Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons maakt het ook geen zak uit of je duurder/meer tankt dan het voorschot is. Hoor je nooit wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Ik weet niet of het bij ons iets uitmaakt. Ik persoonlijk heb er nog nooit iets op gehoord in ieder geval. :+
Als het bij ons om wat voor reden dan ook, teveel afwijkt gedurende de contractperiode, wordt gewoon de looptijd of het aantal kilometers aangepast.

[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 19-06-2018 14:20 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
Ik ben ook een van de schuldige, maar wij zijn weer off topic jongens :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56

Nullifiel

╞═══════╡

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:00:
Bij ons maakt het ook geen zak uit of je duurder/meer tankt dan het voorschot is. Hoor je nooit wat van.
Ik heb me ook nog nooit druk gemaakt over brandstof. Heb er ook nooit wat van gehoord van mijn werkgever. Enige wat we niet mogen is V-power of andere "premium"-zooi tanken.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het uitzoeken van de nieuwe auto heb ik zeker wel naar het brandstofcomponent gekeken. Als je een zuinige auto uitzoekt (bijvoorbeeld een hybride) kan je dat meer als 100 euro per maand schelen. (40k p/j)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je budget ex is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dan kan het geen kwaad om te kijken naar ht brandstof verbruik ivm goed bezig zijn met het milieu.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2018 19:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:14:
[...]

Ook dan kan het geen kwaad om te kijken naar ht brandstof verbruik ivm goed bezig zijn met het milieu.
Heb 4 jaar lang in een 14% bijteller gereden. Natuurlijk volledig voor de zuinigheid en het milieu. O-)

;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is wat anders. Maar het scheelt niks in je beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 10:03
[...]

Kun je ook kijken naar een compleet andere brandstofsoort. Als je er zo actief mee bezig bent, is er eigenlijk ook geen reden om niet elektrisch te gaan rijden. Of op waterstof (nieuwe Nexo :9~ )

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
RX-8 Hydrogen Re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 10:03
Oef, yes please. Regel maar, ik zet 'm wel in de lease :-)

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb een jaartje met een (benzinegestookte) RX-8 gereden. Aan de ene kant een fijne en nog best praktische auto.

Suicide doors bijvoorbeeld = automatisch kinderslot. Maatvoering vergelijkbaar met een BMW 3/4 serie coupé. Redelijke kofferbak. Fijne soepele motor. Voldoende vermogen. Handling en weggedrag ook mooi voorspelbaar, ook vergelijkbaar met de BMW maar een fractie stugger en minder comfortabel.

Alleen dat verbruik...zelfs een lange rit met 120 op de snelweg deed 1:9. Reed je wat speelser, werd heg even makkelijk 1:6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ja en betrouwbaarheid.. Jammer dat het zo is gegaan. Wankel motoren zijn echt mooie techniek, maar als je als autofabrikant de enige is die ermee wat doen komt de technologie als zijn geheel gewoon niet vooruit.
De piston motoren/ viertakt motoren zijn ook zo geadvanceerd geworden omdat ieder auto fabrikant het verder ontwikkelt. Qua vermogen en ook qua verbruik en uit eindelijk betrouwbaarheid.
Vroeger maken ze minder dan 100 pk per liter, soms heel weinig zelfs. Vroeger denk niemand dat er ooit een tijd zou komen waar een 999cc motor heel gewoon is in een business sedan.
Tegenwoordig is het 100pk per liter heel normaal en steeds vaker 150pk per liter, en 200pk per liter is ook al weer gepaseerd.
Ik zou het wel willen beleven, een wereld waar wankel motoren zo ver geadvanceerd is als de huidige piston motoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwachte leverdatum van m'n nieuwe A-Klasse is de week van 15 november.
Dit heb ik vandaag doorgekregen van de dealer die mijn leaseauto gaat leveren.

Moet alleen morgen nog even navragen of dit de datum is dat ik de auto in ontvangst kan nemen, of dat de auto dan bij de dealer arriveert.

Hopelijk schuift deze datum nog wat op naar voren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
Rivanov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:16:
[...]

Heb 4 jaar lang in een 14% bijteller gereden. Natuurlijk volledig voor de zuinigheid en het milieu. O-)

;)
Zie alle outlanders die in hun leven maar 1 keer opgeladen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TaZTeD schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Zie alle outlanders die in hun leven maar 1 keer opgeladen zijn. :)
Precies. Denk dat de mensen die deze auto rijden vanwege de looks, op één hand te tellen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Rivanov schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:49:

Moet alleen morgen nog even navragen of dit de datum is dat ik de auto in ontvangst kan nemen, of dat de auto dan bij de dealer arriveert.

Hmm, ik denk dat je de auto mogelijk pas in Januari krijgt dan. De (meeste) leasemaatschappijen hanteren een leverstop aan het einde van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nullifiel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:15:
[...]

Hmm, ik denk dat je de auto mogelijk pas in Januari krijgt dan. De (meeste) leasemaatschappijen hanteren een leverstop aan het einde van het jaar...
Nee hoor, onze leasemaatschappij levert gewoon de auto uit.
M'n huidige is destijds ook eind november uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 09:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Rivanov schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:49:

Die van mij is zelfs snel nog op 27-12-2016 op kenteken gezet, zodat ze deze op 3 januari konden uitleveren. Ging wel om hybride die dan nog net in de 15% zou vallen. Collega's zijn A6 halve wegen december. Zal per lease maatschappij verschillen.

beste kun je navragen bij de lease maatschappij zelf wat hun beleid is daarin.

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 22-06-2018 07:50 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 21:48

ronaldm3

Apple Watch :)

Superdaantje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:44:
[...]

Die van mij is zelfs snel nog op 27-12-2016 op kenteken gezet, zodat ze deze op 3 januari konden uitleveren. Ging wel om hybride die dan nog net in de 15% zou vallen. Collega's zijn A6 halve wegen december. Zal per lease maatschappij verschillen.

