Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
PHEVs zitten nog steeds op bereik om de uitstoot bij WLTP laag te houden toch? Ik zie bijvoorbeeld bij de V60 niet veel verschillen tussen de huidige en vorige generatie. Het blijft leuk om BPM te ontwijken en brandstofvoorschot binnen de berken te houden. In de praktijk zie ik weinig verschil tussen een PHEV van 2015 of een PHEV van 2020. Ze zitten allemaal zo rond de 30-35km range. Een enkele auto gaat richting 50km.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Z___Z schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:24:
@wvkreg ik denk dat je ook moeilijk het argument gaat winnen met een PHEV, aangezien bij grote afstanden het brandstofverbruik leidend zal zijn boven het elektrisch verbruik. Dit is ook wel verpest door de Outlander rijders, dat werkgevers huiverig zijn met PHEVs. Dit terwijl PHEVs nu veel betere range hebben.

Maar voor een EV zou je werkgever het geen eigen laadpaal = niet laden vooroordeel niet kunnen voeren, want bij een EV betekent niet laden niet rijden. CLA en een Model 3 is wel redelijk vergelijkbaar qua ruimte en hoewel een Model 3 dit jaar wat duurder is geworden in de lease (zowel leaseprijs als bijtelling) zou het nog wel passen in 1100 incl brandstof (stroom).
@Z___Z Je hebt geen duidelijke onderbouwing voor die kosten mbt laden publiek en aan huis? Dat zou ik goed kunnen gebruiken namelijk? Ik heb een laadpaal op 60 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik ben ook het rondkijken voor een nieuwe lease-auto ter vervanging van mijn VW Golf Variant Highline Business R.
Prima auto, maar ik denk nu wel tijd voor "iets anders".
Budget - € 790 inclusief winterbanden

Shortlist:
Skoda Kodiaq
Skoda Superb
Nieuwe octavia --> flinke aankleding mogelijk
Peugeot 5008
Opel Insignia

Wensen:
Goede stoelen
Veel ruimte
Fijne wegligging --> voor Skoda zal een adoptief onderstel nodig zijn.

Iemand suggesties / opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@pitchdown redelijk persoonlijk. Plus, budget zegt niet zoveel zonder de andere voorwaarden. Incl brandstof? Kilometers/looptijd? Fijne wegligging is ook redelijk subjectief. Superb/Kodiaq ga je niet rijden omdat die zo strak sturen bijvoorbeeld. Maar misschien vind je lekker "zweven" juist lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Inspired schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:22:
@pitchdown redelijk persoonlijk. Plus, budget zegt niet zoveel zonder de andere voorwaarden. Incl brandstof? Kilometers/looptijd? Fijne wegligging is ook redelijk subjectief. Superb/Kodiaq ga je niet rijden omdat die zo strak sturen bijvoorbeeld. Maar misschien vind je lekker "zweven" juist lekker. :)
Exclusief brandstof
30.000 - 48 Maanden

De golf variant vind ik erg fijn rijden, en zal inderdaad strakker liggen dan een Skoda.
De adoptieve dempers zouden misschien iets kunnen helpen :-)

Wat verder opvalt m.b.t. value for money:
Zowel de insignia als de kodiaq zijn in de lease erg aantrekkelijk en redelijk vol te laden met extra`s.
De ruimte en value for money van de nieuwe octavia kan je ook bijna niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:15:
[...]

@Z___Z Je hebt geen duidelijke onderbouwing voor die kosten mbt laden publiek en aan huis? Dat zou ik goed kunnen gebruiken namelijk? Ik heb een laadpaal op 60 meter.
Ik weet niet of iemand het al voorgerekend heeft en gepubliceerd heeft. Maar publiek laden is ex. btw tegen gepubliceerde prijzen. Afhankelijk van je lease maatschappij krijg je een laadpas. Veel gebruikte pas is die van NewMotion. Verbruik is ook auto specifiek, maar voor een EV zou je dit verbruik kunnen opvragen bij je LM denk ik? Qua kosten is het dan het publieke laadtarief maal verbruik maal km/jaar. Je moet ook rekening houden met snelladen. Hoe vaak je dit doet is afhankelijk van de range van de accu en hoe vaak je ritten maakt buiten die range waarbij je op je bestemming niet kan laden. Ik zelf hoef bijvoorbeeld in Nederland nooit te snelladen (tenzij ik terug kom uit het buitenland).

Thuis laden is afhankelijk van de lease maatschappij en welke vergoeding je krijgt per geladen kWh. Bij ons krijgen sommigen mensen meer dan anderen omdat we gebruik maken van 2 LM's en deze LM's ook nog eens rondshoppen bij laadpaal leveranciers. Maar het tarief voor thuisladen ligt ergens tussen 22 en 28 cent per kWh. Je werkgever kan hier geen btw voor terug krijgen, dus dat is ook wat hij netto betaalt. In vergelijking, op straat als het tarief 34 cent inclusief btw is, dan is dat 28 cent ex. btw. De paal in jouw straat is wel erg duur met 39 cent/kWh. Dat is 32 cent ex btw. Dan zit het verschil met thuis laden dus tussen 4 en 10 cent per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Gevolg van dit verhaal is wel dat men bij ons weer massaal een diesel besteld voor 5 jaren.
Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. Maar momenteel niet te vermijden door het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:42
wvkreg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:57:
Gevolg van dit verhaal is wel dat men bij ons weer massaal een diesel besteld voor 5 jaren.
Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. Maar momenteel niet te vermijden door het beleid.
Waarom zou je een diesel bestellen? Een gelijkwaardige benzine wagen is goedkoper (in aanschaf, bijtelling en leasetarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
jongetje schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Waarom zou je een diesel bestellen? Een gelijkwaardige benzine wagen is goedkoper (in aanschaf, bijtelling en restwaarde).
Nee, de brandstof component voor benzine ofwel de prijs is veel hoger en dus ook de leaseprijs. Ongeveer 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
wvkreg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Nee, de brandstof component voor benzine ofwel de prijs is veel hoger en dus ook de leaseprijs. Ongeveer 50%.
Maar leaseprijs (ivm duurdere auto) is vaak veel hoger dan het voordeel van brandstof. Tenzij je wellicht heel veel op de weg zit. Bij een gelijkwaardige A4 zit er bv 200 EUR tussen, waarbij brandstof 100 EUR minder is bij Diesel. (48/30k) komt nog eens bij dat de bijtelling ook nog eens hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Inspired schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Maar leaseprijs (ivm duurdere auto) is vaak veel hoger dan het voordeel van brandstof. Tenzij je wellicht heel veel op de weg zit. Bij een gelijkwaardige A4 zit er bv 200 EUR tussen, waarbij brandstof 100 EUR minder is bij Diesel. (48/30k) komt nog eens bij dat de bijtelling ook nog eens hoger is.
Het is 60m/40K bij ons en bij benzine 48m/40k en dan nog steeds is diesel aanzienlijk goedkoper.
Een leuke A4 (zoals ik had/heb) is door de recente prijsverhogingen niet meer te betalen op welke manier dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 20-09 23:20

peer

oeps

gwystyl schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Ik weet niet wat de nieuwe Zafira doet in de lease, maar dat is nu de personenversie van de Peugeot / Citroën / Toyota bestelbus. Ik weet niet of je daar per se blij van wordt, maar dan heb je wel veel ruimte (afhankelijk van de grootte die je bestelt).
Die wilde ik in eerste instantie ook, alleen zijn de leaseregels aangepast naar benzine ipv diesel, 3 maal raden met wat voor motor de nieuwe zafira geleverd wordt😞

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
pitchdown schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:18:
Ik ben ook het rondkijken voor een nieuwe lease-auto ter vervanging van mijn VW Golf Variant Highline Business R.
Prima auto, maar ik denk nu wel tijd voor "iets anders".
Budget - € 790 inclusief winterbanden

Shortlist:
Skoda Kodiaq
Skoda Superb
Nieuwe octavia --> flinke aankleding mogelijk
Peugeot 5008
Opel Insignia

Wensen:
Goede stoelen
Veel ruimte
Fijne wegligging --> voor Skoda zal een adoptief onderstel nodig zijn.

