Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.525 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

1200 euro leasebudget voor een auto is belachelijk veel... ik heb 1100 en wil daar absoluut de bijtelling niet van hebben voor een auto navenant die prijs. Daarom rijd ik privé, declareer ik zo'n beetje 500-600 per maand netto van de 1100 en rest krijg ik bruto. Heb geen bijtelling waar ik anders zomaar 450 per maand voor kwijt was. Totaal heb ik per jaar meer als 13000 euro netto te besteden voor mijn 'vervoer' voordat ik duurder uit ben dan een leaseauto binnen budget.

Ik koop privé een auto van maximaal 4 jaar oud met niet al teveel kilomters en rijd hem wat langer, net voor de 200.000km gaan ze weg, (nu al de 3e)

Rijd nu zelf een Range Rover Sport (nieuw model) heerlijke diesel met een wegenbelasting die nog redelijk is ten opzichte van het oude zware model.
Hele luxe auto, rijdt 1 op 13, gekocht met 60k op de teller voor 52.000 euro. nu bijna 2 jaar later heb ik slechts 4.000 euro afgeschreven. Bij elkaar ongeveer 2500 euro onderhoud gehad en samen met verzekering, wegenbelasting en brandstof heb ik een kleine 15.000 euro uitgegeven.

Heb ik in 2 jaar toch 11.000 euro niet uitgegeven die ik anders kwijt was geweest aan bijtelling over een nieuwe audi Q5 (oid.) RR sport kan ik uberhaupt niet leasen met mijn budget.

Natuurlijk zijn er belemmeringen, toen ik 11 jaar geleden mijn eerste prive auto kocht had ik geen 40.000 euro achter de hand, dus wat goedkoper. De tweede keer heb ik 15.000 bijgeleend, die ik na ruim een jaar al had afgelost (eerste jaar minder onderhoudskosten). nu heb ik inmiddels genoeg bespaard zodat ik voor mijn vrouw een tweedehands Model-S heb kunnen kopen. Die rijdt per km zo goedkoop dat ik die ook steeds vaker pak voor de lange ritten, scheelt ook nog eens veel afschrijving van mijn eigen auto!

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@zarath28 Een collega heeft hem net weer ingeruild, maar die was er zeer tevreden over. Behalve de beurtjes geen gekke dingen, en super service bij de dealer. Meestal haal- en brengservice, anders sowieso fatsoenlijke leenauto (LS of GS). Het ding zelf rijdt ook erg goed. Het hybride systeem is vergelijkbaar met die van de Prius/Auris, maar met dikkere motor waardoor hij een stuk sneller is. Als je met de CVT om kan gaan is hij ook erg goed vlot en comfortabel te rijden.
De bediening van het mediasysteem met het touchpad is even wennen (hoor je veel commentaar op bij tests), maar werkt verder prima.
Voor mij zijn de stoelen te smal of de wangen te hoog/hard dus ik zat er niet lekker in op lange afstanden, maar wat ik er mee gereden heb is zeker goed bevallen (paar keer Denemarken/Zweden)

Ik zou hem dus zeker uitgebreid gaan proefrijden.Volgens mij is de opvolger nog niet echt in beeld, en wat mij betreft is het model nog steeds bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
gwystyl schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:08:
@zarath28 Een collega heeft hem net weer ingeruild, maar die was er zeer tevreden over. Behalve de beurtjes geen gekke dingen, en super service bij de dealer. Meestal haal- en brengservice, anders sowieso fatsoenlijke leenauto (LS of GS). Het ding zelf rijdt ook erg goed. Het hybride systeem is vergelijkbaar met die van de Prius/Auris, maar met dikkere motor waardoor hij een stuk sneller is. Als je met de CVT om kan gaan is hij ook erg goed vlot en comfortabel te rijden.
De bediening van het mediasysteem met het touchpad is even wennen (hoor je veel commentaar op bij tests), maar werkt verder prima.
Voor mij zijn de stoelen te smal of de wangen te hoog/hard dus ik zat er niet lekker in op lange afstanden, maar wat ik er mee gereden heb is zeker goed bevallen (paar keer Denemarken/Zweden)

Ik zou hem dus zeker uitgebreid gaan proefrijden.Volgens mij is de opvolger nog niet echt in beeld, en wat mij betreft is het model nog steeds bij de tijd.
Ik heb er nu 1 keer (kort) in gereden en de stoelen zaten voor mij juist erg fijn, die 'muis' was inderdaad even wennen maar denk dat dat wel gaat lukken. Het klopt dat het niet het meest nieuwe model is, maar ik vind het interieur en systemen juist erg mooi en rustgevend, dus dat is geen probleem.

Aankomend weekend in de Arteon rijden, de buitenkant vind ik erg mooi maar daar knap ik juist weer een beetje af op het (standaard VW) interieur. Maar misschien wordt ik wel aangenaam verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvanW
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-02-2021
Onlangs ben ik bezig geweest met de financial lease van een nieuwe EV om nog in de gunstige bijtellingsregeling van 2018 te vallen. Ik ben op het punt aangekomen dat ik verschillende lease maatschappijen wil vergelijken (heeft dit überhaupt zin?). Echter leek het mij verstandig om het eerst hier te vragen, om eventuele eigen ervaringen of advies te verkrijgen. Het gaat om de volgende samenstelling:

Leasebudget: €1.900
Kilometrage per jaar: 50.000 km
Contractduur: 60 mnd
Merk: Tesla Model S 100D

Vanuit Tesla zelf heb ik 2 offertes ontvangen: €1.500 p/m met een slottermijn van €21.600 of €1.850 p/m zonder slottermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

woutur

Klauwtjes uit!

JanvanW schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:47:
Onlangs ben ik bezig geweest met de lease van een nieuwe EV om nog in de gunstige bijtellingsregeling van 2018 te vallen. Ik ben op het punt aangekomen dat ik verschillende lease maatschappijen wil vergelijken (heeft dit überhaupt zin?). Echter leek het mij verstandig om het eerst hier te vragen, om eventuele eigen ervaringen of advies te verkrijgen. Het gaat om de volgende samenstelling:

Vanuit Tesla zelf heb ik 2 offertes ontvangen: €1.500 p/m met een slottermijn van €21.600 of €1.850 p/m zonder slottermijn.
En hoeveel auto's moet je van dat bedrag leasen? :P Ik heb even bij Alphabet en Leaseplan gekeken. Die zijn ruim duurder voor de 100D. Geen gek aanbod dus.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Altijd zelf kopen, geen bijtelling, geen wegenbelasting en weinig afschrijving! Onderhoud afgekocht bij Tesla
Heb zelf een 90D gekocht een jaar geleden voor 67000 euro, 27000 gefinanciert tegen 3.8%.
Los hem in 3 jaar af. Lease is een financiering waar de tussenpersoon flink aan verdient en een tweedehands tesla scheelt ook zomaar 30k.
JanvanW schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:47:
Onlangs ben ik bezig geweest met de lease van een nieuwe EV om nog in de gunstige bijtellingsregeling van 2018 te vallen. Ik ben op het punt aangekomen dat ik verschillende lease maatschappijen wil vergelijken (heeft dit überhaupt zin?). Echter leek het mij verstandig om het eerst hier te vragen, om eventuele eigen ervaringen of advies te verkrijgen. Het gaat om de volgende samenstelling:

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
prelude36a schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:58:
Altijd zelf kopen, geen bijtelling, geen wegenbelasting en weinig afschrijving! Onderhoud afgekocht bij Tesla
Heb zelf een 90D gekocht een jaar geleden voor 67000 euro, 27000 gefinanciert tegen 3.8%.
Los hem in 3 jaar af. Lease is een financiering waar de tussenpersoon flink aan verdient en een tweedehands tesla scheelt ook zomaar 30k.

[...]
Hij wilt financiele lease dus wrs heeft ie eigen zaak o.i.d. en dus kan btw voordelen hebben ipv zelf auto kopen....

