Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou die gasveer echt wel missen, ik moet bij de V40 elke 3-4k km een litertje olie bijvullen, ofwel buiten corona elke maand. "Binnen de marges" zoals de gebruikelijke leus van de dealer i.o.m. de leasemaatschappij dan klinkt. Dat zou ik overigens keihard vergeten met een manuele peilstok, tot je ineens een rood olielampje hebt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

D_Jeff schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:38:(En qua Merc-Benz A-klasse 2020: Ja, eensch. Wat een gedrocht. Ronde roosters, Ipad "in your face" - even een dakje erom heen bouwen was zeker te duur? )
D_Jeff schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:33:
@wvkreg Daar waar een E-klasse of S-Klasse 2018/2019 ongeveer hetzelfde scherm gebruiken, maar daar kan het wel netjes afgewerkt worden met een "dakje
Ik ben wel blij dat je niet actief bent in het ontwerpen van dashboards... Je zou echt overal van die lelijke dakjes omheen bouwen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:17
Vooral handig op de Duitse Autobahn: maakt kijkende bijrijder het een stuk lastiger om te zeuren over 140 km/h :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:40
Leasebudget: € 570
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen, auto moet ''courant'' zijn en energielabel A of B.
Overige afhankelijkheden: Mag 15 % van het leasebudget overschrijden met een eigen bijdrage. Dus € 85,50. Maximale leasebudget na overschrijding: € 655,50.
Specifieke wensen: Automaat. Liefst in combinatie met ACC stop and go in verband met mijn filegevoelig traject (Alkmaar - Den Haag of Utrecht).

Op dit moment heb ik een voorloper: Opel Karl. Bestellingen stonden even stil vanwege de coronacrisis. Maar er mag weer besteld gaan worden.

Er zijn een aantal ''standaard auto's'' die gekozen kunnen worden waarbij je op elk moment de auto kan inleveren zonder boete en/of consequentie. Nadeel: zijn veelal kale uitvoeringen en de keuze is zeer beperkt. Hier kan uit gekozen worden:

Volkswagen Polo 1.0 tsi 70KW Comfortline (handgeschakeld)
Volkswagen Polo 1.0 tsi 70KW Comfortline DSG (automaat)
Audi A1 SB 30 TFSI 85KW Pro line S-tronic (automaat)
Renault Captur TCE 74KW ZEN (handgeschakeld)
Opel Astra SW 1.2 81KW Edition (handgeschakeld)
Opel Astra SW 1.4T 107KW Edition (automaat)
Peugeot 308 SW 1.2 96KW Allure (automaat)
Mazda CX-30 2.0 132KW Comfort (handgeschakeld)
Peugeot 3008 1.2 96KW Active (handgeschakeld)
Peugeot 3008 1.2 96KW Active (automaat)
Opel Grandland X 1.2t 96KW Edition (handgeschakeld)

Zelf ben ik nog een twintiger. Geen eigen familie of kinderen. Dus ik heb (voorlopig) geen grote auto nodig. Hatchback is eigenlijk prima voor de komende jaren. Ik zit absoluut niet te wachten op een stationwagen.
Ik kan ook een eigen configuratie/ auto kiezen, maar dan zit ik er wel 4 jaar aan vast. Dat vind ik best een commitment. Voordeel: veel meer waar voor je geld en een configuratie op maat.

Uit de 'standaard' lijst is in mijn optiek alleen de Volkswagen Polo DSG of Audi A1 Pro Line S-tronic interessant. De rest is of een SW of een SUV.
De VW Polo zit eigenlijk dik onder mijn budget en Comfortline is een zeer karige uitvoering, meer voor een junior, maarja, wel standaard met ACC. De Audi A1 Pro Line S-Tronic is eigenlijk gewoon een kale A1 voor 30k, daar zit dan niet eens ACC op. Eigenlijk te triest voor worden, zo'n auto met beperkte uitrusting voor 30k.

De auto die me het meest aanspreekt op de lijst is eigenlijk de Mazda CX-30. Die is echt mooi uitgerust in die uitvoering en klasse, maar die is alleen als handbak te krijgen en niet als automaat. Nu probeer ik wel altijd buiten de file te rijden, maar dat is geen vanzelfsprekendheid aangezien ik gedetacheerd werk en dat moet afstemmen met mijn opdrachtgever.

Als ik mijn eigen auto/ configuratie zou kiezen, had had ik de Toyota Corolla 2.0 Business Plus gekozen. Deze past ook perfect in mijn leasebudget (€10tje eigen bijdrage). Alleen houd me die 4 jaar toch tegen. Ik werk in de publieke sector, een nieuwe werkgever in de publieke sector neemt ook niet zomaar een leasecontract over. En je moet dan maar net een collega vinden tzt die de auto wil overnemen. Ik vind het namelijk geen vanzelfsprekendheid dat ik er over 4 jaar nog werk, ondanks dat ik op mijn plek zit nu.

Wat is jullie advies en wat is gebruikelijk? Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Cheezborger schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:43:
Ik vind het namelijk geen vanzelfsprekendheid dat ik er over 4 jaar nog werk, ondanks dat ik op mijn plek zit nu.

Als je het niet zitten om nog 4 jaar bij je werkgever zit en ook niet verwacht dat je nieuwe werkgever de auto overneemt of hierin tegemoet komt dan kun je beter een poolauto nemen.

Voor mij is het nog lastiger/eenvoudiger. Omdat we zo klein zijn mag alles maar gaan ik en mijn collega 's altijd het contract voor 4 jaar aan. Ikzelf vind dat geen probleem. Heb het enorm naar mijn zin en als een andere werkgever mij wilt hebben dan kopen die de auto maar af of nemen ze die over. Dat hoort dus gewoon bij mijn eisen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

D_Jeff schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:14:
Vooral handig op de Duitse Autobahn: maakt kijkende bijrijder het een stuk lastiger om te zeuren over 140 km/h :+
Verder wel gelukkig getrouwd? :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld :D

Het wordt Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Greentech DSG Sportline Bussiness.

Eigenlijk alle mogelijke opties en paketten aangevinkt (op het panorama dak na, dit wil ik niet)
gelijk ook maar de trekhaak genomen voor de caravan die wij hebben.

Waarschijnlijk pas rijden begin oktober omdat dan de huidige wagen eruit gaat.
Catalogus waarde + leasebedrag (voor degenen die het interessant vinden)

41895 euro / 1012 euro inclusief brandstof per maand (4 jaar, 40K km per jaar) eigenrisico = 135 en inclusief all-season banden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNpqAFgmfJVZGNZs3uCJMXqwS7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2GcCqOiclkLOn498CylYZm6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjC_OJgVxbWcZBnUf-fo5UmMqbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD9citg8lsAabUkfDs7QT92o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door KnuCha op 10-06-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nice. Ook in die kleurstelling? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Mooie config zo @KnuCha! Maar waarom geen panoramadak dan? Levert toch een hoop meer licht in je auto en bij lekker weer kan ie open. Ik ben blij dat ik hem juist nu weer op mijn auto heb zitten :)

Vraagje: waarom all-season banden? Dat vind ik een enorm compromis tussen zomer en winterbanden (duh!).
Ik heb één keer gereden met Vredestein Crossclimate banden maar wat direct opviel: veel meer geluid van de banden (afrollen), zeker op hogere snelheid en de grip was merkbaar minder. Een snelle doordraaier zorgde voor een onzekere wegligging. Ik moet zeggen dat dit alweer even geleden is, dus wellicht zijn ze beter geworden. Maar doe mij maar gewoon Michelin Pilot Sport bandjes ... dat geeft een bak meer grip :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BigSmurf schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:59:
Ik zou die gasveer echt wel missen, ik moet bij de V40 elke 3-4k km een litertje olie bijvullen, ofwel buiten corona elke maand. "Binnen de marges" zoals de gebruikelijke leus van de dealer i.o.m. de leasemaatschappij dan klinkt. Dat zou ik overigens keihard vergeten met een manuele peilstok, tot je ineens een rood olielampje hebt. :+
Had ik niet verwacht bij een premium merk zoals Volvo. Ik heb in 7 jaar lease echt nog nooit de motorkap zelf open gehad. Een gasveer en "vilt in het dashboardkastje" zou echt onderaan het prio lijstje staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnuCha
renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:58:
Mooie config zo @KnuCha! Maar waarom geen panoramadak dan? Levert toch een hoop meer licht in je auto en bij lekker weer kan ie open. Ik ben blij dat ik hem juist nu weer op mijn auto heb zitten :)

Vraagje: waarom all-season banden? Dat vind ik een enorm compromis tussen zomer en winterbanden (duh!).
Ik heb één keer gereden met Vredestein Crossclimate banden maar wat direct opviel: veel meer geluid van de banden (afrollen), zeker op hogere snelheid en de grip was merkbaar minder. Een snelle doordraaier zorgde voor een onzekere wegligging. Ik moet zeggen dat dit alweer even geleden is, dus wellicht zijn ze beter geworden. Maar doe mij maar gewoon Michelin Pilot Sport bandjes ... dat geeft een bak meer grip :D
Ik ben geen fan van het panoramadak doordat dit veel warmte vasthoudt als je het niet opendoet en dat deed ik eigenlijk maar weinig. en ik had eigenlijk altijd de zonwering dicht door het teveel aan licht (gevoelige ogen) en de kinderen vinden het ook niet perse prettig (en op vakantie al helemaal niet omdat dan de schermpjes enzo slecht te zien zijn....) al met al, gebruiken(ten) we het dus nooit...

All-season banden zijn prima! niet 2x per jaar een verplichte wissel is ook fijn :) ik ben blij dat dit nu kan
en op wintersport gaan wij toch niet.

