Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 114 Laatste
Acties:
  • 975.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Geen idee, nog niet geweest. Ga volgende maand denk ik even kijken. Dan is de 1.5 dsg ook bij dealer als het goed is.

Viel mij gewoon op als ik kijk op de site. Misschien dat er ook wel andere kleur is hoor, maar zag de steel grey hier al paar keer voorbij komen. En vind ik best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Steel grey heeft men op de Octavia ooit gehad, ~6 jaar terug ofzo. Is er uit gegaan. Ik weet dat je bij Audi een custom kleurtje naar wens kunt krijgen. Kost je geloof ik 5k extra ofzo. Ik ga er vanuit dat die mogelijkheid bij Skoda niet aangeboden wordt, dat is meer een massaproduct. Je kunt het vragen maar ik durf 99% zeker te zeggen dat dat hem niet gaat worden.
En als het al kan: de hele bende laten wrappen zal een stuk goedkoper zijn. En wrappen moet als dealeroptie en is dus buiten de bijtelling. Custom lak zal altijd af fabriek zijn, en dus in je bijtelling vallen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
The Eagle schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:51:
Steel grey heeft men op de Octavia ooit gehad, ~6 jaar terug ofzo. Is er uit gegaan. Ik weet dat je bij Audi een custom kleurtje naar wens kunt krijgen. Kost je geloof ik 5k extra ofzo. Ik ga er vanuit dat die mogelijkheid bij Skoda niet aangeboden wordt, dat is meer een massaproduct. Je kunt het vragen maar ik durf 99% zeker te zeggen dat dat hem niet gaat worden.
En als het al kan: de hele bende laten wrappen zal een stuk goedkoper zijn. En wrappen moet als dealeroptie en is dus buiten de bijtelling. Custom lak zal altijd af fabriek zijn, en dus in je bijtelling vallen.
Bedankt voor de info, vragen kan natuurlijk altijd als het zover is.
Silver grey of quarts grey is misschien ook wel mooi. Je moet het toch in het echt zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Geen idee, nog niet geweest. Ga volgende maand denk ik even kijken. Dan is de 1.5 dsg ook bij dealer als het goed is.

Viel mij gewoon op als ik kijk op de site. Misschien dat er ook wel andere kleur is hoor, maar zag de steel grey hier al paar keer voorbij komen. En vind ik best mooi.
Je kunt alleen de kleuren uit de folder/configurator bestellen. Andere kleur zul je moeten overspuiten of wrappen.

Volgens het overzicht: https://www.skoda.nl/-/me...ning-motoren-octavia.ashx
komt er een 1.5 DSG, maar dat wordt een CNG versie, weet niet of je dat wilt? En pas vanaf september bestelbaar, dus als je die wilt proefrijden ben ik bang dat je nog iets langer moet wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 11-08-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
jongetje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Je kunt alleen de kleuren uit de folder/configurator bestellen. Andere kleur zul je moeten overspuiten of wrappen.

Volgens het overzicht: https://www.skoda.nl/-/me...ning-motoren-octavia.ashx
komt er een 1.5 DSG, maar dat wordt een CNG versie, weet niet of je dat wilt? En pas vanaf september bestelbaar, dus als je die wilt proefrijden ben ik bang dat je nog iets langer moet wachten.
Geen idee wat cng is. Rijd nu dus clio estate (handschakelt). Zag de er nu 1.0 handgeschakeld was, en dat er dus een 1.5 DSG komt.

1.0 is misschien al wel voldoende hoor, zelf schakelen opzich geen probleem. Maarja als voor kleine meerprijs ook automaat kan, ja waarom niet. En natuurlijk heeft de 1.5 wat meer vermogen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@G.Scholtens CNG is aardgas (Compressed Natural Gas), niet te verwarren met LPG (Liquefied Petroleum Gas). Dat kun je ook niet overal tanken, dan kun je er natuurlijk benzine in kieperen, maar dan verdwijnt het hele voordeel van hogere wegenbelasting tov de lagere gas prijs. En die tank zal ook ergens komen dus verwacht dat de laadruimte daardoor wat kleiner zal zijn.

Verder ben ik net als jij benieuwd hoeveel duurder de DSG versie zal zijn tov de handbak.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 11-08-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
jongetje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:06:
@G.Scholtens CNG is aardgas (Compressed Natural Gas), niet te verwarren met LPG (Liquefied Petroleum Gas). Dat kun je ook niet overal tanken, dan kun je er natuurlijk benzine in kieperen, maar dan verdwijnt het hele voordeel van hogere wegenbelasting tov de lagere gas prijs. En die tank zal ook ergens komen dus verwacht dat de laadruimte daardoor wat kleiner zal zijn.

Verder ben ik net als jij benieuwd hoeveel duurder de DSG versie zal zijn tov de handbak.
Wachten rustig de prijs af, liever geen gas natuurlijk. Zo ramp is handgeschakeld ook niet hoor. Deze week in ieder geval gesprek met werkgever over de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ponypark
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-05 14:14
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto.

Leasebudget: 900
Kilometrage per jaar:25.000
Contractduur:48 maanden
[Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: fiscale waarde Max 48K er is rek maar wil bijtelling een beetje inperken.

Nu is er heel veel keuze tegenwoordig suv, sedan etc.waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Gezin met 2 kinderen 10 en 13 jaar dus een beetje ruimte is prettig zeker als we ermee op vakantie gaan.
Station, sedan en SUV mogen allemaal, niet echt een voorkeur.
Misschien hebben jullie een goed idee!

[ Voor 48% gewijzigd door Ponypark op 11-08-2020 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-05 21:57
Ponypark schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:22:
Hallo,

Mijn budget is 900 euro exclusief brandstof bij 25.000km en 48 maanden. Benzine en Hybride plus elektrische auto mag.

Meer dan 900 euro kan ook alleen is dat dan eigen bijdrage. Huidige auto Peugeot 508 en vorige waren Passat, Mercedes C.
Nu is er heel veel keuze tegenwoordig suv, sedan etc. waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Gezin met 2 kinderen 10 en 13 jaar dus een beetje ruimte is prettig zeker als we ermee op vakantie gaan.

Hoi, leuk dat je je hier meld uiteraard. Er zijn zoveel opties, mogelijkheden, wensen, eisen, noem maar op. Misschien handig om even de lijst in de TS in te vullen en te posten? Dat is voor iedereen wel zo overzichtelijk.

Paar vragen die maar zo in me op komen: maximale fiscale waarde (als je hem privé gaat rijden)? Wensen qua soort auto (station, suv, sedan, cabrio, pick-up)? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Wachten rustig de prijs af, liever geen gas natuurlijk. Zo ramp is handgeschakeld ook niet hoor. Deze week in ieder geval gesprek met werkgever over de auto
Als je graag een 1.5 wilt en een handbak geen probleem vind kun je een voorraad model van de first edition nemen. Dan heb je een "gewone" 1.5 benzine motor.

Anders zou je ook bij de Leon kunnen kijken (als je dat een leuke auto vindt), die heeft al wel een 1.5 en een 1.5 DSG beschikbaar (en juist nog geen 1.0, die komen naar verwachting pas begin 2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
jongetje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Als je graag een 1.5 wilt en een handbak geen probleem vind kun je een voorraad model van de first edition nemen. Dan heb je een "gewone" 1.5 benzine motor.

Anders zou je ook bij de Leon kunnen kijken (als je dat een leuke auto vindt), die heeft al wel een 1.5 en een 1.5 DSG beschikbaar (en juist nog geen 1.0, die komen naar verwachting pas begin 2021).
Ja first edition had ik gezien. Maar moet eerst akkoord hebben van werkgever voor het bestellen.

