Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Xenon is altijd standaard geweest op de Summum :> :+
Nope...kijk maar eens in de prijslijst. Vanaf een bepaald modeljaar is dat niet meer standaard, vrij snel na de introductie zelfs al.

2013:
V40 2013

2014:
V40 2014

2015:
V40 2015

De prijs is wel netjes gelijk gebleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gaat niet door schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:32:
[...]

Was het maar zo, maar helaas. Bouwjaar 2013 nog wel, maar 2014 niet meer.
Mea Culpa :P :X

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

gergs schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Ziet er erg goed uit! Mooie kleur en heel compleet!
Moet je perse diesel? Want de benzine variant is ook niet verkeerd (weet niet of de 205pk binnen je budget was geweest)
Yep moest perse diesel zijn i.v.m. KM's, auto is afgenomen op 50k p/j voor 4 jaar, uitzonderlijk dat die tot de 2ton gaat ;) Vooral vanwege budget redenen.
[MAUS] schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:17:
[...]

Mooie auto! Heb die van mij (TCe 130) inmiddels sinds November en ben er nog steeds zeer tevreden over! Ik heb vrijwel dezelfde uitvoering, maar dan in het zwart en zonder verlichte sierlijsten ;), hoewel de aluminium sportpedaaltjes in dezelfde categorie vallen natuurlijk 8)7.

Veel plezier er mee!
Mooi hoor, had ik ook naar gekeken in eerste instantie toen ik nog fors minder KM's maakte, maar toen werden het er veel meer en toen moest het een diesel worden. Die verlichte sierlijsten vind ik vooral heel er sjonnie :P maarja ach, toch ook wel grappig.

Thanks
gwystyl schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:21:
@Priyantha Bleeker Mooi ding, veel plezier ermee! Ik had de dorpelverlichting niet eens willen hebben als ik geld toe kreeg, maar verder leuk aangekleed! Heeft Renault nog steeds dat je de CC alleen in stapjes van 2 km/h kan verzetten, of kan je met lang indrukken nu wel 10 km/h omhoog/omlaag? Wat zit er standaard ipv de haaienvin eigenlijk? Als je navigatie hebt, heb je toch meestal een haaienvin i.p.v. metalen pin als antenne?
Dankjewel! Ik hoefde die dorpelverlichting ook niet zo nodig ;) maar ach het zit er nu op, en opzich staat het wel grappig. Het is volkomen nutteloos natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 23:32
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:48:

Mooi hoor, had ik ook naar gekeken in eerste instantie toen ik nog fors minder KM's maakte, maar toen werden het er veel meer en toen moest het een diesel worden. Die verlichte sierlijsten vind ik vooral heel er sjonnie :P maarja ach, toch ook wel grappig.

Thanks
Zijn over het algemeen niet de meest voor de hand liggende accesoires op het moment dat je ze zelf moet betalen inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik het een hele leuke actie vind met die accesoirecheque bij Renault. Zeker die haaienvin vind ik de auto wel 'af' maken. Alleen als je verder geen trekhaak en/of dakdragers wilt houd het daarna vrij snel op met de 'nuttige' accesoires. Er staan hier ook 2 van die modelauto's ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
Jammer alleen 750, anders is de focal 8.1 systeem wel heeeel erg nice. Ik zou wellicht zelf bijbetalen :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
gergs schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:14:

Hoi thefox, gezinsuitbreiding naar hoeveel? Ik had zelf mn twijfel over de ruimte in v40, dat terwijl ik maar van 0 naar 1 kind ging :D Is het mss een idee om de template van de eerste pagina in te vullen. Wie weet heeft iemand hier nog een briljant idee om op je shortlist toe te voegen.
Ik heb 4 jaar met een V40 gereden. Met gezin met 1 jongen tussen 6 en 10 jaar. Ging prima.
Wandelwagen is een puntje. Kies voor een Bugaboo dan moet het passen. Voor de vakanties heb ik een mooie Thule dakkoffer.
Met veel plezier in gereden.

Nu een A4 Avant besteld, want de zeil hobby vraagt wel wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
Leasebudget: €650 voor cat B
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen Franse auto
Overige afhankelijkheden: Categorie B, misschien is C te regelen
Specifieke wensen: Adaptive Cruise Control; Hatchback of wellicht een SW/SUV voor de toekomst
Uiteindelijke keuze:

Mag voor het eerst een leaseauto uitzoeken. Vind zelf de Ibiza FR Business Intense erg mooi maar met 48 maanden zit ik ook te denken aan een station of (kleine) SUV vanwege de toekomstplannen. Hebben jullie tips/suggesties voor mij?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waus26 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:46:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief
Specifieke wensen: Adaptive Cruise Control; Hatchback of wellicht een SW/SUV voor de toekomst
Uiteindelijke keuze:

Mag voor het eerst een leaseauto uitzoeken. Vind zelf de Ibiza FR Business Intense erg mooi maar met 48 maanden zit ik ook te denken aan een station of (kleine) SUV vanwege de toekomstplannen. Hebben jullie tips/suggesties voor mij?
Past een T-Roc?
Ford Ecosport?
Jeep Renegade?
Mazda CX-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:42
@Waus26
Ik zit ongeveer voor dezelfde keuze. Ook eerste keer auto leasen alleen is mijn budget 520 ex brandstof.
Zelf kijk ik naar de nieuwe focus station. De looks moet ik ff aan wennen, maar je kan de ST line volledig pimpen voor zo'n 32k. ACC, lane keep assist, meedraaiende led verlichting, stuur en stoelverwarming, etc. En hij schijnt ook fantastisch te rijden. Wel enkel nog de 1.0 motor maar wellicht komt dat later de 1.5 bij.

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 30-06-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:52:
@Waus26
Ik zit ongeveer voor dezelfde keuze. Ook eerste keer auto leasen alleen is mijn budget 520 ex brandstof.
Zelf kijk ik naar de nieuwe focus station. De looks moet ik ff aan wennen, maar je kan de ST line volledig pimpen voor zo'n 32k. En hij schijnt ook fantastisch te rijden. Wel enkel nog de 1.0 motor maar wellicht komt dat later de 1.5 bij.
Maar €520 ex is niet vergelijkbaar met €650 incl.
Op die kilometrages althans. Reken op een voorschot van +~ €220,- dan blijft er nog 'maar' €430 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:07
Waus26 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:46:
Uiteindelijke keuze:

Bijzonder merkbeleid :+

Fabia combi zou meest praktische keuze zijn. Maar denk dat je t met Ibiza met 1 kleine ook wel moet redden hoor. In de Ibiza van mn vriendin past onze Joolz ook gewoon zonder de wielen eraf te halen. Enige waar je ook goed rekening mee moet houden is dat de maxi cosi zeer veel ruimte inneemt, dus dat je stoel erg veel naar voren moet. Was bij ons reden om toentertijd onze CX-3 te verkopen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:09
gebruikershaes schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:52:
@Waus26
Zelf kijk ik naar de nieuwe focus station. De looks moet ik ff aan wennen, maar je kan de ST line volledig pimpen voor zo'n 32k. ACC, lane keep assist, meedraaiende led verlichting, stuur en stoelverwarming, etc. En hij schijnt ook fantastisch te rijden. Wel enkel nog de 1.0 motor maar wellicht komt dat later de 1.5 bij.
Nieuwe Focus Station ST-Line Business 1.0 zit via directlease.nl al op € 538 excl. brandstof o.b.v. 48 maanden en 35.000km/j

En dat is dan zelfs nog zonder winterbanden, vervangend vervoer en eigen risico op € 500. En ook nog niks aangevinkt qua kleur of opties. ;)

Dus ben bang dat je budget te krap is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Rivanov schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Nieuwe Focus Station ST-Line Business 1.0 zit via directlease.nl al op € 538 excl. brandstof o.b.v. 48 maanden en 35.000km/j

En dat is dan zelfs nog zonder winterbanden, vervangend vervoer en eigen risico op € 500. En ook nog niks aangevinkt qua kleur of opties. ;)

Dus ben bang dat je budget te krap is.
Wat een afzetters bij directlease :o.

