Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
120 pk, 200 zou inderdaad wel lukken als je een lange aanloop neemt. Maar -10 is nou ook niet zo’n noemenswaardig verschil. Vandaar dat ik zeg dat de D3 en D4 op “D2” niveau zijn afgedopt.

190 is niet geheel toevallig de rating van TR banden. Het zou toch niet dat ze die monteren?

Vroeger, jaren ‘80, zat er een prijsverschil
tussen SR, TR, HR en VR was wel een chique band. Nu is alles V, W, Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:21
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld. Het is een Volkswagen Golf DSG 1.0 TSI geworden. Deze opties mee besteld:
- Executive pakket
- Comfort pakket
- Spiegel pakket
- Navigatie - discover media
- Achteruitrijcamera

Ik ben benieuwd hoe lang ik moet wachten. Ik kom van een VW Polo 1.0 TSI af. Op zich prima auto, maar met mijn KM's (50.000 p/j) lijkt automaat me wel heerlijk. We wachten af :).

Besteld: 25-6-2018
Levering: ?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 29-09 10:32
Hammetje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:39:
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld. Het is een Volkswagen Golf DSG 1.0 TSI geworden. Deze opties mee besteld:
- Executive pakket
- Comfort pakket
- Spiegel pakket
- Achteruitrijcamera

Ik ben benieuwd hoe lang ik moet wachten. Ik kom van een VW Polo 1.0 TSI af. Op zich prima auto, maar met mijn KM's (50.000 p/j) lijkt automaat me wel heerlijk. We wachten af :).

Dat gaat je heel goed bevallen. Weet ik uit eigen ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08
Zoals eerder gemeld kreeg ik vorige week via de leasemaatschappij de bestelbevestiging van de dealer binnen van mijn nieuwe A-klasse. Hierin stond vermeld dat de verwachte leverdatum in de week van 15 november zou zijn.

Wist toen echter nog niet zeker of dit de datum zou zijn waarop ik de auto krijg, of dat de dealer de auto binnenkrijgt.

Vanmiddag even gebeld naar de dealer en die wisten mij (gelukkig!) te melden dat dit de datum is waarop ik de auto in ontvangst kan nemen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:55

Nullifiel

╞═══════╡

amdguard schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:35:
En zwart... Belachelijk is dat, binnen dag of 3 na het wassen weer vies en dat is echt te zien.
Mijn allereerste auto was een zwarte. En dat was ook gelijk mijn laatste zwarte auto.
Ik vind zwart erg mooi op een schone auto. Maar je moet al bijna rondjes door de wasstraat maken om hem zo te houden. :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Echt leuk zo'n nieuwe lease auto bestellen, alleen jammer van de levertijd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:05:
Echt leuk zo'n nieuwe lease auto bestellen, alleen jammer van de levertijd :')
Normaal is een maand of 3 tot 4. Daaronder is kort. Daarboven is lang. Jij valt dus daarboven? Zo nee, dan ben je gewoon ongeduldig :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:08:
[...]

Normaal is een maand of 3 tot 4. Daaronder is kort. Daarboven is lang. Jij valt dus daarboven? Zo nee, dan ben je gewoon ongeduldig :+
Ik heb nog geen verwachte leverdatum gehoord van de leasemaatschappij, alleen geruchten. Die geruchten waren ~6 maanden levertijd. Even afwachten tot ik officieel bericht terug krijg van de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

En daarnaast vind ik zelf het bestellen van een leaseauto echt nooit leuk.

Het is altijd concessies doen tussen de keuze auto, motorisering, opties en bijtelling / eigen bijdrage. Daarnaast komt de dealer ook nog eens om de hoek kijken die voor iedere accessoire de hoofdprijs vraagt en is het uiteindelijk toch nog een hoop geregel.

Zelf vind ik het orientatieproces en het daadwerkelijk rijden het allerleukste, in tegenstelling tot het bestellen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:27:
En daarnaast vind ik zelf het bestellen van een leaseauto echt nooit leuk.

Het is altijd concessies doen tussen de keuze auto, motorisering, opties en bijtelling / eigen bijdrage. Daarnaast komt de dealer ook nog eens om de hoek kijken die voor iedere accessoire de hoofdprijs vraagt en is het uiteindelijk toch nog een hoop geregel.

Zelf vind ik het orientatieproces en het daadwerkelijk rijden het allerleukste, in tegenstelling tot het bestellen.
Volgens mij is het doen van concessies simpelweg iets dat je jezelf oplegt. Als je gewoon accepteert dat de bijtelling X zal zijn bij de door jou gewenste configuratie dan is het 'probleem' opgelost.
Dat accessoires geld kosten is ook niet vreemd, en ook daarvoor geldt dat je vooraf weet waar je aan toe bent, want er zijn simpelweg prijslijsten voor. En als je je niet in die bedragen kan vinden, dan kan je daarover doorgaans met de dealer wel onderhandelen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
Hammetje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:39:
- Executive pakket
- Comfort pakket
- Spiegel pakket
- Achteruitrijcamera

Heb ook ooit gereden in een A3 zowel met 1.0tfsi en ook de 1.4tfsi.. Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.4 toch een veel beter motor is. Ook beter value for money zeg maar. Qua verbruik ook bizaar goed en het loopt gewoon heel erg mooi zonder een gevoel dat je te kort komt. Maar goed, snap wel dat het allemaal te maken is met de budget.

Persoonlijk zou ik de navi en camera vervangen met of dynaudio (die schijnt echt goed te zijn), of active info display, of led verlichting. Want navi, jah, waze is beter, en camera, denk niet dat je het veel ga gebruiken (spreek uit eigen ervaring).

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:52
amdguard schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:35:
[...]

Mijn is handgeschakeld. Standkachel en die volvo app is een mooie toevoeging. Hoeft jij niet meer met dat draaiknop zitten te klooien. Wat ik vreemd vind is dat bij v40 Business Edition voor de facelift kreeg jij ook een verwarmbaar voorruit maar bij de facelift niet meer...

Ik zag dat bij T4 er inderdaad High Performance Spoiler zit maar ik verwachtte eigenlijk dit :
[afbeelding]
Maar kreeg hem toch niet, nu vraag ik me af hoe de 'gewone' dan eruit ziet?

Zijn ze allemaal trouwens begrensd op 199?

[...]

Ja dat heb ik ook gemerkt, zit makkelijk op 8.5-10 voor kortere afstanden. En zwart... Belachelijk is dat, binnen dag of 3 na het wassen weer vies en dat is echt te zien.
De gewone spoiler ziet er nog iets 'saaier' uit naar mijn mening, jij hebt aan de achterkant nog twee omhoogstaande flaps.

Normale spoiler;
Afbeeldingslocatie: http://lifeonshow.vo.loscdn.net/1565/autoimage/PN17ZXO/VOLVO__V40__D2_R-DESIGN__DIESEL______PN17ZXO-e02_md.jpg?0810

Daarnaast heb je dan nog de High Performance (die op jouw auto zit), de 'aerodynamische' van jouw afbeelding, en de Polestar spoiler. (Alleen twee flaps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
gergs schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Heb ook ooit gereden in een A3 zowel met 1.0tfsi en ook de 1.4tfsi.. Ik moet eerlijk zeggen dat de 1.4 toch een veel beter motor is. Ook beter value for money zeg maar. Qua verbruik ook bizaar goed en het loopt gewoon heel erg mooi zonder een gevoel dat je te kort komt. Maar goed, snap wel dat het allemaal te maken is met de budget.

Persoonlijk zou ik de navi en camera vervangen met of dynaudio (die schijnt echt goed te zijn), of active info display, of led verlichting. Want navi, jah, waze is beter, en camera, denk niet dat je het veel ga gebruiken (spreek uit eigen ervaring).
Grappig. Ik rij in een Leon 1.0 TSI (handbak) en die rijdt echt super fijn. Soepel en vlot. Verbruik 1:18 a 1:20.
Navigatie loopt 1,5 jaar achter, Apple CarPlay / Android Auto support is belangrijker :+ .
De camera vind ik zelf wel prettig, gebruik het dagelijks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Landon schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Nog een spoiler gevonden, van Heico Sportiv.

https://www.heicosportiv....rt/race-cars/volvo-v40-d5

Doet meer recht aan de naam "High Performance" spoiler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Smobbo schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:13:
[...]
De camera vind ik zelf wel prettig, gebruik het dagelijks!
Mijn huidige voorloopauto (Toyota Auris Hybrid Station) heeft zelfs alleen maar een camera, geen sensoren.
Ik zou ook niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:10:
[...]