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Financial lease is hoofdzakelijk een financiering. Zelf kopen is interessant vanwege investeringsaftrek en milieuinvesteringsaftrek. Ik weet niet in hoeverre dit met financial lease mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvanW
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-02-2021
Het gaat inderdaad om financial lease i.v.m. een eigen zaak. De Tesla biedt hierbij voordelen zoals de MIA-regeling (€18.000 van de kosten aftrekbaar van fiscale winst) en geen BPM (hoger BTW-bedrag terug vorderen).

Helaas ben ik een noob in dit soort zaken en weet ik niet bij welke maatschappij ik het best kan aankloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

prelude36a schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:02:
1200 euro leasebudget voor een auto is belachelijk veel... ik heb 1100 en wil daar absoluut de bijtelling niet van hebben voor een auto navenant die prijs.
Mwah, ik rijd een S60 en die kost dat maandelijks ook. Bijtelling €425 netto / maand. Als je een beetje kilometers maakt zit je al snel boven de €1000 per maand - heb onder meer hiervoor Golf en Octavia gereden, die ook beiden €900 per maand deden

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Je kunt bij Tesla zelf kijken, of financieren via een bank, of misschien DLL.

Voordeel van financial lease boven eenvoudige financiering is de restwaardeverzekering. Restwaarde is een enorm onzekere factor in electrische auto's.

Moeilijk in te schatten risico's zijn bijvoorbeeld:

* fiscale veranderingen (de enige reden dat half NL in een Tesla Model S rondrijdt is dat er heel royaal met belastingkortingen wordt gestrooid. het is een kwestie van tijd voordat deze maatregelen worden herzien / verminderd / minder op zakelijke rijders worden gefocusd / anders over de lifecycle van de auto worden verdeeld / meer op massa-adoptie van betaalbase EV's worden gericht. dit kan desastreus zijn voor de restwaarde).

* technologische vooruitgang kan tweedehands exemplaren sneller doen verouderen dan we bij ICE's gewend zijn (iemand nog interesse in een Model S zonder Autopilot?)

* technologische vooruitgang kan de betaalbare modellen aantrekkelijker maken en zorgen voor vraaguitval in het luxe segment. (hoeveel exemplaren Model S zijn verkocht omdat het de enige optie met goede range was? wat gebeurt er als je straks met een Golf of Leaf 400 km kunt rijden, en de Tesla 3 meer beschikbaar wordt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
https://www.nu.nl/auto/52...us.html#ford-focus-2018-8

nog een toevoeging in de c segment.
vind alleen dat ie te veel op fiesta lijkt, of ligt het alleen aan mij?
de crossover in tegenstelling lijkt me wel leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door SirLct op 10-04-2018 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:29
JanvanW schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:37:
Het gaat inderdaad om financial lease i.v.m. een eigen zaak. De Tesla biedt hierbij voordelen zoals de MIA-regeling (€18.000 van de kosten aftrekbaar van fiscale winst) en geen BPM (hoger BTW-bedrag terug vorderen).

Helaas ben ik een noob in dit soort zaken en weet ik niet bij welke maatschappij ik het best kan aankloppen...
licht offtopic

Kijk ook eens op de site van Maarten Steinbuch en zijn artikelen over de Model S. Hij is in NL zowat de goeroe op het gebied van milieuvriendelijk rijden en heeft zelf ook een Model S aangeschaft. Hij heeft op zijn site het hele proces van uitzoeken, aanschaffen, leveren opgeschreven. Maar hij houd nu ook allerlei data bij.

Op zijn site heeft hij ook een artikel waarin hij uitlegt welke voordelen er voor ZZP'ers zijn, zelfs compleet met rekensheets.
https://steinbuch.wordpress.com/2012/05/25/elektrisch-rijden-voor-de-zzper-heel-goedkoop/

Het één en ander is volgens mij wel achterhaald geworden met de veranderde regels een aantal jaren geleden.

ontopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

zarath28 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:19:
[...]

Ik heb er nu 1 keer (kort) in gereden en de stoelen zaten voor mij juist erg fijn, die 'muis' was inderdaad even wennen maar denk dat dat wel gaat lukken. Het klopt dat het niet het meest nieuwe model is, maar ik vind het interieur en systemen juist erg mooi en rustgevend, dus dat is geen probleem.
Ik rijd sinds November vorig jaar in de facelift IS300h, ask me anything ;)

Als je op zoek bent naar comfort, souplesse en rust aan boord ga je denk ik niets beter vinden in het premium D-segment.
Ik vind persoonlijk de E-CVT aandrijflijn (planetair tandwielstelsel) de meest fijne die ik ooit heb gehad, zeker in combinatie met ruim voldoende vermogen (223pk). De S-Tronics en DSG's zijn daarbij vergeleken echt een stuk nerveuzer.

Niet alles is koek en ei: multimedia / navigatie is al jaren een ondergeschoven kindje bij Lexus. Ik heb wel het nieuwe 10.3" navigatiesysteem wat al een stukje beter is maar dit doen BMW en VAG auto's absoluut beter. Ook geen Carplay / Android Auto ondersteuning, hoewel daar met de nieuwe Lexus UX eindelijk verandering in komt. Het is achterin ook geen ruimtewonder, vergelijkbaar met de BMW 3-serie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zarath28 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:44:
Ik zit een beetje in dezelfde categorie als Taro te zoeken, maar ben volgens mij iets verder in het kiezen. Na een aantal 3-series en A4s wil ik nu een keertje iets anders. Belangrijkste eisen zijn ruimte, luxe interieur en comfortabel rijden. Daarnaast moet hij natuurlijk wel een beetje vlot meekomen in het verkeer maar het hoeft geen PK monster te zijn.

Na al een heleboel weg gestreept te hebben (onder andere de Mazda 6, Ford Mondeo, Alfa Giulia en Peugeot 508) is mijn shortlist nu als volgt:

- Volkswagen Arteon Business R 2.0 TSI
- Renault Talisman Initiale Paris TCe 200
- Lexus IS 300h Business Line

Ik neig nu naar de Lexus, maar ken niemand die er eentje heeft dus weet niets over lange termijn ervaring en/of problemen. Iemand ervaring met deze auto?
Talisman: ruimte
IS 300h: luxe, comfort, vlot
Arteon weet ik niet (ben toch wat 'gepreoccupeerd' na dieselschandaal)

Met jouw Audi/BMW-historie denk ik dat je je prettiger voelt bij een Lexus dealer dan bij Renault of Volkswagen. Het service-niveau bij Lexus is hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
desmond schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:17:
[...]
....

...
Het dieselschandaal... trucje dat iedere fabrikant toepast maar waarvoor VAG als grootste Europese bedreiging voor de Amerikaanse industrie moet hangen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
desmond schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:17:
[...]

Talisman: ruimte
IS 300h: luxe, comfort, vlot

Met jouw Audi/BMW-historie denk ik dat je je prettiger voelt bij een Lexus dealer dan bij Renault of Volkswagen. Het service-niveau bij Lexus is hoog.
Ik ben inmiddels bij alle drie geweest en de "dealerervaring" was bij Lexus inderdaad het beste. Ook in alle drie gereden maar dat heeft de knoop nog niet helemaal doorgehakt.... Twijfel momenteel nog tussen de Arteon en Lexus met nog steeds een lichte voorkeur voor de Lexus. Op de een of andere manier pakt het interieur me meer dan de Arteon, hoewel ik de buitenkant van de Arteon mooier vind. Aangezien ik zelf toch het meest in de auto zal zitten ipv buiten staan denk ik dat het interieur de doorslag gaat geven. Nu eerst alles even door laten rekenen en kijken of de voorlopige berekeningen inderdaad klopten, als dat het geval is begin volgende week definitief kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Arteon heeft wel een pakkend uiterlijk. Toen ik 'm op de billboards zag, dacht ik dat dit de langverwachte opvolger van de Phaeton moest zijn. De specs plaatsen hem echter in de lijn van de Passat CC. (wanneer komt die Phaeton eindelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
[...]

Het dieselschandaal... trucje dat iedere fabrikant toepast maar waarvoor VAG als grootste Europese bedreiging voor de Amerikaanse industrie moet hangen.
(ieder zijn mening) Ik zie dat toch anders: ben blij dat er wat aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@zarath28 Waarom had je de Giulia eigl uit je shortlist gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
desmond schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:23:
[...]

