Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 114 Laatste
Acties:
  • 976.028 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BlakHawk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:01:
[...]

Budget is volgens jou geen probleem.

Maar hoeveel werknemers krijgen (zeker nu na Corona) €1000+ budget per maand voor een leaseauto? Want dat is wat een standaard Long Range nu ongeveer kost. Ik denk niet dat veel mensen een dergelijk budget hebben.

Ik denk er hetzelfde verder over, mijn Model 3 is met een eigen bijdrage van €200 goedkoper dan een Focus of Mondeo. Tegen gelijke bijtelling levert het mij te veel beperkingen op, zou ik weer terug een phev instappen.

Voor mij nog steeds “best of both worlds” vooral met een Mercedes achtige implementatie met de A250e. In de woonwijken waar alle kinderen spelen sowieso elektrisch. En snelwegen soms op benzine.
Mwa, vorig jaar kon je als je van je baas ook zoveel eigen bijdrage mag toevoegen aan je lease budget voor de prijs van een aangeklede VW Polo een Testa Model 3 rijden. Dit jaar kan dat met het budget van een Golf. Volgend jaar heb je met het budget voor een Passat enorm veel keus in EV (Model 3, Polestar 2, Mach-E, Audi Q4, etc). Die zijn dan nog steeds veel voordeliger dan een Passat, A4, 3-serie.

Voor de mensen die een C-segment budget hebben zijn die auto's niet meer interessant, omdat je door de hogere lease kosten geen voordeel meer hebt. Dus de mensen die in 2019 en 2020 een Model 3 boven hun budget kunnen rijden hebben geluk. Volgend jaar kunnen die een ID.3 rijden wat nog steeds goedkoper is met 12% bijtelling dan een Golf. Dus denk niet dat de EV populariteit gaat verminderen. Er komt zoveel meer keus, dat 4-8% bijtelling gewoon niet meer te verantwoorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Inspired schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:10:
@DaemonAngel volgens mij mogen jullie niet klagen.. :)
Hoezo niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Een firmwagen is bij jullie een stukje voordeliger om te rijden dan in NL.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@BlakHawk Die polestar engeneered V60 D6 was ook niet goedkoop. Nog duurder dan een Model 3 denk ik. Maar PHEV zou ook zeker een optie zijn voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

Inspired schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:39:
@BlakHawk Die polestar engeneered V60 D6 was ook niet goedkoop. Nog duurder dan een Model 3 denk ik. Maar PHEV zou ook zeker een optie zijn voor me.
Vraag me alleen af of dat PHEV binnenkort ook niet gaat wegvallen als voordelige keuze? Kreeg zojuist ook weer een nieuwsbrief van de LM;
De echte brandstofkosten van plug-in hybriden zijn gemiddeld 2 tot 3 keer zo hoog dan vooraf ingeschat. Neem bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander, die een brandstofverbruik heeft van 2 liter per 100 km. Uit metingen van de brandstofkaartleverancier Travel Card en getoetst door TNO, komt een verbruik van 7,21 liter per 100 km. Dat is 260% meer! Oeps, daar gaat het kosten- en milieuvoordeel.
Daar gaan werkgevers toch mee aan de slag zou je zeggen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Klopt, ik zei ook: tegen huidige bijtelling geen optie voor mij!
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:44:
[...]

Vraag me alleen af of dat PHEV binnenkort ook niet gaat wegvallen als voordelige keuze? Kreeg zojuist ook weer een nieuwsbrief van de LM;

[...]

Ik snap dat stuk echt niet...
Natuurlijk ga je sie 2 liter per 100km niet redden!

Maar je wil ook niet weten wat mijn Model 3 (inclusief laadverliezen) netto verbruikt. Dat komt in de buurt van diesel prijzen! En met de huidige brandstofprijzen kan dat er nog wel overheen gaan!

Wat wordt het volgende stuk van leaseplan: Als je publiek gaat laden, kun je beter geen EV gaan rijden, want de kosten liggen veel hoger?

Met de V60 zat ik ook niet op de 2l/100km, maar wel rond de 3,5-4l/100km. En reed ik vooral in de woonwijken en binnen de bebouwdekom volledig elektrisch. Snelwegen niet. Was niet krachtig genoeg.
Maar dat is al een hele winst, geen diesel uitlaatgassen meet in de bebouwde kom en bij scholen.

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 01-09-2020 12:53 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
BlakHawk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:48:
Wat wordt het volgende stuk van leaseplan: Als je publiek gaat laden, kun je beter geen EV gaan rijden, want de kosten liggen veel hoger?
Sja, alsof we dat van die Outlander zes jaar geleden nog niet wisten. Ik heb er destijds ook naar gekeken maar mn baas zei "prima als je dat ding wil leasen, maar dan verwacht ik ook wel dat je in de buurt zit met je brandstofverbruik" want iedereen wist dat dat ding in de praktijk veel meer verbruikte. Mn baas wou de discussie wie dat ging betalen voor zijn ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:38
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:44:
Leaseplan raadt werkgevers daarom ook af om uberhaupt plugin hybrides te rijden: https://www.leaseplan.com...asen-plugin-hybride-auto/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Widow schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:53:
[...]

Sja, alsof we dat van die Outlander zes jaar geleden nog niet wisten. Ik heb er destijds ook naar gekeken maar mn baas zei "prima als je dat ding wil leasen, maar dan verwacht ik ook wel dat je in de buurt zit met je brandstofverbruik" want iedereen wist dat dat ding in de praktijk veel meer verbruikte. Mn baas wou de discussie wie dat ging betalen voor zijn ;)
Maar 7l/100km is toch gewoon erg netjes voor een 4WD benzine wagen van dat formaat? Ik snap die discussie niet zo.
jongetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:55:
[...]

Leaseplan raadt werkgevers daarom ook af om uberhaupt plugin hybrides te rijden: https://www.leaseplan.com...asen-plugin-hybride-auto/
Bij mij was de PHEV de opstap naar een EV. Zonder PHEV had ik nu nooit EV gereden. Nooit aangedurfd.
Mijn baas: we zien dat je erg je best doet elektrisch te rijden met de Volvo, dus we maken een uitzondering voor jou: Je mag als eerste bij ons bedrijf een elektrische auto bestellen.

Waarom altijd de negatieve benadering, het wantrouwen?
Als ik Sentry mode aanzet, heb ik €40-€80 per maand extra verbruik, zonder een kilometer extra te rijden. Daar hoor ik niemand over...

Een bedrijf bouw je op een open en eerlijk gesprek en op vertrouwen. Als je gewoon met de medewerkers overlegd dat je graag ziet dat ze roberen zo veel mogelijk te laden, dan komt dat in 80% van de gevallen ongetwijfeld goed.

Natuurlijk geen 2l/100km, maar al is het 5l/100km?
Diezelfde baas stuurt je ook op een opdracht 100km verderop, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
BlakHawk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:00:
[...]
Maar 7l/100km is toch gewoon erg netjes voor een 4WD benzine wagen van dat formaat? Ik snap die discussie niet zo.
Het verbruik is an sich niet de discussie. Meer dat als je een leasebudget hebt incl brandstof, en je neemt zo'n auto en vervolgens ligt het verbruikt 260% hoger, dat extra kosten zijn. Wie gaat dat betalen? Dat is volgens mij ook wat @JB bedoelde met zijn post, waarop ik reageerde dat dat zes jaar geleden ook al bekend was. Komen TNO/leasetoko lekker op tijd mee dan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Widow schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:07:
[...]