Aanvulling hierop : het verschil tussen all-season banden en winterbanden is echt minimaal! (enige verschil is bij echt dikke vastgereden sneeuw. daar winnen winterbanden het zeker)

Voorbeeld onderzoek van anonieme test van een berg verschillende banden
https://www.plusonline.nl...t-onder-voor-winterbanden

[ Voor 11% gewijzigd door KnuCha op 10-06-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jeroenneman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Had ik niet verwacht bij een premium merk zoals Volvo. Ik heb in 7 jaar lease echt nog nooit de motorkap zelf open gehad. Een gasveer en "vilt in het dashboardkastje" zou echt onderaan het prio lijstje staan.
Heb jij in die 7 jaar nooit ruitensproeiervloeistof gebruikt dan?

Verder eens m.b.t. een gasveer, handig als het er op zit maar daar is dan ook alles mee gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-06-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:05
renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:58:

Tot dat je de testen zien van Michelin crossclimate.

En nee, ik heb geen all-season banden. Maar dat is omdat ik perse de uiterste best wil hebben zowel in de zomer en in de winter. Maar voor alle andere gevallen, voor mensen die niet naar wintersport gaan, niet de uiterste zoek in de bocht in de zomer, etc etc, is de crossclimate van Michelin echt super.
@KnuCha bel de dealer/ leasemaatschappij en vraag zeker naar de michelin!
Cheezborger schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:43:
Leasebudget: € 570
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen, auto moet ''courant'' zijn en energielabel A of B.
Overige afhankelijkheden: Mag 15 % van het leasebudget overschrijden met een eigen bijdrage. Dus € 85,50. Maximale leasebudget na overschrijding: € 655,50.
Specifieke wensen: Automaat. Liefst in combinatie met ACC stop and go in verband met mijn filegevoelig traject (Alkmaar - Den Haag of Utrecht).

Op dit moment heb ik een voorloper: Opel Karl. Bestellingen stonden even stil vanwege de coronacrisis. Maar er mag weer besteld gaan worden.

Er zijn een aantal ''standaard auto's'' die gekozen kunnen worden waarbij je op elk moment de auto kan inleveren zonder boete en/of consequentie. Nadeel: zijn veelal kale uitvoeringen en de keuze is zeer beperkt. Hier kan uit gekozen worden:

Volkswagen Polo 1.0 tsi 70KW Comfortline (handgeschakeld)
Volkswagen Polo 1.0 tsi 70KW Comfortline DSG (automaat)
Audi A1 SB 30 TFSI 85KW Pro line S-tronic (automaat)
Renault Captur TCE 74KW ZEN (handgeschakeld)
Opel Astra SW 1.2 81KW Edition (handgeschakeld)
Opel Astra SW 1.4T 107KW Edition (automaat)
Peugeot 308 SW 1.2 96KW Allure (automaat)
Mazda CX-30 2.0 132KW Comfort (handgeschakeld)
Peugeot 3008 1.2 96KW Active (handgeschakeld)
Peugeot 3008 1.2 96KW Active (automaat)
Opel Grandland X 1.2t 96KW Edition (handgeschakeld)

Zelf ben ik nog een twintiger. Geen eigen familie of kinderen. Dus ik heb (voorlopig) geen grote auto nodig. Hatchback is eigenlijk prima voor de komende jaren. Ik zit absoluut niet te wachten op een stationwagen.
Ik kan ook een eigen configuratie/ auto kiezen, maar dan zit ik er wel 4 jaar aan vast. Dat vind ik best een commitment. Voordeel: veel meer waar voor je geld en een configuratie op maat.

Uit de 'standaard' lijst is in mijn optiek alleen de Volkswagen Polo DSG of Audi A1 Pro Line S-tronic interessant. De rest is of een SW of een SUV.
De VW Polo zit eigenlijk dik onder mijn budget en Comfortline is een zeer karige uitvoering, meer voor een junior, maarja, wel standaard met ACC. De Audi A1 Pro Line S-Tronic is eigenlijk gewoon een kale A1 voor 30k, daar zit dan niet eens ACC op. Eigenlijk te triest voor worden, zo'n auto met beperkte uitrusting voor 30k.

De auto die me het meest aanspreekt op de lijst is eigenlijk de Mazda CX-30. Die is echt mooi uitgerust in die uitvoering en klasse, maar die is alleen als handbak te krijgen en niet als automaat. Nu probeer ik wel altijd buiten de file te rijden, maar dat is geen vanzelfsprekendheid aangezien ik gedetacheerd werk en dat moet afstemmen met mijn opdrachtgever.

Als ik mijn eigen auto/ configuratie zou kiezen, had had ik de Toyota Corolla 2.0 Business Plus gekozen. Deze past ook perfect in mijn leasebudget (€10tje eigen bijdrage). Alleen houd me die 4 jaar toch tegen. Ik werk in de publieke sector, een nieuwe werkgever in de publieke sector neemt ook niet zomaar een leasecontract over. En je moet dan maar net een collega vinden tzt die de auto wil overnemen. Ik vind het namelijk geen vanzelfsprekendheid dat ik er over 4 jaar nog werk, ondanks dat ik op mijn plek zit nu.

Als ik jou was dan zou ik de polo kiezen en de verschil van budget als bruto vragen.
Je bent twintiger, een luxere, leuker auto kan altijd nog later.
En kijk, het is ook niet dat je ipv de polo bijv een D-segment kan rijden als je het zelf kan samenstellen.
Ik zeg niet dat de Corolla (jouw eigen keuze buiten poolauto) niet beter is dan de Polo.
Maar heel groot verschil is het niet. Het is geen Audi A4, BMW 3, Merc C, Alfa Giulia, Volvo S60 klasse als je snap wat ik bedoel. Dus ik zou zeggen, lekker de goedkope optie nemen, als je binnen 4 jaar weg gaat geen gezeik, en leukere auto kan altijd!
Tip: vraag zoveel mogelijk informatie en hou goed contact met de leasemj en dealer.
Wie weet kunnen ze "accessoires" meeleveren buiten de leasecontract om.
Een upgrade audio voor paar honderd euro is bijv wel de moeite waard om bij te betalen!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Dj-sannieboy ik heb in de 15 jaar dat ik een leaseauto rijdt misschien twee keer zelf de ruitensproeier vloeistof hoeven bijvullen. Alle vloeistoffen waren nooit op voordat ik weer een beurt oid nodig had en werd dit netjes voor mij gedaan ;)

Wat wel enorm helpt is dat ik mijn ramen altijd voorzie van een coating waardoor sproeien en wissen veel minder nodig is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Dj-sannieboy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Verder eens m.b.t. een gasveer, handig als het er op zit maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Blijkbaar niet zoveel dat het ooit binnen het reguliere onderhoudsinterval op was. Of monteert Renault misschien een relatief groot reservoir voor de ruitensproeier vloeistof?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Jeroenneman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Blijkbaar niet zoveel dat het ooit binnen het reguliere onderhoudsinterval op was. Of monteert Renault misschien een relatief groot reservoir voor de ruitensproeier vloeistof?
Sommige auto's hebben idd echt grote reservoir. Maar moet wel af en toe bijvullen.
Mijn vorige Audi A3 van 2016 was echter wel een drama.
Die gaat zo snel leeg en irritant is dat ie ook heel snel is met het aangeven op dashboard "ruitensproeier vloeistof bijvullen!". Lijkt echt dat als het net onder 50% is dat ie de melding al geeft. Mega vervelend.
En hij blijft ook met aangeven totdat je het bijvult! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
SirLct schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:22:
[...]

[YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c]
En nee, ik heb geen all-season banden. Maar dat is omdat ik perse de uiterste best wil hebben zowel in de zomer en in de winter. Maar voor alle andere gevallen, voor mensen die niet naar wintersport gaan, niet de uiterste zoek in de bocht in de zomer, etc etc, is de crossclimate van Michelin echt super.
Daarom juist de reden om voor zomerbanden/winterbanden te gaan. In Nederland regent het nog minder dan 7% van tijd (en dus nog veel minder op de moment dat je daadwerkelijk op de weg zit). Daarnaast zijn is de periode dat het gemiddeld onder de 7 graden zit 2,5 maand per jaar (inclusief de nachten). Het overgrote deel van het jaar heb je m.i. meer profijt van zomerbanden. Het aantal sneeuwdagen in Nederland is helemaal een lachertje, gemiddeld nog geen 25 en lijkt de afgelopen jaren alleen minder te worden.

Maar goed dit gaat een beetje off-topc nu ... excuses :o

Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:23:
@Dj-sannieboy ik heb in de 15 jaar dat ik een leaseauto rijdt misschien twee keer zelf de ruitensproeier vloeistof hoeven bijvullen. Alle vloeistoffen waren nooit op voordat ik weer een beurt oid nodig had en werd dit netjes voor mij gedaan ;)

Wat wel enorm helpt is dat ik mijn ramen altijd voorzie van een coating waardoor sproeien en wissen veel minder nodig is.
Really? Mijn B-klasse heeft een reservoir van 5 liter en dan nog moet ik het aanvullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Snowhite0901 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:44:
[...]

Ook al is het een leaseauto olie peilen is toch wel handig. Anders kan je zelf dokken als hij in de soep draait. Zeker bij een vw, mijn tsi lust elke 15000 km een liter.
En bij mijn collega idem. Volstrekt normaal volgens de dealer, sterker nog beter dan wat ervoor staat: 1 liter per 10000.
Sorry, maar die hele auto zit barstensvol met elektronica. Die weet heel goed wanneer jij bij moet vullen. Sterker nog. Ik vind eigenlijk dat ik dat helemaal niet zou moeten hoeven controleren.

Daarnaast, een leasewagen gaat vaak al eerder naar voor een beurt dan dat de olie verbruikt kan worden. Ik heb zelf maar 1 keer echt bij hoeven vullen en toen was de garage het eigenlijk gewoon vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:47
Dj-sannieboy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Ruitenwisservloeistof wordt ook bij de bandenwissel bijgevuld. Totale onzin wat mij betreft, maar de LM wil dat dit gebeurd en de bandenwisselclub vindt het prima om een belachelijk bedrag voor een paar drupjes vloeistof te rekenen.
Ik kwam hier achter doordat ik zelf de vloeistof bijgevuld had (doe ik nu dus nooit meer) en een paar weken later bij de bandenwissel dit doodleuk weer gedaan is. Ik vroeg toen of er veel bij in kon... Tja, dat maakt niet uit gewoon 1 portie ruitenwisservloeistof... :+
SirLct schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:22:
[...]

[YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c]
Ik zou ook graag 4-seizoenen banden willen hebben, al is het maar voor de 'winter'.
De sneeuwbanden die er nu in de winter ondergezet worden zijn gewoon minder veilig dan de zomerbanden blijven gebruiken, maarja de LM kiest er voor om dat wisselen er in te houden.
Voor Nederlandse omstandigheden (en eigenlijke alle omstandigheden behalve wintersport) is de combi Zomer+4seizoenen gewoon veiliger dan Zomer+Winter. Ook alleen 4seizoenen ipv Zomer+Winter is al veiliger...

Komende winter ga ik de wissel denk ik in begin december plannen en vervolgens weer eind januari... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:18
Het interieur is al reden voor mij om geen Ford te overwegen, echt een ontzettend saai en suf interieur als ik eerlijk ben.Ik snap dat mensen Ford kiezen omdat ze qua prijs heel behoorlijk zitten..maar verder... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Het interieur is al reden voor mij om geen Ford te overwegen, echt een ontzettend saai en suf interieur als ik eerlijk ben.Ik snap dat mensen Ford kiezen omdat ze qua prijs heel behoorlijk zitten..maar verder... ;(
Een Ford lease je om hoe hij rijdt, niet om hoe hij eruit ziet van binnen :) Jammer dat het merk bij ons eruit ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 21-09 20:37
Okasha schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Een Ford lease je om hoe hij rijdt, niet om hoe hij eruit ziet van binnen :) Jammer dat het merk bij ons eruit ging!
Het kan toch slechter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xd6prY3gubJZowH2x_3lS_oTEKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hMVCuplJEY6ntEUneljKlAt9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh9dnLRsz_053vLr29nurchuZIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97fYAFPTM6VRwGUWgys18axB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door wvkreg op 10-06-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ik moet zeggen dat Ford zeker wel stappen heeft gemaakt qua interieur, dit was de afgelopen decennia echt bedroevend. Maar zoals eerder gezegd een Ford koop je vooral voor het onderstel, dat is meestal erg goed en vaak een van de beste in het segment. Ik heb een keer een "suffe Ford Tocus" mee gehad in een basis uitvoering. Niet vooruit te branden maar lag wel als een blok op de weg, ondanks de 15" ballonbandjes :)

edit: op basis van bovenstaande foto's ... bij Ford bedachten ze waarschijnlijk ineens ... "oh ja, we moeten ook nog een groot navigatie systeem erin hebben, helemaal vergeten!" pakt een cheap-ass tablet van 8" en plakt het op het dashboard met wat lijm... tadaaaa! 8)

[ Voor 25% gewijzigd door renzo4000 op 10-06-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Zoveel mensen, zoveel wensen. Zo'n "opgeplakte tablet" zit wel lekker hoog, en het schermpje in de door veel mensen geroemde Mazda 3 vind ik persoonlijk minder prettig (ook omdat Mazda niet helemaal duidelijk is over de Android Auto ondersteuning).

VAG wordt ook regelmatig afgezeken, maar het zijn gewoon auto's die weinig mis doen. Jack of all trades, master of none.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Okasha schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Dat kan wel zo zijn maar als ik veel uren in de auto zit mag het best wel wat vrolijker allemaal. Kia is ook zo'n meester in doodse zwarte interieurs. Mij niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
En wat rijdt @AMARONE zelf voor een frivole auto dan? :P

Ik ben het met je eens dat de huidige Kia's niet uitspringen met knallende interieurs en zijn inderdaad vrij rustig en zitten degelijk in elkaar. Zowel functioneel als qua materialen. Ik vind het wel prettig om niet teveel tierelantijntjes te hebben in het zicht.

Overigens is Kia daarin ook een nieuwe weg aan het inslaan. Check het nieuwe interieur van de aanstaande Sorento:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olmPc6I8rDkAR-AC5WCekQxWexg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMWCKu6AlkRJJagWN27rdG7B.jpg?f=fotoalbum_large

Niet bepaalt saai te noemen imho.

[ Voor 86% gewijzigd door renzo4000 op 10-06-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Heeft iemand al de nieuwe Audi A3 Sportback kunnen aanschouwen? Ik heb twee garages gebeld maar beide hadden hem nog niet in de showroom staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
supersnathan94 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:37:
Daarnaast, een leasewagen gaat vaak al eerder naar voor een beurt dan dat de olie verbruikt kan worden. Ik heb zelf maar 1 keer echt bij hoeven vullen en toen was de garage het eigenlijk gewoon vergeten.
Nooit een VW geleased zeker? 1 liter olie op 3500KM vinden ze daar heel normaal. :X

Van de Toyota's die ik gereden heb zou ik die peilstok niet eens kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:13:
En wat rijdt @AMARONE zelf voor een frivole auto dan? :P

Ik ben het met je eens dat de huidige Kia's niet uitspringen met knallende interieurs en zijn inderdaad vrij rustig en zitten degelijk in elkaar. Zowel functioneel als qua materialen. Ik vind het wel prettig om niet teveel tierelantijntjes te hebben in het zicht.

Overigens is Kia daarin ook een nieuwe weg aan het inslaan. Check het nieuwe interieur van de aanstaande Sorento:

[Afbeelding]

Niet bepaalt saai te noemen imho.
Daar heb je me haha :') Voorheen een knalrode auto, nu een saaie zilveren megane. Hierna een ID3

Alfa past helaas niet in mijn budget. Ik hou wel van rustige interieurs maar er mag wel enigzins een design in of wat frivoliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
vassago schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Nooit een VW geleased zeker? 1 liter olie op 3500KM vinden ze daar heel normaal. :X

Van de Toyota's die ik gereden heb zou ik die peilstok niet eens kunnen vinden.
Helaas wel ja, maar olie was het minste probleem (3 polo diesels in 2 jaar tijd). Dingen als verkeerd vliegwiel en losse luchtfilterbehuizingen waren vaker een euvel. 3500Km rijd ik ongeveer in een maand dus dat had ik dan wel doorgehad. Maar zal denk ik aan het type blok liggen (tdi of tsi) en het gemiddelde toerental. Een diesel komt nou eenmaal niet echt boven de 3500 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_c_v
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-08-2022
AMARONE schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Ik krijg juist volgende week m'n Ford Fiesta ST Line (private lease) binnen ;)
Inderdaad vooral gekozen om wat je krijgt voor het geld en niet specifiek voor het interieur.
Maar het interieur van de vorige generatie was wel echt veel lelijker, dit is al best een flinke stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
l_c_v schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Ik krijg juist volgende week m'n Ford Fiesta ST Line (private lease) binnen ;)
Inderdaad vooral gekozen om wat je krijgt voor het geld en niet specifiek voor het interieur.
Maar het interieur van de vorige generatie was wel echt veel lelijker, dit is al best een flinke stap in de goede richting.
Dingen hebben best wel wat power en een lekker directe motor. Ik rijd nu ff een paar dagen in een Renault Scenic, maar wat een zompig bergje spons is dat zeg. Turbolag waar je u tegen zegt en als ie dan komt gebeurt er nog niet heel veel spannends. Doortrekken klinkt ook alsof je opstijgt. Ik heb jaren in verschillende Fords kunnen rijden via m'n pa. Infotainment is wel een beetje tragisch, maar het rijd wel super direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Smobbo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:38:
[...]
Ik zou ook graag 4-seizoenen banden willen hebben, al is het maar voor de 'winter'.
De sneeuwbanden die er nu in de winter ondergezet worden zijn gewoon minder veilig dan de zomerbanden blijven gebruiken, maarja de LM kiest er voor om dat wisselen er in te houden.
De leasemaatschappij kiest helemaal nergens voor. Je kunt prima een pakket nemen zonder winterbanden, dat scheelt je rond de 25euro per maand (voor een C klasse auto) aan leasebedrag. Als jij nooit wisselt dan is de leasemaatschappij alleen maar blij met je want die heeft de kosten van wisselen niet (alleen opslag).
Daarnaast kun je prima all season banden leasen, dan betaal je een kleine opslag omdat deze banden iets duurder zijn dan zomerbanden.

In het kort: Alles is mogelijk, maar wordt door je wagenpark beheerder/werkgever bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
supersnathan94 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Sorry, maar die hele auto zit barstensvol met elektronica. Die weet heel goed wanneer jij bij moet vullen. Sterker nog. Ik vind eigenlijk dat ik dat helemaal niet zou moeten hoeven controleren.

Je doet wel erg veel aannames. Het oliepijl wordt volgens mij niet automatisch gemeten bij (de meeste) auto's, staat trouwens ook gewoon in het instructieboekje dat je dat elke X maanden/KM moet doen. Ook in je leasecontract zal hier iets over staan.

Mijn leasewagen rijd best weinig vanwege een opdracht dichtbij dus dat deze vaak bij de garage komt is niet altijd waar... Maar net als even wat lucht in de banden doe ik ook af en toe oliepijlen (paar keer per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Het oliepijl wordt volgens mij niet automatisch gemeten bij (de meeste) auto's, staat trouwens ook gewoon in het instructieboekje dat je dat elke X maanden/KM moet doen. Ook in je leasecontract zal hier iets over staan.
Oke dus die melding die mijn polo gaf dat het oliepeil te laag was zal dan wel gewoon @Random opgeworpen zijn.

Maakt overigens niet zoveel uit voor mijn mening dat ik vind dat je dat niet zou moeten hoeven doen. Het is toch belachelijk dat een geavanceerd apparaat als een auto niet een sensortje heeft voor een belangrijke vloeistof als Olie, maar wel voor bandenspanning, koelvloeistof (twee stuks zelfs) en soms zelfs ruitenwisservloeistof?

