Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik kan die waarden zo gauw niet vinden maar zal ruim in de 1600 liter reeks zitten. Met de bank omhoog is het 585 liter. Niet verkeerd met een accupakket onder de auto.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:11
BlakHawk schreef op zondag 13 september 2020 @ 07:56:
[...]

Enyaq op het eerste oog erg gaaf!
Ik zou de 5008 in ieder geval niet doen. Zo'n grote bak met een 1.2 driecilinder lijkt me geen pretje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

The Eagle schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:23:
[...]

Handsdown de Passat. Grootste, ruimste en meest luxe van de drie. Echte reiswagen. Klasse hoger dan de Peugeot. Enyaq is ook stukje kleiner dan de Passat, en geen idee wat dat ding in de lease gaat doen en of er kinderziektes in zitten. Is nog unproven technology.
De Passat is wel ook de oudste, en ik vind hem van binnen enigszins gedateerd. Je zit dan 4 jaar aan een "oud" model vast.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik zou sowieso voor de Enyaq gaan. De souplesse van een EV is echt zoveel beter dan een DSG.
De 5008 is een gehorig hok (een 3008 met dakkapel...).
De Passat is te saai voor woorden.

Zo, lekker subtiel m’n mening kunnen geven 😜!

Overigens zit je bij een Enyaq nog wel een jaar ofzo te wachten op je auto hè...

[ Voor 14% gewijzigd door Smobbo op 13-09-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 20:55
Smobbo schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:29:
Ik zou sowieso voor de Enyaq gaan. De souplesse van een EV is echt zoveel beter dan een DSG.
De 5008 is een gehorig hok (een 3008 met dakkapel...).
De Passat is te saai voor woorden.

Zo, lekker subtiel m’n mening kunnen geven 😜!

Overigens zit je bij een Enyaq nog wel een jaar ofzo te wachten op je auto hè...
De levertijd is even een vraagteken. Ze gaven aan dat er begin 2021 geleverd worden.

Ik vond zelf de 5008 eigenlijk best prettig rijden. Vanuit een 150 PK DSG merk je wel verschil.
Ik vond de 5008 ook minder "saai" dan de passat. Echter is de passat wel degelijker. Software-matig heeft VAG de zaken beter op orde.

Overal vind ik het best een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
pitchdown schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:44:
[...]

De levertijd is even een vraagteken. Ze gaven aan dat er begin 2021 geleverd worden.

Ik vond zelf de 5008 eigenlijk best prettig rijden. Vanuit een 150 PK DSG merk je wel verschil.
Ik vond de 5008 ook minder "saai" dan de passat. Echter is de passat wel degelijker. Software-matig heeft VAG de zaken beter op orde.

Ik zou sowieso op gevoel kiezen, zowel de VW als de Peugeot zijn natuurlijk prima auto’s.
Ik vond zelf de 5008 een gevoel geven alsof ik voor in een heel grote ruimte zat, in combinatie met het kleine stuur niet mijn ding.
De Passat vond ik erg prettig rijden, stukken stiller dan de 5008. Maar het is zo’n ontzettend veilige keuze 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jeroenneman schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:19:
[...]

De Passat is wel ook de oudste, en ik vind hem van binnen enigszins gedateerd. Je zit dan 4 jaar aan een "oud" model vast.
Gedateerd kwa opties en mogelijkheden t.o.v. van de andere 2 niet volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
pitchdown schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:49:
[...]

Nee de nieuwe Passat wordt eind dit jaar/begin volgend jaar voorgesteld.

Je rijd dan al direct in een oud model.

Nu heeft VW al niet de meest spannende modellen, maar rijd je ook nog in een oud model.

Als de prijs daarnaast is zou ik het in het verweving nemen.

Voor nu zeg ik Enyaq. Meest spannende auto, EV dus rijdt veel lekkerder dan de anderen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
renzo4000 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:07:
Ik kan die waarden zo gauw niet vinden maar zal ruim in de 1600 liter reeks zitten. Met de bank omhoog is het 585 liter. Niet verkeerd met een accupakket onder de auto.
Helemaal niet gek, mijn Renault Megane heeft 1695 liter banken plat en 580 banken omhoog. Dus zo'n Enyaq is helemaal prima qua kofferbak liters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

pitchdown schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:49:
[...]

Misschien niet qua pure functionaliteit, maar qua styling, zowel buiten als binnen gaat het model al sinds 2015 oid mee. Je ziet ook aan de huidige uitvoeringen (slechts drie) dat het model er na de kleine facelift uit gaat.

Wel een goede keuze als je nog fysieke knoppen wil voor airco etc, want dat zal het toekomstige model waarschijnlijk niet meer hebben.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
BlakHawk schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:04:
[...]

Voor nu zeg ik Enyaq. Meest spannende auto, EV dus rijdt veel lekkerder dan de anderen.
Spannend? Mwua. Voor Skoda begrippen. Ik vind het gewoon een elektrische Kodiaq, en die vind ik zo ongeveer het lelijkst in dat segment. En rijdt lekkerder is sowieso arbitrair, want wat is lekkerder? Dynamisch zal die niet zijn, hij weegt bijna 2 ton en Skoda kennende rijdt hij niet zoals een Model X om maar iets te noemen. Rustig, comfortabel van A naar B? Ongetwijfeld.

Ik snap de keuze vanuit het perspectief van de portemonnee en wat je daar dan voor krijgt als leaserijder helemaal, maar zoals je het nu schetst is wel heel rooskleurig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
BlakHawk schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:04:
Nee de nieuwe Passat wordt eind dit jaar/begin volgend jaar voorgesteld.

Je rijd dan al direct in een oud model.

Nu heeft VW al niet de meest spannende modellen, maar rijd je ook nog in een oud model.
Dan duurt het dus nog ruim een jaar voordat de nieuwe Passat überhaupt bestelbaar is. Dan is de vraag hoe gevoelig je bent om in een nieuw of oud model te rijden.

Ik zou zelf voor een Suberb gaan ipv een Passat, krijg je toch (vind ik persoonlijk) een mooiere en grotere auto voor. Als het om budget gaat kan het ook juist lonen om een ouder model te rijden. Zolang alle opties erop zitten die je wilt is het prima toch? Ik heb nu ook het model Octavia van vlak voor de facelift (dus net nog zonder die dubbele koplampen) en die vind ik juist een mooiere neus hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 14-09-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
NL_Scratch schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:12:
[...]

