Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 114 Laatste
Acties:
  • 975.854 views

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47

JB

Cédric roelt!

wd200 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Volvo heeft nu een acties meteen V60 advantage momenten (oid ) voor 39k.
Met dergelijke kilometrages lijkt me dat geen haalbare kaart. Wellicht een hele kale Momentum Advantage. 60K op 4 jaar... wow! Das gewoon meer dan 2 ton... Doen LM dat?

Mijn boefje is liev!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:57
60k op 48 maand doen veel LMs ook niet toch? Bij LP kom je dan op max 36 maand.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:18
Quellien schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:09:
[...]

Yes, ga ik straks ook doen. Is eerste auto die ik mag bestellen, dus voor mij is nog alles nieuw :)

@renelis heb jij de proefrit al gemaakt in de Leon ST FR? Hoe beviel het?
Seat Leon ST FR Launch Edition 1.5 eTSI DSG
Kleur: Magnetic tech
18" Performance Piano black wielen
Beats audio pakket

Proefgereden met de hatchback en dat is zeer goed bevallen, een heerlijke rustige rit als je gewoon doet maar ook heerlijk sportief als je een beetje doorhaalt.

https://www.strava.com/athletes/4819403

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:01
Hi allen,

Ook ik mag weer een nieuwe lease auto uitzoeken en kan wel wat hulp gebruiken. Momenteel rijd ik in een VW Polo Highline Business R (2019). Heerlijke auto deze kan ik niet meenemen naar mijn nieuwe job en met zicht op kinderen toch opzoek naar iets groters.

De details:

Leasebudget: 725 euro
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl. brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen beperking
Specifieke wensen:
- Idealiter iets groter, luxer dan de huidige Hatchback/Polo (ook met zicht op kinderen in de nabije toekomst).
- Bijtelling idealiter zo laag mogelijk
- Automaat (must) en ACC/Lane-assist ivm lange ritten
- Crossover / SUV of grotere hatchback

Momenteel nog in de orienterende fase maar ben benieuwd naar eventuele suggesties!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Kam3 Daar moet een C segmenter prima in passen dus groter als een Polo moet zeker lukken normaliter. Welke auto's vind je mooi?

Mijn boefje is liev!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 08:46

Quellien

Excrement producer

Inspired schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:55:
60k op 48 maand doen veel LMs ook niet toch? Bij LP kom je dan op max 36 maand.
Contract is of 48 maanden duur, of 180k km. Met 60k kom ik daar natuurlijk bij 36 maand aan idd. Al hangt alles af van Corona, ik rij nu significant minder nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:33
Jan Laros schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:53:
Ik rij nu een Mercedes Benz C350E en die moet helaas in februari de deur uit. Doei 15% bijtelling. Wat is wijsheid qua opvolger?

Leasebudget: 1050, maar kan best wat omhoog
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
[Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Bijtelling binnen de perken als het kan, want ik betaal nu natuurlijk bijna niks voor de MB (15% over 60k). Ik begrijp dat het fors duurder gaat worden, maar 22% over iets van 60-70k is wel de max vind ik. Liefst iets uit hetzelfde segment als de C of iets hoger natuurlijk, automaat is een must, 200pk of meer is een must, sedan of coupé (kinderen rijden nooit meer mee en vakantie met de auto doen we niet, dus we gaan voor de looks)

Suggesties?
Brandstof inclusief, zelfde als bij mijn werkgever, eigenlijk heel krom. Want zelfde positie, zelfde budget kan die ene dus mooier auto rijden als toevallig benzine prijzen aan het kelderen is en voor die ander dus net niet binnen budget als ie toevallig moet leasen en de benzine prijzen zijn sky high.

Ik zeg dus altijd dat als je werkgever inclusief wilt, dan kies dan voor hybride.
Want dan kom je veel gunstiger uit (neem aan dat werkgever de budget baseren op fabrieksopgave).

Hierzo bijvoorbeeld, C 300E (320pk) hybride met alles erop en eraan voor 57k.
En ja hoor, 1054 euro leasetarief! Probeer je hetzelfde met een C200 kom je opeens hoger (door brandstof)
Maar goed, je had al een C350e hiervoor dus weet niet of je tevreden bent en weer voor de C klasse gaan.
Of kijk naar CLA bijvoorbeeld - als je voor de looks gaat. Helaas ipv 2.0L met elektromotor zoals in C300e, heb je te maken met een 1.3L met elektromotor. Is nog wel goed voor 218pk en onder de 7s naar de 100.

Op dit moment zie ik eigl weinig andere optie voor 200pk+ met leasebudget 1050 incl brandstof.
Ik heb een Alfa Giulia konden leasen tegen ongeveer zelfde leasebudget maar dat was 2 jaar geleden.
Of je moet wachten totdat ze de business edition weer beschikbaar stellen.
kever678 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:45:
Ik mag ook een nieuwe lease auto gaan samenstellen, gezien de afstanden die ik rij mag ik zelf kiezen tussen het benzine of diesel/elektrische budget.

Iemand nog tips naar aanleiding van onderstaande?

Leasebudget: Diesel/Elektrisch: €675 Benzine: €600 (max 15% overschrijding op eigen kosten)
Kilometrage per jaar: Diesel/Elektrisch: 35k Benzine: 30k
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl.
Merkbeleid, zo ja, welke: Vrije keuze
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: 2 kinderen... ruimte nodig dus station (of SUV). Automaat.

Huidige shortlist:
Kia ProCeed 1.4 T-GDi DCT7 GT-Line
Skoda Octavia

Longlist:
Ford Focus ST
Kia eNiro
Toyota RAV4

Al afgevallen:
Mercedes CLA: past kaal echt net: ander kleurtje en buiten budget.
Mazda CX5: kan binnen budget maar alleen met handbak...
Toyota Corolla Business Plus
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Renault Megane Estate

Peugeot 3008 Bluelease Executive

Ford Focus Wagon Titanium X AT

Als je elektrisch wil, de MG ZS Luxury is binnen budget.
Quellien schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:25:
Hallo allen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto en kwam dit topic tegen. Zal even wat details opnoemen:

Leasebudget: 720 euro
Kilometrage per jaar:60.000
Contractduur:48 maanden
[Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Toyota, Renault, Volvo, Lexus
Specifieke wensen:
- Fiscale waarde via de Fleetwizard kom ik op ongeveer 39k-42k waarbij ik zonder extra bijdrage blijft. Er is rek maar wil de extra bijdrage eigenlijk bij voorkeur minimaal/0 hebben
- Automaat! (ja ik ben lui geworden. Vorig jaar in de file staan met handbak was voor mij een ramp)

Kind op komst, dus graag SUV of Station. Sedan valt eigenlijk af.
Misschien hebben jullie een goed idee!

Mijn Shortlist:
Seat Leon Sportstourer FR Launch Edition DSG (helaas kan ik dan geen camera achter, zit in technology packet en dan moet ik bij dokken. Huidige auto (golf) heeft dit wel)
Skoda Karoq DSG (mist veel tov Leon)

Longlist:
Skoda Octavia Combi (pas in september meer keuze in motoren)
Seat Ateca DSG (duurder, mist veel tov Leon)
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium (eigenlijk fiscaal voor mij de meest aantrekkelijke keuze, maar ik vind hem gewoon niet mooi)

Zoals jullie zien geef ik weinig om merken, maar wil mijn oog (met brilhulp) ook wat.
Ik had 1 dag voor geboorte van mijn zoon mn huidige leaseauto mogen ophalen. En het is een sedan.
Nooit spijt van. Met 2 kinderen is wellicht krap maar alles is te doen. Heck ik zie gezinnen met 3 kinderen die in Toyota Yaris alles passend hebben gekregen :+
Maar goed, dat is aan je om te beslissen.

Weet je zeker dat je 48 maanden 60,000km moet leasen? Deze combi doet weinig leasemaatschappij trouwens. Is veels te hoog km.

Anders zou ik kijken naar de ene quote boven je, volgens mij is het ongeveer zelfde eisen.
Kam3 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:42:
Hi allen,

Ook ik mag weer een nieuwe lease auto uitzoeken en kan wel wat hulp gebruiken. Momenteel rijd ik in een VW Polo Highline Business R (2019). Heerlijke auto deze kan ik niet meenemen naar mijn nieuwe job en met zicht op kinderen toch opzoek naar iets groters.

De details:

Specifieke wensen:
- Idealiter iets groter, luxer dan de huidige Hatchback/Polo (ook met zicht op kinderen in de nabije toekomst).

Momenteel nog in de orienterende fase maar ben benieuwd naar eventuele suggesties!
Lane keep en acc is standaard bijv in de Honda Civic, ik vind het zelf een leuke auto maar de looks is niet voor iedereen. Toyota Corolla is ook een optie, ziet er iets normaler uit, maar ook niet voor iedereen qua smaak.

Er zijn enorm veel keuzes, dus mss meer dingen die je belangrijk vind?
En mss ook specifiek max bijtelling?

Life is too short to drive boring cars

• Quellien

Quellien

Excrement producer

SirLct schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Ik had 1 dag voor geboorte van mijn zoon mn huidige leaseauto mogen ophalen. En het is een sedan.
Nooit spijt van. Met 2 kinderen is wellicht krap maar alles is te doen. Heck ik zie gezinnen met 3 kinderen die in Toyota Yaris alles passend hebben gekregen :+
Maar goed, dat is aan je om te beslissen.

Weet je zeker dat je 48 maanden 60,000km moet leasen? Deze combi doet weinig leasemaatschappij trouwens. Is veels te hoog km.

Anders zou ik kijken naar de ene quote boven je, volgens mij is het ongeveer zelfde eisen.
Mogelijk heb ik de lijst verkeerd begrepen. ik RIJ ong 60k per jaar. Waarschijnlijk had ik 180k moeten invullen ;) (edit: NVM, door de hitte bevangen, kom ik later op terug)

Tsjah wat betreft station; pa reed die vroeger ook al (Xiantia Break) en beviel me wel toendertijd als kind. Plus ik wil soms nog wel wat klussen of iets wat daarop lijkt, en dan is ietsje langer ook altijd meegenomen.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@JanHenk
Ik rij nu een Mercedes Benz C350E en die moet helaas in februari de deur uit. Doei 15% bijtelling. Wat is wijsheid qua opvolger?

Leasebudget: 1050, maar kan best wat omhoog
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
[Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Specifieke wensen: Bijtelling binnen de perken als het kan, want ik betaal nu natuurlijk bijna niks voor de MB (15% over 60k). Ik begrijp dat het fors duurder gaat worden, maar 22% over iets van 60-70k is wel de max vind ik. Liefst iets uit hetzelfde segment als de C of iets hoger natuurlijk, automaat is een must, 200pk of meer is een must, sedan of coupé (kinderen rijden nooit meer mee en vakantie met de auto doen we niet, dus we gaan voor de looks)

Suggesties?
Lexus IS of iets groter een Lexus ES300h? Zijn goede cruisers met volle standaard uitrusting.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:23
SirLct schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:52:
[...]
Brandstof inclusief, zelfde als bij mijn werkgever, eigenlijk heel krom. Want zelfde positie, zelfde budget kan die ene dus mooier auto rijden als toevallig benzine prijzen aan het kelderen is en voor die ander dus net niet binnen budget als ie toevallig moet leasen en de benzine prijzen zijn sky high.
Leasemaatchappijen rekenen niet met de brandstofprijs van vandaag maar met een gemiddelde volgens mij. Maakt ze eerlijk gezegd ook niet zoveel uit hoor want is toch altijd op nacalculatie. De werkgever kan trouwens kiezen voor een brandstof component op fabrieksopgave of realistisch.
Ik zeg dus altijd dat als je werkgever inclusief wilt, dan kies dan voor hybride.
Want dan kom je veel gunstiger uit (neem aan dat werkgever de budget baseren op fabrieksopgave).
Want? Als je budget voldoende is dan kun je als voorbeeld: Een Kia CEED SW Excecutive automaat voor 36k (Catalogus) leasen dan de Kia CEED SW Plugin Excecutive voor ruim 38k (catalogus). Dan betaal je bij de plugin meer bijtelling, heb je een kleinere kofferbak en moet je van je werkgever hem aan een paal hangen wat bij de gewone benzine versie niet nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 20-08-2020 12:33 ]

• Kam3
@JB Persoonlijk ben ik fan van de Audi A3 (maar erg prijzig voor wat je er voor terug krijgt) ook de Volvo V60, XC40 en Mazda CX30 (zonde van de gigantische dode hoek) zijn qua stijl en uiterlijk erg aantrekkelijk..