(ieder zijn mening) Ik zie dat toch anders: ben blij dat er wat aan gedaan wordt.
Dat mag en daar zei ik ook niets over. Het enige wat ik aankaart is dat de andere merken niet beter/anders zijn, ze maken zich er allemaal schuldig aan alleen VW haalde de krantenkoppen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
gergs schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:27:
@zarath28 Waarom had je de Giulia eigl uit je shortlist gehaald?
Als ik die op hetzelfde uitrusting niveau wilde hebben werd hij nogal prijzig (Lexus op zich ook, maar die is inclusief benzine goedkoper in de lease doordat het een hybride is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Ankona schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:12:
[...]

Dat mag en daar zei ik ook niets over. Het enige wat ik aankaart is dat de andere merken niet beter/anders zijn, ze maken zich er allemaal schuldig aan alleen VW haalde de krantenkoppen.
Keurig verstopt, https://www.ad.nl/auto/bm...t-van-sjoemelen~a13dd5c5/

En zomaar een ander, https://www.autoblog.nl/n...ote-terugroepactie-106457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Die Euro6 norm is in de praktijk ook niet/nauwelijks haalbaar.

Intussen weten we al vele jaren dat meetcycli erg voorspelbaar zijn en niets met de praktijk te doen hebben. Testbank-optimalisatie was een logische keuze in die context.

De normen zijn ook absoluut. Een Polo met 75pk en 1000kg mag evenveel uitstoten als een BMW met 400pk en 2200kg.
Die laatste zal natuurlijk veel meer energie nodig hebben voor aandrijving, dus meer diesel verbranden en daardoor moet de verbranding dus nog veel schoner verlopen dan bij de Polo. Eigenlijk wel knap dat alleen de 50d op het verdachtenlijstje staat en niet de andere uitvoeringen van hetzelfde blok zoals de 40d.
Een 740d is dus schoner dan een Golf Bluemotion. Knappe prestatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Dat een norm absoluut is vind ik niet zo vreemd. Een Polo is er om maximaal 5 personen van a naar b te brengen, die BMW ook. Waarom zou die BMW dan meer uit mogen stoten?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Dat is ook de achtergrond van de universele norm.

Aan de andere kant, is het 100% realistisch? Een compacte hatchback vervoert max 2+2 of 2+3 mensen en 300 liter bagage. Een Q7 (om de andere kant van het spectrum te benoemen) vervoert max 5+2 mensen en een flinke hoeveelheid bagage. Functionaliteit is dus niet helemaal identiek.

Die discussie terzijde, ik vind BMW technisch een stuk knapper. Een compacte VW haalt de emissieeisen niet, een 740d wel. Kudos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
t_captain schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:08:
Die Euro6 norm is in de praktijk ook niet/nauwelijks haalbaar.
Die is wel haalbaar in de praktijk. Enkel niet (of moeilijk) met de huidige verwachtingen van een diesel. Denk dan aan zuinig, stil, vlot en dat niet aan een te extreme meerprijs. De dieselmotor optie hoeft vandaag de dag al niet veel duurder (of minder aantrekkelijk op bovenstaande punten) zijn om mensen nog meer naar benzine en alternatieve aandrijflijnen te duwen.
t_captain schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:02:
Die discussie terzijde, ik vind BMW technisch een stuk knapper. Een compacte VW haalt de emissieeisen niet, een 740d wel. Kudos!
Wat? VW kan perfect dezelfde emissieeisen halen als BMW als ze dat willen. Het is niet dat de ingenieurs bij VW incapabel zijn. Bij VW is er ten tijde van de sjoemel motoren gewoon de afweging gemaakt om wel zuinige en goedkope diesel neer te zetten.
Neem er twee:
-emissienormen halen
-zuinige competitieve diesel
-goedkope dieselmotor

Dat een 700 euro SCR installatie op een 100k euro 740d een no brainer is, is nogal logisch. Diezelfde 700 euro SCR installatie is dat niet op een 20k euro Golf TDI.

Ja VW heeft het spel niet proper ( >:) ) gespeeld, maar niet om de reden dat ze technisch minder knap zijn dan BMW.

[ Voor 45% gewijzigd door AndRo555 op 11-04-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Ik moet het nalezen, maar volgens mij staan alle VAG diesels voor het hekje. Ook de 3.0 V6 TDI die rechtstreeks concurreert met de 30d/35d/40d uit München. Dan valt dat kostenargument af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
zarath28 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:29:
[...]

Als ik die op hetzelfde uitrusting niveau wilde hebben werd hij nogal prijzig (Lexus op zich ook, maar die is inclusief benzine goedkoper in de lease doordat het een hybride is)
Waar zit je qua leasemj en hoeveel jaar en km moet het zijn?
Als ik op directlease gelijkwaardige uitvoering kies dan komen ze zelfde uit.
Sterker nog, met de sportivo pack is de alfa zelfs veel goedkoper dan de lexus.
Dus ook voor je bijtelling veel gunstiger.

EDIT, heet nu limited series. http://www.alfaromeo.nl/c...lyer-alfa-days-giulia.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door SirLct op 12-04-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:14:
Ik moet het nalezen, maar volgens mij staan alle VAG diesels voor het hekje. Ook de 3.0 V6 TDI die rechtstreeks concurreert met de 30d/35d/40d uit München. Dan valt dat kostenargument af.
3.0 TDI zeker ook in de US met hun EPA emissie normen. Kan zijn dat het ook hier het geval was.

Doet alleszins niets af dat het de BMW (of alle andere) “technisch knapper” maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarath28
gergs schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:06:
[...]

Waar zit je qua leasemj en hoeveel jaar en km moet het zijn?
Als ik op directlease gelijkwaardige uitvoering kies dan komen ze zelfde uit.
Sterker nog, met de sportivo pack is de alfa zelfs veel goedkoper dan de lexus.
Dus ook voor je bijtelling veel gunstiger.

EDIT, heet nu limited series. http://www.alfaromeo.nl/c...lyer-alfa-days-giulia.pdf
In die prijs zit wel een inruilkorting van E2000, dus die moet er nog weer bij op. Daarnaast is de catalogusprijs misschien dan hetzelfde of iets lager dan de Lexus, maar de leaseprijs incl. benzine is een stuk hoger dan de Lexus (vanwege hybride). Al met al blijft hij voor mij dus op de afvallijst :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De laatste keer dat ik checkte, was dieselgate geen selectiecriteria bij leasemaatschappijen. Alles gerelateerd aan dieselgate is dus ook offtopic.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
zarath28 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:46:
[...]

In die prijs zit wel een inruilkorting van E2000, dus die moet er nog weer bij op. Daarnaast is de catalogusprijs misschien dan hetzelfde of iets lager dan de Lexus, maar de leaseprijs incl. benzine is een stuk hoger dan de Lexus (vanwege hybride). Al met al blijft hij voor mij dus op de afvallijst :-)
Is nog steeds veel goedkoper dan de lexus hoor. Ik was ermee bewust dat ie incl 2000 inruilkorting is, maar nog steeds.

Wat is je budget, km, en jaar. En wat wil je absoluut hebben als uitrusting. Wellicht een idee om de standaard template die op de eerste pagina in te vullen?

Je zegt dat je al aantal 3 series en A4s al gehad, wellicht de A5 sportback ook een optie? Met de 1.4tfsi s-line edition is ie behoorlijk compleet met genoeg ruimte (vooral handig met dat grote opening kofferbak). 150pk is geen racer maar wel vlot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Ik kom voor die Giulia toch echt (dik) over de 1100 euro inclusief benzine, waar de Lexus zo'n 50 euro minder is. A5 heb ik naar gekeken, maar wil niet weer een Audi, dus die valt al af (een keetje een ander interieur en dashboard).