Helemaal niet gek, mijn Renault Megane heeft 1695 liter banken plat en 580 banken omhoog. Dus zo'n Enyaq is helemaal prima qua kofferbak liters.
Een megane met 580 liter bagage ruimte?? Wat weet jij dat Renault niet weet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:44:
[...]

Met welke redenen focus je zo op die 3? Er is toch wel veel meer leuks te rijden als je dergelijke auto's op de shortlist kan zetten? Passat heb ik zelf ook niets mee, eenheidsworst. Idem met een 5008, heb ik gewoon helemaal niets mee. De 508SW is dan geen optie?

Mbt EV toucheer je ineens een heel andere markt. Die Enyaq ziet er op de plaatjes wel gaaf uit maar zijn er ook al real life foto's? Skoda kennende vertekend het nog wel eea. Daarbij kon ik voor mezelf geen goede business case creëren op basis van bijtelling/bereik/ruimte tov "een gewone 22%" kijkende naar de 2021 spelregels... Nu lijkt de kofferbak mee te vallen bij de Enyaq dus die zou je dan weg kunnen strepen.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 14-09-2020 09:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Fladder80 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:31:
[...]

Een megane met 580 liter bagage ruimte?? Wat weet jij dat Renault niet weet? :P
Damn, klopt, ik zie net dat het 521 liter is bij mijn 1.2 Bose TCE 2018.

Ik haalde de 580 hier vandaan:
https://oving.nl/afmetingen-megane-estate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:49:
[...]
Die Enyaq ziet er op de plaatjes wel gaaf uit maar zijn er ook al real life foto's? Skoda kennende vertekend het nog wel eea.
Filmpje is nog beter toch?
https://www.autoweek.nl/a...q-iv-eerste-kennismaking/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media" en "Advertenties" cookie. :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:30:
[...]

Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de cookie voorwaarden.
Onze video developer wordt betaald via ads en tracking speler heeft rechten nodig voor de "Social Media" en "Advertenties" cookie. :+
There, FTFY :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymondv.R.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 21:42
JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:30:
[...]

Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media" en "Advertenties" cookie. :+
Hier de link voor de youtube versie: YouTube: Skoda Enyaq - Eerste kennismaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:49:
[...]

Met welke redenen focus je zo op die 3? Er is toch wel veel meer leuks te rijden als je dergelijke auto's op de shortlist kan zetten? Passat heb ik zelf ook niets mee, eenheidsworst. Idem met een 5008, heb ik gewoon helemaal niets mee. De 508SW is dan geen optie?

Mbt EV toucheer je ineens een heel andere markt. Die Enyaq ziet er op de plaatjes wel gaaf uit maar zijn er ook al real life foto's? Skoda kennende vertekend het nog wel eea. Daarbij kon ik voor mezelf geen goede business case creëren op basis van bijtelling/bereik/ruimte tov "een gewone 22%" kijkende naar de 2021 spelregels... Nu lijkt de kofferbak mee te vallen bij de Enyaq dus die zou je dan weg kunnen strepen.
Ik vind de 508sw erg krap met 3 kids.
Welke suggesties heb je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:21:
[...]

Ik vind de 508sw erg krap met 3 kids.
Welke suggesties heb je nog meer?
Is dat bij een Enyaq/Passat zoveel anders dan? Die 5008 zal wel 3 losse stoelen kennen? Een V60, Talisman, Mondeo PHEV, Taracco, Kodiaq, Insignia, Mazda 6? D/SUV segment.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:28:
[...]

Is dat bij een Enyaq/Passat zoveel anders dan? Die 5008 zal wel 3 lossen stoelen kennen? Een V60, Talisman, Mondeo PHEV, Taracco, Kodiaq, Insignia, Mazda 6? D/SUV segment.
Passat is sowieso veel ruimer achterin.

De rest:
V60 - mooie auto, kofferbak wat beperkt
Talisman - Multimedia-systeem drama
Mondeo PHEV - Duur in de lease en niet heel erg ruim.
Tarraco - Te duur in de lease
Kodiaq - Valt helaas buiten mijn budget
Insignia - 1.5 benzine moter komt pas volgend jaar
Mazda 6 - Erg duur in de lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@pitchdown En een Suberb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Duurder in de lease dan de passat en buiten mijn budget voor een aangeklede versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan moet je toch richting een C klasse ben ik bang. Dan kom je bij een Octavia, Focus, Megane etc. uit. Of een C4 grand spacetourer, maar dat moet wel "je ding" zijn, heb je een 7 zitter.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 14-09-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:33:
[...]

De rest:
Een tijd terug keek je ook naar een Kia Ceed SW en een XC40. Niet echt te volgen op basis van je criteria :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:13:
Dan moet je toch richting een C klasse ben ik bang. Dan kom je bij een Octavia, Focus, Megane etc. uit. Of een C4 grand spacetourer, maar dat moet wel "je ding" zijn, heb je een 7 zitter.
Dan vind ik de 5008, Passat en Enyaq interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
De levering van mijn auto staat al vanaf bestelling gepland in week 41. Wat zijn jullie ervaringen met dat soort datums en eventuele afwijk hierin uiteindelijk? Betekent week 41 binnenkomst bij de importeur, of bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@BigSmurf Dat zijn gewoon richtdata obv eerdere doorlooptijden. De leverende dealer kan jou dit het beste vertellen. Die hebben de bestelling uitstaan en krijg telkens een update wanneer hij bij de dealer wordt afgeleverd. Vervolgens moet je doorgaans ook nog 1 a 2 weken rekenen voor de daadwerkelijke overdracht naar jou (rijklaar maken van de auto). Dit is afhankelijk van hoe druk het is bij de dealer zelf. Hou er ook rekening mee dat de meeste leasemaatschappijen niet meer uitleveren na medio november en pas weer in januari.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pitchdown schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:33:
[...]

De rest:
Je komt uit een Golf, stelt shortlist samen met D-segmenters en die blijken te duur? Kan je je criteria verder specificeren:

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
desmond schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:46:
[...]

