Ik had voor mezelf een bepaald budget voorgenomen qua bijtelling per maand. Daar ging de Kodiaq overheen, dus om die reden viel die helaas af.iRinze schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:16:
[...]
Gaaf, mooie auto! Wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om voor de Proceed te gaan ipv van de Kodiaq?
Ik kom ook uit een golf variant en jou rijtje auto`s zit ook min of meer op mijn shortlist.iRinze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:00:
Mijn huidige auto (Volkswagen Golf Variant 1.6 diesel) gaat er in oktober uit. Ik heb in de afgelopen periode een aantal testritten gedaan in de volgende wagens:Nu liggen de prijzen en mogelijkheden van deze modellen vrij dicht bij elkaar. Harde eisen zijn o.a. automaat, trekhaak en voldoende opbergruimte. Wil eigenlijk qua bijtelling niet boven de €40.000 uitkomen. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met bovenstaande auto's zijn. Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn voorkeur uit naar een wat hogere auto (Skoda Karoq) maar is de Kia Ceed ook een pracht uitziende wagen, waarbij ik dan wel inlever in de ruimte voornamelijk op de achterbank.
- Seat Leon FR Launch Edition 1.5 eTSI met DSG
- Skoda Karoq Sportline Business 1.5 TSI met DSG
- Skoda Octavia Combi First Edition 1.5 TSI zonder DSG
- Ford Focus Wagon ST-line X business 1.5 met automaat
- Kia Proceed GT-Plusline 1.4 met DCT7
Kijkend naar de lease-prijs kan je ook de insignia ST toevoegen wat mij betreft.
Ik vind goede stoelen van belang, en ik denk dat Opel wel 1 van de betere heeft.
Voor iedereen is een stoel anders uiteraard. Ik kan je wel vertellen dat de Proceed gtline stoelen (elektrische) een van de fijnere is waar ik in heb gezeten. Zeer goed te verstellen, ook met elektrische lende en handmatige verstelbare hoofdsteun (zowel horizontaal als verticaal)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Wat dat betreft ben ik van die Kia's nog wel benieuw of de stoelen hun zit na vier jaar nog steeds hebben en niet een beetje doorgezakt zijn. Dat zijn dan net van die dingen die je er bij een proefrit of een nieuw model pas na jaren uit haalt. De duitse merken hebben wat dat betreft een redelijke reputatie, maar van de Koreanen is er volgens mij nog geen langjarig vergelijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik weet het ook nog niet eerlijk gezegd. Alhoewel ik er vanuit ga dat het goed zit zeker gezien de 7 jaar garantie. Kia heeft in dat opzicht ook best een goed beleid. Ik heb bijvoorbeeld bij oudere kia's gezien dat de blanke laklaag van velgen begonnen te bladeren en die werden allemaal onder garantie netjes vervangen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik vind dit heel erg stereotypes ook weer. De redenering duitser altijd beter is gewoon niet meer van deze tijd. En wat renzo zegt, 7 jaar garantie. ZEVEN.The Eagle schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:23:
Wat dat betreft ben ik van die Kia's nog wel benieuw of de stoelen hun zit na vier jaar nog steeds hebben en niet een beetje doorgezakt zijn. Dat zijn dan net van die dingen die je er bij een proefrit of een nieuw model pas na jaren uit haalt. De duitse merken hebben wat dat betreft een redelijke reputatie, maar van de Koreanen is er volgens mij nog geen langjarig vergelijk.
Anno 2020 is de materialen denk ik zo goed dat het meer te maken is met de gewicht van de bestuurder.
Iemand die 200kg is zou de stoelen sneller laten zaken jah. En in die zin kan je juist beter naar Kia dan de duitser, want die geeft dan garantie!
Life is too short to drive boring cars
Wat is de leasebudget, km, en duur? Wellicht handig om het lijstje op eerste pagina in te vullen.iRinze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:00:
Mijn huidige auto (Volkswagen Golf Variant 1.6 diesel) gaat er in oktober uit. Ik heb in de afgelopen periode een aantal testritten gedaan in de volgende wagens:Nu liggen de prijzen en mogelijkheden van deze modellen vrij dicht bij elkaar. Harde eisen zijn o.a. automaat, trekhaak en voldoende opbergruimte. Wil eigenlijk qua bijtelling niet boven de €40.000 uitkomen. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met bovenstaande auto's zijn. Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn voorkeur uit naar een wat hogere auto (Skoda Karoq) maar is de Kia Ceed ook een pracht uitziende wagen, waarbij ik dan wel inlever in de ruimte voornamelijk op de achterbank.
De prijzen van de auto zegt wel wat over de leaseprijs maar ook niet altijd 1 op 1 correlated.
Ik bedoel meer dat een auto van 41,000 zomaar goedkoper kan zijn in de lease dan een auto van 40,000.
LM kijk verder dan alleen de prijs van de auto. En afhankelijk van je werkgever kan je zomaar verschil in leasetarief (bedrag onder je budget) dan bruto laten uitkeren.
Als je trouwens een hoge auto wil, zou een X-ceed niet een optie zijn? te klein? Anders de Sorento Dynamic plus line, die is onder 40k.
Bij de Ford heb je ook de Kuga, in de uitvoering Titanium & automaat ook onder 40k.
Ook de fransen gekeken? Peugeot 3008 past in je budget en ziet er leuk uit imo.
Nog een buitenbeentje: Jeep Compass (geen dertien in dozijn auto, goed uitgerust voor zijn prijs)
Mazda CX-30 Skyactiv-X luxury past ook als de eis alleen onder 40k zijn. Heck, CX-5 automaat past zelfs.
[ Voor 14% gewijzigd door SirLct op 22-07-2020 10:06 ]
Op zich is dit niet het moeilijkste om goed te krijgen. Zelfs na een eventuele stoelrevisie buiten garantie is zo’n Kia goedkoperder dan een vergelijkbare Duitse auto. Ik zit meer met hun automaat met dubbele koppeling, maken ze die zelf?The Eagle schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:23:
Wat dat betreft ben ik van die Kia's nog wel benieuw of de stoelen hun zit na vier jaar nog steeds hebben en niet een beetje doorgezakt zijn.
Ik vind de focus vignale best een bijzondere auto om te zien. Ook wel redelijk origineel op de weg.
Tevens volledig aan te kleden voor onder de 700 euro leaseprijs (48 maanden - 30.000)
Ik kom uit een Golf variant, en maak me daarom zorgen om 2 zaken :
- de hoofdruimte op de achterbank (en helemaal met PANO-dak). Uit reviews komt naar voren dat deze beperkt is.
- de gebruikt materialen t.o.v. de golf
- de aflegruimte en doorvakken e.d. zijn een stuk beperkter.
Tevens volledig aan te kleden voor onder de 700 euro leaseprijs (48 maanden - 30.000)
- de hoofdruimte op de achterbank (en helemaal met PANO-dak). Uit reviews komt naar voren dat deze beperkt is.
@SirLct je interpreteert mijn woorden nu, da's niet handig.
Wat ik bedoel:
Van de meeste gevestigde merken, of dat nou Duits, Italiaans of Frans of whatever is, zijn de modellen al lang op de markt, weet men hoogover hoe ze zitten (Japanner: laag, Duits: stugger, Frans: zachter) en dat ze over het algemeen goed blijven, ook na jaren. Je kunt gewoon vergelijken tussen een 20 jaar oude Golf en een nieuwe wat het verschil is
Kia is met zijn modellen een relatieve nieuwkomer op de markt. Daarvan weten we derhalve een stuk minder. Een Kia van 20 jaar oud ga je niet snel vinden, en als ie er al is ga je geen model vinden dat zich kan meten met een bestaand model. Ze hebben flink aan de weg getimmerd in Korea, maar de huideige modellen en dus ook de stoelen zijn nog relatief nieuw en er is dus minder over bekend van hoe die na jaren zitten.
