Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:53
rinkel schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Die rijd ik nu tijdelijk, tot volgende week. Heerlijke auto, alleen niet heel ruim (achterbak)
Mooie tijdelijke oplossing voor de nieuwe electrische auto's. Ik ga er zelfs in bijtelling in omlaag :z

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:10:
[...]

Aan de ene kant waar. Maar ik heb nu een werknemer die een volledig aangeklede 3-serie krijgt, met automaat, high executive, m-sport, harman kardon en veel andere zaken, waarbij de nieuwe 3-serie waarschijnlijk 10k duurder is met dezelfde opties. Uitloopmodellen kunnen wel echt goeie deals zijn. Als de auto in kwestie niet al 10 jaar op de markt is.
Zo is het. Ik ben normaal redelijk gevoelig voor het laatste model, maar als je echt goede aanbieding hebt. De 3 is nu wel erg sterk geprijsd. Als ik op de nieuwe touring moet wachten ben ik denk een jaar verder en heb ik minder opties en minder vermogen voor deze fiscale waarde. Daarnaast kan een huidig model nog steeds erg goed zijn natuurlijk en niet perse gedateerd zijn.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Wallie (hart vs verstand): ik heb bij het uitkiezen van mijn huidige en tevens eerste lease auto als uitgangspunt genomen dat ik niet meer wilde gaan betalen dan ik daarvoor kwijt was bovenop mijn km-vergoeding.
Dat was iets over de €200, dus mijn budget was tot ongeveer 30k.
Als voorloopauto heb ik een Clio station gehad, en hoewel die (handmatige) airco, cruise controle en navigatie had, voelde dat toch steeds als net niet. De stoelen waren comfortabel zacht maar gaven geen enkele zijdelingse steun. De cruise controle kon alleen in stapjes van 2km/h verzet worden. De navigatie was bejaard en alleen van de Benelux. Dit, gecombineerd met de wens naar iets meer ruimte en stilte aan boord zorgde er voor dat ik bij een C-segment auto uitkwam. De Dacia Logan heb ik kort bekeken, maar die kwam op me over als een iets grotere uitvoering van de Clio met dezelfde nadelen dus die viel ook snel af.

Ik heb gekeken naar de (toen nog) 14% auto's, maar de V40 viel af vanwege de ruimte en de rest (Octavia, Leon, Auris hybrid en 308SW gereden) omdat ik ze niet fijn vond zitten of rijden. Aangezien ik zo'n 45k per jaar rijd wilde ik dat niet in een auto doen waarvan ik verwachtte dat die me tegen zou gaan staan. Tot die tijd reed ik vaak zo'n 100-120k in een oude diesel tot er grote kosten aan zaten te komen. Als dat het geval was, of als hij toch niet zou bevallen, zou een andere auto zo op de stoep staan. Bij lease heb je die vrijheid niet, en moet je je contract uitdienen. Toen ik de 14% dus voor mij idee een eerlijke kans had gegeven heeft mijn hart het overgenomen (met behoud van die grens van 30k) en was eindelijk de enige vraag die nog overbleef of het de hatchback of station zou worden.

Af en toe denk ik terug aan dit proces en bedenk me hoeveel geld ik me had bespaard als ik bijvoorbeeld voor de 308SW was gegaan, maar als ik dan weer in mijn Civic Tourer stap ben ik nog steeds blij dat ik die keuze gemaakt heb.
Ik heb wel collega's die ook leasen, maar we hebben geen merkbeleid of vast budget, en de interesse in auto's is ook erg verschillend. Voor sociale druk op de parkeerplaats of egostrelen hoefde ik het dus niet te doen, en onze klanten heb ik niet anders zien kijken toen ik met de nieuwe Civic of daarvoor met een oude Laguna of Xantia aan kwam. Sommigen keken vreemd op toen de Xantia meer laadvermogen bleek te hebben dan waar het op leek door de ingezakte achterkant ziet draaiende motor, en ik heb wat positieve reacties gehad op de niet standaard keus voor de Civic met zijn toch wel erg praktische "magic seats".

TL:DR: ik heb het verstand hard mee laten wegen, maar het hart heeft gewonnen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
Wallie schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:19:
Herkennen mensen dit? Of ben ik te nuchter? :Y)
Ik denk niet dat het gaat over of je nuchter bent ja of nee, maar gewoon waar je waarde aan hecht.
Jantje aan zijn huis keuken badkamer, Pietje investeert in zijn pensioen, Kees gaat elk jaar op luxe vakantie naar Bahamas, Tim stuurt zijn kinderen op school in Amerika, Sanne koopt Gucci tas en Louboutin stilettos.. enz. enz. Ik wil graag een lekkere auto met karakter, hoe meer pk hoe beter, enz. Dus ik betaal het ook graag.
Zegt helemaal niets of iemand nuchter bent ja of nee. Ik maak de beslissing wel nuchter. Ook met instemming van mn vrouw. En nee, de lol is niet alleen in de eerste week, elke keer stap ik met glimlach in mn Giulia :D
Sterker nog, als ik voor werk moet reizen en dus paar dagen niet heb gereden mis ik het echt ontzettend!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Faddermakker schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:10:
[...]

Collega wil van zijn V40 D4 af met nog een half jaar contract met optie tot nog een jaar(135k gelopen). Wagenpark was niet heel happig maar hoop dat het toch gaat lukken :9
Waarom wil hij er vanaf als ik vragen mag? Nieuwe diesel uitzoeken op het moment wordt je ook niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Batiatus schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:56:
[...]

