PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Zolang dat niet in het leasereglement is opgenomen, kan de werkgever dat simpelweg niet doorbelasten. Hij kan je hooguit vragen om meer te stekkeren, maar als jij aangeeft dat zoveel mogelijk te doen (thuis, op het werk), dan is je verbruik zoals het is.renzo4000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:20:
Nou je werkgever krijgt gewoon een hercalculatie brandstofverschot. Het zal dan aan je baas liggen of hij dit gaat doorbelasten aan jou als berijder.
Het ligt er ook een beetje aan hoeveel auto's er rond rijden of het opvalt en uitmaakt. De werkgever krijgt einde van de maand één factuur met het totaal van alle auto's. Daarvan rijden sommigen meer dan 35.000km, sommigen minder. Als je 50-100-500 auto's rond hebt rijden, dan is die 100 - 150 euro per maand aan brandstof van één auto een "onzichtbare" post. Rijden er 2 auto's rond, dan valt het wel op.
Is het eerlijk? Mwua. De gemiddelde leaserijder leek zal denken: wow, LeasePlan probeert me te naaien, en stuurt sowieso de goedkoopste offerte door. Ik zou ook bij een "inclusief brandstof"-regeling proberen het maximale eruit te halen door een zo laag mogelijk brandstofvoorschot.
De bedrijven met tmeer dan 50 auto's hebben geen vrij LM keuze, dus die weten wel hoe realistich het brandstofvoorschot is. De leasenorm bepaalt het soort auto bij de functie, en staat los van de werkelijke kosten.BigSmurf schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:55:
[...]
Zolang dat niet in het leasereglement is opgenomen, kan de werkgever dat simpelweg niet doorbelasten. Hij kan je hooguit vragen om meer te stekkeren, maar als jij aangeeft dat zoveel mogelijk te doen (thuis, op het werk), dan is je verbruik zoals het is.
Het ligt er ook een beetje aan hoeveel auto's er rond rijden of het opvalt en uitmaakt. De werkgever krijgt einde van de maand één factuur met het totaal van alle auto's. Daarvan rijden sommigen meer dan 35.000km, sommigen minder. Als je 50-100-500 auto's rond hebt rijden, dan is die 100 - 150 euro per maand aan brandstof van één auto een "onzichtbare" post. Rijden er 2 auto's rond, dan valt het wel op.
Is het eerlijk? Mwua. De gemiddelde leaserijder leek zal denken: wow, LeasePlan probeert me te naaien, en stuurt sowieso de goedkoopste offerte door. Ik zou ook bij een "inclusief brandstof"-regeling proberen het maximale eruit te halen door een zo laag mogelijk brandstofvoorschot.
Over brandstofverbruik, mijn werkgever krijgt gewoon maandelijks een overzicht van brandstofverbruik en toegang to een dashboard. De auto's die ver boven het wagenparkgemiddelde van de hele LM zitten worden hierin gewoon gevlagd. Dus dan maakt het niet uit of je 10 of 1000 auto's hebt, je krijgt ze gewoon op een presenteerblaadje. Er zijn ook bedrijven, waar je maar x% boven het gecalculeerde verbruik uit mag komen. Dat is vooral nadelig als je veel stadsverkeer moet rijden en voor PHEV rijders.
Staat er wel iets over in het reglement, dan moet je uitzoeken of het jou kan raken of niet, maar dat lijkt me sowieso handig: het leasereglement heel goed lezen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het "ethische" aspect moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Bij ons is het aantal litel diesel op de tankkaart gelimiteerd zodat je wel moet stekkeren of zelf moet betalen. Ze bepalen het aantal liten door afstand woon-werk te nemen en dan met fabrieksopgavex2.5 te doen. Allemaal vrij redelijk.BigSmurf schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:55:
[...]
Zolang dat niet in het leasereglement is opgenomen, kan de werkgever dat simpelweg niet doorbelasten. Hij kan je hooguit vragen om meer te stekkeren, maar als jij aangeeft dat zoveel mogelijk te doen (thuis, op het werk), dan is je verbruik zoals het is.
[ Voor 11% gewijzigd door swtimmer op 20-04-2020 11:04 ]
@byn124 Gaaf ding zo in het knettergeel!
