Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.529 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:54:
De V60 kan je de eerste paar maanden vergeten onder de 45k. De intro D3 en T5 zijn rond de 43k zonder opties. Later komen er misschien wel goedkopere, of je moet nog een oud type willen. Misschien is er nog een uitlopende D2 met wat opties onder de 45k te krijgen?

Vol elektrisch heb je inderdaad geen D-segmenters. De model S is wel E-segment denk ik, en model 3 is er heel misschien eind dit jaar voor de eerste mensen die ingetekend hebben. Als je nu achteraan sluit ben ik bang dat het 2020 wordt voor je hem hebt.

Ik denk dat een Mondeo nog het best voor je eisen te configureren is.
Benzine, dus T5. Die 43k is in Momentum trim al redelijk compleet, alleen het pakket toevoegen met panoramadak en koplampen bijsbestellen. Die 43k is ook inclusief afleverkosten, die niet meetellen voor de bijtelling. 3k aan opties bovenop Momentum is voor mij voldoende.

Mondeo is IMHO verouderd. Heb geen zin om in een verouderd model te rijden. Misschien als de 3 serie een mooi exit pakket krijgt bij de introductie van de nieuwe is het wel een mogelijkheid. Ik vind de huidige 3 serie er nog erg strak uit zien. Aangezien de nieuwe 5 serie er nagenoeg hetzelfde uit ziet als de vorige voelt het ook niet snel als een verouderd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Widow schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Even de OT tags weggehaald want ik loop een beetje met dezelfde vraag. Bij ons is diesel-only beleid, en ondanks dat mn 14%-dieseltje nog een kleine twee jaar mee mag, zit ik wel te denken wat ik hier na ga rijden. Ik zie niet gebeuren dat tussen nu en twee jaar overal laadpalen staan, op kantoor zijn er vier die altijd bezet zijn, en bij mij in de wijk heb ik ze nog niet gezien. Maar anderzijds hoor je steeds meer kritiek op diesel. Dat is begrijpelijk, maar ik krijg het idee dat er nu vanaf twee kanten mogelijkheden worden weggesnoept voor leaserijders. Nou is mn baas wel iemand die voor rede vatbaar is, maar dan nog, in twee jaar zie ik niet overal ineens laadpalen ontstaan :?
Het commentaar op diesel is aan het doorslaan.
Veel onderbuik en en overdreven reacties erop.

Ja, de oudere diesels zijn een drama, maar die nieuwe diesels zijn prima. Er is nog wel een slag met NOx te maken. Maar de oplossing is gewoon meer adblue.

Elektrisch gaat de komende 5 jaar nog geen waardig alternatief zijn... Prijs, levertijd en het feit dat er niet eens een D segment EV aanstaande is, of een c segment station.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:42
Z___Z schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:31:
[...]

Ik maak de vergelijking omdat ze nagenoeg dezelfde 0-100 tijd hebben. De C is nog geen 1300 kg dat maakt een hoop goed.

Hoelang van te voren gaan jullie opzoek naar een nieuwe auto? Mijne is in september aan vervanging toe. Ik zoek eigenlijk een elektrische auto in het D segment. De Tesla 3 is waarschijnlijk niet leverbaar voor mij. Er zijn op dit moment niet echt alternatieven. Iemand een idee of er voor september nog leuke elektrische auto’s komen?

Shortlist die ik nu heb voor normale auto’s zjjn:
Volvo V60
BMW 3 serie (nieuwe zou dit jaar nog moeten komen)
VW Tiguan

Wensen zijn:
Automaat
Panoramadak
Dynamische LED koplampen
Benzine of Electrisch

Liefst cataloguswaarde van minder dan 45k. Krijg geen geld terug als er leasebudget over blijft, dus als ik goedkoper lease zal ik een kortere looptijd aanvragen. Standaard 4 jaar/40k km.
Denk dat je eerder naar een 1 serie of V40 moet. Ik was aan het kijken voor een 1 serie en die zit al op 44k zonder panorama dak en dynamische koplampen.

De nieuwe 3 serie is nog niet eens aangekondigd officieel dus denk niet dat die voor 2019 al in de showroom staat.

Nieuwe A klasse niks?

Het D segment is met dat budget wel wat hoog gegrepen zeker als je naar de premium merken kijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2018 06:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Nutterd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:49:
ik heb een nieuwe baan dus dat betekend ook een nieuwe auto :) ik rij nu een golf station met eigenlijk alle opties...helaas heb ik nu maar de keuze uit een beperkt aantal auto's.

eisen zijn: Diesel vanuit het bedrijf en automaat met adaptive cruise control vanuit mij zelf.

ik kan kiezen uit:

Audi A4
Volkswagen Passat
Citroen C5
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008
Peugeot 508/SW
Ford Mondeo
Ford S-Max
Volvo V40

mijn budget is €1175,- per maand inclusief brandstof en ik mag op de standaard specificatie €2500,- aan opties selecteren.

mijn eerste idee was om een Volvo V40 D3 te pakken want goedkoopste qua bijtelling, veel vermogen en kan ik full options pakken. maar toch twijfel ik een beetje omdat je hem zoveel ziet rijden en hij natuurlijk al best lang meegaat. Nu hier een vraagje, heeft er iemand een betere suggestie? ik wil hem het liefst rond de €40k hebben ivm de bijtelling maar als het iets duurder word kan ik ook nog wel overheen komen.

alvast bedankt voor de tips! :)
Is de Business Sport er nog steeds? Ik heb de T4 variant voor minder dan 30k fiscaal en dan heb je er al heel wat opties op zitten. Ik had voor de D3 gekozen ware het niet dat die in energielabel D valt (en dat niet mag bij mijn werkgever).
Met die D3 kun je 'm helemaal volbouwen met opties en dan kom je nog niet aan dat budget. (standaard zit daar al full-led, verwarmbare voorstoelen, sportstoeltjes en R-design pakket op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 06:38:
[...]

Denk dat je eerder naar een 1 serie of V40 moet. Ik was aan het kijken voor een 1 serie en die zit al op 44k zonder panorama dak en dynamische koplampen.

De nieuwe 3 serie is nog niet eens aangekondigd officieel dus denk niet dat die voor 2019 al in de showroom staat.

Nieuwe A klasse niks?

Het D segment is met dat budget wel wat hoog gegrepen zeker als je naar de premium merken kijkt.
Wie gaat er nu een C-segment auto bestellen voor 44k? Dat deden mensen alleen omdat je bijtellingskorting kree. |:(

Ik kan prima shoppen voor dit bedrag in het premium D-Segment. Ik heb geen onzinnige opties nodig. Dus gewoon basis model plus een business pakket voor de basis opties zoals standaard navi en parkeersensoren plus dynamische led, als die nog niet in het business pakket zitten en panoramadak..

Verwachting is dat de nieuwe 3 serie eind van dit jaar komt, dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Z___Z schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Wie gaat er nu een C-segment auto bestellen voor 44k? Dat deden mensen alleen omdat je bijtellingskorting kree. |:(

Ik kan prima shoppen voor dit bedrag in het premium D-Segment. Ik heb geen onzinnige opties nodig. Dus gewoon basis model plus een business pakket voor de basis opties zoals standaard navi en parkeersensoren plus dynamische led, als die nog niet in het business pakket zitten en panoramadak..

Verwachting is dat de nieuwe 3 serie eind van dit jaar komt, dus we gaan het zien.
Ligt er aan wat je onzinnige opties vindt.

Huidig model 3 serie met metallic lak en jouw opties (met extra audio/media pack): € 46.793,00

En dan heb je de 318i die je eigenlijk niet wil in de 3 serie, net iets te licht. Verder een vrij basic auto met klein scherm, kale navigatie, geen interieurverlichting, standaard stoelen (geen lendesteun, nauwelijks verstelbaar).
Audio media pack want standaard audio is echt crap bij BMW.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Sommige mensen kiezen opties boven een segment hoger ?
Ik heb ook liever een volle 120i dan een kale 318i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:49
Z___Z schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:11:
[...]