Nee seat vind ik niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 17:56
@Ponypark Mazda CX-5, Peugeot 3008, Skoda Kodiaq, Opel Grandland? Allemaal wel voor die prijs samen te stellen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hallo,

Specifieke wensen: fiscale waarde Max 48K

Nu is er heel veel keuze tegenwoordig suv, sedan etc.waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Als je naar ruimte op zoek bent met kinderen, dan kun je niet om een Octavia of Superb heen. Enorme ruime wagens. De nieuwe Leon ST is ook leuk.
(Een Kodiaq kan natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik al die "SUV" 's op de weg maar niks. Zicht voor de rest van het verkeer wordt er slechter op, en met die bakken gaat nooit iemand de modder in.)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
Een Kodiaq is binnen budget ja met dit leasebudget? Ik zit af en toe ook mee te gluren wat ik na mijn Octavia wil rijden en een Enyaq, Model Y of Kodiaq zijn eigenlijk degene die mijn interesse op dit moment hebben. En ik heb hetzelfde leasevoorwaarden, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
FireDrunk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:13:
@Ponypark Mazda CX-5, Peugeot 3008, Skoda Kodiaq, Opel Grandland? Allemaal wel voor die prijs samen te stellen.
Volgens mij kan hij wel een klasse hoger kijken met die voorwaarden.
Bijvoorbeeld de Volvo xc40 of xc60
Electrisch wellicht de Tesla of Polestar.
Kom je alleen wel boven de 48k maar heb je ook minder bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
rinkel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Volgens mij kan hij wel een klasse hoger kijken met die voorwaarden.
Bijvoorbeeld de Volvo xc40 of xc60
Electrisch wellicht de Tesla of Polestar.
Kom je alleen wel boven de 48k maar heb je ook minder bijtelling.
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik kies liever een aangeklede auto, en nog extra opties, dan een 'kale' duurdere klasse.

EDIT1:
Een XC40 Inscription met T3 Automaat is al 48.995,-. Dan gaat een XC60 daar al helemaal overheen.

Vandaar mijn voorstellen, in de basis iets goedkoper, maar met zo'n budget leuk aan te kleden.

EDIT2:
Een aangeklede Skoda Kodiaq Business Solution Plus met wat leuke opties zit ook al snel op 48k, dus zo gek zijn mijn voorstellen nog niet :)

EDIT3:
Een aangeklede Grandland X met 1.6 180PK motor, zit ook al op 48k... :|

Auto's worden steeds duurder :+

[ Voor 16% gewijzigd door FireDrunk op 11-08-2020 15:42 ]

Even niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 14:04
Hallo,

Specifieke wensen: fiscale waarde Max 48K

1. Volvo v60, Volvo heeft net een actie model gereleased. Zeer mooie verschijning vind ik. Begint bij 36 of 38k.
2. Audi A5 Sportback
3. Volkswagen Arteon
4. BMW 3 serie sedan/touring
5. Mercedes CLA hatchback/shootingbrake
6. Alfa Romeo Guilia

[ Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 11-08-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 25-05 21:36
2,3 en 6 gaan nooit passen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Jeroenneman schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Als je naar ruimte op zoek bent met kinderen, dan kun je niet om een Octavia of Superb heen. Enorme ruime wagens. De nieuwe Leon ST is ook leuk.
(Een Kodiaq kan natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik al die "SUV" 's op de weg maar niks. Zicht voor de rest van het verkeer wordt er slechter op, en met die bakken gaat nooit iemand de modder in.)
En enorm afzichtelijk :). Mercedes CLA Shooting Brake Hybride zou passen. Is 53K met mooie opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 14:04
Wel volgens de lease calculator van directlease. Natuurlijk zonder extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponypark
De maximale fiscale waarde is wat ikzelf een beetje heb ingezet om de bijtelling niet uit de hand te
laten lopen. Er is dus wat rek.volvo cv 40 is wel er mooie wagen en ook maar eens naar de cla gaan kijken, wat vinden jullie van een Audi Q 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39
Ponypark schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:20:
De maximale fiscale waarde is wat ikzelf een beetje heb ingezet om de bijtelling niet uit de hand te
laten lopen. Er is dus wat rek.volvo cv 40 is wel er mooie wagen en ook maar eens naar de cla gaan kijken, wat vinden jullie van een Audi Q 3?
Kijk dan met je budget naar de VW Tiguan. Krijg je veel meer auto en opties voor dan de Q3 en ze delen oa het onderstel dus qua ruimte weinig verschil. Ik heb zowel de Leon ST als een Tiguan op gereden en beiden top wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58

JB

Cédric roelt!

BlacKstaR- schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Wel volgens de lease calculator van directlease. Natuurlijk zonder extra opties.
Zonder extra opties valt ook wel mee met dergelijke kilometrage per jaar. Daarbij is een Arteon er (op dit moment) in 2 uitvoeringen. Een business R gaat wel passen en dan zit er al bijna alles op en aan. Er komt wel een nieuwe release in september. Prijzen helaas nog steeds onbekend.

Wanneer Audi, dan is het nog teveel vinken verwacht ik, wil je ‘m goed aan kunnen kleden icm “leuke” fiscale waarde maar qua budget echt wel mogelijkheden.

Die V60 Momentum Advantage kan ik slecht beoordelen hoe vol die in de opties zit?

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 11-08-2020 21:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
BlacKstaR- schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Zucht dan is het geen auto. 16 inch vervoermiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
wvkreg schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Zucht dan is het geen auto. 16 inch vervoermiddel.
A5 Sportback S Edition met S-Tronic kun je best voor 900 leasen. Overdrijven is ook een vak.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Inspired schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:24:
[...]

A5 Sportback S Edition met S-Tronic kun je best voor 900 leasen. Overdrijven is ook een vak.
Dit. Evenals een Arteon. 2 uitvoeringen mogelijk en amper nog wat te vinken. Standaard op 18 inch :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wvkreg schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Zucht dan is vind ik het geen auto. 16 inch vervoermiddel.
TIFIFY

Het is maar waar je prioriteit ligt. Ik zou nooit geld uitgeven aan velgen of een sportonderstel, maar eerder aan audio-upgrade of betere stoelen (al zijn de standaard stoelen bij de V60 waarschijnlijk al prima)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

wvkreg schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

En enorm afzichtelijk :). Mercedes CLA Shooting Brake Hybride zou passen. Is 53K met mooie opties.
Ik vind de CLA nu niet echt een schoonheidsprijs verdienen. En daarnaast met 53K behoorlijk aan de prijs voor zo'n kleine (oops, vergist met de standaard A-klasse) auto.

Maar goed, dat is wat men betaalt voor "premium".

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenneman op 12-08-2020 08:19 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Jeroenneman de CLA is een soort sportief gelijnd alternatief voor de A-klasse. Qua grootte (onderstel, lengte, breedte) hetzelfde als de A-klasse, maar door flitsende lijn iets minder ruim van binnen. Van de A-klasse is geen station (die Mercedes bij de CLA shooting brake noemt).

Ik vind de CLA shooting brake erg mooi, maar inderdaad vrij duur voor wat je er voor krijgt. Een collega van me heeft een C-klasse gekozen met zijn gewenste opties in plaats van de CLA shooting brake. Hij vond meer betalen voor een kleinere auto met sportieve lijn niet voor zichzelf te verantwoorden.

Nog een andere collega rijdt voor nog iets minder een aardig aangeklede Skoda Superb station. Ik moet zeggen dat ik liever de Merc zou hebben als ik zo'n bedrag uit zou willen geven, maar rationeel gezien heeft hij ongeveer dezelfde snufjes/opties in een nog veel grotere auto voor hetzelfde geld. De kwaliteit van Skoda, en zelfs de reputatie (voor het geval je daar om geeft), zijn tegenwoordig prima. De prijs/kwaliteit verhouding is niet meer zo goed als die was, maar volgens mij krijg je nog steeds meer waar voor je geld bij een Octavia dan bij een Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:26
@Jeroenneman De CLA verschilt ook niet zo heel veel van de A-klasse (sedan) imho:
https://www.motor1.com/news/300419/mercedes-a-class-vs-cla/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Inspired schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:24:
[...]

Ik kreeg dat niet voor mekaar, maar onze basis is dan ook 40k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
wvkreg schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Dat scheelt heel veel idd. 25k/48m is echt wel redelijk sweet spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:17:
@Jeroenneman de CLA is een soort sportief gelijnd alternatief voor de A-klasse. Qua grootte (onderstel, lengte, breedte) hetzelfde als de A-klasse, maar door flitsende lijn iets minder ruim van binnen. Van de A-klasse is geen station (die Mercedes bij de CLA shooting brake noemt).

Ik vind de CLA shooting brake erg mooi, maar inderdaad vrij duur voor wat je er voor krijgt. Een collega van me heeft een C-klasse gekozen met zijn gewenste opties in plaats van de CLA shooting brake. Hij vond meer betalen voor een kleinere auto met sportieve lijn niet voor zichzelf te verantwoorden.

