Jan Laros schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:53:
Ik rij nu een Mercedes Benz C350E en die moet helaas in februari de deur uit. Doei 15% bijtelling. Wat is wijsheid qua opvolger?
Leasebudget: 1050, maar kan best wat omhoog
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
[Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Bijtelling binnen de perken als het kan, want ik betaal nu natuurlijk bijna niks voor de MB (15% over 60k). Ik begrijp dat het fors duurder gaat worden, maar 22% over iets van 60-70k is wel de max vind ik. Liefst iets uit hetzelfde segment als de C of iets hoger natuurlijk, automaat is een must, 200pk of meer is een must, sedan of coupé (kinderen rijden nooit meer mee en vakantie met de auto doen we niet, dus we gaan voor de looks)
Suggesties?
Brandstof inclusief, zelfde als bij mijn werkgever, eigenlijk heel krom. Want zelfde positie, zelfde budget kan die ene dus mooier auto rijden als toevallig benzine prijzen aan het kelderen is en voor die ander dus net niet binnen budget als ie toevallig moet leasen en de benzine prijzen zijn sky high.
Ik zeg dus altijd dat als je werkgever inclusief wilt, dan kies dan voor hybride.
Want dan kom je veel gunstiger uit (neem aan dat werkgever de budget baseren op fabrieksopgave).
Hierzo bijvoorbeeld, C 300E (320pk) hybride met alles erop en eraan voor 57k.
En ja hoor, 1054 euro leasetarief! Probeer je hetzelfde met een C200 kom je opeens hoger (door brandstof)
Maar goed, je had al een C350e hiervoor dus weet niet of je tevreden bent en weer voor de C klasse gaan.
Of kijk naar CLA bijvoorbeeld - als je voor de looks gaat. Helaas ipv 2.0L met elektromotor zoals in C300e, heb je te maken met een 1.3L met elektromotor. Is nog wel goed voor 218pk en onder de 7s naar de 100.
Op dit moment zie ik eigl weinig andere optie voor 200pk+ met leasebudget 1050 incl brandstof.
Ik heb een Alfa Giulia konden leasen tegen ongeveer zelfde leasebudget maar dat was 2 jaar geleden.
Of je moet wachten totdat ze de business edition weer beschikbaar stellen.
kever678 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:45:
Ik mag ook een nieuwe lease auto gaan samenstellen, gezien de afstanden die ik rij mag ik zelf kiezen tussen het benzine of diesel/elektrische budget.
Iemand nog tips naar aanleiding van onderstaande?
Leasebudget: Diesel/Elektrisch: €675 Benzine: €600 (max 15% overschrijding op eigen kosten)
Kilometrage per jaar: Diesel/Elektrisch: 35k Benzine: 30k
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl.
Merkbeleid, zo ja, welke: Vrije keuze
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: 2 kinderen... ruimte nodig dus station (of SUV). Automaat.
Huidige shortlist:
Kia ProCeed 1.4 T-GDi DCT7 GT-Line
Skoda Octavia
Longlist:
Ford Focus ST
Kia eNiro
Toyota RAV4
Al afgevallen:
Mercedes CLA: past kaal echt net: ander kleurtje en buiten budget.
Mazda CX5: kan binnen budget maar alleen met handbak...
Toyota Corolla Business Plus
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Renault Megane Estate
Peugeot 3008 Bluelease Executive
Ford Focus Wagon Titanium X AT
Als je elektrisch wil, de MG ZS Luxury is binnen budget.
Quellien schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:25:
Hallo allen!
Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto en kwam dit topic tegen. Zal even wat details opnoemen:
Leasebudget: 720 euro
Kilometrage per jaar:60.000
Contractduur:48 maanden
[Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Toyota, Renault, Volvo, Lexus
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
- Fiscale waarde via de Fleetwizard kom ik op ongeveer 39k-42k waarbij ik zonder extra bijdrage blijft. Er is rek maar wil de extra bijdrage eigenlijk bij voorkeur minimaal/0 hebben
- Automaat! (ja ik ben lui geworden. Vorig jaar in de file staan met handbak was voor mij een ramp)
Kind op komst, dus graag SUV of Station. Sedan valt eigenlijk af.
Misschien hebben jullie een goed idee!
Mijn Shortlist:
Seat Leon Sportstourer FR Launch Edition DSG (helaas kan ik dan geen camera achter, zit in technology packet en dan moet ik bij dokken. Huidige auto (golf) heeft dit wel)
Skoda Karoq DSG (mist veel tov Leon)
Longlist:
Skoda Octavia Combi (pas in september meer keuze in motoren)
Seat Ateca DSG (duurder, mist veel tov Leon)
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium (eigenlijk fiscaal voor mij de meest aantrekkelijke keuze, maar ik vind hem gewoon niet mooi)
Zoals jullie zien geef ik weinig om merken, maar wil mijn oog (met brilhulp) ook wat.
Ik had 1 dag voor geboorte van mijn zoon mn huidige leaseauto mogen ophalen. En het is een sedan.
Nooit spijt van. Met 2 kinderen is wellicht krap maar alles is te doen. Heck ik zie gezinnen met 3 kinderen die in Toyota Yaris alles passend hebben gekregen
Maar goed, dat is aan je om te beslissen.
Weet je zeker dat je 48 maanden 60,000km moet leasen? Deze combi doet weinig leasemaatschappij trouwens. Is veels te hoog km.
Anders zou ik kijken naar de ene quote boven je, volgens mij is het ongeveer zelfde eisen.
Kam3 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:42:
Hi allen,
Ook ik mag weer een nieuwe lease auto uitzoeken en kan wel wat hulp gebruiken. Momenteel rijd ik in een VW Polo Highline Business R (2019). Heerlijke auto deze kan ik niet meenemen naar mijn nieuwe job en met zicht op kinderen toch opzoek naar iets groters.
De details:
Leasebudget: 725 euro
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl. brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen beperking
Specifieke wensen:
- Idealiter iets groter, luxer dan de huidige Hatchback/Polo (ook met zicht op kinderen in de nabije toekomst).
- Bijtelling idealiter zo laag mogelijk
- Automaat (must) en ACC/Lane-assist ivm lange ritten
- Crossover / SUV of grotere hatchback
Momenteel nog in de orienterende fase maar ben benieuwd naar eventuele suggesties!
Lane keep en acc is standaard bijv in de Honda Civic, ik vind het zelf een leuke auto maar de looks is niet voor iedereen. Toyota Corolla is ook een optie, ziet er iets normaler uit, maar ook niet voor iedereen qua smaak.
Er zijn enorm veel keuzes, dus mss meer dingen die je belangrijk vind?
En mss ook specifiek max bijtelling?