Ik kijk bij alphabet via onze bedrijfsportal. Comfortpack, designpack 2 en technology pack. Daarnaast B&O sound, dak en spiegels in zwart en premium lak. Inc winterbanden en afkoop eigen risico.

Dan zit ik na klimaatcorrectie van onze werkgever 14 euro over budget. Dat is dan prima :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Je hebt looptijd en kilometrage ook aangepast?
Wat is dat bij jullie?

/edit: kom metjouw opties op € 654 met winterbanden en vervangend vervoer Budget. Wederom 48mnd 35.000km/j

[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 30-06-2018 16:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Oh ja klopt. 60 maand 30000km. 48 maand is maar een paar euro duurder. Ik weet dat tussen 60 maand en 36 ongeveer 20 euro per maand verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
VidaR-9 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Bijzonder merkbeleid :+

Fabia combi zou meest praktische keuze zijn. Maar denk dat je t met Ibiza met 1 kleine ook wel moet redden hoor. In de Ibiza van mn vriendin past onze Joolz ook gewoon zonder de wielen eraf te halen. Enige waar je ook goed rekening mee moet houden is dat de maxi cosi zeer veel ruimte inneemt, dus dat je stoel erg veel naar voren moet. Was bij ons reden om toentertijd onze CX-3 te verkopen.
Dat is mijn persoonlijke merkbeleid ;)

Bedankt allen voor de reacties. T-Roc (of de vergelijkbare Arona?) zijn ook wel een optie idd. Ik weet nog niet alle details en het bedrijf waar ik voor werk is bezig met een nieuw leasecontract dus moet daar nog wel even geduld mee hebben. Maar dat geeft mij de mogelijkheid om wellicht een mooie deal te kunnen sluiten met HR :) en wat meer tijd om iets leuks uit te zoeken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waus26 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:38:
[...]

Dat is mijn persoonlijke merkbeleid ;)

Bedankt allen voor de reacties. T-Roc (of de vergelijkbare Arona?) zijn ook wel een optie idd. Ik weet nog niet alle details en het bedrijf waar ik voor werk is bezig met een nieuw leasecontract dus moet daar nog wel even geduld mee hebben. Maar dat geeft mij de mogelijkheid om wellicht een mooie deal te kunnen sluiten met HR :) en wat meer tijd om iets leuks uit te zoeken.
Veel leasemaatschappijen hebben ook speciale aanbieding op auto's die ze zelf inkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:31
Afgelopen weekend in een Ford Mondeo hybrid proefgereden. Fijne auto! Even wennen aan de cvt automaat, maar het rijdt als de brandweer.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/353709f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1anhi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2v8lvea.jpg

Dit is een Vignale uitvoering.

[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 02-07-2018 19:35 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 29-09 10:32
Heel eerlijk, het interieur kan mij niet bekoren. De lijn van de auto vind ik nog steeds wel mooi. Maar de hele auto mij een beetje dated en ook een beetje plomp plomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:52:
Heel eerlijk, het interieur kan mij niet bekoren. De lijn van de auto vind ik nog steeds wel mooi. Maar de hele auto mij een beetje dated en ook een beetje plomp plomp.
Serieus, waarom zou je zoiets zeggen tegen iemand die hier trots zijn nieuwe auto laat zien? Zeg dan niets.

@LuPo Mooie auto in een prachtige uitvoering. Veel plezier en veilige kilometers gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-10 13:34
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:13:
[...]

Serieus, waarom zou je zoiets zeggen tegen iemand die hier trots zijn nieuwe auto laat zien? Zeg dan niets.

@LuPo Mooie auto in een prachtige uitvoering. Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
LuPo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:29:
Afgelopen weekend in een Ford Mondeo hybrid proefgereden.
Het is niet zijn nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ndthien schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:16:
[...]

[...]

Het is niet zijn nieuwe auto.
Dat veranderd de zaak. Excuus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:39
mondeo kan prima nog een rondje lease mee als dit je keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik vind de Mondeo van buiten echt een hele mooie auto, maar dat interieur is wel echt een pak minder dan de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:13:
[...]

Hij heeft enkel een proefrit gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:53:
[...]

Hij heeft enkel een proefrit gemaakt. ;)
Ik werd er al op gewezen. Sorry voor het misverstand.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@LuPo Mondeo sedan is wel apart, die zie je meestal als station en af en toe als hatchback.
Vanwaar de hybrid ipv de hatchback of station?
Hoe vond je de bagageruimte? Hij is eerder in dit topic langsgekomen, en volgens mij zag ik toen vast bijna de helft van de kofferbak ingenomen werd door accu's, en dat die ook een rare vorm hebben. Merk je daar tijdens het rijden ook wat van (zware achterkant, ander rijgedrag dan andere Mondeo's)?
Ik sluit me wel bij @Pegasus aan: van buiten kan hij nog prima, maar aan de binnenkant begint de leeftijd van het model zich wel te laten gelden. Al met al nette wagen (zeker de Vignale) maar omdat ik nogal van gadgets hou en bagageruimte best belangrijk vind zou hij voor mij afvallen. Ik zou in dat segment eerder kijken naar de Renault Talisman of Mazda 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
@LuPo ik heb het in directlease berekend, jeetje wat is ie toch echt scherp geprijsd. met alles erop en eraan kom je niet eens op 800 ex brandstof (obv 48m 35dkm). Andere "non premium merk" d segmenter bijvoorbeeld een Skoda Superb 1.8tsi Style Business met nog geen optie zit al boven 800 ex. Qua value for money zeker niet verkeerd. Talisman is ook wellicht een optie. De 150pk automaat benzine Intens komt op 800ex met opties. Het is wel zo dat de 187pk Mondeo door de cvt toch best traag naar de 100. Maar is zeker niet verkeerd voor wat je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:14:
@LuPo ik heb het in directlease berekend, jeetje wat is ie toch echt scherp geprijsd. met alles erop en eraan kom je niet eens op 800 ex brandstof (obv 48m 35dkm). Andere "non premium merk" d segmenter bijvoorbeeld een Skoda Superb 1.8tsi Style Business met nog geen optie zit al boven 800 ex. Qua value for money zeker niet verkeerd. Talisman is ook wellicht een optie. De 150pk automaat benzine Intens komt op 800ex met opties. Het is wel zo dat de 187pk Mondeo door de cvt toch best traag naar de 100. Maar is zeker niet verkeerd voor wat je betaalt.
Maar die automaat in de Talisman :/
Die is niet comfortabel te noemen. Al laat je de rem heel rustig los, telkens krijg je een duw in je rug.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Ik mag binnenkort een nieuwe leasewagen gaan uitzoeken en ik ben een strugglen met het volgende:

Als ik een Audi Q2(22%) afconfigureer kom ik ongeveer op een cataloguswaarde van 45k en een leasebedrag van 1000 euro per maand. Volgens https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html ben ik dan 413 euro netto per maand kwijt aan bijtelling.

