Zeker, de meeste c-segmenter wel.Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:54:
[...]
Megane kun je prima aankleden voor <33k. Ook als diesel.
C200 kan je anders aardig aankleden voor 60k IMHO. Hij is nu in de aanbieding als business solutions plus is hij net 50k, heb je bijna alle opties die je op een A kan krijgen, meer PK, D-segment en nog 10k over om extras die er nog niet op zitten bij te kiezen.Superdaantje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:35:
[...]
Bijteling nu met de C350e is prima te doen met de 15%, maar als ik deze inwissel voor 22% zie ik dat niet zo zitten. De paar opties die voor ons wenselijk waren op C Coupe kwamen als snel hoog uit in bijteling. elec. stoelen (leer) met geheugen, rij assistentie plus, 360 camera, Command online. Met A afgeladen houdt ik nog budget over en dat komt weer ten goede van bijteling. Kom dan zelfs iets lager uit onder de streep.
Opties als head-up display, stoelventilatie, MBUX voor navigatie, Burmester niet nodig, maar wel leuke extra's als het kan/mag ;-)
Maar dat is wel de pre-facelift C-Klasse toch?Z___Z schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:03:
[...]
C200 kan je anders aardig aankleden voor 60k IMHO. Hij is nu in de aanbieding als business solutions plus is hij net 50k, heb je bijna alle opties die je op een A kan krijgen, meer PK, D-segment en nog 10k over om extras die er nog niet op zitten bij te kiezen.
Hij is niet voor niets in de aanbieding.
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 16-07-2018 21:13 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn bestelde 330 blijft ook onder de 60. Met M Shadowline en paar opties blijft er ook weinig te wensen over. En dan kom je tenminste nog fatsoenlijk vooruit ook.Z___Z schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:03:
[...]
C200 kan je anders aardig aankleden voor 60k IMHO. Hij is nu in de aanbieding als business solutions plus is hij net 50k, heb je bijna alle opties die je op een A kan krijgen, meer PK, D-segment en nog 10k over om extras die er nog niet op zitten bij te kiezen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dat zei ik ook altijd. Nu toch een Golf tdi met dsg besteld van 40K en niet eens helemaal vol.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:48:
[...]
Ik ook maar geen haar op mijn hoofd die meer dan 35k uit gaat geven voor een goed uitgeruste c-segmenter. Je gaat een rijtjeshuis ook niet uitrusten met gouden kranen en deurbeslag.
Keuze was een kale D of aardig wat meer opties en dan C. Dan maar de C.
Megane is inderdaad goedkoper, maar persoonlijk niet de mooiste in de klasse of een 308, maar wegens rugproblemen kan ik in beide niet goed zitten. Verder mogen wij niet uit alle merken kiezen wat ook weer een beperking oplevert en al snel beland je in een “te dure” C. Een A3 werd nog veel duurder met dezelfde opties.
Helaas nog wachten tot begin november.
Nee, is het facelift model. Pre-facelift krijg je nog meer opties en is alleen uit vorraad leverbaar. Voorraad is bijna alleen maar C180.Rivanov schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:13:
[...]
Maar dat is wel de pre-facelift C-Klasse toch?
Hij is niet voor niets in de aanbieding.
Bij BMW krijg je voor dat geld inderdaad een full option 330i. Allemaal opties die IMHO beter zijn dan een Mercedes A200. Maar goed iedereen moet dat voor zichzelf bepalen. Ik zou voor 60k een 520i nemen.
Is ook gemiddeld zo 2000 euro duurder geworden ivm 1,5 jaar geleden. En dan moet WLTP er nog overheenThe Eagle schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:20:
Van het weekend anders wat offertes gekregen voor een goed aangeklede Octavia. Doet ook zomaar 37-39k

Waar is de tijd gebleven dat je voor een Octavia Combi 1.6TDI Elegance Business handbak met (voor zover mogelijk kek) kleurtje, open dakje, stoelverwarming en premium bluetooth niet meer dan 31k kwijt was.J0YR1D3R schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:58:
[...]
Is ook gemiddeld zo 2000 euro duurder geworden ivm 1,5 jaar geleden. En dan moet WLTP er nog overheen
www.google.nl
Alles is relatief inderdaad. Ik heb alles wat ik nodig heb (leer, sportstoel, automaat, flipper, straksturend, met 200pk) voor 45.6k fiscale waarde. Ik vind het "passend" voor een d segment. Ik kan ook bijv naar een Audi A3 (c-segment) of Merc A, maar als ik leuke opties wil met sterke motor dan kom je snel boven 40k. Als ik met 3-4k meer een d-segment kan rijden met opties die ik wil, dan is de keuze heel snel gemaakt.
Life is too short to drive boring cars
Verwijderd
geen verkkeerde auto's dus.
Hoop dat de WLTP niet al teveel roet/fijnstof in het eten gooit
Hoop dat de WLTP niet al teveel roet/fijnstof in het eten gooit

vinom schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:03:
[...]
Met deze gegevens kon ik een jaar geleden kiezen tussen een. Skoda Octavia Combi, Seat Leon ST, Renault Megan Estate of een Opel Astra Sports Tourer. Allemaal rijkelijk aangekleed.
Erg fraaie wagen die Italiaanse van jegergs schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:42:
Alles is relatief inderdaad. Ik heb alles wat ik nodig heb (leer, sportstoel, automaat, flipper, straksturend, met 200pk) voor 45.6k fiscale waarde. Ik vind het "passend" voor een d segment. Ik kan ook bijv naar een Audi A3 (c-segment) of Merc A, maar als ik leuke opties wil met sterke motor dan kom je snel boven 40k. Als ik met 3-4k meer een d-segment kan rijden met opties die ik wil, dan is de keuze heel snel gemaakt.
www.google.nl
En RWD vs FWD is over het algemeen ook redelijke no brainer voor iemand die van sturen houdt.gergs schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:42:
Er zijn een paar auto's die je al met Euro 6.2/WLTP bedragen kan aanklikken. Meen de nieuwe Focus en de Astra. Kun je alvast even kijken!Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:47:
geen verkkeerde auto's dus.
Hoop dat de WLTP niet al teveel roet/fijnstof in het eten gooit![]()
[...]
Astra lijkt me niet? Hoor voornamelijk reclame over voorraadmodellen? Of ze moeten de prijzen voor nieuw te bestellen Astra's al aangepast hebben.Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:28:
[...]
Er zijn een paar auto's die je al met Euro 6.2/WLTP bedragen kan aanklikken. Meen de nieuwe Focus en de Astra. Kun je alvast even kijken!
Mijn boefje is liev!
Bij de V60 waren er überhaupt geen mistlampen te krijgen. Verbaast me enigszins dat ze bij de XC40 blijkbaar wel weer te krijgen zijn.rinkel schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:20:
[...]
Klopt idd, de Momentum heeft geen mislampen.
Had ik bij mn V60 ook niet. Ik vind het geen ramp, gebruik ze toch zelden tot nooit.
Het ziet er misschien wat minder mooi uit, maar de Thor lampen maken dat wel goed (vind ik)
Leica MM + Sony A9
Een goede (synchrone, symmetrische *) 4WD is ook leuk. Minder speels dan RWD, maar op zijn eigen manier ook heel fijn.VidaR-9 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:03:
[...]
En RWD vs FWD is over het algemeen ook redelijke no brainer voor iemand die van sturen houdt.
Thuis rij ik alweer 9 jaar in verschillende BMW’s. Nu op vakantie in een gehuurde Legacy. Vind hem echt prima rijden. Op het gas de bocht door, niet naar buiten trekken. In hele korte bochten heel effectief, daar merk je met een Bimmer dat het DSC systeem de auto behoorlijk kan afknijpen.
Geen FWD met een 30pk electromotor achterop en geen Haldex koppeling zoals de “quattro” A3 die die badge niet zou mogen dragen.
Op de site van DirectLease hebben ze voor de Astra 'uitlopende' modellen en 'gewone'. Bij de gewone staat de Euro6.2 norm al vermeld.JB schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:54:
[...]
Astra lijkt me niet? Hoor voornamelijk reclame over voorraadmodellen? Of ze moeten de prijzen voor nieuw te bestellen Astra's al aangepast hebben.
Ik twijfel zelf tussen een Megane Estate Bose 140 EDC (DSG-bak) of Astra Sports Tourer 1.4 Business Executive automaat. Er lijkt ook maar weinig verschil in te zitten. De Astra stuurt wat strakker volgens de meeste reviews, de Renault ziet er mooier uit (vind ik). De nieuwe Focus vind ik qua design niet mooi.
Hebben jullie nog tips?
[ Voor 31% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 17-07-2018 16:02 ]
Dit is waardoor wij uiteindelijk op een E klasse ipv C klasse uitkwamen. Behoorlijk wat opties zijn standaard en vanuit dealer/lease kwam ook naar voren dat door hogere verwachte 2e handswaarde ik meer aan de E kon uitgeven dan aan een C klasse.Z___Z schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:50:
[...]
Nee, is het facelift model. Pre-facelift krijg je nog meer opties en is alleen uit vorraad leverbaar. Voorraad is bijna alleen maar C180.
Bij BMW krijg je voor dat geld inderdaad een full option 330i. Allemaal opties die IMHO beter zijn dan een Mercedes A200. Maar goed iedereen moet dat voor zichzelf bepalen. Ik zou voor 60k een 520i nemen.
Dilemma, dilemma. Zojuist bericht ontvangen van de LM dat m'n huidige contract bijna(6 mnd, ze zijn er vroeg bij
) afloopt. M'n huidige auto (Leon ST 14% bijtellingkneitert) bevalt me nog prima, laag in de km's en fijn om te rijden. Logischerwijs zou je dus zeggen om deze een jaar te verlengen, want financieel verstandig.
Echter, het hart zegt heel wat anders, die ligt al half in bed met een A3 Limo S-Line of een Leon ST FR met DSG bak.
Nu weet ik niet wat de WLTP voor effect gaat hebben, kan het zijn dat een auto die nu 40k is, eind volgend jaar 45k kost met dank aan de WLTP? Of is dit allemaal nog koffiedik kijken?

Echter, het hart zegt heel wat anders, die ligt al half in bed met een A3 Limo S-Line of een Leon ST FR met DSG bak.
Nu weet ik niet wat de WLTP voor effect gaat hebben, kan het zijn dat een auto die nu 40k is, eind volgend jaar 45k kost met dank aan de WLTP? Of is dit allemaal nog koffiedik kijken?
