Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Wow das dan of heel interessant geweest of niet vol in opties? Je bedoeld de accessoires denk ik want die gaan niet mee in de fiscale waarde? Als ik beetje ga klikken bij een Octavia gaat ie makkelijk over de 40K heen. Zie op de site dat het nu om de First Edition gaat. Zoiets is wel interessant maar is waarschijnlijk te laat voor mij rond september. Dat soort deals maken het nog een beetje leuk evenals een herwaardering.

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 30-06-2020 09:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 08:47
-Splash- schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Om deze reden hebben wij de polo van mijn vrouw weggedaan en een Octavia combi gekocht.

Omdat we beide wel een auto moeten hebben lease ik nu een model 3 voor de helft (bijtelling) van mijn vorige lease auto.
Snap ik. Mijn vrouw heeft twee jaar geleden een beetle gekocht uit 2014 dus die gaat nog wel even mee ben ik bang. Mogelijk dat we met de volgende leaseauto over vier jaar de beetle wel verkopen en een grotere auto privé kopen. Dan rij ik alleen nog maar zakelijk met de auto en scheelt dat hopelijk een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
JB schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:25:
[...]

Wow das dan of heel interessant geweest of niet vol in opties? Je bedoeld de accessoires denk ik want die gaan niet mee in de fiscale waarde? Als ik beetje ga klikken bij een Octavia gaat ie makkelijk over de 40K heen.
Nee, standaard. Het enige dat ik extra heb is crystal black metallic lak. Ik vond hem al duur genoeg zo. Wat ik het meeste ga missen denk ik is de achteruit rij camera. De rest van de opties vind ik niet zo heel belangrijk. Maar als je lekker gaat klikken duw je hem inderdaad makkelijk over de 40k. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
nldls schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:00:
[...]

Ik heb vandaag mijn Fusion Red Volvo V60 R-Design opgehaald. Zit rond de 50k met wat opties.
Lijkt me inderdaad een nette optie.

Ik dacht: een 320i touring moet toch ook wel lukken voor 50K, maar dat valt toch tegen. Die begint gewoon bij 53K. Jeetje.. Mijn toch niet bepaald standaard F31 330i heeft nog een fiscale waarde van 55K.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Gormenghast schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:31:
[...]

Nee, standaard. Het enige dat ik extra heb is crystal black metallic lak. Ik vond hem al duur genoeg zo. Wat ik het meeste ga missen denk ik is de achteruit rij camera. De rest van de opties vind ik niet zo heel belangrijk. Maar als je lekker gaat klikken duw je hem inderdaad makkelijk over de 40k. :)
En geen DSG verkrijgbaar zo lijkt? :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
JB schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:33:
[...]

En geen DSG verkrijgbaar zo lijkt? :/
Nee, pas ergens in Q3/Q4. Het is veel hipper om een beperkte keuze first Edition uit te brengen tegenwoordig om de productie een beetje op gang te helpen. Dat zie ik steeds vaker, ook zo bij de Ford Mustang Mach-E b.v. Het klinkt allemaal alsof je de hipste krijgt, maar uiteindelijk is je keuze beperkter (bij de Mach-E krijg je wel mooie opties erbij trouwens en een groot accu pakket, maar het is dan wel alles voor de hoofdprijs of niets)

Ik had al berekend dat de Octavia die ik zou willen mij zo 42000 zou kosten.
En dan heb ook een DSG Combi benzine (150PK) met een Hud, achteruitrijcamera, etc.... wel aangevinkt natuurlijk.

[ Voor 70% gewijzigd door -Splash- op 30-06-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

s3n

-Splash- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:35:
[...]

Nee, pas ergens in Q3/Q4. Het is veel hipper om een beperkte keuze first Edition uit te brengen tegenwoordig om de productie een beetje op gang te helpen.
Ik heb nu een pre-facelift O3, maar hierdoor ga ik waarschijnlijk ipv de nieuwe Octavia juist voor een andere. Ik heb een betaalbare 1.0 DSG en zie de handbak 1.5 niet als alternatief. Maar wat dan?

De Mazda 3 overweeg ik nu. Wel wat kleiner, maar ik hoef ook geen 2 kinderwagens meer te vervoeren.
Of een lelijke e-niro als ik alleen op het geld ga letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
s3n schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Ik heb nu een pre-facelift O3, maar hierdoor ga ik waarschijnlijk ipv de nieuwe Octavia juist voor een andere. Ik heb een betaalbare 1.0 DSG en zie de handbak 1.5 niet als alternatief. Maar wat dan?

De Mazda 3 overweeg ik nu. Wel wat kleiner, maar ik hoef ook geen 2 kinderwagens meer te vervoeren.
Waarom geen CX-30?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

Is zeker een alternatief. Maar is eigenlijk vooral een iets duurdere 3. Qua ruimte maakt het geen verschil.
En de 3 sedan is echt wel heel mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
[...]

Moet je nu kiezen dan?
Ik snap niet echt of je nu een O3 privé hebt of een lease auto. De automaat komt dit jaar al he, dus is dat geen optie dan? Je zou ook de Superb kunnen overwegen, die is ook erg mooi als hij in budget past. Ik zou gek genoeg minimaal bijbetalen voor de benzine superb (DSG) dan voor de Octavia diesel (handbak).

Ik vond mooi:

- Skoda Karoq (vond de Kodiaq ook wel mooi, maar is flink duurder)
- Kia Proceed
- Ford Focus SW
- Mazda CX-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

-Splash- schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Moet je nu kiezen dan?
Ik snap niet echt of je nu een O3 privé hebt of een lease auto. De automaat komt dit jaar al he, dus is dat geen optie dan? Je zou ook de Superb kunnen overwegen, die is ook erg mooi als hij in budget past. Ik zou gek genoeg minimaal bijbetalen voor de benzine superb (DSG) dan voor de Octavia diesel (handbak).
De O3 is lease en moet 4 januari ingeleverd worden, dus ik mag idd weer ongeveer wat nieuws kiezen. Als de nieuwe binnenkort te bestellen zou zijn met DSG zou ik daar best op willen wachten, maar de dealers roepen allemaal wat anders. Door die onduidelijkheid heb ik iig niet het gevoel dat ik weet waar ik aan toe ben.

De SuperB is bij Alphabet vrij duur. Zeker een hele vette auto en die had ik zeker gekozen, maar is echt teveel buiten budget

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
JB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:38:
Hmm mijn longlist is eerder nolist :( Echt gewoon geen idee wat te gaan rijden na de Mondeo. Ik mag rond september weer gaan zoeken. Fiscale waarde vind ik belangrijk, vooral met een herwaardering op de Mondeo wil ik het dak toch echt niet veel hoger dan 50K zetten (geen idee of er nog veel mogelijk is om niet AF fabriek te doen tegenwoordig).
Wat dacht je van het nieuwe model Focus? Heeft meer kofferbakruimte dan een Mondeo (608 liter vs 525 liter) en de Focus is een vrij nieuw model. En voor 40k heb je echt een Focus met alles erop en eraan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
[...]

De Mazda is mooi. Rijd ook goed volgens de recensenten (zelf geen ervaring mee) Maar wel serieus krap. Kinderwagens of niet, op de achterbank zit je ook niet heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Widow schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Wat dacht je van het nieuwe model Focus? Heeft meer kofferbakruimte dan een Mondeo (608 liter vs 525 liter) en de Focus is een vrij nieuw model. En voor 40k heb je echt een Focus met alles erop en eraan.
De focus is in de lease best een dure auto ben ik achter gekomen bij het uitrekenen bij de lease maatschappijen.

Ik heb zojuist nog met de Skoda en Seat dealer gesproken. De 1.0 DSG met (e)TSI motor wordt voor de Octavia precies over een maand bestelbaar (30 juli) en voor de nieuwe Leon in januari/februari :/

Mijn lease loopt in oktober af, maar valt nog prima een aantal weken/maanden te verlengen als de nieuwe auto wat later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Kamiq of Scala? Prima ruimte achterin voor kinderen en volwassenen. Als je meer ruimte wilt is een Karoq ook geen verkeerde keuze.