Ik heb nog geen verwachte leverdatum gehoord van de leasemaatschappij, alleen geruchten. Die geruchten waren ~6 maanden levertijd. Even afwachten tot ik officieel bericht terug krijg van de LM.
Vanaf het moment dat de auto besteld is, kun je het beste verder schakelen met de leverende dealer. Die kunnen jou toch het best op de hoogte houden. De LM krijgt ook enkel de info van de dealer, dus dan kun jij net zo goed zelf contact met hun opnemen. Scheelt weer een schakel.
Doe ik ook namelijk. Kreeg de bestelbevestiging vanuit de LM waarin de leverende dealer incl. contactpersoon stond vermeld. Neem dus de komende tijd rechtstreeks contact met hun op, om mij op de hoogte te houden van de status.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 26-06-2018 11:45 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Rivanov goede tip, thanks :) mijn werkgever bestelt de auto voor me en ik heb al gevraagd of ze door willen geven welke LM en dealer het wordt (ze kiezen degene met de goedkoopste offerte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 10:03
Arachnan schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Mijn huidige voorloopauto (Toyota Auris Hybrid Station) heeft zelfs alleen maar een camera, geen sensoren.
Ik zou ook niet meer zonder willen.
Ha Bas! =) Long time no see. Die nickname hé...

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:01:
@Rivanov goede tip, thanks :) mijn werkgever bestelt de auto voor me en ik heb al gevraagd of ze door willen geven welke LM en dealer het wordt (ze kiezen degene met de goedkoopste offerte)
Mijn werkgever bestelt ook de auto, maar houdt mij altijd in de CC in alle communicatie. Ook wanneer ze bericht krijgen vanuit de LM, sturen ze dat door naar mij. Dus ook de bestelbevestiging die de LM vanuit de dealer heeft ontvangen. :)

Ik ben nogal 'extreem' in dit soort dingen. Zit overal bovenop en vanwege mijn ongeduld heb ik ook het liefst zo snel mogelijk de laatste stand van zaken. :+
Hou niet van onduidelijkheid / onzekerheid dus ik wil altijd zo snel mogelijk kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Smobbo Ik zeg niet dat de 1.0 niet goed is, in die klasse zeker wel, maar de 1.4/1.5 is wel meer verfijnd. Ook klink alsof het niet veel is qua verschil, de 40pk, je merk het echt op moment dat je beide heb gehad. Maar goed, is ook duurder dus jah..

@Arachnan Ik heb nu ook camera. Ik vind het ook fijn, op de sedan van mij. Toen ik nog een hatchback reed, had ik het echt niet gemist. Omdat ik weet dat de kont daar eindigt zeg maar. (Ik had wel parkeersensoren) Kwestie van voorkeur denk.

[ Voor 15% gewijzigd door SirLct op 26-06-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:05:
[...]

Mijn werkgever bestelt ook de auto, maar houdt mij altijd in de CC in alle communicatie. Ook wanneer ze bericht krijgen vanuit de LM, sturen ze dat door naar mij. Dus ook de bestelbevestiging die de LM vanuit de dealer heeft ontvangen. :)

Ik ben nogal 'extreem' in dit soort dingen. Zit overal bovenop en vanwege mijn ongeduld heb ik ook het liefst zo snel mogelijk de laatste stand van zaken. :+
Hou niet van onduidelijkheid / onzekerheid dus ik wil altijd zo snel mogelijk kunnen schakelen.
Hier hetzelfde. Ik ben precies zo. Al heb ik het idee dat het niet altijd in dank wordt afgenomen :D

Net nog een constructie moeten bedenken om 10 declarabele uurtjes voor 1-7 gedaan te krijgen zodat het contract 02-07 kan ingaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:15:
[...]

Hier hetzelfde. Ik ben precies zo. Al heb ik het idee dat het niet altijd in dank wordt afgenomen :D

Net nog een constructie moeten bedenken om 10 declarabele uurtjes voor 1-7 gedaan te krijgen zodat het contract 02-07 kan ingaan.
Volgens mij is zowel mijn manager als de accountmanager van de LM blij dat de bestelling er eindelijk doorheen is en ik ze daar niet meer over lastig val. :+

Komende maanden gaat de Mercedes dealer het zwaar krijgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
amdguard schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:25:
Wegens overstap naar een ander bedrijf heb ik mijn bestelling van VW Polo Comfortline met R-line geannuleerd en begin maart een bestelling voor een andere wagen geplaatst.
Het is een van de laatste Volvo V40 Business Edition T4 geworden met zowel Luxury Line als Scandinavian Line erbij. De kleur is Onyx Black, niet mijn eerste keuze geweest maar helaas was ik te laat met het bestellen van Bursting Blue, dan kon niet meer.

Medio mei mocht ik deze auto in ontvangst nemen en een maandje later heb ik al bijna 3k km gereden. Wat een geweldige auto is dat zeg. De wegligging is uitstekend (t.o.v. alle autos dat ik tot nu toe gereden heb) en het voelt alsof jij ten alle tijden een behoorlijk groot reserve aan het vermogen hebt. Volgens mij is het enorm veel auto voor het geld. De fiscale waarde zit rond 33k en dat is voor een auto met 190PK!!
Hierbij nog wat fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige bak!
dewil1990 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 05:25:
In navolging van mijn post hierboven, wat meer informatie.

Leasebudget: € 770,-
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 42 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: [i] Exclusief BTW en brandstof.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: De leasemaatschappij is een kleine speler (Boxsons) prijzen zijn wat hoger dan de gemiddelde leasemaatschappij.
Specifieke wensen: Automaat, multifunctioneel stuurwiel, goede stoelen, Adaptive Cruisecontrol, DAB+, Climate Control, parkeer sensoren, regensensor, trekhaak, Panorama dak (Nice to have),
Keuze tot nu toe: Volkswagen Golf Variant, uitvoering: Comfortline Business. Met als opties, Comfort pakket, Reservewiel, Panorama schuifdak, Active Info Display, Rijstrookbehoudassistent met Active Light Assist.

Als alternatief heb ik in ieder geval gekeken naar de Skoda Octavia Combi, en Seat Leon, voor beide kom ik met dezelfde opties op een hogere prijs uit. De Volvo V40 vond ik te weinig ruimte bieden voor zijn prijs.
Je moet er wat voor over hebben om Volvo te rijden he :+
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Waar staan die D2, D3, T4 enzovoorts eigenlijk voor bij Volvo? Altijd al afgevraagd...

OT: Inmiddels offerte binnen gekregen dat de Volkswagen T-Roc binnen budget valt, erg blij mee. Naar de VW Dealer gegaan om hem toch in het echt eens te zien en eigenlijk alleen maar verliefder geworden :D binnenkort bestellen.
Arachnan schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:41:
[...]

D en T is diesel vs benzine geloof ik en de nummers staan gewoon voor de kracht van de motor.
Dus de T4 is 190 pk en de T3 (geloof ik) 150 pk bijvoorbeeld, maar wel beide benzine.
Vroeger toen de T5 en D5 nog de top modellen waren, wist je bij de T5 en D5 dat je met een 5 cilinder te maken had!
Landon schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Het is eigenlijk heel makkelijk!

D = Diesel
T = Turbo Benzine

D2/T2 = 120PK
D3/T3 = 150PK
D4/T4 = 190PK
D5/T5 = 215PK
D6 = 260PK.

Zijn nog een paar motoren maar die weet ik net uit m'n hoofd.
De D6 is bij mijn weten enkel als plugin hybrid en later als twin engine geleverd. Laat ik die toevallig rijden en die heeft geen 260pk. >:)

De twin engine heeft 220PK voor de D6 en 68PK voor de elektromotor. Gecombineerd 285pk.
Met polestar tuning gaat hij naar 230pk en 295pk gecombineerd.

Echter boven de 150km/h schakelt de elektromotor volledig uit...
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:13:
Dat is toch volkomen logisch? Overheden willen van diesel(autos) af. Dus door extra tax bewerkstellig je een relatief gunstiger klimaat voor benzinemotoren. Ik vind het helemaal prima. Ook voordat de diesel hetze begon had ik bij voorkeur al benzine. Het is bij een verder gelijke motorisering simpelweg goedkoper (altijd al geweest) en dus beter voor mijn portemonnee.
Het is zo jammer dat diesel zo lekker rijdt... Vooral op de snelweg, heerlijk stil en rustig. Niet terugschakelen om wat koppel te genieten...
t_captain schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:11:
Volvo hanteert een wat vreemde strategie mbt topsnelheid. V40 T4 is begrensd op 210. Dat getal is gelijk de T3, waar het met 150pk dichtbij de natuurlijke top zal zitten.