Als ik een Tesla model S(4%) configureer kom ik ongeveer op een cataloguswaarde van 95k en een leasebedrag van 1450 euro per maand. Volgens https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html ben ik dan 156 euro netto per maand kwijt aan bijtelling.

Er van uitgaand dat ik een leasebudget van 1000 euro per maand krijg, zou ik dus 450 per maand eigen bijdrage moeten betalen voor de Model S, waarbij ik voor de Q2 enkel de bijtelling hoef te betalen. Als ik dit invul op de bovenstaande berekeningswebsite, staat er dat het me 450 euro netto per maand zou kosten om een Tesla Model S te rijden t.o.v. 413 voor een Q2.

Maak ik nou een enorme denkfout, of moet ik m'n best gaan doen m'n werkgever te overtuigen om me die 450 euro eigen bijdrage te laten betalen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 10:03
Vayne schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:41:
Ik mag binnenkort een nieuwe leasewagen gaan uitzoeken en ik ben een strugglen met het volgende:

Als ik een Audi Q2(22%) afconfigureer kom ik ongeveer op een cataloguswaarde van 45k en een leasebedrag van 1000 euro per maand. Volgens https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html ben ik dan 413 euro netto per maand kwijt aan bijtelling.

Als ik een Tesla model S(4%) configureer kom ik ongeveer op een cataloguswaarde van 95k en een leasebedrag van 1450 euro per maand. Volgens https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html ben ik dan 156 euro netto per maand kwijt aan bijtelling.

Er van uitgaand dat ik een leasebudget van 1000 euro per maand krijg, zou ik dus 450 per maand eigen bijdrage moeten betalen voor de Model S, waarbij ik voor de Q2 enkel de bijtelling hoef te betalen. Als ik dit invul op de bovenstaande berekeningswebsite, staat er dat het me 450 euro netto per maand zou kosten om een Tesla Model S te rijden t.o.v. 413 voor een Q2.

Maak ik nou een enorme denkfout, of moet ik m'n best gaan doen m'n werkgever te overtuigen om me die 450 euro eigen bijdrage te laten betalen? :D
Je eigen bijdrage kun je van je bruto bijtelling afhalen, niet van je netto. Je vergelijkt volgens mij nu met je netto, dus daar zit de crux lijkt mij.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 13:35

Tesla: bijtelling 0 (eigen bijdrage 12*450 is hoger dan de bijtelling 4%*95k). Dus netto kosten := eigen bijdrage (450).

Ik heb op LP direct gekeken, een Model S75 van 86k kost ongeveer 1350 (48 maanden / 40.000 km/jaar). Dus die 1450 euro voor een iets duuredere versie van 95k zal wel redelijk kloppen.

Maar daar komen nog wel wat kosten bij:
* stroom, ongeveer 120 euro per maand tegen consumentenprijzen 20 cent/kWh.
* BTW-correctie privegebruik, 210 euro per maand.

Als de werkgever deze kosten doorbelast, kost de Tesla dus 1780 euro. Waarmee je netto 780 betaalt.

Dan de Q2.Ik reken even met een 2.0 TDI van 43k met 2k aan opties. De leaseprijs van die auto komt op een euro of 810. Plus brandstof, ongeveer 190 euro per maand excl BTW (48 mnd/40.000 km/jaar, verbruik 1:20). En BTW-correctie, 100 euro per maand.

Totale kosten van de Q2 zouden dan 1100 incl brandstof.

Bijtelling 9900 - EB 1200 = 8700 euro = loonheffing 4400. Plus de eigen bijdrage is dat 465 per maand netto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:45
Vorige week dinsdag was het na bijna 6maanden de sleutel overdracht, in mijn keuze (en de kleine keuze lijst i.v.m. de co2 uitstoot) lijst was de Opel op nummer 2 gekomen maar wel de uiteindelijke keuze.

nu de eerste 3100 km op de teller, en ik moet bekennen dat dit een heerlijke rijders auto is, de stoelen zitten mij als gegoten en de auto ligt formidabel op de weg. de instrumenten binnen handbereik en het geluidssysteem (bose) is super.

De Volvo V40 hiervoor reed fijn maar dit een stuk relaxter. Tussen de Volvo en de Opel had ik als tussen auto een Skoda Octavia, maar die rijdt niet zo lekker en relaxt als de Volvo en de Opel (eigenlijk wel blij dat ik die mocht inleveren :) )

Afbeeldingslocatie: https://vanamersfoort.net/insignia/insigniaad2k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://vanamersfoort.net/insignia/insigniaad5k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://vanamersfoort.net/insignia/insigniaad12k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

VidaR-9 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:40:
Ik vind de Mondeo van buiten echt een hele mooie auto, maar dat interieur is wel echt een pak minder dan de concurrentie.
Gaat ook al heel wat langer mee. Wat betreft de buitenkant doet de Mondeo het nog steeds (IMHO) geweldig. Vind het een van de mooiste in segment om te zien. Ik verwacht eigenlijk niet dat er nog een opvolger komt, ook al is de Fusion al weer een hele tijd opgewaardeerd. D segment lijkt compleet buiten beeld aan het raken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
t_captain schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:16:
[...]

Tesla: bijtelling 0 (eigen bijdrage 12*450 is hoger dan de bijtelling 4%*95k). Dus netto kosten := eigen bijdrage (450).

Ik heb op LP direct gekeken, een Model S75 van 86k kost ongeveer 1350 (48 maanden / 40.000 km/jaar). Dus die 1450 euro voor een iets duuredere versie van 95k zal wel redelijk kloppen.

Maar daar komen nog wel wat kosten bij:
* stroom, ongeveer 120 euro per maand tegen consumentenprijzen 20 cent/kWh.
* BTW-correctie privegebruik, 210 euro per maand.

Als de werkgever deze kosten doorbelast, kost de Tesla dus 1780 euro. Waarmee je netto 780 betaalt.

Dan de Q2.Ik reken even met een 2.0 TDI van 43k met 2k aan opties. De leaseprijs van die auto komt op een euro of 810. Plus brandstof, ongeveer 190 euro per maand excl BTW (48 mnd/40.000 km/jaar, verbruik 1:20). En BTW-correctie, 100 euro per maand.

Totale kosten van de Q2 zouden dan 1100 incl brandstof.

Bijtelling 9900 - EB 1200 = 8700 euro = loonheffing 4400. Plus de eigen bijdrage is dat 465 per maand netto.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg _/-\o_ , die extra kosten op de Tesla maken het dus helaas erg onaantrekkelijk!

Nu maar wachten op het seintje van m'n werkgever dat ik de bestelling voor mn Q2 mag plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Hou er ook rekening mee dat vanaf 2019 alleen de eerste 50k 4% bijtelling heeft, alles daarboven heeft gewoon 22%. Mocht het nog van invloed zijn dan, ik weet niet wat de levertijd is van een Model S momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Vayne schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg _/-\o_ , die extra kosten op de Tesla maken het dus helaas erg onaantrekkelijk!

Nu maar wachten op het seintje van m'n werkgever dat ik de bestelling voor mn Q2 mag plaatsen :)
Vraag even aan je werkgever hoe het zit met eigen bijdrage en prive gebruik.
Als het puur over de eigen bijdrage, op een rijtje:
(ik gebruik raet.nl, nauwkeuriger dan berekenhet)
- vanuit gaan van een salaris van 6000 eur bruto per maand
- zonder auto vd zaak, netto 3744
- auto vd zaak 45k (22%), geen eigen bijdrage, netto 3286
- auto vd zaak 95k (4%), eigen bijdrage 450, netto 3294

Dus het klopt wel, het zou kunnen.
Btw-correctie prive gebruik verrekent mijn werkgever iig niet met werknemer.