Dat kan heel hard gaan ja. De Opel Astra is bv nu als twee types verkrijgbaar (zelfde uitvoering, ene wel Euro 6.2, andere oude regels:Raek schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:48:
- Astra 1.0 Business+ oude regels: 22924 catalogusprijs
- Astra 1.0 Business+ nieuwe regels: 24324 catalogusprijs
Exact dezelfde auto en al 1400 euro meerprijs.
Uiteraard zal dit enorm per type verschillen, maar om even aan te geven dat je het al snel over flinke bedragen hebt. Zie hier bijvoorbeeld een handig tabelletje van de autoklasses en verwacht effect:
https://directlease.nl/ni...emissienorm-en-wltp-test/ en dan specifiek paragraaf 'Wat zijn de gevolgen van de WLTP-test?'.
UNOX: The worst operating system
Die nieuwe regels gelden voor alle auto's die je nu gaat bestellen voor zover die prijzen bekend zijn. Of je moet een voorraad model nemen maar daar heb je niets aan over 6 maanden.
Wat de 6 maanden van te voren betreft is toch prima. Dan heb je tijd om te oriënteren en te bestellen. De levertijd is meestal al snel 4 maanden (met uitschieters tot meer dan een jaar)
Wat de 6 maanden van te voren betreft is toch prima. Dan heb je tijd om te oriënteren en te bestellen. De levertijd is meestal al snel 4 maanden (met uitschieters tot meer dan een jaar)
Als die nog prima bevalt, waarom zou je dan 100+ netto per maand weggooien omdat je iets nieuws wil? Als die bak nou echt beroerd zou rijden, zou ik je begrijpen maar ditRaek schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:48:
Dilemma, dilemma. Zojuist bericht ontvangen van de LM dat m'n huidige contract bijna(6 mnd, ze zijn er vroeg bij) afloopt. M'n huidige auto (Leon ST 14% bijtellingkneitert) bevalt me nog prima, laag in de km's en fijn om te rijden. Logischerwijs zou je dus swaggen om deze een jaar te verlengen, want financieel verstandig.
Echter, het hart swagged heel wat anders, die ligt al half in bed met een A3 Limo S-Line of een Leon ST FR met DSG bak.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Zoals ik het begrijp gelden de tijdelijke WLTP overgangs regels - ''CO2MPAS'' - bij bestellingen vanaf 1 sept. 2018 tot 31 dec. 2018. Vanaf 1 jan. 2019 gelden de NEDC 2.0 regels.jongetje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:07:
Die nieuwe regels gelden voor alle auto's die je nu gaat bestellen voor zover die prijzen bekend zijn. Of je moet een voorraad model nemen maar daar heb je niets aan over 6 maanden.
Klopt het dan dus dat bestellingen voor 1 sept. 2018 nog volgens de oude (huidige) NEDC 1.0 regels worden belast?
Ik snap absoluut wat je bedoelt, zoals ik zei, m'n verstand zegt het zelfde. Aan de andere kant weet ik dat ik over een jaar sowieso aan de hogere bijtelling moet gaan geloven. Het gaat niet zo zeer om 'iets nieuws willen', maar meer wat financieel verstandiger is op lange termijn.Faddermakker schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:14:
[...]
Als die nog prima bevalt, waarom zou je dan 100+ netto per maand weggooien omdat je iets nieuws wil? Als die bak nou echt beroerd zou rijden, zou ik je begrijpen maar dit
Stel, de auto die ik wil kost momenteel 40k, het is een voorraadmodel en kan geleverd worden voor 01-09-18 en kost 250e p/m netto. Die zelfde auto kost over een jaar (wanneer ik m'n huidige lease niet nogmaals mag verlengen) opeens 50k. Dan zit ik gedurende het leasecontract met de kosten van een auto van 50k, ipv de 40k indien ik 'm een jaar eerder gekozen had.
Vandaar dat ik het hier vraag, misschien zit ik er compleet naast met mijn redenatie.
Of ik stop gewoon met denken, verleng m'n huidige en ik zie eind 2019 wel weer.
Je weet dat 40k@22% bijna 200 euro netto extra is ten opzichte van 30k@14% hèRaek schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:32:
[...]
Stel, de auto die ik wil kost momenteel 40k, het is een voorraadmodel en kan geleverd worden voor 01-09-18 en kost 250e p/m netto.
Mijn zakelijke leasecontract loopt op binnenkort af. Momenteel ben ik werknemer maar het ziet er naar uit dat ik vanaf 1 januari 2019 voor 50% eigenaar ga worden van de BV. Ik ben nu aan het kijken naar een EV door de lage bijtelling die er bij komt kijken. Maar is dit dadelijk als ik mede eigenaar ben nog steeds zo voordelig? Of zijn er dan andere voordelen?
Bij een fiscale waarde van rond de 33.500 zit je ongeveer aan de 250e netto bijtelling (uitgaande van 40,85% belasting) die @Raek noemt.Faddermakker schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:59:
[...]
Je weet dat 40k@22% bijna 200 euro netto extra is ten opzichte van 30k@14% hè
Wel even andere koek dan de 14% regeling, dan kon je tot 52.500 door. Lijkt me dat een hoop leaserijders dat binnenkort gaan merken gezien de 14% tot 2015 was.
Ah zo, Ik bereken dat altijd via een bruto/netto berekening en en dan het verschil tegen elkaar afzetten. Vandaar die bijna 200 euro.Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:05:
[...]
Bij een fiscale waarde van rond de 33.500 zit je ongeveer aan de 250e netto bijtelling (uitgaande van 40,85% belasting) die @Raek noemt.
Wel even andere koek dan de 14% regeling, dan kon je tot 52.500 door. Lijkt me dat een hoop leaserijders dat binnenkort gaan merken gezien de 14% tot 2015 was.
Zie die URL die ik gepost heb. CO2MPAS leidt zoals het er nu uitziet nog steeds tot een forse verhoging van de BPM.Bassie90 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:29:
[...]
Zoals ik het begrijp gelden de tijdelijke WLTP overgangs regels - ''CO2MPAS'' - bij bestellingen vanaf 1 sept. 2018 tot 31 dec. 2018. Vanaf 1 jan. 2019 gelden de NEDC 2.0 regels.
UNOX: The worst operating system
Dat zijn inderdaad fikse verhogingen, toch maar eens gaan informeren bij HR naar een leasefietsKorvaag schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:13:
[...]
Zie die URL die ik gepost heb. CO2MPAS leidt zoals het er nu uitziet nog steeds tot een forse verhoging van de BPM.
Voor ondernemers is een EV minstens zo interessant als voor leaserijders. Lage bijtelling, idem. VAMIL etc voor aanschaf in de zaak kan hetbextra interessant maken.Sunri5e schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:04:
Mijn zakelijke leasecontract loopt op binnenkort af. Momenteel ben ik werknemer maar het ziet er naar uit dat ik vanaf 1 januari 2019 voor 50% eigenaar ga worden van de BV. Ik ben nu aan het kijken naar een EV door de lage bijtelling die er bij komt kijken. Maar is dit dadelijk als ik mede eigenaar ben nog steeds zo voordelig? Of zijn er dan andere voordelen?
Zit zo'n VAMIL niet de leaseprijs van zo'n auto verwerkt?t_captain schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:26:
[...]
Voor ondernemers is een EV minstens zo interessant als voor leaserijders. Lage bijtelling, idem. VAMIL etc voor aanschaf in de zaak kan hetbextra interessant maken.
Sommige regelingen helden niet voor activa die voor de verhuur zijn bestemd.
Hoe lang ben je dan? Ik heb gisteren mijn nieuwe QQ opgehaald, en pas er met 1,99 prima inVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:29:
[...]
Qua motor (DIG-T 163) en 'innovation' systeem zijn de x-trail en qashqai gelijkwaardig. Maar de x-trail is verder een eigen model, waarbij in de nieuwe versie de nissan lijn is doorgetrokken zoals in de neus.
De x-trail is behalve langer ook hoger. Heb tijdens mijn zoektocht ook even plaats genomen in de qashqai, maar met mijn lengte zat ik met mijn hoofd tegen het dak. In de x-trail hou ik zo'n 10 centimeter over. Mocht ik zo'n 15 centimeter kleiner zijn geweest dan was het de qashqai geworden. Scheelt toch 4.000 euro op de fiscale waarde.
Ik heb het geluk om benzine te mogen leasen, de diesel versie zou ook niet op mijn lijstje gestaan hebben. Een auto is leuk en mag best wat kosten, maar er is een bovengrens.
Wel zag ik gisteravond dat er hier en daar krassen op de auto zitten. Wat kan je daar als "consument" nog aan doen? Bij de oplevering zag ik er een op de motorkap, en die werd er direct afgepoetst door de verkoper..
Ik begrijp je denk ik niet. Vind je dit een vorm van 'machteloosheid' ofzo?Bioflap schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 06:55:
...
Wel zag ik gisteravond dat er hier en daar krassen op de auto zitten. Wat kan je daar als "consument" nog aan doen? Bij de oplevering zag ik er een op de motorkap, en die werd er direct afgepoetst door de verkoper..
Als ik krassen op mijn nieuwe lease-auto zie zitten, dan verwacht ik dat ze dat bij de dealer oplossen. En als ze daar moeilijk over zouden doen, dan zou ik in ieder geval de LM op de hoogte brengen en mezelf verzekeren dat de schade niet op mijn conto komt.
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Ik heb zojuist de dealer gebeld en kan gewoon langs komen. Ik dacht dat ze wellicht moeilijk gingen doen omdat ik er al een aantal km mee heb gereden.Nullifiel schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:32:
[...]
Ik begrijp je denk ik niet. Vind je dit een vorm van 'machteloosheid' ofzo?
Als ik krassen op mijn nieuwe lease-auto zie zitten, dan verwacht ik dat ze dat bij de dealer oplossen. En als ze daar moeilijk over zouden doen, dan zou ik in ieder geval de LM op de hoogte brengen en mezelf verzekeren dat de schade niet op mijn conto komt.
Verwijderd
En dan nog ? een beetje service bij een net afgeleverde auto lijkt mij toch wel standaard, of er moet echt door de lak zijn gegaan. Dan is het anders.Bioflap schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:53:
[...]
Ik heb zojuist de dealer gebeld en kan gewoon langs komen. Ik dacht dat ze wellicht moeilijk gingen doen omdat ik er al een aantal km mee heb gereden.
