Peugeot 208, Opel Corsa, Mazda 2, Kia Rio, Nissan Micra, Hyundai i20?Mr.Jappe schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:44:
Ik mag een leaseauto uitkiezen. Dit wordt mijn eerste 'eigen' auto. Voorheen veel gereden in een Toyota Aygo (en op vakanties in een Mazda CX-5, maar die luxe moet ik even uit mijn hoofd zetten). Ik werk op detacheringsbasis en zal veelal in die rol de auto gebruiken.
Leasebudget: De fiscale waarde van de auto moet rond de EUR 25.000,- liggen.
Kilometrage per jaar: +/- 15.000/20.000
Contractduur: Die keuze ligt nog bij de werkgever. Normaliter kiest men voor shortlease, maar ik verwacht dat hiervan wordt afgeweken.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: De auto komt met een tankpas.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee.
Overige afhankelijkheden: .
Specifieke wensen: Het liefst de opties die het rijden comfortabel maken, zoals automaat, (adaptive) cruise control, parkeersensoren. De auto mag ook wel wat power hebben, zodat je goed mee kan rijden met het verkeer of in bepaalde situaties makkelijk kan inhalen.
Uiteindelijke keuze:
Gezien het budget kan ik denk ik beter gaan voor een goed aangeklede B-segment auto, in plaats van een hele kale C-segment auto. Mijn oog is daarom op de volgende auto's gevallen:
- Seat Ibiza FR Business Intense: Dit model bevat veel opties, ziet er sportief uit en krijgt goede reviews. 115 PK motor. Komt wel iets boven budget uit helaas (met metallic lak zit je al op 26.600).
- Volkswagen Polo Comfortline Business: Een degelijke auto, standaard, springt er niet uit op het oog. Minder luxe (handmatige bediening airco, geen achteruitrijcamera, etc) en minder krachtige motor (95 PK). Door minder opties te kiezen blijf ik wel beter binnen budget.
- Ford Fiesta Titanium: rijk uitgerust met krachtige motor (125 PK, automaat). De auto oogt wat gewoontjes (binnen- en buitenkant), maar schijnt qua rijeigenschappen prima te zijn.
- Renault Clio Zen: Hybride model, 140 PK. Iets minder luxe qua opties dan de Ibiza en de Fiesta.
Uiteraard zal ik ook wat proefritten maken om iets over de rijeigenschappen te zeggen. Voordat ik dat doe wil ik graag een shortlist hebben gemaakt voor mezelf. Tot nu toe heb ik vooral gekeken naar de wat bekendere automerken, maar ik sta zeker open voor suggesties. Iemand die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Graag hoor ik jullie advies en eventuele aandachtspunten waar jullie op zouden letten als jullie in mijn positie zouden zitten.
Fiesta of Ibiza zou het normaliter voor mij zijn....
Fiesta heerlijk rijderskarretje, Ibiza is best bang for buck uit de VW stal (of je moet een Skoda ambiëren)
Mazda 2 weet ik niet hoe ze nu zijn, deelde veel genen met de Fiesta, alleen de stoelzittingen waren veel korter, daar had ik met mijn niet japanse postuur (2.06) last van mbt de steun...
Fiesta heerlijk rijderskarretje, Ibiza is best bang for buck uit de VW stal (of je moet een Skoda ambiëren)
Mazda 2 weet ik niet hoe ze nu zijn, deelde veel genen met de Fiesta, alleen de stoelzittingen waren veel korter, daar had ik met mijn niet japanse postuur (2.06) last van mbt de steun...
"Mekker, blaat"
Ik denk dat het goed is om bij de werkgever na te vragen wat nu precies je budget is (of de vraag of de werkgever de auto koopt) en of er voor het budget incl. Of excl. brandstof gerekend wordt. Een tankpas is standaard, maar je budget is soms met en soms zonder brandstof.Mr.Jappe schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:44:
Ik mag een leaseauto uitkiezen. Dit wordt mijn eerste 'eigen' auto. Voorheen veel gereden in een Toyota Aygo (en op vakanties in een Mazda CX-5, maar die luxe moet ik even uit mijn hoofd zetten). Ik werk op detacheringsbasis en zal veelal in die rol de auto gebruiken.
Leasebudget: De fiscale waarde van de auto moet rond de EUR 25.000,- liggen.
Kilometrage per jaar: +/- 15.000/20.000
Contractduur: Die keuze ligt nog bij de werkgever. Normaliter kiest men voor shortlease, maar ik verwacht dat hiervan wordt afgeweken.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: De auto komt met een tankpas.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee.
Overige afhankelijkheden: .
Specifieke wensen: Het liefst de opties die het rijden comfortabel maken, zoals automaat, (adaptive) cruise control, parkeersensoren. De auto mag ook wel wat power hebben, zodat je goed mee kan rijden met het verkeer of in bepaalde situaties makkelijk kan inhalen.
Uiteindelijke keuze:
Gezien het budget kan ik denk ik beter gaan voor een goed aangeklede B-segment auto, in plaats van een hele kale C-segment auto. Mijn oog is daarom op de volgende auto's gevallen:
- Seat Ibiza FR Business Intense: Dit model bevat veel opties, ziet er sportief uit en krijgt goede reviews. 115 PK motor. Komt wel iets boven budget uit helaas (met metallic lak zit je al op 26.600).
- Volkswagen Polo Comfortline Business: Een degelijke auto, standaard, springt er niet uit op het oog. Minder luxe (handmatige bediening airco, geen achteruitrijcamera, etc) en minder krachtige motor (95 PK). Door minder opties te kiezen blijf ik wel beter binnen budget.
- Ford Fiesta Titanium: rijk uitgerust met krachtige motor (125 PK, automaat). De auto oogt wat gewoontjes (binnen- en buitenkant), maar schijnt qua rijeigenschappen prima te zijn.
- Renault Clio Zen: Hybride model, 140 PK. Iets minder luxe qua opties dan de Ibiza en de Fiesta.
Uiteraard zal ik ook wat proefritten maken om iets over de rijeigenschappen te zeggen. Voordat ik dat doe wil ik graag een shortlist hebben gemaakt voor mezelf. Tot nu toe heb ik vooral gekeken naar de wat bekendere automerken, maar ik sta zeker open voor suggesties. Iemand die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Graag hoor ik jullie advies en eventuele aandachtspunten waar jullie op zouden letten als jullie in mijn positie zouden zitten.
Tot slot de norm km’s en looptijd waarmee gerekend wordt.
Het maakt namelijk nogal uit of het budget 570€ excl. brandstof (beginnend C-segment) of incl brandstof (krappe b segment) is.
De norm km’s en looptijd hebben ook een behoorlijke invloed.
Vooral goed om te weten voor je een contract tekent (om te onderhandelen) of voor je je lekker maakt met mooie auto’s buiten budget
Bedankt voor je suggesties! Naar de Peugeot 208 was ik ook al aan het kijken, zeker de nieuwe versie oogt wel strak. De Mazda 2 oogt net wat kleiner, maar over de rijeigenschappen van Mazda ben ik erg te spreken, bevat alleen geen automaat. Met Opel heb ik niet zoveel (misschien onterecht), door het 'goedkoop' ogende interieur. Kia, Nissan en Hyundai heb ik nog niet bekeken, goede tip.Dj-sannieboy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:57:
[...]
Peugeot 208, Opel Corsa, Mazda 2, Kia Rio, Nissan Micra, Hyundai i20?
Ja, ondanks het wat suffe uiterlijk van Ford (Fiesta), spreekt de auto mij ook wel aan. En je hebt qua configuratie wat meer opties.djidee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:50:
Ik zoek inderdaad naar de 'best bang for buck' en het liefst ook nog een beetje een sportief karakter, zodat je ook blij wordt als je in de auto rijdt
Wat betreft lengte hoef ik me niet zo'n zorgen te maken (1.78). En ik denk dat het bij iedere auto in het B-segment geen pretje is om achterin te zitten..
Je hebt gelijk hoor, het is allemaal nog wat onduidelijk. Dat komt deels door de start-up onderneming, waardoor lease-auto's (los van short lease) nog niet heel erg ingeburgerd zijn. De lease-auto is tijdens het onderhandelen (verlenging) ter sprake gekomen en er werd duidelijk gezegd 'kom maar met een keuze, zoek rond de cataloguswaarde van 25k'. Het kan inderdaad best zo zijn dat het leasebedrag bij een kortlopend abonnement wat hoger oploopt, maar goed, die afweging is aan de werkgever. Ik wil voor die tijd alvast mijn keuzes paraat hebben (wellicht meerdere opties).Smobbo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:51:
[...]
Ik denk dat het goed is om bij de werkgever na te vragen wat nu precies je budget is (of de vraag of de werkgever de auto koopt) en of er voor het budget incl. Of excl. brandstof gerekend wordt. Een tankpas is standaard, maar je budget is soms met en soms zonder brandstof.
Tot slot de norm km’s en looptijd waarmee gerekend wordt.
Het maakt namelijk nogal uit of het budget 570€ excl. brandstof (beginnend C-segment) of incl brandstof (krappe b segment) is.
De norm km’s en looptijd hebben ook een behoorlijke invloed.
Vooral goed om te weten voor je een contract tekent (om te onderhandelen) of voor je je lekker maakt met mooie auto’s buiten budget
De eerste afweging die ik dien te maken is: een rijk uitgeruste B-segment auto of een kale uitvoering van een C-segment auto. De B-segment auto is voor woon-werk verkeer, meer dan prima. De C-segment auto zou eerder voor privéoverwegingen (vakantie etc) een keuze kunnen zijn.
