Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
RomeoJ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:02:
[...]

Inderdaad. Mijn vorige werkgever had ook een restrictie op uitstoot en enkel een A, B of C-label auto was toegestaan.

De directeur reed zelf een BMW M550d...

Heb dit ook wel aangekaart omdat dit echt wel te belachelijk voor woorden was. Uiteindelijk weinig meer mee gedaan omdat het uiteindelijk alleen maar tegen je gaat werken ;)
In verhouding tot de afmetingen en het vermogen is dat een relatief zuinige auto. Rijdt 1:12. In een peer group waarin sommige auto’s 1:6 of 1:8 rijden :)

Eigenlijk is de fuel efficiency van de baas niet het probleem maar het verschil met de behandeling van gewone werknemers. Als iedereen een Focus ST of een C350e kon leasen, zouden mensen niet gauw klagen over de “M van de baas”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
@gebruikershaes Wat is je norm ook alweer? mss een renault talisman nog een optie (als je niet van d-segment naar c-segment wilt). Maar ik ben met je eens, heel veel regelingen zijn niet meer leuk voor werknemers. Zo is het bijv de budget bij mijn werkgever gelijk gebleven de laatste 5 jaar. En iemand die een dikke audi A4 kon kiezen met alle optie is nu blij moet zijn met een vol optie A3 of minder dikke A4.

@Vorkie Mag je bijv ook een Arteon kiezen? Of alleen van het lijstje die je heb gepost?
Vul anders de template op eerste pagina, dan kan iedereen beter meedenken denk ik.
Als ik uit dat lijstje moet kiezen dan zou ik liever een dikke insignia rijden ipv een kale merc.
Ook vind ik vlot rijden belangrijk, dus liever een 150pk golf dan een 102pk b klasse bijvoorbeeld.
Insignia is best ruim trouwens omdat ie in principe een hatchback is, je heb dus echt een grote opening achterin. Aan andere kant, bij de merc hebben ze aantal acties omdat aantal modellen vervangen gaat worden. Wie weet kan je nog een oude model c-klasse met wat opties voor zelfde bedrag als een insignia. Dan zou ik wel voor de merc gaan.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:57
@gergs
Ja talisman zou net kunnen maar is eigenlijk met wat opties niet eens veel goedkoper dan een passat highline 1.4 tsi. Ergens tussen 300 en 350 per maand aangezien ik dan over m'n budget ga. Ik wil het liefst onder de 300 blijven, maar denk niet dat dat mogelijk is met mijn eisen. Zie hieronder voor details.
Leasebudget:
520 benzine
630 diesel
Kilometrage per jaar:
35000
Contractduur:
3 tot 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Nee
Overige afhankelijkheden:
120g Co2 voor benzine
100g Co2 voor diesel
Specifieke wensen:
Liefst een duitse D segmenter of een C estate/sedan
Geen Franse merken behalve Renault
Liefst geen Aziatische merken
Mogelijke keuze:
Renault megane estate GT line
Nissan Leaf, want krijg 200 euro toe bovenop m'n loon om dat ding te rijden :D
Passat highline (iets te duur)
Nieuwe A3 of A4 gtron, maar die komt in oktober (krijg korting op deze vanwege lage Co2 uitstoot)
Afzien van auto en privé auto blijven rijden

Denk dat get voorlopig afzien van auto wordt en ik wacht op de gtrons. Of nieuwe 60kw leaf die is aangekondigd.

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 07-06-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wel vreemd dat je norm contractduur variabel is, dan kan je met een 5 jaars norm meer auto voor het leasebedrag krijgen, tenzij je liefst iedere 3 jaar een andere auto rijdt.

Wij hebben ook contracten van 5 jaar maar dan met 30.000 km per jaar, maar doordat ik meer rijd dan deze norm, komt het er eigenlijk altijd op neer dat ik zo'n 3 jaar met de auto doe vanwege een harde limiet op kilometers.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Is het 3 jaar of 5 jaar als norm? Lijkt me raar dat het variabel is, vaak heb je dan een norm, maar zoals bij RomeoJ hierboven aangaf, op moment dat kilometer tegen de limiet is (zo'n 160,000km voor benzine geloof ik) dan moet je ander auto zoeken.

Als ik op 3 jaar zet, en 35000km, dan heb je met 520 benzine echt heel weinig keuze.
Zelf c-segment wordt lastig. Ik krijg bijvoorbeeld de kaalste A3 niet eens binnen de budget.
Golf 1.0tsi comfortline past net wel.

Wat is je max wat betreft over budget gaan (eigen bijdrage), is het die 300 die je hierboven noemde?
Heb je ook eisen bijv automaat, of juist zoveel mogelijk pk, of zoveel mogelijk opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:08:
[...]

Wat is het alternatief voor de Tesla?
Tesla S 75D is erg leuke auto, maar gezien de afstanden en niet alleen in NL ben ik persoonlijk nog niet overtuigd van de keuze voor EV.

Alternatief is MB A200 Launch Edition. Getwijfeld over de AMG line, maar wordt de Progressive. Dan kan ik de Multicontourstoelen kiezen. Dezer gaat binnen kort in bestelling. Alleen is het rijassistentiepakket nog niet leverbaar. Dit komt over paar maanden. Waarschijnlijk komt de auto dan pas in januari ;-)

Na genoeg alle opties op het panorama dak na. Dit was voor ons niet echt nodig.

[ Voor 244% gewijzigd door Daan_ op 08-06-2018 17:11 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
Momenteel rijd ik tijdelijk een Opel Astra SportsTourer uit 2017, deze auto heeft me positief verrast. Rijdt erg prettig, (diesel) blok rijdt erg soepel en het infotainment systeem werkt erg prettig. (carplay werkt ook erg fijn)

Kon elk moment de inloggegevens krijgen om zelf een auto te gaan bestellen maar ben net gebeld door onze wagenpark beheerder met de vraag of ik een 308SW wil overnemen van een (inmiddels ex) collega. Gezien de 14% bijtelling hier maar ja op gezegd, scheelt toch aardig wat in de maandelijkse kosten :)

Regelmatig met collega's meegereden en volgens mij een prima auto, hoewel ik dat zelf nog moet ondervinden. Wellicht wat krap op de achterbank met de kinderen maar dat is in de Astra niet anders.

Ben wel bang dat ik de carplay ga missen, inmiddels aardig gewend aan Spotify in de auto :)

[ Voor 6% gewijzigd door kever678 op 08-06-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kever678 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:02:
Momenteel rijd ik tijdelijk een Opel Astra SportsTourer uit 2017, deze auto heeft me positief verrast. Rijdt erg prettig, (diesel) blok rijdt erg soepel en het infotainment systeem werkt erg prettig. (carplay werkt ook erg fijn)

Kon elk moment de inloggegevens krijgen om zelf een auto te gaan bestellen maar ben net gebeld door onze wagenpark beheerder met de vraag of ik een 308SW wil overnemen van een (inmiddels ex) collega. Gezien de 14% bijtelling hier maar ja op gezegd, scheelt toch aardig wat in de maandelijkse kosten :)

Regelmatig met collega's meegereden en volgens mij een prima auto, hoewel ik dat zelf nog moet ondervinden. Wellicht wat krap op de achterbank met de kinderen maar dat is in de Astra niet anders.

Ben wel bang dat ik de carplay ga missen, inmiddels aardig gewend aan Spotify in de auto :)
Qua bijtelling zeker leuk. Maar ik vind het wel een achteruitgang qua auto.
Beide in het verleden wel eens mee gereden en ik schaal de Opel echt een stuk(je) hoger in.

Ligt wel beetje aan de uitvoering natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Opel standaard uitvoering, alleen parkeersensoren en infotainment / carplay. (geen climate control..)
Peugeot de 'Blue Lse Execut. Pack 1.6 BlueHDi 120' met leren bekleding. Welke opties het exact zijn ga ik zien als hij hier staat :)

Zelden zulke irritante parkeersensoren tegengekomen als op de Opel trouwens... en eindelijk weer climate control. (ongelofelijk dat zoiets ontbreekt op een praktisch nieuwe auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kever678 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:00:
Opel standaard uitvoering, alleen parkeersensoren en infotainment / carplay. (geen climate control..)
Peugeot de 'Blue Lse Execut. Pack 1.6 BlueHDi 120' met leren bekleding. Welke opties het exact zijn ga ik zien als hij hier staat :)

Zelden zulke irritante parkeersensoren tegengekomen als op de Opel trouwens... en eindelijk weer climate control. (ongelofelijk dat zoiets ontbreekt op een praktisch nieuwe auto)
Qua uitrusting dan zeker een vooruitgang.
Qua rijden naar mijn mening niet. Maar dat is relatief en persoonlijk!