Maar als je niet vast zit aan Skoda is er genoeg leuks te krijgen. Bijvoorbeeld een 3008?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gormenghast schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Kinderwagens of niet, op de achterbank zit je ook niet heel prettig.
Het is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht natuurlijk. Zelf zit ik bijvoorbeeld nooit achterin m’n eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Het is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht natuurlijk. Zelf zit ik bijvoorbeeld nooit achterin m’n eigen auto.
Alles is relatief uiteraard.
Maar als er wel mensen achterin zitten is het prettig voor die mensen dat ze voldoende beenruimte hebben. De Golf en de Leon gaan nog wel, de Mazda en BMW hebben echt te weinig ruimte voor hun klasse. Een kind kan niet eens prettig in die auto's zitten, laat staan een volwassene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Kia CEED sw gt (plus) line? Dan krijg je toch wel heel veel auto voor je geld en behoorlijk veel ruimte. In de reviews doet hij het erg goed tegenover de gevestigde orde.

Uitvoering
GT-PlusLine DCT7 MY20 1.4 T-GDi DCT7 (A)€ 36.545,00

Je hebt dan alle opties (je kan niks meer kiezen), hooguit accessoires. Kia ligt over het algemeen goed in de lease. Mede door de 7 jaar garantie en goede restwaarde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0S0Q3hymxHPWwsoLlOaWSROD1n4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G92Uv0Tkp4xTgvoH2suFzLop.png?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
jongetje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:20:
[...]

De focus is in de lease best een dure auto ben ik achter gekomen bij het uitrekenen bij de lease maatschappijen.

Ik heb zojuist nog met de Skoda en Seat dealer gesproken. De 1.0 DSG met (e)TSI motor wordt voor de Octavia precies over een maand bestelbaar (30 juli) en voor de nieuwe Leon in januari/februari :/

Mijn lease loopt in oktober af, maar valt nog prima een aantal weken/maanden te verlengen als de nieuwe auto wat later komt.
Blugh, mijn auto moet er in december uit en ik ben er inmiddels ook wel echt helemaal klaar mee, nog 6 lange maanden geduld hebben.

Ik heb vorige week de nieuwe Leon ST toevallig gespot, ze waren van Autoweek een foto/filmshoot aan het doen.
Heb zelf ook wat kiekjes gemaakt en na het zien ook besloten dat het deze moet gaan worden.

Hoorde van de dealer al dat de 1.0 in aantocht is wat de DSG voor mij wat interessanter maakt.
Heb alleen geen zin om te wachten tot februari voordat die eindelijk komt, misschien dan toch maar de 1.5 bestellen.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Iemand al wat nieuws gehoord over de BMW 4-serie Gran Coupe? De Coupe is nu gereleased, maar ik zou wel de Gran Coupe willen leasen. Kan wel een beetje plannen (iets langer doorrijden).

De 3-serie vind ik erg mooi, maar als ik nu mag kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Maeslant schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:48:
Iemand al wat nieuws gehoord over de BMW 4-serie Gran Coupe? De Coupe is nu gereleased, maar ik zou wel de Gran Coupe willen leasen. Kan wel een beetje plannen (iets langer doorrijden).

De 3-serie vind ik erg mooi, maar als ik nu mag kiezen :+
Smaken verschillen inderdaad.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Guys, ik mag waarschijnlijk binnenkort een lease auto uitzoeken en wil graag een Mercedes rijden. Mijn budget is 750 exclusief brandstof en vroeg me af of je een leuke a c of cla (amg, business solution) kan rijden daarvoor met wat opties.

Iemand ervaring hiermee?

En kan je ook bepaalde opties gratis krijgen bij de dealer/goedkoper of is het overal vaste prijs?

[ Voor 3% gewijzigd door ousselg op 05-07-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snurk. Nofi, maar dr zijn genoeg sites waar je gewoon in kunt voeren en uit kunt rekenen wat het kost. Probeer dat eens zou ik zeggen :)

Sowieso is 750 ex krap en jij zegt niet wat de looptijd is en of het diesel of benzine moet zijn, dus das helemal koffiedik kijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ousselg schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:26:
Guys, ik mag waarschijnlijk binnenkort een lease auto uitzoeken en wil graag een Mercedes rijden. Mijn budget is 750 exclusief brandstof en vroeg me af of je een leuke a c of cla (amg, business solution) kan rijden daarvoor met wat opties.

Iemand ervaring hiermee?

En kan je ook bepaalde opties gratis krijgen bij de dealer/goedkoper of is het overal vaste prijs?
Luie post, no offense. Lees de OP even door, vul onderstaand lijstje in en doe via de zoekfunctie en directlease/leaseplandirect.nl even zelf eerst wat onderzoek.

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Eerste ingeving: 750 euro exclusief brandstof is bij normale voorwaarden (30.000 km - 48 maanden ofzo) sowieso krap, maar of het past en hoeveel opties je kan krijgen binnen budget (lees: hoe kaal de auto is) is inderdaad koffiedik kijken. Oh, en sowieso: opties zijn nooit gratis, tenzij tijdelijke acties vanuit Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Leasebudget: 750 euro
Kilometrage per jaar: 30 -35k
Contractduur: 4 - 5 jaar
Exclusief
brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke: mercedes
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Ik heb op verschillende sites gekeken maar heb er geen verstand van, dit zou mijn eerste lease auto worden. Rij nu in een short lease van werk.

Als ik wat opties aan vink en dingen weglaat kom ik om de nabij 750 - 760 maar vroeg me dus af of iemand tips heeft over welke type ik moet nemen ( A200 A 180, cla enz) en of er te shoppen valt qua prijzen of gewoon naar dealer gaan en kijken waar je op uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 20-09 23:20

peer

oeps

Ik begin nu al een beetje rond te kijken naar een nieuwe leaseauto, rij nu een Opel zafira uit 2017 en moet nog een 30.000 km, iets meer als een half jaar rijden.
mijn probleem is alleen, dat ik 2 meter ben, 2 zoontjes heb die de 1.70 al gepasseerd zijn (12 en 14), en dan nog een dochtertje van 3 en zoontje van een half jaar.
Op dit moment past het krap aan in de zafira, mits er geen bagage mee gaat en geen lange stukken.

Is er überhaupt nog een 7 zitter te verkrijgen die ruim is van binnen en nog betaalbaar qua bijtelling?

Zelf neig ik er steeds meer na om vanaf januari alleen nog maar zakelijk te rijden en dan privé een peugeot 807 aan te schaffen, deze vervangt dan de 206 van mijn vrouw.
Verschil in verzekering en wegenbelasting is een 80 euro per maand meer tov de 206, ik heb dan in vergelijking met de bijtelling van de zafira 300 euro per maand over voor onderhoud en brandstof.
het blijft een lastige keuze, ik rij al vanaf 1999 lease ☺️

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

7 zitters kun je prima filteren op autoweek :)
Het zijn er niet zoveel meer, en betaalbaar qua bijtelling is iets dat aan jezelf is. Ik kan je wel zeggen dat auto's er niet goedkoper op zijn geworden en dus de bijtelling ook niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@peer Peugeot 5008? Aantal collega’s met vier kinderen hebben er eentje. Afhankelijk van motorisering en aankleding is die nog best betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
ousselg schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:42:
Leasebudget: 750 euro
Kilometrage per jaar: 30 -35k
Contractduur: 4 - 5 jaar
Exclusief
brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke: mercedes
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Ik heb op verschillende sites gekeken maar heb er geen verstand van, dit zou mijn eerste lease auto worden. Rij nu in een short lease van werk.

