Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:30:
[...]
Hebben jullie niet meer kilometers? Wellicht dat daar een flink prijsverschil in zit.
Dat weet ik wel zeker. Al vind ik het zeker een scherpe leaseprijs voor jouw configuratie.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
@Piet_Piraat7 zit even te samenstellen in de vw configurator.. ik zou toch de metallic lak links laten liggen en voor de 18inch velgen gaan, ziet er gelijk een stukje stoerder uit, maar goed das mijn mening...

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Aantal KM's geven idd een stuk hogere leaseprijs. Zowel voorschot op brandstof als leasebedrag zelf.
Ik heb ook een leasebudget van 800 incl brandstof. Dat kwam bij mijn 40.000 km/j uit op een auto van €31.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 09:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:30:
[...]

Met opties komt die uit op € 36.242 in de Volkswagen configurator. En ja het is echt inclusief benzine :). Offertes opvragen bij meerdere leasemaatschappijen en de beste deal weten te krijgen doet het secretariaat bij ons. Hebben jullie niet meer kilometers? Wellicht dat daar een flink prijsverschil in zit.
Zelf recentelijk auto in elkaar geklikt en met deze configuratie heeft mijn werkgever bij diverse leasemaatschappijen offertes opgevraagd. Daar is er nu één uitgekomen, maar dan mag je eerst nog even door de checks heen als bedrijf. Zodra dat rond is bestellen.

Zelf geen echt leasebedrag. Huidige auto ligt op 1400 ex brandstof. Maar bij het rondkijken naar nieuwe auto enkel gekeken naar de fiscale waarde van de auto. Deze wens ik zelf niet boven de 60k. Heb geen behoefte om 700+ euro te betalen aan bijteling. ;-)

Prijs en lease termijn doen natuurlijk ook iets met je lease bedrag. Zo leasen wij nu shortlease. Termijn een jaar en op basis van 40.000km. Voordeel het is makkelijker auto te wisselen, maar je hebt voor geconfigureerde auto's (wel nieuw) en vrij hoog lease bedrag. Nu aan het kijken naar nieuwe auto voor 3 jaar en 40.000km. En voordeel zelf samen stellen en met de opties die je zelf wenst.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 04-07-2018 16:51 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:42:
Ik snap de kritiek op de T-Roc wel, dat kwam ook naar voren uit de verschillende auto tests. Nu rij ik nog een clio die ook erg plastig is van binnen en hier stoor ik mij niet aan. Mijn eis voor een volgende auto was binnen budget (800 euro incl brandstof), een hogere zit en een automaat. Nu staat VW wel bekend om de uitstekende DSG automaat, ik zit hoger, de opties zijn leuk en ik moet zeggen dat ik hem van binnen ook ruim genoeg vond. Het is niet dat er drie kinderen op de achterbank moeten.
Nvm

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 04-07-2018 14:49 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:36

Fustje

Koel bewaren

Nieuwe baan gescoord, dus moet de details nog even afwachten. Waarschijnlijk verplicht dieselen, 40k per jaar, looptijd 4 jaar op een budget van € 690 pm exclusief brandstof. Hier mag ik maximaal rond de 75 euro op bijleggen. Ben ook benieuwd of de leasemaatschappij korting geeft aan m'n nieuwe werkgever, omdat alle auto's daar geleased worden. Helaas dus geen andere maatschappij mogelijk.

Enige persoonlijke eis waar ik niet onder uit kom: hij moet m'n caravan van 1500kg kunnen trekken en dus een trekhaak hebben. En met een klein kindje is een beetje ruimte in de kofferbak ook welkom voor de kinderwagen etc.

Ik kom nu van een Ford Mondeo wagon 2.0 diesel @ 150pk, maar een beetje terugvallen vind ik niet zo'n groot issue. Ik ben ook gewend aan het truttenschuddertje van m'n vrouw met z'n 1.0 driepitter :P

Heb via leaseplan/directlease al een beetje zitten klikken om te zien of er mogelijk wat in dit bereik zal vallen:
- Opel Grandland X 1.5CDTI S&S Ultimate 5d 129pk
- Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Greentech Style DSG-6 5d 148pk
- Seat Leon ST 2.0 TDI 110 kW FR 5d 148pk
- VW Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline 5d 114pk

De Grandland kende ik niet maar ben aangenaam verrast. Voor een Opel heeft ie een mooie/clean uitstraling en er kan bijna geen optie meer bij op de Ultimate. Het onderstel zou van de Peugeot 3008 komen. Misschien dat de kleinere 129pk diesel in combinatie met zo'n zware caravan alleen wat mager is, maar dat is bij de Tiguan met z'n 2 liter diesel nog minder en die is bovendien een stuk kaler. Beiden hebben als voordeel dat ze wat hoger zijn dan de rest. Na eigen ervaring met een IX35 is dat wat stabieler/rustiger rijden met een caravan dan een stationwagen (icm rijwind). Ik heb de Grandland nog niet in het echt gezien, dus maar eens naar de dealer om een idee van z'n grootte te krijgen.

Ik ken alleen de oude (eerste) Leon FR met 150pk diesel, een hele fijne 'basic sportieve' auto, maar ik vermoed dat deze ietsje meer biedt dan een Golf variant. En de uitstraling vind ik wat spannender, maar toch wel een beetje brave stationlook..

De Octavia Combi biedt waarschijnlijk de meeste ruimte (en met de DSG wellicht ook in rijplezier?) van mijn lijstje. Maar die uitstraling... :O Of is dat in het echt niet zo verkeerd?

Blijf het ergens toch eigenaardig om te zien dat een 114pk auto 1800kg mag trekken en een 148pk met automaat in sommige gevallen slechts 1300kg. :?
De nieuwe Ford Focus wagon (sept 2018) ziet er bijzonder goed uit, maar heb nog geen verwachte leaseprijs terug kunnen vinden en misschien is die niet op tijd leverbaar.

Suggesties welkom... ;)

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een Tiguan met 114pk? Daar zou ik niet snel voor kiezen. Zal best van a naar b komen maar je zult flink moeten trappen om met het verkeer mee te komen. En dan hangt er nog geen caravan achter....

Is een Ford Focus niet een optie?

Of... maar dat valt buiten de scope van dit topic.... Prive een jonge tweedehands kopen en je leasebudget uit laten keren?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Ankona schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:52:
Een Tiguan met 114pk? Daar zou ik niet snel voor kiezen. Zal best van a naar b komen maar je zult flink moeten trappen om met het verkeer mee te komen. En dan hangt er nog geen caravan achter....

Is een Ford Focus niet een optie?

Of... maar dat valt buiten de scope van dit topic.... Prive een jonge tweedehands kopen en je leasebudget uit laten keren?
Tiguan: dat idee heb ik ook. Die valt wel af inmiddels.
Focus is een optie, maar in september komt het nieuwe model. Ben niet heel gecharmeerd van de huidige. Maar misschien staat ie straks bij bestellen er al op.

En een tweedehands kopen kan, maar dat budget is gereserveerd voor de verbouwing dus die valt op dit moment voor ons af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
LuPo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:25:
[...]

Dank voor je mening.

Ik vind het voor dit geld (vanaf €33k met veel opties standaard) een goede deal. Onze keuze is beperkt tot 4 merken en diesel of benzine hybride zonder stekker.

Morgen bestellen als Titanium X uitvoering.

https://fordmediacenter.n...deo-hybride-aangescherpt/
Ik begrijp je hoor. Zeker goede deal! En een mooie uitvoering!
SuperKevin schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:33:
[...]

In mijn geval kon ik ook de 2.0TFSI nemen, maar dan moest ik bepaalde opties laten vallen.
Dan kwam de catalogus waarde op ongeveer hetzelfde uit waardoor het voor mij eigenlijk op hetzelfde uitkwam qua kosten/leasebedrag.

Overigens vind ik het verbruik van de 1.4 ook tegenvallen t.o.v. de 1.8.
Voor de F1 naar Oostenrijk geweest, en een gemiddeld verbruik op de hele route heen van 1:15 en terug 1:16 waarbij ik met de 1.8 de 1:18 gemakkelijk haalde.

Zal ook vast aan de automaat liggen, ik denk dat de 1.4 daar gewoon te hard aan moet trekken.
OK. Eerlijk gezegd vind ik 1:15 tot 1:16 voor een benzineauto van het formaat A4 Avant niet verkeerd. Dat de 1.8 wel 1:18 vind ik echt knap
vinom schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:33:
Ik heb vorige week de T-Roc meegehad als leenauto, en hoewel hij er van buiten echt tof uit ziet valt het van binnen vies tegen. Overal hard plastic en gewoon een matig interieur. Plus dat hij niet ruim is en hij kost 34K. Mijn Skoda Octavia 3 Facelift is vele malen beter afgewerkt en vooral ook stiller (het was dezelfde motor) en is ook nog eens 3k goedkoper. Leuk dat SUV hip is, maar ze vragen er grof geld voor, terwijl je dan beter voor een station/hatchback/whatever kunt gaan die je daardoor veel leuker kunt aankleden en qua interieur beter is.
En stap dan eens in een Audi A3. Ik ben echt geen Audi fan, maar zou het bijna wel worden. Mooie materialen, stil interieur, goede wegligging, goede stoelen en fijne automaat. Echt een hele klasse hoger en voor dezelfde prijs.

[ Voor 64% gewijzigd door deepbass909 op 07-07-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08
Goed nieuws ontvangen vandaag. M'n Mercedes A-Klasse zou eigenlijk in november bij de dealer arriveren.
Krijg einde middag mailtje van de dealer dat ze de auto al in september binnen verwachten! :D

Even twee maanden naar voren geschoven. :)
Nu hopen dat ik 'm ook direct mag rijden, aangezien het huidige leasecontract tot eind november loopt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Pegasus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:38:
[...]