De D3 en D4 zijn beiden begrensd op 190, de natuurlijke top van een D2.

De T5 is dan weer niet begrensd.
Is mijn D6 dan ook begrensd op 230? Ik vond het zo laag als je naar het aantal PK's kijkt. Al weegt hij wel een stuk meer, maar toch.

Ik zie hier ook dat bij tuning de 230 top gehandhaafd blijft:
http://www.heicosportiv.n...h-aut-modeljaar-2013-2015

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is zowel mijn manager als de accountmanager van de LM blij dat de bestelling er eindelijk doorheen is en ik ze daar niet meer over lastig val. :+

Komende maanden gaat de Mercedes dealer het zwaar krijgen. >:)
Ik heb ook de leverende Mercedes dealergegevens ontvangen en sta in direct contact met de verkoper aldaar :P.
Die reageert overigens echt supersnel!

Al zijn er momenteel weinig vragen van mijn kant. Auto staat op voorraad, moet alleen nog ramen getint krijgen en een kenteken ontvangen. Zou binnen 2-3 weekjes gebeurd moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Ik heb ook de leverende Mercedes dealergegevens ontvangen en sta in direct contact met de verkoper aldaar :P.
Die reageert overigens echt supersnel!

Al zijn er momenteel weinig vragen van mijn kant. Auto staat op voorraad, moet alleen nog ramen getint krijgen en een kenteken ontvangen. Zou binnen 2-3 weekjes gebeurd moeten kunnen zijn.
Welke ga jij rijden? En jouw uitvoering stond per toeval al op voorraad?

/edit: Ah, CLA SB zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:35:
[...]

Prachtige bak!

[...]

Je moet er wat voor over hebben om Volvo te rijden he :+

[...]

[...]

Vroeger toen de T5 en D5 nog de top modellen waren, wist je bij de T5 en D5 dat je met een 5 cilinder te maken had!

[...]

De D6 is bij mijn weten enkel als plugin hybrid en later als twin engine geleverd. Laat ik die toevallig rijden en die heeft geen 260pk. >:)
Ik ken geen andere "D6" dan een "D5 + elektro".

De T6 was wel een 6-in-lijn benzinemotor met afaik ~270 - 320 pk zonder electrische hulp.
[...]

Is mijn D6 dan ook begrensd op 230? Ik vond het zo laag als je naar het aantal PK's kijkt. Al weegt hij wel een stuk meer, maar toch.
Massa is nauwelijks van belang, boven de 200 km/h is het puur luchtweerstand.

Met 268 pk op een V60 verwacht ik een natuurlijke top van 260 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Pegasus schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:07:
[...]

Een proefrit geeft veel inzicht in hoe een auto rijdt en aanvoelt. Lijkt mij ook niet onbelangrijk. Zelf stond ik voor de keuze tussen een redelijk aangeklede A4 Avant, goed aangeklede Passat en een nog beter aangeklede Superb. De laatste als tijdelijke auto gereden en niets mis mee. Erg ruim. Maar, een A4 is echt een hoger niveau. Betere wegligging, betere stoelen, stiller en ik vind een A4 mooier. Een paar duizend meer dan de andere 2, maar echt een fijnere wagen vind ik.

Hij komt over 3 weken. Besteld eind maart. Audi A4 Avant 1.4 TFSI s-tronic Lease Edition. LED verlichting, sportstoelen, MMI Navi, automaat. 150 pk benzine, sportonderstel.
Die A4 heb ik ook, maar ik heb ook zijn voorganger gehad.
Ik moet bekennen dat ik zijn voorganger motorisch veel fijner vond.

Zijn voorganger had de 1.8TFSI 170 pk. Het scheelt "maar" 20 pk maar de cilinderinhoud maakte wat mij betreft veel verschil.

Overigens heb ik ook het akoestisch glas en dat is werkelijk <3. Wat een rust in de auto zeg, en zeker met bellen héél fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:05:
[...]

Welke ga jij rijden? En jouw uitvoering stond per toeval al op voorraad?

/edit: Ah, CLA SB zie ik.
Yep. Niet per toeval, maar was een scherpe aanbieding van Athlon.
Heb nog vrij lang getwijfeld tussen deze of de C estate....

CLA is gewoon volle auto in deze configuratie.En sportiever dan de C.
Wilde misschien nog op A-sedan wachten, maar dat duurde te lang.

Rij nu een gewone A, dus er gaat niet veel veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 29-09 10:32
SuperKevin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Die A4 heb ik ook, maar ik heb ook zijn voorganger gehad.
Ik moet bekennen dat ik zijn voorganger motorisch veel fijner vond.

Zijn voorganger had de 1.8TFSI 170 pk. Het scheelt "maar" 20 pk maar de cilinderinhoud maakte wat mij betreft veel verschil.

Overigens heb ik ook het akoestisch glas en dat is werkelijk <3. Wat een rust in de auto zeg, en zeker met bellen héél fijn.
Kan ik mij goed voorstellen. De eerstvolgende is 2.0 TFSI met 190 pk. Ruim boven mijn budget. Begrijp ook niet dat er zo'n groot gat zit in het motoren pallet bij Audi op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
gergs schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Mijn werkgever koopt de auto, vervolgens lease ik deze van hem. Hij wil dat de auto zo waardevast als mogelijk blijft, vandaar dat de keuze is gevallen op een 1.0 TFSI. Met 100.000km (+/- 2 jr) kan hij als occasion nog een mooie prijs voor de auto krijgen. Ik ben iemand die het standaard geluid in de Polo al erg fijn vind, dus als de Golf vergelijkbaar is hoeft dat voor mij niet beter. Android Auto gebruik ik zelf ook inderdaad, maar mijn werkgever kiest dan toch de extra navigatie, als hogere waarde voor de auto. Na een +/- verhaal met salaris wordt ik daarvoor gecompenseerd. Maakt me verder niet uit, gebruik ik toch niet ;-).

Overigens;
Verwachte productie datum: WK39
Verwacht leverdatum: WK41 (begin oktober)

[ Voor 0% gewijzigd door Hammetje op 26-06-2018 19:45 . Reden: Verkeerde datum ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hammetje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:42:
[...]

Mijn werkgever koopt de auto, vervolgens lease ik deze van hem. Hij wil dat de auto zo waardevast als mogelijk blijft, vandaar dat de keuze is gevallen op een 1.0 TFSI. Met 100.000km (+/- 2 jr) kan hij als occasion nog een mooie prijs voor de auto krijgen. Ik ben iemand die het standaard geluid in de Polo al erg fijn vind, dus als de Golf vergelijkbaar is hoeft dat voor mij niet beter. Android Auto gebruik ik zelf ook inderdaad, maar mijn werkgever kiest dan toch de extra navigatie, als hogere waarde voor de auto. Na een +/- verhaal met salaris wordt ik daarvoor gecompenseerd. Maakt me verder niet uit, gebruik ik toch niet ;-).

Overigens;
Besteld: 27-6-2018
Verwachte productie datum: WK39
Verwacht leverdatum: WK41 (begin oktober)
Hij is nog niet besteld maar je weet al wel de productie datum? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Rivanov schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:43:
[...]

Hij is nog niet besteld maar je weet al wel de productie datum? :+
Haha, je hebt gelijk - 25-6-2018 besteld (gisteren dus). Fixed :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist mailtje van de dealer ontvangen dat ze de bevestiging vanuit de Mercedes fabriek hebben gekregen op mijn bestelling. Het ziet er nog gewoon naar uit dat hij op tijd geleverd gaat worden (november). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdguard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 21:17
Hier gaat LM nooit akkoord voor geven 8)7 :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
V40 D5 met een flinke behandeling van Heico? Een aantal maatschappijen zal afhaken omdat het niet in de standaard calculatie past.

Restwaarderisico en onderhoudsrisico zijn wat groter dan bij een stock model.

Er zullen zeker maatschappijen zijn die (tegen een veilige opslag natuurlijk) deze auto wel kunnen aanbieden. En alleen de spoilerkit? Dat is gewoon tegen accesoireprijs (2.5% per maand) te leasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, gisteren knoop doorgehakt.

