Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.529 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

loewie1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:39:
Update, nog meer mensen in de markt voor een XC40?
Eerste indicatie lease was 902 op basis van 5 jaar en 30k per jaar. Catalogus 61k

Moet nog wat aan gesleuteld worden.
61K voor een XC40? Poeh daar zocht ik liever iets anders voor uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47
JB schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:05:
[...]

61K voor een XC40? Poeh daar zocht ik liever iets anders voor uit.
Zoals, ik sta open voor suggesties..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

loewie1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:05:
[...]

Zoals, ik sta open voor suggesties..
BMW X1 bijvoorbeeld afgaande op je XC40 keuze

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-03-2018 15:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Voor 60k zou ik in het E-segment gaan shoppen. 5-serie of V90 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
loewie1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:39:
Update, nog meer mensen in de markt voor een XC40?
Eerste indicatie lease was 902 op basis van 5 jaar en 30k per jaar. Catalogus 61k

Moet nog wat aan gesleuteld worden.
Met zulke prijzen zou ik echt wel even bij de volgende dealers langs gaan:
- BMW
- Audi
- Skoda
- VW
- Mercedes

Het is een flink bedrag en daar kan je veel moois voor krijgen. Wat zijn je eisen?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Kecin schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:13:
[...]

Met zulke prijzen zou ik echt wel even bij de volgende dealers langs gaan:
- BMW
- Audi
- Skoda
- VW
- Mercedes

Het is een flink bedrag en daar kan je veel moois voor krijgen. Wat zijn je eisen?
SUV en zelfde comfortniveau als ik had. Ik kom van een 2014 Octavia Business Elegance met Kessy, Elektrische achterklep en automaat.

Vooropgesteld staat de XC40 gewoon boven aan, ik ben gecharmeerd van de looks van de auto net als de XC60 en XC90 en deze is net iets brutaler vorm gegeven.

BMW wil de wederhelft niet aan
Audi kan, maar een Q3 zit je zo aan de 70k, ga maar eens tellen
Skoda, heb ik al twaalf jaar gereden, ben ik beetje klaar mee, vooral de laatste octavia die ik reed uit 2014 had bar slechte stoelen en de Karroq heb ik bekeken, niet mooi. De kodiaq te groot en als je full option gaat ben je ook 50k kwijt voor een Skoda.
VW, enige optie dan de tiguan, mijn pa rijdt die auto, toffe bak en die kan full option zo'n 5k goedkoper maar vindt dat ook wel een heel ander model dan de XC40
Mercedes, GLA staat te laag op zijn poten

De Volvo heeft dan wel autopilot, en andere coole veiligheid features, fatsoenlijke stoelen, elektrisch verstelbaar volledig leer, panorama dak etc. en 190PK.

Verder geen behoefte aan Franse of Chinese/Japanse/Koreaanse auto's. (Ja Volvo is van Geely maar dat zie ik door de vingers)

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dan zou ik ook 60K (laten) neertellen voor een XC40 :+

Stelvio :?

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 15-03-2018 16:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@loewie1984 Jaguar E-Pace?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
E-pace, relatief nieuw, wel mooi exterieur, interieur vind ik dan weer niet zo en als leaserijder ben je toch verwend dus kun je ook keuzes maken op gevoel compleet irrationeel :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verkijk je je op, begint pas vanaf 55 zit je ook zo aan de 70 a 80K

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 15-03-2018 16:34 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

loewie1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:34:
[...]

Verkijk je je op, zit je ook zo aan de 70 a 80K
True maar ze stunten nu wel. Voor 66K is het wel “compleet”?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
JB schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:34:
[...]
True maar ze stunten nu wel. Voor 66K is het wel “compleet”?
True, maar 60k is de max. Grappige is dat een A5 Sportback S-Line goedkoper is dan alle SUV's vind ik ook een mooie bak, maar heb mijn zinnen gezet op een SUV. Als het echt niet lukt kijk ik wel verder.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:35:
[...]

True, maar 60k is de max. Grappige is dat een A5 Sportback S-Line goedkoper is dan alle SUV's vind ik ook een mooie bak, maar heb mijn zinnen gezet op een SUV. Als het echt niet lukt kijk ik wel verder.
Als eens naar Jaguar gekeken? Voor zo'n bedrag zou ik toch wel iets willen rijden wat je niet zo vaak ziet.
De Jaguar E-Pace, XE of XF. Wat te denken van een Lexus IS of NX? Of een Infiniti Q50, ook een prachtige auto. Edit; zie net dat de DS7 Crossback ook ruim binnen dat budget valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:07
Met nog iets meer dan een week aan proeftijd te gaan, mag ik bijna een nieuwe lease auto gaan uitzoeken. Bij mijn vorige werkgever had ik een Golf Variant (1.0 DSG, 115PK Comfortline uitvoering). Vorige werkgever een beperkte auto keuze (Volkswagen Golf, Skoda Octavia)

Als voorloop auto rij ik nu een Renault Clio uit 2015...

Mijn lease budget is € 770 excl. BTW en brandstof, 40.000 per jaar, looptijd 42 maanden. Wordt dus waarschijnlijk een C klasse? Voorheen verplicht diesel, goedkeur voor een benzine zit in de administratieve molen, verwacht dat hier goedkeuring voor komt daarom ga ik nu uit van een benzine.

Verdere eisen, automaat, climate control, climate control, multifunctioneel stuurwiel (bediening radio etc.), goede ingebouwde carkit, trekhaak en voorkeur voor parkeer sensoren. I.v.m. bijtelling < € 35.000

Huidige shortlist:

Volkswagen Golf Variant
Seat Leon ST
Volvo V40 (wel aan de kleine kant)

Verder een renault Megane overwogen, maar ik vond de afwerking toch echt minder dan mijn voormalige Golf.

Iemand nog een goede toevoeging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het geld dat je over houdt bij je loon opgeteld krijgt Hyundai Ionic Hybrid premium.
De nieuwe i30 fastback is vrij uniek. Ik zou zeker ook naar de Mazda 3 kijken. De Peugeot 308 is ook een fijne auto. Lexus CT is wellicht ook een optie. De Opel Astra is ook een prima product. Eigenlijk kan je naar alles in het C-segment gaan kijken. Een automaat maakt het vaak erg duur heb ik ondervonden. Als voorloper rij ik nu een Golf 1.0 met DSG automaat. Ik kan hem niet aanraden, bestel hem iig niet zonder lange proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Gister ook met die 1.0 driepitter DSG gereden maar dan in een Polo. Dat wil wel. Kan me voorstellen dat het voor een Golf net tekort komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jurjen_g schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:26:
Ik mag ook weer kiezen. Van 14% Auris naar iets groters, dus duurder en 21%. Even slikken, maar feit blijft dat je een mooie nieuwe auto zonder rompslomp kan rijden voor een overzichtelijk maandbedrag.

Ik heb een shortlist gemaakt, maar krijg graag aanvullingen of opmerkingen.

Situatie: opgroeiend gezin, 3 dochters die over 4 jaar allemaal tieners zijn. Elk jaar kamperen met eigen grote tent en veel spullen. Snel last van de rug, liefst enigszins rechtop / hoger zitten. Eisen van de zaak qua co2
Benzine <= 125, bij <= 115 korting op de eigen bijdrage (circa 15 euro netto)
of Diesel <= 105, korting bij <= 100.
leasebedrag ckrca 1000, gebaseerd op 45k 48 maand, inclusief brandstof, verzekering en winterbanden. Daarnaast als eis airco en navigatie, maar dat is tegenwoordig bijna altijd standaard.

Ze hanteren een preferred merken lijstje, maar daar is van af te wijken met argumenten.

Eigen eisen:
Automaat
Ruim
goed verstelbare stoelen

wensen:
catalogus prijs liefst < 40k ivm bijtelling
panoramisch dak
7 Zits voorkeur ivm extra personen mee kunnen nemen op kortere afstanden
keyless entry/ start
liefst niet te suf en nog enige wegligging.

Shortlist door mezelf:

Renault Grand Scenic DCI 110 Bose uitvoering. Voordelen: rijk uitgerust. Nadelen: totaalprijs aan de hoge kant, en ik heb 1 proefrit gemaakt die me nog niet heeft overtuigd.

Peugeot 5008 Allure eat 130 met upgrade stoelen en dakraam. Voordelen: rijd prima, erg ruim en ook heel fraai uiterlijk en innerlijk. Nadelen: duur.