Het verbruik is an sich niet de discussie. Meer dat als je een leasebudget hebt incl brandstof, en je neemt zo'n auto en vervolgens ligt het verbruikt 260% hoger, dat extra kosten zijn. Wie gaat dat betalen? Dat is volgens mij ook wat @JB bedoelde met zijn post, waarop ik reageerde dat dat zes jaar geleden ook al bekend was. Komen TNO/leasetoko lekker op tijd mee dan.
De meeste bedrijven werken daarom ook met budgetten ex brandstof :+
Ik hoor het heel af en toe wel eens om mij heen dat ze incl werken, maar de meesten ex.

Daarom snap ik zo'n algeheel advies naar alle werkgevers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Om eerlijk te zijn weet ik daar de details niet van.

Wat wel duidelijk is uit de topic hier dat Phev en EV goedkoper zijn in Nederland.
Van een polo of golf naar een tesla 3? Nog niet in de buurt hier. Je ziet met het dubbele, Tesla 3 voor bijna 800 zonder extra's, de goedkope uitvoering. Waar de Polo max 400 is.

Mijn BMW 318i is nog in productie en ik heb nog een tijdelijke aanloop wagen tot deze geleverd is. Een hyundai i30 met 120pk en goedkoopste uitvoering en tankkaart kost mij 170 euro netto aan belastingen elke maand.
De BMW gaat 210 euro netto zijn in de maand dat ik eraan kwijtspeel aan belastingen.
Prijs wagen: net geen 30k
Budget van 600 euro per maand voor het bedrijf.
Met belastingen en CO2 bijdrage, volgens de uitdraai van de leasefirma: 722 euro.

Voor een Tesla 3, goedkoopste uitvoering had ik een budget nodig van om en bij de 800 euro per maand. Dat is 200 euro meer per maand dan wat ik nu heb.

Ik heb niets om mee te vergelijken voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaemonAngel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:23:
[...]

Om eerlijk te zijn weet ik daar de details niet van.

Wat wel duidelijk is uit de topic hier dat Phev en EV goedkoper zijn in Nederland.
Van een polo of golf naar een tesla 3? Nog niet in de buurt hier. Je ziet met het dubbele, Tesla 3 voor bijna 800 zonder extra's, de goedkope uitvoering. Waar de Polo max 400 is.

Mijn BMW 318i is nog in productie en ik heb nog een tijdelijke aanloop wagen tot deze geleverd is. Een hyundai i30 met 120pk en goedkoopste uitvoering en tankkaart kost mij 170 euro netto aan belastingen elke maand.
De BMW gaat 210 euro netto zijn in de maand dat ik eraan kwijtspeel aan belastingen.
Prijs wagen: net geen 30k
Budget van 600 euro per maand voor het bedrijf.
Met belastingen en CO2 bijdrage, volgens de uitdraai van de leasefirma: 722 euro.

Voor een Tesla 3, goedkoopste uitvoering had ik een budget nodig van om en bij de 800 euro per maand. Dat is 200 euro meer per maand dan wat ik nu heb.

Ik heb niets om mee te vergelijken voor Nederland.
Haha jij kan 3 BMW's op de oprit zetten voor dezelfde kosten (belasting) in NL met diezelfde BMW :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:30:
[...]

Haha jij kan 3 BMW's op de oprit zetten voor dezelfde kosten in NL met diezelfde BMW :+
Meen je dat die BMW leasen in Nederland 2600 euro in de maand is? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaemonAngel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:
[...]

Meen je dat die BMW leasen in Nederland 2600 euro in de maand is? :o
Nee bijtellingtechnisch. Een beetje aangeklede BMW doet hier makkelijk het 3 dubbele aan bijtelling zeg 500-600 euro (dus jouw belasting kosten) waardoor het voor een werknemer dus 3x zo duur is tov Belgie.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 01-09-2020 13:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:
[...]

Nee bijtellingtechnisch. Een beetje aangeklede BMW doet hier makkelijk het 3 dubbele aan bijtelling (dus jouw belasting kosten) waardoor het voor een werknemer dus 3x zo duur is tov Belgie.
Dus als je als werknemer die BMW zou krijgen in Nederland, betaal je daar netto 630 euro aan belastingen op elke maand? Dus 600 euro minder netto loon vanwege de auto?

De 210 euro is hetgeen er effectief van mijn netto loon afgehouden wordt voor de auto+tankkaart vanwege de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaemonAngel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:37:
[...]

Dus als je als werknemer die BMW zou krijgen in Nederland, betaal je daar netto 630 euro aan belastingen op elke maand? Dus 600 euro minder netto loon vanwege de auto?

De 210 euro is hetgeen er effectief van mijn netto loon afgehouden wordt voor de auto+tankkaart vanwege de overheid.
Jup het zal rond de 500-600 euro netto liggen :) Dan heb ik het wel over een net aangeklede BMW3 icm hoogste belastingschaal maar over het algemeen zitten mensen hier wel in dergelijke belastingschaal als er fatsoenlijk geshopt wordt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
DaemonAngel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:37:
[...]

Beetje BMW 500-600 netto ja. :) Vandaar de opmerking dat je niet mag klagen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 01-09-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Dan mag ik daarover inderdaad niet klagen.
als ik 600 euro netto kreeg ipv een firmawagen dan reed ik gewoon gelukkig voort met mijn Volvo V60 .
Nu doe ik een stap naar beneden zowel qua motor als aankleding.

Dat is zo een groot bedrag dat ik niet goed begrijp waarom je een firmawagen zou kiezen.
Het kost je bedrijf ook geld. Dus je zou bovenop die 600 euro netto nog geld kunnen krijgen.

Een firmawagen is hier alleen maar omdat een opslag het bedrijf zoveel geld kost dat het niet doenbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BlakHawk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:08:
[...]

De meeste bedrijven werken daarom ook met budgetten ex brandstof :+
Ik hoor het heel af en toe wel eens om mij heen dat ze incl werken, maar de meesten ex.

Daarom snap ik zo'n algeheel advies naar alle werkgevers niet.
Veel werkgevers hebben juist incl. brandstof zodat zuinigere motoren worden gestimuleerd.

Heb je verder het artikel gelezen? Juist omdat het in de praktijk een veel hoger brandstof verbruik oplevert raden ze het af. Juist mensen met lease auto's zijn degene die ermee op pad gaan naar klanten en niet altijd kunnen laden (uitzonderingen daargelaten, ik ken een manager die rijd elke dag de 2,5 km naar zijn werk (vaste standplaats) met zijn leaseauto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jongetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:22:
[...]

Veel werkgevers hebben juist incl. brandstof zodat zuinigere motoren worden gestimuleerd.

Heb je verder het artikel gelezen? Juist omdat het in de praktijk een veel hoger brandstof verbruik oplevert raden ze het af. Juist mensen met lease auto's zijn degene die ermee op pad gaan naar klanten en niet altijd kunnen laden (uitzonderingen daargelaten, ik ken een manager die rijd elke dag de 2,5 km naar zijn werk (vaste standplaats) met zijn leaseauto).
Ik snap dat het meer verbruikt dan gedacht, maar alsnog is het zuiniger dan een full ice variant. Maar het grootste voordeel zit in: elektrisch rijden buiten de snelwegen, op brandstof op de snelwegen. Zo reed ik mijn PHEV. Stuk gezonder voor de volksgezondheid!

