Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +6Henk 'm!

• corneedebruin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-06 13:06
Vrijdag te horen gekregen dat mijn auto eindelijk besteld is naar 3 maanden wachttijd :)

Een Kia Proceed GT-Plus line 1.4 DCT7 in Lunar Silver MY2020 met panorama dak.

De eerste keer dat ik een auto helemaal zelf heb mogen samenstellen dus ga dan van een Mercedes C klasse sedan naar een sportieve shooting brake die lager uit valt in bijtelling en van binnen en buiten totaal niet onder doet voor mijn huidige auto.

Verschillende modellen Focus , Megane , Skoda gereden maar geen een werd ik echt blij van qua design.

Was echt te spreken over de kwaliteit van afwerking binnen en buiten in de showroom van de Kia en vooral de prijs tegenover een instap c180 bluetec. Wilde perse geen station maar nu toch uitgekomen op een soort compromis :)

Misschien helpt dit iemand anders ook eens kijken naar alternatieve merken.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:58

renzo4000

*Doh!*

@corneedebruin Goede keuze kan ik zelf wel zeggen ;) ... Ik heb ook een soortgelijk pad bewandeld als jij. Eerlijk gezegd kwam Kia nooit in mij op aangezien ik nooit zo'n hoge pet op had van dat merk. Maar door de verschillen rijtesten bij topgear, autoweek, autovisie etc werd ik getriggerd om toch maar eens een proefrit te maken. Dit was een schot in de roos. De Proceed ziet erg goed uit (subjectief), zit erg goed in de opties (zeker in de Plusline) en reed ook nog eens erg fijn. Nog steeds erg blij met mijn keuze!

Wat een lekker kontje hé :P ;)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:03
Dat is een kwestie van smaak....
Maar KIA doet het zeker wel goed met de nieuwe modellen.

[Voor 3% gewijzigd door jongetje op 11-05-2020 10:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:45

Wootism

aaibaar

Absoluut!
Krijg er altijd Panamera vibes van.
Zeer mooie bak (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corneedebruin
  • Laatst online: 04-06 13:06
renzo4000 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:55:
@corneedebruin Goede keuze kan ik zelf wel zeggen ;) ... Ik heb ook een soortgelijk pad bewandeld als jij. Eerlijk gezegd kwam Kia nooit in mij op aangezien ik nooit zo'n hoge pet op had van dat merk. Maar door de verschillen rijtesten bij topgear, autoweek, autovisie etc werd ik getriggerd om toch maar eens een proefrit te maken. Dit was een schot in de roos. De Proceed ziet erg goed uit (subjectief), zit erg goed in de opties (zeker in de Plusline) en reed ook nog eens erg fijn. Nog steeds erg blij met mijn keuze!

Hij is prachtig , de Ceed SW in GT line werd ik gewoon niet warm van maar de proceed kon ik maar niet uit mijn hoofd krijgen als keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 15:24

Rico

Wie dit leest is gek....

[Afbeelding]

Kontje is zeker mooi maar de voorkant is dan weer heel saai net als een normale Ceed.
Verder mooie auto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:40
Grappig, ik vind juist de voorkant mooi :)
Achterkant is me iets te scheef, Een achterruit die een fractie rechter op zou staan, zou ik denk ik mooier hebben gevonden.

Hij doet me nu altijd aan deze denken:

Alsof iemand een olifant op de achterkant heeft laten zitten.

[Voor 29% gewijzigd door FireDrunk op 11-05-2020 13:11]

Even niets...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@FireDrunk dat klopt, dat is namelijk ook inherent aan het "shooting-brake" design. Dus jouw link met de CLA is logisch, dat is namelijk de enige ander shooting-brake in de markt. De daklijn loop zodanig sterk af dat je een dergelijke constructie krijgt. Je houdt ervan of niet natuurlijk, ik vind het persoonlijk mooi en wat afwijkend van de standaard stations die allemaal min of meer hetzelfde profiel hanteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 11:23

avotar

P0werd by Black Coffee

[Afbeelding]

Doet me denken aan de kont van een van de eerste seat leons.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@avotar deze generatie?:

Met alle goede wil van de wereld zie ik daar geen overeenkomst eerlijk gezegd :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:19
Heeft zo’n shooting brake betere aerodynamica dan een hoekige station?

trololol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Nou hij is sowieso lager dus dat zou theoretisch ten goede moeten komen irt de luchtweerstand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23:52
Ik voel me altijd een beetje schizofreen bij die ProCeed. Vanuit de ene hoek vind ik 'm echt schitterend, vanuit een andere hoek vind ik het een enorm suf nagemaakt ding.
De foto's van Renzo4000 hierboven doen het design in ieder geval heel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 19:48
Die proceed is echt een mooi ding. De neus is in verhouding misschien iets te kort, maar voor mij by far de leukste station in het C-segment. Vooral omdat het gewoon wat anders is!
Daarnaast is het interieur van Kia ook gewoon een stuk beter geworden (vorig jaar naar de eNiro gekeken, die was al netjes en het was nog het ‘pre-facelift’ interieur).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 11:23

avotar

P0werd by Black Coffee

renzo4000 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:34:
@avotar deze generatie?:

[Afbeelding]

Met alle goede wil van de wereld zie ik daar geen overeenkomst eerlijk gezegd :+
Nee, nog ouder.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ouder dan 1998 is ie er niet en die lijkt er nog minder op :p . Misschien bedoel je een ander model?

