Ik vind de X-trail best te pruimen. Lijkt me ook een fijne auto. Congrats!
Irritant dat ze daar nu mee komen. Maar een 8% auto is over een paar jaar toch gemakkelijk door te geven? Of überhaupt iets wat je graag meeneemt mocht je naar een andere werkgever gaan.Kanter schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:18:
[...]
Nou nee. Dit was nooit een probleem voorheen binnen mijn bedrijf. Juist een van de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden waardoor ik hier werk. Niks geen gezeik over auto meenemen enz. je kon bestellen wat je wilde.
Vind ik teveel risico. Ik weet niet mijn situatie over een jaar bijvoorbeeld en of mijn volgende werkgever überhaupt aan lease auto's doet,, of ik ga zzp-en.Smobbo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:42:
[...]
Irritant dat ze daar nu mee komen. Maar een 8% auto is over een paar jaar toch gemakkelijk door te geven? Of überhaupt iets wat je graag meeneemt mocht je naar een andere werkgever gaan.
Maar goed, dit gaat nogal offtopic en ik vind dat ik al veel teveel tijd besteed aan een bedrijfsmiddel wat niet eens mijn eigendom is. Want dat is het aan het einde van de dag, een stuk gereedschap wat je toevallig ook prive mag gebruiken.
Dan kies je toch gewoon voor een prive auto als je al die voorwaarden niet wil? Laat dan je mobiliteitsvergoeding daar naartoe gaan.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Snap ik, dan is een pool auto ofzo toch handiger!Kanter schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:16:
[...]
Vind ik teveel risico. Ik weet niet mijn situatie over een jaar bijvoorbeeld en of mijn volgende werkgever überhaupt aan lease auto's doet,, of ik ga zzp-en.
Maar goed, dit gaat nogal offtopic en ik vind dat ik al veel teveel tijd besteed aan een bedrijfsmiddel wat niet eens mijn eigendom is. Want dat is het aan het einde van de dag, een stuk gereedschap wat je toevallig ook prive mag gebruiken.
Kijk dat is mooi!SandStar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:44:
Mijn 7 zitter issue is ook opgelost.
Niet helemaal op de manier die ik gedacht had.
Een Nissan X-trail is de pool ingekomen en direct voor mij gereserveerd.
Hoe dat past met 184g/km CO2 snap ik niet helemaal maar whatever
(Krijg nog €100 bruto terug ook omdat ie onder mn budget zit)
Grote bak ook!
Wat is het leasebudget en kmrage?Kanter schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:12:
Nou zojuist is mijn ID.3 afgeschoten door de werkgever. Ze willen dat ik extra overeenkomsten ga tekenen waar ik geen zin in heb. Vooral dingen over auto meenemen mocht ik weg gaan / willen.Wil dat risico niet lopen.
Dan maar een clio'tje rijden![]()
Of maar de corolla hatchback.
Is shortlease geen oplossing?
In principe hebben wij die regeling ook, maar het is nog nooit voorgekomen dat we eraan gehouden zijn.
Ik werk bij een klein bedrijf, ze zullen altijd proberen de auto door te schuiven. Of in de pool op te nemen als de situatie het toelaat. Maar dit soort zaken kunnen bij kleine bedrijven best fors op de balans wegen.
Sterker nog ondanks die regel heb ik al vaker Eem auto voor einde contract ingeleverd en een nieuwe besteld. Het is meer een regel voor als het echt niet goed zou gaan met het bedrijf.
Blijft smaak, maar ik vind de X-Trail wel iets stoers hebben. Echt alsof je ermee het terrein op zou kunnen.renzo4000 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:35:
[...]
Kijk dat is een mooie meevaller! Maar ik neem aan dat het vooral om de ⁷ zitplaatsen gaat? Want die Nissan X-Trail is niet bepaald moeders mooiste
Je ziet hem ook niet op iedere hoek van de straat staan, waardoor het iets unieks heeft.
Grappig, mijn werkgever ziet het echt als mijn auto.Kanter schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:16:
[...]
Vind ik teveel risico. Ik weet niet mijn situatie over een jaar bijvoorbeeld en of mijn volgende werkgever überhaupt aan lease auto's doet,, of ik ga zzp-en.
Toen ik de Model 3 kreeg vroeg ik aan de directeur of hij een stukje wilde rijden.
Hij was veel te bang om schade te rijden in mijn auto.
Dus ik zeg nog voor de grap: jij bent de baas, dus het is jouw auto.
Nou dat vond hij onzin, jij stelt hem volledig samen, kiest precies uit wat jij wil en dus is het echt “jouw” auto, gaf hij aan.
We zijn dan wel weer vrij om korter te kiezen waarbij die meeneemregeling niet geldt.
Het is bij ons echt een regeling die voor de bedrijfszekerheid erin staat en tot nu toe nog niet nodig is geweest.
Ik vraag me soms echt af hoe die prijsberekeningen bij LM gaan. Bijvoorbeeld bij de Seat Leon vraagt de LM 20 euro per maand extra voor een glazen schuif/kanteldak ter waarde van 1265 euro.
Waarom is zo’n optie zo duur?
Andere opties van een vergelijkbaar bedrag zijn meestal veel minder duur.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Restwaarde + onderhoud.kw_nl schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:00:
Ik vraag me soms echt af hoe die prijsberekeningen bij LM gaan. Bijvoorbeeld bij de Seat Leon vraagt de LM 20 euro per maand extra voor een glazen schuif/kanteldak ter waarde van 1265 euro.
Schuif/kanteldaken gaan door de bewegende onderdelen vaker kapot of kunnen gaan lekken en ook is dit vaak een heel erg persoonlijk ding of je dit wil of niet omdat het ook de auto in beschikbare hoofdruimte (kan) beperken.
Persoonlijk mijd ik 2de hands auto's met schuif/kanteldaken, de meerwaarde is er in mijn ogen niet en zo'n ding kan alleen maar gaan lekken. Je betaald dus wat meer voor een optie omdat dit niet restwaarde/onderhoudskosten bevorderlijk is.
Omdat dat opties zijn die ze nooit terugverdienen en die schrijf je dan logischerwijs gedurende de looptijd af.kw_nl schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:00:
Dus kosten voor de optie delen door de looptijd.
Sommige opties bieden een meerwaarde voor de auto en sommige niet.
De meeste opties schrijf je gewoon in de looptijd af.
Het is ook nog eens het pre 2017 modelrenzo4000 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:35:
[...]
Kijk dat is een mooie meevaller! Maar ik neem aan dat het vooral om de ⁷ zitplaatsen gaat? Want die Nissan X-Trail is niet bepaald moeders mooiste

Maar het heeft 7 zitplaatsen en daarmee ben ik in ieder geval even van het gedoe af. Contract is denk ik midden volgend jaar afgelopen dus ik heb even om iedereen op 1 lijn te krijgen voor de volgende.
Want er is volgens de regels vanalles mogelijk maar dat gaat met veel moeite.
Inderdaad grappig, want die auto is zowel niet van jouw baas of jou[b]BlakHawk in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Grappig, mijn werkgever ziet het echt als mijn auto.
Toen ik de Model 3 kreeg vroeg ik aan de directeur of hij een stukje wilde rijden.
Hij was veel te bang om schade te rijden in mijn auto.
Dus ik zeg nog voor de grap: jij bent de baas, dus het is jouw auto.