Je komt uit een Golf, stelt shortlist samen met D-segmenters en die blijken te duur? Kan je je criteria verder specificeren:

Leasebudget: 790
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 of 60 elektrisch
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: ruimte, comfort, automaat en goed werkend multimedia inclusief android auto
Uiteindelijke keuze:aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:45:
@BigSmurf Dat zijn gewoon richtdata obv eerdere doorlooptijden. De leverende dealer kan jou dit het beste vertellen. Die hebben de bestelling uitstaan en krijg telkens een update wanneer hij bij de dealer wordt afgeleverd. Vervolgens moet je doorgaans ook nog 1 a 2 weken rekenen voor de daadwerkelijke overdracht naar jou (rijklaar maken van de auto). Dit is afhankelijk van hoe druk het is bij de dealer zelf. Hou er ook rekening mee dat de meeste leasemaatschappijen niet meer uitleveren na medio november en pas weer in januari.
Dat vermoeden had ik al. Ik ga morgen de leverende dealer eens bellen voor meer info. :)

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
inclusief of exclusief brandstofcomponent? Bij 30k kilometers maakt dat makkelijk 200 euro verschil per maand. Verchil tussen BMW 3-serie touring en een Ford Focus Wagon.

• pitchdown
desmond schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:54:
[...]

inclusief of exclusief brandstofcomponent? Bij 30k kilometers maakt dat makkelijk 200 euro verschil per maand. Verchil tussen BMW 3-serie touring en een Ford Focus Wagon.
Exclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 19-09 06:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Proeftijd overleeft; de zoektocht begint...

Leasebudget: 800
Kilometrage per jaar: geen idee
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:Alfa Romeo, Audi, BMW, Fiat, Lexus, MINI, Mercedes-Benz, Nissan, Peugeot, Renault, SEAT, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo. Anderen ook mogelijk maar dan kan ie nooit terug de pool in
Overige afhankelijkheden:CO2 max 150g/km, geen phev
Specifieke wensen:Veel ruimte, liefst 7 personen & automaat
Uiteindelijke keuze:

De Co2 norm nekt mij enorm. Ik had mijn zinnen al op een Skoda Kodiaq gezet. Rij al jaren een Superb en dat beviel prima. Maar alle Kodiaq's en Superbs doen meer dan 150g/km.
Lijstje tot nu toe:
VW Passat
Skoda Enyaq

Vooral de Passat voelt als een knieval bij gebrek aan beter. Ik vind geen enkele 7 zitter :'(
Tips? (even moeten wachten op een nieuw model is niet zo'n issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@SandStar De 7 zitters zijn hoge auto's en dan gaat, ook nog met automaat, de uitstoot omhoog.

Je kunt wel een superb 2.0 diesel dsg configureren, dan zit je ruim binnen de norm van je werkgever.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 20-09-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32
@SandStar een Tiguan Allspace zit op 148g/km met 2.0TDI en DSG, maar of dat bereikbaar is hangt nogal van het kilometrage af. Zo'n ding is kaal al 50k

Mercedes GLB 180d\200d zit ook onder de 150g/km, maar ook prijzig.

Edit: even nagekeken maar beide gaat niet lukken binnen budget ben ik bang.

Kia Sorento hybrid valt onder de 150 gram voor de eerste twee uitvoeringen, waarschijnlijk omdat het benzine kan dat wel binnen budget. Op directlease kan ik hem echter nog niet in elkaar klikken.

[ Voor 39% gewijzigd door nooberke op 20-09-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:14
nvm..

[ Voor 94% gewijzigd door Rob-T6 op 20-09-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik vind het zelf helemaal niks, maar een Prius+ voldoet wel aan je eisen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

nooberke schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:20:
@SandStar een Tiguan Allspace zit op 148g/km met 2.0TDI en DSG, maar of dat bereikbaar is hangt nogal van het kilometrage af. Zo'n ding is kaal al 50k

Mercedes GLB 180d\200d zit ook onder de 150g/km, maar ook prijzig.

Edit: even nagekeken maar beide gaat niet lukken binnen budget ben ik bang.

Kia Sorento hybrid valt onder de 150 gram voor de eerste twee uitvoeringen, waarschijnlijk omdat het benzine kan dat wel binnen budget. Op directlease kan ik hem echter nog niet in elkaar klikken.
De Tiguan Allspace zit €140 boven budget met een flinke bijtelling. Ik mag max 150 bijleggen dus het kan allemaal wel. Niet ideaal.

De Kia Sorento ziet er uit als een goede optie! Ik ga eens aan Leaseplan vragen of ze die willen toevoegen voor mij.
Videopac schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:47:
Ik vind het zelf helemaal niks, maar een Prius+ voldoet wel aan je eisen.
Prius+ ook een interessante. Snap even niet waarom die niet nu al als optie gegeven word. Dat wordt even bellen naar Leaseplan :)
jongetje schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:03:
@SandStar De 7 zitters zijn hoge auto's en dan gaat, ook nog met automaat, de uitstoot omhoog.

Je kunt wel een superb 2.0 diesel dsg configureren, dan zit je ruim binnen de norm van je werkgever.
€130 bijbetalen. Dan is de VW passat een betere keuze aangezien die wel binnen budget blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me goed herinner zou de peugeot 5008 ook als 7 zitter te krijgen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

The Eagle schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:20:
True, maar co2 norm kills it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
The Eagle schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:20:
Klopt!
SandStar schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:22:

Merkbeleid, zo ja, welke:Alfa Romeo, Audi, BMW, Fiat, Lexus, MINI, Mercedes-Benz, Nissan, Peugeot, Renault, SEAT, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo. Anderen ook mogelijk maar dan kan ie nooit terug de pool in
Uiteindelijke keuze:

De Co2 norm nekt mij enorm. Ik had mijn zinnen al op een Skoda Kodiaq gezet. Rij al jaren een Superb en dat beviel prima. Maar alle Kodiaq's en Superbs doen meer dan 150g/km.
Lijstje tot nu toe:
VW Passat
Skoda Enyaq

Vooral de Passat voelt als een knieval bij gebrek aan beter. Ik vind geen enkele 7 zitter :'(
5008
X-trail
2 serie gram tourer
Lodgy
Gran Senic
Taracco
Touran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:42
SandStar schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:22:

Uiteindelijke keuze:

Lijstje tot nu toe:
VW Passat
Skoda Enyaq

Die kilometrage is wel erg van belang eigenlijk, kan zomaar 90 euro/m schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:53
Nou, knoop doorgehakt en de ID.3 58kWh 1st Plus 5d wit besteld.

LP loopt met deals te strooien voor de ID.3. Zullen er wel een zooi besteld hebben. Je kon ook alleen maar grijs of wit kleur kiezen. Zullen dan ook wel rap geleverd kunnen worden gok ik zo.

