Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Een auto moet dus 3 tot 6 gram zuiniger zijn om niet in BPM te stijgen. Drie gram voor auto’s in de eerste schijf, zes voor auto’s die het gros van hun BPM in de bovenste 2 schijven betalen.

Dat budgetneutrale, dat betekent dat auto’s met verbrandigsmotor collectief een beetje meer BPM gaan betalen waarmee het toenemend marktaandeel van nultarief auto
‘s (EV’s en PHEV’s) wordt gecompenseerd.

offtopic:
Waarom geen lineair systeem? Heeft de 2e ton CO2 een groter milieueffect dan het eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:05
gergs schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:25:
Nee volgens de bronnen krijgt de nieuwe A klasse nog een kleinere motor, 1.2l turbo motor.
Ik denk dat deze in de A160 gaat komen.
De A200 is een 1.4 (of ja om precies te zijn 1332cm)
Die bronnen heb ik ook zien voorbij komen. Mij lijkt dat niet erg geloofwaardig. In de Scenic ligt een 115, 140 en 160pk versie van dezelfde motor (1.33l). Om daar dan een ander blok te gebruiken voor slechts 8pk minder lijkt mij onwaarschijnlijk. Het zou kunnen dat ze de moeite doen om voor een laag volume model er de oude 1.2 van Renault in te steken. Echter is dat vroeger niet gebeurd, toen waren het allemaal 1.6l blokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Is de 150 pk FWD voldoende? Of is de motorisering te laag?
Vind ik niet, ik heb uiteindelijk opties laten liggen om budget vrij te maken zodat ik voor de 2.0 kon gaan, en ik ben achteraf blij met die keuze, ik zou best nog wel willen chippen, maarja, lease... Moet er wel bij zeggen dat ik wel houd van een auto die pittig rijdt.
Hoe is het geluid van de audio zonder het extra sound pakket?
Één van de opties die ik heb laten zitten ivm de motorisering. Het is niet geweldig, voor mij wel goed genoeg. Ik ben zelf muzikant en hou van goed geluid maar heb geen spijt van de keus; ik heb dus bewust de keuze gemaakt voor mindere kwaliteit (auto is acoustiche gezien toch al een ramp).
Rammeltjes/piepjes/kraakjes aanwezig?
Helemaal geen last van.
Kun je de virtual cockpit volledig gebruiken? Laat ik het anders stellen: kun je bijvoorbeeld de map volledig voor je zetten en de tellers minimaliseren? Zoals bijvoorbeeld in de T-Roc.
Als je met minimaliseren kleiner maken bedoelt (dus niet helemaal weghalen) ben ik 99% zeker dat dit kan. Ik heb zelf echter geen navi, ik gebruik android auto en heb zodoende flitsmeister en waze full screen op m'n head unit. Helaas niet tussen de tellers, maar dat mis ik ook niet echt.
Voelt het interieur hoogwaardig aan?
Vind ik wel, moet wel erbij zeggen dat ik hier niet heel gevoelig voor ben, ik reed hiervoor een Octavia en dat interieur vind ik ook prima; het is overigens wel een stuk beter dan dat van de Octavia.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MerijnB schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:24:
[...]

Vind ik niet, ik heb uiteindelijk opties laten liggen om budget vrij te maken zodat ik voor de 2.0 kon gaan, en ik ben achteraf blij met die keuze, ik zou best nog wel willen chippen, maarja, lease... Moet er wel bij zeggen dat ik wel houd van een auto die pittig rijdt.

[...]

Één van de opties die ik heb laten zitten ivm de motorisering. Het is niet geweldig, voor mij wel goed genoeg. Ik ben zelf muzikant en hou van goed geluid maar heb geen spijt van de keus; ik heb dus bewust de keuze gemaakt voor mindere kwaliteit (auto is acoustiche gezien toch al een ramp).

[...]

Helemaal geen last van.

[...]

Als je met minimaliseren kleiner maken bedoelt (dus niet helemaal weghalen) ben ik 99% zeker dat dit kan. Ik heb zelf echter geen navi, ik gebruik android auto en heb zodoende flitsmeister en waze full screen op m'n head unit. Helaas niet tussen de tellers, maar dat mis ik ook niet echt.

[...]

Vind ik wel, moet wel erbij zeggen dat ik hier niet heel gevoelig voor ben, ik reed hiervoor een Octavia en dat interieur vind ik ook prima; het is overigens wel een stuk beter dan dat van de Octavia.
Bedankt!! Zaterdag ga ik eens kijken bij de dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

[...]

[...]

Helemaal geen last van.

[...]

[...]

Ik lees even geinteresseerd mee, de tigua (allspace) staat ook heel hoog op mijn lijstje. Wat betreft de motor, heb je het dan over de benzine of diesel variant? En schakel je zelf of laat je dat de automaat doen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:45

Flitsmeister én waze full screen op je head unit? Hoe krijg jij Flitsmeister werkend onder Android Auto? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:32:
[...]

Ik lees even geinteresseerd mee, de tigua (allspace) staat ook heel hoog op mijn lijstje. Wat betreft de motor, heb je het dan over de benzine of diesel variant? En schakel je zelf of laat je dat de automaat doen?
Ik heb de 2.0 tsi met DSG; heb de DSG vooral gekozen omdat er ook ACC op zit en dat is in combinatie met DSG toch wel veel fijner dan in combinatie met een handbak.
marti28 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:45:
[...]