Wat ik wel vreemd vind is de 1450 eur leasetarief. Ik kom op een tesla van 95k voor 48m 35dkm op 1606 eur.
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Maar die automaat in de Talisman :/
Die is niet comfortabel te noemen. Al laat je de rem heel rustig los, telkens krijg je een duw in je rug.
Ik heb gereden in de 205pk megane gt-line, volgens mij zelfde bak, en nee ik heb het niet ondervinden als oncomfortabel. Veel te vinden idd op internet dat het niet goed schakkelt maar ik denk dat het de vroege modellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
gergs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is de 1450 eur leasetarief. Ik kom op een tesla van 95k voor 48m 35dkm op 1606 eur.
Waar heb je die uitgerekend?

Ik heb op LeasePlanDirect en DirectLease gekeken. De auto is 86k, heb geen opties toegevoegd.

Bij DirectLease wel het eigen risico verlaagd, vervangend vervoer aangeklikt. Dan kwam ik op 1416 bij 48 maanden / 35.000 km/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
t_captain schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Waar heb je die uitgerekend?

Ik heb op LeasePlanDirect en DirectLease gekeken. De auto is 86k, heb geen opties toegevoegd.

Bij DirectLease wel het eigen risico verlaagd, vervangend vervoer aangeklikt. Dan kwam ik op 1416 bij 48 maanden / 35.000 km/jaar.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Leasetarief is die ene onderin he, niet de ex brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gergs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:45:
[...]

[...]

Ik heb gereden in de 205pk megane gt-line, volgens mij zelfde bak, en nee ik heb het niet ondervinden als oncomfortabel. Veel te vinden idd op internet dat het niet goed schakkelt maar ik denk dat het de vroege modellen zijn?
Ik heb inderdaad in een vroeg model proefgereden 2 jaar geleden ongeveer. Een heel weekend, om te proberen.
Maar je kon in die modellen niet comfortabel wegrijden als je stil stond. Eenmaal rijdend was het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
gergs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:03:
[...]

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Leasetarief is die ene onderin he, niet de ex brandstof.
Tweedehands is hij duur:
https://www.leaseplandire...sion&lijn=#tab=uitrusting

2250 per maand, voor 20 maanden 35k per jaar 8)7

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
dfrenner schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Tweedehands is hij duur:

mijn berekening is van directlease en het is geen tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
gergs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:49:
[...]

mijn berekening is van directlease en het is geen tweedehands?
Nee snap ik, maar ik zag dat ze ook een tweedehands hadden staan. Dus ik denk, dat zal iets goedkoper zijn...
Vandaar de 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Tweedehands is hij duur:

Lol, als je deze een jaar wilt rijden met 40.000 km/jaar, betaal je maar liefst €3.168,82 per maand = 38.000 euro totaal excl BTW.

Op een auto van 3 jaar oud met een nieuwprijs van 71k excl BTW.

Prima deal, mits je de auto mag houden na dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
dfrenner schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:52:
[...]

Nee snap ik, maar ik zag dat ze ook een tweedehands hadden staan. Dus ik denk, dat zal iets goedkoper zijn...
Vandaar de 8)7
Ah oke, idd erg duur! Is volgens mij niet alleen met tesla, tweedehands leasen is vaak duurder ja.. leasemaatschappij rekent anders over afschrijving, onderhoud, overwaarde enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
gergs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:21:
[...]

Ah oke, idd erg duur! Is volgens mij niet alleen met tesla, tweedehands leasen is vaak duurder ja.. leasemaatschappij rekent anders over afschrijving, onderhoud, overwaarde enz
Zeker niet!
Ik lease toevallig mijn huidige auto ook daar, ook occasion. En eigenlijk zijn bijna alle diesels wel een stuk goedkoper.

Ik rijd nu een V60 PHEV met 295pk, voor 674 per maand.
12 maanden, 35k per jaar. Nieuwwaarde €72k
t_captain schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:59:
[...]

Lol, als je deze een jaar wilt rijden met 40.000 km/jaar, betaal je maar liefst €3.168,82 per maand = 38.000 euro totaal excl BTW.

Op een auto van 3 jaar oud met een nieuwprijs van 71k excl BTW.

Prima deal, mits je de auto mag houden na dat jaar.
Bizar he, is eigenlijk altijd zo met Tesla's, maar dit keer wel heel bizar.

[ Voor 30% gewijzigd door BlakHawk op 03-07-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Zware Unit schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:06:
Volgende week dinsdag mag ik mijn Model S ophalen in Tilburg. Levertijd van X en S is idd ongeveer 3 maanden. Jaguar I-pace is ook leuke auto als je in 2018 hem kan ophalen. Reviews zijn opvallend positief.
I-Pace zit ik ook naar te kijken maar 1-fase is toch wel een grote misser :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 10:02
Leasebudget: € 770,- exclusief brandstof, exclusief btw.
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 42 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen: Eisen: Automaat, Lendensteun, Multifunctioneel stuurwiel, Climate Control, Adaptive Cruise Control, DAB+, Regensensor, Verwarmbare buitenspiegels, Trekhaak. Pré: Panorama dak.
Uiteindelijke keuze: De offerte is ondertussen akkoord door mijn werkgever, en het is het volgende geworden:

Volkswagen Golf Variant, 1.5 TSI Bluemotion DSG (96 kW/130pk) in de kleur White Silver.
Comfortline Business, inclusief: Ergonomische bestuurdersstoel, Adaptive CC & Front Assist en enkele andere opties.
Comfort pakket (multifunctioneel stuurwiel, Climatronic/Dual Zone automatische Airconditioning, Parkeersensoren voor- en achter, Automatisch dimmende binnenspiegel, Regensensor), Panoramadak :) , Active Info Display/Digitaal Instrumentenpaneel en een vaste trekhaak.

Nu wordt het wachten tot op zijn vroegst eind oktober. Mijn huidige voorloopauto is een Renaul Clio Estate uit 2015 :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:10
Gisteren de Polo 1.0 TSI 70kW Comfortline Business besteld via Alphabet in de kleur Energetic Orange (is eens een keer wat anders dan het standaard wit of zwart).
Met de volgende optionele pakketten:
- Advance pakket
- Licht- en zicht pakket
- Spiegelpakket

En de volgende optionele fabrieksopties:
- 15 inch 'Seyne' licht metalen velgen
- Active Info Display
- Achteruitrijcamera
- Climatronic
- Park assist
- Side assist

Levering hopelijk eind oktober, althans dat is wat de lokale dealer me kon vertellen.
Momenteel staat de order nog op de eerste stap Registratie: wachten op beoordeling van het sales team van Alphabet. Hopelijk gaat dat niet veel langer duren.

Iemand enig idee of leaseauto's ook nog na 15 november geleverd worden, of wordt er dan gewacht tot het nieuwe jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Arval wordt er na half november niet geleverd iig, hoe dat bij anderen zit weet ik niet.