Benzine, dus T5. Die 43k is in Momentum trim al redelijk compleet, alleen het pakket toevoegen met panoramadak en koplampen bijsbestellen. Die 43k is ook inclusief afleverkosten, die niet meetellen voor de bijtelling. 3k aan opties bovenop Momentum is voor mij voldoende.

Mondeo is IMHO verouderd. Heb geen zin om in een verouderd model te rijden. Misschien als de 3 serie een mooi exit pakket krijgt bij de introductie van de nieuwe is het wel een mogelijkheid. Ik vind de huidige 3 serie er nog erg strak uit zien. Aangezien de nieuwe 5 serie er nagenoeg hetzelfde uit ziet als de vorige voelt het ook niet snel als een verouderd model.
Wat betreft dat de Volvo compleet is ben ik het niet helemaal met je eens. De momentum (en zelfs inscription!) hebben niet eens standaard navigatie. Mag je eerst nog het business pakket aanvinken. Kindersloten op de achterdeur? Losse optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
wd200 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:48:
Deels eens. De wegligging van de 3 is natuurlijk wel anders dan die van de 1 serie.
De 3 serie is niet echt een hele ruime auto. Als passagier zit je achterin overigens wel prima, maar qua kofferbak... mweh....

De opties in van BMW (en Audi ook overigens) gaan qua prijzen natuurlijk nergens meer over.
Nog even een het stuur is optioneel tegen een flinke meerprijs.
De Beamer rijdt echt super fijn, maar het bedrag van de auto is dan ook erg hoog...

Voor dat geld kan je ook kijken naar een volledig aangeklede V60, Mazda 6, Peugeot 508..

Heb je meer opties en vermogen voor hetzelfde geld.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Valandil schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Deels eens. De wegligging van de 3 is natuurlijk wel anders dan die van de 1 serie.
De 3 serie is niet echt een hele ruime auto. Als passagier zit je achterin overigens wel prima, maar qua kofferbak... mweh....

De opties in van BMW (en Audi ook overigens) gaan qua prijzen natuurlijk nergens meer over.
Nog even een het stuur is optioneel tegen een flinke meerprijs.
De Beamer rijdt echt super fijn, maar het bedrag van de auto is dan ook erg hoog...

Voor dat geld kan je ook kijken naar een volledig aangeklede V60, Mazda 6, Peugeot 508..

Heb je meer opties en vermogen voor hetzelfde geld.
BMW is wel gunstiger qua lease tarieven volgens mij? Althans dat merkte ik. Ik kon een volle 118i samenstellen voor dezelfde prijs als een Opel Astra of Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Phusebox schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:15:
[...]

BMW is wel gunstiger qua lease tarieven volgens mij? Althans dat merkte ik. Ik kon een volle 118i samenstellen voor dezelfde prijs als een Opel Astra of Golf.
Ja allicht dat de leaseprijzen wat gunstiger zijn ivm lage afschrijving of hogere restwaarde etc..
Maarja, ik kijk vooral naar bijtelling... Leasebedrag gaat toch 9 vd 10 keer op, ongeacht welke auto je ook gaat rijden.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En iets out of the box: Honda Civic sedan 1.5 CVT VTEC Turbo Executive? Is officieel C-segment, maar aan de ruime kant en rond de 40k met alle opties die je noemde (afhankelijk van de kleur die je kiest). De hatchback is iets goedkoper en ook te krijgen met iets sportiever uiterlijk. Bij de hatchback kan je er alleen geen trekhaak achter hangen als je dat wil omdat de uitlaat in het midden zit bij de 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
PhuSioN schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Wat betreft dat de Volvo compleet is ben ik het niet helemaal met je eens. De momentum (en zelfs inscription!) hebben niet eens standaard navigatie. Mag je eerst nog het business pakket aanvinken. Kindersloten op de achterdeur? Losse optie...
Klopt niet wat betreft de navigatie, die zit er standaard in. Volgens mij is het (ik dacht Sensus?) andere software oid. Standaard zit de Europese navigatiekaart er in.

Overigens vind ik de navi niet geweldig, gebruik liever Waze/Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Z___Z schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:31:
[...]
Shortlist die ik nu heb voor normale auto’s zjjn:
Volvo V60
BMW 3 serie (nieuwe zou dit jaar nog moeten komen)
VW Tiguan

Wensen zijn:
Automaat
Panoramadak
Dynamische LED koplampen
Benzine of Electrisch

Liefst cataloguswaarde van minder dan 45k. Krijg geen geld terug als er leasebudget over blijft, dus als ik goedkoper lease zal ik een kortere looptijd aanvragen. Standaard 4 jaar/40k km.
Je mag er op rekenen dat er van de V60 vrij snel nog een T4 op de markt komt. Ik schat dat die rond de 40k zal beginnen voor een Momentum automaat. T5 kan je nu al bestellen maar dan heb je niet veel ruimte voor opties.
Ik weet niet of leaseprijs een factor is maar bij ons (Athlon) is de V60 nu nog knap prijzig. Komt voornamelijk door het pittige brandstofvoorschot. Voor 5 jaar/25k komt een V60 T5 Geartronic Momentum bij ons op 971 euro inclusief brandstof.

Nieuwe 3-serie staat pas in oktober op een autoshow, waarschijnlijk in Parijs. Die heb je denk ik niet eerder dan voorjaar 2019. De eerste leveringen naar Europa van de Tesla Model 3 verwacht ik eigenlijk al niet eens meer in 2018. Als je nu achter aansluit (als niet-Tesla-rijder of medewerker) wordt het eerder 2020.

Huidige 3-serie is qua leasetarief een stuk interessanter maar wordt snel erg duur. Een 320i zit al snel boven de 50k als je een paar opties aanvinkt. Een kale 318i met enkel panoramadak en adaptieve led koplampen is 44k fiscaal maar dan heb je zelfs geen navigatie - en slechts een driepitter met maar 136pk. Zou niet mijn keuze zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 21-03-2018 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb het andersom, ik heb liever een kale 3 dan een volle 1.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Batiatus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Klopt niet wat betreft de navigatie, die zit er standaard in. Volgens mij is het (ik dacht Sensus?) andere software oid. Standaard zit de Europese navigatiekaart er in.

Overigens vind ik de navi niet geweldig, gebruik liever Waze/Google Maps.
Zowel in de configurator als de prijslijst is het toch echt een optie (€1180,- of €995 in het Business pack connect pakket met nog wat extra spul erin)
Geef mij dan maar Apple carplay/android auto. Heb je mijn inziens meer aan.

[ Voor 6% gewijzigd door PhuSioN op 21-03-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:48

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

wd200 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:46:
[...]

De nieuwe 508 al bekeken ?
ja hele mooie auto, maar kan hem nergens samenstellen? alleen de First edition die wel heel erg duur is...€57k? of doe ik iets fout?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
PhuSioN schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:29:
[...]

Zowel in de configurator als de prijslijst is het toch echt een optie (€1180,- of €995 in het Business pack connect pakket met nog wat extra spul erin)
Geef mij dan maar Apple carplay/android auto. Heb je mijn inziens meer aan.
Als je de Volvo V40 edition aanklikt (goedkoopste) en dan bij standaarduitrusting kijkt, staat er bij interieur, audio en communicatie 'Europa Navigatiekaart'. De Sensus navigatie kost inderdaad 1200 euro extra. Geen idee wat daar de toegevoegde waarde van is (denk een abonnement op filemeldingen en omleidingen daarvoor ofzo?).
Sensus is dus gewoon een soort premium navigatie denk ik.
Ik heb ook geen extra navigatiepakket in mijn V40 zitten, maar standaard zit er wel navigatiesoftware in.

Zeker met je eens dat Apple carplay of android dan beter is, voor die prijs al helemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Batiatus op 21-03-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
PhuSioN schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Electrische kindersloten zijn optie, mechanische kindersloten zijn neem ik aan standaard.
Daniel schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:15:
[...]