Veel plezier ermee! Je kunt in ieder geval snel rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een half jaar 308 gereden en rij nu half jaar Golf. Met de Astra geen ervaring maar de 308 wint het wat mij betreft op vrijwel alle fronten (muv Navi) van de Golf wat de zogenaamde benchmark zou moeten zijn. Ik vond de 308 iig een heerlijke auto en tegen 14% bijtelling een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier ook maar even posten, aangezien ik hier ook mensen heb lopen vervelen in mijn zoektocht.

Deze is van de week tot een einde gekomen en de auto is besteld;

Seat Ateca 1.5 DSG
FR Business Intense model in Rodium Grey.

extra optie:
Virtual Cockpit.

Leverdatum:
Medio november.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:50
Mad-Matt schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:45:
Hier ook maar even posten, aangezien ik hier ook mensen heb lopen vervelen in mijn zoektocht.

Deze is van de week tot een einde gekomen en de auto is besteld;

Seat Ateca 1.5 DSG
FR Business Intense model in Rodium Grey.

extra optie:
Virtual Cockpit.

Leverdatum:
Medio november.
Flinke levertijd. Moet je nog gaan oppassen dat ie straks wel in 2018 nog geleverd mag worden.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat Arval halverwege november al geen auto's meer op kenteken zet. Wellicht doen andere maatschappijen ook zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:44:
Ik heb een half jaar 308 gereden en rij nu half jaar Golf. Met de Astra geen ervaring maar de 308 wint het wat mij betreft op vrijwel alle fronten (muv Navi) van de Golf wat de zogenaamde benchmark zou moeten zijn. Ik vond de 308 iig een heerlijke auto en tegen 14% bijtelling een no brainer.
Kan ik niet met je eens zijn. Maar dat mag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:39:
[...]
Veel plezier ermee! Je kunt in ieder geval snel rijden!
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:44:
De Astra ging sowieso weg, dat was een tijdelijke auto. Kon anders een nieuwe bestellen en zou waarschijnlijk een Skoda Octavia zijn geworden... huidige model vind ik erg mooi.

Welke auto en configuratie ik ook pak: het compenseert de 14% bijtelling niet.. vandaar maar akkoord gegeven. Wil best 'iets' inleveren voor die besparing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

VidaR-9 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:01:
[...]

Flinke levertijd. Moet je nog gaan oppassen dat ie straks wel in 2018 nog geleverd mag worden.
Klopt, maar heb van alle partijen de garantie dat ik voor eind van het jaar rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Klopt, maar heb van alle partijen de garantie dat ik voor eind van het jaar rij.
Heb je ook zwart op wit staan wat je krijgt ter compensatie mocht het toch niet in 2018 afgeleverd worden? Beloften zijn leuk, maar als er geen consequentie aanhangt betekend het weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:54:
[...]

Heb je ook zwart op wit staan wat je krijgt ter compensatie mocht het toch niet in 2018 afgeleverd worden? Beloften zijn leuk, maar als er geen consequentie aanhangt betekend het weinig.
Levering-garantie heb ik niet op papier, echter ze zijn er heilig van overtuigd dat het november wordt.
Wel heb ik zwart op wit een prijsgarantie, dus mocht het onverhoopt toch in 2019 worden wordt alles door de bedrijven gecompenseerd waardoor ik er geen financiële nadelen aan overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:57
gergs schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:22:
Is het 3 jaar of 5 jaar als norm? Lijkt me raar dat het variabel is, vaak heb je dan een norm, maar zoals bij RomeoJ hierboven aangaf, op moment dat kilometer tegen de limiet is (zo'n 160,000km voor benzine geloof ik) dan moet je ander auto zoeken.

Als ik op 3 jaar zet, en 35000km, dan heb je met 520 benzine echt heel weinig keuze.
Zelf c-segment wordt lastig. Ik krijg bijvoorbeeld de kaalste A3 niet eens binnen de budget.
Golf 1.0tsi comfortline past net wel.

Wat is je max wat betreft over budget gaan (eigen bijdrage), is het die 300 die je hierboven noemde?
Heb je ook eisen bijv automaat, of juist zoveel mogelijk pk, of zoveel mogelijk opties?
Klopt, het is eigelijk 5 jaar maar we kunnen ervoor kiezen om 3, 4 of 5 jaar een contract aan te gaan. Verschil is ongeveer 30 euro per maand in leaseprijs tussen 3 of 5 jaar. Of idd als je 150k bereikt voor benzine en 180k voor diesel.

Ik mag zoveel over budget gaan als ik wil zolang de fiscale waarde van de auto niet meer dan 50k is.
Die 300 euro is wat ik aan maandlasten max zou willen hebben. Dus inc. bijtelling.

Als ik voor 3 jaar een 1.5tsi Golf Highline business R DSG kom ik op maandlasten van 328 euro. Waarbij ik 118 euro over budget ga. Dit doe ik op onze bedrijfspagina van alphabet.

Dus als ik 5 jaar selecteer dan kom ik op 297 euro aan maandlasten en voor 3 jaar 328 euro.

Een golf zou dus ook nog kunnen. En ja liefst een automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
Ik mag van mijzelf ook weer een nieuwe leaseauto uitzoeken. En dan komt het dilemma.

Budget bepaal ik zelf want eigen BV. Zit natuurlijk wel een max aan. Liefst zou ik een Volvo XC90 leasen maar rationeel gezien wordt dat gewoon te duur.

Er is in principe maar een echte eis en dan is 6 zitplaatsen. Dit ivm met 3 kids in leeftijd 6-9 jaar en 4e in de maak.

En dan komt het. Keuzes keuzes keuzes. Heb nu een shortlist gemaakt maar blijft een erg lastige.

Shortlist:
- Renault Grand Scenic
- Renault Espace
- Peugeot 5008
- Ford S Max

Voor iedere auto is wel iets te zeggen. Al is verschil tussen Scenic en Espace niet zo heel erg groot. Blijft lastig. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Zakelijk rijden is meestal niet zo interessant meer. Als je 22% moet bijtellen, is de bijtelling in veelvoorkomende gevallen hoger dan de feitelijke waarde van het privégebruik. In zo’n geval rijd je de auto goedkoper privé.

De uitzonderingen zijn mensen die een groot deel van de kilometers in de werkauto privé rijden. En natuurlijk EV’s.

Helaas in de electrische auto’s alleen nog maar de Model X met 7 zitplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
@Highfive95 waarom geen Skoda Kodiaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highfive95 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:47:
Ik mag van mijzelf ook weer een nieuwe leaseauto uitzoeken. En dan komt het dilemma.

Budget bepaal ik zelf want eigen BV. Zit natuurlijk wel een max aan. Liefst zou ik een Volvo XC90 leasen maar rationeel gezien wordt dat gewoon te duur.

Er is in principe maar een echte eis en dan is 6 zitplaatsen. Dit ivm met 3 kids in leeftijd 6-9 jaar en 4e in de maak.

En dan komt het. Keuzes keuzes keuzes. Heb nu een shortlist gemaakt maar blijft een erg lastige.

Shortlist:
- Renault Grand Scenic
- Renault Espace
- Peugeot 5008
- Ford S Max

Voor iedere auto is wel iets te zeggen. Al is verschil tussen Scenic en Espace niet zo heel erg groot. Blijft lastig. :(
X-Trail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Highfive95 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:47:

Shortlist:
- Renault Grand Scenic
- Renault Espace
- Peugeot 5008
- Ford S Max
- BMW 2 GT
- Opel Zafira
- VW Touran

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik weet niet zeker over hoe het gaat als het je eigen bv is, betaal je gewoon bijtelling e.d.?
Of wordt het eigendom van de bv, hoe werkt het eigl?
Als je bijtelling moet betalen dan is het mss 100% elektrisch niet zo gek idd.
Volgend jaar wordt de 4% bijtelling alleen voor de eerste 50k.
Dus pak je kans :D

Als je geen elektrisch wilt dan mis je denk ik nog de volgende (de rest al genoemd denk)
- VW Tiguan Allspace
- Citroen C4 Grand picasso
- Ford Galaxy
- Toyota Prius+
Of wil je over gaan naar VW transporter, past 12 in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:28
t_captain schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:07:
Helaas in de electrische auto’s alleen nog maar de Model X met 7 zitplaatsen.
Model S kan je ook bestellen met 7 zitplaatsen, zeker voor kinderen is dat nog wel een optie dan en blijft nog enigszins betaalbaar. Voor de eigen zaak is dat dit jaar nog fiscaal gezien de meest aantrekkelijke oplossing.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Davidshadow13 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:24:
Model S kan je ook bestellen met 7 zitplaatsen, zeker voor kinderen is dat nog wel een optie dan en blijft nog enigszins betaalbaar. Voor de eigen zaak is dat dit jaar nog fiscaal gezien de meest aantrekkelijke oplossing.
Nadeel is dat je in de kofferbak zit. Dan kun je dus helemaal niets meer meenemen en ik vraag me ook af of je het qua veiligheid zou moeten willen. Je rijdt dan volgens mij ook "achteruit". Leuk voor een keertje, maar niet echt een oplossing voor een paar jaar...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
YaNightmare schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:01:
Ik zoek een beetje hulp/informatie van mensen die misschien wat meer weten of auto's en de huidige keuzes.