@iedereen; Misschien is het een idee om de leaseprijs en aantal jaar en kilometers te vermelden (ex of inc brandstof). Dat geeft de meelezers een beter idee wat er voor een bepaald budget te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:04:

@iedereen; Misschien is het een idee om de leaseprijs en aantal jaar en kilometers te vermelden (ex of inc brandstof). Dat geeft de meelezers een beter idee wat er voor een bepaald budget te verkrijgen is.
Ben ik helemaal met je eens, maar de mods niet. Daar is immers een eigen topic voor. Wellicht dat een samenvoeging van de beide topics opnieuw overwogen kan worden?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:47
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:21:
[...]

Ben ik helemaal met je eens, maar de mods niet. Daar is immers een eigen topic voor. Wellicht dat een samenvoeging van de beide topics opnieuw overwogen kan worden?
De mods ook. Als iedereen de startpost qua formaat aanhoudt dan staat het daar in.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:04:
Via Arval wordt er na half november niet geleverd iig, hoe dat bij anderen zit weet ik niet.

Het is voor iedereen toch prima om via de calculator te berekenen wat die specifieke auto kost bij zijn of haar leasemaatschappij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Het is voor iedereen toch prima om via de calculator te berekenen wat die specifieke auto kost bij zijn of haar leasemaatschappij?
Nog niet iedereen die zich hier aan het oriënteren is heeft toegang tot zo'n calculator. Daarnaast is het makkelijker als je een auto ziet die en ander heeft gekozen en waar jezelf niet zo snel aan zat te denken en die door de verrassende prijs toch opeens heel bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:17
Na 5 jaar V60 een uitstapje gemaakt bij VW met een Passat. Baanwissel heeft mij een V40 D4 opgeleverd, die moet er echter uit over 2 weken.
Dus op zoek naar een voorraad auto....
Gegadigden: Tiguan en XC40.

Het lijkt erop dat het de XC40 is geworden, in de volgende uitvoering:

Volvo XC40 T4 Geartronic Momentum
Kleur: Bright Silver Metallic
Lines:
- Business Pack Connect
- Connectivity Line
Opties:
Extra Getinte Ramen Achter

Was de uitvoering die ik ook bedacht had, enkel de kleur is wat anders geworden en helaas geen adaptieve CC.

Nu wachten. Hopelijk nog voor mijn vakantie, daar zijn ze nu over aan t onderhandelen.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 03-07-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb je geluk met een voorraad model. Levertijd op XC40 is toch een jaar bij een nieuw te produceren model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Rivanov schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:50:
Heb je geluk met een voorraad model. Levertijd op XC40 is toch een jaar bij een nieuw te produceren model?
Ben daar idd specifiek op naar zoek geweest. Had wel een aantal T3’s gevonden maar wou perce een automaat. Dat werd een stuk lastiger.
Maar uiteindelijk deze door een dealer gevonden, met precies mijn optie keuze, op de adaptieve cc na, en de kleur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Vandaag in Tilburg opgehaald.

Tesla Model S

Eerste indruk:
- POWER.... POWER >:) Je bent sneller dan 99% van de autos op de weg en het gaat allemaal met zeer veel gemak
- Mooi en rustig / clean interieur
- Lekkere stoel met goede verstel opties
- Cheap ass afwerking achterbak
- Zeer goede app om auto op afstand te bedienen, werkt snel en stabiel
- Software update na aflevering, persoonlijk vind ik dit vreemd verhaal als je de auto nieuw ophaalt bij Tesla
- Geen snelheidsbeperking, enkel dynamische cruisecontrol

De laadpaal die NewMotion bij mij heeft geïnstalleerd lijkt defect te zijn, dus laad de auto momenteel met 13A op. Schiet natuurlijk niet op, maar gelukkig heb ik in de buurt een Supercharger mocht ik een volle accu nodig hebben.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Zware Unit gefeliciteerd! Mooie Tesla, rood staat m ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:49:

[afbeelding]

Eerste indruk:
- POWER.... POWER >:) Je bent sneller dan 99% van de autos op de weg en het gaat allemaal met zeer veel gemak
- Software update na aflevering, persoonlijk vind ik dit vreemd verhaal als je de auto nieuw ophaalt bij Tesla

De laadpaal die NewMotion bij mij heeft geïnstalleerd lijkt defect te zijn, dus laad de auto momenteel met 13A op. Schiet natuurlijk niet op, maar gelukkig heb ik in de buurt een Supercharger mocht ik een volle accu nodig hebben.
Mooie wagen! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom worden er relatief veel hatchbacks gekocht/gekozen?

Ik vind eigenlijk een hatchback nooit mooier dan een sedan en/of station. Praktischer is het ook niet eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Pegasus schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:52:
Dank voor je mening.

Ik vind het voor dit geld (vanaf €33k met veel opties standaard) een goede deal. Onze keuze is beperkt tot 4 merken en diesel of benzine hybride zonder stekker.

Morgen bestellen als Titanium X uitvoering.

https://fordmediacenter.n...deo-hybride-aangescherpt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:02:
Waarom worden er relatief veel hatchbacks gekocht/gekozen?

Ik vind eigenlijk een hatchback nooit mooier dan een sedan en/of station. Praktischer is het ook niet eigenlijk.
Waarom is het niet praktischer? Ik heb een vijfdeurs Mondeo, ziet er eigenlijk uit als een sedan maar is groter dan de station (hangt ervan af hoe je meet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:33:
[...]

Waarom is het niet praktischer? Ik heb een vijfdeurs Mondeo, ziet er eigenlijk uit als een sedan maar is groter dan de station (hangt ervan af hoe je meet) :)
De Mondeo is zo'n twijfelgeval ;). Ik snap waarom het als een HB wordt gezien, maar eigenlijk is het meer een sedan. Mooie auto ook.

Maar ik heb nou eenmaal een voorkeur voor sedans en/of stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:25:
[...]

Dank voor je mening.

Ik vind het voor dit geld (vanaf €33k met veel opties standaard) een goede deal. Onze keuze is beperkt tot 4 merken en diesel of benzine hybride zonder stekker.

Morgen bestellen als Titanium X uitvoering.

https://fordmediacenter.n...deo-hybride-aangescherpt/
Mooie auto! Hoe lang is er levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
gwystyl schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:00:
@LuPo Mondeo sedan is wel apart, die zie je meestal als station en af en toe als hatchback.
Vanwaar de hybrid ipv de hatchback of station?
Hoe vond je de bagageruimte? Hij is eerder in dit topic langsgekomen, en volgens mij zag ik toen vast bijna de helft van de kofferbak ingenomen werd door accu's, en dat die ook een rare vorm hebben. Merk je daar tijdens het rijden ook wat van (zware achterkant, ander rijgedrag dan andere Mondeo's)?
Ik sluit me wel bij @Pegasus aan: van buiten kan hij nog prima, maar aan de binnenkant begint de leeftijd van het model zich wel te laten gelden. Al met al nette wagen (zeker de Vignale) maar omdat ik nogal van gadgets hou en bagageruimte best belangrijk vind zou hij voor mij afvallen. Ik zou in dat segment eerder kijken naar de Renault Talisman of Mazda 6.
Vanwege eisen vanuit werk. Max 110 gram co2 en het moet een diesel of benzine hybride (zonder stekker) zijn. Merken: Opel, Ford, BMW en Toyota.

Zelf willen we graag: automaat, bestuurdersstoel met geheugenfunctie, LED verlichting

Ik zal de merken even langs lopen:

BMW is te klein (1 serie) of te duur (2 en 3 serie). Toyota vinden we niet mooi.

Opel Astra automaat valt al af vanwege co2. Daarnaast is de Astra uberhaupt gigantisch duur geworden door de WLTP. Vanafprijs voor hatchback (handgeschakeld!) nu €32k-33k. Dan moet je nog opties gaan aankruisen. :) Station kan niet vanwege co2.