Op het gebied van bijtelling wil ik netto per maand niet meer dan 400 euro kwijt zijn. @SirLct

• JB

JB

Cédric roelt!

Kam3 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:33:
@JB Persoonlijk ben ik fan van de Audi A3 (maar erg prijzig voor wat je er voor terug krijgt) ook de Volvo V60, XC40 en Mazda CX30 (zonde van de gigantische dode hoek) zijn qua stijl en uiterlijk erg aantrekkelijk..

Op het gebied van bijtelling wil ik netto per maand niet meer dan 400 euro kwijt zijn. @SirLct
Denk dat je met jouw budget niet veel kan in segment V60/XC40 maar kunt natuurlijk altijd kijken en proberen. Meteen richting D segment vanuit een Polo is wel tof natuurlijk :)

Mijn boefje is liev!

• SirLct
jongetje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

Leasemaatchappijen rekenen niet met de brandstofprijs van vandaag maar met een gemiddelde volgens mij. Maakt ze eerlijk gezegd ook niet zoveel uit hoor want is toch altijd op nacalculatie. De werkgever kan trouwens kiezen voor een brandstof component op fabrieksopgave of realistisch.
In mijn geval gaat ie wel mee met de gemiddelde benzine prijzen van bepaalde periode.
Dus toen benzine 1.80+ was heb je pech, als 2 jaar later een collega van zelfde niveau auto moet kiezen en benzine is 1.60, dan heeft ie geluk. Want budget (norm berekening) is bijvoorbeeld 1000 eur per maand incl brandstof. En idd de werkelijke brandstof is altijd nacalculatie. Maar in mijn geval was de norm fabrieksopgave (wat niet realistisch is) en daarom zeg ik dat de regel krom is want het motiveert mensen om de fluctuatie in brandstofkosten te omzeilen door hybride te rijden, en vervolgens toch niet laden en alleen maar tanken.
jongetje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:32:
Want? Als je budget voldoende is dan kun je als voorbeeld: Een Kia CEED SW Excecutive automaat voor 36k (Catalogus) leasen dan de Kia CEED SW Plugin Excecutive voor ruim 38k (catalogus). Dan betaal je bij de plugin meer bijtelling, heb je een kleinere kofferbak en moet je van je werkgever hem aan een paal hangen wat bij de gewone benzine versie niet nodig is.
Sorry maar wij praten over D segment met pekaatjes boven de 200.
In combinatie met regeling inclusief brandstof is een hybride met redelijk batterij capaciteit erg gunstig in de leasenorm.
En het hoeft niet aan de paal. De leasenorm is een norm, meer niet.
Dat je daarna nooit aan de paal hangt en alleen maar benzine pompen, is een heel ander verhaal.
Dat is gewoon nacalculatie en die betaalt de werkgever gewoon.
En nee, ik zeg niet dat je het moet doen, want dan heb je wellicht problemen met je werkgever.
Maar technisch kan het wel zo.
Nogmaals, ik zeg niet dat men zo moet doen maar dit is dus precies waarom ik geen fan ben van inclusief brandstof regeling.

• SirLct
@JB
Ik had mn vraag beter moeten formuleren: hoeveel fiscale waarde max?
Want bijtelling is afhankelijk van je salaris en afbouw kortingen.

Audi A3 kan je wel leasen, past volgens mij in je budget.
De MB A kan ook, met de business edition is vrij gunstig in fiscale waarde en leasetarief.
https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=16

Wil je groter/ SUV?
Jah eigenlijk is zelfs VW Tiguan past in je budget. Zo ook Skoda Karoq, Opel Grandland, Peugeot 3008, etc etc.

[ Voor 52% gewijzigd door SirLct op 20-08-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Kam3 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:42:
Hi allen,

De details:

Specifieke wensen:

Had zelf de leon Sportstourer FR DSG hoog op lijstje staan. Toch nog even naar Toyota ernaast gelopen voor de Toyota Corola Touring Sport (station) Business GR-Sport PLUS te bekijkent. Ik moet zeggen, ik ben aan het twijfelen. Ook omdat ik met werkelijk alle opties op dat ding nog altijd niet boven budget kom.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan eindig je globaal meteen auto met cataloguswaarde can ca 40k. Dan kun je de V60 vergeten tenzij je een hele goede aanbieding scoort, de CX30 lukt wellicht wel. Heel goed aangeklede Octavia is waar je het over hebt. Auto's zijn duur geworden namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55
@Quellien heb je al gereden met die Corolla? Kans is aanwezig dat je die CVT niet als prettig gaat ervaren. Daarnaast moet je het interieur ook maar aanstaan, m.i. is dat nogal gedateerd en is het navigatiescherm erg lelijk geïntegreerd (om over de lay-out nog maar te zwijgen :D)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:23
The Eagle schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Dan eindig je globaal meteen auto met cataloguswaarde can ca 40k. Dan kun je de V60 vergeten tenzij je een hele goede aanbieding scoort
De Volvo V60 Momentum Advantage is onder de 40k.... (tijdelijke actie en beperkte oplage)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

renzo4000 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:19:
@Quellien heb je al gereden met die Corolla? Kans is aanwezig dat je die CVT niet als prettig gaat ervaren. Daarnaast moet je het interieur ook maar aanstaan, m.i. is dat nogal gedateerd en is het navigatiescherm erg lelijk geïntegreerd (om over de lay-out nog maar te zwijgen :D)
Grappig dat je het interieur gedateerd vindt. De auto is zo'n anderhalf jaar uit, en verschillende auto's uit die tijd (o.a. Ford Focus en Kia Ceed) hebben een vergelijkbaar dashboard. De multimedia/navigatie is zeker niet snel, maar voldoet (heb 'm zelf bijna een jaar nu). Alles zit op een logische plek, en ik vind persoonlijk het scherm op die plek in combinatie met de nodige fysieke knoppen voor o.a. airco erg prettig werken.

Rijden met de eCVT is inderdaad een beetje anders dan je gewend bent met een handbak of traditionele automaat. Overschakelen tussen elektrisch (ondersteund) en benzinemotor gaat geheel vloeiend, maar door dit systeem voelt het rijden vrij afstandelijk aan. Je hebt geen enkele relatie tussen stand van het gaspedaal en het toerental of de snelheid. Wegligging is OK tot goed volgens de meeste reviews, maar ik vond mijn vorige Civic tourer beduidend beter op de weg liggen.

Het is wel een fijne auto om mee te cruisen, maar zeker geen scheurijzer. Als je dat zoekt, is het wel een zuinige, ruime auto.

@Quellien zeker gaan rijden met de Corolla. Als je aan het kijken bent naar een Leon FR, dan moet je je wel heel wat anders voorstellen bij de Corolla. De GR sport is volgens mij alleen een uitrustingsniveau met wat glimmers, sideskirts e.d., afaik is er niks veranderd aan motor- of onderstelafstelling.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 20-08-2020 21:49 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

De Volvo V60 Momentum Advantage is onder de 40k.... (tijdelijke actie en beperkte oplage)
Vanaf prijs is 39,995 en dan moet je voor grondverf wit kiezen. Een metallic kleur doet al 1050 euro :)

Mijn boefje is liev!

• Satirev
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-06 16:53
Hallo allen. Het is nog niet helemaal rond (corona :')) maar het begint er toch op te lijken dat ik mijn eerste leaseauto mag gaan uitzoeken. Collega's in dezelfde functie rijden goed aangeklede B segmenters. Voor mijn bijna 2 meter is misschien een iets kalere C segmenter comfortabeler, maar dat zal krap worden met het budget.

Ik ben nog echt aan het oriënteren dus wat mogelijk is, nog geen duidelijke voorkeuren dus alle input is welkom!

Leasebudget: ongeveer 600/mnd
Kilometrage per jaar: 25000
Inclusief of exclusief: inclusief, nog niet exact bekend hoe dit berekend wordt.
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen: Zitcomfort voor een lang persoon, goed zicht rondom (moet nu veel duiken om onder de spiegel door te kijken).
Een automaat zou fijn zijn voor files en stadsverkeer, maar geen harde eis. Verder is alles een vooruitgang op mijn huidige barrel.
Uiteindelijke keuze:

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:16
Satirev schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:55:
Hallo allen. Het is nog niet helemaal rond (corona :')) maar het begint er toch op te lijken dat ik mijn eerste leaseauto mag gaan uitzoeken. Collega's in dezelfde functie rijden goed aangeklede B segmenters. Voor mijn bijna 2 meter is misschien een iets kalere C segmenter comfortabeler, maar dat zal krap worden met het budget.

Ik ben nog echt aan het oriënteren dus wat mogelijk is, nog geen duidelijke voorkeuren dus alle input is welkom!

Inclusief of exclusief: inclusief, nog niet exact bekend hoe dit berekend wordt.
Specifieke wensen: Zitcomfort voor een lang persoon, goed zicht rondom (moet nu veel duiken om onder de spiegel door te kijken).
Een automaat zou fijn zijn voor files en stadsverkeer, maar geen harde eis. Verder is alles een vooruitgang op mijn huidige barrel.
Uiteindelijke keuze:
Welke auto heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:52

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

JB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Vanaf prijs is 39,995 en dan moet je voor grondverf wit kiezen. Een metallic kleur doet al 1050 euro :)
38.875 fiscaal begint ie, die 40 is consument, ik heb er begin van de week een ruim aangeklede besteld voor 42,5 fiscaal, 45 consument.

• Satirev
Een suzuki alto uit 2011

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lawwie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:43:
[...]

38.875 fiscaal begint ie, die 40 is consument, ik heb er begin van de week een ruim aangeklede besteld voor 42,5 fiscaal, 45 consument.
Dat is nog steeds 2,5K meer maar zeker een mooie fiscale waarde :) Ben zelf voor de Business Pro gegaan met 7K aan accessoires waardoor ie fiscaal straks 46K doet. Ik baalde dat er geen kessy en elektrische kofferbak mogelijk is op die Momentum Advantage. Nooit gedacht dat ik in het huidige BPM circus onder de 50K zou kunnen blijven fiscaal. Het lange wachten kan gaan beginnen :/ :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

JB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:56:
[...]

Dat is nog steeds 2,5K meer maar zeker een mooie fiscale waarde :) Ben zelf voor de Business Pro gegaan met 7K aan accessoires waardoor ie fiscaal straks 46K doet. Ik baalde dat er geen kessy en elektrische kofferbak mogelijk was op die Momentum Advantage. Nooit gedacht dat ik in het huidige BPM circus onder de 50K zou kunnen blijven fiscaal. Het lange wachten kan gaan beginnen :/ :P
Ik had nog een sportpakket van 3.000 erbij kunnen doen als accesoire, dan was ie fiscaal niks gestegen, helaas zat ik dan met 50 euro eigen bijdrage per maand omdat ik over budget zit.