Je mag er op rekenen dat er van de V60 vrij snel nog een T4 op de markt komt. Ik schat dat die rond de 40k zal beginnen voor een Momentum automaat. T5 kan je nu al bestellen maar dan heb je niet veel ruimte voor opties.
Ik weet niet of leaseprijs een factor is maar bij ons (Athlon) is de V60 nu nog knap prijzig. Komt voornamelijk door het pittige brandstofvoorschot. Voor 5 jaar/25k komt een V60 T5 Geartronic Momentum bij ons op 971 euro inclusief brandstof.

Nieuwe 3-serie staat pas in oktober op een autoshow, waarschijnlijk in Parijs. Die heb je denk ik niet eerder dan voorjaar 2019. De eerste leveringen naar Europa van de Tesla Model 3 verwacht ik eigenlijk al niet eens meer in 2018. Als je nu achter aansluit (als niet-Tesla-rijder of medewerker) wordt het eerder 2020.

Huidige 3-serie is qua leasetarief een stuk interessanter maar wordt snel erg duur. Een 320i zit al snel boven de 50k als je een paar opties aanvinkt. Een kale 318i met enkel panoramadak en adaptieve led koplampen is 44k fiscaal maar dan heb je zelfs geen navigatie - en slechts een driepitter met maar 136pk. Zou niet mijn keuze zijn.
Huidige 3 serie is inderdaad erg duur. Probleem is dat de 318i eigenlijk meer een 316i is IMHO en er tussen de 136 pk en de 184 pk geen "318i" meer bestaat, wat voor de facelift wel was in de vorm van de 320i EDE met 163 pk. Bij Mercedes en Audi krijg je op dit moment veel meer waar voor je geld.

Een V60 T4 zal inderdaad een mooie optie zijn. Lease budget is opzich geen probleem, wil alleen niet te veel bijtelling betalen. 45k is dan ook geen harde maximum qua cataloguswaarde, aangezien per 1000 euro cataloguswaarde het ook "maar" 10 euro/maand extra kost. Je moet ergens een grens trekken :)
Iedereen moet zijn eigen keuze maken natuurlijk, maar IMHO zijn auto's in het D-segment over het algemeen veel beter dan in het C-segment. Beter in afwerking, geluidsisolatie en comfort. Deze punten zijn mij veel meer waard dan een betere radio, groter navi scherm, leren bekleding, adaptive CC, grotere velgen etc. Dit zijn IMHO de onzinnige opties.

Het kwaliteitsverschil vind je ook als je het B-segment met het C-segment vergelijkt. Het verschil wordt kleiner tussen het D en E segment. Ik zou namelijk ook een kale E-segment auto kunnen nemen van rond de 50k cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Batiatus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Als je de Volvo V40 edition aanklikt (goedkoopste) en dan bij standaarduitrusting kijkt, staat er bij interieur, audio en communicatie 'Europa Navigatiekaart'. De Sensus navigatie kost inderdaad 1200 euro extra. Geen idee wat daar de toegevoegde waarde van is (denk een abonnement op filemeldingen en omleidingen daarvoor ofzo?).
Sensus is dus gewoon een soort premium navigatie denk ik.
Ik heb ook geen extra navigatiepakket in mijn V40 zitten, maar standaard zit er wel navigatiesoftware in.

Zeker met je eens dat Apple carplay of android dan beter is, voor die prijs al helemaal.
De dealer zal het moeten bevestigen, maar op de V60 is dat volgens de brochure niet zo. Daar staat bij de standaarduitrusting.
9 inch Touchscreen voor bediening van klimaat, audio, auto menu, Bluetooth telefoonsysteem met Bluetooth audiostreaming en optioneel: Sensus navigatie, internetdiensten, apps en zeer uitgebreide Voice Control functionaliteit
Zelfs op de duurste Inscription-uitvoering is navigatie dus niet standaard, wat imho redelijk insane is. Daarvoor moet je voor 995 euro het Business Connect pakket er nog bij nemen. Je kan eventueel wel enkel voor 365 euro Apple Carplay/Android Auto nemen, het is niet noodzakelijk dat in combinatie met Sensus-navigatie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhuSioN
Daniel schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:45:
[...]

De dealer zal het moeten bevestigen, maar op de V60 is dat niet zo. In de brochure staat bij de standaarduitrusting:

[...]

Zelfs op de duurste Inscription-uitvoering is navigatie dus niet standaard, wat imho redelijk insane is. Daarvoor moet je voor 995 euro het Business Connect pakket er nog bij nemen. Je kan eventueel wel enkel voor 365 euro Carplay/Android Auto nemen, het is niet noodzakelijk dat in combinatie met Sensus-navigatie te doen.
Precies dit dus! 7 April heb ik de Sneak preview staan bij Volvo nederland en zal er nog specifiek naar vragen.
Ben zelf aan het kijken naar de momentum en in dit geval zou ik voor smartphone integratie kiezen als accessoires a 395,-. Scheelt ook weer bijtelling. De rest binnen het connect business packet vind ook ik niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PhuSioN schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Precies dit dus! 7 April heb ik de Sneak preview staan bij Volvo nederland en zal er nog specifiek naar vragen.
Ben zelf aan het kijken naar de momentum en in dit geval zou ik voor smartphone integratie kiezen als accessoires a 395,-. Scheelt ook weer bijtelling. De rest binnen het connect business packet vind ook ik niet boeiend.
Ja, dat is op zich een prima optie. Met de goedkope dataroaming in de EU kun je prima via je telefoon navigeren, en de integratie bij Volvo ziet er - gebaseerd op de V90/XC90 ook gewoon goed uit. Persoonlijk zou wel graag het digitale instrumentenpaneel hebben (kost los 460 euro) dus dan wordt het verschil heel klein - en volgens de calculator is het in de lease zelfs voordeliger om het pakket te nemen.
Z___Z schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:25:
Huidige 3 serie is inderdaad erg duur. Probleem is dat de 318i eigenlijk meer een 316i is IMHO en er tussen de 136 pk en de 184 pk geen "318i" meer bestaat, wat voor de facelift wel was in de vorm van de 320i EDE met 163 pk. Bij Mercedes en Audi krijg je op dit moment veel meer waar voor je geld.

Een V60 T4 zal inderdaad een mooie optie zijn. Lease budget is opzich geen probleem, wil alleen niet te veel bijtelling betalen. 45k is dan ook geen harde maximum qua cataloguswaarde, aangezien per 1000 euro cataloguswaarde het ook "maar" 10 euro/maand extra kost. Je moet ergens een grens trekken :)
Audi A4 geen optie? Een A4 Avant 1.4 TFSI 110kW Proline automaat is met een beetje kritisch winkelen wel rond de 45k te houden, en valt over het algemeen erg gunstig uit qua leaseprijs (bij ons is een A4 van 46k ruim 100 euro per maand goedkoper dan een V60 met dezelfde fiscale waarde). Motor is voldoende krachtig, interieurafwerking staat op een zeer hoog niveau en hij is iets ruimer dan de 3-serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 21-03-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

De dealer zal het moeten bevestigen, maar op de V60 is dat volgens de brochure niet zo. Daar staat bij de standaarduitrusting.

[...]

Zelfs op de duurste Inscription-uitvoering is navigatie dus niet standaard, wat imho redelijk insane is. Daarvoor moet je voor 995 euro het Business Connect pakket er nog bij nemen. Je kan eventueel wel enkel voor 365 euro Apple Carplay/Android Auto nemen, het is niet noodzakelijk dat in combinatie met Sensus-navigatie te doen.
Wat wel leuk is bij de nieuwe Volvo's (V60 en XC40), je kunt de navigatie door de dealer als accessoire in laten laden. Dan zit het niet in je bijtelling (wel in je leasebedrag natuurlijk). Dat kan ook met de veiligheidssystemen, de techniek zit al in de auto, ze hoeven het alleen maar de activeren. Dat kan je de fabriek laten doen, maar dus ook de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Nutterd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:40:
[...]

ja hele mooie auto, maar kan hem nergens samenstellen? alleen de First edition die wel heel erg duur is...€57k? of doe ik iets fout?
Geduld hebben ;-) volledige prijslijst is er met 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

wd200 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:16:
[...]

aah! ok haha...thanks! :) geduld is niet mijn sterkste punt...;-)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
[...]