En als ik jou zo hoor ben je geen rally coureur
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2018 10:55 ]
Muah, met een nieuwe auto nietVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:55:
[...]
En dan nog ? een beetje service bij een net afgeleverde auto lijkt mij toch wel standaard, of er moet echt door de lak zijn gegaan. Dan is het anders.
En als ik jou zo hoor ben je geen rally coureur
Ze gaven wel aan dat nieuwe auto's normaal niet door de wasstraat gaan, en dat ze dus niet weten hoe het kan dat er swirls op de auto zitten. Ben benieuwd wat het excuus gaat zijn.
Wel lullig als je met een nieuwe auto aan komt rijden, en mensen het amper geloven vanwege de swirls.
Niet door de wasstraat nee, maar vaak wel naar een snelle 'poetser' (met swirls en/of hologrammen als resultaat).Bioflap schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:13:
[...]
Muah, met een nieuwe auto niet
Ze gaven wel aan dat nieuwe auto's normaal niet door de wasstraat gaan, en dat ze dus niet weten hoe het kan dat er swirls op de auto zitten. Ben benieuwd wat het excuus gaat zijn.
Wel lullig als je met een nieuwe auto aan komt rijden, en mensen het amper geloven vanwege de swirls.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Een tijdje geleden hier al ééns gepost, ondertussen is de selectie nog wat uitgebreid
Volvo V40 1.5 T2 Black Edition Geartronic (122 pk):
Mercedes A 180d Launch Edition (116 pk)
pro: kakelvers model, fantastisch interieur, mooie uitrusting
con: motorisatie
Renault Megane 1.2 TCE Bose Edition (132 pk):
pro: leuk design
con: ...?
Peugeot 308 1.2 Puretech GT Line(130 pk)
pro: zeer rijkelijk uit te rusten wegens grote korting, quasi full option
con: minder premium?
BMW 118 iA (136 pk)
pro: reeds bekend met BMW / rijgedrag
con: spartaans uitgerust, zelfs CC niet standaard / basis al vrij duur, dus (zeer) weinig ruimte voor opties
Opel Astra Hatchback 1.4 Turbo Innovation (150 pk)
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG Elegance (150 pk)
Seat Leon hatch 1.5 FR DSG (150 pk)
Mijn conclusie na de testritten so far:
BMW 1: te kaal -> valt af
Volvo V40: leuke auto, maar model te verouderd
Volgende week alvast een testrit met de A klasse en de 308 ingepland.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Lichtmetalen velgen 18" Narvi met 225/40 R18 banden klasse C P500 Charcoal Linné textiel/T-Tec zetelbekleding in Charcoal interieur Style pack LED koplampen Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates Regensensor Volvo On Call: geïntegreerde E-Call/SOS functie, On Call service en comfortdiensten via de app Metaalkleur 711 Bright Silver Metallic Park Assist achteraan Sensus Connect High Performance met radio-CD/DVD, 7" scherm, USB/AUX-aansluiting en 8 LS [u]pro:[/u] mooie standaarduitrusting / erg goede zetels (naar het schijnt) / understated [u]con:[/u] hoogbejaard model |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| 7G-DCT Geautomatiseerde 7-gang versnellingsbak Parkeerpakket Spiegelpakket Progressive Smartphone connnectiviteitspakket Standardpakket Advantagepakket (Navigatie / Media Display / Verwarmde zetels) Zetelcomfortpakket Visibiliteitspakket Berggrijs Velgen 17" (10-spaaks) Leder Artico zwart Sierelementen in carbon-look Dakbekleding in stof zwart Automatische klimaatregeling "Thermotronic" Sportzetels vooraan MBUX multimediasysteem Smartphone integratiepakket (Apple CarPlayTM / Android Auto) Media-Display (10 inch) Vooruitrusting digitale radio Achteruitrijcamera met geleidelijnen Actieve parkeerassistent inclusief PARKTRONIC Actieve spoorassistent COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ongevalwaarschuwing via geïntegreerd radarsysteem Snelheidslimietassistent Koplampen high-performance met LED-verlichting Snelheidsregelaar TEMPOMAT met variabele snelheidsbegrenzer SPEEDTRONIC Comfort ophanging met verlaagde chassis Variabele sport stuurbekrachtiging Schakelmogelijkheid aan stuurwiel Multifunctioneel stuurwiel in leder |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Grand Tour 18" velgen LED koplampen "Pure Vision" Bose Sound System met aanraakscherm 8,7" in kleur : 7 LS + 1 subwoofer + digitale versterker Head-up display Lederpack Verwarmde zetels PDC voor & achter achteruitrijcamera rijvak controlessysteem spiegels elektrisch inklapbaar ruiten donkder getint achteraan keyless go DAB radio |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| 18" Lichtmetalen velgen Saphir Black. Glazen panoramisch dak Leder Nappa Mistral zwart (verwarmd + masseerfunctie) Automatische airconditioning met bizone temperatuurregeling Elektrisch bediende. inklapbare buitenspiegels met verwelkomingslicht Achteruitcamers. 180° panoramisch zicht Mirror screen (Apple Carplay) Dubbelgetinte zijruiten en achterruit Buitenspiegelhulzen in zwart Perla Nera Dubbele sportuitlaat radiatorrooster en sierlijst Perla Nera Zwart achtergrond richtingaanwijzers en mistlampen Perla Nera zwart zwarte sierrand van de ruiten zwarte dakstangen Leeuw + Peugeot-opschrift vóór-en achteraan in antraciet |
BMW 118 iA (136 pk)
code:
1
2
3
4
5
6
| CC met remfunctie PDC achter metaalkleur Sportzetels vooraan Sportstuurwiel M ... |
con: spartaans uitgerust, zelfs CC niet standaard / basis al vrij duur, dus (zeer) weinig ruimte voor opties
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 17" alu velgen DAB Radio Interieur in leder LED achterlichten LED dimlichten Metaalkleur Navigatiesysteem Sportzetels Stuurwiel verwarmd USB-aansluiting Verwarming bestuurderszetel Verwarming passagierszetel Zetel(s) met lendensteunregeling Zetels achteraan verwarmd Park Pilot VR / AR Radio R4.0 IntelliLink 7'' touchscreen kleurensch. Elektrisch inklapbare buitenspiegels |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ACC+Front Assist+Stop&Go+City Emergency Brake Acoustic Parking System VR / AR Active Info Display LED-koplampen met lichtbundelhoogteverstel.dynam. Mistlampen en statische bochtenverlichting Kulmbach Sterling Silver 7Jx17''+215 / 55 Discover media navigatiesysteem 8 Driver Profile Selection (DPS) Getinte zijruiten en achterruit 65% lichtabsorptie Pedalen in edelstaal Rode remklauwen VR/AR Sfeerverlichting (rood) in de portieren Zwarte dakhemelbekleding |
code:
1
| FR uitrusting + beperkt aantal opties |
Mijn mening over de overgebleven opties:SanderH_ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:37:
Een tijdje geleden hier al ééns gepost, ondertussen is de selectie nog wat uitgebreid![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Lichtmetalen velgen 18" Narvi met 225/40 R18 banden klasse C P500 Charcoal Linné textiel/T-Tec zetelbekleding in Charcoal interieur Style pack LED koplampen Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates Regensensor Volvo On Call: geïntegreerde E-Call/SOS functie, On Call service en comfortdiensten via de app Metaalkleur 711 Bright Silver Metallic Park Assist achteraan Sensus Connect High Performance met radio-CD/DVD, 7" scherm, USB/AUX-aansluiting en 8 LS [u]pro:[/u] mooie standaarduitrusting / erg goede zetels (naar het schijnt) / understated [u]con:[/u] hoogbejaard model
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 7G-DCT Geautomatiseerde 7-gang versnellingsbak Parkeerpakket Spiegelpakket Progressive Smartphone connnectiviteitspakket Standardpakket Advantagepakket (Navigatie / Media Display / Verwarmde zetels) Zetelcomfortpakket Visibiliteitspakket Berggrijs Velgen 17" (10-spaaks) Leder Artico zwart Sierelementen in carbon-look Dakbekleding in stof zwart Automatische klimaatregeling "Thermotronic" Sportzetels vooraan MBUX multimediasysteem Smartphone integratiepakket (Apple CarPlayTM / Android Auto) Media-Display (10 inch) Vooruitrusting digitale radio Achteruitrijcamera met geleidelijnen Actieve parkeerassistent inclusief PARKTRONIC Actieve spoorassistent COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ongevalwaarschuwing via geïntegreerd radarsysteem Snelheidslimietassistent Koplampen high-performance met LED-verlichting Snelheidsregelaar TEMPOMAT met variabele snelheidsbegrenzer SPEEDTRONIC Comfort ophanging met verlaagde chassis Variabele sport stuurbekrachtiging Schakelmogelijkheid aan stuurwiel Multifunctioneel stuurwiel in leder
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Grand Tour 18" velgen LED koplampen "Pure Vision" Bose Sound System met aanraakscherm 8,7" in kleur : 7 LS + 1 subwoofer + digitale versterker Head-up display Lederpack Verwarmde zetels PDC voor & achter achteruitrijcamera rijvak controlessysteem spiegels elektrisch inklapbaar ruiten donkder getint achteraan keyless go DAB radio
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18" Lichtmetalen velgen Saphir Black. Glazen panoramisch dak Leder Nappa Mistral zwart (verwarmd + masseerfunctie) Automatische airconditioning met bizone temperatuurregeling Elektrisch bediende. inklapbare buitenspiegels met verwelkomingslicht Achteruitcamers. 180° panoramisch zicht Mirror screen (Apple Carplay) Dubbelgetinte zijruiten en achterruit Buitenspiegelhulzen in zwart Perla Nera Dubbele sportuitlaat radiatorrooster en sierlijst Perla Nera Zwart achtergrond richtingaanwijzers en mistlampen Perla Nera zwart zwarte sierrand van de ruiten zwarte dakstangen Leeuw + Peugeot-opschrift vóór-en achteraan in antraciet
BMW 118 iA (136 pk)
code:
1 2 3 4 5 6 CC met remfunctie PDC achter metaalkleur Sportzetels vooraan Sportstuurwiel M ...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 17" alu velgen DAB Radio Interieur in leder LED achterlichten LED dimlichten Metaalkleur Navigatiesysteem Sportzetels Stuurwiel verwarmd USB-aansluiting Verwarming bestuurderszetel Verwarming passagierszetel Zetel(s) met lendensteunregeling Zetels achteraan verwarmd Park Pilot VR / AR Radio R4.0 IntelliLink 7'' touchscreen kleurensch. Elektrisch inklapbare buitenspiegels
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ACC+Front Assist+Stop&Go+City Emergency Brake Acoustic Parking System VR / AR Active Info Display LED-koplampen met lichtbundelhoogteverstel.dynam. Mistlampen en statische bochtenverlichting Kulmbach Sterling Silver 7Jx17''+215 / 55 Discover media navigatiesysteem 8 Driver Profile Selection (DPS) Getinte zijruiten en achterruit 65% lichtabsorptie Pedalen in edelstaal Rode remklauwen VR/AR Sfeerverlichting (rood) in de portieren Zwarte dakhemelbekleding
code:
1 FR uitrusting + beperkt aantal opties
Merc A180d: Niet supersnel, maar oei wat een interieur. (Ik ben voor de A200 gegaan). Wil je gewoon een comfortabele auto met een wow-factor interieur, is dit een no-brainer. Ruimte is wel beperkte tov bijv een golf.