De keuze lag nog tussen de Peugeot 5008 in een wat kale uitvoering en een beter aangeklede Citroen C4 Grand Spacetourer.

Het is de laatste geworden:

Citroën Grand C4 SpaceTourer PureTech 130 S&S EAT6 Business 5d (Zal waarschijnlijk een EAT8 worden, omdat de EAT6 niet meer gemaakt wordt)

Opties:
- Pack Safety & Drive Assist
- Panoramisch vast glazen dak
- Pack Ambiance Hype Grey
- Pareleffectlak
- Pack Style 3D
- Pack City Camera Plus
- DAB+ Tuner
- Stof Milazzo Grey (zwart/grijs)
- Rouge Rubi pareleffectlak (M0PY) EUR 0,00
- Extra getinte zijruiten en achterruit
- Pack Enfant (XN01)

Accessoires:
-trekhaak

Voorlopige fiscale prijs: €36.278,88

Voorlopig want: De WLTP kan daar nog invloed op hebben. Ook wat meerprijs van de EAT8 (maar bij Peugeot was dat €200,-, dus ik verwacht daar niet veel)

Verwachte levertermijn: Waarschijnlijk pas eind dit jaar, als het niet begin 2019 wordt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Equator Ah dank u voor deze "tip" :) scheelt aanzienlijk qua fiscale waarde met de overige 7-zitters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vorkie schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:07:
@Equator Ah dank u voor deze "tip" :) scheelt aanzienlijk qua fiscale waarde met de overige 7-zitters.
Yep, de aanzienlijk minder aangeklede 5008 (hoewel interterieur iets mooier in mijn ogen) kwam al snel op €39k.

Ik zocht overigens niet specifiek naar 7 zitters. Ik zocht een automaat met ruimte en een hogere zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 09:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Equator kennis heeft recentelijk zijn Citroën Grand C4 in ontvangst mogen nemen. En is er erg content mee. Persoonlijk vind ik hem te groot...

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Equator schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:12:
[...]

Yep, de aanzienlijk minder aangeklede 5008 (hoewel interterieur iets mooier in mijn ogen) kwam al snel op €39k.

Ik zocht overigens niet specifiek naar 7 zitters. Ik zocht een automaat met ruimte en een hogere zit.
Met een vierde op komst ;) was het dus 7zits, automaat, hogere zit / instap, 2 losse achterstoelen. (Rij nu een Prius+)
Waar vooral de hogere zit / instap belangrijk is.

Maar ben benieuwd, de levertijden gaan ook nergens over tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobBouman
Vorkie schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Maar ben benieuwd, de levertijden gaan ook nergens over tegenwoordig.
Levertijden hangen nu vast op overschakelen naar WLTP en er worden ineens best wat facelifts aangekondigd, zal hier ongetwijfeld mee te maken hebben.

Diverse merken hebben al aangegeven de verhoging van CO2 te compenseren op welke manier dan ook. Zou zomaar kunnen dat de BPM omhoog gaan, maar dat ze vooralsnog de netto catprijs vervolgens lager houden om op hetzelfde uit te komen. Dat is natuurlijk slechts tijdelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Superdaantje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:13:
@Equator kennis heeft recentelijk zijn Citroën Grand C4 in ontvangst mogen nemen. En is er erg content mee. Persoonlijk vind ik hem te groot...
Is natuurlijk erg persoonlijk. Met 2 dochters in de leeftijd 14-16 nemen we op een weekend weg al behoorlijk wat zooi mee, dus met een vakantie wordt het nog erger. :P
RobBouman schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:17:
[...]

Levertijden hangen nu vast op overschakelen naar WLTP en er worden ineens best wat facelifts aangekondigd, zal hier ongetwijfeld mee te maken hebben.
Dat, en de overstap naar de nieuwe 8traps automaat bij PSA.
Diverse merken hebben al aangegeven de verhoging van CO2 te compenseren op welke manier dan ook. Zou zomaar kunnen dat de BPM omhoog gaan, maar dat ze vooralsnog de netto catprijs vervolgens lager houden om op hetzelfde uit te komen. Dat is natuurlijk slechts tijdelijk :)
Peugeot heeft dat inderdaad gedaan. Die hebben voor de leaserijders aangegeven dat ze de WLTP compenseren. Je betaalt alleen de €200,- extra voor de nieuwe EAT8.

Ik hoop op iets vergelijkbaars bij Citroen (exact dezelfde motor en EAT8 dus..)

[ Voor 50% gewijzigd door Equator op 27-06-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Rij nu een gewone A, dus er gaat niet veel veranderen.
Vind je dat niet jammer, om nog zo'n periode in "dezelfde" auto te rijden? Hij is van buiten natuurlijk wel anders, maar het dashboard en rijgevoel zal praktisch hetzelfde zijn als bij je huidige auto.

Ik heb dat al een beetje bij een nieuwer type van dezelfde auto. Ik rijd nu een Civic tourer van inmiddels de vorige generatie. De nieuwe generatie is uiterlijk heel anders, en het interieur is ook best veranderd, maar vooral (de knoppen op) het stuur en multimedia zijn bijna hetzelfde als ik nu heb. Ik ben er nog niet uit of ik dat een no-go vind. Mijn huidige auto bevalt wel erg goed, dus de nieuwe Civic blijft op het lijstje staan, maar ik ga zeker rondkijken/rijden in vergelijkbare auto's...
amdguard schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:54:
[...]

Hier gaat LM nooit akkoord voor geven 8)7 :*) :*)
Iets ruimer quoten mag wel, zo is de hele context weg en moet je op de quote klikken om te zien waar het over gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:43:
[...]

Vind je dat niet jammer, om nog zo'n periode in "dezelfde" auto te rijden? Hij is van buiten natuurlijk wel anders, maar het dashboard en rijgevoel zal praktisch hetzelfde zijn als bij je huidige auto.

Ik heb dat al een beetje bij een nieuwer type van dezelfde auto. Ik rijd nu een Civic tourer van inmiddels de vorige generatie. De nieuwe generatie is uiterlijk heel anders, en het interieur is ook best veranderd, maar vooral (de knoppen op) het stuur en multimedia zijn bijna hetzelfde als ik nu heb. Ik ben er nog niet uit of ik dat een no-go vind. Mijn huidige auto bevalt wel erg goed, dus de nieuwe Civic blijft op het lijstje staan, maar ik ga zeker rondkijken/rijden in vergelijkbare auto's...
Nee, ben er tevreden mee.

Heb wel andere auto's overwogen (C-klasse, 3 serie, V60, Tiguan, nieuwe A) maar kom uiteindelijk toch weer bij deze uit. Heb de huidige overigens ook net een jaartje.

En zodra je hier een functieverandering hebt mag je weer een andere auto uitzoeken. Er heeft nog geen collega 4 jaar in de auto gereden die hij heeft uitgezocht :D.
Maar zelfs als dat zou veranderen vind ik het geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 07:34
XC 40 nieuwsflits: Full led koplampen nu meebestellen is levering mei 2019, dit nadat de verwarmbare vooruit al voor een vertraging zorgt tot Q1 2019.

Toedels

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LOL. Wat een levertijden zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is vaak inherent aan de zeer populaire modellen.
Vorig jaar was ik in de Mercedes fabriek in Bremen. Daar werd iedere paar minuten een nieuwe E klasse van de band gereden. De terreinen stonden helemaal vol met die dingen. Toch hebben ze, zo begrepen wij toen, een levertijd van meer dan 4 maanden. Kan je nagaan wat er aan de hand is met nieuwe modellen die wereldwijd meer aftrek zullen vinden dan een E klasse.

Daarnaast is hierboven ook aangegeven dat simpelweg een aantal toeleveranciers de vraag ook niet aan kunnen, wat ook voor vertraging zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik zou echt nooit 10 maanden op een auto gaan wachten.
Althans niet voor gangbare modellen als deze. We hebben het niet over een exoot ofzo.

