Mwa, vorig jaar kon je als je van je baas ook zoveel eigen bijdrage mag toevoegen aan je lease budget voor de prijs van een aangeklede VW Polo een Testa Model 3 rijden. Dit jaar kan dat met het budget van een Golf. Volgend jaar heb je met het budget voor een Passat enorm veel keus in EV (Model 3, Polestar 2, Mach-E, Audi Q4, etc). Die zijn dan nog steeds veel voordeliger dan een Passat, A4, 3-serie.BlakHawk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:01:
[...]
Budget is volgens jou geen probleem.
Maar hoeveel werknemers krijgen (zeker nu na Corona) €1000+ budget per maand voor een leaseauto? Want dat is wat een standaard Long Range nu ongeveer kost. Ik denk niet dat veel mensen een dergelijk budget hebben.
Ik denk er hetzelfde verder over, mijn Model 3 is met een eigen bijdrage van €200 goedkoper dan een Focus of Mondeo. Tegen gelijke bijtelling levert het mij te veel beperkingen op, zou ik weer terug een phev instappen.
Voor mij nog steeds “best of both worlds” vooral met een Mercedes achtige implementatie met de A250e. In de woonwijken waar alle kinderen spelen sowieso elektrisch. En snelwegen soms op benzine.
Voor de mensen die een C-segment budget hebben zijn die auto's niet meer interessant, omdat je door de hogere lease kosten geen voordeel meer hebt. Dus de mensen die in 2019 en 2020 een Model 3 boven hun budget kunnen rijden hebben geluk. Volgend jaar kunnen die een ID.3 rijden wat nog steeds goedkoper is met 12% bijtelling dan een Golf. Dus denk niet dat de EV populariteit gaat verminderen. Er komt zoveel meer keus, dat 4-8% bijtelling gewoon niet meer te verantwoorden is.