Leasebudget: 1200 euro
Kilometrage per jaar: 40000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Niet vanuit werkgever, vanuit mezelf liever geen BMW of Audi
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen: Automaat, Lederen bekleding, ruimte achterin, luxe afwerking interieur (niet te veel hard plastic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Facelift mb c klasse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:08
een nieuwe V60 / V90?

of XC40 / XC60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Mercedes vind ik op zich wel mooi, maar in mijn hoofd zie ik mezelf er niet in rijden (op de een of andere manier nog steeds een taxi-kronkel-idee erbij).

SUVs vind ik niet zo mooi, dus de XC40/60 vallen af en de V60/90 gaan ook snel over de 50k als je die een beetje goed wilt hebben en qua looks vind ik ze minder dan de Arteon en Lexus dus ook die zijn afgestreept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
zarath28 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:13:
Ik kom voor die Giulia toch echt (dik) over de 1100 euro inclusief benzine, waar de Lexus zo'n 50 euro minder is. A5 heb ik naar gekeken, maar wil niet weer een Audi, dus die valt al af (een keetje een ander interieur en dashboard).

Merkbeleid, zo ja, welke: Niet vanuit werkgever, vanuit mezelf liever geen BMW of Audi
Specifieke wensen: Automaat, Lederen bekleding, ruimte achterin, luxe afwerking interieur (niet te veel hard plastic)
Ik kom echt niet boven 1200 met de Alfa, ook heb ik alles afgevinkt en dat wil zeggen incl de 4000 eur luxury interieur (zoek ff wat youtube video hierover, echt fantastisch) en zelfs panorama dak enz enz.
En like-for-like is ie gewoon goedkoper dan de lexus dus voor jouw portemonee denk ik gunstiger.
Of krijg je de budget wat over is uitgekeerd? Dan snap ik mss wel dat je voor de Lexus gaat. Zo niet dan wellicht een idee om toch de max uitkiezen en toevalig is het ook lager qua bijtelling. Ik zou zeggen, ga voor een proefrit in de Alfa, en laat mij weten hoe groot je glimlach is achter de stuur. :D
Check bijv ook op raet.nl https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen
Voer in bijv de pensioen e.d. zoals op je loonstrook en verander alleen de gedeelte auto vd zaak.
Bij mij is ie zeer nauwkeurig (eigl met afronding verschil exact zelfde als mn loonstrook van werkgever)
Dan kan je zien wat voor netto effect je kan krijgen, zowel met "extra bruto" door niet opmaken leasebudget, en of lager waarde auto wat leidt tot lager bijtelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

Al gekeken naar een Kia optima SW GT of executive uitvoering? Pretty much ticks all your boxes en ik vind em qua looks mooier dan de meeste andere auto's op de weg. Heb er nu in 3 weken ruim 3k mee gereden en dat ding is echt de meest comfortabele kilometervreter sinds m'n audi a4 avant van 8 jaar geleden. Qua ruimte is volgens mij alleen de Superb ruimer op de achterbank.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
@gergs klopt, komt zeker niet boven de 1200, maar bedoelde boven de 1100 (restant krijg ik uitgekeerd).

@amahusu Kia Optima kende ik niet...ik had mijn lijstje eigenlijk afgesloten, maar misschien toch maar eens kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
De 100 eur bruto is gelijk aan ongeveer 4k fiscale waarde van de auto. (Neem aan dat je op bovenste schaal zit) Even snel berekend op raet, bijv voor een salaris van 7000 per maand.

Bij de Alfa gebruik ik 48k fiscale waarde, Lexus 52k fiscale waarde.
(Op basis van vol leder bekleding en alle toeters en bellen)
Bij de Alfa blijft bruto gelijk, bij de Lexus 100eur extra bruto.

Met salaris van 7000 bruto per maand is de verschil 4 euro netto.
Zelfde berekening met 6000 eur per maand. Komt 2 eur verschil.
Zelfde berekening met 5000 eur per maand. Komt 3 eur verschil.

En dat is met 100 eur als lease tarief verschil. Je zegt hierboven de verschil is maar 50?

[ Voor 7% gewijzigd door SirLct op 13-04-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

zarath28 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:07:
@gergs klopt, komt zeker niet boven de 1200, maar bedoelde boven de 1100 (restant krijg ik uitgekeerd).

@amahusu Kia Optima kende ik niet...ik had mijn lijstje eigenlijk afgesloten, maar misschien toch maar eens kijken :-)
Same here, had eigenlijk nooit echt stilgestaan bij Kia en kwam de wagen verder ook niet tegen op sites zoals zoals Direct Lease en Leaseplan. Totdat ik er 1 zag staan bij de dealer waar m'n voorloopauto vandaan kwam, en was eigenlijk direct onder indruk van de looks en het formaat. Ik was serieus aan het kijken naar een Talisman estate of Passat Variant (1e keus was eigenlijk een audi a4 avant, maar dat werd echt te krap met 2 kleine kinderen en een 3e op komst :'( ), maar na een proefrit in de Optima was ik vrij snel om.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
gergs schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:24:
De 100 eur bruto is gelijk aan ongeveer 4k fiscale waarde van de auto. (Neem aan dat je op bovenste schaal zit) Even snel berekend op raet, bijv voor een salaris van 7000 per maand.

Bij de Alfa gebruik ik 48k fiscale waarde, Lexus 52k fiscale waarde.
(Op basis van vol leder bekleding en alle toeters en bellen)
Bij de Alfa blijft bruto gelijk, bij de Lexus 100eur extra bruto.

Met salaris van 7000 bruto per maand is de verschil 4 euro netto.
Zelfde berekening met 6000 eur per maand. Komt 2 eur verschil.
Zelfde berekening met 5000 eur per maand. Komt 3 eur verschil.

En dat is met 100 eur als lease tarief verschil. Je zegt hierboven de verschil is maar 50?
Je weet het wel overtuigend te brengen, toevallig geen aandelen Alfa? Of gewoon enthousiast over de Giulia? :) Misschien dat ik iets verkeerd doe in de Alfa configurator, maar ik kom toch echt boven de 50k uit als ik een Super neem met 1 of 2 van die pakketten en wat losse opties.

In ieder geval denk ik niet dat hij er nog bijkomt, ik zit al een tijdje te zoeken en kijken en wil binnenkort gewoon de knoop doorhakken anders blijft het eeuwig positief en negatief lijstjes maken. Enige uitzondering is misschien nog die KIA die ik echt nog niet kende en op zich wel interessant lijkt

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34

Entity

9000rpm

Vorige week mijn nieuwe leasewagen opgehaald en ben er erg blij mee *O*

Leasebudget: 910 euro/mnd
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 4jr
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Uitstoot max 110g/km, alleen diesel
Specifieke wensen: Automaat, Xenon, Navi, voldoende vermogen, leuke auto
Uiteindelijke keuze: Jaguar XE 2.0 e-performance 120kW Pro Edition Pure automaat, met opties "Winter Pack" (Xenon en stoelverwarming) en Meridian 380W audio

Het is een redelijke basisuitvoering, maar alle belangrijke zaken zitten erop en meer budget was er niet (eigen bijdrage mag niet bij ons). Financieel is het wel een stapje achteruit, want ik ga van een 14% Volvo V40 D4 uit 2014 naar een 22% Jaguar XE. Maar je krijgt er een erg leuke auto voor terug! Vooral de voorkant vind ik erg geslaagd en de auto rijdt erg fijn, niet in de laatste plaats door de 8-traps automaat. Vergeleken met de Volvo ook veel comfortabeler, maar die Volvo stond dan ook op 18" wielen en sportonderstel.

Ik vind het ook leuk om een bijzondere auto te hebben, je komt de XE simpelweg niet vaak tegen en mensen kijken vaak raar op als je zegt dat je een Jaguar van de zaak hebt ("Ben je directeur geworden?"). Ze hebben vaak niet door dat de auto goedkoper is dan een vergelijkbare A4/C-klasse/3-serie en daar kijkt men niet van op.

Leasewagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T9Ol8JFaG46AQOaZ8VrU2H8m/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TR6VEdmu1W6lZQaPhPRsr9ig/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sJukvbQY4YOh1AKf5O0Z5wKx/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FE6MbyrwWEzyFLFyp8cn1z8b/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hrd7npK3iIiSCP8j1442y2He/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
zarath28 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:12:
[...]

