Daar ga je geen spijt van krijgen !Pana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:
Zo, lease besteld.
BMW 330e is afgevallen en de V60 is de winnaar geworden. Leuke opvolger voor de Megane eco-diesel![]()
MOTOR
T6 Recharge eAWD
KLEUR / INTERIEUR
Comfortzetels, Blond textiel/t-tec City Weave, Blond/Charcoal interieur
Metaalkleur Pine Grey
INSCRIPTION EXPRESSSION
Geartronic 8-traps automaat
Smartphone integratie (Apple CarPlay + Android Auto)
Inscription radiatorrooster Glossy Black met chroom omlijsting en met verchroomde verticale lamellen
High Performance audiosysteem 330W met 10 luidsprekers
Geventileerde subwoofer
Elektrisch bediende kofferklep
Keyless entry
LED koplampen met active high beam
DAB+
Clean Zone: interieurluchtkwaliteitssysteem met actieve koolstoffilter
Nylon veiligheidsnet tussen achterbank en bagageruimte
Iron Ore aluminiuminleg in dashboard
Voorzetels met elektrisch bediende hoogteregeling
Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achteraan
Elektrisch bediende en in 2 richtingen verstelbare lendensteun vooraan
Buiten- en binnenspiegels met automatische dimfunctie
Dynamic chassis
Stuurwiel met leder bekleed, Silk Metal inleg en Charcoal bedieningsknoppen
Twee geïntegreerde uitlaten
Aluminium instaplijsten met Recharge-logo
Verchroomde zijruitomlijsting
Geïntegreerde aluminium dakrails
Sensus navigatiesysteem incl. real-time verkeersinfo via RTTI + gratis kaartupdates
Road Sign Information
Lane Keeping Aid
Standverwarming & preconditioning
OPTIES
Business Pack
Verwarmbare voorzetels
Verwarmde ruitenwissersproeiers vooraan
Park Assist parkeerhulp vooraan
Park Assist Camera achteraan
Verwarmbaar stuurwiel
Donkergetinte achterruiten
Lichtmetalen velgen 19' met 5 V-spaken Tinted Silver/Diamond Cut
Zonder motoraanduiding
Zonnebrilhouder
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mijn Golf 8 Style 1.5 eTSI is gisterochtend afgeleverd. Heel erg blij mee, super fijne auto. Gisteravond is er echter iemand achterop geklapt. Beetje jammer.. Ik stond zelf stil op de oprit bij mijn beste vriend. Zijn vriendin zet de Land Cruiser achter mij aan en vergeet de koppeling in te trappen tijdens het starten...
Auw! das al helemaal lullig!djmelvee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:34:
Mijn Golf 8 Style 1.5 eTSI is gisterochtend afgeleverd. Heel erg blij mee, super fijne auto. Gisteravond is er echter iemand achterop geklapt. Beetje jammer.. Ik stond zelf stil op de oprit bij mijn beste vriend. Zijn vriendin zet de Land Cruiser achter mij aan en vergeet de koppeling in te trappen tijdens het starten...
Hoop dat bij jou de schade mee valt?
Hier toen der tijd bij mijn leaseauto. 1ste dag, we stonden stil bij het verkeerslicht.
Mevrouw zat op der telefoon te spelen en was vergeten dat ze automaat reed. hoppa achterin.
Mooie vierkante afdruk van de kentekenplaat in mijn bumper.
Zo dat is wel heel zuur als je hem zo kort hebt... sterkte met de afhandeling.djmelvee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:34:
Heb je wel nog wat foto's van toen hij nog "heel" was?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Kak, dat is echt zuurdjmelvee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:34:
Mooie bak zegPana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:
Zo, lease besteld.
BMW 330e is afgevallen en de V60 is de winnaar geworden. Leuke opvolger voor de Megane eco-diesel![]()
MOTOR
T6 Recharge eAWD
KLEUR / INTERIEUR
Metaalkleur Pine Grey
INSCRIPTION EXPRESSSION
Inscription radiatorrooster Glossy Black met chroom omlijsting en met verchroomde verticale lamellen
Geventileerde subwoofer
Keyless entry
DAB+
Dynamic chassis
Sensus navigatiesysteem incl. real-time verkeersinfo via RTTI + gratis kaartupdates
Road Sign Information
Lane Keeping Aid
OPTIES
Business Pack
Verwarmbare voorzetels
Verwarmbaar stuurwiel
Zonder motoraanduiding
Zonnebrilhouder
Mooie velgen! Lijken een beetje op de genen die ik onder mijn oude V60 had zitten:
:strip_exif()/f/image/q46xkZJGSM6bZsAYRst21oy0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog steeds weleens heimwee naar de stoelen in die V60
Veel plezier ermee!
Echt mooie stoelen zeg!Pana schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:22:
[...]
De lak is tans verrassend knap in de zon. Zoals de naam het al zegt geeft het een combi van grijs/goud/groen afhankelijk van de hoek waarin je kijkt.
Anders was het demin-blauw geworden.
Binnenin wou ik toch wel het zweedse sofa gevoel, en leder was me te duur (@JB alle opties boven de trim komen helaas uit eigen portefeuille).
Nice, de plugin!Rob-T6 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:46:
Na lang zoeken en discussiëren toch een keuze gemaakt.
Eerst voor een Mercedes B-250e gekeken, en bijna besteld, maar een onverwachte verhoging van de leaseprijs gooide roeten het eten.
Nu voor ruimte gegaan.
Een Skoda SuperB Hatchback 😁
Ook de PHEV, is toch het meest interessant doordat we voor het budget met brandstofvoorschot werken.
Dus inclusief laadpaal
https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=S5UKAJ
ŠKODA ‘SUPERB Business Edition Plus’
Met als extra’s
- business upgrade
- functie pakket
- ruitenwisser achter
Kleur ‘Lava Blue’
(Plaatje van internet voor de kleur)
[Afbeelding]
Duurt alleen nog even voor aflevering.
Wordt wel heel wat anders als de V40![]()
Maar Volvo heeft ook geen echte opvolger meer voor mij helaas, en met 3 kinderen is de ruimte prettig
13kWh lees ik terug, mooi!
2021, het jaar van de plugins?
Dat is wel zuur.djmelvee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:34:
Maar gelukkig is het maar een klein tikje. Ik dacht bij ‘achterop geklapt’ aan een serieus ongeluk.
Dit wordt bumper uitdeuken en spuiten, of ook nog iets met de achterklep? (Land cruiser is vrij hoog...)
Nope, nog niet..DennusB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
Zo dat is wel heel zuur als je hem zo kort hebt... sterkte met de afhandeling.
Heb je wel nog wat foto's van toen hij nog "heel" was?
Denk dat 'ie wel fors wordt. Bullbar in de achterkant. Achterbumper, sierlijst en kofferbak beschadigd..demonic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Auw! das al helemaal lullig!
Hoop dat bij jou de schade mee valt?
Hij zat zelf naast mij en beide hebben we een stijve nek vandaag. Gaf toch nog een hardere klap dan je in eerste instantie verwacht. En dan heb ik het nog niet over de emotionele klap als je die auto nog geen 12 uur hebtSmobbo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Dat is wel zuur.
Maar gelukkig is het maar een klein tikje. Ik dacht bij ‘achterop geklapt’ aan een serieus ongeluk.
Dit wordt bumper uitdeuken en spuiten, of ook nog iets met de achterklep? (Land cruiser is vrij hoog...)
Hier is de V60 inmiddels geleverd! Heb het iets anders aangepaktPana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:
Zo, lease besteld.
MOTOR
T6 Recharge eAWD
KLEUR / INTERIEUR
Metaalkleur Pine Grey
INSCRIPTION EXPRESSSION
Geventileerde subwoofer
Keyless entry
DAB+
Dynamic chassis
Road Sign Information
Lane Keeping Aid
OPTIES
Business Pack
Verwarmbare voorzetels
Verwarmbaar stuurwiel
Zonder motoraanduiding
Zonnebrilhouder
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Mijn boefje is liev!