Nou dat vond hij onzin, jij stelt hem volledig samen, kiest precies uit wat jij wil en dus is het echt “jouw” auto, gaf hij aan.
We zijn dan wel weer vrij om korter te kiezen waarbij die meeneemregeling niet geldt.
Het is bij ons echt een regeling die voor de bedrijfszekerheid erin staat en tot nu toe nog niet nodig is geweest.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Afschrijven in de looptijd idd. Uitgaande van looptijd 48 maanden:kw_nl schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:00:
1285 / 48 = 26,77
Kom je nog goed weg dat een dergelijke optie restwaarde hebt en dat ze maar 20 euro rekenen.
Heb ooit eens nagevraagd wat een sub achteraf meeleasen zou kosten. Ding kost ca 900 inclusief inbouw iirc. Auto moest nog 30 maanden toen. Zou me 30 per maand extra hebben gekost. Nee dank u, dan haal ik hem voor 300 euro wel in DLD en bouw ik hem zelf wel in
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Helemaal de nieuwe Seat Leon over het hoofd gezien. Wel de 1.0 versie maar ach voor Nederland prima. Kan hem zelfs nog leuk aankleden, wat mooie velgen eronder, automaat.
Ben benieuwd of de Golf 8 ook nog met deze 1.0 komt want dan zou die ook wel passen.
Ben benieuwd of de Golf 8 ook nog met deze 1.0 komt want dan zou die ook wel passen.
[ Voor 20% gewijzigd door Kanter op 27-09-2020 11:20 ]
Kogel is door de kerk, 13 oktober in de ochtend komen ze mijn Golf 8 1.5 eTSI Style brengen naar mijn huis
[ Voor 7% gewijzigd door djmelvee op 28-09-2020 15:00 ]
Mijn Leon ST 1.5 eTSI DSG FR Launch Edition komt week 46. 'Dit jaar leveren gaat lukken dus', aldus de dealer. Collega heeft een dag eerder exact dezelfde configuratie besteld, en die zou in week 46 gebouwd en in januari geleverd worden. Ben benieuwd of ik teleurgesteld, of hij verrast gaat worden.
De levering van de door mij bestelde Seat Leon ST staat in week 45 gepland maar helaas loopt het huidige leasecontract tot december.
Levering zal in mijn geval, jammer genoeg, pas in januari zijn.
Levering zal in mijn geval, jammer genoeg, pas in januari zijn.
https://www.strava.com/athletes/4819403
Why not both?macmellow schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:29:
Mijn Leon ST 1.5 eTSI DSG FR Launch Edition komt week 46. 'Dit jaar leveren gaat lukken dus', aldus de dealer. Collega heeft een dag eerder exact dezelfde configuratie besteld, en die zou in week 46 gebouwd en in januari geleverd worden. Ben benieuwd of ik teleurgesteld, of hij verrast gaat worden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Haha dat zou ook nog kunnen! Ach, de extra tijd wachten scheelt wel weer een paar maandjes goedkopere bijtelling. (huidige auto kost de helft ongeveer)
Vanwege leverstop na week 46 of waarom?macmellow schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:29:
Mijn boefje is liev!
Kots ie dan minder in liters of gewoon minder vaak gaan kotsen?macmellow schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:42:
[...]
Haha dat zou ook nog kunnen! Ach, de extra tijd wachten scheelt wel weer een paar maandjes goedkopere bijtelling. (huidige auto kots de helft ongeveer)

Life is too short to drive boring cars
Geen auto's meer op kenteken in december. Dus het is óf in november leveren, óf in januari.
Yep en de huidige 14% bijteller moet tot half december.
Scheelt wel in de portemonnee maar ben de 308SW inmiddels wel zat
Scheelt wel in de portemonnee maar ben de 308SW inmiddels wel zat
https://www.strava.com/athletes/4819403
Maar je zegt week 46. Dan is het nog 2 weken tot december of komt de auto zelf pas in januari bij de dealer (diegene van je collega)?macmellow schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:14:
[...]
Geen auto's meer op kenteken in december. Dus het is óf in november leveren, óf in januari.
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 29-09-2020 15:32 ]
Mijn boefje is liev!
Ja precies, ik heb geen idee hoeveel tijd er tussen bouwen en op naam zetten zit. Volgens de contactpersoon van mijn collega dus te veel om het nog in 2020 te halen.JB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:31:
[...]
Maar je zegt week 46. Dan is het nog 2 weken tot december of komt de auto zelf pas in januari bij de dealer (diegene van je collega)?
Die van mij (octavia combi dsg business plus) komt in week 47 (is nu gepland) in Nederland binnen. Dan moet er nog een trekhaak onder, naar de dealer, afleverbeurt, wadiewa en je bent 2 weken verder en is het december. Aangezien leaseplan niet na 15 november levert wordt het dus januari. Of de fabriek moet hem 2 weken naar voren plannen... Ik reken maar op januari, kans is klein dat het opeens eerder wordt.JB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:31:
[...]
Maar je zegt week 46. Dan is het nog 2 weken tot december of komt de auto zelf pas in januari bij de dealer (diegene van je collega)?
Het gaat om het registreren van het kenteken toch? Volgens mij kan de trekhaak en beurt etc. prima daarna.jongetje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:03:
[...]
Die van mij (octavia combi dsg business plus) komt in week 47 (is nu gepland) in Nederland binnen. Dan moet er nog een trekhaak onder, naar de dealer, afleverbeurt, wadiewa en je bent 2 weken verder en is het december. Aangezien leaseplan niet na 15 november levert wordt het dus januari. Of de fabriek moet hem 2 weken naar voren plannen... Ik reken maar op januari, kans is klein dat het opeens eerder wordt.
Of is Leaseplan daar strenger in?
Hij komt in de week van 16 november in NL. Als ze het in die week redden zit ik dus net een week over de deadline van afleveren. En Leaseplan is nu niet de meest flexibele leasemaatschappij...macmellow schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:21:
[...]
Het gaat om het registreren van het kenteken toch? Volgens mij kan de trekhaak en beurt etc. prima daarna.
Of is Leaseplan daar strenger in?
Daarnaast vermoed ik dat de trekhaak centraal al wordt gemonteerd en er al op zit als de wagen bij de dealer komt.
Dat denk ik niet. Bij mijn auto lag hij los in de achterbak met montagemateriaal erbij. Er zitten ook allerlei stickers op de auto (beschermfolie). Een deel van het afleveren van de dealer bestaat juist uit het verwijderen van al die bescherm-meuk, monteren van trekhaak, poetsen van de auto, bepaalde dingen instellen in radio/navigatie en algemene systeeminstellingen die vanuit de fabriek zijn ingesteld voor transport weer uitschakelen.jongetje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:24:
[...]
Hij komt in de week van 16 november in NL. Als ze het in die week redden zit ik dus net een week over de deadline van afleveren. En Leaseplan is nu niet de meest flexibele leasemaatschappij...
Daarnaast vermoed ik dat de trekhaak centraal al wordt gemonteerd en er al op zit als de wagen bij de dealer komt.
Ik zou er dus niet van uit gaan dat ze dat in een paar dagen redden. Je kan het wel vast bij de dealer neergooien, omdat dat ding anders twee maanden bij hun op het terrein niks staat te doen.