Je weet het wel overtuigend te brengen, toevallig geen aandelen Alfa? Of gewoon enthousiast over de Giulia? :) Misschien dat ik iets verkeerd doe in de Alfa configurator, maar ik kom toch echt boven de 50k uit als ik een Super neem met 1 of 2 van die pakketten en wat losse opties.

In ieder geval denk ik niet dat hij er nog bijkomt, ik zit al een tijdje te zoeken en kijken en wil binnenkort gewoon de knoop doorhakken anders blijft het eeuwig positief en negatief lijstjes maken. Enige uitzondering is misschien nog die KIA die ik echt nog niet kende en op zich wel interessant lijkt
Nee geen aandelen, maar ik zat namelijk in soortgelijk situatie, en na een keer de alfa proef gereden helemaal verkocht. Mijne komt in juli volgens de dealer :) Ik vind gewoon dat met de actie een zeer competitief geprijsde auto, voelt heel speciaal, mooie rode lederen interieur, en toch nog praktisch. Dus ik ben nu alfa evangelist geworden. YouTube: ANWB Dubbeltest Alfa Romeo Giulia vs. Lexus IS300h 2017 zie hier een review van anwb. De punt van in delen inklapbare achterbank zit in je pakket van de actie. Trek je conclusie :) :)

De configurator van de alfa moet je niet gebruiken, ding is niet up to date (ja ze kunnen hier wel leren van andere fabrikant) betekent dus dat die korting niet in de configurator is verwerkt. Maar dan zie je eigl hoeveel korting je krijgen. Dus voor zelfde (of zelf minder geld) heb je veel meer aan auto's. Ik zou als ik jou was een willekeurig alfa dealer mailen voor een offerte. Of via directlease even rekenen. Of nog beter, langsrijden bij een alfa dealer. Kan je ook meteen vragen voor een proefrit. En ik kan je garanderen dat je daarna niets anders wilt wat betreft sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Ah, als die configurator de korting niet meeneemt verklaart dat een hoop inderdaad....misschien toch maar een bezoekje aan de dealer aan wagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

woutur

Klauwtjes uit!

Entity schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:32:
Vorige week mijn nieuwe leasewagen opgehaald en ben er erg blij mee *O*

Leasebudget: 910 euro/mnd
Contractduur: 4jr
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Uitstoot max 110g/km, alleen diesel
Specifieke wensen: Automaat, Xenon, Navi, voldoende vermogen, leuke auto
Uiteindelijke keuze: Jaguar XE 2.0 e-performance 120kW Pro Edition Pure automaat, met opties "Winter Pack" (Xenon en stoelverwarming) en Meridian 380W audio

Het is een redelijke basisuitvoering, maar alle belangrijke zaken zitten erop en meer budget was er niet (eigen bijdrage mag niet bij ons). Financieel is het wel een stapje achteruit, want ik ga van een 14% Volvo V40 D4 uit 2014 naar een 22% Jaguar XE. Maar je krijgt er een erg leuke auto voor terug! Vooral de voorkant vind ik erg geslaagd en de auto rijdt erg fijn, niet in de laatste plaats door de 8-traps automaat. Vergeleken met de Volvo ook veel comfortabeler, maar die Volvo stond dan ook op 18" wielen en sportonderstel.

Ik vind het ook leuk om een bijzondere auto te hebben, je komt de XE simpelweg niet vaak tegen en mensen kijken vaak raar op als je zegt dat je een Jaguar van de zaak hebt ("Ben je directeur geworden?"). Ze hebben vaak niet door dat de auto goedkoper is dan een vergelijkbare A4/C-klasse/3-serie en daar kijkt men niet van op.

Leasewagen
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Fijne bak hoor! De uiteindelijke keuze voor mijn leaseauto ging tussen de Alfa en deze. Bij de Alfa kreeg ik een hoop meer voor hetzelfde geld en ik vond de besturing wat meer emotie hebben maar het was een close call. Bij de Jaguar moet je wel de bak altijd even in Sport zetten anders lijkt het schakelen echt nergens op. Het blijft een knappe auto om te zien!
zarath28 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:51:
Ah, als die configurator de korting niet meeneemt verklaart dat een hoop inderdaad....misschien toch maar een bezoekje aan de dealer aan wagen dan.
En je kan in het Alfa topic kijken hoe de Giulia er uit kan zien met een Luxury pakket :+ Ik raad niemand er één aan omdat ik er zelf één rijdt. Onder andere om de reden dat er niet veel van zijn :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn allereerste post na jarenlang meelezen:

Leasebudget: € 750,- maar mag onbeperkt overschreden worden op eigen kosten
Kilometrage per jaar: 30.000
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, alleen performance modellen uitgesloten.
Overige afhankelijkheden: Athlon
Specifieke wensen: Duits, automaat, LED/Xenon
Uiteindelijke keuze:

Ik zit te kijken naar een CLA shooting brake business solution AMG line hij Athlon. Alles bij elkaar zou deze prima in het budget passen.

Maar wellicht dat iemand hier nog andere ideeën heeft die bij bovenstaand lijstje passen?

Iemand een idee wat de Athlon Editions inhouden?

Athlon reageert maar niet op mails die ik stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:57:
Mijn allereerste post na jarenlang meelezen:

Leasebudget: € 750,- maar mag onbeperkt overschreden worden op eigen kosten
Kilometrage per jaar: 30.000
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, alleen performance modellen uitgesloten.
Overige afhankelijkheden: Athlon
Specifieke wensen: Duits
Uiteindelijke keuze:

Ik zit te kijken naar een CLA shooting brake business solution AMG line hij Athlon. Alles bij elkaar zou deze prima in het budget passen.

Maar wellicht dat iemand hier nog andere ideeën heeft die bij bovenstaand lijstje passen?

Iemand een idee wat de Athlon Editions inhouden?

Athlon reageert maar niet op mails die ik stuur.
Is die 750 inclusief brandstof? Zo ja dan zal die CLA denk ik een zware dobber worden. En wil je liever een kale 'premium' auto rijden of liever een luxe uitgeruste van een 'normaal' merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:01:
[...]

Is die 750 inclusief brandstof? Zo ja dan zal die CLA denk ik een zware dobber worden. En wil je liever een kale 'premium' auto rijden of liever een luxe uitgeruste van een 'normaal' merk?
Exclusief, staat vermeld ;) .
De business solution AMG line plus panorama dak kom ik in de calculator uit op € 681,-
En daar zit vrijwel alles op. Inclusief winterbanden, vervangend vervoer en EU tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:06:
[...]

Exclusief, staat vermeld ;) .
De business solution AMG line plus panorama dak kom ik in de calculator uit op € 681,-
En daar zit vrijwel alles op. Inclusief winterbanden, vervangend vervoer en EU tankpas.
Als vrijwel alles erop zit en je vind hem mooier dan andere auto's; ga ervoor!
Je zou nog kunnen kijken bij BMW en Audi. Maar aangezien je graag Duits wil houdt het dan wel op. Zelf zou ik zeker eens een kijkje nemen bij Lexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:02:
[...]

Als vrijwel alles erop zit en je vind hem mooier dan andere auto's; ga ervoor!
Je zou nog kunnen kijken bij BMW en Audi. Maar aangezien je graag Duits wil houdt het dan wel op. Zelf zou ik zeker eens een kijkje nemen bij Lexus.
BMW heeft niet echt een vergelijkbaar model, en Audi is echt stukken duurder in de lease.
Lexus wel naar gekeken, maar ik vind het interieur zo sober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Als er iets is dan is een Audi zeker niet duurder in de lease.
Je weet dat er een nieuwe A klasse is? De CLA gaat naar alle waarschijnlijkheid dus ook binnenkort vernieuwd. Als je het niet erg vind dan is het prima.