Mooie bakJB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:23:
[...]
Hier is de V60 inmiddels geleverd! Heb het iets anders aangepakt
***members only***
Van een Megane naar een V60, dan is je leasebedrag ook wel flink omhoog gegaan gok ik zo?
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ik reed geen Meganekw_nl schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:29:
[...]
Mooie bak![]()
Van een Megane naar een V60, dan is je leasebedrag ook wel flink omhoog gegaan gok ik zo?

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 07-11-2020 14:32 ]
Mijn boefje is liev!
Ah, ik lees het verkeerd iddJB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:30:
[...]
Ik reed geen MeganeSterker nog een Mondeo zou nu duurder in de maand zijn qua leasebedrag

Ik zit te kijken naar een Skoda Kamiq en te spelen met de Athlon website.
Ik kom nu uit op een Skoda Kamiq Style 1.0 81Kw met:
- Sunset
- Full LED koplampen met dynamische richtingaanwijzers, mistlampen en bochtenverlichting
- Trekhaak, wegklapbaar
- Spoiler vóór en diffuser achter in kunststof zwart (gratis)
- Verwarmbare voorstoelen en verwarmde ruitensproeierkoppen
- Steel Grey metallic
Iemand idee of deze nu wel of niet stuurbediening heeft?
- Sunset
- Full LED koplampen met dynamische richtingaanwijzers, mistlampen en bochtenverlichting
- Trekhaak, wegklapbaar
- Steel Grey metallic
Is dat een wrap, of heb je serieus een leaseauto kunnen overspuiten?JB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:23:
[...]
***members only***
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Kleur is toch gewoon zelfde?Jeroenneman schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:06:
[...]
Is dat een wrap, of heb je serieus een leaseauto kunnen overspuiten?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dikke bak! Ook mooi die rand om de grill. Is die gewrapped of is dat een OEM component?JB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:23:
[...]
***members only***
Ik heb een P8 besteld met een witte rand en dichte grill en wil die een beetje op-pimpen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Wat staat er in de folder? Anders even de dealer vragen een offerte te maken, dan kun je er meteen even inzitten.ro3lie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:59:
- Sunset
- Trekhaak, wegklapbaar
- Steel Grey metallic
Misschien ligt het dan aan het licht, maar ik vond de lak op de "na" foto's veel blauwiger.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hoe heb je dit Lease technisch aangepakt? Ik zie donkerdere ramen en andere velgen (niet ongebruikelijk) maar ook een aanpassing aan de neus en de uitlaten. Met name dat laatste lijkt me een prijzig grapje. Is dat als losse accessoire ingezet (en dus geen bijtelling)?JB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:23:
[...]
***members only***
Blijf de V60 een geweldig mooie auto vinden
Klopt. 8K aan accessoires dus een prettige fiscale waarde.Smobbo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:44:
[...]
Hoe heb je dit Lease technisch aangepakt? Ik zie donkerdere ramen en andere velgen (niet ongebruikelijk) maar ook een aanpassing aan de neus en de uitlaten. Met name dat laatste lijkt me een prijzig grapje. Is dat als losse accessoire ingezet (en dus geen bijtelling)?
Blijf de V60 een geweldig mooie auto vinden
Mijn boefje is liev!
Dit is allemaal OEM Volvo. Niets gewrapped.JackBol schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:12:
[...]
Dikke bak! Ook mooi die rand om de grill. Is die gewrapped of is dat een OEM component?
Ik heb een P8 besteld met een witte rand en dichte grill en wil die een beetje op-pimpen.
Mijn boefje is liev!
Nee dat doet die kleur. Is het licht. Daarom vind ik het ook zo’n gave kleur.Jeroenneman schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:35:
[...]
Misschien ligt het dan aan het licht, maar ik vond de lak op de "na" foto's veel blauwiger.
Mijn boefje is liev!
Netjes gedaan, ikzelf ga een Volvo S60 B3 Inscription leasen, volgensm ij kan je daar helaas niet zoveel aan veranderen als een v60. Heeft de dealer die hem leverde dit ook aangepast voor je?JB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:23:
[...]
***members only***
If it aint broke, fix it till it is!
Klopt bij een S60 heb je helaas maar twee smaken maar vertrekpunt is wat gunstiger tov een V60.Venxir schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:44:
[...]
Netjes gedaan, ikzelf ga een Volvo S60 B3 Inscription leasen, volgensm ij kan je daar helaas niet zoveel aan veranderen als een v60. Heeft de dealer die hem leverde dit ook aangepast voor je?
[ Voor 17% gewijzigd door JB op 14-11-2020 20:04 ]
Mijn boefje is liev!
Stuurbediening? lijkt me wel dat je de auto kan sturen met een stuur.ro3lie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:59:
- Sunset
- Trekhaak, wegklapbaar
- Steel Grey metallic
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
@JB Hele mooie wagen
Vraag: wat zijn de maten van je kofferruimte? Bij de vorige V60 vond ik dat eigenlijk wat tegenvallen. Rij nu een Passat station die nog een paar jaar mee moet, zoiets zou ik op termijn wel terugwillen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
DankThe Eagle schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:25:
@JB Hele mooie wagenVraag: wat zijn de maten van je kofferruimte? Bij de vorige V60 vond ik dat eigenlijk wat tegenvallen. Rij nu een Passat station die nog een paar jaar mee moet, zoiets zou ik op termijn wel terugwillen.
Mijn boefje is liev!
Welke D segmenter is veel ruimer dan? BMW 3? Audi A4? Mercedes C?renzo4000 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:52:
@The Eagle de v60 moet het vooral van de looks hebben want echt ruim is hij niet te noemen, zeker niet voor een d-segmenter. De meeste c-segmenters zijn veel ruimer.
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Ben benieuwd welke C-segmenters dat zijn. Binnen z’n eigen klasse doet ‘ie prima mee:renzo4000 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:52:
@The Eagle de v60 moet het vooral van de looks hebben want echt ruim is hij niet te noemen, zeker niet voor een d-segmenter. De meeste c-segmenters zijn veel ruimer.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/pP3e7aoIOoR1mdXn4Uj5rPIz.jpg?f=fotoalbum_large)
Van dat lijstje is de v60 qua prijs denk ik de beste keus maar mijn voorkeur gaat uit naar de 3serie.
De c klasse wordt wel echt oud en de A4 is niet helemaal mijn ding
De c klasse wordt wel echt oud en de A4 is niet helemaal mijn ding
@JB @renegrunn Hold your horses all! @The Eagle geeft aan niet teveel willen inboeten op kofferbak ruimte van zijn passat (650 liter) wat behoorlijk meer is dan die v60. En ja de c-segmenters zijn dat ook stuk voor stuk:
Octavia 610
Megane 563
Golf 605
Astra 540
Ceed 625
En allen gaan ze ruim over de 1600 liter met het bankje naar beneden. Lijkt me duidelijk toch?
En zoals gezegd de Passat, Superb, Talisman, insignia, etc hebben een grotere inhoud.
Octavia 610
Megane 563
Golf 605
Astra 540
Ceed 625
En allen gaan ze ruim over de 1600 liter met het bankje naar beneden. Lijkt me duidelijk toch?
En zoals gezegd de Passat, Superb, Talisman, insignia, etc hebben een grotere inhoud.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 15:38
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
8K! Wat was dat lijstje dan: uitlaat, blinderen, velgen en??JB schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:25:
[...]
Klopt. 8K aan accessoires dus een prettige fiscale waarde.
Zoek de verschillen?We Are Borg schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:46:
[...]
8K! Wat was dat lijstje dan: uitlaat, blinderen, velgen en??
Mijn boefje is liev!