Dan kun je het over garantie hebben, maar dat maakt m.i. niks uit. Als jij na 7 jaar claimt dat je stoel is gaan doorzitten dan kan dat ook gewoon producteigenschap zijn. Maar op voorhand weet je niet goed wat die producteigenschap bij Kia is, terwijl je die bij een ander merk beter in kunt schatten omdat daar simplweg meer ervaringen mee zijn.
Wat ik bedoel:
Van de meeste gevestigde merken, of dat nou Duits, Italiaans of Frans of whatever is, zijn de modellen al lang op de markt, weet men hoogover hoe ze zitten (Japanner: laag, Duits: stugger, Frans: zachter) en dat ze over het algemeen goed blijven, ook na jaren. Je kunt gewoon vergelijken tussen een 20 jaar oude Golf en een nieuwe wat het verschil is
Kia is met zijn modellen een relatieve nieuwkomer op de markt. Daarvan weten we derhalve een stuk minder. Een Kia van 20 jaar oud ga je niet snel vinden, en als ie er al is ga je geen model vinden dat zich kan meten met een bestaand model. Ze hebben flink aan de weg getimmerd in Korea, maar de huideige modellen en dus ook de stoelen zijn nog relatief nieuw en er is dus minder over bekend van hoe die na jaren zitten.
Dan kun je het over garantie hebben, maar dat maakt m.i. niks uit. Als jij na 7 jaar claimt dat je stoel is gaan doorzitten dan kan dat ook gewoon producteigenschap zijn. Maar op voorhand weet je niet goed wat die producteigenschap bij Kia is, terwijl je die bij een ander merk beter in kunt schatten omdat daar simplweg meer ervaringen mee zijn.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik rij ik een Vignale, idd een volledige auto voor relatief weinig geld. En ik heb nog geen andere gezien op de weg. Wat de hoofdruimte betreft, ik weet niet hoe lang je bent, ik ben over de 2 meter en heb er voor gekozen om geen glazen dak te nemen. In de demo-auto zat die wel en het ging net goed, maar wou het risico niet nemen dat als ik een keer anders ging zitten, ik direct tegen dat dak zou zitten. Daarnaast vond ik het glazen dak ook vrij ver naar achteren zitten, waardoor je er bijvoorbeeld geen stoplichten mee kan zien. Ik denk dat als je onder de 1,95 zit, je niet al teveel zorgen hoeft te maken om de hoofdruimte. Tenzij je misschien heel erg rechtop zit?pitchdown schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:45:
Ik vind de focus vignale best een bijzondere auto om te zien. Ook wel redelijk origineel op de weg.
Wat de materialen betreft, is deze auto heel paradoxaal.. sommige dingen zijn zo goed uitgevoerd (ACC, verlichting, wegligging etc) en dan zitten er soms van die keiharde stukken plastic op dat ik niet begrijp waarom ze dat op zo'n auto doen. Hoeveel zal het schelen tussen goedkoop hard plastic, of een iets duurdere en luxere variant.. misschien alles bij elkaar nog geen honderd euro. Waarom zit dat er dan niet op? Ik vind het een verkeerde besparing op een auto die Ford in een luxe segment wilt plaatsen.
Ik weet trouwens niet precies wat aflegruimte is, is dat opbergruimte in het interieur?
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 22-07-2020 13:10 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Aflegruimte is inderdaad ruimte in het interieur.Widow schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:09:
[...]
Ik rij ik een Vignale, idd een volledige auto voor relatief weinig geld. En ik heb nog geen andere gezien op de weg. Wat de hoofdruimte betreft, ik weet niet hoe lang je bent, ik ben over de 2 meter en heb er voor gekozen om geen glazen dak te nemen. In de demo-auto zat die wel en het ging net goed, maar wou het risico niet nemen dat als ik een keer anders ging zitten, ik direct tegen dat dak zou zitten. Daarnaast vond ik het glazen dak ook vrij ver naar achteren zitten, waardoor je er bijvoorbeeld geen stoplichten mee kan zien. Ik denk dat als je onder de 1,95 zit, je niet al teveel zorgen hoeft te maken om de hoofdruimte. Tenzij je misschien heel erg rechtop zit?
Wat de materialen betreft, is deze auto heel paradoxaal.. sommige dingen zijn zo goed uitgevoerd (ACC, verlichting, wegligging etc) en dan zitten er soms van die keiharde stukken plastic op dat ik niet begrijp waarom ze dat op zo'n auto doen. Hoeveel zal het schelen tussen goedkoop hard plastic, of een iets duurdere en luxere variant.. misschien alles bij elkaar nog geen honderd euro. Waarom zit dat er dan niet op? Ik vind het een verkeerde besparing op een auto die Ford in een luxe segment wilt plaatsen.
Ik weet trouwens niet precies wat aflegruimte is, is dat opbergruimte in het interieur?
Kan je daarna nog eens jou voor en nadelen van de focus vignale op een rij zetten vanuit jou optiek?
Zou je er weer voor gaan?
Ben ik de enige die de nieuwe Golf 8 in bestelling heb staan? Levertijd staat helaas nog steeds op week 40...
Ah, weer wat geleerdpitchdown schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Aflegruimte is inderdaad ruimte in het interieur.
Kan je daarna nog eens jou voor en nadelen van de focus vignale op een rij zetten vanuit jou optiek?
Zou je er weer voor gaan?
De nadelen van deze auto vind ik voornamelijk het gebruik van materialen. In het interieur afwisselend luxe en goedkoop plastic door elkaar. Of probeer een keer te duwen op de achterbumper net naast de achterwielen - daar zit veel speling in. En de twee uitlaatjes aan de achterkant lijken leuk, maar er is er maar een aangesloten. Of soms de rammeltjes in het interieur, met name op slechte wegen.
Maar de voordelen wegen gelukkig op tegen die nadelen. Neem bijvoorbeeld de adaptieve cruise control, dat systeem werkt echt zo relaxt. Ik rij veel op de snelweg en gebruik het 90% van de tijd. Een enkele keer moet je wellicht ingrijpen (ACC haalt vrolijk rechts in bijvoorbeeld) maar het maakt het autorijden zo relaxt. Zeker als het wat drukker op de weg is, hoef je niet constant na te denken over hoeveel gas je moet geven, dat doet de auto lekker zelf. Ik rij met automaat en dat werkt echt uitstekend, van stilstand tot 130+ en andersom. Ook in de file werkt het lekker, als de auto 5 seconden stil staat moet je wel even op "resume" tikken, maar dan gaat de auto braaf de voorganger volgen. Ook de adaptieve LED verlichting werkt erg goed. Dat systeem laat overal licht schijnen behalve waar voorgangers zijn, staan wel wat filmpjes van op youtube. Hoewel het systeem soms net even te traag reageert. Als er een tegenligger over een heuvel komt, duurt het soms 2-3 seconden voordat ie zijn licht aanpast waardoor de tegenligger gaat seinen. En de wegligging natuurlijk - hoewel dat niet uniek voor de Vignale is staat ie wel op banden van 235 breed en die hebben serieus grip. Maar ook het gevoel dat de auto je geeft. Ik reed hiervoor in een V40 en daar kon je ook best hard mee rijden maar in bochten gaf de auto het gevoel van "ik kan wel hard, maar vind het niet zo fijn" terwijl de Focus het gevoel geeft van "Ik kan harder hoor! Durf je niet? Kom dan!" waardoor het een heerlijke auto is om mee te sturen.