Ik mag voor okt 2018 een nieuwe lease auto uitkiezen (momenteel een Ford Focus Ti Lease Ed, 14%)

Nu heb ik een vrij ruim budget, maar eigenlijk weinig behoefte om veel bijtelling te betalen, maw, ik wil voor een duppie op de eerste rij (met inachthouding van wat mogelijk is natuurlijk).

Uiterlijk vind ik amper belangrijk, gadgets en rijeigenschappen des te meer.

Leasebudget: 750
Kilometrage per jaar: 40.000 (normering voor het budget)
Contractduur: 4 jaar (normering voor het budget, is eigenlijk 5 jaar)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Geen SUV modellen toegestaan
Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
- Apple car play of degelijke (snelle) navigatie
- File assist Geen harde eis maar een behoorlijk grote pre
- Geen scheurijzer maar moet wel een beetje power hebben (0-100 rond de 8-9 sec) Geen harde eis
Uiteindelijke keuze:
Zelf al uitgezocht:
- Seat Leon ST TSI 110 Xcellence Aut. (met bovenstaande opties ~ 36k fiscale waarde -> ~340 euro bijtelling)
- Seat Ibiza 1.0 TSI 115 FR Bs.In.Aut (volgens mij geen file assist, 24k fiscaal, dus ~240 euro bijtelling)
- Volkswagen Polo 1.0 TSI 85 Highl.Aut. 5d (volgens de "reclame" met file assist, maar dat kan ik nergens vinden 26,5 k, ~ 250 euro bijtelling)
- Skoda Fabia Combi TSI 81 Sty.Bus.Aut (ook geen file assist, ~24k fiscaal

De huidige auto was met kind een redelijke must (lekker veel ruimte voor alle baby rommel) maar nu hij 6 is is dat amper nodig (wel vaak handig) dus om de kosten te drukken zit ik te kijken naar een iets kleinere auto, ik denk dat ik voor het geld dat ik uitspaar liever een dakkoffer haal voor die 2x per jaar vakantie (mocht dit nodig zijn) dan dat ik het hele jaar met een station doe.

Evt inbreng van jullie hoor ik graag, ik wil eigenlijk onder de 300 euro bijtelling blijven, en daar een zo compleet mogelijke auto voor rijden (liefst had ik de CLA SB gehad, maarja, voor 400+ bijtelling zie ik daar het nut niet van in).

PS ik rij regelmatig ritjes Parijs of Dusseldorf, dus een stoel die lekker zit is zeker een must. (ben zelf 1.90 dus de hele kleine stuiter autotjes vallen al snel af).
Even een update :)

Dit is hem geworden;
- Seat Leon TSI 110 Xcellence Aut. 5d

Met de volgende opties;

- Allesdragers Leon
- Afn. trekhaak 13-polig Jaeger
- Witte kentekenplaat
- Upgrade Professional 2 - Xcellence/FR (UP5)
- Desire Red (E1E1)
- Metallic lak (CL03)
- Virtual Cockpit. Leverbaar vanaf productie 2018. (PFK)
- Upgrade Technology DSG (PDU)

Fiscale waarde zou (voorlopig) rond de 32,5K moeten zijn, blijf binnen het budget dus krijg nog wat extra terug ook :*)

Nu wachten op bestellen (ergens volgende week zou hij als bestelling geplaatst moeten worden bij de dealer) en dan duimen draaien of het op tijd komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik ben in onderhandeling met mijn nieuwe werkgever en die geeft mij 700 budget excl. Brandstof. Na doorvragen zitten ze bij leasemaatschappij Arval en moet ik diesel kiezen, 3 jaar contract en 40 tot 50 duizend km per jaar. Ik heb momenteel 4 jaar, benzine en 25 duizend per jaar. Is Arval vergelijkbaar qua prijzen met direct lease? Want als ik daar ga berekenen dan blijft er heel weinig over. Iemand tips voor wat ik beste kan onderhandelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@feen Geen ervaring met Arval, maar bij Multilease staat dat budget gelijk aan een Polo, Clio, Rapid etc.
Of het onderhandelbaar is hangt helemaal af van het bedrijf. Of onderhandelen daarover redelijk is hangt dan weer helemaal af van de functie die je daar gaat bekleden.

[ Voor 44% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-06-2018 12:12 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
@feen mijn post boven jou heeft de eigenschappen van onze lease, wij zitten ook bij Arval. Ik weet niet of je 1:1 kan herberekenen wat voor budget je overhoud.

Ik heb echter wel goede ervaring met Arval zelf qua contact, misschien is het helemaal geen slecht idee de stoute schoenen aan te trekken en hun even te bellen, het lijkt mij dat ze je zo kunnen vertellen wat voor klasse en type auto je aan moet denken binnen dat budget.

PS, als je naar de receptie belt gewoon even vragen of ze je kunnen doorverbinden naar een accountmanager.

[ Voor 11% gewijzigd door YaNightmare op 11-06-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 08:12
Mijn huidige Golf 7 1.2 Business Edition mag in oktober vervangen worden..

Verstand: Neem een grotere auto, mini SUV ivm 1 kid en plannen voor 2e, dus:
- T-Roc
- Ateca
- Superb
- Karoq

Hart: Neem weer een C-segment auto, maar dit keer premium (meer budget), waar je elke dag een glimlach van krijgt:
- BMW 1 serie
- Audi A3
- Merc A (nieuwe)

Na lang nadenken, knoop doorgehakt: ik volg mijn hart..
Dus BMW 1, Audi A3 of Merc A...
BMW 1 wordt in 2019 vervangen, en zal dus al snel in een auto rijden wat niet meer het nieuwste is.
Audi A3 supergave bak, maar oei wat zijn de opties duur!
Dus gekozen voor de nieuwe Merc A200, met volgende configuratie:

A-klasse A 200 Business Solution AMG DCT 5d
Kleur: Mountaingrijs metallic
Opties:
- Connectiviteitspakket smartphone
- Warmtewerend donkergetint glas

Levering medio oktober.

Kan niet wachten!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/palodx.20.22.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p6esmr.30.23.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door wh00pz op 11-06-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@t_captain Zit een groot deel privé kilometers in. Daarbij is lease aantrekkelijker omdat ik dan niet in een keer € 50,000 hoef af te tikken. Kan ik beter in iets anders investeren.

@jongetje Ben helemaal niet van de Skoda en Volkswagen. Is niet mijn smaak. Zal best prima rijden, maar design vind ik een beetje saai.

@Iamhere X-Trail zou ook nog kunnen. Alleen valt deze af omdat er geen automaat in benzine beschikbaar is.

@AllSeeyinEye BMW 2 zou eventueel ook nog kunnen ja. Touran vind ik niks en Zafira is verouderd model.

Binnenkort maar een gaan proefrijden. De meeste heb ik al in echt gezien, maar niet gereden. Wens is ook echt automaat en iets meer vermogen dan mijn huidige Megane :9

Zit dus nog in de oriëntatie fase, maar neig toch richting franse auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

wh00pz schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:10:

- T-Roc
- Ateca
- Superb
- Karoq

Hart: Neem weer een C-segment auto, maar dit keer premium (meer budget), waar je elke dag een glimlach van krijgt:
- BMW 1 serie
- Audi A3
- Merc A (nieuwe)

BMW 1 wordt in 2019 vervangen, en zal dus al snel in een auto rijden wat niet meer het nieuwste is.

Opties:

Levering medio oktober.

Kan niet wachten!

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie keuze.