Prima oplossing voor mensen die een EV nog te eng vinden.

Zelfs mijn Model 3 Long Range heeft af en toe wat ongemakken door laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Wat draag je eigenlijk af in Nederland aan belastingen (netto) op je loon voor een elektrische wagen zoals een Tesla model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:41
DaemonAngel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:24:
Wat draag je eigenlijk af in Nederland aan belastingen (netto) op je loon voor een elektrische wagen zoals een Tesla model 3?
Dat rode blokje onderaan geeft een link naar het topic voor al je vragen. (2019 = 90€ voor de instap model 3. Een Golf kostte je in 2019 ongeveer 250-300€).

Ontopic:
Die Enyaq ziet er serieus leuk uit! Ik ben benieuwd wat het allemaal moet gaan kosten. Ik zit de komende 3-4 jaar nog wel goed, maar daarna wil ik eigenlijk EV blijven rijden en zal ik dus, met de hogere bijtelling, naar een goedkopere EV moeten gaan kijken ;) !

[ Voor 6% gewijzigd door Smobbo op 01-09-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Haha, ok, dan volg ik ineens waarom iedereen het hier over elektrische auto's heeft.

Ik zal het een Nederlands topic laten want het is niet erg zinnig voor België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40

ST10©DE

Dus.............

JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:14:
[...]

Prachtig, de shooting brake kent al een prijs maar de coupe niet! 8)7 Oude voorraad slijten zeker... Nog steeds geen mail van VW over de nieuwe Arteon :z Blij dat ik er niet op gewacht heb, valt duurder uit dan verwacht.
De prijs van de coupe staat inmiddels ook op de website.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 14:08

Crazy D

I think we should take a look.

jongetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:55:
[...]

Volgens mij bedoelen ze: laat PHEV's staan want na de leasetermijn blijven wij ermee in ons maag zitten!
Dit wisten ze 6 jaar terug ook alleen toen verdienden ze mega dik aan die bakken, dus toen was het allemaal geen probleem. Maar MRB-voordeel is straks weg, dan is een PHEV ineens een zware bak die ze straks na de lease termijn nooit meer voor een fatsoenlijk bedrag kunnen verkopen. Dus kost het ze geld. Dus willen ze niet dat je erin gaat rijden. Hypocriet.

Ze zouden ook kunnen stimuleren dat mensen meer laden. Afhankelijk van de reisafstand op een gemiddelde dag, haal ik met de Outlander PHEV prima 1:50. Zeker in de zomer, 40km enkele reis op de accu. Laden op lokatie en dan weer terug waar ik ook kan laden. In de bergen nog 650 km op een tank gehaald, dankzij regenereren bij afdalen. Maar, met 170 op de teller terug naar huis vond ie na 400km dat het reservelampje aan moest :X Normaal verbruik (hoewel ik nu meer EV rijdt, maar de PHEV nog wel heb) ligt idd zo rond de 1:13 tot 1:15, met volle accu weg en daarna op benzine verder rijden. Voor een flatgebouw op wielen vind ik dat heel netjes hoor.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DaemonAngel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:24:
Ik heb in 2019 een Model 3 LR met 19” en trekhaak geleverd gekregen.

Leasebedrag rond de €900
Eigen bijdrage €200
Netto kosten: €260 per maand

Een leuk aangeklede Focus zou mij €360 per maand kosten aan netto kosten.
Smobbo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:30:
Ontopic:
Die Enyaq ziet er serieus leuk uit! Ik ben benieuwd wat het allemaal moet gaan kosten. Ik zit de komende 3-4 jaar nog wel goed, maar daarna wil ik eigenlijk EV blijven rijden en zal ik dus, met de hogere bijtelling, naar een goedkopere EV moeten gaan kijken ;) !
Idem hier, maar ik verwacht dat de prijzen bij Tesla ook nog gaan dalen.

Misschien niet volgend jaar, maar binnen een paar jaar zeker.
Crazy D schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:12:
[...]

Volgens mij bedoelen ze: laat PHEV's staan want na de leasetermijn blijven wij ermee in ons maag zitten!
Dit wisten ze 6 jaar terug ook alleen toen verdienden ze mega dik aan die bakken, dus toen was het allemaal geen probleem. Maar MRB-voordeel is straks weg, dan is een PHEV ineens een zware bak die ze straks na de lease termijn nooit meer voor een fatsoenlijk bedrag kunnen verkopen. Dus kost het ze geld. Dus willen ze niet dat je erin gaat rijden. Hypocriet.

Ze zouden ook kunnen stimuleren dat mensen meer laden. Afhankelijk van de reisafstand op een gemiddelde dag, haal ik met de Outlander PHEV prima 1:50. Zeker in de zomer, 40km enkele reis op de accu. Laden op lokatie en dan weer terug waar ik ook kan laden. In de bergen nog 650 km op een tank gehaald, dankzij regenereren bij afdalen. Maar, met 170 op de teller terug naar huis vond ie na 400km dat het reservelampje aan moest :X Normaal verbruik (hoewel ik nu meer EV rijdt, maar de PHEV nog wel heb) ligt idd zo rond de 1:13 tot 1:15, met volle accu weg en daarna op benzine verder rijden. Voor een flatgebouw op wielen vind ik dat heel netjes hoor.
Zeker! Dat bedoel ik... kijk eens wat een ander flatgebouw op wielen verbruikt... Met 4wd gaat dat makkelijk boven de 1:10 uitkomen!

Edit:
Daar is natuurlijk data voor beschikbaar waar een kansloze partij als Leaseplan te dom voor is om naar te kijken: dit gaat om de Outlander van Mitsubishi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSF48hcO4FoYVM4YRwi1D_tJxfc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0QK1ItU6ZLrXJ3jRslkCz4oU.jpg?f=user_large

Nou I rest my case....
7l/100km volgens leaseplan scheelt ongeveer 30% met de bijna 1:10 voor de volledige benzine versie.

Op Spritmonitor is het gemiddelde veel rooskleuriger!!!

Kijk ook even naar de maximale waarden van gebruikers. Doorgaans rijden leaserijders I zuinig en de slechtst presterende benzine Outlander rijder op Spritmonitor rijdt met ruim 15liter benzine 100km...

Edit 2: mijn V60 phev reed ik bij leaseplan en als ik mij goed herinner werkte verbruiksmonitor toen niet heel lekker omdat ze geen onderscheid maakten tussen een phev of een diesel...

Kan iemand dat met een phev bij leaseplan bevestigen, ik kan uiteraard niet meer inloggen omdat ik daar gelukkig weg ben!

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 01-09-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Crazy D schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:12:
[...]

Dat zit netjes bij de leaseprijs ingecalculeerd dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jongetje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:37:
[...]

Dat zit netjes bij de leaseprijs ingecalculeerd dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben.
Ze hebben op mijn V60 gigantisch verlies gedraaid. Ook toegegeven dat hij er daarom eerder uit moest. Iedere maand kostte die auto ze geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac Miller
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-09-2020
Er is helaas niet het grootste budget (corona), maar ik mag iets uitzoeken. Er kan eventueel afgeweken worden van het merkbeleid, maar heeft niet de voorkeur. Brandstof wordt vergoed maar zit niet in het leasebedrag. Alles boven het budget is voor mijn eigen rekening. Zelf wil daar max. 35 p/m aan uitgeven.