Dussss back to the drawing board. Als ik elektrisch wil rijden kom ik dan uit op de Model 3 SR+ of de Kia eNiro. Tussen die twee zijn de pluspunten van de Tesla dat die sneller laadt en dat ik die mooier vind. Pluspunt van de Kia is de hogere actieradius. Maar ondanks die hogere actieradius van de Kia, is de Tesla voor lange afstanden toch praktischer - juist vanwege die snellere laadtijd en vanwege de beschikbaarheid van meer laadpunten. En zo redeneer ik mijzelf dan naar de SR+ toe... Waar zou jij voor gaan in die situatie?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
2 vragen:
1. Rij je niet meer dan 200-250km per dag (meer dan 1x per week zeg maar)?
2. Kan je thuisladen?
Allebei ja, dan kan de SR+ eigenlijk altijd wel.
Het Supercharger netwerk is best wel een meerwaarde, mocht je toch langere afstanden gaan doen. Er zijn natuurlijk reuze veel FastNed etc punten, maar daar staan vaak maar 2-4 laadpunten. Bij een SuC staan er meestal 10+. Je grijpt dus niet snel mis.
Ik rij normaal gesproken zo'n 150km per dag (75 heen, 75 terug). Thuis laden kan ik niet 100% vanuit gaan... Ik woon in een appartement dus kan geen "granny charger" gebruiken, en er is nog geen publieke laadpaal in de buurt. Die ga ik natuurlijk wel aanvragen zodra er een elektrische auto voor me in bestelling staat. Maar zelfs als die er dus wel is... Is dat dan een publieke laadpaal. En dus zonder garantie op een plek.
Op het werk zijn er twee dubbele laadpalen, en als ik 's morgens op kantoor aankom zijn er eigenlijk altijd nog 2 à 3 van die plekken beschikbaar dus dat is zo goed als een zekerheid. Maar of dat tegen de tijd dat ik in mijn nieuwe leasewagen mag gaan plaatsnemen (november) ook nog het geval is is natuurlijk maar de vraag.
Verder rij ik 1x per week (nou ja, nu niet meer, maar normaal gesproken) iets meer dan 100km enkele reis naar Rotterdam en terug. Ook daar op kantoor is een ruim aanbod aan laadpalen.
En sporadisch (maximaal 1x per maand) 200km enkele reis naar Groningen en terug. Dan moet ik sowieso superchargen onderweg, want op die kantoorlocatie is geen laadmogelijkheid.
Ah en dan zijn er nog de echt lange afstanden natuurlijk. Een paar keer per jaar rij ik 1000km naar Nantes heen en weer. Op ABRP heb ik al gezien dat ik dan met de SR+ zo'n 10 uur onderweg ben, wat eigenlijk vergelijkbaar is met hoe lang het nu duurt. Met de eNiro zou ik een uur langer onderweg zijn door de langere laadstops.
[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 20-04-2020 16:14 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die afstanden waar je het over hebt, 150KM, is ook in de winter, prima te doen. Dan kun je volladen op je werk en de volgende ochtend weer terugrijden zonder bij te hoeven laden thuis.
Zolang je na 100km kan bijladen is een SR+ echt geen enkel probleem. Helemaal nu je maar 100km per uur kan rijden.
Bij 200km heen en terug zul je onderweg moeten laden, maar ik heb dat nooit een probleem gevonden, gewoon iets anders plannen.
Verwijderd
Bij mij niet als de SR+? Ongeveer even duur als de LR.Rob-T6 schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:43:
@Mx. Alba
De polestar 2 is te duur? Deze komt bij mijn calculator wel lager als een tesla model 3
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2020 20:53 ]
Als je regelmatig door Frankrijk rijdt, sowieso Tesla, want het reguliere CCS netwerk in Frankrijk is om te huilen. Vraag me wel af of ABRP niet te optimistisch is om die 1000 km af te leggen in 10 uur inclusief laden.Mx. Alba schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:14:
@MADG0BLIN en @Smobbo bedankt voor de input!
Ik rij normaal gesproken zo'n 150km per dag (75 heen, 75 terug). Thuis laden kan ik niet 100% vanuit gaan... Ik woon in een appartement dus kan geen "granny charger" gebruiken, en er is nog geen publieke laadpaal in de buurt. Die ga ik natuurlijk wel aanvragen zodra er een elektrische auto voor me in bestelling staat. Maar zelfs als die er dus wel is... Is dat dan een publieke laadpaal. En dus zonder garantie op een plek.
