Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.858 views

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57
Nou mijn bestelde lease auto, was niet juist besteld. Dus naar ruim 2 weken is de order eindelijk geannuleerd.

Nu begint alleen het feest opnieuw dat ik een auto probeer te zoeken die groot is spear 1 van de kinderen of mijn vrouw in het midden van de achterbank kan zitten (3 kinderen, twee zitten in de Maxi-Cosi). De ritjes op de achterbank zullen zelden langer zijn dan een uur, dus een zeven persoons uitvoering is in mijn ogen net iets teveel.

Met de lease regeling zit ik vast aan diesel waardoor jammer genoeg redelijk veel opties afvallen. Overigens in Nederland en een Aerton is hier al snel 100 euro duurder dan een Passat of Superb.

Ik heb al een heel rijtje SUV/cross-overs bekeken. Maar ze doen me echt helemaal niets. Ben nu dus een offerte voor een Superb aan het opvragen maar deze lijken toch al snel over de 800 (ex brandstof, 40000km/j) te gaan.

Als iemand nog anders tips heeft zouden ze zeer welkom zijn! (Owja ben nog enkel aan het kijken naar voorraad modellen ivm de levertijd)

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Occasion leasen? Verschillende leasemaatschappijen bieden dit aan.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ja ik ben ook net in de race om een occasion te leasen maar de leasemij's zijn daar niet echt happig op.

Heb gisteren een offerte binnengekregen voor een occasion, maar het leasetarief was gemakkelijk 150 EUR per maand duurder dan precies dezelfde wagen maar dan nieuw. Heb me er ook al een beetje over opgewonden eerlijk gezegd.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51

Gallus

Cheesy

robin84 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:57:
Nou mijn bestelde lease auto, was niet juist besteld. Dus naar ruim 2 weken is de order eindelijk geannuleerd.

Nu begint alleen het feest opnieuw dat ik een auto probeer te zoeken die groot is spear 1 van de kinderen of mijn vrouw in het midden van de achterbank kan zitten (3 kinderen, twee zitten in de Maxi-Cosi). De ritjes op de achterbank zullen zelden langer zijn dan een uur, dus een zeven persoons uitvoering is in mijn ogen net iets teveel.

Met de lease regeling zit ik vast aan diesel waardoor jammer genoeg redelijk veel opties afvallen. Overigens in Nederland en een Aerton is hier al snel 100 euro duurder dan een Passat of Superb.

Ik heb al een heel rijtje SUV/cross-overs bekeken. Maar ze doen me echt helemaal niets. Ben nu dus een offerte voor een Superb aan het opvragen maar deze lijken toch al snel over de 800 (ex brandstof, 40000km/j) te gaan.

Als iemand nog anders tips heeft zouden ze zeer welkom zijn! (Owja ben nog enkel aan het kijken naar voorraad modellen ivm de levertijd)
Voor 800 euro moet je wel een Superb kunnen leasen toch?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 21:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gallus schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:59:
[...]

Voor 800 euro moet je wel een Superb kunnen leasen toch?
Hangt helemaal van de parameters af. Ik heb jaren terug een Golf Variant gehad en tot vorig jaar een Octavia. Beiden gingen al ruimschoots over de € 800 ex brandstofvoorschot heen. Bij mij op basis van 3 jaar 45k km.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 09:16
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:20:
Ik heb momenteel een Peugeot 308SW en waar ik tegenaan loop is de ruimte op de achterbank. Sinds een paar maanden zit mijn dochter van 2 in een kinderstoel (Maxi Cosi) in de auto en ik merk nu dat er te weinig ruimte is voor ons beiden als ze achter mij zit. Ik moet dan mijn stoel 3 standen dichter naar het stuur toe zetten en zij zit dan alsnog met haar benen tegen de achterkant van mijn stoel aan. Zelf ben ik 1.78m dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb ook niet het idee dat deze autostoel nu bizar lomp is en dat het daar aan ligt.

Is dit een bekend 'probleem' met auto's uit deze klasse? Voor nu is het nog wel redelijk te doen maar aangezien haar benen groeien overweeg ik toch om een klasse groter te gaan rijden (Passat of SuperB).
Insignia sports tourer? Kun je ongeveer een boeing in parkeren :P

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-11 21:37
Engineer Stewie schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:01:
[...]

Ik ook, maar de keuzelijst is wat ze is. Geen 4gc, wel 3/3 touring. 6 maand ervoor ging de 4gc dan weer wel.
4gc is wel pas venieuwd ? Wellicht nieuw model nog niet in de (verouderde) keuzelijst

• loewie1984
  • Laatst online: 19:46
Vanavond proef gereden in XC40 T5 intro edition, fijne auto (understatement) veel prettige opties / functionaliteiten. Op de youtube reviews wordt de opmerking gemaakt dat de automaat een punt van aandacht is voor de sportieve rijder, dat kan ik beamen. Bij plankgas merk je dat de overgang qua schakelen niet zo soepel is als zeg een audi s-tronic of vw/skoda dsg. Ze zeggen daar ook dat je voor een sportieve automaat eerder bij bmw moet zijn.

Maar voor 'gewoon' te rijden is de automaat natuurlijk meer dan prima.
Voor de rest, vind ik hem lekker rijden, niet te lomp, goede wegligging vind ik dan en qua geluidsisolatie zit het ook wel snor.

Morgen de offerte doorgeven op het werk en kijken of het allemaal gaat lukken.

discogs

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
wd200 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:53:

4gc is wel pas venieuwd ? Wellicht nieuw model nog niet in de (verouderde) keuzelijst
De lijst wordt constant geupdate hoor. Hen de reden ook niet gevraagd.
Bmw doet ook zelden aan 20% korting zoals ik op de Arteon heb gehad.
Ben sowieso zeer blij met de auto, goed in de opties, ziet er goed uit en de DSG rijdt zalig :).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 14:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

robin84 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:57:

Dit past zelfs in een C4 Cactus ivm platte achterbank....zo ben ik namelijk ooit van mijn cactus leasecontract afgekomen ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Hangt helemaal van de parameters af. Ik heb jaren terug een Golf Variant gehad en tot vorig jaar een Octavia. Beiden gingen al ruimschoots over de € 800 ex brandstofvoorschot heen. Bij mij op basis van 3 jaar 45k km.
De parameters zijn bekend? Dus dat is haalbaar. Alleen de vraag "hoe dik" je 'm kan aankleden kan niet beantwoord worden.

Mijn boefje is liev!

• loewie1984
Even iets anders, ik was bij de dealer voor een nieuwe lease auto. De bijtelling werd daar als volgt uitgerekend:

Catalogus waarde * bijtelling * inkomstenbelastingtarief / 12 maanden = bedrag

In dit geval concrete rekensom: 60.000 * 0,22 = 13200 (vanwege bijtelling percentage) * 0,4085 (IB 2018 tarief) = 5392 / 12 = 449.

Als ik online de bijtelling uitreken op de diverse sites kom ik op 550 uit. Wat klopt hier niet.

discogs

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 20:05
loewie1984 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:47:
Even iets anders, ik was bij de dealer voor een nieuwe lease auto. De bijtelling werd daar als volgt uitgerekend:

In dit geval concrete rekensom: 60.000 * 0,22 = 13200 (vanwege bijtelling percentage) * 0,4085 (IB 2018 tarief) = 5392 / 12 = 449.

Als ik online de bijtelling uitreken op de diverse sites kom ik op 550 uit. Wat klopt hier niet.
Afbouw algemene heffingskorting etc door hoger fiscaal inkomen.
Mogelijk kom je met de 13,2k extra fiscaal inkomen in de hoogste schijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Oggy op 02-03-2018 09:51 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• loewie1984
Dat zou kunnen.

discogs

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:12
loewie1984 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:47:

Als je het exact wilt weten vul dan eerst je loonstrook in bij bijvoorbeeld de RAET bruto-netto berekening om te bepalen wat je zonder lease-auto zou verdienen. Vul vervolgens nogmaals in inclusief lease-auto. Het verschil is je netto-kosten inclusief eventuele afbouw heffingskortingen etc.