Citroën Grand C4 Picasso business eat 130 met ambiance hype grey en panoramisch dak. Voordelen: zelfde motor als de Peugeot maar minder co2 en hogere topsnelheid. Goedkoopste van de 3 .et ongeveer zelfde ruimte
Nadelen: minder hip dan de Peugeot, niet overtuigd van gecentreerd dashboard.

Touran heb ik met een scheef oog naar gekeken, maar die wordt snel duur als je opties aanvinkt. Door de CO2 eisen vallen er best veel grotere auto's af, mede door mijn eigen eis van automaat.

Zijn er wellicht mensen die recent een soortgelijke zoektocht hebben gedaan en nog andere opties aanraden?
Prius Wagon wellicht? (vooral) voor passagiers is het een fijne reisauto. Achterin drie losse stoelen, plus twee in te klappen stoelen daarachter voor het geval dat. Beviel mij behoorlijk goed; overigens zelfde aandrijflijn als je Auris. De Citroen C4 is in Frankrijk al erg lang zeer populair, wat misschien wel wat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:40
dewil1990 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:41:
Met nog iets meer dan een week aan proeftijd te gaan, mag ik bijna een nieuwe lease auto gaan uitzoeken. Bij mijn vorige werkgever had ik een Golf Variant (1.0 DSG, 115PK Comfortline uitvoering). Vorige werkgever een beperkte auto keuze (Volkswagen Golf, Skoda Octavia)

Als voorloop auto rij ik nu een Renault Clio uit 2015...

Mijn lease budget is € 770 excl. BTW en brandstof, 40.000 per jaar, looptijd 42 maanden. Wordt dus waarschijnlijk een C klasse? Voorheen verplicht diesel, goedkeur voor een benzine zit in de administratieve molen, verwacht dat hier goedkeuring voor komt daarom ga ik nu uit van een benzine.

Verdere eisen, automaat, climate control, climate control, multifunctioneel stuurwiel (bediening radio etc.), goede ingebouwde carkit, trekhaak en voorkeur voor parkeer sensoren. I.v.m. bijtelling < € 35.000

Huidige shortlist:

Volkswagen Golf Variant
Seat Leon ST
Volvo V40 (wel aan de kleine kant)

Verder een renault Megane overwogen, maar ik vond de afwerking toch echt minder dan mijn voormalige Golf.

Iemand nog een goede toevoeging?
Volkswagen Golf Variant --> Skoda Octavia? Die kan je voor die <35K wel wat dikker aankleden dan een Golf

Leon ST / V40 --> Alfa Romeo Giulietta? Of zit je vast aan bepaalde merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 10:24
desmond schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:38:
[...]
De Citroen C4 is in Frankrijk al erg lang zeer populair, wat misschien wel wat zegt.
Dat Fransen chauvinistisch zijn? Ik heb alleen al nooit begrepen dat die Fransen hun tellers midden op het dashboard willen. Die wil ik gewoon recht voor mijn neus.

[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 16-03-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 21:37
JB076 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:06:
Gister ook met die 1.0 driepitter DSG gereden maar dan in een Polo. Dat wil wel. Kan me voorstellen dat het voor een Golf net tekort komt.
In de polo komt die met 70 of 81 je dacht ik maar in de golf (en Octavia) alleen met 81kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:35
Hoe zoeken jullie een lease auto als je van je werkgever een budget hebt inclusief brandstof? Wij zijn niet gebonden aan 1 lease maatschappij dus ik kan een auto uitzoeken en mijn werkgever vraagt dan meerdere offertes op. Alleen zie ik vaak alleen de lease prijs, bijvoorbeeld 530 per maand, maar hier moet dan nog brandstof bij. Ondanks dat ik type brandstof en kilometers invoer krijg ik geen indicatie brandstofkosten voor een inclusief prijs op leaseplan, zijn er sites die dit wel geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-03-2018 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mijn eerste site om te kijken is directlease.nl

Maar die is niet altijd correct vergelijkbaar in prijs, maar prima voor een eerste vergelijk.

Zo mijn auto naar Carglass brengen voor een nieuwe voorruit, kan ik even naar de Peugeot dealer om te kijken naar de 5008.

[ Voor 36% gewijzigd door Equator op 16-03-2018 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:23:
Hoe zoeken jullie een lease auto als je van je werkgever een budget hebt inclusief brandstof? Wij zijn niet gebonden aan 1 lease maatschappij dus ik kan een auto uitzoeken en mijn werkgever vraagt dan meerdere offertes op. Alleen zie ik vaak alleen de lease prijs, bijvoorbeeld 530 per maand, maar hier moet dan nog brandstof bij. Ondanks dat ik type brandstof en kilometers invoer krijg ik geen indicatie brandstofkosten voor een inclusief prijs op leaseplan, zijn er sites die dit wel geven?
Directlease doet dit wel. Pak een vergelijkingsauto aan allebei de kanten en probeer de directlease opties zo aan te vinken (winterbanden, vervangend vervoer) dat je ongeveer op dezelfde prijs uitkomt. Je ziet dan ook het bedrag inclusief brandstof. Je kan het natuurlijk nooit helemaal 1 op 1 vergelijken maar het geeft een goede indicatie.

Let er trouwens wel op hoe brandstof berekend wordt:
- Verbruik opgegeven door fabrikant
- .. of met een correctiefactor daarop
- Nacalculatie werkelijk verbruikt
- Nacalculatie gemiddelde wagenpark
etc.

Kan van bedrijf tot bedrijf enorm verschillen. Ikzelf betaal bijvoorbeeld een extra bedrag als ik meer dan 20% negatief afwijk van het categoriegemiddelde binnen het bedrijf. Staat wel weer tegenover dat als ik 20% zuiniger rij dan het categoriegemiddelde ik weer terugkrijg.

Beetje stoeien en je leaseregeling nakijken dus :)

Edit: zoals hierboven dus.. maar dat werd gepost toen ik nog aan het tikken was ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

Je kan bij Directlease ook aangeven of zij de dealer kiezen of dat jij er 1 uitkiest, ik heb gemerkt dat optie 2 (die duurder is) vaak wel wat meer in de buurt komt wat bijv. een Alphabet lease zou rekenen. Vaak zit het leasebedrag er dan zelfs boven, dus je zou ook deze waarde aankunnen houden als "worst case scenario"

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

amahusu schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:26:
Je kan bij Directlease ook aangeven of zij de dealer kiezen of dat jij er 1 uitkiest, ik heb gemerkt dat optie 2 (die duurder is) vaak wel wat meer in de buurt komt wat bijv. een Alphabet lease zou rekenen. Vaak zit het leasebedrag er dan zelfs boven, dus je zou ook deze waarde aankunnen houden als "worst case scenario"
Maar ook dat is weer volledig afhankelijk van de werkgever en voornamelijk de contracten welke ze hebben met de leasemij('s), hoe groot het wagenpark is en welke korting ze uiteindelijk hebben bedongen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Net proefrit gemaakt in de Peugeot 3008 met de 1,2L EAT automaat. Dat deed prima. Kwa ruimte is de 3008 echter kleiner dan de 308SW die ik nu rij, dus daarom ook gekeken naar de 5008 :9

En die is maar €2k duurder in totaal. Nu maar hopen dat het past in de vergoeding van mijn werkgever.
Sowieso nog 2 maanden wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hoe zoeken jullie een lease auto als je van je werkgever een budget hebt inclusief brandstof?
[...]
Ondanks dat ik type brandstof en kilometers invoer krijg ik geen indicatie brandstofkosten voor een inclusief prijs op leaseplan, zijn er sites die dit wel geven?
Wat de meeste leasemaatschappijen doen voor de berekening is het aantal km's per maand gedeelte door het verbruik en dan de gemiddelde liter prijs. In de praktijk ligt dit natuurlijk hoger, maar dat is (meestal) voor je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
De gemiddelde literprijs voor ons als particulier is iets anders als voor de leasemaatschappijen, denk maar niet dat zij 1,59 betalen aan de pomp voor een liter. Kan het me niet voorstellen als je een afzetmarkt heb waar dagelijks voor ettelijke miljoenen getanked wordt.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Equator schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:50:
Net proefrit gemaakt in de Peugeot 3008 met de 1,2L EAT automaat. Dat deed prima. Kwa ruimte is de 3008 echter kleiner dan de 308SW die ik nu rij, dus daarom ook gekeken naar de 5008 :9

En die is maar €2k duurder in totaal. Nu maar hopen dat het past in de vergoeding van mijn werkgever.
Leuk geluidje geeft die 3 cylinder eh :*) 8)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzysee
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-10 12:23

Ik heb ook de 3008 EAT6 besteld op 9 Januari.
Kreeg eerst een datum van 24 April te horen maar hij is nu gisteren geleverd :)
Dit kwam omdat ze binnenkort overstappen naar de EAT8 en dus waren alle EAT6 orders naar voren geschoven in de productie planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jongetje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:18:
[...]