Leasebudget excl. brandstof: €315 (max €350)
Kilometrage per jaar: 15.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid: VW, Seat, Skoda, Audi
Specifieke wensen: ± 100 pk, sportieve velgen kan geen kwaad
Overige afhankelijkheden: winterbanden, inzittendenverzekering

Zelf kwam ik tot een Corsa, maar dat ziet mijn werkgever liever anders. Alternatieven naar mijn idee zijn een Polo, Ibiza of Fabia. Ik hoop dat iemand hier wil meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht even wat duidelijker maken dat je bedrag ex brandstof is :)
Je hebt eigenlijk je lijstje al compleet, alleen Skoda Scala, Seat Arona ben je vergeten. En anders de Mii / Up / Citigo. Audi is buiten budget.
Kijk bij leaseplandirect, kun je filteren op leaseprijs en kilometrage.

Overigens is Corona een dooddoener irl leasebudget. Nou is 15k per jaar niet heel veel natuurlijk, maar ik zou serieus geen koekblik willen rijden er er zelf nog fors voor betalen ook. Wil je werkgever je nou houden of niet :?

Alternatief: vraag of occasionleaee een optie is. En zeg tegen je werkgever dat VAG relatief duur is en dat zijn merkenbeleid zuigt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac Miller
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-09-2020
Leaseplandirect zal ik nog een keer bekijken.

Het is mijn voorstel om mijn loonsverhoging om te zetten in een leaseauto. Vanwege corona is er besloten om het wel te doen, maar zonder extra kosten t.o.v. de salarisverhoging.

Ik rijd momenteel in een auto uit 2009 waar het e.e.a. mis mee is. Bijtelling+ingeleverd salaris komt in de buurt bij wat ik nu kwijt ben aan mijn oude auto. Voor een paar tientjes meer kan ik zorgenloos rondrijden. Dat is me ook wat waard.

Ik ga aangeven dat het lastig is om binnen de specs iets te vinden. Wellicht creëert dat wat ruimte in budget of merkbeleid.

Bedankt voor je input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Mac Miller schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:36:
Leaseplandirect zal ik nog een keer bekijken.

Het is mijn voorstel om mijn loonsverhoging om te zetten in een leaseauto. Vanwege corona is er besloten om het wel te doen, maar zonder extra kosten t.o.v. de salarisverhoging.

Ik rijd momenteel in een auto uit 2009 waar het e.e.a. mis mee is. Bijtelling+ingeleverd salaris komt in de buurt bij wat ik nu kwijt ben aan mijn oude auto. Voor een paar tientjes meer kan ik zorgenloos rondrijden. Dat is me ook wat waard.

Ik ga aangeven dat het lastig is om binnen de specs iets te vinden. Wellicht creëert dat wat ruimte in budget of merkbeleid.

Bedankt voor je input.
Met een dergelijk budget occasion lease voorstellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdUNXTnkVZPUC12m3Jq_PuJKn3c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LwkwY1lWgXyxp8BeTWLGPpi8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8mTbzSaKWaJCS2gJV7SAppk2bA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVkXBn2kU1aWZhq5ipHZrgj9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lntmj5SSGVbzOTwAxVzZ_Z_4M88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HR1s4mmvYYIyxv1M8z6hgGKm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-06 16:27
sebastiaan3 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:35:
Right, per eind dit jaar mag er een nieuwe leasert komen. Wie helpt:

Leasebudget: 1100
Kilometrage per jaar:40k
Contractduur:48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: ex
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen: vol elektrisch, acc, lane assist, fijn sturende auto. Apart = leuk.
Uiteindelijke keuze:?

Verder: twee kleine kids, 3&5 jaar oud. Ruimte achterin is dus fijn. Liever geen SUV, liever ook geen Tesla model 3. Max fiscale waarde zo'n 55k€ (alles voor de lage bijtelling...). We gaan niet met de auto op vakantie, en een "backup" wagenpark voor langere ritten is beschikbaar. Ik zoek vooral een fijn sportief sturende en aanvoelende auto. Een elektrische Alfa Romeo, zeg maar...
Closure: dank voor alle suggesties. Volledig niet in lijn met mijn eigen wensen toch maar een Model 3 Performance besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sebastiaan3 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:35:
[...]

Closure: dank voor alle suggesties. Volledig niet in lijn met mijn eigen wensen toch maar een Model 3 Performance besteld....
Wat is de levertijd nog op zo'n ding heden ten dage?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JB schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:37:
[...]

Wat is de levertijd nog op zo'n ding heden ten dage?
Niet lang. Staan ook nog wel diverse modellen op snel beschikbaar. Dus, binnen een paar weken kun je er wel één hebben. Afhankelijk van config maar als je snel wilt rijden kun je een snel beschikbaar model pakken. Die staan of al in NL of zijn onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Inspired schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:00:
[...]

Niet lang. Staan ook nog wel diverse modellen op snel beschikbaar. Dus, binnen een paar weken kun je er wel één hebben. Afhankelijk van config maar als je snel wilt rijden kun je een snel beschikbaar model pakken. Die staan of al in NL of zijn onderweg.
Ja dan werken ze dus vanuit een voorraad. Helemaal lekker. Ik kan zo slecht wachten :X Net een klein kind..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JB schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:02:
[...]

Ja dan werken ze dus vanuit een voorraad. Helemaal lekker. Ik kan zo slecht wachten :X Net een klein kind..
De grote aantallen gaan we ook niet meer zien denk ik. Dus Tesla kan het prima bijhouden. Kan me ook zomaar voorstellen dat er eind 2020 nog genoeg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58
Hola,

Iemand nog tips of slimmigheden waar ik aan moet denken?

Leasebudget: 770
Kilometrage per jaar:30k
Contractduur:60 maanden
Specifieke wensen: Niet te duur, incl trekhaak, panorama dak en groot genoeg voor evt kinderen

Verder:
Ik zit een beetje in dubio. Momenteel rijd ik een Seat Ateca Style Business Intense 1.0 van juli 2019. Opzich prima auto en de 1.0 is ook echt zat voor in Nederland.
De auto heeft geen trekhaak omdat dit toentertijd niet in mijn budget paste en dit had ik toch niet echt nodig. Ivm met aanschaf nieuwe fietsen, zou ik nu wel graag een trekhaak willen.

Inmiddels een ruim jaar verder heb ik promotie gemaakt en ben ik 2 categorieën omhoog gegaan qua lease mogelijkheden. Dit betekent voor mij dat ik 1) Een grotere duurdere mooiere auto kan leasen maar ook 2) dat ik nu een "vergoeding onder de norm" krijg omdat mijn huidige auto onder mijn categorie zit.

zie ik de volgende interessante opties:
  • Polestar 2 (mits op tijd geleverd)
  • Skoda Octavia Combi 1.5 DSG first edition + opties
  • Skoda Superb Combi 1.5 + opties
  • Skoda Kodiaq 1.5 + opties
Heb ook nog even gekeken naar een Peugeot 508 SW, VW Passat en Volvo V60 maar die worden echt te duur vind ik

De opties die ik nu zie:
  • Huidige auto houden (vergoeding onder de norm)
  • Huidige auto + trekhaak (indien mogelijk, ietsje duurder dan de eerste optie)
  • Nieuwe auto (+150-200 euro pm extra kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@crimby P2 in 2020 is volgens mij niet meer mogelijk. Een trekhaak is een "goedkope" optie. Netto kost je dat niet super veel. Dan is het maar net de vraag hoe graag je een andere auto wilt, en wat dat je waard is. Dat is een keuze die jij alleen kunt maken. Nieuwe auto is duurder (dus hogere bijtelling) en je zult je budget gaan gebruiken. Dus minder vergoeding. Gaat dus dubbel tellen.