Overigens past dit denk ik beter in het ander topic t.a.v. leaseregelingen

• loewie1984
[MAUS] schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Overigens past dit denk ik beter in het ander topic t.a.v. leaseregelingen
Je hebt gelijk.

discogs

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
Hoe zitten de moderne leaserijders die gekozen hebben voor led koplampen nu met die sneeuwval van de laatste tijd? Door gebrek aan warmte lijkt me dat je koplampen langzaam dichtsneeuwen tijdens (lange) autoritten?

• vanisher
  • Laatst online: 20:10
Heeft iemand hier al een Tiguan Allspace met 1.4tsi motor geleased? Zoja, wat zijn de ervaringen mbt de motor? Is deze pittig genoeg om dat grote ding fatsoenlijk rond te rijden en is er dan nog genoeg power over om er een aanhanger achter te hangen?

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
geekeep schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:29:
Hoe zitten de moderne leaserijders die gekozen hebben voor led koplampen nu met die sneeuwval van de laatste tijd? Door gebrek aan warmte lijkt me dat je koplampen langzaam dichtsneeuwen tijdens (lange) autoritten?
Hangt denk ik ook veel af van de vorm van de voorkant van de auto en de snelheid waarmee je rijdt. Zelfs met die hevige sneeuw in december had ik nergens last van, terwijl ik toen 30-60 km/h reed met m'n A1. Zat toen eind van de rit veel minder sneeuw op de auto, zowel voor als achter en bovenop, terwijl het erg hard sneeuwde op dat moment.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vanisher schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:53:
Heeft iemand hier al een Tiguan Allspace met 1.4tsi motor geleased? Zoja, wat zijn de ervaringen mbt de motor? Is deze pittig genoeg om dat grote ding fatsoenlijk rond te rijden en is er dan nog genoeg power over om er een aanhanger achter te hangen?
Ligt eraan wat je gewend bent. Ik denk dat de 125 pk versie niet sterk genoeg is om de Allspace met aanhanger fatsoenlijk vooruit te krijgen, maarja het zal nog altijd sneller zijn dan bijvoorbeeld busjes van 10 jaar geleden.

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 14:39

Jeroen V

yadda yadda yadda

Het lijkt wel of de fabrikanten minder diesels in de aanbieding hebben... Bij zowel Ford als Skoda kan je de 190PK versies niet meer configureren, bij de BMW 5 is diesel helemaal verdwenen in de configurator, bij Mercedes is de 220d niet meer selecteerbaar bij de Estate...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jeroen V schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:55:
Het lijkt wel of de fabrikanten minder diesels in de aanbieding hebben... Bij zowel Ford als Skoda kan je de 190PK versies niet meer configureren, bij de BMW 5 is diesel helemaal verdwenen in de configurator, bij Mercedes is de 220d niet meer selecteerbaar bij de Estate...
Helemaal in lijn met hoe overheden dat willen. Maar... Dat is toch helemaal geen probleem zolang er leuke benzinemotoren zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-03-2018 11:16 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

AllSeeyinEye schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Helemaal in lijn met hoe overheden dat willen. Maar... Dat is toch helemaal geen probleem zolang er leuke benzinemotoren zijn!
Helemaal mee eens, ik zou een benzine of hybride totaal geen probleem vinden, alleen heb ik nog een ouderwetse werkgever waar diesel verplicht is...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je redelijkerwijs geen diesel kan nemen, dan heb je toch een goed onderhandel argument richting de werkgever. Dus gewoon naar hem toe stappen 'vind je een 5 serie goed?' bij ja, dan lever je de offerte voor een 525i in.

[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-03-2018 11:36 ]

• Engineer Stewie
geekeep schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:29:
Led koplampen gaan vaak gepaard met koplampsproeiers. Als je die gebruikt is de sneeuw weg hoor...

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

AllSeeyinEye schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:35:
Als je redelijkerwijs geen diesel kan nemen, dan heb je toch een goed onderhandel argument richting de werkgever. Dus gewoon naar hem toe stappen 'vind je een 5 serie goed?' bij ja, dan lever je de offerte voor een 525i in.
Ik denk dat als er een 150pk versie beschikbaar is dat de discussie dan al lastig is om te zeggen dat ik redelijkerwijs geen diesel kan selecteren. En een offerte laten maken bij de leasemaatschappij zou niet eens kunnen omdat die per definitie niet geaccepteerd wordt.

Maar los daarvan kan ik wel een discussie starten of benzine toegestaan zou moeten worden. (hoewel dat in mijn geval met 50K kilometer moeilijk zal zijn)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Engineer Stewie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:53:
[...]

Led koplampen gaan vaak gepaard met koplampsproeiers. Als je die gebruikt is de sneeuw weg hoor...
Dat is eerder uitzondering dan regel hoor bij LED koplampen. Wij hebben ze vanwege de LED+ verlichting. Maar op bijvoorbeeld een Passat met normale LED koplampen (die icm met reflector werken) zitten ook geen koplampsproeiers.

Ook bij andere merken zitten koplampsproeiers vaak in een winterpakket ofzo, terwijl de auto standaard al uitgerust is met LED koplampen.

www.google.nl

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jeroen V schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:38:
[...]

Ik denk dat als er een 150pk versie beschikbaar is dat de discussie dan al lastig is om te zeggen dat ik redelijkerwijs geen diesel kan selecteren.
Jouw baas snapt toch ook wel dat je een 5 serie net met slechts 150 pk neemt?
En een offerte laten maken bij de leasemaatschappij zou niet eens kunnen omdat die per definitie niet geaccepteerd wordt.
Nee, een offerte bij de dealer laten maken en die bij de baas inleveren.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koplampsproeiers zijn verplicht bij xenon, gezien xenon vaak in combinatie met LED wordt gebruikt zit hem daar waarschijnlijk de verwarring.

• Engineer Stewie
MisteRMeesteR schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Dat is eerder uitzondering dan regel hoor bij LED koplampen. Wij hebben ze vanwege de LED+ verlichting. Maar op bijvoorbeeld een Passat met normale LED koplampen (die icm met reflector werken) zitten ook geen koplampsproeiers.

Ook bij andere merken zitten koplampsproeiers vaak in een winterpakket ofzo, terwijl de auto standaard al uitgerust is met LED koplampen.
Kan er niet bij dat dat op xenon wel verplicht is en op led niet. Zijn beide lampen die door een lens gaan.

Of bedoel je dat wij lens versies hebben (want dynamische bochtenverlichting) en dus wel verplicht en dat led lampen als halogeenvervanger (dus met spiegels) dat niet nodig heeft. Zit dan wel weer iets in.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

AllSeeyinEye schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:02:
[...]
Jouw baas snapt toch ook wel dat je een 5 serie net met slechts 150 pk neemt?
Een 5 met een 150PK diesel rijdt anders prima en is meer dan vlot genoeg; je blijft nog steeds het gemiddelde wagenpark voor in Nederland. Ik heb alleen liever de 190PK versie (liever nog meer maar dat wordt compleet onbetaalbaar) Hoe dan ook, iedereen die roept dat de 150PK niet goed zou rijden heeft er waarschijnlijk nooit mee gereden...
AllSeeyinEye schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:02:
[...]
Nee, een offerte bij de dealer laten maken en die bij de baas inleveren.
Zonde van de tijd aangezien er niets wordt gedaan met dealer-offertes. Alleen van de leasemaatschappij omdat het leasen van een auto veel meer is dan alleen de aanschafwaarde...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

Mijn Astra K die ik vorig jaar privé reedt had de LED koplampen en m'n huidige lease 308 heeft ook LED koplampen. Beide hadden géén koplampsproeiers. Volgens mij hebben LED uitvoeringen dit juist vrijwel nooit. Enkel Xenon koplampen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:34
Jeroen V schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Een 5 met een 150PK diesel rijdt anders prima en is meer dan vlot genoeg; je blijft nog steeds het gemiddelde wagenpark voor in Nederland. Ik heb alleen liever de 190PK versie (liever nog meer maar dat wordt compleet onbetaalbaar) Hoe dan ook, iedereen die roept dat de 150PK niet goed zou rijden heeft er waarschijnlijk nooit mee gereden...