Iemand suggesties / opmerkingen?
Vul even de template in 1e pagina

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
peer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Die wilde ik in eerste instantie ook, alleen zijn de leaseregels aangepast naar benzine ipv diesel, 3 maal raden met wat voor motor de nieuwe zafira geleverd wordt😞
Hij is ook aardig in prijs gestegen. Bijna 60K voor een personenbusje. Dan zijn er ook alternatieven zoals een VW Multivan (begint 10k goedkoper). Persoonlijk zou ik eerder voor een Kodiaq gaan, vind ik een mooiere auto en heb je voor dat geld vol aan opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pitchdown schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Exclusief brandstof
30.000 - 48 Maanden

De golf variant vind ik erg fijn rijden, en zal inderdaad strakker liggen dan een Skoda.
De adoptieve dempers zouden misschien iets kunnen helpen :-)

Wat verder opvalt m.b.t. value for money:
Zowel de insignia als de kodiaq zijn in de lease erg aantrekkelijk en redelijk vol te laden met extra`s.
De ruimte en value for money van de nieuwe octavia kan je ook bijna niet omheen.
Het zijn adaptieve dempers. En PON (en dus lease) kun je af-importeur geen andere vering meer krijgen voor VAG. WOrdt simpelweg niet meer door Pon geleverd aan de dealers (ze kunnen het niet meer bestellen). Als je vrije dealerkeuze hebt kun je wellicht nog iets via een OEM kanaal (mist leasemij en dealer mee willen werken). Zo niet dan houdt een andere demper vrij snel op ben ik bang.

Overigens kan een Golf Variant achterin net zo ruim of ruimer zijn als een Octavia station. Kwestie van geen reservewiel willen, dan hou je een enorm gat onderin je koffer met een bult extra ruimte.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
The Eagle schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:11:

Overigens kan een Golf Variant achterin net zo ruim of ruimer zijn als een Octavia station. Kwestie van geen reservewiel willen, dan hou je een enorm gat onderin je koffer met een bult extra ruimte.
Of je bestel de Golf Variant zonder achterstoelen, dan is ie zo ruim of ruimer dan Octavia met stoelen.
Sorry maar vind het een aparte opmerking, maar misschien ligt het aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
SirLct schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Of je bestel de Golf Variant zonder achterstoelen, dan is ie zo ruim of ruimer dan Octavia met stoelen.
Sorry maar vind het een aparte opmerking, maar misschien ligt het aan mij.
Hahaha, mooi.

Tegenwoordig is een reservewiel volgens mij vaker een optie dan standaard, dus de opmerking van @The Eagle is wel terecht.
Ik vraag me dan af of de octavia niet ook extra ruimte krijgt zonder reserve wiel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
The Eagle schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:11:
[...]

Volgens mij worden de liters in de kofferbak altijd in zijn volledige "kale" toestand gemeten. Dus daar wordt ie in liters niet groter van ;)

Oftewel de Golf = 605-1620L en de Octaaf: 640-1700L. Het is een koffertje meer of minder. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat liters niet zoveel zegt over de bruikbare ruimte; een auto met minder liters kan toch effectief meer kwijt door de betere vorm van de kofferbak bijvoorbeeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Smobbo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Hahaha, mooi.

Tegenwoordig is een reservewiel volgens mij vaker een optie dan standaard, dus de opmerking van @The Eagle is wel terecht.
Ik vraag me dan af of de octavia niet ook extra ruimte krijgt zonder reserve wiel...?
Als ik zo snel zie dan is het bij de Octavia ook een optie.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMmym5Q5/image.png

edit
en de golf is std zonder reservewiel
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/brGPNpjd/image.png

[ Voor 12% gewijzigd door SirLct op 08-07-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

renzo4000 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Volgens mij worden de liters in de kofferbak altijd in zijn volledige "kale" toestand gemeten. Dus daar wordt ie in liters niet groter van ;)
Volgens mij zijn er ook fabrikanten die met blokken werken (VDA methode?) zoals Volvo. Toentertijd reed ik een Volvo V40 met slechts 330 liter kofferruimte ofzo en mijn broer een Golf met +/- 370 liter. Toch kreeg ik meer bagage in mijn Volvo dan hij in zijn Golf.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat is op zich wel opmerkelijk aangezien de V40 zo'n beetje de krapste auto is die ik ken uit het c-segment. Maar zoals gezegd, de vorm van een kofferbak kan bij specifieke objecten in het voordeel zijn, ondanks minder liters.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvandeB7820
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-08-2020
wvkreg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Het is 60m/40K bij ons en bij benzine 48m/40k en dan nog steeds is diesel aanzienlijk goedkoper.
Een leuke A4 (zoals ik had/heb) is door de recente prijsverhogingen niet meer te betalen op welke manier dan ook.
Ik kreeg op basis van 55k - 48 maanden te horen dat benzine voordeliger is. Na 8 jaar dieselen met zulke kilometer, ga ik binnenkort over naar benzine... en scheelde mij ruim 6-7k in fiscale waarde voor dezelfde auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
BigSmurf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:47:
@inbedrijf Da's een mooie keuze, flink aangekleed ook!

Algemene note: ik blijf het jammer vinden dat zoveel mensen kiezen voor wit, grijs of zwart. Het wordt ook echt een kip-ei verhaal. Mensen kiezen saaie kleuren, en daardoor kun je tegenwoordig op met name lagere segmenten bijna geen "leuke" kleuren meer kiezen. Aan de andere kant, daardoor zie ik mijn auto altijd direct staan op een volle parkeerplaats. :)
Grijs en zwart vind ik ook wat saai ogen. Wit daarentegen vind ik wel opvallen: je ziet op die manier beter de uitsparingen/holtes bv. in front. (Bij zwart zijn de holtes minder geaccentueerd omdat, wel, alles donker is: donker op een donker gat)

Zelf ben ik voor een denimblauwe wagen gegaan, die begin augustus afgeleverd wordt :9~
Ik heb zelf nog geen denimblauwe Mercedes zien rijden (ik woon in België, misschien in Nederland wel al meer te vinden?) en dit is nog een relatief nieuwe kleur. Ik dacht pas sinds begin 2019 beschikbaar.

Some pics:

Zelf getrokken, belichting zonder directe zon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebOdbqXIBwEIaDd2qRNM60BXMhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92CYUaiFI7Jldtz4hueV1SSk.jpg?f=fotoalbum_large

Gevonden op motor-talk forum: belichting met directe zon. Zoals gezegd, nog een zeldzame kleur, dus veel foto's vind je niet!
Dit wordt mijn versie qua uiterlijk (Mercedes A Business Solution met automaat, LED lights en Driving Assistance pack :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P9xEClKx1oWriodPuxknF-ONFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGTqR8tTEfr1MAVTdo65Tbo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmE0INexiRzKnYkD1T9zAnY_pUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cd4TV2i7BLENp2TBPc1VMlRK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Met kunstmatig licht komt die kleur er veel beter uit, in de zon vind ik het er een beetje saai en vaal uit zien. Maar goed ik heb geen recht van spreken, ik heb een grijs/antraciet lak op mijn Proceed (ik definieer het ook wel als "KOMO vuilniszak grijs" :D).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:48
Zou toch een stunt zijn als er een autofabrikant komt met een kleur genaamd 'KOMO-Grijs' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

djmelvee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:54:
Zou toch een stunt zijn als er een autofabrikant komt met een kleur genaamd 'KOMO-Grijs' :')
ben bang dat ze daar niet genoeg humor voor hebben :P Wel mooi dat ontwerpers geïnspireerd raakten bij het weggooien van het vuilnis.... |:(

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Nou ja, zeg het maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_sYqoteghKEYUkMRXNN4KD2b8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NmKRuUMnihSa1V8wSKMHNXAp.png?f=fotoalbum_large

Ik zie wel overeenkomsten met mijn Proceed Dark Penta Metal aka KOMO vuilniszakgrijs :P

Er zullen ook zat mensen zijn die Kia "troep" vinden dus die vergelijking is dan ook snel gemaakt he ;)

[ Voor 16% gewijzigd door renzo4000 op 09-07-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Nou troep hoor ik volgens mij nooit, het is of "die ene met 7 jaar garantie" of "het is oke, maar voelt wel goedkoop aan", maar troep is het niet hoor.

