. HR moves in strange ways.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
MrMonkE schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Bij ons was het beleid diesel. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om benzine te krijgen. Dit terwijl ik minder dan 20k per jaar deed. (Meestal 12 ofzo) Dan zou je toch denken 'ja benzine' maar het was echt een gevecht. Wel gewonnen. HR moves in strange ways.
Bij mij was ook beleid diesel, totdat de nieuwe bpm gebeuren en andere manier berekenen enz enz. Opeens is de bestelde diesel niet meer binnen budget te krijgen. Heb toen andere gekozen, benzine, opeens is het geen probleem meer....... Idd mijn HR is ook heel raar, snap je het, Heel Raar.. hahahaaha ok, niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

gergs schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:00:
[...]

Bij mij was ook beleid diesel, totdat de nieuwe bpm gebeuren en andere manier berekenen enz enz. Opeens is de bestelde diesel niet meer binnen budget te krijgen. Heb toen andere gekozen, benzine, opeens is het geen probleem meer....... Idd mijn HR is ook heel raar, snap je het, Heel Raar.. hahahaaha ok, niet grappig.
Ze doen gewoon regeln***** en. Befehl ist befehl zonder na te denken dat het gewoon goedkoper is voor het bedrijf maar zij mogen niet afwijken van beleid en kunnen dat niet beslissen. Dus je moet net zolang drammen tot ze het bij een 'decider' neerleggen en die zegt dan binnen 1 seconde "Goedkoper? Doen!" als hij slim is.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MrMonkE schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:08:
[...]

Ze doen gewoon regeln***** en. Befehl ist befehl zonder na te denken dat het gewoon goedkoper is voor het bedrijf maar zij mogen niet afwijken van beleid en kunnen dat niet beslissen. Dus je moet net zolang drammen tot ze het bij een 'decider' neerleggen en die zegt dan binnen 1 seconde "Goedkoper? Doen!" als hij slim is.
Tja als je een fleet met 100+ auto's hebt en je hebt een medewerker die af wil wijken van de regels en bijdehand gaat voorrekenen dat dat toch echt een beetje goedkoper is.... Dan is het niet vreemd als een manager dan besluit om dat voordeel niet te pakken omdat eenduidigheid in het fleetmanagement hem meer waard is.
En of je het er wel of niet mee eens bent maakt over het algemeen geen verschil. Je kan het proberen maar bedrijven hebben soms andere belangen en die gaan dan verder dan een paar tientjes per maand.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ankona schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:09:
[...]

Tja als je een fleet met 100+ auto's hebt en je hebt een medewerker die af wil wijken van de regels en bijdehand gaat voorrekenen dat dat toch echt een beetje goedkoper is.... Dan is het niet vreemd als een manager dan besluit om dat voordeel niet te pakken omdat eenduidigheid in het fleetmanagement hem meer waard is.
En of je het er wel of niet mee eens bent maakt over het algemeen geen verschil. Je kan het proberen maar bedrijven hebben soms andere belangen en die gaan dan verder dan een paar tientjes per maand.
Uiteraard, dan is het einde verhaal.
Maar je moet je natuurlijk ook niet bij de eerste horde laten stoppen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

gergs schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:17:
[...]

Je zit 2-3u per dag id auto en je heb zelf aangegeven dat je rugpijn hebt in de clio.. En je kiest opnieuw een clio....
8)7
Haha ja
Maar dit is dan de "intens" editie en heeft dan sport stoelen van de GT line en ook meer opties qua verstellen van de stoel en lendensteun etc.
Ik hoop dat dat dus een geheel andere ervaring zal geven.
De eerste clio die ik had was echt de kale basis versie zonder opties o.i.d.