Na 15-11 stellen leasemaatschappijen geen auto's meer te naam, tenzij het een bijtellingsgevoelige auto is, dat is nu niet meer dus dan heb je hem of net voor de 15e of begin 2019.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Superdaantje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:44:
[...]

Heb zojuist de verkoper van de leverende dealer even een mailtje gestuurd, of die week van 15 november de week is dat ik mijn auto krijg of dat de auto dan bij hun binnenkomt en ik dus iets daarna de auto krijg.

Hoop op het eerste en dan met een beetje geluk schuift zelfs die datum nog naar voren. ;)

Collega van me krijgt nieuwe Skoda Superb en die krijgt 'm ook enkele weken eerder dan oorspronkelijk was doorgegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 22-06-2018 07:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:40
ronaldm3 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:53:
[...]

Na 15-11 stellen leasemaatschappijen geen auto's meer te naam, tenzij het een bijtellingsgevoelige auto is, dat is nu niet meer dus dan heb je hem of net voor de 15e of begin 2019.
Dit is nou al de zoveelste die dit roept in dit topic en het blijft de grootst mogelijke onzin! Dit is afhankelijk van de maatschappij. De mijne levert gewoon aan het einde van het jaar nieuwe auto's uit. /offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Idd dikke onzin. En bovendien kenteken aanvragen != tenaamstelling.

Vanwege BPM verhogingen is het kenteken van mijn auto ook in december aangevraagd maar de auto pas in januari op naam gezet.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dikke of grootst mogelijke onzin is het niet, meer een klok/klepel verhaal.

Het is gewoon niet ongebruikelijk dat auto's niet in de laatste maand uitgeleverd worden. Waar de grens ligt verschilt per leasemaatschappij en eventueel afspraken met werkgever. Het is dus geen wettelijke bepaling, maar wel iets om in je achterhoofd te houden omdat het mogelijk van toepassing is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

Je bent erg stellig. Wel benieuwd waarom deze stelligheid. Graag onderbouwing. Zoals geschreven zijn mijn ervaringen anders.

Edit:
Het zal dan ook per situatie en Lease maatschappij verschillen hoe men hiermee omgaat. Als er zulke regels zijn dan zijn ze vast en zeker niet altijd in beton gegoten ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 22-06-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Het zou ook kunnen dat ze de auto 15 nov binnen krijgen. Maar afspraak voor aflevering, jah, het kan lang duren afh van de dealer. Ze moeten niet alleen je auto afleveren natuurlijk. Bij mij was het ongeveer 1.5week later. De auto was al binnen, maar ze zaten zo vol met afleverafspraken. Belangrijk is gewoon afstemmen afstemmen en afstemmen. Ik heb mijn dealer toen bijna wekelijks gebeld om te vragen wat de status is (ja ik was super excited, maar mede omdat er heel veel dingen in de planning stond rondom die datum, baby, schoonouders, etc, etc)
Eerste verwachting eind juni/ begin juli aflevering (kreeg dit van LM). Dealer gebeld en gaf aan productie week x, transport week y, mogelijk aflevering week z. Dit is dus begin juni, wat 1 maand eerder is dan LM.
En na paar keer bellen hoorde ik eerste week Mei dat ie al onderweg is naar de dealer.
Tweede week mei was ie binnen. En kreeg pas afleveringafspraak op 23 mei in de planning.

En wat betreft afleveren na 15-11 niet mogelijk, nou bij mij op kantoor zijn er zeker 3-4 auto's in de laatste 3 jaar die in December afgeleverd is. En allemaal niet eens door bijtelling.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 22-06-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Ankona schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:19:
Dikke of grootst mogelijke onzin is het niet, meer een klok/klepel verhaal.

Het is gewoon niet ongebruikelijk dat auto's niet in de laatste maand uitgeleverd worden. Waar de grens ligt verschilt per leasemaatschappij en eventueel afspraken met werkgever. Het is dus geen wettelijke bepaling, maar wel iets om in je achterhoofd te houden omdat het mogelijk van toepassing is.
Ik vind het ook een beetje een gechargeerde reactie. Het is wel degelijk een feit dat er LM's zijn die een auto in de laatste maand(en) niet leveren aan een rijder. En ik heb dat verschillende malen gehoord en ook zelf ondervonden. Dus het is geen onzin.
Ik had zelf (nog) niet van mensen gehoord die in november/december een lease-auto hebben gekregen. Goed, wil niet zeggen dat die er dan niet zijn, maar vormt bij mij wel het beeld dat de (meeste) LM's dit niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 02-10 10:02
Lease offerte opgevraagd voor de volgende auto.

Volkswagen Golf Variant, met 1.5 TSI DSG (automaat). In de kleur White Silver en met de volgende opties:
-Comfort Pakket
-Reservewiel
-Panorama Schuifdak
-Digitaal instrumentenpaneel / Active Info Display
-Rijstrookbehoudassistent (Lane Assist) met Active Light Assist.

Netto bijtelling komt neer op € 306,-. Ik twijfel om eventueel het Active Info Display en de Lane Assist te schrappen. Zou uiteindelijk 11 euro per maand schelen.. wat ook weer niet heel veel is.

Zouden jullie wel het Active Info Display en Lane assist kiezen of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49

woutur

Klauwtjes uit!