Flitsmeister én waze full screen op je head unit? Hoe krijg jij Flitsmeister werkend onder Android Auto? :9~
MerijnB in "Android Auto in Nederland"

Het heeft een beetje hoog tweakers gehalte (soms beetje pielen), maar ik ben er helemaal bij mee :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

gergs schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:25:
Nee volgens de bronnen krijgt de nieuwe A klasse nog een kleinere motor, 1.2l turbo motor.
Ik denk dat deze in de A160 gaat komen.
De A200 is een 1.4 (of ja om precies te zijn 1332cm)
Nope juist de huidige Renault 1.2 TCe motor wordt juist vervangen door de nieuwe Renault 1.3 TCe motor die door de Alliantie(Renault,Nissan) in samenwerking met Daimler is ontwikkeld, wel deels op basis van de bestaande 1.2 TCe :)

De nieuwe 1.3 TCe zal beschikbaar zijn/komen in meerdere varianten even uit het hoofd, 115PK,140PK en 160PK. Mercedes-Benz zal daar ongetwijfeld haar eigen mapping overheen gooien net zoals ze dat ook met de welbekende Renault dCi 1.5 doen waardoor de getallen iets zullen afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 02:54
jurjen_g schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:48:
Hebben hier mensen ook ervaring dat leveranciers/leasemaatschappij moeilijk doen over BPM van nog te bestellen auto's? Bij Citroën Grand C4 waar ik naar kijk, kan mijn lease maatschappij alleen calculeren voor voorraad modellen. De nieuwe 'versie' is wel te bestellen, maar dan krijg ik nog geen definitieve calculatie ivm BPM /CO2 die nog volgens de nieuwe regels moet worden gemeten, en dan via 1 of andere terugrekentool naar een lagere waarde...

Ik las dat de bedoeling is dat BPM in totaal niet gaat stijgen door de nieuwe meetmethoden, maar de Citroën dealer geeft aan te verwachten dat er circa 1600 meer BPM op komt, terwijl de motor juist 7% zuiniger zou worden...
De nieuwe BPM regeling is echt sh*t. Hierdoor was de leasetarief van een 3 serie die ik eerst binnen de budget erin kan krijgen opeens 50-100 eur duurder geworden en ook nog hogere bijtelling. Vooral de diesel variant geloof ik.
AndRo555 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:26:
[...]

Die bronnen heb ik ook zien voorbij komen. Mij lijkt dat niet erg geloofwaardig. In de Scenic ligt een 115, 140 en 160pk versie van dezelfde motor (1.33l). Om daar dan een ander blok te gebruiken voor slechts 8pk minder lijkt mij onwaarschijnlijk. Het zou kunnen dat ze de moeite doen om voor een laag volume model er de oude 1.2 van Renault in te steken. Echter is dat vroeger niet gebeurd, toen waren het allemaal 1.6l blokken.
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:33:
[...]

Nope juist de huidige Renault 1.2 TCe motor wordt juist vervangen door de nieuwe Renault 1.3 TCe motor die door de Alliantie(Renault,Nissan) in samenwerking met Daimler is ontwikkeld, wel deels op basis van de bestaande 1.2 TCe :)

De nieuwe 1.3 TCe zal beschikbaar zijn/komen in meerdere varianten even uit het hoofd, 115PK,140PK en 160PK. Mercedes-Benz zal daar ongetwijfeld haar eigen mapping overheen gooien net zoals ze dat ook met de welbekende Renault dCi 1.5 doen waardoor de getallen iets zullen afwijken.
Ik vond het al raar dat de bronnen (best wel veel als je google) dat er 1.2 en 1.4 zullen komen en nu zie ik idd 1.3l motor. Komt er dan nog een daaronder? of een daarboven?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

gergs schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:08:
Ik vond het al raar dat de bronnen (best wel veel als je google) dat er 1.2 en 1.4 zullen komen en nu zie ik idd 1.3l motor. Komt er dan nog een daaronder? of een daarboven?
Er schijnt een opvolger te komen van de 0.9TCe 3-cilinder die ook in de Clio,Twingo en Smarts liggen te komen van 1.0 liter met 100PK, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat die ook in het C-segment komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Audi A3 heeft ook 999cc motor met ook 3 cilinder toch? Wel 115pk.
BMW 1 serie ook een 3 cilinder, alhoewel het 1.5l is. Met minder pk, 109pk.

[ Voor 37% gewijzigd door SirLct op 19-04-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Voor iedereen die belangstelling heeft voor de VW Tiguan (Allspace) 1.4 TSI: Let op! Deze is nu niet meer te bestellen!

Later dit jaar wordt de VW Tiguan (Allspace) uitgerust met een 1.5 TSI motor, mede in verband met de strictere WLTP metingen (https://www.volkswagen.nl/wltp).

Dit houdt in dat je dus nu wel zou kunnen bestellen, maar de uitlevering pas op z'n vroegst begin volgend jaar wordt uitgeleverd. Verwacht daarnaast een kleine prijsstijging voor de 1.5 TSI in vergelijking met de 1.4 TSI.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:19:
Voor iedereen die belangstelling heeft voor de VW Tiguan (Allspace) 1.4 TSI: Let op! Deze is nu niet meer te bestellen!

Later dit jaar wordt de VW Tiguan (Allspace) uitgerust met een 1.5 TSI motor, mede in verband met de strictere WLTP metingen (https://www.volkswagen.nl/wltp).