Als ik wat opties aan vink en dingen weglaat kom ik om de nabij 750 - 760 maar vroeg me dus af of iemand tips heeft over welke type ik moet nemen ( A200 A 180, cla enz) en of er te shoppen valt qua prijzen of gewoon naar dealer gaan en kijken waar je op uitkomt.
Het is je eerste leaseauto, dus ik help je even op weg.
Het kilometrage en de looptijd is niet wat je denkt dat je gaat rijden, maar wat als norm gehanteerd wordt in je leaseregeling. Dit beïnvloedt namelijk de leaseprijs van een auto.
Op een site als directlease.nl kan je prima alle mogelijke combinaties proberen om te kijken wat past.
Mag je nog over je leasebudget heen gaan met een eigen bijdrage? (Gaat van je bruto bijtelling af)

Het heeft tegenwoordig niet zoveel zin meer om te gaan onderhandelen bij een dealer. De LM knijpt ze vaak beter uit dan je in je eentje kan. Het is wel interessant voor opties die je achteraf laat monteren (geen bijtelling, maar telt wel voor je budget). Aangezien je een Mercedes wil rijden met een beperkt budget zal dat niet zo zinvol zijn.
Hier heb je een voorbeeld bij 30k km/4 jaar:
https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Smobbo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:48:
[...]

Het is je eerste leaseauto, dus ik help je even op weg.
Het kilometrage en de looptijd is niet wat je denkt dat je gaat rijden, maar wat als norm gehanteerd wordt in je leaseregeling. Dit beïnvloedt namelijk de leaseprijs van een auto.
Op een site als directlease.nl kan je prima alle mogelijke combinaties proberen om te kijken wat past.
Mag je nog over je leasebudget heen gaan met een eigen bijdrage? (Gaat van je bruto bijtelling af)

Het heeft tegenwoordig niet zoveel zin meer om te gaan onderhandelen bij een dealer. De LM knijpt ze vaak beter uit dan je in je eentje kan. Het is wel interessant voor opties die je achteraf laat monteren (geen bijtelling, maar telt wel voor je budget). Aangezien je een Mercedes wil rijden met een beperkt budget zal dat niet zo zinvol zijn.
Hier heb je een voorbeeld bij 30k km/4 jaar:
https://directlease.nl/le...ions%5BoptionsRemoved%5D=
Thanks voor je uitleg, ja ik mag 33% eroverheen gaan als het goed is. Wat is het verschil tussen de 180 en 200 a klasse ? Alleen de motor/snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47

ScreamGT

joejoe

Nu mijn auto v/d zaak ook tegen zijn einde aan loopt (jan 4 jaar en 180dkm) zit ik ook zo langzamerhand om mij heen te kijken. Balen dat de diesels zo fiks veel duurder zijn dan de benzine auto's, de verschillen zijn écht misselijkmakend. Nu rij ik zo'n 50k kilometers per jaar.... moet mijn werkgever maar zien te overtuigen dat een benzine auto volstaat :+

Koop: € 45.000 max catalogus
Kilometrage per jaar: 50k
Merkbeleid: niet echt

Vooralsnog een leuk aangeklede A klasse (180d) die op mijn lijstje staat, ik trek die 116PK alleen heel erg slecht. Tevens schrok ik van de VW Golf prijzen, nu is die Golf 8 al niet om aan te zien (imo), die prijzen zijn helemaal kierewit. 42k voor een beetje golf! Gaat het? De A3 gaat ook makkelijk richting de 50k (diesel dan hea). Wat een geld mensen. Misschien moet ik dat alles maar links laten liggen een de nieuwe Ateca bestellen, die ik nu heb bevalt mij opzich prima.

[ Voor 46% gewijzigd door ScreamGT op 05-07-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@ScreamGT Moet je kilometrage ook echt op 50.000 km? Want dan snap ik nog wel dat je diesel moet kijken, hoewel omslagpunt denk ik redelijk rond dat punt zit trouwens.

Je kan een hybride overwegen/voorleggen? Een full options Corolla TS 2.0 Premium/GS Sport Plus zit op 40k en een beetje en brandstofvoorschot is met jouw kilometrage nog enigszins behapbaar. Heb je 180pk, alle denkbare opties, voldoende ruimte en hou je nog wat cataloguswaarde aan bijtelling in je broekzak.

Auto’s zijn inderdaad schandalig duur geworden. Aan de andere kant zijn ze ook completer, luxer, comfortabeler, sneller en veiliger dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:42
@ousselg wat verwacht je nu van ons? Alle modellen zijn toch online bij bijv. Leaseplan te configureren met een indicatie van de leaseprijs? Meer modellen dan er modellen zijn, zijn er niet. Als je alleen mercedes mag is het wel lekker overzichtelijk. Gewoon basis/instap model nemen, past wel binnen budget. Heb je wel een Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
ousselg schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Thanks voor je uitleg, ja ik mag 33% eroverheen gaan als het goed is. Wat is het verschil tussen de 180 en 200 a klasse ? Alleen de motor/snelheid?
Dat zal echt op de site van Mercedes te vinden zijn. Ik heb hem zelf niet (zonde van het geld vind ik).
Je kan ook gewoon bij een dealer langs gaan om al je vragen te stellen, die helpen je (graag?) en dan weet je precies welke modellen en uitvoeringen er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Mercedes-Benz CLA180 DCT Business Solution AMG Renault blok ?

Mercedes-Benz CLA 200 DCT Business Solution AMG Mercedes blok?

Hoe kan je dat checken?
Ik heb een rit aangevraagd bij de dealer ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ousselg schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:34:
Mercedes-Benz CLA180 DCT Business Solution AMG Renault blok ?

Mercedes-Benz CLA 200 DCT Business Solution AMG Mercedes blok?

Hoe kan je dat checken?
Ik heb een rit aangevraagd bij de dealer ben benieuwd.
Gooi "CLA 180 Renault" en "CLA 200 Mercedes" of "renault motoren mercedes" door google en laat je verrassen?

Bij de drieling Toyota Aygo, Citroën C1 en Peugeot 108 was het duidelijk. Daar stonden gewoon heel veel Toyota logootjes verspreid door de motorkap.
Bij andere modellen die motoren van (of ontwikkeld in samenwerking met) andere fabrikanten gebruiken staat het er niet zo duidelijk op. Op het Mercedes forum is het blijkbaar wel een dingetje, maar als je bijvoorbeeld dit lijstje bekijkt, zie je dat het heel veel gebeurt.

De vraag is dus: boeit het (jou)? Sommige motoren hebben meer problemen dan andere, van welke fabrikant ze ook komen. Vroege 1.6 THP motoren (BMW/Mini/PSA) zijn berucht, maar latere uitvoeringen zijn wel goed. Als je ego het niet aankan om met een inferieur Renault blok in een superieur merk als Mercedes te rijden, zegt dat meer over jou dan over het blok (niet als persoonlijke aanval op jou, maar in het algemeen). Persoonlijk heb ik liever een goed blok dan één waar een mooie naam op staat (het één sluit het ander niet uit natuurlijk).

Ook al is het blok van Renault, dat maakt een CLA natuurlijk nog geen duur uitgevallen Mégane. Het zijn compleet andere auto's, die "toevallig" bij sommige uitvoeringen gebruik maken van hetzelfde motorblok. Bij de Audi A3 / VW Golf zijn veel meer overeenkomsten, maar ook daar is een meerprijs voor betere materialen/afwerking/rijeigenschappen bij de A3 voor een deel wel recht te praten. Je moet alleen wel in je achterhoofd houden dat je ook deels betaalt voor dat logo.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 06-07-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Beetje google maakt het niet echt duidelijk haha

Het klinkt een beetje krom Mercedes met een Renault blok. Heb zelf geen goede ervaringen met renault autos dus heb er sws een beetje aversie tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ousselg schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:11:
Beetje google maakt het niet echt duidelijk haha
Ik kom er ook achter inderdaad. De duidelijkste die ik heb gevonden is deze post, maar ik weet niet of die blokken ook in de huidige CLA zitten....
Het klinkt een beetje krom Mercedes met een Renault blok.
Samen ontwikkeld, maar gebouwd bij/door Renault, klinkt dat beter? Ik mag hopen dat Mercedes zich ook realiseert dat dit gevoelig ligt bij hun kopers, dus dat ze wel een even goed blok in hun modellen willen hebben als ze zelf kunnen bouwen. En ook Mercedes heeft vast wel eens een blok gehad dat wat minder was.
Heb zelf geen goede ervaringen met renault autos dus heb er sws een beetje aversie tegen.
En wat ging er stuk bij die Renaults? Was dat iets aan het blok of bijvoorbeeld electronica, vering oid? Zelfs al is het blok hetzelfde, dan kan de afstelling alsnog anders zijn, waardoor de ene toch anders loopt dan de andere.