Oh, en je kunt je huidige auto zo de pool indrukken?

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 04-09-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Inspired schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:21:
@crimby P2 in 2020 is volgens mij niet meer mogelijk. Een trekhaak is een "goedkope" optie. Netto kost je dat niet super veel. Dan is het maar net de vraag hoe graag je een andere auto wilt, en wat dat je waard is. Dat is een keuze die jij alleen kunt maken. Nieuwe auto is duurder (dus hogere bijtelling) en je zult je budget gaan gebruiken. Dus minder vergoeding. Gaat dus dubbel tellen.

Oh, en je kunt je huidige auto zo de pool indrukken?
Hmm ja dat is waar... De P2 zou misschien nog kunnen, hoorde dat Athlon wat extra had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

crimby schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:24:
[...]

Hmm ja dat is waar... De P2 zou misschien nog kunnen, hoorde dat Athlon wat extra had besteld.
In dergelijk leasebudget? Ben benieuwd! Of wil je een eigen bijdrage?

Waarom de focus zo op Skoda met vrije keuze?

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 04-09-2020 09:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
crimby schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:24:
[...]

Tja, je moet kijken wat het je dan extra kost. P2 komt zo op 900 uit. (Nog zonder paal.) Dan zit je al zo op EUR 370,- bijtelling. Plus dat je de vergoeding misloopt de je nu krijgt. Ik zou gewoon kijken wat huidige auto vs P2 kost. En dan kijken of dat je het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@crimby De Skoda Octavia Combi 1.5 DSG first edition + opties bestaat niet. De first edition is alleen handgeschakeld en zijn alleen nog voorraadmodellen, zover die er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:45:
@crimby De Skoda Octavia Combi 1.5 DSG first edition + opties bestaat niet. De first edition is alleen handgeschakeld en zijn alleen nog voorraadmodellen, zover die er nog zijn.
@crimby wellicht de Leon ST? Die zal nu ook met een first edition komen (er al zijn)?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
crimby schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:18:
Hola,

Iemand nog tips of slimmigheden waar ik aan moet denken?

Leasebudget: 770
Kilometrage per jaar:30k
Contractduur:60 maanden
Specifieke wensen: Niet te duur, incl trekhaak, panorama dak en groot genoeg voor evt kinderen

Verder:
Ik zit een beetje in dubio. Momenteel rijd ik een Seat Ateca Style Business Intense 1.0 van juli 2019. Opzich prima auto en de 1.0 is ook echt zat voor in Nederland.
De auto heeft geen trekhaak omdat dit toentertijd niet in mijn budget paste en dit had ik toch niet echt nodig. Ivm met aanschaf nieuwe fietsen, zou ik nu wel graag een trekhaak willen.

Inmiddels een ruim jaar verder heb ik promotie gemaakt en ben ik 2 categorieën omhoog gegaan qua lease mogelijkheden. Dit betekent voor mij dat ik 1) Een grotere duurdere mooiere auto kan leasen maar ook 2) dat ik nu een "vergoeding onder de norm" krijg omdat mijn huidige auto onder mijn categorie zit.

zie ik de volgende interessante opties:
  • Polestar 2 (mits op tijd geleverd)
  • Skoda Octavia Combi 1.5 DSG first edition + opties
  • Skoda Superb Combi 1.5 + opties
  • Skoda Kodiaq 1.5 + opties
Heb ook nog even gekeken naar een Peugeot 508 SW, VW Passat en Volvo V60 maar die worden echt te duur vind ik

De opties die ik nu zie:
  • Huidige auto houden (vergoeding onder de norm)
  • Huidige auto + trekhaak (indien mogelijk, ietsje duurder dan de eerste optie)
  • Nieuwe auto (+150-200 euro pm extra kwijt)
Gewoon een trekhaak eronder zetten?
Het verschil tussen alle skoda's en een seat ateca van afgelopen jaar is niet groot, dus waarom wisselen?
Polestar 2 is natuurlijk wel erg vet, maar ik zou wel even dubbel checken of hij dit jaar nog geleverd wordt (anders is het eigen bijdrage + extra bijtelling, dat gaat hard...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
JB schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:29:
[...]

In dergelijk leasebudget? Ben benieuwd! Of wil je een eigen bijdrage?

Waarom de focus zo op Skoda met vrije keuze?
Skoda eigenlijk ivm prijs/kwaliteit. Tenzij jullie dus nog andere opties weten waar ik nog niet aan gedacht heb.
Inspired schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:30:
[...]

Tja, je moet kijken wat het je dan extra kost. P2 komt zo op 900 uit. (Nog zonder paal.) Dan zit je al zo op EUR 370,- bijtelling. Plus dat je de vergoeding misloopt de je nu krijgt. Ik zou gewoon kijken wat huidige auto vs P2 kost. En dan kijken of dat je het waard is.
Deze stond bij mij in de Athlon calculator met de trekhaak als extra optie voor 350 euro pm netto incl eigen bijdrage etc. Nu betaal ik netto ongeveer 220 euro incl eigen bijdrage en de extra vergoeding.
jongetje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:45:
Ik kon deze wel bij Athlon verder configureren. Misschien niet direct leverbaar dan?
JB schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:53:
[...]

@crimby wellicht de Leon ST? Die zal nu ook met een first edition komen (er al zijn)?
Vind ik een erg mooie auto, maar ben van Seat Leon naar Seat Ateca gegaan en voelt dan als een stap terug (ook al is die facelift wel gaaf!). Ook wil ik wel eens een ander merk hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-06 16:27
Inspired schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:05:
[...]

De grote aantallen gaan we ook niet meer zien denk ik. Dus Tesla kan het prima bijhouden. Kan me ook zomaar voorstellen dat er eind 2020 nog genoeg staat.
Levering binnen 5-10 weken volgens de Tesla website. Huidig contract loopt tot einde jaar, dus dat komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

crimby schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:52:
[...]

[...]

Ik kon deze wel bij Athlon verder configureren. Misschien niet direct leverbaar dan?
Dan is het geen First Edition normaliter. De First Edition is niet te verkrijgen met een DSG bak.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Laatst online: 16-06 20:41
JB schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:18:
[...]
Dan is het geen First Edition normaliter. De First Edition is niet te verkrijgen met een DSG bak.
Voor zover ik weet heb je de First Edition uberhaupt niet in DSG geleverd.

Waarom geen Leon ST? Ik snap dat je een ander merk wil, maar hij is bijna hetzelfde als de Octavia Combi toch? Er is een FR Launch Edition, als je daar het Technology pack bij neemt heb je zo ongeveer alle denkbare opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

macmellow schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:51:
[...]

Voor zover ik weet heb je de First Edition uberhaupt niet in DSG geleverd.
Dat zeg ik? :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
Ah excuus, ik las 'Niet te verkrijgen' als 'Niet meer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:48
Was eerder dit jaar in de race voor een nieuwe leaseauto maar uiteindelijk gekozen om te verlengen tot december.