Waarom wil hij er vanaf als ik vragen mag? Nieuwe diesel uitzoeken op het moment wordt je ook niet blij van.
Hij wil/gaat zelf een auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
Faddermakker schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Hij wil/gaat zelf een auto rijden.
Als het een 14procenter is kan hij die vast nog wel kwijtraken. Anders denk ik dat het voordeliger is om het contract gewoon uit te rijden (of aan een collega over te doen) ipv het contract af te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:17
jongetje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Als het een 14procenter is kan hij die vast nog wel kwijtraken. Anders denk ik dat het voordeliger is om het contract gewoon uit te rijden (of aan een collega over te doen) ipv het contract af te kopen.
Ik denk dat @Faddermakker dit contract wil overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
rinkel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat @Faddermakker dit contract wil overnemen.
Ah oeps, ik had blijkbaar toch niet goed gelezen. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Mystikal

It never hurts to help!

Ik hoop in augustus ook duidelijkheid te krijgen over mijn nieuwe functie en bijbehorende lease-auto.

Ik zelf heb mijn oog laten vallen op een Tiguan All Space Highline Business R (1,4TSI) met zo'n beetje alle opties aangevinkt (rond de 55K).

Andere auto's die ik heb overwogen zijn:
  • Skoda Kodiaq
  • Volvo V70
  • Alfa Romeo Stelvio
  • C-klasse Estate
  • 3-serie Touring
Andere mensen nog met ideeën of ervaringen?

Ik rij nu privé een S-Max diesel, en die kost me per maand al genoeg. Dus als ik alleen naar de bijtelling ga kijken, moet ik er wel op voorruit gaan. Wegenbelasting van de S-max is al zo'n, 150,- per maand. Dan nog 2x per maand tanken (70 liter)... Tel uit je verlies :P

[ Voor 23% gewijzigd door Mystikal op 11-07-2018 14:18 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34
Mystikal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:17:
Als je gaat caravan trekken, de Volvo XC40 komt met een 2.0 liter 190pk 8 traps automaat.

Maar ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt. 55k aangekleed is netjes, bij Volvo kost het net wat meer. Ik zat net onder de 61k voor de XC40 die ik heb gekozen.

Skoda Kodiaq te groot, maar die kun je dan wel full option doen tussen de 45 en 50k
Skoda Karoq, te klein sprak me niet aan
Stelvio duur was mijn mening
Audi SUV niet te betalen
Seat SUV rijd iedereen al
En met alles wat niet Duits is, moet ik persoonlijk niets van hebben. Heb voor Volvo een uitzondering gemaakt.

Je kunt wel goedkoper af zijn door geen VW te kiezen en te kijken naar Skoda of Seat, maar soms is het het ook gewoon net niet, maar het zit hem in de details.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
loewie1984 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:15:
[...]

En met alles wat niet Duits is, moet ik persoonlijk niets van hebben. Heb voor Volvo een uitzondering gemaakt.
lol? Volvo duits? Chinees zou ik nog goedkeuren maar duits....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:06

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Snowhite0901 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Even lezen pietertje. Hij rijd graag een duitse auto maar voor Volvo heeft hij een uitzondering gemaakt op de alleen duitse auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
Snowhite0901 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Dat zegt ie toch niet? Alles wat niet Duits is, moet hij niets van hebben. De uitzondering daarop die hij maakt is Volvo, die wilde hij dus wel hebben :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34
Tis maar hoe je het interpreteerd, ik weet dat Volvo van origine Zweeds is en dat ze een samenwerking hebben met het Chinese Geely, dus daarop heb ik een uitzondering gemaakt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er veel verschil zit in bagage/laadruimte tussen de Citroën Grand C4 Picasso of Opel Zafira, beide 7 zits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:08
Sorry, dat zijn toch zaken die gewoon op een site als Autoweek gewoon op te zoeken zijn? Kan je zelfs beide auto's aan de selectie toevoegen om ze side by side te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het idd. Het verschil is helaas nog vrij fors zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42
Vrijdag switch ik met een collega van auto. Ik neem tijdelijk zijn shortlease over en hij mijn Peugeot 308.
Reden hiervoor is dat mijn nieuwe leaseauto in september al bij de dealer binnenkomt (was oorspronkelijk november), maar het huidige leasecontract van de Peugeot loopt pas op 2 december af. Rivanov gaat natuurlijk niet wachten tot december en de auto drie maanden bij de dealer laten verstoffen. :+

Vandaar dat ik de shortlease van een collega overneem en hij de resterende contractperiode van de Peugeot afrijdt. Hiermee heb ik volledige flexibiliteit en kan ik direct overstappen op de nieuwe leaseauto zodra deze binnen is, aangezien de shortlease op ieder gewenst moment ingeleverd kan worden.

Wordt dus nog 1,5 maand in een Volkswagen Golf 7 Variant Connected Series rijden, tot m'n nieuwe Mercedes A-Klasse arriveert! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iloledingame
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 22:13
Heeft iemand hier eerder een werkgever overtuigd om een eigen bijdrage te rekenen voor *privégebruik * zodat het mogelijk is om een duurdere auto te nemen en dit af te trekken van de bijtelling?

