Enyaq proefrijden kan pas in februari (toch?) Daarbij is de levertijd nu al minimaal zes maanden, wat betekent dat ik dan op z'n vroegst in augustus die auto heb terwijl ik eigenlijk al in april over mag. Dat speelt ook een rol in de neiging die er nu is om die optie voorbij te laten gaan. Bovendien is het in de praktijk volgens mij ook altijd afwachten hoe nieuwe (elektrische) modellen het doen. Sluit de Enyaq dus niet uit, maar opteer op dit moment eerder voor een benzine-SUV/Crossover.
Dat je eerder over mag is toch niet zo'n issue? Meestal is er een voorloopauto regeling of je mag de huidige auto nog doorrijden. Sowieso zijn de genoemde auto's ook niet echt een concurrent voor de enyaq (afgezien dat ze niet elektrisch zijn). De 3008 (en dus eigenlijk ook de grandland x) gaan alweer een tijdje mee en gaan hun laatste periode in (recent heeft de 3008 een facelift gehad). De t-roc is echt een pak kleiner dan de andere modellen. De cx-30 is een mooie auto maar ook echt erg klein. Als dit laatste niet zo'n probleem is voor je zou mijn keuze na de enyaq de mazda zijn.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Heb je geen collega’s waarmee je even zou kunnen wisselen tijdens vakantie? Ik heb paar “bevriende” collega’s met een EV ook al gezegd dat ze best met mijn auto op vakantie mogen. Sommigen hebben echter al een huurauto mee in t contract genomen.
Is voor de lease policy vaak ook geen probleem aangezien het collega’s zijn.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als een collega het wilt, moet ook je werkgever het toestaan. Er komen in een vakantie vaak best veel km's bij en als je hem 3 keer uitleent een andere collega gaat en die rijden er allemaal 3500km op in hun vakantie dan zit er opeens 10duizend kilometer extra op de teller. Dat moet dan wel passen, anders moet je werkgever meer km's betalen (en wie betaald dan die weken de lagere bijtelling? Jij dan omdat jij die auto leent van je collega of gaat je collega met de lage bijtelling op vakantie in jouw benzine/diesel).VidaR-9 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:21:
Heb je geen collega’s waarmee je even zou kunnen wisselen tijdens vakantie? Ik heb paar “bevriende” collega’s met een EV ook al gezegd dat ze best met mijn auto op vakantie mogen. Sommigen hebben echter al een huurauto mee in t contract genomen.
Is dat een reden om een auto niet te nemen? Als alles naar je zin is kan het juist een voordelige en verstandige keuze zijn. Veel nieuwe modellen kampen met kinderziektes zie ik in de diversen automerken topics voorbij komen. Daarbij is de prijs meestal ook wat lager dus scheelt ook gewoon per maand (en is lastig om iemand anders zijn portemonnee te kijken).renzo4000 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:14:
De 3008 (en dus eigenlijk ook de grandland x) gaan alweer een tijdje mee en gaan hun laatste periode in
[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 02-01-2021 18:41 ]
Tsja of die auto’s nou met de ene leaseauto of de ander worden gereden.. Mijn werkgever maakt zich daar echt niet druk om.jongetje schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Als een collega het wilt, moet ook je werkgever het toestaan. Er komen in een vakantie vaak best veel km's bij en als je hem 3 keer uitleent een andere collega gaat en die rijden er allemaal 3500km op in hun vakantie dan zit er opeens 10duizend kilometer extra op de teller. Dat moet dan wel passen, anders moet je werkgever meer km's betalen (en wie betaald dan die weken de lagere bijtelling? Jij dan omdat jij die auto leent van je collega of gaat je collega met de lage bijtelling op vakantie in jouw benzine/diesel).
Bijtelling heb ik niet over nagedacht, zou ik gewoon zo laten. Als mijn vriendin mijn auto mee heeft naar t werk betaald ze ook geen bijtelling toch.
Nee zeker niet, maar ik zou liever een couranter model overwegen ipv een auto die richting exit gaat.jongetje schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Is dat een reden om een auto niet te nemen? Als alles naar je zin is kan het juist een voordelige en verstandige keuze zijn. Veel nieuwe modellen kampen met kinderziektes zie ik in de diversen automerken topics voorbij komen. Daarbij is de prijs meestal ook wat lager dus scheelt ook gewoon per maand (en is lastig om iemand anders zijn portemonnee te kijken).
Overigens gaat je stelling niet altijd op dat een lagere catalogus prijs resulteert in een lager leasebedrag. Een leasemaatschappij heeft in een hun rekenmodule een zwaardere weging in de restwaarde zitten. Een model wat al erg lang op de markt is zal in de regel ongunstiger zijn in de restwaarde.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Al een VW id.4 overwogen?mefjoew schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:21:
Mag per 1 april een nieuwe leaseauto gaan rijden, dus ben me nu aan het oriënteren. Overwoog tot voor kort ook elektrisch (de Enyaq), maar combinatie levertijd en rijbereik (we gaan jaarlijks op vakantie richting Zuid-Duitsland/Italië met de auto) maakt dat ik hier (waarschijnlijk) vanaf zie.
Rijd op dit moment een Audi A3 (sedan, fiscale waarde plm. € 37k) waarover ik in retrospectief niet zo tevreden ben. Dynamische rijstijl is hartstikke leuk (en maakte ook dat ik enthousiast werd), maar het zitcomfort (ik ben nogal breed in mijn schouders) en de lage instap gaan me meer en meer storen. Daarom nu op zoek naar een ander type auto en dus benieuwd naar jullie advies.
Leasebudget: € 875
Kilometrage per jaar: nu 40k (wordt waarschijnlijk 30)
Contractduur: 36-48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Ruimte, zowel qua zitten (schouders) als ook in de kofferbak vanwege de kampeertrips die wij elke zomer maken. Daarnaast is het fijn als de auto voorziet in eventuele gezinsuitbreiding (we zijn nu nog met z'n tweeën). Momenteel rijd ik een automaat, wat me goed bevalt en ik derhalve graag ook bij de nieuwe auto terugzie.
Ben erg gecharmeerd van de SUV- en Crossovermodellen die ik her en der zie rijden. Daarom voor komende vrijdag in elk geval een proefrit gepland met een Skoda Karoq en een Mazda CX-30. Daarnaast staan de Opel Grandland, Volkswagen T-Roc en Peugot 3008 op de (voorzichtige) shortlist. Er is echter zoveel keuze, dat ik amper nog de verschillen zie. Vandaar ook mijn hulpvraag in dit topic, want mogelijk ga ik aan goede modellen voorbij of heb ik juist auto's geselecteerd die in de praktijk tegenvallen na verloop van tijd.
Denk dat ik qua fiscale waarde van de auto tot ongeveer € 40k wil gaan met oog op de maandelijse kosten voor eigen rekening.
Bedankt alvast voor jullie aandacht en input!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Is er een reden dat ze niet allemaal in hetzelfde segment zitten?mefjoew schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:21:
Skoda Karoq en een Mazda CX-30. Daarnaast staan de Opel Grandland, Volkswagen T-Roc en Peugot 3008 op de (voorzichtige) shortlist.
Cx5 en tiguan, en waarom niet de ateca? Outsider tuscan, rav4 of juist in het andere segment captur?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik heb nooit gezegd dat het leasebedrag lager is. Ging mij om de bijtelling (dus je eigen portemonnee). Daarbij schrijft een goedkopere auto natuurlijk ook iets minder snel af. Op de 2e hands markt is het wat minder modegevoelig. Daar willen mensen gewoon optie x en y.renzo4000 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:07:
[...]
Overigens gaat je stelling niet altijd op dat een lagere catalogus prijs resulteert in een lager leasebedrag.
Als ruimte de belangrijkste eis is, dan is een Skoda Kodiaq misschien beter dan Karoq.mefjoew schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:21:
Mag per 1 april een nieuwe leaseauto gaan rijden, dus ben me nu aan het oriënteren. Overwoog tot voor kort ook elektrisch (de Enyaq), maar combinatie levertijd en rijbereik (we gaan jaarlijks op vakantie richting Zuid-Duitsland/Italië met de auto) maakt dat ik hier (waarschijnlijk) vanaf zie.
Rijd op dit moment een Audi A3 (sedan, fiscale waarde plm. € 37k) waarover ik in retrospectief niet zo tevreden ben. Dynamische rijstijl is hartstikke leuk (en maakte ook dat ik enthousiast werd), maar het zitcomfort (ik ben nogal breed in mijn schouders) en de lage instap gaan me meer en meer storen. Daarom nu op zoek naar een ander type auto en dus benieuwd naar jullie advies.
Leasebudget: € 875
Kilometrage per jaar: nu 40k (wordt waarschijnlijk 30)
Contractduur: 36-48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Ruimte, zowel qua zitten (schouders) als ook in de kofferbak vanwege de kampeertrips die wij elke zomer maken. Daarnaast is het fijn als de auto voorziet in eventuele gezinsuitbreiding (we zijn nu nog met z'n tweeën). Momenteel rijd ik een automaat, wat me goed bevalt en ik derhalve graag ook bij de nieuwe auto terugzie.
Ben erg gecharmeerd van de SUV- en Crossovermodellen die ik her en der zie rijden. Daarom voor komende vrijdag in elk geval een proefrit gepland met een Skoda Karoq en een Mazda CX-30. Daarnaast staan de Opel Grandland, Volkswagen T-Roc en Peugot 3008 op de (voorzichtige) shortlist. Er is echter zoveel keuze, dat ik amper nog de verschillen zie. Vandaar ook mijn hulpvraag in dit topic, want mogelijk ga ik aan goede modellen voorbij of heb ik juist auto's geselecteerd die in de praktijk tegenvallen na verloop van tijd.
Denk dat ik qua fiscale waarde van de auto tot ongeveer € 40k wil gaan met oog op de maandelijse kosten voor eigen rekening.
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=47
Of een 5008 ipv 3008.
Maar je bent met zn 2en, ik weet niet of je voor de ene of twee keer vakantie de hele jaar in een joekel grote auto wil rijden. Up to you. Persoonlijk zou ik de 2008 gaan bekijken, in de kleine SUV klasse vind ik die het mooiste. Zeker met grote velgen lijkt ie een maatje of twee groter.