[ Voor 48% gewijzigd door gwystyl op 06-07-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
gwystyl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:15:
[...]

Ik kom er ook achter inderdaad. De duidelijkste die ik heb gevonden is deze post, maar ik weet niet of die blokken ook in de huidige CLA zitten....

[...]

Samen ontwikkeld, maar gebouwd bij/door Renault, klinkt dat beter? Ik mag hopen dat Mercedes zich ook realiseert dat dit gevoelig ligt bij hun kopers, dus dat ze wel een even goed blok in hun modellen willen hebben als ze zelf kunnen bouwen. En ook Mercedes heeft vast wel eens een blok gehad dat wat minder was.

[...]

En wat ging er stuk bij die Renaults? Was dat iets aan het blok of bijvoorbeeld electronica, vering oid? Zelfs al is het blok hetzelfde, dan kan de afstelling alsnog anders zijn, waardoor de ene toch anders loopt dan de andere.
3 renaults gehad en hadden altijd wel iets (2de hands wel maar goed andere 2de hands auto's reden altijd als een zonnetje...)

En renault associeer ik niet met premium mercedes wel dus snap die combo niet, haalt toch beetje wat weg van de klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Zowel de 180 en 200 hebben gewoon de 1,3L Renault motor toch? De 200 zal net iets meer op de limit zitten qua software. Bij lease zou het me niet veel boeien. Als het lekker rijdt en je vind het snel zat. Waarom niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
Ik rij zelf de cla200 van feb 2020. Nieuw model dus , idd met een Renault blok ... overigens is dat blok SAMEN ontwikkeld met Mercedes en Renault. Blok wordt ook gebruikt door Nissan.

Ik ben erg tevreden over de cla met deze motor.. genoeg vermogen en koppel. Ja een cla 220 of 250 is natuurlijk nog leuker .. tis maar net of je het er voor over hebt en of je portemonnee diep genoeg is.

Zie mijn review op autoweek voor meer info
https://www.autoweek.nl/r...ness-solution-amg-2020-2/

[ Voor 15% gewijzigd door DvD77 op 06-07-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
ousselg schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:33:
[...]

3 renaults gehad en hadden altijd wel iets (2de hands wel maar goed andere 2de hands auto's reden altijd als een zonnetje...)

En renault associeer ik niet met premium mercedes wel dus snap die combo niet, haalt toch beetje wat weg van de klasse.
Je gaat leasen, wat maakt het dan uit of een blok kapot gaat na jaren gebruik? Je hebt hem maar 4 jaar en als er iets is bel je de LM.

Overigens zou ik liever een rijk uitgeruste Renault hebben dan een kale a klasse. Die kale a klasse zie je best veel rijden, mensen die puur voor een logo een auto kiezen...
Oh en kijk goed naar de automaat, schijnt namelijk tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Smobbo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:15:
[...]

Je gaat leasen, wat maakt het dan uit of een blok kapot gaat na jaren gebruik? Je hebt hem maar 4 jaar en als er iets is bel je de LM.

Overigens zou ik liever een rijk uitgeruste Renault hebben dan een kale a klasse. Die kale a klasse zie je best veel rijden, mensen die puur voor een logo een auto kiezen...
Oh en kijk goed naar de automaat, schijnt namelijk tegen te vallen.
Hoe bedoel je kijk goed naar de automaat wat is daar precies mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
DvD77 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:42:
Ik rij zelf de cla200 van feb 2020. Nieuw model dus , idd met een Renault blok ... overigens is dat blok SAMEN ontwikkeld met Mercedes en Renault. Blok wordt ook gebruikt door Nissan.

Ik ben erg tevreden over de cla met deze motor.. genoeg vermogen en koppel. Ja een cla 220 of 250 is natuurlijk nog leuker .. tis maar net of je het er voor over hebt en of je portemonnee diep genoeg is.

Zie mijn review op autoweek voor meer info
https://www.autoweek.nl/r...ness-solution-amg-2020-2/
Thanks voor je link en het delen van je ervaring.
@DvD77 Welke kleur en velgen heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
ousselg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Hoe bedoel je kijk goed naar de automaat wat is daar precies mis mee?
Kijk een beetje op het internet naar reviews van de a klasse. Bijvoorbeeld die van Autoweek (ook op YouTube volgens mij).
Daarnaast zou ik vooral gewoon eens proefritten gaan maken. Misschien vind jij de Renault motor wel hartstikke fijn (schijnt namelijk prima te zijn), wat maakt het dan uit wat voor label er op zit?
De automaat zou overigens bij het wegrijden wat grof zijn, ook dat merk je in een proefrit wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wellicht dat @ousselg het veel waarde vindt hebben dat er een echte MB motor in het vooronder ligt in het kader van "aanzien" ofzo? Ik zou er niet zoveel waarde aan hechten overigens. Net zoals @Smobbo zegt als hij goed rijdt dan is het toch ook goed? Dat Renault blok is echt zo slecht nog niet.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Precies. MB doet dat gewoon slim de laatste tijd. Relatief veel auto voor "weinig". In die zin stappen ze wat af van een standaard "premium" merk waar de teller flink gaat lopen met opties. Die BS lijn met instapblokjes is gewoon super belangrijk voor ze. Zal een groot aandeel hebben in de verkopen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ik snap ook niet zo goed waarom je daar zo'n waarde aan zou hechten. Ga gewoon eens proefrijden. Vraag of ze een 180 en een 200 hebben staan om mee te rijden, omdat je twijfelt tussen de twee en graag het verschil wil voelen. Is echt geen probleem bij een dealer. En bepaal dan - als je weet of je de aandrijflijn überhaupt fijn vindt - of je het mentaal aan kan om in een MB te rijden met een Frans blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik rij al jaren in een Mercedes met een Renault dieselmotor. Het grote verschil met andere merken waarin ik heb gereden is dat de stoelen beter zitten, er minder geluid naar binnen komt en dat de afwerking een stuk beter is. De motor doet gewoon zijn werk en het kan me niet schelen dat het een Renault motor is.

Je hebt natuurlijk het recht om het wel belangrijk te vinden en dan kan je het gewoon aan de dealer vragen. Voor zover ik weet zijn de 180 en 200 dezelfde (Renault :P) motor maar is de 180 begrensd op een lager vermorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 12:24
2 proefritten gemaakt, eentje in een Kia Niro Hybrid en een in een Skoda Karoq. De Karoq reed erg lekker maar ik ben van plan om met ouderschapsverlof een dag minder te gaan werken. Het zal net niet of net wel worden kwa leasebudget. Ik vraag me af of daar nog iets in te regelen is. Het is mij wel wat waard of straks in een fijne hoge auto te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wimploo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:27:
2 proefritten gemaakt, eentje in een Kia Niro Hybrid en een in een Skoda Karoq. De Karoq reed erg lekker maar ik ben van plan om met ouderschapsverlof een dag minder te gaan werken. Het zal net niet of net wel worden kwa leasebudget. Ik vraag me af of daar nog iets in te regelen is. Het is mij wel wat waard of straks in een fijne hoge auto te rijden.
Eerst auto bestellen en dan pas ouderschapsverlof nemen? Of vind je dat je dat niet kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Inspired schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Eerst auto bestellen en dan pas ouderschapsverlof nemen? Of vind je dat je dat niet kunt maken?
Eigenlijk niet, maar ik vraag me af wat er dan gebeurd als ik verlof neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wimploo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Eigenlijk niet, maar ik vraag me af wat er dan gebeurd als ik verlof neem.
Geen idee. Wat staat er in de voorwaarden? Bij mij niks. Mijn budget blijft gewoon 100%. Maar bij andere WGs gaat je EB omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Wimploo Dat moet je inderdaad in je contract / HR gids kunnen vinden, dat ligt aan de werkgever. Wat ik meestal zag is dat je leasebudget gelijk bleef aan 100% als je tot 90% werkte, daaronder kreeg je naar rato ook minder leasebudget.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Nee ik hecht er niet perse waarde aan maar voelt gewoon minder premium. Naar mijn weten hebben bmw's en audi's in dezelfde klasse geen motoren van B merken maar kan er naast zitten.