OK. Eerlijk gezegd vind ik 1:15 tot 1:16 voor een benzineauto van het formaat A4 Avant niet verkeerd. Dat de 1.8 wel 1:18 vind ik echt knap

Hoe bevalt de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
ik ben erg tevreden met mijn 4Motion T-Roc, zeker qua wegligging en rijgedrag. Je er echt heerlijk mee ‘gooien’ op een bochtige weg zonder het gevoel te hebben dat je de controle over de auto kwijt raakt.
Zou ik hem op persoonlijke titel kopen? Probably not, de afwerking staat niet in verhouding tot de prijs (44k).
De techniek daarentegen werkt echt goed, daar kunnen een hoop merken een puntje aan zuigen.

Wat wel erg mooi is, is het enorme panoramadak. Ongekend groot voor een auto in dit segment.

[ Voor 10% gewijzigd door MGSNK op 04-07-2018 20:00 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Verder bevalt hij perfect. Ben al jaren een Audi rijder en zou eigenlijk ook niet anders meer willen. Tussendoor wel een uitstap gemaakt naar Skoda en VW maar gevoelstechnisch altijd net niet :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 05:36:
De codes om een leaseauto te bestellen zijn weer binnen. Oktober 2018 gaat de V40 Momentum 1.6 D2 eruit.

***members only***

Need to have: AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, verwarmbaar stoel (en stuur), achteruitrijcamera
Nice to have: automaat, vermogen, Full-LED/Xenon

We willen eigenlijk niet (ver) boven de €641 leasebudget gaan. Zodoende kan mijn vrouw een dag minder gaan werken (dan zakt het leasetarief evenredig mee bij haar werk).

Keuze qua auto's wat ons betreft:

- Opel Astra (ST niet mogelijk vanwege uitstoot)
- Opel Grandland X
- nieuwe Ford Focus (Wagon)
- Ford Mondeo Hybrid
- Toyota Auris (Touring) hybrid

Bijtelling wordt aardig hoger vanwege 14%->22%. Dus de fiscale waarde willen we het liefst niet te hoog laten worden. Dus iig sub €40k.

Wat me opviel. De nieuwe Ford Focus Wagon valt me qua prijs momenteel mee. Het moet dus verplicht een diesel (of benzine hybrid) zijn en met de 120pk 1.5 tdci Lease Edition kom ik <€30k. Dit is in het leaseportaal. Dan heb ik alle gebruikelijke dingen zoals AC, CC, dimbare binnenspiegel, regensensor, lichtsensor, metaallak etc.
Als extra's een achteruitrijcamera en verwarmbaar stuur en stoelen.

Een andere optie is een Opel Astra. Maar die komt met vergelijkbare uitrusting op ~€32k. Dan heb je niet eens de Sports Tourer en die kunnen we ook niet kiezen.

De Mondeo Hybrid Titanium voor €33k of Titanium X voor €35k blijven ook nog een optie. Nadeel is de sedan versie en de relatief kleine en onhandige bagageruimte door het accupakket. Voordeel is de automaat en 190pk! :)

De Grandland X vind ik eigenlijk maar een dure, hoog op de poten staande Astra. Mijn vrouw is van deze auto echter wel gecharmeerd.

De Toyota Auris Touring hybrid is denk ik een wat saaie keuze. Heeft wel een automaat.

Mensen met goede tips? Binnenkort dealers langs en proefritten maken denk ik. In juli komt de nieuwe Focus bij de dealer.
De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Standaarduitrusting:
4-weg verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
8 inch touch&swipe scherm
Achterbank in delen neerklapbaar met middenarmsteun met bekerhouders
Bagage afdekhoes
Cruise Control i.c.m. Speed Limiter
Curtainairbags voor en achter en knie airbag bestuurder
Dual Zone automatische airconditioning (links en rechts apart instelbaar)
Elektrisch bedienbare portierramen rondom
Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels met geintegreerde richtingaanwijzers
Elektrische parkeerrem
FordEasy Fuel
FordPower startbutton
Geavanceerde parkeerassistent -incl. Park-out assist en parkeersensoren voor en achter
Global Closing: Centraal openen en sluiten van portierramen voor en achter
Guide-me-home verlichting
Hill Start Assist
Inschakelbare passagiersairbag
ISOfix bevestigingspunten
LED dagrijverlichting, LED achterlichten en LED bagageruimteverlichting
Mistlampen voor
Multi Colour Ambient Lighting (subtiele LED interieurverlichting)
MyKey
Pollenfilter
Radio/CD-speler met 8 luidsprekers, DAB+, 2 USB-aansluitingen
Ruimtebesparend reservewiel
Skiluik
Statische bochtverlichting
SYNC 3: Geavanceerd Bluetooth en Voice Control systeem incl. Navigatie (West-Europa)

Meeruitrusting Titanium Hybrid:
Mistlampen voor
MyKey
Pollenfilter
16 inch 10-spaaks lichtmetalen velgen
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde richtingaanwijzers
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Chromen sierlijst rondom portierramen
Elektrisch bedienbare achterklep
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
FordKeyless Entry Grootlicht assistent
Hoogglans zwarte afwerking grille met chromen omlijsting
Instaplijsten voor van geborsteld roestvrijstaal
Lane Keeping Aid
Regensensor
Sportstoelen voor
Verkeersbordherkenning
Verwarmbare voorruit
Schakelpeddels aan het stuurwiel (PowerShift automaat)
Elektrisch bedienbare achterklep

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/rayu8k.jpg

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/modneo-vignale-ac-009.jpg?itok=b4Hm2nP2

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu 14 weken wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
Dat is echt een goede deal! Wat een uitrusting voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
Met spoiler of zonder spoiler? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:40
Inderdaad mooie deal! Erg nette prijs voor zo’n dik uitgeruste D-segmenter.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zekers.
* The Eagle ook aan het orienteren, maar ik wil een station.
Is die er al danwel wordt die verwacht (zeker in de hybrid zou dat een leuke zijn)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

LuPo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:28:
[...]

De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Nice!

Mis ik niet het winterpakket (verwarmbare voorstoelen en stuurwiel) op zo’n complete auto?
TaZTeD schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:49:
Spoiler is op de hatchback officieel niet leverbaar in combinatie met de elek. bedienbare achterklep. Weet dat sommige de spoiler alsnog als accessoire door de dealer hebben laten installeren. Maar dus niet af-fabriek. Dit i.v.m. gewicht van de klep en/of levensduur van de elektramotor van de klep of zo.
VidaR-9 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:49:
Inderdaad mooie deal! Erg nette prijs voor zo’n dik uitgeruste D-segmenter.
Nou idd! Toen ik een half jaar geleden de Mondeo ST-line met EcoBoost op de shortlist had tikte deze met gemak de 44k aan, met ongeveer dezelfde uitrusting (geen safety-pack maar wel weer panodak).
The Eagle schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:49:
Zekers.
Is die er al danwel wordt die verwacht (zeker in de hybrid zou dat een leuke zijn)?
AFAIK is de hybrid er enkel als hatchback en niet als wagon.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
TaZTeD schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:49:
Zonder. Vinden wij mooier. :)
The Eagle schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:49:
Zekers.
Is er niet en wordt ook niet verwacht. Het is uberhaupt nog maar de vraag of er een opvolger van de Mondeo komt. Het D-segment is niet meer zo populair omdat iedereen 'hoog' wil rijden en de C-segmenters aardig zijn gegroeid de afgelopen decennia.
MisteRMeesteR schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:12:
[...]

Nice!

Mis ik niet het winterpakket (verwarmbare voorstoelen en stuurwiel) op zo’n complete auto?

[...]

AFAIK is de hybrid er enkel als hatchback en niet als wagon.
Het is een sedan. ;) Bij een hatchback gaat de achterruit ook mee omhoog bij openen van de kofferbak. Dat zou nog handiger zijn, helaas kan je bij de hybrid niet kiezen.

Het winterpack zit er volgens mij niet op. Ik denk alleen stoelverwarming. Zie onderstaand.
In de prijslijst en de uitrusting hierboven missen wel opties, zoals dat er ook het Sony Premium audiosysteem met 12 speakers op zit. En sommige opties staan er dubbel in. :P

"De nog completere Mondeo Titanium X Hybride heeft de uitrusting van de Titanium als uitgangspunt. Voor een meerprijs van slechts € 2.600 voegt hij het Connectivity Pack (achteruitrijcamera en premium audiosysteem met twaalf speakers) toe, evenals het Comfort Seat Pack (verwarmbare stoelen voor en elektrisch verstelbare bestuurdersstoel) en het Safety Pack (Active City Stop, Blind Spot Information System en opblaasbare gordels achter). Daarbij is de Mondeo Titanium X Hybride standaard uitgerust met Adaptieve Cruise Control, Adaptieve LED-verlichting en een elektrisch verstelbare stuurkolom met geheugenfunctie."

Had je voor die €44k ook de automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Wat zie ik een hoop Kodiaq's rijden de laatste tijd. Enorme auto, maar erg prijzig voor een Skoda..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:17:
Wat zie ik een hoop Kodiaq's rijden de laatste tijd. Enorme auto, maar erg prijzig voor een Skoda..
Dat dacht ik ook, maar Skoda is niet meer het oude Skoda, het voelt allemaal erg degelijk en goed aan.
Ze zijn erg dicht naar VW gekropen qua kwaliteit en dat zie je wel terug in de prijs.

Maar die Kodiaq is voor het formaat best gunstig geprijsd volgens mij, ik zou niet direct een concurrent weten met dezelfde afmetingen (globaal) om een vergelijk te maken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mad-Matt schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:28:
[...]