Staar je vooral niet blind op de liters . De liters worden onder het afdekzeil gemeten en met wat trucjes ( zoals 70/30 verdeling ) komt zelfs het C-segment boven de 600+ L . Het voordeel van een station tov de rest hoort BOVEN het afdekzeil te liggen. Verder zijn er een aantal merken ( opel bmw ) die de hele zijkanten dichtmaken en daar zit een groot verschil in praktische ruimte. Ook een schuin aflopend dak heeft veel invloed op de praktisch beschikbare ruimte maar heeft geen invloed op de liters want bijv.een sedan scoort dezelfde liters als station ondanks dat die laatste bijna dubbele 'praktische liters ' heeft .renzo4000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:07:
@JB @renegrunn Hold your horses all! @The Eagle geeft aan niet teveel willen inboeten op kofferbak ruimte van zijn passat (650 liter) wat behoorlijk meer is dan die v60. En ja de c-segmenters zijn dat ook stuk voor stuk:
Octavia 610
Megane 563
Golf 605
Astra 540
Ceed 625
De ruimte onder de vloer wordt vaak ook meegerekend in de liters, terwijl dat vaak heel onpraktische ruimte is. Dus de liters van merk A kan je niet 1-1 vergelijken met de liters van merk B. Ik zou niet blind staren op liters. Als je ze nodig hebt voor vakantie is het een goede reden om een paar liter minder bagage mee te nemen.
Eh, nee hoor, tijdens de vakantie gaat de dubbele bodem er gewoon uit. Toch geen reservewiel, laden die hap 
Maar conclusie is dus dat het tzt meten wordt. Praktische maatvoering: een ingeklapte kinderwagen of buggy
Maar conclusie is dus dat het tzt meten wordt. Praktische maatvoering: een ingeklapte kinderwagen of buggy
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij ons blijft de dubbele bodem erop maar wordt de ruimte eronder volgestoken met onpraktisch zaken zoals schoenen, de poten van de eetstoel, opblaasspeelgoed, enz.The Eagle schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:23:
Eh, nee hoor, tijdens de vakantie gaat de dubbele bodem er gewoon uit. Toch geen reservewiel, laden die hap
Heb ik ook geprobeerd, bleek om meerdere redenen niet handig. Je hebt toch altijd spul dat net niet past etc. dus extra lastig om hem echt vlak te houden, terwijl de sporttassen die er bovenop komen niet perse een vlakke vloer nodig hebben. Slaat dus nergens op. En het is niet dat ik op vakantie een vlakke bodem echt perse nodig hebAdmiral Freebee schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:09:
[...]
Bij ons blijft de dubbele bodem erop maar wordt de ruimte eronder volgestoken met onpraktisch zaken zoals schoenen, de poten van de eetstoel, opblaasspeelgoed, enz.super handig!
offtopic:
Voor de losse poten van de Ikea kinderstoel heb ik trouwens iets heel moois. Een foudraal van een reclamebanner, zeg maar die dingen die oprolbaar mee naar beurzen gaan en dan rechtop staan. Mooi langwerpig zakje waar exact vier poten in passen
Een zak van een parasol zou ook kunnen, al is die eigenlijk te lang. Het verbaast me iig echt dat Ikea die al jaren niet zelf levert. Scheelt in de auto ook een hoop gestuiter 
Voor de losse poten van de Ikea kinderstoel heb ik trouwens iets heel moois. Een foudraal van een reclamebanner, zeg maar die dingen die oprolbaar mee naar beurzen gaan en dan rechtop staan. Mooi langwerpig zakje waar exact vier poten in passen
[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 15-11-2020 13:19 ]
Ach ja hier ligt 430 liter extra op het dak met vakanties dus het reserve wiel gaat gewoon meeThe Eagle schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:23:
Mijn boefje is liev!
Ik staar me er ook niet blind op, moet je zelf ook niet doen. Alle fabrikanten proberen de liters er zo gunstig mogelijk uit te laten komen. Ook de Volvo v60nuffy schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:17:
[...]
Staar je vooral niet blind op de liters . De liters worden onder het afdekzeil gemeten en met wat trucjes ( zoals 70/30 verdeling ) komt zelfs het C-segment boven de 600+ L . Het voordeel van een station tov de rest hoort BOVEN het afdekzeil te liggen. Verder zijn er een aantal merken ( opel bmw ) die de hele zijkanten dichtmaken en daar zit een groot verschil in praktische ruimte. Ook een schuin aflopend dak heeft veel invloed op de praktisch beschikbare ruimte maar heeft geen invloed op de liters want bijv.een sedan scoort dezelfde liters als station ondanks dat die laatste bijna dubbele 'praktische liters ' heeft .
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
je komt hier met een lijstje liters , als je daar naar zou kijken is een sedan ( S60 ) net zo ruim door de meet methode. m.a.w je hebt er niks aan als je een vergelijk wil maken. Een beetje station heeft namelijk nog een paar honderd liter boven het afdekzeil . En dan valt een C segmenter al gauw door de mand met 600 en 200 liter ( 70/30 ) tov een vierkante V70 met 575 en 575 liter ( 50/50 ) . Een superB is door de dichte zijkanten en schuine dak lang niet zo praktisch maar komt in jou liter lijst bovenaan.renzo4000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:59:
[...]
Ik staar me er ook niet blind op, moet je zelf ook niet doen. Alle fabrikanten proberen de liters er zo gunstig mogelijk uit te laten komen. Ook de Volvo v60
Fabrikanten weten inderdaad dat de meeste mensen denken meer = beter net zoals bijv .de megapixel bij camera's.
@nuffy ?? Wat ben je gefrustreerd? Ik kom alleen met feiten. Ik snap heel goed wat het verschil is in liters en de daadwerkelijke praktische bruikbare ruimte. Jij haalt er een v70 bij die er niet eens meer is.
Ik kan je in ieder geval verklappen dat er in een Skoda Octavia combi(laat staan superb combi) of Ceed SW een pak meer "praktische" ruimte beschikbaar is dan de v60 station. Ik kan het weten want ik ben daadwerkelijk bekend met deze modellen irl.
Don't get me wrong, de v60 is de mooiere van dit gezelschap maar zeker niet de ruimste!
Ps. Om nog maar eens met jouw beredenering te schaken; kijk eens op de site van www.kjust.com waar ze reistassen op maat leveren voor een specifiek automodel. Deze tassen passen dus netjes onder het afdekzeil en op de normale bodem, compleet volgens jouw meetmethode. Maak dan eens een vergelijk met de v60 en bijv de octavia combi. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen
Ik kan je in ieder geval verklappen dat er in een Skoda Octavia combi(laat staan superb combi) of Ceed SW een pak meer "praktische" ruimte beschikbaar is dan de v60 station. Ik kan het weten want ik ben daadwerkelijk bekend met deze modellen irl.
Don't get me wrong, de v60 is de mooiere van dit gezelschap maar zeker niet de ruimste!
Ps. Om nog maar eens met jouw beredenering te schaken; kijk eens op de site van www.kjust.com waar ze reistassen op maat leveren voor een specifiek automodel. Deze tassen passen dus netjes onder het afdekzeil en op de normale bodem, compleet volgens jouw meetmethode. Maak dan eens een vergelijk met de v60 en bijv de octavia combi. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen
[ Voor 25% gewijzigd door renzo4000 op 15-11-2020 17:46 ]
Het is zeker vorm boven functie bij de V60 , ondanks zn groei tov vorig model . Wat ik probeer aan te geven is dat er meer ruimte is dan die 529 opgegeven liters . Er kan bijv. nog een laag extra reistassen bovenop wat de V60 eigenlijk 800?? L liters geeft .renzo4000 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:23:
@nuffy ?? Wat ben je gefrustreerd? Ik kom alleen met feiten. Ik snap heel goed wat het verschil is in liters en de daadwerkelijke praktische bruikbare ruimte. Jij haalt er een v70 bij die er niet eens meer is.