Ik hoor wel snel wanneer ik een rondje kan rijden en kijk wel hoe ik ze vind rijden. Ik ben geen 18 meer dus hoef niet iedereen eruit te trekken enz maar moet gewoon degelijk en goed zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ousselg op 07-07-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:17
ousselg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:35:
Nee ik hecht er niet perse waarde aan maar voelt gewoon minder premium. Naar mijn weten hebben bmw's en audi's in dezelfde klasse geen motoren van B merken maar kan er naast zitten.

Ik hoor wel snel wanneer ik een rondje kan rijden en kijk wel hoe ik ze vind rijden. Ik ben geen 18 meer dus hoef niet iedereen eruit te trekken enz maar moet gewoon degelijk en goed zijn.
Audi? Overal dezelfde 1.0 TSI, 1.5 TSI. Zou ook stupide zijn dat niet te doen gezien het goed doorontwikkelde motoren zijn van VAG (Volkswagen AG dus!).
BMW volgens mij niet. Hoewel die ook gewoon een 1.5 3 cilinder leveren in hun instap modellen.

Overigens is de stellingname "B merken" wel een boude uitspraak. Dat het geen zgn. premium is ben ik met je eens, maar B merk insinueert slechte kwaliteit. Toch bijzonder dan dat er nog zoveel auto's van "B merken" rond rijden en blijven rondrijden.

[ Voor 14% gewijzigd door marti28 op 07-07-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
RomeoJ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:30:
@Wimploo Dat moet je inderdaad in je contract / HR gids kunnen vinden, dat ligt aan de werkgever. Wat ik meestal zag is dat je leasebudget gelijk bleef aan 100% als je tot 90% werkte, daaronder kreeg je naar rato ook minder leasebudget.
1 dag minder is dan dus ook 80% van je leasebudget.
Ik heb net even wat zitten uitzoeken, maar het verschil tussen een handbak en automaat is bizar.
Als vergelijking een 1.0 DSG Benzine vergelijken met een 1.0 handbak. De indicatieve brandstofkosten bij Athlon verschillen € 232,14 tegenover € 176,97 dat is een maandelijks verschil van € 55,17.Het verbruiksverschil is 0.2 liter per 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wimploo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:45:
[...]

1 dag minder is dan dus ook 80% van je leasebudget.
Dat ligt er maar net aan. Je zou ook 4x9 uur kunnen (gaan) werken, dan werk je een dag minder maar heb je wel 36 uur wat met 40 uur fulltime zich vertaalt naar 90%.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dat premium merk is voor 1 nog wat % gewoon eigendom van Renault-Nissan... En omgekeerd heeft Mercedes weer belangen in Nissan en Renault.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee klopt, audi's rijden ook met Skoda motoren rond :P ... oftewel VAG, een pot nat.

Sommige motoren krijgen softwarematig wat aanpassingen zodat je wat meer pk's/nm krijgt bij een Audi bijvoorbeeld maar het is een pot nat.

Ik zou gewoon gaan rijden en beoordelen zonder je te laten leiden door een label op een motor. Die Fransen kunnen best wel een motor maken.

En laten we wel zijn, de Duitse degelijkheid is lang niet meer altijd van toepassing als je de verschillende kwaliteitsrapporten erop na slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij gaat het overigens om deze motor: https://www.autowereld.co...enault-nissan-en-mercedes

Mijn volgende Mercedes zal hem ook hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is niks premium aan een 1.0 TFSI in een Audi. Het is een instap motor gericht op zuinigheid en emissienormen, niet op rijbeleving. Zelfde geld voor BMW, de instapmotoren hebben niks met premium te maken.

Daarnaast, het is een leaseauto. Na de max vijf jaar van een leasecontract zal die motor echt niet versleten zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Wimploo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:27:
Met ouderschapsverlof wordt je contract toch niet aangepast? Is namelijk een tijdelijke aanpassing (tot de 1024 uur (dacht ik?) op zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 20:37
Admiral Freebee schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:21:
Ik rij al jaren in een Mercedes met een Renault dieselmotor. Het grote verschil met andere merken waarin ik heb gereden is dat de stoelen beter zitten, er minder geluid naar binnen komt en dat de afwerking een stuk beter is. De motor doet gewoon zijn werk en het kan me niet schelen dat het een Renault motor is.

Je hebt natuurlijk het recht om het wel belangrijk te vinden en dan kan je het gewoon aan de dealer vragen. Voor zover ik weet zijn de 180 en 200 dezelfde (Renault :P) motor maar is de 180 begrensd op een lager vermorgen.
Volgens de dealer is de CLA180 een Renault motor en de CLA200 een Mercedes motor.
Want, zegt ie, Mercedes is niet zo goed in kleine motoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:22:
[...]

Volgens de dealer is de CLA180 een Renault motor en de CLA200 een Mercedes motor.
Het is niet zozeer of Mercedes er wel of niet goed in is. Het is meer een volume kwestie. Mercedes verkoopt te weinig auto’s met minder dan 150 pk om de ontwikkelingskosten te verdelen.

Lagere volumes op bijvoorbeeld de AMG motoren is minder een probleem, omdat je daar de marge wel pakt op de hoge verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Smobbo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Met ouderschapsverlof wordt je contract toch niet aangepast? Is namelijk een tijdelijke aanpassing (tot de 1024 uur (dacht ik?) op zijn).
Klopt maar als je een dag minder gaat werken is dat toch hetzelfde als "tijdelijk" parttime werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wimploo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Klopt maar als je een dag minder gaat werken is dat toch hetzelfde als "tijdelijk" parttime werken?
Niet helemaal. Ouderschapsverlof is voor een bepaalde tijd. Parttime doorgaans voor onbepaalde tijd. Het is ook verlof, net zoals vakantie. Moet je tijdens vakantie ook meer EB betalen?

Meer iets voor in een ander topic btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 07-07-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:23

Gallus

Cheesy

Smobbo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Ja, maar het is niet gratis. Je salaris wordt gekort en het werkt daarmee ook door in vakantiegeld (en mogelijk eindejaarsuitkering/bonus), opbouw vakantiedagen (je hebt er ook minder nodig), eventuele vaste onkostenvergoeding en doorgaans ook leasebudget. Goed om hier rekening mee te houden.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:02
[...]

Ik denk alleen niet dat de dealer hierin helemaal juist is. Zowel de 180 als de 200 hebben dezelfde motor (1332cc). Kan me niet voorstellen dat Mercedes zijn eigen motor ontwikkelt met precies dezelfde omvang alleen voor de 163pk versie. Volgens mij is pas vanaf de 250 (1911cc) de motor volledig door Mercedes-Benz ontwikkelt, waarbij de (CL)A250e een hybride is op basis van het 'Renault' blok.

Dit neemt overigens niet weg dat Mercedes zo te zien alleen het blok afneemt, als je namelijk de prestaties vergelijkt met de Renault Megane zie je dat de MB over het algemeen wat vlotter is. Waarschijnlijk doordat ze alleen het blok in samenwerking met Renault hebben ontwikkeld en de rest van de aandrijflijn wel gewoon uit eigen huis komt.

Het is m.i. daarnaast een beetje onzin om te doen alsof deze motoren slechter zou moeten zijn dan wat MB zelf ontwikkeld, volgens mij zijn de Renault motoren van prima kwaliteit. Ik heb zelf een aantal jaren Renault gereden en heb nooit echt problemen met het blok ondervonden. Vind het wel slim dat ze het op deze manier doen van zowel MB als Renault. Ondanks dat deze motor in vergelijkbare modellen komt zullen de verkopen elkaar niet heel erg 'bijten'. A-klasse en Mégane zijn uiteraard verder niet heel vergelijkbaar qua prijs en zullen doorgaans niet op dezelfde shortlist komen denk ik. Hierdoor verlagen beide partijen ontwikkelingskosten zonder dat de omzet er noemenswaardig onder zal lijden.