Life is too short to drive boring cars
Dat zit deels in de fiscale waarde (range 37-40k) en dat ik dan liever een auto die voldoende ruim lijkt wat luxer uitvoer. De Karoq lijkt wat groter dan de CX-30, maar zitten rond dezelfde prijs. Daarnaast, zoals ik in mijn post al zei, is de keuze dermate groot dat ik simpelweg niet elk model zal zijn tegengekomen nog. Zoals de Ateca bijvoorbeeld. Daarom ook benieuwd naar eventueel merk-/modeladvies op basis van de wensen qua comfort en ruimte.Snowhite0901 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:22:
[...]
Is er een reden dat ze niet allemaal in hetzelfde segment zitten?
Cx5 en tiguan, en waarom niet de ateca? Outsider tuscan, rav4 of juist in het andere segment captur?
Vind zowel de 3 als de 4 enorm lelijk. Overigens geldt ook dat we geen auto willen lenen voor vakanties. Routeplanners die rekening houden met laden geven dan wel echt een langere reistijd weer, mede ook vanwege de maximale snelheid die je met zo'n auto zou moeten rijden om het verbruik optimaal te houden. Ten slotte geldt dat we mogelijk gaan verhuizen >2 jaar, dus een laadpaal zou dan ook nog een issue kunnen worden.
Al met al lijkt elektrisch rijden te veel 'gedoe'.
We willen er qua ruimte niet op achteraan gaan ten opzichte van nu (Audi A3 sedan). Denk daarom ook dat de proefritten van vrijdag wel inzicht gaan geven op dat punt. De CX-30 die meer richting de 2008 neigt, versus de Karoq die meer naar de 3008 en andere middenklasse SUV's gaat.SirLct schreef op zondag 3 januari 2021 @ 02:56:
[...]
Als ruimte de belangrijkste eis is, dan is een Skoda Kodiaq misschien beter dan Karoq.
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=47
Of een 5008 ipv 3008.
Maar je bent met zn 2en, ik weet niet of je voor de ene of twee keer vakantie de hele jaar in een joekel grote auto wil rijden. Up to you. Persoonlijk zou ik de 2008 gaan bekijken, in de kleine SUV klasse vind ik die het mooiste. Zeker met grote velgen lijkt ie een maatje of twee groter.
Er zit ook best een groot verschil in uitrusting tussen de cx30 en de karoq met dezelfde fiscale waarde, dus ik zou vooral eerst inderdaad even kijken naar welke klasse je nu echt wil.mefjoew schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:18:
[...]
Dat zit deels in de fiscale waarde (range 37-40k) en dat ik dan liever een auto die voldoende ruim lijkt wat luxer uitvoer. De Karoq lijkt wat groter dan de CX-30, maar zitten rond dezelfde prijs. Daarnaast, zoals ik in mijn post al zei, is de keuze dermate groot dat ik simpelweg niet elk model zal zijn tegengekomen nog. Zoals de Ateca bijvoorbeeld. Daarom ook benieuwd naar eventueel merk-/modeladvies op basis van de wensen qua comfort en ruimte.
[...]
Vind zowel de 3 als de 4 enorm lelijk. Overigens geldt ook dat we geen auto willen lenen voor vakanties. Routeplanners die rekening houden met laden geven dan wel echt een langere reistijd weer, mede ook vanwege de maximale snelheid die je met zo'n auto zou moeten rijden om het verbruik optimaal te houden. Ten slotte geldt dat we mogelijk gaan verhuizen >2 jaar, dus een laadpaal zou dan ook nog een issue kunnen worden.
Al met al lijkt elektrisch rijden te veel 'gedoe'.
[...]
We willen er qua ruimte niet op achteraan gaan ten opzichte van nu (Audi A3 sedan). Denk daarom ook dat de proefritten van vrijdag wel inzicht gaan geven op dat punt. De CX-30 die meer richting de 2008 neigt, versus de Karoq die meer naar de 3008 en andere middenklasse SUV's gaat.
Ik denk dat je in de Karoq meer spulletjes krijgt waar je blij van word.Snowhite0901 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:33:
[...]
Er zit ook best een groot verschil in uitrusting tussen de cx30 en de karoq met dezelfde fiscale waarde, dus ik zou vooral eerst inderdaad even kijken naar welke klasse je nu echt wil.
Als je daarbij de extra binnenruimte meetelt moet je de keuze kunnen maken :-)
Ah zoals? Ik dacht juist dat dit Mazda bomvol opties zat, maar misschien heb ik het mispitchdown schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat je in de Karoq meer spulletjes krijgt waar je blij van word.
Als je daarbij de extra binnenruimte meetelt moet je de keuze kunnen maken :-)
Ik zoek een auto om dagelijks tussen woonplaats en werkplaats te rijden voor mijn coschappen. Dit moet ik gedurende 3 jaar doen. Ik ben nog een student, dit wordt dus mijn eerste auto en ik heb relatief nog weinig rijervaring in Nederland. Ik heb geen ervaring met lease en hierdoor heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn. Gezien ik een student ben, is mijn budget niet hoog.
Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Nee
Overige afhankelijkheden:
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
EDIT: Auto is een private lease
Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
Check het rode/roze blokje eens onderaan de pagina... Dit topic is voor zakelijke lease.Catherina schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:28:
(al denk ik dat in de private lease dingen als een achteruit camera voor een duurder pakket en hoger bedrag gaan zorgen. Zou ik niet doen, zeker niet omdat dat kleinere auto's zijn voor je budget. Ik heb op mijn (zakelijk)lease Octavia Combi (station) ook geen achteruitrij camera en gaat echt prima door je spiegels en de sensoren te gebruiken)
Private Lease - Deel 1
[ Voor 37% gewijzigd door jongetje op 05-01-2021 08:10 ]
tsja, ik denk dat je het liefste als student de kosten zo laag mogelijk wilt hebben. En inderdaad wat @jongetje zegt, dat soort luxe dingen drijven de prijs op, zeker omdat je 20.0000 km wil gaan rijden val je buiten veel standaard private lease contracten.Catherina schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:28:
Ik zoek een auto om dagelijks tussen woonplaats en werkplaats te rijden voor mijn coschappen. Dit moet ik gedurende 3 jaar doen. Ik ben nog een student, dit wordt dus mijn eerste auto en ik heb relatief nog weinig rijervaring in Nederland. Ik heb geen ervaring met lease en hierdoor heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn. Gezien ik een student ben, is mijn budget niet hoog.
Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
maar als ik even zoek zou je bijvoorbeeld met deze auto alles aan kunnen vinken volgens je wensen en binnen budget blijven:
https://www.leasem.nl/pri...-comfort-easy-r-aut-66-kw
volgens mij staat er in het rode vakje niet dat je hier geen private lease auto mag zoeken hoor, is dat andere topic niet meer voor de voor- en nadelen daarvan?jongetje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:08:
[...]
Check het rode/roze blokje eens onderaan de pagina... Dit topic is voor zakelijke lease.
(al denk ik dat in de private lease dingen als een achteruit camera voor een duurder pakket en hoger bedrag gaan zorgen. Zou ik niet doen, zeker niet omdat dat kleinere auto's zijn voor je budget. Ik heb op mijn (zakelijk)lease Octavia Combi (station) ook geen achteruitrij camera en gaat echt prima door je spiegels en de sensoren te gebruiken)
Private Lease - Deel 1
Als je van plan bent om binnen redelijke termijn huis te kopen is wellicht niet de beste optie om te private leasen, maar goed, de voor en nadelen van private lease kun je in de andere topic terecht.Catherina schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:28:
Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
Voor autokeuze wel correct hier!
Je eisen zijn wel aan de hoge kant, niet qua auto, maar qua uitrusting niveau.
En daarmee maakt het qua auto keuze (en klasse) wat beperkter.
Om een voorbeeld te noemen, als je perse automaat en camera nodig heb, dan kom je met 400 maar bij Kia Picanto (A-segment; dwz klasse van VW UP, Peugeot 108, etc)
https://www.directleasepr...maat/picanto-dynamicline/
Terwijl zonder achteruitcamera, of zonder automaat, kom je opeens een klasse hoger, bijvoorbeeld een Opel Corsa (B-segment; dwz klasse van VW Polo, Peugeot 208, Seat Ibiza, etc)
https://www.directleasepr...sa-automaat/opel-corsa-2/ (automaat zonder cam)
directleaseprivate.nl/nl/alle-merken/peugeot/208/like-2/ (handgesch zonder cam)
Mijn nieuwe lease auto voor de komende 4 jaar:
Volkswagen Golf 8 GTE 245pk DSG met onderstaande pakketten:
- Winterpakket (verwarmbare stoelen + verwarmbaar stuurwiel)
- Assistentiepakket (ACC, Lane assist, dodehoekassistent, inparkeer- en uitparkeerassistent)
- Achteruitrijcamera
- Panoramadak
- 18" velgen
- Delfin grey metallic lak
:strip_exif()/f/image/RiuSaYegVgWmHjm9mphibzdQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SFTYgz1ODehHKA7C4686v8JS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wuvGJl84aoAuur2HmnZdqnoi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fIGfvAzpBIxOdL6oDMMA3C9g.jpg?f=fotoalbum_large)
- Assistentiepakket (ACC, Lane assist, dodehoekassistent, inparkeer- en uitparkeerassistent)
- Achteruitrijcamera
- Panoramadak
- 18" velgen
:strip_exif()/f/image/RiuSaYegVgWmHjm9mphibzdQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SFTYgz1ODehHKA7C4686v8JS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wuvGJl84aoAuur2HmnZdqnoi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fIGfvAzpBIxOdL6oDMMA3C9g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/stPYhWVVN4xM8YYbgKfkmPgs.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie auto, veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst. Maar die kleur. Die was verplicht omdat je bij Komo werkt?Scrtz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:30:
- Achteruitrijcamera
- Panoramadak
- 18" velgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En noemen ze dat tegenwoordig al een panoramadak?
Ik ben geen fan van de nieuwe Golf voorkant, en ook niet van de interieur, ook de touch knoppen.
Maar smaken verschillen en gefeliciteerd met de nieuwe auto! veel rijplezier en veilige kilometers!
Maar smaken verschillen en gefeliciteerd met de nieuwe auto! veel rijplezier en veilige kilometers!