Dat dacht ik ook, maar Skoda is niet meer het oude Skoda, het voelt allemaal erg degelijk en goed aan.
Ze zijn erg dicht naar VW gekropen qua kwaliteit en dat zie je wel terug in de prijs.

Maar die Kodiaq is voor het formaat best gunstig geprijsd volgens mij, ik zou niet direct een concurrent weten met dezelfde afmetingen (globaal) om een vergelijk te maken.
De VW Tiguan Allspace komt in de buurt. Kost ongeveer evenveel, is iets kleiner maar kan met opties wat meer aangekleed worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ankona schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:35:
[...]

De VW Tiguan Allspace komt in de buurt. Kost ongeveer evenveel, is iets kleiner maar kan met opties wat meer aangekleed worden.
Zat net nog even op de site van Skoda en moet Piet Piraat wel gelijk geven, hij is best duur.
(In m'n hoofd was hij goedkoper) En hij zal nog wel iets duurder worden als de nieuwe BPM-bepaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Fustje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:46:
Nieuwe baan gescoord, dus moet de details nog even afwachten. Waarschijnlijk verplicht dieselen, 40k per jaar, looptijd 4 jaar op een budget van € 690 pm exclusief brandstof. Hier mag ik maximaal rond de 75 euro op bijleggen. Ben ook benieuwd of de leasemaatschappij korting geeft aan m'n nieuwe werkgever, omdat alle auto's daar geleased worden. Helaas dus geen andere maatschappij mogelijk.

Enige persoonlijke eis waar ik niet onder uit kom: hij moet m'n caravan van 1500kg kunnen trekken en dus een trekhaak hebben. En met een klein kindje is een beetje ruimte in de kofferbak ook welkom voor de kinderwagen etc.

Ik kom nu van een Ford Mondeo wagon 2.0 diesel @ 150pk, maar een beetje terugvallen vind ik niet zo'n groot issue. Ik ben ook gewend aan het truttenschuddertje van m'n vrouw met z'n 1.0 driepitter :P

Heb via leaseplan/directlease al een beetje zitten klikken om te zien of er mogelijk wat in dit bereik zal vallen:
- Opel Grandland X 1.5CDTI S&S Ultimate 5d 129pk
- Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Greentech Style DSG-6 5d 148pk
- Seat Leon ST 2.0 TDI 110 kW FR 5d 148pk
- VW Tiguan 2.0 TDI 85kW Comfortline 5d 114pk

De Grandland kende ik niet maar ben aangenaam verrast. Voor een Opel heeft ie een mooie/clean uitstraling en er kan bijna geen optie meer bij op de Ultimate. Het onderstel zou van de Peugeot 3008 komen. Misschien dat de kleinere 129pk diesel in combinatie met zo'n zware caravan alleen wat mager is, maar dat is bij de Tiguan met z'n 2 liter diesel nog minder en die is bovendien een stuk kaler. Beiden hebben als voordeel dat ze wat hoger zijn dan de rest. Na eigen ervaring met een IX35 is dat wat stabieler/rustiger rijden met een caravan dan een stationwagen (icm rijwind). Ik heb de Grandland nog niet in het echt gezien, dus maar eens naar de dealer om een idee van z'n grootte te krijgen.

Ik ken alleen de oude (eerste) Leon FR met 150pk diesel, een hele fijne 'basic sportieve' auto, maar ik vermoed dat deze ietsje meer biedt dan een Golf variant. En de uitstraling vind ik wat spannender, maar toch wel een beetje brave stationlook..

De Octavia Combi biedt waarschijnlijk de meeste ruimte (en met de DSG wellicht ook in rijplezier?) van mijn lijstje. Maar die uitstraling... :O Of is dat in het echt niet zo verkeerd?

Blijf het ergens toch eigenaardig om te zien dat een 114pk auto 1800kg mag trekken en een 148pk met automaat in sommige gevallen slechts 1300kg. :?
De nieuwe Ford Focus wagon (sept 2018) ziet er bijzonder goed uit, maar heb nog geen verwachte leaseprijs terug kunnen vinden en misschien is die niet op tijd leverbaar.

Suggesties welkom... ;)
40,000km en 4 jaar voor 690 ex en verplicht diesel levert niet zoveel op als je 1500kg aanhang erbij wilt.
Alle auto's die je hierboven noemt zijn allemaal boven 690 ex, zelf met 75 eigen bijdrage.
De skoda zit al op 788 zonder enige optie.

Als je automaat wilt dan kom ik eigenlijk het beste (aan opties) bij Renault Megane Estate.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Full options zit ie op 756eur, dus 66 eigen bijdrage.

Seat Leon kan, maar dan niet 2.0tdi, maar de 1.6tdi. Automaat.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Zit op 765eur, dus volle 75 eigen bijdrage

VW Golf variant is ook een optie, zeker omdat ie de zogenaamd trailer assist heb. Als ik die aanvinkt en aantal opties erbij gooit kom je op zoiets
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=34
769eur ex. Wel 79eur eigen bijdrage dus te veel, maar wellicht krijg de LM nog korting?
Anders moet je de active info display eruit halen.

Skoda Octavia ook niet de 2.0tdi maar de 1.6tdi.
https://directlease.nl/le...options[optionsRemoved]=7
Ook incl trailer assist, kom je op 765eur. dus weer max 75 eigen bijdrage.

Als je niet perse automaat hoeft dan heb je meer keuze, bijv de Peugeot 308SW, Mazda 3, en ook bij de boven genoemde modellen maar dan net meer opties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

LuPo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 05:13:

Had je voor die €44k ook de automaat?
Nee, die leverde Ford destijds al niet meer op de 1.5 EcoBoost 160PK. :o

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:17:
Zolang je benzine mag rijden is er volgens mij niets aan de hand, diesels zijn inderdaad enorm duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Nee, die leverde Ford destijds al niet meer op de 1.5 EcoBoost 160PK. :o
Poe, wel een flink prijsverschil dan inderdaad. Ik zie dat de enige diesel met automaat in onze portal (de 2.0 tdci) begint bij €48.000. Dat zijn wel serieuze bedragen..

De Mondeo hybrid is volgens mij wel populair momenteel, want een paar weken geleden was de leaseprijs p.m. nog een stukje lager dan waarvoor wij hem nu hebben besteld. De testauto voor proefritten (één in NL) is ook continu bezet. Wij hebben een proefrit gemaakt in de auto van de vestigingsdirecteur. :P

[ Voor 16% gewijzigd door LuPo op 05-07-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

LuPo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Poe, wel een flink prijsverschil dan inderdaad. Ik zie dat de enige diesel met automaat in onze portal (de 2.0 tdci) begint bij €48.000. Dat zijn wel serieuze bedragen..
Klopt, toch waren het andere zaken die mij deden besluiten niet voor de Mondeo te kiezen :)

Laat even weten als je hem hebt met een uitgebreide foto rapportage 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

gergs schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:12:
[...]

40,000km en 4 jaar voor 690 ex en verplicht diesel levert niet zoveel op als je 1500kg aanhang erbij wilt.
Alle auto's die je hierboven noemt zijn allemaal boven 690 ex, zelf met 75 eigen bijdrage.
De skoda zit al op 788 zonder enige optie.
Is directlease een beetje on-target qua gemiddelde? Het scheelt op sommige modellen namelijk aanzienlijk met de calculator van Leaseplan.
Als je automaat wilt dan kom ik eigenlijk het beste (aan opties) bij Renault Megane Estate.
Full options zit ie op 756eur, dus 66 eigen bijdrage.
Ik hoef niet perse een automaat, maar ik zag hier en daar opmerkingen dat sommige DSG's echt geweldig zijn en dus de rijbeleving flink verbeteren. Renault ben ik geen fan van, maar de huidige modellen vind ik al een stuk aantrekkelijker dan de voorgaande. Ik ga zeker eens kijken.
Seat Leon kan, maar dan niet 2.0tdi, maar de 1.6tdi. Automaat.
Zit op 765eur, dus volle 75 eigen bijdrage
De Leon ST 2.0TDI FR komt bij Leaseplan binnen op 698.. Bij DL € 786. Scheelt nogal. Ik ken de aanstaande LM niet dus ik vermoed dat het nu een beetje koffiedik kijken wordt met dit soort verschillen.
VW Golf variant is ook een optie, zeker omdat ie de zogenaamd trailer assist heb. [...]
769eur ex. Wel 79eur eigen bijdrage dus te veel, maar wellicht krijg de LM nog korting?
Anders moet je de active info display eruit halen.
Nou, trailer assist is wat teveel van het goede denk ik. Zó vaak rijd ik nou ook weer niet met caravan dus dat 'verdien' ik niet terug en ik beschouw mezelf inmiddels ervaren genoeg. Ook hier 114pk is dan toch wel mager met 1500kg erachter vermoed ik.
Skoda Octavia ook niet de 2.0tdi maar de 1.6tdi.
Ook incl trailer assist, kom je op 765eur. dus weer max 75 eigen bijdrage.

Als je niet perse automaat hoeft dan heb je meer keuze, bijv de Peugeot 308SW, Mazda 3, en ook bij de boven genoemde modellen maar dan net meer opties e.d.
De Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Greentech Ambition Business 5d komt bij leaseplan binnen op € 697. Ik denk dat ik voorlopig handgeschakeld zal blijven rijden, wat niet zo erg is want ik ben geen automaat gewend. (15 jaar geleden wel gehad dus inmiddels wel afgeleerd) ;)

Thanks voor je feedback, ik neem ze toch ff mee in m'n overzicht straks (ook die trailer assist opties). d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Fustje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:20:
[...]
Is directlease een beetje on-target qua gemiddelde? Het scheelt op sommige modellen namelijk aanzienlijk met de calculator van Leaseplan.
Volgens mij zit leaseplan aan de goedkope kant, al klopt de prijs op directlease met mijn onlangs bestelde auto bij alphabet wel aardig. Maar die deal die ik kreeg was wel erg scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Directlease komt vrij direct overeen met de actuele leaseprijzen.
Bij ons helemaal, aangezien wij leasen via J&T Autolease dat samen met Directlease.nl onderdeel uitmaakt van International Car Lease Holding, dat weer onderdeel is van Van Mossel Autogroep. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
LuPo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:43:
[...]