Maar lang verhaal kort - ik zou er zo weer voor kiezen. Het verschil in leaseprijs met een goedkopere uitvoering was 16 euro, en voor dat geld zou ik deze uitvoering niet laten staan.
Ik rijd op dit moment in mijn tweede V40 D4, R-Design icm 18" wielen en goede banden en die auto kan als een gek door de bocht. Wat voor versie had jij? Herken dit zelf totaal niet namelijk, ook niet met mijn vorige V40.Widow schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Ik reed hiervoor in een V40 en daar kon je ook best hard mee rijden maar in bochten gaf de auto het gevoel van "ik kan wel hard, maar vind het niet zo fijn"
Bedankt!Widow schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Ah, weer wat geleerdde ruimte in het interieur is inderdaad beperkt hoewel het opzich wel redelijk slim werkt. Bijvoorbeeld de bekerhouders die je voorin en achterin hebt, hebben een soort klem waardoor er kleine en grote flesjes in passen zonder dat ze los kunnen bewegen. In de deuren kan je best grote flessen kwijt als je dat zou willen, en ook de brillenhouder bij de binnenspiegel vind ik erg fijn werken. Onder de middenarmsteun zit nog een kleine opbergruimte waarin je e.e.a. kwijt kan, maar daar zit ook een USB stekker zodat je bijvoorbeeld je telefoon daar in kan doen en gebruik kan maken van Carplay.
De nadelen van deze auto vind ik voornamelijk het gebruik van materialen. In het interieur afwisselend luxe en goedkoop plastic door elkaar. Of probeer een keer te duwen op de achterbumper net naast de achterwielen - daar zit veel speling in. En de twee uitlaatjes aan de achterkant lijken leuk, maar er is er maar een aangesloten. Of soms de rammeltjes in het interieur, met name op slechte wegen.
Maar de voordelen wegen gelukkig op tegen die nadelen. Neem bijvoorbeeld de adaptieve cruise control, dat systeem werkt echt zo relaxt. Ik rij veel op de snelweg en gebruik het 90% van de tijd. Een enkele keer moet je wellicht ingrijpen (ACC haalt vrolijk rechts in bijvoorbeeld) maar het maakt het autorijden zo relaxt. Zeker als het wat drukker op de weg is, hoef je niet constant na te denken over hoeveel gas je moet geven, dat doet de auto lekker zelf. Ik rij met automaat en dat werkt echt uitstekend, van stilstand tot 130+ en andersom. Ook in de file werkt het lekker, als de auto 5 seconden stil staat moet je wel even op "resume" tikken, maar dan gaat de auto braaf de voorganger volgen. Ook de adaptieve LED verlichting werkt erg goed. Dat systeem laat overal licht schijnen behalve waar voorgangers zijn, staan wel wat filmpjes van op youtube. Hoewel het systeem soms net even te traag reageert. Als er een tegenligger over een heuvel komt, duurt het soms 2-3 seconden voordat ie zijn licht aanpast waardoor de tegenligger gaat seinen. En de wegligging natuurlijk - hoewel dat niet uniek voor de Vignale is staat ie wel op banden van 235 breed en die hebben serieus grip. Maar ook het gevoel dat de auto je geeft. Ik reed hiervoor in een V40 en daar kon je ook best hard mee rijden maar in bochten gaf de auto het gevoel van "ik kan wel hard, maar vind het niet zo fijn" terwijl de Focus het gevoel geeft van "Ik kan harder hoor! Durf je niet? Kom dan!" waardoor het een heerlijke auto is om mee te sturen.
Maar lang verhaal kort - ik zou er zo weer voor kiezen. Het verschil in leaseprijs met een goedkopere uitvoering was 16 euro, en voor dat geld zou ik deze uitvoering niet laten staan.
Heb je misschien nog wat leuke foto`s?
Ik had een V40 D4 Summum op 16". De auto wou best hard de bocht door, maar qua feedback vond ik de V40 wat behoudender dan de Focus. De Focus stuurt scherper en geeft ook meer feedback via het stuur wat de voorwielen aan het doen zijn, hoeveel grip ze nog hebben.djmelvee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:58:
[...]
Ik rijd op dit moment in mijn tweede V40 D4, R-Design icm 18" wielen en goede banden en die auto kan als een gek door de bocht. Wat voor versie had jij? Herken dit zelf totaal niet namelijk, ook niet met mijn vorige V40.
Aan het strand van Zandvoort. De auto lijkt misschien zwart maar het is Dark Mulberry, een kleur die er onder verschillende lichtomstandigheden anders uit ziet.pitchdown schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:09:
[...]
Bedankt!
Heb je misschien nog wat leuke foto`s?
:strip_exif()/f/image/xJoub3pUZ7aaVCgflR4yTUsz.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel herkenbaar. Ik heb een V40 D2 op 16 inch, en met name op winterbanden is die in bochten wel wat zoekerig/week door de hoge wang en het zachte rubber. Besturing van de Volvo is sowieso wat gevoelloos, zoals alle Volvo's.
Zowel de Focus als een V40 met 18 inch met zomerrubber als vervangend vervoer gehad, dan merk je dat een Focus toch wel dynamischer is, zonder stuiterig te worden. Meer gevoel in het stuur, beter weten wat de voorwielen doen, beter gevoel van "waar ligt de grens tot ik onderstuurd raak". Ook op standaard 16 inch. De V40 R-design met 18 inch werd daarnaast op oneffenheden meteen een stuiterbal. Bijna onprettig.
Zowel de Focus als een V40 met 18 inch met zomerrubber als vervangend vervoer gehad, dan merk je dat een Focus toch wel dynamischer is, zonder stuiterig te worden. Meer gevoel in het stuur, beter weten wat de voorwielen doen, beter gevoel van "waar ligt de grens tot ik onderstuurd raak". Ook op standaard 16 inch. De V40 R-design met 18 inch werd daarnaast op oneffenheden meteen een stuiterbal. Bijna onprettig.
Vandaag even in een vignale gezetenWidow schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:29:
[...]
Ik had een V40 D4 Summum op 16". De auto wou best hard de bocht door, maar qua feedback vond ik de V40 wat behoudender dan de Focus. De Focus stuurt scherper en geeft ook meer feedback via het stuur wat de voorwielen aan het doen zijn, hoeveel grip ze nog hebben.
[...]
Aan het strand van Zandvoort. De auto lijkt misschien zwart maar het is Dark Mulberry, een kleur die er onder verschillende lichtomstandigheden anders uit ziet.
[Afbeelding]
Ik ben niet overtuigd van de leren stoelen. Deze zijn helaas ook niet verlengd beschikbaar
Een ford staat ook niet echt bekend om hun goede zitpositie is ook mijn persoonlijke ervaring (je leest dit ook vaak terug in recensies) maar hun onderstel is dan wel weer goed.
Nog wat bevindingen m.b.t. de shortlist:
Stationwagons welke overblijven:
Kia Ceed SW - Ruimte op de achterbank is iets beperkt, en volgens mij is het onmogelijk om stroompunten beschikbaar te hebben op de 2e zitrij? Helaas ook geen Head-up Display mogelijk. Je krijgt binnen de uitrusting wel enorm veel, wanneer je dit configureert op een golf variant ben je denk 42.000 euro kwijt. Jammer dat het panoramadak maar tot halverwege gaat.
Octavia : Helemaal naar wens met alle opties aan te kleden. Ik heb echter wat twijfels over de beschikbare stoelen. Komen er ook tevens stoelen met stoel-ventilatie?
SUV`s
Karoq
Kodiaq
Karoq is wat meer aan te kleden. Belangrijkste punt is goede stoelen met waar mogelijk stoel-ventilatie erbij.