STline geen optie? Of kom je dan met luxe /prijs niet uit?
Oogt zoveel beter, ook op de Focus. Onze standaard wagen is een Titanium (2jr shortlease), maar heb serieus overwogen om tegen een meerprijs en 5jr contract een STline samen te stellen, alleen al vanwege de looks.
Titanium heeft die rare 'mistlampen' voor op de hoeken zitten, doet afbreuk aan de hele auto. Doet het op de Fiesta ook als ik zo naar de configuratie kijk, terwijl STline lekker smoelt.
En kleur doet zoveel op deze auto.
En de Fiesta (en Focus) sturen uit zichzelf al erg prettig, met de STline zit daar vaak nog net weer wat meer scherpte in, zonder direct spijkerhard / oncomfortabel te worden, wellicht ook nog het uitzoeken waard
Oogt zoveel beter, ook op de Focus. Onze standaard wagen is een Titanium (2jr shortlease), maar heb serieus overwogen om tegen een meerprijs en 5jr contract een STline samen te stellen, alleen al vanwege de looks.
Titanium heeft die rare 'mistlampen' voor op de hoeken zitten, doet afbreuk aan de hele auto. Doet het op de Fiesta ook als ik zo naar de configuratie kijk, terwijl STline lekker smoelt.
En de Fiesta (en Focus) sturen uit zichzelf al erg prettig, met de STline zit daar vaak nog net weer wat meer scherpte in, zonder direct spijkerhard / oncomfortabel te worden, wellicht ook nog het uitzoeken waard
[ Voor 17% gewijzigd door djidee op 18-06-2020 09:12 ]
"Mekker, blaat"
Mazda en Ford werken sinds 2010 niet meer samen en de nieuwe modellen sinds pakweg 2012 delen eigenlijk niets meer met modellen van Ford.djidee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:50:
Wij hebben een 2 van voor de recente facelift en dat zijn hele fijne auto's. Qua wegligging goed, qua afwerking goed. Handmatige versnellingsbakken werkelijk subliem. Ze vragen alleen een wat andere rijstijl dan auto's aangedreven door een turbomotor, zoals vrijwel alle auto's tegenwoordig zijn. Want dat zit er namelijk niet op, een turbo. Dus als je snel wil zijn, zal je 'm op toeren moeten houden.
Ik heb wel begrepen dat men na de facelift de 115pk benzinemotor heeft laten vallen. Dat is jammer, maar de Mazda is over het algemeen wel een stuk lichter dan vergelijkbare auto's, waardoor het lagere vermogen wat minder opvalt.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Ik zou als werkgever én werknemer toch liever met een leasebudget werken. Sommige auto's zijn waardevaster, of worden in bulk met korting gekocht door leasemaatschappijen. Dan is de nieuwwaarde bijna gelijk, en schelen ze in de lease opeens bijna 100 euro per maand.Mr.Jappe schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:56:
[...]
Bedankt voor je suggesties! Naar de Peugeot 208 was ik ook al aan het kijken, zeker de nieuwe versie oogt wel strak. De Mazda 2 oogt net wat kleiner, maar over de rijeigenschappen van Mazda ben ik erg te spreken, bevat alleen geen automaat. Met Opel heb ik niet zoveel (misschien onterecht), door het 'goedkoop' ogende interieur. Kia, Nissan en Hyundai heb ik nog niet bekeken, goede tip.
[...]
Ja, ondanks het wat suffe uiterlijk van Ford (Fiesta), spreekt de auto mij ook wel aan. En je hebt qua configuratie wat meer opties.
Ik zoek inderdaad naar de 'best bang for buck' en het liefst ook nog een beetje een sportief karakter, zodat je ook blij wordt als je in de auto rijdt.
Wat betreft lengte hoef ik me niet zo'n zorgen te maken (1.78). En ik denk dat het bij iedere auto in het B-segment geen pretje is om achterin te zitten..
[...]
Je hebt gelijk hoor, het is allemaal nog wat onduidelijk. Dat komt deels door de start-up onderneming, waardoor lease-auto's (los van short lease) nog niet heel erg ingeburgerd zijn. De lease-auto is tijdens het onderhandelen (verlenging) ter sprake gekomen en er werd duidelijk gezegd 'kom maar met een keuze, zoek rond de cataloguswaarde van 25k'. Het kan inderdaad best zo zijn dat het leasebedrag bij een kortlopend abonnement wat hoger oploopt, maar goed, die afweging is aan de werkgever. Ik wil voor die tijd alvast mijn keuzes paraat hebben (wellicht meerdere opties).
De eerste afweging die ik dien te maken is: een rijk uitgeruste B-segment auto of een kale uitvoering van een C-segment auto. De B-segment auto is voor woon-werk verkeer, meer dan prima. De C-segment auto zou eerder voor privéoverwegingen (vakantie etc) een keuze kunnen zijn.
Qua B vs C, zou ik in de meeste gevallen kiezen voor de C-segmenter. Meestal net wat rustiger, stiller, betere stoelen en meer ruimte. Heb je al naar de nieuwe Leon gekeken? De basis versie met een Business pack?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Daar verbaas ik mij ook over. Dit vind ik in de prijslijst:Smobbo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:15:
[...]
Mmm, dan was m'n opmerking zeker niet overbodig. Het verrast me wel hoeveel dingen nog optioneel zijn bij de 'premium' merken. Een climate control is toch al een jaar of 20 gemeengoed dacht ik...
Automatische airconditioning THERMATIC
De automatische airconditioning THERMATIC regelt de door u ingestelde gewenste temperatuur.
Ongeacht het seizoen en de buitentemperatuur, voelt het altijd aangenaam in uw auto.
Automatische airconditioning THERMOTRONIC
De THERMOTRONIC regelt de individuele temperatuur in twee zones. Hiermee kunnen u en de
passagier naast u het gewenste klimaat afzonderlijk instellen. U hoeft de temperatuur nooit meer
aan te passen, omdat de gevoelige sensoren ook veranderde omstandigheden registreren, zoals
opwarming door de zon
Voor mij klinkt het alsof de Thermatic nog altijd niet meer is dan een temperatuurknop en dat je de rest zelf moet regelen

Lang geleden dat je een "premium" auto hebt besteld? 3,5 jaar geleden was bij mijn auto een neerklapbare achterbank een optie.....Smobbo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:15:
[...]
Mmm, dan was m'n opmerking zeker niet overbodig. Het verrast me wel hoeveel dingen nog optioneel zijn bij de 'premium' merken. Een climate control is toch al een jaar of 20 gemeengoed dacht ik...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dit zijn de momenten dat je ziet hoe uitgebreid een standaard Skoda eigenlijk wel niet is.ST10©DE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:38:
[...]
Lang geleden dat je een "premium" auto hebt besteld? 3,5 jaar geleden was bij mijn auto een neerklapbare achterbank een optie.....
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Bij het vorig model Octavia waren speakers achteraan een optieavotar schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:40:
Dit zijn de momenten dat je ziet hoe uitgebreid een standaard Skoda eigenlijk wel niet is.
Skoda begint inderdaad steeds meer "premium" te worden wat dat betreftAdmiral Freebee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:51:
[...]
Bij het vorig model Octavia waren speakers achteraan een optie
THERMATIC and THERMOTRONIC automatic climate controlAdmiral Freebee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:31:
[...]
Daar verbaas ik mij ook over. Dit vind ik in de prijslijst:
Automatische airconditioning THERMATIC
De automatische airconditioning THERMATIC regelt de door u ingestelde gewenste temperatuur.
Ongeacht het seizoen en de buitentemperatuur, voelt het altijd aangenaam in uw auto.
Automatische airconditioning THERMOTRONIC
De THERMOTRONIC regelt de individuele temperatuur in twee zones. Hiermee kunnen u en de
passagier naast u het gewenste klimaat afzonderlijk instellen. U hoeft de temperatuur nooit meer
aan te passen, omdat de gevoelige sensoren ook veranderde omstandigheden registreren, zoals
opwarming door de zon
Voor mij klinkt het alsof de Thermatic nog altijd niet meer is dan een temperatuurknop en dat je de rest zelf moet regelen
The THERMATIC automatic climate control system is standard in the new C-Class Estate so that you can enjoy the temperature which best suits you. Plus it allows the driver and front passenger to select their own preferred temperature settings.
The THERMOTRONIC 3-zone comfort automatic air conditioning is available as an option and allows you to control the individual temperature and air supply settings for the driver, front passenger, and rear while taking factors such as outside temperature, humidity and sunlight into account. Drafts are reduced by a diffuser field in the dashboard, and dust and pollution sensors guarantee that harmful substances remain outside to the furthest extent possible. If desired the vent flaps can be set to close automatically. And during the colder times of the year you'll appreciate the residual heat button which ensures a heated interior even when the engine is switched off.
Thermatic is gewoon de standaard climate control.
Thermatronic is climate control met (meer) zones.
Een "oude" airco regelt de temperatuur niet, maar blijft gewoon lucht blazen met een bepaalde temperatuur.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
@Jeroenneman Een echte climate control gaat ook harde of zachter blazen naargelang het temperatuurverschil. Mijn huidige B-klasse heeft wel een temperatuurregeling maar je moet nog wel zelf de luchtsnelheid aanpassen naargelang het temperatuurverschil. Dus als de auto in de zon heeft gestaan moet je aan de knop draaien om hem harder te laten werken.