Als je full-led koplamp kapot gaat, moet je dan ook 2 maanden wachten op een vervangende unit :D ?
Dat zullen wel gesplitste voorraad stromen zijn mag ik hopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Skoda Karoq heeft ook een jaar levertijd. Een Skoda! ;)
Wie had dat ooit gedacht.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 27-06-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
Rivanov schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:06:
Skoda Karoq heeft ook een jaar levertijd. Een Skoda! ;)
Wie had dat ooit gedacht.
Had een bestelling van een Kodiaq.. Vorig jaar juni =) Auto is nog niet binnen, wordt pas september verwacht. Lekker meer dan een jaar later!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:27

vhal

ಠ_ಠ

RobBouman schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Had een bestelling van een Kodiaq.. Vorig jaar juni =) Auto is nog niet binnen, wordt pas september verwacht. Lekker meer dan een jaar later!
WTF, een nieuwbouwhuis bouwen ze sneller... 8)7

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Het zou voor mij reden zijn een ander merk te kiezen. Moet 5 maand wachten en dat vind ik al vrij absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43
vhal schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Beetje offtopic, maar als je nu een huis wilt bouwen kom je ook op de wachtlijst bij een aannemer en starten ze ook pas volgend jaar.

Economie trekt blijkbaar lekker aan en productie capaciteit is gewoon lastig snel op te schalen doordat je ook nog afhankelijk ben van leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
What. The. Heck.
Ik dacht dat ik al pech had omdat mijn origineel bestelling van begin januari niet door ging.
En toen uit eindelijk in Maart de nieuwe bestelling doorgeschoten.
En dat ik 2 maanden moesten wachten tot eind mei.
Maar alles bij elkaar nog geen 5 maanden........

En jullie 1 jaar, en meer? Sterkte mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Maar oh wee als Tesla z'n auto's niet binnen een jaar kan leveren :')

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:27

vhal

ಠ_ಠ

Richh schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:41:
Afgezien van dat , bij Tesla hebben ze sowieso een probleem met reserveonderdelen, daar ligt niks standaard op de plank en rijden sommige rond met rotte 12V accu's die de gehele auto plat kunnen leggen als ze het even niet doen :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Richh schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:41:
De Model S krijg je misschien wel binnen een jaar, maar als je ooit in 2016 je aanbetaling hebt gedaan voor een Model 3, sta je nu achteraan de wachtlijst om hem in de loop van 2019 te krijgen. Als je nu pas een bestelling doet wil ik niet eens weten wanneer je hem krijgt. Dat is dus nogal een andere ordegrootte dan 1 jaar, en het helpt niet mee dat Tesla ongeveer elke maand/kwartaal roept dat ze de volgende periode de productiecapaciteit wel op orde hebben. De wachttijd wordt nu alleen maar langer...... dit gecombineerd met de bouwkwaliteitsbeleving van de Model S heeft de Model 3 bij mij wel van de shortlist afgehaald.
Als ik naar een EV ga kijken, zal dat een Leaf 2 met groot accupakket, Hyundai Ioniq EV of Kia Niro EV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
gwystyl schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:47:
De Model S krijg je misschien wel binnen een jaar
De Model S krijg je binnen ongeveer 3 maanden.
maar als je ooit in 2016 je aanbetaling hebt gedaan voor een Model 3, sta je nu achteraan de wachtlijst om hem in de loop van 2019 te krijgen
Dat wist je bij aanschaf. Toen je 'm kocht was het overduidelijk dat de fabriek die de auto moest maken nog half leeg stond. Tesla loopt 'slechts' 6 maanden achter op schema.
Dat is dus nogal een andere ordegrootte dan 1 jaar, en het helpt niet mee dat Tesla ongeveer elke maand/kwartaal roept dat ze de volgende periode de productiecapaciteit wel op orde hebben.
Roepen ze dat echt, of het de media die er net iets teveel aandacht aan geeft? Tesla heeft twee keer een nieuwe trendlijn opgezet sinds de aankondiging. De laatste volgen ze gewoon.
De wachttijd wordt nu alleen maar langer......
Dat is gewoon niet waar :P
dit gecombineerd met de bouwkwaliteitsbeleving van de Model S heeft de Model 3 bij mij wel van de shortlist afgehaald.
De bouwkwaliteit van de Model S werd inderdaad (terecht gezien de prijs) vergeleken met A5/S-klasse, dat konden ze zeker niet waarmaken. Dat kwam niet door geldgebrek, maar gebrek aan engineeringskennis.
Je kan je afvragen hoe slecht de Model 3 het doet tegenover een BMW 1-3 serie of een Audi A1/A3. Laat staan de Koreanen waar je ze hierna mee vergelijkt...
Als ik naar een EV ga kijken, zal dat een Leaf 2 met groot accupakket, Hyundai Ioniq EV of Kia Niro EV zijn.
Er vanuitgaande dat je niet in de VS woont en je dit jaar nog wil rijden, snap ik dat heel goed: dan is er vrijwel geen keuze. Voorlopig is de Model 3 nog even US-only.

Kijk je daar buiten, dan zijn er nog best wel wat dingen waardoor ik sowieso voor de Model 3 zou kiezen. Acceleratie/topsnelheid en autopilot zijn daar factoren van, de superchargers, het uiterlijk, features, merkbeleving... En dan weten we de prijs nog niet. Dan laat ik mijn afkeur tegen SUV's nog eventjes hierbuiten :)
Daarnaast is het eerst nog maar afwachten wanneer de Leaf 2 met groot accupakket leverbaar wordt. De Ioniq is qua actieradius niet vergelijkbaar. En tot slot weten we nog steeds geen prijzen van de Niro. Je bedoeld waarschijnlijk de Hyundai Kona EV ;)

Maar verder is dat alles het punt helemaal niet. Ik lees teveel op fora dat Tesla z'n auto's niet kan leveren en dat 'als Duitse fabrikanten met EV's beginnen, het afgelopen is, want zij kunnen wel produceren'. Dan is het toch een grap dat #1 fabrikant VW, meer dan een jaar levertijd geeft op een redelijke standaardwagen? Zijn de reacties op Tesla dan soms niet ietsje overtrokken?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Volgende week dinsdag mag ik mijn Model S ophalen in Tilburg. Levertijd van X en S is idd ongeveer 3 maanden. Jaguar I-pace is ook leuke auto als je in 2018 hem kan ophalen. Reviews zijn opvallend positief.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

JB

Cédric roelt!

[...]

De Model S krijg je misschien wel binnen een jaar, maar als je ooit in 2016 je aanbetaling hebt gedaan voor een Model 3, sta je nu achteraan de wachtlijst om hem in de loop van 2019 te krijgen. Als je nu pas een bestelling doet wil ik niet eens weten wanneer je hem krijgt. Dat is dus nogal een andere ordegrootte dan 1 jaar, en het helpt niet mee dat Tesla ongeveer elke maand/kwartaal roept dat ze de volgende periode de productiecapaciteit wel op orde hebben. De wachttijd wordt nu alleen maar langer......
Tegen de tijd dat je aan de beurt bent, zijn ze failliet :+

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 27-06-2018 20:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:31
Gisteren mijn nieuwe leaser besteld *O*
De smurf (v40 d4 in rebel blue) loopt in september uit contract, maar er was nogal discussie op de zaak of nu diesel de verplichte brandstof bleef, of dat ook benzine zou gaan mogen. Dat laatste was nu eindelijk bekend, dat mocht :) , dus kon de bestelling waar ik op hoopte kon eruit.

Ik zocht in ieder geval een auto met 2 a 3 eisen
- automaat
- xenon of led verlichting. Ben nu 2x gewisseld daartussen, en er toch wel over uit dat dat tig keer beter is dan halogeen.
Derde puntje zou zijn een iets hogere auto, omdat iets meer overzicht toch altijd lekker is.

Heb gekeken naar:
- Polo, in Highline en dan helemaal full options (bijna 32K), maar voor m'n gevoel is dat een stap terug van de V40 en het geld niet waard
- Qashqai...kweet niet, heeft wel alle eisen, maar geen klik
- Megane...neh, interieur staat me niet aan
- Leon...neh, zie je al overal rijden
- Ioniq...lang kanshebber, maar toch een beetje ouwe lullen bak om te zien

Gisteren is besteld: de Kia Niro, en aangezien het in budget past, ook maar gelijk de Executive line; heb je tenminste echt alles erop en eraan.
Denk aan leren bekleding, verwarmde en geventileerde stoelen, verwarmd stuur, 18" velgen, xenon, achteruitrijcamera, draadloos telefoon opladen, keyless entry/start, blindspot, lane keeping, adaptive cruisecontrol, dab+, jbl systeem etc
Qua kleur heb ik gekozen voor Pearl white

Me = happy 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, in alle eerlijkheid vind ik alle genoemde keuzes een stapje terug tov een V40... Maar er is besteld, dus ben je tevreden met de gemaakte keuze! Veel plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel heel toevallig dit :D Ik MOET maandag wisselen van auto voor de leasemaatschappij. Rij nu een A. Krijg als voorloop auto een CLA en heb zelf een CLA shooting Brake besteld.....

