Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gergs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:54:
Ik heb nu als voorloopauto een a3 sb S-line. Geen idee of het dan ook met s-line onderstel is (zou moeten denk ik?) en het voelt helemaal niet stug. Is wel zo dat er dikkere banden nu eronder liggen (winterset).
Maar hij rijdt echt fantastisch. Snelle bocht nemen voelt gewoon heel vertrouwd en stabiel.
Dan heb je het s-line onderstel (uitgaande dat je de huidige generatie hebt facelift of pre-facelift). Met dikkere bandjes is het wel te doen, met de 18" vind ik het te stug.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
Is van maart 2016, huidige generatie - voor facelift.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gergs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:01:
Is van maart 2016, huidige generatie - voor facelift.
Dan heb je het stuiterpakket erop :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Kogel is door de kerk en de order is ingeschoten. Mijn Outlander wordt rond juli vervangen door een Tesla Model S 75D.

Veel opties zijn er niet beschikbaar, maar heb gekozen voor een schuifdak, laadpaal op mijn oprit, Multi-Coat Red, Creme Premium interieur en Koolstofvezel afwerking. Misschien dat ik de chrome onderdelen nog laat wrappen in mat zwart, want het vele chrome is wel erg Amerikaans.

Afbeeldingslocatie: https://www.groen7.nl/files/2016/tesla-rood-kids.jpg

De autopilot opties heb ik laten schieten, want voor >5k EUR rijd ik nog wel even zelf. Mocht Tesla het beschikbaar stellen als maandelijks abonnement wil ik het best een tijdje testen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Mad-Matt schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:08:
[...]
Dan heb je het stuiterpakket erop :)
Nou het voelt echt niet stuiterig hoor, helemaal niet zelfs. Nogmaals, liggen nu dikke winterbanden set eronder, wellicht daardoor is ie een stuk comfortabeler? Maar stuiterig is ie echt niet. Was paar weken geleden nog in limburg door zo'n klinkerwegen, niets mis mee. Reed ooit een polo (vorige gen) voor een week en ibiza (vorige gen) voor 2 weken, en de a3 voelt zelfs comfortabeler. De polo en ibiza waren echt standaard met 195/55/16 banden of zoiets. Heeft deze s-line toch wellicht geen s-line onderstel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dikke banden helpt wel, het is ook wat je gewend bent. Ik ging van een zachte Kia vering naar een strak S-line onderstel met 18"

Persoonlijk kan ik niet wachten om weer een zachte vering te hebben.
(het racerige is er bij mij ook wel een beetje af)

gergs: Het kan zijn dat de vorige rijder het heeft uitgezet bij de bestelling. Hij staat dan ook iets hoger op z'n poten dan een standaard s-line. (een keer naast een andere parkeren en even vingers tussen de wielkast en wiel steken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ja dat zou nog kunnen. Zal even kijken als ik nog een andere a3 sline tegenkom.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

Daar is 'ie dan :D

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150519_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150525_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150621_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20180329_150642_thumb.jpg

Helaas met 1 puntje in de lak (stofje waarschijnlijk) maar goed, niets aan te doen. Vrees wel voor die pianolak (hoogglans) deurlijsten (qua krassen) maar we gaan het zien.

Heerlijke wagen zeg O+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

TommyGun schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:05:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas met 1 puntje in de lak (stofje waarschijnlijk) maar goed, niets aan te doen. Vrees wel voor die pianolak (hoogglans) deurlijsten (qua krassen) maar we gaan het zien.

Heerlijke wagen zeg O+
+1 voor de Mega Ford reclame op het raam :D

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
Vandaag de bevestiging van de dealer gehad dat mijn A4 Avant is besteld. Normale levertijd zou 12 weken zijn, dus 27-6 zou hij afgeleverd worden. Maar de verkoper vertelde ook dat het zomaar een maand langer kan duren. Veel dealers hebben productie plekken gereserveerd afgelopen maanden i.v.m. de komende strengere WLTP eisen.

Ook de 1.4 TFSI is momenteel populaire in Duitsland doordat dieselmotoren uit de gratie zijn. Las ik op het motortalk forum. We gaan het zien. Kijk er wel naar uit😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TommyGun schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:05:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heerlijke wagen zeg O+
Zou eens tijd worden ook :P
Welke dealer is dat btw? Eindhoven in de oude DAF showroom?
Geen fraaie actie van dat nordje verkocht onder het raam trouwens. Betekent dat ie in de showroom stond en mensen er gewoon in konden zitten enzo :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:47
De XC40 is in prijs omhoog gegaan...voor degene die er mee bezig zijn net als ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
Xecuter NL schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:15:
De XC40 is in prijs omhoog gegaan...voor degene die er mee bezig zijn net als ik :(
Nog duurder? Was al absurd duur. En dan ook nog eens een jaar levertijd ongeveer 🤣

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Inmiddels te horen gekregen dat mijn T-Roc afgelopen week geproduceerd is en over een week of 3 opgehaald kan worden *O*

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
MGSNK schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:55:
Inmiddels te horen gekregen dat mijn T-Roc afgelopen week geproduceerd is en over een week of 3 opgehaald kan worden *O*
Leuk vooruitzicht! Ik heb nog even getwijfeld om een proefrit te maken in een T-Roc. Erg mooie wagen. Een kennis heeft een zwarte met 18 inch er onder en dat ziet er heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 15:45

Loetn

All-time lurker

MGSNK schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:55:
Wanneer is de bestelling geplaatst? Hier ook een T-Roc besteld, maar nog niets gehoord van de geschatte levertijd. :-(

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
Loetn schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:41:

Wanneer is de bestelling geplaatst? Hier ook een T-Roc besteld, maar nog niets gehoord van de geschatte levertijd. :-(
24 November met de volgende opties:

U heeft gekozen voor een Volkswagen T-Roc 2.0 TSI AWD 140kW DSG7 Sport 5D met de volgende
opties en/of accessoires:
  • Kleur: White Silver metallic / zwart dak en spiegels
  • Bekleding: Stoffen bekleding Gem Ceramique met rode stiksels (Sport+ pakket)
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
  • Telefoonvoorbereiding 'Plus', inclusief draadloos opladen
  • Metallic lak met zwarte dakkleur
  • Verkeersbordenherkenning
  • Digitale radio-ontvangst (DAB+)
  • Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
  • Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
  • Spraakbediening van media (Voice Control)
  • Grootlichtassistent (Light Assist)
  • Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie
  • Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
  • Achterklep, elektrisch bedienbaar
  • Brandblusser
  • EHBO Kit
  • Veiligheidsvesten 2 stuks
  • Lifehammer
  • Advance pakket
  • Bestuurdersassistentiepakket Plus (DSG)
  • Executive pakket
  • Spiegelpakket
  • Sport+ pakket
  • Stoelpakket
  • Winterpakket

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Hmmmm, lekker volle uitvoering en met een dikke motor 😋 Altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
MGSNK schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:14:
[...]
U heeft gekozen voor een Volkswagen T-Roc 2.0 TSI AWD 140kW DSG7 Sport 5D met de volgende
opties en/of accessoires:
Dikke bak hoor. Zelf gekeken naar de Skoda Kodiaq 2.0 TSI AWD, maar wegens een aanpassing in lease regeling ging dat feest niet door.

Bij ons mag je sinds dit jaar geen auto rijden met meer dan 120 gram uitstoot. Volgend jaar zelfs 115 gram, dus echt lekkere betaalbare autos zitten er niet tussen. Vorige jaar stond de Stelvio er nog tussen, maar dit jaar zijn het enkel de kleine diesels of exotische combinaties zoals de XC60 T8.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Met een diesel zit je wel lager qua uitstoot.

Bij mijn vorige werkgever gold sinds 2017 en maximale uitstoot van 100 gr/km 😭 Bij mijn huidige werkgever 125 gr/km. Een A4 Avant met benzine motor kan met maximaal 17 inch 😦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Pegasus schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:59:

Bij mijn vorige werkgever gold sinds 2017 en maximale uitstoot van 100 gr/km 😭 Bij mijn huidige werkgever 125 gr/km. Een A4 Avant met benzine motor kan met maximaal 17 inch 😦
Wat is daar mis mee. Ben blij dat je een lease regeling hebt en in zo'n mooie auto mag rijden. Als je iets beters wil staat het je toch vrij om zelf een auto te kopen met 20 inch gouden spinners? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een hybride zit je ook lekker laag qua uitstoot. Tevens heeft dat niet zo’n slecht imago als diesel nu.
Van mij mogen bedrijven wel een stuk strenger zijn met hun uitstootsnormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Phusebox schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:05:
[...]