Het viel mij op dat de Karoq ook redelijk ruim is.
Outsider:
Volvo XC40
Hele mooie auto, maar wel wat beperkter aan te kleden.
Kia Ceed SW - Ruimte op de achterbank is iets beperkt, en volgens mij is het onmogelijk om stroompunten beschikbaar te hebben op de 2e zitrij? Helaas ook geen Head-up Display mogelijk. Je krijgt binnen de uitrusting wel enorm veel, wanneer je dit configureert op een golf variant ben je denk 42.000 euro kwijt. Jammer dat het panoramadak maar tot halverwege gaat.
Octavia : Helemaal naar wens met alle opties aan te kleden. Ik heb echter wat twijfels over de beschikbare stoelen. Komen er ook tevens stoelen met stoel-ventilatie?
SUV`s
Karoq
Kodiaq
Karoq is wat meer aan te kleden. Belangrijkste punt is goede stoelen met waar mogelijk stoel-ventilatie erbij.
Outsider:
Volvo XC40
[ Voor 17% gewijzigd door pitchdown op 24-07-2020 20:43 ]
Ford heeft voor de Focus ook 10-weg verstelbare AGR stoelen beschikbaar he. Weet niet of je daar in gezeten hebt? (Zelf geen ervaring mee, ik zit met mijn 1.77 prima in de standaard ST-line stoelen.pitchdown schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Vandaag even in een vignale gezeten
Ik ben niet overtuigd van de leren stoelen. Deze zijn helaas ook niet verlengd beschikbaar
@pitchdown wat maakt die stoelventilatie voor jou zo belangrijk? Althans, lijkt belangrijk voor je tezijn?
Ik begreep dat je deze niet in de vignale kan krijgen.Waus26 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:30:
[...]
Ford heeft voor de Focus ook 10-weg verstelbare AGR stoelen beschikbaar he. Weet niet of je daar in gezeten hebt? (Zelf geen ervaring mee, ik zit met mijn 1.77 prima in de standaard ST-line stoelen.
Zie het als een extra stukje comfort, netals stoelverwarming dat voor veel mensen geworden is.The Eagle schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:34:
@pitchdown wat maakt die stoelventilatie voor jou zo belangrijk? Althans, lijkt belangrijk voor je tezijn?
Als je die optie hebt gehad, wil je eigenlijk niet meer zonder.
Hoe is het mogelijk dat je zowel naar een Kia Ceed SW als een XC40 kijkt? Als een xc40 een optie is, dan zijn er toch nog veel meer opties mogelijk?!pitchdown schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:07:
Nog wat bevindingen m.b.t. de shortlist:
SUV`s
Karoq
Kodiaq
Outsider:
Volvo XC40
Heel simpel. Een xc40 kan maximaal tot t3 business pro zonder extra'sSmobbo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:05:
[...]
Hoe is het mogelijk dat je zowel naar een Kia Ceed SW als een XC40 kijkt? Als een xc40 een optie is, dan zijn er toch nog veel meer opties mogelijk?!
Daarnaast heb ik ook de kodiaq en karoc genoemd
Is dat de inbouwvariant van die kralenzittingen die je 30 jaar geleden veel zag?pitchdown schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:35:
[...]
Zie het als een extra stukje comfort, netals stoelverwarming dat voor veel mensen geworden is.
Als je die optie hebt gehad, wil je eigenlijk niet meer zonder.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
In de Kona gaatjes in de zitting die echt koude lucht blazen, "Niet meer zonder kunnen" is een groot woord maar ik vind t wel erg comfortabel, met airco koel ik alles behalve de achter/onderkant van m'n lichaam (want daar zit een stoelavotar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:14:
[...]
Is dat de inbouwvariant van die kralenzittingen die je 30 jaar geleden veel zag?
Exact expert nodig?
Waarschijnlijk is dat in een kia hetzelfde.Crazy D schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:14:
[...]
In de Kona gaatjes in de zitting die echt koude lucht blazen, "Niet meer zonder kunnen" is een groot woord maar ik vind t wel erg comfortabel, met airco koel ik alles behalve de achter/onderkant van m'n lichaam (want daar zit een stoel),
Goede stoelen (met verwarming en mogelijk ventlilatie) staat wel hoog op mijn lijstje.
Overgebleven auto`s op dit moment:
- Nieuwe Octavia Combi
- Karoq
- Kodiaq
- Kia Ceed
- Mogelijk de nieuwe Tiguan
Stoelventilatie staat bij de octavia nog niet in de opties?
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Ik heb een beetje keuze stress..
Ik rij nu bijna 5 jaar rond in een Mercedes c klasse (full option/AMG pakketten)
en wil (of eigenlijk moet) iets anders. Ik ben wel een auto liefhebber maar geen kenner dus wellicht dat jullie een idee hebben waar ik niet eerder over nagedacht heb.
Eisen/wensen:
- Achterwiel of vierwiel aangedreven.
- (voorkeur) liefst wat meer ruimte achterin (passagiers) als een C klasse.
- Benzine motor en geen hybride (voorkeur, ook geen fiscaal voordeel).
- Sedan/coupe.
- Sportieve rijeigenschappen en uiterlijk.
- Rond de 300pk.
Ik twijfel een beetje tussen:
- Mercedes E klasse
- Audi A6 of A7 (vind de A7 stuk mooier, A5 net wat te klein).
- BWM(?)
- Alfa giulia (quadrifoglio, net wat te prijzig).
Lease bedrag per maand maakt niet zoveel uit, vanwege bijtelling het liefste (max) 100.000 euro.
Wat zouden jullie kiezen?
Ik rij nu bijna 5 jaar rond in een Mercedes c klasse (full option/AMG pakketten)
en wil (of eigenlijk moet) iets anders. Ik ben wel een auto liefhebber maar geen kenner dus wellicht dat jullie een idee hebben waar ik niet eerder over nagedacht heb.
Eisen/wensen:
- Sedan/coupe.
- Rond de 300pk.
- Mercedes E klasse
- BWM(?)
Lease bedrag per maand maakt niet zoveel uit, vanwege bijtelling het liefste (max) 100.000 euro.
Mijn opties:MasterL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:03:
Eisen/wensen:
- Sedan/coupe.
- Rond de 300pk.
- Mercedes E klasse
- BWM(?)
1. BMW 5 Serie Sedan 540iA xDrive
2. Audi A7 sportback 50 TFSI e S tronic quattro Pro Line S
3. Jaguar XE R-DYNAMIC HSE 2.0 P300 (facelift)
Succes met zoeken, lijkt me geen straf
Giulia is wel lagere klasse dan de rest van je lijstje en zelfde segment als de C-klasse. In dat segment zou ik voor een dik uitgevoerde BMW M340i xDrive gaan.MasterL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:03:
Eisen/wensen:
- Sedan/coupe.
- Rond de 300pk.
- Mercedes E klasse
- BWM(?)
Maar als je perse groter wilt vind ik zelf de E-klasse wel veruit de mooiste auto in dat segment. De A6 vind ik lelijk, dan zeker een A7.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Lexus LS? Maserati Ghibli? Jammer dat Infiniti (luxemerk Nissan) in 2020 van de EU markt is gegaan.
Ik was ook al aan het kijken of Lexus niets met al die requirements in hun gamma had zitten, de LS valt dan al af omdat -ie begint bij circa 120k. Wel jammer, Lexus is een merk dat je imho te weinig nog op de Europese wegen ziet rijden.The Eagle schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:26:
Lexus LS? Maserati Ghibli? Jammer dat Infiniti (luxemerk Nissan) in 2020 van de EU markt is gegaan.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dat is toch uitgemaakte zaak, nieuw model E klasse.MasterL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:03:
Eisen/wensen:
- Sedan/coupe.