Mijn auto was al half juli bij de dealer, maar mocht pas eind augustus afgeleverd worden omdat toen pas het contract van de vorige auto afliep. Die heeft dus ook 6 weken niks staan te doen op hun terrein, waren ze niet zo blij mee
[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 30-09-2020 10:14 ]
Ik heb de laatste dagen de Enyaq bekeken. De prijzen (en ik verwacht ook de lease-prijzen), zullen ervoor zorgen dat de IV 80 met mijn opties waarschijnlijk buiten mijn budget gaan vallen. Terugvallen op de IV 60 vind ik een te groot risico m.b.t. flexibiliteit.
In dat geval zullen er 2 auto`s overblijven:
Karoq Business Edition Plus --> Volledig aangekleed inclusief panoramadak/goede speakers/side-assist
De karoq kan de ruimte goed maken doordat ook de varioflex-stoelen worden meegenomen. Hierdoor ontstaat er 1810 Liter bagageruimte
Passat Variant Business R-line --> zonder extra pakketten
Beide als 1.5 DSG.
In ieder geval 2 heel verschillende auto`s :-)
Wat is wijsheid.
:strip_exif()/f/image/KqcZAvajNbqZu2wKGsro7eFR.jpg?f=fotoalbum_large)
Karoq Business Edition Plus --> Volledig aangekleed inclusief panoramadak/goede speakers/side-assist
De karoq kan de ruimte goed maken doordat ook de varioflex-stoelen worden meegenomen. Hierdoor ontstaat er 1810 Liter bagageruimte
Beide als 1.5 DSG.
Wat is wijsheid.
:strip_exif()/f/image/KqcZAvajNbqZu2wKGsro7eFR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/75PjMXBrzwOSpYEaHWrXj7pJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door pitchdown op 30-09-2020 11:26 ]
Tja voor beide modellen geldt dat ze aan een opfrisser toe zijn. De Passat gaat al jaren mee en een compleet nieuwe versie zal waarschijnlijk volgend jaar ergens aangekondigd worden. Vind je het geen probleem om met een uitfaserende auto te rijden? Dan is de Passat prima natuurlijk, een echte allemansvriend.
Voor de Karoq geldt eigenlijk een beetje hetzelfde; alleen zit je wat hoger en zullen de rijeigenschappen minder zijn dan de Passat (is toch een segment hoger). Ook de Karoq krijgt binnenkort een facelift, dus ik zou persoonlijk wachten met bestellen.
https://www.autoweek.nl/a...aroq-klaar-voor-facelift/
Voor de Karoq geldt eigenlijk een beetje hetzelfde; alleen zit je wat hoger en zullen de rijeigenschappen minder zijn dan de Passat (is toch een segment hoger). Ook de Karoq krijgt binnenkort een facelift, dus ik zou persoonlijk wachten met bestellen.
https://www.autoweek.nl/a...aroq-klaar-voor-facelift/
Ik kom van een Octavia af en rijd nu een Kodiaq en het is even wennen in een hogere auto rijden. Maar eenmaal gewend is het zoooo relaxed. De passat kan je natuurlijk harder de bochten in smijten, maar met een hogere auto ga je wel iets rustiger rijden/aanpassen. Als je de ruimte niet nodig hebt zou is de Karoq een goede optie, passat is daarentegen wel weer een klasse hoger. Beter afgewerkt met isolatie etc. maar dan zonder extra opties. Ik weet niet of ik je echt helppitchdown schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:25:
Ik heb de laatste dagen de Enyaq bekeken. De prijzen (en ik verwacht ook de lease-prijzen), zullen ervoor zorgen dat de IV 80 met mijn opties waarschijnlijk buiten mijn budget gaan vallen. Terugvallen op de IV 60 vind ik een te groot risico m.b.t. flexibiliteit.
Beide als 1.5 DSG.
Wat is wijsheid.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zijn wel de overwegingen inderdaad :-)Nohead schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:34:
[...]
Ik kom van een Octavia af en rijd nu een Kodiaq en het is even wennen in een hogere auto rijden. Maar eenmaal gewend is het zoooo relaxed. De passat kan je natuurlijk harder de bochten in smijten, maar met een hogere auto ga je wel iets rustiger rijden/aanpassen. Als je de ruimte niet nodig hebt zou is de Karoq een goede optie, passat is daarentegen wel weer een klasse hoger. Beter afgewerkt met isolatie etc. maar dan zonder extra opties. Ik weet niet of ik je echt help
De stoelen in beide auto`s vind ik wel nog een dingentje.
Ik vond het standaard audio-systeem in de passat erg tegenvallen. Daarnaast het volledig kunnen aankleden van de Karoq is natuurlijk erg prettig.
@pitchdown Waarom niet de nieuwe octavia? Je hebt nu 2 verschillende soorten auto's een suv en een station.
Maar als een auto al op kenteken staat, maakt het toch niet uit of ie eind november of in december geleverd wordt of pas nieuwe jaar? Gaat toch om die achterlijke magische datum van kentekenregistratie ivm zogenaamde restwaarde flauwekul?gwystyl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:12:
[...]
Dat denk ik niet. Bij mijn auto lag hij los in de achterbak met montagemateriaal erbij. Er zitten ook allerlei stickers op de auto (beschermfolie). Een deel van het afleveren van de dealer bestaat juist uit het verwijderen van al die bescherm-meuk, monteren van trekhaak, poetsen van de auto, bepaalde dingen instellen in radio/navigatie en algemene systeeminstellingen die vanuit de fabriek zijn ingesteld voor transport weer uitschakelen.
Ik zou er dus niet van uit gaan dat ze dat in een paar dagen redden. Je kan het wel vast bij de dealer neergooien, omdat dat ding anders twee maanden bij hun op het terrein niks staat te doen.
Mijn auto was al half juli bij de dealer, maar mocht pas eind augustus afgeleverd worden omdat toen pas het contract van de vorige auto afliep. Die heeft dus ook 6 weken niks staan te doen op hun terrein, waren ze niet zo blij mee
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 30-09-2020 11:57 ]
Mijn boefje is liev!
Voor het geld van een Passat kan je ook een hele dikke Skoda Kodiaq rijden. Toch wel maatje groter dan een Karoq. En ook nog stuk lager in de bijtelling. 42K voor een Pasat blijft veel geld. Voor 38k rijd je een Kodiaq business line 1.5 dsg vink je nog wat leuke opties aanpitchdown schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:43:
[...]
Dat zijn wel de overwegingen inderdaad :-)
Ik vond het standaard audio-systeem in de passat erg tegenvallen. Daarnaast het volledig kunnen aankleden van de Karoq is natuurlijk erg prettig.
Wederom een heleboel twijfel merk ikpitchdown schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:43:
[...]
Dat zijn wel de overwegingen inderdaad :-)
Mijn boefje is liev!
Klopt. Het daadwerkelijke aanvragen van het kenteken duurt maar één of twee dagen (incl platen regelen), dus dat wordt pas net voor aflevering gedaan. Hij mag echter wel zonder kenteken op het terrein van de dealer staan, dus kan een LM rustig eisen dat het kenteken pas na 1 januari aangevraagd mag worden, terwijl de dealer de auto al geruime tijd heeft staan (en in die tijd hopelijk alle rijklaarwerkzaamheden heeft gedaan).JB schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:54:
[...]
Maar als een auto al op kenteken staat, maakt het toch niet uit of ie eind november of in december geleverd wordt of pas nieuwe jaar? Gaat toch om die achterlijke magische datum van kentekenregistratie ivm zogenaamde restwaarde flauwekul?