Vind deze kleur nog eigenlijk prima. De nardo grey vind ik een verschrikkelijk kleur. Give that color back to PVC pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Vandaag door iemand van directlease laten vertellen dat cla 180/200 amg bussiness geen night pakket heeft?

Dit klopt toch niet? Zit night pakket niet standaard bij amg of moet je dit aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
ousselg schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:50:
Vandaag door iemand van directlease laten vertellen dat cla 180/200 amg bussiness geen night pakket heeft?

Dit klopt toch niet? Zit night pakket niet standaard bij amg of moet je dit aangeven?
Standaard wel, optie is wegval night pakket. Dus je moet de optie selecteren om geen night pakket te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Ik zie alleen niet waar ik dat moet kiezen? Dacht het eerder wel ergens gezien te hebben maar lijkt nu weggehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

renzo4000 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:46:
Nou ja, zeg het maar:
[Afbeelding]

Ik zie wel overeenkomsten met mijn Proceed Dark Penta Metal aka KOMO vuilniszakgrijs :P

Er zullen ook zat mensen zijn die Kia "troep" vinden dus die vergelijking is dan ook snel gemaakt he ;)
Qua kleur, I raise you VAG Urano Grijs unilak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8f-0_f693DYFGEv-2w0mToJJioM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFTXGOMsI0SwdL9TgGXXwtjv.jpg?f=fotoalbum_large

(Dit is wintertrim, wil er nog steeds eens een vuilniszak langs hangen om te kijken hoe veel of weinig het nou afwijkt :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 10-07-2020 23:48 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:04
Afbeeldingslocatie: https://carsguide-res.cloudinary.com/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,t_cg_hero_large/v1/editorial/2020-skoda-kodiaq-sportline-1200x800p%20%281%29.jpg

Steel grey van Skoda?

[ Voor 5% gewijzigd door Rob-T6 op 11-07-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik kom nog geen enkele staal die zo'n kleur heb behalve gelakt.
https://www.google.com/se...ECA8QAw&biw=1920&bih=1057
Tegenwoordig slaat nergens op de kleurnaam, niet alleen van Skoda hoor..
https://www.autotrader.co...r-names-so-bizarre-266957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:15
SirLct schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:15:
[...]

Ik kom nog geen enkele staal die zo'n kleur heb behalve gelakt.
https://www.google.com/se...ECA8QAw&biw=1920&bih=1057
Tegenwoordig slaat nergens op de kleurnaam, niet alleen van Skoda hoor..
https://www.autotrader.co...r-names-so-bizarre-266957
De schrijver van dat artikel overdrijft wel een beetje en gaat compleet voorbij aan het feit dat kleuren bij meerdere modellen gebruikt worden. Dat één type slechts basiskleuren gebruikt, wil niet zeggen dat dit voor alle modellen geldt. Hoe wil hij het dan doen: licht blauw, medium blauw en donkerblauw? Volgend jaar 2 tinten blauw erbij en daar ga je al.. Daarbij zijn veel van zijn voorbeelden simpelweg associaties die (vanwege kennisgebrek?) niet gesnapt worden. Als ik moet raden refereert Ibis white simpelweg naar de vogel die bijna altijd wit is.
Ik zie die bijzondere kleurnamen als een soort 2-factor controle. Als je nummers/tinten/jarengangen/codes zou gebruiken kan een typefout desastreus zijn. Met die bijzondere (unieke) namen weet je zeker dat het díe kleur is.

Maar die hedendaagse VAG grijstint is inderdaad echt gruwelijk lelijk en oogt goedkoop. Sorry VAG rijders. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
Mr.Jappe schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:44:
Ik mag een leaseauto uitkiezen. Dit wordt mijn eerste 'eigen' auto. Voorheen veel gereden in een Toyota Aygo (en op vakanties in een Mazda CX-5, maar die luxe moet ik even uit mijn hoofd zetten :9). Ik werk op detacheringsbasis en zal veelal in die rol de auto gebruiken.

Leasebudget: De fiscale waarde van de auto moet rond de EUR 25.000,- liggen.
Kilometrage per jaar: +/- 15.000/20.000
Contractduur: Die keuze ligt nog bij de werkgever. Normaliter kiest men voor shortlease, maar ik verwacht dat hiervan wordt afgeweken.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: De auto komt met een tankpas.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee.
Overige afhankelijkheden: .
Specifieke wensen: Het liefst de opties die het rijden comfortabel maken, zoals automaat, (adaptive) cruise control, parkeersensoren. De auto mag ook wel wat power hebben, zodat je goed mee kan rijden met het verkeer of in bepaalde situaties makkelijk kan inhalen.
Uiteindelijke keuze:

Gezien het budget kan ik denk ik beter gaan voor een goed aangeklede B-segment auto, in plaats van een hele kale C-segment auto. Mijn oog is daarom op de volgende auto's gevallen:

- Seat Ibiza FR Business Intense: Dit model bevat veel opties, ziet er sportief uit en krijgt goede reviews. 115 PK motor. Komt wel iets boven budget uit helaas (met metallic lak zit je al op 26.600).
- Volkswagen Polo Comfortline Business: Een degelijke auto, standaard, springt er niet uit op het oog. Minder luxe (handmatige bediening airco, geen achteruitrijcamera, etc) en minder krachtige motor (95 PK). Door minder opties te kiezen blijf ik wel beter binnen budget.
- Ford Fiesta Titanium: rijk uitgerust met krachtige motor (125 PK, automaat). De auto oogt wat gewoontjes (binnen- en buitenkant), maar schijnt qua rijeigenschappen prima te zijn.
- Renault Clio Zen: Hybride model, 140 PK. Iets minder luxe qua opties dan de Ibiza en de Fiesta.

Uiteraard zal ik ook wat proefritten maken om iets over de rijeigenschappen te zeggen. Voordat ik dat doe wil ik graag een shortlist hebben gemaakt voor mezelf. Tot nu toe heb ik vooral gekeken naar de wat bekendere automerken, maar ik sta zeker open voor suggesties. Iemand die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Graag hoor ik jullie advies en eventuele aandachtspunten waar jullie op zouden letten als jullie in mijn positie zouden zitten.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:14
@Mr.Jappe je kan ook kijken bij Mobility Service of Van den Udenhout lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik ben al een poosje echt in dubio en zit tussen twee EV's te kiezen.

35k km's per jaar, budget tot 950 p/m inclusief brandstof.

Ik had qua shortlist nu een Hyundai Ioniq (EV Premium Design Sky) en een Tesla M3 standard range plus.

De Tesla is doordat hij boven de 45k uitkomt net wat duurder in de maand dan de Ioniq. Op zich is dat verschil niet extreem hoog (+/- 75) maar ik heb een aanbieding voor een parkeerplaats ín mijn straat. Waar ik woon begint betaald parkeren dus je snapt dat het rond 18 uur gewoon rondjes rijden is om een plekje te vinden waar je auto neer kunt zetten. Wandelingen zijn praktisch een vast gegeven. Die parkeerplek is letterlijk 50 meter van mijn voordeur af achter n elektrisch hek. Met het verschil van de Ioniq naar de Tesla is die parkeerplek ruimschoots betaald.