Het ding kan een heel stuk open. Maar zoals je ziet regent het, en dus staat ie zo te zien op de kiepstand. kan ik hem niet kwalijk nemen.ST10©DE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:44:
[...]
Mooie auto, veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst. Maar die kleur. Die was verplicht omdat je bij Komo werkt?
En ik snap dat je dat raam langer zou verwachten. Maar da's niet altijd even handig met een aflopend bol dak. In een station is dat een stuk makkelijker, gewoon doortrekken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klopt de touch knoppen zijn een nadeel. Ik kan de temperatuur wel wijzigen maar die touchknoppen worden s'avonds niet verlicht waardoor je zowat verplicht bent om op de CLIMA knop te drukken en vervolgens via het media scherm de temperatuur aan te passen. Via het scherm dien je ook de stoelverwarming aan te zetten.. Maargoed kleinigheidje hou je altijd.SirLct schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:40:
Ik ben geen fan van de nieuwe Golf voorkant, en ook niet van de interieur, ook de touch knoppen.
Thanks! Nou ik heb blauw en wit al gehad de laatste 2 jaar dus nu ben ik 'veilig' voor donkergrijs gegaan, zie je wat minder snel vuil op. Zo heel veel keus heb je ook niet qua kleuren bij de GTE buiten blauw (vond ik niet mooi omdat de GTE accenten al blauw zijn) of lime yellow, maar geel zie ik ook niet zitten. (Buiten meerdere wit/grijs/zwart kleurstellingen)ST10©DE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:44:
[...]
Mooie auto, veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst. Maar die kleur. Die was verplicht omdat je bij Komo werkt?
Panoramadak is idd kiepstand zoals hierboven al genoemd wordt, kan heel stuk open naar achter
Heerlijke wagen. De Golf 8 is nu bij mij 'binnen'. Het was inderdaad wennen de voorkant, maar als je hem vaker in het echt ziet, met name dikkere uitvoeringen, is hij weer eens perfect getekend. Zeker de heerser in zijn klasse.
Mag ik je vragen wat het leasebedrag per maand is ex BTW? En de catalogusprijs? De bijtelling zal wel 22% zijn?
Prachtige kleur trouwens. Het is dat ik in 2019 voordelig een Tesla ben gaan leasen, maar Duits design blijft mijn aandacht trekken. Hopelijk in 2024 weer Duits:)
Mag ik je vragen wat het leasebedrag per maand is ex BTW? En de catalogusprijs? De bijtelling zal wel 22% zijn?
Prachtige kleur trouwens. Het is dat ik in 2019 voordelig een Tesla ben gaan leasen, maar Duits design blijft mijn aandacht trekken. Hopelijk in 2024 weer Duits:)
Ik moest er ook even aan wennen toen ik hem voor het eerst (digitaal) zag, maar zo in het echt en in een dikke uitvoering is het een heel geslaagde auto. Stuk beter dan de vorige Golf 7(.5), die lijken ineens heel gedateerd voor mijn gevoel.Tesla3 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:15:
Heerlijke wagen. De Golf 8 is nu bij mij 'binnen'. Het was inderdaad wennen de voorkant, maar als je hem vaker in het echt ziet, met name dikkere uitvoeringen, is hij weer eens perfect getekend. Zeker de heerser in zijn klasse.
Catalogusprijs is 44.716, velgen zijn achteraf gemonteerd. Bijtelling is idd 22% dus dan kom je uit op 820 bruto. Geen goedkope auto maar ik heb het er dik en dubbel voor over. Had ook een ID3 kunnen kiezen bijv maar daar vind ik niks aan.
Poeh, dat zijn stevige prijzen!Scrtz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:33:
[...]
Ik moest er ook even aan wennen toen ik hem voor het eerst (digitaal) zag, maar zo in het echt en in een dikke uitvoering is het een heel geslaagde auto. Stuk beter dan de vorige Golf 7(.5), die lijken ineens heel gedateerd voor mijn gevoel.
Catalogusprijs is 44.716, velgen zijn achteraf gemonteerd. Bijtelling is idd 22% dus dan kom je uit op 820 bruto. Geen goedkope auto maar ik heb het er dik en dubbel voor over. Had ook een ID3 kunnen kiezen bijv maar daar vind ik niks aan.
Maar je gaat vast veel plezier hebben van de auto!
Mijn vrouw heeft nog een golf 7, blijf ik ook een mooie auto vinden. Persoonlijk vind ik die stiekem een stukje mooier dan de 8. De achterkant is (vrijwel) identiek, maar de voorkant van de 8 blijft voor mij een beetje 'droopy' ofzo. Zal vast wennen
Overdrijven is ook een vakTesla3 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:15:
Zeker de heerser in zijn klasse.
Als je toch een smak geld voor een Golf wil neerleggen zijn er m.i. andere c-segementers die je onder aan de streep "meer auto" geven dan de mainstream Golf.
Mercedes A klasse, Kia Proceed, Mazda 3, Octavia...
Scrtz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:30:
- Achteruitrijcamera
- Panoramadak
- 18" velgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sfKFHhWvngtxNSjv02gnKIA8.jpg?f=user_large)
Bijnaam van de auto toevallig: "The Kinky Racist"
Mooie bak, geniet ervan!
[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 08-01-2021 11:39 ]
Eerste update: net de CX-30 gereden in meest luxe uitvoering. Die wordt het in elk geval niet. Qua ruimte en comfort (harde stoelen) geen vooruitgang ten opzichte van nu (de Audi A3). Morgen staat de Karoq op het programma, erg benieuwd!Snowhite0901 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:56:
[...]
Ah zoals? Ik dacht juist dat dit Mazda bomvol opties zat, maar misschien heb ik het mis
Terecht. Gelijk heb je.. Laat ik de wens uiten dat toekomstige elektrische auto's er ook 'gewoon dik' uit kunnen zien, in plaats van rare of 'hypermoderne' rondingen. En dat we met die rare namen kunnen stoppen.Scrtz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:33:
[...]
Ik moest er ook even aan wennen toen ik hem voor het eerst (digitaal) zag, maar zo in het echt en in een dikke uitvoering is het een heel geslaagde auto. Stuk beter dan de vorige Golf 7(.5), die lijken ineens heel gedateerd voor mijn gevoel.
En je sleurt geen honderden kilo's aan batterijen mee. Zal een scheurijzer zijn zeg! DSG 'pufje' erbij:P Helemaal af.
Hoi, ik ben op zoek naar adviezen voor mijn eerste auto. Ik heb nog relatief weinig rijervaring in Nederland. Mijn budget is max €400. Ik zoek een auto om van woon- naar werkplaats dagelijks te rijden, dit is 80 km per dag. Mijn enige eis is dat het een automaat moet zijn, ivm mijn rijervaring is dit makkelijker. Parkeersensoren en een auto zuinig op benzine zouden mooie bonussen zijn. Ik twijfel tussen deze 2 auto’s:Catherina schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 03:28:
Leasebudget:
Max €400
Kilometrage per jaar:
20.000
Contractduur:
36 maanden
Exclusief
Nee
Geen
Specifieke wensen:
Automaat
Achteruitrijcamera
Uiteindelijke keuze:
1) https://www.leasem.nl/pri...omfort-smart-5p-aut-49-kw
2) https://www.arval.nl/priv...ease?license_plate=tn528h
Iemand die een advies voor mij heeft? Dank!
De Ibiza is echt wel meer auto dan de i10, daarnaast is de automaat van de Seat qua comfort veel beter dan de i10.Catherina schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:06:
[...]
Hoi, ik ben op zoek naar adviezen voor mijn eerste auto. Ik heb nog relatief weinig rijervaring in Nederland. Mijn budget is max €400. Ik zoek een auto om van woon- naar werkplaats dagelijks te rijden, dit is 80 km per dag. Mijn enige eis is dat het een automaat moet zijn, ivm mijn rijervaring is dit makkelijker. Parkeersensoren en een auto zuinig op benzine zouden mooie bonussen zijn. Ik twijfel tussen deze 2 auto’s:
1) https://www.leasem.nl/pri...omfort-smart-5p-aut-49-kw
2) https://www.arval.nl/priv...ease?license_plate=tn528h
Iemand die een advies voor mij heeft? Dank!
Van die 2 altijd de Ibiza
En vanochtend dus de proefrit in de Skoda Karoq. Dat was wel even andere koek qua ruimte en ervaring. Prima wegligging, soepele besturing en verder alles ook prima in orde. Erg mooi om te zien ook en bovenal dus ruim van binnen. Mijn vriendin en ik zijn echt aangenaam verrast. Na de rit direct ook maar een offerte laten opstellen voor deze configuratie. Wat vinden jullie daarvan? En zijn er nog alternatieven (tot 40k dus de CX40 en de Tiguan vallen bijvoorbeeld af) die we moeten overwegen?mefjoew schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Eerste update: net de CX-30 gereden in meest luxe uitvoering. Die wordt het in elk geval niet. Qua ruimte en comfort (harde stoelen) geen vooruitgang ten opzichte van nu (de Audi A3). Morgen staat de Karoq op het programma, erg benieuwd!
Ford Kuga?mefjoew schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:54:
[...]
En vanochtend dus de proefrit in de Skoda Karoq. Dat was wel even andere koek qua ruimte en ervaring. Prima wegligging, soepele besturing en verder alles ook prima in orde. Erg mooi om te zien ook en bovenal dus ruim van binnen. Mijn vriendin en ik zijn echt aangenaam verrast. Na de rit direct ook maar een offerte laten opstellen voor deze configuratie. Wat vinden jullie daarvan? En zijn er nog alternatieven (tot 40k dus de CX40 en de Tiguan vallen bijvoorbeeld af) die we moeten overwegen?
Als je die automaat rijdt (wat ik wil), dan zit je bij een vrij kale versie al op 39k. Daarnaast volgens mij ook meer vergelijkbaar met de CX-30 (in elk geval de kofferruimte) en dus een slagje kleiner.
[ Voor 14% gewijzigd door mefjoew op 09-01-2021 14:03 ]
Prijs met automaat weet ik niet, maar volgens mij is die groter dan een Karoqmefjoew schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:03:
[...]