Als het om geld gaat snap ik de keuze voor een Volkswagen niet. Je bent veel goedkoper uit met een Skoda én je hebt dan nog meer opties en waarschijnlijk ruimte ook.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
woutur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:24:
Als het om geld gaat snap ik de keuze voor een Volkswagen niet. Je bent veel goedkoper uit met een Skoda én je hebt dan nog meer opties en waarschijnlijk ruimte ook.
Ik vind de volkswagen een mooiere auto, ook qua intererieur. Maar daarnaast ben ik met vergelijkbare opties voor een Skoda Octavia Combi ook meer geld kwijt dan voor een Volkswagen Golf Variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
het licht volgens mij ook een beetje aan de mensheid. doe er zelf ook schuldig aan!
bijv: volkswagen polo gaat mijn voorkeur naar uit kost in lease 300 euro een soort gelijke ibiza met meer opties komt ook uit op 300 euro. terwijl ze beide zelfde platform delen ect maar je hebt zeker gelijk al zou ik zelf ook niet super snel voor een skoda kiezen :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Als ik een Fabia wil samenstellen die enigszins lijkt op m'n binnenkort te leveren Polo dan kom ik ook ongeveer op hetzelfde bedrag uit. En dan heb ik geen ACC en AID (niet leverbaar). Wel weer 20pk extra, omdat Skoda geen DSG levert op de 95pk motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@dewil1990 welke uitvoering van de golf? comfortline, comfortline business, highline, of highline business of welke. Kun je ook wellicht de template op eerste pagina invullen, wellicht heeft iemand nog een briljant idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik ken de vergelijking Golf/Octavia niet maar het valt mij op dat Skoda niet meer zijn imago van goedkoper alternatief waarmaakt. Prijzen liggen dicht op elkaar, alleen de mogelijkheid om met opties de boel aan te kleden zijn beperkter.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:25

Wootlock

Evilution

Over twee weken krijg ik (volgens de wagenparkbeheerder) m'n skoda fabia combi style business (met panoramadak / sportstoelen) en die was behoorlijk goedkoper dan een aangeklede golf (21k vs 28-30k)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Wootlock schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:46:
Over twee weken krijg ik (volgens de wagenparkbeheerder) m'n skoda fabia combi style business (met panoramadak / sportstoelen) en die was behoorlijk goedkoper dan een aangeklede golf (21k vs 28-30k)
euhhhhh..... een Fabia moet je wel naast een Polo zetten.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 16:25

Wootlock

Evilution

Ankona schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:48:
[...]

euhhhhh..... een Fabia moet je wel naast een Polo zetten.....
Polo compleet aangekleed komt ook rond de 26-27k..

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:59
Dat wilde ik net zeggen. Fabia en Polo zijn vergelijkbaar en de Octavia met de Golf.

Verder niets nieuws dat de VAG groep een duidelijke opbouw heeft qua materiaalgebruik en prijsstelling.

Audi >> VW >> Seat >> Skoda. Ze delen technieken, maar her en der zit er wel degelijk verschil in afwerking/materiaalgebruik (wat niet wil zeggen dat het een per se slechter is). Dit komt ook tot uitdrukking in de prijs.

@dewil1990 ik vind het Active Info Display wel een gave optie. Lane assistent zou ik even uitzoeken wat het systeem precies doet.
Ik heb het op mijn Astra en daar is het systeem er puur voor bedoelt om de auto te corrigeren als je ongemerkt van rijbaan wisselt, het is niet bedoelt om de auto netjes recht te laten rijden. Je ping-pongt een beetje tussen de wegbelijning als het ware, wat niet wegneemt dat je soms best wel lange stukken met je handen los kunt rijden.

Dat systeem zou ik wel kunnen missen, is het echter wel bedoelt om (deels) zelfstandig te rijden is het wellicht een meer aantrekkelijke optie, maar verwacht geen Tesla toestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:13
Ik ben het absoluut niet met je eens dat Seat qua afwerking mooier is dan Skoda, denk eerder andersom. Rij zelf in een Octavia, afgelopen tijd Leon leenauto's gehad die toch echt minder waren qua interieur.

Lane Assist op de VAG producten is volgens mij altijd actieve rijbaanbegeleiding. Specifiek op een Golf met DSG is het leuk dit te combineren met ACC (standaard geloof ik), er is dan een optie voor automatisch filerijden beschikbaar. Dit kun je ook achteraf aan laten zetten met VCDS. Helaas heb ik er zelf geen ervaring mee, maar als je relatief vaak in de file staat kan ik me niet anders voorstellen als dat het erg comfortabel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

B-Real schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:53:
Porsche >> Audi >> VW >> Skoda >> Seat.
Dit lijkt me een realistischer weergave.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Lamborghini, Bugatti, Ducati, Porsche zijn echt andere proposities, die zou ik niet in het rijtje opnemen. (al doet Porsche met de Panamera en Cayenne wel een gooi in een markt waar VW en Audi ook ziitten)

Bentley zou ik dan eerder boven Audi zetten al beginnen die pas waar de Audi A8 de markt voor gezien houdt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:59
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Ik wilde er nog bij zetten dat ik Skoda en Seat redelijk op hetzelfde niveau vind zetten. Het verschil is daar in elk geval een stuk minder aanwezig dan tussen Audi/VW en Seat/Skoda. Het was meer om aan te geven dat het nogal logisch is dat een gelijkwaardig aangeklede Golf een stukje duurder is als een Leon of Octavia :)

Porsche, Bentley en Lamborghini had ik er überhaupt buiten gelaten, zijn totaal andere segmenten voor velen van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Is tegenwoordig ook niet altijd het geval dat VW altijd duurder is dan gelijkwaardige variant van Seat of Skoda hoor. Ten minste, niet voor alle wensen en behoefte en opties enz enz.
Maar persoonlijk vind ik (van de 4 merken, qua afwerking)
1. Audi
2. VW
3. Skoda & Seat
Maw. vond de afwerking van Skoda en Seat qua niveau redelijk gelijk. Seat wat meer richting sporty (ten minste, dat is iig de bedoeling), Skoda wat meer sober.
En ieder persoon beschouwt "afwerking" anders. Allemaal afhankelijk van je referentiepunt. Ik had vroeger een oud hondatje, niets mis mee. Maar dat was dus mn referentie punt. Een paar keer seat ibiza, ford fiesta, vw polo gehuurd op vakantie en vond het allemaal prima qua afwerking. Maar aantal jaar later toen ik een Audi kreeg als leaseauto denk ik opeens heel anders over. Je merk wel dat een vw qua afwerking minder is. Maar ik ben dan weer zo'n iemand die niet moeilijk doe over dit soort dingen. Het stoort mij niet iig. Als ik moet kiezen van meer pk vs zachte dashboard dan denk ik niet eens 2x, het wordt de meer pk. :D