Ik moet ook zeggen dat op die Ioniq nog best wel features zaten die de Tesla niet heeft, maar dat geldt andersom ook. Ik denk dat ik vooral superchargen ga missen, maar ik kan 'm opladen op mijn werk en pal voor de deur komt binnenkort ook nog een laadpaal (die denk ik vooral vol zal zijn omdat je er dus nog gratis kan parkeren).

Hier nog iemand extra voors en tegens? Want tot nu toe kom ik er nog niet uit.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wil je een Koeraan die wat probeert op gebied van EV gebied en verder een normale auto is, of wil je de marktleider met behoorlijke staat van dienst en dingen als autopilot?
En dan heb ik het niet over het uiterlijk. Ik wil met een glimlach naar mijn auto kijken, dus voor mij zou de kueze snel gemaakt zijn :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renzo4000
@The Eagle definieer "ik wil met een glimlach naar mijn auto kijken"... zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABDaliOLU_qr5yGtqqDvGR2Tm4w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PL0Ij52PbBnhtsdlAE46AGNU.png?f=user_large

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
The Eagle schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:49:
Wil je een Koeraan die wat probeert op gebied van EV gebied en verder een normale auto is, of wil je de marktleider met behoorlijke staat van dienst en dingen als autopilot?
En dan heb ik het niet over het uiterlijk. Ik wil met een glimlach naar mijn auto kijken, dus voor mij zou de kueze snel gemaakt zijn :)
Da's nogal subjectief niet? Ik vind de Tesla model 3 best aardig vanuit sommige hoeken maar het vooraanzicht ronduit absurd ogen (pausmobiel). Persoonlijk verkies ik het uiterlijk van de Ioniq boven de Tm3.

@zwahiel waarom geen Niro in de overweging? Dat zou mijn eerste keuze zijn uit deze 3..

[ Voor 7% gewijzigd door assje op 14-07-2020 17:09 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:34

WhySoSerious

Be the change.

The Eagle schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:49:
Bruh, de Ioniq en M3 zijn ongeveer even efficiënt. De Ioniq is een erg sterke auto voor z'n geld. Dat is gelijk ook de afweging die @zwahiel moet maken. De M3 is natuurlijk meer EV, meer gadget, meer performance, maar die is dan ook bijna 2 x zo duur. Ioniq 38 kWh doet weersomstandigheden als dit met de limiet van 100 km/h zo'n 10 - 11 kWh/100km, dus praktische range is dan 340 a 350 kilometer. Het snelladen is dan weer wat minder snel dan het 28 kWh model.

Dus het hangt een beetje af van het rittenprofiel. Is dat 90% woon-werk, en heel soms eens een keer > 300 km kom je met de Ioniq echt wel goed uit de voeten. Is voor de rest een relaxed te rijden auto, geen opvallend uiterlijk, gedegen C-segmenter.
Hecht je veel waarde aan gadgets, wil je graag snel optrekken iedere keer, heb je een onvoorspelbaarder ritprofiel, net even sneller de bocht om, dan een Tesla M3. Wanneer dat zwaarder weegt dan de besparing, dat is aan @zwahiel zelf.
Wellicht het beste om eens te gaan rijden, dat gevoel te laten bezinken en na 2 weken een keuze maken.

Moeilijke keuze, maar met beide auto's val je je geen buil denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

WhySoSerious schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:23:
Dus het hangt een beetje af van het rittenprofiel. Is dat 90% woon-werk, en heel soms eens een keer > 300 km/h kom je met de Ioniq echt wel goed uit de voeten.
Weet niet of de Ioniq 300km/h redt hoor. De Tesla trouwens volgens mij ook niet :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 10:34

WhySoSerious

Be the change.

Verticaal de Grand Canyon in wel :+

[ Voor 96% gewijzigd door WhySoSerious op 14-07-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
pl0xs schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:33:
@Mr.Jappe je kan ook kijken bij Mobility Service of Van den Udenhout lease.
Bedankt, ik ga er naar kijken! Even de voorwaarden (eigen risico, kosten extra kilometers, vervangend vervoer) controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@zwahiel de superchargers zijn voornamelijk bedoeld om in relatief korte tijd lange afstanden af te leggen. Daarom liggen ze ook meestal langs/in de buurt van snelwegen, en zijn eerst enkele strategische routes aangelegd. Het is duidelijk niet de bedoeling dat je de supercharger elke dag gaat gebruiken om snel weer vol te raken.
Dat gezegd hebbende, is de mogelijkheid om snel te laden (met de nieuwste versie supercharger volgens mij zelfs tot 175kW?) wel erg prettig als je vaker ritten van 200+ km maakt. Je hoeft dan gewoon wat minder te plannen voor je gaat rijden. "even bijladen" met 22kW is namelijk gewoon superirritant, dus bij voorkeur wil je dat zo'n Ioniq in één keer zijn bestemming haalt, en alleen op plekken waar je toch al lang bent (op de zaak, thuis) bij hoeft te laden. Hoe sneller het snelladen kan, hoe minder dat een issue wordt, en hoe minder je last krijgt van anxiety range.
Aan de andere kant, als je er eenmaal voor gekozen hebt, wen je ook aan je auto, en weet je steeds beter wanneer en hoe lang je moet laden om je volgende rit te doen, en ga je er waarschijnlijk ook steeds beter op plannen.
Zo te zien kan de Ioniq met 44kW snelladen, en de Model 3 SR plus met 170 kW

Afgezien van de laadcapaciteit zou ik het ook een lastige keuze vinden. De Ioniq is meer een "normale" auto, terwijl de Model 3 meer coole gadgetgehalte heeft. Ik zou ze sowieso beide gaan rijden en voor jezelf bepalen welke je het fijnst vindt. Denk bijvoorbeeld aan hatchback vs sedan, mate van autonomie, ergonomie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel heeft morgen een testrit met een M3 en afgelopen week met een Ioniq gereden.

Ik was behoorlijk verrast door de Ioniq. Het feit dat het meer een normale auto was waar ik instapte en waar ik geen seconde range angst had, hielp daar enorm bij. Om nog maar niets te zeggen dat die Ioniq 10x meer opties had dat Tesla überhaupt aanbiedt.

En qua uiterlijk vind ik persoonlijk de Ioniq mooier (aan de voorkant alleen!) dan de Tesla. Beiden verdienen absoluut geen schoonheidsprijs wat dat betreft.

En op de opmerking dat Tesla marktleider is? Volgens mij moeten ze nog steeds leren hoe je een panelgap voorkomt, dus wat dat betreft slaan dat soort opmerkingen als een tang op een varken. Zo lang zijn ze er niet. Natuurlijk is het gadgetgehalte van een Tesla leuk, maar ik vraag me af of ik dat na 3,5 jaar nog steeds vind. Of dat ik liever een auto heb die wat minder opvalt maar wel zijn ding doet met alle toeters en bellen erop. Tricky. Morgen eens afwachten.

Qua klantenservice heeft Tesla wel een paar strepen voor en nieuwe updates op de auto idem.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Naja, zet voor jezelf vooral op een rijtje wat je belangrijk vindt aan een auto. Goede zit, audio, looks, na lange rit uitgerust uitstappen, autopilot, snel laden, you name it.
Wat wellicht ook nog mee speelt is hoe lang je er in moet rijden. Bij een tesla kun je mogelijk? een autopilot later laten activeren, om maar eens wat te zeggen.
Dat de Koreaan een betere bouwkwaliteit zou kunnen hebben is mogelijk, auto's bouwen doen ze immers al langer dan Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@zwahiel over welke toeters en bellen heb je het dan bij de Ioniq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
Inspired schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:36:
@zwahiel over welke toeters en bellen heb je het dan bij de Ioniq?
Waarschijnlijk items zoals geventileerde zetels, verwarmd stuur, RCTA, apple carplay/android auto, etc. Daarnaast nog de features die “fysieker” (voor wat het waard is) aanwezig zijn, denk BSM, PKE, regensensor, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door AndRo555 op 14-07-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
AndRo555 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:46:
[...]