- Rond de 300pk.
- Mercedes E klasse
- BWM(?)
Een cls is ook geweldig maar wordt in nld te duur denk ik...
Of voor een relatief schijntje een Skoda Octavia VRS. Die is vermoedelijk ruimer dan de huidige C klasse.
Ik heb even een vraag over een financial lease occassion
Ik kwam vanmiddag een bepaalde auto tegen waarin ik interesse had en op meerdere lease-sites zag staan waaronder royaallease etc. De aanschafprijs staat bij 3 sites op inclusief BTW. Gek genoeg zegt de verkopende garage dat het bedrag EXCLUSIEF BTW is. Dat ik particulier ben is allemaal prima, maar de prijs is ex btw.
Stel ik doe een aanvraag via een van deze websites. Wat zijn mijn rechten daarin? Ook valt het mij op dat meerdere vergelijkers/aanbieders nieteens incl of exclusief vermelden.
Nogmaals het gaat hier om een particulier financial lease.
Ik kwam vanmiddag een bepaalde auto tegen waarin ik interesse had en op meerdere lease-sites zag staan waaronder royaallease etc. De aanschafprijs staat bij 3 sites op inclusief BTW. Gek genoeg zegt de verkopende garage dat het bedrag EXCLUSIEF BTW is. Dat ik particulier ben is allemaal prima, maar de prijs is ex btw.
Stel ik doe een aanvraag via een van deze websites. Wat zijn mijn rechten daarin? Ook valt het mij op dat meerdere vergelijkers/aanbieders nieteens incl of exclusief vermelden.
Je stelt je vraag denk ik in het verkeerde topic. Als dit om private lease gaat moet je hier zijn: Private Lease - Deel 1CryptoNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:55:
Ik heb even een vraag over een financial lease occassion
Thanks. Vraag reeds daar geplaatstThe Eagle schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:21:
[...]
Je stelt je vraag denk ik in het verkeerde topic. Als dit om private lease gaat moet je hier zijn: Private Lease - Deel 1
[ Voor 13% gewijzigd door CryptoNL op 28-07-2020 22:37 ]
Je hebt geen recht op een auto te kopen incl btw tegen de excl btw prijs, op elke site staat vast dat er geen rechten aan onteend kunnen worden
Als je een beetje van auto rijden houd dan mijn tip: ga naar alfa dealer en boek een proefrit met de Giulia.MasterL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:03:
Eisen/wensen:
- Sedan/coupe.
- Rond de 300pk.
- Mercedes E klasse
- BWM(?)
De Veloce is 280pk, zowel als achterwielaandrijving en vierwielaandrijving.
Een bezoekje bij Squadra en je hebt een 300pk goed uitgeruste auto met geweldige rijeigenschappen voor een prijs van een kale instapmotor C/E, A6/7, BMW 3/5.
Eigenlijk is de standaard 200pk ook te tunen naar Veloce waardes (en meer).
Maar kortom, gewoon even proefrijden. Desnoods back-to-back met de duitser.
Als hoe zacht de dashboard aanvoelt belangrijk is voor je, dan blijf maar bij de duitser.
Maar als je auto rijden leuk vind.. You are in for a treat!
Hoewel die Alfa ongetwijfeld sportief zal rijden vind ik het echt een of twee klasses lager dan een Mercedes, Audi of BMW. Ik zou het (in mijn ogen) enorme budget van €100.000 niet aan een Alfa spenderen iig.
Misschien de Volvo xc60 T8 polestar toevoegen aan je lijstje?
Misschien de Volvo xc60 T8 polestar toevoegen aan je lijstje?
Wellicht dat een MB CLS tot de mogelijkheden behoort?
@MasterL Mag je ook tweedehands leasen? ZO ja, kijk eens bij https://www.thijstimmermans.com/collectie/
En anders is die link ter inspiratie van wat er voro jouw bedrag te koop staat.
Ik zie daar een witte Audi RS4 staan. Ondanks dat je aangaf een sedan / coupe te willen: dan staat er wel iets
Kun je nog een hoop boodschappen mee doen ook
Ik zie daar een witte Audi RS4 staan. Ondanks dat je aangaf een sedan / coupe te willen: dan staat er wel iets
Als je ruimt achterin zoekt, vergeet dan niet de XF. Die rij ik nu 3,5 jaar en gaat zo meteen met pijn in mijn hart vervangen worden. Heerlijke auto met karakter.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Bij tweedehands moet je toch alsnog de bijtelling betalen over de nieuwwaard? Wat is dan het voordeel?The Eagle schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:19:
@MasterL Mag je ook tweedehands leasen? ZO ja, kijk eens bij https://www.thijstimmermans.com/collectie/
Is een elektrische auto geen optie?
Lagere aanschafwaarde dus de leaseprijs ligt (over het algemeen) lager. Of je kan een dikkere auto rijden voor dezelfde leaseprijs.Oid schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:41:
[...]
Bij tweedehands moet je toch alsnog de bijtelling betalen over de nieuwwaard? Wat is dan het voordeel?
Is een elektrische auto geen optie?
Niet iedereen betaalt alleen bijtelling, maar een hele hoop ook een eigen bijdrage als de leaseprijs boven budget ligt, of krijgt (bruto) geld als de leaseprijs onder budget ligt
[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 30-07-2020 14:44 ]
Dat snap ik uiteraard. MasterL vraagt specifiek om een auto onder de 100.000€ ivm de bijtelling. In die context zie ik dus geen voordeel.Tankiej schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:44:
[...]
Lagere aanschafwaarde dus de leaseprijs ligt (over het algemeen) lager. Of je kan een dikkere auto rijden voor dezelfde leaseprijs.
Niet iedereen betaalt alleen bijtelling, maar een hele hoop ook een eigen bijdrage als de leaseprijs boven budget ligt, of krijgt (bruto) geld als de leaseprijs onder budget ligt
Right, per eind dit jaar mag er een nieuwe leasert komen. Wie helpt:
Leasebudget: 1100
Kilometrage per jaar:40k
Contractduur:48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: ex
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen: vol elektrisch, acc, lane assist, fijn sturende auto. Apart = leuk.
Uiteindelijke keuze:?
Verder: twee kleine kids, 3&5 jaar oud. Ruimte achterin is dus fijn. Liever geen SUV, liever ook geen Tesla model 3. Max fiscale waarde zo'n 55k€ (alles voor de lage bijtelling...). We gaan niet met de auto op vakantie, en een "backup" wagenpark voor langere ritten is beschikbaar. Ik zoek vooral een fijn sportief sturende en aanvoelende auto. Een elektrische Alfa Romeo, zeg maar...
Specifieke wensen: vol elektrisch, acc, lane assist, fijn sturende auto. Apart = leuk.
Verder: twee kleine kids, 3&5 jaar oud. Ruimte achterin is dus fijn. Liever geen SUV, liever ook geen Tesla model 3. Max fiscale waarde zo'n 55k€ (alles voor de lage bijtelling...). We gaan niet met de auto op vakantie, en een "backup" wagenpark voor langere ritten is beschikbaar. Ik zoek vooral een fijn sportief sturende en aanvoelende auto. Een elektrische Alfa Romeo, zeg maar...
@sebastiaan3 Ik vrees dat je water bij de wijn zal moeten doen.
Want dat lijstje is überhaupt niet meer leverbaar in 2020 en wellicht ook al uitverkocht voor 2021.
Wat zijn je 3 belangrijkste punten/eisen?