Dit houdt in dat je dus nu wel zou kunnen bestellen, maar de uitlevering pas op z'n vroegst begin volgend jaar wordt uitgeleverd. Verwacht daarnaast een kleine prijsstijging voor de 1.5 TSI in vergelijking met de 1.4 TSI.
Toevallig net gehoord bij de dealer inderdaad.
Is een voorraad model nemen niet verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:09:
[...]

Er schijnt een opvolger te komen van de 0.9TCe 3-cilinder die ook in de Clio,Twingo en Smarts liggen te komen van 1.0 liter met 100PK, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat die ook in het C-segment komt.
Focus 1.0 Ecoboost 100pk (verving de 1.6) en 125pk (verving de 1.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08
3 cilinder met 100pk zie wel vaker in het c segment.

1.0 focus, golf, Astra.
In de karoq, troc

Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:27:
3 cilinder met 100pk zie wel vaker in het c segment.

1.0 focus, golf, Astra.
In de karoq, troc

Etc
Heel spijtig deze ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 10:27
Wilde vandaag mijn Peugeot 3008 bestellen, kreeg inderdaad te horen dat hij duurder gaat worden (kon niet op tijd op naam gezet worden).

Leasen wordt zo steeds minder aantrekkelijk. :/

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:47:
[...]

Toevallig net gehoord bij de dealer inderdaad.
Is een voorraad model nemen niet verstandig?
Dat is uiteraard altijd nog een optie. In mijn geval vond ik geen voorraadauto's die aan mijn eisen voldeden (voornamelijk een niet al te gek hoge consumentenprijs).

Overigens goed om te weten: leasemij's zijn niet happig op leaseauto's welke al op kenteken gezet zijn, zelfs als de kilometerstand nagenoeg nul is. Ze gaan uit van een tweedehands auto en hanteren dan een andere – veel ongunstigere – afschrijvingstabel.

[ Voor 4% gewijzigd door RomeoJ op 19-04-2018 13:52 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:45:
[...]

Je hoeft niet de 1.0 motor te nemen. Als je een paar duizend euro meer betaald dan heb je keuze uit grotere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:52:
[...]

Je hoeft niet de 1.0 motor te nemen. Als je een paar duizend euro meer betaald dan heb je keuze uit grotere motoren.
Dat hoeft idd niet. Het vervelende is dat de 1.0 3 cilinders in de plaats zijn gekomen van de normale motoren en dat je nu dus voor normale motorisering extra moet bijbetalen aangezien de vanafprijs ongeveer gelijk is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die prijsverandering zijn pas actief/van toepassing als de auto na september op kenteken komt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:13:
[...]

Dat hoeft idd niet. Het vervelende is dat de 1.0 3 cilinders in de plaats zijn gekomen van de normale motoren en dat je nu dus voor normale motorisering extra moet bijbetalen aangezien de vanafprijs ongeveer gelijk is gebleven.
Dat komt ook mede door de BPM stijgingen. Maar we gaan nu wel offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
jongetje schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:45:
[...]

Dat komt ook mede door de BPM stijgingen. Maar we gaan nu wel offtopic.
Offtopic, maar wel relevant offtopic.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 14:38
Pfff, echt. Op dag 1 je lease auto config door mogen geven en in week 7 nog steeds niets geregeld. |:(
Super scherp aanbod van de volvo dealer, maar werkgever wilt bij Alphabet blijven, die zitten 30 eu per maand hoger. Heb ik weer. Gaat nog wel ff duren voor ik mijn XC40 kan rijden...

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
loewie1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:15:
Pfff, echt. Op dag 1 je lease auto config door mogen geven en in week 7 nog steeds niets geregeld. |:(
Super scherp aanbod van de volvo dealer, maar werkgever wilt bij Alphabet blijven, die zitten 30 eu per maand hoger. Heb ik weer. Gaat nog wel ff duren voor ik mijn XC40 kan rijden...
Nou heb al een aantal verschillende leasemaatschappijen gehad, maar heb toch echt de beste ervaringen met Alphabet, daar zou ik die 3 tientjes wel voor over hebben. :Y

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Meekoh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:18:
[...]

Nou heb al een aantal verschillende leasemaatschappijen gehad, maar heb toch echt de beste ervaringen met Alphabet, daar zou ik die 3 tientjes wel voor over hebben. :Y
Met alle respect maar 60 x 30 voor wat? Gezien de voorwaarden van Volvo zakelijk lease zie ik weinig tot geen verschillen en durf ik zelfs te stellen dat ik beter af ben. Maar goed, moest het ff kwijt, die auto gaat er niet sneller van in productie.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

loewie1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:25:
[...]

Met alle respect maar 60 x 30 voor wat? Gezien de voorwaarden van Volvo zakelijk lease zie ik weinig tot geen verschillen en durf ik zelfs te stellen dat ik beter af ben. Maar goed, moest het ff kwijt, die auto gaat er niet sneller van in productie.
Binnen onze organisatie is de voorwaarde dat we 3 leasemij's contacteren en degene met de gunstigste prijs mag de order in behandeling nemen.

In mijn laatste zoektocht heb ik toch al wel 5 - 10 verschillende auto's laten configureren door de 3 leasemij's, en Alphabet is bij elke offerte de duurste, op sommige leaseauto's scheelde het méér dan €100 ten opzichte van de goedkoopste, iets wat ik totaal niet verwacht had!