Wat is daar mis mee. Ben blij dat je een lease regeling hebt en in zo'n mooie auto mag rijden. Als je iets beters wil staat het je toch vrij om zelf een auto te kopen met 20 inch gouden spinners? :+
Zo onderdanig hoef je je m.i. niet op te stellen. Een leaseauto wordt je meestal ter beschikking gesteld omdat je voor je werk mobiel moet zijn. Die auto kost je prive ook het nodige (bijtelling) en wordt, ook door de werkgever, gezien als een stuk loon. (je mag hem ook prive gebruiken en bovendien word je geacht hem bij je huis te kunnen parkeren - iets dat zeker in stedelijk gebied niet altijd zomaar kan, zeker niet als je er voor prive een andere auto bij hebt.)

Juist die uitstoot regels die veel werkgevers ingevoerd hebben kunnen dan ook niet in mijn ogen. Het is een vorm van goede sier maken door de werkgever door werknemers prive beperkingen op te leggen. (Bepaalde representativiteitseisen kunnen wel redelijk zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

Genoeg A4's op benzine die nog onder de 125 vallen met velgen naar keuze. Denk aan de 1.4 en 2.0TFSI met automaat of de G-tron of CNG, die doet in alle versies veel minder dan 125gr/km.
Phusebox schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:05:
[...]

Dergelijke max CO2 regels zijn best absurd. Ze bevoordelen diesel terwijl dat ook niet echt de heilige graal is.

Ondertussen mag je hier wel je gaan verantwoorden waarom je voor een dienstreis een treinticket van 310 euro neemt in plaats van het vliegtuig voor 280. 8)7 Dan is het afkeuren van wagens omdat ze op papier net dat beetje meer CO2 uitstoten vrij ridicuul.

(om nog maar te zwijgen over de koststructuur van een leasewagen, met zero marginal cost voor het gebruik door de werknemer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK

Ik zou direct op zoek gaan naar een andere werkgever :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:28:
[...]

Ik zou direct op zoek gaan naar een andere werkgever :+
Ik zou een werkgever die zijn verantwoordelijkheid neemt in duurzaamheid juist interresanter vinden. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 02-10 18:57
Ankona schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:26:
[...]

Zo onderdanig hoef je je m.i. niet op te stellen. Een leaseauto wordt je meestal ter beschikking gesteld omdat je voor je werk mobiel moet zijn. Die auto kost je prive ook het nodige (bijtelling) en wordt, ook door de werkgever, gezien als een stuk loon. (je mag hem ook prive gebruiken en bovendien word je geacht hem bij je huis te kunnen parkeren - iets dat zeker in stedelijk gebied niet altijd zomaar kan, zeker niet als je er voor prive een andere auto bij hebt.)

Juist die uitstoot regels die veel werkgevers ingevoerd hebben kunnen dan ook niet in mijn ogen. Het is een vorm van goede sier maken door de werkgever door werknemers prive beperkingen op te leggen. (Bepaalde representativiteitseisen kunnen wel redelijk zijn)
Sorry hoor, maar hier ben ik het echt niet mee eens.
Je moet mobiel zijn van je werkgever, daarvoor is een leaseauto beschikbaar gesteld. Dat jij hem dan graag privé gebruikt en daardoor bijtelling gaat betalen is jouw keuze.
En alles boven een c-segmenter is gewoon ‘voor de lol/omdat het kan’, met een c-segmenter kan je namelijk prima veel kilometers maken en comfortabel rijden.
Dus je ‘probleem’ met niet dik genoege velgen op een A4 is van een gênant soort ‘eerste wereld problemen’ waar je je gewoon een beetje voor mag schamen.

Ik juig alle duurzaamheids initiatieven dan ook van harte toe. Beste opties qua milieu zijn nu elektrisch (ja, zitten ook genoeg haken en ogen aan), dus die mogen flink gepromoot worden :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:49:
Ik zou een werkgever die zijn verantwoordelijkheid neemt in duurzaamheid juist interresanter vinden. :+
Prima, als de werkgever opdraait voor de verduurzamingskosten. Als het betekent dat ik met het budget van een d-segmenter gedwongen een b/c-segmenter moet rijden om ‘duurzaam’ te zijn ga ik serieus nadenken of ik mijn mobiliteitsbudget niet anders moet inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Eens.
Je krijgt de mogelijkheid om je te kunnen verplaatsen. De mate en luxe daarvan staan een beetje los van het doel. En 18 of 19" valt buiten dat doel.
Echter.....auto's worden gemeten en krijgen een bepaalde Co2 uitstoot mee.
Als de keuze eenmaal gemaakt is, wordt er door de meeste werkgevers niet meer gelet op duurzaamheid.

Ik zou graag een Tiguan Leasen. Maar die valt buiten de boot vanwege het CO2 beleid.
Dat wil echter niet zeggen dat ik uiteindelijk niet zuiniger zou kunnen rijden met een Tiguan dan een collega in een A4 (met 17") wielen.

Ik vind het daarom ook voornamelijk een wassen neus.
Qua duurzaamheid zou ik kijken of je bepaald rijgedrag kunt belonen.

Rijdt je auto volgens de fabrikant 1:20. En jij rijdt gemiddeld 1:17 krijg je een beloning. Misschien een gedeelte van het lease bedrag terug.
Rijdt je 1:15 krijg je niets terug. En rijd je 1:13 krijg je een boete.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
DarkSide schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:56:
Eens.
Je krijgt de mogelijkheid om je te kunnen verplaatsen. De mate en luxe daarvan staan een beetje los van het doel. En 18 of 19" valt buiten dat doel.
Echter.....auto's worden gemeten en krijgen een bepaalde Co2 uitstoot mee.
Als de keuze eenmaal gemaakt is, wordt er door de meeste werkgevers niet meer gelet op duurzaamheid.

Ik zou graag een Tiguan Leasen. Maar die valt buiten de boot vanwege het CO2 beleid.
Dat wil echter niet zeggen dat ik uiteindelijk niet zuiniger zou kunnen rijden met een Tiguan dan een collega in een A4 (met 17") wielen.

Ik vind het daarom ook voornamelijk een wassen neus.

Rijdt je auto volgens de fabrikant 1:20. En jij rijdt gemiddeld 1:17 krijg je een beloning. Misschien een gedeelte van het lease bedrag terug.
Mee eens. De methode om te bepalen wat een auto scoort op duurzaamheid is gewoon klungelig.
Een soort bonus/boete systeem klinkt ook wel leuk, zal binnen bedrijven genoeg discussie opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 23:25
Je zou minder rijden ook kunnen faciliteren en belonen. Uiteindelijk is geen enkele autokilometer goed voor het milieu.

Als “duurzaam” de norm is, moeten we onze ecologische footprint met 85 a 90% verkleinen. Alle dagen een auto van de zaak onderweg past niet daarin, zelfs niet met een electrische auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Mijn werkgever (5000 man personeel in NL) wil in 2030 volledig circulair zijn.
Als onderdeel daarvan is er flinke incentive op hybrid of full electric. Ik vind het positief, en je voelt de mindset intern ook langzaam wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
offtopic:
In een duurzame wereld is er vrijwel geen ruimte voor autorijden. Die 10-15% footprint gaat al op aan woningen en voedselketen.

De keuze van auto’s is de helft van de oplossing, stoppen met rijden is de andere helft.

Die mindset zie ik in de ICT sector nog helemaal niet terug. Business models zijn al 20 jaar niet meer wezenlijk veranderd, uitgezonderd de opkomst van cloud computing en SaaS verdienmodellen. Dat is een iets andere vorm van outsourcing, waarbij je niet met mensen maar met werkzaamheden schuift.

Maar dat zijn niet de bedrijven die met 5000 man in NL gevestigd zijn. Die zitten nog heel vaak in het uur-factuur model, en die leaseauto’s ipv poolauto’s komen voort uit de gewoonte om op klantlocatie te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
t_captain schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:30:
offtopic:
In een duurzame wereld is er vrijwel geen ruimte voor autorijden. Die 10-15% footprint gaat al op aan woningen en voedselketen.

De keuze van auto’s is de helft van de oplossing, stoppen met rijden is de andere helft.

Die mindset zie ik in de ICT sector nog helemaal niet terug. Business models zijn al 20 jaar niet meer wezenlijk veranderd, uitgezonderd de opkomst van cloud computing en SaaS verdienmodellen. Dat is een iets andere vorm van outsourcing, waarbij je niet met mensen maar met werkzaamheden schuift.