Nu wachten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:03
Mijn Golf 8 Style 1.5 eTSI is gisterochtend om 05:00 in productie gegaan! Eindelijk.. In maart besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

BlakHawk schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:37:
[...]

Klopt!

[...]

5008
X-trail
2 serie gram tourer
Lodgy
Gran Senic
Taracco
Touran
Thanks maar daar komt niks door de co2 norm. Misschien de Lodgy maar daar zie ik mij dan weer niet echt in rijden.
rinkel schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:42:
[...]

Die kilometrage is wel erg van belang eigenlijk, kan zomaar 90 euro/m schelen.
Het lijkt erop dat mijn plafond tussen de 50.000 en 45.000 zit. Afhankelijk welk merk het is. (Skoda topt op 45k en Audi op 50k)
Kilometrage staat verder nergens vermeld.

De Prius+ blijkt op sterven na dood te zijn aldus de dealer.
RAV4 Highlander komt begin volgend jaar en heeft 7 plekken :)
Even afwachten wat dat qua prijs gaat doen.

De Kia Sorento is binnen 2 weken bij de dealer en lijkt vooralsnog de beste (enige) keus. Ik gok alleen dat het wel een extra bijleggen word elke maand.

[ Voor 22% gewijzigd door SandStar op 21-09-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SandStar schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:44:
[...]

Thanks maar daar komt niks door de co2 norm. Misschien de Lodgy maar daar zie ik mij dan weer niet echt in rijden.

[...]

Het lijkt erop dat mijn plafond tussen de 50.000 en 45.000 zit. Afhankelijk welk merk het is. (Skoda topt op 45k en Audi op 50k)
Kilometrage staat verder nergens vermeld.

De Prius+ blijkt op sterven na dood te zijn aldus de dealer.
RAV4 Highlander komt begin volgend jaar en heeft 7 plekken :)
Even afwachten wat dat qua prijs gaat doen.

De Kia Sorento is binnen 2 weken bij de dealer en lijkt vooralsnog de beste (enige) keus. Ik gok alleen dat het wel een extra bijleggen word elke maand.
CO2 norm is toch 150 en je wil een automaat?

Deze 7 zitters blijven volgens autoweek allen binnen de 150gr/km en met automaat:

https://www.autoweek.nl/n...00&aantal-zitplaatsen=6-7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Kanter schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:11:

LP loopt met deals te strooien voor de ID.3. Zullen er wel een zooi besteld hebben. Je kon ook alleen maar grijs of wit kleur kiezen. Zullen dan ook wel rap geleverd kunnen worden gok ik zo.

Nu wachten..
Prachtige wagen maat. Zul je zeker niet teleurgesteld mee zijn. Veel plezier ermee!

Wat is de levertijd trouwens? Als je nu een van die deals zou nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Kanter schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:11:

Nu wachten..
Cool!
Ben heel benieuwd naar de ervaringen.

Mag ik vragen wat dat nu doet in de lease? Welke Leasemij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
naii11 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:30:
[...]

Prachtige wagen maat. Zul je zeker niet teleurgesteld mee zijn. Veel plezier ermee!

Wat is de levertijd trouwens? Als je nu een van die deals zou nemen?
Door de beperkte kleur en interieur keuze ga ik ervan uit dat deze gegarandeerd geleverd gaan worden voor 31-12. Collega's in het verleden ook deals of "actiemodel" genomen. Beperkte configuratie mogelijkheden maar snel leverbaar. Leaseplan heeft gewoon een boel ID.3's gereserveerd gok ik.

Hopelijk snel bericht over data enz.
BlakHawk schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:42:
[...]

Cool!

Leaseplan.

Je bedoelt netto maandelijkse kosten? Berekenhet tool zegt iets van 180 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
BlakHawk schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:42:
[...]

Cool!

LP zou moeten zijn Leaseplan. Ik heb stiekem op hun site gekeken, en ik zie inderdaad deals. Ik weet niet of het 'goede deals' zijn, aangezien ik niets heb vergeleken. Alle 3 de varianten van de 1st worden aangeboden, dus ik vermoed dat ze voorraad hebben en in 2020 kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53
Ik ben pas eind maart 2021 aan de beurt, een 8% ID3 zit er dan denk ik niet meer in?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

BlakHawk schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:18:
[...]

CO2 norm is toch 150 en je wil een automaat?

Deze 7 zitters blijven volgens autoweek allen binnen de 150gr/km en met automaat:

https://www.autoweek.nl/n...00&aantal-zitplaatsen=6-7
Dat zijn helaas NEDC waarden. Ik zit aan de 150 WLTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

kw_nl schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:12:
Ik ben pas eind maart 2021 aan de beurt, een 8% ID3 zit er dan denk ik niet meer in?
Wellicht wel een voorraad model met kenteken 2020, maar zover ik weet gaat ie in 2021 naar 12% en fiscale dak is dan ook lager. Geen idee wat zo'n ID3 doet qua prijs maar dacht dat het vanaf 40K dan ook 22% is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53
JB schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:18:
[...]

Wellicht wel een voorraad model met kenteken 2020, maar zover ik weet gaat ie in 2021 naar 12% en fiscale dak is dan ook lager. Geen idee wat zo'n ID3 doet qua prijs maar dacht dat het vanaf 40K dan ook 22% is.
Klopt, het grote voordeel is er dan wel vanaf. Hij is nog wel goedkoper, maar om eerlijk te zijn lever ik dan teveel "luxe\opties" in voor die paar tientjes minder.

Kijken wat onze LM kan betekenen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
SandStar schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:02:
[...]

De Tiguan Allspace zit €140 boven budget met een flinke bijtelling. Ik mag max 150 bijleggen dus het kan allemaal wel. Niet ideaal.

De Kia Sorento ziet er uit als een goede optie! Ik ga eens aan Leaseplan vragen of ze die willen toevoegen voor mij.

[...]

Prius+ ook een interessante. Snap even niet waarom die niet nu al als optie gegeven word. Dat wordt even bellen naar Leaseplan :)

[...]

€130 bijbetalen. Dan is de VW passat een betere keuze aangezien die wel binnen budget blijft.
De 150 CO2 limiet maakt het heel moeilijk.