Ik ga binnenkort aan de slag bij een nieuwe werkgever en krijg een karig budget van 700 euro pm incl. Brandstof waarbij het verplicht is om diesel te nemen. Hierdoor val ik net onder bijvoorbeeld de Audi A3 limousine die er voor 830 op staat. Nu vind ik het prima om de 130e bij te betalen indien het ook van de bijtelling afgaat. Maar weet niet zo zeer hoe ik dit kan aankaarten bij de werkgever zonder dat het in een verkeerd keelgat schiet. Iemand met een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
De meeste leaseregelingen verrekenen een eigen bijdrage standaard met de bijtelling. Werkgevers met grotere wagenparken hebben daartoe een standaard ruling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iloledingame schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:10:
Heeft iemand hier eerder een werkgever overtuigd om een eigen bijdrage te rekenen voor *privégebruik * zodat het mogelijk is om een duurdere auto te nemen en dit af te trekken van de bijtelling?

Ik ga binnenkort aan de slag bij een nieuwe werkgever en krijg een karig budget van 700 euro pm incl. Brandstof waarbij het verplicht is om diesel te nemen. Hierdoor val ik net onder bijvoorbeeld de Audi A3 limousine die er voor 830 op staat. Nu vind ik het prima om de 130e bij te betalen indien het ook van de bijtelling afgaat. Maar weet niet zo zeer hoe ik dit kan aankaarten bij de werkgever zonder dat het in een verkeerd keelgat schiet. Iemand met een tip?
De meeste doen dat vanzelf wel. Is ook niet nadeling voor wg ofzo.

Zou eerder twijfelen over die A3 voor €830,-. Tenzij gebaseerd op hele lange looptijd en/of lage kilometrage wordt het wel een vrij basic uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En die bijdrage gaat als de werkgever meewerkt van de bruto bijtelling af, niet van de netto.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Ik hoop in augustus ook duidelijkheid te krijgen over mijn nieuwe functie en bijbehorende lease-auto.

Ik zelf heb mijn oog laten vallen op een Tiguan All Space Highline Business R (1,4TSI) met zo'n beetje alle opties aangevinkt (rond de 55K).

Andere auto's die ik heb overwogen zijn:
  • Skoda Kodiaq
  • Volvo V70
  • Alfa Romeo Stelvio
  • C-klasse Estate
  • 3-serie Touring

Ik rij nu privé een S-Max diesel, en die kost me per maand al genoeg. Dus als ik alleen naar de bijtelling ga kijken, moet ik er wel op voorruit gaan. Wegenbelasting van de S-max is al zo'n, 150,- per maand. Dan nog 2x per maand tanken (70 liter)... Tel uit je verlies :P
En wat is de reden dat je op de Tiguan All Space bent uitgekomen?

Mijn suggestie zou allereerst een gewone Tiguan zijn. Die is tenminste in verhouding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

VidaR-9 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:02:
[...]

En wat is de reden dat je op de Tiguan All Space bent uitgekomen?

Mijn suggestie zou allereerst een gewone Tiguan zijn. Die is tenminste in verhouding :+
Ik ben bijna 2mtr. Ik rij nu in een S-max en ben dus gewend aan de grootte. Ik vind het ook wel handig voor de vakanties. Scheelt weer een dakkoffer. Maar zo groot als de S-max ga ik niet meer krijgen denk ik.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als ik 2 meter lang was, had ik een excuus om alleen nog maar cabrio’s te willen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Mystikal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:00:
[...]

Ik ben bijna 2mtr. Ik rij nu in een S-max en ben dus gewend aan de grootte. Ik vind het ook wel handig voor de vakanties. Scheelt weer een dakkoffer. Maar zo groot als de S-max ga ik niet meer krijgen denk ik.
Ok duidelijk. Omdat er ook een 3 en C op je lijstje stonden, maar dan snap ik waarom die zijn afgevallen.

Een Superb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
Iloledingame schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:10:

Dit gaat van je bruto bijtelling af he, wat behoorlijk wat meer is dan je netto bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mystikal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:00:
[...]

Misschien heb ik t gemist, maar waarom niet gewoon weer een S-Max? Of, als t groot moet, een Edge?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Groot? Niet naar de Edge maar de Ranger uitwijken. Grijs kenteken, relatief gunstig te rjjden, zolang je hem niet in de bijtelling rijdt maar 100% zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:45:
[...]

Misschien heb ik t gemist, maar waarom niet gewoon weer een S-Max? Of, als t groot moet, een Edge?
Ik vind het geen mooie auto. Een suv is toch echt wat stoerder. Ik ga hem overigens wel gewoon privé rijden.

Een superb ook lang over na gedacht, echter nu ik voor het eerst in een hoge auto zit bevalt me dit goed ivm de hogere stoelen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56

Nullifiel

╞═══════╡

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:18:
[...]

De meeste doen dat vanzelf wel. Is ook niet nadeling voor wg ofzo.

Zou eerder twijfelen over die A3 voor €830,-. Tenzij gebaseerd op hele lange looptijd en/of lage kilometrage wordt het wel een vrij basic uitvoering.
De meesten? Doen ze dat niet allemaal? Dat is toch enkel een fiscale rekenregel en geen voordeel/nadeel werkgever? Tenminste, zo denk ik dat al jaren te begrijpen. maargoed, kan het mis hebben natuurlijk :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nullifiel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:31:
[...]

De meesten? Doen ze dat niet allemaal? Dat is toch enkel een fiscale rekenregel en geen voordeel/nadeel werkgever? Tenminste, zo denk ik dat al jaren te begrijpen. maargoed, kan het mis hebben natuurlijk :+
Ik heb niet voor iedere werkgever gewerkt, dus ik kan het niet beoordelen voor alle :P.
Er zullen vast wel wat uitzonderingen zijn.