Op het werk zijn er twee dubbele laadpalen, en als ik 's morgens op kantoor aankom zijn er eigenlijk altijd nog 2 à 3 van die plekken beschikbaar dus dat is zo goed als een zekerheid. Maar of dat tegen de tijd dat ik in mijn nieuwe leasewagen mag gaan plaatsnemen (november) ook nog het geval is is natuurlijk maar de vraag.
Verder rij ik 1x per week (nou ja, nu niet meer, maar normaal gesproken) iets meer dan 100km enkele reis naar Rotterdam en terug. Ook daar op kantoor is een ruim aanbod aan laadpalen.
En sporadisch (maximaal 1x per maand) 200km enkele reis naar Groningen en terug. Dan moet ik sowieso superchargen onderweg, want op die kantoorlocatie is geen laadmogelijkheid.
Ah en dan zijn er nog de echt lange afstanden natuurlijk. Een paar keer per jaar rij ik 1000km naar Nantes heen en weer. Op ABRP heb ik al gezien dat ik dan met de SR+ zo'n 10 uur onderweg ben, wat eigenlijk vergelijkbaar is met hoe lang het nu duurt. Met de eNiro zou ik een uur langer onderweg zijn door de langere laadstops.
Het is uiteindelijk de Audi A5 Sportback geworden. Het facelift model, Launch Edition Sport met S-Line aankleding. De 40 TFSI automaat in Daytona gray.RvandeB7820 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:57:
Heb een budget van €1200 ex. brandstof obv 40k/jaar voor 48 maanden (rij meer maar extra kosten zijn voor werkgever). Huidige auto Passat Variant diesel welke mid-april vervangen mag worden. Kan naar benzine of EV overstappen. Ivm woon-werk minimale range van 250-300km nodig, ook bij -10 en ‘slechte’ omstandigheden.
Long list:
Audi - Q3 Sportback, A5 Sportback (A6 Avant, niet haalbaar?)
Volvo - V60 R-design T5, XC60
BMW - 3Touring, 4 Gran Coupe, X2
Ruimte van Passat Variant handig voor vakanties maar niet nodig, rij 90% woon-werk alleen in de auto voor kantoorbaan.
Nog andere tips? Welke EV zou passen (buiten Model 3)?
Wil bijtelling op ongeveer 550-575 per maand houden.
Qua lease bedrag viel dit ruim binnen budget.
De E-tron 55 nog bekeken maar ondanks lagere bijtelling % was het toch een fors (lease)bedrag. Dan toch nog maar een (laatste?) keer voor fossiele brandstof gegaan.
Levering was gepland voor 1e week mei, maar door tijdelijke sluiting van de fabriek zal hier een ruime maand bij gaan komen. Wachten rustig af, to be continued...
Ik heb zelf een SR+ besteld. Heb ook geen lader thuis, wel een 3x2 tal laadstations waarvan nu nog meestal wel 2 of 4 plekken leeg zijn. Met de belofte van de stad Utrecht om binnen 4 jaar hier 4 extra laadstations (dus 8 plekken) te plaatsen in de wijk.Mx. Alba schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:14:
@MADG0BLIN en @Smobbo bedankt voor de input!
Bovendien kan ik altijd op het werk laden, dat gaat niet verminderen. Daarnaast ben ik IT-er en kan ik bij langere afstanden ook makkelijker 20 minuten eerder naar huis gaan om verder te werken bij een supercharger.
In dat opzicht vonden wij (lees: Mijn vrouw vooral) het de 150 euro per maand niet waard om voor de LR te gaan (dat was met 90 euro eigen bijdragen omdat ik minder uren werk dan 1 ft).
Let wel: Wij hebben een station wagen voor de vakanties.
Het is niet zo dat de SR+ net het volgende dorp bereikt he. Zelfs in de winter hoor ik collega's over 240 kilometer. Misschien ben ik gewoon niets gewend, maar ikzelf zou daar 3 keer van op en neer kunnen. Dus prima afstand. In de zomer wordt dat w.s. richting de 300.
Mijn huidige Octavia red 750 km op een tank, dus dat zou dan met 2,5 a 3 x laden hetzelfde resultaat geven.
Wellicht dat dit je wat punten geeft voor een keuze? Vergis je niet in de Kona trouwens, daar hoor ik van collega's en vrienden erg goede verhalen over.
[ Voor 10% gewijzigd door -Splash- op 21-04-2020 08:03 ]
Met de Polestar is het wel de grote vraag of hij nog in 2020 geleverd wordt (met elke auto wellicht). Dus... wil je hem ook als hij 1/3e meer kost per maand.Rob-T6 schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:43:
@Mx. Alba
De polestar 2 is te duur? Deze komt bij mijn calculator wel lager als een tesla model 3
Tesla LR = 1065
Polestar = 1035
Allebei incl.