De Mondeo hybrid is volgens mij wel populair momenteel, want een paar weken geleden was de leaseprijs p.m. nog een stukje lager dan waarvoor wij hem nu hebben besteld. De testauto voor proefritten (één in NL) is ook continu bezet. Wij hebben een proefrit gemaakt in de auto van de vestigingsdirecteur. :P
Denk dat Ford zich hier in heeft vergist. Als ze meer demo's hadden, hadden ze er veel meer van kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Z___Z schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Denk dat Ford zich hier in heeft vergist. Als ze meer demo's hadden, hadden ze er veel meer van kunnen verkopen.
Na de prijsverlaging en de introductie van de luxe Titanium X uitvoering waarschijnlijk wel. :)
Misschien komen er wel meer demo-exemplaren.. Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Z___Z schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Verbaas mij er ook over. Ben in de markt voor een Volkswagen Passat, maar daarvan zijn er ook geen beschikbaar. (Helemaal niet met een 150 pk TDI) Blijkbaar bestelt men auto's tegenwoodig uit de folder.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Fustje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:20:
[...]

[...]

Ik hoef niet perse een automaat, maar ik zag hier en daar opmerkingen dat sommige DSG's echt geweldig zijn en dus de rijbeleving flink verbeteren. Renault ben ik geen fan van, maar de huidige modellen vind ik al een stuk aantrekkelijker dan de voorgaande. Ik ga zeker eens kijken.

[...]

De Leon ST 2.0TDI FR komt bij Leaseplan binnen op 698.. Bij DL € 786. Scheelt nogal. Ik ken de aanstaande LM niet dus ik vermoed dat het nu een beetje koffiedik kijken wordt met dit soort verschillen.

[...]

Nou, trailer assist is wat teveel van het goede denk ik. Zó vaak rijd ik nou ook weer niet met caravan dus dat 'verdien' ik niet terug en ik beschouw mezelf inmiddels ervaren genoeg. Ook hier 114pk is dan toch wel mager met 1500kg erachter vermoed ik.

[...]

De Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Greentech Ambition Business 5d komt bij leaseplan binnen op € 697. Ik denk dat ik voorlopig handgeschakeld zal blijven rijden, wat niet zo erg is want ik ben geen automaat gewend. (15 jaar geleden wel gehad dus inmiddels wel afgeleerd) ;)

Thanks voor je feedback, ik neem ze toch ff mee in m'n overzicht straks (ook die trailer assist opties). d:)b
Ik denk dat je bij de directlease vergeten de verzekering, winterbanden, vervangend vervoer, tankpas, etc etc af te vinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik was eerst van plan om weer voor een BMW 5 Serie te gaan, maar vanwege omstandigheden op het werk (reorganisatie waar ik misschien niet blij mee ben) heb ik geen zin om over het budget te gaan en heb ik een andere optie gekozen. Mijn vriendin had sowieso meer interesse in een 7-zitter, dus heb ik besloten voor een 5008 te gaan. Vandaag een proefrit gemaakt en het viel me helemaal niet tegen, ik had eerlijk gezegd slechter verwacht. Logisch, een BMW 5 is een fijnere auto, maar de automaat (EAT8) is een stuk beter dan de oude robotbak die ze ooit hadden en ik was positief verrast door de rijeigenschappen van de 5008. (zelfs het kabouterstuurtje was eigenlijk wel prettig)

Het wordt dus een Blue Lease GT-line 2.0 diesel (180 pk) met de EAT8 automaat om precies te zijn. Redelijk rap voor het type auto (ik heb het vermoeden dat ik me aan de 1.5 diesel ga ergeren vandaar dat ik liever de 180pk versie heb)

Eigenlijk zitten op de GT-Line bijna alle denkbare opties die Peugeot heeft (bv panoramisch schuif/kanteldak, Full LED-koplampen, 19" velgen, etc) Verder heb ik nog gekozen voor de betere stoelen met lederen bekleding, de Focal audio upgrade, Pack City 2 en Pack Drive Assist.

Nu wachten tot oktober/november....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel wat doorgelezen hier en zou graag wat tips willen om alvast rond te kijken;

Leasebudget:810
Kilometrage per jaar:35000
Contractduur:48
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:inclusief , fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke:audi, ford, bmw, mazda, mercedes, mitsubishi, opel, peugeot, renault, saab, seat, skoda, toyota, vw, volvo
Overige afhankelijkheden:max.120%, boven 810 euro betalten als eigen bijdrage, voor gehele looptijd van de auto
Specifieke wensen:xenon/led, automaat, stoelverwarming, stoelmassage ivm rugklachten partner
Uiteindelijke keuze:nog niet bekend

Wij zitten bij Arval als LM, ik zou rond oktober mogen bestellen maar ivm WLTP zal dit waarschijnlijk 2019 worden.
ik ben zelf bijna 2m, partner en 2 kids 10 en 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 13:35
Met dit leasebedrag, zelfde looptijd en iets minder normkilometers, reed ik 12 jaar geleden in een 307SW.

Door de inflatie zul je mogelijk een klasse lager uitkomen.

Ik denk dat stoelmassage iets teveel is gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd (sinds vrijdag) Hyundai Ioniq Hybrid premium 48 maand 40k km per jaar voor 725 Inc brandstof.

Daar zit enkel geen stoelmassage op. Misschien kon dat er nog wel bij voor een paar tientjes extra in de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:23:
heel wat doorgelezen hier en zou graag wat tips willen om alvast rond te kijken;

Merkbeleid, zo ja, welke:audi, ford, bmw, mazda, mercedes, mitsubishi, opel, peugeot, renault, saab, seat, skoda, toyota, vw, volvo
Overige afhankelijkheden:max.120%, boven 810 euro betalten als eigen bijdrage, voor gehele looptijd van de auto
Specifieke wensen:xenon/led, automaat, stoelverwarming, stoelmassage ivm rugklachten partner

Wij zitten bij Arval als LM, ik zou rond oktober mogen bestellen maar ivm WLTP zal dit waarschijnlijk 2019 worden.
Saab? Mag je ook occasionlease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Gezien je ruimte eisen en budget zou ik bij Ford kijken. Een behoorlijk aangeklede Focus moet passen, een Mondeo behoort ook tot de mogelijkheden.
Wat beterft de stoel, ik zou vooral kijken of de basis goed is. Gadgets als massage en verwarming compenseren nooit een slecht maat of vorm.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 13:35
Een Mondeo is al wat duurder. Op LP Direct doet een Mondeo Tinaium Lease met automaat 935 excl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat de nieuwe Focus lang niet meer zo aantrekkelijk geprijsd is in de lease dan de uitlopende Focus een tijd lang was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:59
Stoelmassage zou ik mij zelf ook niet al te veel op blind staren. Ik kan mij niet voorstellen dat dat echt wonderen verricht, stoelverwarming is wel erg prettig en is in vrijwel alle auto's wel te krijgen.

Zoals Ankona ook al zegt, ga opzoek naar een auto met stoelen waarin je partner prettig zit. Velen zullen gelijk Volvo roepen waarschijnlijk, maar niets zo persoonlijk als een auto stoel dus ga vooral heel veel uit proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:24

Met deze gegevens kon ik een jaar geleden kiezen tussen een. Skoda Octavia Combi, Seat Leon ST, Renault Megan Estate of een Opel Astra Sports Tourer. Allemaal rijkelijk aangekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 08:12
Keuzestress, help!

Situatie: 2 volwassenen en 1 kind van 3 jaar.
Kans op een 2e kind binnen 2 jaar is groot.

Huidige auto: VW Golf 7 1.2 TSI Business Edition - 110PK - 380 liter kofferruimte

- Mercedes-Benz GLA 180 Business Solution AMG DCT - 122PK - 475 liter kofferruimte

- Mercedes-Benz A-Klasse A 200 Business Solution AMG DCT - 163PK - 370 liter kofferruimte

Voordelen GLA:
Ruimer
Comfortabeler (?)
...

Voordelen A:
Nieuwer
Interieur moderner
...

Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Is het met kans op een tweede kind niet verstandiger om te kijken naar wat groters in de vorm van een station? Van die 2 zou ik sowieso voor de GLA gaan qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso niet voor de A gaan als je ruimte wenst. Achterin vrij krap. GLA ook, maar heeft dan wel meer kofferruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Jeroen V schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:41:
Ik was eerst van plan om weer voor een BMW 5 Serie te gaan, maar vanwege omstandigheden op het werk (reorganisatie waar ik misschien niet blij mee ben) heb ik geen zin om over het budget te gaan en heb ik een andere optie gekozen. Mijn vriendin had sowieso meer interesse in een 7-zitter, dus heb ik besloten voor een 5008 te gaan. Vandaag een proefrit gemaakt en het viel me helemaal niet tegen, ik had eerlijk gezegd slechter verwacht. Logisch, een BMW 5 is een fijnere auto, maar de automaat (EAT8) is een stuk beter dan de oude robotbak die ze ooit hadden en ik was positief verrast door de rijeigenschappen van de 5008. (zelfs het kabouterstuurtje was eigenlijk wel prettig)

Het wordt dus een Blue Lease GT-line 2.0 diesel (180 pk) met de EAT8 automaat om precies te zijn. Redelijk rap voor het type auto (ik heb het vermoeden dat ik me aan de 1.5 diesel ga ergeren vandaar dat ik liever de 180pk versie heb)

Eigenlijk zitten op de GT-Line bijna alle denkbare opties die Peugeot heeft (bv panoramisch schuif/kanteldak, Full LED-koplampen, 19" velgen, etc) Verder heb ik nog gekozen voor de betere stoelen met lederen bekleding, de Focal audio upgrade, Pack City 2 en Pack Drive Assist.