[ Voor 8% gewijzigd door [MAUS] op 07-07-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Idd wat Maus zegt, 180 en 200 allebei Renault 1332cc motoren.
Pas bij de 2 liter motoren is het een eigen merc motor. (A250, A35, A45)

En het is ook niet alleen in de A klasse dat ze dat doen.
De C klasse diesel had ook Renault motor.
Wikipedia: Mercedes-Benz Baureihe 205 – Wikipedia
Wikipedia: Mercedes-Benz OM 622/OM 626 – Wikipedia

Als je gevoelig ben voor dit soort dingen bijv aan de borreltafel, dan ga je toch voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

peer schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:50:
Ik begin nu al een beetje rond te kijken naar een nieuwe leaseauto, rij nu een Opel zafira uit 2017 en moet nog een 30.000 km, iets meer als een half jaar rijden.
mijn probleem is alleen, dat ik 2 meter ben, 2 zoontjes heb die de 1.70 al gepasseerd zijn (12 en 14), en dan nog een dochtertje van 3 en zoontje van een half jaar.
Op dit moment past het krap aan in de zafira, mits er geen bagage mee gaat en geen lange stukken.

Is er überhaupt nog een 7 zitter te verkrijgen die ruim is van binnen en nog betaalbaar qua bijtelling?

Zelf neig ik er steeds meer na om vanaf januari alleen nog maar zakelijk te rijden en dan privé een peugeot 807 aan te schaffen, deze vervangt dan de 206 van mijn vrouw.
Verschil in verzekering en wegenbelasting is een 80 euro per maand meer tov de 206, ik heb dan in vergelijking met de bijtelling van de zafira 300 euro per maand over voor onderhoud en brandstof.
- 5008
- Prius Wagon
- Kodiaq
- C4 Grand Tourer
- Tiquan All Space
- Lodgy

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 18:36
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Leasebudget: 600
Kilometrage per jaar: 35000 30000
Contractduur: 48 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VW (Golf / Passat), Seat (Leon) , Skoda (Fabia / Scala / Octavia)
Overige afhankelijkheden: Neutrale kleuren, zwart, grijs, blauw
Specifieke wensen: Automaat
Uiteindelijke keuze: -

Ik heb even gekeken en de cataloguswaarde van al deze auto's i.c.m. een automaat is een flink stuk hoger dan wat ik nu heb. Dus in de bijtelling zal ik redelijk stijgen.

De meest goedkope optie lijkt de Skoda Scala, al vraag ik mij af of ik hier niet te veel inlever t.o.v. de Opel Astra alleen om dan een automaat te hebben.

Ik ben me nog aan het oriënteren. Het is de bedoeling dat ik een factuur aanlever van de dealer, waarna samen met de leasemaatschappij wordt gekeken of dit binnen budget valt. Dit is de eerste keer dat ik zelf keuze heb, dus dit deel is voor mij nog nieuw.

Iemand advies m.b.t. deze situatie?

Een beetje meer bijtelling betalen vind ik niet erg, maar als ik het puur financieel bekijk is de huidige auto aanhouden de beste optie. Maar het hart wil ook wat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Denow voor 600 euro per maand moet je een Scala wel mooi aan kunnen kleden denk ik, dan heb je een vrij ruime auto en kan je nog wel wat opties kiezen. Dat gaat je met een Golf of Passat niet zo snel lukken vrees ik, dan zit je al boven de 35k voor een automaat. Volgens mij hebben de nieuwe Golf en Leon nog geen automaat met de 1.0TSI, zit je meteen aan de 1.5TSI vast.

De vraag is vooral welke opties je wilt hebben. Scala Sport Business met 1.0 DSG-7 is aardig compleet. Geen navigatie maar wel Apple Carplay of Android Auto. Neem je nog de parkeercamera + ACC er bij en zit je aardig compleet voor ~28,5k.

Je zou dat eens door kunnen geven aan de leasemaatschappij, kijken of dat past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scala zit je wel een klasse lager dan de Astra nu.
Fiscale waarde van een Golf, Leon of Octavia met een beetje aankleding zit al snel op de 30 - 35k+ en daar komt dan de gestegen bijtelling nog eens bij. Reken op een 350 netto per maand plus evt eigen bijdrage. Nu zit je vermoedelijk ergens rond de 250 per maand. Even snel gerekend, een nieuwe auto kost je dus minimaal 18 maanden x100 euro is 1800 euro. En dan is het nog de vraag of je er behalve de automaat op vooruit gaat. WIl je dat? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:56:
Een full option Scala vs een schaars geklede Astra, dan zouden velen toch voor de Scala kiezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Zou de dealer er misschien baat bij hebben om jou een duurder model aan te smeren?

Het is dezelfde motor, met wat veranderingen in de software.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Denow schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:12:

Een beetje meer bijtelling betalen vind ik niet erg, maar als ik het puur financieel bekijk is de huidige auto aanhouden de beste optie. Maar het hart wil ook wat ;)
Mijn advies zou zijn: ga proefrijden met de auto's die je overweegt, en bepaal dan of de hogere bijtelling opweegt tegen de extra luxe en automaat.

Uiteindelijk gaat het om hooguit 80-90 euro per maand aan extra bijtelling, ik zou dat direct neerleggen voor mogelijkheid om van een handbak af te komen, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Jeroenneman schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:07:
[...]

Zou de dealer er misschien baat bij hebben om jou een duurder model aan te smeren?

Het is dezelfde motor, met wat veranderingen in de software.
Ik ben genoodzaakt vanwege brandstofvoorschot een diesel te kiezen.

De 180D:

Rijklaar gewicht (gr):1420
Vermogen (kW):85
Koppel (Nm): 260
Topsnelheid (km/h): 203
Acceleratie 0-100 (s):11
Gem. verbruik (l/100km):4.6

De 200D

Rijklaar gewicht (gr):1470
Vermogen (kW): 110
Koppel (Nm): 320
Topsnelheid (km/h): 221
Acceleratie 0-100 (s): 8.4
Gem. verbruik (l/100km):5.1

Dit kan software zijn, maar de 200D lijkt me een stuk prettiger (weg)rijden en op de weg te acceleren en besturen.

In lease scheelt het 76 € per maand, in bijtelling 50 €.

Ik ga er eens over nadenken. Wat ga ik echt merken van dit verschil? Ik rij 95% in NL met onze 100 standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:02:
[...]

Ik ben genoodzaakt vanwege brandstofvoorschot een diesel te kiezen.

De 180D:

Rijklaar gewicht (gr):1420
Vermogen (kW):85
Koppel (Nm): 260
Topsnelheid (km/h): 203
Acceleratie 0-100 (s):11
Gem. verbruik (l/100km):4.6

De 200D

Rijklaar gewicht (gr):1470
Vermogen (kW): 110
Koppel (Nm): 320
Topsnelheid (km/h): 221
Acceleratie 0-100 (s): 8.4
Gem. verbruik (l/100km):5.1

Dit kan software zijn, maar de 200D lijkt me een stuk prettiger (weg)rijden en op de weg te acceleren en besturen.

In lease scheelt het 76 € per maand, in bijtelling 50 €.

Ik ga er eens over nadenken. Wat ga ik echt merken van dit verschil? Ik rij 95% in NL met onze 100 standaard.
Rij je veel na 19 uur? Het verschil in trekkracht vind ik fors. Maar als het alleen om het verschil in power gaat, zou ik € 126 per maand in mijn zak houden. Is een rijkelijke wintersport op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
desmond schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:28:
[...]

Rij je veel na 19 uur? Het verschil in trekkracht vind ik fors. Maar als het alleen om het verschil in power gaat, zou ik € 126 per maand in mijn zak houden. Is een rijkelijke wintersport op jaarbasis.
Ik ben een reizende IT-er en rij veelal overdag. 75%. Terugreis is wel eens in de avond, 25%.
Waarom is na 19 uur belangrijk? Vanwege 130? :)

Het contract is vijf jaren, dus besparing is behoorlijk...Op de 180D zou ik € 57 bij betalen plus de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 20-09 23:20

peer

oeps

Falcon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:59:
[...]