Volgens mij gaat het dan toch maar de SR+ worden. En extra laadtijd vanwege het lagere bereik ga ik dan gewoon als werktijd declareren. Their choice.
@Rob-T6 Ik ben een onvervalste Volvo fan! Dus de Polestar 2 en de XC40 P8 staan wat dat betreft mijlenver boven de Tesla op mijn wishlist. Alleen de kans dat die nog dit jaar geleverd kunnen worden is zo goed als nihil.
Ik begreep via de dealer dat levering staat op de standaard 16 weken plus 8 vanwege sluiting van fabrieken.RvandeB7820 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:49:
[...]
Het is uiteindelijk de Audi A5 Sportback geworden. Het facelift model, Launch Edition Sport met S-Line aankleding. De 40 TFSI automaat in Daytona gray.
De E-tron 55 nog bekeken maar ondanks lagere bijtelling % was het toch een fors (lease)bedrag. Dan toch nog maar een (laatste?) keer voor fossiele brandstof gegaan.
Levering was gepland voor 1e week mei, maar door tijdelijke sluiting van de fabriek zal hier een ruime maand bij gaan komen. Wachten rustig af, to be continued...
Ik hoop dus ook nog dit jaar mijn nieuwe wagen te mogen ontvangen...:)
Ik heb de auto 2e week februari besteld en toen werd 1e week mei als verwachte levering afgegeven. Afgelopen weekend via dealer gehoord dat er maand bij komt.. ik tel er gemakshalve alvast 6 weken bij opwvkreg schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:16:
[...]
Ik begreep via de dealer dat levering staat op de standaard 16 weken plus 8 vanwege sluiting van fabrieken.
Ik hoop dus ook nog dit jaar mijn nieuwe wagen te mogen ontvangen...:)
Mochten die ook niet passen dan gaat het dan toch maar de M3 SR+ worden denk ik.
Kost niet meer. Je krijgt minder korting.-Splash- schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:05:
[...]
Met de Polestar is het wel de grote vraag of hij nog in 2020 geleverd wordt (met elke auto wellicht). Dus... wil je hem ook als hij 1/3e meer kost per maand.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Mooie auto! Ik had hem ook hoog op de lijst staan maar uiteindelijk de Polestar 2 genomen, ook zeker vanwege de kosten. Mijn beeld is overigens wel dat de A5 qua bijtelling duurder uit komt dan de E-tron (550 om 520)?RvandeB7820 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:49:
[...]
Het is uiteindelijk de Audi A5 Sportback geworden. Het facelift model, Launch Edition Sport met S-Line aankleding. De 40 TFSI automaat in Daytona gray.
Dus kost het je meer.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:22:
[...]
Kost niet meer. Je krijgt minder korting.
Dank je! Ligt wellicht aan de aankleding die ik zocht voor de E-tron. In basis was die inderdaad iets goedkoper, maar ik heb de A5 wel flink aan kunnen kleden. Datzelfde bij de E-tron 55 werd me te gek + dat het bijbehorende leasebedrag wel erg krap aan werd (auto ging al snel naar de 95k). Toffe auto ook die Polestar 2Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:37:
[...]
Mooie auto! Ik had hem ook hoog op de lijst staan maar uiteindelijk de Polestar 2 genomen, ook zeker vanwege de kosten. Mijn beeld is overigens wel dat de A5 qua bijtelling duurder uit komt dan de E-tron (550 om 520)?
Verwijderd
Aankleding maakt wel een verschil, dat had ik even niet meegerekend. Toffe auto ook de A5. Deze zou ik vanaf volgende week precies in jouw uitvoering gaan rijden totdat mijn Polestar geleverd zou worden. Keek er echt naar uit. Maar helaas is deze niet meer beschikbaar. Nu krijg ik een A6 ter overbrugging, ook geen strafRvandeB7820 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:40:
[...]
Dank je! Ligt wellicht aan de aankleding die ik zocht voor de E-tron. In basis was die inderdaad iets goedkoper, maar ik heb de A5 wel flink aan kunnen kleden. Datzelfde bij de E-tron 55 werd me te gek + dat het bijbehorende leasebedrag wel erg krap aan werd (auto ging al snel naar de 95k). Toffe auto ook die Polestar 2
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is geen straf nee, mooi alternatief als overbruggingVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:01:
[...]