En inderdaad. Bij Kia is het kennelijk zelfs noodzakelijk dit voor iedere rit te checken om de 7 jaar garantie te mogen genieten.

Maargoed in principe kom ik weg met "iedere beurt" tenzij de garage het vergeet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Ik ben echt een luie leaserijder. Ik vul mijn olie altijd bij (wat toch wel nodig is tussen de beurten), maar meestal omdat de auto aangeeft dat het oliepeil gecontroleerd moet worden. Vind ik toch wel een blamage elke keer als ik het weer niet zelf gecontroleerd heb.

Ruitenwisvloeistof moet ik soms ook bijvullen. In de winter wel 2x....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Moderne auto's hebben toch meestal een digitale peilstok? Daarmee krijg je ruim van te voren te horen dat je olie moet bijvullen. Mij zou zo'n stokje om de motorkap omhoog te houden niet zo storen. Ook niet om 1-2x per jaar de ruitensproeiers bij te vullen.

Ik zou me eerder zorgen maken over de andere bezuinigingen. Vooral het vilt in het handschoenenkastje, wat VW misschien 1 euro bespaart per auto, maar wel al je spullen laat rammelen, of de lichtschakelaar die je niet meer op de tast kan bedienen. HVAC bediening in het touchscreen is nog enigzins discutabel, hoewel IMHO het gewoon direct zonder menu beschikbaar moet zijn. In duurdere Audi is het ook touch, maar wel altijd beschikbaar. Is ook goedkoper, maar nog steeds enigzins ergonomisch. Verder ziet het interieur van de Golf 8 er esthetisch prima uit. Veel beter dan de ID3 in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLct
AMARONE schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Daar heb je me haha :') Voorheen een knalrode auto, nu een saaie zilveren megane. Hierna een ID3

Alfa past helaas niet in mijn budget. Ik hou wel van rustige interieurs maar er mag wel enigzins een design in of wat frivoliteit.
Waar ben ik toch blij om hier in te stappen elke keer. Ja, rood interieur. Ja, leaseauto. 8)
En dan hoef ik natuurlijk niet te vertellen hoe het rijdt.... O-)
Afbeeldingslocatie: https://www.alfaromeo-me.com/content/dam/alfaromeo/global/model/giulia/veloce/trims/mobile/giulia_super_interiors_small_v2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s34.wheelsage.org/format/picture/picture-preview-large/a/alfa_romeo/giulia_veloce_q4/alfa_romeo_giulia_veloce_q4_214.jpg
jongetje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Je doet wel erg veel aannames. Het oliepijl wordt volgens mij niet automatisch gemeten bij (de meeste) auto's, staat trouwens ook gewoon in het instructieboekje dat je dat elke X maanden/KM moet doen. Ook in je leasecontract zal hier iets over staan.

Mijn leasewagen rijd best weinig vanwege een opdracht dichtbij dus dat deze vaak bij de garage komt is niet altijd waar... Maar net als even wat lucht in de banden doe ik ook af en toe oliepijlen (paar keer per jaar).
Ik heb niet eens een peilstok. Ik moet peilen via scherm en hij geeft zelf aan als het bijgevuld moet worden of als olie aan vervanging toe is (los van onderhoudsbeurt). Maar idd bij de meeste auto moet het wel zelf gepeild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@SirLct rood zou niet mijn keuze zijn ... tenzij je een baan in de 18+ amusement branche hebt :P

Maar eerlijk is eerlijk, die Italianen weten wel wat design is...schitterend!

En dat er geen peilstok in zit is waarschijnlijk een bewuste keuze ... het blijft een Alfa natuurlijk, kans op technische gebreken zijn er toch ook al zit er genoeg olie in het blok ;) :+

klein geintje mag wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:23:

:o #hoedan

Ik vul het reservoir van mijn Passat elke maand bij met ~5 Liter, anders krijg ik een oranje lampje in mijn digitaal dashboard en daar kan ik niet tegen :P

Ik denk dat het komt door de koplampsproeiers, welke tegenwoordig niet meer verplicht zijn bij LED verlichting, toch ben ik er blij mee :)

Olie heb ik na 70.000km nog niet hoeven bij te vullen tussen de onderhoudsbeurten door en dat met een TSI :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Eind augustus ben ik een half jaar in dienst bij m'n "nieuwe" werkgever. Vooraf is afgesproken dat ik een loonsverhoging krijg van 320,- bruto p/m als ik voldoe aan een aantal KPI's na dat eerste half jaar. Momenteel rijd ik een Tesla Model 3, dit valt ruimschoots binnen mijn leasebudget van 1100,- p/m. Nu hebben wij 3 kleine kinderen (2,4 en 7) die nu nog prima op de achterbank passen van de Model 3, maar we willen graag nog een 4e kleine, wellicht nog dit jaar. Ik heb zelf bedacht dat we omwille van de ruimte 2 opties hebben qua auto's:

1) ik hou m'n model 3 en we zoeken een 2e hands grotere auto erbij voor alle uitstapjes met het hele gezin. Die extra 320,- p/m kunnen we dan hiervoor gebruiken.

2) ik schuif m'n model 3 door naar een collega of andere berijder (zit nog precies op de 4% bijtellingsgrens, dus tot 2025 goedkoop rijden) en ga via bijv. leasetrader op zoek naar een ouder Model X (6 of 7p, 4%), waarbij ik de extra 320,- p/m bij m'n leasebudget laat optellen zodat het binnen m'n leasebudget past

Of denken jullie dat er nog een andere optie is voor het verkrijgen van een grotere auto (waar 4 kinderen in passen) dat binnen m'n (vergrootte) leasebudget past? Voorzover ik kan zien gaat een grotere benzine/diesel auto me altijd meer kosten dan een op het eerste oog duurdere Tesla Model X met 4% bijtelling. Of zie ik dit verkeerd?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
YouTube: HOW TO POLISH AND CERAMIC COAT CAR GLASS !!

(vies)water en andere vuiligheid(vliegjes ed) hecht veel minder snel waardoor je veeeeel minder hoeft te sprayen. Daarnaast hoef je veel minder vaak nog je wissers te gebruiken. Nog een voordeel is dat je ruiten minder snel bevriezen en als het gebeurt is het super easy te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:17
Nu we het over interieuren hebben. Die nieuwe Golf 8 is toch wel erg mooi hoor imo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66TPHy7LnZCp6WseFKA1eD1ULP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58wdWSGbmT7bvbb6zWexvmsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@amahusu
Je kunt ook geen bijtelling (dat kan dan wel pas per 1 januari) meer betalen en dat ook gebruiken voor een ruime privé auto. Dan houd je die model3 zakelijk OF vervang je door een andere leukere auto die je alleen zakelijk rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:09:
[...]

YouTube: HOW TO POLISH AND CERAMIC COAT CAR GLASS !!

(vies)water en andere vuiligheid(vliegjes ed) hecht veel minder snel waardoor je veeeeel minder hoeft te sprayen. Daarnaast hoef je veel minder vaak nog je wissers te gebruiken. Nog een voordeel is dat je ruiten minder snel bevriezen en als het gebeurt is het super easy te verwijderen.
Ah, macht der gewoonte ook denk ik, anders jaag je ook niet elke maand een jerrycan erdoorheen natuurlijk O-)
djmelvee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:12:
Nu we het over interieuren hebben. Die nieuwe Golf 8 is toch wel erg mooi hoor imo.

[Afbeelding]
Enige wat ik niet snap is dat ze vasthouden aan een dom 'pookje' op de plek van de ouderwetse pook. Had dit net als andere merken aan de stuurkolom verwerkt, heb je de hele middenconsole vrij om in te delen. Nu zitten de knoppen toch soortvan 'eromheen' verwerkt. Wellicht iets voor de Golf 8.5 :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
MisteRMeesteR schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:22:

Enige wat ik niet snap is dat ze vasthouden aan een dom 'pookje' op de plek van de ouderwetse pook. Had dit net als andere merken aan de stuurkolom verwerkt, heb je de hele middenconsole vrij om in te delen. Nu zitten de knoppen toch soortvan 'eromheen' verwerkt. Wellicht iets voor de Golf 8.5 :P
Moet je eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk heel fijn vindt dat 'ie daar zit. Vind het 10x niks op het stuur.. Erg Amerikaans. :+ En ja, dit is hoe die van mij er (in week 40 |:( ) uit gaat zien vanbinnen. Plus panormadak :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
@djmelvee prima interieur! Gelukkig zit je voornamelijk in de auto en niet erbuiten, want dat is imho echt niet om aan te gluren bij de nieuwe Golf. Om in de termen van Hans Teeuwen te spreken "het lijkt wel een gesmolten E.T.".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81-VcVoSbymDHcMPDJ201FSKRVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/832NpDmlFtje263SrnrTkSG7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AICFygmxNwH389NRGGDtA9JZuRs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wG6iWZfsHCIwSh9cCsZfRpMH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
@renzo4000 Mijn god.. Overdrijven is ook een vak :+

Het is en blijft een Golf. Vind ik sowieso niet bijster speciaal haha! Binnenkant interesseerd me in dat geval inderdaad toch iets meer..

(je kiest ook wel een kleur uit ook hoor + de simpelste versie. Bah!)

Dit is al vele malen beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zC5G4s1s5Tx9WHod8QO0BchV6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wx3wZkCxtIaz9tH0VPXpgFlU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door djmelvee op 10-06-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

ST10©DE

Dus.............

Geen zwart hemel?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Voor zover een een hemel is wel, echter zit er een panormadak schuif/kanteldak in bij mijn configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@djmelvee don't take it too serious ;)

Maar je post nu de foto van de achterkant die inderdaad meevalt (en eigenlijk niet zoveel verschilt van de 7) en in een dikke uitvoering (waar de meeste mensen niet in zullen rijden).