Succes in ieder geval met de bestelling. Ik weet hoe frustrerend dat kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is de online calculator bij Athlon niet helemaal de reële leaseprijs, maar een essential prijs die ietwat is uitgekleed.
Iemand een idee wat een CLA180 benzine business AMG line automaat met 48 maanden en 30k kilometers doet qua leaseprijs? Inclusief en exclusief brandstofvoorschot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bij de meeste bedrijven waar ik voor gewerkt heb is het de werkgever die bepaald waar het contract afgesloten wordt, niet de berijder. Vaak hebben ze een vaste leverancier (en krijgen ze wat korting tov de offerte die voor de berijder leidend is) soms shoppen ze voor een enkele berijder elders om de huisleverancier scherp te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
loewie1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:15:
De XC40 heeft sowieso een levertijd van ongeveer een jaar had ik begrepen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
loewie1984 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:25:
[...]

Service en geen gezeik over kleine dingen. Bij Athlon werd moeilijk gedaan over bandenwissel vlak voor einde contract. Bovendien hebben we Athlon medewerkers al een paar keer betrapt op het maken van onnodige ritjes met je auto wanneer hij voor onderhoud naar hun "eigen" garage is. Had eens bij Alphabet een lekke band in een Toyota Auris (hatchback) zonder reserve band, kreeg gelijk een Opel Insignia met nagenoeg 0km op de teller mee als vervangend vervoer in plaats van een peugeot 102/c1/aygo.
Idem bij de andere maatschappijen (hier kunnen we kiezen uit 3 verschillende), er is altijd wel een collega waarbij er gezeik en een hoop gedoe is over iets kleins en onbenulligs (moeilijk doen bij vervangend vervoer, bij schade, bij inleveren etc.). Bij Alphabet doen ze er gewoon niet zo moeilijk over (service heet dat, klant is koning), dat is wat mij betreft ook wel wat waard. Geen 100 euro per maand, maar voor 30...lig ik niet wakker van.

edit: Nee ik werk niet bij Alphabet.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:45:
[...]

Hoezo ?

Er worden al jaren lang 100pk(of minder) motoren in dit segment geleverd.

Golf 3 75 pk
Golf 4 100pk
Golf 5/6/7 ook allemaal 90-110pk instapmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Phusebox schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:33:
[...]

De XC40 heeft sowieso een levertijd van ongeveer een jaar had ik begrepen?
3 maanden zover als ik weet.
Meekoh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:35:
[...]

Service en geen gezeik over kleine dingen. Bij Athlon werd moeilijk gedaan over bandenwissel vlak voor einde contract. Bovendien hebben we Athlon medewerkers al een paar keer betrapt op het maken van onnodige ritjes met je auto wanneer hij voor onderhoud naar hun "eigen" garage is. Had eens bij Alphabet een lekke band in een Toyota Auris (hatchback) zonder reserve band, kreeg gelijk een Opel Insignia met nagenoeg 0km op de teller mee als vervangend vervoer in plaats van een peugeot 102/c1/aygo.
Idem bij de andere maatschappijen (hier kunnen we kiezen uit 3 verschillende), er is altijd wel een collega waarbij er gezeik en een hoop gedoe is over iets kleins en onbenulligs (moeilijk doen bij vervangend vervoer, bij schade, bij inleveren etc.). Bij Alphabet doen ze er gewoon niet zo moeilijk over (service heet dat, klant is koning), dat is wat mij betreft ook wel wat waard. Geen 100 euro per maand, maar voor 30...lig ik niet wakker van.

Ik snap je punt, maar ik ben ook wel eens een keer genaaid geworden door Alphabet toen het nog ING carlease was. Iets met dubbel schades bij eigen risico etc.

Als Volvo zo met hun zakelijke en private lease klanten om gaat, zullen ze dat snel genoeg merken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Meekoh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:35:
[...]

Dit is meer iets voor Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4, dus ik quote je bericht daar even :)

Tankiej in "Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:45:
Blijkbaar is de online calculator bij Athlon niet helemaal de reële leaseprijs, maar een essential prijs die ietwat is uitgekleed.
Iemand een idee wat een CLA180 benzine business AMG line automaat met 48 maanden en 30k kilometers doet qua leaseprijs? Inclusief en exclusief brandstofvoorschot?
Bij Athlon (inlog voor uitzoeken, dus niet de publieke portal):
Is wel 48 mnd en 35k, kan de kilometers helaas niet aanpassen.

Leasetarief
€ 685,96
Brandstofkosten (indicatie)
€ 218,61
Leasetarief incl. brandstof
€ 904,57

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:16:
[...]

Bij Athlon (inlog voor uitzoeken, dus niet de publieke portal):
Is wel 48 mnd en 35k, kan de kilometers helaas niet aanpassen.

Leasetarief
€ 685,96
Brandstofkosten (indicatie)
€ 218,61
Leasetarief incl. brandstof
€ 904,57
Hartstikke bedankt! Dan gaat het prima passen binnen budget op 30k kilometers.
Btw: De uitvoering zoals beschreven ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:21:
[...]

Hartstikke bedankt! Dan gaat het prima passen binnen budget op 30k kilometers.
Btw: De uitvoering zoals beschreven ?
Het was de: CLA CLA 180 7G-DCT Bus Sol AMG Upgrade Edition
Ik moest een kleur kiezen voordat hij een prijs wilde geven, dus hij is zilvergrijs metallic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:39:
[...]