Nog een andere collega rijdt voor nog iets minder een aardig aangeklede Skoda Superb station. Ik moet zeggen dat ik liever de Merc zou hebben als ik zo'n bedrag uit zou willen geven, maar rationeel gezien heeft hij ongeveer dezelfde snufjes/opties in een nog veel grotere auto voor hetzelfde geld. De kwaliteit van Skoda, en zelfs de reputatie (voor het geval je daar om geeft), zijn tegenwoordig prima. De prijs/kwaliteit verhouding is niet meer zo goed als die was, maar volgens mij krijg je nog steeds meer waar voor je geld bij een Octavia dan bij een Golf.
Het is allemaal maar net wat je belangrijk vindt in een auto. Ik zou ook altijd voor praktisch gemak en ruimte kiezen in plaats van een sportieve auto. Misschien verandert dat nog als de kinderen groter zijn.

Stiekem vind ik het ook wel leuk als de garage mij een CLA 250 meegeeft als vervangwagen. De oudste spreekt er nog altijd over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Zoals het nu laat aanzien mag mijn lease-auto max 120 gram co2-uitstoot hebben (NEDC). WLTP moet nog worden bekeken.
Het wordt dan iets meer een uitdaging voor een SUV of ruime stationswagon.
Grote kans dat er dan richting Hybride gekeken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 23:33

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wvkreg schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Hier lukte de A5 nieteens voor 1200 ex brandstof, maar da's op basis van 3 jr en 45k km

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 11:43
Mijn hoofdbreker er ook maar eens opgooien.
Sinds kort nieuwe carpolicy, dus ik blij want ik ben bij de eerste.
Helaas wel een vaste lijst en daar de fleetmanager in verlof is, is het nog niet bekend of er extra opties / packs opzitten dus voorlopig enkel vergelijken op basismodel.

Rij nu een Renault Megane 1.5 diesel, vanaf volgende week kan er testgereden worden.

Hieronder mijn shortlist:

Skoda Superb Combi iV
Volvo XC40 T4 Recharge PHEV
VW Passat Variant GTE
BMW 330e Touring
Tesla Model 3 (ik vermoed dat het over de SR+ zal gaan)

Elke wagen heeft wel zo zijn voordelen; de volvo staat iets hoger wat ook wel eens leuk kan zijn, maar is de traagste van de lijst, voor de passat voel ik persoonlijk het minste maar is gewoon heel praktisch, de 330e heeft de degelijkheid + afwerking van BMW en toch wel wat power, maar best karig in de standaarduitrusting, en de model 3 heeft zijn rijbelevenis en multimedia mee maar valt zelfs nu nog vaak tegen qua afwerking en bouwkwaliteit.

Achtergrond info:
Mijn partner en ik zijn voorlopig bewust kinderloos waardoor ik geen zin/nood heb aan een grote wagen, vandaar dat de Skoda Superb iV eigenlijk al afvalt. Alleen vervoer ik af en toe onze hond en een mountainbike, welke in principe ook op het de achterbank en het dak kunnen.
Ook maken we om de 2 jaar een lange autoreis richting Portugal.

Welke zou jullie voorkeur hebben in hart en verstand en waarom?

• Smobbo
  • Laatst online: 28-05 14:15
Pana schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:01:
Mijn hoofdbreker er ook maar eens opgooien.
Sinds kort nieuwe carpolicy, dus ik blij want ik ben bij de eerste.
Helaas wel een vaste lijst en daar de fleetmanager in verlof is, is het nog niet bekend of er extra opties / packs opzitten dus voorlopig enkel vergelijken op basismodel.

Rij nu een Renault Megane 1.5 diesel, vanaf volgende week kan er testgereden worden.

Hieronder mijn shortlist:

Skoda Superb Combi iV
Volvo XC40 T4 Recharge PHEV
VW Passat Variant GTE
BMW 330e Touring
Tesla Model 3 (ik vermoed dat het over de SR+ zal gaan)

Elke wagen heeft wel zo zijn voordelen; de volvo staat iets hoger wat ook wel eens leuk kan zijn, maar is de traagste van de lijst, voor de passat voel ik persoonlijk het minste maar is gewoon heel praktisch, de 330e heeft de degelijkheid + afwerking van BMW en toch wel wat power, maar best karig in de standaarduitrusting, en de model 3 heeft zijn rijbelevenis en multimedia mee maar valt zelfs nu nog vaak tegen qua afwerking en bouwkwaliteit.

Achtergrond info:
Mijn partner en ik zijn voorlopig bewust kinderloos waardoor ik geen zin/nood heb aan een grote wagen, vandaar dat de Skoda Superb iV eigenlijk al afvalt. Alleen vervoer ik af en toe onze hond en een mountainbike, welke in principe ook op het de achterbank en het dak kunnen.
Ook maken we om de 2 jaar een lange autoreis richting Portugal.

Welke zou jullie voorkeur hebben in hart en verstand en waarom?
Bijtelling maakt je niet uit?
Dan zou ik denk ik voor de Volvo gaan.
Volgens mij zit die ook al netjes in z’n spullen.

Voor de Passat geldt eigenlijk hetzelfde argument als de SuperB ;)

De model 3 is op het moment de leukste auto om te rijden van het rijtje (imho), maar een hond moet op de achterbank ipv in de achterbak en de fiets moet altijd op de trekhaak (optie die je er dan wel bij moet kunnen doen).

• Pana
Smobbo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:31:
[...]

Bijtelling maakt je niet uit?
Dan zou ik denk ik voor de Volvo gaan.
Volgens mij zit die ook al netjes in z’n spullen.

Voor de Passat geldt eigenlijk hetzelfde argument als de SuperB ;)

De model 3 is op het moment de leukste auto om te rijden van het rijtje (imho), maar een hond moet op de achterbank ipv in de achterbak en de fiets moet altijd op de trekhaak (optie die je er dan wel bij moet kunnen doen).
Belgisch VAA systeem, dus verschil in kost is klein.
Wat de passat betreft klopt wel maar die leek me dan toch nog wel "iets" kleiner? Nog altijd wat groter dan de anderen natuurlijk.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Pana Als ik dit lijstje zie dan zou mijn keuze vallen op de BMW 330e of de Tesla Model 3, waarbij ik persoonlijk eerder zou neigen naar de Tesla.

Laadfaciliteiten zijn uitstekend (ook richting Portugal), je hebt niet die wildgroei aan opties ten opzichte van de gevestigde premium orde en dus ook geen stress dat je een bepaalde optie niet hebt als je pakket X, Y en Z niet hebt aangeklikt. Een SR+ is qua standaarduitrusting iets minder rijk dan bijvoorbeeld een LR maar is zeker prima in orde.

Hoeveel reis je per jaar? Indien dat veel is (> 50.000 km/jr) dan zou je misschien eerder overwegen om voor het gemak een hybride auto te nemen in plaats van full electric.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• renzo4000
Ik zou persoonlijk de Model 3 laten gaan, misschien wel de beste elektrische ervaring maar dat is het imho dan ook. Qua ruimte en kwaliteitsbeleving de minste van het rijtje en gedwongen elektrisch laden. Persoonlijk zou ik de Volvo XC40 kiezen of de BMW 330e, zeker gezien het feit je de extra ruimte (nog) niet nodig hebt. Daarnaast de flexibiliteit van brandstof.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Pana
Bedankt alvast voor jullie reacties. Ze resoneren wel grotendeels met m'n eigen argumentatie.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 11:27
@Pana waar baseer je de shortlist? Is er ook een longlist?
Mss beter wachten totdat de fleetservice terug is?
Ik vind dat de autos op je list zoveel uit elkaar zijn qua type - lijkt me persoonlijk sterk dat je bedrijf alleen deze 5 type auto's heb staan in de auto policy?
En idd of je de kale versie krijg of de momentum/ inscription/ etc voor de volvo, of de high exe, m-sport, etc voor de bmw; daar kan hele grote verschillen zitten.

Maar zo te zien neigt naar elektrisch/ hybride?
Heb je ook de C klasse estate hybrid/ CLA shooting brake hybrid gekeken?
Is heel gunstig geprijsd (in nederland dan) en kan je hond achterin id kofferbak.