Maar dat zijn niet de bedrijven die met 5000 man in NL gevestigd zijn. Die zitten nog heel vaak in het uur-factuur model, en die leaseauto’s ipv poolauto’s komen voort uit de gewoonte om op klantlocatie te werken.
Als je circulair bent, wek je dus als bedrijf zelf de volledige energie op die het wagenpark nodig heeft. De enige footprint die je dan hebt is gerelateerd aan de productie van de auto’s, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
offtopic:
Plus de footprint van je energiecentrales. En die van je kantoorgebouwen, bedrijfsrestaurants, toleveranciers etc.

Circulair zegt ook niet zoveel over footprint. Je kunt een circulair systeem bouwen waarin je driekwart aardbol gebruikt om 5% van de wereldbevolking in stand te houden. Dat is pas duurzaam in combinatie met genocide.

Een Tesla rijdt wel op groene stroom, maar gebruikt er nogal veel van.
Een model S, 30.000 km/jaar, 5.8 MWh per jaar. Dat komt overeen met 115 m2 zonneweide. Om iedere Europeaan van zo’n voiture te voorzien, hebben we een gebied van 200x300 km aan zonneweide nodig. Die heeft in zichzelf ook weer een forse impact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Smobbo schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:18:
[...]

Sorry hoor, maar hier ben ik het echt niet mee eens.
Je moet mobiel zijn van je werkgever, daarvoor is een leaseauto beschikbaar gesteld. Dat jij hem dan graag privé gebruikt en daardoor bijtelling gaat betalen is jouw keuze.
En alles boven een c-segmenter is gewoon ‘voor de lol/omdat het kan’, met een c-segmenter kan je namelijk prima veel kilometers maken en comfortabel rijden.
Dus je ‘probleem’ met niet dik genoege velgen op een A4 is van een gênant soort ‘eerste wereld problemen’ waar je je gewoon een beetje voor mag schamen.

Ik juig alle duurzaamheids initiatieven dan ook van harte toe. Beste opties qua milieu zijn nu elektrisch (ja, zitten ook genoeg haken en ogen aan), dus die mogen flink gepromoot worden :) !
Ik ben het dus totaal niet met jou eens, daar zijn we het dan in elk geval wel over eens.

Ik weet niet of jij een leaseauto hebt. Maar ik kan je vertellen dat je die zelden krijgt. Het is een deel van je arbeidsvoorwaarden. Eigenlijk geeft je werkgever al een bestemming voor een deel van jouw loonkosten en faciliteert daarmee voor zichzelf een regeling om in jouw mobiliteit te voorzien.
Jij kan wel vinden dat iedereen zich prive tevreden moet stellen met elke willekeurige c-segmenter. Maar is iedere prive situatie hetzelfde? Heb jij een gezin met 3 of meer kinderen? Wil jij een paardentrailer of caravan trekken? Vind jij een mooie auto gewoon belangrijk? Speel jij contrabas en treed je daar regelmatig mee op?
Kun jij lacherig over doen omdat jij dat voor jou niet belangrijk vindt. Daar kan ik me niet in vinden. Echt niet.

Een auto is voor veel mensen een kostbaar maar belangrijk bezit. Soms vanuit praktisch oogpunt, vaak ook met een stuk emotie. Dat een werkgever enigszins stuurt op zijn kosten is begrijpelijk, maar voor de rest moet de keuze gewoon zo vrij mogelijk zijn zodat iedereen de auto kan rijden die bij hem past. Als een werkgever goede sier wil maken met duurzaamheid dan doet die dat maar in de uitvoering van het werk, niet door de werknemers prive te beperken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als je zo denkt over je werkgever moet je op zoek naar een andere baan. Jij hebt die voorwaarden geaccepteerd in je contract dus het zij zo. Niet a hteraf gaan klagen. Maar goed dit gaat wat off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
t_captain schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:51:
offtopic:
Plus de footprint van je energiecentrales. En die van je kantoorgebouwen, bedrijfsrestaurants, toleveranciers etc.

Circulair zegt ook niet zoveel over footprint. Je kunt een circulair systeem bouwen waarin je driekwart aardbol gebruikt om 5% van de wereldbevolking in stand te houden. Dat is pas duurzaam in combinatie met genocide.

Een Tesla rijdt wel op groene stroom, maar gebruikt er nogal veel van.
Een model S, 30.000 km/jaar, 5.8 MWh per jaar. Dat komt overeen met 115 m2 zonneweide. Om iedere Europeaan van zo’n voiture te voorzien, hebben we een gebied van 200x300 km aan zonneweide nodig. Die heeft in zichzelf ook weer een forse impact.
Of jij begrijpt circulair niet zo goed, of ik? ;-).

Lijkt mij dat het een gesloten systeem is, dus geen externe input nodig. Ergo, je wekt zelf op wat je nodig hebt.

Tot zover OT van mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Ankona schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:36:
[...]

Ik ben het dus totaal niet met jou eens, daar zijn we het dan in elk geval wel over eens.

Ik weet niet of jij een leaseauto hebt. Maar ik kan je vertellen dat je die zelden krijgt. Het is een deel van je arbeidsvoorwaarden. Eigenlijk geeft je werkgever al een bestemming voor een deel van jouw loonkosten en faciliteert daarmee voor zichzelf een regeling om in jouw mobiliteit te voorzien.
Jij kan wel vinden dat iedereen zich prive tevreden moet stellen met elke willekeurige c-segmenter. Maar is iedere prive situatie hetzelfde? Heb jij een gezin met 3 of meer kinderen? Wil jij een paardentrailer of caravan trekken? Vind jij een mooie auto gewoon belangrijk? Speel jij contrabas en treed je daar regelmatig mee op?
Kun jij lacherig over doen omdat jij dat voor jou niet belangrijk vindt. Daar kan ik me niet in vinden. Echt niet.

Een auto is voor veel mensen een kostbaar maar belangrijk bezit. Soms vanuit praktisch oogpunt, vaak ook met een stuk emotie. Dat een werkgever enigszins stuurt op zijn kosten is begrijpelijk, maar voor de rest moet de keuze gewoon zo vrij mogelijk zijn zodat iedereen de auto kan rijden die bij hem past. Als een werkgever goede sier wil maken met duurzaamheid dan doet die dat maar in de uitvoering van het werk, niet door de werknemers prive te beperken.
Bedankt voor je reactie. Leuk om eens uit te vogelen waar het verschil in denken in zit.
Ik heb ook een leaseauto (c segmenter ;) ). Ik zie die leaseauto echter niet als mijn bezit. Ik gebruik deze zolang ik voor deze werkgever werk. Ik gebruik hem ook privé, daarom betaal ik er bijtelling over.
Als ik een paardentrailer wil kunnen trekken en 5 kinderen heb, dan kan ik geluk hebben/onderhandeld hebben dat dit met de leaseauto mogelijk is of ik kan daar een eigen auto voor kopen en de leaseauto gebruiken waar hij voor bedoeld is: in dienst van mijn werk.
In mijn branche (de aannemerij) is een leaseauto heel gebruikelijk, dus dat kan ook de perceptie van ‘onderdeel van salaris’ beïnvloeden. Ik heb over mijn salaris uitgebreid onderhandeld, maar de leaseauto was een vast staand gegeven.

Het is natuurlijk irritant als een werkgever gedurende een dienstverband de leaseregeling uitkleed (dat gebeurd inderdaad veel), aangezien je daarmee eigenlijk een deel van de arbeidsvoorwaarden eenzijdig aanpast. Echter als de leaseregeling er al staat op moment van tekenen en daarin vastgelegd is dat alleen autotype X, Y of Z toegestaan is, dan lijkt me dat het goed recht van de werkgever.

Ik denk dat daar eventueel ook de discussie vandaan komt, als de regels tijdens het spel aangepast worden krijg je gedoe :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Requiem19 schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:04:
[...]

Of jij begrijpt circulair niet zo goed, of ik? ;-).

Lijkt mij dat het een gesloten systeem is, dus geen externe input nodig. Ergo, je wekt zelf op wat je nodig hebt.

Tot zover OT van mijn kant.
offtopic:
Dat “gesloten systeem” laat onverlet mijn punt dat circulair niet hoeft te betekenen dat het echt duurzaam is. Je kunt een circulair systeem bouwen op het hele grondgebied van NL. Maar als in dat systeem slechts productie is voor 2 miljoen inwoners, is de duurzaamheid ver te zoeken. Want die andere 15 miljoen moeten dan van buiten het circulaire systeem onderhouden worden.