Nu wachten tot oktober/november....
Van een BMW 5 naar een Peugeot 5, gecondoleerd :P
wh00pz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:35:
Keuzestress, help!

Huidige auto: VW Golf 7 1.2 TSI Business Edition - 110PK - 380 liter kofferruimte

- Mercedes-Benz GLA 180 Business Solution AMG DCT - 122PK - 475 liter kofferruimte

- Mercedes-Benz A-Klasse A 200 Business Solution AMG DCT - 163PK - 370 liter kofferruimte

Voordelen GLA:
Ruimer
Comfortabeler (?)
...

Voordelen A:
Nieuwer
Interieur moderner
...

Advies?
Nieuwe A heeft een grotere wielbasis dan de GLA. Nieuwe A is niet kleiner dan een Golf VII. Dus als je de Golf groot genoeg vind, zou ik voor de A gaan ipv de GLA, alleen al voor de motor.

[ Voor 22% gewijzigd door Z___Z op 09-07-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Keuzestress, help!

Voordelen GLA:
Ruimer
Comfortabeler (?)
...

Voordelen A:
Nieuwer
Interieur moderner
...

Advies?
Dit zouden niet de eerste auto's zijn waar ik naar zou kijken voor een gezin. Die GLA zou als ik zo naar de cijfers kijk nog kunnen. (maar ik vind dat ding wel foei lelijk... ok dat is ook maar een mening)
Kijk lekker naar C-segment stations (octavia, golf, focus, megane etc)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 08:12
Mjah het is een beetje verstand vs hart...

Ik neig naar de A (andere merken en auto's zijn out of scope, het is echt 1 van deze 2).
Huidige Golf is qua grootte best oke. Stel dat er een 2e bij komt, past dit prima. Oke, ik zal geen ruimte overhouden, maargoed...

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wh00pz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:01:
Mjah het is een beetje verstand vs hart...

Ik neig naar de A (andere merken en auto's zijn out of scope, het is echt 1 van deze 2).
Huidige Golf is qua grootte best oke. Stel dat er een 2e bij komt, past dit prima. Oke, ik zal geen ruimte overhouden, maargoed...

Zie ik iets over het hoofd?
verkeerd gelezen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Golf Variant ? verkeerd gelezen. Het MOET dus een A of CLA zijn? Dan de CLA. die kinderwagen zal daar makkelijker in gaan.
GLA.

En CLA SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:08
Of een B?
Ik twijfelde ook over een GLA (ook gezin met 1 kind van 3) maar vond em simpelweg te klein.
CLA is voor mij te laag dus die viel al direct af.
Uiteindelijk vanwege de ruimte een B Klasse gekozen, waar ik nog ongeveer 3,5 weken op moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Keuzestress, help!

Voordelen GLA:
Ruimer
Comfortabeler (?)
...

Voordelen A:
Nieuwer
Interieur moderner
...

Advies?
Octavia 1.4 TSI met DSG, drive select mode en verlagingssetje (dealeroptie). Rijdt als een Audi, zee aan ruimte. Kan die Golf die je nu hebt niet aan tippen qua rijervaring. Flippers aan het stuur niet vergeten mocht dat nog als optie leverbaar zijn (meen dat het tegenwoordig standaard is).
Problem solved.

Wil je hem echt sportief, knal je er ook nog een RS spoiler op en 18". Die laatste optie is wel duurder qua winterbanden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Marc_22 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:03:
Of een B?
Ik twijfelde ook over een GLA (ook gezin met 1 kind van 3) maar vond em simpelweg te klein.
CLA is voor mij te laag dus die viel al direct af.
Uiteindelijk vanwege de ruimte een B Klasse gekozen, waar ik nog ongeveer 3,5 weken op moet wachten
B-klasse wordt binnenkort vervangen, hoewel ik hem er nog steeds modern vind ogen. Voor die A200 kan je volgens mij ook een C180 krijgen. Zeker als je nog een pre-facelift neemt heb je ook nog dikke opties. C180 is veel meer auto dan een A200 of GLA180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:24
Binnenkort moet ik ook beslissen welke leasewagen ik neem. Met mijn budget kom ik bij onderstaande selectie uit. Graag wat meningen :+

Volvo V40 1.5 T2 Black Edition Geartronic (122 pk):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F1BexnWm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3pJReqCm.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Lichtmetalen velgen 18" Narvi met 225/40 R18 banden klasse C
P500 Charcoal Linné textiel/T-Tec zetelbekleding in Charcoal interieur
Style pack
LED koplampen
Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates
Regensensor
Volvo On Call: geïntegreerde E-Call/SOS functie, On Call service en comfortdiensten via de app
Metaalkleur 711 Bright Silver Metallic
Park Assist achteraan
Sensus Connect High Performance met radio-CD/DVD, 7" scherm, USB/AUX-aansluiting en 8 LS

pro: mooie standaarduitrusting / erg goede zetels (naar het schijnt) / understated
con: bejaard model

Mercedes A 180d Launch Edition (116 pk)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Th5hmasm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vlgnScIm.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
7G-DCT Geautomatiseerde 7-gang versnellingsbak
Parkeerpakket
Spiegelpakket
Progressive
Smartphone connnectiviteitspakket
Standardpakket
Advantagepakket
Zetelcomfortpakket
Visibiliteitspakket
Berggrijs
Velgen 17" (10-spaaks)
Leder Artico zwart
Sierelementen in carbon-look
Dakbekleding in stof zwart
Automatische klimaatregeling "Thermotronic"
Sportzetels vooraan
MBUX multimediasysteem
Smartphone integratiepakket (Apple CarPlayTM / Android Auto)
Media-Display (10 inch)
Vooruitrusting digitale radio
Achteruitrijcamera met geleidelijnen
Actieve parkeerassistent inclusief PARKTRONIC
Actieve spoorassistent
COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ongevalwaarschuwing via geïntegreerd radarsysteem
Snelheidslimietassistent
Koplampen high-performance met LED-verlichting
Snelheidsregelaar TEMPOMAT met variabele snelheidsbegrenzer SPEEDTRONIC
Comfort ophanging met verlaagde chassis
Variabele sport stuurbekrachtiging
Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
Multifunctioneel stuurwiel in leder

pro: kakelvers model, fantastisch interieur, mooie uitrusting
con: motorisatie

Renault Megane 1.2 TCE Bose Edition (132 pk):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7J9kBM3m.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lv1BUMum.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Grand Tour 18" velgen
LED koplampen "Pure Vision"
Bose Sound System met aanraakscherm 8,7" in kleur : 7 LS + 1 subwoofer + digitale versterker
Head-up display
Lederpack
Verwarmde zetels
PDC voor & achter
achteruitrijcamera
rijvak controlessysteem
spiegels elektrisch inklapbaar
ruiten donkder getint achteraan
keyless go
DAB radio

pro: leuk design
con: ...?

Peugeot 308 1.2 Puretech GT Line(130 pk)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/21IXQ5Wm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PeTwmpem.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
18" Lichtmetalen velgen Saphir Black.
Glazen panoramisch dak
Leder Nappa Mistral zwart (verwarmd + masseerfunctie)
Automatische airconditioning met bizone temperatuurregeling
Elektrisch bediende. inklapbare buitenspiegels met verwelkomingslicht
Achteruitcamers. 180° panoramisch zicht
Mirror screen (Apple Carplay)
Dubbelgetinte zijruiten en achterruit
Buitenspiegelhulzen in zwart Perla Nera
Dubbele sportuitlaat
radiatorrooster en sierlijst Perla Nera Zwart
achtergrond richtingaanwijzers en mistlampen Perla Nera zwart
zwarte sierrand van de ruiten
zwarte dakstangen
Leeuw + Peugeot-opschrift vóór-en achteraan in antraciet

pro: zeer rijkelijk uit te rusten wegens grote korting, quasi full option
con: minder premium?

BMW 118 iA (136 pk)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nX2OguFm.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FhQsch7m.png
code:
1
2
3
4
5
6
CC met remfunctie
PDC achter
metaalkleur
Sportzetels vooraan
Sportstuurwiel M
...

pro: reeds bekend met BMW / rijgedrag
con: spartaans uitgerust, zelfs CC niet standaard / basis al vrij duur, dus (zeer) weinig ruimte voor opties

Testrit met de V40 en de A klasse staan reeds gepland. De BMW valt meer dan waarschijnlijk af... Over de 2 Franse broertjes twijfel ik nog wat, al is de 308 zeker niet oninteressant gezien hoe goed ik die kan uitrusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Megane gaan. Ik vind ik de A gewoon echt niet mooi (en zeker niet zonder AMG pakket), de V40 is oud, de BMW is kaal. En dan vind ik de Megane mooier dan de 308.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 11:05
@SanderH_ al aan de Opel Astra gedacht? Zelf heb ik een Mégane en Astra gereden als voorloopauto en de Astra voelde voor mij veel degelijker aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Keuzestress, help!

Voordelen GLA:
Ruimer
Comfortabeler (?)
...

Voordelen A:
Nieuwer
Interieur moderner
...