[...]
Zonde van de tijd aangezien er niets wordt gedaan met dealer-offertes. Alleen van de leasemaatschappij omdat het leasen van een auto veel meer is dan alleen de aanschafwaarde...
Ik heb de 2004 5 serie gehad met 170pk. Niet vooruit te branden. Een grote saloon moet minimaal 230+ hebben vind ik. Best lastig om dat te verantwoorden though...

Alhoewel ik nu een clio estate rijd met 90 pk, concessies convessies.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

dindr schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:04:
[...]

Ik heb de 2004 5 serie gehad met 170pk. Niet vooruit te branden. Een grote saloon moet minimaal 230+ hebben vind ik. Best lastig om dat te verantwoorden though...

Ik heb nu een 520d met 190pk en die zou ik redelijk vlot willen noemen. Ik heb ook de 150pk versie toen geprobeerd, en ook die was echt niet traag. Geen idee wat het koppel van jouw 5 was, maar huidige 2 liter diesels van 150pk zitten op zo’n 350+ Nm en kunnen prima meekomen.

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:34
Jeroen V schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:08:
[...]

Ik heb nu een 520d met 190pk en die zou ik redelijk vlot willen noemen. Ik heb ook de 150pk versie toen geprobeerd, en ook die was echt niet traag. Geen idee wat het koppel van jouw 5 was, maar huidige 2 liter diesels van 150pk zitten op zo’n 350+ Nm en kunnen prima meekomen.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik had dan een 520i. Diesel en benzine, wereld van verschil. Tijdje ook een A6 3.0tdi mogen rijden. Koppel was zachtjes uitgedrukt heeeerlijk te noemen!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 16:27
Rivanov schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:06:
[...]

Mijn Astra K die ik vorig jaar privé reedt had de LED koplampen en m'n huidige lease 308 heeft ook LED koplampen. Beide hadden géén koplampsproeiers. Volgens mij hebben LED uitvoeringen dit juist vrijwel nooit. Enkel Xenon koplampen.
Ik rijd ook een Astra K met led, idd geen sproeiers.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Op de V40 met LED zitten juist weer wel de sproeiers standaard.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, maar da's Volvo eigen en heeft niks met de lampen te maken. Is gewoon een standaarduitrusting danwel optie. En niet alleen op de V40.

Er was een tijd dat koplampsproeiers verplicht waren bij af-fabriek Xenon. Of dat nog geldt weet ik niet. Toen kwam de regeling dat Xenon achteraf gewoon ingebouwd mocht worden zonder sproeiers, en sindsdien boeit het niemand meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vanisher
Z___Z schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Ligt eraan wat je gewend bent. Ik denk dat de 125 pk versie niet sterk genoeg is om de Allspace met aanhanger fatsoenlijk vooruit te krijgen, maarja het zal nog altijd sneller zijn dan bijvoorbeeld busjes van 10 jaar geleden.
1.4TSI met 150pk is de kleinste. Gevoelsmatig is dat idd aan de kleine kant voor een best grote auto. Op dit moment rij ik in een Outlander PHEV die moet er in november uit.
Ik heb een poosje getwijfeld om voor een Ford F-150 te gaan ivm 'soepele' regelgeving mbt bijtelling.

Alleen voor de langere termijn (3 jaar en verder) is dit niet praktisch.

Een vervanger voor de Outlander qua ruimte vinden valt nog best tegen.

De shortlist op dit moment is:

VW Tiguan Allspace
Skoda Kodiaq

Wat ik verder heb bekeken

VW T-Roc
Volvo XC40 (hele mooie auto maar wat een premium prijs)
Skoda Karoq
Mazda CX-5 (mega compleet veel bang for the bucks.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
Kid Jansen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Hangt denk ik ook veel af van de vorm van de voorkant van de auto en de snelheid waarmee je rijdt. Zelfs met die hevige sneeuw in december had ik nergens last van, terwijl ik toen 30-60 km/h reed met m'n A1. Zat toen eind van de rit veel minder sneeuw op de auto, zowel voor als achter en bovenop, terwijl het erg hard sneeuwde op dat moment.
[...]

MisteRMeesteR schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:52:
[...]

pagani schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:04:
Koplampsproeiers zijn verplicht bij xenon, gezien xenon vaak in combinatie met LED wordt gebruikt zit hem daar waarschijnlijk de verwarring.
[...]

nldls schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:35:
[...]

Ik rijd ook een Astra K met led, idd geen sproeiers.
HerZon schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Op de V40 met LED zitten juist weer wel de sproeiers standaard.
The Eagle schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:50:
Mja, maar da's Volvo eigen en heeft niks met de lampen te maken. Is gewoon een standaarduitrusting danwel optie. En niet alleen op de V40.

Er was een tijd dat koplampsproeiers verplicht waren bij af-fabriek Xenon. Of dat nog geldt weet ik niet. Toen kwam de regeling dat Xenon achteraf gewoon ingebouwd mocht worden zonder sproeiers, en sindsdien boeit het niemand meer.
Wie weet komen de koplampwissers weer standaard terug in allerlei maten en vormen. 8) Inderdaad is Volvo met zijn Scandinavische roots bekend met (hevige) sneeuwval, vandaar de optie.

Het hangt denk ik een beetje af van de omstandigheden. Een graad of -20 i.c.m. sneeuw zullen we hier in NL niet (meer) zien, dus vermoedelijk zal dat beetje warmte van led-koplampen voldoende zijn. Zou gauw er een dun laagje op zit, ben je uiteraard het haasje omdat de warmteoverdracht snel zal verminderen en dus sneeuw bij elke laag makkelijker blijft hangen.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd of wax (of enig andere soort anti-stick meuk) nog een significante invloed heeft bij de ophoping van sneeuw op led-koplampen.

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 20:08
geekeep schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:34:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Wie weet komen de koplampwissers weer standaard terug in allerlei maten en vormen. 8) Inderdaad is Volvo met zijn Scandinavische roots bekend met (hevige) sneeuwval, vandaar de optie.

Het hangt denk ik een beetje af van de omstandigheden. Een graad of -20 i.c.m. sneeuw zullen we hier in NL niet (meer) zien, dus vermoedelijk zal dat beetje warmte van led-koplampen voldoende zijn. Zou gauw er een dun laagje op zit, ben je uiteraard het haasje omdat de warmteoverdracht snel zal verminderen en dus sneeuw bij elke laag makkelijker blijft hangen.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd of wax (of enig andere soort anti-stick meuk) nog een significante invloed heeft bij de ophoping van sneeuw op led-koplampen.
Hiervoor had ik een Seat Leon (met winterpakket) en die had LED + koplampsproeiers. Nu heb ik een Octavia met LED en die heeft ook weer koplampsproeiers. Zit standaard op de Style Business.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
vanisher schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:08:
[...]