Dat vind ik dan persoonlijk weer enorm irritant aan sommige climate control systemen. Het koelt lekker snel af, maar ik hoef in het begin niet een bak koude lucht over me heen, dan ben ik de volgende dag aan het snotteren. Ik stel de temperatuur in, en zou eigenlijk het liefst nog willen kunnen instellen hoe hard de airco maximaal mag blazen.Admiral Freebee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:27:
@Jeroenneman Een echte climate control gaat ook harde of zachter blazen naargelang het temperatuurverschil. Mijn huidige B-klasse heeft wel een temperatuurregeling maar je moet nog wel zelf de luchtsnelheid aanpassen naargelang het temperatuurverschil. Dus als de auto in de zon heeft gestaan moet je aan de knop draaien om hem harder te laten werken.
Ik heb die THERMOTRONIC en het is geweldig. Mijn vorige auto had gewoon 2-zone climate control (altijd ik op 19C mijn vrouw op 21C).
Die Thermotronic heeft dat natuurlijk ook, met een losse zone voor de achterbank (wel zo prettig voor de kleine). Maar wat echt geweldig is, is dat je geen luchtstroom voelt. Die diffuser zorgt ervoor dat er erg zachte lucht door je auto heen stroomt, ook blaast de Thermotronic geen lucht van 16C in een auto die in de zon heeft gestaan, maar bouwt hij de temperatuur van de lucht af.
Die Thermotronic heeft dat natuurlijk ook, met een losse zone voor de achterbank (wel zo prettig voor de kleine). Maar wat echt geweldig is, is dat je geen luchtstroom voelt. Die diffuser zorgt ervoor dat er erg zachte lucht door je auto heen stroomt, ook blaast de Thermotronic geen lucht van 16C in een auto die in de zon heeft gestaan, maar bouwt hij de temperatuur van de lucht af.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ford levert zoiets, ik heb het in mn Focus zitten. Daar kan je de automatische fansnelheid instellen op hoog, midden of laag. Vriendinlief is groot voorstander, die heeft snel last van droge ogen in combinatie met lensen, dus die wilt het altijd op laagJeroenneman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:31:
[...]
Dat vind ik dan persoonlijk weer enorm irritant aan sommige climate control systemen. Het koelt lekker snel af, maar ik hoef in het begin niet een bak koude lucht over me heen, dan ben ik de volgende dag aan het snotteren. Ik stel de temperatuur in, en zou eigenlijk het liefst nog willen kunnen instellen hoe hard de airco maximaal mag blazen.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat is ideaal inderdaad. In mijn BMW kan ik aardig veel zelf instellen en het toch op automatisch laten staan. Bij mij staat de fansnelheid bijvoorbeeld ook op de laagste stand (tenzij het echt koud/warm is).Widow schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:05:
[...]
Ford levert zoiets, ik heb het in mn Focus zitten. Daar kan je de automatische fansnelheid instellen op hoog, midden of laag. Vriendinlief is groot voorstander, die heeft snel last van droge ogen in combinatie met lensen, dus die wilt het altijd op laag
Mijn persoonlijke ergernis is dan weer dat ik links/rechts niet kan schakelen. Dus als ik hem van standaard 19 een keer op 18 zet dan moet ik 2x draaien (jaja I know...
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Volvo heeft ook een optie om aan te geven hoe hard de fan maximaal mag blazen in de automatische stand.Jeroenneman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:31:
[...]
Dat vind ik dan persoonlijk weer enorm irritant aan sommige climate control systemen. Het koelt lekker snel af, maar ik hoef in het begin niet een bak koude lucht over me heen, dan ben ik de volgende dag aan het snotteren. Ik stel de temperatuur in, en zou eigenlijk het liefst nog willen kunnen instellen hoe hard de airco maximaal mag blazen.
Dat heeft mijn octavia ook, maar als de auto in de zon staat en het interieur is 70 graden, dan gaat de fan alsnog de eerste tijd op vol vermogen om de temperatuur naar beneden te brengen.Tjoekie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:10:
[...]
Volvo heeft ook een optie om aan te geven hoe hard de fan maximaal mag blazen in de automatische stand.
Wil net zeggen, dat heeft mijn V40 ook.Tjoekie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:10:
[...]
Volvo heeft ook een optie om aan te geven hoe hard de fan maximaal mag blazen in de automatische stand.
Ja zeker! De STline valt ook binnen de mogelijkheden. Je hebt bij Ford wat meer keuze qua wel/niet selecteren van opties dus er valt wel een mouw aan te passen.djidee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:10:
STline geen optie? Of kom je dan met luxe /prijs niet uit?
De Mazda valt qua motor inderdaad op vergeleken met de andere opties, waarbij je een motor van minimaal 100pk kan selecteren. Dat heeft ook wel mijn voorkeur eigenlijk..RvL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Mazda en Ford werken sinds 2010 niet meer samen en de nieuwe modellen sinds pakweg 2012 delen eigenlijk niets meer met modellen van Ford.
Wij hebben een 2 van voor de recente facelift en dat zijn hele fijne auto's. Qua wegligging goed, qua afwerking goed. Handmatige versnellingsbakken werkelijk subliem. Ze vragen alleen een wat andere rijstijl dan auto's aangedreven door een turbomotor, zoals vrijwel alle auto's tegenwoordig zijn. Want dat zit er namelijk niet op, een turbo. Dus als je snel wil zijn, zal je 'm op toeren moeten houden.
Ik heb wel begrepen dat men na de facelift de 115pk benzinemotor heeft laten vallen. Dat is jammer, maar de Mazda is over het algemeen wel een stuk lichter dan vergelijkbare auto's, waardoor het lagere vermogen wat minder opvalt.
Ja, ik ga nog even terug naar de werkgever om het over het leasebudget te hebben. Dan geef ik wel wat voorbeelden waaruit blijkt dat de kosten heel erg kunnen verschillen, ook al betreft het bij elk voorbeeld een auto met dezelfde cataloguswaarde.Jeroenneman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:14:
[...]
Ik zou als werkgever én werknemer toch liever met een leasebudget werken. Sommige auto's zijn waardevaster, of worden in bulk met korting gekocht door leasemaatschappijen. Dan is de nieuwwaarde bijna gelijk, en schelen ze in de lease opeens bijna 100 euro per maand.
Qua B vs C, zou ik in de meeste gevallen kiezen voor de C-segmenter. Meestal net wat rustiger, stiller, betere stoelen en meer ruimte. Heb je al naar de nieuwe Leon gekeken? De basis versie met een Business pack?
De Seat Leon ziet er heel goed uit! Heeft wat weg van de Mazda 3. Ik zou dan wel een hoop opties moeten laten varen (zoals automaat, adaptive cruise control, parkeersensoren, achteruitrijcamera, led lampen etc). Dat is zeker mogelijk, alleen maken die opties het rijden wel een stuk comfortabeler.
Nou de kogel is door de kerk dit is hem geworden, na veel wikken en wegen
Andere modellen waar ik serieus in was en welke het niet zijn geworden
VW Tiguan: Reden waarom niet, facelift model komt er aan maar is nog niet bekend waneer. Ik zou dan blind moeten bestellen en daar pas ik voor.
Volvo v60: Reden waarom niet, leaseprijs wordt snel hoog als je hem leuk wilt aankleden.
Merk/model/type : Mercedes-Benz CLA Shooting Brake CLA 200 DCT Business Solution 5d
Kleur carrosserie : Mojavezilver metallic
Bekleding soort/Kleur : Lederlook ARTICO/stof Tandel zwart stof / kunstleer zwart
Looptijd: 48 maanden
Km: 35000
AMG Line
Business Solution AMG
Business solution Plus
Premium Plus pakket
KEYLESS GO-comfortpakket
Licht- en zicht pakket
Metallic lak
Nightpakket
Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Spiegelpakket
standaardpakket
Andere modellen waar ik serieus in was en welke het niet zijn geworden
VW Tiguan: Reden waarom niet, facelift model komt er aan maar is nog niet bekend waneer. Ik zou dan blind moeten bestellen en daar pas ik voor.
Volvo v60: Reden waarom niet, leaseprijs wordt snel hoog als je hem leuk wilt aankleden.
Merk/model/type : Mercedes-Benz CLA Shooting Brake CLA 200 DCT Business Solution 5d
Kleur carrosserie : Mojavezilver metallic
Bekleding soort/Kleur : Lederlook ARTICO/stof Tandel zwart stof / kunstleer zwart
Looptijd: 48 maanden
Km: 35000
AMG Line
Business Solution AMG
Business solution Plus
Premium Plus pakket
KEYLESS GO-comfortpakket
Licht- en zicht pakket
Metallic lak
Nightpakket
Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Spiegelpakket
standaardpakket
/f/image/6DkXDkrvCkCsVZu4G3evXNKJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door inbedrijf op 19-06-2020 12:34 ]
@inbedrijf Da's een mooie keuze, flink aangekleed ook!
Algemene note: ik blijf het jammer vinden dat zoveel mensen kiezen voor wit, grijs of zwart. Het wordt ook echt een kip-ei verhaal. Mensen kiezen saaie kleuren, en daardoor kun je tegenwoordig op met name lagere segmenten bijna geen "leuke" kleuren meer kiezen. Aan de andere kant, daardoor zie ik mijn auto altijd direct staan op een volle parkeerplaats.