Als je die automaat rijdt (wat ik wil), dan zit je bij een vrij kale versie al op 39k. Daarnaast volgens mij ook meer vergelijkbaar met de CX-30 (in elk geval de kofferruimte) en dus een slagje kleiner.
Mooie dikke wagen samengesteld zo imo.mefjoew schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:54:
[...]
En vanochtend dus de proefrit in de Skoda Karoq. Dat was wel even andere koek qua ruimte en ervaring. Prima wegligging, soepele besturing en verder alles ook prima in orde. Erg mooi om te zien ook en bovenal dus ruim van binnen. Mijn vriendin en ik zijn echt aangenaam verrast. Na de rit direct ook maar een offerte laten opstellen voor deze configuratie. Wat vinden jullie daarvan? En zijn er nog alternatieven (tot 40k dus de CX40 en de Tiguan vallen bijvoorbeeld af) die we moeten overwegen?
Kia Sportage
Opel Grandland X
Seat Ateca
Dank!VidaR-9 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Mooie dikke wagen samengesteld zo imo.
Kia Sportage
Opel Grandland X
Seat Ateca
Kia -> Had ik inderdaad nog niet gezien. Even in de configurator gegooid, maar komt met automaat op een vanaf-prijs rond de 38k. Kan niet echt opties en accessoires kiezen nu (vaag), maar verwacht dan niet onder mijn max te blijven. Bovendien eerlijk gezegd ook minder mooi exterieur dan de Skoda Sportline.
Opel -> Goede ervaringen met Opel en spreekt me zeker aan, maar als je deze qua opties wilt uitbreiden kom ik ook al snel boven de 40k.
Seat -> In mijn ogen het minst aantrekkelijke alternatief van de VW-groep (en ook duurder dan de Skoda).
Had zelf nog de Peugeot 3008 op het oog, maar ook die komt al op bijna 40k als ik ga voor een business-variant met automaat. Ook de Hyundai Tucson is denk ik te duur.
Lijkt alsof Skoda simpelweg heel veel waar is voor je geld. Is dat ook de ervaring hier? Of is het 'dikke aankleden' in de variant die ik nu heb gedeeld ook veel luxe die je in de praktijk niet ervaart en is de 'premium rijervaring' van andere auto's uiteindelijk meer waard? Dat zijn de vragen waarmee ik nog wat worstel. Ook al omdat je met een proefrit natuurlijk nooit helemaal datgene ervaart wat je na een paar lange ritten weet (zoals ik ook heb ontdekt met mijn huidige A3..)
Kia Xceed wellicht? In executive uitvoering heb je alles erop en eraan en blijf je onder de 40k.
Even nagekeken, de Kuga is bijna 30 cm langer dan de Karoq en CX30. De. Mazda is zelfs langer dan de Karoq. Nu zegt lengte niet altijd alles, hoor ik altijd van andere mannen, maar 20-30 cm langer is behoorlijk in autotermen.ST10©DE schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Prijs met automaat weet ik niet, maar volgens mij is die groter dan een Karoq
Met automaat is de kuga vanaf 38k in titanium trim dacht ik.
[ Voor 14% gewijzigd door ST10©DE op 09-01-2021 17:59 ]
Lengte zegt zeker niet alles. Om met de termen van @Tesla3 te spreken is Skoda wel "heerser" qua binnenruimte.
De eerste de beste hit op Google geeft dit al mooi weer. De Karoq heeft veel meer been en hoofdruimte en een aanzienlijke grotere kofferbak dan de cx-30. Ook de Kuga legt het af op deze punten tov de Karoq.
https://www.autoexpress.c...azda-cx-30-vs-skoda-karoq
En
https://www.autoexpress.c...oyota-rav4-vs-skoda-karoq
De eerste de beste hit op Google geeft dit al mooi weer. De Karoq heeft veel meer been en hoofdruimte en een aanzienlijke grotere kofferbak dan de cx-30. Ook de Kuga legt het af op deze punten tov de Karoq.
En
Over een paar weken hoop ik mijn nieuwe leaseauto een Skoda Karoq Sportline Business te ontvangen.
Ook ik heb lang gekeken naar diversen modellen o.a. Peugeot 3008, maar de Karoq kwam er het beste uit betreft uitvoering en opties. Ik rij nu een Peugeot 308 SW met veel plezier ( ook door de 14 % bijtelling ) maar vindt het nu wel fijn dat ik een hoge instap auto krijg en een automaat.Ook al is de kofferbak kleiner dan de Peugeot 308 SW. Heb bijna alle opties aangevinkt bij de Karoq al moet ik wel zeggen dat deze versie in een automaat nu wel duurder is dan 2 maanden terug.
Ook ik heb lang gekeken naar diversen modellen o.a. Peugeot 3008, maar de Karoq kwam er het beste uit betreft uitvoering en opties. Ik rij nu een Peugeot 308 SW met veel plezier ( ook door de 14 % bijtelling ) maar vindt het nu wel fijn dat ik een hoge instap auto krijg en een automaat.Ook al is de kofferbak kleiner dan de Peugeot 308 SW. Heb bijna alle opties aangevinkt bij de Karoq al moet ik wel zeggen dat deze versie in een automaat nu wel duurder is dan 2 maanden terug.
Uit jou rijtje zou mijn eerste keuze ook de Skoda zijn.mefjoew schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:54:
[...]
Dank!
Kia -> Had ik inderdaad nog niet gezien. Even in de configurator gegooid, maar komt met automaat op een vanaf-prijs rond de 38k. Kan niet echt opties en accessoires kiezen nu (vaag), maar verwacht dan niet onder mijn max te blijven. Bovendien eerlijk gezegd ook minder mooi exterieur dan de Skoda Sportline.
Opel -> Goede ervaringen met Opel en spreekt me zeker aan, maar als je deze qua opties wilt uitbreiden kom ik ook al snel boven de 40k.
Seat -> In mijn ogen het minst aantrekkelijke alternatief van de VW-groep (en ook duurder dan de Skoda).
Had zelf nog de Peugeot 3008 op het oog, maar ook die komt al op bijna 40k als ik ga voor een business-variant met automaat. Ook de Hyundai Tucson is denk ik te duur.
Lijkt alsof Skoda simpelweg heel veel waar is voor je geld. Is dat ook de ervaring hier? Of is het 'dikke aankleden' in de variant die ik nu heb gedeeld ook veel luxe die je in de praktijk niet ervaart en is de 'premium rijervaring' van andere auto's uiteindelijk meer waard? Dat zijn de vragen waarmee ik nog wat worstel. Ook al omdat je met een proefrit natuurlijk nooit helemaal datgene ervaart wat je na een paar lange ritten weet (zoals ik ook heb ontdekt met mijn huidige A3..)
Dank voor de goede links en inderdaad de toelichting die ik wellicht onvoldoende had gedaan. Lengte is een ding; ruimte iets heel anders. De Kuga zou zeker ook interessant kunnen zijn, maar de Karoq is voor minder geld ruimer en luxueuzer. Of tenminste, dat is mijn idee op dit moment. Denk dan ook dat er eigenlijk geen betere opties zijn en we dus hiervoor gaan.renzo4000 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:08:
Lengte zegt zeker niet alles. Om met de termen van @Tesla3 te spreken is Skoda wel "heerser" qua binnenruimte.
En
Na de beslissing weer een paar onverwachte verrassingen gehad mbt beloofde levertijd en een niet gecommuniceerde geschatte fiscale verhogen van €2600,-😕 en ben ik uiteindelijk op de valreep van 2020 voor een voorraad model gegaan.Rob-T6 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:46:
Na lang zoeken en discussiëren toch een keuze gemaakt.
Eerst voor een Mercedes B-250e gekeken, en bijna besteld, maar een onverwachte verhoging van de leaseprijs gooide roeten het eten.
Nu voor ruimte gegaan.
Een Skoda SuperB Hatchback 😁
Ook de PHEV, is toch het meest interessant doordat we voor het budget met brandstofvoorschot werken.
Dus inclusief laadpaal
https://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=S5UKAJ
ŠKODA ‘SUPERB Business Edition Plus’
Met als extra’s
- business upgrade
- functie pakket
- ruitenwisser achter
Kleur ‘Lava Blue’
(Plaatje van internet voor de kleur)
[Afbeelding]
Duurt alleen nog even voor aflevering.
Wordt wel heel wat anders als de V40![]()
Maar Volvo heeft ook geen echte opvolger meer voor mij helaas, en met 3 kinderen is de ruimte prettig
:strip_exif()/f/image/fEXhL4sOjBFE4lppGAEajTBl.jpg?f=fotoalbum_large)
Een zwarte SuperB Combi
Kleine plus is dat deze wel Virtual Cockpit heeft, wat er toch wat vlotter uitziet.
40k zou ik altijd voor de V60 B3 momentum gaan heerlijke auto.renzo4000 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:44:
Kia Xceed wellicht? In executive uitvoering heb je alles erop en eraan en blijf je onder de 40k.
En de hoge instap dan?Mektheb schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:42:
[...]
40k zou ik altijd voor de V60 B3 momentum gaan heerlijke auto.
Ah dat heb je inderdaad niet, excuses overheen gelezen dat een wens is.
Blijft een mooie bak, mega groot, maar leuk.Rob-T6 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Na de beslissing weer een paar onverwachte verrassingen gehad mbt beloofde levertijd en een niet gecommuniceerde geschatte fiscale verhogen van €2600,-😕 en ben ik uiteindelijk op de valreep van 2020 voor een voorraad model gegaan.
[Afbeelding]
Een zwarte SuperB Combi
Kleine plus is dat deze wel Virtual Cockpit heeft, wat er toch wat vlotter uitziet.
Mooie velgen ook
Los van het feit dat het geen hoge instap is begint de momentum vanaf 42k. Om gelijkwaardige opties te krijgen gaat het eerder richting de 50k. Je rijdt dan wel een klasse hoger uiteraard.Mektheb schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:42:
[...]
40k zou ik altijd voor de V60 B3 momentum gaan heerlijke auto.
Wil je jouw configuratie delen? Ben wel benieuwd naar jouw keuzes. Wat betreft prijs; begreep inderdaad dat prijzen jaarlijks iets hoger worden vanwege stijgende belastingen. Afijn, good to know voor over drie/vier jaarkpc schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:38:
Over een paar weken hoop ik mijn nieuwe leaseauto een Skoda Karoq Sportline Business te ontvangen.