Life is too short to drive boring cars

• SirLct
Hallo,

Specifieke wensen: fiscale waarde Max 48K er is rek maar wil bijtelling een beetje inperken.

Ik dacht eerst yesss! weer iemand waar ik met de Alfa Giulia virus kan besmetten want het past in zijn budget. Totdat ik zie dat bij de directlease de prijzen van de Giulia opeens hard gestegen is, zowel fiscaal en ook leasetarief. Ik denk te maken met nieuwe facelift model year 2020, dus wellicht gaat de prijzen nog wat normaler worden.

Je zoek niet echt voor iets specifieks dus als je de budget nog kan rekken, ga even langs de alfa dealer en boek een proefrit. Ik garandeer een dikke grote glimlach!

Maar even terug naar je eisen, omdat het exclusief brandstof is lijkt hybride eigenlijk niet echt een goede optie.
Want vaak is het iets duurder (voor je bijtelling) en omdat het toch ex brandstof, maak niet zoveel uit hoeveel die ding verbruikt.

Als je ruimte wil met je budget (48k lijkt me niet dat je een budget budget auto/ merk zoek) dan kun je kijken naar C klasse estate 180 business solution. De C klasse is al een tijdje mee maar zijn redelijk goed geprijsd.

• Pana
SirLct schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:05:
@Pana waar baseer je de shortlist? Is er ook een longlist?
Mss beter wachten totdat de fleetservice terug is?
Ik vind dat de autos op je list zoveel uit elkaar zijn qua type - lijkt me persoonlijk sterk dat je bedrijf alleen deze 5 type auto's heb staan in de auto policy?
En idd of je de kale versie krijg of de momentum/ inscription/ etc voor de volvo, of de high exe, m-sport, etc voor de bmw; daar kan hele grote verschillen zitten.

Maar zo te zien neigt naar elektrisch/ hybride?
Heb je ook de C klasse estate hybrid/ CLA shooting brake hybrid gekeken?
Is heel gunstig geprijsd (in nederland dan) en kan je hond achterin id kofferbak.
Er is een long list maar dat zijn dan de bvb A3 diesels en wat andere muesli dieselers onder m'n toegewezen categorie en daar heb ik geen zin meer in als er benzine brandstofbronnen en EV's op de lijst staan.
De short list zijn wel alle auto's uit mijn toegestane categorie en is dus enkel plugin en EV. Andere wagens zijn niet mogelijk. Als ik de C300(d)e kon kiezen had ik mijn post niet gemaakt :-).
Verder ben ik er vrij zeker van dat het de basis versies zullen zijn daar het prijsverschil met de huidige policy (meganes, astras en talismans) al heel groot is. Echter voor de GTE, XC40 en model 3 niet zooo erg daar deze in basis toch wel mooi uitgerust zijn. De XC40 T4 Recharge is hier in belgie bvb enkel beschikbaar in R-design en Inscription.

• Ponypark
SirLct schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Ik dacht eerst yesss! weer iemand waar ik met de Alfa Giulia virus kan besmetten want het past in zijn budget. Totdat ik zie dat bij de directlease de prijzen van de Giulia opeens hard gestegen is, zowel fiscaal en ook leasetarief. Ik denk te maken met nieuwe facelift model year 2020, dus wellicht gaat de prijzen nog wat normaler worden.

Je zoek niet echt voor iets specifieks dus als je de budget nog kan rekken, ga even langs de alfa dealer en boek een proefrit. Ik garandeer een dikke grote glimlach!

Maar even terug naar je eisen, omdat het exclusief brandstof is lijkt hybride eigenlijk niet echt een goede optie.
Want vaak is het iets duurder (voor je bijtelling) en omdat het toch ex brandstof, maak niet zoveel uit hoeveel die ding verbruikt.

Als je ruimte wil met je budget (48k lijkt me niet dat je een budget budget auto/ merk zoek) dan kun je kijken naar C klasse estate 180 business solution. De C klasse is al een tijdje mee maar zijn redelijk goed geprijsd.
Mijn vorige auto was een Mercedes C hiermee heb ik zoveel problemen ondervonden dat ik er geen meer wil. De Alfa is zeker een super mooie auto, alleen een beetje aangekleed gaat hij over de 52K (dat is geen probleem) echter moet ik dan altijd overal mijn keuze verdedigen waarom ik gekozen heb voor een Alfa van zoveel geld...
Voor nu heb ik op mijn shortlist de Audi Q3 S line staan.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ponypark schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:37:
[...]

Mijn vorige auto was een Mercedes C hiermee heb ik zoveel problemen ondervonden dat ik er geen meer wil. De Alfa is zeker een super mooie auto, alleen een beetje aangekleed gaat hij over de 52K (dat is geen probleem) echter moet ik dan altijd overal mijn keuze verdedigen waarom ik gekozen heb voor een Alfa van zoveel geld...
Poeh, tussen de A3 en Giulia zou ik altijd voor de Giulia kiezen. Een segment hoger/groter, en ik vind het juist leuk om wat aparts te rijden. Ik zou dus liever 52k uitgeven aan een Alfa dan aan een "opgewaardeerde Golf" (dat is waarschijnlijk het vooroordeel waar je met de A3 mee te maken krijgt). Misschien verwachten mensen niet dat die ook 52k kan kosten, of vinden ze dat normaal ofzo? Ik denk trouwens dat je met een Business Edition nog ruim onder de 52k kan blijven.

Helaas gaat mijn budget niet zover, anders zou het voor mij een moeilijke keuze worden tussen een Giulia of BMW 3 denk ik.

Hmm, volgens mijn linkje is de business edution niet meer nieuw leverbaar :'(

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 13-08-2020 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Pana schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Er is een long list maar dat zijn dan de bvb A3 diesels en wat andere muesli dieselers onder m'n toegewezen categorie en daar heb ik geen zin meer in als er benzine brandstofbronnen en EV's op de lijst staan.
De short list zijn wel alle auto's uit mijn toegestane categorie en is dus enkel plugin en EV. Andere wagens zijn niet mogelijk. Als ik de C300(d)e kon kiezen had ik mijn post niet gemaakt :-).
Verder ben ik er vrij zeker van dat het de basis versies zullen zijn daar het prijsverschil met de huidige policy (meganes, astras en talismans) al heel groot is. Echter voor de GTE, XC40 en model 3 niet zooo erg daar deze in basis toch wel mooi uitgerust zijn. De XC40 T4 Recharge is hier in belgie bvb enkel beschikbaar in R-design en Inscription.
Nou je zou wel wellicht teleurgesteld zijn hoor met de BMW. Duitse auto in het algemeen is vrij karig id basis. In nederland iig, weet niet hoe het is in belgie. De 330e bijvoorbeeld is zonder leren bekleding, zonder M bumpers en shizzles, zonder upgraded led verlichting, etc etc. Het is een auto met vier wielen, je krijg wel airco, cruise control, en parkeersensoren bij maar dat is het.

Ik snap niet waarom Merc C300e niet zou passen? In NL is ie zelfs goedkoper dan 330e. Of is het gewoon de policy, punt?
Ponypark schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:37:
[...]

Ja er is iets met de prijzen, echt heel recent veranderd, tot een week of twee geleden kan je idd die ene die @gwystyl noemde, de B-tech business (is echt compleet) voor iets van 48k of zo.
Wat je wellicht kan doen is je LM vragen of je ook voorraadmodellen kan leasen?
Was laatst nog langs de dealer voor onderhoudsbeurt en zag een complete Giulia 2.0T 200pk A/T Super met Veloce pakket voor iets van 45k (voorraadmodel)

En geloof me, je krijg veel meer complimenten van mensen in je alfa dan een c klasse/ bmw 3/ audi a4.
Kies dan ook een lekkere kleur combi en ga niet voor zwart met zwart interieur :D
Alle onzin over "alfa gaat roesten", "alfa gaat vaak kapot", "duitser is beter", zijn niet meer van deze tijd.
Ik zeg niet gelijk dat de afwerking beter zijn dan een merc bijvoorbeeld maar als je een alfa kies dan kies je het voor het rijden en niet dat de dashboard lekker zacht aanvoelt. Overigens de germans zijn ook plastic fantastic tegenwoordig, vooral aan de onderkant van de interieur/ centre console. En de feit dat je zoveel problemen hebben met je vorige C en ik heb 0 problemen nu 75,000 km gereden in mn Giulia.
Natuurlijk n=1, maar ze zijn niet meer hemel vs aarde zoals 10-20 jaar geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door SirLct op 13-08-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
SirLct schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Nou je zou wel wellicht teleurgesteld zijn hoor met de BMW. Duitse auto in het algemeen is vrij karig id basis. In nederland iig, weet niet hoe het is in belgie. De 330e bijvoorbeeld is zonder leren bekleding, zonder M bumpers en shizzles, zonder upgraded led verlichting, etc etc. Het is een auto met vier wielen, je krijg wel airco, cruise control, en parkeersensoren bij maar dat is het.