De voorkant is imho echt een design failure. Dit blijkt ook wel hoe de 8 is ontvangen als je de reacties zo leest (sta daar niet bepaalt alleen in). De kleur maakt niet uit, de lichtunits zijn gewoon gek. Uit de VAG renstal is dit toch wel een misser.

Gelukkig is smaak persoonlijk en is de Golf een prima auto natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:57:
@djmelvee don't take it too serious ;)

Maar je post nu de foto van de achterkant die inderdaad meevalt (en eigenlijk niet zoveel verschilt van de 7) en in een dikke uitvoering (waar de meeste mensen niet in zullen rijden).

De voorkant is imho echt een design failure. Dit blijkt ook wel hoe de 8 is ontvangen als je de reacties zo leest (sta daar niet bepaalt alleen in). De kleur maakt niet uit, de lichtunits zijn gewoon gek. Uit de VAG renstal is dit toch wel een misser.

Gelukkig is smaak persoonlijk en is de Golf een prima auto natuurlijk!
Valt mee hoor! Dit is de Style. De uitvoering die ik in ieder geval binnen ga krijgen, full option. Kom van een Volvo V40 full-option af als prive auto, dus zal alsnog wel wennen zijn.

Kwaliteit van de koplampen is dan wel weer waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

amahusu schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:51:
Eind augustus ben ik een half jaar in dienst bij m'n "nieuwe" werkgever. Vooraf is afgesproken dat ik een loonsverhoging krijg van 320,- bruto p/m als ik voldoe aan een aantal KPI's na dat eerste half jaar. Momenteel rijd ik een Tesla Model 3, dit valt ruimschoots binnen mijn leasebudget van 1100,- p/m. Nu hebben wij 3 kleine kinderen (2,4 en 7) die nu nog prima op de achterbank passen van de Model 3, maar we willen graag nog een 4e kleine, wellicht nog dit jaar. Ik heb zelf bedacht dat we omwille van de ruimte 2 opties hebben qua auto's:

1) ik hou m'n model 3 en we zoeken een 2e hands grotere auto erbij voor alle uitstapjes met het hele gezin. Die extra 320,- p/m kunnen we dan hiervoor gebruiken.

2) ik schuif m'n model 3 door naar een collega of andere berijder (zit nog precies op de 4% bijtellingsgrens, dus tot 2025 goedkoop rijden) en ga via bijv. leasetrader op zoek naar een ouder Model X (6 of 7p, 4%), waarbij ik de extra 320,- p/m bij m'n leasebudget laat optellen zodat het binnen m'n leasebudget past

Of denken jullie dat er nog een andere optie is voor het verkrijgen van een grotere auto (waar 4 kinderen in passen) dat binnen m'n (vergrootte) leasebudget past? Voorzover ik kan zien gaat een grotere benzine/diesel auto me altijd meer kosten dan een op het eerste oog duurdere Tesla Model X met 4% bijtelling. Of zie ik dit verkeerd?
Ik neem aan dat je een Full Operational Lease contract wilt gaan overnemen van iemand die van zijn contract en Model X af wilt? Dit FOL contract wil je dan privé aangaan? Allereerst weet ik niet of er voorwaarden zitten aan het privé aangaan van een relatief duur contract en dito auto, misschien moet je wel een bepaald soort inkomen hebben wil de leasemij dit goedkeuren.

Weet wel dat een 4% bijteller op het volledige bedrag enkel tot en met 2018 mogelijk was, en je deze bijtelling maximaal 5 jaar kan genieten.

Dit houdt in dat je dus tot uiterlijk 2023 een Model X kan rijden als je een contract vindt die inging per 2018. Ook weet ik niet of je werkgever de elektriciteitskosten ("brandstof") vergoed voor een auto die je privé rijdt. Meestal als je geen aanspraak wilt maken op de leaseregeling, dan vervalt de brandstofpas (of elektriciteitspas for that matter) ook gelijk, uitzonderingen daargelaten.

Let ook wel op het feit dat als je die EUR 320,- per maand laat optellen bij je leasevergoeding, je daar geen pensioen, vakantiegeld, etc, over ontvangt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MisteRMeesteR schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:47:
[...]

Ik vul het reservoir van mijn Passat elke maand bij met ~5 Liter, anders krijg ik een oranje lampje in mijn digitaal dashboard en daar kan ik niet tegen :P

Ik denk dat het komt door de koplampsproeiers, welke tegenwoordig niet meer verplicht zijn bij LED verlichting, toch ben ik er blij mee :)

Olie heb ik na 70.000km nog niet hoeven bij te vullen tussen de onderhoudsbeurten door en dat met een TSI :+
Mijn Mazda 3 heeft inderdaad ook koplampsproeiers (en full led), waarschijnlijk verbruik ik daarom mee dan voorheen. Echter moest ik de ruitensproeiervloeistof van m’n 308 (zonder koplampsproeiers) ook regelmatig bijvullen.

Ik hou gewoon niet van een vuil raam, vandaar dat ik m’n leaseauto ook regelmatig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

jongetje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:15:
@amahusu
Je kunt ook geen bijtelling (dat kan dan wel pas per 1 januari) meer betalen en dat ook gebruiken voor een ruime privé auto. Dan houd je die model3 zakelijk OF vervang je door een andere leukere auto die je alleen zakelijk rijdt.
Dat zou ook kunnen, maar m'n vrouw heeft ook een auto en 3 auto's op de oprit vind ik dan weer iets teveel van het goede ;)
RomeoJ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Ik neem aan dat je een Full Operational Lease contract wilt gaan overnemen van iemand die van zijn contract en Model X af wilt? Dit FOL contract wil je dan privé aangaan? Allereerst weet ik niet of er voorwaarden zitten aan het privé aangaan van een relatief duur contract en dito auto, misschien moet je wel een bepaald soort inkomen hebben wil de leasemij dit goedkeuren.

Weet wel dat een 4% bijteller op het volledige bedrag enkel tot en met 2018 mogelijk was, en je deze bijtelling maximaal 5 jaar kan genieten.

Dit houdt in dat je dus tot uiterlijk 2023 een Model X kan rijden als je een contract vindt die inging per 2018. Ook weet ik niet of je werkgever de elektriciteitskosten ("brandstof") vergoed voor een auto die je privé rijdt. Meestal als je geen aanspraak wilt maken op de leaseregeling, dan vervalt de brandstofpas (of elektriciteitspas for that matter) ook gelijk, uitzonderingen daargelaten.

Let ook wel op het feit dat als je die EUR 320,- per maand laat optellen bij je leasevergoeding, je daar geen pensioen, vakantiegeld, etc, over ontvangt.
Ik wil idd het leasecontract overnemen, dit gaat wel gewoon via mijn werkgever. Er zitten nog 38 maanden op dat contract, dus idd tot max 2023 4% bijtelling. Voor de model X geldt onbeperkt superchargen, ik heb thuis ook een laadpaal.

Een renault espace met 3e zitrij zit al gauw op bijna 60k, dan ben ik bijna 500,- netto aan bijtelling kwijt per maand :'( :'(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

amahusu schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Ik wil idd het leasecontract overnemen, dit gaat wel gewoon via mijn werkgever. Er zitten nog 38 maanden op dat contract, dus idd tot max 2023 4% bijtelling. Voor de model X geldt onbeperkt superchargen, ik heb thuis ook een laadpaal.

Een renault espace met 3e zitrij zit al gauw op bijna 60k, dan ben ik bijna 500,- netto aan bijtelling kwijt per maand :'( :'(
Niet iedere Model S/X heeft per-default unlimited free supercharging. Rond 2018/2019 is een tijd geweest dat het vaag werd. Mijn Model X (ook uit 2018) heeft bijvoorbeeld geen unlimited free supercharging, maar in plaats daarvan gecapped op 400 kWh per jaar.

Mocht je werkgever hier voor openstaan, dan is dat natuurlijk helemaal dikke prima en zie ik zelf ook niet al teveel beren op de weg. Enkel dan nog steeds: vergeet niet dat je die EUR 350,- beter als extra salaris kan hebben dan als additioneel leasebudget zoals ik al eerder aanhaalde met betrekking tot pensioen.

[ Voor 6% gewijzigd door RomeoJ op 10-06-2020 19:46 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
[...]
Dat zou ook kunnen, maar m'n vrouw heeft ook een auto en 3 auto's op de oprit vind ik dan weer iets teveel van het goede ;)
Dan rijdt je vrouw toch in die 6 of 7 zitter? Kan haar auto verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

MisteRMeesteR schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:47:
[...]

In de winter kun je al een hoop sproeier besparen door je blazers niet op je voorruit te zetten. Dat zorgt ervoor dat er minder zout blijft plakken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:57
avotar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:36:
[...]

In de winter kun je al een hoop sproeier besparen door je blazers niet op je voorruit te zetten. Dat zorgt ervoor dat er minder zout blijft plakken.
Zout? Wat is dat? :) Komt met name idd ook door koplampsproeiers. Bij de vorige auto moest ik veel vaker bijvullen, die had ook koplampsproeiers. Zelfs bijna een keer gekeken of de zekering er niet uit kon.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
KnuCha schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:35:
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld :D

Het wordt Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Greentech DSG Sportline Bussiness.

Eigenlijk alle mogelijke opties en paketten aangevinkt (op het panorama dak na, dit wil ik niet)
gelijk ook maar de trekhaak genomen voor de caravan die wij hebben.

Waarschijnlijk pas rijden begin oktober omdat dan de huidige wagen eruit gaat.
Catalogus waarde + leasebedrag (voor degenen die het interessant vinden)

41895 euro / 1012 euro inclusief brandstof per maand (4 jaar, 40K km per jaar) eigenrisico = 135 en inclusief all-season banden
Zeer mooie auto, ik ben ook gaan kijken bij de Skoda dealer en zag deze staan met zwarte velgen en een rode kleur. Ik dacht gelijk die wil ik. Mijn leasebudget zegt echter wat anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

avotar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:36:
[...]