Renault Megane: Qua PK beetje tussen de tragere Merc en de overige ~150PK's in. Maar blijft een franse wagen.. Moet je van houden..
Peugeot 308: Same as above.. Dan eerder een Renault..
Opel Astra: Veel PK en best OK interieur. Denk een goede mix tussen een interieur en exterieur.. Enige nadeel zou kunnen zijn dat je veel Astratjes ziet rondreiden.. beetje saaie en anonieme bak imo
VW T-Roc: Sterke motor, maar interieur kwaliteit is gelijk aan Polo. Ik rij nu in een Golf en was zeer teleurgesteld in het interieur / kwaliteit materialen van de T-Roc. Dus wil je puur PK met redelijke ruimte, dan is't goed. Anders is een Golf een betere keuze vind ik..
Seat Leon: Meest sportieve, dus wil je een rijderswagen, mooi ding. Wel minder "premium".
Zo te zien bijna vrije merkkeuze en ook geen restricties diesel/ benzine. Is mss handig om de template in te vullen die op de 1e pagina staat. Dan kan iedereen beter meedenken. Zet ook even bij wat je wensen zijn; bijv automaat, leer, snelle auto, of juist ruimte, enz.SanderH_ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:37:
Een tijdje geleden hier al ééns gepost, ondertussen is de selectie nog wat uitgebreid![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Lichtmetalen velgen 18" Narvi met 225/40 R18 banden klasse C P500 Charcoal Linné textiel/T-Tec zetelbekleding in Charcoal interieur Style pack LED koplampen Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates Regensensor Volvo On Call: geïntegreerde E-Call/SOS functie, On Call service en comfortdiensten via de app Metaalkleur 711 Bright Silver Metallic Park Assist achteraan Sensus Connect High Performance met radio-CD/DVD, 7" scherm, USB/AUX-aansluiting en 8 LS [u]pro:[/u] mooie standaarduitrusting / erg goede zetels (naar het schijnt) / understated [u]con:[/u] hoogbejaard model
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 7G-DCT Geautomatiseerde 7-gang versnellingsbak Parkeerpakket Spiegelpakket Progressive Smartphone connnectiviteitspakket Standardpakket Advantagepakket (Navigatie / Media Display / Verwarmde zetels) Zetelcomfortpakket Visibiliteitspakket Berggrijs Velgen 17" (10-spaaks) Leder Artico zwart Sierelementen in carbon-look Dakbekleding in stof zwart Automatische klimaatregeling "Thermotronic" Sportzetels vooraan MBUX multimediasysteem Smartphone integratiepakket (Apple CarPlayTM / Android Auto) Media-Display (10 inch) Vooruitrusting digitale radio Achteruitrijcamera met geleidelijnen Actieve parkeerassistent inclusief PARKTRONIC Actieve spoorassistent COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ongevalwaarschuwing via geïntegreerd radarsysteem Snelheidslimietassistent Koplampen high-performance met LED-verlichting Snelheidsregelaar TEMPOMAT met variabele snelheidsbegrenzer SPEEDTRONIC Comfort ophanging met verlaagde chassis Variabele sport stuurbekrachtiging Schakelmogelijkheid aan stuurwiel Multifunctioneel stuurwiel in leder
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Grand Tour 18" velgen LED koplampen "Pure Vision" Bose Sound System met aanraakscherm 8,7" in kleur : 7 LS + 1 subwoofer + digitale versterker Head-up display Lederpack Verwarmde zetels PDC voor & achter achteruitrijcamera rijvak controlessysteem spiegels elektrisch inklapbaar ruiten donkder getint achteraan keyless go DAB radio
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18" Lichtmetalen velgen Saphir Black. Glazen panoramisch dak Leder Nappa Mistral zwart (verwarmd + masseerfunctie) Automatische airconditioning met bizone temperatuurregeling Elektrisch bediende. inklapbare buitenspiegels met verwelkomingslicht Achteruitcamers. 180° panoramisch zicht Mirror screen (Apple Carplay) Dubbelgetinte zijruiten en achterruit Buitenspiegelhulzen in zwart Perla Nera Dubbele sportuitlaat radiatorrooster en sierlijst Perla Nera Zwart achtergrond richtingaanwijzers en mistlampen Perla Nera zwart zwarte sierrand van de ruiten zwarte dakstangen Leeuw + Peugeot-opschrift vóór-en achteraan in antraciet
BMW 118 iA (136 pk)
code:
1 2 3 4 5 6 CC met remfunctie PDC achter metaalkleur Sportzetels vooraan Sportstuurwiel M ...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 17" alu velgen DAB Radio Interieur in leder LED achterlichten LED dimlichten Metaalkleur Navigatiesysteem Sportzetels Stuurwiel verwarmd USB-aansluiting Verwarming bestuurderszetel Verwarming passagierszetel Zetel(s) met lendensteunregeling Zetels achteraan verwarmd Park Pilot VR / AR Radio R4.0 IntelliLink 7'' touchscreen kleurensch. Elektrisch inklapbare buitenspiegels
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ACC+Front Assist+Stop&Go+City Emergency Brake Acoustic Parking System VR / AR Active Info Display LED-koplampen met lichtbundelhoogteverstel.dynam. Mistlampen en statische bochtenverlichting Kulmbach Sterling Silver 7Jx17''+215 / 55 Discover media navigatiesysteem 8 Driver Profile Selection (DPS) Getinte zijruiten en achterruit 65% lichtabsorptie Pedalen in edelstaal Rode remklauwen VR/AR Sfeerverlichting (rood) in de portieren Zwarte dakhemelbekleding
code:
Ik vond je huidige lijst best apart, bijv. in geen planeet is de genoemde a klasse met al de opties in zelfde prijsklasse zit met 1.2tce Megane.
Wat comments:
- A180d: met je opties is richting 44k of meer mss. Voor dat geld heb je Audi A4 S-line
- Megane: haal dan de 160pk versie, zit zelfde motor als in de A200, volgens mij ook niet veel duurder, en zeker goedkoper dan de A klasse
- 308: vond dat klein stuurtje niet fijn, maar wellicht heb je daar geen probleem mee. rijdt oke maar niet spannend.
- Astra: niet mijn smaak.. ook best saai rijden.. en te veel knopjes op stuur.
- T-Roc: om eerlijk te zijn, interieur is zelf onder de Polo (qua zachtheid) maar voor mij klopt het wel met het plaatje (suv, moet "tough" zijn, oke, mss toch gwn kostenbesparen maar ach ja
- Leon: ik vond het qua rijden aan de harde kant maar ook weer niet sportief te noemen, dus ik weet niet waar ik het moet plaatsen. Maar wellicht wel voor je smaak, wie weet. Kan trouwens (vanuit gaan van je A180d budget van 44k) echt gek gaan met de Leon, maar goed, je moet eerst even laten weten wat je preciese budget is.
Con: Renault (R-Link systemen) zijn echt niet fijn.. Zelf veel op lopen vloeken. Daarnaast wel goed in de opties, maar het werkt gewoon niet even goed als op (bijv.) een Golfje.. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik 's ochtends bij de auto kom om erachter de komen dat de keyless entry (normaliter gaat ie op slot als je weg loopt) het ineens niet heeft gedaan. Of dat de auto alles verontgrendeld, muv de kofferbak en je alsnog de sleutel moet pakken.SanderH_ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:37:
code:
Als je wel met de incidentele hick-up kan leven, vooral de Megane overwegen, mooie auto en motorisch (rijden specifiek) fijne auto! Anders verder kijken.
Die plank met die iPad erop vond ik juist een onwijze afknapperwh00pz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:10:
[...]
Mijn mening over de overgebleven opties:
Merc A180d: Niet supersnel, maar oei wat een interieur. (Ik ben voor de A200 gegaan). Wil je gewoon een comfortabele auto met een wow-factor interieur, is dit een no-brainer. Ruimte is wel beperkte tov bijv een golf.
Het is wel schitterend qua materiaal en infotainment, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vond het veel te afstandelijk. Ik prefereer toch meer een ingebouwd cockpit gevoel (zoals BMW of de laatste Peugeot’s).
En hierbij bedoel je wel de nieuwe a-klasse?(W177) of bedoel je de W176?VidaR-9 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:07:
[...]
Die plank met die iPad erop vond ik juist een onwijze afknapper![]()
Het is wel schitterend qua materiaal en infotainment, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vond het veel te afstandelijk. Ik prefereer toch meer een ingebouwd cockpit gevoel (zoals BMW of de laatste Peugeot’s).
Bij de w176 is dat inderdaad voor vele een afknapper. Terwijl de w177 dit totaal anders is.
Jep de nieuwe..Vorkie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:29:
[...]
En hierbij bedoel je wel de nieuwe a-klasse?(W177) of bedoel je de W176?
Bij de w176 is dat inderdaad voor vele een afknapper. Terwijl de w177 dit totaal anders is.
In gezeten in Genève, maar vond t direct al niet mijn auto door t interieur. De vorige A beviel me juist wel (nog jaartje A180 AMG gereden), ondanks het lelijke scherm daar.
Zal binnenkort weleens gaan rijden, wellicht bevalt ie dan beter.
Op sommige merken heeft mijn bedrijf gigantische kortingen (het is een salariswagen), op andere dan weer niet. Ook geen systeem van bijtelling ofzo, aangeziengergs schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:59:
[...]