1.4TSI met 150pk is de kleinste. Gevoelsmatig is dat idd aan de kleine kant voor een best grote auto. Op dit moment rij ik in een Outlander PHEV die moet er in november uit.
Ik heb een poosje getwijfeld om voor een Ford F-150 te gaan ivm 'soepele' regelgeving mbt bijtelling.

Alleen voor de langere termijn (3 jaar en verder) is dit niet praktisch.

Een vervanger voor de Outlander qua ruimte vinden valt nog best tegen.

De shortlist op dit moment is:

VW Tiguan Allspace
Skoda Kodiaq

Wat ik verder heb bekeken

VW T-Roc
Volvo XC40 (hele mooie auto maar wat een premium prijs)
Skoda Karoq
Mazda CX-5 (mega compleet veel bang for the bucks.
Ik denk dat de Seat Ateca ook aan dit lijstje kan worden toegevoegd?

• JB

JB

Cédric roelt!

-Burner- schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Hiervoor had ik een Seat Leon (met winterpakket) en die had LED + koplampsproeiers. Nu heb ik een Octavia met LED en die heeft ook weer koplampsproeiers. Zit standaard op de Style Business.
Octavia met LED? Dan toch een allerlaatste model met die IMHO lelijke gesplitste koplamp?

Verder heb ik me altijd laten wijs maken dat het verplicht is bij een enkele lichtbron/bulb per koplamp. De LED op Seat/Audi bestaat uit meer bulbs. De VW/Skoda lijkt weer maar 1 bulb (LED of Xenon) te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door JB op 05-03-2018 17:33 ]

Mijn boefje is liev!

• vanisher
Daar ben ik zelf wat minder charmeert van. Puur smaak kwestie.

Komende zaterdag een proefrit in een Tiguan 1.4 150PK DGS. Ben heel benieuwd. Ik had vooraf niet verwacht dat ik bij VW uit zou komen eerlijk gezegd.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 18:50

amahusu

taking over the world!

Iemand ervaring met de Kia Optima SW? Heb van de leasemaatschappij een voorstel gekregen voor een executive uitvoering met 10k op de teller, maar zou dat de moeite waard zijn tov een nieuwe Talisman estate?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11 21:04
amahusu schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:24:
Iemand ervaring met de Kia Optima SW? Heb van de leasemaatschappij een voorstel gekregen voor een executive uitvoering met 10k op de teller, maar zou dat de moeite waard zijn tov een nieuwe Talisman estate?
Geen ervaring maar het is absoluut een betere auto , alleen al omdat hij in een ander segment gepositioneerd wordt door Kia _/-\o_

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Xenon heeft over het algemeen (in het verleden zelfs verplicht) koplampsproeiers. Bij LED koplampen is dit bijna bij elk merk een optie of onderdeel van een pakket (lichtpakket of winterpakket).

Vaak kan je dus wel aanhouden:
Xenon: koplampsproeiers
Full-led: koplampsproeiers als optie

[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 06-03-2018 00:48 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11

DarkSide

theres no place like ::1

MGSNK schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 00:21:
[...]

Geen ervaring maar het is absoluut een betere auto , alleen al omdat hij in een ander segment gepositioneerd wordt door Kia _/-\o_
De optima toch ook gewoon een D segmenter?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MGSNK
DarkSide schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:18:
[...]

De optima toch ook gewoon een D segmenter?
Ja, maar wel een die zich met de kwaliteit van de Duitsers wil meten.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• JB

JB

Cédric roelt!

http://www.knack.be/nieuw...rticle-normal-973139.html

Dat is de 1e fabrikant die in Europa stopt met diesel :)

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 06-03-2018 11:33 ]

Mijn boefje is liev!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 22:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat is dan ook wel een fabrikant die in Europa (en zeker in NL) nauwelijks diesel verkocht. Als het totaal nog bijna 50% is, gaat de rest echt niet zomaar stoppen. Honda en Mazda zie ik dit voorbeeld nog wel redelijk snel volgen. Mazda probeert benzine op de manier van diesel te laten werken, en Honda verkoopt ook niet zoveel diesel in Europa volgens mij (al komt de nieuwe Civic zeer binnenkort nog wel met een bijgepunte versie van de 1.6 diesel). De nieuwe CR-V komt er in eerste instantie ook niet met diesel, maar daar komt begin 2019 een hybride van.

• amahusu

amahusu

taking over the world!

MGSNK schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:59:
[...]

Ja, maar wel een die zich met de kwaliteit van de Duitsers wil meten.
Ik heb er even in gezeten en qua ruimte is het echt een monster. Ook qua opties krijg je ontzettend veel auto voor je geld, sowieso t.o.v. bijv. een audi A4 avant. Mijn eerste keus is een Talisman Estate, die is qua ruimte vergelijkbaar met de Optima, maar voor dezelfde aanschafwaarde en dus bijtelling krijg je een Renault die een stuk kaler is.

A.s. zaterdag toch maar een proefritje gepland, ik ben benieuwd :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 10:34
amahusu schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:24:
Ook geen ervaring maar wat een vette auto :D Vooral de GT (line) uitvoering.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11 13:34
Als ik de specs moet geloven dan is de optima phev met 205pk toch erg langzaam, 9.7s 0-100.
Waar kan het aan liggen? Volgens autoweek is het gewoon 7 traps automaat, dual clutch ook nog.
Kan toch niet zo langzaam zijn?

Life is too short to drive boring cars

• MGSNK
gergs schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:26:
Als ik de specs moet geloven dan is de optima phev met 205pk toch erg langzaam, 9.7s 0-100.
Waar kan het aan liggen? Volgens autoweek is het gewoon 7 traps automaat, dual clutch ook nog.
Wie een snelle Kia wil gaat voor een Stinger :7

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
gergs schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:26:
Het ding is leeg ruim 1700 kg he... Daarnaast is de benzinemotor maar 154pk met 189nm trekkracht. Het zal dus wel een op zuinigheid gebouwde motor zijn waardoor je hetzelfde effect krijgt als de Prius. Ondanks de aardige motorinhoud een matige prestatie.

UNOX: The worst operating system

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11 13:34
Ja dat zou dan wel zijn idd. De benzine motor zelf is maar 154pk. De normale 2.0 GT is wel in 7.6s naar de 100. Alhoewel met 245pk is ook niet erg rap te noemen.. Ach ja, idd, wil je een snelle Kia dan moet je bij de Stinger zijn. De v6 dan.

Life is too short to drive boring cars

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Voor wie binnenkort een Megane IV van plan is te nemen in de lease en benzine wil. Wacht nog heel even. Net een technicus van Renault Innovations gesproken in Genève. De nieuwe 1.3TCe (115,140,160pk) komt in april in de Mégane beschikbaar.

De 1.2TCe was al niet meer bestelbaar.

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 15:48
Ben benieuwd of mensen hier ervaring hebben met directlease. De site wordt vaak genoemd in deze forum, maar bijna altijd als vergelijkingsmateriaal en nooit daadwerkelijk als uiteindelijke keuze. Dus zijn er mensen die ervaring hebben met een lease auto van directlease? En hoe verhoudt dit bedrijf (qua voorwaarden) zich t.o.v. andere leasemaatschappijen?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 13:53

Griffin

Is mythical

HhK1907 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:55:
Ben benieuwd of mensen hier ervaring hebben met directlease. De site wordt vaak genoemd in deze forum, maar bijna altijd als vergelijkingsmateriaal en nooit daadwerkelijk als uiteindelijke keuze. Dus zijn er mensen die ervaring hebben met een lease auto van directlease? En hoe verhoudt dit bedrijf (qua voorwaarden) zich t.o.v. andere leasemaatschappijen?
Hier had ik ook eerste gekeken bij directlease voor de Octavia Combi, paste makkelijk in het budget etc. Toen met de Alphabet fleet agent gekeken (toen ik login kreeg) en toen viel het allemaal toch tegen. Kan dus zeggen dat directlease goedkoper is in lease bedrag, echter hoe het zit met andere voorwaarden etc kan ik je niet vertellen (mijn leidinggevende melde dat de voorwaarden van Alphabet wel een stuk beter zijn/waren dan BusinessLease als voorbeeld)

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Afgelopen weekend uitgebreid kunnen proefrijden in de Kia Optima SW. Het was een Executive uitvoering met alle mogelijke toeters en bellen. En ik moet zeggen dat de wagen me behoorlijk heeft verrast. Tijdens de orientatie voor een nieuwe auto in het D-segment kwam deze nooit echt naar voren omdat ie niet te kiezen was in de online calculator op directlease.nl en leaseplan.nl. Waarom weet ik niet, maar eigenlijk onbegrijpelijk.