[ Voor 42% gewijzigd door SirLct op 22-06-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
JB076 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:41:
Als ik een Fabia wil samenstellen die enigszins lijkt op m'n binnenkort te leveren Polo dan kom ik ook ongeveer op hetzelfde bedrag uit. En dan heb ik geen ACC en AID (niet leverbaar). Wel weer 20pk extra, omdat Skoda geen DSG levert op de 95pk motoren.
Dat is wel knap, want de Fabia is momenteel alleen uit voorraad te leveren omdat er een nieuw model aan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Ik heb de configurator op skoda.nl gebruikt. Naar leverbaarheid verder niet gekeken, ging me meer om een indicatie van de prijsverhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34
Voor de mensen die een XC40 hebben uitgezocht of overwegen. Enkele updates (vanuit het volvo-forum oa.)

R-Design lange levertijd
Sommige opties zoals verwarmbare vooruit zorgen ervoor dat je niet eerder dan Q1 2019 aan de beurt bent
Transporteur krijgt de auto's niet weggewerkt vanaf het rangeerterrein

Mijn oom had er een besteld in November '17, levering mei, uitgesteld naar juni, uitgesteld naar juli.
Ik heb hem 2 weken geleden besteld, levering half september (T4 Momentum)

Via de dealer kreeg ik te horen dat er grofweg zo'n 100 XC40's per week worden besteld in Nederland vanaf zijn introductie. Laatst op Autoblog zag je dat Volvo al 80K orders heeft voor de fabriek in België alleen al.

Dus veel sterkte voor iedereen, naast de bijtelling }) lijk je dus ook nog pech te hebben vanwege de lange levertijd

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

loewie1984 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:50:

Dus veel sterkte voor iedereen, naast de bijtelling })
Die vat ik niet. Als je een XC40 bestelt dan weet je toch wat die gaat kosten en dus wat de bijtelling zal zijn? Dan heb je dat kennelijk acceptabel gevonden (anders had je iets anders / goedkopers besteld) en heb je er toch geen 'sterkte' voor nodig?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:05:
[...]

Die vat ik niet. Als je een XC40 bestelt dan weet je toch wat die gaat kosten en dus wat de bijtelling zal zijn? Dan heb je dat kennelijk acceptabel gevonden (anders had je iets anders / goedkopers besteld) en heb je er toch geen 'sterkte' voor nodig?
Ja tuurlijk wist ik wat de bijtelling zou zijn, maar als je van 33k naar 60k catalogus gaat zoals ik. Ik zeg niet dat dat even slikken is, maar het is een hoop geld (wat ik er voor over heb daar niet van).

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JB076 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:44:
Ik heb de configurator op skoda.nl gebruikt. Naar leverbaarheid verder niet gekeken, ging me meer om een indicatie van de prijsverhouding.
Snap ik, maar omdat er een nieuw model komt zullen de opties ook anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in ieder geval de nieuwe tankpas ontvangen. Best apart, met 2 strippen, 1 voor NL en 1 voor alle landen behalve NL (mag dus in Europa overal tanken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Waarom niet 1 strip voor alles. Sta nu wel eens te rommelen bij benzine station/carwash/qpark. Welke kant moet ik nu hebben. Gelukkig heeft elke kant eigen kleur. Dat helpt al wel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is ook beetje apart. Maar ok, we klagen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:31:
Vandaag in ieder geval de nieuwe tankpas ontvangen. Best apart, met 2 strippen, 1 voor NL en 1 voor alle landen behalve NL (mag dus in Europa overal tanken).
Let je goed op :P Bij 1 van mijn werkgevers mocht je zelf betalen als je de verkeerde kant gebruikte in NL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:49:
[...]

Let je goed op :P Bij 1 van mijn werkgevers mocht je zelf betalen als je de verkeerde kant gebruikte in NL....
Schijnen ze hier vrij soepel in te zijn. Tenzij je het voor elkaar krijgt om het dagelijks te doen :D. Zo is ook snelwegtanken, V-Power, tolwegen etc. geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Idd dikke onzin. En bovendien kenteken aanvragen != tenaamstelling.

Vanwege BPM verhogingen is het kenteken van mijn auto ook in december aangevraagd maar de auto pas in januari op naam gezet.
Ik zit zelf in de sales bij een Opel dealer en kan jullie het volgende vertellen, Alphabet, leaseplan en Athlon willen na 15-11 geen nieuwe auto's meer op naam zetten, mocht het bijtellingsgevoelig zijn dan wel maar anders niet!
Kenteken aanvragen is geen tenaamstelling, wij retailen (zoals dat heet) best vaak auto's in de laatste week van het huidige jaar voor de lagere BPM prijs, deze kentekens mogen dan binnen 2 maanden worden tenaamgesteld!
Dus dikke onzin zou ik maar niet zeggen.... 8)7

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ronaldm3 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:18:
[...]

Kenteken aanvragen is geen tenaamstelling, wij retailen (zoals dat heet) best vaak auto's in de laatste week van het huidige jaar voor de lagere BPM prijs, deze kentekens mogen dan binnen 2 maanden worden tenaamgesteld!
Zoek anders even op wat '!=' betekent ;)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Vorkie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:49:
[...]

De verkeerde kant doet het hier in Nederland niet met mijn tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 08:53

ricardo246

Life's what you make it!

sorted.bits schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:21:
[...]

De verkeerde kant doet het hier in Nederland niet met mijn tankpas.
En bij mij ook niet.. ;-) kan dus niet fout gaan..

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ronaldm3 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:18:
[...]