Waarschijnlijk items zoals geventileerde zetels, verwarmd stuur, RCTA, apple carplay/android auto, etc. Daarnaast nog de features die “fysieker” (voor wat het waard is) aanwezig zijn, denk BSM, PKE, regensensor, etc.
Wedstrijdje afkortingen strooien?
Wat is RCTA, BSM en PKE ?

Ik zou vooral de auto kiezen die voor jou het prettigst rijdt @zwahiel . Ik heb ze ook beide gereden en de ioniq vond ik een fijne en soepel ‘normale’ auto, maar de model 3 is qua interieur zoveel mooier en ruimtelijker. Daarnaast is hij wat vlotter en kom je verder ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
AndRo555 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:46:
[...]

Zo heeft de Tesla ook nog wel wat toeters en bellen die de Ioniq niet heeft. Al met al zijn ze beide redelijk rijk uitgerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Smobbo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:37:
[...]

Ik zou vooral de auto kiezen die voor jou het prettigst rijdt @zwahiel . Ik heb ze ook beide gereden en de ioniq vond ik een fijne en soepel ‘normale’ auto, maar de model 3 is qua interieur zoveel mooier en ruimtelijker. Daarnaast is hij wat vlotter en kom je verder ;) .
Model 3 en mooi interieur? 😅

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-07-2020 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Dj-sannieboy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:40:
[...]

Model 3 en mooi interieur? 😅
Jazeker! Dat minimalistische kan ik erg waarderen. Als ik nu in een andere auto stap vol met drukke elementen (knopjes, hoekjes, randjes) en zo’n ‘cockpit’ gevoel dan is dat naar mijn mening echt ouderwets en druk.

Smaken kunnen uiteraard verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Smobbo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Jazeker! Dat minimalistische kan ik erg waarderen. Als ik nu in een andere auto stap vol met drukke elementen (knopjes, hoekjes, randjes) en zo’n ‘cockpit’ gevoel dan is dat naar mijn mening echt ouderwets en druk.

Dat is wel grappig dat je dat noemt aangezien de nieuwe Leon, Octavia en Golf worden afgekraakt om hun interieur waar alle knoppen zijn weggehaald en alles via scherm en spraak moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
jongetje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:48:
[...]

Dat is wel grappig dat je dat noemt aangezien de nieuwe Leon, Octavia en Golf worden afgekraakt om hun interieur waar alle knoppen zijn weggehaald en alles via scherm en spraak moet.
Ik heb de nieuwe VAG systeem nog niet mogen proberen, dus ik weet niet of ze goed werken.

Ik ben zo iemand die vrijwel nooit aan de knopjes draaide. Temperatuur wissel ik bijvoorbeeld misschien 4x per jaar (in de zomer een graadje erbij, in de winter een graadje eraf), tegelijkertijd is elke autoreviewer weer totaal van slag als er geen fysieke knop hiervoor is :+ ...
Zoals ik al zei, smaken verschillen!

Voor mij gaat het ook om de rust die een interieur uitstraalt. De nieuwe Audi A3 vind ik op dat punt bijvoorbeeld nogal mislukt. Het lijkt erop alsof ze zoveel mogelijk elementen (roosters, knopjes, hoekjes, schermpjes) in zo’n interieur proberen te proppen...

[ Voor 15% gewijzigd door Smobbo op 15-07-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De huidige trend is natuurlijk wel dat er bijna geen knoppen meer zijn te vinden die allemaal ondergebracht zijn in het mediasysteem. Dat ziet er allemaal super clean uit (en lekker goedkoop voor de fabrikant!) maar is verreweg van functioneel en veilig.

Bepaalde opties wil je gewoon direct met een fysieke knop kunnen bedienen. In mijn Kia is dat nog steeds mogelijk; gewoon fysiek snel je climate control kunnen wijzigen zonder daar in een menuutje voor te moeten zoeken en je ogen van de weg te moeten halen. Van mij mag dat gewoon zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
renzo4000 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:50:
De huidige trend is natuurlijk wel dat er bijna geen knoppen meer zijn te vinden die allemaal ondergebracht zijn in het mediasysteem. Dat ziet er allemaal super clean uit (en lekker goedkoop voor de fabrikant!) maar is verreweg van functioneel en veilig.

Bepaalde opties wil je gewoon direct met een fysieke knop kunnen bedienen. In mijn Kia is dat nog steeds mogelijk; gewoon fysiek snel je climate control kunnen wijzigen zonder daar in een menuutje voor te moeten zoeken en je ogen van de weg te moeten halen. Van mij mag dat gewoon zo blijven.
Vraag me af of het allemaal zoveel onveiliger is. In de Model 3 hoef ik geen menu's door voor de zaken die je veel gebruikt. Hiervoor een A4 met knopjes, en mijn vrouw heeft nog een Golf 7 met knopjes. Moet je ook ff kijken waar het knopje zit en op welke temp je de climate wilt zetten, of welke stand de stoelverwarming bijvoorbeeld. Zelfde geld voor navigatie, is ook al niet meer allemaal fysieke knoppen in een VAG. Als het zoveel onveiliger zou zijn dan was het nooit toegelaten. Het overgrote deel van de knopjes in de A4 raakte ik ook nooit aan. Dus volgens mij valt het allemaal wel mee. 50+ knopjes in een auto maakt hem niet meteen veilig. Overigens vind ik een mooi "ouderwets" interieur met knopjes ook best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee mee eens, maar 50+ knopjes is dan ook het uiterste. Feit blijft dat een touchscreen tijdens het rijden minder veilig is dan een fysieke knop. En de ene fabrikant is daar beter in dan de ander om de usability goed te testen, want sommige maken daar echt een potje van. Met name de Fransen zijn daar niet bijster sterk in om dit goed te verwerken. Daarbij komt ook nog eens dat sommige systemen tergend langzaam zijn en niet responsive waardoor je eerder fouten maakt met je touch input en dus nog meer afleiding.

Ik denk dat Tesla daarin voorop loopt, die hebben die redelijk goed onder de knie. Wat ook helpt natuurlijk is dat de spraakbediening steeds beter wordt in de auto's waardoor je de aandacht beter op de weg kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
renzo4000 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:24:
Nee mee eens, maar 50+ knopjes is dan ook het uiterste. Feit blijft dat een touchscreen tijdens het rijden minder veilig is dan een fysieke knop. En de ene fabrikant is daar beter in dan de ander om de usability goed te testen, want sommige maken daar echt een potje van. Met name de Fransen zijn daar niet bijster sterk in om dit goed te verwerken. Daarbij komt ook nog eens dat sommige systemen tergend langzaam zijn en niet responsive waardoor je eerder fouten maakt met je touch input en dus nog meer afleiding.

Ik denk dat Tesla daarin voorop loopt, die hebben die redelijk goed onder de knie. Wat ook helpt natuurlijk is dat de spraakbediening steeds beter wordt in de auto's waardoor je de aandacht beter op de weg kunt houden.
Ik denk dat een beetje Audi zo naar de 50 knoppen gaat. Ook voor dingen waar je bijna nooit aan zit. Bij een beetje luxe uitvoering zit alleen je portier al helemaal vol met knopjes waar je nooit wat mee doet. En als je het doet (minimaal fysieke knoppen), moet je het wel goed doen natuurlijk. Ik kan niet zeggen dat het onveiliger is in een Tesla dan in mijn A4. Instellen van de climate/stoelverwarming gaat net zo snel bv. En eventueel ook nog met spraak, al ben ik daar niet de persoon voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Smobbo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Minimalistisch zou je het inderdaad kunnen noemen. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:30:
[...]