De Volvo dealer gaf aan dat de momentum advantage op korte termijn (sept/okt) leverbaar was, ik weet nog niet zeker of hij dat kan halen, maar we zullen zien.

Upgrade vanaf een Peugeot 208 naar een v60 :9~ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lawwie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:03:
[...]

Ik had nog een sportpakket van 3.000 erbij kunnen doen als accesoire, dan was ie fiscaal niks gestegen, helaas zat ik dan met 50 euro eigen bijdrage per maand omdat ik over budget zit.

De Volvo dealer gaf aan dat de momentum advantage op korte termijn (sept/okt) leverbaar was, ik weet nog niet zeker of hij dat kan halen, maar we zullen zien.

Lekker hoor! Dubbel genieten met dergelijke upgrade en levertijd. Hou me op de hoogte! Hier zal het dec/jan worden denk ik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
Lawwie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:03:
[...]

Heel gaaf en thanks voor de tip, ik kan het budget iets wat strekken dus zal dit zeker eens bekijken!

Veel rijplezier alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:49

Het aantal kilometers is niet zo hoog, desondanks zijn hybrides erg interresant als de brandstof inclusief is.

Red je voor dit bedrag een kale Corolla, CHR, Niro of Ionic? In de calculator hangen ze beetje rond de 600 afhankelijk van de exacte voorwaarden...heb je ook meteen de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Kam3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:09:
[...]

Heel gaaf en thanks voor de tip, ik kan het budget iets wat strekken dus zal dit zeker eens bekijken!

Veel rijplezier alvast
Ik zit op precies hetzelfde kilometrage en het aantal maanden, de Volvo die ik heb besteld komt uit op 763 per maand exclusief brandstof. Dan zit jij in de eigen bijdrage, maar ik heb bijvoorbeeld wel een trekhaak erbij gekozen die je achterwege zou kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satirev
nooberke schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:45:
[...]

Het aantal kilometers is niet zo hoog, desondanks zijn hybrides erg interresant als de brandstof inclusief is.

Red je voor dit bedrag een kale Corolla, CHR, Niro of Ionic? In de calculator hangen ze beetje rond de 600 afhankelijk van de exacte voorwaarden...heb je ook meteen de automaat.
De Corolla lijkt het beste in het budget te passen van de hybrides, zeker interessant dus! Gaat op de lijst voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

renzo4000 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:19:
Net gereden. Ik moet zeggen, CVT voelde echt prima. Geen rare dingen. Hij stuurt wel heel licht t.o.v mijn huidige golf (7) DSG. Wat betreft navigatiescherm ben ik het wel enigszins met je eens, maar dat vind ik ook van de Octavia (2021) en de Leon (2021). Hoe ik heb nu in de Golf heb vind ik eigenlijk nog het mooist, in plaats van een "los tablet" op het dashboard gepleurd. Helaas lijkt dat een trend.

Ik gebruik vooral Apple Carplay of Android Auto (nu Apple Carplay, want iPhone van de zaak.... :| ) dus ik mis niet veel aan een trage navigatie van de auto zelf.
gwystyl schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Grappig dat je het interieur gedateerd vindt. De auto is zo'n anderhalf jaar uit, en verschillende auto's uit die tijd (o.a. Ford Focus en Kia Ceed) hebben een vergelijkbaar dashboard. De multimedia/navigatie is zeker niet snel, maar voldoet (heb 'm zelf bijna een jaar nu). Alles zit op een logische plek, en ik vind persoonlijk het scherm op die plek in combinatie met de nodige fysieke knoppen voor o.a. airco erg prettig werken.

Rijden met de eCVT is inderdaad een beetje anders dan je gewend bent met een handbak of traditionele automaat. Overschakelen tussen elektrisch (ondersteund) en benzinemotor gaat geheel vloeiend, maar door dit systeem voelt het rijden vrij afstandelijk aan. Je hebt geen enkele relatie tussen stand van het gaspedaal en het toerental of de snelheid. Wegligging is OK tot goed volgens de meeste reviews, maar ik vond mijn vorige Civic tourer beduidend beter op de weg liggen.

Het is wel een fijne auto om mee te cruisen, maar zeker geen scheurijzer. Als je dat zoekt, is het wel een zuinige, ruime auto.

@Quellien zeker gaan rijden met de Corolla. Als je aan het kijken bent naar een Leon FR, dan moet je je wel heel wat anders voorstellen bij de Corolla. De GR sport is volgens mij alleen een uitrustingsniveau met wat glimmers, sideskirts e.d., afaik is er niks veranderd aan motor- of onderstelafstelling.
Was fijn ritje!

Neig nu toch wel echt naar die Corolla. Ben dan ook niet echt op zoek naar een scheurijzer. Gewoon een fijne auto om flink veel mee te rijden. Ik heb een offerte voor de 2.0 Hybrid Business GR-Sport met alle beschikbare opties. Kan ik alsnog Protection Pack, Travel pack en trekhaak als accessoire erbij nemen zonder boven budget te gaan. En die zooi doet toch niet mee aan fiscale waarde dus top! Alleen nog even kijken naar de kleur om maandelijkse kosten nog iets te drukken. Maar scheelt niet veel.

Enige dingetje: ik vind de stoelen wat kort qua beenondersteuning. Heb het nog niet kunnen vergelijken met de Seat Leon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Quellien fijn dat het bevallen is. Het scheelt inderdaad een hoop dat er tegenwoordig AA en ACP op zit. Ik wacht nog steeds op de update waarmee dat ook naar mijn Corolla komt (volgens laatste berichten ergens in september).
Qua kleur vind ik Oxyde bronze in het echt erg mooi uitkomen. Toen ik hem vorig jaar zag op een klein blikje vond ik hem minder, maar een collega heeft hem nu in het echt op een Corolla TS, en dat ziet er wel mooi en apart uit. Ik heb zelf Phantom Brown gekozen omdat die in de zon zo mooi donkerbruin met schitteringen is, maar in de praktijk schijnt de zon er niet vaak rechtstreeks op en lijkt het zo donkerbruin dat ik zelfs af en toe denk dat hij zwart is...
Het blijft toch lastig een kleur te kiezen vanaf boekje of klein stukje gespoten metaal. Het best is toch om het op een echte auto te zien, maar ze hebben natuurlijk niet elke kleur op een auto in de showroom staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:02:
@Quellien fijn dat het bevallen is. Het scheelt inderdaad een hoop dat er tegenwoordig AA en ACP op zit. Ik wacht nog steeds op de update waarmee dat ook naar mijn Corolla komt (volgens laatste berichten ergens in september).
Qua kleur vind ik Oxyde bronze in het echt erg mooi uitkomen. Toen ik hem vorig jaar zag op een klein blikje vond ik hem minder, maar een collega heeft hem nu in het echt op een Corolla TS, en dat ziet er wel mooi en apart uit. Ik heb zelf Phantom Brown gekozen omdat die in de zon zo mooi donkerbruin met schitteringen is, maar in de praktijk schijnt de zon er niet vaak rechtstreeks op en lijkt het zo donkerbruin dat ik zelfs af en toe denk dat hij zwart is...
Het blijft toch lastig een kleur te kiezen vanaf boekje of klein stukje gespoten metaal. Het best is toch om het op een echte auto te zien, maar ze hebben natuurlijk niet elke kleur op een auto in de showroom staan.
Zwart in combinatie met die velgen vind ik persoonlijk wel heel erg bruut:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXScIMoLA2eNxGoMUp5b1A3WyGs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lnxT48IcLa3zAAZhucZRzflC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Quellien schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:06:
[...]

Zwart in combinatie met die velgen vind ik persoonlijk wel heel erg bruut:

[Afbeelding]
Ik heb uiteindelijk expres geen GR-sport versie gekozen, omdat ik de zwarte velgen in het echt juist minder mooi vond dan de Executive/Premium 18 inch velgen, en de opties verder exact hetzelfde zijn.

Overigens is het interieur van de Corolla misschien niet zo fancy als de nieuwe Golf, Leon of een A-klasse, maar ik vond de fysieke knoppen voor de logische dingen (airco et cetera) een verademing, het kwalitatief goed in elkaar zitten, ruimtelijk en met Apple Carplay en Android Auto hoef je amper gebruik te maken van het multimedia systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 13:48

Gallus

Cheesy

Ik heb (wel) voor de Business GR-sport gekozen. Fiscaal is zo'n business-uitvoering wel interessant. Kleurstelling Emotional Red + zwart dak. Zo ben ik hem onderweg nog niet tegengekomen, weer eens wat anders dan mijn vorige zwarte en grijze auto's. Enige opties zijn een afneembare trekhaak en 'dikke kentekenplaten'. Ik rijd er nu zo'n anderhalve maand in en het bevalt super goed. De CVT met de 2.0 liter motor vind ik een goede combinatie. Rustig, maar ook met pit als het moet. Kleine stukjes elektrisch rijden is ook gewoon leuk. :-)

Het multimediasysteem oogt inderdaad gedateerd, maar ik gebruik 95% van de tijd Android Auto, dus daar merk je in de praktijk vrij weinig van.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Gallus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:01:
Ik heb (wel) voor de Business GR-sport gekozen. Fiscaal is zo'n business-uitvoering wel interessant. Kleurstelling Emotional Red + zwart dak. Zo ben ik hem onderweg nog niet tegengekomen, weer eens wat anders dan mijn vorige zwarte en grijze auto's. Enige opties zijn een afneembare trekhaak en 'dikke kentekenplaten'. Ik rijd er nu zo'n anderhalve maand in en het bevalt super goed. De CVT met de 2.0 liter motor vind ik een goede combinatie. Rustig, maar ook met pit als het moet. Kleine stukjes elektrisch rijden is ook gewoon leuk. :-)

Het multimediasysteem oogt inderdaad gedateerd, maar ik gebruik 95% van de tijd Android Auto, dus daar merk je in de praktijk vrij weinig van.
Top, wil zeer vergelijkbaar. Alleen was die Bi-color duurder dus dan zou ik meer betalen ;) die ga ik om die reden niet pakken. Verder dakdragers, skibox, ook inklapbare trekhaak en ga wss ook voor de dikke kentekenplaten. Die accessoires had ik nog ruimte voor zonder bij te dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct

Uiteindelijke keuze:
Qua zit is het echt heel afhankelijk van je proportie. Iemand met precies zelfde lengte kan goed zitten in een auto en jij niet, en ook andersom. Heeft te maken met hoe de verhouding tussen je ruglengte en beenlengte en alles daartussen. Dus ik zou zeggen, maak er een mooie weekend van en ga langs auto dealers (het liefst met veel merken in een boulevard of zoiets).

Maar voor je budget is inderdaad een C segment wat krap.
Ik zou kijken naar crossover B segment, in de zin van opgehoogde B segment.
Persoonlijk vind ik de design van Renault Captur bijvoorbeeld mooi.
En toevallig past ie ook in je budget..

Omdat je budget inclusief brandstof is, moeten we wat creativer zijn.
Hier 2 ongewone opties:
- Captur PHEV 160pk Business E-tech (automaat) - fiscaal 31k
Hier in feiten zelfde maar omdat geen business pakket is fiscaal gelijk 34k (hier kan je wel acc kiezen)
- Captur 100 Bi-Fuel Intens, handgeschakkeld, lpg (drukt de brandstof kosten), fiscaal 26.5k

Allebei om en nabij 600 eur pm.
Heb bij beide de betere stoel gekozen met veel aanpassingmogelijkheid omdat ik zie dat zitting voor je belangrijk is. Helaas komt deze verplicht met leer bekleding, wat natuurlijk geen straf is, maar dus minder budget voor andere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Ik was wel positief verrast over de A limousine 250e.

https://www.mercedes-benz...on-comparison.module.html

Een PHEV, maar dit keer met een wat groter accupakket van 15kWh. Goed voor 60-70 kilometers elektrisch.