Aankleding maakt wel een verschil, dat had ik even niet meegerekend. Toffe auto ook de A5. Deze zou ik vanaf volgende week precies in jouw uitvoering gaan rijden totdat mijn Polestar geleverd zou worden. Keek er echt naar uit. Maar helaas is deze niet meer beschikbaar. Nu krijg ik een A6 ter overbrugging, ook geen straf
In de ruim aangeklede uitvoering die ik besteld heb, waarbij ik niet zuinig ben geweest met extra opties aanvinken, was het leasebedrag rond de 1075 ex brandstof obv 40k / 48 maandenAllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:33:
Ik heb voor die A5 in een vrijwel identieke samenstelling ook een offerte bij m'n baas en LM gehad een paar maanden terug. Ging bij mij niet door omdat het leasebedrag dik over de 1300 ex brandstof ging.
En wat is je keus uiteindelijk geworden?GeeMoney schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:34:
Ik had een E-tron 55 van 108k lease offerte opgevraagd en die kwam afgelopen december op €1350,- uit voor 40k /48 maanden (excl. brandstof).
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ligt inderdaad in zelfde lijn die ik had. Kwam met 95k uitvoering al rond de 1250 uit per eind januari. Nog even naar voorraad model 2019 gekeken, maar uiteindelijk laten gaan en de A5 besteldGeeMoney schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:34:
Ik had een E-tron 55 van 108k lease offerte opgevraagd en die kwam afgelopen december op €1350,- uit voor 40k /48 maanden (excl. brandstof).
Eenzelfde E-tron 55 maar dan koop
Onderhoud is nagenoeg niets de eerste 6 jaar op wat banden en remmen na. Op al het andere zit zo goed als garantie voor 6 jaar.
Met veel schadevrije jaren en een goed alarm en volg systeem kwam ik daar ruim onder per maand.
[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 21-04-2020 20:09 ]
Ik heb ook gerekend aan de 2020 E-Tron die flink goedkoper is. In de lease scheelt het echter maar iets van 100-150 Euro (offertes rond de 1050 Euro pm). Daarnaast val je dan in de nieuwe regeling (8% tot 45.000 Euro en 22% daarboven).
Puzzel puzzel...
Ik heb hem ook proberen in m’n voordeel te puzzelen, maar helaas opgegevenfun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:52:
Ik vind die 4% op de 2019 voorraad modellen van de E-Tron toch wel heel interessant. Mijn huidig contract loopt af op 1 augustus, hoop dat er tegen die tijd nog wat 2019 modellen over zijn waar men graag vanaf wil. Krijg nu offertes van >1200 Euro (48 mnd 35K) en heb een budget van 950 ex brandstof. Als dit wat meer richting de 1000 Euro per maand gaat tzt dan zie ik wel licht in de tunnel.
Ik heb ook gerekend aan de 2020 E-Tron die flink goedkoper is. In de lease scheelt het echter maar iets van 100-150 Euro (offertes rond de 1050 Euro pm). Daarnaast val je dan in de nieuwe regeling (8% tot 45.000 Euro en 22% daarboven).
Puzzel puzzel...
Ook lees ik wel dat ze fiscaal gezien een herwaardering krijgen?
Dat is bij lease natuurlijk ook wel eens interessant 👀
Heb gemerkt dat dat enorm verschilt per merk. Waar je bij VAG dat gewoon op de website kan vinden, ben je voor andere merken aangewezen op de websites van dealers. Als je weet wat je zoekt, kan een dealer sowieso de voorraad in NL zien. Dat laatste heeft de lokale Ford dealer voor mij ook gedaan. Bleek wel dat vanwege corona de voorraadmodellen erg hard gaan.Rob-T6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:48:
Hoe hebben jullie enig inzicht in wat er nog aan modellen voorraad is van bepaalde merken. Is dat via de importeur of gewoon via de bekende zoeksites.
Ook lees ik wel dat ze fiscaal gezien een herwaardering krijgen?
Dat is bij lease natuurlijk ook wel eens interessant 👀
Achteruitrijcamera (Rear View)
Bestuurdersassistentiepakket
Koplampverlichting LED Matrix ('IQ.Light')
Navigatiepakket 'Discover Pro'
Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
Unilak 'Urano Grey'
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
Winterpakket zonder stuurwielverwarming
Dus gaat het dan maar de Tesla Model 3 SR+ worden.