Weinig afwisseling zo :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Thanks (y)

Qua bijtelling had ik beter nog een jaar door kunnen rijden, de v40 is nog 14%, maar zeker de automaat is voor mij een hele goede reden om toch over te stappen.
Daarbij is de Kia veel voller qua opties dan de V40, dus in mijn gevoel ga ik er juist op vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JeroenV_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:58:
Gisteren mijn nieuwe leaser besteld *O*
De smurf (v40 d4 in rebel blue) loopt in september uit contract, maar er was nogal discussie op de zaak of nu diesel de verplichte brandstof bleef, of dat ook benzine zou gaan mogen. Dat laatste was nu eindelijk bekend, dat mocht :) , dus kon de bestelling waar ik op hoopte kon eruit.

Ik zocht in ieder geval een auto met 2 a 3 eisen
- automaat
- xenon of led verlichting. Ben nu 2x gewisseld daartussen, en er toch wel over uit dat dat tig keer beter is dan halogeen.
Derde puntje zou zijn een iets hogere auto, omdat iets meer overzicht toch altijd lekker is.

Heb gekeken naar:
- Polo, in Highline en dan helemaal full options (bijna 32K), maar voor m'n gevoel is dat een stap terug van de V40 en het geld niet waard
- Qashqai...kweet niet, heeft wel alle eisen, maar geen klik
- Megane...neh, interieur staat me niet aan
- Leon...neh, zie je al overal rijden
- Ioniq...lang kanshebber, maar toch een beetje ouwe lullen bak om te zien

Gisteren is besteld: de Kia Niro, en aangezien het in budget past, ook maar gelijk de Executive line; heb je tenminste echt alles erop en eraan.
Denk aan leren bekleding, verwarmde en geventileerde stoelen, verwarmd stuur, 18" velgen, xenon, achteruitrijcamera, draadloos telefoon opladen, keyless entry/start, blindspot, lane keeping, adaptive cruisecontrol, dab+, jbl systeem etc
Qua kleur heb ik gekozen voor Pearl white

Me = happy 8)
Als ik snel in de configurator kijk en de Executive Line selecteer heb ik nog een waslijst aan Extra's die ik moet selecteren. Wordt er niet duidelijker op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
JeroenV_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:16:
Thanks (y)

Qua bijtelling had ik beter nog een jaar door kunnen rijden, de v40 is nog 14%, maar zeker de automaat is voor mij een hele goede reden om toch over te stappen.
Daarbij is de Kia veel voller qua opties dan de V40, dus in mijn gevoel ga ik er juist op vooruit ;)
Waar je waarde aanhecht is idd je eigen keuze. Ik zou erg vinden bijvoorbeeld om van 190pk diesel naar 141pk benzine. En van pakbeet 7.4s 0-100 naar 11.5s. Ook is het een automaat. Maar gelukkig zijn ieder anders :D En volle opties is ook lekker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:20:
[...]

Als ik snel in de configurator kijk en de Executive Line selecteer heb ik nog een waslijst aan Extra's die ik moet selecteren. Wordt er niet duidelijker op. :+
Op directlease is er niets meer te selecteren hoor. Behalve lak kleur.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
gergs schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Op directlease is er niets meer te selecteren hoor. Behalve lak kleur.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Via Kia.nl wel. ;)

/edit: Oh wacht, het zijn allemaal accesoires.
Hij meldt bij opties het volgende:

Opties
Er zijn op dit moment geen opties beschikbaar voor jouw Kia.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 28-06-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JeroenV_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:16:
Thanks (y)

Dat is goed dan, toch?!

Qua opties/accessoires kan je overigens de meeste auto's wel naar je zin maken hoor. Dat is gewoon een kwestie van er bij aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Rivanov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:20:
[...]

Apart, bij leaseplan (en kia zelf) kun je er behalve lak echt niets bij klikken.
Er zijn nog wel wat losse accessoires te krijgen, maar dan heb je het over matten, fietsdragers etc.
gergs schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:21:
[...]
Waar je waarde aanhecht is idd je eigen keuze. Ik zou erg vinden bijvoorbeeld om van 190pk diesel naar 141pk benzine. En van pakbeet 7.4s 0-100 naar 11.5s. Ook is het een automaat. Maar gelukkig zijn ieder anders :D En volle opties is ook lekker natuurlijk.
Tuurlijk is het motorisch een achteruitgang, maar aangezien je toch meer in de file staat dan door kunt rijden in dit land, is een automaat toch wel lekkerder ;)
Zoieso is een 190pk diesel of vergelijkbaar eigenlijk niet meer realistisch haalbaar met de prijzen en bijbehorende bijtelling. Die V40 was natuurlijk eigenlijk een koopje.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:29:
[...]
Qua opties/accessoires kan je overigens de meeste auto's wel naar je zin maken hoor. Dat is gewoon een kwestie van er bij aanklikken.
Klopt, dat had ik bijvoorbeeld bij de Polo ook gedaan. Begin je bij een Highline van zo'n 23K, klik aan wat ik wil hebben, kom je op 32K... Staat niet echt in verhouding, want het blijft een Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JeroenV_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:32:

Tuurlijk is het motorisch een achteruitgang, maar aangezien je toch meer in de file staat dan door kunt rijden in dit land, is een automaat toch wel lekkerder ;)
Zoieso is een 190pk diesel of vergelijkbaar eigenlijk niet meer realistisch haalbaar met de prijzen en bijbehorende bijtelling. Die V40 was natuurlijk eigenlijk een koopje.
Volvo (for instance) heeft ook een T4 automaat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:26

[...]

Klopt, dat had ik bijvoorbeeld bij de Polo ook gedaan. Begin je bij een Highline van zo'n 23K, klik aan wat ik wil hebben, kom je op 32K... Staat niet echt in verhouding, want het blijft een Polo.
Misschien een beetje slecht voorbeeld want de huidige polo is vergelijkbaar qua omvang en ruimte met een Golf uit 2015. Een uitgemaxte Golf kost richting de 45k, diesel that is.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Volvo (for instance) heeft ook een T4 automaat hoor ;)
Niet in de V40, daar is max een T3 (en die is al aanzienlijk duurder)
Faddermakker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:47:
[...]
Misschien een beetje slecht voorbeeld want de huidige polo is vergelijkbaar qua omvang en ruimte met een Golf uit 2015. Een uitgemaxte Golf kost richting de 45k, diesel that is.
Klopt, de nieuwe Polo is een best volwassen auto geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Faddermakker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Nou, ze zijn dichterbij geworden maar om het echt vergelijkbaar te noemen...
https://www.autoweek.nl/c...=90952&id4=77108&cache=no
De golf uit 2015 is nog steeds 20cm langer, 5cm breder, 30l meer bagage/ 145l meer bagage met stoelen ingeklapt. Ik snap je wel, begrijp me niet verkeerd, de nieuwe polo is volwassen geworden, maar is nog net geen golf.
Ja idd, je had mega geluk met de 14% voor 190pk. En idd bij heel veel bedrijven zijn normen voor leaseauto onveranderd terwijl wat je ermee kan passen is steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
gergs schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Nou, ze zijn dichterbij geworden maar om het echt vergelijkbaar te noemen...
https://www.autoweek.nl/c...=90952&id4=77108&cache=no
De golf uit 2015 is nog steeds 20cm langer, 5cm breder, 30l meer bagage/ 145l meer bagage met stoelen ingeklapt. Ik snap je wel, begrijp me niet verkeerd, de nieuwe polo is volwassen geworden, maar is nog net geen golf.

[...]

Ja idd, je had mega geluk met de 14% voor 190pk. En idd bij heel veel bedrijven zijn normen voor leaseauto onveranderd terwijl wat je ermee kan passen is steeds minder.
Gelukkig zijn ze bij ons nu wel zover dat ook benzine uitvoeringen mogelijk zijn i.p.v. enkel diesel.
Dat zorgt er namelijk wél voor dat er ineens meer mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ja bij mij ook (onofficieel, maar ik heb wel benzine goedgekeurd).
Want met de auto prijzen, bpm, etc etc wordt diesel leasen wel erg duur.