Deze had verreweg de meeste opties mogelijk t.o.v. de anderen in mijn overzicht.
Bleek dat het budget 650 was ipv 680 wat ik dacht dus dat maakte ook nogal verschil

Maar je hebt gelijk, ik waag nu wel een gok en loop risico dat het nog steeds niet lekker zit. Ach ja dan heb ik nog alle leuke accesoires erbij ter compensatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Van veel moeten rijden en al die tijd dagelijks 2x anderhalf uur niet lekker zitten voor vier jaar lang zou ik anders niet vrolijk worden. Het is net als een bed: dat moet gewoon goed zijn als je er veel in zit / ligt :)

Vraag aan alle leaserijders met een adaptive cruise control: bij welke merken is dat met knopje om te zetten naar een normale CC? Ik weet dat het bij VAG (helaas) niet kan. BMW schijnt wel te kunnen (maar zit ik miet lekker in plus duur). Welke merken zou ik nog meer kunnen kijken?

Fyi: rij nu een Golf met ACC en die kan dus niet uit, of ik moet hem met het gaspedaal er doorheen trappen. Maar dan is het hele effect van CC weg. Wil gewoon de keuze: ACC, CC of uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
Ben ook wel benieuwd, voor zover ik weet ging dat bij mijn 308 ook niet. Voor je het wist reed je 85 waar je 100 mocht omdat iedereen in dat gat sprong. De voorloop Golf die ik nu heb heeft gelukkig een simpele CC.

Faddermakker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:30:
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een nieuwe leasert. Ik maak best veel kilometers per jaar (45-50k) en wil daarom wel wat comfortabels rijden met mijn 1.90m. Daarnaast moet het een beetje vooruit komen en een automaat hebben. Mijn vorige auto was een 14% 308 met 120pk. De max aan bijtelling ligt op 400 euro.

Looptijd: 4j/40k pj
Budget: 770 ex brandstof
Co2: max 109 gram 115
Brandstof: Diesel, Diesel hybride of electrisch

Deze shortlist heb ik nu:

Alfa Guilia Super 150pk auto. ~ 50k - persoonlijk vind ik dit de mooiste maar hik wel tegen die bijtelling aan. Paar opties zoals betere stoelen en wat andere praktische zaken.

Alfa Guiletta super 120pk aut ~36k - Alfa in het C-segment. Mooie auto maar aan de binnenkant en qua infotainment gedateerd.Bijna full-option.
VW Golf Highline business R 115pk aut ~ 39k - Mede omdat we korting krijgen op VAG auto's misschien interessant omdat ik dan resterend bedrag terug krijg. Bijna full-option.
Volvo v40 business sport met luxuryline 150pk aut ~39k - Geen bijzondere auto maar voldoet wel aan de criteria. Genoeg power en full-option.
BMW 118d m-sportpakket 150pk aut 43k - Mijn tweede favoriet. Niet full-option maar wel alle opties die ik wil.

Hoewel die Guilia de mooiste is denk ik dat het waarschijnlijk gaat tussen de Volvo en BMW vanwege de pk's.
Nog een 'tijdje' aangekeken maar zit er nu toch aan te denken om iets te gaan kiezen ondanks dat de voorloop Golf lekker goedkoop(26k@20% Highline, 1.0 benzine 115pk) is en op zich voldoet maar geen automaat enzo.
De Guilia is inmiddels uit mn budget en reed/zat toch niet zo lekker als verwacht. Het mooiste zou zijn als ik wat terug krijg op mn budget zodat het verschil in bijtelling wat kleiner blijft.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bij Ford kan je ACC uitzetten normale CC, maar wel via een diep verstopte menu optie, en blijkbaar staat het bij de volgende rit weer aan.

@Faddermakker had jij ACC op je 308? Ik dacht dat we dezelfde versie reden, (SW even daargelaten).

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 03-05-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Equator schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:24:
Bij Ford Kanye ACC uitzetten normale CC, maar wel via een diep verstopte menu optie, en blijkbaar staat het bij de volgende rit weer aan.

@Faddermakker had jij ACC op je 308? Ik dacht dat we dezelfde versie reden, (SW even daargelaten).
Ik had de blue lease premium, had dat voornamelijk gedaan voor de betere stoelen en het marginaal snellere blok(geintje :9). Ook te herkennen aan de chrome omlijsting van de ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Faddermakker schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:38:
[...]