Ik zat wat rond te klikken bij Athlon en deze kwam onder de 700pm uit en fiscale waarde voor de business solution rond de 40k.

GTI waardige prestaties ergens in de 6 seconden naar de 100 en een top van 240.

Ik heb jarenlang V60 phev gereden en altijd gevonden dat de elektromotor iets krachtiger mocht en het brandstof blok iets minder krachtig. Dat doen ze nu dus bij Mercedes en de eerste reviews zijn er zeer positief over.

Ik rijd nu elektrisch in een Model 3, maar hierna zie ik een dergelijke phev (liefst iets ruimer) zeker als opvolger.

Voor huidige prijzen, service en nieuwe bijtellingen in de toekomst is de kans klein dat ik weet voor Tesla zal kiezen :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nog steeds geen nieuws over de Arteon :? Duurt lang bij VW. Eind juli zouden prijzen bekend worden volgens lokale dealer en in september te bestellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JB schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:23:
Nog steeds geen nieuws over de Arteon :? Duurt lang bij VW. Eind juli zouden prijzen bekend worden volgens lokale dealer en in september te bestellen.
Staat me ergens bij dat de nieuwe Arteon niet in NL geleverd zou worden :? Kan dat echter niet staven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 21:56

ST10©DE

Dus.............

The Eagle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Staat me ergens bij dat de nieuwe Arteon niet in NL geleverd zou worden :? Kan dat echter niet staven.
Dat ging volgens mij over de R versie.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Dat gaat alleen om de R (bpm) maar niet de R line :) De nieuwe incl shooting brake zou per september te bestellen moeten zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
Op dit moment is de peugeot 5008 blue lease premium avantage in de lease erg interessant.

Hierdoor een nieuwe shortlist :-)

Passat Variant R-Line Business+
Peuget 5008 Blue Lease Premium avantage
Skoda Karoq Business Edtion plus + lading opties

[ Voor 47% gewijzigd door pitchdown op 27-08-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 22:46

Uiteindelijke keuze:
De nieuwe Polo/Ibiza's zijn best wel ruim, je zou deze toch is kunnen proberen:

Met je lengte zou je ook is kunnen kijken naar een Arona, een opgehoogde Ibiza waar je wellicht net wat extra hoofdruimte hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Quellien schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Top, wil zeer vergelijkbaar. Alleen was die Bi-color duurder dus dan zou ik meer betalen ;) die ga ik om die reden niet pakken. Verder dakdragers, skibox, ook inklapbare trekhaak en ga wss ook voor de dikke kentekenplaten. Die accessoires had ik nog ruimte voor zonder bij te dokken.
Uiteindelijk dus ook zo besteld! Zwart, 18inch zwart met lichtmetalen velgen en alleen het panorama dak weggelaten. Daarvoor in de plaats wel bovengenoemde accessoires; dakdragers, ski box, trekhaak, beschermmatten, "dikke" kentekenplaten en een boodschappenkistje.

De actie zou 31-08 (maandag) aflopen, is even de vraag of dat te redden is. Hij is al aangekondigd bij de importeur, dus zou goed moeten komen. Offertes nu in aanvraag bij de leasemaatschappijen waarna een keus zal worden gemaakt en de definitieve bestellen erdoorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:43:
Op dit moment is de peugeot 5008 blue lease premium avantage in de lease erg interessant.

Hierdoor een nieuwe shortlist :-)

Passat Variant R-Line Business+
Peuget 5008 Blue Lease Premium avantage
Skoda Karoq Business Edtion plus + lading opties
Als je voor een Passat kijkt, dan zouden voor mij die andere 2 sowieso afvallen op basis van mogelijkheden, looks en bang for buck. Heb eens gezeten in een 5008 maar daar werd ik niet vrolijk van. Bij van Gansewinkel hebben ze minder plastic :+ De Karoq kun je toch ook niet vergelijken met een Passat? Sowieso kijk je naar SUV en lage zit. Hoe komt deze shortlist tot stand want ook fiscaal zal het best veel uit elkaar liggen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Als je voor een Passat kijkt, dan zouden voor mij die andere 2 sowieso afvallen op basis van mogelijkheden, looks en bang for buck. Heb eens gezeten in een 5008 maar daar werd ik niet vrolijk van. Bij van Gansewinkel hebben ze minder plastic :+ De Karoq kun je toch ook niet vergelijken met een Passat? Sowieso kijk je naar SUV en lage zit. Hoe komt deze shortlist tot stand want ook fiscaal zal het best veel uit elkaar liggen?
Ik begrijp wat je zegt.
5008 is vooral de ruimte en weer eens wat anders interessant (kom uit een golf variant)
Karoq is erbij gekomen om een volledig aangeklede kodiaq net buiten het budget valt
De passat is inderdaad misschien de verstandigste keuze

Er zit inderdaad in de lease een verschil tussen de 5008/passat vs karoq.
De karoq (en eventueel de nieuwe octavia) is echter volledig met alle opties aan te kleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-06 23:24

:[/b]
NL_Scratch schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

De nieuwe Polo/Ibiza's zijn best wel ruim, je zou deze toch is kunnen proberen:

Met je lengte zou je ook is kunnen kijken naar een Arona, een opgehoogde Ibiza waar je wellicht net wat extra hoofdruimte hebt.
Paar suggesties voor C segmenters die net wel, net niet kunnen:

Een Opel astra business executive (die best goed is uitgerust) zou net wel net niet kunnen passen. Zit je wel met wieldoppen en de basiskleur. Eventueel het interieurpakket (399 euri) erbij nemen voor de 8-voudig instelbare voorstoelen. Upgrade naar 130 pk motor kost ook niet veel. Echter alle extra vinkjes ga je verder weg van je lease budget. :>

Een corolla hybrid business of een Hyundai Ioniq past ook net wel / net niet. Wel een hogere fiscale waarde dan de eerder genoemde astra.

@Satirev

Auto's die een beetje tussen B en C segment inhangen:

Een Honda Jazz is wel een beetje een bejaardenbak. Wel een mooi interieur en ruime stoelen. Past in je budget.

Misschien is de Skoda Scala wel precies de optie die je zoekt. Te krijgen met in de Sport Business versie met de sportstoelen binnen je leasebudget. Voor de rest ook prima uitgerust Ruimte van een C segmenter, onderstel van de Polo/Ibiza. Wat ik uit de reviews begrijp is het echter qua rij eigenschappen beter dan een B segmenter, maar wel weer iets minder verfijnd dan een C segmenter.

Het oude model Skoda Octavia past trouwens ook! Hele aangeklede en ruimte auto en past binnen budget.

Veel plezier met je keuze!

[ Voor 58% gewijzigd door Cigarguy op 28-08-2020 20:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

pitchdown schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Ik begrijp wat je zegt.
5008 is vooral de ruimte en weer eens wat anders interessant (kom uit een golf variant)
Karoq is erbij gekomen om een volledig aangeklede kodiaq net buiten het budget valt
De passat is inderdaad misschien de verstandigste keuze

Er zit inderdaad in de lease een verschil tussen de 5008/passat vs karoq.
De karoq (en eventueel de nieuwe octavia) is echter volledig met alle opties aan te kleden.
Mijn voorloper was ook een Golf variant, rij nu een Passat variant. Heerlijke auto, echte comfortabele reiswagen en met VCDS aanpassingen heb je veel voor weinig (zie VCDS topic).
Peugeot heb ik een 308SW gereden en das kwalitatief lager dan een Golf imho. 5008 idem. Karoq kun je doen maar dan zou ik zelf telkens denken "ik had ook een Passat kunnen rijden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
The Eagle schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Mijn voorloper was ook een Golf variant, rij nu een Passat variant. Heerlijke auto, echte comfortabele reiswagen en met VCDS aanpassingen heb je veel voor weinig (zie VCDS topic).
Peugeot heb ik een 308SW gereden en das kwalitatief lager dan een Golf imho. 5008 idem. Karoq kun je doen maar dan zou ik zelf telkens denken "ik had ook een Passat kunnen rijden".
Welke extra vcds aanpassingen heb je gedaan bovenop het standaard business r-line model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Ik heb ook echt van alles op de shortlist gehad, van suv tot sedan.

Sommige auto’s vind ik mooi, andere zijn aantrekkelijk in de lease.

Ik hoef niet per se een hoge zit, maar vond de CX5 destijds een erg strakke bak.
The Eagle schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Waarin eigenlijk?
In heb een jaartje een 308sw gereden en toen ook een leen golf. Vooral de infotainmemt In de 308 is bagger, maar verder echt wel een ruime lekkere wagen. Fijn (diesel) blok pakte lekker vlot op. En dat was het instap diesel blok.
Maar ik kreeg toch niet het gevoel dat zo’n 308 mindere kwaliteit is dan een Golfje. Ja, de toerenteller gaat de verkeerde kant op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:24
Ik heb een 308SW proefgereden, maar vond hem vooral erg gehorig op (met name) de snelweg. Dat is bij de Golf beter geregeld.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het (te) kleine stuur vond ik niet fijn alsmede de onhandige bediening inderdaad. Heb ‘m op de shortlist gehad tijdens 14% tijdperk maar daar had ie anders nooit bij gestaan :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Heb zelf de 2008 gereden, pool auto, en was zeer tevreden over rijgedrag. Infotainment weinig last van gehad, altijd android auto gebruikt. Kleine stuur vond ik juist best fijn, niet echt nadelen ondervonden. Ben net zo blij met een "normaal" stuur, maar vond het zeker geen dealbreaker.

Het gehorig verhaal snap ik wel heel erg. Rij nu ook een golf die dat inderdaad veel beter doet.

Bij de 2008 vond ik de diesel motor ook heel fijn, maar de tweede versnelling vond ik toch wel al erg stroef toen ik hem inleverde na ongeveer 70-80k. Dat vond ik wel heel vroeg. Golf die ik nu heb heeft DSG, dus op dat vlak kan ik dan niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

pitchdown schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 06:49:
[...]