Dat Fransen chauvinistisch zijn? Ik heb alleen al nooit begrepen dat die Fransen hun tellers midden op het dashboard willen. Die wil ik gewoon recht voor mijn neus.
Dat is voor mij ook een echte no-go... ik wil de tellers ook gewoon voor mijn neus. Hoger (zoals 308) of met HUD of dubbel dashboard (zoals mijn Civic nu) is prima, maar ik ga niet de hele tijd naar het midden van het dashboard gedraaid zitten.

Een collega heeft nu een 5008 van het oude type die er over een tijdje uit moet, maar hij zegt dat die enorm veel duurder is geworden. Zijn huidige uitvoering is zo'n 35k, en als hij dezelfde opties op het nieuwe model wil, zou hij op 44k uitkomen. Hij gaat dus waarschijnlijk kijken naar een andere, ook al rijdt de nieuwe 5008 wel fijn volgens hem en is hij een stuk stiller geworden dan de huidige. Wat is de prijs van de 5008 zoals jij hem zou willen ongeveer?

Mijn auto is vandaag weg voor zijn 120.000 km beurt, en ik heb de Civic hatchback 1.0 Executive meegekregen. Ik heb inmiddels verschillende uitvoeringen gereden (1.0, 1.5, handgeschakeld en automaat), maar het blijft een fijne wagen hoor! Het enige minpunt dat ik belangrijk vind zijn de stoelen. Die hebben echt een korte zitting, en vrij weinig zijdelingse steun. Verder is het een fijne evolutie van mijn huidige auto met de nodige snufjes, en helemaal volgehangen voor zo'n 33k. Ik ga over een half jaartje proefrijden met wat andere modellen, maar deze staat alvast vrij hoog op mijn lijstje.

Andere kanshebbers:
- Honda CR-V 2.0 hybrid
- Honda Insight hybrid
- Honda Civic hatchback diesel
- Kia Ceed wagon
- Mazda 3 sedan/hatchbak?
- Peugeot 3008
- Toyota RAV4 hybrid
- Toyota Auris SW
- Nissan Leaf 2 60 kWh
- Hyundai Ioniq EV

zoals je ziet nogal verschillende auto's, en dit lijstje verandert ook nogal eens. De CR-V, Insight, Ceed, RAV4 en Auris moeten nog in de showroom komen, maar die zien er op papier wel interessant uit. E.e.a. is ook afhankelijk van de prijzen en uitrusting. Ik wil sowieso een automaat, maar weet nog niet of ik diesel moet of dat benzine (hybride) ook mag. EV mag waarschijnlijk wel en is qua bijtelling zeer interessant, maar ik wil sowieso rijden met de genoemde modellen om er achter te komen of ik daar 3 à 4 jaar in rond wil tuffen. De Tesla Model 3 valt om die reden waarschijnlijk af, want ik verwacht niet dat die voor eind 2019 beschikbaar is in NL.
Ik ben nu een C-segment station gewend, en ben dus ook erg benieuwd naar de kofferruimte in de genoemde SUV's. zoals @Equator al zegt valt de bagageruimte van de 3008 tegen in verhouding met de 308SW, en ik ben bang dat hetzelfde geldt voor de CR-V tov de Civic Tourer en RAV4 tov de Auris SW. Ik wil eigenlijk liever geen "busje" zoals de 5008 of (Grand) Scenic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

gwystyl schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Een collega heeft nu een 5008 van het oude type die er over een tijdje uit moet, maar hij zegt dat die enorm veel duurder is geworden. Zijn huidige uitvoering is zo'n 35k, en als hij dezelfde opties op het nieuwe model wil, zou hij op 44k uitkomen. Hij gaat dus waarschijnlijk kijken naar een andere, ook al rijdt de nieuwe 5008 wel fijn volgens hem en is hij een stuk stiller geworden dan de huidige. Wat is de prijs van de 5008 zoals jij hem zou willen ongeveer?
Dat zou de BL executive zijn met het city pack 1, dab+, trekhaak, en nog wat dingen en die komt ergens op €40k,- uit.

linkje naar DL

De 3008 kwam met vergelijkbare uitrusting op €38k,-.

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 16-03-2018 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-10 20:20
Equator schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Dat zou de BL executive zijn met het city pack 1, dab+, trekhaak, en nog wat dingen en die komt ergens op €40k,- uit.

linkje naar DL

De 3008 kwam met vergelijkbare uitrusting op €38k,-.
Ik kan evt. In de cap configurator wat bijelkaar klikken als je niet kan wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 13:04
Vraag eerst even na waar de brandstof op berekend wordt, is dit een werkelijk verbruik of vanuit de fabriek? Ten tweede moet je weten waar de prijzen diesel/benzine op gebaseerd zijn, dit kan een landelijk gemiddelde zijn, of een gemiddelde in jullie autofleet.

Dit kan het verschil geven tussen een dik aangeklede C-klasse of een kale C-klasse. Bij de juiste onderhandelingen kan je hier je voordeel uit pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die 5008 lijkt mij ook wel wat en valt net binnen budget. Maar, dan wel in 120pk uitvoering (Diesel). Heeft iemand een idee of dat voldoende is of is het armoede waar ik me 4 jaar aan ga ergeren?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:40
Ankona schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:08:
Die 5008 lijkt mij ook wel wat en valt net binnen budget. Maar, dan wel in 120pk uitvoering (Diesel). Heeft iemand een idee of dat voldoende is of is het armoede waar ik me 4 jaar aan ga ergeren?
Denk dat het krapjes wordt. 120 pk in een 308 was prima(niet bijzonder snel) maar in een auto die 300kg meer weegt misschien te weinig.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:16

woutur

Klauwtjes uit!

Tja de 5008 is een trage bak die niet als vlotte bak te bestellen is. Koop je hem voor je familie, dan is 120 pk prima en blijven je kinderen zonder bleekneusjes en rondvliegend kots op de achterbank vertoeven. Als jij klaverbladen op topsnelheid wil nemen en die BMW er bij het stoplicht uit wil rijden, dan heb je de verkeerde auto. Ik weet niet of Peugeot tegenwoordig hun auto's uitrust met normale automaten. Zeker even een proefrit doen voor je zou bestellen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zou het met een diesel wel aandurven. Voelt nog altijd sneller aan dan benzine.
Dat koppel lijkt mij prima!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:54
De 5008 doet 0-100 in 11,1s (België 1.5 130pk diesel). Dat is niet snel maar ook niet te traag om met het verkeer mee te rijden. Moet wel lukken.

Mijne doet 0-100 in 9,1s en dat is ook geen snelheidsmonster maar wel meer dan vlot genoeg voor oververzadigde Belgische wegen waar ze alle 5 botten staan te flitsen. Wel opvallend hoe 'kort' zo een 5008 is, dacht altijd dat die heel groot was, is die 25cm minder lang dan mijn auto. Ik heb in de hoogte niks met mijn sedan maar in de lengte heb je ruimte zat.
Vind de 3008 er trouwens beter uitzien dan een 5008 maar dat is een persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Engineer Stewie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 06:56:
De 5008 doet 0-100 in 11,1s (België 1.5 130pk diesel). Dat is niet snel maar ook niet te traag om met het verkeer mee te rijden. Moet wel lukken.

Mijne doet 0-100 in 9,1s en dat is ook geen snelheidsmonster maar wel meer dan vlot genoeg voor oververzadigde Belgische wegen waar ze alle 5 botten staan te flitsen. Wel opvallend hoe 'kort' zo een 5008 is, dacht altijd dat die heel groot was, is die 25cm minder lang dan mijn auto. Ik heb in de hoogte niks met mijn sedan maar in de lengte heb je ruimte zat.
Vind de 3008 er trouwens beter uitzien dan een 5008 maar dat is een persoonlijke mening.
Aha dat is de nieuwe 1.5 HDI?! Die nu al aan de norm van 2020 voldoet? Mbt NOx?

Ik vind persoonlijk de 5008 weer mooier dan de 3008. Hier in Nederland is de 3008 gewoon belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
dfrenner schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:15:
[...]