Ruimtebeslag (of beter: beslag op natuurlijke hulpmiddelen) is dus absoluut een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

The Eagle schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:40:
[...]

Zou eens tijd worden ook :P
Welke dealer is dat btw? Eindhoven in de oude DAF showroom?
Geen fraaie actie van dat nordje verkocht onder het raam trouwens. Betekent dat ie in de showroom stond en mensen er gewoon in konden zitten enzo :X
Van Mossel in Eindhoven :)

Helaas schrok ik van de swirls en hologrammen de eerste keer in de volle zon, dus binnenkort maar naar een fatsoenlijke detailer.

Gewoon triest hoe die dealers / 'poetsbedrijven' omgaan met gloednieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Aha, daar zal het aan liggen. Mijn schoonzus heeft een leasebudget waarmee ze voor ~70k een auto kan uitzoeken. Het lukte ons echter niet om dat Black Line op de A4 te doen. Maar die heeft natuurlijk 18 inch. Dat zal dan wel zo'n beperking zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Is het misschien een idee om een stapje hoger te gaan?
70k is best een ruim budget en nee er is niets mis mee met de A4 (met je budget kan je zelf heel leuk aankleden met opties en ook met dikke motor) maar mss overwegen om naar e segment bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
TommyGun schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:06:
[...]

Helaas schrok ik van de swirls en hologrammen de eerste keer in de volle zon, dus binnenkort maar naar een fatsoenlijke detailer.

Ga je dat accepteren dan van de dealer? Ik zou er eens een hartig woordje mee gaan praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
gergs schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:48:
Is het misschien een idee om een stapje hoger te gaan?
70k is best een ruim budget en nee er is niets mis mee met de A4 (met je budget kan je zelf heel leuk aankleden met opties en ook met dikke motor) maar mss overwegen om naar e segment bijvoorbeeld?
Een A4 Black Edition 2.0 quattro S tronic begint bij 64.000,-. Dan heb je nog niet de goede audio e.d. Zoveel ruimte is er dan niet over. Een kalere Audi A6 Advance Sport 2.0T begint bij 68.000,-.

Zelfs haar 2de optie (de BMW 220i Active Tourer) tikt de 65k aan als je die aankleed.

Geef iemand een budget en die weet hem wel te vullen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:56:
<knip>

Maar goed dat dit 'beloning systeem' niet bestaat. Op dit moment rij ik een Peugeot 508 HYbrid4 uit 2013, die volgens de fabrikant 1 op 29,4 zou moeten kunnen halen. Zelfs met mijn beste rijgedrag haal ik net 1 op 19. Op de site van Autoweek is dit ook aangegeven als praktijkverbruik van de auto: 5,2 l/100km (1 op 19,2). En dat is inclusief de kilometers die elektrisch worden afgelegd.

Aangaande restricties vanuit de werkgever zit ik goed: er zijn geen vastgestelde regels voor de keuze van de lease auto, en het budget is ook geen harde waarde. De uiteindelijke beslissing/goedkeuring wordt uiteraard wel door de directie gedaan.

De volgende auto wordt er eentje met een benzine motor, de Nissan X Trail Business edition. Nette fiscale prijs (37k) voor de bijtelling en - voor mij - met de juiste toeters en bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
TommyGun schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:06:
[...]

Daarom dus zelf afleveringsklaar detailen ;)
Smobbo schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:18:
[...]

Ik mocht ook een D-segmenter (Talisman Estate TCe150 Intens), maar gebruikte die om de C-segmenter goedkoper te maken. Rij dus nu naar volle tevredenheid een afgeladen Mégane IV Estate GT205 EDC.
Ok, de extra ruimte van de Talisman was leuk, maar niet nodig. En dit komt veel beter van zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
PWM schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:04:
[...]

Een A4 Black Edition 2.0 quattro S tronic begint bij 64.000,-. Dan heb je nog niet de goede audio e.d. Zoveel ruimte is er dan niet over. Een kalere Audi A6 Advance Sport 2.0T begint bij 68.000,-.

Zelfs haar 2de optie (de BMW 220i Active Tourer) tikt de 65k aan als je die aankleed.

Waar heb je de Quattro voor nodig ? Aangezien je specifiek noemt ga je neem ik aan ook gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Ankona schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:36:
[...]

Is je lease auto arbeidsvoorwaardelijk of functieafhankelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
wd200 schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:08:
[...]

Waar heb je de Quattro voor nodig ? Aangezien je specifiek noemt ga je neem ik aan ook gebruiken ?
252pk en 370Nm op de voorwielen gaat anders wel richting de limiet van het bruikbare. Zeker voor een niet sportieve wagen. (lees: op doorsnee banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
wd200 schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:09:
[...]

Is je lease auto arbeidsvoorwaardelijk of functieafhankelijk ?
Vaak een combinatie. Arbeidsvoorwaardelijk omdat dat voor de functie goed uitkomt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
PWM schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:04:
[...]

Als je het gaan vergelijken met 220i zou je dan eerder bij A4 190pk versie.
Dan is 70k heel erg veel, je kan volgens mij echt alles afvinken.
Zoiets bijvoorbeeld. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

De 190pk motor is volgens mij niet veel anders dan de 250pk versie. (cmiiw)
Dus *ehm* chip *ehem* tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 26-09 15:14
Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:31:
[...]

Maar goed dat dit 'beloning systeem' niet bestaat. Op dit moment rij ik een Peugeot 508 HYbrid4 uit 2013, die volgens de fabrikant 1 op 29,4 zou moeten kunnen halen. Zelfs met mijn beste rijgedrag haal ik net 1 op 19. Op de site van Autoweek is dit ook aangegeven als praktijkverbruik van de auto: 5,2 l/100km (1 op 19,2). En dat is inclusief de kilometers die elektrisch worden afgelegd.

Aangaande restricties vanuit de werkgever zit ik goed: er zijn geen vastgestelde regels voor de keuze van de lease auto, en het budget is ook geen harde waarde. De uiteindelijke beslissing/goedkeuring wordt uiteraard wel door de directie gedaan.

De volgende auto wordt er eentje met een benzine motor, de Nissan X Trail Business edition. Nette fiscale prijs (37k) voor de bijtelling en - voor mij - met de juiste toeters en bellen.
Mee eens. Ik ben sinds kort dichter bij huis geplaatst (van Den Haag -> Utrecht naar Den Haag - Den Haag). Geen meter meer op de snelweg, enkel door de stad. Waar ik normaal 700km op een tank reed, is dat nu zo'n 500km. Kan ik weinig aan doen, continue optrekken en afremmen en wachten voor het stoplicht kost nu eenmaal veel brandstof.
Volgens mij geeft de catelogus aan dat ik 1/25 moet rijden, standaard rij ik 1/13, nu denk ik 1/10. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Ik ben ook een van de gelukkigen die een upgrade gehad heb bij mijn huidige werkgever en nu mag ik voor het eerst een auto van de zaak uit zoeken.
Vrees wel dat ik mijn seat leon FR, 150 pk zal missen, maar mijn portemonnee niet denk ik.
Het moet wel een Hybride zijn begreep ik.

Dus een short list gemaakt:

Ford Mondeo HEV
Kia Niro

Vrees dat een Golf GTE te duur wordt.
Toyota's vind ik niet mooi.

Afgelopen zaterdag de Niro bekeken, en alhoewel niet bijzonder sportief, was hij van binnen wel netjes en ruim (kofferbak viel iets tegen, maar ik heb maar 1 dochter en vrouw).

Jullie ervaringen met de Niro, of wellicht leuke alternatieven ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:57:
[...]

Ga je dat accepteren dan van de dealer? Ik zou er eens een hartig woordje mee gaan praten.
Ik kan wel contact opnemen maar ik schiet er niets mee op als 'ie opnieuw naar diezelfde poetser gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan nog, gewoon contact opnemen. Die dingen horen er niet van meet af aan al in te zitten. Dan regelt Van Mossel maar een andere detailer. Ze leveren ook Audi, daar vragen ze zelfs bij de dealer netjes of ie door de wasstraat mag of niet. Dus die kunnen echt wel een andere detailer vinden, me dunkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ankona
chario2 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:10:

Afgelopen zaterdag de Niro bekeken, en alhoewel niet bijzonder sportief, was hij van binnen wel netjes en ruim (kofferbak viel iets tegen, maar ik heb maar 1 dochter en vrouw).
Hmmmm moeten jouw vrouw en dochter samen in de kofferbak?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Een lease regeling met een focus op CO2 uitstoot is natuurlijk op papier heel verantwoord, maar de impact is in de realiteit erg beperkt. In mijn Outlander PHEV zijn er weken tijden dat ik >1:100 rijd (zo goed als volledig elektrisch), maar ook dagen dat ik 1:15. Erg vergelijkbaar met mijn Audi A3 1.4 TFSI in het verleden. Rustig rijden was 1:17, maar bij mijn gepatenteerde sportieve rijstijl en gebruik in de stad was het eerder 1:11. Denk dat de lage bijtelling op volledig elektrisch wel zinvol gedrag stimuleert, maar ook daar kan je een discussie hebben hoeveel minder uitstoot het genereert tov een verbrandingsmotor.