Bij mijn bedrijf (wat voornamelijk buiten NL actief is) was het ook iets wat ik moest aankaarten. Was daarna gewoon prima, maar P&O (waar de fleetmanager onder valt) in Duitsland kende de regel niet. Inmiddels heeft ook de nederlandse tak een eigen P&O afdeling en zal het zijn 'opgelost'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
[...]

Er is, dacht ik, een tijdje sprake geweest dat dit niet mocht van de belastingdienst.
Eigen bijdrage voor prive gebruik auto - Wel bruto-netto
Eigen bijdrage voor duurdere auto - Niet bruto-netto

Maar volgens mij speelt dit niet meer

Edit
linkje

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 12-07-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
[...]

Bij mijn werkgever heeft het wel een limiet, ik geloof dat je niet hoger dan 20% bijven het leasebudget mag bijdragen. (40% bij elektrisch rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaZTeD schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Bij mijn werkgever heeft het wel een limiet, ik geloof dat je niet hoger dan 20% bijven het leasebudget mag bijdragen. (40% bij elektrisch rijden)
Dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:45:
[...]

Een Edge in NL... Poeh veel plezier met bijtelling (vanaf 70K)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:17:
[...]

Een Edge in NL... Poeh veel plezier met bijtelling (vanaf 70K)
Die bijtelling is niet anders voor een 5 serie, E klasse, A6, Q5 of XC60 die ook al snel rond die prijs zitten, hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Die bijtelling is niet anders voor een 5 serie, E klasse, A6, Q5 of XC60 die ook al snel rond die prijs zitten, hoor.
Kortom, allemaal leuke opties voor schoolverlaters in junior functies. Wie in een hogere belastingschijf valt zoekt liever iets anders.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:42:
[...]

:z Daar gaan we weer hoor... De shortlist van Mystikal bevat ook Lambo's en Ferrari's inderdaad :+ Waar is wvkreg? :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:56:
[...]

:z Daar gaan we weer hoor... De shortlist van Mystikal bevat ook Lambo's en Ferrari's inderdaad :+ Waar is wvkreg? :')
Hij komt uit een S-Max. Even snel aanklikken, zonder opties, zit die voor een Vignale met automaat al bijna op 60k. Tel daar wat opties bij op en je zit ook aan dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Hij komt uit een S-Max. Even snel aanklikken, zonder opties, zit die voor een Vignale met automaat al bijna op 60k. Tel daar wat opties bij op en je zit ook aan dat bedrag.
Dat is voor een XC40 ook... Wat probeer je te zeggen? Het is weer appels/peren vergelijken. Nog even 15K bovenop de 60K zetten, is inderdaad peanuts en stelt ook qua bijtelling geen reet voor.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 13-07-2018 11:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las in je andere berichten dat je tegen de 2 meter lang bent. Ik ben 2 meter lang, en het viel me op dat een SUV kiezen best lastig kan zijn qua zitruimte. Zeker als je niet al te veel bijtelling wilt betalen.

Sinds twee weken rij ik in de Nissan X-Trail, de business benzine versie. Qua ruimte en voor mijn lengte een prima wagen. En voor de bijtelling een prettige prijs, net geen 37K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Las in je andere berichten dat je tegen de 2 meter lang bent. Ik ben 2 meter lang, en het viel me op dat een SUV kiezen best lastig kan zijn qua zitruimte. Zeker als je niet al te veel bijtelling wilt betalen.

Sinds twee weken rij ik in de Nissan X-Trail, de business benzine versie. Qua ruimte en voor mijn lengte een prima wagen. En voor de bijtelling een prettige prijs, net geen 37K.
Gaaf! Die hoor je niet zo snel voorbij komen. Heb je een foto? :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb vanmiddag van het verhuurbedrijf een Subaru B4 meegekregen.

Moet zeggen: fijn sturende auto. Ben zelf al jaren RWD rijder, maar deze AWD bevalt goed!

Vind alleen de automaat wat lui aanvoelen, maar misschien is dat omdat ik vanuit een 235 pk diesel naar een 150? pk benzine stap.

Maar de eerste indruk is verder prima. Jammer dat je ze niet meer ziet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag van auto gewisseld met m'n collega. Rij nu deze shortlease tot mijn A-klasse geleverd wordt in september.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UiOfWgJ.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Rivanov Waarom wil hij in godsnaam in een 308 gaan rijden als je een Golf onder je kont hebt :? Bijtelling?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JB schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:28:
@Rivanov Waarom wil hij in godsnaam in een 308 gaan rijden als je een Golf onder je kont hebt :? Bijtelling?
Het ging niet om wat hij wilde. ;)
Ik wilde zijn shortlease zodat ik vervroegd in mijn nieuwe leaseauto kan rijden. De 308 loopt namelijk nog tot december in de lease en m'n A-klasse komt al in september binnen. Dus ik moest even een oplossing zoeken zodat ik niet drie maanden moest wachten terwijl de nieuwe auto al bij de dealer stond.

En hij was de enige binnen het bedrijf met een shortlease wagen (hij is nog maar net in dienst) dus hij was de pineut. ;)
Maar voor hem scheelt het in de bijtelling en hij vond het niet erg want hij geeft niets om auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
In november mag ik als het goed is voor het eerst een leaseauto bestellen. Ik heb een Megane station met 1.3 TCe 140pk motor en EDC-automaat (de DSG van Renault) op het oog atm. In "Limited" uitvoering. Past prima in het budget en qua bijtelling rond m'n eigen grens van 230/maand.