Aha dat is de nieuwe 1.5 HDI?! Die nu al aan de norm van 2020 voldoet? Mbt NOx?

Ik vind persoonlijk de 5008 weer mooier dan de 3008. Hier in Nederland is de 3008 gewoon belachelijk duur.
Euro 6.2 staat er in de configurator,

Helemaal mis, de hogere uitvoeringsnormen zijn wel met 8-traps automaat te verkrijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-03-2018 08:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Wat is dat toch, die europese hobby om nog altijd met een stok tandwielen door een bak olie te willen roeren? Waarom hebben we in Europa niet net als in de rest van de wereld deze achterhaalde oplossing niet al 40 jaar geleden in de ban gedaan?
Wil je gewoon een automaat dan is dat bij de niet premium merken nog altijd duurder en heb je minder keus.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ankona schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:27:
Wat is dat toch, die europese hobby om nog altijd met een stok tandwielen door een bak olie te willen roeren?
Centen kwestie. Een handgeschakelde wagen is nu een maal goedkoper en sommige mensen kopen liever een grotere auto zonder opties dan een kleinere met meer opties en automaat voor hetzelfde geld. Ik rijd ook liever een automaat, dat heb ik persoonlijk liever dan extra betalen voor een navigatie met extra groot scherm of een achterklep die automatisch opengaat. Ik zit meer in de auto dan ik mijn achterklep open en dicht doe (even een voorbeeld ;) )

Bij wagens als bijvoorbeeld BMW is een automaat even duur als een handbak omdat de BPM van een automaat (zuiniger) lager is en de meerprijs van de automaat weg streept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:32:
[...]

Centen kwestie. Een handgeschakelde wagen is nu een maal goedkoper en sommige mensen kopen liever een grotere auto zonder opties dan een kleinere met meer opties en automaat voor hetzelfde geld. Ik rijd ook liever een automaat, dat heb ik persoonlijk liever dan extra betalen voor een navigatie met extra groot scherm of een achterklep die automatisch opengaat. Ik zit meer in de auto dan ik mijn achterklep open en dicht doe (even een voorbeeld ;) )

Bij wagens als bijvoorbeeld BMW is een automaat even duur als een handbak omdat de BPM van een automaat (zuiniger) lager is en de meerprijs van de automaat weg streept.
Nou, ik zie steeds meer auto's waar een handbak duurder is dan een automaat 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Wat is dat toch, die europese hobby om nog altijd met een stok tandwielen door een bak olie te willen roeren? Waarom hebben we in Europa niet net als in de rest van de wereld deze achterhaalde oplossing niet al 40 jaar geleden in de ban gedaan?
Wil je gewoon een automaat dan is dat bij de niet premium merken nog altijd duurder en heb je minder keus.
Algemeen gegeven argument: "Sportief rijden" (ik wilde en rijd nu ook automaat)
En daarbij... omdat we het kunnen, Amerikanen kunnen meestal gewoon niet met een handbak omgaan, dan moet je 3 dingen tegelijk doen, dat is minstens 1 teveel en kan je je liter koffie niet vasthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tja, dat hoor ik vaker. Maar laten we eerlijk zijn, er is niets maar dan ook echt niets sportiefs aan autorijden. In tegendeel juist, het is veel sportiever om met de fiets naar je werk te gaan.

En om de associaties met de F1 voor te zijn (die overigens enkel met flippers aan het stuur rijden omdat de reglementen dat voorschrijven), bij een rollator denk ik ook niet meteen aan bobsleeen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:55
Denk dat het ook te maken heeft met het aanbod automaten, dit wordt nu wel beter. In de lagere klassen zie je nog wel eens gerobotiseerde handbakken en dan zou ik ook eerder kiezen voor een handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Robotbak of een handbak is idd geen moeilijke keuze :X
Ik heb 1x in een robotbak gereden. Die auto (peug 508, meen 125pk) was niet vooruit te trappen en mijn vriendin was voor het einde van de straat al enigszins groen en geel uitgeslagen van misselijkheid :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:14
De 3008 met de 1.6 diesel met handbak is geen racemonster maar het rijdt fijner als mijn vorige 1.5 Megane. Optrekken gaat best goed en je kunt goed meekomen met het verkeer.
Ze hebben er ook een sport stand bij gedaan al hadden ze voor dat geld beter iets anders bedacht. De auto wordt er namelijk echt niet sneller van :-)
Als je echter een 2 liter met 150pk of meer gewend bent dan gaat het tegenvallen. Ik heb een tijdje in een BMW 3 met 160pk en 8 traps automaat gereden en dat ding ging behoorlijk voorruit. De bijtelling was er dan ook naar.

[ Voor 15% gewijzigd door rvrbtcpt op 19-03-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 13:04
Engineer Stewie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:11:
Bon, Ik ben er helemaal uit denk ik.

De dingen die ik nog geprobeerd heb, ik neem sowieso een octavia omdat dat qua prijs/volume de beste auto is.

1) O3 Combi - 1.4TSI 150pk DSG - Style uitvoering, nagenoeg full optie is mijn eien bijdrage 370€ (helft recupereerbaar via personenbelasting - België)
2) O3 Combi - 2.0 TDI 150 pk DSG - ambition uitvoering - veel opties maar zeker niet op zelfde niveau door stoffen zetels, amundsen GPS, geen LED koplampen met AFL,.... - Eigen bijdrage
3) Golf Variant - 1.5TSI 150pk DSG - Highline uitvoering, hetzelfde uitgevoerd als de octavia - Eigen bijdrage een whopping 4850€ (mag niet overigens)
4) Golf Variant - 1.5TSI 150pk DSG - Highline uitvoering, hetzelfde uitgevoerd als hierboven maar zonder 18" velgen, LED koplampen en leder interieur - Eigen bijdrage 1700€

Lijkt me wel duidelijk dat de Octavia Combi 1.4TSI Style ruimschoots wint voor een alleenstaande man :).
Misschien een rare vraag, maar waarom zou je een Octavia Combi bestellen als je alleenstaand bent? Ik zelf wil graag kleiner (Kia Niro naar V40) omdat ik de ruimte niet nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Landon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:56:
[...]

Misschien een rare vraag, maar waarom zou je een Octavia Combi bestellen als je alleenstaand bent? Ik zelf wil graag kleiner (Kia Niro naar V40) omdat ik de ruimte niet nodig hebt.
Omdat het kan natuurlijk, waarom een Fabia rijden als je een Octavia kan rijden. In België maakt dat immers financieel nauwelijks uit.
Ik had reeds een Octavia 3 Combo 2.0 TDI (handbak) en dat was voor een gezin van 3 (Heb 1 5-jarige zoon) een uiterst gemakkelijke en praktische wagen. Ik wilde dat eigenlijk gewoon terug maar dan als benzine. Ookal ben ik nu alleen, samen met mijn zoontje in co-ouderschap.

Enfin, de hele historie kan je hier lezen maar in het kort.
Benzine geweigerd, veel gediscussieer, functielevel gestegen en rij ondertussen een VW Arteon R-line 2.0TDI DSG die rijkelijk uitgerust is.
Ik rij graag een grote wagen, ookal heb ik die ruimte niet nodig. Een leaseauto kost je minimum 105€ aan bijtelling, de Octavia zou 180€ bijtelling hebben en de Arteon nu 280€ (bruto dus).
Dus minimum is een 55€ netto, de Octavia 90€ en de Arteon (48,5k€ in België) kost een 140€ netto.
Dus een grote auto wordt financieel amper afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RobKJ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:13:
Denk dat het ook te maken heeft met het aanbod automaten, dit wordt nu wel beter. In de lagere klassen zie je nog wel eens gerobotiseerde handbakken en dan zou ik ook eerder kiezen voor een handbak.
Veel merken lossen dat op met een dubbele koppeling. Je hebt het echte comfort niet door het missen van de koppelomvormer, maar dat weerhoudt hele volksstammen niet ervan om voor DSG oplossingen te kiezen. Pas als je voor de duurdere audi's kiest, krijg je een automaat met koppelomvormer.

Goedkoop en snel.

Bij BMW krijg je juist een automaat met koppelomvormer in de goedkopere modellen en de snelle versies worden uitgerust met dubbele koppeling (=robot bak).
The Eagle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:49:
Robotbak of een handbak is idd geen moeilijke keuze :X
Ik heb 1x in een robotbak gereden. Die auto (peug 508, meen 125pk) was niet vooruit te trappen en mijn vriendin was voor het einde van de straat al enigszins groen en geel uitgeslagen van misselijkheid :X
Er zit nogal een verschil tussen een dubbele koppeling, of een enkele... De robotbak met dubbele koppeling is gewoon erg snel en nog altijd relatief goedkoop.