Want dat lijstje is überhaupt niet meer leverbaar in 2020 en wellicht ook al uitverkocht voor 2021.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Weet niet waar @MasterL woont maar die komt AFAIK niet naar NL.BigSmurf schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:50:
In Q4 schijnt er een Arteon R te komen. Misschien ook nog een out of the box optie.
Mijn boefje is liev!
Out of the box idee, maar misschien een Lexus LS500h F-Sport? Net iets buiten budget, maar wel echt een dijk van een auto.MasterL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:03:
Eisen/wensen:
- Sedan/coupe.
- Rond de 300pk.
- Mercedes E klasse
- BWM(?)
Taycan lijkt mij ook nog wel een leuke optie. Binnen (bijtellings) budget, maar wel geen benzine. Kan wel erg snel laden dus op zich wel een valabel benzine alternatief.
[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 30-07-2020 22:38 ]
Fijn/sportief rijdend. Geen model 3, geen SUV.D_Jeff schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:04:
@sebastiaan3
En volgens mij stond er geen lijstje in de eerste post?
@sebastiaan3 Polestar 2 wellicht nog te krijgen? Anders toch maar een 3. Dat is denk ik de enige EV die nog te krijgen is in 2020.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Niet? Ik dacht dat eerder gelezen te hebben. Jammer dat een dergelijk model in ons belastingklimaat sneuvelt dan blijkbaar.JB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:22:
[...]
Weet niet waar @MasterL woont maar die komt AFAIK niet naar NL.
Mja zit 'm inderdaad in de achterlijke BPM. Aan de andere kant is het wel bijzonder dat VAG amper elektrische auto's ontwikkelt.BigSmurf schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:43:
[...]
Niet? Ik dacht dat eerder gelezen te hebben. Jammer dat een dergelijk model in ons belastingklimaat sneuvelt dan blijkbaar.
https://autorai.nl/vernie...de-highlights-autorai-tv/Of de R-uitmonstering naar Nederland komt, is nog niet duidelijk. Het is een klein segment en de auto heeft een hogere CO2-emissie, dat maakt het verkooptechnisch een lastig verhaal. De importeur laat het afhangen van de vraag. En anders ben je aangewezen op de grijze import.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 30-07-2020 22:52 ]
Mijn boefje is liev!
De nieuwe Arteon is überhaupt van de VW website verdwenen?JB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:51:
[...]
Mja zit 'm inderdaad in de achterlijke BPM. Aan de andere kant is het wel bijzonder dat VAG amper elektrische auto's ontwikkelt.
[...]
https://autorai.nl/vernie...de-highlights-autorai-tv/
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik verwacht vandaag prijzen. Zou eind juli zijn zover ik weet. Gisteren stonden de nieuwe modellen er nog wel bij (zonder prijzen).ST10©DE schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:57:
[...]
De nieuwe Arteon is überhaupt van de VW website verdwenen?
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 31-07-2020 10:57 ]
Mijn boefje is liev!
Kies maar: https://www.alfaromeo.nl/quadrifoglio/giulia-quadrifogliosebastiaan3 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:35:
Giulia als de quad niet past
Lees jij wel? Dat jij je auto niet privé rijdt... Dak van 55K fiscaal met een quattrostagioniwvkreg schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:00:
[...]
Kies maar: https://www.alfaromeo.nl/quadrifoglio/giulia-quadrifoglio

Mijn boefje is liev!
Vol elektrisch is denk ik de Polestar 2 de enige optie naast een model 3.sebastiaan3 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:35:
Lees jij wel? Een Guilia is 45k in de basis, nog 10k opties over...JB schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:07:
[...]
Lees jij wel? Dat jij je auto niet privé rijdt... Dak van 55K fiscaal met een quattrostagioni
https://www.alfaromeo.nl/giulia#_
Dromen mag toch van een QUADRIFOGLIO
Ik rij mijn auto wel privé per 2020.... nieuwe bakkie.
[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 31-07-2020 12:11 ]
Voor de mensen die in de categorie 35.000 - 45.000 zitten te kijken. De V60 B3 Momentum Advantage is nu vanaf €38.873 verkrijgbaar
Ik hoop op meer van dit soort stunts vanaf nu tot einde van het jaar.iRinze schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:20:
Voor de mensen die in de categorie 35.000 - 45.000 zitten te kijken. De V60 B3 Momentum Advantage is nu vanaf €38.873 verkrijgbaar
Mijn boefje is liev!
Mooie suggestie, maar helaas netto te duur in de bijtelling. Het ondersteunende wagenpark bestaat al uit een Bertone en een 156 V6 ;-)wvkreg schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:00:
[...]
Kies maar: https://www.alfaromeo.nl/quadrifoglio/giulia-quadrifoglio
Ik heb inmiddels gevonden dat ik veel meer spulletjes kan stapelen op Karoq i.p.v. Kodiaq.
Hoe bevalt de Karoq bij de lease-rijders hier?
De lease-prijs van een Passat Variant Highline viel mij ook nog mee....
Hoe bevalt de Karoq bij de lease-rijders hier?
De lease-prijs van een Passat Variant Highline viel mij ook nog mee....
Heb jij je keuze nog gemaakt? Het rijtje is een beetje gelijk aan mijn shortlist.iRinze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:00:
Volkswagen ID.3 1st Edition Max komt ook nog wel dit jaar hoor, anders de Plus uitvoering. Ford Mustang Mach-e komt begin komend jaar, maar als je een dealer weet te vinden die ze op voorhand besteld heeft, krijg je waarschijnlijk € 3.000 fiscale tegemoetkoming (zakt 'ie dus). Enorm ruime auto wel.Smobbo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:10:
[...]
Vol elektrisch is denk ik de Polestar 2 de enige optie naast een model 3.
Volvo XC40 P8 kun je dit jaar ook nog wel op kenteken krijgen.
Wellicht zit je met het tarief, want 48 maanden voor een EV is enigszins killer ivm. subsidie.
Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat
Voor een gewone leaser is dit denk ik toch wat lastiger. Jij werkt volgens mij bij een LM, toch?RobBouman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Volkswagen ID.3 1st Edition Max komt ook nog wel dit jaar hoor, anders de Plus uitvoering. Ford Mustang Mach-e komt begin komend jaar, maar als je een dealer weet te vinden die ze op voorhand besteld heeft, krijg je waarschijnlijk € 3.000 fiscale tegemoetkoming (zakt 'ie dus). Enorm ruime auto wel.
Wellicht zit je met het tarief, want 48 maanden voor een EV is enigszins killer ivm. subsidie.
Ik denk niet dat een gewone werknemer een mach-e met korting gaat krijgen. De Volvo XC40 P8 zou idd misschien nog wel kunnen voor een enkeling die geluk heeft.
De ID.3 Max is volgens mij al op toch? (En zou ik niet snel als alternatief voor een model 3 of polestar 2 zien).
Hehe, klopt.Smobbo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:20:
[...]
Voor een gewone leaser is dit denk ik toch wat lastiger. Jij werkt volgens mij bij een LM, toch?
Ik denk niet dat een gewone werknemer een mach-e met korting gaat krijgen. De Volvo XC40 P8 zou idd misschien nog wel kunnen voor een enkeling die geluk heeft.
De ID.3 Max is volgens mij al op toch? (En zou ik niet snel als alternatief voor een model 3 of polestar 2 zien).