Heb ik rond die tijd nog "last" van de WLTP? Zoals ik begreep, zolang ik dit jaar bestel niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-07-2018 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
@Sjaak_Trekhaak Alles wat na 1sept geleverd wordt krijgt te maken met WLTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

Alles wat na 1-9 op kenteken gezet wordt toch. Bestellen is niet het kriteria. Het gaat om de tenaamstelling.
Bovendien November bestellen is pas in 2019 leveren. Behalve als je een voorraadmodel kiest.
Maar dan heb je dus ook te maken met WLTP.

Enige wat je kunt doen is kijken wat er nu/straks op voorraad staat en vragen of ze de auto voor 1-9 op kenteken zetten en reserveren. Deze kosten kunnen wel doorbelast worden. En je werkgever moet hier ook mee akkoord gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Dank voor de reactie. Klopt het dat nog nergens de precieze impact op de cataloguswaarde te zien is?
Lekker doorzichtig :e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het zal hooguit een paar tientjes in de maand schelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij hebben sommige fabrikanten al wel een WLTP cijfers bekend gemaakt (BMW dacht ik).
Maar andere inderdaad nog niet.
Het is idd niet altijd even duidelijk. En dealers zijn ook niet altijd even behulpzaam/slim ;)

Ik moet ook richting einde van het jaar bestellen vermoed ik.
Ben sowieso benieuwd wat prinsjesdag gaat doen voor 2019.

Ik weet dat VW bv ook de 1.4 125 pk niet meer levert. Deze had eerst nog een hele lange levertijd.
Waarschijnlijk door hercertificering. Ik zie hem nu niet meer in de configurator staan.
De 150 PK versie nog wel. Maar VW heeft daar ook een nieuwere 1.5 van.

Een dealer zij dat beide 150PK versies WLTP ready waren.
Een andere dealer zei van niet....
Zelf dus ook geen idee of ze nog duurder worden. Maar voor mij is het jaar 2019 belangrijker.
Als het goed is zou de overheid WLTP enigzins neutraal willen invoeren.

Wat in zou beteken dat tussen 1-9 en 31-12 extra kosten komen vanwege hogere CO2 en BPM.
En vanaf 1-1-2019 zou de BPM (deels) weer lager worden. Maar 100% zeker weet ik het ook niet.
En daarbij is het bij de overheid eerst zien dan geloven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:24:
Dank voor de reactie. Klopt het dat nog nergens de precieze impact op de cataloguswaarde te zien is?
Lekker doorzichtig :e
Neem je NEDC CO2 emissie, tel er 7 a 10% bij en pak de BPM tabel van de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:52:
[...]

Neem je NEDC CO2 emissie, tel er 7 a 10% bij en pak de BPM tabel van de belastingdienst.
Zullen het voor mij toch 16" velgen gaan worden ipv 17" 8)7. Maar even zien tzt.

@DarkSide ik hoop dat we nog wat leuks kunnen bestellen rond die tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Sjaak_Trekhaak dat komt wel goed.
ik heb alleen een co2 restrictie van 127gr. Die kan misschien nog roet in het eten gooien.

Verder kan ik er toch weinig aan doen.
Kon de auto niet eerder doorschuiven of inleveren. Er staan al genoeg pool auto's.
En ik zelf wil ook geen pool auto uitzoeken. Dus rijdt gewoon lekker door en zie straks wel hoe of wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rinkel
De auto staat bij de dealer, komende woensdag wordt ie afgeleverd...

xc40_2

XC40 T4 Geartronic Momentum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Reinier

\o/

rinkel schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:51:

[afbeelding]

Waarom blur je het kenteken? Dat is toch R-INK-EL?
Toffe auto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Reinier schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Waarom blur je het kenteken? Dat is toch R-INK-EL?
Toffe auto hoor!
Huh? Hoe weet jij dat nou? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:46:
@Sjaak_Trekhaak dat komt wel goed.
ik heb alleen een co2 restrictie van 127gr. Die kan misschien nog roet in het eten gooien.
Letterlijk roet in t eten idd ;). Heb jij al een shortlist gemaakt?

Bij DirectLease geven ze trouwens bij de Astra al wel de prijzen voor 2019 aan, volgens Euro6.2 norm. Kun je alvast even kijken.

Met wat selectief aanvinken kan ik dan een prima reis/fileauto in elkaar klikken :)

[ Voor 57% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-07-2018 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nog niet echt een shortlist. Wou eerst een Tiguan. Maar die valt buiten de CO2 grens.
Nu kijken of een Passat te doen is. Anders weer een golf 7 leuk aankleden.
Een outsider is nog wel de nieuwe 508(sw).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:26:
[...]
Gaaf! Die hoor je niet zo snel voorbij komen. Heb je een foto? :)
Ja zeker, eentje van bovenaf. Enige wat ik gewijzigd heb zijn de velgen, de standaard velgen zijn niet echt mooi. Voor de rest de standaard business edition.