Over dat 'klasse hoger' rijden; waar merken jullie dat aan? Rijd als gezegd nu de Audi A3, maar ben niet per se lyrisch over de rijervaring. En met name het zitcomfort bij langere reizen valt me tegen. Daarnaast ook de kijkhoeken die vrij beperkt zijn, mede vanwege de wat grote deurposten. Premium zie je er aan de buitenkant natuurlijk van af, auto trekt ook behoorlijk op en ik heb er nooit issues mee gehad, maar verder..? Navigatie is bijvoorbeeld ook hopeloos verouderd inmiddels en bijwerken kost aardig wat geld. Juist zulke dingen zou ik dan als service verwachten bij een klasse hoger.renzo4000 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:06:
[...]
Los van het feit dat het geen hoge instap is begint de momentum vanaf 42k. Om gelijkwaardige opties te krijgen gaat het eerder richting de 50k. Je rijdt dan wel een klasse hoger uiteraard.
Maar goed, misschien ben ik ook wel te weinig autoliefhebber om dat te waarderen waar het in zulke gevallen om gaat. Maakt de keuze voor Skoda nu, en dus een klasse lager, in elk geval eenvoudiger

[ Voor 37% gewijzigd door mefjoew op 11-01-2021 08:05 ]
Volgens mij bedoelen ze niet 'Premium vs niet-Premium', wat inderdaad soms nogal een wassen neus is.mefjoew schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:58:
[...]
Wil je jouw configuratie delen? Ben wel benieuwd naar jouw keuzes. Wat betreft prijs; begreep inderdaad dat prijzen jaarlijks iets hoger worden vanwege stijgende belastingen. Afijn, good to know voor over drie/vier jaar
[...]
Over dat 'klasse hoger' rijden; waar merken jullie dat aan? Rijd als gezegd nu de Audi A3, maar ben niet per se lyrisch over de rijervaring. En met name het zitcomfort bij langere reizen valt me tegen. Daarnaast ook de kijkhoeken die vrij beperkt zijn, mede vanwege de wat grote deurposten. Premium zie je er aan de buitenkant natuurlijk van af, auto trekt ook behoorlijk op en ik heb er nooit issues mee gehad, maar verder..? Navigatie is bijvoorbeeld ook hopeloos verouderd inmiddels en bijwerken kost aardig wat geld. Juist zulke dingen zou ik dan als service verwachten bij een klasse hoger.
Maar goed, misschien ben ik ook wel te weinig autoliefhebber om dat te waarderen waar het in zulke gevallen om gaat. Maakt de keuze voor Skoda nu, en dus een klasse lager, in elk geval eenvoudiger
Hier gaat het om C-segment (Golf, Audi A3, Skoda Octavia, Volvo v40, Skoda Karoq) vs D-segment (Passat, Volvo V60, etc).
Vaak is daar wel een verschil te merken, bijvoorbeeld de stilte in de auto
Precies dat zou voor mij de reden zijn om de Kuga nader te bekijken. 10 cm langere wielbasis ook trouwens. Een klasse hoger rijden niet zo zeer, maar een maatje groter geeft vaak al meer comfort op grotere afstanden. En isolatie. De stoelen moeten ook goed passen bij je lichaam natuurlijk.mefjoew schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:58:
[...]
Over dat 'klasse hoger' rijden; waar merken jullie dat aan? Rijd als gezegd nu de Audi A3, maar ben niet per se lyrisch over de rijervaring. En met name het zitcomfort bij langere reizen valt me tegen.
Ik zou comfort een hogere prioriteit geven als de uitrusting.
[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 11-01-2021 09:23 ]
@Smobbo precies dat dus. Een zelfs dan nog is het soms verwarrend. Een Skoda Octavia is een c-segmenter maar is bijvoorbeeld veel ruimer dan een V60 die in het d-segment zit. Echter zit het hem vooral in zaken zoals afwerking, isolatie, betere materialen, geraffineerder onderstel, etc. Het is wel zo dat de segmenten steeds dichter bij elkaar zitten dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden.
@ST10©DE De Kuga zal qua rijden "scherper" zijn en meer neigen naar een sportief karakter. Een Karaoq veel meer op comfort. Ford staat vooral bekend om zijn goede rijeigenschappen. Als dat een heel belangrijk punt is voor je dan is de Kuga zeker een optie. Als het gaat om zaken zoals interieur dan vind ik Ford echt achterblijven, het is allemaal maar zo... zo.... als je het mij vraagt. De automaat van Ford is ook niet de meest verfijnde in deze wereld, erg zenuwachtig. De DSG is vele malen beter.
@ST10©DE De Kuga zal qua rijden "scherper" zijn en meer neigen naar een sportief karakter. Een Karaoq veel meer op comfort. Ford staat vooral bekend om zijn goede rijeigenschappen. Als dat een heel belangrijk punt is voor je dan is de Kuga zeker een optie. Als het gaat om zaken zoals interieur dan vind ik Ford echt achterblijven, het is allemaal maar zo... zo.... als je het mij vraagt. De automaat van Ford is ook niet de meest verfijnde in deze wereld, erg zenuwachtig. De DSG is vele malen beter.
[ Voor 39% gewijzigd door renzo4000 op 11-01-2021 09:25 ]
Mwah, ik vond de Kuga vele malen rustiger en comfortabeler rijden dan de Karoq. Met de automaat had ik geen problemen. Ook de afwerking vond ik niks mis mee. Maar goed, misschien ben ik niet zo veel eisend.renzo4000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:22:
@Smobbo precies dat dus. Een zelfs dan nog is het soms verwarrend. Een Skoda Octavia is een c-segmenter maar is bijvoorbeeld veel ruimer dan een V60 die in het d-segment zit. Echter zit het hem vooral in zaken zoals afwerking, isolatie, betere materialen, geraffineerder onderstel, etc. Het is wel zo dat de segmenten steeds dichter bij elkaar zitten dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden.
Ja, je kan de Kuga scherper rijden, maar het hoeft niet he. Een Karoq is naar mijn mening neutraal afgesteld. Naar mijn beleving was de Karoq ook rumoeriger (rijwind, etc) in de kabine.
Maar ieder zijn ding en mening, hoop alleen dat deze gebaseerd zijn op daadwerkelijke beleving en niet op papieren specs en reviews van anderen.
ik ook. voor 40k heb je ook een skoda kodiaq, skoda superb, ford mondeo, renault talisman; maar niet full optionST10©DE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:21:
[...]
Precies dat zou voor mij de reden zijn om de Kuga nader te bekijken. 10 cm langere wielbasis ook trouwens. Een klasse hoger rijden niet zo zeer, maar een maatje groter geeft vaak al meer comfort op grotere afstanden. En isolatie. De stoelen moeten ook goed passen bij je lichaam natuurlijk.
Ik zou comfort een hogere prioriteit geven als de uitrusting.
keuzes....
Ik heb wel degelijk in een Karoq en Kuga gereden. En ja de Kuga reed beter dan Karoq (zoals gezegd, in mijn beleving scherper) wat ik wel kan waarderen. De Karoq rijdt mijn inziens te "soft" wat veel mensen ervaren als een comfortabele auto.
Qua rijgeluiden heb ik niet echt noemenswaardige verschillen gehoord tussen de twee. De automaat is van de Ford echt een stuk minder, zoals gezegd veel zenuwachtiger. Hij is vaak "zoekende" naar het juiste verzet. De DSG doet dit echt beter, sterker nog de DCT van mijn Kia doet dit zelfs beter. Dit lees je overigens vaker terug in de verschillende reviews.
Interieur-wise zit de Skoda beter in elkaar, betere materialen en het infotainment is gewoonweg beter dan de Ford. Then again, zoveel mensen zoveel wensen, gelukkig maar anders reden we allemaal in dezelfde auto
Qua rijgeluiden heb ik niet echt noemenswaardige verschillen gehoord tussen de twee. De automaat is van de Ford echt een stuk minder, zoals gezegd veel zenuwachtiger. Hij is vaak "zoekende" naar het juiste verzet. De DSG doet dit echt beter, sterker nog de DCT van mijn Kia doet dit zelfs beter. Dit lees je overigens vaker terug in de verschillende reviews.
Interieur-wise zit de Skoda beter in elkaar, betere materialen en het infotainment is gewoonweg beter dan de Ford. Then again, zoveel mensen zoveel wensen, gelukkig maar anders reden we allemaal in dezelfde auto
Die afweging bracht mij drie jaar terug bij de A3. Het 'achteraf spijt'-gevoel zegt denk ik dat ik een ander type rijder ben.burnedhardware schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:52:
[...]
ik ook. voor 40k heb je ook een skoda kodiaq, skoda superb, ford mondeo, renault talisman; maar niet full option
keuzes....
Het rustige rijden van de Karoq spreekt me aan inderdaad. Dank allemaal, ik ben er wel uitrenzo4000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:02:
Ik heb wel degelijk in een Karoq en Kuga gereden. En ja de Kuga reed beter dan Karoq (zoals gezegd, in mijn beleving scherper) wat ik wel kan waarderen. De Karoq rijdt mijn inziens te "soft" wat veel mensen ervaren als een comfortabele auto.
Je geeft heel goed aan dat er verschillende mensen zijn met verschillende eisen. En dat is wat ieder voor zichzelf moet weten. Alleen gaf de vrager aan dat hij comfort mistte op lange stukken in zijn A3, ik denk dat dat met een Karoq niet beter wordt (dan ga ik er even vanuit dat hij een relatief nieuwe, niet ouder dan 6 jaar, A3 rijdt).renzo4000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:02:
[quote]mefjoew schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:58:
[...]
Wil je jouw configuratie delen? Ben wel benieuwd naar jouw keuzes. Wat betreft prijs; begreep inderdaad dat prijzen jaarlijks iets hoger worden vanwege stijgende belastingen. Afijn, good to know voor over drie/vier jaar
Karoq Sportline Business
Quartz grey metallic
Comfortpakket en functiepakket
Navigatie Columbus 9,2 inch
Trekhaak wegklapbaar
[...]
[...]
Karoq Sportline Business
Quartz grey metallic
Trekhaak wegklapbaar
[...]