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:11
Echt bizar als ik een tesla model 3 offerte van 2 maanden terug vergelijk met een offerte nu... zijn alle leaseauto's zo hard omhoog gegaan?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 23:13
-Splash- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:47:
Echt bizar als ik een tesla model 3 offerte van 2 maanden terug vergelijk met een offerte nu... zijn alle leaseauto's zo hard omhoog gegaan?
Wat is het verschil?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wat is het prijsverschil dan? Als ik mijn eigen voorbeeld neem dan is mijn Proceed is ie €8 duurder geworden tov 8 maanden geleden.

• -Splash-
Het verschil van een SR+ en een LR.
Eerst was ik 850 kwijt en nu 945. Vind ik nog al een verhoging. (Alphabet) De LR is 1100. Dit is excl. brandstof.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 23:13
Ik zit even te kijken, maar mijn SR+ was vorig jaar augustus 883. Als ik zo snel reken op dezelfde site is dat 930 geworden. Wel wat hoger dus inderdaad. Ex brandstof trouwens ook.

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-06 17:08
djmelvee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:16:
Bij mij is het uiteindelijk de Golf 1.5 eTSI 110kW DSG Style 5d geworden.

Achteruitrijcamera (Rear View)
Bestuurdersassistentiepakket
Koplampverlichting LED Matrix ('IQ.Light')
Navigatiepakket 'Discover Pro'
Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
Unilak 'Urano Grey'
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
Winterpakket zonder stuurwielverwarming

:D
En zojuist het bericht gekregen dat de levering vermoedelijk september/oktober is maar misschien zelfs nog later....

• -Splash-
MADG0BLIN schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:35:
Ik zit even te kijken, maar mijn SR+ was vorig jaar augustus 883. Als ik zo snel reken op dezelfde site is dat 930 geworden. Wel wat hoger dus inderdaad. Ex brandstof trouwens ook.
Vorig jaar heb ik bij collega's prijzen van 808 gezien (rond juni). :) Maar goed, dat is w.s. te laag ingeschat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smobbo
Zonder looptijd en km’s zegt dit niet veel.
Welke standaard extra’s (winterbanden, vervangend vervoer, laadpaal)?
Voor mij gold een jaar geleden:
30k km / 4jr. Alle bovengenoemde extra’s voor een SR+ 896€ incl brandstof (voorschot was 96€).

• -Splash-
Smobbo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:49:
Zonder looptijd en km’s zegt dit niet veel.
Welke standaard extra’s (winterbanden, vervangend vervoer, laadpaal)?
Voor mij gold een jaar geleden:
30k km / 4jr. Alle bovengenoemde extra’s voor een SR+ 896€ incl brandstof (voorschot was 96€).
37500 km en 48 maanden, winterbanden, vervangend vervoer (budget) en geen laadpaal. Ook geen opties.

• Smobbo
-Splash- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:13:
[...]

37500 km en 48 maanden, winterbanden, vervangend vervoer (budget) en geen laadpaal. Ook geen opties.
Poeh, dan is het idd een flink stukje duurder geworden! Vraag-Aanbod misschien of toch zorgen over onderhoud/restwaarde?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Splash-
Smobbo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:59:
[...]

Poeh, dan is het idd een flink stukje duurder geworden! Vraag-Aanbod misschien of toch zorgen over onderhoud/restwaarde?
Denk voortschrijdend inzicht. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:52
Afgelopen week ook offertes opgevraagd ivm verzoek werkgever andere auto uit te zoeken.
Wij werken met een basislijst met auto's (c segment station) waarbij een leasetarief staat vermeld.
De goedkoopste daarvan is leidend qua berekening eigen bijdrage (alles erboven is eigen bijdrage)

Echter bleek het tarief wat bij de goedkoopste stond vermeld bijna met 30 euro per maand af te wijken!
(Kia Ceed SW)
De goedkoopste auto was, na navraag, 30 euro per maand duurder vanwege een 'coronatoeslag' (andere rentestanden). Zo ook de andere auto's natuurlijk grotendeels. Mogelijk dat deze per 20 mei zou vervallen

Vindt het maar een rare verklaring en ook dat het ineens per 20 mei wel/niet zou kunnen vervallen.
Meer mensen ineens een rare stijging gezien in de leaseprijzen?

[Voor 4% gewijzigd door JvdW op 15-05-2020 18:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvandeB7820
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 05-06 22:44
RvandeB7820 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:49:
[...]

Het is uiteindelijk de Audi A5 Sportback geworden. Het facelift model, Launch Edition Sport met S-Line aankleding. De 40 TFSI automaat in Daytona gray.