Nah, ik snap je punt en beredenatie maar ik vul wel gewoon braaf om de zoveel weken mijn reservoir i.p.v. van alles aan mijn gewoontes aan te moeten passen ;)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Inspired schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:56:
[...]

Zout? Wat is dat? :) Komt met name idd ook door koplampsproeiers. Bij de vorige auto moest ik veel vaker bijvullen, die had ook koplampsproeiers. Zelfs bijna een keer gekeken of de zekering er niet uit kon.
Bij mijn Octavia had ik ook koplamp sproeiers die ook een bak met ruitensproeiervloeistof eruit perste zodra je maar even je voorruit wilde sproeien. Het gevolg; hele motorkap onder de opgedroogde zeepmeuk; niet fijn als je net je auto hebt gewassen.

De truc was om dan even je lampen uit te doen en dan te sproeien (niet op de snelweg natuurlijk) dan werden de koplampen niet meegenomen. Het was ook wel uit te programmeren via de VAGCOM maar dat was wat rigoureus. Soms zijn je koplampen echt vies en moeten ze wel schoon worden ivm verstoort lichtbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Wimploo schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Zeer mooie auto, ik ben ook gaan kijken bij de Skoda dealer en zag deze staan met zwarte velgen en een rode kleur. Ik dacht gelijk die wil ik. Mijn leasebudget zegt echter wat anders...
Bedankt! Ik heb ook nog even getwijfeld om voor rood te gaan. Ik vind de combinatie van wit met alle zwarte elementen van de sportline alleen nog net wat meer eruit springen :)
Nu is het wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:21

Bjk

Deze week bericht gehad, volgende week mag ik mijn Skoda Kodiaq in ontvangst nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Bjk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:09:
Deze week bericht gehad, volgende week mag ik mijn Skoda Kodiaq in ontvangst nemen!
Nice, toevallig vorige week nog in gereden. Wat een erg lekkere auto! Vooral de hoge zit en de bizarre ruimte erin. Ga je zeker een toffe lease periode in verblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:25
[...]

[...]

Koop gewoon een jong gebruikte Espace; voor 15k heb je wat moois. Of een oudere met de 3.5v6 van nissan; hebben de kinderen en jij nog meer lol ;). En daar schrijf je niks meer op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Eindelijk, het hele bureaucratische riedeltje tussen werkgever, leasemaatschappij, importeur en dealer is rond en mijn Corolla is besteld.

En goed nieuws, levering naar verwachting begin oktober! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:40:
@SirLct rood zou niet mijn keuze zijn ... tenzij je een baan in de 18+ amusement branche hebt :P

Maar eerlijk is eerlijk, die Italianen weten wel wat design is...schitterend!

En dat er geen peilstok in zit is waarschijnlijk een bewuste keuze ... het blijft een Alfa natuurlijk, kans op technische gebreken zijn er toch ook al zit er genoeg olie in het blok ;) :+

klein geintje mag wel toch?
Haha tuurlijk! Ik kan ook alleen maar erom lachen inderdaad. Deze opmerking krijg ik natuurlijk vaker, totdat je verder onderzoek doen en zie dat de Giulia eigenlijk heel betrouwbaar is! :D
amahusu schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:51:

Heb je ooit hiernaar gekeken?
https://www.multimac.com/home

Ik denk dus: auto van je vrouw ruilen voor een 7 seater (voor als jullie met zn allen op roadtrip/ lange reis)
En de model 3 houden (met de multimac) voor dagelijkse dingen, boodschappen, brengen naar school, kinderopvang, etc.

Deze past in model 3: https://www.multimac.com/p/multimac_1260_4_seater
djmelvee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:12:

[Afbeelding]
Tjah, de glimmende zwarte plastic is niet mijn ding.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgHXcL0P/image.png
Qua design blijft het voor mij wel heel erg somber, niets mis mee natuurlijk.
Ze hebben geprobeerd om het leuker te maken met lichtjes maar ik ben ook geen fan van de regenboog in de auto. Voelt fast en furious (lees: 2001 wants them neons back)
renzo4000 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:27:
@djmelvee prima interieur! Gelukkig zit je voornamelijk in de auto en niet erbuiten, want dat is imho echt niet om aan te gluren bij de nieuwe Golf. Om in de termen van Hans Teeuwen te spreken "het lijkt wel een gesmolten E.T.".

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha ik moest echt lachen
djmelvee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:35:
@renzo4000 Mijn god.. Overdrijven is ook een vak :+

Het is en blijft een Golf. Vind ik sowieso niet bijster speciaal haha! Binnenkant interesseerd me in dat geval inderdaad toch iets meer..

(je kiest ook wel een kleur uit ook hoor + de simpelste versie. Bah!)

Dit is al vele malen beter:

[Afbeelding]
Vond de achterkant ook best oke. De voorkant...... :X
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wvvQrn66/image.png

Maar goed, genoeg over de Golf 8 en mijn mening. Gelukkig smaken verschillen.
En golf kenende gaat helft nederland hem toch kopen, omdat, golf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 21-09 13:14
BigSmurf schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:13:
Eindelijk, het hele bureaucratische riedeltje tussen werkgever, leasemaatschappij, importeur en dealer is rond en mijn Corolla is besteld.

En goed nieuws, levering naar verwachting begin oktober! :)
Leuk, mijn auto komt ook begin oktober, week 40 zoals het er nu uit ziet. Ik heb dan geen Corolla besteld maar de nieuwe Seat Leon FR met diesel (verplicht door werkgever) icm automaat, met daarbij het Technology Pack. Niet de 18" velgen, maar de 17" waar hij standaard op komt in die uitvoering, in de kleur wit.

Ik heb 'm nog even geknepen ivm de WLTP vanaf 1 juli, maar het schijnt dus dat er voor de Leon, in ieder geval toch voor deze configuratie, geen nacalculatie is en hij dus niet duurder wordt. Ik heb 3 Seat dealers door het hele land gebeld die alle 3 met hetzelfde verhaal kwamen.

De reden is dat er in de brochure 97 gram CO2 uitstoot staat, maar dat dat is gebaseerd op de NEDC test van vóór 1 juli 2020. Echter, omdat alle nieuwe auto's al vanaf 2018 of 2019 volgens WLTP getest moeten worden, leek het mij logisch dat ze die data óók hebben, maar niet in het boekje zetten.

Dus 1e dealer gebeld, die kwam met dat verhaal, tja, beetje moeilijk te geloven vond ik het wel. Dus heb ik een 2e, en toen nog een 3e gebeld, en die kwamen alle 3 met 'geen nacalculatie'. Naja, dan zal het wel kloppen denk ik dan. :P

Hoe dan ook, ongeduldig wachten tot week 40 :P

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
@Just_A_User Goeie keuze de nieuwe Leon, veel mooier dan de Golf wat mij betreft.

Corolla is met WLTP vanaf 1 juli dacht ik iets goedkoper zelfs. Heb trouwens een 2.0 Executive besteld, hatchback. In het rood, lekker opvallend kleurtje tussen al dat leasegrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
Just_A_User schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:21:
[...]

De reden is dat er in de brochure 97 gram CO2 uitstoot staat, maar dat dat is gebaseerd op de NEDC test van vóór 1 juli 2020. Echter, omdat alle nieuwe auto's al vanaf 2018 of 2019 volgens WLTP getest moeten worden, leek het mij logisch dat ze die data óók hebben, maar niet in het boekje zetten.

Dus 1e dealer gebeld, die kwam met dat verhaal, tja, beetje moeilijk te geloven vond ik het wel. Dus heb ik een 2e, en toen nog een 3e gebeld, en die kwamen alle 3 met 'geen nacalculatie'. Naja, dan zal het wel kloppen denk ik dan. :P
Volgens de NEDC en WLTP tabellen zouden de BPM kosten van de nieuwe Leon 2.0 TDI DSG verschuiven van 6.041 naar 5.992. Geen idee waarom in de catalogus nu een BPM van 6.047 staat maar goed. Inderdaad geen nacalculatie en een extra marge van zon 50 euro voor de dealer hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Just_A_User schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Leuk, mijn auto komt ook begin oktober, week 40 zoals het er nu uit ziet. Ik heb dan geen Corolla besteld maar de nieuwe Seat Leon FR met diesel (verplicht door werkgever) icm automaat, met daarbij het Technology Pack. Niet de 18" velgen, maar de 17" waar hij standaard op komt in die uitvoering, in de kleur wit.

Ik heb 'm nog even geknepen ivm de WLTP vanaf 1 juli, maar het schijnt dus dat er voor de Leon, in ieder geval toch voor deze configuratie, geen nacalculatie is en hij dus niet duurder wordt. Ik heb 3 Seat dealers door het hele land gebeld die alle 3 met hetzelfde verhaal kwamen.

Hoe dan ook, ongeduldig wachten tot week 40 :P
Wow er zijn dus nog werkgevers die diesel verplichten? Zelfs bij mijn conservatieve club vonden ze dat niet handig meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 16:02

djidee

Mr. Slungel

Bij ons ook nog, mits je meer dan 55k per jaar maakt....