Ik heb persoonlijk erg content met mijn Outlander en binnenkort de Tesla, maar voor zakelijk gebruik heb je natuurlijk over het algemeen niet meer nodig dan een VW Polo of Golf. De rest is voor privé gebruik en de luxe / comfort tijdens je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben ook een van de gelukkigen die een upgrade gehad heb bij mijn huidige werkgever en nu mag ik voor het eerst een auto van de zaak uit zoeken.
Vrees wel dat ik mijn seat leon FR, 150 pk zal missen, maar mijn portemonnee niet denk ik.

Ford Mondeo HEV
Kia Niro

Is die GTE nog wel leverbaar? Bij de configurator komt hij niet naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

The Eagle schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:48:
Dan nog, gewoon contact opnemen. Die dingen horen er niet van meet af aan al in te zitten. Dan regelt Van Mossel maar een andere detailer. Ze leveren ook Audi, daar vragen ze zelfs bij de dealer netjes of ie door de wasstraat mag of niet. Dus die kunnen echt wel een andere detailer vinden, me dunkt :)
Heb er maar even een mailtje aan gewaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 13:04

Ford Mondeo HEV
Kia Niro

Ik heb de Niro als voorloop auto en ben vol lof, inclusief de gratis automaat is het een prima wagen met voldoende vermogen voor Nederland. Zeer ruim ook achterin (ik ben 2 meter en kan ruim achter mezelf zitten). Ook is de hoofdruimte achterin super en de kofferbak vond ik meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ford Mondeo HEV
Kia Niro

Als de hoofdruimte op de achterbank niet zo'n punt is de Hyundai Ioniq hybrid. Zelfde aandrijflijn andere koets en daardoor zuiniger. Tevens net iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

Nullifiel

╞═══════╡

Leasebudget: 680 pm vergoed door wergever (inclusief eigen bijdrage mag ik tot 1360 euro gaan)
Kilometrage per jaar: 32k
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief, ik vermoed obv fabrieksopgave (evt. naheffing betaalt werkgever)
Merkbeleid, zo ja, welke: Beperkt aanbod merken/modellen. Merken die ik daarop niet zelf heb doorgestreept: Skoda, Renault, Ford, (Volkswagen?)
Overige afhankelijkheden: Athlon is dé enige mogelijke leasepartij voor mij. Diesel is een must.
Specifieke wensen: liefst een keer een automaat / adaptive cc
Uiteindelijke keuze: nog niet gemaakt. Neig naar Octavia. Optie 2 was/is Megane Bose handbak en optie 3 Focus HB Titanium.

Ik mag na bijna 4 jaar ook weer eindelijk een nieuwe lease-auto uitzoeken.
Afgelopen keer ben ik voor mega-spot-goedkoop gegaan: Ford Fiesta Titanium met 14% bijtelling.
Dit keer wil ik echt weer iets GROTERS! En zit te denken aan de Skoda Octavia 1.6 DSG Style Business (HB) met ACC en nog wat dingetjes :-P

Maarrrrr van klein rijden naar groter rijden + van 14% naar 22% bijtelling resulteert wel in een flinke netto kostenstijging.
Onder de streep zal ik om en nabij netto 400 euro per maand gaan betalen. Ik ben er nog niet over uit of ik dat wel wil :-)

Maar nu vraag ik me af: wat mag jouw auto je kosten in de maand?

[ Voor 36% gewijzigd door Nullifiel op 04-04-2018 12:42 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

Nullifiel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:35:
Afgelopen keer ben ik voor mega-spot-goedkoop gegaan: Ford Fiesta Titanium met 14% bijtelling.
Dit keer wil ik echt weer iets GROTERS! En zit te denken aan de Skoda Octavia 1.6 DSG Style Business (HB) met ACC en nog wat dingetjes :-P

Maarrrrr van klein rijden naar groter rijden + van 14% naar 22% bijtelling resulteert wel in een flinke netto kostenstijging.
Onder de streep zal ik om en nabij netto 400 euro per maand gaan betalen. Ik ben er nog niet over uit of ik dat wel wil :-)

Hangt er maar net vanaf wat je situatie is en hoeveel waarde je hecht aan gemak en comfort.

Ik heb mezelf de vraag gesteld wat rijd ik voor een soortgelijk bedrag als het uit m'n eigen zak komt (dus ipv 400 bijtelling, 400 netto bij je salaris waar je een auto van moet bekostigen). Rekening houdend met de volgende zaken:

- er moet voldoende ruimte zijn voor 3 kinderen op de achterbank
- ik ga er prive minimaal 10k per jaar mee rijden
- zakelijk minimaal 40k per jaar
- op basis van bovenstaande moest het dus een comfortabele reisauto zijn
- ik ben geen doe-het-zelver als het op auto's aankomt :+

En ik kwam al snel tot de conclusie dat in dit geval een D-segmenter die redelijk nieuw is, qua aanschaf- en maandelijkse kosten vrij prijzig is.

Dus die 400,- die ik nu per maand betaal aan bijtelling is nog altijd minder dan wanneer ik zelf een auto met een cataloguswaarde van tussen de 40 en 50k zou moeten bekostigen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zit een paar tientjes over de 400 netto / maand, prima te dragen. Maar... Een Octavia van over de 40k?! Anders kom je niet aan die 400 netto, lijkt me. Ik had er hiervoor een, 2.0 TDI met de nodige extra's, die ging naar 38.5k. Dat was al vrij duur voor een Octavia

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

AllSeeyinEye schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:54:
[...]

Ik zit een paar tientjes over de 400 netto / maand, prima te dragen. Maar... Een Octavia van over de 40k?! Anders kom je niet aan die 400 netto, lijkt me. Ik had er hiervoor een, 2.0 TDI met de nodige extra's, die ging naar 38.5k. Dat was al vrij duur voor een Octavia
35k zit hij op. Geeft een maandelijkse bruto bijtelling van bijna 650 euro. Met een eigen bijdrage van bijna 250 euro (mijn werkgever is helaas niet zo genereus) kom ik onder de streep uit op netto iets meer dan 400 euro aan kosten.

(Overigens, misschien lijkt het zo, maar ik heb níet alleen maargerekend: bruto bijtelling - eigen bijdrage. :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door Nullifiel op 04-04-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kijk ook eens of er een mogelijkheid is om je leasebudget bruto uitgekeerd te krijgen en zelf een jonge tweedehands auto te kopen. Vaak is die mogelijkheid er en is dat voordeliger.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Ankona schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:09:
Kijk ook eens of er een mogelijkheid is om je leasebudget bruto uitgekeerd te krijgen en zelf een jonge tweedehands auto te kopen. Vaak is die mogelijkheid er en is dat voordeliger.
Als je 250 euro eigen bijdrage nodig hebt, dan zal het vies tegen vallen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

JB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:10:
[...]

Als je 250 euro eigen bijdrage nodig hebt, dan zal het vies tegen vallen :+
jep }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@carpcrack vult even de standaard template zoals vermeld op de eerste pagina. daarmee kunnen wij wellicht je beter beantwoorden. want 250eur eigen bijdrage is mega fors.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 04-04-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

gergs schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:19:
@carpcrack vult even de standaard template zoals vermeld op de eerste pagina. daarmee kunnen wij wellicht je beter beantwoorden. want 250eur eigen bijdrage is mega fors.
:Y Heb mijn post hierboven aangepast.

De octavia die ik op het oog heb heeft een leasetarief incl. brandstof van ongeveer 925,- Dus dan zit ik op een forse eigen bijdrage.

[ Voor 14% gewijzigd door Nullifiel op 04-04-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
amahusu schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:45:
[...]