Het was de: CLA CLA 180 7G-DCT Bus Sol AMG Upgrade Edition
Ik moest een kleur kiezen voordat hij een prijs wilde geven, dus hij is zilvergrijs metallic :+
Thanks! Zie hem wel verschijnen dan!
Is die prijs inclusief winterbanden en vervangend vervoer?

Btw, heb je de coupe gekozen of de shooting brake ;)? Ging mij om de shooting brake!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:44:
[...]

Thanks! Zie hem wel verschijnen dan!
Is die prijs inclusief winterbanden en vervangend vervoer?
Volgens mij is dat bij ons standaard ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:44:
[...]

Volgens mij is dat bij ons standaard ja.
En de shooting brake :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die kan ik niet laten berekenen, gaat teveel over budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:51:
[...]

Die kan ik niet laten berekenen, gaat teveel over budget :+
Dan ben ik benieuwd wat die gaat doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:30:
[...]

Minimaal 43 euro meer als de gewone, als ik het me goed herinner was dat de resterende ruimte voor mijn calculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:30:
[...]

Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:31:
[...]

Minimaal 43 euro meer als de gewone, als ik het me goed herinner was dat de resterende ruimte voor mijn calculatie
De Shooting Brake variant en de gewone verschilt bij ons op leaseprijs €1,50 (excl. brandstof), in het voordeel van de Shooting Brake. Bij de prijs incl. brandstof is de Shooting Brake weer wat duurder, omdat die op papier iets onzuiniger is.

CLA180 1.6 90kW4 Bus.Sol.AMG Upgr.Ed. Shooting Brake 7G-DCT
Leaseprijs excl. brandstof: €673,26
Brandstof: €337,18

CLA180 1.6 90kW Business Solution AMG Upgr.Edition 7G-DCT
Leaseprijs excl. brandstof: €674,85
Brandstof: €325,13

Berekening op basis van 48mnd & 36k km.

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 20-04-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Op directlease komt de CLA Shootingbr 180 7G-DCT Bus Sol AMG Upgrade Ed
684 euro ex brandstof: eigen risico 300, winterbanden wel, vervangend vervoer wel

[ Voor 24% gewijzigd door SirLct op 20-04-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen hartelijk dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer je bij de CLA het grootste scherm krijgt? Dus bijna zonder rand bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/T3K6lJ5avj4/maxresdefault.jpg

Ik dacht dat dit samenhangt met de optie 'smartphone integratie, maar blijkbaar niet?
Het is ook niet Comand online.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Iamhere wat zei de dealer toen je het hen vroeg?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:21:
Weet iemand wanneer je bij de CLA het grootste scherm krijgt? Dus bijna zonder rand bedoel ik:

[afbeelding]

Ik dacht dat dit samenhangt met de optie 'smartphone integratie, maar blijkbaar niet?
Het is ook niet Comand online.
Hoezo is het niet Comand online? Het 'standaard'/kleinere scherm is 7 inch, bij Comand online wordt die verwisseld door een 8 inch scherm. Dat is het grootst mogelijke scherm op de CLA volgens mij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:24:
@Iamhere wat zei de dealer toen je het hen vroeg?
Vergeten te vragen. Zie op de offerte dat het er wel opzit, dus misschien inmiddels standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:45:
[...]

Hoezo is het niet Comand online? Het 'standaard'/kleinere scherm is 7 inch, bij Comand online wordt die verwisseld door een 8 inch scherm. Dat is het grootst mogelijke scherm op de CLA volgens mij..?
Omdat het op mijn samenstelling wel zit. En die is zonder Comand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:54:
[...]

Dan kan je toch ook gewoon even de prijslijst downloaden en zoeken op '8 inch'? Of gewoon de opties bekijken in de prijslijst..? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 21-04-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 19:38
Ik heb even rondgezocht in het topic maar kon het niet vinden.

Enig idee wanneer de nieuwe V60 in de leaselijsten komt (Arval / België) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:04:
[...]

Dan kan je toch ook gewoon even de prijslijst downloaden en zoeken op '8 inch'? Of gewoon de opties bekijken in de prijslijst..? :)
Heb ik gedaan, maar daar staat het hij het ambition pakket, wat ik dan weer niet heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anessie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:09:

Athlon NL heeft hem erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200

Al gedacht je LM te vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:54:
[...]

Merc site bezoeken en wachten totdat de livechat ding komt, kan je rechtstreeks vragen aan de maker :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
gergs schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:39:
[...]

Merc site bezoeken en wachten totdat de livechat ding komt, kan je rechtstreeks vragen aan de maker :D
Die livechat dingen op de auto's sites daar heb je weinig aan. Die moeten alles nazoeken en komen dan 9 van de 10 keer dat je voor die vraag langs de dealer moet of je door een dealer teruggebeld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701

Ik kon hem al calculeren en heb hem besteld. Het hangt maar net af van wanneer je leasemaatschappij tijd maakt om een prijstabel op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
Zo vandaag akkoord ontvangen op Peugeot 3008. Nu afwachten of het binnen oude metingen valt of binnen nieuwe. :/

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
jongetje schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:46:
[...]

Die livechat dingen op de auto's sites daar heb je weinig aan. Die moeten alles nazoeken en komen dan 9 van de 10 keer dat je voor die vraag langs de dealer moet of je door een dealer teruggebeld gaat worden.
Mijn ervaring was vrij goed, maar goed, ieder merk anders denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:39:
[...]