Dat kun je nu helemaal vergeten natuurlijk

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Goh, dat had ik niet verwacht.
Ik heb in 2016 al een keer voorgerekend voor m’n werkgever dat diesel bij 50-60k per jaar pas ongeveer gelijk is aan benzine. Wij rekenen met 30k per jaar, dus dat was duidelijk.
Is dat nu niet al veel meer dan 55k?
Achja, misschien leuker voor het andere topic ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Cheezborger volgens mij stel je ie vraag in het verkeerde topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

@deepbass909 zou ik jou mogen vragen de topicwarning even aan te passen zodat het stukje tussen haakjes van Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 ook meegenomen wordt? Wel zo duidelijk :)

[ Voor 60% gewijzigd door The Eagle op 16-06-2020 18:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

The Eagle schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:18:
@Cheezborger volgens mij stel je ie vraag in het verkeerde topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

@deepbass909 zou ik jou mogen vragen de topicwarning even aan te passen zodat het stukje tussen haakjes van Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 ook meegenomen wordt? Wel zo duidelijk :)

Gedaan, al zou de topicwarning al duidelijk genoeg moeten zijn. Ik heb de bewuste posts ook even richting het juiste topic geschopt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hier is het ook weer tijd voor een nieuwe auto. Ik kan kiezen tussen de volgende twee auto's:
BMW 2 Gran Tourer 218i
Uitgerust met 2 zone airco, parkeersensoren voor en achter, park assist, automatische kofferklep, LED lampen, 7 zitplaatsen, kunstleer en verwarmbare zetels

+ Grotere kofferruimte
+ 7 zitplaatsen komen wel eens van pas bij het meenemen van vriendjes of neefjes
- Enkel te verkrijgen met persoonlijke bijdrage van 2500 euro
- Weinig comfortabele ophanging
- Uitrusting wat verouderd

Mercedes B-klasse B180
Uitgerust met standaard airco, parkeersensoren voor en achter, park assist, achteruitrijcamera, kunstleer, verwarmbare zetels, lane assist en het breedbeeld instrumentenpaneel

+ Comfortabele ophanging
+ Achteruitrijcamera komt van pas in onze wijk (veel spelende kinderen op straat)
+ Uitgebreid instrumentenpaneel
+ Oogt mooier dan de BMW 2 GT
- Kofferruimte is relatief klein (ook in vergelijking met vorig model)
- Slechts 5 zitplaatsen

Het zijn beide geen mooie auto's maar ik ben praktisch ingesteld. Ik heb 2 jonge kinderen dus bagageruimte is altijd een pré maar vooral nodig voor vakanties en minder voor dagdagelijkse ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Admiral Freebee Kom je met een C-segment station niet weg? Of eventueel een Skoda Superb als je echt veel ruimte nodig hebt? Die zullen waarschijnlijk niet gauw duurder zijn dan deze twee opties. Of heb je een beperkt lijstje waar je uit kan kiezen en blijven deze twee voor je over omdat je denkt dat een busje handig is?

Van deze twee zou ik voor de Mercedes gaan denk ik. De 7 zitplaatsen zijn er vaak 5+2, waarbij je meestal meer last dan gemak hebt van die laatste twee stoelen. Ze vreten ruimte, en als je ze omhoog hebt staan blijft er niks over van de kofferruimte. Als je die 2 extra plaatsen niet echt nodig hebt is een BMW 2 Active Tourer ook iets mooier gelijnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@gwystyl Er is een lijstje met welgeteld 3 auto's. Anders zou ik voor een Octavia of Superb gaan :)
De derde auto is de 2 Active Tourer maar die valt sowieso af omdat ik dan eerder de B-klasse zou kiezen. De AT heeft alle nadelen van de GT zonder voordelen (ja, geen meerprijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:58:
Hier is het ook weer tijd voor een nieuwe auto. Ik kan kiezen tussen de volgende twee auto's:
BMW 2 Gran Tourer 218i
Uitgerust met 2 zone airco, parkeersensoren voor en achter, park assist, automatische kofferklep, LED lampen, 7 zitplaatsen, kunstleer en verwarmbare zetels

+ Grotere kofferruimte
+ 7 zitplaatsen komen wel eens van pas bij het meenemen van vriendjes of neefjes

Mercedes B-klasse B180
Uitgerust met standaard airco, parkeersensoren voor en achter, park assist, achteruitrijcamera, kunstleer, verwarmbare zetels, lane assist en het breedbeeld instrumentenpaneel

+ Comfortabele ophanging
+ Achteruitrijcamera komt van pas in onze wijk (veel spelende kinderen op straat)
- Slechts 5 zitplaatsen

Het zijn beide geen mooie auto's maar ik ben praktisch ingesteld. Ik heb 2 jonge kinderen dus bagageruimte is altijd een pré maar vooral nodig voor vakanties en minder voor dagdagelijkse ritten.
Toevallig laatst als tijdelijke rental een BMW Gran Tourer gehad. Toen erachter gekomen dat een instap model van BMW wel heel erg basic is, eigenlijk tot mijn verbazing. Value for money geldt voor dit model niet, hij is best heftig qua bijtelling, zeker gezien wat je ervoor krijgt. Er zit niets teveel op (behalve de electrische klep), het interieur is erg gedateerd en ziet er goedkoop uit.

Voor mij waren vooral de beperkte instelmogelijkheden van de bestuurdersstoel, in combinatie met de korte zit, reden om hem snel weer om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@forzav Dat was me ook al opgevallen. De basisversie heeft zelfs geen spiegelverwarming :F
Bijtelling moet ik mij geen zorgen over maken want het gaat om België. Er moet iets meer belasting betaald worden door de hogere cataloguswaarde en de iets hogere CO2 uitstoot maar dan spreken we over minder dan 10 euro per maand.

Mijn hart zegt ook Mercedes hier. De AT heb ik vroeger uitgebreid proefgereden en ik vond het een onding. Oubollig interieur, weinig comfortabele ophanging (zeker op Belgische wegen...) en dikke A-stijlen waardoor je slecht zicht hebt in bochten. Ondertussen is er een facelift geweest maar de GT heeft nog steeds die dikke A-stijlen en oncomfortabele ophanging. Wellicht is dat zo omdat er een BMW label opstaat en dus moet het busje nog zo strak mogelijk door de bocht kunnen ;)

Het verstand twijfelt nog wel over de kofferruimte :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 15:02
Over een tijdje mag ik ook weer iets nieuw uitzoeken. Nu kwam ik door wat filters aan te zetten bij de calculator van de leasemaatschappij (benzine, automaat, max 1.000 p/m incl brandstof o.b.v. 30k/j) o.a. de Jeep Compass tegen. Voorheen waren dit m.i. lelijke gedrochten maar het huidige model lijkt wat meer op de Cherokee. Zeker in de Night Eagle Liberty Edition mag hij er wat mij betreft zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTYJKnBiy8_X6Tni23hDGC21EB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27jVdi68uLau6awLjH43zIiH.jpg?f=fotoalbum_large

Qua alternatief kom ik op een Skoda Karoq. Zeker ook mooi, degelijk, goede ervaringen met Skoda (rijd nu een Superb) maar ook wat meer 13 in een dozijn wat mij betreft.

De Compass zie je weinig op de weg en ik heb er nog geen enkele collega over gehoord. Verborgen pareltje (smaken verschillen uiteraard) of is er een andere reden dat niemand hier voor kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Admiral Freebee Dan lijkt het of je de keuze eigenlijk al gemaakt hebt :)

@bartvk Onbekend maakt onbemind zal bij deze auto zeker spelen. De oude Compass (vooral <2013) vond ik ook niet om aan te gluren: lomp en onbehouwen zonder stoer te zijn, willekeurig in elkaar geklikt dashboard met onderdelen die FCA toevallig had liggen. De nieuwe ziet er een stuk samenhangender en stoerder uit.

Alsnog zal hij vanwege BPM/CO2-uitstoot/verbruik vaak niet op lijstjes van bedrijven voorkomen. Als je echter vrije merkkeuze hebt en graag wat anders rijdt dan anderen, lijkt het me zeker een leuke optie. Ik verwacht dat je vanuit de Superb wel een stap terug moet doen qua ruimte, maar vergeleken met de Karoq zal het verschil niet zo groot zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@bartvk als je geen ruimte nodig hebt een leuke auto. Waarom niet een Tiguan Allspace of Kodiaq? In een beetje uitvoering ook een leuke auto. En dan heb je wel nog wat ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvk
gwystyl schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:21:
@bartvk Ik verwacht dat je vanuit de Superb wel een stap terug moet doen qua ruimte, maar vergeleken met de Karoq zal het verschil niet zo groot zijn
Inspired schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:30:
@bartvk als je geen ruimte nodig hebt een leuke auto. Waarom niet een Tiguan Allspace of Kodiaq? In een beetje uitvoering ook een leuke auto. En dan heb je wel nog wat ruimte.
De ruimte heb ik niet perse nodig. De ruimte in de Superb is soms handig, kinderen zitten als vorsten achterin, maar het is niet nodig. Soms zit de ruimte zelfs in de weg, sommige parkeergarages bijvoorbeeld zijn duidelijk niet ontworpen met de lengte als die van de Superb in het achterhoofd. Omdat ik geen auto uit ga zoeken voor die ene keer zomervakantie per jaar (dan komt de ruimte overigens echt wel goed van pas) had ik al besloten dat de volgende auto een stukje kleiner zou worden.

De Kodiaq Karoq is een leuk alternatief, maar iets meer een grijze muis in mijn ogen. Je kunt hem bijna niet lelijk vinden omdat hij niet zo uitgesproken is. Vandaar dat mijn oog op de Compass viel.

edit: Kodiaq is ook een optie maar qua ontwerp ongeveer gelijkwaardig aan de Karoq en het formaat heb ik (eigenlijk net als bij de Superb) niet nodig.

Ik zal binnenkort een keer een proefrit maken. De motor komt van Fiat, heeft geen turbo (wel 150PK uit een 1.3) en een gerobotiseerde automaat. Dat zal misschien wat minder verfijnd rijden dan de DSG automaten van de VAG groep.

[ Voor 4% gewijzigd door bartvk op 17-06-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bartvk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:46:
[...]

[...]

De ruimte heb ik niet perse nodig. De ruimte in de Superb is soms handig, kinderen zitten als vorsten achterin, maar het is niet nodig. Soms zit de ruimte zelfs in de weg, sommige parkeergarages bijvoorbeeld zijn duidelijk niet ontworpen met de lengte als die van de Superb in het achterhoofd. Omdat ik geen auto uit ga zoeken voor die ene keer zomervakantie per jaar (dan komt de ruimte overigens echt wel goed van pas) had ik al besloten dat de volgende auto een stukje kleiner zou worden.