Heb tijdens het zoeken naar auto's de autozoeker van Autoweek gebruikt. Leuk voor een eerste indruk, maar niet alle details kloppen met de werkelijkheid. De zaken die er niet standaard op zouden zitten, maar er in de praktijk wel degelijk bij zitten:

Start/Stop systeem (versnelling in 'vrij' zetten en de koppeling loslaten, zodra de koppeling wordt ingetrapt start de motor weer)
Verwarmde zitplaatsen is inclusief de achterbank
Verwarmd stuurwiel
Verschuifbare achterbank
Panoramadak is met een schuif/kanteldak functie. Bij de Qashqai is dit niet het geval, daar is het alleen een panoramadak. (volgens de dealer dan....)
Inklapbare buitenspiegels, zie de foto (in te stellen als niet/bij openen deuren/bij starten motor)

Ben er zeer tevreden mee, zo als eerder gezegd een zeer ruime auto voor een mooie prijs (net geen 37K). Hiervoor heb ik 'limousine' types gereden, de laatste 5 jaar een Peugeot 508. Niets mis mee, maar achter mij kon niemand zitten met de stoel helemaal naar achteren en ik merk nu dat je dan toch wel erg laag zit. In de Nissan kan makkelijk een volwassene achter mij zitten, ondanks dat ik de stoel helemaal naar achteren heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bG0PwAKPeNOM9PY4WeDZb49x/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een tijdje een X-Trail gereden. Hele fijne en ruime auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is dat nou echt een QashQai + 2 of zit er behalve de lengte nog meer verschil met een geljik uitgeruste QQ?
Sowieso wel nette wagen. Ik hoop dat volgend jaar het nieuwe model er is voor ik moet kiezen, maar deze heeft ook wel een plekje op mijn longlist (QQ vooral, X-Trail wordt me te duur). Volgens mij heb ik hem eerder af laten vallen vanwege de hoge prijs voor diesel + automaat, maar als ik benzine mag ga ik er iig mee rijden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 12:11
Had een klusser in huis, die zweerde bij z'n X-trail, zei dat de Qashqai(+) toch een stuk kleiner was in de praktijk, zeker als je vaak lange/grote zaken moet vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 11:26
Ik ben gewisseld van werkgever wat betekent dat ik ook een andere auto kan gaan uitkiezen (oh oh wat vervelend :P)

Budget is 850 euro exclusief brandstof op basis van 30.000 km per jaar. Contractduur is 4 jaar. Zowel benzine als diesel. SUV en cabrio's zijn niet toegestaan.

Eisen: automaat (flippers), premium merken, leuke sportieve uitvoering en het liefst een redelijk recent model.

Wat zouden jullie kiezen? Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:09
flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:42:
Ik ben gewisseld van werkgever wat betekent dat ik ook een andere auto kan gaan uitkiezen (oh oh wat vervelend :P)

Budget is 850 euro exclusief brandstof op basis van 30.000 km per jaar. Contractduur is 4 jaar. Zowel benzine als diesel. SUV en cabrio's zijn niet toegestaan.

Eisen: automaat (flippers), premium merken, leuke sportieve uitvoering en het liefst een redelijk recent model.

Makkie, de nieuwe a klasse :)
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
Daar zat ik ook naar te kijken. Maar volgens mij past een C klasse of 3 serie ook in het budget... Alfa Romeo Gulia; ook erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
De nieuwe Volvo V60 T5 Geartronic pas ook in t budget. Al moet je daarop wel even wachten ben ik bang.

[ Voor 31% gewijzigd door rinkel op 16-07-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:07:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken. Maar volgens mij past een C klasse of 3 serie ook in het budget... Alfa Romeo Gulia; ook erg mooi!
A-Klasse past ruimschoots binnen dat budget. Die van mij (A200 benzine) zit op € 750,- excl. brandstof o.b.v. 4 jaar en 35.000km/j (bij onze leasemaatschappij)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 16-07-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

C Klasse, 3 Serie of V60 voor 850? Ik kreeg daarvoor net aan een Golf. Die andere drie gaan hier voor 1100 tot 1250 in de maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:15:
C Klasse, 3 Serie of V60 voor 850? Ik kreeg daarvoor net aan een Golf. Die andere drie gaan hier voor 1100 tot 1250 in de maand...
Exclusief brandstof he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:17:
[...]

Exclusief brandstof he..
Ja. Bij mij ook...
Wel op basis van 45k/3jr, maar zoveel zal dat niet verschillen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Ja. Bij mij ook...
Wel op basis van 45k/3jr, maar zoveel zal dat niet verschillen, lijkt me?
Volgens mij scheelt het behoorlijk, maar niet iets wat dit verschil verklaart. Misschien zijn er andere afspraken bij je werkgever.. Bij mijn vorige werkgever werden ook "eigen budgetten" gebruikt welke ook zichtbaar waren op de site van leasemaatschappij maar afweken van de "standaard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

rinkel schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:51:

[afbeelding]

Geen mistlichten of zie ik dat nou verkeerd :?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Ik heb bijna 20 jaar mistlampen voorop gehad en in die tijd een keer of 3 gebruikt. En zelfs toen was de toegevoegde waarde minimaal.
Volgens mij hebben steeds meer auto's geen echte mistlampen meer aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Ik heb bijna 20 jaar mistlampen voorop gehad en in die tijd een keer of 3 gebruikt. En zelfs toen was de toegevoegde waarde minimaal.
Volgens mij hebben steeds meer auto's geen echte mistlampen meer aan de voorkant.
Is nog steeds mogelijk / vaak inbegrepen bij een lichtpakket bijv.

Ik zie ook foto's van de XC40 T4 met mistlichten voor (op Google :P)

Imho mooier dan een groot stuk kunststof als alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 16-07-2018 14:43 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Ligt vaak aan de uitvoering. BMW en Mercedes hebben bij bepaalde modellen ook geen mistlampen. Sowieso hebben de M-modellen geen mistlampen en ook de AMG uitvoeringen hebben deze niet. Mijn A-Klasse met AMG-Line heeft ook geen mistlampen voor.

Bij de XC40 heb je bij de R-Design en Inscription wel mistlampen voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 16-07-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:44:
[...]