@pitchdown Kiezn tussen een Karoq of een Passat Variant, dan handsdown de variant wat mij betreft. Ik ben altijd een fan geweest van en hoge zit, maar rij nu een jaar of anderhalf een Passat variant en da's toch wel even een klasse anders dan een SUV uit de C klasse (heb jaren een Altea gereden en ook wel proefritten in Karoq en Ateca etc). je hebt gewoon veel meer auto voro het geld. Die flexstoelen zijn leuk voor de bagage maar die ruimte moet ergens vandaan komen en dat betekent dat je achterpassagiers krapper zitten.
Passat in die uitvoering is heel behoorlijk aangekleed, valt weinig meer bij te klikken qua opties.
@Nohead 4k verschil in bijteling scheelt je ca 30 a 40 euro netto per maand. het is ieders keuze, maar voor tientjeswerk zou ik dan wel een klass rijker willen rijden.
Passat in die uitvoering is heel behoorlijk aangekleed, valt weinig meer bij te klikken qua opties.
@Nohead 4k verschil in bijteling scheelt je ca 30 a 40 euro netto per maand. het is ieders keuze, maar voor tientjeswerk zou ik dan wel een klass rijker willen rijden.
Precies, ik mag hopen dat als ie binnen komt dat ze meteen het kenteken aanvragen zodat hij nog in november valt. Niet dat ze 'm eerst gaan klaarmaken en als laatste stap pas de platen regelen. Waarom zouden ze dat doen?JB schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:54:
[...]
Maar als een auto al op kenteken staat, maakt het toch niet uit of ie eind november of in december geleverd wordt of pas nieuwe jaar? Gaat toch om die achterlijke magische datum van kentekenregistratie ivm zogenaamde restwaarde flauwekul?
Ja daarom de dealer laten regelen dat ie voor die 15 november dat kenteken in orde maakt. Kan de auto daarna rustig voor het eind van het jaar afgeleverd worden, of denk ik te makkelijk?gwystyl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:01:
[...]
Klopt. Het daadwerkelijke aanvragen van het kenteken duurt maar één of twee dagen (incl platen regelen), dus dat wordt pas net voor aflevering gedaan. Hij mag echter wel zonder kenteken op het terrein van de dealer staan, dus kan een LM rustig eisen dat het kenteken pas na 1 januari aangevraagd mag worden, terwijl de dealer de auto al geruime tijd heeft staan (en in die tijd hopelijk alle rijklaarwerkzaamheden heeft gedaan).
Mijn boefje is liev!
In de lease is de kodiaq juist veel duurder dan de Passat en buiten budget enigszins aangekleed.Nohead schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:58:
[...]
Voor het geld van een Passat kan je ook een hele dikke Skoda Kodiaq rijden. Toch wel maatje groter dan een Karoq. En ook nog stuk lager in de bijtelling. 42K voor een Pasat blijft veel geld. Voor 38k rijd je een Kodiaq business line 1.5 dsg vink je nog wat leuke opties aan
Ik vind de octavia matige stoelen hebben en tevens nog steeds niet de 1.5 dsg.
Zijn de stoelen in de Karoq zoveel anders dan in de laatste Octavia (4)? Volgens mij is de laatste juist de versie waarbij je wel verlengbare zittingen hebt?pitchdown schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:05:
[...]
De octavia heeft volgens mij geen verlengbare zitting.J0YR1D3R schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:07:
[...]
Zijn de stoelen in de Karoq zoveel anders dan in de laatste Octavia (4)? Volgens mij is de laatste juist de versie waarbij je wel verlengbare zittingen hebt?
Dat kan volgens mij zodra de dealer het VIN heeft, dus ik verwacht dat dat wel mogelijk is zodra de auto op transport is vanaf de fabriek. Die dingen worden toch op bestelling aangepast met de bestelde opties, dus de uiteindelijke eigenaar zal vast wel bekend/gekoppeld zijn.JB schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:04:
[...]
Ja daarom de dealer laten regelen dat ie voor die 15 november dat kenteken in orde maakt. Kan de auto daarna rustig voor het eind van het jaar afgeleverd worden, of denk ik te makkelijk?
Ik kreeg van Toyota vast een mailtje met mijn VIN toen de auto op transport was, zodat ik de online zwik kon koppelen.
Ik gok dus dat het in de praktijk wel kan, maar of het ook echt gedaan wordt zal wel van de dealer en LM afhangen.
Ja dealer dus pushen. Zo herken ik het ook van mijn 14% auto. Moest ook voor het eind van het jaar geregeld worden en de dealer kon al voordat de auto bij hun was, een kenteken regelen. Dus als ze een leuk boekjaar willen, moet ie zijn best maar doen om die auto nog dit jaar te leverengwystyl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:11:
[...]
Dat kan volgens mij zodra de dealer het VIN heeft, dus ik verwacht dat dat wel mogelijk is zodra de auto op transport is vanaf de fabriek. Die dingen worden toch op bestelling aangepast met de bestelde opties, dus de uiteindelijke eigenaar zal vast wel bekend/gekoppeld zijn.
Ik kreeg van Toyota vast een mailtje met mijn VIN toen de auto op transport was, zodat ik de online zwik kon koppelen.
Ik gok dus dat het in de praktijk wel kan, maar of het ook echt gedaan wordt zal wel van de dealer en LM afhangen.
Mijn boefje is liev!
Ik had even snel gekeken op leaseplan voor beide auto's en de pasat variant komt duurder uit in de lease.pitchdown schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:05:
[...]
In de lease is de kodiaq juist veel duurder dan de Passat en buiten budget enigszins aangekleed.
Octavia reed ik met de sportstoelen, en die zaten wel heerlijk.
Zeker een persoonlijke overweging. Als het niet uit zou maken zou ik ook voor de Pasat kiezenThe Eagle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:01:
Ik heb even gekeken.Nohead schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:43:
[...]
Ik had even snel gekeken op leaseplan voor beide auto's en de pasat variant komt duurder uit in de lease.
Octavia reed ik met de sportstoelen, en die zaten wel heerlijk.
Er zit een groot verschil bij de Kodiaq wanneer je deze configureert bij leaseplan of bij directlease. Directlease is een heel stuk duurder. Raar maar waar.
Wat wel blijft is dat de kodiaq business edition plus meer pakketten/opties nodig heeft om deze hetzelfde uit te rusten als de Passat Variant Business-R. Hierna kom je alsnog duurder uit met de kodiaq.
Is ook zo, maar heb je het allemaal nodig? Ik denk dat je eerst maar eens moet bepalen of je een station of SUV wil rijden. Maakt het allemaal een stuk makkelijker met kiezenpitchdown schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:56:
[...]
Ik heb even gekeken.
Er zit een groot verschil bij de Kodiaq wanneer je deze configureert bij leaseplan of bij directlease. Directlease is een heel stuk duurder. Raar maar waar.
Wat wel blijft is dat de kodiaq business edition plus meer pakketten/opties nodig heeft om deze hetzelfde uit te rusten als de Passat Variant Business-R. Hierna kom je alsnog duurder uit met de kodiaq.
Maar weer goedkoper dan Alphabet. Die is ruim € 100 duurder dan directlease.pitchdown schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:56:
[...]
Ik heb even gekeken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De Skoda Enyaq is inmiddels configureerbaar bij directlease.