Ik had de blue lease premium, had dat voornamelijk gedaan voor de betere stoelen en het marginaal snellere blok(geintje :9). Ook te herkennen aan de chrome omlijsting van de ramen.
Marginaal sneller of gewoon aso.. hmm ;)

Overigens had de BL Executive ook Chrome om de ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Niet allemaal volgens mij, laatste serie (met 14%) niet meer dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
wd200 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:44:
Niet allemaal volgens mij, laatste serie (met 14%) niet meer dacht ik
Die van ons waren beide uit late 2014. Equator een SW en ik een berline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 04-10 22:23

Smarron

The bend

Ook maar weer eens melden. De Octavia (Greenline Businessline Combi 1.6TDI) loopt uit de lease en het is tijd voor een andere auto. Onze leaseregeling is compleet op de schop gegaan, dus keuzevrijheid was zeer beperkt. Geluk bij een ongeluk zaten de auto's die ik interessant vond er wel bij.

De keuze is gemaakt en het is de Skoda SuperB Combi Style Businessline 1.6TDI DSG geworden in het zwart (wat is die Style Businessline overigens compleet uitgevoerd zeg!).

De 2.0TDI handgeschakeld was ook een keuze, en ik heb echt heel lang zitten twijfelen. Meer vermogen (150pk) of toch het gemak van een DSG icm de 1.6TDI (120pk). Alle voor- en nadelen af zitten wegen en toen was ik er nog steeds niet uit.

Echter rij ik al 4 jaar met 110pk rond en ik heb nooit echt hoeven ervaren dat ik te langzaam was op de weg. Dat was uiteindelijk de reden om voor de 1.6TDI DSG te gaan met vergelijkbaar vermogen. Ik hoop dat ik geen spijt krijg.

Ook veel gelezen over de DSG, zowel positief als negatief. Heb in de vakantie in een automaat gereden en dat was toch wel heerlijk (Chrysler 200). Ben benieuwd of ik diezelfde ervaring weer terug ga krijgen.

Als alternatief had ik nog de Octavia 2.0TDI DSG (Style Businessline) op de lijst staan, maar ondanks de facelift aan de voorkant (echt een afknapper vind ik) is het toch exact dezelfde auto gebleven en ik ben helemaal weg van de voorkant van de SuperB. Daarom was de Octavia al snel afgevallen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 15:30

Nullifiel

╞═══════╡

Meekoh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:35:
[...]

Service en geen gezeik over kleine dingen. Bij Athlon werd moeilijk gedaan over bandenwissel vlak voor einde contract. Bovendien hebben we Athlon medewerkers al een paar keer betrapt op het maken van onnodige ritjes met je auto wanneer hij voor onderhoud naar hun "eigen" garage is. Had eens bij Alphabet een lekke band in een Toyota Auris (hatchback) zonder reserve band, kreeg gelijk een Opel Insignia met nagenoeg 0km op de teller mee als vervangend vervoer in plaats van een peugeot 102/c1/aygo.
Idem bij de andere maatschappijen (hier kunnen we kiezen uit 3 verschillende), er is altijd wel een collega waarbij er gezeik en een hoop gedoe is over iets kleins en onbenulligs (moeilijk doen bij vervangend vervoer, bij schade, bij inleveren etc.). Bij Alphabet doen ze er gewoon niet zo moeilijk over (service heet dat, klant is koning), dat is wat mij betreft ook wel wat waard. Geen 100 euro per maand, maar voor 30...lig ik niet wakker van.

edit: Nee ik werk niet bij Alphabet.
Mijn ervaring met Alphabet is ook beter dan die met Athlon.

Bij Alphabet doen ze minder moeilijk over (kleine) schades, inleveren van de auto. Bij Athlon moet je met vogelpoep op je auto bijna nog naar het schadeherstelbedrijf. :+

Ik kreeg bij Alphabet ook vaak een luxere auto mee dan mijn toenmalige a-segementer. (Ja ok, is ook niet zo moeilijk :P) Maar zelfs een keer een D-segment auto! Bij Athlon niet meegemaakt.