Zo te zien bijna vrije merkkeuze en ook geen restricties diesel/ benzine. Is mss handig om de template in te vullen die op de 1e pagina staat. Dan kan iedereen beter meedenken. Zet ook even bij wat je wensen zijn; bijv automaat, leer, snelle auto, of juist ruimte, enz.
Ik vond je huidige lijst best apart, bijv. in geen planeet is de genoemde a klasse met al de opties in zelfde prijsklasse zit met 1.2tce Megane.
Wat comments:
- A180d: met je opties is richting 44k of meer mss. Voor dat geld heb je Audi A4 S-line
- Megane: haal dan de 160pk versie, zit zelfde motor als in de A200, volgens mij ook niet veel duurder, en zeker goedkoper dan de A klasse
- 308: vond dat klein stuurtje niet fijn, maar wellicht heb je daar geen probleem mee. rijdt oke maar niet spannend.
- Astra: niet mijn smaak.. ook best saai rijden.. en te veel knopjes op stuur.
- T-Roc: om eerlijk te zijn, interieur is zelf onder de Polo (qua zachtheid) maar voor mij klopt het wel met het plaatje (suv, moet "tough" zijn, oke, mss toch gwn kostenbesparen maar ach ja). Vond het iig anders dan doodgewone polo/golf. Zou wel de sport versie nemen, de basis uitvoering is niet mooi vind ik.
- Leon: ik vond het qua rijden aan de harde kant maar ook weer niet sportief te noemen, dus ik weet niet waar ik het moet plaatsen. Maar wellicht wel voor je smaak, wie weet. Kan trouwens (vanuit gaan van je A180d budget van 44k) echt gek gaan met de Leon, maar goed, je moet eerst even laten weten wat je preciese budget is.

Dan krijg je snel zo een vreemd lijstje
Ten opzichte van de Renault en de Opel: ben van alles aan het uitpluizen. Zojuist gezien dat de adaptive cruise control (ACC) van Renault en Opel in de file verschillend werken.SanderH_ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:37:
code:
code:
code:
code:
BMW 118 iA (136 pk)
code:
code:
code:
code:
Als je de Opel combineert met een automaat, werkt ACC ook in de file:
Kleine lettertjes: [1] The “auto resume” function is available on the Astra with the 1.6 CDTI and 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo engines.De adaptieve cruisecontrol van de Astra met automaat kan de wagen zelfs tot een volledige stilstand brengen achter een voorligger en de bestuurder bijkomende ondersteuning bieden, bijvoorbeeld in een file. Wanneer de auto volledig tot stilstand gekomen is, kan hij automatisch weer in beweging komen als de voorligger binnen de drie seconden verder rijdt[1]. Staat de Astra langer stil, dient de bestuurder de schakelaar ‘SET‑/RES+’ of het gaspedaal in te drukken wanneer de voorligger weer in beweging komt. Als de voorligger begint te rijden en de bestuurder niet reageert, geeft de ACC een licht- en geluidssignaal om door te rijden. Het systeem zal de voorligger dan weer volgen tot aan de ingestelde snelheid.
Wat Google-speurwerk laat zien dat de 1.4 het systeem heeft, maar kleine interventie nodig heeft.
De meneer die bovenstaande gepost heeft, heeft op z'n profiel staan: "Astra Model: 1.4 A/T 150HP Sports Tourer".ACC tested in traffic jam and it works like advertised. Car stops on its own, light pressing gas pedal makes it start driving again. Radar is hidden in front grille behind logo. You can tell just by looks if the car is equipped with ACC as it's logo is made from glass.
Renault geeft aan dat het systeem niet in de file werkt:
Zaterdag een proefrit maken in een Astra 1.4. Als dat óók overtuigt ben ik klaar om te bestellen. Nu nog wachten tot novemberBij een snelheid tussen 50 en 140km/u past de Adaptive Cruise Control de snelheid door remmen of accelereren automatisch aan om de ideale afstand tot de voorligger te bewaren. Hierdoor rijdt je efficiënter, veiliger en constanter. Ervaar nu ook het gemak van Adaptive Cruise Control.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 19-07-2018 22:00 ]
Ik post dit naast het Seat topic ook even hier, aangezien hier wat meer mensen op kijken en ik tot maandag heb om te beslissen:
Gisteren heb ik een interessant telefoontje van de leasemaatschappij gehad.
Ze zagen een Seat Ateca langskomen uit de voorraad, die aan bijna al mijn wensen voldeed en daar hebben ze gelijk een optie op genomen.
Verschillen:
Echter, is het mogelijk om na oplevering nog chrome strips rond de raamlijsten te laten plaatsen en eventueel een verstelbare laadvloer? Want die zou ik eventueel nog wel graag willen hebben. Of betaal je dan wel de hoofdprijs om dat na oplevering nog te laten 'inbouwen'?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ze zagen een Seat Ateca langskomen uit de voorraad, die aan bijna al mijn wensen voldeed en daar hebben ze gelijk een optie op genomen.
Verschillen:
- Fiscale waarde ligt 200 euro hoger (niet belangrijk)
- Kleur is wit i.p.v rood (niet belangrijk)
- Chrome Pack ontbreekt (jammer, maar geen dealbreaker)
- Verwarmbare voorruit ontbreekt (jammer, maar geen dealbreaker)
- Storage Pack ontbreekt (dit vind ik wat belangrijker en erg jammer)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel zit er bij die ik zelf niet had (niet heel belangrijk, ik rijd er alleen in, vriendin rijdt niet)
Echter, is het mogelijk om na oplevering nog chrome strips rond de raamlijsten te laten plaatsen en eventueel een verstelbare laadvloer? Want die zou ik eventueel nog wel graag willen hebben. Of betaal je dan wel de hoofdprijs om dat na oplevering nog te laten 'inbouwen'?
Vraag de dealer eerst eens wat hij er voor vraagt. Als dat acceptabel is, zou ik het door de dealer laten doen. Ook ivm garantie.
Die verstelbare laadvloer is niks meer of minder dan wat plastic en een gestoffeerde plaat. Heb hem in de golf variant momenteel ook. Mis je niks aan, maar is zeker wel achteraf te kopen of mee te leasen. Dealer vraagt er de hoofprijs voor, maar het enige wat het je oplevert is een vlakke laadvloer.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Weet niet wat het chrome pack precies inhoudt, maar klinkt mij niet direct als gemis op een witte auto.Arachnan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:21:
Ik post dit naast het Seat topic ook even hier, aangezien hier wat meer mensen op kijken en ik tot maandag heb om te beslissen:
Verschillen:Waarschijnlijk wil ik er wel voor gaan t.o.v. mijn eigen bestelde Ateca, want deze zou ik dus binnen 2-3 weken kunnen rijden i.p.v. misschien pas volgend jaar (en dus de hogere kosten van WLTP).
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel zit er bij die ik zelf niet had (niet heel belangrijk, ik rijd er alleen in, vriendin rijdt niet)
Eens hoor, het is zelfs iets mooier doordat de dakrails zwart zijn, voor wat extra contrast met het witte.VidaR-9 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:12:
[...]
Weet niet wat het chrome pack precies inhoudt, maar klinkt mij niet direct als gemis op een witte auto.
Alleen de raamomlijsting was wel mooi geweest.
Vroeg mij met name af of de laadvloer naderhand nog in te bouwen valt, aangezien de bevestigingspunten waar die op rust normaliter er niet in zit natuurlijk.
De dealer ging overigens navragen bij een collega of dit na oplevering al weleens is gedaan bij hun en daar komen ze maandag op terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Arachnan op 22-07-2018 09:45 ]
Chrome sierlijsten is vaak een optie dus dat kan zeker achteraf. Doe dat soort opties altijd achteraf, scheelt bijtelling uiteindelijk.Arachnan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:21:
Verschillen:Waarschijnlijk wil ik er wel voor gaan t.o.v. mijn eigen bestelde Ateca, want deze zou ik dus binnen 2-3 weken kunnen rijden i.p.v. misschien pas volgend jaar (en dus de hogere kosten van WLTP).
Mijn boefje is liev!
Sierlijksten achteraf moet je niet aan beginnen, dat wordt nooit zo mooi als affabriek en wordt ook (bijna) nooit gedaan.
Focus titanium/vignale niet overwogen?SanderH_ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:37:
Een tijdje geleden hier al ééns gepost, ondertussen is de selectie nog wat uitgebreid
Heb je die wel eens in het echt gezien? Ik weet niet zo goed wat ik van het ontwerp moet vinden. Misschien is het even wennen.
Ja, mn buurman heeft een grijze :-) De station is wel bijna multipla-lelijk:
YouTube: Ford Focus 2019 REVIEW - see why it could be the Car of the Year!
Potver, nu wordt er op de valreep nog een Leon 110pk 14% met 108 euro netto teruggave aangeboden.Faddermakker schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:59:
[...]
Mooie tijdelijke oplossing voor de nieuwe electrische auto's. Ik ga er zelfs in bijtelling in omlaag
Voelt nu toch een beetje wrang maar denk dat ik V40 190pk wel het komende jaar elke dag een glimlach op mn gezicht tovert.
[ Voor 7% gewijzigd door FDMK op 23-07-2018 13:55 ]
De station ziet er juist beter uit dan de hatchback en Multipla lelijk dat gaat wel iets te verGluten Parody schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:53:
Ja, mn buurman heeft een grijze :-) De station is wel bijna multipla-lelijk:
Dank u voor deze correctieGaat niet door schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:17:
De station ziet er juist beter uit dan de hatchback en Multipla lelijk dat gaat wel iets te ver
Vraagje over beschikbaarheid van auto's. Mijn oog is gevallen op de Kia Ceed (2018 versie, die in Q3 op de markt komt). Als het goed is kan ik die namelijk betalen, 'als het goed is'. Het is namelijk zo dat hij dus in Q3 op de markt komt en de prijzen nog op directlease staan bijv, weet iemand wanneer ze zo'n auto toe gaan voegen?
De oudere versie kan alleen de sportwagen (de station variant) aangezien de kleinere broertje geen diesel uitvoering heeft, de 2018 versie heeft dat wel. De 1.4 moter met 115pk komt naar nederland, de grotere dieselmotor komt niet. En ik weet nog niet of de kleinere genoeg is voor mij en mijn vriendin of dat ik echt de stationwagon moet nemen, met het oog op een kleine in de komende 2/3 jaar.