Ik kan een IV 60 naar wens aankleden.
Keuze zal daarom vallen tussen de Karoq Business Edition Plus en Enyaq IV 60.
Het is eventueel nog even "wennen" voor de keuze om electrisch te gaan rijden.
WLTP actieradius is 390 km. Wat zal daar in de praktijk van overblijven.
Nou fijn, we horen wel wat het is geworden. Je bent volgens mij al 2 jaar berichten aan het droppen waarbij telkens andere auto's kanshebbers zouden kunnen zijn. Rijd je nog steeds die Golf?pitchdown schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:37:
pitchdown in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Maak een keuze!

Mijn boefje is liev!
In de winter 200km en in de zomer 300km gok ik zo. Maar ev-database is vrij goed in het inschatten. Dit is dan bij een ‘nette rij stijl’. Je kan hem ook sneller leeg krijgen als je wil, gok ikpitchdown schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:37:
Als indicatie; met 100 in de zomer 300. Bij +/- 10 graden 275 en bij 0 rond de 250. Blijft afhankelijk van rijstijl, snelheid, weer/wind en hoe warm je het binnen wil hebben. In ieder geval stoelverwarming nemen mocht dat een optie zijn en niet standaard. Ook de DC upgrade zal voor velen een must have zijn.pitchdown schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:37:
Btw; bovenstaande is van 100 naar 0%. Doorgaans pak je maar 80% ervan. (Weg met 90 en aankomen met 10.) Incidenteel kun je prima van 100 naar 5 oid. Maar dit moet je niet dagelijks willen doen eigenlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 03-10-2020 15:37 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat is alleen bij Tesla toch? Die schijnen aan de bovenkant geen buffer te hebben, volgens mij andere merken wel.Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Als indicatie; met 100 in de zomer 300. Bij +/- 10 graden 275 en bij 0 rond de 250. Blijft afhankelijk van rijstijl, snelheid, weer/wind en hoe warm je het binnen wil hebben. In ieder geval stoelverwarming nemen mocht dat een optie zijn en niet standaard. Ook de DC upgrade zal voor velen een must have zijn.
Btw; bovenstaande is van 100 naar 0%. Doorgaans pak je maar 80% ervan. (Weg met 90 en aankomen met 10.) Incidenteel kun je prima van 100 naar 5 oid. Maar dit moet je niet dagelijks willen doen eigenlijk.
Zoveel extra kWh’s heeft de Skoda ook niet. Ook Volvo/Polestar geeft aan niet te vaak boven 90 te komen. Al hebben die volgens mij nog wat minder extra capaciteit. Die zitten meer op de minimale extra capaciteit zoals Tesla tegenwoordig.BlakHawk schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Dat is alleen bij Tesla toch? Die schijnen aan de bovenkant geen buffer te hebben, volgens mij andere merken wel.
Bij voorkeur wil je laden tot max 90% van de bruto capactiteit. Een e-tron zou je dus prima elke dag kunnen laden tot 100%. Al zal ook daar 90 of 95% net iets beter zijn. Maar die auto zit een stuk veiliger qua bruto/netto verhouding.
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 03-10-2020 19:09 ]
2 jaar geleden ook. Here we are now. Van links naar rechts. Van boven naar beneden. Zou lekker een nieuwe golf variant bestellen.pitchdown schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:07:
De golf gaat er binnenkort uit!

Zou maar opschieten!
‘Leaseauto in huidige vorm gaat eruit’
https://www.ad.nl/auto/le...vorm-gaat-eruit~ae7a3ad5/
Mijn boefje is liev!
De Golf Variant staat op de tocht.JB schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:53:
Zou maar opschieten!

Iedereen in de IT zit krijgt toch een auto ookal zit je op kantoor ?JB schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:53:
Zou maar opschieten!
Zelfs als je nergens heen moet krijg je al iets
In de IT zal het wel loslopen idd, wordt beetje als standaard arbeidsvoorwaarde beschouwd en anders krijg je geen mensen. Maar bij andere functies kan ik het me wel voorstellen.
En zeker bij kleinere bedrijven, dan zijn wat ze al zeggen poolautos goedkoper. Mobiele flexplek. Ik voorspel daar dan ook zoiets als met flexplekken gebeurt: "ga weg, dit is MIJN poolauto"
En zeker bij kleinere bedrijven, dan zijn wat ze al zeggen poolautos goedkoper. Mobiele flexplek. Ik voorspel daar dan ook zoiets als met flexplekken gebeurt: "ga weg, dit is MIJN poolauto"
Het zal me niets verbazen als het ook in de IT minder gaat worden. Als je grotendeels thuis werkt, is een lease auto met bijtelling opeens wel een iets hogere last. Zeker als je werkgever een budget ertegen overstelt als je geen lease auto neemt. Als je 5 dagen per week naar klanten moet is een lease vaak wel fijn (nergens omkijken naar, veel km's dus meer slijtage, etc) maar als je thuis werkt en je krijgt 750 euro mobiliteitsbudget (wat voor werkgever voordeliger is dan de lease auto te moeten betalen) kan dat best weleens heel interessant zijn om wel prive te rijden. Maar goed, dan heeft dit topic natuurlijk geen waarde meerThe Eagle schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:31:
In de IT zal het wel loslopen idd, wordt beetje als standaard arbeidsvoorwaarde beschouwd en anders krijg je geen mensen. Maar bij andere functies kan ik het me wel voorstellen.
Poolauto's hoor ik al veel vaker, juist bij kleinere IT bedrijven waar de mensen eigenlijk altijd op kantoor zitten (zaten...). De enkele keer dat ze een programmeur naar de klant sturen pakte hij de poolauto maar.
Exact expert nodig?
Ik denk zoals @Crazy D al zegt het echt niet zo vanzelfsprekend meer is zoals jij denkt. Ik weet niet wat je leeftijd is, maar in mijn bedrijf merk ik dat de leaseauto voor de nu startende generatie echt een gevalletje I don't care is. Mobiliteit op de juiste manier (trein/fiets/(deel)auto) en groen zijn veel belangrijker. Standaard iedereen een eigen leaseauto is ouderwets en gaat ook bij ons bedrijf de deur uit. Ook mij thuis overigens. Ik heb veel liever zelf keuze, met name omdat veel leaseregelingen niet meegegaan zijn met de al maar stijgende kosten van auto's en veel minder keuze hebben dan zeg 15 jaar geleden omdat het echt een grote kostenpost is zowel in euro's als in uitstoot voor een werkgever.The Eagle schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:31:
In welk opzicht kan dat interessant worden? Bijtelling vs een eigen auto? Je hebt altijd nog een auto te kopen. Enige wat je hier door krijgt is dat mensen zich aan de private lease gaan wagen. Verder zie ik een poolauto ook als onhandig, want waar staat dat ding als je 'm nodig hebt? Niet iedereen woont op loopafstand van de zaak.Crazy D schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:19:
[...]