Qua lease bedrag viel dit ruim binnen budget.
De E-tron 55 nog bekeken maar ondanks lagere bijtelling % was het toch een fors (lease)bedrag. Dan toch nog maar een (laatste?) keer voor fossiele brandstof gegaan.

Levering was gepland voor 1e week mei, maar door tijdelijke sluiting van de fabriek zal hier een ruime maand bij gaan komen. Wachten rustig af, to be continued...
Bericht lease maatschappij; door fabriekssluiting Audi Ingolstadt ivm Corona zal levering vooralsnog doorschuiven naar 1e week juli. Fabriek is weer langszaam opgestart, maar vooralsnog gestart met productie A3 en Q2. Mijn A5 is mid Feb besteld, al met al ongeveer 8 weken vertraging tov. eerste indicatie. Fingers crossed dat het hier bij blijft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
RvandeB7820 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:34:
[...]

Bericht lease maatschappij; door fabriekssluiting Audi Ingolstadt ivm Corona zal levering vooralsnog doorschuiven naar 1e week juli. Fabriek is weer langszaam opgestart, maar vooralsnog gestart met productie A3 en Q2. Mijn A5 is mid Feb besteld, al met al ongeveer 8 weken vertraging tov. eerste indicatie. Fingers crossed dat het hier bij blijft...
Als het puur blijft bij de vertraging van het sluiten van de fabrieken, dan is dat meer dan prima inderdaad.

Hier sowieso geen levering voor 1 september (LeasePlan), maar goed, ik denk dat het aantal bestelde auto’s ook flink afgenomen is, dus als de fabrieken weer open gaan en op 50% draaien, dan zou dat best wel alsnog voldoende kunnen zijn om de levertijd niet al te veel te laten oplopen. We gaan het meemaken.

Jammere is wel dat de V40 per september van 14% naar 25% gaat. Ik mag hem ongetwijfeld iets langer doorrijden, maar dan heb ik liever de Corolla vast tegen 22%. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Aangezien er meer mensen kijken naar de Toyota Corolla en de Kia Proceed is onderstaande wel een leuke test. Voor mij geen verrassing wat daar gezegd wordt :)

YouTube: Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid vs. Kia Proceed - AutoWeek ...

[Voor 32% gewijzigd door renzo4000 op 18-05-2020 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
@JvdW minder omzet voor LMs, auto’s die terug komen van bedrijven & ZZPers die bankroet zijn etc. Kosten willen ze toch zien te dekken.

Dat verhaal met 20 mei is wel wat vreemd ja.

[Voor 14% gewijzigd door Inspired op 18-05-2020 20:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvandeB7820
BigSmurf schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:34:
[...]
Als het puur blijft bij de vertraging van het sluiten van de fabrieken, dan is dat meer dan prima inderdaad.

Hier sowieso geen levering voor 1 september (LeasePlan), maar goed, ik denk dat het aantal bestelde auto’s ook flink afgenomen is, dus als de fabrieken weer open gaan en op 50% draaien, dan zou dat best wel alsnog voldoende kunnen zijn om de levertijd niet al te veel te laten oplopen. We gaan het meemaken.

Jammere is wel dat de V40 per september van 14% naar 25% gaat. Ik mag hem ongetwijfeld iets langer doorrijden, maar dan heb ik liever de Corolla vast tegen 22%. :)
Inderdaad, opstarten icm verminderde vraag zal zich wellicht uitbalanceren over tijd. Vertraging is jammer, maar niet meer dan begrijpelijk in deze tijd.

Kan me voorstellen dat je liever naar je nieuwe overstapt, ondanks dat je V40 waarschijnlijk nog prima is

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:57

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Nou in oktober de Kia Proceed 1.4 GT-Line besteld en inmiddels is hij binnen bij de dealer en de leverdatum staat nu gepland op aankomende maandag (25 mei). Heeft even geduurd en nu nog vijf dagen wachten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een Mach-E hebben besteld? Ben benieuwd hoe dat zit met voorwaarden, kun je bij levering in 2021 afzien van de auto bijvoorbeeld? Is toch wel een behoorlijk verschil, 8% tot 45k of 12% tot 40k.

nieuws: 'Nederlandse leveringen Ford Mustang Mach-E uitgesteld naar begin 2021'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:29:
Zijn er hier mensen die een Mach-E hebben besteld? Ben benieuwd hoe dat zit met voorwaarden, kun je bij levering in 2021 afzien van de auto bijvoorbeeld? Is toch wel een behoorlijk verschil, 8% tot 45k of 12% tot 40k.

Denk dat je de vraag beter in het Mach-E topic kunt stellen. :) Tot iets van EUR 110,- netto verschil. Annuleren en voor een Polestar/Model 3 gaan is wellicht een optie als je van het contract af kunt. Of slikken en lekker wachten.