De nieuwe Ford Focus met automaat kan ook niet vanwege co2. Nieuwe Focus hatchback en station met handbak kunnen wel en deze nieuwe auto is ook leuk geprijsd. Met veel (!) opties kom je dan op ongeveer €34k.

Enige wat dus overblijft is een handgeschakelde Opel Astra hatchback of een Ford Focus (kan zowel hatchback als station).
Probleem is dat wij graag een automaat willen, vandaar de keuze voor de Ford Mondeo hybrid. Daarvan nemen we dan niet de (overigens al goed uitgeruste) Titanium van €34k, maar voor €2600 meer de Titanium X.
"De nog completere Mondeo Titanium X Hybride heeft de uitrusting van de Titanium als uitgangspunt. Voor een meerprijs van slechts € 2.600 voegt hij het Connectivity Pack (achteruitrijcamera en premium audiosysteem met twaalf speakers) toe, evenals het Comfort Seat Pack (verwarmbare stoelen voor en elektrisch verstelbare bestuurdersstoel) en het Safety Pack (Active City Stop, Blind Spot Information System en opblaasbare gordels achter). Daarbij is de Mondeo Titanium X uitgerust met Adaptieve Cruise Control, Adaptieve LED-verlichting en een elektrisch verstelbare stuurkolom met geheugenfunctie."
Overigens merkte ik in de proefrit en ook als je in de auto gaat zitten dat zo'n Mondeo nog wel op een heel ander niveau staat dan een Focus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Eerste indruk:
Die software updates komen elke 1-2 weken. Het kan dus goed zijn dat die net gepusht werd na aflevering :)

Wat is er mis met de achterbak? Mijne is van november en is gewoon erg netjes.

Jij hebt als het goed is wel de nieuwe hardware voor de bediening, het scherm zou stukje sneller moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Wat een auto's komen hier voorbij; Tesla, Volvo XC40, Alfa Romeo Giulia.. auto's waar ik alleen maar van kan dromen :')

Vorige week maandag secretariaat gevraagd nieuwe lease auto te bestellen maar nog geen reactie gehad. Toch wel erg nieuwsgierig wat de levertijd gaat worden van mijn VW T-Roc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:08:
Wat een auto's komen hier voorbij; Tesla, Volvo XC40, Alfa Romeo Giulia.. auto's waar ik alleen maar van kan dromen :')

Vorige week maandag secretariaat gevraagd nieuwe lease auto te bestellen maar nog geen reactie gehad. Toch wel erg nieuwsgierig wat de levertijd gaat worden van mijn VW T-Roc.
Hier idem, ik ben blij als ik een Seat Ateca in m'n budget gepast krijg. Al zijn daar ook weer leveringsproblemen mee en levert mijn lm ze niet meer. (heb 700 budget excl brandstof, 36 maanden, 40.000km benzine).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een beetje eigen bijdrage erbij en er is ineens veel meer mogelijk. Moet je wel kunnen en willen betalen natuurlijk. Voor mij is een fijne auto best geld waard, ik zit er meer in dan dat ik in de keuken ben en als je ziet wat sommige mensen aan keukens en badkamers uitgeven.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Er komen hier inderdaad dikke auto's voorbij, maar in een T-Roc van de zaak rij je volgens mij ook niet voor schut. En er zijn een hoop mensen die niet de luxe hebben van een leasewagen, wees blij met wat je hebt :)

Ateca is drama, zelf heb ik die een maand geleden besteld (via werk uiteraard), eind september krijg ik pas een mogelijke leverdatum te horen, in de tussentijd weet ik dus niets. Kan goed zijn dat ik dan pas te horen krijg dat het 2019 wordt en dan moet ik hem wegens financiële redenen annuleren (kostenstijging WLPT, geen zin in eigen bijdrage)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
Heb je helemaal gelijk in, je raakt al snel verwend. Seat valt denk ik ook af voor mij gezien de levertijd. Troc is ook zeker een mooie auto alleen qua grootte kleiner. Maar goed, ik begin bij nieuwe werkgever dus eerst een poolauto ivm proeftijd denk ik.

Is het verstandig om te wachten tot 2019, gaat er iets veranderen door de wlpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
feen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:51:

Is het verstandig om te wachten tot 2019, gaat er iets veranderen door de wlpt?
Volgens de berichten wordt alles duurder maar weet niemand hoeveel. De kans is natuurlijk aanwezig dat werkgevers hun leasebudgetten ook verhogen. (Maar dat is sterk afhankelijk van de werkgever, ik werk voor een financieel zeer gezond bedrijf dat winst maken ondergeschikt vindt aan het geluk van de medewerkers, ik weet uit ervaring dat dat helaas een uitzondering is)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ankona schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:00:
[...]

Volgens de berichten wordt alles duurder maar weet niemand hoeveel. De kans is natuurlijk aanwezig dat werkgevers hun leasebudgetten ook verhogen. (Maar dat is sterk afhankelijk van de werkgever, ik werk voor een financieel zeer gezond bedrijf dat winst maken ondergeschikt vindt aan het geluk van de medewerkers, ik weet uit ervaring dat dat helaas een uitzondering is)
wow, lucky you! :)

Maar idd alles wordt duurder. De regering heeft een tijd geleden geroepen dat de automobilist niet de dupe wordt van de wijziging. Een hoop mensen hebben dus nog stiekeme hoop dat er in 2019 een BPM-correctie komt, (WLTP heeft nergens zo'n grote invloed als hier) maar persoonlijk denk ik dat we gewoon weer lekker als melkkoe gebruikt worden.

Sinds mijn huidige auto is mijn leasebudget door promotie etc. best wat gestegen, maar als overal de prijzen doorgevoerd gaan worden mag ik blij zijn dat ik dadelijk dezelfde auto kan uitzoeken. (Mocht de Ateca niet doorgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mad-Matt schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:32:
Er komen hier inderdaad dikke auto's voorbij,
Een duurdere auto is toch niet persé een dikke auto? De XC40 is bijvoorbeeld de kleine SUV van Volvo. De XC90 is de dikke variant. Een Tesla is misschien in aanschaf duur, maar qua afwerking valt het in het niet bij een gelijk geprijsde 5 Serie, E Klasse of Porsche. De Tesla moet het van zijn techniek hebben.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Het valt mij met name op hoe duur SUV's zijn. De Arona en T-Roc (mss in mindere mate) zijn bijvoorbeeld eigenlijk opgehoogde B-segmenters voor een bijna C-segment prijs. Voorbeeldje: een Arona diesel handgeschakeld in Style Business intense begint al bij €28.000. Een T-Roc Style met dieselmotor (handgeschakeld) begint bij €34.000!

Ik zou dan anytime een Leon of Golf nemen. Maar zo is dat voor ieder weer anders, gezien de enorme populariteit van die SUV-modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 04-07-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 24-08 14:35

Mijn keuze viel eerst ook op een kale/standaard T-Roc of de Polo met alle opties. Een paar keer op straat gezien en ziet er best wel mooi en vooral "groot" uit.

Heb de T-Roc proefgereden, vond deze binnenin toch wel wat kleiner dan verwacht. Kwaliteit/materiaal van het dashboard zag en voelde plastic aan.

Na rijden even in de showroom rondgekeken. Polo qua ruimte en afwerking op T-Roc niveau.
Nadat we in de Golf hebben gezeten wisten we al dat dit het gaat worden.
De Golf vonden we stuk ruimer van binnen en dashboardmateriaal was ook een niveau hoger.