Als je duits wil dan lijkt me de A3 limousine eigl een mooie auto in deze klasse.
Tenzij je echt een station wilt (vraag me af of de CLA shootingbrake eigl groter is dan A3 sportback)
Een A3 limousine 1.5tfsi 150pk S-line edition kom op 685 bij directlease, en CLA Shootingbr 180DCT AMG is 684. Zonder pano. Athlon is vaak duurder dus ik zou het nog een keer checken je berekening. Tenzij ze een actie hebben bij Athlon. Maar volgens berekening op directlease 1 euro verschil maar dan heb je 150pk vs 122pk, 18 inch velgen vs 17, en een net gefacelifte model ipv eentje die binnenkort wellicht vervangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 21-09 08:45

Opel Insigna Sport Tourer GSI Diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
CLA, coupévorm van A-klasse (FWD plarform in C-segment). BMW —> Paceman. Denk wel dat de CLA wat ruimer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:56:
CLA, coupévorm van A-klasse (FWD plarform in C-segment). BMW —> Paceman. Denk wel dat de CLA wat ruimer is.
Alleen zou het gaan om een shooting brake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
CLA Shooting Brake.

Schaalmodel van CLS Shooting Brake (grote “lifestyle station”) op A-Klasse platform.

Voor het origineel zou je kunnen kijken naar een Jaguar XF Sportbrake, maar daar is geen kleinere versie van.

Ik weet maar één andere die een beetje in het geschaalde-versie-van-grote-lifestyle-auto segment valt. De Range Rover Evoque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Einde van het jaar mag ik een auto uitkiezen (bestelling in September). Of de huidige nog verlengen met een jaar (14%).

Budget 750 excl brandstof.
Range 30.0000
Benzine of Elektrisch

Als ik op leaseplan 750 invul kan ik veel kiezen, kloppen deze prijzen? Een 3-serie is zelfs mogelijk. Ik wil zelf onder de 35k blijven voor een auto, ivm de bijtelling. Voor een elektrische 4% maakt het niet veel uit.

Zijn er trucks om de auto verder aan te kleden, zonder dat de cataloguswaarde stijgt?

Als ik dit jaar wil overstappen ben ik aan het kijken naar A3 Limo, Jeep Compass en E-Golf.

Volgend jaar komt er een nieuwe Leon, Golf, BMW 1, V40 (ook elektrisch). Dus misschien het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Hij wilt duits, dus snap Jaguar en Range rover niet.

@Iamhere Je zou ook de VW T-Roc kunnen overwegen.
Zelfs de 2.0 TSI met 4 wiel aandrijving past in je budget.
En het is nog niet veel op de weg.

*Oke geen duits, maar vaak toch gezien als ongeveer zelfde klasse
Volvo XC40 T4 Momentum past net wel in je budget.
Maar wat zijn ze overpriced zeg (mijn mening)

Maar met je budget kan je zelfs een C180 erin krijgen joh.
En wat zie ik net, je hebt actie met premium paket/ premium paket plus.
Heb echt alles wat je nodig heb, de plus is incl stoelverwarming, leer, enz enz.
En ik kom niet eens op 700. Heb ook schuifdak afgevinkt en ik kom op 724eur
https://directlease.nl/le...tions[optionsRemoved]=172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
gergs schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:27:
Zo dik gezaaid zijn de alternatieven voor een CLA Shooting Brake niet. Het is een niche-model binnen een niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rspoe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:22:
Zijn er trucks om de auto verder aan te kleden, zonder dat de cataloguswaarde stijgt?
- Aftermarket velgen
- Aftermarket leder inbouw
- Chrome onderdelen in laten bouwen door de dealer in plaats van af fabriek (dit is voor zover mij bekend in ieder geval bij BMW mogelijk en scheelt op een 5 serie een goede 2000 euro)
- Sommige merken bieden bepaalde systemen en extra's aan zowel als optie en als accessoire. De laatstgenoemde blijft buiten de fiscale waarde.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:35:
[...]

- Aftermarket velgen
- Aftermarket leder inbouw
- Chrome onderdelen in laten bouwen door de dealer in plaats van af fabriek (dit is voor zover mij bekend in ieder geval bij BMW mogelijk en scheelt op een 5 serie een goede 2000 euro)
- Sommige merken bieden bepaalde systemen en extra's aan zowel als optie en als accessoire. De laatstgenoemde blijft buiten de fiscale waarde.
Dit zijn goede trucs. Jammer dat die in de lease configurators niet standaard aangeboden worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ankona schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:56:
[...]

Dit zijn goede trucs. Jammer dat die in de lease configurators niet standaard aangeboden worden.
En dat is dus waarom je naar de dealer gaat en je offerte dan (al dan niet via iemand die binnen jouw organisatie verantwoordelijk is voor de auto's) bij de leasemaatschappij aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:58:
[...]

En dat is dus waarom je naar de dealer gaat en je offerte dan (al dan niet via iemand die binnen jouw organisatie verantwoordelijk is voor de auto's) bij de leasemaatschappij aanbiedt.
En dat is dus wat veel werkgevers niet willen of expliciet verbieden. Staat los van dat de leasemaatschappijen dat belangeloos wel als service mee kunnen nemen in de configuratie tool.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
rspoe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:22:
Einde van het jaar mag ik een auto uitkiezen (bestelling in September). Of de huidige nog verlengen met een jaar (14%).

Budget 750 excl brandstof.
Range 30.0000
Benzine of Elektrisch

Als ik op leaseplan 750 invul kan ik veel kiezen, kloppen deze prijzen? Een 3-serie is zelfs mogelijk. Ik wil zelf onder de 35k blijven voor een auto, ivm de bijtelling. Voor een elektrische 4% maakt het niet veel uit.

Als ik dit jaar wil overstappen ben ik aan het kijken naar A3 Limo, Jeep Compass en E-Golf.

Volgend jaar komt er een nieuwe Leon, Golf, BMW 1, V40 (ook elektrisch). Dus misschien het wachten waard.
Ook is brandstof exclusief moet je bij leaseplan de tankpas afvinken. Ook niet vergeten verzekering, winterbanden, enz enz. Dan zie je pas het reel plaatje. Directlease is wat makkelijker wat dat betreft.
Ik kies altijd 300 eigen risico, budget vervangend vervoer, en winterbanden ja. Kom vrij dichtbij mijn eigen leasematschappij.

Voor je budget van 750 ex is veel mogelijk, hierboven heb ik net voor iemand zelf een C klasse erin gekregen (ze hebben nu een actie met premium pakketen). Maar 35k fiscale waarde wordt lastig.
Tegenwoordig is zelfs een fatsoenlijk aangekleed A3 met 150pk al snel richting 40k. Of je moet dan naar non "premium" merken. Zo is het bijv een Renault Megane Estate GT met 205pk voor rond de 33k. Seat Leon FR 180pk voor 34k, of Honda Civic 182pk voor 36k.

Er zijn aantal trucjes ja, bijv velgen achteraf, bekleding achteraf, enz. Maar per saldo kost het vaak niet veel anders (oke je moet het wel goed rekenen netto e.d.) En het is ook de vraag of je leasemaatschappij meewerkt. Zo is die van mij heel moeilijk om uberhaupt van 17 inch naar 18 inch te gaan :(

Een A3 1.0tfsi lease edition is wel onder 35k. Jeep compass is ook leuk, zie je niet vaak. En ziet er uit als een vele malen duurder auto.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 18-04-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
gergs schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:05:
[...]

Ook is brandstof exclusief moet je bij leaseplan de tankpas afvinken. Ook niet vergeten verzekering, winterbanden, enz enz. Dan zie je pas het reel plaatje. Directlease is wat makkelijker wat dat betreft.
Ik kies altijd 300 eigen risico, budget vervangend vervoer, en winterbanden ja. Kom vrij dichtbij mijn eigen leasematschappij.
EN bij veel werkgevers wordt de BTW-correctie privegebruik doorberekend in het leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 16:57
Hoi,

Ik zat zelf te denken aan de nieuwe fully loaded Polo.
Kennen jullie misschien autos die ook pas net zijn vernieuwd rond de 20.000 tot 30.000 prijsrange?

Leasebudget: 700
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 13:04
Tanako schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:34:
Hoi,

Ik zat zelf te denken aan de nieuwe fully loaded Polo.
Kennen jullie misschien autos die ook pas net zijn vernieuwd rond de 20.000 tot 30.000 prijsrange?