Algemene note: ik blijf het jammer vinden dat zoveel mensen kiezen voor wit, grijs of zwart. Het wordt ook echt een kip-ei verhaal. Mensen kiezen saaie kleuren, en daardoor kun je tegenwoordig op met name lagere segmenten bijna geen "leuke" kleuren meer kiezen. Aan de andere kant, daardoor zie ik mijn auto altijd direct staan op een volle parkeerplaats.
@inbedrijf gemiste kans natuurlijk dat je de Kia Proceed GT niet hebt overwogen
https://www.autobild.de/a...-brake-test-16607249.html
Wel grappig dat de duitse gebruikers de Proceed verkiezen boven de CLA met 64%. Wie had dat ooit gedacht van Kia?
Geintje natuurlijk, die CLA is ook een mooie verschijning die ik zelf ook heb gereden. Echter zodra ik op een gelijkwaardig niveau probeerde te komen van de Proceed ging ik ruim over de 50k heen en dat vond ik echt te zot voor woorden.
De verschillen van beide bolides waren niet eens zo groot eerlijk gezegd. De Proceed had meer ruimte op de achterbank en in de kofferbak en reed strakker (en sneller in de GT uitvoering) dan de MB CLA. Echter het afwerkingsniveau en materiaal gebruik van de CLA was een klasse hoger en het mooie MBUX systeem natuurlijk
. Dus als het budget er voor is (over er voor over hebt) snap ik zeker de keuze van de CLA.
Over smaak valt niet te twisten, maar de bips van de Proceed wint het met gemak van de CLA
Wel grappig dat de duitse gebruikers de Proceed verkiezen boven de CLA met 64%. Wie had dat ooit gedacht van Kia?
Geintje natuurlijk, die CLA is ook een mooie verschijning die ik zelf ook heb gereden. Echter zodra ik op een gelijkwaardig niveau probeerde te komen van de Proceed ging ik ruim over de 50k heen en dat vond ik echt te zot voor woorden.
De verschillen van beide bolides waren niet eens zo groot eerlijk gezegd. De Proceed had meer ruimte op de achterbank en in de kofferbak en reed strakker (en sneller in de GT uitvoering) dan de MB CLA. Echter het afwerkingsniveau en materiaal gebruik van de CLA was een klasse hoger en het mooie MBUX systeem natuurlijk
Over smaak valt niet te twisten, maar de bips van de Proceed wint het met gemak van de CLA
:strip_exif()/f/image/eYj02GLuejT4aNvoPMSS4hcG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door renzo4000 op 19-06-2020 11:17 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De keuze voor mojave zilver is heel bewust in combinatie met het nightpakket omdat deze alle chrome delen zwart maakt. Deze combinatie vind ik de zwarte delen mooi uitkomen met de kleur mojave zilver. Je ziet veel de kleur berggrijs of de matte grijs, Berrgrijs vind ik te donker, de matt grijs vind ik niet passen bij een zakkelijke auto, tikje tokkie
Grappig dat je aangeeft dat in het lagere segment de kleur ook wegvalt, mijn vriendin heeft een knal rode Seat MII goed aangekleed. Ik vind het bij wat kleinere auto's juist wel leuk als ze er wat meer uitspringen qua kleur.
Grappig dat je aangeeft dat in het lagere segment de kleur ook wegvalt, mijn vriendin heeft een knal rode Seat MII goed aangekleed. Ik vind het bij wat kleinere auto's juist wel leuk als ze er wat meer uitspringen qua kleur.
BigSmurf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:47:
@inbedrijf Da's een mooie keuze, flink aangekleed ook!
[ Voor 35% gewijzigd door inbedrijf op 19-06-2020 11:24 ]
Jammer dat de proceed zo ver is van de concept:renzo4000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:14:
@inbedrijf gemiste kans natuurlijk dat je de Kia Proceed GT niet hebt overwogen![]()
De verschillen van beide bolides waren niet eens zo groot eerlijk gezegd. De Proceed had meer ruimte op de achterbank en in de kofferbak en reed strakker (en sneller in de GT uitvoering) dan de MB CLA. Echter het afwerkingsniveau en materiaal gebruik van de CLA was een klasse hoger en het mooie MBUX systeem natuurlijk. Dus als het budget er voor is (over er voor over hebt) snap ik zeker de keuze van de CLA.
[Afbeelding]

Vind de finale vorm en verhoudingen beetje apart imho.

Maar goed smaken verschillen.
Life is too short to drive boring cars
Was mijn punt niet, maar je bent een fan van de proceed, zover is duidelijk!renzo4000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:42:
@SirLct dat doen nagenoeg alle fabrikanten met hun concept schetsen. Het is niet zo dat MB nou zo realistisch met hun concept schetsen omgaat
[Afbeelding]
Ja uiteraard, anders zou ik hem ook niet rijden. Echter vind ik de CLA ook een mooie auto, vandaar dat ik er ook in heb proefgereden. Maar onderaan de streep gekozen voor andere prioriteiten.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Zeker een beetje gekeken naar de Kia, maar interieur viel me tegen en infotainment ook. Kwaliteit is gewoon een stuk minder. Daarnaast heb ik niet meer ruimte nodig we zijn maar met z'n drieen. Daarnaast vind ik de bips van CLA juist mooier omdat die meer uitgesproken is. En voor mij het is wel een mercedes.
renzo4000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:14:
@inbedrijf gemiste kans natuurlijk dat je de Kia Proceed GT niet hebt overwogen![]()
De verschillen van beide bolides waren niet eens zo groot eerlijk gezegd. De Proceed had meer ruimte op de achterbank en in de kofferbak en reed strakker (en sneller in de GT uitvoering) dan de MB CLA. Echter het afwerkingsniveau en materiaal gebruik van de CLA was een klasse hoger en het mooie MBUX systeem natuurlijk. Dus als het budget er voor is (over er voor over hebt) snap ik zeker de keuze van de CLA.
[Afbeelding]
Wat heel jammer is want de concepten zijn vaak zo veel mooier dan het eindresultaat.renzo4000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:42:
@SirLct dat doen nagenoeg alle fabrikanten met hun concept schetsen. Het is niet zo dat MB nou zo realistisch met hun concept schetsen omgaat
[Afbeelding]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik vind de die kleurencombi van specifieke grijze kleuren met zwarte accenten ook een prima keuze, smoelt goed op de CLA.inbedrijf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:21:
[...]
M'n opmerking was meer algemeen. Als je kijkt naar de nieuwe Golf, dan kan je kiezen uit onderstaand kleurenpalet. Zeven tinten wit, grijs en zwart, en dan vooruit: donkerblauw en één of andere kotskleur geel.

En dat geldt voor vrijwel alle B- en C-segmenters. Soms kun je kiezen voor felblauw, soms voor rood (in mijn geval bij de Corolla), soms voor geel. Maar het zijn nooit meerdere opvallendere kleuren. Kijk, felroze of knaloranje hoeft echt niet voor elke auto, maar ik zou op z'n minst altijd willen kunnen kiezen voor een roodtint, felblauwtint, geeltint (ook al houd ik er niet van) en groentint ofzo. Waarom in vredesnaam zeven kleurloze tinten en maar twee kleurtjes?
Ja, ongetwijfeld omdat het niet goed verkoopt. Wat ik zeg: kip-ei.
Bij Audi kun je bijv 'exclusive kleuren' kiezen maar het probleem zit hem vaak vooral in dat het kleuren die heel weinig gekozen worden en daarom erg kostbaar zijn voor de fabriek en dus ook jou portomonnee. Want om nou 3.221 euro extra te betalen voor dat leuke kleurtje, mij niet gezien in ieder geval.BigSmurf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:53:
[...]
Ik vind de die kleurencombi van specifieke grijze kleuren met zwarte accenten ook een prima keuze, smoelt goed op de CLA.
M'n opmerking was meer algemeen. Als je kijkt naar de nieuwe Golf, dan kan je kiezen uit onderstaand kleurenpalet. Zeven tinten wit, grijs en zwart, en dan vooruit: donkerblauw en één of andere kotskleur geel.
[Afbeelding]
En dat geldt voor vrijwel alle B- en C-segmenters. Soms kun je kiezen voor felblauw, soms voor rood (in mijn geval bij de Corolla), soms voor geel. Maar het zijn nooit meerdere opvallendere kleuren. Kijk, felroze of knaloranje hoeft echt niet voor elke auto, maar ik zou op z'n minst altijd willen kunnen kiezen voor een roodtint, felblauwtint, geeltint (ook al houd ik er niet van) en groentint ofzo. Waarom in vredesnaam zeven kleurloze tinten en maar twee kleurtjes?
Ja, ongetwijfeld omdat het niet goed verkoopt. Wat ik zeg: kip-ei.![]()
Die concept is alleen mogelijk met RWD. FWD kan je de wielen nooit zover naar voren plaatsen.SirLct schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:38:
[...]
Jammer dat de proceed zo ver is van de concept:
[Afbeelding]
Vind de finale vorm en verhoudingen beetje apart imho.
[Afbeelding]
Maar goed smaken verschillen.
FTFYinbedrijf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:33:
Zeker een beetje gekeken naar de Kia, maar interieur viel me tegen en infotainment ook. Kwaliteit design is gewoon een stuk minder. Daarnaast heb ik niet meer ruimte nodig we zijn maar met z'n drieen. Daarnaast vind ik de bips van CLA juist mooier omdat die meer uitgesproken is. En voor mij het is wel een mercedes.