Wat was je reden om naar 7 zitters te gaan? Heb je 4 kinderen?
Want soms kan je oplossen op andere manier, met multimac bijvoorbeeld.
https://www.multimac.com/home

Dan is je keuze opeens wat breder, je kan willekeurig station kiezen.
Bijvoorbeeld een mega grote Superb, met 2.0TDI DSG Business Plus.
Nou, weet niet wat je allemaal wil meenemen, maar half huis past hierin, vooral omdat de kids gewoon op 2e rij zit en niet in 3e rij hoeft.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 19-09 23:23
pitchdown schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:32:
[...]

Dan vind ik de 5008, Passat en Enyaq interessanter.
offtopic:
Enyaq... sponsordealtje tussen Kanye West en Skoda? Dan vond ik die met Robert de-Niro leuker 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 21-09-2020 18:40 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

SirLct schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:37:
[...]

De 150 CO2 limiet maakt het heel moeilijk.

Wat was je reden om naar 7 zitters te gaan? Heb je 4 kinderen?
Want soms kan je oplossen op andere manier, met multimac bijvoorbeeld.
https://www.multimac.com/home

Dan is je keuze opeens wat breder, je kan willekeurig station kiezen.
Bijvoorbeeld een mega grote Superb, met 2.0TDI DSG Business Plus.
Nou, weet niet wat je allemaal wil meenemen, maar half huis past hierin, vooral omdat de kids gewoon op 2e rij zit en niet in 3e rij hoeft.
De opa's en oma's zijn om uiteenlopende redenen niet heel erg mobiel en ik wil ze graag samen met mijn 3 kids mee kunnen nemen.
Dus de 3e zitrij is voor 2 kids bedoeld.

CO2 limiet maakt alles inderdaad heel erg moeilijk. Vandaar dat ik hem hier ook in de groep gooide: ik kwam er zelf niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
SandStar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:06:
[...]

De opa's en oma's zijn om uiteenlopende redenen niet heel erg mobiel en ik wil ze graag samen met mijn 3 kids mee kunnen nemen.
Dus de 3e zitrij is voor 2 kids bedoeld.

CO2 limiet maakt alles inderdaad heel erg moeilijk. Vandaar dat ik hem hier ook in de groep gooide: ik kwam er zelf niet meer uit.
Yep duidelijk, dan kan je niet anders dan 3e zitrij.
Ey trouwens, Peugeot 5008 is 139 co2?
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
SirLct schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:45:
[...]

Het heeft weinig zin om een 2017 model te gaan opzoeken die met de oude meetmethode is getest. De nieuwe 5008 is met automaat vanaf 154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
jongetje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:26:
[...]

Het heeft weinig zin om een 2017 model te gaan opzoeken die met de oude meetmethode is getest. De nieuwe 5008 is met automaat vanaf 154
Raar, op direct lease staat Blue lease premium avantage met 139 g - WLTP.
Ook hier https://webstore.peugeot....480RFX&VehListIndex=1%7c6 met 139g WLTP, maar goed dit is wel voorraadmodellen.

Ey misschien is het een idee @SandStar om voorraadmodellen op te vragen bij de LM?

Edit
Zit te kijken naar 7 zitters in het algemeen, waar zijn ze allemaal?
Ik kan Opel Zafira niet meer vinden, zo ook Ford S-Max, ook de VW Touran, etc etc.
Maar toen kwam ik bij Citroen Grand C4 Spacetourer, op de site en op directlease staat WLTP 137g.
Misschien weet jongetje of het ook nog zo is, of in 2020 opeens weer anders is.

[ Voor 33% gewijzigd door SirLct op 22-09-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Een auto als de Zafira is een totaal andere auto geworden. Dat is een peugeotbus met stoelen en een opel logo erop. Is nu alleen als diesel (met een uitstoot van 200) voor zover ik zie en begint vanaf ruim 60k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:58
SirLct schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:16:
[...]
Ik kan Opel Zafira niet meer vinden, zo ook Ford S-Max, ook de VW Touran, etc etc.
Die worden inderdaad bijna niet meer gemaakt. Allemaal vervangen door SUV's met minder ruimte en zitplaatsen. Aan het eind van het jaar gaat mijn Zafira er ook uit en ik heb nog geen idee wat ik daarvoor in de plaats moet nemen dat net zoveel praktische ruimte biedt.

Er is ook nog een Renault Grand Scenic waarbij als optie een 3e zitrij toegevoegd kan worden: https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En een Grand C4 SpaceTourer :? Geen idee wat die qua uitstoot doet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:49:
En een Grand C4 SpaceTourer :? Geen idee wat die qua uitstoot doet.
Ik wilde gaan antwoorden dat 7-zitters en lage CO2-uitstoot een lastige combi zijn, maar ik ben blij dat ik hem eerst opgezocht heb. Deze lijkt er inderdaad onder te (kunnen) vallen. Autoweek linkje

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 22-09-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gwystyl schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:01:
[...]

Ik wilde gaan antwoorden dat 7-zitters en lage CO2-uitstoot een lastige combi zijn, maar ik ben blij dat ik hem eerst opgezocht heb. Deze lijkt er inderdaad onder te (kunnen) vallen. Autoweek linkje
De benzine uitvoering lukt zover ik nu kan zien, alleen als handbak om onder de 150 g/km te blijven. De automaat doet 153 g/km, mag hopen dat ze daar niet moeilijk over gaan doen maar goed... Bij de diesel blijft de automaat ook onder de 150 g/km :) Dit is via de configurator op de Citroen website zelf maar daar staat ook nog bij WLTP methode...

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 22-09-2020 17:16 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

SirLct schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:45:
[...]

SirLct schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:16:
[...]

Raar, op direct lease staat Blue lease premium avantage met 139 g - WLTP.
Ook hier https://webstore.peugeot....480RFX&VehListIndex=1%7c6 met 139g WLTP, maar goed dit is wel voorraadmodellen.

Ey misschien is het een idee @SandStar om voorraadmodellen op te vragen bij de LM?

Edit
Maar toen kwam ik bij Citroen Grand C4 Spacetourer, op de site en op directlease staat WLTP 137g.
Misschien weet jongetje of het ook nog zo is, of in 2020 opeens weer anders is.
Citroen met automaat is altijd boven de CO2 norm. Tenzij je een diesel doet maar dan kost ie bijna 10.000 meer... dat gaat wat ver.