De automaat zonder koppeling, maar met koppelomvormer, zijn wat comfortabeler, maar ook duurder. Al geeft BMW ze met enige regelmaat gratis weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
dfrenner schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:41:
[...]

Veel merken lossen dat op met een dubbele koppeling. Je hebt het echte comfort niet door het missen van de koppelomvormer, maar dat weerhoudt hele volksstammen niet ervan om voor DSG oplossingen te kiezen. Pas als je voor de duurdere audi's kiest, krijg je een automaat met koppelomvormer.

Goedkoop en snel.

Bij BMW krijg je juist een automaat met koppelomvormer in de goedkopere modellen en de snelle versies worden uitgerust met dubbele koppeling (=robot bak).

[...]

Er zit nogal een verschil tussen een dubbele koppeling, of een enkele... De robotbak met dubbele koppeling is gewoon erg snel en nog altijd relatief goedkoop.

De automaat zonder koppeling, maar met koppelomvormer, zijn wat comfortabeler, maar ook duurder. Al geeft BMW ze met enige regelmaat gratis weg.
Ik heb zojuist een Audi A4 Avant met S-tronic besteld. Is ook een gerobotiseerde bak met dubbele koppeling. Mijn ervaring hiermee in een A3 TDI is prima. Een automaat met koppelomvormer zal nog soepeler rijden, maar zo'n DSG is prima. Schakelt snel en soepel, amper een schokje.

En, bij de Audi A4 nu inderdaad geen meerprijs t.o.v. een handbak _/-\o_ . Die heb ik dus maar besteld, want koppelen en schakelen met handbak, m.n. in de file, vind ik niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Pegasus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:20:
[...]

Ik heb zojuist een Audi A4 Avant met S-tronic besteld. Is ook een gerobotiseerde bak met dubbele koppeling. Mijn ervaring hiermee in een A3 TDI is prima. Een automaat met koppelomvormer zal nog soepeler rijden, maar zo'n DSG is prima. Schakelt snel en soepel, amper een schokje.

En, bij de Audi A4 nu inderdaad geen meerprijs t.o.v. een handbak _/-\o_ . Die heb ik dus maar besteld, want koppelen en schakelen met handbak, m.n. in de file, vind ik niet echt fijn.
Je merkt het verschil pas als je in een “echte” automaat rijdt. Pak voor de lol eens een BMW 8 traps steptronic...

Verder is het prima als je niet wil schakelen. Het is een goed alternatief voor schakelen en de traagheid van een robotbak met enkele koppeling ben je kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:41:
[...]

Je merkt het verschil pas als je in een “echte” automaat rijdt. Pak voor de lol eens een BMW 8 traps steptronic...

Verder is het prima als je niet wil schakelen. Het is een goed alternatief voor schakelen en de traagheid van een robotbak met enkele koppeling ben je kwijt.
Als je hem al besteld hebt, kan je beter niet de BMW gaan proberen. Als je iets beters hebt geprobeerd, ga je 4 jaar irriteren aan de mindere implementatie :)
Een beetje vergelijkbaar met DVD => Bluray. DVD was veel beter dan VHS en prima te kijken (nu nog steeds op m'n 55" tv), maar als je eenmaal Bluray gezien hebt dan zijn DVD's niet meer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:05
Bij leaseplandirect.nl is dat een kwestie van even aanklikken dat je er ook een brandstofpas (nl of eu) bij wilt. Dan krijg je ook het brandstofvoorschot te zie dat ze hanteren. Dat hoeft natuurlijk niet precies hetzelfde te zijn als wat andere maatschappijen hanteren, maar het geeft een aardige indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:35
Sebas1979 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:34:
[...]

Bij leaseplandirect.nl is dat een kwestie van even aanklikken dat je er ook een brandstofpas (nl of eu) bij wilt. Dan krijg je ook het brandstofvoorschot te zie dat ze hanteren. Dat hoeft natuurlijk niet precies hetzelfde te zijn als wat andere maatschappijen hanteren, maar het geeft een aardige indicatie.
Volgens mij kijk ik echt compleet over dat vinkje heen dan :') zie jij hem ergens? https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Piet_Piraat7 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:25:
[...]

Volgens mij kijk ik echt compleet over dat vinkje heen dan :') zie jij hem ergens? https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting
Als je in die rechterkolom kijkt nadat je een tankpas hebt geselecteerd dan staat daar toch een brandstof voorschot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Piet_Piraat7 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:25:
[...]

Je moet op het tabblad "Leasepakket" zijn, rechts naast "Opties & Accessoires", als je naar onder scrolt, dan zie je de twee brandstofpassen, als je daar een optie van aanvinkt, dan krijg je zoals gezegd een "brandstofvoorschot" onder je leasetarief rechts te zien.

Zie link.

In jouw geval met de Seat Ateca 1.4 TSI bedraagt dat 218,61 EUR per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 19-03-2018 19:56 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
[...]

Een dsg / s tronic geen echte automaat noemen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:22
[...]

Ik ben in een 320I uit 2015 naar Oostenrijk geweest 3 weken terug. Ik vind de dsg beter schakelen, omdat deze soepeler schakelt en hij een stuk sneller terugschakelt als je even goed gast geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 23:25
Ik vind een DSG7 (met flippers op het stuur) heel snel schakelen als je 1 verzet terug wilt. Als je ineens van 7 naar 4 wilt, is de 2e downshift licht vertraagd en de 3e komt zomaar >1 seconde nadat je de flipper hebt losgelaten.

Niet dat het traag is, maar het door de flippers uitgedragen gevoel van instantaan schakelen, maakt het niet waar.

Daarvoor moet je toch een echte sequentiële bak hebben. Als ik mijn motor een paar versnellingen terugduw, weet ik zeker dat hij bij het opkomen van se koppeling in de gewenste versnelling zit en er niet nog een schakelmoment volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 29-09 10:32
Z___Z schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:20:
[...]

Als je hem al besteld hebt, kan je beter niet de BMW gaan proberen. Als je iets beters hebt geprobeerd, ga je 4 jaar irriteren aan de mindere implementatie :)
Een beetje vergelijkbaar met DVD => Bluray. DVD was veel beter dan VHS en prima te kijken (nu nog steeds op m'n 55" tv), maar als je eenmaal Bluray gezien hebt dan zijn DVD's niet meer mooi.
Ik mag alleen kiezen uit VAG. BMW proberen heeft geen toegevoegde waarde.

En de S-tronic vind ik echt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Hebben er hier ook mensen serieus naar de nieuwe Polo GTI gekeken? Mooie bak. 200pk. Hij is groter geworden. Mooi interieur ook.

Net boven de 30k. Aankleden met led-lampen, getinte ruiten en uitgebreid media systeem zit je aan de 34k. Aangezien nu toch alles 22% is maakt het energielabel ook niet meer uit 8)7

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/mening. Of waar zouden jullie naar kijken voor dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Nieuwe Polo is zeker een mooie kar. Met een maand of drie zou de Comfortline Business hier voor de deur moeten staan. De "gewone" TSI is voor mij vlot genoeg dus voor 30K zou ik eerder een Highline afvullen met alle opties dan een GTI kiezen :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
wd200 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Een dsg / s tronic geen echte automaat noemen 7(8)7
Technisch gezien is het inderdaad een halfautomaat/semi automaat.

Wikipedia: Dubbelekoppelingversnellingsbak

Een automaat gebruikt geen koppelingen, maar een koppelomvormer. Deze zijn comfortabeler dan koppelingen.
blackspeedy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:16:
[...]

Ik ben in een 320I uit 2015 naar Oostenrijk geweest 3 weken terug. Ik vind de dsg beter schakelen, omdat deze soepeler schakelt en hij een stuk sneller terugschakelt als je even goed gast geeft..
Ik denk dat je echt de enige bent 😉
De ZF8HP transmissie die BMW gebruikt, vind je ook terug bij o.a. Bentley, Rolls Royce, Maserati, Aston Martin, Jaguar, Land Rover, maar ook modellen van Audi als de Audi Q7 en A8(L)... Dus zelfs Audi pakt voor luxere modellen niet hun eigen s-tronic...

Wikipedia: ZF 8HP transmission

We hebben het over een hele goede en zeer geavanceerde (échte) automaat die door autojournalisten als “de beste” wordt ervaren.