Door deze meetmethode kom je dat niet te weten. Dan is het een sedan van gelijke 529 liters volgens jou benadering net zo groot
En dan komen we weer bij de trucjes vd fabrikanten die maken t afdekzeil net even 5cm hoger zodat er over de hele lengte en breedte 100L bij geteld kan of zoals bij de octavia een diepere vloer .
Lets agree to disagree
. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo van de liters race, ik heb nu een Proceed a 594 liter met een sterk aflopende daklijn dus zeker niet de meest praktische. Ik kijk bij mijn auto of het voldoende ruimte heeft naar mij behoefte maar als de ruimte de grootste prioriteit heeft is imho de v60 niet de beste keuze op dat gebied. Dat was mijn punt initieel nav de vraag van @The Eagle .
Als je op de site van Skoda kijkt en een Kamiq Style gaat samenstellen, kun je bij 'Opties' ook de standaardopties laten tonen. Hier staat 'Multifunctioneel twee-spaaks lederen stuurwiel' tussen. Ook bij de samenvatting zie je onder het kopje 'Intererieur' dat het stuur allerlei handige knopjes heeft.ro3lie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:59:
- Sunset
- Trekhaak, wegklapbaar
- Steel Grey metallic
Al zou ik niet helemaal gaan op de standaard opties die in de configurator worden getoond. Zal niet de eerste keer zijn dat hier een fout in zit. De prijslijst geeft de juiste zaken aan en anders kan de dealer uitsluitsel geven.
Goed voor de maandagochtend zo'n discussie over de liters 
Ik heb mijn auto van de dealer gehaald 1 dag voordat mijn zoon was geboren, en het is gewoon een sedan.
Vakantie? Ja gaat prima. Grote kinderwagen, opklapbare wiegje, zelf een kinderbadkuipje.
Ik ben hier verder wel eens met @renzo4000 (en dat is niet vaak hahahhaha)
Hij kwam met data die publiek beschikbaar is, en zegt verder niet dat iedereen daar moet gaan starren.
Alsnog werd hij afgekrakt, vind ik best wel raar.
Overigens vind ik wel dat je altijd onder de afdekzeil moet laden voor veiligheid.
Ik ben 1x door politie aan de kant gezet toen ik boven afdekzeil de A3 hatch vol heb geladen.
Ik heb mijn auto van de dealer gehaald 1 dag voordat mijn zoon was geboren, en het is gewoon een sedan.
Vakantie? Ja gaat prima. Grote kinderwagen, opklapbare wiegje, zelf een kinderbadkuipje.
Ik ben hier verder wel eens met @renzo4000 (en dat is niet vaak hahahhaha)
Hij kwam met data die publiek beschikbaar is, en zegt verder niet dat iedereen daar moet gaan starren.
Alsnog werd hij afgekrakt, vind ik best wel raar.
Overigens vind ik wel dat je altijd onder de afdekzeil moet laden voor veiligheid.
Ik ben 1x door politie aan de kant gezet toen ik boven afdekzeil de A3 hatch vol heb geladen.
Life is too short to drive boring cars
wat voor een auto en past zo een kinderwagen een beetje praktisch dan ?SirLct schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:24:
Goed voor de maandagochtend zo'n discussie over de liters
Een Alfa Romeo Giulia. Is niet bekend dat ie veel ruimte heeft, maar je leeft maar een keer he!wd200 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:46:
[...]
wat voor een auto en past zo een kinderwagen een beetje praktisch dan ?
Ja ik heb zo'n kinderwagen van Joolz. Heb je dan 2 delen: wieg en frame/wielen.
Gewoon naast elkaar zetten. No problemo.
Daaronder een opklapbare wiegje en wat zooi.
Badkuipje vastgezet op de achterstoel, ook zn luiertas.
En de rest van de ruimte id kofferbak volgestopt met tassen en koffers.
Dus ja makkelijk is het niet, maar zeker te doen! Wij houden nog ruimte over om bijv nog 1 persoon te nemen (die mag dan geen spullen hebben hahaha)
Het is net wat je kiest, ik kies dus niet voor de ruimte maar voor de best sturende d-segment!
Ik gok op een Alfa Romeo Giulia (gezien zijn avatar)wd200 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:46:
[...]
wat voor een auto en past zo een kinderwagen een beetje praktisch dan ?
*sowieso
Die Joolz paste zelfs in de Volvo C30 die we destijds hadden.SirLct schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:56:
[...]
Een Alfa Romeo Giulia. Is niet bekend dat ie veel ruimte heeft, maar je leeft maar een keer he!
Ja ik heb zo'n kinderwagen van Joolz. Heb je dan 2 delen: wieg en frame/wielen.
Gewoon naast elkaar zetten. No problemo.
Daaronder een opklapbare wiegje en wat zooi.
Badkuipje vastgezet op de achterstoel, ook zn luiertas.
En de rest van de ruimte id kofferbak volgestopt met tassen en koffers.
Dus ja makkelijk is het niet, maar zeker te doen! Wij houden nog ruimte over om bijv nog 1 persoon te nemen (die mag dan geen spullen hebben hahaha)
Het is net wat je kiest, ik kies dus niet voor de ruimte maar voor de best sturende d-segment!
Joolz was daarop uitgezocht.
Als je hem helemaal uit elkaar haalt, dus alle wielen los enzo.. dan past ie ook met ligbak in de Alfa Romeo Giulietta.. Maar dat gepiel elke keer met die wagen vind ik niks. Daarom de leaseauto (*Giulietta is prive) toch maar uitgezocht zodat ik in ieder geval de ligbak en het onderstel van Joolz naast elkaar kon leggen.BlakHawk schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:15:
[...]
Die Joolz paste zelfs in de Volvo C30 die we destijds hadden.
Uitgekomen op een VW Golf 7.5 station.
*sowieso
SirLct schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:24:
offtopic:
Toch even nieuwsgierig wat hier dan gebeurd was... Ik kan me niet herinneren dat het volstouwen boven het afdekzeil niet toegestaan is
!
Toch even nieuwsgierig wat hier dan gebeurd was... Ik kan me niet herinneren dat het volstouwen boven het afdekzeil niet toegestaan is
BlakHawk schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:15:
[...]
Die Joolz paste zelfs in de Volvo C30 die we destijds hadden.
Idd de Joolz zonder allerlei weghalen van wielen etc. Gewoon de wieg eraf, frame inklappen, naast elkaar zetten. Klaar. Dit had ik niet eens kunnen doen in de A3 Hatch. Dus voor een kinderwagen is een sedan zo slecht niet (lengte en breedte van kofferbak nodig en niet zozeer hoogte)DonJunior schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:19:
[...]
Als je hem helemaal uit elkaar haalt, dus alle wielen los enzo.. dan past ie ook met ligbak in de Alfa Romeo Giulietta.. Maar dat gepiel elke keer met die wagen vind ik niks. Daarom de leaseauto (*Giulietta is prive) toch maar uitgezocht zodat ik in ieder geval de ligbak en het onderstel van Joolz naast elkaar kon leggen.
Uitgekomen op een VW Golf 7.5 station.
Wettelijk mag het inderdaad. Ik was aan de kant gezet omdat het nogal gaan schuiven en ze vonden het onveilig voor het geval van ongeval of noodstop. Moet je wel heel goed alles vasthouden of moet je zo'n hondenrek hebben. Dus ja het kan, veilig is het niet denk ik.Smobbo schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:20:
[...]
offtopic:
Toch even nieuwsgierig wat hier dan gebeurd was... Ik kan me niet herinneren dat het volstouwen boven het afdekzeil niet toegestaan is!