[Voor 12% gewijzigd door Inspired op 22-05-2020 11:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:29:

Ik weet niet wat jij in je leasecontract hebt vastgelegd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Het was een algemene vraag puur uit interesse, ik heb er zelf geen besteld. Dat had ik er misschien even bij moeten zeggen. Wist ook niet dat er een topic was specifiek voor dat model. :)

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

En ik heb mijn Kia Proceed ook in ontvangst mogen nemen. Wat een geweldige auto, en nog steeds blij met de kleur keuze! :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blackah
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-06 23:48
Nemean schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:42:
En ik heb mijn Kia Proceed ook in ontvangst mogen nemen. Wat een geweldige auto, en nog steeds blij met de kleur keuze! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Mooie bak (en kleur). Fijn dat de levering ook door is gegaan.

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-06 17:08
Mijn verwachte leverdatum is bekend. Week 40. :'(

• Bjk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:56
Bij mij is ook meer bekend, in de laatste week van juni 2020 wordt de Skoda Kodiaq Sportline geleverd. Hopelijk net voor 1 juli op kenteken...

• Blackah
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-06 23:48
Bjk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:30:
Bij mij is ook meer bekend, in de laatste week van juni 2020 wordt de Skoda Kodiaq Sportline geleverd. Hopelijk net voor 1 juli op kenteken...
Mag ik vragen of je de Kodiaq via een LM hebt besteld en welke?

• Bjk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:56
Blackah schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Mag ik vragen of je de Kodiaq via een LM hebt besteld en welke?
Levering door autobedrijf Korterink, middels PON.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:44
Smobbo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:59:
[...]

Dat laatste.
De leasemij merkte op dat Tesla steeds meet geld rekent voor onderhoud en steeds minder onder garantie repareert.

Tel daarbij op er 30.000+ zijn besteld vorig jaar. Die komen over 4-5 jaar allemaal in één keer op de tweedehands markt.

Toen ik hem in september bestelde: 900 voor een LR, 35k, met 19"en trekhaak.
Collega wilde vorige maand hetzelfde: 1100 euro zonder 19"en trekhaak.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:44

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie bak man!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:41

The Wizard

Moderator Mobile

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de aanhanger gebracht?

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Klopt inderdaad! Met daarvoor nog zo'n klein vrachtwagen/busje met oplader oprijwagen.

Ik begreep van de chauffeur dat hij twee "dikker aangeklede varianten" van mijn auto verderop in Zeeland moest ophalen. Ik vermoed dat het Kia Proceed GTs of Kia Ceed GTs waren. Ze waren wel flink onder handen genomen begreep ik, met wat meer functies en toepassingen dan de gebruikelijke uitvoeringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:19
Beetje drama mag best: zo weet meteen de hele straat dat je een nieuwe vuurtoren auto hebt :Y)

trololol

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:41

The Wizard

Moderator Mobile
Nemean schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:19:
[...]

Klopt inderdaad! Met daarvoor nog zo'n klein vrachtwagen/busje met oplader oprijwagen.

Ik begreep van de chauffeur dat hij twee "dikker aangeklede varianten" van mijn auto verderop in Zeeland moest ophalen. Ik vermoed dat het Kia Proceed GTs of Kia Ceed GTs waren. Ze waren wel flink onder handen genomen begreep ik, met wat meer functies en toepassingen dan de gebruikelijke uitvoeringen.
Dan wil ik ook hebben dat ze mijn nieuwe auto laten bezorgen :P. Is besteld bij een dealer 150 km verderop. Wil hem ook wel ophalen, maar als ie gebracht wordt... hebben ze je oude auto meegenomen?

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Meeste leasemaatschappijen geven je de keus om hem zelf te halen bij de dealer (en evt oude leaseauto achter te laten) of hem per trailer te laten bezorgen. Je oude leaseauto wordt vaak opgehaald door een student of gepensioneerde. Dit laatste was in mijn geval toen ze een huurauto kwamen brengen(doorrijden kon niet meer na 5 jaar) en de oude leaseauto weer mee nam. De beste man deed dit voor Arval partime en vond het geweldig om te doen, lekker bezig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvandeB7820
renzo4000 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:24:
Meeste leasemaatschappijen geven je de keus om hem zelf te halen bij de dealer (en evt oude leaseauto achter te laten) of hem per trailer te laten bezorgen. Je oude leaseauto wordt vaak opgehaald door een student of gepensioneerde. Dit laatste was in mijn geval toen ze een huurauto kwamen brengen(doorrijden kon niet meer na 5 jaar) en de oude leaseauto weer mee nam. De beste man deed dit voor Arval partime en vond het geweldig om te doen, lekker bezig zijn.
Helaas is dat niet het geval bij alle maatschappijen - vorige auto was het of zelf ophalen of een student / gepensioneerde die hem thuis komt brengen... rijdend in je nieuwe auto. Ivm forse afstand naar dealer van LM (ruim 275km) heb ik bij vorige voor het laatste gekozen, maar als de levering op trailer nu wederom geen optie is dan maak ik er maar meteen een weekend weg van :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

The Wizard schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Dan wil ik ook hebben dat ze mijn nieuwe auto laten bezorgen :P. Is besteld bij een dealer 150 km verderop. Wil hem ook wel ophalen, maar als ie gebracht wordt... hebben ze je oude auto meegenomen?
Shortlease mochten ze helaas niet mee nemen dus er staan nu twee auto's voor de deur. :+

Maar verder hebben ze in het kader van covid-19 besloten de auto te brengen, normaliter werd dit gedaan door bijv. een student. Maar dat had sowieso in mijn geval betekend dat ik hem met de auto naar het dichts bij zijnde station had moeten brengen. Dit had overigens niet gemogen van mijn werkgever en dit had voor een student betekend dat hij zeker op een loopafstand van 45 minuten had moeten rekenen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-06 17:40
Mijn leaseauto werd gebracht door een student (denk ik).

hier is ook verder niet te spraken gekomen of die met trailer of dat iemand zou rijden.
Ik had of afhalen of laten bezorgen.