Ik snap niet waarom Merc C300e niet zou passen? In NL is ie zelfs goedkoper dan 330e. Of is het gewoon de policy, punt?
Klopt, rechtreeks afspraaken met een select aantal dealers, selecte lijst modellen, en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Hallo,

Mocht je wat minder om imago geven: Toyota Camry Executive.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nou niet alleen om imago @Videopac ... wat een lelijk hok is dat! Nee daar zou ik mijn budget dan niet aan spenderen, dan zijn er vele betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
renzo4000 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:19:
Nou niet alleen om imago @Videopac ... wat een lelijk hok is dat! Nee daar zou ik mijn budget dan niet aan spenderen, dan zijn er vele betere alternatieven.
Nou nou, ik vind zelf dat ie zo slecht ook weer niet. Genoeg andere auto wat zowel qua proportie en design nog lelijker zijn. Hij is niet echt mega sexy, maar lelijk is ie ook niet.
De grill aan de onderkant kan idd een beetje "te" zijn, maar als je het in het zwart neemt valt het niet zo op.
Imo nog beter dan de pig-nose grill van bmws tegenwoordig. Heck, mijn bbq grill vol met roest is mooier dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Maar come on, die Toyota lijkt wel uit de jaren 90 te komen. Het interieur is ook niet meer van deze tijd (en daar kijk je toch het meeste tegenaan!). In veel reviews zijn de conclusies gematigd positief. Kraak noch smaak en wordt er vaak gerefereerd dat het een prima Taxi zou zijn :+

Ik vermoed dat dit model ook slecht in de lease ligt ivm de hoge afschrijving aangezien dit soort modellen het slecht doen op de 2e hands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Gisteren even bij de nieuwe skoda octavia gekeken, jeetje wat een bak zeg. Denk dat mijn keuze wel gemaakt is.

Zal wel de sedan worden, vind deze net even wat chiquer ogen als de combi. Helaas hadden ze alleen nog de 1.5 first edition staan.

Mijn keuze zal denk ik zijn 1.0 handgeschakeld. In sport business editie, kleur titan blue.

Maar kleur is nog twijfel. Deze blauwe hadden ze toevallig staan. Maar vind het een erg mooie kleur. Stond ook een witte en zilver grijze combi. Maar vind ik weer zo degelijk saai. Zwart lijkt me ook erg mooi, of de lava blue. Jammer dat dealers nooit alle kleuren hebben staan 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 21:14
@Ponypark doen, proefrit(ten) maken en uitkomen bij een leuk 2019 voorraadmodel Giulia! Staan er best wat beschikbaar vanaf 45k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 15:40

Jan Laros

Aerschtuner

Ik rij nu een Mercedes Benz C350E en die moet helaas in februari de deur uit. Doei 15% bijtelling. Wat is wijsheid qua opvolger?

Leasebudget: 1050, maar kan best wat omhoog
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
[Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Specifieke wensen: Bijtelling binnen de perken als het kan, want ik betaal nu natuurlijk bijna niks voor de MB (15% over 60k). Ik begrijp dat het fors duurder gaat worden, maar 22% over iets van 60-70k is wel de max vind ik. Liefst iets uit hetzelfde segment als de C of iets hoger natuurlijk, automaat is een must, 200pk of meer is een must, sedan of coupé (kinderen rijden nooit meer mee en vakantie met de auto doen we niet, dus we gaan voor de looks)

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Jan Laros schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:53:
Ik rij nu een Mercedes Benz C350E en die moet helaas in februari de deur uit. Doei 15% bijtelling. Wat is wijsheid qua opvolger?

Specifieke wensen: Bijtelling binnen de perken als het kan, want ik betaal nu natuurlijk bijna niks voor de MB (15% over 60k). Ik begrijp dat het fors duurder gaat worden, maar 22% over iets van 60-70k is wel de max vind ik. Liefst iets uit hetzelfde segment als de C of iets hoger natuurlijk, automaat is een must, 200pk of meer is een must, sedan of coupé (kinderen rijden nooit meer mee en vakantie met de auto doen we niet, dus we gaan voor de looks)

Suggesties?
Polestar 2? Of andere EV?

Anders weer PHEV? 200PK+ is snel met een PHEV voordeliger denk ik. Voor de rest is het gewoon zelf kijken wat je aan staat denk ik. Of filter op autoweek op vermogen en segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05

ST10©DE

Dus.............

Suggesties?
Volvo S60 T6 of T8?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01

Suggesties?
Tesla Model S long range (indien EV): sterk verbeterd, snel leverbaar
BMW 330e (indien je nog niet helemaal klaar bent voor vol EV)
Mazda 6 signature (afgeladen met opties, met 194 pk net onder de eis)
Lexus ES serie: hybride zonder stekker

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 08:50

DancePlaza

ninja

Suggesties?
ook geen eisen qua uitstoot? Als je dat wel hebt zou ik kijken naar een mooie PHEV S60 Recharge of 330e.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DancePlaza schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

ook geen eisen qua uitstoot? Als je dat wel hebt zou ik kijken naar een mooie PHEV S60 Recharge of 330e.
Of Mild Hybrid met een B5? Nog steeds 250 pk en 350 Nm sterke 2.0 viercilinder die dankzij elektrohulp nog eens 14 pk en 40 Nm extra levert. Fiscaal interessant wellicht, maar goed als je naar 60-70K kijkt kun je ook wel naar een T8 lijkt me

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:25
D_Jeff schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Dan zou ik gewoon de 330i nemen.

Audi A5 of BMW 4 wellicht nog een optie.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@Pana Hoe ver is je dagelijkse reis? (even buiten corona thuiswerken om)
Als je daar vooral kleine stukjes rijdt, is leuk en 'stevig' rijden best prima, dan: BMW.
Als je iets langer zit, en je wil vooral comfort, en niet elke bocht tegen de max aannemen: Volvo.

Andere kant van het verhaal: De BMW heeft waarschijnlijk de soepelste automaat, daarna de Volvo, en daarna de Passat. Als je dagelijkse reis 1 stuk snelweg is, met 2 op/afritten, is de bak niet super belangrijk. Is het een dynamischere reis, is een goede automaat een groot deel van het comfort.

Die reis naar Portugal zou ik niet te zwaar meewegen in je beslissing, voor zo'n eenmalige reis zijn alle auto's in je rijtje prima.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 15:40

Jan Laros

Aerschtuner

D_Jeff schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

(PH)EV is niet direct de voorkeur. Benzine liefst gewoon, ik zie weinig voordeel in deels electrisch rijden voor mijn specifieke situatie.

330i en 4-serie heb ik inderdaad bekeken. Audi heb ik nog nooit gereden, zal ik eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47

delorean7

Let's take the Aston toni

FireDrunk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:13:
Iemand enig idee wat er met die Peugeot lineup aan de hand is? Met een maat laatst even wezen rijden met de 5008 maar dat kan blijkbaar alleen met de 1.2 driepitter. En dat beste tweakers vrienden, is geen pretje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
Ik mag ook een nieuwe lease auto gaan samenstellen, gezien de afstanden die ik rij mag ik zelf kiezen tussen het benzine of diesel/elektrische budget.

Iemand nog tips naar aanleiding van onderstaande?

Leasebudget: Diesel/Elektrisch: €675 Benzine: €600 (max 15% overschrijding op eigen kosten)
Kilometrage per jaar: Diesel/Elektrisch: 35k Benzine: 30k
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl.
Merkbeleid, zo ja, welke: Vrije keuze
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: 2 kinderen... ruimte nodig dus station (of SUV). Automaat.