Loophole found: Blijkbaar mag ik ook auto's met een NEDC van max 130. In ieder geval de 5008 past daarin. Het verschil van die auto tussen WLTP en NEDC doet vermoeden dat daar een benzinegate in the making is.
Maar hij kan dus, automaat. Wel inderdaad alleen voorraad.
Vrijdag proefrit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:31
Grand prius/ prius+ overwogen? Benzine met lage co2; maar niet sportief of sexy

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

manzonderdas schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:04:
Grand prius/ prius+ overwogen? Benzine met lage co2; maar niet sportief of sexy
Jazeker, ik ben zelfs naar de Toyota dealer geweest. Maar ze hadden hem niet staan en het kwam er eigelijk op neer dat de Prius tijd over is. Beetje vaag verhaal.

Ging al heel snel over de RAV4 Highlander die Q1 2021 moet komen. Daar zitten ook 7 plekken in.
CO2 bende nog niet bekend.

• djmelvee
djmelvee schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:50:
Mijn Golf 8 Style 1.5 eTSI is gisterochtend om 05:00 in productie gegaan! Eindelijk.. In maart besteld..
En een mailtje vanochtend gekregen dat de leverdatum week 42 is ipv week 40.. :(

• JB

JB

Cédric roelt!

djmelvee schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:00:
[...]

En een mailtje vanochtend gekregen dat de leverdatum week 42 is ipv week 40.. :(
Dat is toch niet zo vreemd? Dat ding moet nog naar de dealer en het is nu week 39...

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
Leuke aanbieding voor mensen die occasions mogen leasen:

https://www.leaseplandire...sion&lijn=#tab=uitrusting

Voor 12 maanden onder de €700 pm

• jongetje
BlakHawk schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:55:
Leuke aanbieding voor mensen die occasions mogen leasen:

https://www.leaseplandire...sion&lijn=#tab=uitrusting

Voor 12 maanden onder de €700 pm
Dat hangt er vanaf hoeveel km's je rijd...
Met mijn regeling is het 40k km's, winterbanden en brandstof, dan kom je op een totaal van bijna 1030euro per maand. Dat vind ik niet heel goedkoop...

• djmelvee
JB schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:24:
[...]

Dat is toch niet zo vreemd? Dat ding moet nog naar de dealer en het is nu week 39...
Wel vreemd. Derde keer al nu. Auto is in maart besteld.

• JB

JB

Cédric roelt!

djmelvee schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:54:
[...]

Wel vreemd. Derde keer al nu. Auto is in maart besteld.
Wat is er vreemd? Dat het een aantal keren is opgeschoven ten tijden van corona? Op moment dat je auto wordt gebouwd in week 39 is het toch niet gek dat oplevering dan niet in week 40 gaat gebeuren?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@JB Ik vind het ook vreemd. Klinkt alsof de leverancier zowel supply chain áls verwachtingsmanagement niet op orde heeft. Supply chain kan ik inkomen met corona, maar geef dan een ruimere verwachting af, of met een side note.

Je hoort liever direct "we weten het niet zeker, we vinden het vervelend, maar het zou kunnen dat het wat langer duurt, dus voor nu zeggen we week 45", en dat je dan al in week 40 je auto krijgt, dan dat je hoort "je krijgt hem in week 30, oh nee, toch week 33, oh nee, toch week 36, oh nee toch week 39" en dat het dan uiteindelijk week 40 wordt. Zelfde levermoment, totaal andere beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@djmelvee nee niet zo vreemd want dit gebeurt regelmatig(helaas). Bij al mijn bestelde auto's (kan pech zijn natuurlijk) verschoof de levertijd naar achteren. Telkens met andere reden. Mijn huidige auto heeft 4 keer een andere afleverdatum gehad van oktober 2019 wat uiteindelijk eind februari 2020 werd. Belangrijkste reden dit keer was het ontbreken van een goedkeuring nav veranderende homologatie. Mijn auto stond uiteindelijk al sinds december ergens Rotterdam op een groot terrein te wachten.

Er zijn uiteraard ook genoeg voorbeelden dat er wel aan de initieel afgegeven leverdatum wordt voldaan (of zelfs eerder). Maar ik hoor regelmatig dat het juist naar achteren geschoven wordt. Houdt daarbij ook rekening dat de meeste leasemaatschappijen vanaf november meestal niet meer laten uitleveren, dan ben je in januari weer aan de beurt.

@BigSmurf ik heb nog nooit een dealer horen zeggen dat je een nieuwe (nog te bouwen) auto op datum x gaat krijgen. Dat kunnen ze namelijk nooit garanderen. Het enige wanneer dat wel kan is wanneer een auto uit voorraad komt.

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 24-09-2020 12:33 ]

• Kanter
Zo vorige week ID.3 besteld. Dacht zal eens bellen met de LM of alles goed is binnengekomen want hoor vrij weinig..

Bleek mijn bestelling door een technische probleem niet binnen te zijn gekomen 8)7

Het is dat ik er zelf achteraan belde anders kon ik fluiten naar de auto.

Ze hadden nog maar vier op voorraad van de Id.3 plus die ik wilde..

• JB

JB

Cédric roelt!

renzo4000 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:32:
@djmelvee nee niet zo vreemd want dit gebeurt regelmatig(helaas). Bij al mijn bestelde auto's (kan pech zijn natuurlijk) verschoof de levertijd naar achteren. Telkens met andere reden. Mijn huidige auto heeft 4 keer een andere afleverdatum gehad van oktober 2019 wat uiteindelijk eind februari 2020 werd. Belangrijkste reden dit keer was het ontbreken van een goedkeuring nav veranderende homologatie. Mijn auto stond uiteindelijk al sinds december ergens Rotterdam op een groot terrein te wachten.

Er zijn uiteraard ook genoeg voorbeelden dat er wel aan de initieel afgegeven leverdatum wordt voldaan (of zelfs eerder). Maar ik hoor regelmatig dat het juist naar achteren geschoven wordt. Houdt daarbij ook rekening dat de meeste leasemaatschappijen vanaf november meestal niet meer laten uitleveren, dan ben je in januari weer aan de beurt.

@BigSmurf ik heb nog nooit een dealer horen zeggen dat je een nieuwe (nog te bouwen) auto op datum x gaat krijgen. Dat kunnen ze namelijk nooit garanderen. Het enige wanneer dat wel kan is wanneer een auto uit voorraad komt.
Dit. Ik heb contact met mijn verkoper en die kan in de portal zien wanneer de auto gebouwd wordt. Zelfs dat is aan verandering onderhevig met pech (zeker nu). Staat hier ook op midden oktober, dus ik vraag voor mezelf ook weer een update zodra die datum in de buurt komt, of dat slot nog steeds geldt. Zodra de auto gebouwd is, kun je werken naar de volgende mijlpaal. De uiteindelijke leverdatum kan nog steeds veranderen door transport, kentekenaanvraag, accessoires enz enz. Bij mijn vorige auto moest ik uiteindelijk ook een week langer wachten dan gedacht omdat de trekhaak in backorder stond. Alles was al klaar, toen bleek dat de trekhaak niet meteen geleverd kon worden. Kun je dat voor zijn? Wellicht wel, maar de dealer bepaald wanneer zaken besteld worden...