[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 28-06-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
[quote]JeroenV_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Niet in de V40, daar is max een T3 (en die is al aanzienlijk duurder)

Volvo heeft zeer zeker een V40 T4 Automaat. Zelf nog in gereden.
Kijk voor de gein dan maar op Autoweek, kan je meteen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
barry457 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:57:
[quote]JeroenV_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:50:
[...]
Volvo heeft zeer zeker een V40 T4 Automaat. Zelf nog in gereden.
Hij heeft wel bestaan, maar is nu niet meer te bestellen. Geldt ook voor de D4, is ook niet meer te bestellen voor de V40. Check de volvo site maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
JeroenV_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:05:
[...]

Hij heeft wel bestaan, maar is nu niet meer te bestellen. Geldt ook voor de D4, is ook niet meer te bestellen voor de V40. Check de volvo site maar :P
Ja, staat niet meer op de site. Wel net in een nieuwe gereden van 4 weken oud. Via Autoweek staat ook dat hij nog geen einddatum heeft en nog te bestellen zou meoten zijn.

Toch maar even langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Autoweek, als er ergens vaak fouten staan :')
Maar goed, boeit verder niet, heb nu toch al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
[...]

De Model S krijg je misschien wel binnen een jaar, maar als je ooit in 2016 je aanbetaling hebt gedaan voor een Model 3, sta je nu achteraan de wachtlijst om hem in de loop van 2019 te krijgen. Als je nu pas een bestelling doet wil ik niet eens weten wanneer je hem krijgt. Dat is dus nogal een andere ordegrootte dan 1 jaar, en het helpt niet mee dat Tesla ongeveer elke maand/kwartaal roept dat ze de volgende periode de productiecapaciteit wel op orde hebben. De wachttijd wordt nu alleen maar langer...... dit gecombineerd met de bouwkwaliteitsbeleving van de Model S heeft de Model 3 bij mij wel van de shortlist afgehaald.
Model s en X in ongeveer 3 maanden en de komende tijd nog voor einde van dit jaar. Je moet wat voorzichtig zijn na juli. Misschien komt er nog een run op model x en s dan wordt het lastig voor het einde jaar.

Model 3 ergens volgend jaar.

De meeste autos komen pas einde jaar begin volgend jaar de Kona leaf etc alles heeft 6-9 maanden levertijd nu. De ipace komt misschien nog dit jaar binnen maar als je nu besteld ben je al eigenlijk te laat.

Plus vind zelf de ipace geen enkel voordeel bieden over een model x of s. Plus thuis laden is gewoon kansloos met dat ding max 3kwh op een normale aansluiting. (16A) sorry daar kan ik niet mee woon werk rijden. Geen 3 fase voor zo een auto is niet alleen een gemiste kans maar de plank mis slaan. Leuk dat je 90kwh heb succes je mag even 1,5 dag minimaal laden voor je weer kan rijden 8)7. Zelfs nu mijn model X op de thuis lader (ben nog bezig met de paal) maar als ik 2 dagen naar mijn werk moet achter elkaar moet ik toch even superchargen onderweg of laden in den haag. Waarbij in den haag bijna alles 3 fase is dus binnen 3-4 uur mijn accu weer vol. Top op 11-22kwh dus altijd vol terug naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@MeZZiN @Richh misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik nog bijna een jaar moet met deze auto.... ik ga dus eind dit jaar/begin volgend jaar kijken en rijden. Dan is de Leaf met groot accupakket waarschijnlijk wel haalbaar, en is een Model 3 nog echt niet binnen 3 maanden leverbaar. Als dan de wachttijd 9 mnd is, is het voor mij nog steeds te lang. De Niro EV is er dan hopelijk al wel, anders inderdaad eens kijken naar de Kona.
Een collega van me rijdt al bijna 5 jaar in een Model S, en alles is nog heel, maar het ziet er gewoon niet mooi afgewerkt uit. Hij rijdt er zo'n 50.000 km per jaar mee en is best tevreden. Als er wat is, wordt het meestal onder garantie opgelost, er is nauwelijks onderhoud nodig en hij rijdt nu meestal rustiger dan in de Peugeot RC-Z die hij hiervoor had. Als hij wil is de power er wel, maar de EV nodigt iets meer uit tot cruisen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:59
Stel je krijgt hoogstwaarschijnlijk een V40 uit 2015 met 14% bijtelling toegewezen (shortlease), welke uitvoering moest je destijds hebben voor een zo volledig mogelijke uitrusting?

Het zal vast een 120pk versie worden, gaan de uitvoering (van minder luxe naar luxe) dan naar Kinetic >> Momentum >> Summum?
Ik zie ook nog Ocean Race en R-Design uitvoering, de eerste zegt mij niet zoveel de tweede is met name optisch anders dacht ik?

Iemand die uit ervaring/kennis kort kan zeggen wat de verschillen onderling zijn?
Heel erg veeleisend ben ik niet, maar ik zou wel graag willen hebben:
- cruise control (standaard vanaf Momentum?)
- climate control (standaard vanaf Kinetic?)
- armsteun (standaard vanaf Kinetic?)
- regensensor (+ licht) (kan zo snel niet vinden of dit standaard is)
- xenon (altijd een optie geweest?)

Het liefst oogt het ook nog wat (sportief), dus bumperpakketje en 17" lichtmetalen velgen zou ik wel kunnen waarderen maar is in principe geen must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 08:08
B-Real schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:26:
Stel je krijgt hoogstwaarschijnlijk een V40 uit 2015 met 14% bijtelling toegewezen (shortlease), welke uitvoering moest je destijds hebben voor een zo volledig mogelijke uitrusting?

Het zal vast een 120pk versie worden, gaan de uitvoering (van minder luxe naar luxe) dan naar Kinetic >> Momentum >> Summum?
Ik zie ook nog Ocean Race en R-Design uitvoering, de eerste zegt mij niet zoveel de tweede is met name optisch anders dacht ik?

Iemand die uit ervaring/kennis kort kan zeggen wat de verschillen onderling zijn?

Het liefst oogt het ook nog wat (sportief), dus bumperpakketje en 17" lichtmetalen velgen zou ik wel kunnen waarderen maar is in principe geen must
Hier staan de prijslijsten van model jaar 2015 en wat er in de verschillende uitvoeringen zit.

https://www.volvocars.com...v40/publication_year:2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 01-10 21:38
B-Real schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:26:

R-design is compleet met alle opties jij noemt (xenon, armsteun, half leder, clima etc). Ocean race is de meest aangeklede versie. Volgens mij had deze de camera voor de verkeersbordsherkenning en het afstandhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
R-design is meer sportief, Summum is de meest luxe met standaard leer.
Ocean race zit volgens mij alles op wat je noemt, ook xenon, was een speciaal actiemodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 16-07 14:24
gwystyl schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:58:
@MeZZiN @Richh misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik nog bijna een jaar moet met deze auto.... ik ga dus eind dit jaar/begin volgend jaar kijken en rijden. Dan is de Leaf met groot accupakket waarschijnlijk wel haalbaar, en is een Model 3 nog echt niet binnen 3 maanden leverbaar. Als dan de wachttijd 9 mnd is, is het voor mij nog steeds te lang. De Niro EV is er dan hopelijk al wel, anders inderdaad eens kijken naar de Kona.
Een collega van me rijdt al bijna 5 jaar in een Model S, en alles is nog heel, maar het ziet er gewoon niet mooi afgewerkt uit. Hij rijdt er zo'n 50.000 km per jaar mee en is best tevreden. Als er wat is, wordt het meestal onder garantie opgelost, er is nauwelijks onderhoud nodig en hij rijdt nu meestal rustiger dan in de Peugeot RC-Z die hij hiervoor had. Als hij wil is de power er wel, maar de EV nodigt iets meer uit tot cruisen.....
Dan heb je waarschijnlijk veel meer keuze en mogelijkheden dus rij nog even lekker door en kijk over een jaar. Er komen een hoop opties aan dus het is een beetje afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:32:
[...]

R-design is compleet met alle opties jij noemt (xenon, armsteun, half leder, clima etc). Ocean race is de meest aangeklede versie. Volgens mij had deze de camera voor de verkeersbordsherkenning en het afstandhouden.
R-design is juist een van de kaalste uitvoeringen op de Kinetic na. Als je iets compleets wilt moet je een Summum of Ocean Race hebben. Bij de eerste is zelfs xenon niet meer standaard overigens en heb je los xenon of (mijn voorkeur) een winterline nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 01-10 21:38
J0YR1D3R schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:27:
[...]