Die jongen heeft toch ook zeker 20 minuten moeten lopen naar een bushalte, maar hey, als het niet zo'n eikel was had ik hem misschien wel aangeboden om hem weg te brengen. XD (nov. '18)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

demonic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:27:
Mijn leaseauto werd gebracht door een student (denk ik).

hier is ook verder niet te spraken gekomen of die met trailer of dat iemand zou rijden.
Ik had of afhalen of laten bezorgen.

Die jongen heeft toch ook zeker 20 minuten moeten lopen naar een bushalte, maar hey, als het niet zo'n eikel was had ik hem misschien wel aangeboden om hem weg te brengen. XD (nov. '18)
Toen mijn shortlease gebracht werd door een oude man (waarschijnlijk al met pensioen) vroeg/eiste deze doodleuk om een sigaret aan één van mijn collega's. Was ook een bijzondere ervaring :+

Nou inmiddels meer dan een week al met de Kia Proceed aan het vertoeven en ik moet zeggen dat de auto nog steeds niet tegen valt en ik zeker met een glimlach instap.

Rijgedrag
Mijn vorige shortlease was een Renault Clio (uiteraard een andere klasse dan de Kia Proceed) en deze auto voelde zeker bij het optrekken erg onzeker aan, schokte snel en daar heeft deze Kia Proceed absoluut geen last van. Mijn schoonzusje wou ook even mee rijden en deze merkte dit ook direct op dat de auto heel degelijk aanvoelt en erg rustig rijdt. Het lag in ieder geval niet aan de bestuurder. :D

Van het bandengeluid heb ik weinig tot geen last (wellicht komt dit ook doordat het dakje vaak open staat) en dat ik de Renault Clio gewend ben. De auto ligt ook qua wegligging erg strak op de weg, stuurt voor mijn gevoel erg sportief en lijkt erg op mijn oude Seat Ibiza SC. Je hebt in ieder geval niet het idee dat je in een statishootingbrake rijdt.

Geluid van de motor
Ik heb de 1.4 motor en ik moet zeggen dat je de motor bijna niet hoort (even tijdje zonder radio en een dichte dak gereden) maar de auto hoor je amper. De motor is dan ook erg rustig, maar trap je het gaspedaal wat dieper in en schakel je wat later komt er een wat mooier bromgeluid naar voren (ik neem aan van de motor en dat het niet een nep audio geluid is :+). Of je dit buiten ook hoort betwijfel ik.

Interieur
Het interieur van de Kia ProCeed is echt dik in orde. De stoelen zijn van zeer goeie kwaliteit, zitten sportief en bieden een zeer goede ondersteuning voor je rug. Zou ik er een ritje naar Oostenrijk in durven te maken (bij wijze van)? Zeer zeker. Durven mijn passagiers dat op de achterbank ook? Als ik mijn moeder (1.80m) mag geloven moet dat ook zeker goed zitten.

Fijn dat er twee USB-poorten aanwezig zijn bij de bestuurder. Wat helaas in veel reviews al naar voren kwam ontbreken er wel USB poorten achterin.

Inmiddels heb ik de Brodit telefoonhouder aangeschaft en moet ik deze nog monteren.

Even nog enkele foto's van het interieur:

Panorama-dak
Het panorama-dak is een functie die ik erg gemist heb, heerlijk om in de zomer/lente maanden met een opendakje te rijden (ondanks de hooikoorts). Tijdens de rit wel een kleine rammel gehad toen het dak openstond. Toen ik een klein beetje het dakje aandrukte was de rammel weg en is ook niet meer terug gekomen. Wat ik een nadeel vind is wanneer het contact uit is het dak niet meer te sluiten is. Bij de Seat Leon kon dit namelijk wel.

Uiterlijk
Waarbij ik tijdens de eerste proefrit al tegen mijn vriendin zei dat ik dit echt een prachtige wagen vind, is deze mening ook gebleven. In 2 woorden: prachtige wagen! Je leest hier wel eens dat de ProCeed vaak nagekeken wordt en dat is zeker niet gelogen, het valt toch op dat je geregeld nagekeken wordt (soms heb ik het niet door, maar mijn vriendin wel). Kortom de auto trekt wel wat aandacht.

De kleur Track Red lijkt in de zon wel heel snel op een oranje/rood achtige kleur, wat ik zelf niet vervelend vind. Wat de kleur dan ook betreft ben ik enorm tevreden.