Ik heb mezelf de vraag gesteld wat rijd ik voor een soortgelijk bedrag als het uit m'n eigen zak komt (dus ipv 400 bijtelling, 400 netto bij je salaris waar je een auto van moet bekostigen). Rekening houdend met de volgende zaken:

- er moet voldoende ruimte zijn voor 3 kinderen op de achterbank
- ik ga er prive minimaal 10k per jaar mee rijden
- zakelijk minimaal 40k per jaar
- op basis van bovenstaande moest het dus een comfortabele reisauto zijn
- ik ben geen doe-het-zelver als het op auto's aankomt :+

En ik kwam al snel tot de conclusie dat in dit geval een D-segmenter die redelijk nieuw is, qua aanschaf- en maandelijkse kosten vrij prijzig is.
Bij 40.000 km/jaar zakelijk snap ik dat je voor een leaseauto kiest (en niet voor de goedkoopste optie gaat).

Wat zou er gebeuren met een eigen auto:
- geen bijtelling meer: +400 euro
- netto kilometervergoeding zakelijke ritten: +630
- looncompensatie vanuit werkgever omdat jij het "loon in natura" (privegebruik van de leaseauto) kwijtraakt: te onderhandelen.

Al met al zou je misschien 1200 euro per maand aan een auto kunnen uitgeven. Dat is een leuk bedrag, maar met 50.000 km/jaar ga je er ook best hard doorheen.

Bij een diesel die 1:17 rijdt, stook je zo'n 320 euro per maand aan diesel op. Banden, elk jaar een euro of 800. Onderhoud, 2x per jaar een beurt. Afhankelijk van de auto 1000 a 2000 euro. Wegenbelasting + verzekering, ~200 per maand. Dan heb ik al 700 euro staan en daar moet nog de afschrijving van de auto bij. Met zulke kilometers is die best fors. Koop bijvoorbeeld een jong gebruikte auto voor 20k, rij er 4 jaar mee, zet er 200Mm op de klok bij en verkoop hem voor 2 of 3k vanwege de kilometerstand. Dan ben je bijna 400 per maand kwijt.
Dus die 400,- die ik nu per maand betaal aan bijtelling is nog altijd minder dan wanneer ik zelf een auto met een cataloguswaarde van tussen de 40 en 50k zou moeten bekostigen.
Daar zeg je eigenlijk zoiets als: mijn loonheffing is minder dan mijn brutoloon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@carpcrack

Ik zou eerst uitzoeken welke merken kan het allemaal en hoe hard is de eis.
Ook over de diesel. Is tegenwoordig echt niet zo gunstig namelijk, vooral voor beperkte budget.

Met je eisen kom ik eigenlijk niet echt fatsoenlijk uit bij de octavia en/of de megane.
Die kom vrij duur uit en je hebt nog niet ACC

Hoe hard is je eis wat betreft ruimte? Je wilt iets groots, maar heb je per se behoefte aan station?
Zo niet dan wellicht een Golf een optie.
Net even snel berekend via directlease (ja ik weet, athlon kan net duurder zijn), en ik kom op 740eur voor een Golf 1.6TDI Comfortline Business DSG. Je hebt dus automaat en ja, standaard ACC, parkeersensoren voor achter, enz enz. Dan heb je 60 eur eigen bijdrage, das nog te overzien denk ik.

Andere mogelijkheden (afhankelijk van de merkbeleid gebeuren) is bijvoorbeeld een Honda Civic 5 deurs.
Is helaas in diesel uitvoering geen automaat te kiezen. Maar in de comfort uitvoering zit std ook ACC.

Maar ik zou zeggen, zoek eerst uit welke merk echt mag, en of andere brandstof niet als optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@carpcrack Over je vraag betr de kosten auto wellicht andere topic is beter te pas.
Zoals aangegeven onderin deze topic:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

gergs schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:02:
@carpcrack

Ik zou eerst uitzoeken welke merken kan het allemaal en hoe hard is de eis.
Ook over de diesel. Is tegenwoordig echt niet zo gunstig namelijk, vooral voor beperkte budget.

Met je eisen kom ik eigenlijk niet echt fatsoenlijk uit bij de octavia en/of de megane.
Die kom vrij duur uit en je hebt nog niet ACC

Hoe hard is je eis wat betreft ruimte? Je wilt iets groots, maar heb je per se behoefte aan station?
Zo niet dan wellicht een Golf een optie.
Net even snel berekend via directlease (ja ik weet, athlon kan net duurder zijn), en ik kom op 740eur voor een Golf 1.6TDI Comfortline Business DSG. Je hebt dus automaat en ja, standaard ACC, parkeersensoren voor achter, enz enz. Dan heb je 60 eur eigen bijdrage, das nog te overzien denk ik.

Andere mogelijkheden (afhankelijk van de merkbeleid gebeuren) is bijvoorbeeld een Honda Civic 5 deurs.
Is helaas in diesel uitvoering geen automaat te kiezen. Maar in de comfort uitvoering zit std ook ACC.

Maar ik zou zeggen, zoek eerst uit welke merk echt mag, en of andere brandstof niet als optie is.
De eis is bij mijn organisatie helaas héél hard. Geen idee waarom, maar valt niet aan te tornen.
Ik heb even gekeken naar jouw Gofl-suggestie. Die heeft bij mij al een leasetarief (incl. brandstof) van € 894,51 en dan heb ik nog geen optie aangevinkt. :X
Is netto 3 tientjes goeiekoper dan de Octavia (geen station, maar HB Style Business uitvoering, inclusief ACC, sunset, reservewiel, ruitenwisser achter)
gergs schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:04:
@carpcrack Over je vraag betr de kosten auto wellicht andere topic is beter te pas.
Zoals aangegeven onderin deze topic:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Ohh hmm, ok goed dat je het aangeeft. Nu zie ik het ook onderaan de pagina staan :+

[ Voor 18% gewijzigd door Nullifiel op 04-04-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Phusebox schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:57:
[...]
adinsx schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:32:
[...]
Daarom dus zelf afleveringsklaar detailen ;)
The Eagle schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:48:
Grappig. blijkbaar leest men hier ook mee of zijn ze er door iemand op geattendeerd ;)

Hoe dan ook, men heeft aangeboden de auto opnieuw te poetsen dus ik wil hen die kans wel geven.

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 16:25

Wootlock

Evilution

Leasebudget: 680 pm.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief, ik vermoed obv fabrieksopgave (evt. naheffing betaalt werkgever)
Merkbeleid, zo ja, welke: Beperkt aanbod merken/modellen. Merken die ik daarop niet zelf heb doorgestreept: Skoda, Renault, Ford, (Volkswagen?)
Overige afhankelijkheden: Athlon is dé enige mogelijke leasepartij voor mij. Diesel is een must.
Uiteindelijke keuze: nog niet gemaakt. Neig naar Octavia. Optie 2 was/is Megane Bose handbak en optie 3 Focus HB Titanium.

Ik denk dat je voor dit bedrag net een fabia combi kan krijgen :)
Toevallig ook een nieuwe auto mogen uitzoeken en jou opgave komt ongeveer overeen met die van mij (budget is 775,- inclusief brandstof) en een aangeklede fabia (met panoramadak / accc / sportstoelen) zit op de 815 euro :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 11:13
Nullifiel schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:04:
[...]Met een eigen bijdrage van bijna 250 euro (mijn werkgever is helaas niet zo genereus)
Mag zo'n hoge eigen bijdrage wel van de werkgever? Bij ons is deze namelijk een stuk lager, zodat als je uit dienst gaat en dan alle resterende maanden af mag rekenen qua eigen bijdrage, het nog een beetje meevalt. Geen idee of dat bij jullie ook zo is, anders misschien ook wel even iets om rekening mee te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

JeroenV_ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:44:
[...]

Mag zo'n hoge eigen bijdrage wel van de werkgever? Bij ons is deze namelijk een stuk lager, zodat als je uit dienst gaat en dan alle resterende maanden af mag rekenen qua eigen bijdrage, het nog een beetje meevalt. Geen idee of dat bij jullie ook zo is, anders misschien ook wel even iets om rekening mee te houden...
Ja, ik weet niet de reden, maar het ziet ernaar uit dat mijn eigen bijdrage max zo hoog mag zijn als de maandelijkse leasebijdrage van mijn werkgever.
Bij vrijwillige beëindiging van het leasecontract betaal ik een leaseboete ter hoogte van een x-aantal keer het leasetarief. En x is afhankelijk van de resterende looptijd. (overigens niet gelijk aan resterende aantal maanden)

[ Voor 4% gewijzigd door Nullifiel op 04-04-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 09:15
Wootlock schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat je voor dit bedrag net een fabia combi kan krijgen :)
Toevallig ook een nieuwe auto mogen uitzoeken en jou opgave komt ongeveer overeen met die van mij (budget is 775,- inclusief brandstof) en een aangeklede fabia (met panoramadak / accc / sportstoelen) zit op de 815 euro :)
Mijn budget is 780 (incl brandstof) en ik kan nog veel accessoires uitzoeken om m'n budget vol te krijgen bij een Skoda Octavia combi (Ambition Business) + wat opties. maw ik houd over.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JeroenV_ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:44:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Ik mag auto's leasen met een maandbedrag van ~1600-1700 euro (A7, V90, 5-serie) maar of ik dat wil is een tweede. De regeling die je noemt herken ik wel, wanneer je zelf je leasecontract wilt ontbinden kun je daar flink voor lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 26-09 15:14
Leasebudget: 680 pm vergoed door wergever (inclusief eigen bijdrage mag ik tot 1360 euro gaan)

Ik heb volgens mij precies dezelfde voorwaarden bij mijn werkgever.
Heb je al eens gekeken naar een V40 D2? Net iets groter dan de Fiesta.