Ik zit zelf in de sales bij een Opel dealer en kan jullie het volgende vertellen, Alphabet, leaseplan en Athlon willen na 15-11 geen nieuwe auto's meer op naam zetten, mocht het bijtellingsgevoelig zijn dan wel maar anders niet!
Dus dikke onzin zou ik maar niet zeggen.... 8)7
Jup. Helaas is dat bij onze leasemaatschappij dus ook het geval. Na 15-11 geen leveringen meer.

Vind ik het dus wel 'toevallig' dat in de bestelbevestiging vanuit de dealer staat aangegeven, dat de leverdatum van de auto in de week van 15-11 is. Zou dit dan toch de aflevering aan mij als berijder zijn?

Helaas nog geen reactie vernomen van de dealer n.a.v. m'n mailtje van vanochtend.

Fingers crossed. Wordt echt gek als ik tot januari moet wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:03:
[...]

Schijnen ze hier vrij soepel in te zijn. Tenzij je het voor elkaar krijgt om het dagelijks te doen :D. Zo is ook snelwegtanken, V-Power, tolwegen etc. geen probleem.
Zijn er veel bedrijven die echt moeilijk doen over snelwegtanken?
V-power mag bij ons dan weer niet, maar snelwegtanken zal ik nooit iets over horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Wij mogen ook gewoon snelwegtanken. Maar er wordt wel een beetje als 'ongeschreven regel' aangehouden om dat tot een minimum te beperken. Wanneer je niet anders kunt, dan moet je natuurlijk gewoon tanken. Maar ik persoonlijk houdt er altijd wel enigszins rekening mee.

Tank wel zoveel mogelijk bij de Shell voor m'n Airmiles natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkowz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08 21:49

henkowz

Pew pew

- verkeerde topic denk ik nvm -

[ Voor 91% gewijzigd door henkowz op 22-06-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Rivanov schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:12:
[...]

Jup. Helaas is dat bij onze leasemaatschappij dus ook het geval. Na 15-11 geen leveringen meer.

Vind ik het dus wel 'toevallig' dat in de bestelbevestiging vanuit de dealer staat aangegeven, dat de leverdatum van de auto in de week van 15-11 is. Zou dit dan toch de aflevering aan mij als berijder zijn?

Helaas nog geen reactie vernomen van de dealer n.a.v. m'n mailtje van vanochtend.

Fingers crossed. Wordt echt gek als ik tot januari moet wachten. :(
Als de auto in NL is kunnen ze deze al retailen en kan het kenteken te naam worden gesteld, op of voor de 15 dan heb jij je auto en hoef je niet tot januari te wachten :)

Dat doen wij best vaak namelijk.

Mooi die nieuwe A!

Haalt het alleen niet bij mij AstrA ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldm3 op 22-06-2018 22:27 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaZTeD schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:17:
[...]

Zijn er veel bedrijven die echt moeilijk doen over snelwegtanken?
V-power mag bij ons dan weer niet, maar snelwegtanken zal ik nooit iets over horen.
Veel weet ik niet, maar snelweg kon bij mijn vorige werkgever niet. Premium ook niet. Verder wel prima lease regeling daar.

Ik snap niet in het buitenland mogen tanken nooit zo. Is vaak nog goedkoper ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ronaldm3 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:25:
[...]

Als de auto in NL is kunnen ze deze al retailen en kan het kenteken te naam worden gesteld, op of voor de 15 dan heb jij je auto en hoef je niet tot januari te wachten :)

Dat doen wij best vaak namelijk.

Mooi die nieuwe A!

Haalt het alleen niet bij mij AstrA ;)
Dus zolang de auto maar vóór 15-11 bij de dealer aankomt en ze het kenteken vóór de 15e op naam zetten is er niets aan de hand en zouden ze eventueel de aflevering aan mij ook nog na de 15e kunnen.

Het gaat er enkel om dat ze na de 15e geen auto's meer op naam zetten en dan dus ook automatisch geen aflevering meer (kunnen) doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Rivanov schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:31:
[...]

Dus zolang de auto maar vóór 15-11 bij de dealer aankomt en ze het kenteken vóór de 15e op naam zetten is er niets aan de hand en zouden ze eventueel de aflevering aan mij ook nog na de 15e kunnen.

Het gaat er enkel om dat ze na de 15e geen auto's meer op naam zetten en dan dus ook automatisch geen aflevering meer (kunnen) doen.
Dat is correct!

Wanneer deze op de compount staat kan deze worden geretaild, ik heb nu een klant verkochte Astra onderweg, deze is nog niet bij ons binnen maar heb al wel de platen :).

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ronaldm3 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:33:
[...]

Dat is correct!

Wanneer deze op de compount staat kan deze worden geretaild, ik heb nu een klant verkochte Astra onderweg, deze is nog niet bij ons binnen maar heb al wel de platen :).
Thanks voor je toelichting. :)
Hopelijk werken de dealer en leasemaatschappij t.z.t. ook flexibel mee voor mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:29:
[...]

Veel weet ik niet, maar snelweg kon bij mijn vorige werkgever niet. Premium ook niet. Verder wel prima lease regeling daar.

Ik snap niet in het buitenland mogen tanken nooit zo. Is vaak nog goedkoper ook.
Wij mogen ook niet in het buitenland tanken of de kosten daarvan declareren. Maar we hebben wel budget ex brandstofvoorschot en je kan gewoon auto kiezen die 1 op 5 rijdt. Bijzonder imo..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VidaR-9 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:45:
[...]

Wij mogen ook niet in het buitenland tanken of de kosten daarvan declareren. Maar we hebben wel budget ex brandstofvoorschot en je kan gewoon auto kiezen die 1 op 5 rijdt. Bijzonder imo..
Yep, bijzonder inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:29:
[...]