Het zal me niets verbazen als het ook in de IT minder gaat worden. Als je grotendeels thuis werkt, is een lease auto met bijtelling opeens wel een iets hogere last. Zeker als je werkgever een budget ertegen overstelt als je geen lease auto neemt. Als je 5 dagen per week naar klanten moet is een lease vaak wel fijn (nergens omkijken naar, veel km's dus meer slijtage, etc) maar als je thuis werkt en je krijgt 750 euro mobiliteitsbudget (wat voor werkgever voordeliger is dan de lease auto te moeten betalen) kan dat best weleens heel interessant zijn om wel prive te rijden. Maar goed, dan heeft dit topic natuurlijk geen waarde meer![]()
Poolauto's hoor ik al veel vaker, juist bij kleinere IT bedrijven waar de mensen eigenlijk altijd op kantoor zitten (zaten...). De enkele keer dat ze een programmeur naar de klant sturen pakte hij de poolauto maar.
Mijn boefje is liev!
Uiteindelijk gaat het altijd om de afweging tussen geld en gemak toch? Voor mij valt het altijd uit in het voordeel van een leaseauto, want gemak en ik kan voor de bijtelling niet privé eenzelfde klasse auto rijden. Voor anderen is dat ongetwijfeld anders.
Maar die discussie is meer iets voor hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4.
Maar die discussie is meer iets voor hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4.
Als elk IT bedrijf leaseauto's gaat afschaffen is de uitdaging met nieuwe mensen werven geen issue. En reken maar dat in elke onderneming de disussie wel gaande is wat men met mobiliteit in het algemeen gaat doen.The Eagle schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:31:
In de IT zal het wel loslopen idd, wordt beetje als standaard arbeidsvoorwaarde beschouwd en anders krijg je geen mensen.
Daarnaast is een leaseauto 9 v/d 10 keer functioneel is toegekend. "Voor de uitoefening van de functie krijg medewerker een leaseauto....". Als voor de uitoefening van de functie een leaseauto niet meer noodzakelijk is, kan een werkgever relatief eenvoudig (niet zondermeer!) de toekenning van een leaseauto intrekken. Echt een arbeidsvoorwaardelijke toekenning is redelijk zeldzaam.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
BigSmurf schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:30:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dat is het mooie aan concurrentie. Niet alle IT bedrijven kunnen dit tegelijk afschaffen, tenzij ze verenigd zijn in een werkgeversorganisatie. Dit is hetzelfde als zeggen dat IT werkgevers collectief besluiten om alle IT salarissen met 1000 euro te verlagen. Dan hebben ze ook geen probleem om mensen te werven.Question Mark schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Als elk IT bedrijf leaseauto's gaat afschaffen is de uitdaging met nieuwe mensen werven geen issue. En reken maar dat in elke onderneming de disussie wel gaande is wat men met mobiliteit in het algemeen gaat doen.
Daarnaast is een leaseauto 9 v/d 10 keer functioneel is toegekend. "Voor de uitoefening van de functie krijg medewerker een leaseauto....". Als voor de uitoefening van de functie een leaseauto niet meer noodzakelijk is, kan een werkgever relatief eenvoudig (niet zondermeer!) de toekenning van een leaseauto intrekken. Echt een arbeidsvoorwaardelijke toekenning is redelijk zeldzaam.
Anyways ik mag volgend jaar ook weer kiezen en twijfel nu nog tussen de Enyaq en de Mach-E. Ik denk dat ze beide goede value for money bieden. Misschien is deze vraag beter te stellen in het Enyaq topic, waar ik ook zie dat mensen hun Mach-E annuleren voor een Enyaq. Zelf vind ik de Mach-E mooier, maar twijfel wel aan de kwaliteit van het Amerikaanse product.
Verdere opties zijn afhankelijk wat ze gaan kosten, de Audi Q4 en de BMW i4. Zijn er nog auto's die ik ben vergeten te shortlisten. Wat al is afgevallen:
Polestar 2 - Te duur voor een C-segment sedan
Tesla Model 3 - Magere kwaliteit, en rijden al te veel van rond
XC40 - Te duur voor een C-segment SUV
Te besteden budget is zo'n 60k cataloguswaarde voor EV.
VW Id.3 en Id.4?Z___Z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:28:
[...]
Dat is het mooie aan concurrentie. Niet alle IT bedrijven kunnen dit tegelijk afschaffen, tenzij ze verenigd zijn in een werkgeversorganisatie. Dit is hetzelfde als zeggen dat IT werkgevers collectief besluiten om alle IT salarissen met 1000 euro te verlagen. Dan hebben ze ook geen probleem om mensen te werven.
Anyways ik mag volgend jaar ook weer kiezen en twijfel nu nog tussen de Enyaq en de Mach-E. Ik denk dat ze beide goede value for money bieden. Misschien is deze vraag beter te stellen in het Enyaq topic, waar ik ook zie dat mensen hun Mach-E annuleren voor een Enyaq. Zelf vind ik de Mach-E mooier, maar twijfel wel aan de kwaliteit van het Amerikaanse product.
Verdere opties zijn afhankelijk wat ze gaan kosten, de Audi Q4 en de BMW i4. Zijn er nog auto's die ik ben vergeten te shortlisten. Wat al is afgevallen:
Polestar 2 - Te duur voor een C-segment sedan
Tesla Model 3 - Magere kwaliteit, en rijden al te veel van rond
XC40 - Te duur voor een C-segment SUV
Te besteden budget is zo'n 60k cataloguswaarde voor EV.
@Z___Z ik denk dat je met de Enyaq de meeste value for money krijgt. Een ruimte auto met een goede actieradius (obv iV 80) en kan je werkelijk alle opties aanvinken en blijf je nog binnen je budget. Mijn inziens ziet die Enyaq er ook best goed uit, zeker op die 20 of 21" velgen. Ik zou het wel weten iig!
ID.3 is te klein, de ID.4 vind ik minder mooi van binnen dan de Enyaq, wel mooier van buiten. Nadeel van de Enyaq is dat het eruit ziet als een ICE. Ze hebben te weinig gebruik gemaakt van de design vrijheden die een EV biedt.
Ik denk dat de Mach-E ruimer is en een SR met TP+ is goedkoper dan een Enyaq met alle opties. Nadeel van de Mach-E vind ik dat je geen echt leder kan kiezen en geen stoffen bekleding. Je zit vast aan het stuk plastic als stoelbekleding. Misschien zijn er derde partijen die net als PON de fabrieksbekleding kunnen vervangen voor leer?renzo4000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:35:
@Z___Z ik denk dat je met de Enyaq de meeste value for money krijgt. Een ruimte auto met een goede actieradius (obv iV 80) en kan je werkelijk alle opties aanvinken en blijf je nog binnen je budget. Mijn inziens ziet die Enyaq er ook best goed uit, zeker op die 20 of 21" velgen. Ik zou het wel weten iig!
Verder heb ik als minpunt bij de Enyaq staan dat het een Skoda is, maar misschien is dit een onterecht vooroordeel
Topontwikkeling uiteraard. De enige manier om drastisch echt het aantal auto’s te verminderen is door toekomst nog even onder de loep te nemen.JB schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:53:
Zou maar opschieten!
De overheid zou sowieso natuurlijk autobezit in de toekomst terug gaan dringen, maar dit is natuurlijk een hele fijne bijkomstigheid van de hele Corona situatie die toch voor velen blijkbaar moeilijk is.
Nu hoeft de overheid niet de boeman te gaan spelen door het systematisch te duur te gaan maken.