Ik betaal overigens 180 eigen bijdrage, + 150 netto bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Huh? 894? Ze vragen echt hoofdprijs voor zeg!
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Op directlease is het 742eur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
TommyGun schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:26:
[...]

[...]

[...]

Grappig. blijkbaar leest men hier ook mee of zijn ze er door iemand op geattendeerd ;)

Hoe dan ook, men heeft aangeboden de auto opnieuw te poetsen dus ik wil hen die kans wel geven.

Ik ben benieuwd :)
Laten we hopen dat ze er dan ook iets aan doen zodat je straks hier heel tevreden kunt melden dat alles opgelost is. En niet gewoon even met een wax laagje verbloemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Ik ben per 28 december aan een nieuwe lease auto toe. Dat klinkt perfect om nog een elektrische auto voor 4% bijtelling te vinden en nog een aantal jaar lage maandelijkse kosten te hebben. Daarom ben ik onlangs bij het Jaguar I-Pace launch event geweest, maar na het opvragen van een offerte kwam deze 400 te hoog uit en daarnaast is de range en het trage laden iets dat mij tegenstaat. Een Leaf of iets dergelijks is niet wat ik zoek, het moet of een stationwagon of SUV zijn, waar mijn gezin van 2 volwassenen en 2 opgroeiende jongens goed in past, ook als we op vakantie gaan. Een Prius, Ionic of iets dergelijks heeft niet de uitstraling die ik zoek.

Ik heb op dit moment een Ford Mondeo Titanium Wagon 150pk uit 2015. Deze bevalt prima, maar ik vind het interieur verouderd. Ik heb omdat de Mondeo op zich bevalt nu ook gekeken naar een Mondeo Vignale met 190pk, maar vind de vele chromen accenten niet mooi. De ST-line vind ik mooier, maar die is van binnen minder dan de Titanium en heeft minder pk's dan de Vignale. 150pk is genoeg, maar bij de ST vind ik 190+ eigenlijk beter passen.

De Renault Talisman, Opel Insignia, Skoda Superb zie ik niet als opties, dan heb ik liever weer een Mondeo. De Skoda Kodiaq vind ik leuk, maar de layout van de voorkant staat mij tegen.

Andere opties zijn de Audi A4/6 Avant of Q3/5, BMW 3 of 5 serie Touring. Bij de A6/Q5 en BMW 5 heb ik het gevoel dat ik eigenlijk teveel bijtelling ga betalen. Het zijn mooie auto's, maar is het echt nodig, kan ik dat geld niet beter in bijv. de aflossing van de hypotheek steken.

De Mondeo vind ik dus net "te normaal" omdat ik die al heb gehad, de A4 vind ik te klein vergeleken met de Mondeo, de A6 heeft de juiste maat, maar die is per maand tweemaal zo duur als de Mondeo. De Q3 vind ik net iets te klein, de Q5 is net als de A6 weer direct een stuk duurder.

Ik zoek dus eigenlijk een auto die tussen deze opties in zit. Iemand nog suggesties?

Budget: 1.200/maand, excl. brandstof, 42 maanden, 45.000km.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Passat station? Kia Optima station? mazda 6 station?
Is Infinity een mogelijkheid?
Nissan X-Trail (grote broertje van de quasqai)

Audi heeft idd reltief kleine kofferbak tov de prijs. Maarja, premium he.

C klasse station zou je ook nog naar kunnen kijken, of CLA shooting break.

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 04-04-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

The Eagle schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:02:
Passat station? Kia Optima station? mazda 6 station?
Is Infinity een mogelijkheid?
Nissan X-Trail (grote broertje van de quasqai)

Audi heeft idd reltief kleine kofferbak tov de prijs. Maarja, premium he.

C klasse station zou je ook nog naar kunnen kijken, of CLA shooting break.
Passat station vindt de vrouw des huizes niet mooi. Kia en Mazda schaar ik in het rijtje met de Renault, Skoda en Opel, dan liever de Mondeo.

Infinity is een mogelijkheid, ik heb ook naar een Lexus UX gekeken, maar, ik voel me hier niet toe aangetrokken.

Mercedes C klasse vind ik mooi, CLA shooting break vind ik niet mooi. De vrouw des huizes vindt de C klasse niet mooi, net als alle Volvo's.

Lastig he :D

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36
Hyundai i40

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:18

Pinobigbird

doesn't share food!

@Taro De Mondeo is een erg mooie D-segmenter, en als je die "te normaal" vindt dan wordt het moeilijk ;-). Maar ik snap het heel goed als het al je huidige auto is. Ik denk dat de Mazda 6 van hetzelfde kaliber is en nog het meest in de buurt komt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Pinobigbird schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:15:
@Taro De Mondeo is een erg mooie D-segmenter, en als je die "te normaal" vindt dan wordt het moeilijk ;-). Maar ik snap het heel goed als het al je huidige auto is. Ik denk dat de Mazda 6 van hetzelfde kaliber is en nog het meest in de buurt komt.
De Mazda 6 wordt hier in de juiste kleur vanuit de juiste hoek ook goedgekeurd.

Ik vermoed dat het uiteindelijk zoiets gaat worden:

ST:
Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/MondeoST.PNG

Vignale (In de witte versie valt het extra chrome niet zo op, maar wel meer pk's en van binnen mooier dan de ST):
Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/MondeoVignale.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Taro schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:13:
[...]

Passat station vindt de vrouw des huizes niet mooi. Kia en Mazda schaar ik in het rijtje met de Renault, Skoda en Opel, dan liever de Mondeo.

Infinity is een mogelijkheid, ik heb ook naar een Lexus UX gekeken, maar, ik voel me hier niet toe aangetrokken.

Mercedes C klasse vind ik mooi, CLA shooting break vind ik niet mooi. De vrouw des huizes vindt de C klasse niet mooi, net als alle Volvo's.

Lastig he :D
Nieuwe Peugeot 508? Die zit echt een niveau hoger dan Mondeo/Talisman/Mazda/Kia(/Insignia)
5008 is ook wel de moeite.
DS7
Jaguar XE/XF of E-Pace of de andere kant van JLR: een Disco Sport bv.
Stelvio
Arteon/Tiguan (Allspace)

Best nog wat keuze onder de modellen die niet genoemd waren. En imho allemaal wel goede wagens.

[ Voor 40% gewijzigd door AndRo555 op 04-04-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

AndRo555 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:33:
[...]
Nieuwe 508? Die zit echt een niveau hoger dan Mondeo/Talisman/Mazda/Kia(/Insignia)
Die had ik nog niet eerder gezien, ziet er echt heel anders uit dan de huidige lijn, veel mooier, goede tip. Maar, ik ben geen Peugeot fan. Zie ze op mijn werk té vaak teruggeroepen worden. Een collega kwam vorige week voor een kleine beurt en bleek 6 !! terugroepacties te hebben gemist sinds de vorige beurt 20.000km eerder. Een tijd geleden hoorde hij vage geluiden, bleek zijn achteras te zijn. Toen hij hem nieuw ophaalde zat de achterdeur vast getaped omdat die niet dicht ging...

Jaguar XF Sportbrake heb ik ook naar gekeken, die staat inderdaad ook nog op ons lijstje.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 04-04-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Taro schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:40:
[...]