[...]

Vreemd, ik hoor graag het antwoord van de dealer. Zou inderdaad vrij insane zijn als er standaard geen navi in zit, zeker gezien het in de vorige versie (van de V40) het wel zat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
@Z___Z
Waarom geen Audi A4?
Ben zelf meer een BMW maar ze hebben nu echt een gat tussen 318i en 320i.
De tfsi motoren van audi met 150pk is juist precies ertussen, net genoeg om vlot te rijden, verwacht geen racemonster maar meer dan genoeg.
Bijvoorbeeld de A4 1.4tfsi lease edition.
Je hebt led koplampen en s-tronic standaard.
Met panodak, audi virtual cockpit, parkeersensoren voor achter, en stoelverwarming kom je op 46k.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Batiatus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Vreemd, ik hoor graag het antwoord van de dealer. Zou inderdaad vrij insane zijn als er standaard geen navi in zit, zeker gezien het in de vorige versie (van de V40) het wel zat :/
In de vorige versie bedoel je het (rijk uitgeruste) uitloop model? In de eerste versie van de V40 was het ook een optie, en in ongeveer alle uitrustingen daarna ook.. :)

Als ik de prijslijsten bekijk van de XC40, V90, XC90 en XC60, dan is bij die modellen ook allemaal de navigatie een optie. Dus het lijkt mij dat de V60 in lijn daarmee ook de navigatie als optie heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Blijft vaag wat die navigatie moet kosten. Tomtom levert voor 200 euro prima werkende software met updates en verkeersinfo. En dat allemaal in een eigen kastje met een eigen verkoop kanaal.

Waarom moet zoiets als optie vele honderden euro's extra kosten? (En het erge is, in mijn ford gebruik ik een losse tomtom naast het ingebouwde systeem. Waarom? Omdat die tomtom gewoon veel beter is.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Tankiej schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:48:
[...]

In de vorige versie bedoel je het (rijk uitgeruste) uitloop model? In de eerste versie van de V40 was het ook een optie, en in ongeveer alle uitrustingen daarna ook.. :)

Als ik de prijslijsten bekijk van de XC40, V90, XC90 en XC60, dan is bij die modellen ook allemaal de navigatie een optie. Dus het lijkt mij dat de V60 in lijn daarmee ook de navigatie als optie heeft.
Dat zal waarschijnlijk de reden zijn, aangezien de huidige V40 op z'n eind loopt. Ik heb net ook express de goedkoopste versie gepakt uit de configuratielijst omdat die het meest uitgekleed zou moeten zijn.
Toch geeft het een zure smaak. Dat je een nieuw model koopt dat helemaal uitgekleed nog goedkoper is dan een aangeklede vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 14:22
Ankona schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:57:
Blijft vaag wat die navigatie moet kosten. Tomtom levert voor 200 euro prima werkende software met updates en verkeersinfo. En dat allemaal in een eigen kastje met een eigen verkoop kanaal.

Waarom moet zoiets als optie vele honderden euro's extra kosten? (En het erge is, in mijn ford gebruik ik een losse tomtom naast het ingebouwde systeem. Waarom? Omdat die tomtom gewoon veel beter is.)
Behalve de ontwikkelkosten om een eigen behuizing te maken en de integratie met de software van de auto kan ik me inderdaad ook niet voorstellen waarom het zoveel duurder is.
Aangezien het allemaal niet nieuw is lijken de de development kosten ondertussen ook wel mee te moeten vallen.

Waarom je dan voor de live services van TomTom extra moet betalen en nog eens apart voor de flitsers is me dan ook een raadsel als je het gratis krijgt bij een TomTom 5200 bijvoorbeeld.

Het enige dat ik kan bedenken is gewoon een dikke marge erbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het enige dat ik me kan bedenken is dat het toch wel verkoopt. Die software komt gewoon van Tomtom (tenminste bij de betere systemen, er zijn ook mindere waarbij een kleine leverancier geprobeerd heeft iets te schrijven)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
Ik heb nu 3 maanden A3 voorloopauto met MMI navigatie en ik heb het nog nooit gebruikt.
Waze + Flitsmeister FTW!

Even ondertussen ook een update van mij over de lease auto.
Had toen een BMW 320ede besteld https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53763585
Maar helaas helaas was door de BPM verhoging vanaf 2018 (en de feit dat werkgever eigl te laat is met bestellen) gaat het niet worden. Leasetarief was hoger geworden en ik kan het gaan vechten met werkgever maar ik dacht laat ik maar iets anders eerst zoeken voordat wij allemaal in ruzie beland :)

En ja hoor, geduld is een schone zaak, zag opeens korting bij de Alfa Giulia.
Pack sportivo heet het en ja dit wordt em. En ik wil het niet posten voordat het allemaal getekend enz.
Maar vanmiddag een kopie van de getekende contract ontvangen dus LM gaat het nu bestellen:)

Alfa Romeo Giulia Super Auto 2.0T 200PK -> sowieso sneller dan de 320 ede, dus echt top!
- Bianca alfa pastellak
- Pack sportivo, echt een top pakket is dit!
Inclusief bijvoorbeeld de Veloce interior, Sport pakket, Leder interieur rood, Remklauwen rood, Cold weather pack, power seats, enz enz.
- Climate upgrade pack
- Driver Assistance pack
- 7" instrumentenpaneel
- Automatisch dimmend binnenspiegel
en ja hoor, ik heb de Schakelflippers ook bij besteld!

Mega blij en kan ik niet wachten totdat de auto binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga van een lease Clio upgraden naar een BMW 1 series, moet wel een diesel zijn helaas.

Nu twijfel ik tussen een 5 deurs 116d met zeer veel opties of een wat kaler uitgeruste 3 deurs (mooier!) 118 (beide automaat). Lijkt me dat de 118d met sportstoelen en sportstuurtje en metallic lak + hifi systeem beter het wezen van een BMW weergeeft dan een 116d (3 cylinder!) lease edition met navigatie, achteruitrijcameraatje, led lampen, en alle toeters en bellen die je maar verzinnen kan; de 116d is dan weer meer een typische leaseauto. Economisch heb ik voor mezelf 40000 euro als grens fiscale waarde opgegeven.

Denkwijze is ook dat navigatie prima met de iPhone in een houder (evt Siri) gedaan kan worden eventueel, en ingebouwde navigatiesystemen zijn vrijwel altijd pet (verouderen ook snel). De 118d is natuurlijk geen sportwagen maar wel een leuke rijders auto met achterwielaandrijving en een mooie balans. En qua Co2 uitstoot past ie ook precies in het budget. _/-\o_

Dus ja eigenlijk ben ik er al uit, maar ik denk hou het toch even tegen het keuze leasauto topic aan :) Feedback is welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
Daniel schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:05:

Audi A4 geen optie? Een A4 Avant 1.4 TFSI 110kW Proline automaat is met een beetje kritisch winkelen wel rond de 45k te houden, en valt over het algemeen erg gunstig uit qua leaseprijs (bij ons is een A4 van 46k ruim 100 euro per maand goedkoper dan een V60 met dezelfde fiscale waarde). Motor is voldoende krachtig, interieurafwerking staat op een zeer hoog niveau en hij is iets ruimer dan de 3-serie.
Precies. Ik heb zelf een A4 Avant 1.4 TFSI Lease Edition besteld. 150 pk benzine motor die goed uit verschillende reviews komt. En tijdens een goede proefrit mij prima beviel. Nu met s-tronic zonder meerprijs.

Uitrusting is prima, MMI navigatie, sportstoelen, LED koplampen, 17 inch wielen, elektrische achterklep, in 3 delen neerklapbare achterbank, chrome raamlijsten, spiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar. In uni kleur zwart, met als opties sportonderstel, automatisch dimmende binnenspiegel en stuurwiel multifunctioneel plus. Totaal nog geen 45k.

Zeker, voor eenzelfde bedrag heb je een vollere Passat of nog vollere Superb, maar ik vind deze A4 prima zo!