Welke extra vcds aanpassingen heb je gedaan bovenop het standaard business r-line model?
Moeilijk aan te geven, aangezien ik een 2017 Comfortline business 1.6 TDI DSG bluemotion met een pakket uit die tijd rij. Zat al vrij veel op. Helaas geen extra camera, dus geen verkeerdbordenherkenning, lane assist of Traffic jam assist, als je een van de drie hebt kun je de rest op mijn model aanzetten. Nieuwe schijnt wat lastiger te zijn, maar check VCDS topic voor wat mogelijk is.
Ik heb nu zelf audi gasrespons, start/stop uit, snellere ontgrendeling automatische handrem, ramen sluiten met contact uit, comfortknipperen naar 5x ipv 3, snelheid ventilatie in auto stand en nog wat kleine dingetjes getweakt. Video in motion nog niet. Verlichting ben ik ook niet aangekomen, aangezien ik toch altijd met lichten aan rij, plus coming home / leaving home voor mij onhandig is.
Wat ik eigenlijk nog wil is de mistlampen meewerken bij grootlichtsignaall. Maar das APK afkeur en aangezien ie binnenkort voor de eeste APK moet nog ff niet tactisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

BlakHawk schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:25:
[...]
Waarin eigenlijk?
In heb een jaartje een 308sw gereden en toen ook een leen golf. Vooral de infotainmemt In de 308 is bagger, maar verder echt wel een ruime lekkere wagen. Fijn (diesel) blok pakte lekker vlot op. En dat was het instap diesel blok.
Maar ik kreeg toch niet het gevoel dat zo’n 308 mindere kwaliteit is dan een Golfje. Ja, de toerenteller gaat de verkeerde kant op :+
Even booraf: mijn 308 was een eind 2015 model.
Infotainment is een drama idd, en het ding mist sowieso een hoop fysieke knoppen. Touchscreen schittert als de neten bij een beetje zon, panodak kon niet open. Stoelen zaten niet lekker, alu blok op de pook vroor je in de winter aan vast en brandde je hand weg in de zomer, heb ik een alternatief voor gekocht. Ik had ook de diesel en echt pittig was die niet te noemen. De 125pk was ok, maar bij het inhalen liet het te wensen over en ik heb serieus moeite moeten doen dat kreng boven de 160 (autobahn) te krijgen. De 170 haalde ie net maar daarvoor moest ik bij wijze van spreken zelf meeduwen. Enige wat ik jammer vond aan dat ik hem moest inleveren was dat ik de 14% bijtelling kwijt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JB schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:09:
Het (te) kleine stuur vond ik niet fijn alsmede de onhandige bediening inderdaad. Heb ‘m op de shortlist gehad tijdens 14% tijdperk maar daar had ie anders nooit bij gestaan :)
Smaken verschillen, ik heb er 5 jaar heel fijn in gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 09-06 13:50
Ik ben er zelf ook weer aan toe; Medio december loopt mijn lease contract op de Volvo V40 af. Op zich ben ik erg tevreden over de V40, en er staat nu pas net boven de 100k op de teller. Inmiddels is ook de lease constructie veranderd, en is EV een stuk aantrekkelijker geworden. Ik heb door gekregen dat ik als ik EV wil gaan, dat deze modellen dit jaar nog leverbaar zijn:
Tesla Model 3 (ik heb niet meegekregen welke versie)
Volkswagen ID.3
Kia e-Niro

Lastige keuze, want voor alle drie is wat te zeggen.
Ik wilde eigenlijk een wat grotere auto. We hebben inmiddels een baby van 10 maanden, en hoewel dat met de V40 prima gaat moet het niet heel veel kleiner worden, zeker omdat er best een redelijke kans is dat er in de komende 5 jaar nog een unit bij komt.

Mijn voorkeur ging uit naar de Volvo XC40 Recharge, maar dat blijkt gewoonweg niet meer haalbaar voor 2020. Qua formaat komt de Kia daar het dichtste bij in de buurt, als een soort bastaard-kind tussen een hatchback en een SUV.

Qua bereik denk ik dat ze alle drie voldoen. Het maximum wat ik in een trip realistisch zou willen rijden zonder op te laden is 260km (~125km heen en terug). Dat zou onder de slechtste omstandigheden moeten kunnen, dus ook in de winter met de verwarming aan. Als ik zelfstandig voor mijn werk wat verder moet rijden is bij-laden onderweg wel een optie, maar met vrouw en dochter erin zie ik dat niet echt zitten.

Voor mijn daily commute zit ik op max 100km op en af, en parkeren + laden kan op een eigen oprit of in noodgevallen op het werk.

De prijs maakt niet heel erg uit, aangezien alledrie in het budget passen.
Ik heb inmiddels wat reviews en videos zitten bekijken.

De Kia spreekt me qua formaat het meeste aan, heeft niet direct grote nadelen die eruit springen. Ik vind hem wel vrij lelijk, maar dat went waarschijnlijk wel.
De Tesla is inmiddels een beetje de de-factor standaard voor EV's geworden, en zit qua techniek en software denk ik het beste in elkaar. Wel lijkt me de Tesla erg laag, wat ik minder zie zitten.
De Volkswagen spreekt me het minste aan. Ook qua interieur en bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
The Eagle schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Infotainment is een drama idd, en het ding mist sowieso een hoop fysieke knoppen. Touchscreen schittert als de neten bij een beetje zon, panodak kon niet open. Stoelen zaten niet lekker, alu blok op de pook vroor je in de winter aan vast en brandde je hand weg in de zomer, heb ik een alternatief voor gekocht. Ik had ook de diesel en echt pittig was die niet te noemen. De 125pk was ok, maar bij het inhalen liet het te wensen over en ik heb serieus moeite moeten doen dat kreng boven de 160 (autobahn) te krijgen. De 170 haalde ie net maar daarvoor moest ik bij wijze van spreken zelf meeduwen. Enige wat ik jammer vond aan dat ik hem moest inleveren was dat ik de 14% bijtelling kwijt was.
Grappig, die van mij pakte goed op. Veel beter dan de standaard 1.6 TDI van VW.

Top met de 308SW was 205 als ik het mij goed herinner. Maar welke ecodiesel is wel snel boven de 170?

Ik vond het blok zo fijn rijden voor een ecodiesel!

Ik heb altijd gezegd: gooi dat blok in een Focus en je hebt echt een perfecte auto.

Wegligging van een Focus en soepele blok uit een 308, was ook echt zuiniger trouwens.

Maar de Golf heeft mij nooit zoveel gedaan. Misschien het enige puntje, het rij geluid. De Golf is vrij stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-06 20:24
SndBastard schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:59:
Ik ben er zelf ook weer aan toe; Medio december loopt mijn lease contract op de Volvo V40 af. Op zich ben ik erg tevreden over de V40, en er staat nu pas net boven de 100k op de teller. Inmiddels is ook de lease constructie veranderd, en is EV een stuk aantrekkelijker geworden. Ik heb door gekregen dat ik als ik EV wil gaan, dat deze modellen dit jaar nog leverbaar zijn:
Volkswagen ID.3
Kia e-Niro

Ik wilde eigenlijk een wat grotere auto. We hebben inmiddels een baby van 10 maanden, en hoewel dat met de V40 prima gaat moet het niet heel veel kleiner worden, zeker omdat er best een redelijke kans is dat er in de komende 5 jaar nog een unit bij komt.

Mijn voorkeur ging uit naar de Volvo XC40 Recharge, maar dat blijkt gewoonweg niet meer haalbaar voor 2020. Qua formaat komt de Kia daar het dichtste bij in de buurt, als een soort bastaard-kind tussen een hatchback en een SUV.

Qua bereik denk ik dat ze alle drie voldoen. Het maximum wat ik in een trip realistisch zou willen rijden zonder op te laden is 260km (~125km heen en terug). Dat zou onder de slechtste omstandigheden moeten kunnen, dus ook in de winter met de verwarming aan. Als ik zelfstandig voor mijn werk wat verder moet rijden is bij-laden onderweg wel een optie, maar met vrouw en dochter erin zie ik dat niet echt zitten.

Voor mijn daily commute zit ik op max 100km op en af, en parkeren + laden kan op een eigen oprit of in noodgevallen op het werk.

De Kia spreekt me qua formaat het meeste aan, heeft niet direct grote nadelen die eruit springen. Ik vind hem wel vrij lelijk, maar dat went waarschijnlijk wel.
De Tesla is inmiddels een beetje de de-factor standaard voor EV's geworden, en zit qua techniek en software denk ik het beste in elkaar. Wel lijkt me de Tesla erg laag, wat ik minder zie zitten.
Ik weet niet hoe je zit qua vakanties of (lange) weekenden weg, maar wat mij betreft is Tesla superieur qua laadnetwerk. Een vakantie naar Zuid-Frankrijk is ineens redelijk haalbaar in plaats van eerst een dag plannen. Gaat dus om de hoeveelheid laadpalen en de laadsnelheid, vooral dat laatste zorgt voor erg veel comfort bij lange ritten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

BlakHawk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:50:
[...]

Grappig, die van mij pakte goed op. Veel beter dan de standaard 1.6 TDI van VW.

Top met de 308SW was 205 als ik het mij goed herinner. Maar welke ecodiesel is wel snel boven de 170?

Ik vond het blok zo fijn rijden voor een ecodiesel!

Ik heb altijd gezegd: gooi dat blok in een Focus en je hebt echt een perfecte auto.

Wegligging van een Focus en soepele blok uit een 308, was ook echt zuiniger trouwens.

Maar de Golf heeft mij nooit zoveel gedaan. Misschien het enige puntje, het rij geluid. De Golf is vrij stil.
Dat idee heb ik ook altijd gehad. Mijn Leon ST toentertijd met de 1.6 TDI 14% ecowarrior hield de 308SW van mijn maatje niet bij. Die liep echt wel behoorlijk voor zo'n uitstoot-blokje.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SndBastard schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:59:
Volkswagen ID.3
Kia e-Niro

ID3 kofferbak is echt klein!
Tesla is ruimer dan je denkt, maar als het een SR+ is ga je 260km niet altijd redden.

Ik heb een Long Range en het nadeel bij Tesla is dat ze actief ontraden tot 100% te laden. Dus als je spontaan ergens heen gaat mis je al direct 10%.

Als je gewoon oplaadt zoals altijd, bij Tesla tot 90% en bij Kia tot 100% ben ik ervan overtuigd dat een Kia verder komt dan mijn LR op 19” velgen...

Tot je ermee op vakantie wil, dan gaat mijn voorkeur weer uit naar de Tesla ivm superchargers.

Maar december... Dan moet je uitgaan van levering in 2021. Bijtelling op een Long Range stijgt dan wel fors. Kia zal een stuk goedkoper zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:49
@BlakHawk het kan aan mij liggen, maar ik snap nog steeds niet de meeste leaserijders het advies opvolgen om maar tot 90% vol te laden. Dat scheelt toch best kilometers.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Dat idee heb ik ook altijd gehad. Mijn Leon ST toentertijd met de 1.6 TDI 14% ecowarrior hield de 308SW van mijn maatje niet bij. Die liep echt wel behoorlijk voor zo'n uitstoot-blokje.
Inderdaad en hij was nog zuinig ook, echt beduidend zuiniger dan andere ecodiesels die ik toen reed.

Voordeel bij VAG is dat je veel meer motor keuzes hebt.

Maar van alle ecodiesels staat het Peugeot blok echt wel ver boven aan. Pakte ook gewoon soepel op bij gas geven. Versnellingen zaten goed in elkaar.

Alleen die vering :+
Met 180+ op de autobahn ging het soms alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
The Eagle schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Hahaha grappig om te lezen, ik had exact dezelfde ervaringen met de 308SW. Het was puur dat het ding en goedkoop was en 14% bijtelling! Voor de rest was ik er niet kapot van. Wel had ik de Integrated Audio optie waardoor het geluid van de installatie nog enigzins te doen was en ik had wel de V2 versie met DAB+. Maar verder was het infotainment system traaaaag, viel af en toe uit als je het niet wilde, waren de kaarten nooit up to date (gelukkig kon ik die via de BE site uiteindelijk zelf downloaden en zelf installeren, maar ook dat duurde vreselijk lang!) en voldeed het gewoon niet goed.

Maar ook het idee van een tegengesteld laten draaien van een toerenteller. Serieus, wie verzint zoiets? 8)7
En dan de knopjes voor de electrische ramen, standaard deed ik het achterraam open ipv mijn eigen raampje omdat die knopjes niet op de juiste plek zaten. |:(
En bij mij was altijd die Ad-Blue op net voor je onderhoudsinterval wat je dus een extra bezoek aan de garage koste. Echt typisch vreemde Franse design praktijken!
Overigens was het motorblok wel echt goed, ik heb er 200.000KM op gezet zonder ook maar een enkel probleem. En hij was brhoolijk snel te noemen voor een dergelijke diesel.