Comfort zat vooral in de stoelen/houding, dat is in de Karoq (sportline) heel anders natuurlijk. Het was niet zozeer 'hobbelig' of 'onrustig' rijden van de auto (uit 2016) zelf.ST10©DE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:34:
[...]
Je geeft heel goed aan dat er verschillende mensen zijn met verschillende eisen. En dat is wat ieder voor zichzelf moet weten. Alleen gaf de vrager aan dat hij comfort mistte op lange stukken in zijn A3, ik denk dat dat met een Karoq niet beter wordt (dan ga ik er even vanuit dat hij een relatief nieuwe, niet ouder dan 6 jaar, A3 rijdt).
Dank! Vanwaar de grotere Nav? Las eerder in dit topic dat dit juist 'onnodig' werd bevonden vanwege de integratie met Android/Apple Carplay.kpc schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:34:
[quote]mefjoew schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:58:
[...]
Karoq Sportline Business
Quartz grey metallic
Trekhaak wegklapbaar
[...]
Nou, die Talisman kan je behoorlijk goed uitrusten voor 40K! En dan heb je een heerlijke auto voor lange afstanden.burnedhardware schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:52:
[...]
ik ook. voor 40k heb je ook een skoda kodiaq, skoda superb, ford mondeo, renault talisman; maar niet full option
keuzes....
Ik mag binnenkort een leaseauto uitkiezen en ben me al even aan het oriënteren, o.a. in dit topic dus dank voor alle input. Ik heb weinig vergelijkbare posts kunnen vinden, vandaar dat ik mijn eigen lijstje even post.
Leasebudget: 850, kan tot 1.000 euro (eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling: geen idee
Merkbeleid: Geen
Overige afhankelijkheden: Geen; ik weet niet wat het beleid qua hybride auto's is.
Specifieke wensen:
Ik ben vooral bekend met VAG en kijk daardoor ook vooral in die hoek, maar sta ook open voor andere merken. Ik heb nog geen toegang tot de portal van de leasemaatschappijen van mijn (toekomstige) werkgever (Alphabet/Van Mossel), maar wat ik tot nu toe heb bekeken in de diverse open configurators:
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling: geen idee
Overige afhankelijkheden: Geen; ik weet niet wat het beleid qua hybride auto's is.
Specifieke wensen:
- Automaat
- Apple Carplay/Android Auto (liefst met draadloos laden)
- 'Comfort tijdens het rijden'
- Looks van de auto vind ik ook belangrijk
- Liever qua opties een goed gevulde auto dan een kale Audi/BMW/Mercedes
- SUV-ish is een pré, maar qua brandstofbeleid/kilometers vaak wat lastiger om binnen het budget te blijven
- Niet-elektrisch i.v.m. gebrek aan laadpalen in de stad
Ik ben vooral bekend met VAG en kijk daardoor ook vooral in die hoek, maar sta ook open voor andere merken. Ik heb nog geen toegang tot de portal van de leasemaatschappijen van mijn (toekomstige) werkgever (Alphabet/Van Mossel), maar wat ik tot nu toe heb bekeken in de diverse open configurators:
- Audi A3 Limo S-line: nét te duur, maar wel een heerlijke auto
- Skoda Octavia Hatchback Sport Business/Business Plus: veel voor weinig
- Skoda Kamiq/VW T-Cross: nét niet voor mijn gevoel of al gauw te duur
- Skoda Scala: dan liever een Octavia imo
@ilhanko Je geeft aan een Up te rijden en dat dit bevalt en misschien wil je iets meer betalen voor wat meer comfort. Vervolgens zie ik auto's 2 a 3 klasses hoger voorbij komen.
Als je goedkoper wilt kun je beter kijken naar de B klasse zoals een VW Polo, Skoda Fabia, Kia Rio etc. De auto's die jij noemt gaan hard richting de limiet van je budget zoals je zelf al hebt gemerkt en ga je per maand dus stuk meer betalen dan voor je Up.
Als je goedkoper wilt kun je beter kijken naar de B klasse zoals een VW Polo, Skoda Fabia, Kia Rio etc. De auto's die jij noemt gaan hard richting de limiet van je budget zoals je zelf al hebt gemerkt en ga je per maand dus stuk meer betalen dan voor je Up.
Krijg je evt budget terug wat je niet gebruikt ? Dan kan een extra motivatie zijn om een polo bv te gaan rijden.
Nieuwe polo is echt al 10 stappen hoger dan een up.. en vaak luxer dan een kale A3 van de buurman
Nieuwe polo is echt al 10 stappen hoger dan een up.. en vaak luxer dan een kale A3 van de buurman
Aansluitend op de reacties hiervoor, zou ik ook de nieuwe Peugeot 208 overwegen. Gaat een collega van mij ook rijden en is een serieus mooi model die je met jouw budget leuk kunt configureren!ilhanko schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:59:
Ik mag binnenkort een leaseauto uitkiezen en ben me al even aan het oriënteren, o.a. in dit topic dus dank voor alle input. Ik heb weinig vergelijkbare posts kunnen vinden, vandaar dat ik mijn eigen lijstje even post.
Specifieke wensen:Opties: Ik rijd al bijna 9 jaar in een Up en dat is altijd prima bevallen, maar ben daardoor ook wel bereid om nu iets meer te betalen (bijtelling dan wel eigen bijdrage) mits de auto dat echt waard is.
- Automaat
- SUV-ish is een pré, maar qua brandstofbeleid/kilometers vaak wat lastiger om binnen het budget te blijven
Ik ben vooral bekend met VAG en kijk daardoor ook vooral in die hoek, maar sta ook open voor andere merken. Ik heb nog geen toegang tot de portal van de leasemaatschappijen van mijn (toekomstige) werkgever (Alphabet/Van Mossel), maar wat ik tot nu toe heb bekeken in de diverse open configurators:Ik ben open minded qua merk maar ik zie (online) gewoon niet zoveel andere mooie auto's en helaas kan ik er geen bij de dealer bekijken momenteel. Hoop dat jullie nog wat advies hebben!
Als de A3 interessant is kan je ook naar het broertje van VW kijken (Golf) of die van Seat (Leon).ilhanko schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:59:
Specifieke wensen:Opties: Ik rijd al bijna 9 jaar in een Up en dat is altijd prima bevallen, maar ben daardoor ook wel bereid om nu iets meer te betalen (bijtelling dan wel eigen bijdrage) mits de auto dat echt waard is.
- Automaat
Ik ben vooral bekend met VAG en kijk daardoor ook vooral in die hoek, maar sta ook open voor andere merken. Ik heb nog geen toegang tot de portal van de leasemaatschappijen van mijn (toekomstige) werkgever (Alphabet/Van Mossel), maar wat ik tot nu toe heb bekeken in de diverse open configurators:Ik ben open minded qua merk maar ik zie (online) gewoon niet zoveel andere mooie auto's en helaas kan ik er geen bij de dealer bekijken momenteel. Hoop dat jullie nog wat advies hebben!
Eigenlijk is het denk ik goed om een beetje in segmenten te denken voor de beeldvorming.
A segment: Up, C1, Aygo, etc
B segment: Polo, Ibiza, Kia Rio, etc
C segment: Golf, Leon, Kia Ceed, Audi A3 (maar die is dan wat duurder, want 'premium'...)
Vaak kan je daarnaast grofweg zeggen dat een SUV qua prijs 1 klasse hoger gaat, dus een B segment SUV kost je grofweg evenveel als een C segment Hatchback.
Ga eens proefrijden in een B en een C segmenter en kijk of je het verschil de moeite waard vindt. Een volgehangen B segmenter past makkelijk in je budget, voor een C segmenter zal je sommige opties wel/niet kunnen doen (een A3 is kaal, een Golf redelijk, een Kia Ceed vrij vol voor je budget).
@ilhanko Voor dat budget kun je met gemak een Corolla 2.0 TS Premium of een C-HR 2.0 Premium leasen. Ik denk dat je dan zelfs nog wat budget overhoudt bij die 850 euro.
Voordeel van beiden is dat het een hybride is, die is op papier ontzettend zuinig en dan is je brandstofvoorschot lager, waardoor je weer meer auto kan leasen. Ik rijd zelf een Corolla hatchback 2.0 Executive (1 stap onder de Premium, geen panoramadak, JBL audio o.a., maar verder wel gewoon alles) voor 750 euro inclusief brandstof. Hatchback is wel klein achterin, de TS daarentegen is echt heel ruim.
Voordelen: alle denkbare opties, automaat, 180 pk, veel ruimte bij de TS, góede stoelen, Carplay/AA aanwezig, en ik vind het ook nog eens een erg mooie auto, zeker als Executive/Premium met 18" LM.
Nadelen: infotainment buiten Carplay/AA om is typisch Japans onlogisch ingedeeld en niet echt mooi, wel snel genoeg. Het is een CVT, daar moet je qua automaat aan wennen, maar voordeel van de 2.0 is de grotere accu, dus je hoeft niet altijd in de toeren te klimmen voor een beetje vermogen. Banden maken vrij veel lawaai, wielkastisolatie is niet briljant ben ik inmiddels achter. En verder wat typisch Japanse onlogische dingen (stuur is niet meegespiegeld in Europa, dus cruise control knoppen zitten rechts i.p.v. links, tankklep hendeltje zit ouderwets op de vloer bij de bestuurdersstoel alsof je in een 20 jaar oude Landcruiser stapt, dat soort dingen).
Zeker de moeite waard om eens mee te gaan proefrijden!
Voordeel van beiden is dat het een hybride is, die is op papier ontzettend zuinig en dan is je brandstofvoorschot lager, waardoor je weer meer auto kan leasen. Ik rijd zelf een Corolla hatchback 2.0 Executive (1 stap onder de Premium, geen panoramadak, JBL audio o.a., maar verder wel gewoon alles) voor 750 euro inclusief brandstof. Hatchback is wel klein achterin, de TS daarentegen is echt heel ruim.
Voordelen: alle denkbare opties, automaat, 180 pk, veel ruimte bij de TS, góede stoelen, Carplay/AA aanwezig, en ik vind het ook nog eens een erg mooie auto, zeker als Executive/Premium met 18" LM.