Helaas (voor mij) alleen nog met de duurdere 1.5 motor.Kanter schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:09:
De nieuwe seat leon is nu ook te bestellen. Lijkt me een leuk alternatief voor de golf 8.
Wat mij verbaasd is dat de eTSI (met DSG) mat 1 gram CO2 minder uitstoot als de normale handbak bij de FR editie en 1 gram meer bij de style! Wat is dan de winst om al die elektronica erin te duwen?
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 23-04-2020 13:47 ]
Verwijderd
Precies, zelfs tijdelijk een koekblik met wat extra loon zou prima zijn. Ik rij amper en we hebben ook nog een andere auto die nu 100% stil staat.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:59:
Om de levertijd van mijn Polestar 2 te overbruggen zou ik een A6 gaan rijden maar kreeg toen ook de mogelijkheid voor een Octavia uit 2018. Maar eens gerekend en het scheelt me 495€ netto per maand. Zeker nu de auto grotendeels op de oprit staat is de meerprijs van de A6 eigenlijk niet te verantwoorden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Logisch, even met verstand ipv emotie de keuze maken. Scheelt een hoopVerwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:59:
Om de levertijd van mijn Polestar 2 te overbruggen zou ik een A6 gaan rijden maar kreeg toen ook de mogelijkheid voor een Octavia uit 2018. Maar eens gerekend en het scheelt me 495€ netto per maand. Zeker nu de auto grotendeels op de oprit staat is de meerprijs van de A6 eigenlijk niet te verantwoorden.
Ik weet niet of je nu persé doelt op de Octavia als koekblik, maar onderhuids heeft die meer overeenkomsten met een audi als je denktInspired schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:04:
[...]
Precies, zelfs tijdelijk een koekblik met wat extra loon zou prima zijn. Ik rij amper en we hebben ook nog een andere auto die nu 100% stil staat.
Nee.renzo4000 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:06:
[...]
Ik weet niet of je nu persé doelt op de Octavia als koekblik, maar onderhuids heeft die meer overeenkomsten met een audi als je denkt
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ze bedenken wel steeds wat nieuws bij VW. Verlichting voor de koplampen ....djmelvee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:16:
Koplampverlichting LED Matrix ('IQ.Light'
Vind persoonlijk de Octavia mooier. En lijkt me ook degelijker. Wel minder sportief.Mark_1987 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:03:
Nieuwe Seat Leon st vs Skoda Octavia... wat vinden jullie?
daarom is juist de Seat mooier, maar van beide wint naar mijn mening de simpelere FocusST10©DE schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:18:
[...]
Vind persoonlijk de Octavia mooier. En lijkt me ook degelijker. Wel minder sportief.
Mektheb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:21:
[...]
daarom is juist de Seat mooier, maar van beide wint naar mijn mening de simpelere Focus
Iets kan niet mooier zijn, je kan het hooguit mooier vinden
Eens, de Leon vind ik mooier (sportiever) dan de Octavia maar de Focus (zeker in ST-Line) vind ik mooier. Daarbij krijg je met de Focus meer bang for buck voor m'n gevoel en de alom geprezen rijeigenschappen erbij.Mektheb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:21:
[...]
daarom is juist de Seat mooier, maar van beide wint naar mijn mening de simpelere Focus
Heb zowel in de Skoda als Focus proef gereden. Eens Focus rijdt iets sportiever, maar vond Octavia zeker niet tegenvallen. Wat mij wel erg tegen viel was het infotainment systeem en interieur van Focus. Loopt duidelijk wat achter vs de Skoda. En daarmee verwacht ik ook vs de Seat.Waus26 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:47:
[...]
Eens, de Leon vind ik mooier (sportiever) dan de Octavia maar de Focus (zeker in ST-Line) vind ik mooier. Daarbij krijg je met de Focus meer bang for buck voor m'n gevoel en de alom geprezen rijeigenschappen erbij.
Maar per persoon verschillend uiteraard wat die belangrijk vindt
Hopelijk snel in Seat proefrijden!
Ik ben bekend met de infotainment van VAG en die is inderdaad prima. Heb die van de Ford ook enigszins getest en vind die ook niet verkeerd. Daarnaast zal ik toch 99% Carplay gebruiken dus dat is voor mij niet zo interessant.Mark_1987 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:25:
[...]