Het comfort van de koppelomvormer, met relatief zeer snelle schakelingen (200 milliseconden), een lock in om bij gelijke toerentallen geen verlies in de omvormer te hebben en stemt zijn schakelgedrag met behulp van gps af op de route.

Ja een dubbele koppeling half automaat kan best sneller zijn, maar comfortabeler?! No way.

Ik was na één keer rijden helemaal verkocht.
Helaas buiten budget voor mij, dus ben ik gebonden aan de robot bakken met dubbele koppelingen van deze wereld.

Prima om niet meer te hoeven schakelen, maar een hele andere klasse dan de ZF8HP transmissie.
Pegasus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:36:
[...]

Ik mag alleen kiezen uit VAG. BMW proberen heeft geen toegevoegde waarde.

En de S-tronic vind ik echt prima.
DSG/S-Tronic is ook prima. Alle waar naar zijn geld... En dan is het gewoon een goedkopere oplossing dan een echte automaat.

Juist deze goedkope automaten hebben de omslag teweeg gebracht naar automaten. Daar is het begonnen. En nu is het voor iedereen bereikbaar en neemt de populairiteit toe.
t_captain schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:35:
Ik vind een DSG7 (met flippers op het stuur) heel snel schakelen als je 1 verzet terug wilt. Als je ineens van 7 naar 4 wilt, is de 2e downshift licht vertraagd en de 3e komt zomaar >1 seconde nadat je de flipper hebt losgelaten.

Niet dat het traag is, maar het door de flippers uitgedragen gevoel van instantaan schakelen, maakt het niet waar.

Daarvoor moet je toch een echte sequentiële bak hebben. Als ik mijn motor een paar versnellingen terugduw, weet ik zeker dat hij bij het opkomen van se koppeling in de gewenste versnelling zit en er niet nog een schakelmoment volgt.
Klopt, omdat de ene koppeling de even versnellingen doet en de andere de oneven. Dus als je in zijn 2 accelereert schakelt de volgende koppeling alvast naar 3. Accelereren kost tijd en daardoor merk je niet dat het eigenlijk twee trage robotbakken zijn. Dat merk je alleen als je heel snel terug schakelt.

Bij normaal weggedrag merk je niets. En is het erg vlot.

Ik was zelf naar een Sportrage met DCT7 aan het kijken. Prima om niet te hoeven schakelen met de hand. Maar het comfort van een koppelomvormer zal hij nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33
Mijn ouders hebben eigen bedrijf. Mijn moeder’s lease Mini Countryman 2014 loopt in juli af. Vooral niet tevreden over vermogen (90pk? Gern turbo).

Ze denkt nu aan Countryman automaat met 136pk blok. Offerte van dealer voor 496 ex btw met wat bescheiden pakketten erop.

Naar mijn mening is de Countryman wat te duur. Wat zijn goede alternatieven met veel veiligheidsspecs? Ik dacht zelf aan T-Roc of Skoda karoq(of was het Kodiaq? De kleine iig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oef, van een Mini (=BMW) terug naar een Skoda... Ik hoop dat je moeder niet teveel van autorijden houdt, want dat gaat wennen worden als je de Karoq (dat is de kleine) kiest... De T-Roc kan ik niet over oordelen. Zal er ergens tussenin zitten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:36
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:49:
Oef, van een Mini (=BMW) terug naar een Skoda... Ik hoop dat je moeder niet teveel van autorijden houdt, want dat gaat wennen worden als je de Karoq (dat is de kleine) kiest... De T-Roc kan ik niet over oordelen. Zal er ergens tussenin zitten.
Heb je al een tijdje niet in een Skoda gezeten? Of nog nooit in een Mini?

Ik denk dat je het geen teruggaan kunt noemen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Artbij schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:01:
[...]

Ik reed tot vorig jaar in een Octavia. En heb regelmatig in een Cooper (S) gereden. Even los van de inhoud van de beide auto's wint de Mini op alle fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33
Persoonlijk vind ik de mini wat te sportief geveerd. Op lange afstanden rijdt het niet heel ontspannend. Daarnaast stuurt hij wel erg direct imo.

Van binnen en buiten ziet er wel tiptop uit uiteraard. Maar krijg je waar voor je geld? Imo betaal je wat veel voor de looks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik heb wel eens een mini mee gekregen als vervangend vervoer en een keer in de vorige countryman proefgereden. Ik zie daar echt niet het premium vanaf. Het is een kwalitatief erg matige auto. Voor het geld van een countryman kan je ook een 1 serie kopen. Die is niet zo hoog, maar voelt veel degelijker aan en is veel stiller op de snelweg. Rij-eigenschappen zijn leuk, maar als je veel KM maakt moet een auto IMHO eerst comfortabel zijn. Een goede wegligging is een bonus. Bij bmw krijg je ze allebei.

Qua automaat is de Lexus hybride HSD automaat IMHO superieur. Geen schakelmomenten en altijd in het ideale toerengebied. Autojournalisten vinden het niks door het motorgeluid dat anders is dan ze gewend zijn. Ook is de Prius enorm slecht geïsoleerd, wat dit gevoel nog versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
Z___Z schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:44:
Qua automaat is de Lexus hybride HSD automaat IMHO superieur. Geen schakelmomenten en altijd in het ideale toerengebied. Autojournalisten vinden het niks door het motorgeluid dat anders is dan ze gewend zijn. Ook is de Prius enorm slecht geïsoleerd, wat dit gevoel nog versterkt.
Heb toen de Lexus IS300h overwogen. Zelf nog niet erin gereden, had wel overwogen vooral door de boven gemiddelde aantal pk per euro :D Maar dan kijk ik naar de specs, 223pk en 0-100 in 8.3s. Relatief gezien dus heel traag. Zou het aan de automaat liggen?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
De “automaat” in de Prius vind ik ook geweldig! Nooit last van schokken in de aandrijflijn. Rijdt ook altijd soepel weg, ongeacht hoe steil de weg is. En de versnelling is instant door de cvt techniek en het koppel van de elektromotor. Lawaai maakt ie alleen bij stevig optrekken en vind ik niet storend, doet elke auto. Mijn vrouw en kinderen noemen het ‘de raket aanzetten’.

Ik ga nu naar een BMW 2 AT met de 1.5 driecilinder met DCT bak uit de Mini en ben bang dat ik op het puntje automaatcomfort wel ga inleveren.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Artbij schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:01:

Als voormalig Skoda rijder:
Een Skoda kies je op één front: de ruimte

Kwa rijeigenschappen is het een dwijl, en kwa looks is het heel saai.
Oh nee, ik koos hem op twee vlakken: ruimte en bijtelling :+

Je krijgt veel auto voor je geld
Beatman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:17:
De “automaat” in de Prius vind ik ook geweldig! Nooit last van schokken in de aandrijflijn. Rijdt ook altijd soepel weg, ongeacht hoe steil de weg is. En de versnelling is instant door de cvt techniek en het koppel van de elektromotor. Lawaai maakt ie alleen bij stevig optrekken en vind ik niet storend, doet elke auto. Mijn vrouw en kinderen noemen het ‘de raket aanzetten’.

Ik ga nu naar een BMW 2 AT met de 1.5 driecilinder met DCT bak uit de Mini en ben bang dat ik op het puntje automaatcomfort wel ga inleveren.
Heeft de 2 de DCT? Niet de 8 staps steptronic?
Ik dacht dat BMW alleen de supersnelle modellen met DCT uitrustte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Requiem19 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:29:
Persoonlijk vind ik de mini wat te sportief geveerd. Op lange afstanden rijdt het niet heel ontspannend. Daarnaast stuurt hij wel erg direct imo.

Van binnen en buiten ziet er wel tiptop uit uiteraard. Maar krijg je waar voor je geld? Imo betaal je wat veel voor de looks..
Ik vind de nieuwere Mini's (modeljaar vanaf 2014) juist erg groot en zwaar aanvoelen.