[ Voor 17% gewijzigd door Pegasus op 21-03-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:37:
Ga van een lease Clio upgraden naar een BMW 1 series, moet wel een diesel zijn helaas.

Nu twijfel ik tussen een 5 deurs 116d met zeer veel opties of een wat kaler uitgeruste 3 deurs (mooier!) 118 (beide automaat). Lijkt me dat de 118d met sportstoelen en sportstuurtje en metallic lak + hifi systeem beter het wezen van een BMW weergeeft dan een 116d (3 cylinder!) lease edition met navigatie, achteruitrijcameraatje, led lampen, en alle toeters en bellen die je maar verzinnen kan; de 116d is dan weer meer een typische leaseauto. Economisch heb ik voor mezelf 40000 euro als grens fiscale waarde opgegeven.

Denkwijze is ook dat navigatie prima met de iPhone in een houder (evt Siri) gedaan kan worden eventueel, en ingebouwde navigatiesystemen zijn vrijwel altijd pet (verouderen ook snel). De 118d is natuurlijk geen sportwagen maar wel een leuke rijders auto met achterwielaandrijving en een mooie balans. En qua Co2 uitstoot past ie ook precies in het budget. _/-\o_

Dus ja eigenlijk ben ik er al uit, maar ik denk hou het toch even tegen het keuze leasauto topic aan :) Feedback is welkom.
Als een 118 in je budget past met de opties die je wilt. Dan dat gewoon doen.
Zelf hou ik meer van opties dan vermogen.
Zou zelf de 116 dan helemaal volgehangen.
En om imago geef ik niets als ik de auto maar mooi vind en de opties etc op zitten die ik wil.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24
DarkSide schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:31:
[...]

Als een 118 in je budget past met de opties die je wilt. Dan dat gewoon doen.
Zelf hou ik meer van opties dan vermogen.
Zou zelf de 116 dan helemaal volgehangen.
En om imago geef ik niets als ik de auto maar mooi vind en de opties etc op zitten die ik wil.
Inderdaad. Vermogen heb je 9/10 keer niets aan in Nederland. De opties gebruik je ieder moment. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Rivanov schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:00:
[...]

Inderdaad. Vermogen heb je 9/10 keer niets aan in Nederland. De opties gebruik je ieder moment. :)
Ook dat ligt er aan, ook voor bepaalde opties geldt dat het soms "gimmicks" zijn die je helemaal niet nodig hebt. Een tekort aan vermogen kan enorm vervelend en soms zelfs frustrerend zijn, bij inhaalacties bijvoorbeeld.

Ik vind overigens ook dat je beter een goed uitgeruste auto kan hebben met iets kleinere motorisering dan een kale auto met iets dikkere motor, maar zou dan zeker niet een auto volhangen met onzinnige opties om vervolgens in te boeten bij de motorisering, dat moet voor mij wel in balans blijven.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

RomeoJ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:28:
[...]

Ook dat ligt er aan, ook voor bepaalde opties geldt dat het soms "gimmicks" zijn die je helemaal niet nodig hebt. Een tekort aan vermogen kan enorm vervelend en soms zelfs frustrerend zijn, bij inhaalacties bijvoorbeeld.

Ik vind overigens ook dat je beter een goed uitgeruste auto kan hebben met iets kleinere motorisering dan een kale auto met iets dikkere motor, maar zou dan zeker niet een auto volhangen met onzinnige opties om vervolgens in te boeten bij de motorisering, dat moet voor mij wel in balans blijven.
Daarnaast is erin VAG land nog het gegeven dat VW groep standaard vaak meer pk's/nm geeft dan in de brouchure staat vermeld. Ik reed bijv de 14% bijtelling Leon 1.6TDI. Op papier 110pk, maar op de rollerbank met gemak 120pk (af fabriek).

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
De basis moet gewoon goed zijn, veel opties zijn leuk in de brochure maar in de praktijk druk je alleen de eerste week een paar keer op dat knopje.

Doe mij maar iets met een goede wegligging, lekker stil en een comfortabele krachtige aandrijflijn. En natuurlijk hele goede stoelen, daar hoor je nooit iemand over.

[ Voor 11% gewijzigd door Ankona op 22-03-2018 08:40 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45
Ankona schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:40:
De basis moet gewoon goed zijn, veel opties zijn leuk in de brochure maar in de praktijk druk je alleen de eerste week een paar keer op dat knopje.

Doe mij maar iets met een goede wegligging, lekker stil en een comfortabele krachtige aandrijflijn.
Ik ben ook zo. Ik heb nu lane assist en ACC bv maar die zou ik zo laten vallen om van een 1.6TDI naar een 2.0TDI te gaan.

Ik heb nu de Arteon en ben daar zeer blij mee, maar als ik de huidige leaselijst zie met een BMW 518d en Volvo V90 2.0 diesel (beiden ook automaat) baal ik wel :+.
De BMW is iets kaler uitgevoerd maar de V90 heeft alles wat de Arteon heeft uitgezonderd LED koplampen en getinte ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:37:

Als je waarde hecht aan snellere auto binnen je budget, Seat Leon is ook een optie.
Met 40k kan je dus bijv de Leon FR met 2.0TDI 184pk met aantal opties halen - low 7s naar de 100 :D
Kan je kiezen tussen de normale hatch, de wagon, of de 3 deurs.
Of nog sneller naar de 100 op papier.. ook van bmw familie.. De Mini Cooper SD.
Ook nog onder 40k met aantal opties te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je kijkt bij Mazda. Standaard leuk gemotoriseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkenkeuze is helaas beperkt. Leuke auto's die ik kan kiezen zijn Mercedes, BWM en Mini (geen VAG of Mazda). Maar ik vind een mini ietwat oudbollig, al is een Cooper SD best een aardig karretje. Mercedes wacht ik nog even op wat de nieuwe A gaat doen in de lease.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:15:
Of je kijkt bij Mazda. Standaard leuk gemotoriseerd.
Alleen zonder Turbo. Voelt in praktijk stuk trager dan vergelijkbare motor met turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
mazda loopt ook niet echt voorop als het om automaten gaat.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:09:
mazda loopt ook niet echt voorop als het om automaten gaat.
Ik rijd nu al een tijdje met VW DSG automaat. Veelgeprezen maar ik kan er niet erg enthousiast over worden.
Requiem19 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:09:
[...]

Alleen zonder Turbo. Voelt in praktijk stuk trager dan vergelijkbare motor met turbo.
Voelt of is? Ik maak nu gebruik van een auto met turbo, en de ongelijkmatige vermogensopbouw vind ik nou ook niet bepaald prettig.

Ik had graag in zo'n Mazda gereden zonder turbo.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:25:
[...]

Ik rijd nu al een tijdje met VW DSG automaat. Veelgeprezen maar ik kan er niet erg enthousiast over worden.

[...]

Voelt of is? Ik maak nu gebruik van een auto met turbo, en de ongelijkmatige vermogensopbouw vind ik nou ook niet bepaald prettig.

Ik had graag in zo'n Mazda gereden zonder turbo.
In praktijk is hij ook langzamer imo, want het vermogen komt pas bij veel hogere toeren echt binnen. Alleen als je eerst terugschakelt is hij even snel als een turbo, die z'n vermogen al bij een veel lager toerental levert.