Ik denk dat een beetje Audi zo naar de 50 knoppen gaat. Ook voor dingen waar je bijna nooit aan zit. Bij een beetje luxe uitvoering zit alleen je portier al helemaal vol met knopjes waar je nooit wat mee doet. En als je het doet (minimaal fysieke knoppen), moet je het wel goed doen natuurlijk. Ik kan niet zeggen dat het onveiliger is in een Tesla dan in mijn A4. Instellen van de climate/stoelverwarming gaat net zo snel bv. En eventueel ook nog met spraak, al ben ik daar niet de persoon voor. :)
Ja als je dat soort knoppen meeneemt zijn het er inderdaad wel meer dan 50 ja :D Ik doelde ook meer op het centrale dashboard cluster. Maar goed, er zijn gewoon case studies waaruit blijkt dat touchscreen designs simpele weg onveiliger zijn, puur omdat wij mensen daarop nog niet "ontwikkeld" zijn. Dit zal voor de ene persoon meer gelden dan voor de ander. Voice control zal een steeds grotere rol gaan spelen in de bruikbaarheid en veiligheid in de auto. We raken alleen een beetje off-topic nu ;)

voorbeeld:
https://www.nngroup.com/articles/tesla-big-touchscreen/

EDIT:

Toeval of niet maar krijg net een melding van een nieuwe Autoweek item; guess what? Gaat over het beroerde "all touch screen" bediening van de VAG groep ;)

[ Voor 9% gewijzigd door renzo4000 op 15-07-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hmmmz, de Ioniq mag niet van de werkgever wegens merkenbeleid. Dus die valt af, maar kreeg wel de vraag of ik niet geïnteresseerd was in een ID.3.

Persoonlijk hou ik meer van het comfort van een dashboard, ooit toen ik een poosje Twingo heb gereden werd ik altijd super zenuwachtig omdat er voor mijn neus geen dashboard / klokkenspel zat. Ben bang dat ik dat bij een Tesla ook ga krijgen, denk wel dat je er snel aan went, maar bij die Twingo wende dat echt nooit.

Ik vind het interieur van een Tesla zeker mooi, maar ben persoonlijk allergisch voor pianolakachtige zaken in een auto aangezien ik niet zo van het poetsen ben. Maar 's kijken hoe hij rijdt vanmiddag. Dan staat een testrit voor mij alleen gepland, zodat ik zelf even fatsoenlijk kan kijken.

Moet zeggen dat ik op zich beide auto's zo hun voors en hun tegens vind hebben. Nu dat ze die ID.3 erin smijten (dacht dat ding niet eens leverbaar zou zijn) is dat ook een interessante. Temeer omdat de grootste versie nog steeds goedkoper is dan de Tesla en dat AR display toch ook wel tof is. Als is het hopen dat software inmiddels wat meer af is. Maar goed zo startte Tesla ook ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
zwahiel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:35:

Ik vind het interieur van een Tesla zeker mooi, maar ben persoonlijk allergisch voor pianolakachtige zaken in een auto aangezien ik niet zo van het poetsen ben. Maar 's kijken hoe hij rijdt vanmiddag. Dan staat een testrit voor mij alleen gepland, zodat ik zelf even fatsoenlijk kan kijken.
Jij gaat dus een Tesla bestellen na die proefrit vanmiddag :P Enjoy!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

DennusB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:36:
[...]

haha, ik heb al vaker in een Tesla (model S en 3-en) gereden, alleen nog nooit in mijn eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

RCTA = Rear Cross Traffic Alert --> camera's die waarschuwen voor verkeer van zijkant als je achteruit rijdt
BSM = Blind Spot Monitor --> dodehoeksensoren in spiegels
PKE = Passive Keyless Entry?

@zwahiel klantenservice bij Tesla beter dan Hyundai? Ik zou het Model 3 topic er nog eens op naslaan 8) . Misschien dat het nu beter is, maar eind vorig jaar mocht je blij zijn als je überhaupt mocht proefrijden, en als iemand je telefonisch te woord wilde staan. Bij aflevering mocht je zelf je auto gaan zoeken op een parkeerplaats met tientallen/honderderen bijna identieke exemplaren.

Wat betreft die panel gap: dat boeit mij nou helemaal niet. Natuurlijk is het mooier als er mooie gelijkmatige dunne spleetjes tussen de panelen zitten, maar zolang het allemaal stevig in elkaar zit zal het me jeuken of dat 0,5 of 2 mm is. Het wordt anders als er spleten ontstaan die zorgen voor windgeruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

gwystyl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:18:
[...]

RCTA = Rear Cross Traffic Alert --> camera's die waarschuwen voor verkeer van zijkant als je achteruit rijdt
BSM = Blind Spot Monitor --> dodehoeksensoren in spiegels

@zwahiel klantenservice bij Tesla beter dan Hyundai? Ik zou het Model 3 topic er nog eens op naslaan 8) . Misschien dat het nu beter is, maar eind vorig jaar mocht je blij zijn als je überhaupt mocht proefrijden, en als iemand je telefonisch te woord wilde staan. Bij aflevering mocht je zelf je auto gaan zoeken op een parkeerplaats met tientallen/honderderen bijna identieke exemplaren.

Wat betreft die panel gap: dat boeit mij nou helemaal niet. Natuurlijk is het mooier als er mooie gelijkmatige dunne spleetjes tussen de panelen zitten, maar zolang het allemaal stevig in elkaar zit zal het me jeuken of dat 0,5 of 2 mm is. Het wordt anders als er spleten ontstaan die zorgen voor windgeruis.
Nou ja, bij Hyundai was die ook niet slecht, maar bij Tesla ben ik nu al n paar keer gebeld en kon ik vooraf al vragen stellen. Denk dat ze t zelf vorig jaar nogal onderschat hebben toen met de bijtelling. Lekker je auto vanaf de boot afhalen en dan meteen in een politiefuik rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:48
gwystyl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Motor Protective Circuit Breaker als ik me niet vergis. :)

spoiler:
(wellicht ben ik gewoon heel dom)

[ Voor 11% gewijzigd door djmelvee op 15-07-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ellagogo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:52:
well this has some amazing insights. i was looking to [SNIP] and how people are working these days but lucky to have found such perspective too
Heb deze even gemeld. Niet zeker waar we landen als je op de URL klikt... Account is nieuw met 1 reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 15-07-2020 11:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
[...]

Rear Cross Trafic Alert, Blind Spot Monitoring en Passive Keyless Entry.
Standaard automotive afkortingen, die je bij quasi alle auto fabrikanten wel terug vind. Niets speciaals aan. Alleszins geen proprietary lingo dat enkel bij Tesla's gebruikt wordt. (NoA, FSD, AP, EAP en al die termen)
Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:38:
[...]