[...]
Soms wordt het ook door de importeur beperkt. Dan kun je in een ander land wel een heel gamma aan kleuren kiezen en in NL niet.Scrtz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:09:
[...]
Bij Audi kun je bijv 'exclusive kleuren' kiezen maar het probleem zit hem vaak vooral in dat het kleuren die heel weinig gekozen worden en daarom erg kostbaar zijn voor de fabriek en dus ook jou portomonnee. Want om nou 3.221 euro extra te betalen voor dat leuke kleurtje, mij niet gezien in ieder geval.
Heel erg mee eens! Ik vind het zo jammer dat de kleurkeuze zo beperkt wordt in veel gevallen. Die blauw en geel is dan nog een beetje kleur, er is ook wel een periode geweest bij de Golf 7 (of 7.5) dat je alleen uit wit, grijs en zwart, of heel misschien donkerblauw kon kiezen. Zelfde bij Volvo met de V40.BigSmurf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:53:
[...]
Ik vind de die kleurencombi van specifieke grijze kleuren met zwarte accenten ook een prima keuze, smoelt goed op de CLA.
[Afbeelding]
Ja, ongetwijfeld omdat het niet goed verkoopt. Wat ik zeg: kip-ei.![]()
Ik heb voor m'n huidige leaseauto (CX-5 in Soul Red Crystal
Aan de ene kant een voordeel dat het niet zo gewild is, kan je goed afdingen op een tweedehands als het een niet zo gewilde kleur is. Maar doordat er zo weinig zijn is er ook weer weinig keuze
@Tankiej De V40 kon je bij het pre-facelift model nog krijgen in felblauw en knalrood. Zag er veel beter uit dan zwart of wit.
Weet ik, ik heb 4 jaar lang in een Rebel Blue V40 rondgeredenBigSmurf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:25:
@Tankiej De V40 kon je bij het pre-facelift model nog krijgen in felblauw en knalrood. Zag er veel beter uit dan zwart of wit.
Tjah, het gaat ook uit eindelijk over supply/ demand he.
Als van 1000 kopers maar 1 is die kleur geel heeft gekozen, dan is bij de volgende model maar de kleur eruit halen van selectie.
Als van 1000 kopers maar 1 is die kleur geel heeft gekozen, dan is bij de volgende model maar de kleur eruit halen van selectie.
Beetje late reactie misschien maar ik ben afgelopen maandag in Hoofddorp geweest bij A-Point.Troubled schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:14:
Heeft iemand al de nieuwe Audi A3 Sportback kunnen aanschouwen? Ik heb twee garages gebeld maar beide hadden hem nog niet in de showroom staan.
Stond een zwarte A3 Sportback in S-line uitvoering. Van alles wat ik tot op heden bekeken heb staat de Audi echt een niveau hoger, nog het meest te vergelijken met de BMW 1-serie, maar zeker geen Golf of Leon kopie.
Helaas was
:strip_exif()/f/image/9dWxdSZ30e5s3qK4aRAKg9sH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u9u39tdd3XIf7cpkCMX4UfAr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PkDJ8GZRVRoYN8oSrFQAjeSZ.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.strava.com/athletes/4819403
Ik snap dat je dat heel graag wil geloven maar ook ik heb de nieuwe a3 en de nieuwe golf bekeken en ik vind de verschillen marginaal, zeker bij de goed aangeklede versies.
:strip_exif()/f/image/GoR8XnJLPTi3XLJsMnkBWQNC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wilde al zeggen, dit is net een goed aangeklede Golf 😅renzo4000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:26:
Ik snap dat je dat heel graag wil geloven maar ook ik heb de nieuwe a3 en de nieuwe golf bekeken en ik vind de verschillen marginaal, zeker bij de goed aangeklede versies.
[Afbeelding]
Waaat, de vliegtuigmotoren zijn uit de A3 gehaald?

Idd! En dat nieuwe ventilatierooster boven het infotainment lijkt er last minute dan maar neergepleurd ‘het moet ergens’. Dat is bij de golf veel strakker!Gluten Parody schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 04:37:
Waaat, de vliegtuigmotoren zijn uit de A3 gehaald?
Sowieso is de A3 voor mij nu echt te druk met allemaal hoeken en gekke vormen...
Nou ik denk dat ze bij de a3 leentjebuur hebben gedaan met die ventilatie "kokers" bij Lamborghini en inderdaad slecht geïmplementeerd
:strip_exif()/f/image/5eumgsZolG1TW5VmdOTUR8gA.jpg?f=fotoalbum_large)
De golf ziet er inderdaad een stuk beter uit en meer in balans.
:strip_exif()/f/image/5eumgsZolG1TW5VmdOTUR8gA.jpg?f=fotoalbum_large)
De golf ziet er inderdaad een stuk beter uit en meer in balans.
[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 20-06-2020 08:11 ]
Zo op de foto inderdaad niet aan te gluren, misschien valt het irl mee. De A3 had verreweg het mooiste interieur van het hele C-segment:Smobbo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:06:
En dat nieuwe ventilatierooster boven het infotainment lijkt er last minute dan maar neergepleurd ‘het moet ergens’.

Wellicht heeft de ontwerper na het zien van het nieuwe Mazda 3-interieur de handdoek maar in de ring gegooid. Of was beledigd door de turbines in de nieuwe Mercedes A...
[ Voor 18% gewijzigd door Gluten Parody op 20-06-2020 13:58 ]
@renelis zo'n handgeschakelde pook werkt ook niet echt mee aan de beleving van het interieur anno 2020.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Eens, al vind ik die micropenis die ze nu in de golf hebben gezet voor de automaat ook geen pan.
En een lambo met handbak...
En een lambo met handbak...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is precies de goede snaar die je raakt, dat is het hele model van de VAG groep je kleed een golf goed aan en dan ziet er van binnen en buiten goed uit Rline interieur exterieur dan heb je goed smoelende golf. Maar de prijs is dan richting instap of tweede niveau Audi a3..... Dus je gaat twijfelen, of een goed aangeklede golf of een iets minder aangeklede Audi a3. (auto's kopen is emotie
)
renzo4000 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:26:
[Afbeelding]
Dan zéker niet uitlenen aan de Roelvinkjes
Het was veel mooier als ze gewoon dit oude interieur hadden gepakt en daar een groter scherm op het dashboard hadden gebouwd. Ik denk alleen dat dit oude interieur iets duurder is om te maken. Dus de accountants hebben hier gewonnen.Gluten Parody schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:14:
[...]
Zo op de foto inderdaad niet aan te gluren, misschien valt het irl mee. De A3 had veruit het mooiste interieur van het hele C-segment:
[Afbeelding]
Wellicht heeft de ontwerper na het zien van het nieuwe Mazda 3-interieur de handdoek maar in de ring gegooid. Of was beledigd door de turbines in de nieuwe Mercedes A...
BMW is misschien niet zo vooruitstrevend qua interieur maar is ergonomisch uitstekend en elke generatie is iets beter dan de vorige.
Ik vind de A3 business editions nog redelijk geprijsd. Scheelt ongeveer 1k met een golf (benz. autom.). Volgens mij nog niet eens zo kaal.
Nice. Volgens mij hebben ze hem bij mij in de buurt nu in de showroom staan dus ik ga binnenkort ook maar eens kijken.renelis schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:20:
[...]
Beetje late reactie misschien maar ik ben afgelopen maandag in Hoofddorp geweest bij A-Point.
Stond een zwarte A3 Sportback in S-line uitvoering. Van alles wat ik tot op heden bekeken heb staat de Audi echt een niveau hoger, nog het meest te vergelijken met de BMW 1-serie, maar zeker geen Golf of Leon kopie.
Helaas was [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van de week hopelijk eens gaan kijken naar een Kia Niro PHEV en een Skoda karoq. Een Mitsubishi outlander is ook een mooie auto echter als adaptive cruise control wilt moet je gaan voor een van de duurste versies vanaf 48000,-. Waardeloos dat je deze optie niet los kan nemen en je gelijk een aantal uitvoeringen omhoog moet.
Ben zelf aan het zoeken naar een nieuwe lease en heb sterke voorkeur voor de VAG merken.
Ik twijfel tussen de nieuwe A3 limousine in Business uitvoering of de Leon Sportstourer in FR uitvoering.
Voor iedereen die het oude dashboard van de A3 mooier vind, mee eens maar het is niet tijdloos, het was na 8 jaar wel aan vernieuwing toe.
Mijn mening na het zien van de Octavia, Leon, Golf en A3 is dat de nieuwe A3 het meest luxe gevoel geeft, dat doet geen afbreuk aan de interieurs van de andere merken.
De zelfgemaakte foto’s brengen het beeld misschien niet zo goed over daarom deze geleende foto van het internet
Ik twijfel tussen de nieuwe A3 limousine in Business uitvoering of de Leon Sportstourer in FR uitvoering.
Voor iedereen die het oude dashboard van de A3 mooier vind, mee eens maar het is niet tijdloos, het was na 8 jaar wel aan vernieuwing toe.
Mijn mening na het zien van de Octavia, Leon, Golf en A3 is dat de nieuwe A3 het meest luxe gevoel geeft, dat doet geen afbreuk aan de interieurs van de andere merken.