Qua ruimte is doet ie niet onder voor de talisman of passat (die eerder op m'n shortlist stonden). De ruimte achterin is gigantisch en ook de kofferbak biedt meer dan genoeg ruimte voor een kinderwagen, wandelwagen en nog een zooi tassen/boodschappen.

Waar ik bij de Passat het hele nav/media gedeelte vies vond tegenvallen blinkt de Optima hierin echt uit. Retesnelle en intuitive bediening, Harman Kardon audio systeem, Apple Carplay, wireless charging voor mobiel, you name it en het zit er in. De afwerking en gebruikte materialen van het dashboard vond ik ook strakker eruitzien dan de Talisman.

Ook qua rijcomfort vond ik de Optima beter dan de Talisman en Passat. Ondanks z'n grootte is de 1.7 liter diesel motor vrij rap, waar ik de Talisman en Passat met soortgelijke motorinhoud tegen vond vallen. Hij stuurt alleen wel echt licht, dat verwachtte ik niet voor zo'n grote auto. De stoelen van de Talisman vond ik misschien iets te zacht zitten en die van de Passat iets te stug, dit zit er lekker tussenin plus dat je echt elke gedeelte van de stoel electrisch kan instellen (en die stand kan opslaan).

En last but not least vind ik em qua looks ook wel erg mooi en stoer ogen

Afbeeldingslocatie: https://voorraad.autowinters.nl/static-storage2/autodata/images/occasions-module/14/3996514_1.jpg?3612246731

Dus ik ben aangenaam verrast, zeker ook door het prijskaartje. Voor rond de 44k rijd je een auto met alle mogelijke technische snufjes, lederen bekleding, schuifbaar panorama dak etc. Ik heb voor de gein eens vergeleken wat me dat bij een Renault of VW zou kosten, dan zit je al gauw tegen de 50k.

Morgen maar eens mailen met de baas ;)

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:27
amahusu schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:49:
Afgelopen weekend uitgebreid kunnen proefrijden in de Kia Optima SW. Het was een Executive uitvoering met alle mogelijke toeters en bellen. En ik moet zeggen dat de wagen me behoorlijk heeft verrast. Tijdens de orientatie voor een nieuwe auto in het D-segment kwam deze nooit echt naar voren omdat ie niet te kiezen was in de online calculator op directlease.nl en leaseplan.nl. Waarom weet ik niet, maar eigenlijk onbegrijpelijk.

Qua ruimte is doet ie niet onder voor de talisman of passat (die eerder op m'n shortlist stonden). De ruimte achterin is gigantisch en ook de kofferbak biedt meer dan genoeg ruimte voor een kinderwagen, wandelwagen en nog een zooi tassen/boodschappen.

Waar ik bij de Passat het hele nav/media gedeelte vies vond tegenvallen blinkt de Optima hierin echt uit. Retesnelle en intuitive bediening, Harman Kardon audio systeem, Apple Carplay, wireless charging voor mobiel, you name it en het zit er in. De afwerking en gebruikte materialen van het dashboard vond ik ook strakker eruitzien dan de Talisman.

Ook qua rijcomfort vond ik de Optima beter dan de Talisman en Passat. Ondanks z'n grootte is de 1.7 liter diesel motor vrij rap, waar ik de Talisman en Passat met soortgelijke motorinhoud tegen vond vallen. Hij stuurt alleen wel echt licht, dat verwachtte ik niet voor zo'n grote auto. De stoelen van de Talisman vond ik misschien iets te zacht zitten en die van de Passat iets te stug, dit zit er lekker tussenin plus dat je echt elke gedeelte van de stoel electrisch kan instellen (en die stand kan opslaan).

En last but not least vind ik em qua looks ook wel erg mooi en stoer ogen

[afbeelding]

Dus ik ben aangenaam verrast, zeker ook door het prijskaartje. Voor rond de 44k rijd je een auto met alle mogelijke technische snufjes, lederen bekleding, schuifbaar panorama dak etc. Ik heb voor de gein eens vergeleken wat me dat bij een Renault of VW zou kosten, dan zit je al gauw tegen de 50k.

Morgen maar eens mailen met de baas ;)
Ik kan je geen ongelijk geven. Vindt het zelf ook een mooie en fijne wagen om te rijden. Ik heb er diverse keren een aantal weken mee in de VS gereden, lijken ook redelijk populair daar.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 22:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mooie wagen inderdaad die Optima. Volgens mij is de multimedia vergelijkbaar met die in de Picanto (maar waarschijnlijk wat uitgebreider en met betere speakers). Toen ik die mee had voor een paar dagen was ik daar ook erg door verrast. Zelfs zoveel dat ik de nieuwe Ceed en wellicht Niro in de gaten ga houden als ik volgend jaar weer een andere wagen mag zoeken. De Optima gaat met alle toeters en bellen iets buiten budget voor mij.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-11 06:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
dindr schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:04:
[...]

170 atmosferische pk’s met slechts 210Nm is qua beleving onvergelijkbaar met wat je tegenwoordig uit geblazen motoren kunt halen. Die 5-serie moest je ook nog eens tot tegen de redline dwingen om het vermogen eruit te halen. Kan me voorstellen dat hij bij normaal gebruik traag aanvoelde.

Als je nu bijvoorbeeld een Audi A4 neemt met de basismotor (1.4tsfi met 150pk/250Nm) is dat in 90% van de gevallen meer dan voldoende om vlot aan te voelen. Pas bij wat hogere snelheden op de snelweg merk je dat je met relatief weinig vermogen op pad bent.

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-11 09:22
Daniel schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:33:
[...]

170 atmosferische pk’s met slechts 210Nm is qua beleving onvergelijkbaar met wat je tegenwoordig uit geblazen motoren kunt halen. Die 5-serie moest je ook nog eens tot tegen de redline dwingen om het vermogen eruit te halen. Kan me voorstellen dat hij bij normaal gebruik traag aanvoelde.

Als je nu bijvoorbeeld een Audi A4 neemt met de basismotor (1.4tsfi met 150pk/250Nm) is dat in 90% van de gevallen meer dan voldoende om vlot aan te voelen. Pas bij wat hogere snelheden op de snelweg merk je dat je met relatief weinig vermogen op pad bent.
Inderdaad, 150 pk benzine vond ik zeker genoeg. Gisteren akkoord van mijn directeur gekregen om een A4 Avant 1.4 TFSI lease edition te bestellen :)

Weliswaar minder opties dan een Kia Optima, maar het belangrijkste zit er in. LED koplampen, MMI navigatie, sportstoelen (m.i. een must), 17 inch velgen, multi functioneel stuur, zeer goede carkit, S-tronic automaat, ski luik, elektrische achterklep. En dat voor 44k. Valt nog mee.

De talisman viel mij ook tegen. Veel verschillende materialen en niet allemaal mooie kwaliteit. Bediening van navigatie is ronduit onhandig. Verder wel een mooie wagen met veel opties standaard.