Standaard reactie:

Bedankt voor je interesse en wat leuk dat je een nieuwe auto overweegt. Mag ik je nummer noteren zodat een van onze verkoopadviseurs je morgen terugbelt....echt compleet nutteloos die chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:23:
[...]

Standaard reactie:

Bedankt voor je interesse en wat leuk dat je een nieuwe auto overweegt. Mag ik je nummer noteren zodat een van onze verkoopadviseurs je morgen terugbelt....echt compleet nutteloos die chat.
Klopt, heb je werkelijk waar helemaal niets aan. Het is zelfs zo erg dat als ik een vraag heb over bijvoorbeeld de looptijd van een bepaalde actie, diegene achter de chat mij doorstuurde naar de importeur (VAG in dit geval), en die mij vervolgens weer doorstuurde naar de lokale dealer.

Die laatste wist het overigens wel prima te vertellen maar was wel zwaar verbaast over de kwaliteit van de servicedesk van de importeur, hoewel ik wist dat die verhalen al langer de revue passeerden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Xoxol schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:45:
Zo vandaag akkoord ontvangen op Peugeot 3008. Nu afwachten of het binnen oude metingen valt of binnen nieuwe. :/
Waarom de 3008 en niet de 5008? Die is groter maar scheelt qua prijs maar een paar duizend euro, dus das tientjeswerk in de lease.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
The Eagle schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:11:
[...]

Waarom de 3008 en niet de 5008? Die is groter maar scheelt qua prijs maar een paar duizend euro, dus das tientjeswerk in de lease.
De reden hiervoor was toch het budget (moest binnen 600 euro blijven ex brandstof). Met alle opties die op 3008 zitten zou het 40 euro boven het budget zitten. En waar wij wonen zijn het krappe parkeerplekken en kans dat iemand zijn trekhaak inparkeerd is groter.
Allemaal overwegingen geweest om dus voor 3008 te gaan.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Ik rij nu een 2016 Leon ST TSI 1.0. Een hele fijne en vlotte auto.
Nu heb ik voor een weekje een vervangende auto, een diesel Peugeot 5008.
Echt een totaal andere auto, maar wat valt die 5008 tegen zeg! Rumoerig, lomp groot (logisch voor een 7-zitter, maar toch), onhandig infotainment systeem en heel weinig opties om in te stellen (een menu knop met een auto erop, die dan naar 5 andere knoppen verwijst met ieders 1 a 2 opties erachter, sat kan handiger!).
Wel mooi materiaal gebruik en hip zo’n digitaal instrumentarium (praktisch voegt het niets toe, maar wel tof om te zien).

Maar het raarste is dat de achterstoelen (2e rij in de 3 rijen) trillen als je 120-130 rijdt, heel irritant!

De 3008 stond op de long list voor volgend jaar, maar die gaat er nu echt af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

En zoveel lelijker met z'n dakkapel op de kont, bah. Nee, ik vind de 3008 ook 3008 keer mooier dan z'n grote broer.

/mening :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar die ruimte van de 5008.. :9

De nieuwe Citroën C4 Grand spacetourer. Is ook enorm ruim overigens. Maar dat display wat in het midden zit.. misschien wennen.
Wel iets goedkoper dan de 5008 in de lease geloof ik en komt met een EAT8 automaat.

[ Voor 89% gewijzigd door Equator op 24-04-2018 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Zo ben ik ook voor de BMW 2 active tourer gegaan in plaats van de grand tourer. Groot zat en een stuk mooier dan de grand.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
Leasen wordt steeds duurder maar ons leasebudget staat al jaren op hetzelfde bedrag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:40:
Leasen wordt steeds duurder maar ons leasebudget staat al jaren op hetzelfde bedrag :(
Dit hoort hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Is dat dan niet iets dat je in je beloningsgesprek meeneemt?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:55:
[...]

Dit hoort hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Is dat dan niet iets dat je in je beloningsgesprek meeneemt?
Oh sorry :) en nee, heeft bij ons weinig zin. Van junior tot directeur is bij ons bedrijf het lease budget gelijk getrokken. Eind dit jaar mag ik een nieuwe uitzoeken (800 p/m incl brandstof, 35k km). Hopelijk lukt een megane estate, octavia combi of t-roc enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:57:
[...]

Oh sorry :) en nee, heeft bij ons weinig zin. Van junior tot directeur is bij ons bedrijf het lease budget gelijk getrokken. Eind dit jaar mag ik een nieuwe uitzoeken (800 p/m incl brandstof, 35k km). Hopelijk lukt een megane estate, octavia combi of t-roc enigszins.
Hier heeft een Software Designer een budget van 639 p/m INCLUSIEF brandstof bij 35k km. Nu jij weer :+ Oh en om het leuker te maken. Onder de 706 euro max uitstoot van 112gram/km voor benzine en 98gram/km voor diesel. Vanaf 706 euro mag je 127gm/km voor benzine en 109gram/km voor diesel. ;w

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
DeluxZ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:03:
[...]
Hier heeft een Software Designer een budget van 639 p/m INCLUSIEF brandstof bij 35k km. Nu jij weer :+ Oh en om het leuker te maken. Onder de 706 euro max uitstoot van 112gram/km voor benzine en 98gram/km voor diesel. Vanaf 706 euro mag je 127gm/km voor benzine en 109gram/km voor diesel. ;w
Damn.. rij je dan zoiets?

car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

[...]