- 5008
- Prius Wagon
- Kodiaq
- C4 Grand Tourer
- Tiquan All Space
- Lodgy
Volgens mij is dan alleen de 5008 evt een optie, ik heb de stoel in de achterste stand en dan moet er nog wel iemand van fatsoenlijk formaat achter mij kunnen zitten.

De lodgy valt af ivm de stoelen, is mij zelfs afgeraden door een Renault verkoper

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Falcon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:59:
[...]

- 5008
- Prius Wagon
- Kodiaq
- C4 Grand Tourer
- Tiquan All Space
- Lodgy
Misschien ook nog de Peugeot Rifter Long?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Ik ben een reizende IT-er en rij veelal overdag. 75%. Terugreis is wel eens in de avond, 25%.
Waarom is na 19 uur belangrijk? Vanwege 130? :)

Het contract is vijf jaren, dus besparing is behoorlijk...Op de 180D zou ik € 57 bij betalen plus de bijtelling.
Dacht dat je een Mach-E of Model 3 aan het overwegen was. Waarom ben je afgestapt van EV op je shortlist?

CLA is wel wat compacter van binnen dan een A4. C is vrijwel even duur als een CLA, maar IMHO toch meer auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

ST10©DE

Dus.............

Tsurany schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Een full option Scala vs een schaars geklede Astra, dan zouden velen toch voor de Scala kiezen denk ik.
Vergeet niet dat als je veel rijdt, het erg prettig is als de auto een lange wielbasis heeft.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Z___Z schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Dacht dat je een Mach-E of Model 3 aan het overwegen was. Waarom ben je afgestapt van EV op je shortlist?

CLA is wel wat compacter van binnen dan een A4. C is vrijwel even duur als een CLA, maar IMHO toch meer auto.
Omdat een laadpaal verplicht wordt gesteld en ik die niet mag plaatsen aan huis van de gemeente.
Publiek laden mag niet van de werkgever i.v.m. kosten. Ook PHEV geldt hetzelfde voor helaas, anders was de Ford Kuga Vignale nog een optie geweest of de C-ESTATE 300E PHEV BUSINESS.

Prijs van de A4 is behoorlijk gestegen deze maand. iets van 4K. Door WLTP en nog wat ander geneuzel. Voor mij valt deze nu buiten budget dwz ik kan de auto kiezen, een kleur en dan is het einde budget (1100 €).

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 07-07-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

peer schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Volgens mij is dan alleen de 5008 evt een optie, ik heb de stoel in de achterste stand en dan moet er nog wel iemand van fatsoenlijk formaat achter mij kunnen zitten.

De lodgy valt af ivm de stoelen, is mij zelfs afgeraden door een Renault verkoper
Kwestie van gezin mee en proberen. 8)

Zou niet te lang wachten met bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 07-07-2020 19:43 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
ousselg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:58:
[...]

Thanks voor je link en het delen van je ervaring.
@DvD77 Welke kleur en velgen heb je genomen?
Ehm dat zie je in mijn fotos bij de ervaring toch ? :)

Zwart metalic, velgen was geen keuzemogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Omdat een laadpaal verplicht wordt gesteld en ik die niet mag plaatsen aan huis van de gemeente.
Publiek laden mag niet van de werkgever i.v.m. kosten. Ook PHEV geldt hetzelfde voor helaas, anders was de Ford Kuga Vignale nog een optie geweest of de C-ESTATE 300E PHEV BUSINESS.

Prijs van de A4 is behoorlijk gestegen deze maand. iets van 4K. Door WLTP en nog wat ander geneuzel. Voor mij valt deze nu buiten budget dwz ik kan de auto kiezen, een kleur en dan is het einde budget (1100 €).
Bij ons was de thuis laadpaal eerst ook verplicht. Maar het is bijna om het even of je thuis laad, of publiek laad qua kosten. Op straat kost laden over het algemeen 28 cent ex btw. Thuis kost het minimaal 20 cent inclusief btw. Voor die 8 cent verschil moet je als een laadpaal 3k kost inclusief montage meer dan 180k km rijden voor je break even bent, bij 20 kWh/100 km. Bij een PHEV is een thuislaadpaal sowieso duurder dan straat laden.

Weet niet of je werkgever open staat voor een discussie hierover, maar voor de bijtelling is het wellicht de moeite waard. Je kan de LM ook het brandstof voorschot laten bepalen aan de hand van straat laden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Z___Z schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Bij ons was de thuis laadpaal eerst ook verplicht. Maar het is bijna om het even of je thuis laad, of publiek laad qua kosten. Op straat kost laden over het algemeen 28 cent ex btw. Thuis kost het minimaal 20 cent inclusief btw. Voor die 8 cent verschil moet je als een laadpaal 3k kost inclusief montage meer dan 180k km rijden voor je break even bent, bij 20 kWh/100 km. Bij een PHEV is een thuislaadpaal sowieso duurder dan straat laden.

Weet niet of je werkgever open staat voor een discussie hierover, maar voor de bijtelling is het wellicht de moeite waard. Je kan de LM ook het brandstof voorschot laten bepalen aan de hand van straat laden bijvoorbeeld.
Ik ga het eens bespreken. Ze zijn nog redelijk van de oude stempel helaas. Prius tijdperk, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

peer schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:50:

Ik weet niet wat de nieuwe Zafira doet in de lease, maar dat is nu de personenversie van de Peugeot / Citroën / Toyota bestelbus. Ik weet niet of je daar per se blij van wordt, maar dan heb je wel veel ruimte (afhankelijk van de grootte die je bestelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
The Eagle schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:56:
Tsurany schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:01:
[...]
ST10©DE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:08:
[...]
Vergeet niet dat als je veel rijdt, het erg prettig is als de auto een lange wielbasis heeft.
Ik vind de Opel Astra goed rijden, ook de lange stukken. Vorig jaar zat ik aan de 40.000km, waaronder een keer retour zuid Duitsland. Op de autobahn lekker stabiel en redelijk stil. Verder vaak langere ritten naar familie. Waar ik 'bang' voor ben met de Skoda Scala is dat ik inlever op de basis, maar er wel meer opties voor terug krijg.
Tsurany schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:53:
@Denow voor 600 euro per maand moet je een Scala wel mooi aan kunnen kleden denk ik, dan heb je een vrij ruime auto en kan je nog wel wat opties kiezen. Dat gaat je met een Golf of Passat niet zo snel lukken vrees ik, dan zit je al boven de 35k voor een automaat. Volgens mij hebben de nieuwe Golf en Leon nog geen automaat met de 1.0TSI, zit je meteen aan de 1.5TSI vast.

De vraag is vooral welke opties je wilt hebben. Scala Sport Business met 1.0 DSG-7 is aardig compleet. Geen navigatie maar wel Apple Carplay of Android Auto. Neem je nog de parkeercamera + ACC er bij en zit je aardig compleet voor ~28,5k.

Je zou dat eens door kunnen geven aan de leasemaatschappij, kijken of dat past.
Navigatie van de auto zelf ga ik niet gebruiken. Ik doe nu alles ook via Carplay en dat bevalt me goed.
Als ik alleen naar de DSG automaat kijk zit er een flink prijsverschil tussen de Scala en Leon/Golf. Octavia is zo te zien nog niet met DSG te krijgen. Neem ik ook de 1.5TSI in de Scala dan is het prijsverschil kleiner, maar nog steeds in het voordeel van de Scala...
BigSmurf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:12:
[...]
Mijn advies zou zijn: ga proefrijden met de auto's die je overweegt, en bepaal dan of de hogere bijtelling opweegt tegen de extra luxe en automaat.

Uiteindelijk gaat het om hooguit 80-90 euro per maand aan extra bijtelling, ik zou dat direct neerleggen voor mogelijkheid om van een handbak af te komen, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken. :)
Helemaal waar, proefrit is zeker mijn bedoeling. Ik ga van de week even langs de VW/Seat/Skoda dealer hier om alles goed te bekijken.