• Silversin
  • Laatst online: 18:19
Zag net de prijslijst voor nieuwe A-klasse. Duurder dan voorganger. Verder mis ik ook de 180 benzine motor.

• Requiem19
Silversin schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:20:
Zag net de prijslijst voor nieuwe A-klasse. Duurder dan voorganger. Verder mis ik ook de 180 benzine motor.
Linkje?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Dat van die motor was toch al bekend tijdens de release? Voorlopig maar 2x benzine en 1x diesel.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Silversin
Faddermakker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:32:
[...]

Dat van die motor was toch al bekend tijdens de release? Voorlopig maar 2x benzine en 1x diesel.
Diesels komen weer van Renault vermoed ik. Ben dan benieuwd wat de opvolger van 180 wordt.

• Rivanov
  • Nu online
Onze leasemaatschappij heeft even snel een grove offerte gemaakt voor de nieuwe A-Klasse.
Betreft de A200 o.b.v. 48 maanden / 35.000km per jaar (Winterbanden, vervangend vervoer etc.)

Inclusief AMG Line exterieur en Metallic Lak.
De offerte bevat verder geen opties aangezien dit initiatief vanuit de LM zelf kwam dus heb ook niks specifiek aangevraagd. ;)

Komt op € 948, 83 per maand incl. brandstofvoorschot. (€ 714,69 excl. brandstof)

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 14-03-2018 08:40 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:03
Rivanov schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:39:
Onze leasemaatschappij heeft even snel een grove offerte gemaakt voor de nieuwe A-Klasse.
Betreft de A200 o.b.v. 48 maanden / 35.000km per jaar (Winterbanden, vervangend vervoer etc.)

De offerte bevat verder geen opties aangezien dit initiatief vanuit de LM zelf kwam dus heb ook niks specifiek aangevraagd. ;)

Komt op € 948, 83 per maand incl. brandstofvoorschot. (€ 714,69 excl. brandstof)
Das een prima prijs voor een mooie auto. Wel krap in de kilometers maar goed geen idee wat je dagelijks rijdt natuurlijk ;)

*sowieso

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 11:32
Kleurkeuze is ook een beetje karig. Bij metallic heb je de keuze uit wit, zwart, zilver en grijs :X

• Silversin
Rivanov schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:39:

Weet niet of je daar heel blij van wordt. Geen opties, en rij je AMG line met halogeenlampen. Led lampen zit in AMG pakket, nice.

Zag net dat de launch edition niet slecht is qua opties.

• Rivanov
  • Nu online
DonJunior schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:41:
[...]

Das een prima prijs voor een mooie auto. Wel krap in de kilometers maar goed geen idee wat je dagelijks rijdt natuurlijk ;)
Ik rij rond de 43.000km/j maar bij mij op het werk wordt 48 maanden / 35.000km als norm gehanteerd bij het berekenen van leasetarief. Omdat ik ook collega's heb die veel minder rijden.
Silversin schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:49:
[...]
Weet niet of je daar heel blij van wordt. Geen opties, en rij je AMG line met halogeenlampen. Led lampen zit in AMG pakket, nice.

Zag net dat de launch edition niet slecht is qua opties.
Dit zou ook niet mijn uitvoering zijn. ;)
Dit is puur een grove indicatie vanuit de LM zelf.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pegasus schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:05:
[...]

Inderdaad, 150 pk benzine vond ik zeker genoeg. Gisteren akkoord van mijn directeur gekregen om een A4 Avant 1.4 TFSI lease edition te bestellen :)

Weliswaar minder opties dan een Kia Optima, maar het belangrijkste zit er in. LED koplampen, MMI navigatie, sportstoelen (m.i. een must), 17 inch velgen, multi functioneel stuur, zeer goede carkit, S-tronic automaat, ski luik, elektrische achterklep. En dat voor 44k. Valt nog mee.
Geen virtual cockpit of assistentie systemen? En welke kleur? Ik kom snel boven de 50k uit.

En dan is de nieuwe v60 ook wel een mogelijkheid. Vol met assistentie systemen en extra comfort.

• woutur
  • Laatst online: 19:44

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de geinteresseerden: ik heb eindelijk mijn Alfa Romeo Giulia opgehaald. Ondertussen heb ik er zo'n 600 kilometer mee gereden. Ik heb mijn ouders vervoerd en vriendin en kind. Foto's heb ik net even op de parkeerplaats geschoten met een crappy telefoon :)

Interieur
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/interieur.jpg
Prachtig! Ik heb de auto besteld met het Luxury Pack waardoor ik lederen bekleding afgewerkt met walnoothout heb. Ook het dashboard is met leder afgewerkt. De ruimte valt na de Skoda wel tegen. Op de achterbank is echt beduidend minder plek. Dat wist ik vantevoren. De stoelen zijn goed instelbaar en voor de kleinere mens onder ons: hij schuift bij het openen van het portier naar achteren zodat je makkelijker kan uitstappen. Het mediasysteem werd vaak afgekraakt maar ik vind het fijn werken. Een draaiknop ipv touchscreen werkt nu eenmaal ontspannender. De menu's zijn redelijk logisch, er zijn shotcuts en het kaartmateriaal komt bij TomTom vandaan. Het standaard geluidssysteem is best OK. Wil je iets meer, dan zou ik voor het Premium audio systeem gaan omdat je dan in ieder geval een subwoofer erbij krijgt met een aparte versterker. Kan je altijd nog helemaal los gaan op custom upgrades. Airco werkt prima. De stoelverwarming mag wat sneller en warmer wat mij betreft. Vanochtend de stuurverwarming (ja, echt!) eens geprobeerd. Die warmde snel op. De achterbak is niet erg groot. Tja, ik kom dan ook bij het Octavia ruimtewonder vandaan. Opbergvakken voor zonnebrillen, telefoons en flessen is karig. Positief is de hele inrichting met comfortabele fijne stoelen, de armleuning, hoeveer je het stuur naar je toe kan trekken, de ambiance verlichting en nog veel meer.

Exterieur
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/voorkant.jpg
Geweldig, hier ga ik vier jaar lang elke keer met een glimlach instappen. Fraaie lijnen in een mooie kleur (blauw mettalic). Ik heb er Lusso 18 inch velgen onder zitten die er erg mooi uitzien. Dubbele uitlaatpijp laat de auto er wat sportiever uitzien en ze worden ook allebei gebruikt (geen fake meuk dus). Over de dagrijverlichting ben ik wat minder positief. Twee korte streepjes aan de binnenkant van de lichten vind ik een beetje iel staan. Die hadden van mij gewoon naar de buitenkant doorgetrokken mogen worden.

Rijden en rijgedrag
Voor elk wat wils met de D.N.A. knop. Van rijden met je vriendin en kind in de A stand tot lekker fel met de D stand. De gasrespons, stugheid stuurinrichting en op/neerschakelmomenten worden in deze standen beïnvloed. Erg prettig voor passagiers is de A stand. Hierdoor trek je niet zo snel op, maakt de motor niet veel lawaai en is het reiscomfort voor hen echt prettig. Bij het stoplicht is het wel sloom optrekken :)

De auto stuurt scherp en licht. Van eerder windgeruis wat ik tijdens de proefrit erg waarnam is weinig meer over. Ook het 18 inch lichtmetaal maakt niet veel geluid met winterbanden eronder. Ik heb de auto besteld met adaptive cruise control en dat is voor iemand die dat nog nooit gebruikt heeft een verademing. De auto remt mooi geleidelijk af op je voorganger en geeft (wat laat) weer gas als je er langsgaat. In de file trekt ie mooi door tot aan de volgende auto en stopt als nodig. Ik moest soms wel een keer het pedaal weer aanraken om de auto weer in gang te brengen als hij langer dan 5 seconden had stilgestaan. De motor is vrij stil maar je hoort em wel als je flink gas geeft. Da's niet erg. Ik heb het idee dat de auto niet heel vlot is maar dat komt door de versnellingsbak. Deze schakelt zo snel en vloeiend dat je niet zo goed doorhebt dat je continue accelereert. De auto gaat in een 7 seconden naar de 100 en dat is toch echt niet traag te noemen. Ik moet nog voor de eerste keer tanken dus over het verbruik kan ik niet veel vertellen.