Die had ik nog niet eerder gezien, ziet er echt heel anders uit dan de huidige lijn, veel mooier, goede tip. Maar, ik ben geen Peugeot fan. Zie ze op mijn werk té vaak teruggeroepen worden. Een collega kwam vorige week voor een kleine beurt en bleek 6 !! terugroepacties te hebben gemist sinds de vorige beurt 20.000km eerder. Een tijd geleden hoorde hij vage geluiden, bleek zijn achteras te zijn. Toen hij hem nieuw ophaalde zat de achterdeur vast getaped omdat die niet dicht ging...
PSA heeft echt wel een ommekeer gemaakt de laatste jaren. Door die reputatie zou ik mijn keuze niet beperken.
Ik heb vorige maand in de nieuwe 508 gezeten en was echt verbaasd. Zit imho tussen het "normale" en "premium" D segment. Interieur zit op niveau, misschien zelfs net wat beter, dan de Passat/Arteon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

AndRo555 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:45:
[...]
PSA heeft echt wel een ommekeer gemaakt de laatste jaren. Door die reputatie zou ik mijn keuze niet beperken.
Ik heb vorige maand in de nieuwe 508 gezeten en was echt verbaasd. Zit imho tussen het "normale" en "premium" D segment. Interieur zit op niveau, misschien zelfs net wat beter, dan de Passat/Arteon.
"Ze" vindt hem niet mooi, te apart denk ik.
5008 is ook wel de moeite.
DS7
Giulia/Stelvio
Arteon/Tiguan (Allspace)
Leuke auto's en goede suggesties, maar hebben voor ons niet de wow-factor. De Touareq wel, maarja... :)

De buitenkant is denk ik voor ons belangrijker dan de binnenkant. De Mondeo is groot, kan aan de buitenkant mooi worden aangekleed en stuurt heerlijk. Daarnaast is hij tov de Jaguar XF, Audi A6 en BMW 5 ook mooi betaalbaar. 20+ Euro netto per dag voor je auto betalen besteden we liever aan de hypotheek en kinderen.

Blijven over de Mazda 6 en Ford Mondeo Wagon ST of Vignale. Ik denk dat we komend weekend bij die 2 dealers langsgaan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Heeft "ze" een vetorecht enkel op het uiterlijk?

Wat betreft de Mazda6 en de Mondeo, mijn vorige auto was een Mazda6, mijn huidige een mondeo. Beide hele fijne auto's. Echter, ik zou ze op dit moment niet nieuw kiezen. Andere merken zijn veel meer bij de tijd. (En Mazda loopt al helemaal achter als het gaat om versnellingsbakken, die zijn nog helemaal op ouderwetse handbakken gefocust)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
Ik snap de prijsverschillen niet zo tussen bijvoorbeeld hieronder links Athlon (819 per maand) rechts Alphabet (938 per maand) voor dezelfde auto. Gelukkig kunnen we kiezen uit meerdere lease maatschappijen, maar het maakt het wel lastig welk bedrag nu realistischer is.

Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:50:
Ik snap de prijsverschillen niet zo tussen bijvoorbeeld hieronder links Athlon (819 per maand) rechts Alphabet (938 per maand) voor dezelfde auto. Gelukkig kunnen we kiezen uit meerdere lease maatschappijen, maar het maakt het wel lastig welk bedrag nu realistischer is.

[afbeelding]
Looptijd, km's, incl/excl brandstof, korting die je bedrijf ontvangt bij bepaalde LM, enz enz...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik zit een beetje in dezelfde categorie als Taro te zoeken, maar ben volgens mij iets verder in het kiezen. Na een aantal 3-series en A4s wil ik nu een keertje iets anders. Belangrijkste eisen zijn ruimte, luxe interieur en comfortabel rijden. Daarnaast moet hij natuurlijk wel een beetje vlot meekomen in het verkeer maar het hoeft geen PK monster te zijn.

Na al een heleboel weg gestreept te hebben (onder andere de Mazda 6, Ford Mondeo, Alfa Giulia en Peugeot 508) is mijn shortlist nu als volgt:

- Volkswagen Arteon Business R 2.0 TSI
- Renault Talisman Initiale Paris TCe 200
- Lexus IS 300h Business Line

Ik neig nu naar de Lexus, maar ken niemand die er eentje heeft dus weet niets over lange termijn ervaring en/of problemen. Iemand ervaring met deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:50:

[afbeelding]
Als je vrije keuze heb dan zeker gewoon direct lease even kijken.
Die is qua prijs echt competitief.
Taro schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:50:
Ik ben per 28 december aan een nieuwe lease auto toe. Dat klinkt perfect om nog een elektrische auto voor 4% bijtelling te vinden en nog een aantal jaar lage maandelijkse kosten te hebben. Daarom ben ik onlangs bij het Jaguar I-Pace launch event geweest, maar na het opvragen van een offerte kwam deze 400 te hoog uit en daarnaast is de range en het trage laden iets dat mij tegenstaat. Een Leaf of iets dergelijks is niet wat ik zoek, het moet of een stationwagon of SUV zijn, waar mijn gezin van 2 volwassenen en 2 opgroeiende jongens goed in past, ook als we op vakantie gaan. Een Prius, Ionic of iets dergelijks heeft niet de uitstraling die ik zoek.

Ik heb op dit moment een Ford Mondeo Titanium Wagon 150pk uit 2015. Deze bevalt prima, maar ik vind het interieur verouderd. Ik heb omdat de Mondeo op zich bevalt nu ook gekeken naar een Mondeo Vignale met 190pk, maar vind de vele chromen accenten niet mooi. De ST-line vind ik mooier, maar die is van binnen minder dan de Titanium en heeft minder pk's dan de Vignale. 150pk is genoeg, maar bij de ST vind ik 190+ eigenlijk beter passen.

De Renault Talisman, Opel Insignia, Skoda Superb zie ik niet als opties, dan heb ik liever weer een Mondeo. De Skoda Kodiaq vind ik leuk, maar de layout van de voorkant staat mij tegen.

Andere opties zijn de Audi A4/6 Avant of Q3/5, BMW 3 of 5 serie Touring. Bij de A6/Q5 en BMW 5 heb ik het gevoel dat ik eigenlijk teveel bijtelling ga betalen. Het zijn mooie auto's, maar is het echt nodig, kan ik dat geld niet beter in bijv. de aflossing van de hypotheek steken.

De Mondeo vind ik dus net "te normaal" omdat ik die al heb gehad, de A4 vind ik te klein vergeleken met de Mondeo, de A6 heeft de juiste maat, maar die is per maand tweemaal zo duur als de Mondeo. De Q3 vind ik net iets te klein, de Q5 is net als de A6 weer direct een stuk duurder.

Ik zoek dus eigenlijk een auto die tussen deze opties in zit. Iemand nog suggesties?

Budget: 1.200/maand, excl. brandstof, 42 maanden, 45.000km.
De volvo heeft denk ik wat leuke modellen voor je.. maar je vrouw vindt het niet mooi he.
Heb je nog niet naar Alfa Romeo Stelvio gekeken? Lijkt me echt een leuk auto voor je eisen.
SUV: check, niet te normaal check, krachtig check, ruimte achter genoeg check.
En als je echt van rijden houdt, ik zou zeggen, doe een proefrit, ik garandeer je dat je meteen verliefd gaat worden. Maar of je vrouw het mooi vindt ja of nee is iets anders.
Ik heb wel mn vrouw overtuigd (net een Alfa Giulia besteld) zonder gekke versier methode, alleen omdat zij de grote glimlach in mn gezicht zag toen ik de alfa ging proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
zarath28 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:44:
Ik zit een beetje in dezelfde categorie als Taro te zoeken, maar ben volgens mij iets verder in het kiezen. Na een aantal 3-series en A4s wil ik nu een keertje iets anders. Belangrijkste eisen zijn ruimte, luxe interieur en comfortabel rijden. Daarnaast moet hij natuurlijk wel een beetje vlot meekomen in het verkeer maar het hoeft geen PK monster te zijn.

Na al een heleboel weg gestreept te hebben (onder andere de Mazda 6, Ford Mondeo, Alfa Giulia en Peugeot 508) is mijn shortlist nu als volgt:

- Volkswagen Arteon Business R 2.0 TSI
- Renault Talisman Initiale Paris TCe 200
- Lexus IS 300h Business Line

Ik neig nu naar de Lexus, maar ken niemand die er eentje heeft dus weet niets over lange termijn ervaring en/of problemen. Iemand ervaring met deze auto?
Collega heeft het en zo ver ik het weet is de auto vrij probleemloos. Het is ook niets voor niets een lexus/toyota.
Maar weet je zeker dat je die wilt? Is toch vrij verouderd. Oke hij kreeg facelift hier en daar maar in de basis een auto van 5 jaar oud. Laatst nog een actie dat je de lexus 2 dagen kan proefrijden, wellicht even kijken naar de dealer?

Pagina: 1 ... 18 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.