Zo heeft de Tesla ook nog wel wat toeters en bellen die de Ioniq niet heeft. Al met al zijn ze beide redelijk rijk uitgerust.
Afhankelijk waar je waarde aan hecht heeft de ene meer toeters en bellen dan de andere, persoonlijke voorkeur uiteindelijk.
Al de "basics" (zover het zo mag noemen) zitten in beiden. (muv RCTA in de Model 3 imho)

[ Voor 33% gewijzigd door AndRo555 op 15-07-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

DennusB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Jij kon in de toekomst kijken... :P
Nou aangezien ik mijn eerste keuze dus niet meer mag bestellen, wordt het dus een Tesla ja. Die ID.3 is leuk, maar aangezien de helft van de functies nog niet werkt bij aflevering (en wanneer die aflevering weet niemand!) laat ik die maar voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Criterium van de baas:"je moet er wel fatsoenlijk bij de klant mee voor kunnen komen rijden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
https://www.rtlnieuws.nl/...leasen-duitsland-subsidie

Ik zie wel vaker aanbiedingen voor leaseauto’s in Duitsland voor minder dan 100 euro per maand. Als excuus voor het prijsverschil wordt gezegd dat auto’s hier duurder zijn, maar voor dit soort prijzen zou je bijna naar Duitsland verhuizen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

The Eagle schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:23:
Criterium van de baas:"je moet er wel fatsoenlijk bij de klant mee voor kunnen komen rijden"
Tja, wie ben ik om hem tegen te spreken zo hè :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
zwahiel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:35:
Ik vind het interieur van een Tesla zeker mooi, maar ben persoonlijk allergisch voor pianolakachtige zaken in een auto aangezien ik niet zo van het poetsen ben. Maar 's kijken hoe hij rijdt vanmiddag. Dan staat een testrit voor mij alleen gepland, zodat ik zelf even fatsoenlijk kan kijken. .
Ik ook. Daarom ook weggehaald. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELgFcznvn7WUAPZS82S9bZPcHek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m65b1ndUVnwnqPdOH7Qwqw3u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ook echt zwaar irritant die piano shit. Met name als de zon net verkeerd staat. Maar ben nog te lui geweest om er wat aan te doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:58:
Ook echt zwaar irritant die piano shit. Met name als de zon net verkeerd staat. Maar ben nog te lui geweest om er wat aan te doen.. :)
Hebben we het nog over de console? Of is er meer pianoshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
-Splash- schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Hebben we het nog over de console? Of is er meer pianoshit?
Nee. :) Is dat folie of van die covers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Inspired schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Nee. :) Is dat folie of van die covers?
Covers, binnen 3 minuten klaar (omdat ik niet kan plakken). :)

Als je interesse hebt kan ik de link wel pmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Yep. Interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 19:36
Ook!

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47

ScreamGT

joejoe

Ik liep vandaag even langs de MB dealer om te kijken naar de A klasse. Ziet er top uit hoor, geweldig interieur! Nu heeft een maatje van mij niet zo gek lang geleden een Alfa Giulia ontvangen, 2.2 diesel met 190PK en veel, erg veel standaard opties er op. Ik schrok nogal met het aanvinken van wat opties bij die Benz, en dan heb je een 116PK diesel onder de kap liggen..

Keuzes :S Dat gaat nog wat worden later dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
ScreamGT schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:33:
Ik liep vandaag even langs de MB dealer om te kijken naar de A klasse. Ziet er top uit hoor, geweldig interieur! Nu heeft een maatje van mij niet zo gek lang geleden een Alfa Giulia ontvangen, 2.2 diesel met 190PK en veel, erg veel standaard opties er op. Ik schrok nogal met het aanvinken van wat opties bij die Benz, en dan heb je een 116PK diesel onder de kap liggen..

Keuzes :S Dat gaat nog wat worden later dit jaar.
Inderdaad, bizaar hoe duur sommige C-segmenter nu is.
Ik had altijd een grens in mn hoofd van max 40k voor een C-segment.
Voor mij is pekatjes ook belangrijk dus een A klasse/ Audi A3/ BMW 1 moet wel de 2.0l zijn.
En inderdaad, opties aanvinken ga je snel boven 40k, nou, 50k is ook niet meer bijzonder tegenwoordig.

Toen kwam ik bij de Giulia. D-segment, 200pk benzine automaat met alle belangrijke opties voor less than 50k. 3 serie/ A4/ C klasse met zelfde uitrusting is 5-10k hoger.
1 proefrit later met hele grote glimlach, was de keuze toen snel gemaakt.

Overigens bij de duitser, moet je wel goed kijken of er business modellen zijn/ corporate lease/ o.i.d.
Die modellen zijn uitgerust met de belangrijke opties tegen gunstiger tarief.
Probleem is dat het niet altijd te kiezen is met alle motoren.
Bij de A klasse heet het Business Solution (met uitbreiding naar Bus Solution AMG, Limited, etc etc)
Maar alleen te krijgen met max 136pk benzine of 116pk diesel.
(Ja en de 250e hybrid maar die is gelijk wat duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik ben op zoek naar een andere PL auto; ik weet dat dit voor zakelijke lease is maar er is hier veel autokennis dus wellicht heeft iemand nog een tip.

Max 30k euro als indicatie.

Ik zoek Een auto, klasse polo met de volgende opties maar lastig om alle prijslijsten bij elkaar te zoeken.

Benzine / automaat
Led koplampen
Carplay
Adaptive cruisecontrol
Stoelverwarming (kan ook achteraf)
Achteruitrij camera

Het nadeel dat veel fabrikanten van alles in pakketten duwen waardoor je van alles hebt wat we niet perse voor willen betalen.

Wat als gevonden heb.
Polo highline
Ledpakket; winterpakket; camera

Hyundai kona; kan alleen op de premium en daarmee veel spullen die we niet nodig hebben (en onnodig duur worst)

Fiesta titianium
Tech pack, Led koplampen ; driving ass pack.

Stonic; niet alle opties mogelijk.
Capture niet mooi.

Yaris first edition hybrid; lijkt nu de beste deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
wd200 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:23:
Ik ben op zoek naar een andere PL auto; ik weet dat dit voor zakelijke lease is maar er is hier veel autokennis dus wellicht heeft iemand nog een tip.

Handiger is toch hier: "Private Lease - Deel 1"

Daarnaast zegt nieuwwaarde niets over de lease prijs. Dat heeft met meerdere factoren te maken zoals afschrijving, zeker met private lease waar vaak acties zijn om voorraden weg te werken of klanten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:25
wd200 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:23:

Ik zoek Een auto, klasse polo met de volgende opties maar lastig om alle prijslijsten bij elkaar te zoeken.

Benzine / automaat
Led koplampen
Carplay
Adaptive cruisecontrol
Stoelverwarming (kan ook achteraf)
Achteruitrij camera

Het nadeel dat veel fabrikanten van alles in pakketten duwen waardoor je van alles hebt wat we niet perse voor willen betalen.

Wat als gevonden heb.
Polo highline
Ledpakket; winterpakket; camera

Hyundai kona; kan alleen op de premium en daarmee veel spullen die we niet nodig hebben (en onnodig duur worst)

Fiesta titianium
Tech pack, Led koplampen ; driving ass pack.

Stonic; niet alle opties mogelijk.
Capture niet mooi.

Yaris first edition hybrid; lijkt nu de beste deal
Kijk eens naar de nieuwe Seat Leon, volgens mij kun je alle wensen aftikken met dat nieuwe model wat standaard al bijna alle opties bied die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
jongetje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 07:37:
[...]

Handiger is toch hier: "Private Lease - Deel 1"

Daarnaast zegt nieuwwaarde niets over de lease prijs. Dat heeft met meerdere factoren te maken zoals afschrijving, zeker met private lease waar vaak acties zijn om voorraden weg te werken of klanten te trekken.
Klopt dat de prijs over de auto niets Zegt, maar het is wel een hele goede indicatie.

Heel simpel een auto van 5k duurder heeft in de basis een hogere leaseprijsz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
bolleh schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:18:
[...]

Kijk eens naar de nieuwe Seat Leon, volgens mij kun je alle wensen aftikken met dat nieuwe model wat standaard al bijna alle opties bied die er zijn.
Thnx die eigenlijk een maat te groot / te duur.
De Leon automaat start met 33k en dan moet je nog opties kiezen.

Zijspoor nu we hier op zitten, iemand een idee of de Leon / golf binnenkort weer komen met een 115pk 1.0 tsi met dsg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
wd200 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:35:
Heel simpel een auto van 5k duurder heeft in de basis een hogere leaseprijsz
Dat is dus niet altijd waar. Draait allemaal om restwaarde, garantie, betrouwbaarheid. Maar zoals al gezegd werkt dat bij private lease nog anders. Daar willen merken nog weleens stunten met auto's, daarom kun je beter dat topic volgen.