Nu heb ik overigens een Tesla Model 3 (LongRange) ter beschikking. Eveneens puur vanwege de lage bijtelling. (2019 model) Prima auto hoor, maar ook hier zijn weer vreemde dingetjes te vinden natuurlijk...
Ook die Amerikanen kunnen daar wat van... Een dashboardkastje zonder fysieke knop bijvoorbeeld. |:( 8)7

Alles voor de lage bijtelling zolang het nog kan zullen we maar zeggen. :D

Als ik nu een nieuwe leaseauto zou moeten kiezen zou ik wederom de Tesla M3 hebben genomen. Echter alleen dit jaar, want volgend jaar is de bijtelling dermate anders dat je voordeel weg gaat vallen. Dus alleen als die in dit jaar geleverd zou kunnen worden. Goede tweede optie zou bij mij een Polestar 2 zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door RichardC79 op 31-08-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
VidaR-9 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:04:
@BlakHawk het kan aan mij liggen, maar ik snap nog steeds niet de meeste leaserijders het advies opvolgen om maar tot 90% vol te laden. Dat scheelt toch best kilometers.
Voor nu heb ik mijzelf alleen maar met hogere degradatie. Maar gezien de starre houding van Tesla service zal ik vooral het laatste jaar veel makkelijker hiermee worden.

Ik kies een auto waar men met 500km adverteert. Dat is al volstrekt onhaalbaar voor mij, maar met 90% al helemaal.

Op vakantie heb ik tot 100% geladen en heb ik ook wel stukjes harder gereden op de autobahn en tot 7% leeg gereden op 350km (107km/h gemiddeld).

Ik kijk soms wel jaloers naar een collega met een E-Niro, doe met zijn vingers in zijn neus 400km haalt en geen gedoe met laden naar 90%.

De Tesla geeft met meer keer achter elkaar laden naar 100% meldingen dat je dat niet moet doen...

Vooralsnog ga ik gezien de bijtelling nog rekening houden met 5 jaar doorrijden (nu nog 4 jaar).

Maar ik word steeds makkelijker met het laden en de accu.

Na mij de zondvloed en dan mag de tweedehands koper merken dat die lovende verhalen op internet over een merk dat 7 jaar voor zou liggen, allemaal wel meevalt

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 31-08-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:28
RichardC79 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Hahaha grappig om te lezen, ik had exact dezelfde ervaringen met de 308SW. Het was puur dat het ding en goedkoop was en 14% bijtelling! Voor de rest was ik er niet kapot van. Wel had ik de Integrated Audio optie waardoor het geluid van de installatie nog enigzins te doen was en ik had wel de V2 versie met DAB+. Maar verder was het infotainment system traaaaag, viel af en toe uit als je het niet wilde, waren de kaarten nooit up to date (gelukkig kon ik die via de BE site uiteindelijk zelf downloaden en zelf installeren, maar ook dat duurde vreselijk lang!) en voldeed het gewoon niet goed.

Maar ook het idee van een tegengesteld laten draaien van een toerenteller. Serieus, wie verzint zoiets? 8)7
En dan de knopjes voor de electrische ramen, standaard deed ik het achterraam open ipv mijn eigen raampje omdat die knopjes niet op de juiste plek zaten. |:(
En bij mij was altijd die Ad-Blue op net voor je onderhoudsinterval wat je dus een extra bezoek aan de garage koste. Echt typisch vreemde Franse design praktijken!
Overigens was het motorblok wel echt goed, ik heb er 200.000KM op gezet zonder ook maar een enkel probleem. En hij was brhoolijk snel te noemen voor een dergelijke diesel.
Grappig, ik heb m (308SW) ook van eind 2015 en herken me hier op zich niet zo in. Addblue nooit op gehad voor onderhoud, ruim 100k mee gereden (heb een tijd intern gezeten in de 5 jaar dat ik nu rijd, en een tijd met corona. Heb ong. 1,5 jaar heel weinig km's gemaakt). Bij onderhoudsbeurten geen Addblue op, geen uitvallende infotainment (ja, hij start wel soms traag op).
Ook geen problemen met de ramen en het 'verkeerd positioneren van de open/ sluiten knopjes'. De kaarten zijn in tussentijd wel bijgewerkt (2 weken terug nog), lopen wel wat achter, maar niet heel veel. Wat ik begreep kan dat afhangen van de afspraken die met de leasemaatschappij zijn gemaakt, aangezien een update (legaal/ regulier) soms best wel prijzig is.

Ik heb hem toen gekozen om de lage bijtelling, ruime auto ivm eerste kind en alle pruttel die in een auto mee moet op vakantie en (relatief) sterke motor voor zo'n zuinige auto. Nooit spijt van gehad.
Wel moet de auto er nu helaas uit ( :'( ) en wordt het tijd voor wat anders. Aangezien mijn vrouw nu een privé auto rijdt (mitshubisi spacestar, uit 2002 ofzo) , en een oude auto, willen we een goedkope lease auto (zo heel veel kilometers maak ik er niet meer mee) en privé iets groter/ luxer/ nieuwer gaan rijden. De jongste is nu 3 en we hoeven niet zoveel meer mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 09-06 13:50
macmellow schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:51:
[...]

Ik weet niet hoe je zit qua vakanties of (lange) weekenden weg, maar wat mij betreft is Tesla superieur qua laadnetwerk. Een vakantie naar Zuid-Frankrijk is ineens redelijk haalbaar in plaats van eerst een dag plannen. Gaat dus om de hoeveelheid laadpalen en de laadsnelheid, vooral dat laatste zorgt voor erg veel comfort bij lange ritten lijkt mij.
Ik vind dat een beetje een lastige inschatting. We doen dat nu zelden of nooit, en de auto is meer voor die andere 364,5 dagen per jaar gemiddeld.
Een dagje naar zee kan nog wel, en voor wat langer weg zou ik altijd iets kunnen huren of een auto switch met mijn ouders doen ofzo.
Tesla is zeker superieur qua laad netwerk, maar ook een Kia is onderweg op te laden, toch?
BlakHawk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

ID3 kofferbak is echt klein!
Tesla is ruimer dan je denkt, maar als het een SR+ is ga je 260km niet altijd redden.

Ik heb een Long Range en het nadeel bij Tesla is dat ze actief ontraden tot 100% te laden. Dus als je spontaan ergens heen gaat mis je al direct 10%.

Als je gewoon oplaadt zoals altijd, bij Tesla tot 90% en bij Kia tot 100% ben ik ervan overtuigd dat een Kia verder komt dan mijn LR op 19” velgen...

Tot je ermee op vakantie wil, dan gaat mijn voorkeur weer uit naar de Tesla ivm superchargers.

Maar december... Dan moet je uitgaan van levering in 2021. Bijtelling op een Long Range stijgt dan wel fors. Kia zal een stuk goedkoper zijn denk ik?
ID.3 is qua formaat afgevallen.
De 3 modellen die ik voorgesteld heb gekregen zouden wel allemaal leverbaar moeten zijn in 2020. Ik heb vandaag in ieder geval een offerte gevraagd voor de Kia e-Niro Executive Line en de Tesla model 3 long range.
Die maar even naast elkaar houden als totaalplaatje, maar mijn gevoel nu zegt dat de Kia een betere fit zou zijn voor dagelijks gebruik. De Model 3 is echter ook geen probleem - mits het de long range is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SndBastard schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:03:
[...]

Ik vind dat een beetje een lastige inschatting. We doen dat nu zelden of nooit, en de auto is meer voor die andere 364,5 dagen per jaar gemiddeld.
Een dagje naar zee kan nog wel, en voor wat langer weg zou ik altijd iets kunnen huren of een auto switch met mijn ouders doen ofzo.
Tesla is zeker superieur qua laad netwerk, maar ook een Kia is onderweg op te laden, toch?

[...]

ID.3 is qua formaat afgevallen.
De 3 modellen die ik voorgesteld heb gekregen zouden wel allemaal leverbaar moeten zijn in 2020. Ik heb vandaag in ieder geval een offerte gevraagd voor de Kia e-Niro Executive Line en de Tesla model 3 long range.
Die maar even naast elkaar houden als totaalplaatje, maar mijn gevoel nu zegt dat de Kia een betere fit zou zijn voor dagelijks gebruik. De Model 3 is echter ook geen probleem - mits het de long range is.
Ik zeg niet dat de Kia een beter fit is, de Kia van een collega heeft mij positief verrast.

De Tesla is mij qua rijd bereik en sluipverbruik wat tegen gevallen.

Verder blijft het een heerlijke auto om te rijden!

Ondanks alles zou ik zo weer de 3 LR kiezen.
Maar vanaf 2021 weet ik het niet ivm de dan geldende bijtelling.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 31-08-2020 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JB schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Ik heb die 1.6 TDI in mijn Passat station. Standaard geen strepentrekker. Nu een audi gasrespons ingprogrammeerd en het ding gaat als de brandweer. Is puur een instelling.

@SndBastard ik snap datje elektrisch wilt, maar bedenk goed wat jij en je gezin de komende 4 a 5 jaar nodig gaan hebben. Tenzij je bij je werkgever snel kunt wisselen van auto is nu voor een station gaan een nobrainer. Dan maar niet elektrisch. Zie het als kosten die bij een gezin stichten horen. Nu geldt hoe meer ruimte hoe liever. Je staat er van verstel hoe snel je een kofferbak van een station vol krijgt als je met een gezin met kleine kinderen een weekend weg gaat. Kinderstoel, twee buggy’s en vier flinke weekendtassen. En dan moet het speelgoed en het campingbedje nog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 19:24
The Eagle schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

@SndBastard ik snap datje elektrisch wilt, maar bedenk goed wat jij en je gezin de komende 4 a 5 jaar nodig gaan hebben. Tenzij je bij je werkgever snel kunt wisselen van auto is nu voor een station gaan een nobrainer. Dan maar niet elektrisch. Zie het als kosten die bij een gezin stichten horen. Nu geldt hoe meer ruimte hoe liever. Je staat er van verstel hoe snel je een kofferbak van een station vol krijgt als je met een gezin met kleine kinderen een weekend weg gaat. Kinderstoel, twee buggy’s en vier flinke weekendtassen. En dan moet het speelgoed en het campingbedje nog :X
Tja, het is ook gewoon een keuze. Hier met 2 kinderen (4 en 1 jaar) met de hele pleurisbende mee op vakantie gegaan met de Model3, paste allemaal prima.
Niets thuis hoeven laten wat we anders in de Leon ST wel mee hadden genomen.

De laadopening is het enige nadeel (pas wou ik een stoel vervoeren, dat ging niet). De ruimte echt niet, er past echt mega veel in zo’n Model3!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Ik heb die 1.6 TDI in mijn Passat station. Standaard geen strepentrekker. Nu een audi gasrespons ingprogrammeerd en het ding gaat als de brandweer. Is puur een instelling.

Als je eerst dingen anders moet programmeren... 8)7

Maar in de Passat heeft de 1.6 TDI 120 pk, in de Golf is dit toch minder?

Je vergelijkt auto’s natuurlijk met elkaar hoe je ze krijgt geleverd. Niet na chiptuning of zelf programmeren.

Verder wel eens met je verhaal, zelfs een station is vaak niet afdoende, dan moet er nog een Dakkoffer bij. Ik heb nog 2 dakkoffers liggen die vroeger met kleine kinderen hard nodig waren. Tegenwoordig ben ik ze maar gaan verhuren, omdat het nu iedere vakantie wel gaat zonder.
Smobbo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:42:
[...]