Maar man man wat een kansloos gebeuren (voor mij). Waar ik voorheen (in maart dit jaar) een polo met alle opties binnen budget kan krijgen kan ik nu niet eens een standaard business r kiezen :')

Hakt de nieuwe WLTP norm er dan zo hard in?

Kan wel de basic VW ID.3 kiezen. Op deze manier kun je ook de EV stimuleren zeg maar :/

LP
850 incl brandstof
45k/4j
winterbanden
nl tankpas

[ Voor 6% gewijzigd door Kanter op 08-09-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kanter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:07:
Was eerder dit jaar in de race voor een nieuwe leaseauto maar uiteindelijk gekozen om te verlengen tot december.

Maar man man wat een kansloos gebeuren (voor mij). Waar ik voorheen (in maart dit jaar) een polo met alle opties binnen budget kan krijgen kan ik nu niet eens een standaard business r kiezen :')

Hakt de nieuwe WLTP norm er dan zo hard in?

Kan wel de basic VW ID.3 kiezen. Op deze manier kun je ook de EV stimuleren zeg maar :/

LP
850 incl brandstof
45k/4j
winterbanden
nl tankpas
Een Highline Business R past toch gewoon? Directlease obv jouw gegevens doet ie "kaal" 829 euro incl brandstof..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
JB schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:14:
[...]

Een Highline Business R past toch gewoon? Directlease obv jouw gegevens doet ie "kaal" 829 euro incl brandstof..
Klopt daar kan het gewoon.

Het verschil zit er in dat ik via de LP portal bestel waar het profiel van mijn WG is geladen. Wat dit profiel precies inhoudt heb ik geen inzicht in

[ Voor 13% gewijzigd door Kanter op 08-09-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Kanter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:07:

LP
850 incl brandstof
45k/4j
winterbanden
nl tankpas
Gezien kilometrage en inclusief brandstof, is hybride niet een stuk interresanter?

Corolla of een Niro red je misschien ook wel? Alhoewel 45k aardig stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
nooberke schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:18:
[...]

Gezien kilometrage en inclusief brandstof, is hybride niet een stuk interresanter?

Corolla of een Niro red je misschien ook wel? Alhoewel 45k aardig stevig is.
Bedankt voor het meedenken maar mijn post was meer een rant richting mijn WG.

Corolla heb ik in proefgereden maar vind het interieur niks, te benauwd voor mij. Wil nu weer graag duits rijden na vijf jaar frans (citroen).

Eventueel wellicht de nieuwe Clio.

Must have automaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Kanter op 08-09-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kanter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:17:
[...]

Klopt daar kan het gewoon.

Het verschil zit er in dat ik via de LP portal bestel waar het profiel van mijn WG is geladen. Wat dit profiel precies inhoudt heb ik geen inzicht in
Dan heeft je bedrijf wellicht andere voorwaarden erin zitten ja. Dat is wel vervelend, als het niet meer past... Voor mij is Directlease redelijk goede graadmeter. Viel bij mij zelfs lager uit bij 2 andere LM tov die site :)

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 08-09-2020 14:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Kanter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:20:
[...]

Corolla heb ik in proefgereden maar vind het interieur niks, te benauwd voor mij. Wil nu weer graag duits rijden na vijf jaar frans (citroen).

Must have automaat.
Een Skoda Scala automaat? Volgens DirectLease kan je die redelijk volstoppen met opties, heb je alsnog een Duitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Must have automaat.
Hybride is dan überhaupt wel interessant. Altijd automaat en voor incl brandstof met veel km’s een goede combi.
Dan gaat VAG wel moeilijk worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Smobbo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:13:
[...]

Hybride is dan überhaupt wel interessant. Altijd automaat en voor incl brandstof met veel km’s een goede combi.
Dan gaat VAG wel moeilijk worden...
Toch eens de ID.3 onderzoeken. Financieel heel interessant en verbloemt hiermee veel van mijn bezwaren mbt tot EV's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Kanter

Zat een beetje in hetzelfde schuitje, uiteindelijk is het hier ook een ID.3 geworden. Als je geen EV wilt dan zijn vooral hybride's interessant.

Hoe bindend zijn trouwens de opties onder "Standaard uitrusting" bij leaseplan? Kan ik ze daarop aanspreken als een optie niet word meegeleverd die hier wel tussen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rev! schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:34:
@Kanter

Hoe bindend zijn trouwens de opties onder "Standaard uitrusting" bij leaseplan? Kan ik ze daarop aanspreken als een optie niet word meegeleverd die hier wel tussen staat?
Verwacht het niet. Rammelt wel vaker van de fouten en als ik één LM verschrikkelijk vind, is het LP... Ontzorgen alleen zichzelf, bah!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Skoda Enyaq? Krijg je meer auto dan de id.3 en ziet er imho veel beter uit en is eerder de concurrent van de id.4 voor de prijs van een id.3.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
renzo4000 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:14:
Skoda Enyaq? Krijg je meer auto dan de id.3 en ziet er imho veel beter uit en is eerder de concurrent van de id.4 voor de prijs van een id.3.
Dat lijkt inderdaad de meest interessante EV van VAG te worden, echter pas vanaf volgend jaar te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40

ST10©DE

Dus.............

renzo4000 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:14:
Op de Duitse Skoda site kan je die al configureren. Je moet er behoorlijk wat opties op nemen om m interessant te maken. En dan zit ook de Enyaq alweer behoorlijk aan de prijs.

De iV80 zat al snel boven de 50k. ( in Duitsland)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Must have automaat.
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

€772 pm ex brandstof

Dit past zeker niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ST10©DE schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:29:
[...]

Op de Duitse Skoda site kan je die al configureren. Je moet er behoorlijk wat opties op nemen om m interessant te maken. En dan zit ook de Enyaq alweer behoorlijk aan de prijs.

De iV80 zat al snel boven de 50k. ( in Duitsland)
Dat heb je natuurlijk zelf in de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nee lijkt me niet. Dak van budget is 850 incl. brandstof. Brandstof voorschot van 75 euro obv 45K per jaar lijkt me niet echt realistisch. Verder staat eigen risico op 300 euro. Als ik het zo lees mbt @Kanter zijn opties in de LP portal, heeft de werkgever eea wat strakker aangetrokken waardoor de mogelijkheden ook afnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 09-09-2020 09:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:26:
[...]

Nee lijkt me niet. Dak van budget is 850 incl. brandstof. Brandstof voorschot van 75 euro obv 45K per jaar lijkt me niet echt realistisch. Verder staat eigen risico op 300 euro. Als ik het zo lees mbt @Kanter zijn opties in de LP portal, heeft de werkgever eea wat strakker aangetrokken waardoor de mogelijkheden ook afnemen.
True...
Kanter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:19:
[...]

Toch eens de ID.3 onderzoeken. Financieel heel interessant en verbloemt hiermee veel van mijn bezwaren mbt tot EV's...
Anders kan PHEV met brandstof ook nog wel netjes uitkomen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-06 08:54
@Kanter: voor dat geld heb je ook een afgeladen Mazda3 Luxury automaat, inc 360 camerapakket

Just saying :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Bedankt voor de input. Mijn WG hamert echt op co2 uitstoot. Dus alles boven de energielabel A wordt een lastig verhaal.