Heb zowel in de Skoda als Focus proef gereden. Eens Focus rijdt iets sportiever, maar vond Octavia zeker niet tegenvallen. Wat mij wel erg tegen viel was het infotainment systeem en interieur van Focus. Loopt duidelijk wat achter vs de Skoda. En daarmee verwacht ik ook vs de Seat.
Waarom Urano Grey?djmelvee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:16:
Bij mij is het uiteindelijk de Golf 1.5 eTSI 110kW DSG Style 5d geworden.
Achteruitrijcamera (Rear View)
Bestuurdersassistentiepakket
Koplampverlichting LED Matrix ('IQ.Light')
Navigatiepakket 'Discover Pro'
Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
Unilak 'Urano Grey'
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
Winterpakket zonder stuurwielverwarming
Budget op?
Besparen op fiscale waarde?
Verder volgens mij een complete wagen zo
Ik heb er ff bij de dealer in gezeten tijdens de bandenwissel vorige maand en ik ben benieuwd hoe alle touchknopjes gaan bevallen. Nu kan ik blindelings het panoramadak bedienen bijv., wie weet hoe erg ik loop te klootviolen als er in mijn volgende auto ook daarvoor een touch/slide knop zit.
[ Voor 19% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-04-2020 00:31 ]
www.google.nl
Vind het een prima kleur, hoef niets fancy's. Investeer dan liever in wat optiesMisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:28:
[...]
Waarom Urano Grey?![]()
Budget op?![]()
Besparen op fiscale waarde?![]()
Verder volgens mij een complete wagen zo
(Vind die grondverf kleur van Audi bijvoorbeeld 10x lelijker)
Ok.djmelvee schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:29:
[...]
Vind het een prima kleur, hoef niets fancy's. Investeer dan liever in wat opties![]()
(Vind die grondverf kleur van Audi bijvoorbeeld 10x lelijker)
Ik ben dan zo’n knurft die nooit en te nimmer met basislak zou gaan rijden, voor mijzelf echt een gevalletje net niet.. ik weet het.. slaat nergens op..
* MisteRMeesteR soms ook vreemde vogel is
www.google.nl
Kan 'm altijd nog laten wrappen mocht het niet bevallenMisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:37:
[...]
Ok.![]()
Ik ben dan zo’n knurft die nooit en te nimmer met basislak zou gaan rijden, voor mijzelf echt een gevalletje net niet.. ik weet het.. slaat nergens op..
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 m
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Ex (maar we krijgen wel een brandstof pas
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen: Automaat, zo veel mogenlijk (semi)autonoom rijden. (meer tech meer beter)
Uiteindelijke keuze:
We moeten een koop contract offerte fixen bij een dealer en die aanleveren, dan stuurt iemand van het wagen park dit op naar de lease maatschapijen, om te kijken welke het voordeeligst is.
Ben benieuwd naar ideen/ervaringen, welke auto in dit segment is het best in semi autonoom rijden?
Nu nog een tweede vraag:
Wat me nu erg opvalt is dat peugeot 208 een stuk duurder lijkt in de lease dan een opel corsa. weet iemand hoe dit kan, ze hebben nagenoeg de zelfde catalogus waarde. (als ik de websites van lease maatschapijen bekijk) Dit verschil is ook enorm bij de 2008 en de croslandx. Erg jammer want ik vind de peugeot er wel echt leuker uitzien dan de opel.
[edit] dit is mijn eerste lease, erg leuk, maar ook nog onbekend met hoe het werkt
[ Voor 10% gewijzigd door I5413 op 04-05-2020 15:33 ]
Verder: het verschil in leasenorm tussen benzine en diesel wijst mij erop dat het bedrag excl brandstof is. De werkgever wil met een benzine niet duurder uit zijn dan met een diesel, dus moet het leasebedrag verschillen.
Men verwacht dan dat de Opel voordeliger is om te rijden. Waarschijnlijk lagere onderhoudskosten en een hogere restwaarde na de looptijd van het contract..I5413 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:09:
[bWat me nu erg opvalt is dat peugeot 208 een stuk duurder lijkt in de lease dan een opel corsa. weet iemand hoe dit kan, ze hebben nagenoeg de zelfde catalogus waarde. (als ik de websites van lease maatschapijen bekijk) Dit verschil is ook enorm bij de 2008 en de croslandx. Erg jammer want ik vind de peugeot er wel echt leuker uitzien dan de opel.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Past een polo DSG ? daar zit std al adaptieve cruise op.I5413 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:09:
Leasebudget: 450 voor benzine [of 600 voor diesel]
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 m
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Ex (maar we krijgen wel een brandstof pas)
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen: Automaat, zo veel mogenlijk (semi)autonoom rijden. (meer tech meer beter)
Uiteindelijke keuze:
We moeten een koop contract offerte fixen bij een dealer en die aanleveren, dan stuurt iemand van het wagen park dit op naar de lease maatschapijen, om te kijken welke het voordeeligst is.