Ik mag overal tanken met mijn pas in Nederland maar zoals velen heeft mijn werkgever liever dat ik niet op de snelweg tank, heb ik ook nog nooit gedaan in Nederland. Wat betreft het buitenland kan een werkgever de BTW daar niet van aftrekken dus is daarom iets duurder. Ik vermoed dat sommige werkgevers hier een restrictie aan leggen om te demotiveren ermee op ver mee op vakantie te gaan of iig er iets aan over te houden. Ik mag brandstof en tol in het buitenland declareren, is wat mij betreft een prima regeling en hoef daarom ook geen buitenland pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, declareren of pas maakt inderdaad weinig/niks uit.

Ik zit sowieso in een grensregio en veelal in Duitsland/Luxemburg/Zwitserland voor klanten, dan is het gemak van een buitenland pas wel makkelijk. Maar als ik met de company credit card had moeten betalen was dat gemak net zo geweest (al moet je dan weer bonnetjes bewaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brandstof in het buitenland kan ik declareren maar sinds ik een zakelijke creditcard heb hoeft dat natuurlijk niet meer. Yeah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wij mogen onze bonnetjes van de brandstof in het buitenland tijdens bijvoorbeeld de vakantie declareren. Krijgen daar een deel van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
een collega van mij twijfeld tussen een golf variant(c-segment), en de opel insignia(d-segment).

Nu heeft een golf 46 liter meer kofferruime, en is de insignia op de achterbank wat ruimer. Maar in een golf zit je als volwassene prima.
Ik zie eigenlijk geen redenen om voor de insignia te kiezen (tenzij je dit een mooiere auto vind --> maar dat is persoonlijk).
De insignia is ook duurder.

Zie ik dit verkeerd of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29
VidaR-9 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:45:
[...]

Je mag het wel opvoeren als eigen bijdrage auto. Scheelt je de belasting. Moet de werkgever opvoeren voor zover ik weet (mag je zelf niet doen), dus controleer of je de bonnen niet gewoon mag doorsturen naar de administratie. Het is geen declaratie in dat geval, maar domweg het aangeven dat je een eigen bijdrage hebt gehad.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Korvaag schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:41:
[...]

Je mag het wel opvoeren als eigen bijdrage auto. Scheelt je de belasting. Moet de werkgever opvoeren voor zover ik weet (mag je zelf niet doen), dus controleer of je de bonnen niet gewoon mag doorsturen naar de administratie. Het is geen declaratie in dat geval, maar domweg het aangeven dat je een eigen bijdrage hebt gehad.
Jup. Zo werkt het bij ons ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Korvaag schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:41:
[...]

Dat is misschien een goede suggestie. Theoretisch mag het waarschijnlijk; van Finance mag het (=me :+ ); nu HR nog meekrijgen. En even dubbelchecken of de administratieve last niet te groot wordt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:36:
een collega van mij twijfeld tussen een golf variant(c-segment), en de opel insignia(d-segment).

Nu heeft een golf 46 liter meer kofferruime, en is de insignia op de achterbank wat ruimer. Maar in een golf zit je als volwassene prima.
Ik zie eigenlijk geen redenen om voor de insignia te kiezen (tenzij je dit een mooiere auto vind --> maar dat is persoonlijk).
De insignia is ook duurder.

Zie ik dit verkeerd of...?
Tsja, dat is natuurlijk bij veel keuzes het geval hè.
Waarom een 5 serie nemen als je aan een 3 voldoende ruimte hebt?

Het is een persoonlijke keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 29-09 10:32
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:38:
[...]

Tsja, dat is natuurlijk bij veel keuzes het geval hè.
Waarom een 5 serie nemen als je aan een 3 voldoende ruimte hebt?

Het is een persoonlijke keuze.
Een proefrit geeft veel inzicht in hoe een auto rijdt en aanvoelt. Lijkt mij ook niet onbelangrijk. Zelf stond ik voor de keuze tussen een redelijk aangeklede A4 Avant, goed aangeklede Passat en een nog beter aangeklede Superb. De laatste als tijdelijke auto gereden en niets mis mee. Erg ruim. Maar, een A4 is echt een hoger niveau. Betere wegligging, betere stoelen, stiller en ik vind een A4 mooier. Een paar duizend meer dan de andere 2, maar echt een fijnere wagen vind ik.

Hij komt over 3 weken. Besteld eind maart. Audi A4 Avant 1.4 TFSI s-tronic Lease Edition. LED verlichting, sportstoelen, MMI Navi, automaat. 150 pk benzine, sportonderstel.

[ Voor 8% gewijzigd door Pegasus op 24-06-2018 16:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 21:17
Wegens overstap naar een ander bedrijf heb ik mijn bestelling van VW Polo Comfortline met R-line geannuleerd en begin maart een bestelling voor een andere wagen geplaatst.
Het is een van de laatste Volvo V40 Business Edition T4 geworden met zowel Luxury Line als Scandinavian Line erbij. De kleur is Onyx Black, niet mijn eerste keuze geweest maar helaas was ik te laat met het bestellen van Bursting Blue, dan kon niet meer.

Medio mei mocht ik deze auto in ontvangst nemen en een maandje later heb ik al bijna 3k km gereden. Wat een geweldige auto is dat zeg. De wegligging is uitstekend (t.o.v. alle autos dat ik tot nu toe gereden heb) en het voelt alsof jij ten alle tijden een behoorlijk groot reserve aan het vermogen hebt. Volgens mij is het enorm veel auto voor het geld. De fiscale waarde zit rond 33k en dat is voor een auto met 190PK!!
Hierbij nog wat fotos:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/d6SrAD1.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/moIA1VC.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3jiI5vA.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KSy4cTs.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/awOwqvn.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/XHNAdSZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
In navolging van mijn post hierboven, wat meer informatie.