Het is niet de vering of demping, die is stug zoals je van een Mini zou verwachten. Maar bij het insturen een vertraging die mij het gevoel gaf om met een veel grotere auto onderweg te zijn. Ik vond de (Cooper, bj 2015)
ongeveer even indirect aanvoelen als mijn 5-serie. En dat is geen compact sportief autootje zoals een Mini moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
dfrenner schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:21:
[...]
Heeft de 2 de DCT? Niet de 8 staps steptronic?
Ik dacht dat BMW alleen de supersnelle modellen met DCT uitrustte.
Alle voorwiel aangedreven modellen kunnen voor de motoriseringen tot 300 Nm een DCT bak van Getrag krijgen:
https://www.autoweek.nl/r...bmw-x1-mini-one-dct-2018/

Vooral vanwege de gewichts- en energiebesparing. Met de komst van de 2 AT LCI lepelt BMW hem dus ook daar in. Maar het schijnt wel een prettige bak te zijn.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
gergs schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Heb toen de Lexus IS300h overwogen. Zelf nog niet erin gereden, had wel overwogen vooral door de boven gemiddelde aantal pk per euro :D Maar dan kijk ik naar de specs, 223pk en 0-100 in 8.3s. Relatief gezien dus heel traag. Zou het aan de automaat liggen?
IS300h had ik zelf ook overwogen. 0-100 is op papier net zo snel als de C180 die ik uiteindelijk heb gekozen, maar de IS300h voelde toch veel sneller aan dan de C-Klasse. Denk dat de winst in de tussenacceleraties zit. Uiteindelijk niet de Lexus gekozen, omdat de stoelen te smal zijn en de stoel niet laag genoeg kan.
Ik denk dat de IS300h niet zo snel is, omdat hij nogal zwaar is voor een d-segment auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
Ja maar 223pk vs 156pk is natuurlijk niet te vergelijken. Vandaar mijn vraag waarom hij dan zo "traag" is relatief gezien.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Beatman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:01:
Alle voorwiel aangedreven modellen kunnen voor de motoriseringen tot 300 Nm een DCT bak van Getrag krijgen:
https://www.autoweek.nl/r...bmw-x1-mini-one-dct-2018/

Vooral vanwege de gewichts- en energiebesparing. Met de komst van de 2 AT LCI lepelt BMW hem dus ook daar in. Maar het schijnt wel een prettige bak te zijn.
Aha, vandaar pakt BMW voor M modellen DCT's.

"Getrag pakt het voor de DCT's van Renault en BMW op een heel andere manier aan. In plaats van hydraulische cilinders en een elektrohydraulische regeleenheid wordt gebruik gemaakt van schakelrollen die nog het meest doen denken aan wat je misschien wel kent van een motorfiets- of raceautoversnellingsbak."

Maar het is dus anders dan de DSG/S-tronic.

Bij DSG:
"In de DSG's zoals die zijn ontwikkeld door versnellingsbakkenfabrikant BorgWarner en in licentie gebouwd door de Volkswagen Group, komt de beweging hydraulisch tot stand; aan de voor- en achterkant van de stang waarop de schakelvork zit, zit een hydraulische cilinder. De oliedruk in deze cilinders wordt gestuurd vanuit een mechatronisch regelblok. Deze elektro-hydraulische regelunit wordt gevoed door een oliepomp en stuurt (zodra er moet worden geschakeld) via magneetventielen de olie naar de betreffende stang met schakelvork."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 18:48

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik heb een nieuwe baan dus dat betekend ook een nieuwe auto :) ik rij nu een golf station met eigenlijk alle opties...helaas heb ik nu maar de keuze uit een beperkt aantal auto's.

eisen zijn: Diesel vanuit het bedrijf en automaat met adaptive cruise control vanuit mij zelf.

ik kan kiezen uit:

Audi A4
Volkswagen Passat
Citroen C5
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008
Peugeot 508/SW
Ford Mondeo
Ford S-Max
Volvo V40

mijn budget is €1175,- per maand inclusief brandstof en ik mag op de standaard specificatie €2500,- aan opties selecteren.

mijn eerste idee was om een Volvo V40 D3 te pakken want goedkoopste qua bijtelling, veel vermogen en kan ik full options pakken. maar toch twijfel ik een beetje omdat je hem zoveel ziet rijden en hij natuurlijk al best lang meegaat. Nu hier een vraagje, heeft er iemand een betere suggestie? ik wil hem het liefst rond de €40k hebben ivm de bijtelling maar als het iets duurder word kan ik ook nog wel overheen komen.

alvast bedankt voor de tips! :)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Uit dat rijtje zou ik (afhankelijk van de gewenste afmetingen) een V40 of een Mondeo kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutterd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:49:
ik heb een nieuwe baan dus dat betekend ook een nieuwe auto :) ik rij nu een golf station met eigenlijk alle opties...helaas heb ik nu maar de keuze uit een beperkt aantal auto's.

eisen zijn: Diesel vanuit het bedrijf en automaat met adaptive cruise control vanuit mij zelf.

ik kan kiezen uit:

Audi A4
Volkswagen Passat
Citroen C5
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008
Peugeot 508/SW
Ford Mondeo
Ford S-Max
Volvo V40

mijn budget is €1175,- per maand inclusief brandstof en ik mag op de standaard specificatie €2500,- aan opties selecteren.

mijn eerste idee was om een Volvo V40 D3 te pakken want goedkoopste qua bijtelling, veel vermogen en kan ik full options pakken. maar toch twijfel ik een beetje omdat je hem zoveel ziet rijden en hij natuurlijk al best lang meegaat. Nu hier een vraagje, heeft er iemand een betere suggestie? ik wil hem het liefst rond de €40k hebben ivm de bijtelling maar als het iets duurder word kan ik ook nog wel overheen komen.

De Volvo V40 vond ik een onwijs fijne auto om mee te rijden, maar is qua ruimte (zeker met zitten achterin) heel beperkt. De nieuwe Peugeot 5008 is een hele ruime auto, die naar mening ook z'n looks mee heeft en heel stabiel (en wat hoger) is wat betreft rijden.
Uit het rijtje is de Audi A4 wat mij betreft wel favoriet, maar ook wel meteen vrij prijzig in de lease volgens mij.. Rijdt goed, afwerking is meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:00:
[...]

De Volvo V40 vond ik een onwijs fijne auto om mee te rijden, maar is qua ruimte (zeker met zitten achterin) heel beperkt. De nieuwe Peugeot 5008 is een hele ruime auto, die naar mening ook z'n looks mee heeft en heel stabiel (en wat hoger) is wat betreft rijden.
Uit het rijtje is de Audi A4 wat mij betreft wel favoriet, maar ook wel meteen vrij prijzig in de lease volgens mij.. Rijdt goed, afwerking is meer dan prima!
de A4 is ook mijn favoriet maar loopt inderdaad direct flink op...wel een hele mooie auto :9~

/edit: ruimte achterin maakt me vrij weinig uit, vrijgezel en geen kids! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nutterd op 20-03-2018 12:03 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:24

Rico

Wie dit leest is gek....

Mondeo HEV Vignale kijkt niemand naar?
Is full options en net geen 40.000euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zit wel iets boven de 40k. Bij Ford lees ik actieprijs 46k (viercylinder diesel 150pk), 49k (viercylinder benzine 200pk). Hogere motoriseringen zie ik niet meteen staan, misschien dat ze die hier niet meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

t_captain schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:14:
Zit wel iets boven de 40k. Bij Ford lees ik actieprijs 46k (viercylinder diesel 150pk), 49k (viercylinder benzine 200pk). Hogere motoriseringen zie ik niet meteen staan, misschien dat ze die hier niet meer leveren.
Moet je wel de HEV (Hybrid) selecteren he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 19:39
rspoe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:09:
Hebben er hier ook mensen serieus naar de nieuwe Polo GTI gekeken? Mooie bak. 200pk. Hij is groter geworden. Mooi interieur ook.

Net boven de 30k. Aankleden met led-lampen, getinte ruiten en uitgebreid media systeem zit je aan de 34k. Aangezien nu toch alles 22% is maakt het energielabel ook niet meer uit 8)7

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/mening. Of waar zouden jullie naar kijken voor dat bedrag?
Ik kijk hier naar! Uitrusting bijna gelijk aan wat jij noemt. Lijkt mij erg leuk als leaseauto. Wel prijzig voor een kleine auto. Echter is dat een keuze die je zelf maakt (zo probeer ik het voor mijzelf goed te praten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die HEV is een benzine-hybride. Volgend mij moest @Nutterd een diesel leasen.

offtopic:
Welke werkgever eist anno 2018, middenin de relasisatie dat dieselgate universeel is en PKW diesels nooit echt Euro6 zullen halen, nog een diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

t_captain schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:23:

offtopic:
Welke werkgever eist anno 2018, middenin de relasisatie dat dieselgate universeel is en PKW diesels nooit echt Euro6 zullen halen, nog een diesel?
Zou best kunnen maar ik bedoel het in het algemeen.
Is volgens mij wel een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor het geld is het zeker veel auto. Praktijkverbruik van 5.69 / 100 (134 g/km CO2) vind ik ook best goed Wel 50% boven opgave, maar dat doen tegenwoordig kennelijk alle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

offtopic:
Dus omdat VAG moest sjoemelen om een adblue systeem te kunnen ontlopen, moeten we andere fabrikanten die het prima voor elkaar hebben maar links laten liggen!?