Kreeg zelf helaas te horen levering eind van het jaar. En de opties bij MB lopen ook aardig in de papieren hebben wij gemerkt.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@wh00pz Nog verstandigere keuze zou een C-segment station zijn als je voor ruimte gaat. Mini SUV's hebben vaak een kleinere kofferbak dan de C-segment hatchback van ongeveer dezelfde prijs. Verder goed dat je voor je hart gaat; je zal zien dat je normaalgesproken alles mee krijgt wat je nodig vindt (als het niet past is er gewoon iets niet nodig en hoeft het niet meer mee O-)). In de combi: misschien zou een CLA shooting brake dan een premium optie met genoeg ruimte zijn? Die zijn volgens mij wel een stukje duurder dan een vergelijkbaar aangeklede A.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 11-06-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
gwystyl schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:59:
@wh00pz Nog verstandigere keuze zou een C-segment station zijn als je voor ruimte gaat. Mini SUV's hebben vaak een kleinere kofferbak dan de C-segment hatchback van ongeveer dezelfde prijs. Verder goed dat je voor je hart gaat; je zal zien dat je normaalgesproken alles mee krijgt wat je nodig vindt (als het niet past is er gewoon iets niet nodig en hoeft het niet meer mee O-)). In de combi: misschien zou een CLA shooting brake dan een premium optie met genoeg ruimte zijn? Die zijn volgens mij wel een stukje duurder dan een vergelijkbaar aangeklede A.
Ja een station zou kunnen inderdaad, dus heb zeker gedacht aan de CLA SB. Alleen is deze niet uitgerust met hetzelfde interieur als de nieuwe A, wat eigenlijk een soort copy is van de S klasse (blown away tijdens proefrit!).

Ben zelf nogal techsavvy, en het interieur van de nieuwe A is echt geweldig..
Bagageruimte is vergelijkbaar met mijn golf wat nu ongeveer tot de helft is gevuld..

Ik zal ongetwijfeld momenten hebben waarop ik spijt ga krijgen (ruimte), maar denk dat ik vaker met een glimlach achterom zal kijken na het parkeren en zal denken: wat een gaaf ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Highfive95 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:14:
@t_captain Zit een groot deel privé kilometers in. Daarbij is lease aantrekkelijker omdat ik dan niet in een keer € 50,000 hoef af te tikken. Kan ik beter in iets anders investeren.
.
Zakelijk/privé rijden en leasen/kopen zijn twee aparte keuzes.

Ik zou per lease-offerte berekenen welke tenaamstelling fiscaal gunstiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van bij een multinational werken is de logheid.....
De offerte is tijd geleden al goedgekeurd, maar voordat deze dan bij de leasemaatschappij komt...gelukkig staat de auto nog 3 weken gereserveerd :D

Ik wil er ook niet achteraan blijven bellen richtig de fleetmanager, maarja.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
t_captain schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:33:
[...]
Zakelijk/privé rijden en leasen/kopen zijn twee aparte keuzes.
Ik zou per lease-offerte berekenen welke tenaamstelling fiscaal gunstiger is.
Privé lease gaat hem sowieso niet worden ivm verhuisplannen over jaartje of 2. Scheelt teveel hypotheek. Wordt altijd zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38

- T-Roc
- Ateca
- Superb
- Karoq

- BMW 1 serie
- Audi A3
- Merc A (nieuwe)

Opties:

Levering medio oktober.

Kan niet wachten!

[afbeelding]

[afbeelding]
Zelfde configuratie als mijn gewenste config. :)
Ik heb enkel nog het panoramadak erbij geklikt.

Is de levertijd momenteel oktober? Of hebben ze jouw auto gewoon 'uitgesteld' tot oktober i.v.m. de leasetermijn van je huidige. Want anders moet ik m'n werkgever even achter z'n broek aanzitten want mijn huidige moet er in november uit. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2018 20:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
Rivanov schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:50:
[...]

Zelfde configuratie als mijn gewenste config. :)
Ik heb enkel nog het panoramadak erbij geklikt.

Is de levertijd momenteel oktober? Of hebben ze jouw auto gewoon 'uitgesteld' tot oktober i.v.m. de leasetermijn van je huidige. Want anders moet ik m'n werkgever even achter z'n broek aanzitten want mijn huidige moet er in november uit. ;)
Aansluitend op mijn golf inderdaad..
Laatste keer dat ik om de levertijd vroeg was het augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct

- T-Roc
- Ateca
- Superb
- Karoq

- BMW 1 serie
- Audi A3
- Merc A (nieuwe)

Opties:

Levering medio oktober.

Kan niet wachten!

[afbeelding]

[afbeelding]
De 3 duitsers.. Ik vind eigenlijk dat ieder zijn eigen charme heeft.
Qua ruimte en bouwkwaliteit zou ik zeggen de A3. (Ik ben niet met je eens, qua optie prijzen is ie gwn vergelijkbaar met de rest hoor, of zelf gunstiger. Je moet wel de pakket nemen, lease edition is echt gunstig in prijs). Minpunten: Kan voor sommige te "degelijk" zijn (=saai) en gezien worden als een dure golf.
Qua bedieningsgemak (idrive) en rijeigenschappen de BMW 1 serie. Klopt dat de nieuwe binnenkort komt, maar je rijdt wel in de aller allerlaatste achterwielaangedreven hatch _/-\o_ Da's toch wel een street-cred waard. Minpunt: Vaak duurder in vergelijking met andere, dus kan zijn dat je bij de A3 de 2.0tfsi erin kunnen passen, bij de BMW maar de 118i.
Qua interieur, vooral met dat grote scherm, heeft de A klasse de standaard wat betreft small hatch naar volgende niveau gebracht. Maar ik vond dat other than that weinig bijzonder. Ik ben nogal gevoelig wat betreft vermogen, dus een 1.3l van renault ben ik skeptisch over (begrijp me niet verkeerd, ieder zijn ding)
Het is een persoonlijke kwestie maar als ik jou was, met 2 kinderen, ga ik denk ik de A3 nemen. (Ik heb een goede vriend die een A3 heeft met 2 kinderen, en bij hem past het net, de A klasse is volgens mij kleiner).
Maar als je hart zegt de A klasse, dan volg het gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
gergs schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:24:
[...]Het is een persoonlijke kwestie maar als ik jou was, met 2 kinderen, ga ik denk ik de A3 nemen. (Ik heb een goede vriend die een A3 heeft met 2 kinderen, en bij hem past het net, de A klasse is volgens mij kleiner).
Ik heb 1 kind en bovenstaande drie overwogen (samen met de volvo v40). Bij de dealers staan passen met maxi cosi en kinderwagen. Alleen bij de A3 kreeg ik alles in de achterbak maar moest dan wel de wieltjes van de kinderwagen afhalen. Bij de V40 paste het uiteindelijk ook wanneer je de dubbele laadbodem naar beneden zet. Maar gaat niet van harte.
Met 2 kinderen zou ik het niet voor elkaar krijgen alles mee te kunnen nemen.

Ben zelf voor een volvo v60 gegaan uiteindelijk. Nog een beste kleine bagageruimte maar kan alles er zo inschuiven. (wel prive gekocht, denk dat die in de lease niet heel ver van een A3/ a klasse af zit?)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56

Nullifiel

╞═══════╡

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:58:
Het nadeel van bij een multinational werken is de logheid.....
De offerte is tijd geleden al goedgekeurd, maar voordat deze dan bij de leasemaatschappij komt...gelukkig staat de auto nog 3 weken gereserveerd :D

Ik wil er ook niet achteraan blijven bellen richtig de fleetmanager, maarja.
Gewoon doen. Heb ik ook gedaan, omdat anders de bestelling van mijn komende leaseauto nóóit vóór de bestelstop verwerkt zou zijn.

Inmiddels is de auto zelfs al afgeleverd bij de dealer en staat ie daar nog 1,5 maand op me te wachten totdat mijn huidig leasecontract is verlopen :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nullifiel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:45:
[...]

Gewoon doen. Heb ik ook gedaan, omdat anders de bestelling van mijn komende leaseauto nóóit vóór de bestelstop verwerkt zou zijn.

Inmiddels is de auto zelfs al afgeleverd bij de dealer en staat ie daar nog 1,5 maand op me te wachten totdat mijn huidig leasecontract is verlopen :+
Gister 1 keer op de zakelijke lijn gebeld, 1x op de mobiel (zakelijk) en een mail...
Ik krijg er een punthoofd van. Zo moeilijk kan het niet zijn. Maar ik wil ze ook niet het bloed onder de nagels vandaan halen omdat ik ze uiteindelijk nog een week of 3 nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
RobertJRB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:41:
[...]