Bij de Golf konden we extra opties/pakketten erbij doen om zo op zelfde prijs uit te komen als de T-Roc zonder extra opties. Plus een ruimere/grotere auto (op de kofferbak na, deze was bij T-Roc wel merkbaar groter).

Dus uiteindelijk voor de Golf gegaan (Comfortline Business 1.5 met wat extra pakketten en opties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb vorige week de T-Roc meegehad als leenauto, en hoewel hij er van buiten echt tof uit ziet valt het van binnen vies tegen. Overal hard plastic en gewoon een matig interieur. Plus dat hij niet ruim is en hij kost 34K. Mijn Skoda Octavia 3 Facelift is vele malen beter afgewerkt en vooral ook stiller (het was dezelfde motor) en is ook nog eens 3k goedkoper. Leuk dat SUV hip is, maar ze vragen er grof geld voor, terwijl je dan beter voor een station/hatchback/whatever kunt gaan die je daardoor veel leuker kunt aankleden en qua interieur beter is.

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 04-07-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[afbeelding]

Eerste indruk:

Kwam dr laatst eentje op de snelweg tegen, zelfde kleur. Belgisch kenteken "TUMTUM I". VOnd hem wel toepasselijk :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Wellicht een kromme vergelijking, maar Jantje vindt het prima zo'n doodnormale - goed geprijsde - goed afgewerkte t-shirt maar Pietje wilt graag een t-shirt met lange achterkant omdat het anders is en hoort bij de "jeugd van tegenwoordig" - ook is ie duurder, en minder goed afgewerkt.

Dus ja, waar je waarde aanhecht.. Wil je goede afwerking & normale auto, of wil je minder afwerking voor een auto wat niet 5 van je 10 buurman ook op de stoep hebben staan....
Ik vond de interieur van de t-roc best meevallen, het stoort mij iig niet dat het plastic voelt.
Als ik rij dan ga ik niet om de 2 sec de dashboard aanraken om te balen dat het van plastic is.
Maar goed, als je het idd niets vindt dan is het je keuze, iemand anders kijkt er anders naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
gergs schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:47:
Wellicht een kromme vergelijking, maar Jantje vindt het prima zo'n doodnormale - goed geprijsde - goed afgewerkte t-shirt maar Pietje wilt graag een t-shirt met lange achterkant omdat het anders is en hoort bij de "jeugd van tegenwoordig" - ook is ie duurder, en minder goed afgewerkt.

Dus ja, waar je waarde aanhecht.. Wil je goede afwerking & normale auto, of wil je minder afwerking voor een auto wat niet 5 van je 10 buurman ook op de stoep hebben staan....
Ik vond de interieur van de t-roc best meevallen, het stoort mij iig niet dat het plastic voelt.
Als ik rij dan ga ik niet om de 2 sec de dashboard aanraken om te balen dat het van plastic is.
Maar goed, als je het idd niets vindt dan is het je keuze, iemand anders kijkt er anders naar :)
Het is ook meer dat veel mensen deze afwerking niet gewend zijn van VW. (Ik vraag me dan wel af: Is dit de nieuwe standaard van VW)
Zelfde geldt ook voor een voorwiel aangedreven BMW, dat is voor veel mensen ook niet te slikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waar je ook kijkt, er is altijd wat mooiers. Rij je in een 1, wil je een 3. Krijg je de 3, zie je de 5. Heb je een 520i, wil je eigenlijk een 6-in-lijn, etc etc (vul je eigen favoriete merk maar in voor de modellen ;) ).

Toen ik mijn Tesla krijg (75D, bijna 100k) stond hij naast een 100D (125k) en P100D (170k) en ik dacht weer hetzelfde als hierboven beschreven.

Een T-Roc is gewoon een mooie bak. En ook als je een duurdere auto hebt, went het. Geniet van wat je krijgt zou ik zeggen. Ik probeer het mijzelf ook aan te leren ;)
LuPo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:19:
Het valt mij met name op hoe duur SUV's zijn. De Arona en T-Roc (mss in mindere mate) zijn bijvoorbeeld eigenlijk opgehoogde B-segmenters voor een bijna C-segment prijs. Voorbeeldje: een Arona diesel handgeschakeld in Style Business intense begint al bij €28.000. Een T-Roc Style met dieselmotor (handgeschakeld) begint bij €34.000!

Ik zou dan anytime een Leon of Golf nemen. Maar zo is dat voor ieder weer anders, gezien de enorme populariteit van die SUV-modellen.
Dat komt voor een groot deel door de BPM. Een vergelijkbare uitvoering van de T-Roc is iets goedkoper dan een Golf voor belasting, maar wat duurder na.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 04-07-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:45
LuPo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 06:49:
[...]

Vanwege eisen vanuit werk. Max 110 gram co2 en het moet een diesel of benzine hybride (zonder stekker) zijn. Merken: Opel, Ford, BMW en Toyota.

Zelf willen we graag: automaat, bestuurdersstoel met geheugenfunctie, LED verlichting

Ik zal de merken even langs lopen:

BMW is te klein (1 serie) of te duur (2 en 3 serie). Toyota vinden we niet mooi.

Opel Astra automaat valt al af vanwege co2. Daarnaast is de Astra uberhaupt gigantisch duur geworden door de WLTP. Vanafprijs voor hatchback (handgeschakeld!) nu €32k-33k. Dan moet je nog opties gaan aankruisen. :) Station kan niet vanwege co2.

De nieuwe Ford Focus met automaat kan ook niet vanwege co2. Nieuwe Focus hatchback en station met handbak kunnen wel en deze nieuwe auto is ook leuk geprijsd. Met veel (!) opties kom je dan op ongeveer €34k.

Enige wat dus overblijft is een handgeschakelde Opel Astra hatchback of een Ford Focus (kan zowel hatchback als station).
Probleem is dat wij graag een automaat willen, vandaar de keuze voor de Ford Mondeo hybrid. Daarvan nemen we dan niet de (overigens al goed uitgeruste) Titanium van €34k, maar voor €2600 meer de Titanium X.

[...]

Overigens merkte ik in de proefrit en ook als je in de auto gaat zitten dat zo'n Mondeo nog wel op een heel ander niveau staat dan een Focus. :)
Ik snap je keus wel.

Met 110gr CO2 als norm is het puzzelen. Dan is de Mondeo een hele volwassen en goede keus. En volgens mij ook 1 van de "grootste". Een Insignia is helaas al buiten de Co2 norm, was wel een mooie tegenhanger geweest.

Heb zelf niet die keiharde eis, al hebben wij wel "kortingen" op de leaseprijs als je bijv. onder 100gr Co2 blijft. Om die reden de Talisman genomen.

Qua uitrusting zit je ook wel goed met de Titanium-X

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wicked-Game schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:20:
[...]

Ik snap je keus wel.

Met 110gr CO2 als norm is het puzzelen. Dan is de Mondeo een hele volwassen en goede keus. En volgens mij ook 1 van de "grootste". Een Insignia is helaas al buiten de Co2 norm, was wel een mooie tegenhanger geweest.

Heb zelf niet die keiharde eis, al hebben wij wel "kortingen" op de leaseprijs als je bijv. onder 100gr Co2 blijft. Om die reden de Talisman genomen.

Qua uitrusting zit je ook wel goed met de Titanium-X
Insignia was ik vergeten te noemen. Die viel ook af door de Co2 norm inderdaad! Uiteraard hadden we die anders graag mee willen nemen in het vergelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
Pegasus schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:51:
[...]