De Kodiaq is een leuk alternatief, maar iets meer een grijze muis in mijn ogen. Je kunt hem bijna niet lelijk vinden omdat hij niet zo uitgesproken is. Vandaar dat mijn oog op de Compass viel.

Ik zal binnenkort een keer een proefrit maken. De motor komt van Fiat, heeft geen turbo (wel 150PK uit een 1.3) en een gerobotiseerde automaat. Dat zal misschien wat minder verfijnd rijden dan de DSG automaten van de VAG groep.
Ja, kwestie van proefrijden idd. Ik vond persoonlijk de gewone Tiguan al niet bijzonder ruim. De Jeep is nog iets kleiner op papier. Maar kwestie van ervaren. De 1.3 is wel een Turbo toch? (https://www.autokopen.nl/...mpass-krijgt-nieuwe-motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
Inspired schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Ja, kwestie van proefrijden idd. Ik vond persoonlijk de gewone Tiguan al niet bijzonder ruim. De Jeep is nog iets kleiner op papier. Maar kwestie van ervaren. De 1.3 is wel een Turbo toch? (https://www.autokopen.nl/...mpass-krijgt-nieuwe-motor)
Je hebt gelijk. Ik keek op een data sheet met verkeerde informatie. Ik vond het vermogen al hoog zonder turbo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bartvk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Je hebt gelijk. Ik keek op een data sheet met verkeerde informatie. Ik vond het vermogen al hoog zonder turbo :+
Ik leek mij ook. Op autoweek staat nee bij de Tubo. Blijft lastig die specs goed hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
BMW 2 Gran Tourer 218i

+ Grotere kofferruimte

Mercedes B-klasse B180

+ Comfortabele ophanging
- Slechts 5 zitplaatsen

De nieuwe B-klasse is best oké om te zien. Daarnaast veel moderner dan de BMW. Makkelijke keuze denk ik zo!
(ik ga er dan wel vanuit dat je met 'standaard airco' een climate control bedoelt en niet een echte ouderwetse airco... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@bartvk ik weet niet per wanneer het gaat spelen dat je moet gaan bestellen? Weet dat er een facelift op de rol staat van zowel de Karoq en Kodiaq en vaak dikker aangekleed voor minder. Seat Ateca is ook net gefacelift ... ook niet onaardig:

https://www.autoweek.nl/a...enteert-vernieuwde-ateca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:13
renzo4000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:57:
@bartvk ik weet niet per wanneer het gaat spelen dat je moet gaan bestellen? Weet dat er een facelift op de rol staat van zowel de Karoq en Kodiaq en vaak dikker aangekleed voor minder. Seat Ateca is ook net gefacelift ... ook niet onaardig:

Die Ateca is wel mooi geworden. Ik vond de neus eigenlijk nooit zo mooi, maar dat is een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartvk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:54:
De Compass zie je weinig op de weg en ik heb er nog geen enkele collega over gehoord. Verborgen pareltje (smaken verschillen uiteraard) of is er een andere reden dat niemand hier voor kiest?
Waarschijnlijk omdat de meeste toch voor een saaie wagen uit het assortiment van VAG (moeten) kiezen. De Compass vind ik er een stuk beter uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Smobbo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:26:
(ik ga er dan wel vanuit dat je met 'standaard airco' een climate control bedoelt en niet een echte ouderwetse airco... :+ )
Ja en nee, dat weet ik nog niet helemaal. De huidige B-klasse die ik heb heeft een draaiknop met temperatuurinstelling maar je moet zelf nog regelen hoe hard hij blaast en waar. Op mijn auto daarvoor was dat allemaal automatisch. De BMW heeft een 2 zone airco die automatisch alles regelt en zelfs rekening houdt met de zonneinval.

Ik ben dus nog niet helemaal zeker hoe de standaard airco van de B-klasse werkt. Het is zeker een stap omhoog van de draaiknop van blauw naar rood maar het is niet per se een volautomatisch systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
renzo4000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:57:

Ik zal pas over een maand of 3 moeten gaan bestellen, facelift van de Karoq en Kodiaq kan ik waarschijnlijk wel afwachten. Van Seat ben ik minder gecharmeerd. Ik kan niet goed uitleggen waarom maar het ontwerp van het interieur vind ik meestal wat meer "budget" ogen dan bij de rest van VAG. Nu is het interieur van de Compass niet het strakste, maar het is wel weer wat anders en het ontwerp van de carrosserie maakt veel goed.

Stiekem hoop ik dat de proefrit van de Compass me gaat overtuigen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door bartvk op 17-06-2020 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Admiral Freebee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:04:
[...]

Ja en nee, dat weet ik nog niet helemaal. De huidige B-klasse die ik heb heeft een draaiknop met temperatuurinstelling maar je moet zelf nog regelen hoe hard hij blaast en waar. Op mijn auto daarvoor was dat allemaal automatisch. De BMW heeft een 2 zone airco die automatisch alles regelt en zelfs rekening houdt met de zonneinval.

Ik ben dus nog niet helemaal zeker hoe de standaard airco van de B-klasse werkt. Het is zeker een stap omhoog van de draaiknop van blauw naar rood maar het is niet per se een volautomatisch systeem.
Mmm, dan was m'n opmerking zeker niet overbodig. Het verrast me wel hoeveel dingen nog optioneel zijn bij de 'premium' merken. Een climate control is toch al een jaar of 20 gemeengoed dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16

Meneer aard

Porsche rulez!

BMW 2 Gran Tourer 218i

+ Grotere kofferruimte

Mercedes B-klasse B180

+ Comfortabele ophanging
- Slechts 5 zitplaatsen

Weet niet hoeveel kids je hebt..Maar ik heb recentelijk een leen MB B 180 mee gehad..Maar die was aardig smal en klein met de kofferbak. Had 1 kinderzitje erin ( hebben 2 kids), maar wanneer je 2 zitjes hebt kun je een willekeurige ikea bak niet in kwijt..(gewoon isofix stoeltjes).

Vond die auto eigenlijk net niet..Wel boel ruimte voorin maar ja..
Ik kom van een 3serie bmw..die was al klein. Nu een renault megane..Alleen voor het praktische is die geschikt. Daar gaat 2x zoveel mee dan in de bmw 3 serie iig.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:52
Ik mag een leaseauto uitkiezen. Dit wordt mijn eerste 'eigen' auto. Voorheen veel gereden in een Toyota Aygo (en op vakanties in een Mazda CX-5, maar die luxe moet ik even uit mijn hoofd zetten :9). Ik werk op detacheringsbasis en zal veelal in die rol de auto gebruiken.

Leasebudget: De fiscale waarde van de auto moet rond de EUR 25.000,- liggen.
Kilometrage per jaar: +/- 15.000/20.000
Contractduur: Die keuze ligt nog bij de werkgever. Normaliter kiest men voor shortlease, maar ik verwacht dat hiervan wordt afgeweken.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: De auto komt met een tankpas.
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee.
Overige afhankelijkheden: .
Specifieke wensen: Het liefst de opties die het rijden comfortabel maken, zoals automaat, (adaptive) cruise control, parkeersensoren. De auto mag ook wel wat power hebben, zodat je goed mee kan rijden met het verkeer of in bepaalde situaties makkelijk kan inhalen.
Uiteindelijke keuze:

Gezien het budget kan ik denk ik beter gaan voor een goed aangeklede B-segment auto, in plaats van een hele kale C-segment auto. Mijn oog is daarom op de volgende auto's gevallen:

- Seat Ibiza FR Business Intense: Dit model bevat veel opties, ziet er sportief uit en krijgt goede reviews. 115 PK motor. Komt wel iets boven budget uit helaas (met metallic lak zit je al op 26.600).
- Volkswagen Polo Comfortline Business: Een degelijke auto, standaard, springt er niet uit op het oog. Minder luxe (handmatige bediening airco, geen achteruitrijcamera, etc) en minder krachtige motor (95 PK). Door minder opties te kiezen blijf ik wel beter binnen budget.
- Ford Fiesta Titanium: rijk uitgerust met krachtige motor (125 PK, automaat). De auto oogt wat gewoontjes (binnen- en buitenkant), maar schijnt qua rijeigenschappen prima te zijn.
- Renault Clio Zen: Hybride model, 140 PK. Iets minder luxe qua opties dan de Ibiza en de Fiesta.

Uiteraard zal ik ook wat proefritten maken om iets over de rijeigenschappen te zeggen. Voordat ik dat doe wil ik graag een shortlist hebben gemaakt voor mezelf. Tot nu toe heb ik vooral gekeken naar de wat bekendere automerken, maar ik sta zeker open voor suggesties. Iemand die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Graag hoor ik jullie advies en eventuele aandachtspunten waar jullie op zouden letten als jullie in mijn positie zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:17
Edit: tijd voor weekend :/

[ Voor 85% gewijzigd door D_Jeff op 17-06-2020 16:57 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Meneer aard schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Weet niet hoeveel kids je hebt..Maar ik heb recentelijk een leen MB B 180 mee gehad..Maar die was aardig smal en klein met de kofferbak. Had 1 kinderzitje erin ( hebben 2 kids), maar wanneer je 2 zitjes hebt kun je een willekeurige ikea bak niet in kwijt..(gewoon isofix stoeltjes).

Vond die auto eigenlijk net niet..Wel boel ruimte voorin maar ja..
Ik kom van een 3serie bmw..die was al klein. Nu een renault megane..Alleen voor het praktische is die geschikt. Daar gaat 2x zoveel mee dan in de bmw 3 serie iig.
2 kinderen (2 en 4 jaar oud). De grootste zooi wordt dus wel wat minder, zeker tegen wanneer de auto geleverd wordt. Ik heb ook een dakkoffer. Die is met de huidige B al wel gebruikt voor een weekendje weg :')
Pagina: 1 ... 99 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.