Het is op allerlei manieren minder veilig. Je kunt niet prettig spiegelen maar inderdaad ook bij noodstops gevaarlijk. Als je dan al zo hoog wil laden, gebruik dan een net of nog beter een stalen rek maar zoals eerder gezegd, kijk ik ook liever vrij naar achter op de weg. Koffer op het dak biedt soelaas mocht het allemaal niet mee kunnen...SirLct schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:14:
[...]
Wettelijk mag het inderdaad. Ik was aan de kant gezet omdat het nogal gaan schuiven en ze vonden het onveilig voor het geval van ongeval of noodstop. Moet je wel heel goed alles vasthouden of moet je zo'n hondenrek hebben. Dus ja het kan, veilig is het niet denk ik.
Mijn boefje is liev!
Yep idd, dus sindsdien ook nooit meer gedaan. En jah, in een sedan is het sws niet mogelijkJB schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:58:
[...]
Het is op allerlei manieren minder veilig. Je kunt niet prettig spiegelen maar inderdaad ook bij noodstops gevaarlijk. Als je dan al zo hoog wil laden, gebruik dan een net of nog beter een stalen rek maar zoals eerder gezegd, kijk ik ook liever vrij naar achter op de weg. Koffer op het dak biedt soelaas mocht het allemaal niet mee kunnen...
Ik had ook dakkoffers gekeken, maar jah, ik wil niet 130 gaan op de autobahn.
260 met zo'n ding erop, hoe aerodynamisch dan ook, lijkt me niet verstandig.
2160 met de vrouw erbij gaat 'm hier sowieso niet worden en schoonmoeders gaat alleen mee op vakantie dus dat is te overzienSirLct schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:42:
[...]
Yep idd, dus sindsdien ook nooit meer gedaan. En jah, in een sedan is het sws niet mogelijk
Ik had ook dakkoffers gekeken, maar jah, ik wil niet 130 gaan op de autobahn.
260 met zo'n ding erop, hoe aerodynamisch dan ook, lijkt me niet verstandig.
Mijn boefje is liev!
Dat was mooi aan mijn Volvo V50: Daarbij kon je het afdekzeil ook naar boven vastmaken, zodat je een netje had voor spullen. Je ziet inderdaad niets meer in je binnenspiegel, maar je kan wel lekker hoog stapelen (en waarvoor heb je anders die rechterbuitenspiegel)SirLct schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:14:
[...]
[...]
Idd de Joolz zonder allerlei weghalen van wielen etc. Gewoon de wieg eraf, frame inklappen, naast elkaar zetten. Klaar. Dit had ik niet eens kunnen doen in de A3 Hatch. Dus voor een kinderwagen is een sedan zo slecht niet (lengte en breedte van kofferbak nodig en niet zozeer hoogte)
[...]
Wettelijk mag het inderdaad. Ik was aan de kant gezet omdat het nogal gaan schuiven en ze vonden het onveilig voor het geval van ongeval of noodstop. Moet je wel heel goed alles vasthouden of moet je zo'n hondenrek hebben. Dus ja het kan, veilig is het niet denk ik.
Knap! Ik heb inmiddels misschien wel wat spijt van mijn velgenkeuze en had toch liever dezelfde als jou genomen.JB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:23:
[...]
***members only***
180 is toch sowieso de max van je auto?JB schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:19:
[...]
2160 met de vrouw erbij gaat 'm hier sowieso niet worden en schoonmoeders gaat alleen mee op vakantie dus dat is te overzien
Wat was daar dan de reden van??SirLct schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:24:
Zolang je links en rechts spiegels hebt, dan heb je voldoende zicht naar achteren.
Of had je allemaal losse dingen daar boven op liggen die bij remmen naar voren kunnen schieten??
Je mag je auto gewoon afladen tot het dak.. Met een sleurhut achter je zie je ook niets van het verkeer in je achteruit kijk spiegel nog niet te spreken van alle caddy's en bestelbusjes zonder achter raam..
Bij onze eerste had ik nog 7 maanden een Renault Megane Hatchback.. Daar paste de kinderwagen een Mutsy iGo prima in.. Alleen met vakantie ruimte gebrek.
7 maanden later had ik een Renault Kadjar.. Daar paste de kinderwagen prima in inc bagage voor 2 personen en de baby
Ik neem dan geen badje mee of andere rommel die ik zou kunnen missen in de vakantie.. als je alle baby spulen mee neemt terwijl in huisjes/hotels e.d. toch ook altijd wel baby spullen te huren zijn.. Weekend wiegje prima maar ik ga niet de halve badkamer en slaapkamer van die kleine mee verhuizen...
[ Voor 29% gewijzigd door To_Tall op 16-11-2020 15:12 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat zeg ik toch?
Ik heb geen idee wat je wil zeggen? Ik zeg toch nergens iets over harder dan 180 km/h? Waar wil je heen?
Mijn boefje is liev!
Ik wil alleen aangeven dat, als de vrouw er niet bij zit, je nog niet harder kan dan 180. Toch?JB schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:19:
[...]
2160 met de vrouw erbij gaat 'm hier sowieso niet worden en schoonmoeders gaat alleen mee op vakantie dus dat is te overzien
Nu is 260 is toch niet meer te doen, zeker niet over langere stukken.
Om zo nu en dan veilig naar de rechterbaan te gaan.Eddos schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:39:
[...]
Dat was mooi aan mijn Volvo V50: Daarbij kon je het afdekzeil ook naar boven vastmaken, zodat je een netje had voor spullen. Je ziet inderdaad niets meer in je binnenspiegel, maar je kan wel lekker hoog stapelen (en waarvoor heb je anders die rechterbuitenspiegel)
Je zou bijna denken dat je zelf audi rijder bent.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Meneer zag een tasje bewogen en zei dat het onveilig is bij ongeval of noodstop.To_Tall schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:07:
[...]
Wat was daar dan de reden van??
Zolang je links en rechts spiegels hebt, dan heb je voldoende zicht naar achteren.
Of had je allemaal losse dingen daar boven op liggen die bij remmen naar voren kunnen schieten??
Je mag je auto gewoon afladen tot het dak.. Met een sleurhut achter je zie je ook niets van het verkeer in je achteruit kijk spiegel nog niet te spreken van alle caddy's en bestelbusjes zonder achter raam..
Bij onze eerste had ik nog 7 maanden een Renault Megane Hatchback.. Daar paste de kinderwagen een Mutsy iGo prima in.. Alleen met vakantie ruimte gebrek.
7 maanden later had ik een Renault Kadjar.. Daar paste de kinderwagen prima in inc bagage voor 2 personen en de baby![]()
Ik neem dan geen badje mee of andere rommel die ik zou kunnen missen in de vakantie.. als je alle baby spulen mee neemt terwijl in huisjes/hotels e.d. toch ook altijd wel baby spullen te huren zijn.. Weekend wiegje prima maar ik ga niet de halve badkamer en slaapkamer van die kleine mee verhuizen...![]()
Ja in theorie mag het, maar verstandig of veilig lijkt me niet.
Ik neem het wel mee omdat wij op een roadtrip waren en dus vaak savonds laat pas aankomt op een hotelletje. Badje is fijn, en zo'n inklabare kost bijna geen plek. Baby spullen huren doe ik eigl niet, want ik heb geen zin om 1 uur die ding eerst schoon te maken met alcohol
Het is wel een terecht punt van zorg. Zelfs een relatief klein voorwerp kan bij een noodstop fataal zijn. Het schuift met een gigantische snelheid en met tot wel 50x zijn eigen gewicht naar voren dan.SirLct schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:53:
[...]
Meneer zag een tasje bewogen en zei dat het onveilig is bij ongeval of noodstop.
Ja in theorie mag het, maar verstandig of veilig lijkt me niet.
Ik neem het wel mee omdat wij op een roadtrip waren en dus vaak savonds laat pas aankomt op een hotelletje. Badje is fijn, en zo'n inklabare kost bijna geen plek. Baby spullen huren doe ik eigl niet, want ik heb geen zin om 1 uur die ding eerst schoon te maken met alcohol
Weg gaan wel erg offtopic, maar jij neemt ook je eigen WC bril mee op vakantie? Ik ging gewoon onder de douche op vakantie toen ze nog klein waren.SirLct schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:53:
[...]