Mijn maandelijks budget is 708 euro (8500 per jaar) waarbij ik de brandstof niet hoef mee te rekenen, 35k km per jaar en diesel zijn dan harde eisen van mijn werkgever.
De oudere versie kan alleen de sportwagen (de station variant) aangezien de kleinere broertje geen diesel uitvoering heeft, de 2018 versie heeft dat wel. De 1.4 moter met 115pk komt naar nederland, de grotere dieselmotor komt niet. En ik weet nog niet of de kleinere genoeg is voor mij en mijn vriendin of dat ik echt de stationwagon moet nemen, met het oog op een kleine in de komende 2/3 jaar.
Mijn maandelijks budget is 708 euro (8500 per jaar) waarbij ik de brandstof niet hoef mee te rekenen, 35k km per jaar en diesel zijn dan harde eisen van mijn werkgever.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Leoon. let net alleen op de fiscale waarde bij het kijken naar welke auto binnen of buiten budget is.
Ik heb destijds (2016) ook gekeken naar de Kia Ceed station, die paste echter niet in het budget, de Seat Leon ST die ik nu rij wel...
Blijkbaar had mijn leasemaatschappij een betere deal bij VAG dan bij Kia gemaakt
Ik heb destijds (2016) ook gekeken naar de Kia Ceed station, die paste echter niet in het budget, de Seat Leon ST die ik nu rij wel...
Blijkbaar had mijn leasemaatschappij een betere deal bij VAG dan bij Kia gemaakt
komt ook door afschrijving...kia schrijft iets meer af dan VAG auto's/Smobbo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:42:
@Leoon. let net alleen op de fiscale waarde bij het kijken naar welke auto binnen of buiten budget is.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Goeie tip! Ik kwam voor een golf variant op ~705 uit en de Kia ceed sw (oude versie) rond ~660 dus dacht dat moet sowieso lukken. Maar inderdaad ik 'kijk' nu maar alleen bij directlease omdat het zo'n fijne website is. Wellicht hebben ze aparte afspraken.Smobbo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:42:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die Ceed wordt wss relatief goedkoop gezet nu. Is maar de vraag of 'ie straks ook binnen je budget valt.Leoon. schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:14:
[...]
Goeie tip! Ik kwam voor een golf variant op ~705 uit en de Kia ceed sw (oude versie) rond ~660 dus dacht dat moet sowieso lukken. Maar inderdaad ik 'kijk' nu maar alleen bij directlease omdat het zo'n fijne website is. Wellicht hebben ze aparte afspraken.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja dat zal het idd zijn. Ben ik een beetje bang voor, ben wel een beetje gek op die ceed geworden. Vind het echt een mooie auto, met de knoppen op de juiste plekken etc. Maar wachten tot hij opgenomen wordt in de portal.LuPo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:17:
[...]
Die Ceed wordt wss relatief goedkoop gezet nu. Is maar de vraag of 'ie straks ook binnen je budget valt.
Momenteel rijd ik een VW Golf 7 GTE a 7% bijtelling en deze moet er bijna uit. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe auto. Nu zijn in de loop van de tijd natuurlijk veel zaken omtrent leaserijden gewijzigd. Niet alleen de bijtellingcalculatie maar ook bij ons bedrijf intern omtrent de leaseregeling.
Voorwaarden:
Leasebudget: 1090euro per maand incl brandstofkosten
Eigen bijdrage: zoveel als CO2 uitstoot (ivm MVO)
Leasetermijn: 48 maanden
KM per jaar: 35000
Extra: deel van het bedrag dat ik onder het maandelijkse leasebudget blijf, krijg ik "korting" op de eigen bijdrage
Optie: 'second live' leaseauto
Nu ga ik hoe dan ook per maand meer betalen vanwege de 22% bijtelling. 4% bijtelling auto's zijn ongschikt voor mij.
Als ik nu op de site van volkswagen een nieuwe Golf 7 (150PK, DSG7, Highline + opties) in elkaar klik, kom ik op een bedrag uit van € 40000,- uit. Volgens mijn berekening ga ik dan ongeveer 220euro per maand meer betalen voor een soortgelijke auto, met substantieel minder PK.
Iemand tips wat in mijn situatie te doen?
Voorwaarden:
Extra: deel van het bedrag dat ik onder het maandelijkse leasebudget blijf, krijg ik "korting" op de eigen bijdrage
Nu ga ik hoe dan ook per maand meer betalen vanwege de 22% bijtelling. 4% bijtelling auto's zijn ongschikt voor mij.
Als ik nu op de site van volkswagen een nieuwe Golf 7 (150PK, DSG7, Highline + opties) in elkaar klik, kom ik op een bedrag uit van € 40000,- uit. Volgens mijn berekening ga ik dan ongeveer 220euro per maand meer betalen voor een soortgelijke auto, met substantieel minder PK.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Die 7% was al een korting tov de 22%. Dus je gaat er niet op achteruit, je ging er in her verleden op vooruit. Andere manier van denken die minder pijn doetTechno Overlord schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:05:
Momenteel rijd ik een VW Golf 7 GTE a 7% bijtelling en deze moet er bijna uit. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe auto. Nu zijn in de loop van de tijd natuurlijk veel zaken omtrent leaserijden gewijzigd. Niet alleen de bijtellingcalculatie maar ook bij ons bedrijf intern omtrent de leaseregeling.
Voorwaarden:
Is de e-Golf geen optie, of andere elektrische auto? Kona, Niro?
Nee want ik kan thuis geen electrische laadpaal laten plaatsen omdat wanneer je mijn voordeur uitloopt, je direct op de stoep staat. Ik heb geen oprit of iets dergelijks. Daardoor kan ik in mijn gemeente geen laadpaal bij mij laten plaatsen en dat is vanuit ons bedrijf een verplichting als je een electrische auto wilt rijden. En daardbij nog het standaard actieradius verhaal wat (nog) bij electrische auto's hoort.L-VIS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:23:
[...]
Die 7% was al een korting tov de 22%. Dus je gaat er niet op achteruit, je ging er in her verleden op vooruit. Andere manier van denken die minder pijn doet.
Is de e-Golf geen optie, of andere elektrische auto? Kona, Niro?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Accepteren dat je een aantal jaren hebt kunnen profiteren en nu weer net zoals iedereen de volle mep moet betalen. En ook dat voor die 300 - 400 euro in de maand, je zelf nog steeds geen eigen auto kunt rijden.Techno Overlord schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:05:
Voorwaarden:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Veel gemeenten hebben regelingen voor openbare laadpalen, juist voor mensen zonder eigen parkeerplaats. Nadeel is dan dat je 'm vaak met een of meerdere buren deelt en/of wat verder moet lopen.Techno Overlord schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:27:
[...]
Nee want ik kan thuis geen electrische laadpaal laten plaatsen omdat wanneer je mijn voordeur uitloopt, je direct op de stoep staat. Ik heb geen oprit of iets dergelijks. Daardoor kan ik in mijn gemeente geen laadpaal bij mij laten plaatsen en dat is vanuit ons bedrijf een verplichting als je een electrische auto wilt rijden. En daardbij nog het standaard actieradius verhaal wat (nog) bij electrische auto's hoort.
Bij ons is de regeling ook zo. Geen eigen laadpaal is geen EV geaccepteerd. Stomme regel eigenlijk. Natuurlijk is openbaar laden vaak duurder dan een eigen paal, maar de laadpaal kost ook 3k inclusief montage.kan je veel elektriciteit voor krijgen voordat de eigen paal goedkoper wordt.Techno Overlord schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:27:
[...]
Nee want ik kan thuis geen electrische laadpaal laten plaatsen omdat wanneer je mijn voordeur uitloopt, je direct op de stoep staat. Ik heb geen oprit of iets dergelijks. Daardoor kan ik in mijn gemeente geen laadpaal bij mij laten plaatsen en dat is vanuit ons bedrijf een verplichting als je een electrische auto wilt rijden. En daardbij nog het standaard actieradius verhaal wat (nog) bij electrische auto's hoort.
Ik mag een nieuwe leaseauto uit gaan zoeken omdat mijn contract op 15 november afloopt. Het zal een elektrische auto worden (waarschijnlijk een e-golf) gezien de korte stukken die ik rij. Nu heb ik ervaring met Leaseplan en die ervaringen zijn niet goed. Een log, sacherijnig bedrijf die je naar mijn idee aan alle kanten probeert te "naaien" als je eenmaal de handtekening hebt gezet. Mijn huidige auto lease ik bij ALD en daar zijn de ervaringen goed. Echter is dit volgens mij best wel een dure organisatie. Hebben jullie nog tips voor leasebedrijven? Ik zit namelijk nergens aan vast en mag zelf kiezen met welk bedrijf ik in zee ga.
Als je al zeker weet dat het een Golf wordt kun je ook bij VW zelf leasen (www.vwpfs.nl). Mijn huidige auto komt daarvandaan en de bijna af te leveren volgende ook. Voor zover ik met ze te maken heb gehad prima ervaringen.
Ik begrijp niet dat de WLTP cijfers/prijzen nog niet bij alle merken bekend zijn. Lijkt me dat de meeste modellen allang getest zijn. Nog een maand en dan moeten alle prijzen wel bekend zijn?!
Vanaf modeljaar 2019 (medio 2018) zijn alle nieuwe auto's WLTP getest. Voor diverse modellen verandert er weinig maar er zijn ook modellen waarbij de CO2 classificatie hoger gaat uitvallen en dus in aanschafprijs duurder worden.
Je kunt ook denken aan een wat kleinere leasemaatschappij zoals: https://www.xllease.nl/Sunri5e schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:18:
Hebben jullie nog tips voor leasebedrijven? Ik zit namelijk nergens aan vast en mag zelf kiezen met welk bedrijf ik in zee ga.
Daarnaast heb ik prima ervaringen met leaseplan, maar ben blijkbaar een van de weinigen. Komt misschien ook omdat er een super Profile garage in de buurt zit en je via Leaeplan daar alles kunt laten doen incl. gratis vervangend vervoer bij een beurt.
Ik kan MobilityService Nederland van harte bij je aanbevelen. Niet zo'n grote leasemij, maar wel concurrerend in prijs en service.Sunri5e schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:18:
Hebben jullie nog tips voor leasebedrijven? Ik zit namelijk nergens aan vast en mag zelf kiezen met welk bedrijf ik in zee ga.