Leasebudget: 700
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:
Kia Stonic, Kia Niro, Peugeot 308, Polo inderdaad.

Voor het budget van 700 excl. brandstofkosten kan je ook een aangeklede V40 nemen, maar ik gok dat er een reden is dat je een auto wilt van tussen de 20k - 30k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Er komt ook een nieuwe Focus aan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
Landon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:57:
[...]

Kia Stonic, Kia Niro, Peugeot 308, Polo inderdaad.

Voor het budget van 700 excl. brandstofkosten kan je ook een aangeklede V40 nemen, maar ik gok dat er een reden is dat je een auto wilt van tussen de 20k - 30k.
Anders is de bijtelling weer zo duur of denk ik nou helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Zo heb ik aan een Dacia gedacht. Neem het duurste model, vink alle opties aan en ik kom net over de helft van het beschikbare leasebudget en amper bijtelling. Nee, geen droomauto, maar wel heel goedkoop rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
Ankona schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:27:
Zo heb ik aan een Dacia gedacht. Neem het duurste model, vink alle opties aan en ik kom net over de helft van het beschikbare leasebudget en amper bijtelling. Nee, geen droomauto, maar wel heel goedkoop rijden.
Hoeft niet super goedkoop mag ook wel iets meer dan 30.000, heb nu een peugeot 208 en wil denk ik toch wel een niveautje hoger.

Dacht eerst aan de nieuwe mercedes a klasse maar die was dan weer veelste duur. Dus ben nu een beetje aan het rondkijken naar mijn mogelijkheden.Ik vind het zo zonde om een auto te nemen die bijna een upgrade zou krijgen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Jezus wat ben ik blij dat ik in België lease en bijtelling betaal.
550€ ex
Fully loaded CLA shooting brake met winterbanden met vervangwagen klasse A-segment.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 07:19
matthewk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:41:
550€ ex
Fully loaded CLA shooting brake met winterbanden met vervangwagen klasse A-segment.
Ik hoop dat je dan Mercedes A bedoelt en niet het letterlijke A-segment (formaatje 107). Maar inderdaad, in België is leasen een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Auto's zijn daar ook een stuk goedkoper :(

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
matthewk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:41:
550€ ex
Lekker bezig. Dat zijn de betere prijzen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Tanako schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:22:
[...]

Anders is de bijtelling weer zo duur of denk ik nou helemaal verkeerd?
Klopt, hoe duurder de auto hoe duurder jouw bijtelling wordt. Daarnaast heb ik liever een auto van 30k waar ik me fijn bij voel en super vind dan een auto van 20k waarbij ik altijd denk van 'had ik maar die auto van 30k genomen', want uiteindelijk betaal je toch al veel bijtelling. Kunnen die laatste centen er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:41
Landon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:56:
[...]

Klopt, hoe duurder de auto hoe duurder jouw bijtelling wordt. Daarnaast heb ik liever een auto van 30k waar ik me fijn bij voel en super vind dan een auto van 20k waarbij ik altijd denk van 'had ik maar die auto van 30k genomen', want uiteindelijk betaal je toch al veel bijtelling. Kunnen die laatste centen er ook nog wel bij.
Weet niet maar ik ben heel blij met mijn Mazda2 (20k) en natuurlijk zou een Mazda3 (30k) leuker zijn maar voor €140 bijtelling ga ik niet zeuren.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Tanako Audi A3 1.0tfsi lease edition van 32,700 wellicht iets voor jou?
Of als je iets meer pk wil hebben een Seat Leon 1.4tsi FR, met upgrade pakket nog geen 30k.
208 is zogenaamd B segment, als je wilt upgraden dan idd naar de C segment en dit is dan Audi A3, BMW 1 Serie (duur), VW Golf, Seat Leon, Renault Megane, enz.
Polo is volwassener geworden maar nog steeds B segment, dus zelfde als je 208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Bschnitz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:59:
[...]

Weet niet maar ik ben heel blij met mijn Mazda2 (20k) en natuurlijk zou een Mazda3 (30k) leuker zijn maar voor €140 bijtelling ga ik niet zeuren.
Voor 25k heb je een Mazda 6 hiero, wat een criminele prijzen in Nederland toch, maar €140 bijtelling is al best veel, dan nét kan die extra bijtelling er ook wel bij toch?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Bschnitz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:59:
[...]

Dat is dus persoongebonden en is een prive kwestie, als jij die €140,- bijtelling er niet voor over hebt, en iemand anders wel, dan is dat toch prima?

Ligt er bij mij ook aan hoeveel KM je op jaarbasis rijd en veel in de spits bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Landon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:01:
[...]

Dat is dus persoongebonden en is een prive kwestie, als jij die €140,- bijtelling er niet voor over hebt, en iemand anders wel, dan is dat toch prima?

Ligt er bij mij ook aan hoeveel KM je op jaarbasis rijd en veel in de spits bijvoorbeeld.
Je betaal al snel 90€ voor een VW up, dat is pas zonde van geld. Maar goed, het is en blijft een keuze ja.

Als ik een auto voor rond de 30K zou nemen ga ik iets van €220 bijtelling moeten betalen ....

@matthewk

vanaf 32k in NL https://www.mazda.nl/modellen/mazda6-sedan/

[ Voor 7% gewijzigd door Bschnitz op 18-04-2018 15:07 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Bschnitz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:06:
[...]

Je betaal al snel 90€ voor een VW up, dat is pas zonde van geld. Maar goed, het is en blijft een keuze ja.

Als ik een auto voor rond de 30K zou nemen ga ik iets van €220 bijtelling moeten betalen ....

@matthewk

vanaf 32k in NL https://www.mazda.nl/modellen/mazda6-sedan/
Zeker een eigen keuze idd, ik rij ongeveer 35k KM per jaar waarvan 90% in de file. Hierdoor is mijn keuze gevallen op een automaat en voor het mooie een C-klasse auto, omdat ik van auto's hou en hier liever niet op bespaar.

Ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
JanvanW schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:37:

Zelf ben ik voor operationele lease gegaan met de Tesla dit met oog op dat over 5 jaar de EV autos heel anders zijn plus standaard lease van Tesla werkte niet met mijn maatschaps constuctie.

Maar na behoorlijk door rekenen was de ALD lease ongeveer even duur als financial lease. Met als voordeel geen auto na 5 jaar. Wel de voordelen zonder nadelen met tesla wel geregeld dat ik hem kan overnemen als ik wil. De rest van de lease maatschappijen zaten er minimaal 100-200 euro per maand boven. Nu 1550 euro per maand (75D model X met premium pakket rood en upgrade van de autopilot). Vergeet niet dat je tesla na 5 jaar gewoon met 22% bijtelling gereden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Landon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:11:
[...]

Zeker een eigen keuze idd, ik rij ongeveer 35k KM per jaar waarvan 90% in de file. Hierdoor is mijn keuze gevallen op een automaat en voor het mooie een C-klasse auto, omdat ik van auto's hou en hier liever niet op bespaar.