Leasebudget: € 770,-
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 42 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: [i] Exclusief BTW en brandstof.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: De leasemaatschappij is een kleine speler (Boxsons) prijzen zijn wat hoger dan de gemiddelde leasemaatschappij.
Specifieke wensen: Automaat, multifunctioneel stuurwiel, goede stoelen, Adaptive Cruisecontrol, DAB+, Climate Control, parkeer sensoren, regensensor, trekhaak, Panorama dak (Nice to have),
Keuze tot nu toe: Volkswagen Golf Variant, uitvoering: Comfortline Business. Met als opties, Comfort pakket, Reservewiel, Panorama schuifdak, Active Info Display, Rijstrookbehoudassistent met Active Light Assist.

Als alternatief heb ik in ieder geval gekeken naar de Skoda Octavia Combi, en Seat Leon, voor beide kom ik met dezelfde opties op een hogere prijs uit. De Volvo V40 vond ik te weinig ruimte bieden voor zijn prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door dewil1990 op 25-06-2018 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewil1990 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 05:25:

Overige afhankelijkheden: De leasemaatschappij is een kleine speler (Boxsons) prijzen zijn wat hoger dan de gemiddelde leasemaatschappij.
Specifieke wensen: Automaat, multifunctioneel stuurwiel, goede stoelen, Adaptive Cruisecontrol, DAB+, Climate Control, parkeer sensoren, regensensor, trekhaak, Panorama dak (Nice to have),
Keuze tot nu toe: Volkswagen Golf Variant, uitvoering: Comfortline Business. Met als opties, Comfort pakket, Reservewiel, Panorama schuifdak, Active Info Display, Rijstrookbehoudassistent met Active Light Assist.

Als alternatief heb ik in ieder geval gekeken naar de Skoda Octavia Combi, en Seat Leon, voor beide kom ik met dezelfde opties op een hogere prijs uit. De Volvo V40 vond ik te weinig ruimte bieden voor zijn prijs.
De V40 IS ook een vrij kleine auto qua binnenruimte.

Kijk eens naar een Ateca/Tiguan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:20:
[...]

De V40 IS ook een vrij kleine auto qua binnenruimte.

Kijk eens naar een Ateca/Tiguan?
De Ateca en Tiguan vind ik beide mooie auto's echter deze krijg ik beide niet binnen budget in combinatie met de gewenste opties. De geconfigugeerde golf zat bij mijn lease maatschappij al op € 779 ;-). Daarnaast vind ik de netto bijtelling voor een Ateca / Tiguan dan ook wat te hoog worden :) .

Edit: De Skoda Karoq zou met een 1.0 DSG net kunnen, echter heeft de Golf Variant dan toch mijn voorkeur.

[ Voor 9% gewijzigd door dewil1990 op 25-06-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:52
amdguard schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:25:
Wegens overstap naar een ander bedrijf heb ik mijn bestelling van VW Polo Comfortline met R-line geannuleerd en begin maart een bestelling voor een andere wagen geplaatst.
Het is een van de laatste Volvo V40 Business Edition T4 geworden met zowel Luxury Line als Scandinavian Line erbij. De kleur is Onyx Black, niet mijn eerste keuze geweest maar helaas was ik te laat met het bestellen van Bursting Blue, dan kon niet meer.

Medio mei mocht ik deze auto in ontvangst nemen en een maandje later heb ik al bijna 3k km gereden. Wat een geweldige auto is dat zeg. De wegligging is uitstekend (t.o.v. alle autos dat ik tot nu toe gereden heb) en het voelt alsof jij ten alle tijden een behoorlijk groot reserve aan het vermogen hebt. Volgens mij is het enorm veel auto voor het geld. De fiscale waarde zit rond 33k en dat is voor een auto met 190PK!!
Hierbij nog wat fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice man! Ik heb ook een V40 Business Sport, weliswaar de D3 met Geartronic en ook de zwarte variant. Achteraf had ik ook liever de Bursting Blue maar het was een pijplijn auto, anders had het een D2 Nordic+ geworden, dus was hier wel verrassend blij mee.

Dikke opties ook! Ik heb de Luxery & Scandinavian line niet. Toch 'raar' dat de D3 en T4 in basisprijs even duur waren, maar je bij de T4 toch meer opties krijgt. (Zie High Performance spoiler en 17" wielen).

Heb de mijne sinds eind april en ben er super tevreden mee, behalve dat ik het jammer vind dat die gelimit is op 199. (Autobahn ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
dewil1990 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 05:25:

Aantal opties:
- Renault Megane Estate
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Alles erop en eraan kom je op 709eur/ maand. Wellicht de rest bruto uitkeren?
160pk motor die ook in Mercedes inzitten. Mensen zeggen dat de infotainment niet snel reageer maar ik vond (een keer proefgereden) het echt prima eigl. Zit erg fijn en veel ruimte (minder dan golf variant dat wel. maar goed, paar centimeters diepte en breedte verschil). Proefrit waard iig.

- Skoda Octavia Combi
Vergelijkbaar met de Golf denk ik. Precies op de 770 en iets meer ruimte.

- Peugeot 308SW
Is al wat ouder qua model maar nog steeds prima eigenlijk. Kofferbak ruimte iets meer dan Golf (in liter)

Afhankelijk van je timing, mss nog de nieuwe Focus Wagon? Er is nog niet zoveel info hierover, wellicht even de dealer bezoeken? In directlease is de 1.5 150pk Vignale met heel veel optie voor 770 mogelijk.

Als je de rest budget kan laten uitkeren mss een idee om bijv. richting Kia Niro te denken?
Is volgens velen hier best ruim en met de restbudget uitgekeerd scheelt echt veel netto denk ik. De Business line bijv is compleet met wat je in je lijstje had en kost maar 579eur lease, 30k fis waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:58
Landon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Nice man! Ik heb ook een V40 Business Sport, weliswaar de D3 met Geartronic en ook de zwarte variant. Achteraf had ik ook liever de Bursting Blue maar het was een pijplijn auto, anders had het een D2 Nordic+ geworden, dus was hier wel verrassend blij mee.