Maar goed, als je gewend bent om constant met gierende motor te rijden en 60 in z'n 3 rijdt, dan zal het vermoedelijk niet veel uitmaken :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Heb ook proefgereden in diverse Mazda's en de automaten zijn echt een drama. Super lui en traag met schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:53:
Merkenkeuze is helaas beperkt. Leuke auto's die ik kan kiezen zijn Mercedes, BWM en Mini (geen VAG of Mazda). Maar ik vind een mini ietwat oudbollig, al is een Cooper SD best een aardig karretje. Mercedes wacht ik nog even op wat de nieuwe A gaat doen in de lease.
volgens mij komt er een hele mooie first edition van de A-klasse voor net iets onder de 40K waar al heel veel op zat, vermogen weet ik in even niet. dit had mijn voorkeur namelijk maar helaas mag een A-klasse niet :(

/edit: https://www.mercedes-benz...unch-edition1.module.html

[ Voor 7% gewijzigd door Nutterd op 22-03-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 23:25
Phusebox schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:02:
Heb ook proefgereden in diverse Mazda's en de automaten zijn echt een drama. Super lui en traag met schakelen.
Een paar jaar geleden heb ik een week in een 6 gereden met automaat en flippers aan het stuur. Heb de flippers maar niet gebruikt, het is inderdaad een ouderwetse automaat die op de koppelomvormer schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 05-10 08:02
gergs schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:52:
Ik heb nu 3 maanden A3 voorloopauto met MMI navigatie en ik heb het nog nooit gebruikt.
Waze + Flitsmeister FTW!

Even ondertussen ook een update van mij over de lease auto.
Had toen een BMW 320ede besteld https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53763585
Maar helaas helaas was door de BPM verhoging vanaf 2018 (en de feit dat werkgever eigl te laat is met bestellen) gaat het niet worden. Leasetarief was hoger geworden en ik kan het gaan vechten met werkgever maar ik dacht laat ik maar iets anders eerst zoeken voordat wij allemaal in ruzie beland :)

En ja hoor, geduld is een schone zaak, zag opeens korting bij de Alfa Giulia.
Pack sportivo heet het en ja dit wordt em. En ik wil het niet posten voordat het allemaal getekend enz.
Maar vanmiddag een kopie van de getekende contract ontvangen dus LM gaat het nu bestellen:)

Alfa Romeo Giulia Super Auto 2.0T 200PK -> sowieso sneller dan de 320 ede, dus echt top!
- Bianca alfa pastellak
- Pack sportivo, echt een top pakket is dit!
Inclusief bijvoorbeeld de Veloce interior, Sport pakket, Leder interieur rood, Remklauwen rood, Cold weather pack, power seats, enz enz.
- Climate upgrade pack
- Driver Assistance pack
- 7" instrumentenpaneel
- Automatisch dimmend binnenspiegel
en ja hoor, ik heb de Schakelflippers ook bij besteld!

Mega blij en kan ik niet wachten totdat de auto binnen is!
Mooie keuze :) Mag ik vragen wat dat kost in de lease en bij hoeveel km?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

De Focus is aangekomen bij de dealer! Volgende week donderdag ophalen :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
yeehaw schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:05:
[...]

Mooie keuze :) Mag ik vragen wat dat kost in de lease en bij hoeveel km?
Dank je! Het is 1086eur op basis van 4jr en 35dkm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:53:
Het is afhankelijk van de uitvoering denk ik.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat de 1 serie een hele mooie hatch.
Maar als ik moet vergelijken, bijv een 1 serie die door te krape budget op 16" wielen staan en dus ook geen M-pakket tegen een Mini Cooper SD John Cooper Works uitvoering.... Ik denk dat ik toch sterk gaan twijfelen.
De nieuwe A.. Tjah blijft een dure ding als je van zoveel mogelijk pk/euro houdt.

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 22-03-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:12:
[...]

Het is afhankelijk van de uitvoering denk ik.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat de 1 serie een hele mooie hatch.
Maar als ik moet vergelijken, bijv een 1 serie die door te krape budget op 16" wielen staan en dus ook geen M-pakket tegen een Mini Cooper SD John Cooper Works uitvoering.... Ik denk dat ik toch sterk gaan twijfelen.
De nieuwe A.. Tjah blijft een dure ding als je van zoveel mogelijk pk/euro houdt.
Blijft natuurlijk wel een leaseauto, fun is absoluut niet verboden maar vind het er bij een Mini Cooper SD wel heel dik op liggen. Ook niet helemaal mijn stijl; M pakket wordt het ook zeker niet. Denk dat het een BMW 1 of de nieuwe A klasse wordt. Dank voor de feedback allen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Mja ik heb juist liever 16" velgen vanwege het comfort. Alles dat groter is lever je toch in en als je een sport onderstel hebt zeker. Dan moet je ook weer het adaptieve onderstel. Leuk als je 20 bent misschien. Ik ga persoonlijk dus liever voor comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Ja ieder zijn ding gelukkig! Anders rijden we allemaal zelfde auto :D
Ik vind dat grotere inch niet oncomfortabel hoeven te zijn.
Het is afhankelijk van de hele setup, de shocks, en ook de banden.
Maar nee ik hoef ook geen 20 inch onder een 1 serie nee.
Ook is het zo dat bij sommige auto een 16 inch groot zat is.
En bij andere veels te klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 09:16
Nou ik heb ook eindelijk getekend:

Auto: Seat Leon FR Business Intense
Kleur: Mystery Blue
Motor: 1.4 DSG
Velgen: 17"
Interieur: Stof (Zwart/Rood)
Opties: Achteruitrijcamera, Upgrade Drive, Virtual Cockpit, Panoramisch schuif/kanteldak, Full LED koplampen, Upgrade Sound, Afneembare trekhaak.

Nu benieuwd wanneer de bevestiging komt en wat de verwachte leverdatum gaat zijn.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

gergs schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:58:
Ja ieder zijn ding gelukkig! Anders rijden we allemaal zelfde auto :D
Ik vind dat grotere inch niet oncomfortabel hoeven te zijn.
Het is afhankelijk van de hele setup, de shocks, en ook de banden.
Maar nee ik hoef ook geen 20 inch onder een 1 serie nee.
Ook is het zo dat bij sommige auto een 16 inch groot zat is.
En bij andere veels te klein.
Ligt ook aan de hoogte van de wang. Op de Leon ST had ik 18 inch met 40 en op de Mondeo 18 inch met 45. Dat scheelt toch wel :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Phusebox schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:24:
Mja ik heb juist liever 16" velgen vanwege het comfort. Alles dat groter is lever je toch in en als je een sport onderstel hebt zeker. Dan moet je ook weer het adaptieve onderstel. Leuk als je 20 bent misschien. Ik ga persoonlijk dus liever voor comfort.
Grote van velgen zegt niks zonder de band. Een Renault Grand scenic initiale wordt standaard geleverd met 20" velgen met een band met hoge wang. Niks comfort opofferen daar.
Mijn Arteon heeft standaard 18" velgen, comfort met hopen. De bandhoogte is dan ook navenant (11cm).

Nu er steeds meer auto's komen die gebouwd worden rond grote velgen (denk ook aan de BMW i3 bv) is dat wel een stelling die niet echt meer klopt. Je kan proberen met mijn auto maar een 16" velg ga je niet over de remmen krijgen...
JB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Ligt ook aan de hoogte van de wang. Op de Leon ST had ik 18 inch met 40 en op de Mondeo 18 inch met 45. Dat scheelt toch wel :)
Bandhoogte 40 en 45 zegt wederom niks, dat is het percentage van de breedte van de band.
Een 245/40 is 9,8cm hoog, een 275/35 is 9,6 cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:05:
[...]

[...]

Bandhoogte 40 en 45 zegt wederom niks, dat is het percentage van de breedte van de band.
Excuus, dat maakt het verwarrend;

225/40
235/45

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:25:
[...]

225/40/18 ligt ook onder mijn Octavia en is prima te doen qua comfort. Ik vind het stukken comfortabeler dan de 205/50/17 banden onder mijn V40 destijds, terwijl de Octavia 9,0cm band heeft en de V40 10,25. Lange wielbasis en vering/demping doen een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:30:
[...]

225/40/18 ligt ook onder mijn Octavia en is prima te doen qua comfort. Ik vind het stukken comfortabeler dan de 205/50/17 banden onder mijn V40 destijds, terwijl de Octavia 9,0cm band heeft en de V40 10,25. Lange wielbasis en vering/demping doen een hoop :)
Dat speelt ook mee, daarom is het op de Mondeo nog fijner :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Grote van velgen zegt niks zonder de band. Een Renault Grand scenic initiale wordt standaard geleverd met 20" velgen met een band met hoge wang. Niks comfort opofferen daar.
Mijn Arteon heeft standaard 18" velgen, comfort met hopen. De bandhoogte is dan ook navenant (11cm).