@BlakHawk Die KIA's kan ik inderdaad leasen, ook label A, De A 250e op 976, jammer maar net te veel.

@D_Jeff Haha niet in mijn wereld. Kom uit op € 1.010 SKYACTIV-G 122 Luxury auto 4d

Maximale eigen bijdrage van 85 euro heb ik maar wil ik liefst vermijden.

[ Voor 18% gewijzigd door Kanter op 09-09-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-06 08:54
@Kanter Owh wauw. Dat verschil is enorm.
Accepteert de LM een "counter" van een dealer?

Ik heb de handbak Mazda3 SkyActiv X Luxury met 360 camerapakket (30k / 4jr), budget vervangend vervoer, winterbanden, brandstof en 300 euro eigen risico voor een pracht bedrag van ~ 775 /maand

Mede mogelijk gemaakt door een prachtige counter van de dealer :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 19:52
Bij de octavia is inmiddels de 1.0 DSG op website beschikbaar.
Ook bij de Business Edition Plus eindelijk comfort stoelen.
Deze zijn dan echter alleen in stof te verkrijgen.

I.c.m. leer zou wel een mooie combinatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 14:09
pitchdown schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:43:

Wel mooi opzich, maar heb toch gekozen voor de sportsline. Deze is gewoon stuk goedkoper, offerte nu van 31,7K als afleverprijs.

Oke heb dan wel geen panorama dak of mooie 18 inch velgen. Maar voor dat geld toch een mooie ruime en complete wagen met behoorlijk wat opties erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 00:12

Qua uiterlijk spreekt de auto me niet direct aan. Maar qua uitrusting is de auto dik in orde... Ik had de Focus en Leon op de lijst staan. Maar de Octavia komt erbij.

Overigens, ik lees nergens iets over de ondersteuning van Apple Carplay... Ook niet in de brochures...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wat zijn comfort stoelen? Wil ik wel graag weten want dan kan ik de offerte definitief maken. De dealer wist het niet...
(stof vind ik trouwens prima)
kw_nl schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:55:
[...]
Overigens, ik lees nergens iets over de ondersteuning van Apple Carplay... Ook niet in de brochures...
Dat werkt al jaren, is onderdeel van SmartLink (netzoals Android Auto)

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 09-09-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 21-06 00:12
jongetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:55:
[...]

Volgens mij werkte het zelfs draadloos in de laatste modellen? Daarom vond ik het zo vreemd dat er helemaal niks over gezegd wordt...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:55:
[...]

Wat zijn comfort stoelen? Wil ik wel graag weten want dan kan ik de offerte definitief maken. De dealer wist het niet...
(stof vind ik trouwens prima)

[...]

Volgens mij stoelen welke iig in lengte verstelbaar zijn.
In de configurator kan je deze selecteren wanneer je kies voor business line plus editie onder interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
pitchdown schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:11:
[...]
Volgens mij stoelen welke iig in lengte verstelbaar zijn.
In de configurator kan je deze selecteren wanneer je kies voor business line plus editie onder interieur.
Wie het weet mag het zeggen... de dealer keek op de configurator en zag en ander stofje en iets hogere wangen en gaf aan dat dat het dus is. Maar ik ga liever niet uit van een iets ander plaatje. Als het echt alleen een ander stofje is (wat me sterk lijkt) dan ga ik er geen 590 euro voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:38:
[...]

Wie het weet mag het zeggen... de dealer keek op de configurator en zag en ander stofje en iets hogere wangen en gaf aan dat dat het dus is. Maar ik ga liever niet uit van een iets ander plaatje. Als het echt alleen een ander stofje is (wat me sterk lijkt) dan ga ik er geen 590 euro voor betalen.
Ik weet dat er op youtube een aantal reviews staan van de octavia waarbij de AGR stoel ook te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
pitchdown schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:02:
[...]

Ik weet dat er op youtube een aantal reviews staan van de octavia waarbij de AGR stoel ook te zien is.
Ja, maar die is het niet. Dat is een stoel met massage, ventilatie en is elektrisch verstelbaar. Die optie kost in de configurators van Duitsland en Belgie bijv. al bijna 1800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:18:
[...]

Ja, maar die is het niet. Dat is een stoel met massage, ventilatie en is elektrisch verstelbaar. Die optie kost in de configurators van Duitsland en Belgie bijv. al bijna 1800 euro.
Top stoel dus.
Dat zou ik er wel voor over hebben.
Wordt tijd dat deze beschikbaar komt in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:18:
[...]

Heb je voor mij de links naar beide configurators waar de stoel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
pitchdown schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:33:
[...]

Heb je voor mij de links naar beide configurators waar de stoel staat?
Kwestie van op skoda.de en skoda.be doorklikken naar het model en dan configureren.
(Grappige is dat als je Google translate gebruikt op de .de site de suberb "geweldig" is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:41:
[...]

Kwestie van op skoda.de en skoda.be doorklikken naar het model en dan configureren.
(Grappige is dat als je Google translate gebruikt op de .de site de suberb "geweldig" is)
Yes, gevonden.
Lijkt mij een hele prettige stoel.

Heel raar dat deze niet in de configurator in Nederland staat.
Tevens de lange wachttijd op 1.5 eTSI DSG voor de octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Er is blijkbaar in Nederland gekozen voor een langzame introductie (al is die 1.5 DSG ook nergens ander te configureren)

Dingen als die stoelen, Canton audio, standkachel etc. zijn in Nederland nu (nog) niet leverbaar. Maar de diesel er hier bijv. ook niet terug te vinden.

Mij irriteert het persoonlijk dat de informatie zo summier is mbt wanneer dergelijke zaken wel (en of ze) leverbaar worden. Je besteld toch een auto van ruim 30 tot 40k. En zoals hierboven het voorbeeld met de stoel dat er totaal geen omschrijving is. Bij bijv. Miele heb je een center waar alle modellen en uitvoeringen staan. Zou voor Skoda (of elk ander merk) ook mooi zijn als daar alle stoelen en opties te zien zijn.
Daarnaast staan er ook onduidelijkheden in de configurator (zoals dat er staat dat stoelverwarming op de business edition standaard is volgens de configurator terwijl dit niet zo is) dus alles ook goed checken.

Maar goed, wordt hier bijna het Octavia topic :-).

• Kanter
Lijkt erop dat mijn werkgever inziet dat de huidige lease regeling te zwaar is. Sowieso begreep ik dat de km naar 30k gaat. Dus dat zou al behoorlijk schelen. Even wachten dus.

Wellicht wat offtopic maar heb toch m'n twijfels over een EV. Vind dat er toch wel (voor mij) praktische haken en ogen aan zitten ondanks dat het minimaal 100 euro p/m aan bijtelling scheelt... lastig.

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:29:
Er is blijkbaar in Nederland gekozen voor een langzame introductie (al is die 1.5 DSG ook nergens ander te configureren)

Dingen als die stoelen, Canton audio, standkachel etc. zijn in Nederland nu (nog) niet leverbaar. Maar de diesel er hier bijv. ook niet terug te vinden.