Nadelen: infotainment buiten Carplay/AA om is typisch Japans onlogisch ingedeeld en niet echt mooi, wel snel genoeg. Het is een CVT, daar moet je qua automaat aan wennen, maar voordeel van de 2.0 is de grotere accu, dus je hoeft niet altijd in de toeren te klimmen voor een beetje vermogen. Banden maken vrij veel lawaai, wielkastisolatie is niet briljant ben ik inmiddels achter. En verder wat typisch Japanse onlogische dingen (stuur is niet meegespiegeld in Europa, dus cruise control knoppen zitten rechts i.p.v. links, tankklep hendeltje zit ouderwets op de vloer bij de bestuurdersstoel alsof je in een 20 jaar oude Landcruiser stapt, dat soort dingen).
Zeker de moeite waard om eens mee te gaan proefrijden!
[ Voor 31% gewijzigd door BigSmurf op 11-01-2021 14:56 ]
Thanks voor de reacties so far! Wat de Up betreft: het is prima bevallen, maar als ik langer dan een uur naar mijn schoonfamilie moet rijden merk ik gewoon dat 'ie daar niet optimaal geschikt voor is. Daarnaast wil ik een iets grotere auto met het oog op de toekomst.
@jongetje Voor de Up ben ik per maand ook al niet goedkoop uit als je alles bij elkaar optelt: wegenbelasting, benzine, dealeronderhoud en verzekering. Dus ik ben én bereid meer uit te geven (bijtelling) én ik wil luxer rijden.
@wd200 Nee, ongebruikt budget krijg je niet terug.
@BigSmurf Thanks, goeie tip! Ik ga die even bekijken. Ik weet dus niet of een hybride 'mag' en hoe dat met benzine werkt; althans dat heb ik inmiddels uit dit topic geleerd.
@Smobbo proefrijden is zeker een goed idee. Ik rijd al jaren in de auto's van mijn ouders (A4/A5/Q5/Golf GTE/Q3) dus ik weet wel hoe hogere segment auto's rijden, maar heb nog geen/weinig ervaring met auto's van andere merken. Nog tips met welke te beginnen?
@jongetje Voor de Up ben ik per maand ook al niet goedkoop uit als je alles bij elkaar optelt: wegenbelasting, benzine, dealeronderhoud en verzekering. Dus ik ben én bereid meer uit te geven (bijtelling) én ik wil luxer rijden.
@BigSmurf Thanks, goeie tip! Ik ga die even bekijken. Ik weet dus niet of een hybride 'mag' en hoe dat met benzine werkt; althans dat heb ik inmiddels uit dit topic geleerd.
@Smobbo proefrijden is zeker een goed idee. Ik rijd al jaren in de auto's van mijn ouders (A4/A5/Q5/Golf GTE/Q3) dus ik weet wel hoe hogere segment auto's rijden, maar heb nog geen/weinig ervaring met auto's van andere merken. Nog tips met welke te beginnen?
Kijk dan mogelijke naar zaken welke je achteraf als accessoires (wel in het leasebedrag maar niet in de bijtelling) kan laten monteren. Dan kan je een goedkope auto luxer maken maar houdt je de bijtelling van de "goedkopere" versie omdat accessoires (nog) niet meetellen in de fiscalewaarde.ilhanko schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:06:
Thanks voor de reacties so far! Wat de Up betreft: het is prima bevallen, maar als ik langer dan een uur naar mijn schoonfamilie moet rijden merk ik gewoon dat 'ie daar niet optimaal geschikt voor is. Daarnaast wil ik een iets grotere auto met het oog op de toekomst.
Denk hier bijna velgen, trekhaak, lederen bekleding, schuifdakje tot soms hele navigatiesystemen.
Is dat intussen geen uitlopend model aan het worden?ST10©DE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Nou, die Talisman kan je behoorlijk goed uitrusten voor 40K! En dan heb je een heerlijke auto voor lange afstanden.
Neemt niet weg dat hij heerlijk zal rijden natuurlijk.
Het is een gewone hybride, geen plug-in. Die worden vrijwel altijd gelijkgesteld aan benzinemodellen, want je moet gewoon tanken en kunt niet stekkeren. Remmen/uitrollen en motor laden de accu op en combinatie met de CVT maakt hem zuinig (in theorie, zie mijn post in het Toyota topic: BigSmurf in "Het grote Toyota-topic").ilhanko schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:06:
Ik zou eens even een aantal afspraken bij dealers maken (zijn autoboulevards op afspraak open ?ilhanko schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:06:
Alles van Peugeot heeft een 'gek' stuurtje, dat moet je bevallen. Indien dat zo is dan kan je naar de nieuwe 208 of de 2008 kijken.
Renault Clio is vrij nieuw, ook leuk.
VAG is altijd goed, een rondje in een ibiza en een leon achter elkaar geeft bijvoorbeeld een goed idee van het verschil tussen B en C segment.
Toevallig een jaar geleden privé een Golf gekocht voor mijn vrouw (wel 2e hands dus), toen ook een Ibiza gereden. Voor ons was het verschil tussen B en C segment te groot om nog voor een B te gaan. Tegelijkertijd zijn er heel veel mensen die een B segmenter al prima vinden rijden.
De Skoda Scala (en Kamiq?) zijn dan wel grappige tussen maatjes, die vallen eigenlijk precies tussen de segmenten in.
Hij is binnens3n schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Het is de Mazda 3 sedan geworden. Luxury edition in het zwart met de SkyActive-X Automaat.
Staat blijkbaar op voorraad bij de dealer die leaseplan heeft gekozen. Maar mijn Octavia mag nog tot 4 januari. Nog 3 maanden aftellen dus. En deze maand mogen wij iig nog niet naar kantoor of klanten, dus heel erg is het niet.
:strip_exif()/f/image/IufWxfHn1Fa7JkwElJFD7NZg.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een bak! Echt wel een heel verschil met een Octavia waar ik vanaf kom. Automaat rijd een stuk beter dan de CX-30 waarin ik heb proefgereden. Zal nieuwere software zijn. Wel bijzonder is dat de auto al 3,5 maand stond te wachten, maar dat ze geen tijd had gevonden de winterbanden erom te leggen. En afleveren icm Corona is om te huilen. Sta je daar in een groenstrook langs de weg sleutels aan te nemen.
Als ik het goed heb, is er net een update / facelift geweest en zal het nieuwe model in April oid in de showroom komen. Zo uitlopend als een Mondeo die ook werd genoemd is die in elk geval nietPiB schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:29:
[...]
Is dat intussen geen uitlopend model aan het worden?
Neemt niet weg dat hij heerlijk zal rijden natuurlijk.
Is ie zo groot dat ie niet op de foto pasts3n schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:41:
[...]
Hij is binnen.
[Afbeelding]
Wat een bak! Echt wel een heel verschil met een Octavia waar ik vanaf kom. Automaat rijd een stuk beter dan de CX-30 waarin ik heb proefgereden. Zal nieuwere software zijn. Wel bijzonder is dat de auto al 3,5 maand stond te wachten, maar dat ze geen tijd had gevonden de winterbanden erom te leggen. En afleveren icm Corona is om te huilen. Sta je daar in een groenstrook langs de weg sleutels aan te nemen.
Mijn boefje is liev!
Fisheyelens, in werkelijkheid is ie zelfs kleiner
J/k, feli met je nieuwe bak
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oh nice, die kende ik nog nietST10©DE schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:40:
[...]
Als ik het goed heb, is er net een update / facelift geweest en zal het nieuwe model in April oid in de showroom komen. Zo uitlopend als een Mondeo die ook werd genoemd is die in elk geval niet
Is het ook mogelijk om een leasecontract over te nemen?
Ik wil namelijk van mijn bomvolle volkswagen polo 1.0 DSG af en moet een flinke boete betalen maar wellicht wil iemand deze 11 maanden overnemen. (Kan die persoon ook een deel bijtelling betalen voor de komende 11 maanden)
Ik wil namelijk van mijn bomvolle volkswagen polo 1.0 DSG af en moet een flinke boete betalen maar wellicht wil iemand deze 11 maanden overnemen. (Kan die persoon ook een deel bijtelling betalen voor de komende 11 maanden)
In theorie kan dat. In de praktijk zal het lastig zijn met zo’n auto (in tegenstelling tot bijv een 4% bijtelling knaller).xeoMe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:32:
Na weer een ochtend onderhandelen uiteindelijk gekomen tot deze final offerte voor de Volvo XC40 P8. Ben benieuwd of jullie nog iets geks zien in oa de netto berekening:
Contract: 40.000 km/j / 48 maanden
Leaseprijs: €1165
Leasebudget: €900
Eigenbijdrage: €265
Bijtellingspercentage: 8% (tot 45k) & 22% (rest)
Fiscale waarde auto: €€ 66.994,98
Bijtelling: 8% (over 45.000 = €3600) & 22% (restbedrag over 21.995 =€4839)
basisbijtelling: €8439
Eigen bijdrage per jaar: €3180
Aan heffing onderworpen: €5259
Bijtelling privé p/m: €438,25
Belasting % over de top: 37,1%
Loonheffing privé gebruik: €162,60
Eigen bijdrage: €265
Netto kosten: €427,10 (ik had eigenlijk max €400 in mijn hoofd, maar deze 8% kans met bijna alle opties...toch een buitenkansje
. Bovendien is de kans groot dat we na een jaar rijden het aantal KM omlaag schroeven in het contract waardoor de leaseprijs zo met 50 a 75 euro omlaag kan gaan.)
Pakketen op de auto:
*Lighting
*Sage Green metallic Metallic lak
*Extra getint glas achterportieren en achterruit
*Lounge
*Visual Park Assist (incl. 360º view) met Front "Fisheye" view
*Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak met elektrisch bedienbaar zonnescherm
*Draadloos telefoon opladen
*Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportieren
*Volvo Guard Alarm Klasse 3
*Power Seats
*Lederen bekleding
*Warmtepomp (range verlenger)
*20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen
Netto kosten: €427,10 (ik had eigenlijk max €400 in mijn hoofd, maar deze 8% kans met bijna alle opties...toch een buitenkansje
Pakketen op de auto:
*Lighting
*Lounge
*Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak met elektrisch bedienbaar zonnescherm
*Power Seats
*Lederen bekleding
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 14-01-2021 14:55 . Reden: Reactie verplaatst naar het juiste topic. Voortaan graag zelf even een Topic-report aanmaken, ipv dubbelposten. ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Met alle respect, je gaat ruim 25% over je leasenorm heen. Zonder dat ik het wil weten maar weet je zeker dat die bijtelling past bij je salaris?Juancho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:50:
Na weer een ochtend onderhandelen uiteindelijk gekomen tot deze final offerte voor de Volvo XC40 P8. Ben benieuwd of jullie nog iets geks zien in oa de netto berekening:
Netto kosten: €427,10 (ik had eigenlijk max €400 in mijn hoofd, maar deze 8% kans met bijna alle opties...toch een buitenkansje. Bovendien is de kans groot dat we na een jaar rijden het aantal KM omlaag schroeven in het contract waardoor de leaseprijs zo met 50 a 75 euro omlaag kan gaan.)