Nu er steeds meer auto's komen die gebouwd worden rond grote velgen (denk ook aan de BMW i3 bv) is dat wel een stelling die niet echt meer klopt. Je kan proberen met mijn auto maar een 16" velg ga je niet over de remmen krijgen...

[...]

Klopt, maar we hadden het volgens mij over C segment auto's, daar is 16" nog redelijk de standaard. Maar het hangt inderdaad van meer factoren af. Ik vond 18" op mijn Focus niks, en op een BMW 1 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Dat speelt ook mee, daarom is het op de Mondeo nog fijner :P
Ja die is dat is een amerikaanse dweilbak :P Maar goed, even zonder gekheid is het vaak ook een persoonlijk iets of je stuggere vering/demping en lagere banden fijn vindt. Er is sowieso geen regel dat 16" = comfortabel en 18" = oncomfortabel. Er zijn veel meer factoren die dat beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Phusebox schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:34:
[...]

Klopt, maar we hadden het volgens mij over C segment auto's, daar is 16" nog redelijk de standaard. Maar het hangt inderdaad van meer factoren af. Ik vond 18" op mijn Focus niks, en op een BMW 1 ook niet.
Ik vind grote velgen vaker mooier. Als je comfort wilt koop je best iets anders dan een C segment.
Ik had een Octavia 3 Combi met 17" velgen en dat comfort was pakken minder dan mijn Golf 6 op 18".
De vering achteraan was bij de golf dan ook onafhankelijk, bij de Octavia was dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Ik vind grote velgen vaker mooier. Als je comfort wilt koop je best iets anders dan een C segment.
Ik had een Octavia 3 Combi met 17" velgen en dat comfort was pakken minder dan mijn Golf 6 op 18".
De vering achteraan was bij de golf dan ook onafhankelijk, bij de Octavia was dat niet.
Tja als je een ongelimiteerd budget hebt kun je inderdaad het segment kiezen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Grotere wielen zijn wel heel slecht voor de leaseprijs.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ankona schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:11:
Grotere wielen zijn wel heel slecht voor de leaseprijs.
Valt wel mee. Doorgaans zo'n 25 euro extra maar. En daarbij: dat betaalt de baas (in de meeste gevallen).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10 08:37
Ik heb mijn Fiësta op 17 inch staan en daar heb ik niets te klagen over comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Valt wel mee. Doorgaans zo'n 25 euro extra maar. En daarbij: dat betaalt de baas (in de meeste gevallen).
Globaal is het ongeveer 1% van de optie prijs die bij je maandbedrag komt. Bij wielen veel meer. En ja, de baas betaalt... maar wat de baas betaalt staat vast, ik mag voor dat bedrag mijn keuzes maken. voor die 25 euro/maand kan ik ook een heleboel andere opties aanklikken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Phusebox schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Tja als je een ongelimiteerd budget hebt kun je inderdaad het segment kiezen wat je wil.
625€ incl brandstof en incl CO2 bijdrage werkgever. Schiet dus nog 575€ over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Grotere wielen heeft echt meer impact op de totale plaatje vooral als brandstof inclusief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik denk dat het vooral gaat om duurdere banden die af en toe vervangen moeten worden. Brandstof wordt apart berekend.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Niet bij iedereen, mijn leasebudget is inclusief. Ik kan bijv een 3 serie erin krijgen binnen de budget, maar zodra ik de wielen vervangen, schiet de brandstof reservering ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij herinneren dat als ik op mijn Ioniq (die nog geleverd moet worden) andere (grotere) velgen zou bestellen dat de leaseprijs inc brandstof dik omhoog zou schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
gergs schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:57:
Grotere wielen heeft echt meer impact op de totale plaatje vooral als brandstof inclusief is.
Dat wisselt denk ik per bedrijf/leasemaatschappij. Ik heb nog nooit een verhoging gezien terwijl ik op bijna al mijn auto's 1 maat grotere velgen heb laten monteren als accessoire. Qua bandenprijs boeit het ook weinig evenals het verbruik dat amper wisselt met grotere/kleinere velgen en winter/zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Dat wisselt denk ik per bedrijf/leasemaatschappij. Ik heb nog nooit een verhoging gezien terwijl ik op bijna al mijn auto's 1 maat grotere velgen heb laten monteren als accessoire. Qua bandenprijs boeit het ook weinig evenals het verbruik dat amper wisselt met grotere/kleinere velgen en winter/zomerbanden.
Was dat al na de nieuwe BPM regeling die gebaseerd is op CO2 uitstoot? Bij de auto waar ik voor keek kon je voor 0 euro de velgen naar 17" upgraden, althans de optie zelf kost 0 euro, vervolgens kwam er dan wel meer dan 1200 euro BPM bij vanwege de verhoogde CO2 uitstoot en bijbehorende BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Phusebox hogere BPM zie ik niet als een hogere leaseprijs. Enkel de fiscale waarde zal daardoor stijgen, mijn leaseprijs gaat er niet ineens 25 euro mee omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:47:
@Phusebox hogere BPM zie ik niet als een hogere leaseprijs. Enkel de fiscale waarde zal daardoor stijgen, mijn leaseprijs gaat er niet ineens 25 euro mee omhoog.
En daarom aftermarket of dealer optie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@AllSeeyinEye bij mijn V40 en Leon gedaan ja, accessoire. Bij de Octavia niet, zat in een pakket en dat was een prima optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Keuzestress!

- Liefst van al wil ik de DS7 Crossback met automaat, & actieve lane assist, adaptive cruise control, LED koplampen.
Echter is deze te duur (170€/mnd extra).

- Een trap lager is de DS7 Crossback met automaat maar geen LED lampen, geen active cruise control/lane assist.
110€/mnd extra

- De DS7 1.5 handgeschakeld, zonder actieve lane assist (niet leverbaar) maar wel met LED koplampen enzovoort. Past netjes binnen budget.

- Een "tussenoplossing" is de Peugeot 3008 GT-line mét automaat & adaptive cruise control (geen active lane assist).
Is iets boven budget (53€/mnd) maar is verder wel een complete auto mét automaat.

Qua auto vind ik de DS7 écht vet, de peugeot voelt als een trapje lager aan. Maar goed ,dat nieuwe auto gevoel is er meestal ook snel van af dus misschien moet ik dan toch maar voor het extra rijcomfort van de automaat gaan (peugeot)...

Ik wil het liefst een automaat gewoon omdat ik het leuker vind, maar doe niet veel kilometers dus je kan betwisten of het veel nut heeft.

edit: betreft belgische auto, kosten zijn de totale meerkost inclusief belgische variant van bijtelling.
eigenlijk zijn de automaat peugeot & DS7 handgeschakeld de enige realistische opties denk ik. Maar kies je dan voor een luxueuzere auto, of voor automaat...

[ Voor 18% gewijzigd door Thierr86 op 25-03-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mag je uberhaupt zoveel over je leasebudget heen dan, en hou je rekening met een fikse bijtelling? Die bak begin op benzine geloof ik bij 63k. Das dus 1000 euro bruto per maand bijtelling :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
The Eagle schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:11:
Mag je uberhaupt zoveel over je leasebudget heen dan, en hou je rekening met een fikse bijtelling? Die bak begin op benzine geloof ik bij 63k. Das dus 1000 euro bruto per maand bijtelling :X
Belgische auto, had ik misschien even moeten vermelden. cataloguswaarde allemaal tussen 35-45k.

De kosten die ik noem zijn inclusief de belgische vorm van bijtelling... had gewoon even geteld hoeveel ik precies meer zou moeten betalen voor de auto's tegenover mijn huidige audi A3.