Ben ik wel heel erg benieuwd wat voor een auto de directeur gaat kiezen met dat budget. Wat voor auto's hebben jullie nu in de lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb een Hyundai Ioniq Hybrid Premium besteld. inclusief brandstof bij 4 jaar 40.000km p/j 725,- Komt ruim binnen de uitstootnorm en als je een instapversie neemt (die toch al vrij compleet is uitgerust) denk ik dat die binnen je budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 13:04
[...]

Gaat je makkelijk lukken. Ik kon deze auto’s leuk aankleden voor precies hetzelfde bedrag. Wel met winterbanden, vervangend vervoer en 135 euro eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:15:
[...]

Ik heb een Hyundai Ioniq Hybrid Premium besteld. inclusief brandstof bij 4 jaar 40.000km p/j 725,- Komt ruim binnen de uitstootnorm en als je een instapversie neemt (die toch al vrij compleet is uitgerust) denk ik dat die binnen je budget valt.
Een collega heeft het berekend in de tool van de LM. De Hyundai Ionic Hybrid i-Motion, die komt uit op 718 euro. Dan ga je dus al 79 euro over budget heen wat je mag bijbetalen.

De Comfort zit op 745 en de Premium op 773. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Hier heeft een Software Designer een budget van 639 p/m INCLUSIEF brandstof bij 35k km.
Dat was rond de eeuwwisseling marktvconform. Rond 2005 liepen de gemiddelde bedragen rond de 700 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Een Polo valt toch gewoon binnen budget?
Hier eentje https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Compleet met automaat, lm velgen, climate control, digitaal instrumentenpaneel, 8" navi scherm, adaptieve cruise control, parkeersensoren voor achter, led koplamen met draaiverlichting, en upgraded soundsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

gergs schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:25:
[...]

Een Polo valt toch gewoon binnen budget?
Hier eentje https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Compleet met automaat, lm velgen, climate control, digitaal instrumentenpaneel, 8" navi scherm, adaptieve cruise control, parkeersensoren voor achter, led koplamen met draaiverlichting, en upgraded soundsysteem.
Ik rijd nu een full option Golf 7 en hoef pas in november een nieuwe uit te zoeken :+ Tegen die tijd maar eens kijken wat mijn opties zijn, misschien laat in mijn contract nog wel een jaar verlengen als dat mag/kan :) Lekker nog een jaar 14%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Hmm oke.. Van golf 7 is het natuurlijk een stapje "omlaag".. Van een c segment naar b segment.
Maar de nieuwe polo is wel echt volwassener geworden moet ik zeggen.
Als het kan dan zou ik inderdaad doen, een jaartje verlengen.

Als je in de c segment wil blijven dan heb je nog ongeveer de volgende opties (harde eis 639eur)
- Seat Leon 1.0tsi reference handgeschakeld. Met upgrade winter+comfort (incl stoelverwarming, 2 zone airco, parkeersensor achter)
- Opel Astra 1.0t Business+ handgeschakeld. Met winter en comfortpakket en opeleye assitentie. In de basis al vrij compleet, volgens mij is dit stiekem de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 21-09 08:45
[...]

Kia Niro, Opel Astra, Honda Jazz, auris hybrid? bij directlease

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Zo de Kia Niro is bested, ik vond hem het fijnst rijden.
Helaas moest het een hybride zijn en viel de ford Mondeo af ivm tarief.

Ben benieuwd hoelang we moeten wachten.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 13:04
chario2 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:43:
Zo de Kia Niro is bested, ik vond hem het fijnst rijden.
Helaas moest het een hybride zijn en viel de ford Mondeo af ivm tarief.

Ben benieuwd hoelang we moeten wachten.
Prima keuze, de Kia Niro 5 maanden als voorloop auto gehad en het is een hele ruime auto voor zijn klasse, ook is de automaat een fijne extra gratis toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 16:25

Wootlock

Evilution

Hier ook een nieuwe leasebak mogen uitzoeken.
Het is geworden de: Skoda Fabi Combi in de uitvoering: Style Business en de kleur Racing Blue.
Qua opties erbij genomen: Panoramadak / ACC / Sport pakket (sportstoelen) / achteruitrijcamera.

Nu afwachten wanneer hij geleverd gaat worden ! :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
[...]

Ik zou de 5008 nog niet kiezen al was hij 200 goedkoper, wat een afschuwelijk lelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Landon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:49:
[...]

Prima keuze, de Kia Niro 5 maanden als voorloop auto gehad en het is een hele ruime auto voor zijn klasse, ook is de automaat een fijne extra gratis toevoeging.
klopt ! ik was ook verbaasd door de ruimte achterin, wel fijn voor mijn dochter.
Ook de automaat is lekker, geen cvt gelukkig.

Chario2 (818126)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

De afgelopen weken in meerdere auto’s een proefrit gemaakt om een nieuwe auto van de zaak uit te kiezen.

Begonnen met een V90 wat een erg mooie auto is, maar door de voorwielaandrijving en de toch iets mindere automaat (in vergelijking met de ZF bakken) viel deze snel af. De XC90 was kort ook een optie, maar aangezien het Anniversary model niet meer leverbaar is zou deze veel te duur worden. Ook heb ik de Mercedes E gereden, maar dat is toch niet helemaal mijn smaak ook al is het een mooie en erg lekker rijdende auto is.