De koplampen van de Kia ProCeed zijn ook erg fel, waardoor je genoeg zicht hebt (ook op grotere afstanden). Nadeel is wel dat ik geregeld een seintje van tegenliggers krijg.

Wat ik nog niet wist en waar ik wel verast mee was, is dat er bij de deurgrepen ook led verlichting aanwezig is. d:)b

Nog enkele foto's van de Kia ProCeed

Acties:
  • +6Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Leuke update @Nemean! Wat betreft de lampen heb ik nog geen een keer tegenliggers gehad die seintjes gaven. Wellicht staat ie bij jou toch niet goed afgesteld (gek genoeg geen automatische afstelling) en zou je dit even bij je dealer kunnen na laten kijken.

Ik zal ook even in het kort mijn bevindingen geven over mijn Proceed 1.4DCT Dark Penta Metal (GT Plusline):

Rijgedrag
- Erg fijne en soepele benzine krachtbron. Deze is comfortabel te rijden in "normal" mode.

- De DCT automaat is erg goed, dit in tegenstelling tot mijn DSG ervaringen. De DSG's waar ik mee heb gereden waren vaak zenuwachtig bij het weg rijden. Zet je de rijmodus in "sport" dan trekt ie lekker door en over een groot toerengebied met lekkere trekkracht. Het is wel duidelijk dat er meer dan 140pk in de motor zit. Dit bleek ook te kloppen uit een rollerbanktest van Autoweek waaruit bleek dat er 160,5pk in het turboblokje zit.

- Qua sturen is dit tot nu toe mijn fijnste auto. De Proceed laat zich heel makkelijk en precies een bocht in zetten en je hebt veel gevoel in het stuur. De auto blijft goed in koers en je voelt goed aan wanneer het kontje (overstuur) zich wat naar buiten wil laten zetten. Ondanks het wat sportievere karakter is hij erg comfortabel. De demping en vering zijn goed op elkaar afgestemd. Het drempel-paradijs in onze nieuwbouw wijk deert de Proceed dan ook helemaal niks.

- Op de snelweg bij snelheden boven de 130 is afrolgeluid van de banden wel goed te horen. Wellicht heeft dat ook te maken met de Michelin Pilot Sport 4 banden die relatief stug/hard zijn. Daarnaast is, zoals Nemeam al aangaf, de motor erg stil.

Interieur

- Kia heeft de afgelopen jaren echt stappen gemaakt qua design en kwalitatieve afwerking. Het interieur van de Proceed ziet er gewoon goed uit zonder te frivool te worden (wat je bijv. bij de Franse merken ziet). Het zit degelijk in elkaar en er zijn goede (zachte) materialen gerbuikt. Imho doet het niks onder voor de Volkswagen Golf.

- De stoelen zijn zeer goed; ik ben vrij vors van postuur en 1m85 en kan een goede positie vinden. Ik heb er g snel last van mijn rug, maar de elektrisch verstelbare stoel is zodanig te positioneren dat ik heerlijk kan zitten. De lende verstelling helpt hier zeker bij. Ook niet onbelangrijk, de stoelen zijn verwarmd (zelfs op de achterbank) evenals het stuur. Al is dat nu niet van toepassing :o

- Het infotainment van Kia is erg goed te noemen. Het grote 10'25" display is duidelijk en ziet er goed uit. Wat ik vooral belangrijk vind is dat het snel moet werken en dat is zeker het geval. Gewoon direct feedback als je een functie selecteert. Ik heb me zo geërgerd aan de multimediasystemen die tergend langzaam reageren (met name bij de Franse merken het geval) dat het soms zelfs gevaarlijk is.

- Erg fijn dat Kia ervoor heeft gekozen om nog veel functies met fysieke knoppen te laten bedienen, waaronder de climate control. Je ziet dat veel merken steeds meer via het touchscreen laten bedienen maar voor sommige basale zaken is dat gewoon niet fijn als je telkens door allerlei menu's moet gaan.

- Het digitale instrumentarium ziet er ook erg goed uit, mooie graphics en voldoende mogelijkheden om informatie op te vragen. Echter niet zo uitgebreid zoals bij de VAG modellen waar je bijvoorbeeld ook de full map navigatie kan laten tonen.

- Het audio systeem (jbl premium) is in de basis best oke echter mist het wel wat dynamiek. Ik heb daarom zelf een audio upgrade laten uitvoeren en een subwoofer laten plaatsen (de aanwezig subwoofer mag die naam eigenlijk niet dragen met zijn 6" formaat :o ). Hierdoor kan ik de bas veel verder terugschroeven en kunnen de aanwezige luidsprekers veel beter presteren. Ik heb nu een veel beter gebalanceerd geluid. Misschien dat ik in de toekomst nog een composet gaat toepassen evenals geluidsdemping.