Advies?
Nieuwe A. Zeker deze uitvoering! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:38:
Ik zou voor de Megane gaan. Ik vind ik de A gewoon echt niet mooi (en zeker niet zonder AMG pakket), de V40 is oud, de BMW is kaal. En dan vind ik de Megane mooier dan de 308.
Dan mag de V40 een oud model zijn, maar heb je in beiden wel eens gereden? Ik wel. Mégane rijdt aardig, maar de V40 rijdt echt beter. M.n. stuurgedrag en wegligging is echt beter. De stoelen in een V40 zijn veel beter. Materiaal gebruik is beter. Navigatie is veel intuïtiever en werkt gewoon goed. Dat multimedia systeem in de Renault werkt niet fijn. Veel opties zitten in menu's, touchscreen werkt niet handig bij rijdende auto en reageert niet lekker vlot.

Mégane vind ik wel een mooi model, maar de Volvo wel mooier, al zie je die wel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
VidaR-9 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:35:
[...]

Nieuwe A. Zeker deze uitvoering! _/-\o_
Inderdaad, zeker de nieuwe A. Mooie auto, elegant en toch sportief. Zeker niet overdesigned. Maar geen idee hoe hij rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@wh00pz

Rijdt nu twee jaar in de hatchback 308 Blue Lease Premium. Dus de 5-deurs versie met LED koplampen en premium stoelen. Wagen reedt niet verkeerd, maar het lage stuur en de VERSCHRIKKELIJKE navigatie/mediasysteem/algemene besturing is wel een ding om rekening mee te houden.

Ik ben deze wagen gaan rijden omdat hij vrijkwam doordat een collega uit dienst ging, dus ik heb 'm ook niet zelf gekozen.

Gelukkig neem ik in september m'n nieuwe A-Klasse in ontvangst. (A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT).

Maar qua kofferbakruimte is deze wel kleiner dan bijvoorbeeld een Golf. Dus het is geen ruimte wonder. Wij zijn maar met z'n tweeën, dus voor ons geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:39
@ gla / a discussie

Als alles in de A past die doen, veel nieuwe dan de GLA, wil je ruimte zou je elders moeten shoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:59
Ik heb veel meegelezen in dit topic maar had niet echt advies nodig, daarom nu ik een keuze heb gemaakt pas een berichtje. :)

Bij mijn vorige werkgever begon ik in een gekochte Renault Megane en dit werd later een A3 Sportback S-line. Bij mijn huidige werkgever 2x een Seat Leon (st) meegekregen als poolauto en mocht nu zelf kiezen.

Ik kwam al snel uit bij een A3 Limo S-line 1.0 TFSI S-stronic :D in cosmoblauw. Kon hierbij mooi nog even de comfortsleutel, audi smartphone interface en B&O sound aanklikken. Nu is het wachten geblazen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Rivanov schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 06:46:
@wh00pz

Rijdt nu twee jaar in de hatchback 308 Blue Lease Premium. Dus de 5-deurs versie met LED koplampen en premium stoelen. Wagen reedt niet verkeerd, maar het lage stuur en de VERSCHRIKKELIJKE navigatie/mediasysteem/algemene besturing is wel een ding om rekening mee te houden.
Het kleine stuur (waar je overheen moet kijken en dus wat lager staat) is iets waar je aan moet wennen, ik vond het namelijk fantastisch.

Het SMEG gebaseerde systeem was dramatisch wat betreft navigatie en reactiesnelheid bij drukken op knoppen. Maar, volgens mij worden de nieuwe auto's uitgegeven met TomTom gebaseerd navigatiesysteem. En de interface heeft een update gekregen. Dus daarop moet je hem niet meteen wegstrepen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32

Wallie

Herr

Even een vraagje aan een ieder hier... ik zie hier regelmatig grote/dure leaseauto's voorbij komen (waarde > 35.000). Mensen die persee Xenon, leren bekleding, 18 inch (of groter), blindspot detectie, etc willen. En het moet 'premium' zijn. Wat moet je er mee?

Ik rij nu zo'n 13 jaar leaseauto's. Begonnen met 2x een Skoda Fabia, toen een Ford Focus, Lexus CT200h, Renault Megane (zo'n 14% ding), en dan nu een Dacia Lodgy 1.5dci 7 persoons. Gewoon een Dacia met gloeilampen voor en achter, je moet de dieselmotor handmatig voorgloeien, en de achterklep open en dichtdoen met ouderwetse spierkracht. Ohw ja, wel de optie van 110euro voor een blitse achteruitrijcamera genomen ;). Waarde, 24.000euro.

Dan vraag je je op een bepaald moment af, wat heb je nou echt nodig? Mis ik de luxe van de Lexus, de scherpte van de Focus, of de... euh ja, wat eigenlijk van de Megane... Nee, eigenlijk niet, het ding rijdt goed, stoelen zitten goed en hij brengt me van A naar B. Als we straks met z'n 5en op vakantie gaan kamperen wordt het helemaal pret met hoeveel er mee kan.

Ik heb elke keer bij nieuwe leaseauto's gemerkt dat na de inontvangstname, het leuke er na een paar weken wel weer vanaf was en het niet meer was dan een tool. Deze keer bij het bestellen mijn gevoel maar eens uitgezet en alleen het verstand aan laten staan, en eigenlijk geen moment spijt van gehad.

Herkennen mensen dit? Of ben ik te nuchter? :Y)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Wallie schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:19:
Ik herken het enigszins, maar voor sommige mensen is een auto meer dan alleen een vervoersmiddel voor woon-werk verkeer. Soms zelfs iets wat de status bepaald.

Zelf heb ik tot nu toe altijd in "simpele" auto's gereden (Citroen DS3, Skoda Fabia, Honda Civic Hybrid, etc.) maar deze keer heb ik er voor gekozen wat meer geld uit te gaan geven voor de komende 4 jaar voor een volledig aangeklede Seat Ateca voor rond de 40k.

Het kost wat meer, maar voor iemand die iedere dag in de file staat is een wat luxere auto met dingen zoals traffic jam assist toch wel erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:55

Nullifiel

╞═══════╡

Even een vraagje aan een ieder hier... ik zie hier regelmatig grote/dure leaseauto's voorbij komen (waarde > 35.000). Mensen die persee Xenon, leren bekleding, 18 inch (of groter), blindspot detectie, etc willen. En het moet 'premium' zijn. Wat moet je er mee?

Ik rij nu zo'n 13 jaar leaseauto's. Begonnen met 2x een Skoda Fabia, toen een Ford Focus, Lexus CT200h, Renault Megane (zo'n 14% ding), en dan nu een Dacia Lodgy 1.5dci 7 persoons. Gewoon een Dacia met gloeilampen voor en achter, je moet de dieselmotor handmatig voorgloeien, en de achterklep open en dichtdoen met ouderwetse spierkracht. Ohw ja, wel de optie van 110euro voor een blitse achteruitrijcamera genomen ;). Waarde, 24.000euro.

Dan vraag je je op een bepaald moment af, wat heb je nou echt nodig? Mis ik de luxe van de Lexus, de scherpte van de Focus, of de... euh ja, wat eigenlijk van de Megane... Nee, eigenlijk niet, het ding rijdt goed, stoelen zitten goed en hij brengt me van A naar B. Als we straks met z'n 5en op vakantie gaan kamperen wordt het helemaal pret met hoeveel er mee kan.

Daarbij heb ik overigens weinig met merkvoorkeur / "premium"-gevoel. Ik kijk naar wat op dat moment mezelf een lekker gevoel geeft. En dat hoeft zeker niet te matchen met wat het gross van de mensen "vindt".

Ik heb elke keer bij nieuwe leaseauto's gemerkt dat na de inontvangstname, het leuke er na een paar weken wel weer vanaf was en het niet meer was dan een tool. Deze keer bij het bestellen mijn gevoel maar eens uitgezet en alleen het verstand aan laten staan, en eigenlijk geen moment spijt van gehad.

Hoelang rij je nu in je Dacia?

Ik ben van een luxe uitgevoerde megane estate dynamique TCE 130 (25%) naar een ford fiesta titanium (14%) gegaan, 70% vanuit kostenoogpunt, 30% vanuit "het kan ook wel eens wat minder". Maar na 4 jaar ben ik ECHT toe aan wat anders. Ik ben erachter dat zo'n kleine en best goed uitgeruste auto voor mij ideaal zou zijn als ik maar 10k per jaar zou rijden. Maar na 4 jaar met 40k per jaar, vele snelweg- en file kilometers ben ik erover uit dat de fiesta me welliswaar weinig geld heeft gekost, maar me ook (relatief) weinig comfort heeft geboden. Dat is voor mij de reden om als volgende auto een duurdere/grotere/luxere/comfortabelere auto te leasen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nullifiel op 10-07-2018 08:34 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57

Dat herken ik deels. Voor mij is het merk niet zo relevant en de term ‘premium’ is totale onzin.
Echter vind ik het wel belangrijk dat er bepaalde comfort opties opzitten.
De komende auto moet dan ook sowieso adaptieve cruise control en een automaat hebben. Ik sta elke dag een half uur of meer in de rij, dan zijn die opties echt van meerwaarde.
Een geluidsinstallatie of een dashboard van zacht materiaal interesseert me dan weer helemaal niets.

Maar ik heb ook collega’s die een zo dik mogelijke auto bestellen, of juist een zo duur mogelijke en daardoor helemaal kaal. Het is toch voor velen een status ding.
Door te leasen kan je iets rijden wat je eigenlijk niet kan betalen en dat is voor velen toch verleidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona

Ik snap jouw redenatie heel goed en eerlijk gezegd speel ik ook vaak met die gedachte. Toch ben ik zelf momenteel met de leasemaatschappij in overleg over een nieuwe wagen van rond de 50k (ja, die kan ook alles wat jouw Dacia kan....)