Afgelopen week moest mijn auto naar de garage voor onderhoud, en de BMW dealer heeft me daarom een 5 station meegegeven om deze twee dagen te kunnen proberen.

Vandaag heb ik in de Jaguar F Pace gereden wat een totaal ander soort auto is. Erg mooie auto die lichter aanvoelt dan je zou vermoeden. Wel viel de ruimte tegen ook al oogt de auto groot. Net als in de BMW een ZF bak die heerlijk schakelt. Persoonlijk vond ik de stoelen erg tegenvallen, weinig steun en niet erg comfortabel.

Dus de knoop doorgehakt en het gaat wederom een BMW 5 worden, alleen dit keer de station en niet de sedan. Om precies te zijn deze http://mybmw.nl/r9i2e9q2 Dus nu de officiele offerte aanvragen en helaas tot eind augustus wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 29-09 10:32
Mooie wagen man, zo'n 5 serie. Zie er dagelijks veel rijden. Bijzonder voor zo'n dure wagen. In die prijsklasse zou de 5 zeker in mijn top 3 staan.

En wachten tot augustus valt wel mee. Bij Audi zijn de levertijden langer, zeker voor de 1.4 en 2.0 benzinemotoren. Zeker 4-5 maanden.

Zelf een A4 Avant 1.4 TFSI besteld op 30-3. Ik hoop dat ik hem voor de zomervakantie kan gaan rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Pegasus op 28-04-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

woutur

Klauwtjes uit!

Pegasus schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:29:
Mooie wagen man, zo'n 5 serie. Zie er dagelijks veel rijden. Bijzonder voor zo'n dure wagen. In die prijsklasse zou de 5 zeker in mijn top 3 staan.

En wachten tot augustus valt wel mee. Bij Audi zijn de levertijden langer, zeker voor de 1.4 en 2.0 benzinemotoren. Zeker 4-5 maanden.
En ze zijn nog rap ook! Zelfs een 520d gaat ruim binnen de acht seconden naar de honderd!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Pegasus schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:29:
Helemaal met je eens. Ik heb redelijk wat auto's bekeken, maar de 5 is toch wel mijn favoriet.
Pegasus schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:29:En wachten tot augustus valt wel mee. Bij Audi zijn de levertijden langer, zeker voor de 1.4 en 2.0 benzinemotoren. Zeker 4-5 maanden.
Ik moet wachten tot het einde van mijn leasecontract, de levertijd van de BMW is slechts 10 werken. Overigens heb ik nu ook al een 5, wel het oudere model, dus ze erg is het allemaal niet...
Pegasus schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:29:Zelf een A4 Avant 1.4 TFSI besteld op 30-3. Ik hoop dat ik hem voor de zomervakantie kan gaan rijden.
Dat zijn ook erg mooie auto's! Wat ik alleen jammer vind is dat Audi voorwielaandrijving heeft. En als je eenmaal achterwielaandrijving bent gewend dan wil je niet graag terug...
woutur schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:31:
[...]
En ze zijn nog rap ook! Zelfs een 520d gaat ruim binnen de acht seconden naar de honderd!
Yep, de F10 (oudere model 5) gaat geloof ik in 7.7s, en de nieuwe station in 7.8s, dus dat is redelijk vlot voor zo'n grote en zware auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou de grootste SUV zijn die te leasen is met:
- automaat
- redelijke moderne snufjes
- rond de 40k

Een X-Trail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

@Iamhere Skoda Kodiaq? https://www.skoda.nl/modellen/kodiaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zou hem inderdaad kunnen zijn.
Nog meer grotere SUV die aan het lijstje voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Kijk anders even op Autoweek oid, dit zijn standaard vragen die je zelf kunt opzoeken op internet: https://www.autoweek.nl/nieuweautos/

Druk op SUV in de filterlijst, geef de maximale nieuwprijs op & enjoy!

[ Voor 8% gewijzigd door RomeoJ op 29-04-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 09:43

n3z

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:07:
Wat zou de grootste SUV zijn die te leasen is met:
- automaat
- redelijke moderne snufjes
- rond de 40k

Een X-Trail?
Kodiaq zoals hierboven. Maar ook een Kia Sportage is verassend groot (collega heeft er eentje). Daarnaast kan je ook kijken naar en Mazda CX 5 of een Jeep Compass.

Vooral met automaat en veel moderne snufjes zit je al snel op de 40K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Iamhere Gaat de CLA niet door?
Suv.. Ja wil je "echte" m.a.w. 4x4 of een "suv look"?
Een 4x4 met je budget (750eur ex toch?) zijn niet zo heel veel.
Zelfs de Jeep Compass past niet in de budget.
Mazda CX5 ook niet (4x4 pas bij de topmodellen)

Wat nog binnen je budget (egte 4x4):
- Toyota Rav4
- Skoda Kodiaq
- Seat Ateca
- VW T-Roc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mazda wil je niet met automaat (tenminste, dat heb ik van horen zeggen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:42
Is er ergens een calculator beschikbaar om prijzen terug te rekenen zonder BPM en BTW?
Stel het budget is 20.000 voor een auto ex BPM en BTW, dan vindt ik dat nu een beetje lastig in te schatten waar je op uit komt. Is dat een VW Polo of ga je richting een passat kijken?
Pagina: 1 ... 20 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.