Baby spullen huren doe ik eigl niet, want ik heb geen zin om 1 uur die ding eerst schoon te maken met alcohol
Yep heel erg offtopic. Maar om het af te maken, nee voor mij niet, maar mn zoontje gaat janken onder de douche, dus badje is een must bij ons. Maar uit eindelijk moet ik toch zelf weten wat ik meeneemt of niet op mijn vakantie? Ik ging puur aangeven dat zelfs met mijn eisen van wat ik wil meenemen, past het.
Snap niet dat het een discussie wordt of ik die dingen dan moet of niet meenemen? Is mijn vakantie, mijn auto, mijn kindje.
Snap niet dat het een discussie wordt of ik die dingen dan moet of niet meenemen? Is mijn vakantie, mijn auto, mijn kindje.
[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 17-11-2020 16:09 ]
@SirLct zeker, het is jouw vakantie jij moet dus ook zelf weten wat je mee wil nemen.
Ik denk alleen dat ik mijn keuze niet zou baseren op het eerste levensjaren waar een grotere spullen nodig zijn dan voor een kind van 2.
Ik denk alleen dat ik mijn keuze niet zou baseren op het eerste levensjaren waar een grotere spullen nodig zijn dan voor een kind van 2.
Juist! Ik kies dus niet voor een station, maar voor een 310pk monster van een sedan.To_Tall schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:08:
@SirLct zeker, het is jouw vakantie jij moet dus ook zelf weten wat je mee wil nemen.
En toevallig past het ook nog eens, bonus!
Dat is altijd zo karig, dat hij er dan al staat, maar je vanwege het beleid van de LM moet wachten tot in het nieuwe jaar.To_Tall schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:22:
Vandaag te horen gekregen dat m’n auto bij de dealer staat. 2 januari 10:15. Ga ik hem ophalen :-).
Veel rijplezier!
In dit geval is het meer mijn eigen schuldBigSmurf schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:15:
[...]
Dat is altijd zo karig, dat hij er dan al staat, maar je vanwege het beleid van de LM moet wachten tot in het nieuwe jaar.![]()
Veel rijplezier!
Echter keuze om de auto zakelijk of prive te rijden heb ik gebasseerd op dit topic...
Het is niet meer een Keuze Leaseauto.. Maar Keuze bijtellings auto
Hoi,
Na even zoeken heb ik nu de keuze tussen twee leaseauto's:
Maar ik geraak er niet echt uit... tips?
- Nieuwe Skoda Octavia combi 1.0 TSI - automatic 81kw 110pk - stijl : ambition
opties: Driver alert, kinderslot automatisch, camera + achterlicht.
verwarmd stuur
verwarmde zetels.
Advances lane assist + file assist (dus + adaptive cc) + verkeersbord herkenning
+ noodstop stad
Elektrisch inklapbare spiegels
Alle smartlink toepassingen ect.
Elect. koffer
- (nieuwe) Leon Break move! 1.5 TSI 150pk, automaat
Stijl: style
Full led (automatische lichtenregeling)
- elektrische koffer
- Adaptive cc en verkeerstekenherkenning
- standaard : inparkeersysteem, eletrische inklapbare spiegels ect.
De opties zijn dus gelijkaardig.
Alleen den ik zijn de opties van de Skoda iets beter (vooral dat autonoom file rijden - ik ben veel op de baan).
Maar is dat iets dat je in de praktijk ook effectief gebruikt?
Ik vind de Skoda iets 'chiquer' en lijkt me ook iets comfortabeler. Alleen is de motor toch minder (110pk vs 150 pk).
De Seat ziet er dan iets sportiever uit voor iemand van mijn leeftijd?
Wie kan mij wat advies gegeven. ter info, het gaat hier dus over stockwagens.
verwarmd stuur
verwarmde zetels.
Advances lane assist + file assist (dus + adaptive cc) + verkeersbord herkenning
+ noodstop stad
Elect. koffer
- elektrische koffer
Alleen den ik zijn de opties van de Skoda iets beter (vooral dat autonoom file rijden - ik ben veel op de baan).
Ik vind de Skoda iets 'chiquer' en lijkt me ook iets comfortabeler. Alleen is de motor toch minder (110pk vs 150 pk).
Tjah, de Kona kan dat ook in de file (stopt vanzelf) maar als het echt zo druk is vind ik ACC ook niet handig omdat je effectief steeds trager gaat rijden omdat er steeds wel verkeer om je heen hangt. En als je dan een baantje opschuift om in te gaan halen, gaat ie dan pas snelheid maken. In het begin dus wel wat gebruik van gemaakt maar uiteindelijk vind ik de speed limiter een stuk nuttiger... Maar goed dat is natuurlijk wel heel persoonlijk.bdelux schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:53:
Exact expert nodig?
Echt helpen kan ik je denk ik niet. Ik zit met hetzelfde dilemma. Maar dan de hatchbacks.bdelux schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:53:
De uitvoering van je Leon ken ik niet, kom je uit België?
In Nederland is de Octavia net wat uitgebreider te configureren dan de Leon.
Vanmiddag ga ik toevallig proefrijden met de Leon, de Octavia heb ik al gehad.
Heb je zelf ook al proef gereden?
Volgens mij heeft de Skoda net wat meer ruimte. En is de til rand van de kofferbak minder hoog dan van de Leon. Zijn kleine dingen, maar kan we irritant zijn.
Wat betreft autonoom rijden. Je zou het moeten ervaren denk ik. Het lijkt mij ook erg handig in elk geval.
Succes met je keuze.
Sowieso de Skoda. TACC met file assistent is echt top. Dat gemak zou ik echt niet meer willen missenbdelux schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:53:
Hoi,
verwarmd stuur
verwarmde zetels.
+ noodstop stad
Elect. koffer
- elektrische koffer
En het is echt goed bruikbaar? Wat denk je van het moterverschil? Is die 1.0 voldoende?Smobbo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:29:
[...]
Sowieso de Skoda. TACC met file assistent is echt top. Dat gemak zou ik echt niet meer willen missen!
Ja, ik kom uit België.kw_nl schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:58:
[...]
Echt helpen kan ik je denk ik niet. Ik zit met hetzelfde dilemma. Maar dan de hatchbacks.
De uitvoering van je Leon ken ik niet, kom je uit België?
In Nederland is de Octavia net wat uitgebreider te configureren dan de Leon.
Vanmiddag ga ik toevallig proefrijden met de Leon, de Octavia heb ik al gehad.
Heb je zelf ook al proef gereden?
Volgens mij heeft de Skoda net wat meer ruimte. En is de til rand van de kofferbak minder hoog dan van de Leon. Zijn kleine dingen, maar kan we irritant zijn.
Wat betreft autonoom rijden. Je zou het moeten ervaren denk ik. Het lijkt mij ook erg handig in elk geval.
Succes met je keuze.
Moesten ze nu dezelfde motor gehad hebben, zou ik wss voor de Skoda gegaan zijn...
Jezus... ik krijg deze knoop maar niet doorgehakt.

Voor Nederland is de 1.0 prima. Heb die in de vorige Leon (met handbak) gehad en nooit te kort gekomen. Ook de 1.5 met automaat in de vorige Octavia gehad, ging ook prima.bdelux schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:42:
[...]
En het is echt goed bruikbaar? Wat denk je van het moterverschil? Is die 1.0 voldoende?
[...]
Ja, ik kom uit België.
Moesten ze nu dezelfde motor gehad hebben, zou ik wss voor de Skoda gegaan zijn...