Ik heb 1 kind en bovenstaande drie overwogen (samen met de volvo v40). Bij de dealers staan passen met maxi cosi en kinderwagen. Alleen bij de A3 kreeg ik alles in de achterbak maar moest dan wel de wieltjes van de kinderwagen afhalen. Bij de V40 paste het uiteindelijk ook wanneer je de dubbele laadbodem naar beneden zet. Maar gaat niet van harte.
Met 2 kinderen zou ik het niet voor elkaar krijgen alles mee te kunnen nemen.

Ben zelf voor een volvo v60 gegaan uiteindelijk. Nog een beste kleine bagageruimte maar kan alles er zo inschuiven. (wel prive gekocht, denk dat die in de lease niet heel ver van een A3/ a klasse af zit?)
Ja dat bedoel ik, bij de A3 past het net, de 1 serie en A klasse zijn net te klein.
A3 vergelijken vs V60 of lease vs prive zijn natuurlijk peer vs appel.
Maar je heb wel een punt, tweedehands d-segment zou ongeveer zelfde kosten in de long run vs c-segment lease, heb ik ook toen grof berekend. Maar dan heb ik met lease een minder hoofdpijn (onderhoud etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
gergs schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:24:
[...]

De 3 duitsers.. Ik vind eigenlijk dat ieder zijn eigen charme heeft.
Qua ruimte en bouwkwaliteit zou ik zeggen de A3. (Ik ben niet met je eens, qua optie prijzen is ie gwn vergelijkbaar met de rest hoor, of zelf gunstiger. Je moet wel de pakket nemen, lease edition is echt gunstig in prijs). Minpunten: Kan voor sommige te "degelijk" zijn (=saai) en gezien worden als een dure golf.
Qua bedieningsgemak (idrive) en rijeigenschappen de BMW 1 serie. Klopt dat de nieuwe binnenkort komt, maar je rijdt wel in de aller allerlaatste achterwielaangedreven hatch _/-\o_ Da's toch wel een street-cred waard. Minpunt: Vaak duurder in vergelijking met andere, dus kan zijn dat je bij de A3 de 2.0tfsi erin kunnen passen, bij de BMW maar de 118i.
Qua interieur, vooral met dat grote scherm, heeft de A klasse de standaard wat betreft small hatch naar volgende niveau gebracht. Maar ik vond dat other than that weinig bijzonder. Ik ben nogal gevoelig wat betreft vermogen, dus een 1.3l van renault ben ik skeptisch over (begrijp me niet verkeerd, ieder zijn ding)
Het is een persoonlijke kwestie maar als ik jou was, met 2 kinderen, ga ik denk ik de A3 nemen. (Ik heb een goede vriend die een A3 heeft met 2 kinderen, en bij hem past het net, de A klasse is volgens mij kleiner).
Maar als je hart zegt de A klasse, dan volg het gewoon :D
Klopt, de BMW is de must-have voor de echte "rijders" tussen ons.
Ik rij nu in een 1.2 golfje met 105PK, dus de Mercedes A200 met 163PK is al een vorse upgrade wat betreft vermogen. Rijgedrag is zeker anders. Maar dan wint toch mijn tech-savvyness boven het rijden (plus dat ik me ga ergeren als ik in 2019 de nieuwe BMW 1 serie ga zien)..

Dan de A3.. Als ik de A3 zo vergelijkbaar mogelijk samenstel (dus virtual cockpit, geen instapmotor, automaat, s-line, enz..) kom ik echt wel fors duurder uit.. Ik heb het even niet op mijn vizier, maar dacht 70-100 euro verschil..

Qua ruimte heb ik het alsvolgt "verkocht" aan mijzelf:
De nieuwe A klasse heeft 370 liter kofferruimte. Dit is 10 liter minder dan mijn golf (en een A3) maar wel 10 liter meer dan de huidige BMW 1 serie. Dus een zeer kleine downgrade. Mijn dochtertje is inmiddels 3 jaar en kan allang lopen, dus bij de 2e kid is 1 kinderwagen voldoende. Deze past (wel echt met proppen) in de achterbak van de A klasse.. Het lukt me nog steeds dat zo aan mijzelf te verkopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

ST10©DE

Dus.............

Highfive95 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:14:

@jongetje Ben helemaal niet van de Skoda en Volkswagen. Is niet mijn smaak. Zal best prima rijden, maar design vind ik een beetje saai.

@Iamhere X-Trail zou ook nog kunnen. Alleen valt deze af omdat er geen automaat in benzine beschikbaar is.

@AllSeeyinEye BMW 2 zou eventueel ook nog kunnen ja. Touran vind ik niks en Zafira is verouderd model.

Binnenkort maar een gaan proefrijden. De meeste heb ik al in echt gezien, maar niet gereden. Wens is ook echt automaat en iets meer vermogen dan mijn huidige Megane :9

Zit dus nog in de oriëntatie fase, maar neig toch richting franse auto's.
Land Rover Discovery Sport?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:41

Praetextatus

the dutch_paki

Highfive95 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:44:
[...]

Privé lease gaat hem sowieso niet worden ivm verhuisplannen over jaartje of 2. Scheelt teveel hypotheek. Wordt altijd zakelijk.
Zit in het zelfde schuitje als jij. Alleen nu nog zzp, maar zal binnenkort toch de stap maken naar een LLC of BV. Alleen heb dus ook een 6 persoons wagen nodig zeer binnenkort, maar het is wel een uitdaging om een optimale kosten/baten plaatje te maken, zeker als je auto liefhebber bent. :p

Op het grote video platform en online zijn redelijk wat vergelijkingen tussen de Renault GS en en Espace (https://www.autointernati...broedertwist-bij-renault/) en verschillen zijn minimaal. Wil je echt ruimte dan heb je allene de Ford Galaxy, VW Sharan of de Seat Alhambra als echte people movers. Ik ben er zelf niet of ik eventueel een jonge occassion aanschaf en hiermee prive ga rijden + km vergoeding of toch zakelijk ga financieren en rijden van een nieuw auto. En ben zeker nog niet over wat voor auto het moet worden. Wil graag net als jij een XC90 T8 of de Model X, maar m'n echtgenote en de bankrekening werken nog niet echt mee :P

Ohja even wat belangrijk kan zijn, rijd eens langs een Tesla Dealert. Ik heb begrepen dat ze ook financiering bieden en dat deze erg scherp is/was. Ik ga zelf ook nog iets plannen binnenkort.

[ Voor 18% gewijzigd door Praetextatus op 12-06-2018 17:00 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zit nog steeds te twijfelen. Of een volledig aangeklede 308SW BL Premium, of toch de 5008 BLEx. Ik wil de ruimte, maar wil ook hoger zitten (ja, dat is de leeftijd ;) )

Leaseprijs verschil €960,- of €1030,-.

Bijtelling verschil circa €80,- netto per maand.

Hart of hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Equator waarom niet de 3008? Hoog zitting maar wellicht meer dichtbij de 308SW qua kosten?
En ik vind eigl de 3008 mooier dan 5008, weet niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
gergs schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:19:
@Equator waarom niet de 3008? Hoog zitting maar wellicht meer dichtbij de 308SW qua kosten?
Mee eens. De 5008 oogt een beetje als een 3008 met een dakkapel ;) . Ja, smaken verschillen gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

gergs schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:19:
Om heel eerlijk te zijn, ik vind de 3008 ook mooier dan de 5008, maar die is gewoon weg te klein in de kofferbak. 308-3008-5008 is pakweg 620-520-720 liters.

Ik heb jaren lang de 308SW gereden, en ik wil er niet op achteruit gaan in ruimte.

Overigens is de 5008 maar net €2000,- duurder dan de 3008 in exact dezelfde uitvoering.

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 12-06-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
Equator schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:20:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, ik vind de 3008 ook mooier dan de 5008, maar die is gewoon weg te klein in de kofferbak. 308-3008-5008 is pakweg 620-520-720 liters.
Dus de 3008 is groter dan de 308 SW?

Waarom geen nieuwe 508? Meer auto dan de 3008/5008 en veel meer auto dan een 308, best ruim en nog vrij betaalbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 12-06-2018 21:36 . Reden: Oeps ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Equator schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:08:
Ik zit nog steeds te twijfelen. Of een volledig aangeklede 308SW BL Premium, of toch de 5008 BLEx. Ik wil de ruimte, maar wil ook hoger zitten (ja, dat is de leeftijd ;) )

Leaseprijs verschil €960,- of €1030,-.