Pakketen op de auto:
*Lighting
*Lounge
*Power Seats
*Lederen bekleding
Ik vind hem eerlijk gezegd wat prijzig. Voor dat geld kan je haast ook een E-tron 50 krijgen en wellicht zelfs nog met 4% ergens.
Gaat dit om een 2020 voorraadmodel dan die al op kenteken staat?Juancho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:50:
Het is inmiddels al 12% capped op 40.000.
Bijtelling staat voor 60 maanden vast, je zou dus voor contract langer kunnen maken met lagere leaseprijs tot gevolg.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-01-2021 15:15 ]
Ja klopt, ik had er bewust bij gezegd dat het ging om een 8% variant die nog beschikbaar was en eind 2020 nog op kenteken is gezet. Met 12/22% werd het een heel ander verhaal..CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Gaat dit om een 2020 voorraadmodel dan die al op kenteken staat?
Het is inmiddels al 12% capped op 40.000.
Bijtelling staat voor 60 maanden vast, je zou dus voor contract langer kunnen maken met lagere leaseprijs tot gevolg.
@GeeMoney ook als reactie op jou eigenlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 14-01-2021 15:18 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik zag dat ik onderstaande post in het verkeerde topic had geplaatst. Dus nogmaals hier op de juiste 
Na weer een ochtend onderhandelen uiteindelijk gekomen tot deze final offerte voor de Volvo XC40 P8. Ben benieuwd of jullie nog iets geks zien in oa de netto berekening of wat anders. let op, het om een al bestaande (nieuwe) auto die nog in 2020 op kenteken is gezet en daardoor in de 8% tot 45k schaal valt. Mocht na een jaar rijden blijken dat de 40k aan km/pj niet relevant meer is, oa door Corona/meer thuiswerken, dan kan het naar bijv. 30k km/pj gezet worden wat de leaseprijs aardig beïnvloed in positieve zin.
Fiscale waarde auto: € 66.994,98
Netto kosten: €427,10
Pakketen op de auto:
Lines
Power Seats
Elektrisch verstelbare passagierstoel
Elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen
Lighting
Koplampreinigingsinstallatie
Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting
Driver Assist
IntelliSafe Assist
IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System
Climate
Verwarmbare voorstoelen
Verwarmbare ruitensproeierkoppen
Verwarmbaar stuurwiel
Lounge
Visual Park Assist met Front "Fisheye" view
Park Assist voor en achter
Sensus Connect met Premium Audio by Harman/Kardon
Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteld
Opties
Arienne leder Charcoal/Charcoal
Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportie
Volvo Alarm (voor certificering, zie accessoires)
Extra getint glas in achterportieren & achterruit
Draadloos opladen telefoon
Warmtepomp
20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen
Sage Green metallic
Na weer een ochtend onderhandelen uiteindelijk gekomen tot deze final offerte voor de Volvo XC40 P8. Ben benieuwd of jullie nog iets geks zien in oa de netto berekening of wat anders. let op, het om een al bestaande (nieuwe) auto die nog in 2020 op kenteken is gezet en daardoor in de 8% tot 45k schaal valt. Mocht na een jaar rijden blijken dat de 40k aan km/pj niet relevant meer is, oa door Corona/meer thuiswerken, dan kan het naar bijv. 30k km/pj gezet worden wat de leaseprijs aardig beïnvloed in positieve zin.
Pakketen op de auto:
Lines
Power Seats
Elektrisch verstelbare passagierstoel
Elektrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen
Lighting
Koplampreinigingsinstallatie
Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting
Driver Assist
IntelliSafe Assist
IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System
Climate
Verwarmbare voorstoelen
Verwarmbare ruitensproeierkoppen
Verwarmbaar stuurwiel
Lounge
Visual Park Assist met Front "Fisheye" view
Park Assist voor en achter
Sensus Connect met Premium Audio by Harman/Kardon
Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteld
Opties
Arienne leder Charcoal/Charcoal
Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportie
Volvo Alarm (voor certificering, zie accessoires)
Extra getint glas in achterportieren & achterruit
Draadloos opladen telefoon
Warmtepomp
20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen
Sage Green metallic
[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 14-01-2021 15:49 ]
Er zijn partijen / websites waar je je leasecontract kan aanbieden ter overname. Geen idee of er iemand op een dure polo zit te wachten, maar niet geschoten is altijd mis...xeoMe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:32:
Verwijderd
Lekker doen, yoloJuancho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:50:
Netto kosten: €427,10 (ik had eigenlijk max €400 in mijn hoofd, maar deze 8% kans met bijna alle opties...toch een buitenkansje. Bovendien is de kans groot dat we na een jaar rijden het aantal KM omlaag schroeven in het contract waardoor de leaseprijs zo met 50 a 75 euro omlaag kan gaan.)
Pakketen op de auto:
*Lighting
*Lounge
*Power Seats
*Lederen bekleding
Volgens mij ben je de gevolgen voor je heffingskortingen vergeten bij het belasting %. Kost je pbb nog zo'n 50 euro netto extra.Juancho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:46:
Als je goedkeuring hebt van de leasemaatschappij mag je het contract aanbieden op een leaseplatform. Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie.xeoMe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:32:
Het aanbieden van producten of diensten op het forum is niet gestaan. Hiervoor is de vraag en aanbod bedoeld.
[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 15-01-2021 23:43 ]
Ik kom op een bedrag van EUR 480,- uit, netto.HipHaan schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:46:
[...]
Volgens mij ben je de gevolgen voor je heffingskortingen vergeten bij het belasting %. Kost je pbb nog zo'n 50 euro netto extra.
Ik ken niemand die zo'n laag budget heeft en zoveel eigen bijdrage neerlegd voor een leasebak. Wellicht is het leasebudget aan de lage kant in vergelijking met het salaris... althans, dat mag ik hopen.

Netto bedrag is afhankelijk van salaris. 60k 480 idd en bij 90k 508. Overigens is 900 ex brandstof nou niet een super laag budget toch?-Muncky- schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Ik kom op een bedrag van EUR 480,- uit, netto.
Ik ken niemand die zo'n laag budget heeft en zoveel eigen bijdrage neerlegd voor een leasebak. Wellicht is het leasebudget aan de lage kant in vergelijking met het salaris... althans, dat mag ik hopen.
[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 18-01-2021 16:14 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nee zeker niet, is een ruim aangeklede D-klasse... als ik voor 690 (wel 30k/4j) al een ruim aangeklede Octavia heb... laat staan voor 900.Inspired schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:14:
[...]
Netto bedrag is afhankelijk van salaris. 60k 480 idd en bij 90k 508. Overigens is 900 ex brandstof nou niet een super laag budget toch?
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ik hoop iig voor @Juancho dat zijn werkgever de btw over de prive kilometers niet teruvordert. Da's 2,7% van de cataloguswaarde, dat hakt er nogal in bij een auto van 60k 
En ja, dat mag een werkgever doen.

Als ik het goed begreep betaalt de werkgever dat deels (volgens mij tot 45k) zelf en voor een deel komt dat idd op mijn rekening. En dat wordt per maand doorbelast of 1x per jaar. Kwam daar ook pas later achter, maar ik heb daar soort van een apart potje voorThe Eagle schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:32:
Ik hoop iig voor @Juancho dat zijn werkgever de btw over de prive kilometers niet teruvordert. Da's 2,7% van de cataloguswaarde, dat hakt er nogal in bij een auto van 60k
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 18-01-2021 17:26 ]
Ik ben ook weer bijna aan de beurt.... Half juli verloopt mijn contract. Rij nu een passat varriant diesel. V60, ID4 leken me wel wat. Nadeel is dat ik geen eigen oprit heb dus om nu 4 jaar vol te houden om bij een openbaar oplaadpunt te parkeren... hmmz
Leasebudget: 1000
Kilometrage per jaar: 45000
Contractduur: 4 jaar
exclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, europees
Overige afhankelijkheden: station of SUV
bezine, hybride, volledig electrisch
winterbanden
via leaseplan
Specifieke wensen: automaat
carplay
ruimte (soms koffer mee van 160cm, soms 2 kids)
Uiteindelijke keuze:
Merkbeleid, europees
winterbanden
via leaseplan
carplay
Uiteindelijke keuze:
[ Voor 12% gewijzigd door lowfi op 19-01-2021 10:18 ]
Gewoon een Passat Variant GTE dus. Problem solved.lowfi schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:53:
Ik ben ook weer bijna aan de beurt.... Half juli verloopt mijn contract. Rij nu een passat varriant diesel. V60, ID4 leken me wel wat. Nadeel is dat ik geen eigen oprit heb dus om nu 4 jaar vol te houden om bij een openbaar oplaadpunt te parkeren... hmmz
Merkbeleid, europees
winterbanden
via leaseplan
carplay
Uiteindelijke keuze:
Of een Skoda Suberb (al dan geen plugin). Al zijn een Golf, Leon of Octavia ook al groot genoeg denk ik, die zijn qua kofferbak ruimte iig groter dan een V60.
Als je echt zoveel km rijdt dan zou ik persoonlijk zonder eigen laadpaal minder snel voor 100% elektrisch gaan.
Als je echt zoveel km rijdt dan zou ik persoonlijk zonder eigen laadpaal minder snel voor 100% elektrisch gaan.
Skoda Octavia. Makkelijk.lowfi schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:53:
Merkbeleid, europees
winterbanden
via leaseplan
carplay
Uiteindelijke keuze:
Maar mag jij benzine rijden met 45k per jaar?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.