Huidige shortlist:
Kia ProCeed 1.4 T-GDi DCT7 GT-Line
Skoda Octavia

Longlist:
Ford Focus ST
Kia eNiro
Toyota RAV4

Al afgevallen:
Mercedes CLA: past kaal echt net: ander kleurtje en buiten budget.
Mazda CX5: kan binnen budget maar alleen met handbak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@kever678: aanvullende opties zijn misschien nog een Toyota Corolla Touring Sports, een Ceed SW (als de ProCeed te duur wordt) of de nieuwe Leon ST.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
kever678 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:45:
Ik mag ook een nieuwe lease auto gaan samenstellen, gezien de afstanden die ik rij mag ik zelf kiezen tussen het benzine of diesel/elektrische budget.

Leasebudget: Diesel/Elektrisch: €675 Benzine: €600 (max 15% overschrijding op eigen kosten)

Huidige shortlist:
Skoda Octavia

Longlist:
Ford Focus ST
Kia eNiro
Toyota RAV4

Al afgevallen:
Shortlist komt overeen met mijn shortlist :9 Maar de ocatvia zal voordeliger zijn denk ik.
Althans als ik nu kijk naar de handgeschakelde modellen met de 1.0 motoren.

Octavia is wel ruim en is zijn geld zeker waard. Ik neig zelf naar de octavia, na mijn idee meer ruimte. Optie voor usb poorten achter (ideaal voor de kids). Maar qua interieur / stoelen vind ik die proceed ook erg geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
BigSmurf schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:57:
@kever678: aanvullende opties zijn misschien nog een Toyota Corolla Touring Sports, een Ceed SW (als de ProCeed te duur wordt) of de nieuwe Leon ST.
Van de nieuwe Gold, Octavia en Leon vind ik de Octavia het meest geslaagd. Ceed SW is niet helemaal afgeschreven maar de ProCeed vind ik zoveel mooier dat ik altijd een 'net niet' gevoel blijf houden.

Corolla zie ik alleen de 1.2 benzine staan in het portal van de 'Fleetmanagement organisatie', heb al een vraag uitstaan waarom de hybrides ontbreken.
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Shortlist komt overeen met mijn shortlist :9 Maar de ocatvia zal voordeliger zijn denk ik.
Althans als ik nu kijk naar de handgeschakelde modellen met de 1.0 motoren.

Octavia is wel ruim en is zijn geld zeker waard. Ik neig zelf naar de octavia, na mijn idee meer ruimte. Optie voor usb poorten achter (ideaal voor de kids). Maar qua interieur / stoelen vind ik die proceed ook erg geslaagd
Nieuwe Octavia heb ik nog niet in real-life gezien.. op foto's/filmpjes een mooie auto maar kan moet toch echt langs de dealer om een wat beter indruk te krijgen. Ben niet overtuigd voor wat betreft de motorische opties, heb bij voorkeur een 1.5TSI met DSG maar die komt er niet. 1.0 verwacht ik tegen te vallen en de 1.4 (204PK) zal wel te duur zijn.

ProCeed vind ik in het wit erg geslaagd, ben echter vrij lang dus ben benieuwd of ik fatsoenlijk kan zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/21-kia-proceed-2019-fd-static-rear.jpg?itok=6kSFZVQR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
kever678 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Van de nieuwe Gold, Octavia en Leon vind ik de Octavia het meest geslaagd. Ceed SW is niet helemaal afgeschreven maar de ProCeed vind ik zoveel mooier dat ik altijd een 'net niet' gevoel blijf houden.

Corolla zie ik alleen de 1.2 benzine staan in het portal van de 'Fleetmanagement organisatie', heb al een vraag uitstaan waarom de hybrides ontbreken.

[...]

Nieuwe Octavia heb ik nog niet in real-life gezien.. op foto's/filmpjes een mooie auto maar kan moet toch echt langs de dealer om een wat beter indruk te krijgen. Ben niet overtuigd voor wat betreft de motorische opties, heb bij voorkeur een 1.5TSI met DSG maar die komt er niet. 1.0 verwacht ik tegen te vallen en de 1.4 (204PK) zal wel te duur zijn.

ProCeed vind ik in het wit erg geslaagd, ben echter vrij lang dus ben benieuwd of ik fatsoenlijk kan zitten.

[Afbeelding]
In het wit zeker geslaagd, mijn vriendin wil geen wit helaas. Octavia wil ik ook niet in het wit. Vond het real life juist nog mooier dan op de filmpjes. Maarja smaken verschillen. Proceed oogt wel zeer sportief >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Die Proceed is een mooie verschijning maar als gezinsauto ook praktisch? Die kofferbak lijnen ogen me niet als een groot gat voor je meuk :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:27:
Die Proceed is een mooie verschijning maar als gezinsauto ook praktisch? Die kofferbak lijnen ogen me niet als een groot gat voor je meuk :?
Dan gaat er maar wat minder meuk mee op vakantie toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
JB schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:27:
Ach, rij nu een 308SW en die vrijwel altijd leeg. Met vakantie voor 90% gevuld maar dat moet met de ProCeed ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
FireDrunk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:18:
@Pana Hoe ver is je dagelijkse reis? (even buiten corona thuiswerken om)
Als je daar vooral kleine stukjes rijdt, is leuk en 'stevig' rijden best prima, dan: BMW.
Als je iets langer zit, en je wil vooral comfort, en niet elke bocht tegen de max aannemen: Volvo.

Andere kant van het verhaal: De BMW heeft waarschijnlijk de soepelste automaat, daarna de Volvo, en daarna de Passat. Als je dagelijkse reis 1 stuk snelweg is, met 2 op/afritten, is de bak niet super belangrijk. Is het een dynamischere reis, is een goede automaat een groot deel van het comfort.

Die reis naar Portugal zou ik niet te zwaar meewegen in je beslissing, voor zo'n eenmalige reis zijn alle auto's in je rijtje prima.
Bedankt voor je reactie. Ik werk in een KMO de klanten liggen dagelijks in de nabije omgeving, laten we zeggen op max +20km afstand. Dus in principe kan ik elke dag in EV-mode only rijden.

De BMW draagt momenteel mijn voorkeur, de vrouw zegt natuurlijk Volvo want hogere zit en meer opties :-).
Over opties gesproken, update van de garages/FM:

De Model 3 betreft dus de SR+.
BMW 330e komt met het belgische business plus pakket (dus digitale dash en navi pro) + sensatec en verwarmde zetels. hier zou ik nog de sportzetels bijnemen daar ik uit het verleden weet dat die op lange termijn fantastisch zitten.
De XC40 is een T5 ipv T4 en komt in inscription expression uitvoering. Tegenvaller hier zijn wel de gatlelijke velgen en stoffen zetels.

Vrijdag testritjes met de BMW en Volvo, zaterdag hopelijk met de Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
In de Proceed gaat maar dan je denkt als je de dubbele bodem eruit haalt, kan hetzelfde in de koffer als de passat. Er wordt alleen wat meer van je inpak kwaliteiten verwacht :D

YouTube: KIA ProCeed GT vs. VW Passat B8 Variant - Kofferraum - Vergleich Tes...

[ Voor 33% gewijzigd door renzo4000 op 18-08-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 10:27
kever678 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:45:

Huidige shortlist:
Skoda Octavia

Longlist:
Ford Focus ST
Kia eNiro
Toyota RAV4

Al afgevallen:
De CLA heeft nu wel een mooie aanbieding met de Business Solution (luxury of AMG), daar al naar gekeken? (was voor mij -erg- gunstig in de prognose voor lease). helaas moet ik nog een jaar wachten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 09:41

Quellien

Excrement producer

Hallo allen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto en kwam dit topic tegen. Zal even wat details opnoemen:

Leasebudget: 720 euro
Kilometrage per jaar:60.000
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, BMW, Toyota, Renault, Volvo, Lexus
Specifieke wensen:
- Fiscale waarde via de Fleetwizard kom ik op ongeveer 39k-42k waarbij ik zonder extra bijdrage blijft. Er is rek maar wil de extra bijdrage eigenlijk bij voorkeur minimaal/0 hebben
- Automaat! (ja ik ben lui geworden. Vorig jaar in de file staan met handbak was voor mij een ramp)

Kind op komst, dus graag SUV of Station. Sedan valt eigenlijk af.