Het kan zijn dat je in de Ardennen verschil merkt, maar ik ben daar met de 1.0 Leon zonder problemen geweest
TACC vind ik erg prettig, maar ik rij normaal op de A2 in Nederland, dat is een recht door rijdende massa van 5 banen breed
Ik heb voor mezelf vanmiddag de knoop doorgehaktbdelux schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:42:
[...]
En het is echt goed bruikbaar? Wat denk je van het moterverschil? Is die 1.0 voldoende?
[...]
Ja, ik kom uit België.
Succes met je keuze
Ik ben zelf verpest door al 2 keer een octavia te hebben gereden.
Een andere auto zou mij serieuze extra's moeten bieden, wil ik overwegen over te stappen.
Een andere auto zou mij serieuze extra's moeten bieden, wil ik overwegen over te stappen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Zelf twijfelde ik ook tussen de Seat Leon en de Octavia stations.
Is uiteindelijk de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business GR-Sport geworden.
Door mijn leaseregeling was deze qua bijbetaling het goedkoopst (lees: 0). Als ik al deze opties bij de Leon of Octavia had gewild dan had ik flink mogen bijdokken.
Is wel een zeer andere look en andere rijstijl, maar qua ruimte en techniek denk ik dat ik zeer tevreden mag zijn. Wordt op 07-01-2021 geleverd. Nog 5-6 weekjes wachten!
Is uiteindelijk de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business GR-Sport geworden.
Door mijn leaseregeling was deze qua bijbetaling het goedkoopst (lees: 0). Als ik al deze opties bij de Leon of Octavia had gewild dan had ik flink mogen bijdokken.
Is wel een zeer andere look en andere rijstijl, maar qua ruimte en techniek denk ik dat ik zeer tevreden mag zijn. Wordt op 07-01-2021 geleverd. Nog 5-6 weekjes wachten!
Ik heb enorm keuzestress op dit moment.
Een tesla model 3 Standard range plus voor €240 netto
Een polestar 2 voor €370 netto
Een tesla model 3 long range is helaas niet mogelijk.
De polestar 2 wordt vaak vergeleken met de long range en is nek aan nek maar ik zie nergens vs een standard range plus
Ik betaal voor de polestar 2 wel meer netto maar heb het er wel voor over al ken ik de polestar niet goed genoeg.
Tesla hun infrastructuur is goed en je kan er gigantisch veel mee maar is een sr+ voldoende genoeg
Heeft iemand deze vergelijking al eens gehad en hebben jullie tips waar ik naar moet kijken.
De polestar 2 wordt vaak vergeleken met de long range en is nek aan nek maar ik zie nergens vs een standard range plus
Ik betaal voor de polestar 2 wel meer netto maar heb het er wel voor over al ken ik de polestar niet goed genoeg.
Tesla hun infrastructuur is goed en je kan er gigantisch veel mee maar is een sr+ voldoende genoeg
Heeft iemand deze vergelijking al eens gehad en hebben jullie tips waar ik naar moet kijken.
@xeoMe Ga je dat dan nog redden met 8%? Met 12% heb je veel hogere netto kosten.
Wellicht goed om mee te nemen in je overweging maar ik lees nog ontzettend veel problemen bij Polestar. Auto’s die stilvallen of leeglopen etc. Dat is er bij tesla ondertussen wel uit na alle updatesxeoMe schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:22:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Bij lease zou ik mij er minder druk om maken.DennusB schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:32:
[...]
Wellicht goed om mee te nemen in je overweging maar ik lees nog ontzettend veel problemen bij Polestar. Auto’s die stilvallen of leeglopen etc. Dat is er bij tesla ondertussen wel uit na alle updates
De Model 3 staat werkelijk op iedere hoek van de straat en het speciale is er wel een beetje vanaf. Daarnaast is service nu niet bepaald met een “red carpet” behandeling.
Dat gezegd hebbende zijn de suc’s wel echt ideaal.
Lastig...
Lastige keuze!xeoMe schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:22:
Polestar zal wat meer pit hebben, is wat specialer.
Verbruik van de SR+ ligt duidelijk een stuk lager.
Hoe vaak denk je SuC’s nodig te hebben?
Waar gaan je vakanties met de auto normaliter heen?
Mijn gevoel zou zeggen Polestar, verstand SR+
Polestar heeft Volvo stoelen. Da's wel een hele grote pre. Die van de Tesla zijn tegenwoordig niet slecht meer heb ik me laten vertellen, maar die van Volvo zijn gewoon heel erg goed 
Anyway: ga proefrijden zou ik zeggen. EN ja das nog even wachten tot het weer kan
Anyway: ga proefrijden zou ik zeggen. EN ja das nog even wachten tot het weer kan
@xeoMe hoeveel ga je (na Corona) rijden per week/dag? Vakanties met de auto of niet? Verder toch een persoonlijke keuze. Tussen de SR+ (oude model denk ik..?) en de P2, zou ik de P2 kiezen. Mooiere auto (subjectief) en de issues zullen wel een keer opgelost worden. P2 ook nog wat specialer. App komt er begin volgend jaar ook wel een keer aan. Denk dat ze elkaar qua praktijk range niet eens zoveel verschillen. Suc6 met de keuze!
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
@S023
Maatschappijen hebben nog wat voorraad en volgend jaar leveren met 8% kan ook nog.
@BlakHawk
Ja zie zoveel model 3 het speciale is eraf maar toch blijft die gaaf.
Lange autovakanties 500+ doe ik zelden en ik denk dat je het slim moet aanpakken dat geld voor een M3 of Polestar.
@The Eagle
Goed punt die heb ik nog niet zo bekeken, helaas kan proefrijden niet snel (een tesla wel via vrienden) maar een polestar niet dus als ik een keer bij iemand hier mag meerijden (passagier is voldoende let me know!)
Ik wil toch niet tot eind januari wachten i.v.m. voorraad namelijk.
@Inspired
Ik rij nu zo'n 25k per jaar dus het valt echt wel mee maar ik ben van mening hoe meer range hoe beter uiteraard.
Ik denk dat de P2 meer auto maar daar betaal je ook voor.
Ik ga de plus en minpunten naast elkaar houden en kijken wat het beste zal zijn.
Bedankt voor alle input!
Maatschappijen hebben nog wat voorraad en volgend jaar leveren met 8% kan ook nog.
@BlakHawk
Ja zie zoveel model 3 het speciale is eraf maar toch blijft die gaaf.
Lange autovakanties 500+ doe ik zelden en ik denk dat je het slim moet aanpakken dat geld voor een M3 of Polestar.
@The Eagle
Goed punt die heb ik nog niet zo bekeken, helaas kan proefrijden niet snel (een tesla wel via vrienden) maar een polestar niet dus als ik een keer bij iemand hier mag meerijden (passagier is voldoende let me know!)
Ik wil toch niet tot eind januari wachten i.v.m. voorraad namelijk.
@Inspired
Ik rij nu zo'n 25k per jaar dus het valt echt wel mee maar ik ben van mening hoe meer range hoe beter uiteraard.
Ik denk dat de P2 meer auto maar daar betaal je ook voor.
Ik ga de plus en minpunten naast elkaar houden en kijken wat het beste zal zijn.
Bedankt voor alle input!
@xeoMe , dat is inderdaad een lastige keuze!
Het prijsverschil is ook fors, 130€ netto per maand voor 4 jaar is toch mooi 6240€...
Tegelijkertijd is een polestar met 12% nog duurder straks...
Het prijsverschil is ook fors, 130€ netto per maand voor 4 jaar is toch mooi 6240€...
Tegelijkertijd is een polestar met 12% nog duurder straks...
@xeoMe weet niet welke regio je zit, maar de Volvo dealer hier in Den Bosch had er voldoende staan laatst zag ik. Sowieso zou je even wat dealers kunnen bellen. Ze mogen geen auto's verkopen maar de werkplaats is wel open en als mensen info willen dan kan dat ook. Proefritje zal vast ook wel mogelijk zijn. Ze verkopen immers niks.