Dikke opties ook! Ik heb de Luxery & Scandinavian line niet. Toch 'raar' dat de D3 en T4 in basisprijs even duur waren, maar je bij de T4 toch meer opties krijgt. (Zie High Performance spoiler en 17" wielen).
Waar staan die D2, D3, T4 enzovoorts eigenlijk voor bij Volvo? Altijd al afgevraagd...

OT: Inmiddels offerte binnen gekregen dat de Volkswagen T-Roc binnen budget valt, erg blij mee. Naar de VW Dealer gegaan om hem toch in het echt eens te zien en eigenlijk alleen maar verliefder geworden :D binnenkort bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Waar staan die D2, D3, T4 enzovoorts eigenlijk voor bij Volvo? Altijd al afgevraagd...
D en T is diesel vs benzine geloof ik en de nummers staan gewoon voor de kracht van de motor.
Dus de T4 is 190 pk en de T3 (geloof ik) 150 pk bijvoorbeeld, maar wel beide benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
amdguard schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:25:

Hierbij nog wat fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ook de Business Sport, alleen zonder de Luxury line. Heerlijke auto!
Enige nadeel wat ik tot nu toe ondervonden heb is het verbruik in de stad.. scheelt echt ontzettend veel met de snelweg. Oh, en zwart wordt snel vies :+ . Qua PK's zal je ook niet snel een betere optie vinden als lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:52
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Het is eigenlijk heel makkelijk!

D = Diesel
T = Turbo Benzine

D2/T2 = 120PK
D3/T3 = 150PK
D4/T4 = 190PK
D5/T5 = 215PK
D6 = 260PK.

Zijn nog een paar motoren maar die weet ik net uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 26-09 15:14
Landon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Het is eigenlijk heel makkelijk!

D = Diesel
T = Turbo Benzine

D2/T2 = 120PK
D3/T3 = 150PK
D4/T4 = 190PK
D5/T5 = 215PK
D6 = 260PK.

Zijn nog een paar motoren maar die weet ik net uit m'n hoofd.
Met de hybrides straks liggen de PK's nog wat verder uit elkaar. De nieuwe S60 krijgt een T8 + Hybridemotor met 400PK (Polestar nog meer).

Wel grappig, de V60 D3 is volgens mij 3k duurder dan de T5 + hybridemotor, die heeft wel 100 PK minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Batiatus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Wel grappig, de V60 D3 is volgens mij 3k duurder dan de T5 + hybridemotor, die heeft wel 100 PK minder
Dat is toch volkomen logisch? Overheden willen van diesel(autos) af. Dus door extra tax bewerkstellig je een relatief gunstiger klimaat voor benzinemotoren. Ik vind het helemaal prima. Ook voordat de diesel hetze begon had ik bij voorkeur al benzine. Het is bij een verder gelijke motorisering simpelweg goedkoper (altijd al geweest) en dus beter voor mijn portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 21:17
Landon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Nice man! Ik heb ook een V40 Business Sport, weliswaar de D3 met Geartronic en ook de zwarte variant.

Heb de mijne sinds eind april en ben er super tevreden mee, behalve dat ik het jammer vind dat die gelimit is op 199. (Autobahn ;-) )
Mijn is handgeschakeld. Standkachel en die volvo app is een mooie toevoeging. Hoeft jij niet meer met dat draaiknop zitten te klooien. Wat ik vreemd vind is dat bij v40 Business Edition voor de facelift kreeg jij ook een verwarmbaar voorruit maar bij de facelift niet meer...

Ik zag dat bij T4 er inderdaad High Performance Spoiler zit maar ik verwachtte eigenlijk dit :
Afbeeldingslocatie: https://assets.volvocars.com/intl/~/media/shared-assets/images/galleries/new-cars/v40/accessories/roofspoiler_vcc09915.jpg?la=en.png
Maar kreeg hem toch niet, nu vraag ik me af hoe de 'gewone' dan eruit ziet?

Zijn ze allemaal trouwens begrensd op 199?
Batiatus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Enige nadeel wat ik tot nu toe ondervonden heb is het verbruik in de stad.. scheelt echt ontzettend veel met de snelweg. Oh, en zwart wordt snel vies :+ . Qua PK's zal je ook niet snel een betere optie vinden als lease.
Ja dat heb ik ook gemerkt, zit makkelijk op 8.5-10 voor kortere afstanden. En zwart... Belachelijk is dat, binnen dag of 3 na het wassen weer vies en dat is echt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volvo hanteert een wat vreemde strategie mbt topsnelheid. V40 T4 is begrensd op 210. Dat getal is gelijk de T3, waar het met 150pk dichtbij de natuurlijke top zal zitten.

De D3 en D4 zijn beiden begrensd op 190, de natuurlijke top van een D2.

De T5 is dan weer niet begrensd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:11:
Volvo hanteert een wat vreemde strategie mbt topsnelheid. V40 T4 is begrensd op 210. Dat getal is gelijk de T3, waar het met 150pk dichtbij de natuurlijke top zal zitten.

En mijn S60 T4 is begrensd op 225 km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 02-10 20:35

190 en 210 zijn juist de snelheidslimieten van de eco banden die Volvo er onder steekt. Alles om lage papieren CO2 waardes te halen.
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:20:
[...]

En mijn S60 T4 is begrensd op 225 km/h
Dat is die niet? Afaik is dat gewoon de snelheid die je er mee kan halen en geen begrenzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
V60, 190pk, zonder begrenzing zou dat ongeveer 235 moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:28:
[...]

Dat is die niet? Afaik is dat gewoon de snelheid die je er mee kan halen en geen begrenzer.
Heuvel op en heuvel af. Begrensd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
amdguard schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:35:
[...]

En zwart... Belachelijk is dat, binnen dag of 3 na het wassen weer vies en dat is echt te zien.
Daarom pak ik ook nooit een zwarte auto. ;)
Bij m'n nieuwe ook voor donkergrijs gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:16

De D2 is ook gewoon begrensd hoor, die had anders ook wel de 200 gehaald.

Pagina: 1 ... 28 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.