Uiteindelijk is het voor mij gewoon omdat het kan. Ik ben me bewust dat die auto mij een hoop kost. Maar het is ook een ding waar ik veel tijd in doorbreng. (meer dan in de keuken of badkamer, zaken waar anderen weer een vermogen op stuk slaan en bij mij thuis simpel, functioneel en oud zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:55

Nullifiel

╞═══════╡

Ankona schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:32:
[...]

Ik snap jouw redenatie heel goed en eerlijk gezegd speel ik ook vaak met die gedachte. Toch ben ik zelf momenteel met de leasemaatschappij in overleg over een nieuwe wagen van rond de 50k (ja, die kan ook alles wat jouw Dacia kan....)

Uiteindelijk is het voor mij gewoon omdat het kan. Ik ben me bewust dat die auto mij een hoop kost. Maar het is ook een ding waar ik veel tijd in doorbreng. (meer dan in de keuken of badkamer, zaken waar anderen weer een vermogen op stuk slaan en bij mij thuis simpel, functioneel en oud zijn)
Keuken en badkamer... :) Dat vind ik goede voorbeelden om aan te halen! Ben het zo met je eens. Ik zit minimaal 10 uur in de week in de auto en dus héél wat langer dan in de badkamer en keuken. Dan mag de auto ook best wat comfort bieden (en wat kosten).

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:25:
[...]

[..] verlagingssetje (dealeroptie)
Zo een verlagingssetje, kun je altijd aangeven dat je dat wilt als dealeroptie? Wat voor kosten moet je daar ongeveer rekenen, zo een €250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Behalve 'omdat het kan' breng ook ik relatief veel tijd door in de auto (50k km/jaar). Voorts is het een stukje uitstraling. Niet perse prive (ook, maar van ondergeschikt belang), maar zeker ook zakelijk. In mijn vak zou het simpelweg not done zijn om in een Dacia bij een klant te verschijnen.

Voorts is het een stukje luxe dat ik simpelweg waardeer. Ik heb ook een Skoda gereden, en daarin was het inderdaad na een maand verworden tot 'gewoon' een auto. De Volvo S60 die ik nu rijd, daarin heb ik dagelijks nog het gevoel van geluk over hoe het zit, rijdt en eruit ziet.

Overigens noem je bij je 'perse willen hebben' lijstje toch een aantal erg nuttige systemen. En de velgen... dat is toch puur voor de looks en dus ook niets mis mee?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:45

woutur

Klauwtjes uit!

...

Ik vind dat niks. Ik heb met alle dingen die ik koop graag het gevoel dat ik het beste heb voor mijn geld. Ik zit redelijk wat op de weg en ik wil gewoon comfort maar vooral ook een auto waar ik elke dag met plezier in rij. Mijn leaseverleden:
- Ford Focus 1.6 diesel
- Fiat Bravo 1.6 diesel
- Peugeot 508 2.0 diesel
- Skoda Octavia 2.0 diesel
- Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel

De Focus was verschrikkelijk. Emotieloos, goedkoop, lelijk en slap. Ik reed er niet graag mee. De Bravo was véél leuker, met OK stoelen en een leuk interieur. Wel lawaaiig op langere afstanden bij wat hogere snelheden. Daarna moest ik écht grote afstanden gaan afleggen en heb ik een 508 genomen. Kostte me toen heel wat maar mán! wat ik heb daar een plezier in gehad. Heerlijke cruiser met lekker veel ruimte! Vervolgens de Octavia genomen. Een auto die op veel punten beter was dan de 508. Ik vind dat echt een heel goede auto, maar ik stapte er nooit met plezier in (ook zeker niet met tegenzin). De Alfa die ik nu rij is veruit het duurste maar geeft me na vier maanden nog steeds zó ontzettend veel plezier. Ik zoek nu nog steeds naar excuses om er in te stappen.

Long story short: nee, dat herken ik helemaal niet. En als je veel moet rijden (hierboven ook al aangehaald) kun je maar beter zorgen dat je het met comfort doet. Ik heb van mijn 508 en Giulia nooit spijt gehad ondanks het feit dat het me veel kost. Ik betaal het graag! Als je alleen boodschappen moet doen met je auto dan is een Dacia prima.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32

Wallie

Herr

Ach, het is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze (ook waar je je geld aan uit geeft ;)). Ik rij zo'n 40.000km/jaar in de Dacia, en heb hem sinds 1 sept 2017. En ja, dat gaat echt prima voor mij. Eigenlijk weinig anders als in de Megane, geluidsinstallatie klinkt zelfs nog beter (al was dat niet zo moeilijk om te overtreffen).

Snap verder de andere keuzes ook wel, ik vind een Kodiaq/Tiguan ook een mooie auto ;).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24

Ja en nee.

Ik herken wel dat je al snel na het in ontvangst nemen van de auto, je het "wauw" gevoel al snel kwijt ben. Dat duurt slechts een paar weken. (en ik rijd een 3-serie).

Ik kijk enerzijds met mijn portemonnee. Oftewel; van te voren heb ik een maximum bedrag wat ik per maand kwijt wil zijn.

Dan kijk ik naar rijcomfort (met 45k per jaar wel belangrijk), opties (navi, automaat, bluetooth etc) en dan ook de looks en een gezin dat er in moet passen.

Xenon maakt mij bijvoorbeeld niet zoveel uit; nice to have en als het past binnen budget, dan prima!
Ik ben wel gevoelig voor bepaalde merken, maar ook merken die me absoluut niet kunnen bekoren (citroen, dacia, opel).

Ik denk dat voor vele een auto uitzoeken (nieuwe, 2e hands of lease) toch 90% een keuze met het hart is dan verstand.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:59
als ik voor mezelf praat had ik dat wauw-gevoel na 6mnd in de audi a3 sportback nog steeds, maar dat ligt misschien aan mij. Verder sluit ik me aan bij rijcomfort met >40k km per jaar. De auto die ik nu koos is ook wel meer met het hart dan het hoofd overigens....het had best wat soberder gekund..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14

Ik snap wel wat je bedoelt inderdaad. Als voorgangers een 108 (2 weken), 208 (half jaar) en Fiesta gereden. Ik rij op het moment een V40 Business Sport 190PK. Zit ik wel iets mee over mijn budget, maar bij de voorgangers geen enkele emotie als ik in die auto stapte. Was niets leuks aan. De V40 ziet er stoerder uit, wat meer kracht en telkens een lach op mn gezicht als ik er weer in stap (zelfs na bijna een jaar).

Ja, keuze voor een goedkopere auto is natuurlijk snel gemaakt, kost veel minder en houd je meer geld over. Merk echter wel dat ik ook behoorlijk wat tijd in de auto doorbreng en ik verder niet veel geld uitgeef aan andere hobby's, dus ben tevreden met het extra geld wat ik spendeer aan een auto. Blijft toch iets wat je zelf het belangrijkste vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Wel een interessante stelling. Ik herken dit wel een beetje. Je wilt natuurlijk altijd zo weinig mogelijk betalen en als je het heel nuchter bekijkt is een auto maar een vervoersmiddel. Maar dan komt ook het gevoel/emotie kijken en wil je als autoliefhebber toch wel iets meer dan een Dacia of Polo zonder opties. Ik heb zelf toen ik de eerste keer ging leasen ook een afweging gemaakt tussen:

1. Goedkope leaseauto met daarbij een eigen auto voor de leuk
2. Een duurdere/leukere leaseauto en geen eigen auto

Werd toch optie 2, omdat ik bij optie 1 ws. nooit in die eigen auto zou gaan rijden (want kost brandstof) en je dan ook nog het gedoe met kosten voor onderhoud/apk e.d. hebt. Bovendien zie ik mezelf geen 30-40K per jaar rijden in een Polo, omdat dat toch allemaal wat krapper zit (weet niet hoe dat met een Dacia is, maar zal ook niet op en top comfort zijn). Heb meestal ook als ik bijv. na een vakantie in een B-segment huurauto te hebben gereden dat ik erg blij ben om weer in mijn eigen auto te stappen (meer vermogen, beter weggedrag).

Heb nu weer een nieuwe leaseauto besteld (Seat leon ST, dus ook niet buitensporig duur) en vanwege de hogere bijtelling heb ik nu enerzijds een dikkere motor met automaat besteld (kost toch geen extra bijtelling) en om de kosten enigszins te compenseren heb ik geen dure opties genomen (led-lampen, leren bekleding wat ik nu wel heb).

Waar je je in dit topic verder niet teveel moet door laten misleiden is dat dit natuurlijk wel een tech-forum is en er vnl. gepost wordt door mensen die meestal ook houden van mooie auto's ;) Ik denk dat ook een groot deel van de leaserijders gewoon binnen zijn budget 'een stationwagen' bestelt en dan op een standaard Octavia met wieldoppen uitkomt en dat prima vindt. Die mensen gaan niet de hele optielijst bij langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:54:
[...]

Zo een verlagingssetje, kun je altijd aangeven dat je dat wilt als dealeroptie? Wat voor kosten moet je daar ongeveer rekenen, zo een €250?
Het is al een paar jaar geleden (2015 iirc) maar er staat me een bedrag bij van 600 of 900 euro. Is een complete Eibach verenset incl montage. Maar als je de dealer belt kan die het ws zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9

Voor mij is het heel simpel. Ik ben een ontzettende autoliefhebber en kies 90% met mn hart. Ruim maand terug sinds lange tijd weer leaseauto besteld. Heb zelfs overwogen om elektrisch te rijden, heel rationeel. Maar toen mn vriendin me vroeg wat ik echt graag wilde (binnen 60k bijtelling grens) kwam ik toch uit op een BMW 330i.