Tja, het is ook gewoon een keuze. Hier met 2 kinderen (4 en 1 jaar) met de hele pleurisbende mee op vakantie gegaan met de Model3, paste allemaal prima.

De laadopening is het enige nadeel (pas wou ik een stoel vervoeren, dat ging niet). De ruimte echt niet, er past echt mega veel in zo’n Model3!
Toch is er vaak wel een mouw aan te passen. Bedje en stoel bij de accommodatie mee huren. Buggy ipv kinderwagen mee.

Bij de Model 3 is vooral de toegang tot de kofferbak zeer beperkt, echt wat die Amerikanen toch met sedans hebben, ik snap dat echt niet.

Een goed gestylde station ziet er ook veel sportiever uit dan een sedan. Maar goed er bestaat helaas geen Model 3 station...

De Kia heeft veel grotere toegang tot de kofferbak, maar is wel minder diep.
Smobbo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:42:
[...]

Klopt het is best diep, maar een station heeft meer ruimte. Vooral als je naar de besproken 308sw kijkt. Die is net zo diep als de Model 3, maar dan ook de hoogte in.

Ik had laatst zelfs dat een standaard cavia kooi gewoon niet eens paste. Sta je dan... Die cavia moest naar vrienden van ons ivm vakantie. Ik heb hem maar in die opening geklemd en heel langzaam gereden (wonen gelukkig in dezelfde wijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:42

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Je kunt natuurlijk ook een auto huren voor die uitzonderingen. Op dit moment is EV nog flink voordeliger, dan hou je echt wel geld over om een flink ruime auto te huren voor je 3 weken Zuid-Spanje. En een weekendje weg past in elke auto wel...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Zelf hier ook twee jonge kinderen; maar die hele discussie dat je te weinig ruimte hebt in de hedendaagse auto is natuurlijk ook iets wat wij onszelf aandoen. Mijn ouders gingen vroegah ook met 3 kinderen in een Peugeot 405 naar Frankrijk voor 3 weken. Alles ging gewoon in de kofferbak en deels achter de stoelen.

Het probleem is dat men tegenwoordig hun hele huisraad mee wil nemen op vakantie, zodat de vakantie toch een beetje hetzelfde is als thuis. Eigenlijk wel een beetje gek niet? Ik snap dat wanneer je met een baby zit dat je dan vooral lastige objecten mee moet nemen (kinderwagen/buggy/etc) maar als ze 1 jaar en ouder zijn kan je gewoon zo'n super compacte buggy meenemen toch?

Ik heb de afgelopen jaren alles spullen netjes in de kofferbak kwijt gekund van mijn Octavia station en onder het afdekzeil. Let wel, wij gaan wel altijd naar een huisje/mobile home maar in het geval van een eigen tent moet een dakkoffer ook wel volstaan. Ik zou persoonlijk iig niet een hele vloot auto's uitsluiten op basis van de eventueel benodigde ruimte voor die ene vakantie (of twee) per jaar. Zeker niet als je daarom auto's laat schieten die eigenlijk je voorkeur hebben qua rijden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Ja tuurlijk, de gasrespons maakt jouw Passat ineens een stuk sneller :D Ik ken VCDS ook maar je krijgt echt niet meer vermogen ;) Merkte er vrij weinig van, wellicht op de dipjes in lagere toeren na maar dat heb je niet bij het optrekken. Dat het voor jou zo voelt, prima toch maar een Passat is van zichzelf al zwaarder dan een Golf/Leon. Geen idee of het ecoblok 1.6TDI ook nog andere specs kent, maar die 308SW hield ik echt niet bij... Verder geen DSG bak en jij wellicht wel maar dat paste niet op een 14% toentertijd ivm uitstoot.

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 01-09-2020 08:12 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

renzo4000 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:59:
Zelf hier ook twee jonge kinderen; maar die hele discussie dat je te weinig ruimte hebt in de hedendaagse auto is natuurlijk ook iets wat wij onszelf aandoen. Mijn ouders gingen vroegah ook met 3 kinderen in een Peugeot 405 naar Frankrijk voor 3 weken. Alles ging gewoon in de kofferbak en deels achter de stoelen.

Het probleem is dat men tegenwoordig hun hele huisraad mee wil nemen op vakantie, zodat de vakantie toch een beetje hetzelfde is als thuis. Eigenlijk wel een beetje gek niet? Ik snap dat wanneer je met een baby zit dat je dan vooral lastige objecten mee moet nemen (kinderwagen/buggy/etc) maar als ze 1 jaar en ouder zijn kan je gewoon zo'n super compacte buggy meenemen toch?

Ik heb de afgelopen jaren alles spullen netjes in de kofferbak kwijt gekund van mijn Octavia station en onder het afdekzeil. Let wel, wij gaan wel altijd naar een huisje/mobile home maar in het geval van een eigen tent moet een dakkoffer ook wel volstaan. Ik zou persoonlijk iig niet een hele vloot auto's uitsluiten op basis van de eventueel benodigde ruimte voor die ene vakantie (of twee) per jaar. Zeker niet als je daarom auto's laat schieten die eigenlijk je voorkeur hebben qua rijden.
Helemaal eens. Het is een luxeprobleem maar in de Opel Kadett ging het vroegah ook en dat zonder dakkoffer. De station dient me hier ook vaak in de weekenden en ik vind een station vaak toch mooier als een sedan (en zeker tov een hatchback). Het is allemaal relatief.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:23:
[...]

Helemaal eens. Het is een luxeprobleem maar in de Opel Kadett ging het vroegah ook en dat zonder dakkoffer. De station dient me hier ook vaak in de weekenden en ik vind een station vaak toch mooier als een sedan (en zeker tov een hatchback). Het is allemaal relatief.
Tuurlijk ging het vroeger ook allemaal, maar ik weet nog goed dat het toen bij ons achterin ook vol stond.
Daarnaast was onze Renault 19 in de kofferbak helemaal volgestouwd. Echt tot de nok vol.

Er ging toen ook veel mee...

De koelbox neemt tegenwoordig ook een bak ruimte in...

Tegenwoordig zetten we die bij de kinderen (tussenin). Vroeger met een station in de kofferbak.

Met de EV op vakantie, had ik twee laadkabels mee (4m/8m) een thuislader voor 220v en een verlengsnoer van 20 meter. Tikt ook aan.

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 01-09-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

BlakHawk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:52:
[...]

Tuurlijk ging het vroeger ook allemaal, maar ik weet nog goed dat het toen bij ons achterin ook vol stond.
Daarnaast was onze Renault 19 in de kofferbak helemaal volgestouwd. Echt tot de nok vol.

Er ging toen ook veel mee...

De koelbox neemt tegenwoordig ook een bak ruimte in...

Tegenwoordig zetten we die bij de kinderen (tussenin). Vroeger met een station in de kofferbak.

Met de EV op vakantie, had ik twee laadkabels mee (4m/8m) een thuislader voor 220v en een verlengsnoer van 20 meter. Tikt ook aan.
Ik had het meeste last van de kinderzitjes in de eerste fase. Die zijn zo lomp dat een C segmenter vaak nog uitdagingen kent om nog een beetje normaal te kunnen zitten voorin, zonder dat de voetjes van de kids knel zaten... Vroegah waren die stoeltjes natuurlijk lang niet zo lomp (en minder veilig?). Voor de rest nooit echt uitdagingen gekend met "laden".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

JB schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:23:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPcKlaOudzqOiG4Ct_K-CJ9QyIg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0BOGH500bA5KOKoBUEB0wtBs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Prachtig, de shooting brake kent al een prijs maar de coupe niet! 8)7 Oude voorraad slijten zeker... Nog steeds geen mail van VW over de nieuwe Arteon :z Blij dat ik er niet op gewacht heb, valt duurder uit dan verwacht.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 01-09-2020 10:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:14:
[...]

Prachtig, de shooting brake kent al een prijs maar de coupe niet! 8)7 Oude voorraad slijten zeker... Nog steeds geen mail van VW over de nieuwe Arteon :z Blij dat ik er niet op gewacht heb, valt duurder uit dan verwacht.
Huh duurder dan verwacht? De goedkoopste Passat diesel zit al op die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ST10©DE schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:22:
[...]

Huh duurder dan verwacht? De goedkoopste Passat diesel zit al op die prijs.
De shooting brake is meteen 2-3K duurder (logisch ergens) dus het dak van 50K fiscaal is onhaalbaar zo lijkt en dat was voor mij de grens :) Mbt de Passat; die snap ik niet helemaal? Diesel zal vast duurder zijn vanwege BPM maar zie niet veel mensen meer een diesel leasen? Verder is de vanaf prijs toch onderin de 40K en de Arteon is er ook alleen als benzine uitvoering of wat mis ik?

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 01-09-2020 10:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

De vanaf prijzen in Duitsland:(al een maandje bekend)
Passat Sedan: 30.257,48
Passat Variant: 31.334,62
Arteon: 43.524.37
Arteon SB: 44.387.06

In Nederlands:
Passat Sedan: 37.995
Passat Variant: 40.525

Dus dan lijkt het me logisch dat 50K niet haalbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ST10©DE schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:40:
De vanaf prijzen in Duitsland:(al een maandje bekend)
Passat Sedan: 30.257,48
Passat Variant: 31.334,62
Arteon: 43.524.37
Arteon SB: 44.387.06

In Nederlands:
Passat Sedan: 37.995
Passat Variant: 40.525

Dus dan lijkt het me logisch dat 50K niet haalbaar was.
Sinds juli niet meer inderdaad. Ken de prijzen voor 1 juli 2020 niet, maar dacht me te herinneren dat de Elegance Business begon op 46-47. Dus als je met accessoires kan werken, is dat niet zo gek gedacht toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:55:
[...]
Sinds juli niet meer inderdaad. Ken de prijzen voor 1 juli 2020 niet, maar dacht me te herinneren dat de Elegance Business begon op 46-47. Dus als je met accessoires kan werken, is dat niet zo gek gedacht toch?
Dat was het oude model. Zoals je zelf al schreef, ze moeten van de voorraden af. Logisch dat ze dan met de prijs stunten (ze waren zelfs goedkoper dan in DE op dat moment, en met 190PK DSG......) Voor het nieuwe model was het gelijk al vanaf het begin duidelijk dat 50K echt minimaal zou zijn.

Kijk naar de delta's van de prijzen in Duitsland en zet deze bovenop de NL prijs van de Passat. Dan heb je m.i. een betere schatting van de prijs dan uit te gaan van een oud uitgaand model.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
Ook interessant om de aanstaande Skoda Enyaq in de gaten te houden. Hij komt voor mij te laat maar als de prijs goed is was dit zeker een optie geweest om voor mij elektrisch te gaan rijden. Een ruime auto die goed in elkaar zit, over het algemeen rijkelijk aangekleed, redelijk goed bereik en op de persfoto's ziet ie er best goed uit imho (wel wat BMW invloeden).

https://www.autoweek.nl/a...at-zich-vroegtijdig-zien/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woym3VI6xpD3nx9j9Xo2wXofPsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IMvSuHgeul3tgnBj0jskw8lB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fRS4qkHar2CJH0f82uqVTdcU4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/49zRwlUKmGjiSj7QUTGeVGRl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCuo5vsxAhsfGUo5bFyyg8rHP7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ctVV5IyRzqUQoCgbXcli48Ue.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
renzo4000 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:21:
Ook interessant om de aanstaande Skoda Enyaq in de gaten te houden. Hij komt voor mij te laat maar als de prijs goed is was dit zeker een optie geweest om voor mij elektrisch te gaan rijden. Een ruime auto die goed in elkaar zit, over het algemeen rijkelijk aangekleed, redelijk goed bereik en op de persfoto's ziet ie er best goed uit imho (wel wat BMW invloeden).

https://www.autoweek.nl/a...at-zich-vroegtijdig-zien/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vanavond is inderdaad de officiële presentatie van die auto.
Ik ben inderdaad benieuwd naar de aankleding en pricing voor de zakelijke rijder.