De zelfgemaakte foto’s brengen het beeld misschien niet zo goed over daarom deze geleende foto van het internet
:strip_exif()/f/image/RyQDpMsoBZjmVzc1dZ6xApcc.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ventilatortje links boven het scherm vind ik vrij ongelukkig geplaatst
Voor de bestuurder wellicht wel symmetrisch met het andere ventilatortje links, maar hmmm
Geloof me, dat is het enige aan de Outlander waarvoor je niet wilt betalenWimploo schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:36:
Van de week hopelijk eens gaan kijken naar een Kia Niro PHEV en een Skoda karoq. Een Mitsubishi outlander is ook een mooie auto echter als adaptive cruise control wilt moet je gaan voor een van de duurste versies vanaf 48000,-. Waardeloos dat je deze optie niet los kan nemen en je gelijk een aantal uitvoeringen omhoog moet.

Exact expert nodig?
Ik weet niet of de counterclockwise rev counter een verbetering is tov de vorige.......Z___Z schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:13:
[...]
Het was veel mooier als ze gewoon dit oude interieur hadden gepakt en daar een groter scherm op het dashboard hadden gebouwd. Ik denk alleen dat dit oude interieur iets duurder is om te maken. Dus de accountants hebben hier gewonnen.
BMW is misschien niet zo vooruitstrevend qua interieur maar is ergonomisch uitstekend en elke generatie is iets beter dan de vorige.

Toen Peugeot dat introduceerde in de 308 II had iedereen er wel een mening over dat het typisch Frans was, met de Franse slag etc.etc.SirLct schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:38:
[...]
Ik weet niet of de counterclockwise rev counter een verbetering is tov de vorige.......
Ik kan uit ervaring zeggen dat alles went
www.google.nl
Revcounter in de HUD gaat gewoon van links naar rechtsSirLct schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:38:
[...]
Ik weet niet of de counterclockwise rev counter een verbetering is tov de vorige.......
Iedereen heeft zijn eigen "tick" denk ik, en dit is iets wat ik never en nooit kan wennen..MisteRMeesteR schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:51:
[...]
Toen Peugeot dat introduceerde in de 308 II had iedereen er wel een mening over dat het typisch Frans was, met de Franse slag etc.etc.
Ik kan uit ervaring zeggen dat alles went
Dat is natuurlijk puur een kwestie van smaak. Ik vind het interieur juist niet bepaald mooi.Gluten Parody schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:14:
[...]
Zo op de foto inderdaad niet aan te gluren, misschien valt het irl mee. De A3 had verreweg het mooiste interieur van het hele C-segment:
[Afbeelding]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Toerenteller is sowieso nagenoeg nutteloos in een moderne auto met automaat. Maarja, design boven functie helaas, die tegendraadse toerenteller. Straks met EVs heb je sowieso geen toerenteller meer.
Nutteloos is een groot woord. Genoeg mensen die graag even manueel schakelen in hun auto omdat ze dat leuk vinden. Ik doe het ook regelmatig als ik een weggetje binnendoor pak. En zeker op vakantie in de bergen kan het vermakelijk zijn zelf het schakelen in de hand te houden.Z___Z schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:51:
Toerenteller is sowieso nagenoeg nutteloos in een moderne auto met automaat. Maarja, design boven functie helaas, die tegendraadse toerenteller. Straks met EVs heb je sowieso geen toerenteller meer.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
@Z___Z Ik denk dat veel mensen ook met een handgeschakelde auto geen idee hebben wat ze met de toerenteller moeten aanvangen. Ik heb vroeger nog wel met een Xsara Picasso gereden en die had gewoon geen toerenteller. Zelf heb ik graag de informatie, ook in een automaat.
Wel zo handig in combinatie met de launch control natuurlijk in onze leaseauto's
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe leaseauto, komende van een Hyundai I20 die altijd heel goed is bevallen, op de kofferbakruimte na. Nu met een kleine op komst op zoek naar een station.
De wensen zijn wel een waarde van rond de 30K, bijtelling rond de 250 p/m. Elektisch is (helaas...) geen optie in verband met laadmogelijkheden.
Lijstje auto's die ik zelf al heb doorgespit:
Kia Ceed SW
Ford Focus Station
Hyundai I30 Station
Toyota Corolla Station
Ford Focus Wagon
Seat Leon ST
Renault Megane
Skoda Octavia
Kia xCeed als outsider...
Hyundai I30 proefgereden, die viel meteen af, voelde niet goed. Vervolgens gereden met een Kia C'eed en X C'eed, deze vielen wel goed in de smaak. XCeed heeft alleen minder ruimte en is wel eigenlijk iets buiten budget.
Renault Megane is eigenlijk een beetje saai want die rijd ik zelf, de nieuwe Octavia valt helaas ook buiten het budget. Oude valt nog wel te bestellen, dat mijn vriendin in een uitloop model rondrijdt kan haar toch niks schelen.
Op papier is qua opties in combinatie met prijs de Kia Ceed SW echt een goede optie voor zover ik heb kunnen uitzoeken, maar misschien zijn hier mensen die ons nog een schopje in een andere goede richting kunnen geven?
Ps. Ja, dan hebben wij een tijdje 2 stations voor de deur staan, maar ik rijd de mijne privé en kan ik dan te zijner tijd omruilen voor wat anders.
De wensen zijn wel een waarde van rond de 30K, bijtelling rond de 250 p/m. Elektisch is (helaas...) geen optie in verband met laadmogelijkheden.
Kia Ceed SW
Ford Focus Station
Hyundai I30 Station
Toyota Corolla Station
Ford Focus Wagon
Seat Leon ST
Renault Megane
Skoda Octavia
Hyundai I30 proefgereden, die viel meteen af, voelde niet goed. Vervolgens gereden met een Kia C'eed en X C'eed, deze vielen wel goed in de smaak. XCeed heeft alleen minder ruimte en is wel eigenlijk iets buiten budget.
Renault Megane is eigenlijk een beetje saai want die rijd ik zelf, de nieuwe Octavia valt helaas ook buiten het budget. Oude valt nog wel te bestellen, dat mijn vriendin in een uitloop model rondrijdt kan haar toch niks schelen.
Op papier is qua opties in combinatie met prijs de Kia Ceed SW echt een goede optie voor zover ik heb kunnen uitzoeken, maar misschien zijn hier mensen die ons nog een schopje in een andere goede richting kunnen geven?
Ps. Ja, dan hebben wij een tijdje 2 stations voor de deur staan, maar ik rijd de mijne privé en kan ik dan te zijner tijd omruilen voor wat anders.
[ Voor 0% gewijzigd door Dersan op 23-06-2020 11:02 . Reden: Tikfout ]
Die oude is nu wel een goede deal met extra korting. Zijn wel voorraad modellen dus niet al te lang mee wachten, zeker als je een specifieke opties zou willen.Dersan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
[...]
de nieuwe Octavia valt helaas ook buiten het budget. Oude valt nog wel te bestellen, dat mijn vriendin in een uitloop model rondrijdt kan haar toch niks schelen.
Als je de nieuwe wilt, moet je tot het nieuwe modeljaar wachten. Deze wordt (als ik de dealers mag geloven) 30 juli bekend gemaakt, dan zullen er ook andere uitvoeringen komen welke ook wel onder de 30k zullen zijn.
Voor 200 bijtelling per jaar zul je wel een stuk goedkoper moeten kiezen. 30k is al rond de 270 euro netto bijtelling.
Dan zul je een auto van 22k moeten nemen, dan kom je rond de 200euro netto uit.
[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 23-06-2020 10:52 ]
Excuus, dat was een tikfout.jongetje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:50:
[...]
Die oude is nu wel een goede deal met extra korting. Zijn wel voorraad modellen dus niet al te lang mee wachten, zeker als je een specifieke opties zou willen.
Als je de nieuwe wilt, moet je tot het nieuwe modeljaar wachten. Deze wordt (als ik de dealers mag geloven) 30 juli bekend gemaakt, dan zullen er ook andere uitvoeringen komen welke ook wel onder de 30k zullen zijn.
Voor 200 bijtelling per jaar zul je wel een stuk goedkoper moeten kiezen. 30k is al rond de 270 euro netto bijtelling.
Dan zul je een auto van 22k moeten nemen, dan kom je rond de 200euro netto uit.
Wij zullen ons nog even verdiepen in de oude Octavia en kijken wat mogelijk is.
Kan je geen openbare laadpaal aanvragen bij de gemeente of mag je vriendin geen EV rijden van de baas? Voor de prijs categorie waar je nu in kijkt kan je een e-Niro overwegen. Zijn uit voorraad leverbaar en maar 160 euro bijtelling. Is niet zo ruim qua kofferbak als een station, maar ruim in de passagiers gedeelte en koffer is ruim genoeg voor 1 kind. Als je goedkoper wil is een Leaf ook eventueel een optie met vergelijkbare ruimte.Dersan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
Voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe leaseauto, komende van een Hyundai I20 die altijd heel goed is bevallen, op de kofferbakruimte na. Nu met een kleine op komst op zoek naar een station.
Kia Ceed SW
Ford Focus Station
Hyundai I30 Station
Toyota Corolla Station
Ford Focus Wagon
Seat Leon ST
Renault Megane
Skoda Octavia
Aangezien je ook een Octavia overweegt maakt rij eigenschappen je ook weinig uit. Dan zou je ook een MG ZS kunnen overwegen. Die worden nu weggegeven door van Mossel bij een pakje boter. Heeft niet heel veel range als nadeel.