Ach. Je moet iets met je geld en een beetje plezier in het leven kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
[...]
Ik kies met hart én verstand. Kan ook weken bezig zijn af te wegen en verschillende opties te bekijken. Heb zelf wel een grens qua cataloguswaarde, zo rond de 31-32k. Binnen die grens kun je best een hele leuke station in elkaar klikken :)

Wel met wat concessies (bijvoorbeeld 16" velgen ipv 18") of kleinste motor, maar wel weer een automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:59
Feit is dat een duurdere auto via de lease sneller binnen bereik is dan een auto van dezelfde waarde privé aanschaffen voor velen. Het verschil tussen een kale auto en eentje met de nodige opties is soms maar een paar tientjes, waarbij je eerder geneigd ben om het toch maar aan te vinken.

Dat is punt één bij velen.

Punt twee is dat de meeste leaserijders een leaseauto hebben omdat ze voor hun werk de nodige kilometers maken, het vergelijk hierboven met een badkamer of keuken vind ik dan ook wel treffend. Als je een uurtje of twee per dag in de auto zit, dan mag dat misschien ook wel wat meer kosten.

Punt drie zijn de kosten. Bijtelling tikt aardig aan elke maand, maar als je het eerlijk gaat uitrekenen kun je voor hetzelfde geld vaak privé geen auto rijden Dat maakt de keuze ook al weer wat makkelijker.

Om terug te komen op punt twee. Ik ben persoonlijk van dik 35.000km per jaar in een Clio overgestapt naar een Astra. Die was toch iets comfortabeler en stiller op de snelweg plus dat ik nu veel in Duitsland rijdt en een iets grotere auto het daar ook net iets fijner doet. Zou ik echter privé een auto moeten kopen en pakweg 10 á 15.000km per jaar rijden, dan zou er echt een auto'tje van 5.000eu (in het B-segment) komen gok ik. Dit ondanks dat ik een groot autoliefhebber ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Punt is ook het sociale aspect. De meeste mensen met een leaseauto hebben collega's die ook een leaseauto hebben. Die maken keuzes en dan heb je heel snel het gevoel "dat wil ik ook" of "dat wil ik nog beter"

Rationeel? nee. Verstandig?
Het menselijke brein is nou eenmaal zeer gevoelig voor beinvloeding uit de omgeving.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Beetje laat in de discussie, maar voor de mensen die kijken naar een V40, houd er wel rekening mee dat je binnen een jaar met een oude auto rijdt. Volgens de planning van Volvo komt er volgend jaar een nieuwe uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mad-Matt schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:05:
Beetje laat in de discussie, maar voor de mensen die kijken naar een V40, houd er wel rekening mee dat je binnen een jaar met een oude auto rijdt. Volgens de planning van Volvo komt er volgend jaar een nieuwe uit.
Niks oude auto, het zijn nog altijd gloedje nieuwe auto's! Technisch ook niets mis mee. Als je privé een auto koopt dan gaan de meesten immers ook voor een tweedehandsje (niet vaak voor een gloed nieuw, nieuwste exemplaar auto).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:16:
[...]

Niks oude auto, het zijn nog altijd gloedje nieuwe auto's! Technisch ook niets mis mee. Als je privé een auto koopt dan gaan de meesten immers ook voor een tweedehandsje (niet vaak voor een gloed nieuw, nieuwste exemplaar auto).
Tuurlijk wel. Als je voor een 2ehands auto gaat dan weet je dat je niet het nieuwste model hebt.
Als je voor het volle bedrag een nieuwe auto koopt en een paar maanden later komt een gloed nieuw model uit voelt het toch dat je in een ouder model rijdt. Ondanks dat hij nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21
Wallie schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:27:
Ach, het is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze (ook waar je je geld aan uit geeft ;)). Ik rij zo'n 40.000km/jaar in de Dacia, en heb hem sinds 1 sept 2017. En ja, dat gaat echt prima voor mij. Eigenlijk weinig anders als in de Megane, geluidsinstallatie klinkt zelfs nog beter (al was dat niet zo moeilijk om te overtreffen).

Snap verder de andere keuzes ook wel, ik vind een Kodiaq/Tiguan ook een mooie auto ;).
Zoals je wellicht nog weet ben ik ook Dacia rijder (Logan MCV Stepway, ook met de achteruitrijcamera :) )

Ik vind 'm goed genoeg. Kom uit de Megane Estate Bose, en de Dacia is wel duidelijk minder qua rijgedrag, wegligging en motorvermogen (met 130 boven aan een helling komen in de Ardennen haal ik niet...)

Mis ik de luxe? Een beetje
Spijt van de Dacia: nope :)

(ik weet niet hoe mijn keuze er uit had gezien als ik een (veel) hoger lease-budget had gehad - het netto verschil met een C-segment station was dan kleiner geweest, wellicht dan een andere keuze gemaakt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mad-Matt schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:18:
[...]

Als je voor het volle bedrag een nieuwe auto koopt en een paar maanden later komt een gloed nieuw model uit voelt het toch dat je in een ouder model rijdt. Ondanks dat hij nieuw is.
Dat ligt dan puur aan je eigen instelling. Ik herken me daar totaal niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat is mogelijk, heb veel vrienden/kennissen die dit zelfde gevoel hebben. (waar je mee omgaat raak je mee besmet denk ik maar).

Een goed voorbeeld is de XC90:

tot medio 2014:
Afbeeldingslocatie: https://file.kbb.com/kbb/vehicleimage/housenew/480x360/2013/2013-volvo-xc90-frontside_vsxc90131.jpg

Daarna:
Afbeeldingslocatie: https://images.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/9215984/volvo-xc90-2015-1.jpg

Bij dit model vind ik het erg duidelijk, het "oude" model liep erg lang en ziet er naast het nieuwe model direct gedateerd uit. Persoonlijk zou ik dan flink balen. Aan de andere kant is het wel vaak een goed moment voor een erg goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Hier ook iemand die al aardig wat lease-auto's heeft versleten. Ik heb rationele keuzes (Fabia, Prius Wagon) en emotionele keuzes (Civic gen 8, Lexus IS) gemaakt gedurende de reis. Boven ongeveer 30K km per jaar vond ik comfortabel rijden erg fijn; dan was ik met mijn Fabia wat minder tevreden (terwijl die verder prima voldeed). Ook na een paar jaar vond ik de investering in een prettiger leefomgeving een hele goeie; zeker geen weggegooid geld. Als je 40k km per jaar rijdt, ga je goeie stoelen, rust en enige power waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
[...]

Tuurlijk wel. Als je voor een 2ehands auto gaat dan weet je dat je niet het nieuwste model hebt.
Klopt, maar het oude model kun je flink beter aankleden dan het nieuwe model voor hetzelfde geld. Vaak ook nog een end-of-lifecycle (zoals mijn V40) aanbieding en het schiet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Aan de ene kant waar. Maar ik heb nu een werknemer die een volledig aangeklede 3-serie krijgt, met automaat, high executive, m-sport, harman kardon en veel andere zaken, waarbij de nieuwe 3-serie waarschijnlijk 10k duurder is met dezelfde opties. Uitloopmodellen kunnen wel echt goeie deals zijn. Als de auto in kwestie niet al 10 jaar op de markt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
En nieuwe modellen zijn vaak maar minimale facelifts. Net een lampje iets anders gevormd en een lijnjte extra op de bumper. Niemand valt het op, enkel degene die net in het oudere model rijdt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Vroeger werden auto’s technisch ge-update bij een nieuw model. Tegenwoordig worden modellen in de hele lifecycle technisch ge-update. De modelwisseling is dan vaak veelal optisch. Een nieuw exterieur en een nieuw interieur. Daardoor is het tegenwoordig veel minder “erg” om het uitloopmodel te kopen, waarbij je vroeger rond reed met 8 jaar oude techniek.

Als ik zie dat steeds meer merken naar full touchscreen gaan, zou ik het helemaal niet erg vinden om nog snel een full option uitloopmodel te halen met echte knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:26
Faddermakker schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:14:
Ben ook wel benieuwd, voor zover ik weet ging dat bij mijn 308 ook niet. Voor je het wist reed je 85 waar je 100 mocht omdat iedereen in dat gat sprong. De voorloop Golf die ik nu heb heeft gelukkig een simpele CC.

[...]

Nog een 'tijdje' aangekeken maar zit er nu toch aan te denken om iets te gaan kiezen ondanks dat de voorloop Golf lekker goedkoop(26k@20% Highline, 1.0 benzine 115pk) is en op zich voldoet maar geen automaat enzo.
De Guilia is inmiddels uit mn budget en reed/zat toch niet zo lekker als verwacht. Het mooiste zou zijn als ik wat terug krijg op mn budget zodat het verschil in bijtelling wat kleiner blijft.
Collega wil van zijn V40 D4 af met nog een half jaar contract met optie tot nog een jaar(135k gelopen). Wagenpark was niet heel happig maar hoop dat het toch gaat lukken :9

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:17
Faddermakker schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:10:
[...]

Collega wil van zijn V40 D4 af met nog een half jaar contract met optie tot nog een jaar(135k gelopen). Wagenpark was niet heel happig maar hoop dat het toch gaat lukken :9
Die rijd ik nu tijdelijk, tot volgende week. Heerlijke auto, alleen niet heel ruim (achterbak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Voorlopig mij druk maken om lease auto kiezen even in de ijskast. Bij nieuwe werkgever eerst 3 maanden huurauto rijden en dan pas bestellen. Ondertussen blijf ik jullie configs wel volgen en tzt zal ik mijne posten als ik mag gaan kiezen. Hopelijk komt werkgever de evt nadelige gevolgen van wlpt tegemoet.
Pagina: 1 ... 31 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.