Dit zou voor mij nog wel eens interessant kunnen zijn i.p.v. SUV van Skoda of een passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ziet er gaaf uit!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Laatst online: 18-02 14:42
Lekker veel posts eigenlijk over elektrisch rijden.
Ik vermoed dat die allemaal vanuit Nederland komen?

Hier was het voor mijn lease wagen (België) helemaal geen optie vanwege het budget.
Belastingen zijn federaal geregeld hier en in Brussel tellen ze per pk en spring je al naar 5k belastingen waar die in Vlaanderen 0 euro is voor een EV.
Leasefirma's rekenen op een restwaarde die zo enorm laag ligt gezien het aankoopbedrag dat je al een dik budget moet hebben hier.

BMW 318i met wat opties was 200 euro goedkoper per maand dan degoedkoopste uitgevoerde Tesla 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaemonAngel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:29:
Lekker veel posts eigenlijk over elektrisch rijden.
Ik vermoed dat die allemaal vanuit Nederland komen?

Hier was het voor mijn lease wagen (België) helemaal geen optie vanwege het budget.
Belastingen zijn federaal geregeld hier en in Brussel tellen ze per pk en spring je al naar 5k belastingen waar die in Vlaanderen 0 euro is voor een EV.
Leasefirma's rekenen op een restwaarde die zo enorm laag ligt gezien het aankoopbedrag dat je al een dik budget moet hebben hier.

BMW 318i met wat opties was 200 euro goedkoper per maand dan degoedkoopste uitgevoerde Tesla 3.
Gaat hier komend jaar ook wel veranderen verwacht ik. De spelregels worden hier ook minder aantrekkelijk... De huidige storm aan XC40 P8 & Polestar 2's moeten ook allemaal voor 2021 op kenteken wil het fiscaal leuk blijven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:32:
[...]

Gaat hier komend jaar ook wel veranderen verwacht ik. De spelregels worden hier ook minder aantrekkelijk... De huidige storm aan XC40 P8 & Polestar 2's moeten ook allemaal voor 2021 op kenteken wil het fiscaal leuk blijven.
Voor mensen met wat meer budget nog steeds interessant. Het is wel over met de Polo rijders nu met een flinke EB een Model 3 gaan rijden ja. Maar ik zou zelfs in 2021 nog voor een EV gaan. EV van 60k == ICE van 42k in 2021 voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Inspired schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:36:
[...]

Voor mensen met wat meer budget nog steeds interessant. Het is wel over met de Polo rijders nu met een flinke EB een Model 3 gaan rijden ja. Maar ik zou zelfs in 2021 nog voor een EV gaan. EV van 60k == ICE van 42k in 2021 voor me.
Budget != Fiscale waarde. Hier is budget ook niet zo'n probleem maar fiscaal wil ik het voor mezelf wel leuk houden. Het voordeel om voor een EV te gaan is dan toch weg? Waarom zou ik mezelf eenzelfde bijtelling opleggen met beperkingen als bereik/(laad)ruimte? Die paar stoplicht sprintjes geloof ik wel icm de 100 km/h op de snelweg. En kom niet aan met milieu :P

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 01-09-2020 11:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:39:
[...]

Budget != Fiscale waarde. Hier is budget ook niet zo'n probleem maar fiscaal wil ik het voor mezelf wel leuk houden. Het voordeel om voor een EV te gaan is dan toch weg? Waarom zou ik mezelf eenzelfde bijtelling opleggen met beperkingen als bereik/(laad)ruimte? Die paar stoplicht sprintjes geloof ik wel icm de 100 km/h op de snelweg. En kom niet aan met milieu :P
Ik vind dat je meer auto hebt tegen dezelfde bijtelling. Maar als je verder niet veel wensen/eisen hebt dan is een ICE goedkoper idd. Voorheen zat ik ook rond de 500 netto. En nu (en volgend jaar) heb je dan meer auto als je een EV pakt. Maar het is uiteindelijk allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Inspired schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:46:
[...]

Ik vind dat je meer auto hebt tegen dezelfde bijtelling. Maar als je verder niet veel wensen/eisen hebt dan is een ICE goedkoper idd. Voorheen zat ik ook rond de 500 netto. En nu (en volgend jaar) heb je dan meer auto als je een EV pakt. Maar het is uiteindelijk allemaal persoonlijk.
Welke auto is dan meer auto? Een Tesla? Wellicht qua infotainment maar om die qua afwerking te vergelijken met een Volvo/BMW/Audi/Mercedes? Verder is het zeker persoonlijk :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:47:
[...]

Welke auto is dan meer auto? Een Tesla? Wellicht qua infotainment maar om die qua afwerking te vergelijken met een Volvo/BMW/Audi? Verder is het zeker persoonlijk :)
Als ik mijn vorige A4 B9 van 55k vergelijk met mijn Model 3 LR dan vind ik dat ik meer auto heb.

- Ruimte
- Mindere kwaliteit
- Laden (al is dat voor mij alleen op vakantie een klein minpuntje)

+ Rijden is gewoon veel leuker. Instant (veel) koppel/AWD
+ Koelen/verwarming op afstand (wil niet meer zonder) In de winter staat de auto om 8 uur warm klaar.
+ Tech/OTA
+ Opties, profiel koppelen aan de telefoon en alles staat goed.

Elke nieuwe ICE was na twee weken weer een auto. In de Model 3 stap ik elke dag (na een jaar) nog met een smile in. Maar als snelheid je niks boeit dan is dat minder I guess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:39:
[...]

Budget is volgens jou geen probleem.

Maar hoeveel werknemers krijgen (zeker nu na Corona) €1000+ budget per maand voor een leaseauto? Want dat is wat een standaard Long Range nu ongeveer kost. Ik denk niet dat veel mensen een dergelijk budget hebben.

Ik denk er hetzelfde verder over, mijn Model 3 is met een eigen bijdrage van €200 goedkoper dan een Focus of Mondeo. Tegen gelijke bijtelling levert het mij te veel beperkingen op, zou ik weer terug een phev instappen.

Voor mij nog steeds “best of both worlds” vooral met een Mercedes achtige implementatie met de A250e. In de woonwijken waar alle kinderen spelen sowieso elektrisch. En snelwegen soms op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ja ik had zelfs het liefste voor een hybride gegaan.
Je betaald je in België echt blauw aan belastingen op je firmawagen en als je een motor wilt die nog rijdt is het gewoon onmogelijk.
Een hybride geeft je dan de luxe voor Pks en lage uitstoot.
Voor mij ook een leuke van beide werelden. De Volvo V60 hybride of XC40 hybride hebben een range waar ik theoretisch woon-werk van 56 km autostrade enkel mee zou kunnen doen.
Alle andere korte verplaatsingen zouden ook elektrisch blijven. Maar dan zonder de range anxiety.
Ze zijn ook goedkoper dan volledig elektrisch.
Maar zolang ze dat hier niet fiscaal aantrekkelijker maken als lease wagen is het onbetaalbaar.
Als wagen op de zaak zijn ze fiscaal wel heel interessant omdat je veel meer kan aftrekken.
Waar een wagen op brandstof je max 60% geeft zit je met elektrisch op 100%.
Als leasewagen via je bedrijf is dit fiscaal anders geregeld en gewoonweg niet interessant.

Ze zeuren er hier vaak over dat het elektrisch moet vanaf jaar X. Fine, maar dan moet je wel even kijken hoe dat geregeld is. Ik zie niet iedereen zijn budget verdubbelen.

Ik was tevreden met mijn Dikke Volvo V60 D4 Diesel met 181 Pk die ik privé hier heb staan nog (geïnteresseerden mogen altijd sturen :D hij wordt verkocht wegens de firmawagen).
Die 318i van BMW steekt wel stukje harder tegen om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@DaemonAngel volgens mij mogen jullie niet klagen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Inspired schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:54:
[...]

Als ik mijn vorige A4 B9 van 55k vergelijk met mijn Model 3 LR dan vind ik dat ik meer auto heb.

- Ruimte
- Mindere kwaliteit
- Laden (al is dat voor mij alleen op vakantie een klein minpuntje)

+ Rijden is gewoon veel leuker. Instant (veel) koppel/AWD
+ Koelen/verwarming op afstand (wil niet meer zonder) In de winter staat de auto om 8 uur warm klaar.
+ Tech/OTA
+ Opties, profiel koppelen aan de telefoon en alles staat goed.

Elke nieuwe ICE was na twee weken weer een auto. In de Model 3 stap ik elke dag (na een jaar) nog met een smile in. Maar als snelheid je niks boeit dan is dat minder I guess.
Het hangt echt heel erg af van de auto die je hiervoor reed.
Ik reed een polestar engeneered V60 D6.

Ruimte in de Model 3 is dan wel meer (ondanks de slechte toegang ivm sedan).
Laden en idd vooral op vakantie is een dingetje.
Kwaliteit is echt wel minder.
Vooral de stoelen in de Volvo waren echt een andere klasse.

Jouw pluspunten:
- Ondanks dat de Model 3 sneller is, had mijn V60 meer koppel (700nm). Dat was niet altijd instant beschikbaar, maar vooral in zijn twee had je veel meer kracht in je rug. Ook een berg op, de Tesla heeft echt wel veel koppel, maar in de V60 meer het gevoel dat ik omhoog werd getrokken ipv geduwd in de Tesla. Lastig het verschil in gevoel te omschrijven.

- Koelen verwarmen deed de Volvo ook prima, daar kon ik in de app ook gewoon schema;s en timers zeten. Iets waarvoor ik bij Tesla nog steeds voor naar de auto moet lopen (serieus, voor een tech bedrijf is die app zo beperkt).

- Tech OTA, ja ik mis nog steeds een paar basale dingen. Laden starten op afstand als de lader eruit is geklapt. Lukt niet via de app, de knop "laden starten" werkt gewoon niet. Of ampherage aanpassen, ik moet eerst naar de auto lopen. Verder is het infotainment gewoon goed in de auto, al merk ik dat ik bij de zoveelste nieuwe game in het systeem denk: "Had die tijd in AP gestopt".

- Profiel had ik in de Volvo aan sleutels gekoppeld. Dus mijn vrouw liep met haar sleutel naar de auto en dan werden haar settings geladen, ik liep met mijn sleutel naar de auto en mijn settings werden geladen. Niet zo hip als je telefoon als sleutel, maar ook dat werkte prima! Ik sta nu vaak naast de auto aan een deur te rukken en te wachten tot mijn blutooth van de iphone eindelijk eens verbinding maakt.

Verder is de Model 3 qua infotainment absoluut veel verder hoor, maar ik mis wat basale dingen.

Ik zou echt net zo lief weer een D6 gaan rijden. Al mag de elektromotor wel wat krachtiger worden bij Volvo. Ook daarin: neem een voorbeeld aan Mercedes!

Maar goed ook 7% bijtelling is voor de Volvo verleden tijd, dus die zou ik vandaag de dag niet opnieuw kiezen. Maar dat ding was zo veel beter in zijn element op de snelweg dan de Model 3. Rijgeluid was ondanks de 5 cilinder diesel echt fors minder. Het zat veel lekkerder op lange ritten, autobahn ook op hogere snelheden heerlijk rijden met hoog koppel.

Ik moet niet in het verleden blijven hangen :+

Pagina: 1 ... 105 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.