Ligt vaak aan de uitvoering. BMW en Mercedes hebben bij bepaalde modellen ook geen mistlampen. Sowieso hebben de M-modellen geen mistlampen en ook de AMG uitvoeringen hebben deze niet. Mijn A-Klasse met AMG-Line heeft ook geen mistlampen voor.
Op de V40 worden sinds de facelift volgens mij enkel nog mistlampen gezet bij de niet Thor verlichting. De goedkopere varianten dus. Misschien is dat bij de XC40 ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Op de V40 worden sinds de facelift volgens mij enkel nog mistlampen gezet bij de niet Thor verlichting. De goedkopere varianten dus. Misschien is dat bij de XC40 ook zo.
Nope. Bij de XC40 heeft juist de duurdere versie (R-Design en Inscription) wél mistlampen en de 'goedkopere' uitvoeringen juist niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:42:

Alfa Giulia of course!
Maar voor je budget (ex brandstof) is het een d segment makkelijk erin te krijgen.
En je mag best met de duitse 3 gaan (A4, C klasse, 3 serie), niets mis mee, maar geef de Alfa een kans en ga em proefrijden.
Als je van sturen houdt dan kan ik je garanderen dat je daarna niets anders wilt.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]= zo is die van mij ongeveer, wit met rood leer, bellissimo <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Volgens mij scheelt het behoorlijk, maar niet iets wat dit verschil verklaart. Misschien zijn er andere afspraken bij je werkgever.. Bij mijn vorige werkgever werden ook "eigen budgetten" gebruikt welke ook zichtbaar waren op de site van leasemaatschappij maar afweken van de "standaard".
Past gewoon prima hoor, de verschil is juist de km en de jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 09:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

[...]

Dan heb je deze wel karig aangekleed als deze in budget van 850,- ex brandstof valt. Kwam bij het aankleden van een C Coupe ruim boven de 70k. Wel binnen lease budget, maar heb niet zoveel behoefte aan de bijteling.

Nu de A 200 DCT Launch Edition bij elkaar geklikt met alle opties die aan te vinken waren. Blijf net onder de 60K en bij 3 jaar 40k km (winterbanden, vervangend vervoer luxe, eigenrisico 135,-) etc. op zo'n 1100,- ex brandstof. Deze staat nu in bestelling.

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 16-07-2018 15:05 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
gergs schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:00:
[...]

Alfa Giulia of course!
Maar voor je budget (ex brandstof) is het een d segment makkelijk erin te krijgen.
En je mag best met de duitse 3 gaan (A4, C klasse, 3 serie), niets mis mee, maar geef de Alfa een kans en ga em proefrijden.
Als je van sturen houdt dan kan ik je garanderen dat je daarna niets anders wilt.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]= zo is die van mij ongeveer, wit met rood leer, bellissimo <3
Ben wel echt een liefhebber en vind deze erg mooi! Ik ben alleen bang dat het minder rijdt dan een BMW of Audi.. Tijd voor een proefritje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Superdaantje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:03:
[...]

[...]

Dan heb je deze wel karig aangekleed als deze in budget van 850,- ex brandstof valt. Kwam bij het aankleden van een C Coupe ruim boven de 70k. Wel binnen lease budget, maar heb niet zoveel behoefte aan de bijteling.

Nu de A 200 DCT Launch Edition bij elkaar geklikt met alle opties die aan te vinken waren. Blijf net onder de 60K en bij 3 jaar 40k km (winterbanden, vervangend vervoer luxe, eigenrisico 135,-) etc. op zo'n 1100,- ex brandstof. Deze staat nu in bestelling.
Niet heel karig maar ook niet full option nee.. een A klasse rijden van 60k vind ik ook echt belachelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Ben wel echt een liefhebber en vind deze erg mooi! Ik ben alleen bang dat het minder rijdt dan een BMW of Audi.. Tijd voor een proefritje dus.
Als het qua rijden gaat dan is ie zeker niet minder. Volgens aantal reviews zelf de nieuwe benchmark wat betreft rijdynamics. Ik heb zelf ook 3x in 3 serie proefgereden en 2x in Alfa. De alfa is zo strak sturend, man man.
Er zijn mensen die heel skeptisch gaat over de materialen en afwerking, maar beide interesseert mij niet (ik kom zelf van audi, dus ik weet wel dat sommige knoppen mss net niet even strak zijn, maar joh, het gaat over rijden en niet over hoe goed de knopjes voelt). Dus idd geef het een kans :D
Superdaantje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:03:
[...]

[...]

A klasse voor 60k?? Ik zou het nooit doen. Voor mij is en blijft een c segment. C segment boven 40k vind ik al belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 09:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:08:
[...]

Niet heel karig maar ook niet full option nee.. een A klasse rijden van 60k vind ik ook echt belachelijk :)
Bijteling nu met de C350e is prima te doen met de 15%, maar als ik deze inwissel voor 22% zie ik dat niet zo zitten. De paar opties die voor ons wenselijk waren op C Coupe kwamen als snel hoog uit in bijteling. elec. stoelen (leer) met geheugen, rij assistentie plus, 360 camera, Command online. Met A afgeladen houdt ik nog budget over en dat komt weer ten goede van bijteling. Kom dan zelfs iets lager uit onder de streep.

Opties als head-up display, stoelventilatie, MBUX voor navigatie, Burmester niet nodig, maar wel leuke extra's als het kan/mag ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
Superdaantje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Bijteling nu met de C350e is prima te doen met de 15%, maar als ik deze inwissel voor 22% zie ik dat niet zo zitten. De paar opties die voor ons wenselijk waren op C Coupe kwamen als snel hoog uit in bijteling. elec. stoelen (leer) met geheugen, rij assistentie plus, 360 camera, Command online. Met A afgeladen houdt ik nog budget over en dat komt weer ten goede van bijteling. Kom dan zelfs iets lager uit onder de streep.