[ Voor 5% gewijzigd door Z___Z op 23-06-2020 11:29 ]
Auto's en bijtelling zijn een stuk meer gaan kosten de afgelopen jaren. 14% is niet meer en door de WLTP is de BPM omhoog gegaan, om maar eens wat redenen te geven. Vuistregel is weer dat een auto van 30k je ca 300 per maand kost. Dus of je wensen bijstellen, of je netto budget.Dersan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
Kia Ceed SW
Ford Focus Station
Hyundai I30 Station
Toyota Corolla Station
Ford Focus Wagon
Seat Leon ST
Renault Megane
Skoda Octavia
Middenklasser station ga je met 250 netto niet redden, voor dat bedrag moet je eerder aan een Clio station of gelijkwaardig denken.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heeft de werkgever echt een budget gegeven van ''auto van 30k"?Dersan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
Kia Ceed SW
Ford Focus Station
Hyundai I30 Station
Toyota Corolla Station
Ford Focus Wagon
Seat Leon ST
Renault Megane
Skoda Octavia
Het liefst eigenlijk de template invullen zoals in page 1. Dan kunnen we beter meedenken met evt andere wensen en eisen - en ja duidelijkere budget.
De Octavia (oud model) is wel een heel degelijk iets voor deze budget.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Zit alles wat je nodig zou hebben - leer, adaptief cc, automaat, alle toeters en bellen, en ook best lekker rijden met de 1.5tsi 150pk. Voor evt auto vakantie is het prettig (ipv de 1.0 bijvoorbeeld)
Andere opties:
- Kia Niro/ Hyundai Kona, is niet mega groot maar zit wat hoger (meestal vinden vrouwen het fijner om hoog te zitten - mijn vrouw iig wel) Afhankelijk van je leasebudget constructie (incl of excl brandstof kan hybride aantrekkelijk zijn
- Opel Astra - ik ben niet koud of warm van, maar kan een optie zijn als je een goede deal kan krijgen
- VW T-Cross - schijnt heel ruim te zijn ondanks de kleinere basis. Zit hoog. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Dan komen de buitenbeentjes:
- Fiat 500x: is binnen je budget, ook met 150pk automaat. Laatst nog gezien en ziet er best leuk uit (was wel de voloptie variant). Zit lekker hoog, en net anders dan de 13 in de dozijn auto's. Ik weet niet hoe met je vrouw is maar mijn vrouw vond de Fiat 500 design leuk en schattig. 500x is dus een beetje zoiets maar dan hoger en groter.
- Citroen C3 Aircross: Ook zoiets van love it or hate it, maar verassend ruim, en zit hoog.
Zoals je ziet, heb ik "hoog zitten" best vaak laten terug komen. Het is omdat mijn vrouw het fijn vindt, maar goed, ieder is anders en vandaar het invullen van de template hiermee kan helpen (zet dan bij "zoek alleen maar station wagon")
Mijn corolla ts 1.8 hybrid in style uitvoering is in bijtelling 245 per maand dacht ik als ik me niet vergis.The Eagle schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:40:
[...]
Auto's en bijtelling zijn een stuk meer gaan kosten de afgelopen jaren. 14% is niet meer en door de WLTP is de BPM omhoog gegaan, om maar eens wat redenen te geven. Vuistregel is weer dat een auto van 30k je ca 300 per maand kost. Dus of je wensen bijstellen, of je netto budget.
Middenklasser station ga je met 250 netto niet redden, voor dat bedrag moet je eerder aan een Clio station of gelijkwaardig denken.
Dan heb je waarschijnlijk de gevolgen in heffingskortingen niet meegenomen in je berekening.Loei123 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:49:
[...]
Mijn corolla ts 1.8 hybrid in style uitvoering is in bijtelling 245 per maand dacht ik als ik me niet vergis.
Technisch gesproken heeft hij gelijk, de bijtelling is gewoon een vaste rekensom en voor iedereen gelijk. Echter, daar FW (en dus de bijtelling) van invloed is op je loon, veranderen de heffngskortingen en hierdoor je netto salaris.Ebbao schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:37:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de gevolgen in heffingskortingen niet meegenomen in je berekening.
Dus als iemand vraagt naar de bijtelling is het makkelijk. Vraagt iemand naar de invloed op het netto salaris is het een andere zaak.
Discussie over bijtellingen is voor ander topic, zie rode kader onder.
En helaas nog een (kleine) vertraging erbij. Productieweek is nu vastgesteld op week 29, de 2e week juli, laten we hopen dat die definitief is zodat uitlevering 2 (?) weken daarna kan plaatsvinden. Wachten duurt altijd lang, maar zal het waard zijn... hoop ik dan maarRvandeB7820 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:34:
[...]
Bericht lease maatschappij; door fabriekssluiting Audi Ingolstadt ivm Corona zal levering vooralsnog doorschuiven naar 1e week juli. Fabriek is weer langszaam opgestart, maar vooralsnog gestart met productie A3 en Q2. Mijn A5 is mid Feb besteld, al met al ongeveer 8 weken vertraging tov. eerste indicatie. Fingers crossed dat het hier bij blijft...
Hmm mijn longlist is eerder nolist
Echt gewoon geen idee wat te gaan rijden na de Mondeo. Ik mag rond september weer gaan zoeken. Fiscale waarde vind ik belangrijk, vooral met een herwaardering op de Mondeo wil ik het dak toch echt niet veel hoger dan 50K zetten (geen idee of er nog veel mogelijk is om niet AF fabriek te doen tegenwoordig). Een Polestar lijkt onhaalbaar zonder eigen bijdrage met een beetje km's (al snel 1200 euro per maand met de hele shabam als winterbanden en vervangend vervoer) maar ook de ruimte zal tegenvallen lijkt me, komende van een wagon/station. Eigenlijk zegt gevoel dat ik weer voor een station moet gaan (te vaak praktisch gediend). Een SUV als Kodiaq/Tarraco vind ik ergens voor mijn leeftijd weer zozo, dat kan nog wel als ik ouder ben maar een fijne station in D segment sterft wel uit
De Mazda 6 heeft me altijd wel kunnen bekoren, maar inmiddels ook erg gedateerd. Passat vind ik saai, de SuperB iets aardiger maar geeft ook geen "joepie gevoel". Terug naar C segment staat me ergens ook tegen want dan betaal ik hetzelfde aan bijtelling tov nu en moet dan wel terug. Daar is wel meer keuze in wagon-land.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 29-06-2020 08:42 ]
Mijn boefje is liev!
@JB Wat wil je gaan rijden? Benzine, PHEV of volledig EV?
Er zitten in het D-segment best wel wat mooie modellen, al is dat natuurlijk qua smaak persoonlijk.
Peugeot 508 SW:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5WxVhGcG2zBhC3pLaHiRsSrj.jpg?f=user_large)
Of misschien de VW ARTEON shooting brake (eigenlijk gewoon een station) die binnenkort komt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pUGD3aUABWkIl0aXfBV7LZ5P.jpg?f=user_large)
Of iets minder uitgesproken maar wel full options en een hele bak met ruimte:
Er zitten in het D-segment best wel wat mooie modellen, al is dat natuurlijk qua smaak persoonlijk.
Peugeot 508 SW:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5WxVhGcG2zBhC3pLaHiRsSrj.jpg?f=user_large)
Of misschien de VW ARTEON shooting brake (eigenlijk gewoon een station) die binnenkort komt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pUGD3aUABWkIl0aXfBV7LZ5P.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bNPySCA5TZnS7HDqWLdxWxEU.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand hoe het selectieproces voor de elektrische auto bij defensive verloopt?
Onze dienst volgt defensiekeuze, al vrees ik dat er dit jaar niets meer geleverd gaat worden
Onze dienst volgt defensiekeuze, al vrees ik dat er dit jaar niets meer geleverd gaat worden
Aah ik zie nu voor het eerst een nieuwe SKODA of eigenlijk S K O D A.
Ik vind die nieuwe trend van de FOCUS lekker helemaal breed uit geschreven veel mooier.
Rij zelf in een LEON maar de nieuwe LEON "handgeschreven" vind ik dan weer echt spuuglelijk
Ik vind die nieuwe trend van de FOCUS lekker helemaal breed uit geschreven veel mooier.
Rij zelf in een LEON maar de nieuwe LEON "handgeschreven" vind ik dan weer echt spuuglelijk
In principe maakt me dat niet uit. Wel graag automaat, maar EV lijkt niet haalbaar met ruime/praktische wagen zoals ik nu gewend ben met een station dus dan blijft benzine of PHEV over want alles is 22% en diesel is passe. Die Arteon ziet er wel dik uit maar 50K lijkt me onhaalbaar met wat aankleding. De Peugeot ziet er ook wel gaaf uit maar heb niet zoveel met Franse auto's. Daarnaast heb ik wel eens in een 308SW gereden tijdens 14% tijdperk en dat zal wellicht niet te vergelijken zijn maar vond het allemaal maar niksrenzo4000 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:48:
Peugeot 508 SW:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 29-06-2020 09:01 ]
Mijn boefje is liev!