Ik ken geen enkele dealer die harde deadlines afgeeft. Hoogstens einde jaar ivm spelregels die veranderen. In 14% tijdperk had ik laten opnemen dat de auto voor einde jaar geleverd moest worden, anders kon ik er vanaf zien. Dat zie je nu ook bij de Polestar 2 bijv. maar echt geen specifieke datum voor oplevering.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 24-09-2020 13:49 ]

Mijn boefje is liev!

• jongetje
JB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:46:
[...]
Bij mijn vorige auto moest ik uiteindelijk ook een week langer wachten dan gedacht omdat de trekhaak in backorder stond. Alles was al klaar, toen bleek dat de trekhaak niet meteen geleverd kon worden. Kun je dat voor zijn? Wellicht wel, maar de dealer bepaald wanneer zaken besteld worden...
Als je met die week over de afleverstop dreigt te gaan kun je vragen of ze de auto alvast willen afleveren en je later terug kan komen voor de trekhaak.

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:26:
[...]

Als je met die week over de afleverstop dreigt te gaan kun je vragen of ze de auto alvast willen afleveren en je later terug kan komen voor de trekhaak.
Uiteraard. Moet je wel weten wanneer afleverstops beginnen :)

Mijn boefje is liev!

• jongetje
JB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:06:
[...]
Uiteraard. Moet je wel weten wanneer afleverstops beginnen :)
Voor leaseplan is dat 15 november. Andere zullen ook rondom die datum liggen.

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:08:
[...]

Voor leaseplan is dat 15 november. Andere zullen ook rondom die datum liggen.
Zal ook liggen aan type auto. Huidige Polestar 2 bestellingen gaan ook nog wel na 15 november op kenteken.

Mijn boefje is liev!

• jongetje
JB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:10:
[...]

Zal ook liggen aan type auto. Huidige Polestar 2 bestellingen gaan ook nog wel na 15 november op kenteken.
Alle elektrische auto's boven de 40K gaan idd t/m 31-12. Daarom stonden er enorme rijen bij het Tesla afleverpunt in Amsterdam (allemaal voor het milieu). Dat zal komende jaren ook nog wel zo blijven, maar dat zit allemaal netjes in de leaseprij verwerkt. Als je werkgever extra wil betalen voor die afschrijving ivm jaareinde dan gaat een benzine/diesel auto ook in december nog op kenteken.

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:28:
[...]

Alle elektrische auto's boven de 40K gaan idd t/m 31-12. Daarom stonden er enorme rijen bij het Tesla afleverpunt in Amsterdam (allemaal voor het milieu). Dat zal komende jaren ook nog wel zo blijven, maar dat zit allemaal netjes in de leaseprij verwerkt. Als je werkgever extra wil betalen voor die afschrijving ivm jaareinde dan gaat een benzine/diesel auto ook in december nog op kenteken.
Haha ja inderdaad. Begrijp dan alleen niet wat die 1,5 maand aan afschrijving zou doen :? Modeljaar is 14 november ook nog steeds een jaar "ouder" dan een auto pas op 1 januari registreren.

Mijn boefje is liev!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 15:19
Pana schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:01:
Mijn hoofdbreker er ook maar eens opgooien.
Sinds kort nieuwe carpolicy, dus ik blij want ik ben bij de eerste.
Helaas wel een vaste lijst en daar de fleetmanager in verlof is, is het nog niet bekend of er extra opties / packs opzitten dus voorlopig enkel vergelijken op basismodel.

Rij nu een Renault Megane 1.5 diesel, vanaf volgende week kan er testgereden worden.

Hieronder mijn shortlist:

Skoda Superb Combi iV
Volvo XC40 T4 Recharge PHEV
VW Passat Variant GTE
BMW 330e Touring
Tesla Model 3 (ik vermoed dat het over de SR+ zal gaan)

Elke wagen heeft wel zo zijn voordelen; de volvo staat iets hoger wat ook wel eens leuk kan zijn, maar is de traagste van de lijst, voor de passat voel ik persoonlijk het minste maar is gewoon heel praktisch, de 330e heeft de degelijkheid + afwerking van BMW en toch wel wat power, maar best karig in de standaarduitrusting, en de model 3 heeft zijn rijbelevenis en multimedia mee maar valt zelfs nu nog vaak tegen qua afwerking en bouwkwaliteit.

Achtergrond info:
Mijn partner en ik zijn voorlopig bewust kinderloos waardoor ik geen zin/nood heb aan een grote wagen, vandaar dat de Skoda Superb iV eigenlijk al afvalt. Alleen vervoer ik af en toe onze hond en een mountainbike, welke in principe ook op het de achterbank en het dak kunnen.
Ook maken we om de 2 jaar een lange autoreis richting Portugal.

Welke zou jullie voorkeur hebben in hart en verstand en waarom?
Even een update; ik stond op punt de 330e te bestellen wanneer de LM liet weten dat de Volvo V60 T6 twin engine Inscription Expression ook op de lijst kwam.
Dus alweer keuzestress (1st world problem uiteraard). De volvo heeft weer wat meer pk's, AWD, leuke 18"ers en iets meer opties als standaard maar het infotainment doet me niets, dat had ik al kunnen testen in de XC40.

Iemand al met beide gereden die zijn mening kan geven?

• jongetje
JB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:33:
[...]

Haha ja inderdaad. Begrijp dan alleen niet wat die 1,5 maand aan afschrijving zou doen :? Modeljaar is 14 november ook nog steeds een jaar "ouder" dan een auto pas op 1 januari registreren.
Dat is omdat mensen die een 2e hands auto kopen kijken naar het jaar waarop deze is gekocht. Dan is een auto uit 2020 minder aantrekkelijk dan een auto uit 2021 (ook al scheelt dit een week, zo werken ook de zoekmachines namelijk op auto sites).

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:19:
[...]