Mijn Shortlist:
Seat Leon Sportstourer FR Launch Edition DSG (helaas kan ik dan geen camera achter, zit in technology packet en dan moet ik bij dokken. Huidige auto (golf) heeft dit wel)
Skoda Karoq DSG (mist veel tov Leon)

Longlist:
Skoda Octavia Combi (pas in september meer keuze in motoren)
Seat Ateca DSG (duurder, mist veel tov Leon)
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium (eigenlijk fiscaal voor mij de meest aantrekkelijke keuze, maar ik vind hem gewoon niet mooi)

Zoals jullie zien geef ik weinig om merken, maar wil mijn oog (met brilhulp) ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Quellien volgens mij kun je de Octavia nu ook nog niet met DSG bestellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Pana schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik werk in een KMO de klanten liggen dagelijks in de nabije omgeving, laten we zeggen op max +20km afstand. Dus in principe kan ik elke dag in EV-mode only rijden.

De BMW draagt momenteel mijn voorkeur, de vrouw zegt natuurlijk Volvo want hogere zit en meer opties :-).
Over opties gesproken, update van de garages/FM:

De Model 3 betreft dus de SR+.
BMW 330e komt met het belgische business plus pakket (dus digitale dash en navi pro) + sensatec en verwarmde zetels. hier zou ik nog de sportzetels bijnemen daar ik uit het verleden weet dat die op lange termijn fantastisch zitten.
De XC40 is een T5 ipv T4 en komt in inscription expression uitvoering. Tegenvaller hier zijn wel de gatlelijke velgen en stoffen zetels.

Vrijdag testritjes met de BMW en Volvo, zaterdag hopelijk met de Tesla.
Even als Tesla-rijder: tenzij je graag electrisch wil (dan is het een heel goede optie) haal je de milieu-voordelen ook wel met de BMW (zeker met dit soort korte tripjes + als je altijd netjes inplugt).
Bovendien is het ding ook veel beter afgewerkt en luxer. Je moet er toch een paar jaar mee leven.

(Overigens ben ik heel blij met de Tesla hoor ;) )

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

JB schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:02:
@Quellien volgens mij kun je de Octavia nu ook nog niet met DSG bestellen.
Klopt helemaal, waarschijnlijk ook pas in september. Kan nu pas kiezen uit één motor, 1.0 handbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05

Suggesties?
Wil je een EV dan zeg ik een polestar.

Wil je MB blijven rijden dan is mijn advies deze zomer afwachten of de nieuwe C gepresenteerd wordt en dan een C plug in hybride te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Quellien schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:47:
[...]

Klopt helemaal, waarschijnlijk ook pas in september. Kan nu pas kiezen uit één motor, 1.0 handbak.
Gelukkig is het bijna september ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 09:21
Quellien schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:25:
Hallo allen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto en kwam dit topic tegen. Zal even wat details opnoemen:

Specifieke wensen:
- Fiscale waarde via de Fleetwizard kom ik op ongeveer 39k-42k waarbij ik zonder extra bijdrage blijft. Er is rek maar wil de extra bijdrage eigenlijk bij voorkeur minimaal/0 hebben
- Automaat! (ja ik ben lui geworden. Vorig jaar in de file staan met handbak was voor mij een ramp)

Mijn Shortlist:
Seat Leon Sportstourer FR Launch Edition DSG (helaas kan ik dan geen camera achter, zit in technology packet en dan moet ik bij dokken. Huidige auto (golf) heeft dit wel)

Longlist:
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium (eigenlijk fiscaal voor mij de meest aantrekkelijke keuze, maar ik vind hem gewoon niet mooi)

Zoals jullie zien geef ik weinig om merken, maar wil mijn oog (met brilhulp) ook wat.
Dit lijstje komt behoorlijk overeen met die van mij ;)
De Toyota is inderdaad de voordeligste keuze, rijdt echt prima maar ook niet echt mijn ding.

Ik ben vanmiddag bij de Seat dealer geweest om een offerte op te halen voor een Seat Leon ST 1.5 eTSI FR Launch Edition.

De verkoper wist mij te vertellen dat de Launch Editions binnenkort komen te vervallen en ze overgaan op modeljaar 2021 waarbij de opties los worden getrokken en je zelf meer keuze krijgt.
Waarschijnlijk zijn de opties los duurder maar de vraag is of je alles uit het pakket wil overnemen in je configuratie.
Oh ja, de 1.0 eTSI automaat is uitgesteld tot eind februari 2021

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 16:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

renzo4000 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:27:
In de Proceed gaat maar dan je denkt als je de dubbele bodem eruit haalt, kan hetzelfde in de koffer als de passat. Er wordt alleen wat meer van je inpak kwaliteiten verwacht :D

YouTube: KIA ProCeed GT vs. VW Passat B8 Variant - Kofferraum - Vergleich Tes...
Ik rij een Passat Variant B8 en ben nu met het gezin op vakantie. Die bak is groot maar zit sneller vol dan je verwacht. Moet er niet aan denken dat ik dat in een Kia zou moeten proppen :X
Fwiw: twee buggy's, vier flinke weekendtassen, campingbedje plus matras, potje, paar shoppers met speelgoed, parasol, vier paraplus, drie dozen met ventilators en dan nog wat losse rotzooi her en der in de ruimte voor het reservewiel. Ik kon nog via de binenspiegel door de achterruit kijken. Succes met je Kia daarmee :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@The Eagle één woord: dakkoffer :P

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:25
Hallo allen!

Specifieke wensen:

Mijn Shortlist:

Longlist:

Mooie auto zo’n Leon. Lekker vol ook.

Renault Megane 1.6 EDC RS Line?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Hallo allen!

Specifieke wensen:

Mijn Shortlist:

Longlist:

Wat mist een Karoq t.o.v. een Leon?
Volgens mij is deze goedkoper aan te kleden dan een Leon.

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:51:
[...]

Uitstraling? :+ Ligt aan de leeftijd wellicht maar zo'n Karoq vind ik maar saai ogen tov een Leon ST. Zeker nu met alle nieuwe dingen erop en de toch al altijd stoerdere looks bij Seat. Geen idee hoe ze het tov elkaar doen qua ruimte achterin/koffer.

Mijn boefje is liev!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:31
The Eagle schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

Ik rij een Passat Variant B8 en ben nu met het gezin op vakantie. Die bak is groot maar zit sneller vol dan je verwacht. Moet er niet aan denken dat ik dat in een Kia zou moeten proppen :X
Fwiw: twee buggy's, vier flinke weekendtassen, campingbedje plus matras, potje, paar shoppers met speelgoed, parasol, vier paraplus, drie dozen met ventilators en dan nog wat losse rotzooi her en der in de ruimte voor het reservewiel. Ik kon nog via de binenspiegel door de achterruit kijken. Succes met je Kia daarmee :P
Dat is bij meerdere modellen zo ( octavia/superb/A6/5serie ) alhoewel in mindere mate dan de proceed. De liters worden onder het afdekzeil gemeten en met wat trucjes ( zoals 70/30 verdeling ) komt zelfs het C-segment boven de 600+ L . Het voordeel van een station tov de rest hoort BOVEN het afdekzeil te liggen. Verder zijn er een aantal merken ( opel bmw ) die de hele zijkanten dichtmaken en daar zit een groot verschil in praktische ruimte. Een V70 heeft bijv. theoretisch slechts 575L maar boven t afdekzeil bijna nog een keer omdat de hoogte tot achter doorloopt. De zijkanten zijn ook open en door de grote ramen ( dus geen binnen stijl ) heb je praktische ruimte . Dat merk je pas als je je kampeertroep zelf gaat inpakken. Onder de vloerplaat zit ook nog een 15cm ala kia dus handig voor klein grut

• JB

JB

Cédric roelt!

nuffy schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:23:
[...]

Het voordeel van een station tov de rest hoort BOVEN het afdekzeil te liggen.
Dat valt wel mee als je een 5 deurs hebt, maar de meeste sedans hebben gewoonweg geen praktische mogelijkheden vanwege die "brievenbus-klep".