Maar eens even een post gemaakt. Ik mag ergens medio oktober gaan kijken voor een nieuwe leaseauto, dus ik ben alvast een beetje aan het oriënteren op basis van DL en LPD. Waarschijnlijk verandert er nog wel e.e.a. met de WLTP helaas, maar goed, we blijven optimistisch, misschien valt het allemaal wel mee. 
Leasebudget: 700 euro inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Overige afhankelijkheden: Maximaal C-label, met mijn verwachte kilometrage per jaar waarschijnlijk (en hopelijk) benzine.
Specifieke wensen: Automaat. Ben het schakelen in de file echt zat.
Shortlist (allemaal tussen 690 en 710 euro inclusief brandstof via DL):
Volkswagen Polo 1.0 TSI 85kW 7-DSG Highline.
- Opties: Alles zo ongeveer, behalve leer en 17" LM.
- Voordelen: automaat, helemaal volgehangen met opties, best vlot nog, nieuw model, mooi interieur.
- Nadelen: niet echt mooi en zelfs met R-line saai (heb nu het vorige model Polo), een Polo van 30k slaat eigenlijk nergens op, levertijd (6+ maanden).
SEAT Ibiza 1.0 TSI 85 kW FR Business Intense DSG.
- Opties: Alles zo ongeveer, behalve 18" LM.
- Voordelen: automaat, helemaal volgehangen met opties, best vlot, nieuw model, veel mooier dan de Polo.
- Nadelen: Minder opties en iets mindere interieurkwaliteit dan de Polo (geen Alcantara meer leverbaar *snif), een Ibiza van bijna 30k slaat eigenlijk nergens op, levertijd (6+ maanden).
SEAT Leon 1.0 EcoTSI Style Business Intense DSG-7
- Opties: Metallic lak, upgrade winter, upgrade Beats audio, achteruitrijcamera, panoramadak, virtual cockpit, full LED
- Voordelen: automaat, volwassener en groter (want C-segment), veel opties voor C-segment, tijdloos model (vind ik), prettig rijgedrag (ST ooit gehad als VV voor een paar dagen).
- Nadelen: Oud model, interieur niet je-van-het, heel anoniem op 16", minder opties dan Polo en Ibiza. Sowieso bijzonder dat deze nog zo goedkoop is in de lease als ouder model.
Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost 125pk Titanium Business
- Opties: Metallic lak, parking pack, technology pack, style pack, winter pack, privacy glass, blind spot warning.
- Voordelen: Volwassener en groter (want C-segment), nieuw model, meest gewenste opties, mooi interieur (want nieuw), is al getest volgens WLTP.
- Nadelen: Geen automaat en valt dus eigenlijk al een beetje af, beetje saai model en hele lelijke 16" velgen (pakket met 17" gooit de prijs meteen teveel omhoog), geen LED-verlichting (zelfde pack), levertijd onbekend (want nieuw model).
Opel Astra 1.0 Turbo S/S Innovation
- Opties: Standaard lak (Indigo blue is prima), winterpakket, navigatiepakket, innovation+ pakket, achteruitrijcamera, quick heat verwarming, zwarte sierlijsten, 17" lichtmetaal (past binnen het budget magischerwijs). En dan nog ruimte voor óf OPC pakket óf schuifkanteldak.
Voordelen: Volwassener en groter (want C-segment), heel veel opties binnen budget, mooi interieur qua styling, in OPC met 17" een mooi model.
Nadelen: Geen automaat, handgeschakelde 5-bak, trage motor, relatief oud model, geen DAB+ mogelijk.
Modellen die na kort zoekwerk al zijn afgevallen:
- Ford Fiësta. Automaat gooit het brandstofvoorschot enorm omhoog vergeleken met de handbak en prijst zichzelf daardoor van de shortlist af. Daarnaast is de ST-line sowieso niet met automaat te krijgen.
- Mazda CX-3. Staat nog steeds stiekem op de shortlist, in donkerblauw als GT-M echt een gaaf model, maar valt als Skylease al buiten budget, zeker met automaat, door het hoge theorieverbruik.
- Renault Mégane TCe 115 Bose. Zit al op 690 inclusief zonder opties, geen automaat, Franse stoelen vind ik ruk (o.b.v. ervaring met huidige Clio en vorige Mégane).
- Volkswagen Golf. De 1.0 TSI DSG is in Highline is al buiten budget, en als Comfortline Business gewoonweg kaal. Daarnaast oud model en lelijker dan de Leon.
Eigenlijk zou ik tegen die tijd gewoon moeten gaan proefrijden als ik weet wat de WLTP doet met de prijzen. Zijn er nog andere goede alternatieven die ik misschien over het hoofd zie?
UPDATE: Astra toegevoegd.
Overige afhankelijkheden: Maximaal C-label, met mijn verwachte kilometrage per jaar waarschijnlijk (en hopelijk) benzine.
- Voordelen: automaat, helemaal volgehangen met opties, best vlot nog, nieuw model, mooi interieur.
- Nadelen: niet echt mooi en zelfs met R-line saai (heb nu het vorige model Polo), een Polo van 30k slaat eigenlijk nergens op, levertijd (6+ maanden).
- Voordelen: automaat, helemaal volgehangen met opties, best vlot, nieuw model, veel mooier dan de Polo.
- Nadelen: Minder opties en iets mindere interieurkwaliteit dan de Polo (geen Alcantara meer leverbaar *snif), een Ibiza van bijna 30k slaat eigenlijk nergens op, levertijd (6+ maanden).
- Opties: Metallic lak, upgrade winter, upgrade Beats audio, achteruitrijcamera, panoramadak, virtual cockpit, full LED
- Voordelen: automaat, volwassener en groter (want C-segment), veel opties voor C-segment, tijdloos model (vind ik), prettig rijgedrag (ST ooit gehad als VV voor een paar dagen).
- Nadelen: Oud model, interieur niet je-van-het, heel anoniem op 16", minder opties dan Polo en Ibiza. Sowieso bijzonder dat deze nog zo goedkoop is in de lease als ouder model.
- Opties: Metallic lak, parking pack, technology pack, style pack, winter pack, privacy glass, blind spot warning.
- Voordelen: Volwassener en groter (want C-segment), nieuw model, meest gewenste opties, mooi interieur (want nieuw), is al getest volgens WLTP.
- Nadelen: Geen automaat en valt dus eigenlijk al een beetje af, beetje saai model en hele lelijke 16" velgen (pakket met 17" gooit de prijs meteen teveel omhoog), geen LED-verlichting (zelfde pack), levertijd onbekend (want nieuw model).
- Opties: Standaard lak (Indigo blue is prima), winterpakket, navigatiepakket, innovation+ pakket, achteruitrijcamera, quick heat verwarming, zwarte sierlijsten, 17" lichtmetaal (past binnen het budget magischerwijs). En dan nog ruimte voor óf OPC pakket óf schuifkanteldak.
Voordelen: Volwassener en groter (want C-segment), heel veel opties binnen budget, mooi interieur qua styling, in OPC met 17" een mooi model.
Nadelen: Geen automaat, handgeschakelde 5-bak, trage motor, relatief oud model, geen DAB+ mogelijk.
- Ford Fiësta. Automaat gooit het brandstofvoorschot enorm omhoog vergeleken met de handbak en prijst zichzelf daardoor van de shortlist af. Daarnaast is de ST-line sowieso niet met automaat te krijgen.
- Mazda CX-3. Staat nog steeds stiekem op de shortlist, in donkerblauw als GT-M echt een gaaf model, maar valt als Skylease al buiten budget, zeker met automaat, door het hoge theorieverbruik.
- Renault Mégane TCe 115 Bose. Zit al op 690 inclusief zonder opties, geen automaat, Franse stoelen vind ik ruk (o.b.v. ervaring met huidige Clio en vorige Mégane).
- Volkswagen Golf. De 1.0 TSI DSG is in Highline is al buiten budget, en als Comfortline Business gewoonweg kaal. Daarnaast oud model en lelijker dan de Leon.
Eigenlijk zou ik tegen die tijd gewoon moeten gaan proefrijden als ik weet wat de WLTP doet met de prijzen. Zijn er nog andere goede alternatieven die ik misschien over het hoofd zie?
[ Voor 8% gewijzigd door BigSmurf op 25-07-2018 12:59 ]
Als je al in de VAG stal rondkijkt, zou je ook Skoda Rapid (of nieuwe Fabia) kunnen overwegen.BigSmurf schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:13:
Zijn er nog andere goede alternatieven die ik misschien over het hoofd zie?
﴾͡๏̯͡๏﴿
[ Voor 118% gewijzigd door _eLMo_ op 01-08-2018 21:08 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@BigSmurf Van jouw rijtje zou ik gaan voor de Focus. LED-verlichting is een relatief goedkope optie (€ 450 dacht ik), dus dat zou ik er bij nemen als dat kan. Ben het met je eens dat hij redelijk anoniem is (vergeleken met uitlopende model). Misschien is een Astra ook nog een optie als je niet van Franse stoelen houdt? Als je geluk hebt en ruimte niet zo'n issue is misschien ook nog een Volvo V40. Daar zijn op het moment leuke pakketten voor te krijgen omdat hij volgend jaar vervangen wordt door een nieuw model.
@jongetje Volgens mij wordt de Rapid niet meer geleverd in NL? Of alleen nog als spaceback. Is wel een model beetje tussen B- en C-segment in, dus misschien beter vol te hangen met opties dan een Leon/Golf, maar toch iets groter dan Polo/Ibiza/Fabia. Om het rijtje compleet te maken zou ik dan ook kijken hoe je een Octavia kan aankleden. Die is volgens mij goedkoper dan een Golf bij gelijke uitrusting, maar imho nog saaier dan een Leon van binnen.
@jongetje Volgens mij wordt de Rapid niet meer geleverd in NL? Of alleen nog als spaceback. Is wel een model beetje tussen B- en C-segment in, dus misschien beter vol te hangen met opties dan een Leon/Golf, maar toch iets groter dan Polo/Ibiza/Fabia. Om het rijtje compleet te maken zou ik dan ook kijken hoe je een Octavia kan aankleden. Die is volgens mij goedkoper dan een Golf bij gelijke uitrusting, maar imho nog saaier dan een Leon van binnen.
Ik vind de Fabia echt de lelijkste auto in het B-segment haha. Die is niet eens op de lijst gekomen om af te vallen. Rapid is er alleen als Spaceback, die vind ik ook niet bepaald moeders mooiste. Wel veel auto voor je geld trouwens, maar die komt niet op de shortlist.jongetje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:02:
[...]