De dsg 1.0 komt pas volgend jaar op de leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik zie dat je via directlease.nl het 1st Edition Pack kunt configureren op de nieuwe Golf 8 Life.
Echter, via de website van Volkswagen komt dit pakket niet naar voren via de configurator. Is dit pakket niet meer beschikbaar en loopt directlease.nl achter?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:02
Uiteindelijk de keus gemaakt voor:

Kia Ceed StationWagon DynamicPlusLine - 88kw Benzine

Enige optie erbij was dattie de 'afvalzak' kleur donker grijs (of Penta Metal) gaat krijgen. :+

Belangrijkste overwegingen:
  • Prijs (27k)
  • Station
  • Achteruitrijcamera (want lui geworden) ;)
  • Android compatible
Deze editie gaat er blijkbaar wel uit dit jaar, lease prijs was in de aanbieding. Was met proefritje best blij verrast met de wat strakkere vering. Ook de stoel zat beter dan de 308 SW waar ik momenteel in rijdt. Ik heb nog naar de ProCeed gekeken maar de lagere dak en prijs konden me niet echt overtuigen. (Wel blitse bak, dat wel. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Laatst online: 22:58
Mijn huidige auto (Volkswagen Golf Variant 1.6 diesel) gaat er in oktober uit. Ik heb in de afgelopen periode een aantal testritten gedaan in de volgende wagens:
  • Seat Leon FR Launch Edition 1.5 eTSI met DSG
  • Skoda Karoq Sportline Business 1.5 TSI met DSG
  • Skoda Octavia Combi First Edition 1.5 TSI zonder DSG
  • Ford Focus Wagon ST-line X business 1.5 met automaat
  • Kia Proceed GT-Plusline 1.4 met DCT7
Nu liggen de prijzen en mogelijkheden van deze modellen vrij dicht bij elkaar. Harde eisen zijn o.a. automaat, trekhaak en voldoende opbergruimte. Wil eigenlijk qua bijtelling niet boven de €40.000 uitkomen. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met bovenstaande auto's zijn. Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn voorkeur uit naar een wat hogere auto (Skoda Karoq) maar is de Kia Ceed ook een pracht uitziende wagen, waarbij ik dan wel inlever in de ruimte voornamelijk op de achterbank.

[ Voor 3% gewijzigd door iRinze op 20-07-2020 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• genialegek
Vandaag mijn aanvraag voor een CLA de deur uitgedaan. Ik verwacht eigenlijk geen moeilijkheden met goedkeuren, heel misschien vanwege de levertijd.

Gegaan voor de Business Solution Luxury en na lang dubben toch maar Poolwitte lak. Omdat vrijwel alles wat ik wil al aanwezig was bij deze uitvoering verder alleen nog warmtewerend glas achterin. Overige opties vond ik niet nodig.

Om het visueel te maken: https://www.mercedes-benz...ecode/CCci/NL/nl/MSRJ2NVS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

iRinze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:00:
Mijn huidige auto (Volkswagen Golf Variant 1.6 diesel) gaat er in oktober uit. Ik heb in de afgelopen periode een aantal testritten gedaan in de volgende wagens:
Nu liggen de prijzen en mogelijkheden van deze modellen vrij dicht bij elkaar. Harde eisen zijn o.a. automaat, trekhaak en voldoende opbergruimte. Wil eigenlijk qua bijtelling niet boven de €40.000 uitkomen. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met bovenstaande auto's zijn. Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn voorkeur uit naar een wat hogere auto (Skoda Karoq) maar is de Kia Ceed ook een pracht uitziende wagen, waarbij ik dan wel inlever in de ruimte voornamelijk op de achterbank.
Mis ik een nieuwe Golf Variant in dit lijstje of is dat bewust?
Hogere auto is heerlijk, maar moet je zelf ervaren. Vraag is of je de bagageruimte echt nodig hebt voor kids ofzo. Als veel ruimte key is: klein beetje bijbetalen en de Octavia Combi met DSG nemen. Mocht die nog niet verkrijgbaar zijn, aan wagenparkbeheer een shortlease of poolauto vragen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Laatst online: 19-09 10:34
genialegek schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:46:
Vandaag mijn aanvraag voor een CLA de deur uitgedaan. Ik verwacht eigenlijk geen moeilijkheden met goedkeuren, heel misschien vanwege de levertijd.

Gegaan voor de Business Solution Luxury en na lang dubben toch maar Poolwitte lak. Omdat vrijwel alles wat ik wil al aanwezig was bij deze uitvoering verder alleen nog warmtewerend glas achterin. Overige opties vond ik niet nodig.

Om het visueel te maken: https://www.mercedes-benz...ecode/CCci/NL/nl/MSRJ2NVS
Heb je al een levertijd indicatie? Een collega heeft hem ook besteld (juni) en stond gepland voor januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genialegek
Onedayflyer682 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Heb je al een levertijd indicatie? Een collega heeft hem ook besteld (juni) en stond gepland voor januari...
Ik kreeg als indicatie inderdaad productie januari en levering februari. Maar de definitieve bestelling door de LM moet dus nog de deur uit.

[ Voor 9% gewijzigd door genialegek op 20-07-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:28
iRinze schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:00:
Eind oktober ben ik ook aan de beurt. Huidige lease auto (Octavia station) gaat eruit. Toevallig bijna hetzelfde lijstje als jouw proef gereden. I.p.v. de Leon heb ik nog in een Kodiaq gereden. Ik heb uiteindelijk voor de Kia Proceed GT-Plusline 1.4 met DCT7 gekozen in de kleur Orange Fusion. De looks van de auto spreken mij erg aan en de GT-Plusline zit bomvol qua opties. Ik ga er qua ruimte iets op achteruit vergeleken met de Octavia, maar onderaan de streep rij ik er voor 95% alleen in, dus die paar weken met de auto op vakantie wordt iets beter inpakken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
The Eagle schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Mis ik een nieuwe Golf Variant in dit lijstje of is dat bewust?
Hogere auto is heerlijk, maar moet je zelf ervaren. Vraag is of je de bagageruimte echt nodig hebt voor kids ofzo. Als veel ruimte key is: klein beetje bijbetalen en de Octavia Combi met DSG nemen. Mocht die nog niet verkrijgbaar zijn, aan wagenparkbeheer een shortlease of poolauto vragen,
Klopt, dat is bewust. De huidige Golf Variant rijdt heerlijk, maar ben er na een aantal jaar wel op uitgekeken. De Golf Variant die nu verkrijgbaar is, is nog gebaseerd op de vorige generatie Golf en zal ergens binnenkort worden vernieuwd verwacht ik. Ga ik dus niet op wachten.

De ruimte achterin inderdaad nodig voor de kiddo en al de bijbehorende zooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
Nyazzin schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Eind oktober ben ik ook aan de beurt. Huidige lease auto (Octavia station) gaat eruit. Toevallig bijna hetzelfde lijstje als jouw proef gereden. I.p.v. de Leon heb ik nog in een Kodiaq gereden. Ik heb uiteindelijk voor de Kia Proceed GT-Plusline 1.4 met DCT7 gekozen in de kleur Orange Fusion. De looks van de auto spreken mij erg aan en de GT-Plusline zit bomvol qua opties. Ik ga er qua ruimte iets op achteruit vergeleken met de Octavia, maar onderaan de streep rij ik er voor 95% alleen in, dus die paar weken met de auto op vakantie wordt iets beter inpakken :+.
Gaaf, mooie auto! Wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om voor de Proceed te gaan ipv van de Kodiaq? :)
Pagina: 1 ... 102 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.