Pana schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
Er is een long list maar dat zijn dan de bvb A3 diesels en wat andere muesli dieselers onder m'n toegewezen categorie en daar heb ik geen zin meer in als er benzine brandstofbronnen en EV's op de lijst staan.
De short list zijn wel alle auto's uit mijn toegestane categorie en is dus enkel plugin en EV. Andere wagens zijn niet mogelijk. Als ik de C300(d)e kon kiezen had ik mijn post niet gemaakt :-).
Verder ben ik er vrij zeker van dat het de basis versies zullen zijn daar het prijsverschil met de huidige policy (meganes, astras en talismans) al heel groot is. Echter voor de GTE, XC40 en model 3 niet zooo erg daar deze in basis toch wel mooi uitgerust zijn. De XC40 T4 Recharge is hier in belgie bvb enkel beschikbaar in R-design en Inscription.
Nou je zou wel wellicht teleurgesteld zijn hoor met de BMW. Duitse auto in het algemeen is vrij karig id basis. In nederland iig, weet niet hoe het is in belgie. De 330e bijvoorbeeld is zonder leren bekleding, zonder M bumpers en shizzles, zonder upgraded led verlichting, etc etc. Het is een auto met vier wielen, je krijg wel airco, cruise control, en parkeersensoren bij maar dat is het.
Ik snap niet waarom Merc C300e niet zou passen? In NL is ie zelfs goedkoper dan 330e. Of is het gewoon de policy, punt?
Ponypark schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:37:
[...]
Mijn vorige auto was een Mercedes C hiermee heb ik zoveel problemen ondervonden dat ik er geen meer wil. De Alfa is zeker een super mooie auto, alleen een beetje aangekleed gaat hij over de 52K (dat is geen probleem) echter moet ik dan altijd overal mijn keuze verdedigen waarom ik gekozen heb voor een Alfa van zoveel geld...
Voor nu heb ik op mijn shortlist de Audi Q3 S line staan.
Ja er is iets met de prijzen, echt heel recent veranderd, tot een week of twee geleden kan je idd die ene die @
gwystyl noemde, de B-tech business (is echt compleet) voor iets van 48k of zo.
Wat je wellicht kan doen is je LM vragen of je ook voorraadmodellen kan leasen?
Was laatst nog langs de dealer voor onderhoudsbeurt en zag een complete Giulia 2.0T 200pk A/T Super met Veloce pakket voor iets van 45k (voorraadmodel)
En geloof me, je krijg veel meer complimenten van mensen in je alfa dan een c klasse/ bmw 3/ audi a4.
Kies dan ook een lekkere kleur combi en ga niet voor zwart met zwart interieur

Alle onzin over "alfa gaat roesten", "alfa gaat vaak kapot", "duitser is beter", zijn niet meer van deze tijd.
Ik zeg niet gelijk dat de afwerking beter zijn dan een merc bijvoorbeeld maar als je een alfa kies dan kies je het voor het rijden en niet dat de dashboard lekker zacht aanvoelt. Overigens de germans zijn ook plastic fantastic tegenwoordig, vooral aan de onderkant van de interieur/ centre console. En de feit dat je zoveel problemen hebben met je vorige C en ik heb 0 problemen nu 75,000 km gereden in mn Giulia.
Natuurlijk n=1, maar ze zijn niet meer hemel vs aarde zoals 10-20 jaar geleden.
[
Voor 14% gewijzigd door
SirLct op 13-08-2020 21:43
]