Opties als head-up display, stoelventilatie, MBUX voor navigatie, Burmester niet nodig, maar wel leuke extra's als het kan/mag ;-)
Dat snap ik dan ook wel weer.. het is een keuze.. Ik zat nu ook te kijken naar een A5 (5 deurs) S Line automaat met 19 inch velgen.. is dan nog ruimte voor een paar kleine losse opties.. ik vind dat persoonlijk al leuk aangekleed :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:41:
[...]

Dat snap ik dan ook wel weer.. het is een keuze.. Ik zat nu ook te kijken naar een A5 (5 deurs) S Line automaat met 19 inch velgen.. is dan nog ruimte voor een paar kleine losse opties.. ik vind dat persoonlijk al leuk aangekleed :9~
Die kan je dan waarschijnlijk nog nét onder de 60k houden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
[...]

Klopt idd, de Momentum heeft geen mislampen.
Had ik bij mn V60 ook niet. Ik vind het geen ramp, gebruik ze toch zelden tot nooit.
Het ziet er misschien wat minder mooi uit, maar de Thor lampen maken dat wel goed (vind ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
flowiej schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Minder rijden dan een Audi?

Met een BMW kan je m vergelijken, maar een Audi rijdt sowieso stuk saaier (imo).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Het gaat ook om de looks, niet het praktisch gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
gergs schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Als het qua rijden gaat dan is ie zeker niet minder. Volgens aantal reviews zelf de nieuwe benchmark wat betreft rijdynamics. Ik heb zelf ook 3x in 3 serie proefgereden en 2x in Alfa. De alfa is zo strak sturend, man man.
Er zijn mensen die heel skeptisch gaat over de materialen en afwerking, maar beide interesseert mij niet (ik kom zelf van audi, dus ik weet wel dat sommige knoppen mss net niet even strak zijn, maar joh, het gaat over rijden en niet over hoe goed de knopjes voelt). Dus idd geef het een kans :D

[...]

A klasse voor 60k?? Ik zou het nooit doen. Voor mij is en blijft een c segment. C segment boven 40k vind ik al belachelijk.
Een bmw 1 / Audi a3 onder de 40k vind ik vrij kaal. Ik heb tijdens de oriëntatie van een nieuwe leaseauto een audi a4 bij elkaar geklikt maar kwam zo op de 65k. Dan "maar" een c segment auto boven de 40k, maar wel fijn in de opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van het weekend anders wat offertes gekregen voor een goed aangeklede Octavia. Doet ook zomaar 37-39k :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
The Eagle schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:20:
Van het weekend anders wat offertes gekregen voor een goed aangeklede Octavia. Doet ook zomaar 37-39k :X
Diesel?
Dat is een beetje het probleem in het C-segment diesel at the moment, alles kost met wat opties ~40k. En dan heb je een 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
We Are Borg schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:57:
[...]

Een bmw 1 / Audi a3 onder de 40k vind ik vrij kaal. Ik heb tijdens de oriëntatie van een nieuwe leaseauto een audi a4 bij elkaar geklikt maar kwam zo op de 65k. Dan "maar" een c segment auto boven de 40k, maar wel fijn in de opties
Ik rijdt ook liever een dik aangeklede C-segmenter dan een kale D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:28:
Is dat nou echt een QashQai + 2 of zit er behalve de lengte nog meer verschil met een geljik uitgeruste QQ?
Sowieso wel nette wagen. Ik hoop dat volgend jaar het nieuwe model er is voor ik moet kiezen, maar deze heeft ook wel een plekje op mijn longlist (QQ vooral, X-Trail wordt me te duur). Volgens mij heb ik hem eerder af laten vallen vanwege de hoge prijs voor diesel + automaat, maar als ik benzine mag ga ik er iig mee rijden......
Qua motor (DIG-T 163) en 'innovation' systeem zijn de x-trail en qashqai gelijkwaardig. Maar de x-trail is verder een eigen model, waarbij in de nieuwe versie de nissan lijn is doorgetrokken zoals in de neus.

De x-trail is behalve langer ook hoger. Heb tijdens mijn zoektocht ook even plaats genomen in de qashqai, maar met mijn lengte zat ik met mijn hoofd tegen het dak. In de x-trail hou ik zo'n 10 centimeter over. Mocht ik zo'n 15 centimeter kleiner zijn geweest dan was het de qashqai geworden. Scheelt toch 4.000 euro op de fiscale waarde.

Ik heb het geluk om benzine te mogen leasen, de diesel versie zou ook niet op mijn lijstje gestaan hebben. Een auto is leuk en mag best wat kosten, maar er is een bovengrens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:28:
[...]

Ik rijdt ook liever een dik aangeklede C-segmenter dan een kale D.
Ik ook maar geen haar op mijn hoofd die meer dan 35k uit gaat geven voor een goed uitgeruste c-segmenter. Je gaat een rijtjeshuis ook niet uitrusten met gouden kranen en deurbeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:48:
[...]

Ik ook maar geen haar op mijn hoofd die meer dan 35k uit gaat geven voor een goed uitgeruste c-segmenter. Je gaat een rijtjeshuis ook niet uitrusten met gouden kranen en deurbeslag.
Megane kun je prima aankleden voor <33k. Ook als diesel.
Pagina: 1 ... 32 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.