- Het panoramadak is inderdaad erg fijn; je gebruikt hem toch meer dan je denkt en zeker in de mooie dagen. Daarnaast geeft het net weer even wat extra licht in het donkere interieur. De dakbekleding is namelijk ook (sportief) zwart. Overigens is het wel jammer dat het niet wat groter oppervlak is want dit had makkelijk gekund.

- Qua ruimte zit het wel snor. Ik kan met mijn 1m85 nog goed achter mezelf zitten en dan verwacht je toch niet helemaal met zo'n shooting brake. Qua bagageruimte is het ruimer dan je denkt. Er gaat standaard 594 liter in de kofferbak (hoop ruimte onder de dubbele bodem!). Enige nadeel is dat de achterruit heel schuin afloopt dus grote objecten (met name hoog) gaat dus niet altijd lukken. In mijn Octavia ging dat stukken beter. Gelukkig wel een elektrische kofferklep die automatisch open gaat als je achter de auto gaat staan (als je de sleutel bij je hebt natuurlijk :P). Geen spastische schopbewegingen nodig dus ;)

- Groot nadeel vind ik de zwarte pianolak elementen. Waarom is dat nog steeds zo'n hype? Het is enorm gevoelig voor vette vingers en krasgevoelig. Voor mij had dit dus niet gehoeven ....

- De veiligheidssytemen zijn dik op orde bij Kia en zeker icm de automaat, lane assist en file assist heerlijk comfortabel cruisen. Laatst reed ik op een 50 weg en kwam er ineens een fietser van rechts. Ik zag hem op tijd maar de Proceed nog iets eerder door een waarschuwing te tonen. Ik remde zelf op tijd anders had de Proceed ingegrepen. Toch wel een veilig gevoel dat er meegekeken wordt in dit soort situaties.

Exterieur

- Tja wat kan ik zeggen? De Proceed is gewoon een erg mooie verschijning zeker een van de mooiste uit het C-segment. Die kont!! :D

- De 18" Kimhae velgen staan de Proceed erg goed. Mooie donkere velgen met geborsteld RVS

- De Dark Penta Metal lak staat hem erg goed. Het mooie is dat de lak gedurende dag dag constant anders "kleurt" van lichter grijs tot haast zwart.

- Het minst spannende aan de auto vind ik het aangezicht recht van voren, dit ziet er redelijk "normaaltjes" uit en bijna niet afwijkend van de gewone CEED.

- De verlichting van Proceed is erg goed, ik denk zelfs nog iets beter dan mijn vorige Octavia met Bi-xenon lampen die al erg goed waren. Enige nadeel is dat de LED lampen niet mee-draaien zoals dat bij mijn Octavia wel het geval was. De achterlichten van de Proceed zijn erg kenmerkend met de doorlopende ledlampen. Al zie je nu steeds meer merken dit toepassen.

Verder nog geen problemen gehad met de Proceed, maar er staat ook pas 2500 km op ivm thuiswerken in Corona tijd (itt 5000km per maand normaal).

Vooruit, nog een fotootje dan 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Absoluut een mooie wagen die Proceed! Had ‘m zelf ook op m’n shortlist staan, maar uiteindelijk had de Mazda 3 toch echt mijn hart gestolen.

Toen ik overigens aan het kijken was, had de Proceed nog geen digitaal instrumentarium. Wat ik helemaal vreemd vond was dat parkeersensoren aan de voorkant een dealeroptie is/was.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

De mazda 3 is ook een schitterende auto, ook mee proefgereden en dat was erg positief. Mooi interieur (nog een klap beter dan de Proceed) en goede rijeigenschappen. Echter kon ik geen goede zitpositie vinden(ben nogal kieskeurig met mijn slechte rug) en vond ik de automaat niet zo best aanvoelen. Daarnaast was de ruimte een echte no-go zeker met een jong gezin. Maar nogmaals, wel één van de mooiere auto's uit het segment dus ik snap je keuze @Dj-sannieboy !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:45

Wootism

aaibaar

Waarom geen automaat? :o
(Erg vette bak trouwens!)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Dj-sannieboy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:54:
Absoluut een mooie wagen die Proceed! Had ‘m zelf ook op m’n shortlist staan, maar uiteindelijk had de Mazda 3 toch echt mijn hart gestolen.

Toen ik overigens aan het kijken was, had de Proceed nog geen digitaal instrumentarium. Wat ik helemaal vreemd vond was dat parkeersensoren aan de voorkant een dealeroptie is/was.
Mazda 3 stond ook op mijn wensenlijst echter vond ik de kofferbak ruimte tegen vallen zeker met het oog op de toekomst en eventuele "autovakanties".
Wootism schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Waarom geen automaat? :o
(Erg vette bak trouwens!)
Dat werd helaas te veel voor mijn budget en moet eerlijk zeggen dat ik schakelen helemaal niet zo erg vind. :D

• Gormenghast
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:27
Mark_1987 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:25:
[...]

Wat mij wel erg tegen viel was het infotainment systeem en interieur van Focus. Loopt duidelijk wat achter vs de Skoda. En daarmee verwacht ik ook vs de Seat.