Met de leasewagens had je overheid juist een instrument om milieuvriendelijke auto's op de markt te brengen. Nadeel ervan was dat na de leasetijd de auto's vogelvrij zijn en ook vaak naar het buitenland gaan. Je kunt best korting geven op wegenbelasting (gratis in het geval van elektrisch), koppel er dan de voorwaarde aan vast dat de auto de bijv. eerste 10 jaar in Nederland moet rijden en je het anders met terugwerkende kracht toch moet betalen. Op dit moment is er totaal geen stimulans om een zuinige auto te rijden voor een leaserijder want alles valt in 22procent.fisherman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:47:
[...]
Topontwikkeling uiteraard. De enige manier om drastisch echt het aantal auto’s te verminderen is door toekomst nog even onder de loep te nemen.
De overheid zou sowieso natuurlijk autobezit in de toekomst terug gaan dringen, maar dit is natuurlijk een hele fijne bijkomstigheid van de hele Corona situatie die toch voor velen blijkbaar moeilijk is.
Nu hoeft de overheid niet de boeman te gaan spelen door het systematisch te duur te gaan maken.
Maargoed, we gaan weer enorm offtopic (inclusief ik) dit hoort natuurlijk in het leaseregeling topic en niet in de keuze.
Ik denk dat de Enyaq meer ruimte biedt (ondanks dat hij een paar centimeter korter is). Sowieso heeft een veel grotere kofferbak inhoud en Skoda staat toch wel bekend om zijn (binnen)ruimte. Qua prijs gaat de Enyaq sws winnen, rond de 55k en kan je meer opties toevoegen dan een Tesla. De Mach E is qua prijs een pak duurder.Z___Z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Ik denk dat de Mach-E ruimer is en een SR met TP+ is goedkoper dan een Enyaq met alle opties. Nadeel van de Mach-E vind ik dat je geen echt leder kan kiezen en geen stoffen bekleding. Je zit vast aan het stuk plastic als stoelbekleding. Misschien zijn er derde partijen die net als PON de fabrieksbekleding kunnen vervangen voor leer?
Verder heb ik als minpunt bij de Enyaq staan dat het een Skoda is, maar misschien is dit een onterecht vooroordeel
/f/image/NFhWvkDnTRDYN0uyCww8WQX5.png?f=fotoalbum_large)
vs
Persoonlijk vind ik een Skoda iets meer vertrouwen geven tov een (Amerikaanse?) mustang
[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 05-10-2020 13:35 ]
Het is de Mazda 3 sedan geworden. Luxury edition in het zwart met de SkyActive-X Automaat.s3n schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Ik heb nu een pre-facelift O3, maar hierdoor ga ik waarschijnlijk ipv de nieuwe Octavia juist voor een andere. Ik heb een betaalbare 1.0 DSG en zie de handbak 1.5 niet als alternatief. Maar wat dan?
De Mazda 3 overweeg ik nu. Wel wat kleiner, maar ik hoef ook geen 2 kinderwagens meer te vervoeren.
Of een lelijke e-niro als ik alleen op het geld ga letten
Staat blijkbaar op voorraad bij de dealer die leaseplan heeft gekozen. Maar mijn Octavia mag nog tot 4 januari. Nog 3 maanden aftellen dus. En deze maand mogen wij iig nog niet naar kantoor of klanten, dus heel erg is het niet.
offtopic:
Zouden leaseboeren nu enorm binnenlopen door al die zakelijke kilometers die niet worden gemaakt ivm thuiswerk? Vaak mag je de km/jaar maar eenmalig aanpassen tijdens het contract, enof alleen omhoog.
Zouden leaseboeren nu enorm binnenlopen door al die zakelijke kilometers die niet worden gemaakt ivm thuiswerk? Vaak mag je de km/jaar maar eenmalig aanpassen tijdens het contract, enof alleen omhoog.
[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2020 19:56 ]
Wellicht maar aan de andere kant worden contracten verlengd ipv nieuwe auto’s besteld verwacht ik?Gluten Parody schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:28:
offtopic:
Mijn boefje is liev!
Gluten Parody schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:28:
offtopic:
offtopic:
Nogal offtopic in dit topic inderdaad, daarvoor kan je beter hier terecht: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4. Ik zal je post daar alvast quoten :-)
Nogal offtopic in dit topic inderdaad, daarvoor kan je beter hier terecht: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4. Ik zal je post daar alvast quoten :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 06-10-2020 06:49 ]
Denk dat ik dan toch voor de Golf ga ipv Leon. Dit was mijn aanvankelijke keuze maar viel telkens buiten budget. Deze kan ik nu helemaal vol gooien met opties.
Jammer dat de knoppen uit de Golf 7 geen optie zijn

Kun je dan niet beter een golf7 uit voorraad nemen als die er nog zijn?Gluten Parody schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:04:
Jammer dat de knoppen uit de Golf 7 geen optie zijn
Edit, ja die zijn er bijv.:
https://www.volkswagen.nl...ess---1500--inruilpremie-
[ Voor 33% gewijzigd door jongetje op 06-10-2020 17:36 ]
Nice, zelfs inclusief spiegels!Gluten Parody schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:00:
Of deze, met Dynaudio speakers![]()
https://www.volkswagen.nl...io--camera--spiegels-inkl
De passat is nu bloedsnel geworden

190pk is 5.6s naar de 100

190pk is 5.6s naar de 100
Life is too short to drive boring cars
Ik weet niet of je gelukkig wordt van een 1.0 in formaat Golf. En het Life uitrustingsniveau is ook niet echt top. Daar mag je veel gaan aanvinken.Kanter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:38:
[...]
Denk dat ik dan toch voor de Golf ga ipv Leon. Dit was mijn aanvankelijke keuze maar viel telkens buiten budget. Deze kan ik nu helemaal vol gooien met opties.
(En stiekem ziet de Leon er ook een stuk beter uit dan z'n broertje)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Voor een relatief lage prijs een fijne auto met DSG. Een golf is gewoon altijd goed
Plot twist: Mijn Id.3 is toch goedgekeurd en hoef niets te tekenen.
Wordt dus toch de id.3.plus (wit).
We gaan het meemaken.
Wordt dus toch de id.3.plus (wit).
We gaan het meemaken.
De 1.0 3-cilinder die nu al een jaar of 5(?) in de VAG modellen zit is echt prima. Vlot genoeg om soepel mee te gaan in het verkeerJeroenneman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Ik weet niet of je gelukkig wordt van een 1.0 in formaat Golf. En het Life uitrustingsniveau is ook niet echt top. Daar mag je veel gaan aanvinken.
Dit was de Life Business. Dus met de discover pro infotainment. Wel de 17inch velgen kiezen. Zag er best prima uit moet ik zeggen. Zeker geen crisis auto.Jeroenneman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Ik weet niet of je gelukkig wordt van een 1.0 in formaat Golf. En het Life uitrustingsniveau is ook niet echt top. Daar mag je veel gaan aanvinken.
Aangevinke opties HK geluidssysteem, keyless, camera, matrix leds. Mooie samenstelling.
1.0 is prima te doen voor Nederland.
Was voor mij zeker een serieuze opties. Maar ja 175 p/m besparen door EV te rijden helpt wel flink.
[ Voor 7% gewijzigd door Kanter op 08-10-2020 07:50 ]
Zo, lease besteld.