Tips
• Ik heb de auto zonder het Driver Assistance pakket genomen. Daar zaten onder andere dimmende binnen en buitenspiegels in, parkeersensoren voor en achter met een camera en blind spot monitoring in. Mijn vriendin vond dat erg jammer. Is ook niet tot slecht los te bestellen. Moet in een duur pakket.
• Het Sportivo pakket is erg fijn met goede stoelen voor mensen zonder kinderen (geperforeerd leder, daar gaat vuil in zitten).
• Bij lichte bekleding kun je beter meteen zwarte automatten bestellen :)
• Neem premium (niet HK) geluid als je van plan bent de audio later uit te breiden.
• Mail je leasemaatschappij met een offerte ipv online tool. Kan zoveel geld schelen dat een auto wél in één keer binnen je budget valt.

Conclusie
In de versie waarin ik de auto besteld heb, kan hij zich prima meten met de 3-serie, A-4 of C-Klasse. Er zijn wat kleinigheden maar de auto is wat mij betreft verder fantastisch. Ik heb me in dit verhaal vooral gefocussed op dingen die ik niet zo fijn vond zodat potentiele leasers daar op kunnen letten. Vergis je niet: ik heb nog nooit zo'n luxe, mooie, uitzonderlijk fijne auto gereden. Snel, mooi en lichtvoetig. Precies zoals je een Italiaanse vrouw ook zou willen :) Ben je in de markt in dit segment? Ga em proefrijden, lease em en verfraai de Nederlandse snelwegen!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Goede keuze, zelf rijd ik in een full option CLA shooting brake maar de Giulia komt er sowieso binnen. Op dit moment de mooiste c-segmenter die er is, zonder concurrentie! Niet voor niets dat deze auto de nurbugring heeft verslonden ook.

Consultant - Autogek

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

matthewk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:52:
Goede keuze, zelf rijd ik in een full option CLA shooting brake maar de Giulia komt er sowieso binnen. Op dit moment de mooiste c-segmenter die er is, zonder concurrentie! Niet voor niets dat deze auto de nurbugring heeft verslonden ook.
De Gulia is een D-segmenter, en daarmee de concurrent voor de C Klasse, 3 Serie, A4, Passat, Mazda 6, Superb, S60, Mondeo, Insignia en Optima ;)

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-03-2018 14:55 ]

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:53:
[...]

De Gulia is een D-segmenter, en daarmee de concurrent voor de C Klasse, 3 Serie, A4, Passat, Mazda 6, Superb, S60, Mondeo, Insignia en Optima ;)
Grappig, hier in het systeem staan ze allemaal onder c-segment. De CLA en golf zijn hier b-segmenters.

[ Voor 5% gewijzigd door matthewk op 14-03-2018 15:33 ]

Consultant - Autogek

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

matthewk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:19:
[...]

Grappig, hier in het systeem staan ze allemaal onder c-segment.
Systeemfoutje dan, want c-segment is bijvoorbeeld: Golf, Giulietta, Astra, Octavia, Mazda 3, CLA, A3, A Klasse, V40 etc.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
matthewk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:19:
[...]

Grappig, hier in het systeem staan ze allemaal onder c-segment. De CLA en golf zijn hier b-segmenters.
Jullie systeem zal wel geen segment bedoelen, maar lease klasses die jullie bedrijf hanteren. De meeste bedrijven leasen geen kleinere auto dan een Polo, dus dan is dat de kleinste categorie A.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Ik mag ook weer kiezen. Van 14% Auris naar iets groters, dus duurder en 21%. Even slikken, maar feit blijft dat je een mooie nieuwe auto zonder rompslomp kan rijden voor een overzichtelijk maandbedrag.

Ik heb een shortlist gemaakt, maar krijg graag aanvullingen of opmerkingen.

Situatie: opgroeiend gezin, 3 dochters die over 4 jaar allemaal tieners zijn. Elk jaar kamperen met eigen grote tent en veel spullen. Snel last van de rug, liefst enigszins rechtop / hoger zitten. Eisen van de zaak qua co2
Benzine <= 125, bij <= 115 korting op de eigen bijdrage (circa 15 euro netto)
of Diesel <= 105, korting bij <= 100.
leasebedrag ckrca 1000, gebaseerd op 45k 48 maand, inclusief brandstof, verzekering en winterbanden. Daarnaast als eis airco en navigatie, maar dat is tegenwoordig bijna altijd standaard.

Ze hanteren een preferred merken lijstje, maar daar is van af te wijken met argumenten.

Eigen eisen:
Automaat
Ruim
goed verstelbare stoelen

wensen:
catalogus prijs liefst < 40k ivm bijtelling
panoramisch dak
7 Zits voorkeur ivm extra personen mee kunnen nemen op kortere afstanden
keyless entry/ start
liefst niet te suf en nog enige wegligging.

Shortlist door mezelf:

Renault Grand Scenic DCI 110 Bose uitvoering. Voordelen: rijk uitgerust. Nadelen: totaalprijs aan de hoge kant, en ik heb 1 proefrit gemaakt die me nog niet heeft overtuigd.

Peugeot 5008 Allure eat 130 met upgrade stoelen en dakraam. Voordelen: rijd prima, erg ruim en ook heel fraai uiterlijk en innerlijk. Nadelen: duur.

Citroën Grand C4 Picasso business eat 130 met ambiance hype grey en panoramisch dak. Voordelen: zelfde motor als de Peugeot maar minder co2 en hogere topsnelheid. Goedkoopste van de 3 .et ongeveer zelfde ruimte
Nadelen: minder hip dan de Peugeot, niet overtuigd van gecentreerd dashboard.

Touran heb ik met een scheef oog naar gekeken, maar die wordt snel duur als je opties aanvinkt. Door de CO2 eisen vallen er best veel grotere auto's af, mede door mijn eigen eis van automaat.

Zijn er wellicht mensen die recent een soortgelijke zoektocht hebben gedaan en nog andere opties aanraden?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11 14:59
Skoda kodiaq?

• jurjen_g
Valt af vanwege de CO2 eis. Wel mooie auto, heb er al een keer ingezeten.

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-11 09:22
BlauweFles schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:20:
[...]

Geen virtual cockpit of assistentie systemen? En welke kleur? Ik kom snel boven de 50k uit.

En dan is de nieuwe v60 ook wel een mogelijkheid. Vol met assistentie systemen en extra comfort.
Er zit standaard wel pre sense op, verder niet. Ook niet echt nodig vind ik. Kleur is uni zwart, geen meerprijs. En ook geen VC, is leuk maar niet nodig. Tussen de duidelijke analoge klokken zit een heel mooi kleuren schermpje, dat veel nuttige info toont en ook handig is voor bedienen van telefoon, digitale tacho etc.

Wij mogen alleen VAG leasen, geen idee waarom, en is niet mijn keuze.

Verwijderd

jurjen_g schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:57:
[...]

Valt af vanwege de CO2 eis. Wel mooie auto, heb er al een keer ingezeten.
Kia Carens, Opel Zafira, Fiat 500L Wagon?

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Wat zijn jullie ervaringen met een elektrische leaseauto van de werkgever icm zonnepanelen?