De Mach-e met 'korting' is een tegemoetkoming vanuit Ford omdat ze eerst eind dit jaar zouden zijn, maar door Covid-19 zijn doorgeschoven naar begin volgend jaar. Hierdoor 'herwaarderen' ze de auto in feite, waardoor zij de fiscale waarde verlagen op de modellen die besteld zijn en dit jaar zouden komen. Als leaserijder profiteer je in dat geval dus van een € 3.000 lagere fiscale waarde, maar je hebt wel 12% bijtelling over € 40.000, 22% over de rest. Het compenseert een beetje. Het geldt dus echter enkel op de modellen die besteld waren en gepland waren voor dit jaar. Als je hem als nieuw besteld, gaat het feest niet op. Qua fiscale waarde zit de Extended Range 98kWh RWD overigens op ca. hetzelfde als een Polestar 2 of Model 3 Long Range.
ID.3 Max hebben wij in ieder geval nog wel eentje beschikbaar, maar het zijn voornamelijk de Plus'en.
Polestar 2 is sinds 31 Juli niet meer in 2020 op kenteken te krijgen (volgens de Polestar medewerker in Amsterdam).RobBouman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Volkswagen ID.3 1st Edition Max komt ook nog wel dit jaar hoor, anders de Plus uitvoering. Ford Mustang Mach-e komt begin komend jaar, maar als je een dealer weet te vinden die ze op voorhand besteld heeft, krijg je waarschijnlijk € 3.000 fiscale tegemoetkoming (zakt 'ie dus). Enorm ruime auto wel.
De P8 is alleen op kenteken te krijgen als je nog een dealer weet te vinden met vrije slots (of dat Volvo nog extra wagens aan Nederland alloceert).
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
V.w.b. de Polestar 2: daar hoor je mij ook niet over, maar mocht je dat wel willen voorzie ik een beetje dezelfde perikelen als bij Tesla Model 3 destijds. "Je kunt niet meer bestellen!" om vervolgens 3 weken later tóch te vermelden dat er nog een extra bootje deze kant op kwam. En dat drie keer, maar het blijft gokken natuurlijk.JackBol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
Polestar 2 is sinds 31 Juli niet meer in 2020 op kenteken te krijgen (volgens de Polestar medewerker in Amsterdam).
De P8 is alleen op kenteken te krijgen als je nog een dealer weet te vinden met vrije slots (of dat Volvo nog extra wagens aan Nederland alloceert).
De P8 zijn wel dealers voor te vinden
Volvo V60 2.0T 163pk ( B3 ) voor 38K , ruimte zat en 2 klasses hoger dan de rest. Standaard 8bak automaat .iRinze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:00:
Nog niet in de zin van, er is een keuze gemaakt en getekend. Wel afgelopen weekend de V60 Momentum Advantage gereden en dat was echt geweldigpitchdown schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Heb jij je keuze nog gemaakt? Het rijtje is een beetje gelijk aan mijn shortlist.
Zoals Nuffy ook aangeeft. In vergelijking met deze lijst, is het wel echt een klasse hoger.
Aanvulling: de dealer wist mij te vertellen dat er 700 V60's B3 in NL worden uitgeleverd. Verwachting is dat ze zeker voor oktober weg zullen zijn. Productie start in oktober/november en uitlevering november/december.nuffy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
Volvo V60 2.0T 163pk ( B3 ) voor 38K , ruimte zat en 2 klasses hoger dan de rest. Standaard 8bak automaat .
[ Voor 26% gewijzigd door iRinze op 04-08-2020 11:48 ]
Zal kwa leasebudget lastig worden?iRinze schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
Nog niet in de zin van, er is een keuze gemaakt en getekend. Wel afgelopen weekend de V60 Momentum Advantage gereden en dat was echt geweldig
Zoals Nuffy ook aangeeft. In vergelijking met deze lijst, is het wel echt een klasse hoger.
[...]
Ik verwacht dat hij in de lease behoorlijk duurder is dan bovenstaande modellen. De cataloguswaarde is leuk voor ons. Maar als je kijkt naar kosten onderdelen, onderhoud etc etc. verwacht ik dat hij te duur wordt voor mij.
Maar toch een proefrit!iRinze schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:50:
[...]
Ik verwacht dat hij in de lease behoorlijk duurder is dan bovenstaande modellen. De cataloguswaarde is leuk voor ons. Maar als je kijkt naar kosten onderdelen, onderhoud etc etc. verwacht ik dat hij te duur wordt voor mij.
Bij veel merken zie je tegenwoordig dat ze business modellen hebben. Goed aangekleed en vaak voordelig.
Waarom zijn deze modellen er nu eigenlijks? Zijn de beter of juist minder aangekleed dan de normale of met beperktere optie pakketten? Of zijn deze juist voor de werkgever voordeliger?
Misschien dat iemand hier iets over kan vertellen
Waarom zijn deze modellen er nu eigenlijks? Zijn de beter of juist minder aangekleed dan de normale of met beperktere optie pakketten? Of zijn deze juist voor de werkgever voordeliger?
Ze zijn vaak voordelig voor de leaserijder. Een aantal opties of pakketten die standaard erop zitten, maar dan weinig keuze uit extra opties. Vermoed dat dat makkelijker is voor massaproductie?G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:51:
Bij veel merken zie je tegenwoordig dat ze business modellen hebben. Goed aangekleed en vaak voordelig.
Anyhow, ik heb er zelf ook gebruik van gemaakt 3 jaar geleden. V40 Business Sport T4 voor 31K. Dan zit heel het R-design pakket erbij + nog wat extra opties zoals verwarmde stoelen, audio upgrade en automatisch inklapbare binnenspiegels (en verwarmd). De meest basis variant (met minste motor) was volgens mij toentertijd 28k. Veel opties dus voor 3k.
Voordeel is dat de autoproducent een volume auto’s een hogere basis uitrusting kan geven, wat omzet genereert. Voor de (lease)rijder is het vaak iets goedkoper om de opties er zelf op te plussen.G.Scholtens schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:51:
Het zorgt ervoor dat er meer modellen niet in de basis configuratie rond rijden.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik vermoed dat de fabrikant zo ook standaard modellen kan maken en in voorraad zetten als hij dat nodig vindt. Mijn werkgever maakt exclusief gebruik van business edities in standaard kleuren (lees: zilver, grijs en zwart). Deze zijn vaak op voorraad en relatief voordelig.
Ze stoppen de korting die ze normaal geven op de normale modellen in de business modellen als cataloguswaarde. Voor de particulier maakt dat dus niet uit, want je krijgt bijna geen korting op de business modellen en tot wel 20% (netto catalogus waarde) korting op de normale modellen.
Ik heb zelf 2 heel verschillende auto`s over op mijn shortlist:
- Skoda Karoq - Full option, past dan alsnog makkelijk in het leasetarief
- VW Passat Variant R-line Business Plus - nauwelijks accessoires erop. Maar de auto is zeer compleet.
Outsiders : Full Option Octavia, Opel Insignia Sports Tourer
Iemand een suggestie waarvoor de te gaan en waarom?
- VW Passat Variant R-line Business Plus - nauwelijks accessoires erop. Maar de auto is zeer compleet.
V60? Staat op mijn shortlist, naast de Passat en de Tiguan all space.
Heb je in beide gereden? De Passat is namelijk een klasse hoger en zo voelt hij (naar mijn mening) ook aan.pitchdown schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:01:
Ik zou kiezen tussen de Passat en de V60 die nu een paar keer genoemd is.
Bij beiden even kijken wat er achteraf via VCDS geactiveerd kan worden. Met de juiste hardware aan boord en de goedkoopste optie kan de rest er bijn gratis bij. Geldt voor bijna alle VAG modellen. Vraag maar in het VCDS topicpitchdown schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:01:
Zou zelf voor de Passat gaan, verrweg meeste ruimte en rijdt een klasse beter, zeker op snelweg. Veel relaxter rijden
Passat moet ik nog rijden.The Eagle schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:31:
[...]