R-design is juist een van de kaalste uitvoeringen op de Kinetic na. Als je iets compleets wilt moet je een Summum of Ocean Race hebben. Bij de eerste is zelfs xenon niet meer standaard overigens en heb je los xenon of (mijn voorkeur) een winterline nodig.
Dat is misschien tegenwoordig ofzo waar jij het over hebt maar een r-design kaal noemen dat slaat nergens op. Heb je er zelf ook eentje? En letop goed lezen : hij heeft het over 2015 modellen!!

Mijn r-design had gewoon netjes standaard xenon, stoel verwarming, high perf audio etc aanboord. Hij remt zelfs automatisch voor slagbomen, erg irritant :+ En dat was een 2015 model inde 2.0d versie. Heb hem net ingeleverd dus weet echt wel hoe het zit. Hoe het tegenwoordig is geen idee, ondanks dat hij perfect reed staat een v40 ivm gezinsuitbreiding nu niet op het lijstje. De shortlist nu is een cx5, insignia of Kuga.

[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 29-06-2018 00:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Voor de geinteresseerde, ik heb gisteren mijn nieuwe Renault Mégane in ontvangst mogen nemen. Voor de mensen die 'Het grote Renault topic' niet volgen, post ik het hier ook maar eventjes :+

Uiteraard wat fotootjes gemaakt :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al met al ziet er zo op het eerste gezicht hartstikke mooi uit 8)
Nu hopen op fijne en veilige KM's :)
Nog even een korte samenvatting van welke uitvoering het is, het betreft een Renault Mégane dCi 110 EDC Série Signature Exclusiv in de kleur Blue Cosmos, met als optie het Schuifkanteldak.
Als accessoires heb ik deze hele 'nuttige' zaken erbij:

- Haaienvin
- Drempelverlichtin
- Slotbouten
- Bagageruimtebak omkeerbaar
- Dakdragers
- Brandblusser

Ben benieuwd hoe die gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Gaat niet door schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Hier staan de prijslijsten van model jaar 2015 en wat er in de verschillende uitvoeringen zit.

https://www.volvocars.com...v40/publication_year:2015
Thanks! Die had ik zelf nog niet gevonden.

Ook de anderen bedankt voor de toevoegingen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:22:
Voor de geinteresseerde, ik heb gisteren mijn nieuwe Renault Mégane in ontvangst mogen nemen. Voor de mensen die 'Het grote Renault topic' niet volgen, post ik het hier ook maar eventjes :+

***members only***

Nog even een korte samenvatting van welke uitvoering het is, het betreft een Renault Mégane dCi 110 EDC Série Signature Exclusiv in de kleur Blue Cosmos, met als optie het Schuifkanteldak.

- Haaienvin
- Drempelverlichtin
- Slotbouten
- Dakdragers
- Brandblusser

Ziet er erg goed uit! Mooie kleur en heel compleet!
Moet je perse diesel? Want de benzine variant is ook niet verkeerd (weet niet of de 205pk binnen je budget was geweest)
thefox154 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:51:
[...]
Hoe het tegenwoordig is geen idee, ondanks dat hij perfect reed staat een v40 ivm gezinsuitbreiding nu niet op het lijstje. De shortlist nu is een cx5, insignia of Kuga.
Hoi thefox, gezinsuitbreiding naar hoeveel? Ik had zelf mn twijfel over de ruimte in v40, dat terwijl ik maar van 0 naar 1 kind ging :D Is het mss een idee om de template van de eerste pagina in te vullen. Wie weet heeft iemand hier nog een briljant idee om op je shortlist toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:23
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:22:

***members only***

- Haaienvin
- Drempelverlichtin
- Slotbouten
- Dakdragers
- Brandblusser

Mooie auto! Heb die van mij (TCe 130) inmiddels sinds November en ben er nog steeds zeer tevreden over! Ik heb vrijwel dezelfde uitvoering, maar dan in het zwart en zonder verlichte sierlijsten ;), hoewel de aluminium sportpedaaltjes in dezelfde categorie vallen natuurlijk 8)7.

Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Priyantha Bleeker Mooi ding, veel plezier ermee! Ik had de dorpelverlichting niet eens willen hebben als ik geld toe kreeg, maar verder leuk aangekleed! Heeft Renault nog steeds dat je de CC alleen in stapjes van 2 km/h kan verzetten, of kan je met lang indrukken nu wel 10 km/h omhoog/omlaag? Wat zit er standaard ipv de haaienvin eigenlijk? Als je navigatie hebt, heb je toch meestal een haaienvin i.p.v. metalen pin als antenne?

@[MAUS] Ja verlichte pedalen zijn ongeveer net zo nutteloos als dorpels 8)7 . Ik snap niet dat mensen kiezen voor überhaupt "sfeerverlichting" in de auto. Voor de afleesbaarheid kan het handig zijn om de tellers een andere kleur te geven of er andere info op weer te geven, maar het nut van welke kleur er op je voeten geschenen wordt ontgaat me volledig. Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk 8)

[ Voor 32% gewijzigd door gwystyl op 29-06-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:55

Nullifiel

╞═══════╡

[MAUS] schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:17:
[...]

Mooie auto! Heb die van mij (TCe 130) inmiddels sinds November en ben er nog steeds zeer tevreden over! Ik heb vrijwel dezelfde uitvoering, maar dan in het zwart en zonder verlichte sierlijsten ;), hoewel de aluminium sportpedaaltjes in dezelfde categorie vallen natuurlijk 8)7.

Veel plezier er mee!
Ik heb van 2010 tot 2014 een megane estate met TCE130 gehad. Ik vond het een heerlijke vlotte motor!

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

gwystyl schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:21:
@[MAUS] Ja verlichte pedalen zijn ongeveer net zo nutteloos als dorpels 8)7 . Ik snap niet dat mensen kiezen voor überhaupt "sfeerverlichting" in de auto. Voor de afleesbaarheid kan het handig zijn om de tellers een andere kleur te geven of er andere info op weer te geven, maar het nut van welke kleur er op je voeten geschenen wordt ontgaat me volledig. Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk 8)
Hmm, moet ik je gelijk in geven. Voorheen was ik helemaal wild van een zo groot mogelijke kleurendisco in de auto, ofwel meerkleurige sfeerverliching en had het bij mijn huidige auto meebesteld.

Wanneer je 's nachts rijdt vind ik het eigenlijk alleen maar afleiden en voegt weinig toe behalve dan dat je je bekerhouders wat sneller vindt als het donker is. Heb de sfeerverlichting al tijden op het laagste vermogen staan en een zo neutraal mogelijke kleur gegeven.

De auto welke ik op dit moment in bestelling heb staan, heeft dus met deze reden ook geen sfeerverlichting als optie meegekregen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Zijn er eigenlijk nog merken die net als Saab vroeger een knopje hebben om alle verlichting, behalve de tellers (wel gedimd!) uit te schakelen? Dan reed je 's nachts echt compleet in het donker bijna :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:51:
[...]

Dat is misschien tegenwoordig ofzo waar jij het over hebt maar een r-design kaal noemen dat slaat nergens op. Heb je er zelf ook eentje? En letop goed lezen : hij heeft het over 2015 modellen!!

Mijn r-design had gewoon netjes standaard xenon, stoel verwarming, high perf audio etc aanboord. Hij remt zelfs automatisch voor slagbomen, erg irritant :+ En dat was een 2015 model inde 2.0d versie. Heb hem net ingeleverd dus weet echt wel hoe het zit. Hoe het tegenwoordig is geen idee, ondanks dat hij perfect reed staat een v40 ivm gezinsuitbreiding nu niet op het lijstje. De shortlist nu is een cx5, insignia of Kuga.
Ik heb een MY2015 V40 D4 Business gehad voor 3 jaar, dus ik weet wel waar ik het over heb. Jij hebt waarschijnlijk een Business Sport uit 2015 gehad, geen MY2015? Hieronder een screenshot uit de prijslijst van de MY2015 Business uitvoeringen:

V40 Business

Geen regensensor, geen cruise control, geen verstelbare passagiersstoel, geen dimmende spiegel etc. Enkel extra plastic en halfleer (en nog wat specfieke design dingetjes). Xenon is op geen enkele uitvoering standaard, enkel op de Ocean Race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

J0YR1D3R schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:26:
[...]
Xenon is op geen enkele uitvoering standaard, enkel op de Ocean Race.
Xenon is altijd standaard geweest op de Summum :> :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 08:08
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Xenon is altijd standaard geweest op de Summum :> :+
Was het maar zo, maar helaas. Bouwjaar 2013 nog wel, maar 2014 niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Gaat niet door op 29-06-2018 10:32 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.