Dat is omdat mensen die een 2e hands auto kopen kijken naar het jaar waarop deze is gekocht. Dan is een auto uit 2020 minder aantrekkelijk dan een auto uit 2021 (ook al scheelt dit een week, zo werken ook de zoekmachines namelijk op auto sites).
Snap ik wel maar die 1,5 maand maakt dan toch geen reet uit? Dan kunnen ze halverwege jaar al beginnen. Alsof er in die 1,5 maand de meeste auto’s verkocht worden, of mis ik iets?

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 24-09-2020 18:36 ]

Mijn boefje is liev!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Pana schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:04:
[...]

Even een update; ik stond op punt de 330e te bestellen wanneer de LM liet weten dat de Volvo V60 T6 twin engine Inscription Expression ook op de lijst kwam.
Dus alweer keuzestress (1st world problem uiteraard). De volvo heeft weer wat meer pk's, AWD, leuke 18"ers en iets meer opties als standaard maar het infotainment doet me niets, dat had ik al kunnen testen in de XC40.

Iemand al met beide gereden die zijn mening kan geven?
Zou voor mij een nobrainer zijn, zeker in inscription uitvoering heb je weinig te wensen meer geloof ik. Als de BMW karig is, zoals je in je eerste post aangeeft, dan zijn de verschillen best fors.

Verder vooral een smaak kwestie, rijgedrag is anders. Stoelen ook.

Zelf V60 hoog op de wensenlijst staan, XC40 is ook ruim, maar vind dat ik nog niet toe ben aan een hoge auto :+

Nu eerst de Focus naar zijn einde termijn tuffen... Op km's zal het wel niet worden :o

"Mekker, blaat"

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
djidee schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:51:
[...]

Zou voor mij een nobrainer zijn, zeker in inscription uitvoering heb je weinig te wensen meer geloof ik. Als de BMW karig is, zoals je in je eerste post aangeeft, dan zijn de verschillen best fors.

Zelf V60 hoog op de wensenlijst staan, XC40 is ook ruim, maar vind dat ik nog niet toe ben aan een hoge auto :+

Nu eerst de Focus naar zijn einde termijn tuffen... Op km's zal het wel niet worden :o
V60 all the way, the XC40 is het voor mij gewoon kwa looks net niet.

Dan is de XC60 weer leuker, maar voor mij altijd de V60 wat een genot is die wagen zelfs de slow versions

• Pana
djidee schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:51:
[...]

XC40 is sowieso al geschrapt. het is de 330e of de V60. Het betreft wel de inscription expression, daar zit wel wat minder in dan de gewone inscription. De 330e komt met Business pack plus & verwarmde sensatec zetels.

• JB

JB

Cédric roelt!

Pana schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:59:
[...]

XC40 is sowieso al geschrapt. het is de 330e of de V60. Het betreft wel de inscription expression, daar zit wel wat minder in dan de gewone inscription. De 330e komt met Business pack plus & verwarmde sensatec zetels.
Dat is een Belgische uitvoering zo te zien? Ken ‘m niet namelijk. In NL is het de Momentum, Business Pro, R Design en Inscription met nu tijdelijk een Momentum Advantage.

@djidee mbt uitvoeringen ontloopt het elkaar niet zoveel standaard, kijkende naar een Business Pro, R-design of Inscription. Bij packs zit er al wat meer inbegrepen bij een Inscription maar is ook gewoon aan te vinken bij de andere 2. De R-design is sportiever qua uitstraling. Kijkende naar bijtelling loont het om te werken met accessoires en dan kan een Business Pro erg interessant zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door JB op 24-09-2020 20:15 ]

Mijn boefje is liev!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Amai, die samenstellingen zijn in België nog best wel anders inderdaad. Dan is het wat minder een no-brainer

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
djidee schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:16:
Amai, die samenstellingen zijn in België nog best wel anders inderdaad. Dan is het wat minder een no-brainer
Klopt. Vandaag wel even langs Volvo geweest. De V60 heeft bijkomend "voordeel" dat de batterijen in de middentunnel zitten en dus niet inlevert aan kofferruimte én brandstoftankruimte. In het pine grey met beige interieur ziet het er een pareltje uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Mijn 7 zitter issue is ook opgelost.
Niet helemaal op de manier die ik gedacht had.

Een Nissan X-trail is de pool ingekomen en direct voor mij gereserveerd.
Hoe dat past met 184g/km CO2 snap ik niet helemaal maar whatever :)
(Krijg nog €100 bruto terug ook omdat ie onder mn budget zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Nou zojuist is mijn ID.3 afgeschoten door de werkgever. Ze willen dat ik extra overeenkomsten ga tekenen waar ik geen zin in heb. Vooral dingen over auto meenemen mocht ik weg gaan / willen.Wil dat risico niet lopen.

Dan maar een clio'tje rijden :') :')

Of maar de corolla hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Kanter schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:12:
Nou zojuist is mijn ID.3 afgeschoten door de werkgever. Ze willen dat ik extra overeenkomsten ga tekenen waar ik geen zin in heb. Vooral dingen over auto meenemen mocht ik weg gaan / willen.Wil dat risico niet lopen.

Dan maar een clio'tje rijden :') :')

Of maar de corolla hatchback.
Dat zijn toch hele normale overeenkomsten? Als jij een auto zelf uit mag kiezen, en je wil er eentje die wat buiten de "reguliere" keuzes valt, dan willen zij niet met een auto blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:14:
[...]

Dat zijn toch hele normale overeenkomsten? Als jij een auto zelf uit mag kiezen, en je wil er eentje die wat buiten de "reguliere" keuzes valt, dan willen zij niet met een auto blijven zitten.
Nou nee. Dit was nooit een probleem voorheen binnen mijn bedrijf. Juist een van de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden waardoor ik hier werk. Niks geen gezeik over auto meenemen enz. je kon bestellen wat je wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
SandStar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:44:
Mijn 7 zitter issue is ook opgelost.
Niet helemaal op de manier die ik gedacht had.

Een Nissan X-trail is de pool ingekomen en direct voor mij gereserveerd.
Hoe dat past met 184g/km CO2 snap ik niet helemaal maar whatever :)
(Krijg nog €100 bruto terug ook omdat ie onder mn budget zit)
Kijk dat is een mooie meevaller! Maar ik neem aan dat het vooral om de ⁷ zitplaatsen gaat? Want die Nissan X-Trail is niet bepaald moeders mooiste :+

Pagina: 1 ... 107 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.