En bij Athlon zoeken ze meer interactie in geval van schade. Bij Alphabet is het online schade melden, schadeformuliertje sturen en schade laten herstellen. Klaaaar.

En verkeersboetes krijg je bij Alphabet via mail door met een optie om direct via iDeal te betalen. "Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker" :+ Bij Athlon kon dit (in ieder geval een jaar of 4 geleden) niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nullifiel op 04-05-2018 07:30 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Smarron schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:58:
Als alternatief had ik nog de Octavia 2.0TDI DSG (Style Businessline) op de lijst staan, maar ondanks de facelift aan de voorkant (echt een afknapper vind ik) is het toch exact dezelfde auto gebleven en ik ben helemaal weg van de voorkant van de SuperB. Daarom was de Octavia al snel afgevallen.
alvast veel plezier met je nieuwe wagen!
Er is los van die nieuwe koplampen (die ik persoonlijk in een donkere Octavia wel mee vind vallen) ook wel e.e.a. geupgrade aan de binnenkant. Zoals een nieuw entertainment systeem met realtime tomtom verkeers info, mogelijkheid voor stuur (en achterbank) verwarming e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Equator schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:24:
Bij Ford kan je ACC uitzetten normale CC, maar wel via een diep verstopte menu optie, en blijkbaar staat het bij de volgende rit weer aan.
Heb je hier meer info over? Dan zal er met Forscan eea mogelijk zijn. Ik stoor me bij de Mondeo eraan dat ik steeds handmatig de (A)CC aan moet zetten zodra je de auto start. Ik wil dat dit gewoon standaard "ON" is en dat ik alleen het vastzetten van de snelheid nog moet doen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

JB schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Heb je hier meer info over? Dan zal er met Forscan eea mogelijk zijn. Ik stoor me bij de Mondeo eraan dat ik steeds handmatig de (A)CC aan moet zetten zodra je de auto start. Ik wil dat dit gewoon standaard "ON" is en dat ik alleen het vastzetten van de snelheid nog moet doen...
Even uit mijn hoofd, ik heb de Ford Focus gisteren ingeleverd.

In het on screen display, heb je de mogelijkheid om naar 2 verschillende dagtellers te gaan, en de instellingen aan te passen.

Daar zit onder Cruise Control de optie om de mode Adaptive of Normal te selecteren.

Ik heb hem een keer op normal gezet, en de volgende ochtend stond hij weer netjes op Adaptive.

Wat jij bedoelt is meer het feit dat je een extra knopje in moet drukken om uberhauot de cruise control aan te zetten. Dat was bij die Ford Focus ook het geval, daar ergerde ik mij ook al snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Equator schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Wat jij bedoelt is meer het feit dat je een extra knopje in moet drukken om uberhauot de cruise control aan te zetten. Dat was bij die Ford Focus ook het geval, daar ergerde ik mij ook al snel aan.
Inderdaad. Dit zou ik graag aan willen passen, maar ben bang dat het niet kan (USA style veiligheid-shizzle net als de auto-lock; al kun je die wel weer terug toveren met Forscan net als auto start/stop)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 04-05-2018 09:07 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In de normale menu-opties kan het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 13:49
Nullifiel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 07:28:
[...]

Bij Alphabet doen ze minder moeilijk over (kleine) schades, inleveren van de auto. Bij Athlon moet je met vogelpoep op je auto bijna nog naar het schadeherstelbedrijf. :+

Ik kreeg bij Alphabet ook vaak een luxere auto mee dan mijn toenmalige a-segementer. (Ja ok, is ook niet zo moeilijk :P) Maar zelfs een keer een D-segment auto! Bij Athlon niet meegemaakt.

En bij Athlon zoeken ze meer interactie in geval van schade. Bij Alphabet is het online schade melden, schadeformuliertje sturen en schade laten herstellen. Klaaaar.