Bijtelling verschil circa €80,- netto per maand.

Hart of hoofd..
Hart, altijd hart. Anders gaat je hoofd zich de komende 4 a 5 jaar ergeren en dat wil je niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Yeah, werkgever is akkoord met m'n voorstel van de Mercedes A-Klasse! *O*
De configuratie zoals hij wordt:

Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT

Kleur: Mountain Grey (Berggrijs)
Velgen: 18" vijf-dubbelspaaks AMG-Line

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1kM3oPx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZbqU7PG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4yslh2N.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U5jKl8o.png

Paketten:
- AMG Line interieur
- Business Solution AMG exterieur
- Parkeerpakket met achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Connectiviteits Smartphone (Apple CarPlay en Android Auto)
- Advantage Pack
- Widescreen Cockpit (2 x 10" scherm)
- Licht- en zicht pakket

Exterieur:
- Privacy glas, zijruiten achter + achterruit
- Panorama schuifdak
- High Performance LED koplampen

Interieur:
- AMG Vloermatten
- Automatische aircoconditioning THERMOTRONIC
- Sportstoelen voor
- Stoelverwarming voor
- DAB+ radio
- Multifunctioneel AMG stuurwiel incl. schakelpeddels

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

AndRo555 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:06:
[...]

Dus de 3008 is groter dan de 308 SW?
Oeps, foutje. Nee de 308 is groter.
Waarom geen nieuwe 508? Meer auto dan de 3008/5008 en veel meer auto dan een 308, best ruim en nog vrij betaalbaar.
Omdat de nieuwe 508SW ten eerste nog niet uit is, en wederom een lage zit heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:37:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Paketten:
- AMG Line interieur
- Spiegelpakket
- Advantage Pack (7" scherm achter het stuur en 10" multimediascherm)
- Licht- en zicht pakket

Exterieur:
- Panorama schuifdak

Interieur:
- AMG Vloermatten
- Sportstoelen voor
- Stoelverwarming voor
- DAB+ radio
Feli!!
Heeft de nieuwe A geen diamond grill meer bij de AMG line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:14:
[...]

Feli!!
Heeft de nieuwe A geen diamond grill meer bij de AMG line?
Jawel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tlcoGTt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag hem op je foto van de config niet ;)
Maar zit mobiel dus kan ermee te maken hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nullifiel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:45:
[...]

Inmiddels bevestiging dat de offerte daadwerkelijk als akkoord is doorgezet naar de leasemaatschappij. Alleen de bestelbevestiging zullen ze pas 2 juli ontvangen (vanwege contractuele afspraken). Dus ook de 2e er nog maar eens achter aangaan of ze hun werk goed hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 21:20
Rivanov schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:37:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Paketten:
- AMG Line interieur
- Spiegelpakket
- Advantage Pack (7" scherm achter het stuur en 10" multimediascherm)
- Licht- en zicht pakket

Exterieur:
- Panorama schuifdak

Interieur:
- AMG Vloermatten
- Sportstoelen voor
- Stoelverwarming voor
- DAB+ radio
Hoeveel kost da p/m?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Configureer m op de Mercedes website, bereken van de fiscale waarde 22%, maal jouw hoogste belastingpercentage en delen door 12. Dat is wat het om en nabij kost per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:46:
[...]

Configureer m op de Mercedes website, bereken van de fiscale waarde 22%, maal jouw hoogste belastingpercentage en delen door 12. Dat is wat het om en nabij kost per maand.
Denk dat 'ie het leasetarief wilt weten ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan had de vraag geweest: Hoeveel kost da m'n werkgever p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verschilt natuurlijk per leasemaatschappij.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Netto bijtelling zit op +/- € 330,-

Flinke verhoging t.o.v. de € 130,- die ik nu betaal voor de 14% Peugeot 308. ;)
Maargoed, dan staat er ook wel een compleet andere auto op de stoep.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 13-06-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar rij je 'm privé niet voor rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:33:
Daar rij je 'm privé niet voor rond ;)
Ik heb het er ook dubbel en dwars voor over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 21:20
Rivanov schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb het er ook dubbel en dwars voor over. ;)
Volgens mij heeft mijn werkgever dan een belabberde leaseregeling. Ik zal eens kijken zodra ik ein...de...lijk m'n e-link krijg.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:52
Rivanov schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:20:
[...]

Verschilt natuurlijk per leasemaatschappij.

***members only***

Netto bijtelling zit op +/- € 330,-

Flinke verhoging t.o.v. de € 130,- die ik nu betaal voor de 14% Peugeot 308. ;)
Maargoed, dan staat er ook wel een compleet andere auto op de stoep.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Auto gisteren in ontvangst mogen nemen :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mGQLvJ/IMG_2072.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fSa62y/IMG_2073.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m0E5vJ/IMG_2066.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56

Nullifiel

╞═══════╡

Nice, dat lichte leder :)

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Praetextatus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:48:
[...]
Ik ben er zelf niet of ik eventueel een jonge occassion aanschaf en hiermee prive ga rijden + km vergoeding of toch zakelijk ga financieren en rijden van een nieuw auto. En ben zeker nog niet over wat voor auto het moet worden. Wil graag net als jij een XC90 T8 of de Model X, maar m'n echtgenote en de bankrekening werken nog niet echt mee :P

Ohja even wat belangrijk kan zijn, rijd eens langs een Tesla Dealert. Ik heb begrepen dat ze ook financiering bieden en dat deze erg scherp is/was. Ik ga zelf ook nog iets plannen binnenkort.
Bankrekening is hier niet zo'n heel groot probleem. Echter investeren in een auto is nou niet echt een geweldige investering. Zeker niet in XC90 of Model X. Die zijn gewoon schunnig duur.

De geweldige voordelen van de overheid zijn er helaas niet meer. ;w

Tesla is voor mij sowieso niet zo interessant aangezien ik geen laadpaal voor de deur kan krijgen. Dan moet ik ergens in de wijk gaan parkeren en daar heb ik niet zo'n zin als ik boodschappen ga doen.

Dus zal wel gewoon operational lease worden en als ik dat zo uitreken is dat niet heel veel duurder dan zelf goedkopere tweedehands aanschaffen. Voordeel is wel dat als er onverwachte kosten zijn dit voor leasemaatschappij is. Dus scheelt ook een stukje zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:41

Praetextatus

the dutch_paki

Highfive95 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:14:
[...]

Bankrekening is hier niet zo'n heel groot probleem. Echter investeren in een auto is nou niet echt een geweldige investering. Zeker niet in XC90 of Model X. Die zijn gewoon schunnig duur.

De geweldige voordelen van de overheid zijn er helaas niet meer. ;w

Tesla is voor mij sowieso niet zo interessant aangezien ik geen laadpaal voor de deur kan krijgen. Dan moet ik ergens in de wijk gaan parkeren en daar heb ik niet zo'n zin als ik boodschappen ga doen.

Dus zal wel gewoon operational lease worden en als ik dat zo uitreken is dat niet heel veel duurder dan zelf goedkopere tweedehands aanschaffen. Voordeel is wel dat als er onverwachte kosten zijn dit voor leasemaatschappij is. Dus scheelt ook een stukje zekerheid.
Nee een goede investering is het zeker niet :p. Heb je al proefritten kunnen doen en heb je al een bepaalde voorkeur voor auto?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Praetextatus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:20:
[...]
Nee een goede investering is het zeker niet :p. Heb je al proefritten kunnen doen en heb je al een bepaalde voorkeur voor auto?
Nee nog geen proefritten kunnen doen. Alleen ff snel bij de dealer een Grand Scenic, Espace en 5008 bekeken. Moest er toch zijn. Alleen was de Scenic niet de 7 persoons uitvoering.

Het is ook lastig in te schatten hoe groot een auto nu is. Een volwassene past amper op de 3e zitrij. Maar de kids passen volgens mij vrij makkelijk. Daarbij komt de 4e in klein formaat :+ dus dat moet ook wel op de 3e zitrij passen die maxi cosi. Denk dat ik ze ook meeneem als ik proefritten ga plannen. Zal waarschijnlijk in de zomervakantie gaan worden. Nu geen tijd voor.

Moet nu voor mijzelf even een max budget gaan bepalen. Volgens mij moeten alle opties makkelijk binnen de € 1000,00 excl brandstof passen. (48 mnd, 25.000 km, benzine) Maar denk dat budget iets lager zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Vind het persoonlijk ook een stuk mooier dan wat ik verwacht had, erg blij mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Highfive95 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Nee nog geen proefritten kunnen doen. Alleen ff snel bij de dealer een Grand Scenic, Espace en 5008 bekeken. Moest er toch zijn. Alleen was de Scenic niet de 7 persoons uitvoering.