Ik las vanmiddag in de nieuwste policy dat lease voor 60maanden / 150k km moet zijn. Dus dat maakt al wat meer mogelijk, zolang ik de bijtelling wil betalen natuurlijk :+
Bedankt voor de input allen. Ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Denow schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:12:
***members only***

Leasebudget: 600
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VW (Golf / Passat), Seat (Leon) , Skoda (Fabia / Scala / Octavia)
Overige afhankelijkheden: Neutrale kleuren, zwart, grijs, blauw
Specifieke wensen: Automaat
Uiteindelijke keuze: -

Ik heb even gekeken en de cataloguswaarde van al deze auto's i.c.m. een automaat is een flink stuk hoger dan wat ik nu heb. Dus in de bijtelling zal ik redelijk stijgen.

De meest goedkope optie lijkt de Skoda Scala, al vraag ik mij af of ik hier niet te veel inlever t.o.v. de Opel Astra alleen om dan een automaat te hebben.

Ik ben me nog aan het oriënteren. Het is de bedoeling dat ik een factuur aanlever van de dealer, waarna samen met de leasemaatschappij wordt gekeken of dit binnen budget valt. Dit is de eerste keer dat ik zelf keuze heb, dus dit deel is voor mij nog nieuw.

Ik snap je merkbeleid even niet, is het net veranderd? Want je rijdt een Opel en nu merkbeleid zie ik Opel niet meer? Als Opel nog een optie is kan je de Astra ook kijken natuurlijk. De business edition automaat met veel opties zit je rond 28k. 1.5k meer dan nu is per saldo in de netto bijtelling = 1x minder mcd per maand ;)

Als je toch dealer factuur moet meenemen dan kan je ook een uitlopende model Skoda Octavia kijken.
Die is met 150pk motor, automaat, opties, en ofc met zee aan ruimte al te krijgen voor 26.5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
SirLct schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Ik snap je merkbeleid even niet, is het net veranderd? Want je rijdt een Opel en nu merkbeleid zie ik Opel niet meer? Als Opel nog een optie is kan je de Astra ook kijken natuurlijk. De business edition automaat met veel opties zit je rond 28k. 1.5k meer dan nu is per saldo in de netto bijtelling = 1x minder mcd per maand ;)

Als je toch dealer factuur moet meenemen dan kan je ook een uitlopende model Skoda Octavia kijken.
Die is met 150pk motor, automaat, opties, en ofc met zee aan ruimte al te krijgen voor 26.5k.
Ja dat merkbeleid is mij ook niet helemaal duidelijk. Er zijn wel meer modellen die een stuk goedkoper zijn dan het VW-groep aanbod, bijv hybrides van Toyota / Hyundai / Kia. Maar het zij zo.
Enige wat ik mij kan bedenken is dat het gemakkelijker is omdat de leasemaatschappij (wel merkonafhankelijk, de Opel ook via daar) onder hetzelfde concern valt als de VW-groep dealers hier in de regio.

Uitgaand model is ook een optie als het om het geld moet gaan, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Nou ja mn vraag is waarom Opel vorige keer wel kon en nu niet meer.
Dealer valt onder LM, hmm, Van mossel?
Dan kan je echt van alles kiezen denk ik. Van mossel heeft min-of-meer alle merken overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Z___Z schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Heb je een goede bron voor deze informatie of een onderzoek ervan? 8)

De LM rekent bij het publiek laden gewoon de norm zoals zij zeggen:
Ofwel zoiets:
___

Wij hanteren hierin dan het gemiddelde verbruik tussen norm en werkelijk verbruik (MTC waardes)
We zijn hierin uitgegaan van het gemiddelde tussen het normverbruik á 1.7 l/100km en werkelijk verbruik á 6.8 l/100km.
We kiezen er in het geval van PHEV voor om een alternatief te bieden wanneer een laadfaciliteit niet mogelijk is. Hierbij gaan we bij het brandstofvoorschot uit van een gemiddeld verbruik tussen norm en praktijk. Deze auto blijkt in de praktijk dus een stuk minder zuinig te zijn dan de fabrieksopgaaf. Wanneer men af zou gaan op fabrieksnormen krijgen we dezelfde praktijken als in het verleden met de Toyota Prius. Het lijkt goedkoop, maar in de praktijk gaan we de mist in.

___

Hierdoor is het brandstofvoorschot gewoon identiek aan een diesel of benzine.

[ Voor 33% gewijzigd door wvkreg op 08-07-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Denow schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:28:

Navigatie van de auto zelf ga ik niet gebruiken. Ik doe nu alles ook via Carplay en dat bevalt me goed.
Als ik alleen naar de DSG automaat kijk zit er een flink prijsverschil tussen de Scala en Leon/Golf. Octavia is zo te zien nog niet met DSG te krijgen. Neem ik ook de 1.5TSI in de Scala dan is het prijsverschil kleiner, maar nog steeds in het voordeel van de Scala...
Volgens mij zit de Scala ook op het platform van de Polo (maar dan wel aangepast gok ik?), dus in de basis net 1 maatje kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Smobbo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Volgens mij zit de Scala ook op het platform van de Polo (maar dan wel aangepast gok ik?), dus in de basis net 1 maatje kleiner.
Dat is het MQB platform van VAG. Echter is dat ook de basis voor de Passat, Kodiaq en A1 dus het zegt niet echt wat over het formaat van de auto aangezien er dus lange stations, grote SUV's en kleine compacts op gebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Heb je een goede bron voor deze informatie of een onderzoek ervan? 8)

De LM rekent bij het publiek laden gewoon de norm zoals zij zeggen:
Ofwel zoiets:
___

Wij hanteren hierin dan het gemiddelde verbruik tussen norm en werkelijk verbruik (MTC waardes)
We zijn hierin uitgegaan van het gemiddelde tussen het normverbruik á 1.7 l/100km en werkelijk verbruik á 6.8 l/100km.
We kiezen er in het geval van PHEV voor om een alternatief te bieden wanneer een laadfaciliteit niet mogelijk is. Hierbij gaan we bij het brandstofvoorschot uit van een gemiddeld verbruik tussen norm en praktijk. Deze auto blijkt in de praktijk dus een stuk minder zuinig te zijn dan de fabrieksopgaaf. Wanneer men af zou gaan op fabrieksnormen krijgen we dezelfde praktijken als in het verleden met de Toyota Prius. Het lijkt goedkoop, maar in de praktijk gaan we de mist in.

___

Hierdoor is het brandstofvoorschot gewoon identiek aan een diesel of benzine.
Probleem is dus niet zozeer dat je zelf geen laadpaal hebt, maar de aannames van de LM (waarschijnlijk nog juist ook): Geen laadpaal thuis + PHEV = Niet laden en dus volledig brandstof verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
forzav schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Probleem is dus niet zozeer dat je zelf geen laadpaal hebt, maar de aannames van de LM (waarschijnlijk nog juist ook): Geen laadpaal thuis + PHEV = Niet laden en dus volledig brandstof verbruik.
De publieke laadpaal staat op 100 meter afstand :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNyZ2zq7YdpY6vgaKrnFzllbYT8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nKi2aCaDqby1HX8PYGxt1f59.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@wvkreg ik denk dat je ook moeilijk het argument gaat winnen met een PHEV, aangezien bij grote afstanden het brandstofverbruik leidend zal zijn boven het elektrisch verbruik. Dit is ook wel verpest door de Outlander rijders, dat werkgevers huiverig zijn met PHEVs. Dit terwijl PHEVs nu veel betere range hebben.

Maar voor een EV zou je werkgever het geen eigen laadpaal = niet laden vooroordeel niet kunnen voeren, want bij een EV betekent niet laden niet rijden. CLA en een Model 3 is wel redelijk vergelijkbaar qua ruimte en hoewel een Model 3 dit jaar wat duurder is geworden in de lease (zowel leaseprijs als bijtelling) zou het nog wel passen in 1100 incl brandstof (stroom).
Pagina: 1 ... 101 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.