Ik weet niet exact hoeveel ik over mijn leasebudget mag, maar eigenlijk is de enige realistische keuze de peugeot automaat oftewel de handgeschakelde DS7... 100€+ (5K over 4jaar) extra neerleggen is eigenlijk niet slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:28
Is er iemand de nieuwe A klasse an het overwegen? Ik vind hem echt bruut, maar ben bang dat die te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
The Eagle schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:11:
De DS7 benzine 63k? Op de prijslijsten die ik zie begint de DS7 met benzine bij 45k en de duurste zit op net geen 55k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

gebruikershaes schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:22:
Is er iemand de nieuwe A klasse an het overwegen? Ik vind hem echt bruut, maar ben bang dat die te klein is.
Ik vind de A klasse een mooie auto, maar die is duur... 36k voor de standaard 180D. Ik vind het nogal wat.. Interieur daar in tegen is wel O+

[ Voor 4% gewijzigd door DeluxZ op 28-03-2018 09:58 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:28
DeluxZ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Ik vind de A klasse een mooie auto, maar die is duur... 36k voor de standaard 180D. Ik vind het nogal wat.. Interieur daar in tegen is wel O+
Ha dat is waar. Ik zat zelfs naar de A200 AMG line te kijken. Die is 41k geloof ik. Best wat pegels voor een kleine hatchback en behoorlijk wat bijtelling, maar het interieur idd <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Zit zelf naar een C te kijken. Leaseprijs valt enorm mee, maar de standaard uitvoeing is erg kaal. Opties zijn erg duur en de bijtelling vliegt door het plafond.
Eigenlijk is die alleen interessant als er een pakket aanbieding is (zoals nu bij de C200d - al heb ik dan weer liever de C220 d).

Het is allemaal wel heel erg mooi.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Ankona schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:18:
Zit zelf naar een C te kijken. Leaseprijs valt enorm mee, maar de standaard uitvoeing is erg kaal. Opties zijn erg duur en de bijtelling vliegt door het plafond.
Eigenlijk is die alleen interessant als er een pakket aanbieding is (zoals nu bij de C200d - al heb ik dan weer liever de C220 d).

Het is allemaal wel heel erg mooi.....
Tja, dat is bij Audi ook zo. Gelukkig heeft Audi nu een A4 Avant Lease Edition (gebaseerd op de Sport) die redelijk compleet is voor 43k (1.4 TFSI) en nu ook de S-Tronic zonder meerprijs.

Als je een standaard A4 Avant (40k) met losse opties aankleed, kun je alleen MMI navi en 17 inch erop nemen, zit je ook op 43k. De LE heeft dit wel en tevens LED verlichting voor/achter, sportstoelen, 7 inch info display tussen de tellers, wegrij-assistent, chromen dakrails, multi funct.sportstuur, comfort airco (3 zones), alarm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik zelf vind dat >40k voor een auto uit de c segment net wat te veel is.
In deze segment (Merc A, Audi A3, BMW 1) vind ik eigl dat de Audi qua prijs/kwaliteit verhouding het beste.
Dus 41k voor een A klasse, zou ik zelf niet doen. En zoals Pegasus hierboven schreef, met 2k meer rij je al een A4 uit de d segment.

Maar ongeacht de segment, uit eindelijk is het net waar je meer waarde geeft.
Sommige in comfort, de ander wil juist sportief.
Jantje wilt interieur, Pietje wilt grote velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

wd200 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:16:
[...]

Ja? Ben benieuwd.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
gergs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:31:
Ik zelf vind dat >40k voor een auto uit de c segment net wat te veel is.
In deze segment (Merc A, Audi A3, BMW 1) vind ik eigl dat de Audi qua prijs/kwaliteit verhouding het beste.
Dus 41k voor een A klasse, zou ik zelf niet doen. En zoals Pegasus hierboven schreef, met 2k meer rij je al een A4 uit de d segment.

Maar ongeacht de segment, uit eindelijk is het net waar je meer waarde geeft.
Sommige in comfort, de ander wil juist sportief.
Jantje wilt interieur, Pietje wilt grote velgen.
Deze keer ga ik zelf voor wat meer ruimte, maar in mijn Top 3 staat ook een Audi A3 limousine 1.5 TFSI met veel opties voor 42k. Maar ja, dan heb je wel het B&O geluidssysteem, S-line, VC etc.

Best wel heel fijn rijden zo'n A3 en in een volle uitvoering voelt zo'n auto wel speciaal aan.

Ik heb wel eens een proefrit gemaakt in een Renault Megane 3 dCi 90 pk Authentic en daarna in eenzelfde Megane, maar dan de Privilege uitvoering met 130 pk dCi. Dan lijkt het alsof je daarvoor in een Kangoo gereden hebt ;) Plastic stuur, geen deurgrepen, nylon stoelbekleding, lawaaiige motor. De Privilege had lederen bekleding, Xenon, lederen stuurwiel, sterke en stille motor. Maakt het een heel andere auto.

En de Premium merken (vergeef me, even geen beter woord voor) kunnen een C segmenter echt heel mooi maken en premium laten uitzien. Hangt sterk af van stoelen, bekleding, kleurstelling interieur, wielen en opties.

Edit: als ik zelf de vrij keuze zou hebben (wij moeten VAG rijden |:( ) dan zou ik denk ik wel voor de A-klasse gaan, ziet er goed uit en is ook een nieuw model. De A3 is in basis van 2012..., BMW 1-serie ook meen ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Pegasus op 28-03-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Pegasus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Deze keer ga ik zelf voor wat meer ruimte, maar in mijn Top 3 staat ook een Audi A3 limousine 1.5 TFSI met veel opties voor 42k. Maar ja, dan heb je wel het B&O geluidssysteem, S-line, VC etc.
De A3 Limousine is mooi, en je ziet ze niet veel rijden :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoogie2004 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:16:
[...]

De A3 Limousine is mooi, en je ziet ze niet veel rijden :)
uhm, rij jij wel met je ogen open? :+
Ik zie dat ding echt overal, er is geen enkele rit die ik doe zonder dat ik er minimaal 1 zie. (Regio Rotterdam).

(Als advies wil ik wel meegeven, bedenk goed of je het S-line onderstel wil. Ik woon in een wijk met zeer slecht wegdek en ik moet aan het eind van de wijk even stoppen om al m'n organen weer op de juiste plek te duwen. Op asfalt is het werelds)

[ Voor 26% gewijzigd door Mad-Matt op 28-03-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Mad-Matt schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:32:
[...]

uhm, rij jij wel met je ogen open? :+

Ik zie dat ding echt overal, er is geen enkele rit die ik doe zonder dat ik er minimaal 1 zie. (Regio Rotterdam).
Hier in Limburg / Brabant zie ik ze niet heel veel. De hatchback daarentegen...
Nu moet ik wel zeggen dat heel veel Audi's zonder type-aanduiding rijden, en dan heb ik wel moeite om hem te herkennen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat geloof ik wel ja, je moet goed kijken om van een afstand de A3/A4 sedan te kunnen onderscheiden.
Mijn dealer gaf aan dat ongeveer 90% van de auto's die hij verkoopt zonder type-aanduiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Ik heb ook de indruk dat het per regio nogal verschilt hoeveel auto's van een bepaald type er rijden. Inderdaad in het Oosten en Zuiden zie ik ook weinig A3 limousines rijden. Ook weinig A4's. Wel heel veel BMW 5 series, echt niet te geloven, zijn die gratis? Dan praat ik over de A12 en A50 richting Zwolle.

En ik zou een A3 S-line inderdaad ook met standaard normaal sportonderstel (-15 mm) kiezen en niet het S-line onderstel (-25 mm). Bij een A3 vind ik die inderdaad te stug. Op een vlakke snelweg echt heerlijk strak en stabiel, maar op een slechtere weg stuitert het nogal.

Een A4 kent maar één sportonderstel (-20 mm) en die vind ik i.c.m. 17 inch wielen prima rijden. Stevig maar niet stug of stuiterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik heb nu als voorloopauto een a3 sb S-line. Geen idee of het dan ook met s-line onderstel is (zou moeten denk ik?) en het voelt helemaal niet stug. Is wel zo dat er dikkere banden nu eronder liggen (winterset).
Maar hij rijdt echt fantastisch. Snelle bocht nemen voelt gewoon heel vertrouwd en stabiel.

Pagina: 1 ... 17 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.