Het is ook lastig in te schatten hoe groot een auto nu is. Een volwassene past amper op de 3e zitrij. Maar de kids passen volgens mij vrij makkelijk. Daarbij komt de 4e in klein formaat :+ dus dat moet ook wel op de 3e zitrij passen die maxi cosi. Denk dat ik ze ook meeneem als ik proefritten ga plannen. Zal waarschijnlijk in de zomervakantie gaan worden. Nu geen tijd voor.

Moet nu voor mijzelf even een max budget gaan bepalen. Volgens mij moeten alle opties makkelijk binnen de € 1000,00 excl brandstof passen. (48 mnd, 25.000 km, benzine) Maar denk dat budget iets lager zal zijn.
Als je echt helemaal all-out gaan met de Espace, kom je nog steeds onder.
Vind persoonlijk de espace qua model wat mooier dan de rest in het segment (range rover e.d. buiten beschouwing omdat het qua prijs niet te vergelijken is). De 225pk zou ook voldoende zijn, 7.6s naar de 100 voor iets die even groot is als een huis :D
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
gergs schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Als je echt helemaal all-out gaan met de Espace, kom je nog steeds onder.
Vind persoonlijk de espace qua model wat mooier dan de rest in het segment (range rover e.d. buiten beschouwing omdat het qua prijs niet te vergelijken is). De 225pk zou ook voldoende zijn, 7.6s naar de 100 voor iets die even groot is als een huis :D
Espace is inderdaad een goede kanshebber. Full option nog onder de €1000,00.

Is ook redelijk betaalbaar t.o.v. bijvoorbeeld een S-Max in vergelijkbare trim. Vraag mij alleen wel af of het de €250,00 per maand waard is t.o.v. Grand Scenic.

Ik ben nog in de oriëntatiefase dus alle opties zijn nog open. Wil ook zeker even bij BMW, Peugeot en VW gaan kijken. Bestellen zal toch ergens in de zomervakantie zijn. Dus ik heb nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Highfive95 Zo, is de verschil zo groot? Ik zie op directlease dat je de Grand Scenic met 140 en 160pk variant kunt krijgen, ik denk dat hierdoor de Espace veel duurder is. Dan is een 160pk Grand Scenic veel interessanter ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Zoals eerder gepost over mijn onderhandeling met m'n werkgever heb ik nu een lijst gehad met auto's tot 700 per maand (althans selectie van audi en bmw omdat ze dachten dat ik die merken wilde). Brandstof is ineens benzine (contract wel 36 maanden en 40k km). Nu zag ik auto's tot max 34.000, ik zou graag een seat ateca van rond de 37k uitzoeken dus wat is handig denken jullie. Werkgever vragen om 800 per maand te geven of aangeven welke auto ik zou willen rijden en dit laten bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
feen schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:23:
Zoals eerder gepost over mijn onderhandeling met m'n werkgever heb ik nu een lijst gehad met auto's tot 700 per maand (althans selectie van audi en bmw omdat ze dachten dat ik die merken wilde). Brandstof is ineens benzine (contract wel 36 maanden en 40k km). Nu zag ik auto's tot max 34.000, ik zou graag een seat ateca van rond de 37k uitzoeken dus wat is handig denken jullie. Werkgever vragen om 800 per maand te geven of aangeven welke auto ik zou willen rijden en dit laten bevestigen?
Gewoon auto met opties opgeven incl fiscale waarde en zeggen dat je die binnen budget wil kunnen leasen.
Dan reageren ze vanzelf met ja/nee/met eigen bijdrage ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Inderdaad. Wij hebben budget van € 750,- excl brandstof o.b.v. 48 maanden en 35.000km/j

Wil je meer? Simpel, eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Hier lopen de onderhandelingen voor een andere werkgever.

Nu heb ik een aanbod gehad waarbij ik redelijk aan het eind van een functieniveau ben in gedeeld. Lease budget inclusief brandstof is rond de 400eu. Uitgaande van 4 á 5 jaar leasen, met zo'n 30.000km per jaar houdt dat niet over gok ik. Beetje categorie Polo welke mager is aangekleed?

Wat ik wellicht wil gaan onderhandelen (bovenste is het eerste aanbod) is om een functie niveau hoger ingeschaald te worden. Dan is het lease budget inclusief brandstof ineens dik 800eu inclusief brandstof en volgens mij kom je dan uit bij een royaal aangeklede C-segmenters, wellicht een D-segmenter?

Ik vind het echter lastig vergelijken door de brandstof component, volgens mij bied alleen de site directlease inzicht in de prijzen inclusief brandstof. Echter moet je dan wel per auto doorklikken en staat het ergens klein tussen gemoffeld. Zijn er nog andere sites waar het zoeken op budgetten inclusief brandstof makkelijker mogelijk is?

Andere optie is om te onderhandelen om mijn huidige auto mee te nemen. Echter heeft die nog 25% bijtelling over 30k. Hoewel die prima bevalt en ik de kosten er wel voor over heb, is een nieuwe auto ook wel weer lekker natuurlijk. Dan zou ik een auto van circa 35k kunnen uitzoeken om op dezelfde bijtelling uit te komen, echter de vraag is of ik dat red met bovenstaande budgetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@B-Real Ik zou zeggen, lees mijn reactie 2 posts boven die van jou.
Per leasemij en per werkgever kan het verschillen wat mogelijk is voor welk budget. Dus op z’n minst een lijst met wat je voor welk budget kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat het enorm kan verschillen ben ik mij van bewust en het voornemen om van de potentiële werkgever een lijst te vragen was er ook.

Zou toch graag zelf al wat voorwerk willen doen om beslagen ten ijs te komen bij het telefoontje van morgen :)
Details hoef ik niet exact, maar zou graag willen weten of mijn inschatting dat 400 incl. voor een B-segmenter mager is en 800 incl voor een C of zelfs D segmenter prima zou moeten kunnen bij 30.000km per jaar. Daar heb ik nu namelijk geen flauw benul van aangezien mijn budget nu excl brandstof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:13
B-Real schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Ik vind het echter lastig vergelijken door de brandstof component, volgens mij bied alleen de site directlease inzicht in de prijzen inclusief brandstof. Echter moet je dan wel per auto doorklikken en staat het ergens klein tussen gemoffeld. Zijn er nog andere sites waar het zoeken op budgetten inclusief brandstof makkelijker mogelijk is?

[...]
Bij de meeste andere sites (o.a. Leaseplan, Athlon) kun je de brandstofcomponent zien na het aanvinken van een tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:52
B-Real schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:12:
Dat het enorm kan verschillen ben ik mij van bewust en het voornemen om van de potentiële werkgever een lijst te vragen was er ook.

Zou toch graag zelf al wat voorwerk willen doen om beslagen ten ijs te komen bij het telefoontje van morgen :)
Details hoef ik niet exact, maar zou graag willen weten of mijn inschatting dat 400 incl. voor een B-segmenter mager is en 800 incl voor een C of zelfs D segmenter prima zou moeten kunnen bij 30.000km per jaar. Daar heb ik nu namelijk geen flauw benul van aangezien mijn budget nu excl brandstof is.
€400 voor 35k km / 4 jaar inclusief brandstof kan je GEEN auto voor leasen. Een Polo zit bijvoorbeeld bij Alphabet/Arval al rond de 600-650 incl brandstof.

Ik zelf heb voor €800, 35k km en 4 jaar een V40 uitgekozen, kostte incl brandstof €870.. dus een D segmenter gaat je niet lukken. Voor €400 kan je hooguit een elektrische fiets leasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Nu heb ik een aanbod gehad waarbij ik redelijk aan het eind van een functieniveau ben in gedeeld. Lease budget inclusief brandstof is rond de 400eu. Uitgaande van 4 á 5 jaar leasen, met zo'n 30.000km per jaar houdt dat niet over gok ik. Beetje categorie Polo welke mager is aangekleed?

Wat ik wellicht wil gaan onderhandelen (bovenste is het eerste aanbod) is om een functie niveau hoger ingeschaald te worden. Dan is het lease budget inclusief brandstof ineens dik 800eu inclusief brandstof en volgens mij kom je dan uit bij een royaal aangeklede C-segmenters, wellicht een D-segmenter?