Ieder zijn ding natuurlijk.
Precies, kijk als je 90% in de file staat snap ik je keuze sowieso! Denk dat we het er met zijn alle eens zijn dat de prijzen op het moment nergens op slaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Dat is de ene kant van het verhaal. Ik zit ook ca 2 uur per dag in dat ding. En ik ken ook mensen die 30k stuk slaan op een nieuwe keuken of badkamer, dat vind ik dan weer echt zonde van het geld. Maar toch, elke 10K fiscale waarde is netto bijna 100 euro/maand (en dan laat ik de gevolgen voor toeslagen en heffingskorting etc nog buiten beschouwing)

Ik ben dan ook van mening dat die bijtelling veel te hoog is... maar ja helaas is mijn mening niets waard (en daar kan ik dan weer slecht tegen...)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Ankona schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:24:
Dat is de ene kant van het verhaal. Ik zit ook ca 2 uur per dag in dat ding. En ik ken ook mensen die 30k stuk slaan op een nieuwe keuken of badkamer, dat vind ik dan weer echt zonde van het geld. Maar toch, elke 10K fiscale waarde is netto bijna 100 euro/maand (en dan laat ik de gevolgen voor toeslagen en heffingskorting etc nog buiten beschouwing)

Ik ben dan ook van mening dat die bijtelling veel te hoog is... maar ja helaas is mijn mening niets waard (en daar kan ik dan weer slecht tegen...)
Ik waardeer jouw mening wel hoor, aangezien wij dezelfde mening delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
ik zat zelf te alsnog te denken om de nieuwe A klasse te gaan leasen, nou is er op dit moment alleen de A200 beschikbaar. Echter wil ik gaan voor de A160 versie

A 160* – 107 pk – handgeschakelde 6-bak – 30.695 euro
A 200 – 163 pk/250 Nm – handgeschakelde 6-bak – 36.724 euro

Mijn vraag is zou ik nu een A200 samen kunnen stellen (opties) en daarvan gewoon ongeveer 6000 euro aftrekken. Wordt dit dan mijn fiscale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:27:

@Iamhere Je zou ook de VW T-Roc kunnen overwegen.
Zelfs de 2.0 TSI met 4 wiel aandrijving past in je budget.
En het is nog niet veel op de weg.

*Oke geen duits, maar vaak toch gezien als ongeveer zelfde klasse
Volvo XC40 T4 Momentum past net wel in je budget.
Maar wat zijn ze overpriced zeg (mijn mening)

Maar met je budget kan je zelfs een C180 erin krijgen joh.
En wat zie ik net, je hebt actie met premium paket/ premium paket plus.
Heb echt alles wat je nodig heb, de plus is incl stoelverwarming, leer, enz enz.
En ik kom niet eens op 700. Heb ook schuifdak afgevinkt en ik kom op 724eur
https://directlease.nl/le...tions[optionsRemoved]=172
Klopt voor wat betreft de C klasse. Maar vind de CLA mooier eerlijk gezegd.

Ik ga zaterdag wel eens kijken naar de Tiguan Business R. De T-Roc vind ik qua model wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
C is toch een segment hoger dan de CLA. En jah, de CLA wordt denk ik binnenkort vervangen worden.
Maar smaken verschillen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:31:
C is toch een segment hoger dan de CLA. En jah, de CLA wordt denk ik binnenkort vervangen worden.
Maar smaken verschillen idd.
Segment hoger klopt zeker, maar ook minder aangekleed voor dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Heb je gekeken wat allemaal onder de premium plus pakket zit?

Laat maar, de aktie is voor de huidige modellen omdat in juli de nieuwe C klasse komt.
(Alhoewel vind ik zo weinig verschillen met huidige, de A klasse is wel volledig vernieuwd)

[ Voor 60% gewijzigd door SirLct op 18-04-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Tanako schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:51:
ik zat zelf te alsnog te denken om de nieuwe A klasse te gaan leasen, nou is er op dit moment alleen de A200 beschikbaar. Echter wil ik gaan voor de A160 versie

A 160* – 107 pk – handgeschakelde 6-bak – 30.695 euro
A 200 – 163 pk/250 Nm – handgeschakelde 6-bak – 36.724 euro

Mijn vraag is zou ik nu een A200 samen kunnen stellen (opties) en daarvan gewoon ongeveer 6000 euro aftrekken. Wordt dit dan mijn fiscale prijs?
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat de A160 exact dezelfde motor gaat zijn als de A200, alleen andere software. Zo zit die vandaag de dag al in de Renault Scenic, met 3 verschillende software versies.
Vermoedelijk zullen de A160 en A200 nog (lichtelijk) verschillen in basisuitrusting. Voor enkel wat motor software is 6000 euro verschil wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Nee volgens de bronnen krijgt de nieuwe A klasse nog een kleinere motor, 1.2l turbo motor.
Ik denk dat deze in de A160 gaat komen.
De A200 is een 1.4 (of ja om precies te zijn 1332cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn hier de ervaringen met een Volkswagen Tiguan automaat (Business Highline R)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Bschnitz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:14:
[...]

Precies, kijk als je 90% in de file staat snap ik je keuze sowieso! Denk dat we het er met zijn alle eens zijn dat de prijzen op het moment nergens op slaan....
Ik begrijp niet om 31.500 filekilometers per jaar ge maken. Dat kost 30 uur per week en levert alleen maar stress op en nul plezier.

Al zouden ze mij een 760iL toestoppen, ze mochten ‘m houden of er een chauffeur bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:34:
Wat zijn hier de ervaringen met een Volkswagen Tiguan automaat (Business Highline R)?
Wat wil je weten?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Hebben hier mensen ook ervaring dat leveranciers/leasemaatschappij moeilijk doen over BPM van nog te bestellen auto's? Bij Citroën Grand C4 waar ik naar kijk, kan mijn lease maatschappij alleen calculeren voor voorraad modellen. De nieuwe 'versie' is wel te bestellen, maar dan krijg ik nog geen definitieve calculatie ivm BPM /CO2 die nog volgens de nieuwe regels moet worden gemeten, en dan via 1 of andere terugrekentool naar een lagere waarde...

Ik las dat de bedoeling is dat BPM in totaal niet gaat stijgen door de nieuwe meetmethoden, maar de Citroën dealer geeft aan te verwachten dat er circa 1600 meer BPM op komt, terwijl de motor juist 7% zuiniger zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 150 pk FWD voldoende? Of is de motorisering te laag?
Hoe is het geluid van de audio zonder het extra sound pakket?
Rammeltjes/piepjes/kraakjes aanwezig?
Kun je de virtual cockpit volledig gebruiken? Laat ik het anders stellen: kun je bijvoorbeeld de map volledig voor je zetten en de tellers minimaliseren? Zoals bijvoorbeeld in de T-Roc.
Voelt het interieur hoogwaardig aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53

Praetextatus

the dutch_paki

jurjen_g schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:48:
Hebben hier mensen ook ervaring dat leveranciers/leasemaatschappij moeilijk doen over BPM van nog te bestellen auto's? Bij Citroën Grand C4 waar ik naar kijk, kan mijn lease maatschappij alleen calculeren voor voorraad modellen. De nieuwe 'versie' is wel te bestellen, maar dan krijg ik nog geen definitieve calculatie ivm BPM /CO2 die nog volgens de nieuwe regels moet worden gemeten, en dan via 1 of andere terugrekentool naar een lagere waarde...

Ik las dat de bedoeling is dat BPM in totaal niet gaat stijgen door de nieuwe meetmethoden, maar de Citroën dealer geeft aan te verwachten dat er circa 1600 meer BPM op komt, terwijl de motor juist 7% zuiniger zou worden...
Met de nieuwe methodes wordt er strenger getoetst. Dus bij gelijkblijvende motor ga je fors meer betalen. Als je motor zuiniger wordt dan kan het nog steeds zo zijn dat bij de calculatie van BPM je toch meer moet betalen wegens de strengere toetsing.

Ik kan me voorstellen dat je bij niet zuinige auto's toch meer gaat betalen en bij relatief zuinige auto's goedkoper uit kan zijn.

De complete uitleg kun je hier vinden:
https://bbpartners.nl/nieuws/436-bpm-2018
Voor de BPM in 2018 geldt dat de eerste tariefschijf ingaat vanaf 73 g/km CO2 (76 g/km in 2017), de tweede schijf van 98 g/km (102 g/km in 2017), de derde schijf vanaf 144 g/km (150 g/km in 2017), de vierde schijf vanaf 162 g/km (168 g/km in 2017) en boven de 162 gram de vijfde schijf in gaat (168 g/km in 2017). Kortom, het Bruto BPM bedrag wordt hoger bij een gelijkblijvende CO2-uistoot.

De dieseltoeslag geldt in 2018 vanaf 63 gram/km (65 gr/km in 2017). Het tarief per g/km blijft gelijk op € 86,-* voor een diesel. Voor diesels geldt dus dat ze naast de verhoging in de schijven ook nog 2 x € 86,- duurder worden bij een gelijkblijvende CO2-uitstoot.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1 ... 19 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.