BMW 330e is afgevallen en de V60 is de winnaar geworden. Leuke opvolger voor de Megane eco-diesel
MOTOR
T6 Recharge eAWD
KLEUR / INTERIEUR
Comfortzetels, Blond textiel/t-tec City Weave, Blond/Charcoal interieur
Metaalkleur Pine Grey
INSCRIPTION EXPRESSSION
Geartronic 8-traps automaat
Smartphone integratie (Apple CarPlay + Android Auto)
Inscription radiatorrooster Glossy Black met chroom omlijsting en met verchroomde verticale lamellen
High Performance audiosysteem 330W met 10 luidsprekers
Geventileerde subwoofer
Elektrisch bediende kofferklep
Keyless entry
LED koplampen met active high beam
DAB+
Clean Zone: interieurluchtkwaliteitssysteem met actieve koolstoffilter
Nylon veiligheidsnet tussen achterbank en bagageruimte
Iron Ore aluminiuminleg in dashboard
Voorzetels met elektrisch bediende hoogteregeling
Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achteraan
Elektrisch bediende en in 2 richtingen verstelbare lendensteun vooraan
Buiten- en binnenspiegels met automatische dimfunctie
Dynamic chassis
Stuurwiel met leder bekleed, Silk Metal inleg en Charcoal bedieningsknoppen
Twee geïntegreerde uitlaten
Aluminium instaplijsten met Recharge-logo
Verchroomde zijruitomlijsting
Geïntegreerde aluminium dakrails
Sensus navigatiesysteem incl. real-time verkeersinfo via RTTI + gratis kaartupdates
Road Sign Information
Lane Keeping Aid
Standverwarming & preconditioning
OPTIES
Business Pack
Verwarmbare voorzetels
Verwarmde ruitenwissersproeiers vooraan
Park Assist parkeerhulp vooraan
Park Assist Camera achteraan
Verwarmbaar stuurwiel
Donkergetinte achterruiten
Lichtmetalen velgen 19' met 5 V-spaken Tinted Silver/Diamond Cut
Zonder motoraanduiding
Zonnebrilhouder
BMW 330e is afgevallen en de V60 is de winnaar geworden. Leuke opvolger voor de Megane eco-diesel
MOTOR
T6 Recharge eAWD
KLEUR / INTERIEUR
Metaalkleur Pine Grey
INSCRIPTION EXPRESSSION
Inscription radiatorrooster Glossy Black met chroom omlijsting en met verchroomde verticale lamellen
Geventileerde subwoofer
Keyless entry
DAB+
Dynamic chassis
Sensus navigatiesysteem incl. real-time verkeersinfo via RTTI + gratis kaartupdates
Road Sign Information
Lane Keeping Aid
OPTIES
Business Pack
Verwarmbare voorzetels
Verwarmbaar stuurwiel
Zonder motoraanduiding
Zonnebrilhouder
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 42% gewijzigd door Pana op 08-10-2020 17:34 ]
Dikke bak en lang leven België! Blij dat ik met accessoires heb kunnen werken. Enige concessie was het blok, want dergelijke config schiet in NL over de 60K heen. Nu fiscaal onder de 50K kunnen blijven met 7K aan accessoiresPana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:
Zo, lease besteld.
BMW 330e is afgevallen en de V60 is de winnaar geworden. Leuke opvolger voor de Megane eco-diesel![]()
MOTOR
T6 Recharge eAWD
KLEUR / INTERIEUR
Metaalkleur Pine Grey
INSCRIPTION EXPRESSSION
Geventileerde subwoofer
Keyless entry
DAB+
Dynamic chassis
Road Sign Information
Lane Keeping Aid
OPTIES
Business Pack
Verwarmbare voorzetels
Verwarmbaar stuurwiel
Zonder motoraanduiding
Zonnebrilhouder
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
@Pana dikke wagen. Van harte! Als ik nu voor de keuze stond zou het ook zomaar eens de V60 T6/T8 kunnen worden. Binnenkant niet helemaal mijn ding maar model en aandrijflijn gewoon top.
Mooie bak!Pana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:
Zo, lease besteld.
BMW 330e is afgevallen en de V60 is de winnaar geworden. Leuke opvolger voor de Megane eco-diesel![]()
MOTOR
T6 Recharge eAWD
KLEUR / INTERIEUR
Metaalkleur Pine Grey
INSCRIPTION EXPRESSSION
Geventileerde subwoofer
Keyless entry
DAB+
Dynamic chassis
Road Sign Information
Lane Keeping Aid
OPTIES
Business Pack
Verwarmbare voorzetels
Verwarmbaar stuurwiel
Zonder motoraanduiding
Zonnebrilhouder
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De interieurkleuren vind ik juist weer heel gaaf, lak had ik zelf anders gekozen.
Deze generatie Volvo's blijven toch erg mooi
Ik vind de huidige Volvo V60 ook erg mooi. Jammer genoeg heeft mijn vrouw een soort van afkeer van Volvo en heeft mijn werkgever een heel beperkte keuze aan modellen die gekozen kunnen wordenSmobbo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
Deze generatie Volvo's blijven toch erg mooi!
De lak is tans verrassend knap in de zon. Zoals de naam het al zegt geeft het een combi van grijs/goud/groen afhankelijk van de hoek waarin je kijkt.Smobbo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
Mooie bak!
De interieurkleuren vind ik juist weer heel gaaf, lak had ik zelf anders gekozen.
Deze generatie Volvo's blijven toch erg mooi!
Anders was het demin-blauw geworden.
Binnenin wou ik toch wel het zweedse sofa gevoel, en leder was me te duur (@JB alle opties boven de trim komen helaas uit eigen portefeuille).
[ Voor 91% gewijzigd door Pana op 10-10-2020 11:22 ]
Na lang zoeken en discussiëren toch een keuze gemaakt.
Eerst voor een Mercedes B-250e gekeken, en bijna besteld, maar een onverwachte verhoging van de leaseprijs gooide roeten het eten.
Nu voor ruimte gegaan.
Een Skoda SuperB Hatchback 😁
Ook de PHEV, is toch het meest interessant doordat we voor het budget met brandstofvoorschot werken.
Dus inclusief laadpaal
https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=S5UKAJ
ŠKODA ‘SUPERB Business Edition Plus’
Met als extra’s
- business upgrade
- functie pakket
- ruitenwisser achter
Kleur ‘Lava Blue’
(Plaatje van internet voor de kleur)
:strip_exif()/f/image/Fuj8zjZnKlEx3rosz2oY6azi.jpg?f=fotoalbum_large)
Duurt alleen nog even voor aflevering.
Wordt wel heel wat anders als de V40
Maar Volvo heeft ook geen echte opvolger meer voor mij helaas, en met 3 kinderen is de ruimte prettig
Eerst voor een Mercedes B-250e gekeken, en bijna besteld, maar een onverwachte verhoging van de leaseprijs gooide roeten het eten.
Nu voor ruimte gegaan.
Een Skoda SuperB Hatchback 😁
Ook de PHEV, is toch het meest interessant doordat we voor het budget met brandstofvoorschot werken.
Dus inclusief laadpaal
https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=S5UKAJ
ŠKODA ‘SUPERB Business Edition Plus’
Met als extra’s
- business upgrade
- functie pakket
- ruitenwisser achter
Kleur ‘Lava Blue’
(Plaatje van internet voor de kleur)
:strip_exif()/f/image/Fuj8zjZnKlEx3rosz2oY6azi.jpg?f=fotoalbum_large)
Duurt alleen nog even voor aflevering.
Wordt wel heel wat anders als de V40
Maar Volvo heeft ook geen echte opvolger meer voor mij helaas, en met 3 kinderen is de ruimte prettig
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.