Andere optie is om te onderhandelen om mijn huidige auto mee te nemen. Echter heeft die nog 25% bijtelling over 30k. Hoewel die prima bevalt en ik de kosten er wel voor over heb, is een nieuwe auto ook wel weer lekker natuurlijk. Dan zou ik een auto van circa 35k kunnen uitzoeken om op dezelfde bijtelling uit te komen, echter de vraag is of ik dat red met bovenstaande budgetten.
Je rijdt nu toch een Astra K? Of haal ik je door de war met een andere user.
€ 400 incl brandstof is echt heel weinig. Weet je of het perse diesel moet zijn of mag benzine ook? Dat scheelt natuurlijk ook.

/edit: een Citroën C1 zit al op € 402 incl brandstof obv 48 maanden en 30.000km/j bij directlease.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

Netto.. of Bruto?

Netto zit je ongeveer tegen een auto van 44k afhankelijk van eigen bijdrage(0) en inkomensklasse(40%).. .
Bruto.. eh.. 12k? Kale instap A segement auto. C1/Aygo/Up(?)/Twingo etc Stoelen, stuur en een radio. als ze de banden niet vergeten

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Kijk, dat vermoedde ik al. Dacht dat ik er naast zat, maar voor 400eu gaat het een A-segmenter worden. Dat gaan we niet doen. Ik rijd nu idd een Astra K van 31k, budget van 800eu incl is dan redelijk gelijk aan/iets beter als wat ik nu heb als ik het zo lees.

Arbeidsvoorwaarden v.w.b. de lease auto is wat apart in het aanbod blijkbaar, voer voor discussie. Gaan we maar onderhandelen dat ik ipv einde van een schaal, begin van de volgende schaal wordt ingedeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Wil ik net zeggen, 400 incl is wel heel erg mager.
Als ik zoiets aangeboden kreeg dan liever 19ct per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 10:03
Een leaseregeling die een maandbedrag inclusief brandstof vraagt is sowieso ruk. Immers, degene die 2 jaar terug (waarbij diesel € 1,06 kostte) een C-segmenter kon leasen, kan exact diezelfde auto nu niet meer leasen daar diesel € 1,40 kost). Terwijl er verder niets wijzigt.

Leasebudget excl. brandstof vragen en in de leaseregeling laten opnemen, voorkomt gedoe. Sterker nog, ikzelf werk bij een leasemij en kan handmatig het brandstofvoorschot aanpassen om wél binnen je budget te passen. Krijgen ze daarna gewoon per kwartaal een brandstofafrekening maar tegen die tijd hoor je niemand er meer over.

Just saying :)

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobBouman schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:01:
Een leaseregeling die een maandbedrag inclusief brandstof vraagt is sowieso ruk. Immers, degene die 2 jaar terug (waarbij diesel € 1,06 kostte) een C-segmenter kon leasen, kan exact diezelfde auto nu niet meer leasen daar diesel € 1,40 kost). Terwijl er verder niets wijzigt.

Leasebudget excl. brandstof vragen en in de leaseregeling laten opnemen, voorkomt gedoe. Sterker nog, ikzelf werk bij een leasemij en kan handmatig het brandstofvoorschot aanpassen om wél binnen je budget te passen. Krijgen ze daarna gewoon per kwartaal een brandstofafrekening maar tegen die tijd hoor je niemand er meer over.

Dit is wel waar ja. Of ervoor zorgen dat er een correctie wordt toegepast wanneer de prijs stijgt (maar dan is het fair om diezelfde correctie ook te laten doorvoeren als de prijs daalt).

Bij welke maatschappij werk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RobBouman schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:01:

Dat vind ik wat kort door de bocht. Een werkgever heeft een bepaald budget beschikbaar voor een leaseauto, wat maakt het hem uit of die kosten nou voor de auto, de belasting of de branstof zijn?

Eigenlijk vind ik een budget ex brandstof vreemd. Kun je een zuipschuit kiezen binnen je budget en uiteindelijk heeft je werkgever een stuk meer kosten.
Natuurlijk zouden de budgetten wel regelmatig geindexeerd moeten worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 10:03
Ankona schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:15:
[...]

Dat vind ik wat kort door de bocht. Een werkgever heeft een bepaald budget beschikbaar voor een leaseauto, wat maakt het hem uit of die kosten nou voor de auto, de belasting of de branstof zijn?

Eigenlijk vind ik een budget ex brandstof vreemd. Kun je een zuipschuit kiezen binnen je budget en uiteindelijk heeft je werkgever een stuk meer kosten.
Natuurlijk zouden de budgetten wel regelmatig geindexeerd moeten worden.
Valt mee hoor. Immers, de leasemaatschappij geeft een bepaald advies - of in ieder geval, zo doen wij het - wanneer een auto gekozen wordt. Rijdt iemand 20.000 per jaar en die vraagt een diesel aan? Dan is het een kleine moeite om er een vergelijkbare benzine naast te zetten met brandstofvoorschot, om aan te tonen dat dat veel voordeliger is.

Overigens kun je een brandstofvoorschot zien - en kijken wat het verbruik is - op werkelijkverbruik.nl. Informatieve website die alle gegevens verzameld van TravelCards en dit omzet tot een landelijk gemiddelde.

Best handig! En verder krijgt de werkgever elke maand of kwartaal een brandstofafrekening naar werkelijkheid, dus die zal op een gegeven moment ook de berijder wel vragen waar die precies mee bezig is...

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RobBouman schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Valt mee hoor. Immers, de leasemaatschappij geeft een bepaald advies - of in ieder geval, zo doen wij het - wanneer een auto gekozen wordt. Rijdt iemand 20.000 per jaar en die vraagt een diesel aan? Dan is het een kleine moeite om er een vergelijkbare benzine naast te zetten met brandstofvoorschot, om aan te tonen dat dat veel voordeliger is.

Overigens kun je een brandstofvoorschot zien - en kijken wat het verbruik is - op werkelijkverbruik.nl. Informatieve website die alle gegevens verzameld van TravelCards en dit omzet tot een landelijk gemiddelde.

Best handig! En verder krijgt de werkgever elke maand of kwartaal een brandstofafrekening naar werkelijkheid, dus die zal op een gegeven moment ook de berijder wel vragen waar die precies mee bezig is...
Waar wil je eigenlijk heen met je betoog?

Wat ik aangeef is dat als je een budget ex brandstof hebt je als medewerker een kleine zuinig auto kunt kiezen of voor hetzelfde budget een grote lompe zuip suv. Gewoon wat minder luxe opties aanvinken, geen premium merk etc. Gewoon binnen hetzelfde budget, maar wel een veel hogere brandstof rekening die de werkgever mag lappen.

Dan is het toch logischer om per model een enigszins realistische schatting van het verbruik te maken en dat in de keuze mee te laten wegen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ankona schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:29:
[...]

Dan is het toch logischer om per model een enigszins realistische schatting van het verbruik te maken en dat in de keuze mee te laten wegen.
Vanuit de werkgever gezien wel, inderdaad.

Redenerende vanuit de werknemer is het vreemd om de nogal fluctuerende brandstofkosten mee te nemen in de leasebijdrage, vanwege het voorbeeld wat eerder geschetst werd, maar bijvoorbeeld ook om dit component eerlijker tussen collega's te laten zijn. Bovendien is een leaseauto primair bedoeld om je werkzaamheden te kunnen uitoefenen, waarbij de werkgever veelal een referentieauto heeft opgesteld, zonder rekening te houden met deze sterk veranderende brandstofprijs (of juist met een momentopname).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:31
Werkgever gevraagd offertes op te vragen voor de Volkswagen T-Roc, ben erg benieuwd of dit enigzins binnen budget gaat vallen. Leuke auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:50
Ankona schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:29:
[...]

Waar wil je eigenlijk heen met je betoog?

Wat ik aangeef is dat als je een budget ex brandstof hebt je als medewerker een kleine zuinig auto kunt kiezen of voor hetzelfde budget een grote lompe zuip suv. Gewoon wat minder luxe opties aanvinken, geen premium merk etc. Gewoon binnen hetzelfde budget, maar wel een veel hogere brandstof rekening die de werkgever mag lappen.

Bij veel werkgevers gaat dit niet op, aangezien medewerkers gebonden zijn aan bepaalde energielabels.

Hier maakt het allemaal niet uit. We hebben ook geen brandstofvoorschot en mijn 330i zal qua lasten voor de werkgever dus aanzienlijk meer gaan kosten dan de 330e van mn collega, terwijl de reken leaseprijs niet zoveel scheelt. Voor mijzelf ook trouwens :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1 ... 27 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.