Je vergeet:renzo4000 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:48:
Peugeot 508 SW:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 29-06-2020 09:40 ]
Je plaatje doet het niet, al zie ik wel dat je de Opel Insignia bedoelt; die heb ik niet genoemd omdat ik die persoonlijk niet mooi vind
Vind de BC zo gedateerd kijkende naar een Astra (maar wellicht is dat een wereld van verschil bij de Insignia). Daarnaast schiet die ook zo door de 50K met wat vinken bovenop de Exclusive uitvoering. Lijkt ook dat de leaseprijzen omhoog gegaan zijn als ik zo wat rond klik in die directlease portal?
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 29-06-2020 09:51 ]
Mijn boefje is liev!
Je komt uit een Mondeo, is dan niet elke dashboard een verbetering???JB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Vind de BC zo gedateerd kijkende naar een Astra (maar wellicht is dat een wereld van verschil bij de Insignia). Daarnaast schiet die ook zo door de 50K met wat vinken bovenop de Exclusive uitvoering. Lijkt ook dat de leaseprijzen omhoog gegaan zijn als ik zo wat rond klik in die directlease portal?
V60? BMW 3 touring? Als je daar de kleinste motor bij neemt......
[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 29-06-2020 09:57 ]
Stations uit de MB C klasse / CLA shooting break, BMW 3, Audi A4, Kia Optima, Mazda 6, Renault Talisman, Volvo V60. Zie verder https://www.autoweek.nl/n...&carrosserie=stationwagon Je kunt gewoon filterenJB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:55:
[...]
In principe maakt me dat niet uit. Wel graag automaat, maar EV lijkt niet haalbaar met ruime/praktische wagen zoals ik nu gewend ben met een station dus dan blijft benzine of PHEV over want alles is 22% en diesel is passe. Die Arteon ziet er wel dik uit maar 50K lijkt me onhaalbaar met wat aankleding. De Peugeot ziet er ook wel gaaf uit maar heb niet zoveel met Franse auto's. Daarnaast heb ik wel eens in een 308SW gereden tijdens 14% tijdperk en dat zal wellicht niet te vergelijken zijn maar vond het allemaal maar niksUiteindelijk moet ik gewoon gaan proefrijden natuurlijk.
Weet dat de nieuwe Focus qua ruimte (vrijwel) niet onderdoet voor de Mondeo. Die zou je wel eens heel dik kunnen aankleden met jouw budget en dan zit je qua bijtelling denk ik ook wel goed? Je hebt ook nieuwe MHEV versies van de Focus, maar weet niet of die er al in automaat zijn. Anders gewoon een 150 pk automaat pakken.JB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:55:
[...]
In principe maakt me dat niet uit. Wel graag automaat, maar EV lijkt niet haalbaar met ruime/praktische wagen zoals ik nu gewend ben met een station dus dan blijft benzine of PHEV over want alles is 22% en diesel is passe. Die Arteon ziet er wel dik uit maar 50K lijkt me onhaalbaar met wat aankleding. De Peugeot ziet er ook wel gaaf uit maar heb niet zoveel met Franse auto's. Daarnaast heb ik wel eens in een 308SW gereden tijdens 14% tijdperk en dat zal wellicht niet te vergelijken zijn maar vond het allemaal maar niksUiteindelijk moet ik gewoon gaan proefrijden natuurlijk.
De PHEV zoals de Mondeo is dikke bagger met die accu's in de kofferbak. Blijft geen ruimte over. Moet eens kijken of ze dat bij de Focus anders hebben opgelost want MHEV == minder accu's toch? Nieuwe Mondeo wordt het sowieso niet meer, dat ding gaat al mee sinds 2015 en liep toen al niet voorop qua innovaties... Wegligging daarentegen...Waus26 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:13:
[...]
Weet dat de nieuwe Focus qua ruimte (vrijwel) niet onderdoet voor de Mondeo. Die zou je wel eens heel dik kunnen aankleden met jouw budget en dan zit je qua bijtelling denk ik ook wel goed? Je hebt ook nieuwe MHEV versies van de Focus, maar weet niet of die er al in automaat zijn. Anders gewoon een 150 pk automaat pakken.
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 29-06-2020 10:22 ]
Mijn boefje is liev!
Ik zei daarom ook MHEV, de Focus is geen plug-in maar mild hybride namelijk. Maar geen idee waar die accu's komen... Deze staan voor zover ik weet ook nog niet in de showroom, maar komen wel z.s.m. - zijn net aangekondigd en nog niet samen te stellen op de website. De uitvoeringen die je daar vindt, kunnen niet meer besteld worden heb ik begrepen.JB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:15:
[...]
De PHEV zoals de Mondeo is dikke bagger met die accu's in de kofferbak. Blijft geen ruimte over. Moet eens kijken of ze dat bij de Focus anders hebben opgelost. Nieuwe Mondeo wordt het sowieso niet meer, dat ding gaat al mee sinds 2015 en liep toen al niet voorop qua innovaties... Wegligging daarentegen...
Wegligging van de Focus is overigens ook heerlijk
Nieuwe Focus is vanaf heden ook alleen nog maar te bestellen als MHEV
1.0 met 125pk of de 155pk versie.
Automaat zou ik persoonlijk links laten liggen, dat was geen prettige ervaring, handbak en ST-Line waren dan wel weer een prettige combinatie.
Automaat zou ik persoonlijk links laten liggen, dat was geen prettige ervaring, handbak en ST-Line waren dan wel weer een prettige combinatie.
Klopt, dat zei ik al toch?renelis schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:27:
Nieuwe Focus is vanaf heden ook alleen nog maar te bestellen als MHEV
Automaat zal voor iedereen persoonlijk zijn, dus lekker gaan proefrijden. En de handbak en ST-line combi is erg fijn, weet ik uit eigen ervaring.Vooral in de sport modus.
Heb de Focus, de Octavia, de Golf, de Leon en de Megane bekeken en proef gereden. Uiteindelijk voor de Octavia (first edition) gekozen. Qua afwerking is die erg goed, hij rijd lekkerder dan het vorige model, is groot en comfortabel. De focus reed op zich beter maar qua afwerking was het allemaal wel minder. Daarnaast moest ik de vignale nemen om hem op het niveau van de octavia te krijgen en dan moet ik terug in pk's. De megane was okayish in alles, de golf reed prima maar ik kan echt niet om de afgrijselijke buitenkant heen en de leon reed ook goed maar dan zit ik tegen die goedkope binnenkant aan te kijken. Die laatste twee vond ik (en mijn zoon van zes ook) relatief klein overigens.
Dus overall kwam voor mij de Octavia als winnaar uit de strijd. Netto kost hij me 400 euro in de maand. Ik rijd nu een Superb voor 360 euro, een auto met een fiscale waarde van 5000 euro meer dan de Octavia, het is allemaal wel heel erg duur geworden en het kan zo maar zijn dat dit mijn laatste lease auto gaat zijn als het allemaal nog onaantrekkelijker wordt gemaakt.
Dus overall kwam voor mij de Octavia als winnaar uit de strijd. Netto kost hij me 400 euro in de maand. Ik rijd nu een Superb voor 360 euro, een auto met een fiscale waarde van 5000 euro meer dan de Octavia, het is allemaal wel heel erg duur geworden en het kan zo maar zijn dat dit mijn laatste lease auto gaat zijn als het allemaal nog onaantrekkelijker wordt gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Gormenghast op 29-06-2020 12:01 ]
Herkenbaar. Wat doet die Octavia qua fiscale waarde?Gormenghast schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:00:
Mijn boefje is liev!
Ik heb ook de Octavia First Edition in bestelling staan en met wat opties erbij kwam ik op een indicatieve fiscale waarde van 37k.JB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:22:
[...]
Herkenbaar. Wat doet die Octavia qua fiscale waarde?
Ik heb vandaag mijn Fusion Red Volvo V60 R-Design opgehaald. Zit rond de 50k met wat opties.JB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:38:
Hmm mijn longlist is eerder nolistEcht gewoon geen idee wat te gaan rijden na de Mondeo. Ik mag rond september weer gaan zoeken. Fiscale waarde vind ik belangrijk, vooral met een herwaardering op de Mondeo wil ik het dak toch echt niet veel hoger dan 50K zetten (geen idee of er nog veel mogelijk is om niet AF fabriek te doen tegenwoordig). Een Polestar lijkt onhaalbaar zonder eigen bijdrage met een beetje km's (al snel 1200 euro per maand met de hele shabam als winterbanden en vervangend vervoer) maar ook de ruimte zal tegenvallen lijkt me, komende van een wagon/station. Eigenlijk zegt gevoel dat ik weer voor een station moet gaan (te vaak praktisch gediend). Een SUV als Kodiaq/Tarraco vind ik ergens voor mijn leeftijd weer zozo, dat kan nog wel als ik ouder ben maar een fijne station in D segment sterft wel uit
De Mazda 6 heeft me altijd wel kunnen bekoren, maar inmiddels ook erg gedateerd. Passat vind ik saai, de SuperB iets aardiger maar geeft ook geen "joepie gevoel". Terug naar C segment staat me ergens ook tegen want dan betaal ik hetzelfde aan bijtelling tov nu en moet dan wel terug. Daar is wel meer keuze in wagon-land.
Om deze reden hebben wij de polo van mijn vrouw weggedaan en een Octavia combi gekocht.Gormenghast schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:00:
Omdat we beide wel een auto moeten hebben lease ik nu een model 3 voor de helft (bijtelling) van mijn vorige lease auto.
Zonder opties € 33.955.JB schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:22:
[...]
Herkenbaar. Wat doet die Octavia qua fiscale waarde?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.