Mijn boefje is liev!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:31
JB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:31:
[...]
Dat valt wel mee als je een 5 deurs hebt, maar de meeste sedans hebben gewoonweg geen praktische mogelijkheden vanwege die "brievenbus-klep".
Een sedan en hatchback hebben inderdaad dezelfde ruimte als de station onder t afdekzeil. Ik vind alleen die proceed zo schuin dat aflopen dat het net een 5deurs hatchbak is en geen station .

• JB

JB

Cédric roelt!

nuffy schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:36:
[...]

Een sedan en hatchback hebben inderdaad dezelfde ruimte als de station onder t afdekzeil. Ik vind alleen die proceed zo schuin dat aflopen dat het net een 5deurs hatchbak is en geen station .
Denk dat je in dat opzicht een shooting brake met een 5 deurs kan vergelijken inderdaad :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Zoals gezegd heeft die Proceed meer ruimte dan je denkt. Sowieso heeft de Passat niet heel veel meer liters ... 594 vs 645 liter. Daarnaast moet je je afvragen of je een auto afserveert ivm te weinig ruimte voor je vakantie die je 1x a 2x per jaar hebt. Laat je daarom een mooie auto die je eigenlijk liever hebt (zoals de Proceed :P) dan buiten beschouwing?

Een van de rijders (volgens mij ook hier van Tweakers) heeft dus die dubbele bodem eruit gehaald voor zijn vakantie. Er onstaat dan een prima ruimte in de Proceed. Uiteraard komen de inpakskills wel om de hoek kijken mede door het schuine dak. Maar als je niet genoeg ruimte hebt voor 2 volwassen en 2 kinderen voor een 2 weekse vakantie in Frankrijk dan heb je gewoon teveel rommel mee :D

Er passen in de dubbele bodem 4 van zulke ikea zakken waar je allemaal losse meuk in kwijt kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSEbhx7ec5TkjfEPCa2poCs6Qhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gvszNDXFCHt0tUm9UznyF7GG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDdRIBLsIT38KiFE0kxpis65hyc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OJECncMzfazcc3sXKjkMnL9A.png?f=user_large

En zo ziet de kofferbak eruit zonder bodem, niet te krap als je het mij vraagt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Es3zxPLLH9PAvu9ngRf-gIi7PxE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Az9lBqxGL7Vahpnjcx5MrTGE.png?f=user_large

Bovenop die 4 tassen van de Ikea kan je dan bijvoorbeeld een tassenset op maat kwijt en dan past dat allemaal nog onder het afdekzeil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejH7sUlZPO7DFNwQS59XT6kObUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N0SgLYrVcfPXqYTe0520aN6R.png?f=fotoalbum_large

Heb je dan nog steeds niet genoeg ruimte, dan is een dakkoffer of een towbox nog een prima oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYnEs9gBbGfafxxp8zTPx2z6jlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JKkG7PjaoFRuOwZFfeoAXd52.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmLRcwz2COOIXsYk8HcCV_mbCZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XxMdBn8A55MBE8YZnWCyGQEx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 20-08-2020 10:20 ]

• Quellien

Quellien

Excrement producer

renelis schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:09:
[...]

Dit lijstje komt behoorlijk overeen met die van mij ;)
De Toyota is inderdaad de voordeligste keuze, rijdt echt prima maar ook niet echt mijn ding.

Ik ben vanmiddag bij de Seat dealer geweest om een offerte op te halen voor een Seat Leon ST 1.5 eTSI FR Launch Edition.

De verkoper wist mij te vertellen dat de Launch Editions binnenkort komen te vervallen en ze overgaan op modeljaar 2021 waarbij de opties los worden getrokken en je zelf meer keuze krijgt.
Waarschijnlijk zijn de opties los duurder maar de vraag is of je alles uit het pakket wil overnemen in je configuratie.
Oh ja, de 1.0 eTSI automaat is uitgesteld tot eind februari 2021
Haha top! Heb je nog wat kunnen onderhandelen? Wat voor opties heb je erbij gekozen?
De 1.0 vind ik persoonlijk toch al niet interressant. Ik ga vanmiddag naar Wealer (VAG Dealer) in Sittard om te babbelen.
VidaR-9 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:50:
[...]

Mooie auto zo’n Leon. Lekker vol ook.

Renault Megane 1.6 EDC RS Line?
Hm, ga ik ook nog eens even naar kijken! Ben wel meer gecharmeerd van duits (op autogebied)moet ik eerlijk bekennen.
pitchdown schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:51:
[...]

Dat viel me dus vies tegen, en kon ook echt minder opties kiezen via de portal.
JB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:54:
[...]

Uitstraling? :+ Ligt aan de leeftijd wellicht maar zo'n Karoq vind ik maar saai ogen tov een Leon ST. Zeker nu met alle nieuwe dingen erop en de toch al altijd stoerdere looks bij Seat. Geen idee hoe ze het tov elkaar doen qua ruimte achterin/koffer.
Speelt ook wel mee ja, plus Karoq is al een "ouder" model.
Qua kofferuimte vind ik de VAG SUV's echt sowieso wel tegenvallen met uitzondering van de Skoda Kodiaq en zijn neefjes van Seat, VW en Audi.

Audi is qua uitstraling wel erg mooi, maar financieel gewoon niet aantrekkelijk.

• JB

JB

Cédric roelt!

@Quellien vergeet die portal! Gewoon naar dealers gaan en bak koffie doen na proefrit. Offertes laten maken en je zult zien dat er meer mogelijk is dan die domme portals. Accessoires is key!

Mijn boefje is liev!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

JB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:04:
@Quellien vergeet die portal! Gewoon naar dealers gaan en bak koffie doen na proefrit. Offertes laten maken en je zult zien dat er meer mogelijk is dan die domme portals. Accessoires is key!
Yes, ga ik straks ook doen. Is eerste auto die ik mag bestellen, dus voor mij is nog alles nieuw :)

@renelis heb jij de proefrit al gemaakt in de Leon ST FR? Hoe beviel het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@renzo4000 ik heb wel het idee dat Kia bagageruimte Anders meet dan Europese merken. Mijn Niro heeft 450 liter, maar is toch echt veel kleiner mijn vorige Mercedes C, die 480 liter had. Ik zou daarom niet zo op de specs kijken en vooral in de showroom kijken hoe groot de ruimte daadwerkelijk is.

• JB

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:16:
@renzo4000 ik heb wel het idee dat Kia bagageruimte Anders meet dan Europese merken. Mijn Niro heeft 450 liter, maar is toch echt veel kleiner mijn vorige Mercedes C, die 480 liter had. Ik zou daarom niet zo op de specs kijken en vooral in de showroom kijken hoe groot de ruimte daadwerkelijk is.
Liters zeggen niets. Praktische indeling gaat het om. Breedte van de bak etc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Z___Z Dat zal best een factor kunnen zijn, maar je hebt de foto's gezien? Ook de vergelijking met de Passat? Er gaat heus serieus veel rommel mee in de kofferbak van de Proceed. De achilleshiel is voornamelijk de schuin aflopende daklijn waardoor je hele hoge objecten juist meer tegen de achterbank moet inpakken. Ik had hiervoor de Octavia die echt wel iets ruimer is in de kofferbak dan de Proceed. Maar zoals gezegd moet je gewoon beter nadenken over het inpakken waarbij dat bij de Octavia niet zo spannend was. Uiteraard is de Proceed minder geschikt voor onbenullige objecten zoals oversized buggies en kinderwagens.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik denk dat de berekening wel gestandaardiseerd is maar hoe je het praktisch kan gebruiken is een ander paar mouwen. Daar hangt veel af van de vorm van de inlaadopening, de helling van de zetels, hoeken en kanten rond de wielkasten, enz.

Zo heeft mijn auto de ruimte rond de wielkasten dichtgemaakt. Deze telt dus niet mee in de bagageruimte. Als bij een auto de ruimte wel open is zal men dit bij de inhoud tellen maar het is een hoekje waar je enkel kleine spullen kwijt kan. Dus de ene auto met 500 liter bagageruimte zal praktischer zijn (grote inlaadopening, rechthoekige vorm) terwijl de andere met 500 liter kleiner zal lijken (kleine inlaadopening, veel hoekjes).

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Hallo allen!

Specifieke wensen:

Mijn Shortlist:

Longlist:

Volvo heeft nu een acties meteen V60 advantage momenten (oid ) voor 39k.
Pagina: 1 ... 104 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.