Kan ik mij goed voorstellen. De eerstvolgende is 2.0 TFSI met 190 pk. Ruim boven mijn budget. Begrijp ook niet dat er zo'n groot gat zit in het motoren pallet bij Audi op dit moment.
In mijn geval kon ik ook de 2.0TFSI nemen, maar dan moest ik bepaalde opties laten vallen.
Dan kwam de catalogus waarde op ongeveer hetzelfde uit waardoor het voor mij eigenlijk op hetzelfde uitkwam qua kosten/leasebedrag.

Overigens vind ik het verbruik van de 1.4 ook tegenvallen t.o.v. de 1.8.
Voor de F1 naar Oostenrijk geweest, en een gemiddeld verbruik op de hele route heen van 1:15 en terug 1:16 waarbij ik met de 1.8 de 1:18 gemakkelijk haalde.

Zal ook vast aan de automaat liggen, ik denk dat de 1.4 daar gewoon te hard aan moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik snap de kritiek op de T-Roc wel, dat kwam ook naar voren uit de verschillende auto tests. Nu rij ik nog een clio die ook erg plastig is van binnen en hier stoor ik mij niet aan. Mijn eis voor een volgende auto was binnen budget (800 euro incl brandstof), een hogere zit en een automaat. Nu staat VW wel bekend om de uitstekende DSG automaat, ik zit hoger, de opties zijn leuk en ik moet zeggen dat ik hem van binnen ook ruim genoeg vond. Het is niet dat er drie kinderen op de achterbank moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik begrijp dat jij de T-Roc hebt besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:42:
Ik snap de kritiek op de T-Roc wel, dat kwam ook naar voren uit de verschillende auto tests. Nu rij ik nog een clio die ook erg plastig is van binnen en hier stoor ik mij niet aan. Mijn eis voor een volgende auto was binnen budget (800 euro incl brandstof), een hogere zit en een automaat. Nu staat VW wel bekend om de uitstekende DSG automaat, ik zit hoger, de opties zijn leuk en ik moet zeggen dat ik hem van binnen ook ruim genoeg vond. Het is niet dat er drie kinderen op de achterbank moeten.
Je moet bestellen waar je zelf blij van wordt!

De auto die ik heb gekozen krijgt ook veel kritiek (van prachtig tot afschuwelijk), maar ik vind het de mooiste (binnen het budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:42:
Ik vind die T-Roc echt wel een toffe auto, ik hou erg van dat hoekige.
Voor mij veel te klein (en toch ook de afwerking) daardoor vrij snel afgevallen.

Mbt de techniek heeft VW echt een enorme sprong voorwaarts gemaakt. Was erg te spreken over de adaptieve cc en het media systeem.
Wat ze niet goed op orde hebben is de koppeling met een app op afstand. Dat heeft Volvo echt stukken beter voor elkaar met "On Call"

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 04-07-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat soft-touch gebeuren op het dashboard snap ik ook niet helemaal, wat iemand al zei "Ik zit niet heel de tijd aan m'n dashboard te friemelen". Zolang het er maar goed en niet goedkoop uit ziet.

Mediasysteem van VW/VAG is wel echt top, snel, duidelijk en makkelijk in gebruik. (Merc/BMW geen ervaring mee).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
vinom schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:55:
Ik begrijp dat jij de T-Roc hebt besteld?
Klopt, prijs komt neer op 800 euro per maand inclusief brandstof:

Auto: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 110kW Sport 7-DSG
Kilometers: 30.000 per jaar
Brandstof: Benzine
Transmissie: Automaat
Kleur: Indium Grey
Interieur: Stof Titaanblack / Ceramique
Opties: Panorama schuif/kantel dak, Sport Pakket, Achteruitrijcamera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Zeker geen slechte leaseprijs, en al helemaal niet met die motorisering i.c.m. een DSG. Relaxed rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
PWM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:50:
[...]

Die software updates komen elke 1-2 weken. Het kan dus goed zijn dat die net gepusht werd na aflevering :)

Wat is er mis met de achterbak? Mijne is van november en is gewoon erg netjes.

Jij hebt als het goed is wel de nieuwe hardware voor de bediening, het scherm zou stukje sneller moeten zijn.
De interface is erg snel als ik die vergelijk met de Tesla van mijn collega.

De gebruikte materialen en afwerking van de achterbak komen niet in de buurt van een Audi of BMW. De hoedenplank ik een onhandig goedkoop ding, het tapijt is erg dik en daardoor vormt hij niet al te best, etc, etc. Niet heel spannend, maar wel iets wat me opvalt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik mis iets volgens mij. Ik zie veel mensen zeggen dat ze met 800 euro maar net een golf/astra kunnen leasen maar als ik een beetje klik dan moet een insignia/mazda 6/moondeo toch ook lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Snowhite0901 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:57:
Ik mis iets volgens mij. Ik zie veel mensen zeggen dat ze met 800 euro maar net een golf/astra kunnen leasen maar als ik een beetje klik dan moet een insignia/mazda 6/moondeo toch ook lukken?
Wellicht het verschil tussen inclusief of exclusief brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
En BTW correctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Zo das een mooi prijs voor wat je krijgt! Echt serieus goed met al dat opties!
PWM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:14:
[...]

Waar je ook kijkt, er is altijd wat mooiers. Rij je in een 1, wil je een 3. Krijg je de 3, zie je de 5. Heb je een 520i, wil je eigenlijk een 6-in-lijn, etc etc (vul je eigen favoriete merk maar in voor de modellen ;) ).

Toen ik mijn Tesla krijg (75D, bijna 100k) stond hij naast een 100D (125k) en P100D (170k) en ik dacht weer hetzelfde als hierboven beschreven.

Een T-Roc is gewoon een mooie bak. En ook als je een duurdere auto hebt, went het. Geniet van wat je krijgt zou ik zeggen. Ik probeer het mijzelf ook aan te leren ;)
Ja ik heb nu een 2.0l Giulia en ik wil idd de Quadrifoglio....... Wat een gaaf ding :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
[...]

Cole bak, is voor mij ook wel een optie, ben alleen benieuwd naar de comfort van de stoelen. In m'n huidige seat leon st vind ik de stoelen echt tegenvallen. Panorama dak zou ik niet snel meer voor kiezen, te weinig gebruik van gemaakt. Of de auto moet daardoor van binnen wat ruimer ogen.

Mag ik vragen hoeveel die config kost en heb je echt benzine incl? Ik krijg dat niet passend in mijn eigen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Wat houdt dat nou precies in? Een bedrijf mag de btw niet aftrekken als het voor een werknemer prive is ofzo? Er staat iig niets over in de TS.

hmmm LMGTFY
https://www.leaselinq.nl/btw-privegebruik

@Kecin @PROnline
misschien aardig dit aan de TS toe te voegen?

[ Voor 18% gewijzigd door Snowhite0901 op 04-07-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
feen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:22:
[...]
Mag ik vragen hoeveel die config kost en heb je echt benzine incl? Ik krijg dat niet passend in mijn eigen budget.
Met opties komt die uit op € 36.242 in de Volkswagen configurator. En ja het is echt inclusief benzine :). Offertes opvragen bij meerdere leasemaatschappijen en de beste deal weten te krijgen doet het secretariaat bij ons. Hebben jullie niet meer kilometers? Wellicht dat daar een flink prijsverschil in zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-07-2018 13:32 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.