Als je al in de VAG stal rondkijkt, zou je ook Skoda Rapid (of nieuwe Fabia) kunnen overwegen.
Ja, het is zo jammer dat de Focus met automaat zo onzuinig is vergeleken met de handbak. Scheelt gewoon in dezelfde uitvoering bijna 100 euro p/m inclusief brandstof. LED zit helaas ook alleen in het Design pakket (1400 euro), inclusief 17" velgen (die de leaseprijs nog eens extra omhoog gooien en ik niet per se hoef als ik een andere normaal ogende 16" variant kan krijgen).gwystyl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:26:
@BigSmurf Van jouw rijtje zou ik gaan voor de Focus. LED-verlichting is een relatief goedkope optie (€ 450 dacht ik), dus dat zou ik er bij nemen als dat kan. Ben het met je eens dat hij redelijk anoniem is (vergeleken met uitlopende model). Misschien is een Astra ook nog een optie als je niet van Franse stoelen houdt? Als je geluk hebt en ruimte niet zo'n issue is misschien ook nog een Volvo V40. Daar zijn op het moment leuke pakketten voor te krijgen omdat hij volgend jaar vervangen wordt door een nieuw model.
Astra is inderdaad ook nog een eventuele optie. Die zal ik erbij zetten zoals ik hem bij elkaar heb geklikt. Helaas wel ook handgeschakeld en een 5-bak op de 1.0T. Is ook echt een traag hok (11,6s naar 100) vergeleken met de andere op de shortlist (upda
Volvo V40 had ik ook even naar gekeken, maar is door milieulabel geen optie, zelfs de T2 is al een D-label. Behalve de T4 Business Sport (uitlopend model bij DL), en die zit al boven de 800 inclusief brandstof.
De Octavia valt sowieso ook af voor mij. Qua uiterlijk, en ik heb de ruimte niet nodig. Dan heeft een Leon altijd de voorkeur.
@BigSmurf
Ik zou zelf sowieso bij de goedkopere skoda's wegblijven, erg slechte stoelen imho.
Van het lijstje zou ik zelf gaan voor de nieuwe Polo(al ben ik niet zo van de VAG ). Echt een leuke auto. Flink grote volwassen auto geworden. Zorg wel dat je een Highline (of vergelijkbaar nu?) neemt, aangezien VAG nogal kaal is in de lagere uitvoeringen.
De Polo (in highline uitvoering) is het mooist afgewerkt van het lijstje.
Ik zou zelf sowieso bij de goedkopere skoda's wegblijven, erg slechte stoelen imho.
Van het lijstje zou ik zelf gaan voor de nieuwe Polo(al ben ik niet zo van de VAG ). Echt een leuke auto. Flink grote volwassen auto geworden. Zorg wel dat je een Highline (of vergelijkbaar nu?) neemt, aangezien VAG nogal kaal is in de lagere uitvoeringen.
De Polo (in highline uitvoering) is het mooist afgewerkt van het lijstje.
Dat hangt er echt vanaf waar je laad. In Den Haag betaal je 30c/Kwh op straat._eLMo_ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:04:
[...]
Op dit moment is thuisladen duurder dan snelladen. Met snelladen op de Maingau pas betaal je zo'n 7ct/kWh bij Fastned (en anderen), thuis betaal ik altijd nog zo'n 19ct/kWh...
@BigSmurf aangezien je de CX-3 overwoog, Mazda 2 GT-M line met automaat? Zit rond de 23k catalogus en redelijk compleet? En als je tot november kunt wachten met bestellen de nieuwe Audi A1 zeker overwegen dat is ook een hele mooie en volwassen auto geworden. Prijzen is nog even afwachten alleen.
HD4Life @ Full-HD
@BigSmurf: De nieuwe Kia Cee'd 1.4 DCT zou nog binnen je budget vallen. Autoblog heeft er een review over.
[ Voor 207% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 25-07-2018 13:40 ]
@Davidshadow13: De CX-3 kan ik enorm waarderen, maar de 2 niet. Neus is tof, maar de kont vind ik lelijk. Die A1 zou nog best een toffe outsider kunnen zijn, mits die een beetje fatsoenlijk aan te kleden is binnen budget (die optielijsten van Audi zijn langer dan de levertijden van de Polo en Ibiza). En ik kan wachten inderdaad.
@Sjaak_Trekhaak: Da's ook helemaal geen verkeerde, had ik zelf ook nooit aan gedacht. Als de DynamicPlusLine zou passen, dan zou dat echt een kanshebber kunnen zijn (dan heb je ook nog stoelverwarming en ACC volgens de optielijsten).
Genoeg keuze dus nog. Maar eens laten bezinken en duimen dat de WLTP niet teveel roet in het eten gooit.
@Sjaak_Trekhaak: Da's ook helemaal geen verkeerde, had ik zelf ook nooit aan gedacht. Als de DynamicPlusLine zou passen, dan zou dat echt een kanshebber kunnen zijn (dan heb je ook nog stoelverwarming en ACC volgens de optielijsten).
Genoeg keuze dus nog. Maar eens laten bezinken en duimen dat de WLTP niet teveel roet in het eten gooit.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar die Kia en ook de Astra hebben bij Emissie klasse al 'EU6.2 (C and D-Temp)' staan. Volgens mij is dat al de WLTP testmethode.BigSmurf schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:39:
In a nutshell: Euro 6c is the standard for WLTP measurements, while Euro 6d-TEMP is the one for RDE measurements.
Euro 6c (WLTP, i.e. lab conditions), which took effect on September 1st 2017 for new type approvals and is mandatory for all new cars from September 2018 onwards, means that NOx is limited to 60 and 80 mg/km for petrol and diesel, respectively. Euro 6d-TEMP (RDE, i.e. real driving conditions) also took effect for new type approvals on September 1st 2017, but cuts existing models some slack - until September 2019.
Oh, dan heb ik net gewoon verkeerd gekeken. Is op zich ook logisch, nieuw model, de Focus is ook al volgens WLTP. Serieus een mooie auto voor dat geld!Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:44:
[...]
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar die Kia en ook de Astra hebben bij Emissie klasse al 'EU6.2 (C and D-Temp)' staan. Volgens mij is dat al de WLTP testmethode.
Een volgehangen Polo kost nog meer.

[ Voor 5% gewijzigd door BigSmurf op 25-07-2018 21:46 ]
Bron?wd200 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:58:
Sierlijksten achteraf moet je niet aan beginnen, dat wordt nooit zo mooi als affabriek en wordt ook (bijna) nooit gedaan.
Mijn boefje is liev!
Ga je dit niet redden met bijvoorbeeld een Arona of T-Roc?BigSmurf schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:46:
[...]
Oh, dan heb ik net gewoon verkeerd gekeken. Is op zich ook logisch, nieuw model, de Focus is ook al volgens WLTP. Serieus een mooie auto voor dat geld!
Een volgehangen Polo kost nog meer.![]()
Qua grootte allemaal net wat meer dan een Ibiza en Polo
Ik zou de Honda Civic 5d 1.0t CVT ook een kans geven.BigSmurf schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:13:
Maar eens even een post gemaakt. Ik mag ergens medio oktober gaan kijken voor een nieuwe leaseauto, dus ik ben alvast een beetje aan het oriënteren op basis van DL en LPD. Waarschijnlijk verandert er nog wel e.e.a. met de WLTP helaas, maar goed, we blijven optimistisch, misschien valt het allemaal wel mee.
De Elegance uitvoering zit op 710eur en is behoorlijk compleet.
Eigenlijk vanaf de basis (S uitvoering) heb je al heel veel gadgets enz.
Bijv. de lane keep assist, adaptive cruise control, low speed following (je zit vaak in file zeg je?), het is dus bijna autonoom rijden zeg maar.
De comfort uitvoering voegt toe: automatische airco, scherm, bluetoooth, stoelverwarming enz.
Maar ik zou voor de Elegance gaan. Dan heb je: 17" velgen, Honda Connect (zit DAB, Apple carplay), Automatische 2 zone airco, parkeersensoren voor achter, camera, privacy glass, mistlichten, regensensor enz. De CVT is ook comfortabel (vooral als je vaak in file staat), en de 1.0 met 129pk is ook prima (verwacht geen race monster, cvt is niet bepaald super snel natuurlijk)
Echt een fijn auto, ga maar eens proefrijden.
De T-Roc is in automaat alleen leverbaar met een 1.5TSI. Die past sowieso niet. De Arona heb ik wel even gekeken, maar die vind ik niet mooi. Dan liever een Ibiza. Hoef ook eigenlijk geen hoge auto, de CX-3 is qua model een uitzondering.NL_Scratch schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:55:
[...]
Ga je dit niet redden met bijvoorbeeld een Arona of T-Roc?
Qua grootte allemaal net wat meer dan een Ibiza en Polo
Zelfde als de Kia, niet aan gedacht. Vanavond eens naar kijken!gergs schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:22:
[...]
Ik zou de Honda Civic 5d 1.0t CVT ook een kans geven.
[ Voor 19% gewijzigd door BigSmurf op 26-07-2018 10:24 ]
Hoe doen jullie kennis op voor nieuwe auto's modellen etc? Ik vond bijv. de mazda 3 en de cx3 heel mooi en fijn dat die standaard al luxe uitgerust zijn. Nu zagen we de mazda 3 op de parkeerplaats hier staan het 2018 model en mijn vriendin vond hem niet mooi. Moet eerlijk zeggen dat ik hem ook tegen vond vallen, gigantisch lange neus a la bmw. Gaan jullie naar dealers toe en gewoon rondlopen of autobeurzen aflopen?
(Kon niet echt autobeurzen vinden, maar dit lijkt me wel leuk. Zit je ook niet direct met verkoper in je nek)
(Kon niet echt autobeurzen vinden, maar dit lijkt me wel leuk. Zit je ook niet direct met verkoper in je nek)
Gewoon dealers afgaan en proefritjes doenLeoon. schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:31:
Hoe doen jullie kennis op voor nieuwe auto's modellen etc? Ik vond bijv. de mazda 3 en de cx3 heel mooi en fijn dat die standaard al luxe uitgerust zijn. Nu zagen we de mazda 3 op de parkeerplaats hier staan het 2018 model en mijn vriendin vond hem niet mooi. Moet eerlijk zeggen dat ik hem ook tegen vond vallen, gigantisch lange neus a la bmw. Gaan jullie naar dealers toe en gewoon rondlopen of autobeurzen aflopen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.