Als je van de werkgever/leasemaatschappij 19ct per kWh uur krijgt is het altijd gunstiger om je auto thuis op te laden, mits meer opwekt dan je eigen huishoudelijke gebruik. Anders vang je er maar 7ct voor de extra opgewekte stroom, en na 2020 is het misschien nog minder.

Als voorbeeld:

Ik wek 7000kwh uur op per jaar
Huishoudelijk verbruik is 5000kwh

Ik hou 2000kwh uur over. Tm 2020 kan ik dit salderen à 7ct per kWh. Dus een teruggave van €140,-

Verbruik e-golf is 12,7kwh per 100km. Ik rij zon 25.000 km per jaar en ga er maar even vanuit dat ik 1/3 thuis oplaad. Dus (8333km / 100) * 12,7 = 1058kwh

Voor thuis opladen ontvang ik via de werkgever 0,19ct per kWh. Dus €201,- voor 1058kwh.

De kWh uur gaan van het thuisgebruik af, het salderen is dus minder: 2000kwh - 1058kwh = 942kwh à 7ct is €65,-

Klopt deze theorie?

Edit:

Is een e-golf haalbaar voor een budget van €750,- incl brandstof, winterbanden en range van 25k?

[ Voor 6% gewijzigd door rspoe op 14-03-2018 22:48 ]

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:40
e-Golf is duurder dan de 750 inclusief brandstof. Ik had al moeite om een standaard C klasse te configureren met 850 budget. Weliswaar wel 35k km per jaar ipv 25k.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:40
rspoe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:41:
Wat zijn jullie ervaringen met een elektrische leaseauto van de werkgever icm zonnepanelen?

Als je van de werkgever/leasemaatschappij 19ct per kWh uur krijgt is het altijd gunstiger om je auto thuis op te laden, mits meer opwekt dan je eigen huishoudelijke gebruik. Anders vang je er maar 7ct voor de extra opgewekte stroom, en na 2020 is het misschien nog minder.

Als voorbeeld:

Ik wek 7000kwh uur op per jaar
Huishoudelijk verbruik is 5000kwh

Ik hou 2000kwh uur over. Tm 2020 kan ik dit salderen à 7ct per kWh. Dus een teruggave van €140,-

Verbruik e-golf is 12,7kwh per 100km. Ik rij zon 25.000 km per jaar en ga er maar even vanuit dat ik 1/3 thuis oplaad. Dus (8333km / 100) * 12,7 = 1058kwh

Voor thuis opladen ontvang ik via de werkgever 0,19ct per kWh. Dus €201,- voor 1058kwh.

De kWh uur gaan van het thuisgebruik af, het salderen is dus minder: 2000kwh - 1058kwh = 942kwh à 7ct is €65,-

Klopt deze theorie?

Edit:

Is een e-golf haalbaar voor een budget van €750,- incl brandstof, winterbanden en range van 25k?
Ik denk dat die 12,7 kwh / 100 km enorm optimistisch is. Uit ervaring weet ik dat je met een Golf GTE een krappe 35 km kan rijden (fabrieksopgave is 50km.. Stasdverkeer gaat eerder richting de 25 km met batterij van 8 kwh. Gemakshalve ga ik er vanuit dat dit verlies in rendement ook toepasbaar is op de e-golf.

Ik denk dat als je de fabrieksopgave x 2 doet dat je dan meer in de richting zit :)

dus dan maak je 3 scenario's:

- Fabrieksopgave
- Fabrieksopgave x 1,5
- Fabrieksopgave x 2

Bekekent in jouw geval dus een positief voordeel. Stel dat je idd 2000 Kwh over hebt per jaar, dan kan je die wellicht wel volledig benutten met je e-Golf en dus 19/20 cent de Kwh terugkrijgen, ipv de 6 cent die je mer salderen zou vangen.

[ Voor 4% gewijzigd door paul-s83 op 14-03-2018 23:39 ]

• jurjen_g
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:40:
[...]

Kia Carens, Opel Zafira, Fiat 500L Wagon?
De eerste 2 ook teveel CO2, de Fiat lijkt me kleiner dan mijn huidige Auris, maar ik zal er eens naar kijken.

• spacer
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Geweldige auto woutur. Zelf heb ik mijn Giulia nu 3 weken en alweer 1600km gereden. Ik heb wel het driver assistance pack met al die snufjes en premium audio maar dan weer niet het luxury pack. Ik zal kijken dat ook een uitgebreide reactie plaats met mijn bevindingen.
Veel rijplezier! :)

[ Voor 6% gewijzigd door spacer op 15-03-2018 12:03 ]

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 15:41
Even een kleine post van mijn Fiësta die maandag geleverd is; excuses voor de crappy telefoonfoto's
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/Hc0deit.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/Hc0dwTJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/Hc0dMmZ.jpg

Het is echt een heerlijke auto om in te rijden.Je merkt wel dat je in een B-segmenter zit maar de afwerking in Vignale-trim is uitmuntend. Het audiosysteem van B&O is ook zeer goed te noemen en een welkome toevoeging.

Ik heb er nu zo'n 600km op staan en die heb ik met veel plezier gereden. Het enige waar ik als privégebruiker wat tegenop zou zien is het verbruik in combinatie met de automaat. Over de eerste 600 km 1:12 is niet echt zuinig te noemen. De automaat zelf is overigens wel weer heel erg fijn.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

KevinK92 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:18:
Even een kleine post van mijn Fiësta die maandag geleverd is; excuses voor de crappy telefoonfoto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is echt een heerlijke auto om in te rijden.Je merkt wel dat je in een B-segmenter zit maar de afwerking in Vignale-trim is uitmuntend. Het audiosysteem van B&O is ook zeer goed te noemen en een welkome toevoeging.

Ik heb er nu zo'n 600km op staan en die heb ik met veel plezier gereden. Het enige waar ik als privégebruiker wat tegenop zou zien is het verbruik in combinatie met de automaat. Over de eerste 600 km 1:12 is niet echt zuinig te noemen. De automaat zelf is overigens wel weer heel erg fijn.
Fraaie auto! Alleen zou ik dat Vignale op de achterzijde eraf laten halen ;)

En 1 op 12, zelfs mijn 1 maand oude Passat 1.4TSI DSG is zuiniger :o

www.google.nl

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11 05:05
MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:09:
En 1 op 12, zelfs mijn 1 maand oude Passat 1.4TSI DSG is zuiniger :o
Een Fiat Ritmo uit 1981 ook ;w

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KevinK92 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie bak die nieuwe Fiesta. Is het Sync systeem nu ook wat beter? Want dat was in de vorige generatie echt een ramp.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• JB

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Mooie bak die nieuwe Fiesta. Is het Sync systeem nu ook wat beter? Want dat was in de vorige generatie echt een ramp.
Verklaar je nader?

Mijn boefje is liev!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het scherm was bagger klein, apps zouden ooit worden uitgerold maar werden dat niet. Audio was niet fantastisch, systeem had bugs all over the place... Is vrij algemeen bekend over Sync 2 in de vorige Fiesta.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 15:41
DennusB schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Sync heb ik nog niet echt gebruikt, anders dan het aansluiten van m'n telefoon op de bluetooth. Dit weekend ga ik me wat meer verdiepen in het systeem.

Het scherm (ik heb de grootste) is echt een verademing. Ik zou wel de nachtmodus permanent activeren; de dagmodus lijkt echt uit 1980 te komen qua design. Het geluid is ook - zoals ik al aangaf - erg goed, maar dat komt door de upgrade naar B&O

• loewie1984
Update, nog meer mensen in de markt voor een XC40?
Eerste indicatie lease was 902 op basis van 5 jaar en 30k per jaar. Catalogus 61k

Moet nog wat aan gesleuteld worden.

discogs

Pagina: 1 ... 15 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.