Prima diesel:
http://www.peugeot.nl/bluehdi-motoren/

Deze nieuwste diesels stoten 5 keer minder fijnstof uit de motor dan een benzineauto. NOx is er nog wel, maar als het goed is onder de norm van 80 gram per kilometer.

Er is nog altijd geen waardig alternatief voor een diesel, als je veel kilometers rijdt.
Kwa rijden heb je elektrisch, dat zeker voldoet, maar het lange tanken en beperkte actieradius, voor belachelijke prijzen staan een overstap vanuit diesel in de weg.

ik kan kiezen uit:

Audi A4
Volkswagen Passat
Citroen C5
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008
Peugeot 508/SW
Ford Mondeo
Ford S-Max
Volvo V40

Ik denk dat ik voor de Mondeo zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 21:47

offtopic:
Omdat er nog fiscale klimaten zijn waar diesel wel echt een pak goedkoper is voor de veelrijders. Op papier zijn de plug in hybrides interessanter, maar in de praktijk zijn die een pak duurder door het minder vaak in pluggen.

Overigens halen personenwagens wel de EURO6 norm als ze dat echt willen. De vraag is enkel aan welke kost; denk dan aan minder efficiënt, erg duur in aanschaf, onderhoud (AdBlue), etc. En daar moet het niet meer lang duren of er zijn alternatieven die het beter (lees: goedkoper) doen. Denk aan CNG, elektra, PHEV, etc.
dfrenner schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 00:11:

De ZF8HP transmissie die BMW gebruikt, vind je ook terug bij o.a. Bentley, Rolls Royce, Maserati, Aston Martin, Jaguar, Land Rover, maar ook modellen van Audi als de Audi Q7 en A8(L)... Dus zelfs Audi pakt voor luxere modellen niet hun eigen s-tronic...
Audi gebruikt enkel hun S-Tronic niet als het koppel te hoog is voor die bak. Niet zozeer voor de dure modellen. Genoeg dure (richting/over de 100k) Audi's die een S-Tronic heeft, denk aan de nieuwe A6/A7 benzines. En die doet imho niet onder voor de 8HP. Zeker niet op vlak van efficiëntie in stadsverkeer.
Wikipedia: ZF 8HP transmission

We hebben het over een hele goede en zeer geavanceerde (échte) automaat die door autojournalisten als “de beste” wordt ervaren.

Het comfort van de koppelomvormer, met relatief zeer snelle schakelingen (200 milliseconden), een lock in om bij gelijke toerentallen geen verlies in de omvormer te hebben en stemt zijn schakelgedrag met behulp van gps af op de route.

Ja een dubbele koppeling half automaat kan best sneller zijn, maar comfortabeler?! No way.

Ik was na één keer rijden helemaal verkocht.
Helaas buiten budget voor mij, dus ben ik gebonden aan de robot bakken met dubbele koppelingen van deze wereld.

Prima om niet meer te hoeven schakelen, maar een hele andere klasse dan de ZF8HP transmissie.
Is gewoon een andere transmissie, beter zou ik niet direct zeggen. Wanneer je echt doortrapt is schakelt de 8HP gewoon erg hard en duidelijker trager dan een goede DCT. Die laatste is dan weer wat minder zacht bij het wegrijden, maar wel een stuk efficiënter in die omstandigheden.

[ Voor 49% gewijzigd door AndRo555 op 20-03-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 13:49

ik kan kiezen uit:

Audi A4
Volkswagen Passat
Citroen C5
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008
Peugeot 508/SW
Ford Mondeo
Ford S-Max
Volvo V40

[..]
Audi A4 :9~ . De nieuwe Peugeot 508 is ook erg mooi!
Uit je lijstje maak ik niet op waar je voor wilt gaan; station/mpv (ruimte) of sedan (looks/comfort)?
Heb je kinderen? Ga je naar de camping etc?

[ Voor 0% gewijzigd door Speedyco op 20-03-2018 15:17 . Reden: zag Nutterd z'n edit te laat. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Speedyco schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Audi A4 :9~ . De nieuwe Peugeot 508 is ook erg mooi!
Uit je lijstje maak ik niet op waar je voor wilt gaan; station/mpv (ruimte) of sedan (looks/comfort)?
Heb je kinderen? Ga je naar de camping etc?
ruimte maakt me niet uit, ik heb nu een station maar dat was omdat ik dit mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

gergs schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:20:
Ja maar 223pk vs 156pk is natuurlijk niet te vergelijken. Vandaar mijn vraag waarom hij dan zo "traag" is relatief gezien.
De IS300h weegt 1600kg, zeult wat accu's mee dus zit denk ik qua gewicht tussen de meeste non hybrides en plug-in hybrides in het D-segment. Daarnaast is ie helemaal afgestemd op comfort en efficiëntie. Je merkt die 223pk vooral tijdens tussenacceleraties (je hebt over het hele toerengebied continu de 300Nm koppel van de elektromotor tot je beschikking) en je merkt het aan het gemak van accelereren van 120 to 200 (daarna schiet de begrenzer erin).

Vorige week ermee op en neer naar Parijs gereden en dan is die aandrijflijn echt zo ontzettend fijn. Je hebt geen versnellingen en schakelmomenten dus alles gaat in 1 vloeiende beweging, net als een volledig elektrische auto. Super fijn op de drukke Périphérique en heerlijk ontspannend op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200

ik kan kiezen uit:

Audi A4
Volkswagen Passat
Citroen C5
Citroen C4 Grand Picasso
Peugeot 5008
Peugeot 508/SW
Ford Mondeo
Ford S-Max
Volvo V40

De nieuwe 508 al bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
gergs schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:20:
Ik maak de vergelijking omdat ze nagenoeg dezelfde 0-100 tijd hebben. De C is nog geen 1300 kg dat maakt een hoop goed.

Hoelang van te voren gaan jullie opzoek naar een nieuwe auto? Mijne is in september aan vervanging toe. Ik zoek eigenlijk een elektrische auto in het D segment. De Tesla 3 is waarschijnlijk niet leverbaar voor mij. Er zijn op dit moment niet echt alternatieven. Iemand een idee of er voor september nog leuke elektrische auto’s komen?

Shortlist die ik nu heb voor normale auto’s zjjn:
Volvo V60
BMW 3 serie (nieuwe zou dit jaar nog moeten komen)
VW Tiguan

Wensen zijn:
Automaat
Panoramadak
Dynamische LED koplampen
Benzine of Electrisch

Liefst cataloguswaarde van minder dan 45k. Krijg geen geld terug als er leasebudget over blijft, dus als ik goedkoper lease zal ik een kortere looptijd aanvragen. Standaard 4 jaar/40k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De V60 kan je de eerste paar maanden vergeten onder de 45k. De intro D3 en T5 zijn rond de 43k zonder opties. Later komen er misschien wel goedkopere, of je moet nog een oud type willen. Misschien is er nog een uitlopende D2 met wat opties onder de 45k te krijgen?

Vol elektrisch heb je inderdaad geen D-segmenters. De model S is wel E-segment denk ik, en model 3 is er heel misschien eind dit jaar voor de eerste mensen die ingetekend hebben. Als je nu achteraan sluit ben ik bang dat het 2020 wordt voor je hem hebt.

Ik denk dat een Mondeo nog het best voor je eisen te configureren is.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 20-03-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41

Even de OT tags weggehaald want ik loop een beetje met dezelfde vraag. Bij ons is diesel-only beleid, en ondanks dat mn 14%-dieseltje nog een kleine twee jaar mee mag, zit ik wel te denken wat ik hier na ga rijden. Ik zie niet gebeuren dat tussen nu en twee jaar overal laadpalen staan, op kantoor zijn er vier die altijd bezet zijn, en bij mij in de wijk heb ik ze nog niet gezien. Maar anderzijds hoor je steeds meer kritiek op diesel. Dat is begrijpelijk, maar ik krijg het idee dat er nu vanaf twee kanten mogelijkheden worden weggesnoept voor leaserijders. Nou is mn baas wel iemand die voor rede vatbaar is, maar dan nog, in twee jaar zie ik niet overal ineens laadpalen ontstaan :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1 ... 16 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.