Maar per persoon verschillend uiteraard wat die belangrijk vindt :)

Hopelijk snel in Seat proefrijden!
De Focus gaat dan ook op de schop en het infotainment systeem krijgt een overhaul. Dus nu met twee schermen ipv één. Wat betreft de Seat, vond die van buiten mooi en van binnen lelijk. Tegenovergesteld eigenlijk aan de nieuwe golf. Die is van buiten niet om aan te gluren en van binnen ziet die er het beste uit. (van de Focus, Leon, Octavia, Golf, Megane)

• Gormenghast
Nemean schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Mazda 3 stond ook op mijn wensenlijst echter vond ik de kofferbak ruimte tegen vallen zeker met het oog op de toekomst en eventuele "autovakanties".

[...]

Dat werd helaas te veel voor mijn budget en moet eerlijk zeggen dat ik schakelen helemaal niet zo erg vind. :D
Wat betreft toekomst kijk dan ook vooral naar beenruimte achter. Kleinere kinderen hebben de benen vrij recht naar voren staan. De Mazda 3 (maar zeker ook BMW 1-serie, Golf en Leon in iets mindere mate) zijn voor kinderen niet per se hele prettige auto's. Hierbij maakte de bmw het wel heel bont, ik kon daar ternauwernood een buggy onderstel in kwijt en de maxicosi kon net achter me als ik de stoel wat minder ver naar achteren plaatste. En ik ben 1,81, dus vrij gemiddels qua lengte.

• Mark_1987
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:55
Gormenghast schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:31:
[...]

De Focus gaat dan ook op de schop en het infotainment systeem krijgt een overhaul. Dus nu met twee schermen ipv één. Wat betreft de Seat, vond die van buiten mooi en van binnen lelijk. Tegenovergesteld eigenlijk aan de nieuwe golf. Die is van buiten niet om aan te gluren en van binnen ziet die er het beste uit. (van de Focus, Leon, Octavia, Golf, Megane)
Dat zou goed nieuws zijn! Heb je meer informatie over wanneer beschikbaar etc?

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:35
Mark_1987 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:36:
[...]

Wat ik hier lees: https://www.autokopen.nl/...mentsysteem-gepresenteerd

Er staat vanaf 2020, dus zal wel voor de refresh van de Focus zijn. Enige wat ik toegevoegde waarde zou vinden is draadloze CarPlay, het ingebouwde systeem gebruik ik zelf nooit.

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2019 128 GB, iPhone XR 128 GB

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:19
@Nemean De kofferruimte is indd behelpen (Ikea is daar de perfecte testcase voor :P ). Ik had zelf ook naar de Kia's gekeken, maar kwam eigenlijk tot de conclusie die ik ook een Seat Leon/Ibiza geef:

Strak van buiten, gemiste kansen binnen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:53:
@Nemean De kofferruimte is indd behelpen (Ikea is daar de perfecte testcase voor :P ). Ik had zelf ook naar de Kia's gekeken, maar kwam eigenlijk tot de conclusie die ik ook een Seat Leon/Ibiza geef:

Onlangs is het mij toch gelukt om er een loungeset in te krijgen! Ik moest alle onderdelen wel uit de doos halen, want de doos zelf was veel te groot.

• Gormenghast
Mark_1987 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:36:
[...]

Nu. Als je nu een focus besteld krijg je al het nieuwe model. Je kunt ze alleen nog niet zien in de showroom.

• jongetje
Gormenghast schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Nu. Als je nu een focus besteld krijg je al het nieuwe model. Je kunt ze alleen nog niet zien in de showroom.
Dat is dan bijzonder. Toen ik vorige maand bij de dealer was wist die van niets (maar goed, die zijn vaak niet op de hoogte van wat ze verkopen is mijn ervaring).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Gormenghast schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:36:
[...]
Wat betreft toekomst kijk dan ook vooral naar beenruimte achter. Kleinere kinderen hebben de benen vrij recht naar voren staan. De Mazda 3 (maar zeker ook BMW 1-serie, Golf en Leon in iets mindere mate) zijn voor kinderen niet per se hele prettige auto's. Hierbij maakte de bmw het wel heel bont, ik kon daar ternauwernood een buggy onderstel in kwijt en de maxicosi kon net achter me als ik de stoel wat minder ver naar achteren plaatste. En ik ben 1,81, dus vrij gemiddels qua lengte.
Dat is inderdaad ook het gene waar ik naar gekeken heb. Ik vond het voornamelijk belangrijk dat er genoeg ruimte in de kofferbak was en dat er achterin genoeg ruimte was voor in ieder geval twee volwassenen en in de verre toekomst wellicht (en hopelijk) voor in ieder geval één en anders twee zitjes. :D
D_Jeff schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:53:
Wat vind je niet mooi aan het interieur van de Kia / Seat als ik vragen mag?

Het interieur komt ook veel terug bij de Kia dat het te 'zwart' oogt en ik vind dat juist een pluspunt. En het vloeit goed samen met de displays. Ik ben ook erg blij dat de Kia geen ronde ventilatie roosters heeft zoals vele andere autofabrikanten. :D
Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True