Bij beiden even kijken wat er achteraf via VCDS geactiveerd kan worden. Met de juiste hardware aan boord en de goedkoopste optie kan de rest er bijn gratis bij. Geldt voor bijna alle VAG modellen. Vraag maar in het VCDS topic
Zou zelf voor de Passat gaan, verrweg meeste ruimte en rijdt een klasse beter, zeker op snelweg. Veel relaxter rijden
Karoq rijdt heel comfortabel
V60 reed lekker maar niet bijzonder
EensThe Eagle schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:31:
[...]
Bij beiden even kijken wat er achteraf via VCDS geactiveerd kan worden. Met de juiste hardware aan boord en de goedkoopste optie kan de rest er bijn gratis bij. Geldt voor bijna alle VAG modellen. Vraag maar in het VCDS topic
De vraag is ook in hoeverre de nieuwe octavia in de buurt komt.
Mijn zwager komt van een full option Passat en heeft nu gekozen voor een Skoda Kodiaq. Hij is zeer verrast over het comfort en rijgedrag. Het verschil volgens hem zit in de kleine zaken zoals bij VW, automatisch wegklappen van camera zodat je altijd goed zicht hebt. BIj Skoda moet je hem soms zelfs schoonmaken omdat hij bij de kentekenplaat hangt.pitchdown schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:32:
[...]
Passat moet ik nog rijden.
Karoq rijdt heel comfortabel
V60 reed lekker maar niet bijzonder
Ik herken dat wel. Ik vond dat Karoq ook erg lekker rijden. Het zal daarom in kleine zaken zitten.iRinze schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 06:55:
[...]
Mijn zwager komt van een full option Passat en heeft nu gekozen voor een Skoda Kodiaq. Hij is zeer verrast over het comfort en rijgedrag. Het verschil volgens hem zit in de kleine zaken zoals bij VW, automatisch wegklappen van camera zodat je altijd goed zicht hebt. BIj Skoda moet je hem soms zelfs schoonmaken omdat hij bij de kentekenplaat hangt.
Alhoewel ik denk dat er nog wel 1 groot punt is.
Volgens mij zijn de stoelen in de passat beter. Er zijn volgens mij sowieso geen verschillende stoelen beschikbaar bij Skoda...
Rij sinds enige tijd een Kodiaq Business Edition, daarvoor korte tijd als poolauto een Passat Comfortline sedan en daar weer voor een aantal jaar een Golf 7 Variant Highline met EGR-stoelen, dus heb enig vergelijkingsmateriaal. De stoelen in de Kodiaq zijn meer dan prima, onlangs naar Frankrijk geweest, geen centje pijn. In vergelijking met de Golf EGR stoelen vind ik ze zelfs beter qua steun. Wat betreft de afwerking van de Kodiaq t.o.v. de Passat, ja de Passat is iets verfijnder in sommige dingen maar je komt echt helemaal niks te kort hoor, en praktisch is aan alles gedacht. Ik zou me er niet druk om maken...pitchdown schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:44:
[...]
Ik herken dat wel. Ik vond dat Karoq ook erg lekker rijden. Het zal daarom in kleine zaken zitten.
Alhoewel ik denk dat er nog wel 1 groot punt is.
Volgens mij zijn de stoelen in de passat beter. Er zijn volgens mij sowieso geen verschillende stoelen beschikbaar bij Skoda...
Dat is inderdaad nuttige informatie.dajappie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:07:
[...]
Rij sinds enige tijd een Kodiaq Business Edition, daarvoor korte tijd als poolauto een Passat Comfortline sedan en daar weer voor een aantal jaar een Golf 7 Variant Highline met EGR-stoelen, dus heb enig vergelijkingsmateriaal. De stoelen in de Kodiaq zijn meer dan prima, onlangs naar Frankrijk geweest, geen centje pijn. In vergelijking met de Golf EGR stoelen vind ik ze zelfs beter qua steun. Wat betreft de afwerking van de Kodiaq t.o.v. de Passat, ja de Passat is iets verfijnder in sommige dingen maar je komt echt helemaal niks te kort hoor, en praktisch is aan alles gedacht. Ik zou me er niet druk om maken...
Ik vond tot op heden de steun aan de zijkanten wat beperkt t.o.v. van mijn ergo-active stoel uit de Golf Variant Highline Business R.
Daarnaast heb je nog de keuze uit het materiaal : Stof, Leer/Alcantara(suede)/leer.
Ik denk dat m.b.t. comfort en zo koel mogelijke stoel de Leer/Alcantara stoel het meest ideaal is?
Heb zelf Leer/Alcantara als onderdeel van het Business Upgrade pakket op het Business Edition model en dat zit prima. Heb bij de dealer tijdens een proefrit ook de stoffen versie gevoeld en vond ik minder fijn, en de sportstoelen van de Sportline vond ik zelf een tikkie te krap. Geheel leren stoelen vind ik zelf in de zomer niet fijn als ze niet ook geventileerd zijn, zeker als de auto een tijd in de zon heeft gestaan. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.pitchdown schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:13:
[...]
Daarnaast heb je nog de keuze uit het materiaal : Stof, Leer/Alcantara(suede)/leer.
Ik denk dat m.b.t. comfort en zo koel mogelijke stoel de Leer/Alcantara stoel het meest ideaal is?
Ik herken mij in jou redenering. Ik zou dan ook naar die variant kijken.dajappie schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Heb zelf Leer/Alcantara als onderdeel van het Business Upgrade pakket op het Business Edition model en dat zit prima. Heb bij de dealer tijdens een proefrit ook de stoffen versie gevoeld en vond ik minder fijn, en de sportstoelen van de Sportline vond ik zelf een tikkie te krap. Geheel leren stoelen vind ik zelf in de zomer niet fijn als ze niet ook geventileerd zijn, zeker als de auto een tijd in de zon heeft gestaan. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Helaas geen stoel-ventilatie bij Skoda beschikbaar.
Zijn de stoelen wel lang genoeg? Bij de Golf heb ik een verlengbaar eindstuk wat heel prettig is.
In de Passat en Golf had ik dat ook, inderdaad niet in de Kodiaq. Nu is daar de stoelzitting zelf iets langer voor mijn gevoel, en omdat je in een SUV automatisch wat meer rechtop zit vanwege de hoogte t.o.v. de weg moet ik zeggen dat ik het nog niet gemist heb. Ben zelf 1.85 met vrij lange benen dus had het wel gemerkt. Als je gewend bent onderuit gezakt achter het stuur te hangen en lange benen hebt kan ik me voorstellen dat je het mist. Maar meten is weten, dus maak gewoon een proefrit.pitchdown schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:36:
[...]
Zijn de stoelen wel lang genoeg? Bij de Golf heb ik een verlengbaar eindstuk wat heel prettig is.
Vraagje, ben aan het kijken naar nieuwe lease auto. En de nieuwe octavia lijkt me een waardige opvolger voor mijn clio estate.
Zelf vind ik die steel grey die leverbaar is op de kodiaq erg gaaf. Maar deze is standaard niet als optie te kiezen bij de skoda configurator. Is het toch mogelijk om deze kleur op deze auto te krijgen vanaf fabriek aangezien het wel een kleur van skoda is?
Zelf vind ik die steel grey die leverbaar is op de kodiaq erg gaaf. Maar deze is standaard niet als optie te kiezen bij de skoda configurator. Is het toch mogelijk om deze kleur op deze auto te krijgen vanaf fabriek aangezien het wel een kleur van skoda is?
Wat zegt de dealer?G.Scholtens schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:41:
Vraagje, ben aan het kijken naar nieuwe lease auto. En de nieuwe octavia lijkt me een waardige opvolger voor mijn clio estate.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.