En niet tot januari wachten...tsja, ik zou ook niet tot half januari willen wachten tot die lockdown en dat hele corona verhaal voor bij is. Maar het is niet dat die voorraad nu snel zal slinken ofzo, want lockdown.
En niet tot januari wachten...tsja, ik zou ook niet tot half januari willen wachten tot die lockdown en dat hele corona verhaal voor bij is. Maar het is niet dat die voorraad nu snel zal slinken ofzo, want lockdown.
Denk dat het allemaal neervalt op:
- Ben je meer over budget, geld, value for money, etc dan ga je voor de model 3
- Wil je niet in een dertien in dozijn auto rijden, wil je (iets) specialer voelen, dan polestar 2
- Vind je het allemaal te moeilijk en je wilt gewoon pure rijders auto, dan alfa giulia
uhmm, sorry dat laatste was niet gevraagd of wel?
- Ben je meer over budget, geld, value for money, etc dan ga je voor de model 3
- Wil je niet in een dertien in dozijn auto rijden, wil je (iets) specialer voelen, dan polestar 2
- Vind je het allemaal te moeilijk en je wilt gewoon pure rijders auto, dan alfa giulia
uhmm, sorry dat laatste was niet gevraagd of wel?
Ze mogen gewoon verkopen afleveren hoor, zolang het niet op hun eigen terrein is: https://www.autoweek.nl/a...nbare-plekken-toegestaan/The Eagle schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:53:
@xeoMe weet niet welke regio je zit, maar de Volvo dealer hier in Den Bosch had er voldoende staan laatst zag ik. Sowieso zou je even wat dealers kunnen bellen. Ze mogen geen auto's verkopen maar de werkplaats is wel open en als mensen info willen dan kan dat ook. Proefritje zal vast ook wel mogelijk zijn. Ze verkopen immers niks.
Proefritjes kan ook aan huis (of op de parkeerstrook voor de dealer afspreken mag ook, zolang het niet op eigen terrein is
Mijn aflevering in januari is ook om de hoek bij de dealer omdat hij niet vanaf zijn eigen parkeerplaats mag afleveren.
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 24-12-2020 11:39 ]
https://www.autoblog.nl/n...derlandse-bmw-site-549075
als die rond de 47 komt dan kan je tussen 50-55k echt een keurige auto bestellen met een lage co2 uitstoot.
als die rond de 47 komt dan kan je tussen 50-55k echt een keurige auto bestellen met een lage co2 uitstoot.
Mag per 1 april een nieuwe leaseauto gaan rijden, dus ben me nu aan het oriënteren. Overwoog tot voor kort ook elektrisch (de Enyaq), maar combinatie levertijd en rijbereik (we gaan jaarlijks op vakantie richting Zuid-Duitsland/Italië met de auto) maakt dat ik hier (waarschijnlijk) vanaf zie.
Rijd op dit moment een Audi A3 (sedan, fiscale waarde plm. € 37k) waarover ik in retrospectief niet zo tevreden ben. Dynamische rijstijl is hartstikke leuk (en maakte ook dat ik enthousiast werd), maar het zitcomfort (ik ben nogal breed in mijn schouders) en de lage instap gaan me meer en meer storen. Daarom nu op zoek naar een ander type auto en dus benieuwd naar jullie advies.
Leasebudget: € 875
Kilometrage per jaar: nu 40k (wordt waarschijnlijk 30)
Contractduur: 36-48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Ruimte, zowel qua zitten (schouders) als ook in de kofferbak vanwege de kampeertrips die wij elke zomer maken. Daarnaast is het fijn als de auto voorziet in eventuele gezinsuitbreiding (we zijn nu nog met z'n tweeën). Momenteel rijd ik een automaat, wat me goed bevalt en ik derhalve graag ook bij de nieuwe auto terugzie.
Ben erg gecharmeerd van de SUV- en Crossovermodellen die ik her en der zie rijden. Daarom voor komende vrijdag in elk geval een proefrit gepland met een Skoda Karoq en een Mazda CX-30. Daarnaast staan de Opel Grandland, Volkswagen T-Roc en Peugot 3008 op de (voorzichtige) shortlist. Er is echter zoveel keuze, dat ik amper nog de verschillen zie. Vandaar ook mijn hulpvraag in dit topic, want mogelijk ga ik aan goede modellen voorbij of heb ik juist auto's geselecteerd die in de praktijk tegenvallen na verloop van tijd.
Denk dat ik qua fiscale waarde van de auto tot ongeveer € 40k wil gaan met oog op de maandelijse kosten voor eigen rekening.
Bedankt alvast voor jullie aandacht en input!
Rijd op dit moment een Audi A3 (sedan, fiscale waarde plm. € 37k) waarover ik in retrospectief niet zo tevreden ben. Dynamische rijstijl is hartstikke leuk (en maakte ook dat ik enthousiast werd), maar het zitcomfort (ik ben nogal breed in mijn schouders) en de lage instap gaan me meer en meer storen. Daarom nu op zoek naar een ander type auto en dus benieuwd naar jullie advies.
Leasebudget: € 875
Kilometrage per jaar: nu 40k (wordt waarschijnlijk 30)
Contractduur: 36-48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Ruimte, zowel qua zitten (schouders) als ook in de kofferbak vanwege de kampeertrips die wij elke zomer maken. Daarnaast is het fijn als de auto voorziet in eventuele gezinsuitbreiding (we zijn nu nog met z'n tweeën). Momenteel rijd ik een automaat, wat me goed bevalt en ik derhalve graag ook bij de nieuwe auto terugzie.
Ben erg gecharmeerd van de SUV- en Crossovermodellen die ik her en der zie rijden. Daarom voor komende vrijdag in elk geval een proefrit gepland met een Skoda Karoq en een Mazda CX-30. Daarnaast staan de Opel Grandland, Volkswagen T-Roc en Peugot 3008 op de (voorzichtige) shortlist. Er is echter zoveel keuze, dat ik amper nog de verschillen zie. Vandaar ook mijn hulpvraag in dit topic, want mogelijk ga ik aan goede modellen voorbij of heb ik juist auto's geselecteerd die in de praktijk tegenvallen na verloop van tijd.
Denk dat ik qua fiscale waarde van de auto tot ongeveer € 40k wil gaan met oog op de maandelijse kosten voor eigen rekening.
Bedankt alvast voor jullie aandacht en input!
Maar je laat een elektrische auto voorbij gaan voor de één of twee keer per jaar vakantie? Wat overigens prima kan als je dit een beetje goed gaat plannen en je accepteert dat je wat langere rustpauzes hebt.
Je kan vaak ook wel iets regelen met je werkgever/leasemaatschappij om gunstig een tijdelijke andere brandstof auto te krijgen. Die Enyaq in de juiste trim is toch wel een goede deal hoor!
Je kan vaak ook wel iets regelen met je werkgever/leasemaatschappij om gunstig een tijdelijke andere brandstof auto te krijgen. Die Enyaq in de juiste trim is toch wel een goede deal hoor!
Ik zou denk ik toch ook in de enyaq gaan proefrijden.
Je rit inclusief snelladen zal hooguit een uurtje of 90 minuten langer gaan duren. Er vanuitgaande dat je normaal ook tussenstops maakt voor wat eten, drinken en beweging.
Voor je dagelijks verkeer is de range nog wel voldoende neem ik aan?
Qua rijplezier heb ik nog nooit zo fijn gereden als in een elektrische auto.
Je rit inclusief snelladen zal hooguit een uurtje of 90 minuten langer gaan duren. Er vanuitgaande dat je normaal ook tussenstops maakt voor wat eten, drinken en beweging.
Voor je dagelijks verkeer is de range nog wel voldoende neem ik aan?
Qua rijplezier heb ik nog nooit zo fijn gereden als in een elektrische auto.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.