En verkeersboetes krijg je bij Alphabet via mail door met een optie om direct via iDeal te betalen. "Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker" :+ Bij Athlon kon dit (in ieder geval een jaar of 4 geleden) niet.
Ik heb bij Athlon nooit meer hoeven doen dan het online te melden, naar het schadebedrijf te gaan en het te laten fixen. Ook verkeersboetes krijg ik per mail met een betaallinkje.... als is de laatste alweer een hele tijd geleden :+ /ff afkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 04-10 22:23

Smarron

The bend

jongetje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:12:
[...]

alvast veel plezier met je nieuwe wagen!
Er is los van die nieuwe koplampen (die ik persoonlijk in een donkere Octavia wel mee vind vallen) ook wel e.e.a. geupgrade aan de binnenkant. Zoals een nieuw entertainment systeem met realtime tomtom verkeers info, mogelijkheid voor stuur (en achterbank) verwarming e.d.
Ja klopt, de buurman heeft de nieuwe O3 uitvoering en de Columbus is idd echt gaaf, maar die krijg ik nu ook in de S3. Stoelverwarming achter heb ik in mijn huidige auto al en die wordt alleen gebruikt door de kinderen om te klieren. :X

Helaas mogen er geen extra opties gekozen worden (nieuwe policy), dus het is enkel de uitvoering (gelukkig wel de Style) + Businessline pakket.

De S3 heeft hiermee t.o.v. de O3FL de volgende voordelen:
  • Verwarmbare voorruit
  • Elektrisch te openen achterklep
  • Elektrische verstelbare stoelen met geheugen
  • 12V aansluiting voor en achterbank en 230V aansluiting
  • Veel grotere tank (zit 50K per jaar op de weg)
Als het de O3 was geworden had ik sowieso de grill zwart laten maken en die streepjes verlichting boven de leds altijd aan laten zetten (via VCDS). Dat smoelt al een stuk beter dan standaard alleen de 2 onderste horizontale leds.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als jij de 1.6TDI met DSG hebt, heb je dan ook de dynamic drive optie geselecteerd? Is een opie van 100 euro maar dan kun je de DSG naar je hand zetten. Rij je tenminste niet als een oude oma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 15:30

Nullifiel

╞═══════╡

The Eagle schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:14:
Als jij de 1.6TDI met DSG hebt, heb je dan ook de dynamic drive optie geselecteerd? Is een opie van 100 euro maar dan kun je de DSG naar je hand zetten. Rij je tenminste niet als een oude oma :P
Ik heb gehoord en gelezen dat dit niet heel veel verschil geeft en dus best een dure optie is.
Maar jij hebt dus anders gehoord/ervaren?

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:50
The Eagle schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:47:
Van veel moeten rijden en al die tijd dagelijks 2x anderhalf uur niet lekker zitten voor vier jaar lang zou ik anders niet vrolijk worden. Het is net als een bed: dat moet gewoon goed zijn als je er veel in zit / ligt :)

Vraag aan alle leaserijders met een adaptive cruise control: bij welke merken is dat met knopje om te zetten naar een normale CC? Ik weet dat het bij VAG (helaas) niet kan. BMW schijnt wel te kunnen (maar zit ik miet lekker in plus duur). Welke merken zou ik nog meer kunnen kijken?

Fyi: rij nu een Golf met ACC en die kan dus niet uit, of ik moet hem met het gaspedaal er doorheen trappen. Maar dan is het hele effect van CC weg. Wil gewoon de keuze: ACC, CC of uit.
FWIW: ik heb deze optie nog niet teruggevonden in mijn 2015 1-serie met ACC. ACC is imo een double-edged sword, kan super fijn zijn, maar met iets meer verkeer op de weg zijn de ingebakken veiligheidsmarges zo groot dat iedereen ertussen springt - met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 26-09 15:14
Nullifiel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 07:28:
[...]

Compleet anders dan wat ik bij Athlon ervaren heb. Ik heb een aantal schades gemeld, kleine krasjes zeg maar. Gewoon online gedaan, niets meer van gehoord. Allemaal prima.
Overigens krijg je bij Athlon nu ook gewoon een ideal link doorgestuurd als je een boete hebt.. helaas al enkele keren moeten ervaren :+
Pagina: 1 ... 21 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.