Mij irriteert het persoonlijk dat de informatie zo summier is mbt wanneer dergelijke zaken wel (en of ze) leverbaar worden. Je besteld toch een auto van ruim 30 tot 40k. En zoals hierboven het voorbeeld met de stoel dat er totaal geen omschrijving is. Bij bijv. Miele heb je een center waar alle modellen en uitvoeringen staan. Zou voor Skoda (of elk ander merk) ook mooi zijn als daar alle stoelen en opties te zien zijn.
Daarnaast staan er ook onduidelijkheden in de configurator (zoals dat er staat dat stoelverwarming op de business edition standaard is volgens de configurator terwijl dit niet zo is) dus alles ook goed checken.

Maar goed, wordt hier bijna het Octavia topic :-).
Zo'n center kost klauwen met geld, neemt een hele hoop ruimte in en vrijwel niemand zoekt op die manier een auto uit, alles gaat via de dealer.
Maar als jij een merkdealer hebt en je wilt graag bepaalde opties zien / uitproberen, dan kan die prima voor je opzoeken waar er in NL een auto beschikbaar is die die opties heeft. Die kunnen ze zelfs hun kant in laten komen. VOor particuliere klanten doen ze dat sneller dan voor leaserts - want daarvan is bij voorbaat niet gezegd dat ze uberhaupt mogen leveren, danwel onderhoud mogen doen. Jouw probleem is dat je lease rijdt, dus ze lopen wat minder hard voor je in dat opzicht ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 20-06 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:27:
[...]
Jouw probleem is dat je lease rijdt, dus ze lopen wat minder hard voor je in dat opzicht ;)
Daar heb ik bij Volvo, Audi en BMW/Mini nog nooit last van gehad...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• jongetje
[...]

Zo'n center kost klauwen met geld, neemt een hele hoop ruimte in en vrijwel niemand zoekt op die manier een auto uit, alles gaat via de dealer.
Miele heeft ook een experience center en als je al voor een wasmachine of oven van 1500euro naar zo'n center gaat, waarom dan niet voor een auto van 35 duizend euro? Al is het al voor de merkbeleving denk ik dat je daar best veel klanten mee trekt. Juist het zien en ervaren van opties zorgt voor het kopen ervan. De meeste dealer spelen op safe met hun voorraad modellen door ze juist niet al te dik aan te kleden omdat ze ook verkocht moeten worden. Mijn ervaring met KIA was dat ze de modellen lieten rondrijden als demo auto en leen-auto tijdens een beurt. Waardoor de verkopen niet alle opties en modellen kon laten zien.

Verder heb ik nog geen Skoda dealer gehad die inzicht gaf in voorraad bij hun concurrenten, daar wordt gewoon gezegd, die hebben we niet staan. Ik heb zelf destijds via de skoda verkoopsites en voorraad site gezocht naar een bepaald model stoel om te kunnen zitten. Deze dealer heeft dus ook mogen leveren....

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:35
[...]

Maar als jij een merkdealer hebt en je wilt graag bepaalde opties zien / uitproberen, dan kan die prima voor je opzoeken waar er in NL een auto beschikbaar is die die opties heeft. Die kunnen ze zelfs hun kant in laten komen. VOor particuliere klanten doen ze dat sneller dan voor leaserts - want daarvan is bij voorbaat niet gezegd dat ze uberhaupt mogen leveren, danwel onderhoud mogen doen. Jouw probleem is dat je lease rijdt, dus ze lopen wat minder hard voor je in dat opzicht ;)
Dat verschilt heel erg per merk. Ik heb dat wel eens geprobeerd een paar jaar terug met een Kia ProCeed (toen het nog een sportieve coupe was). KIA Nederland gebeld, die zouden iets met dealers proberen te regelen, zijn ze nooit meer op terug gekomen. Daarna een dealer gebeld, (concern met meerdere locaties), die gaf aan dat ze die niet hadden, en ook al hadden ze hem, ze dat niet makkelijk konden regelen. Dat moest ik zelf maar komen doen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Mij is verzocht om volgende maand keuze te maken voor de nieuwe auto.

Huidige shortlist:
- Passat Variant R-line business 1.5 Benzine DSG
- Peugeot 5008 Blue Lease Premium Avantage 1.2 Benzine 8EAT
- Skoda Enyaq iv 80

De leaseprijs van Enyaq is dus nog even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
pitchdown schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:39:

Huidige shortlist:
- Skoda Enyaq iv 80

Enyaq op het eerste oog erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kanter schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:08:
Lijkt erop dat mijn werkgever inziet dat de huidige lease regeling te zwaar is. Sowieso begreep ik dat de km naar 30k gaat. Dus dat zou al behoorlijk schelen. Even wachten dus.

Wellicht wat offtopic maar heb toch m'n twijfels over een EV. Vind dat er toch wel (voor mij) praktische haken en ogen aan zitten ondanks dat het minimaal 100 euro p/m aan bijtelling scheelt... lastig.
Waar twijfel je over? Met 83kWh is dat toch prima te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:43
FireDrunk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:49:
[...]

Dat verschilt heel erg per merk. Ik heb dat wel eens geprobeerd een paar jaar terug met een Kia ProCeed (toen het nog een sportieve coupe was). KIA Nederland gebeld, die zouden iets met dealers proberen te regelen, zijn ze nooit meer op terug gekomen. Daarna een dealer gebeld, (concern met meerdere locaties), die gaf aan dat ze die niet hadden, en ook al hadden ze hem, ze dat niet makkelijk konden regelen. Dat moest ik zelf maar komen doen.
Ik heb juist goede ervaringen met Kia Nederland. Toen de nieuw Proceed er was (de huidige station), wilde ik graag een proefrit in een benzine automaat doen en liefst ook de GT-Plusline uitvoering. Ik stuurde ze een mailtje en erg snel kreeg ik door dat er 2 dealers waren die een Proceed hadden staan die daar aan voldeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Huidige shortlist:
- Skoda Enyaq iv 80

Handsdown de Passat. Grootste, ruimste en meest luxe van de drie. Echte reiswagen. Klasse hoger dan de Peugeot. Enyaq is ook stukje kleiner dan de Passat, en geen idee wat dat ding in de lease gaat doen en of er kinderziektes in zitten. Is nog unproven technology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Zo mensen zoveel wensen @The Eagle ;)

Ik zou dus handsdown voor de Enyaq kiezen. De nieuwste van het stel met alle nieuwe technieken vandaag de dag.

Eensch dat de techniek zich nog moet bewijzen maar verwacht daar geen grote problemen eerlijk gezegd. Daarnaast betreft het een leaseauto waar in de regel een goede regeling voorhanden is mocht er toch een probleem zijn.

De passat is een prima auto maar gaat je echt niet veel meer ruimte bieden. Daarnaast loopt hij imho op zijn laatste benen en is hij erg saai als je het mij vraagt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

Huidige shortlist:
- Skoda Enyaq iv 80

Enyaq. De meeste ruimte, snelste, nieuwste en goedkoopste (bijtelling).
Enige nadeel tov Passat is dat je een Skoda rijdt ipv een VW, maar de Enyaq ziet er beter uit dan de ID.4 dus weet niet meer hoe VAG positionering werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
The Eagle schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:23:
[...]

Handsdown de Passat. Grootste, ruimste en meest luxe van de drie. Echte reiswagen. Klasse hoger dan de Peugeot. Enyaq is ook stukje kleiner dan de Passat, en geen idee wat dat ding in de lease gaat doen en of er kinderziektes in zitten. Is nog unproven technology.
Hoeveel liter is de enyaq met achterbank omlaag?
Pagina: 1 ... 106 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.