Ben benieuwd naar ideen/ervaringen, welke auto in dit segment is het best in semi autonoom rijden?
Nu nog een tweede vraag:
Wat me nu erg opvalt is dat peugeot 208 een stuk duurder lijkt in de lease dan een opel corsa. weet iemand hoe dit kan, ze hebben nagenoeg de zelfde catalogus waarde. (als ik de websites van lease maatschapijen bekijk) Dit verschil is ook enorm bij de 2008 en de croslandx. Erg jammer want ik vind de peugeot er wel echt leuker uitzien dan de opel.
[edit] dit is mijn eerste lease, erg leuk, maar ook nog onbekend met hoe het werkt
Gaat spannend worden! Hopen op veel annuleringen
Ik heb op de Passat ook die Urano Grey zitten. Is naar mij doorgezet, dus weinig keuze. Maar als je hem een keer goed wast (volledig programma bij de Qwash plus extra protect) glimt ie heel mooi, is net metallic. Helaas is het na een paar honder km weer gewoon een vuilniszak op wielenMisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:37:
[...]
Ok.![]()
Wel even opletten met hoe ie afgelakt is. Ik zie bij mij soms dat ie niet helemaal egaal afgelakt is (wel goed kijken). Kan in N=1 zijn maar wel iets im in de gaten te houden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in de nieuwe Octavia First Edition en een tijdje terug in de Ford Focus Wagon ST line. De Focus rijdt inderdaad erg fijn, echter is het interieur vergeleken met de Skoda en de nieuwe Seat zwaar verouderd. Ik ben zelf nogal van de ledstrips en snufjes, dus het gaat of de Skoda of Seat worden waarbij de lichte voorkeur nu uitgaat naar de SkodaMark_1987 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:25:
[...]
Heb zowel in de Skoda als Focus proef gereden. Eens Focus rijdt iets sportiever, maar vond Octavia zeker niet tegenvallen. Wat mij wel erg tegen viel was het infotainment systeem en interieur van Focus. Loopt duidelijk wat achter vs de Skoda. En daarmee verwacht ik ook vs de Seat.
Zeker wel een hele leuke en mooie verschijning, maar vind zelf de prijs nog aan de hoge kant. Vanaf 34k, voor dat geld heb ik ook een focus st wagon. Maar inderdaad mooie wagon.renzo4000 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:41:
Van die drie vind ik de Skoda sowieso de beste allrounder. Zit gewoon degelijk in elkaar, heel veel ruimte en gemiddeld rijgedrag. De focus zal iets beter sturen en de seat ook iets sportiever maar onderaan de streep is de Octavia meer bang for your buck, zeker als je hem een beetje leuk configureert. Of gewoon meteen voor de RS gaan natuurlijk
[Afbeelding]
Net even config gedaan bij skoda, kom ik uit op 38K
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee ik heb mijn nodige offertes al lopen, alleen nog wachten op goedkeuring vanuit werkgever.Tsurany schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:22:
Als de Skoda Octavia te hoog uit komt kan je altijd nog voor de Skoda Scala gaan. Heeft niet de ruimte van een Octavia maar is wel een enorme ruime auto met veel bang for buck. In die prijsklasse vind je denk ik niet snel een praktischere auto met meer ruimte en comfort.
Ben ook geen fan van skoda, maar deze nieuwe octavia zag er dan wel goed uit
Meer ruimte en aankleding ga je voor dat geld niet vinden. Auto's zijn de laatste jaren - mede door alle veiligheidssystemen en extra snufjes - gewoon veel duurder geworden.G.Scholtens schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:13:
[...]
Net even config gedaan bij skoda, kom ik uit op 38K
Een full options C-segmenter heb je tegenwoordig gewoon niet meer voor <35k, juist omdat je zoveel meer opties hebt dan een paar jaar geleden. ACC, lane departure, dodehoekdetectie. En dan willen mensen ook vaak nog dingen als stoelverwarming, een R/ST/AMG/M pakketje,18 inch velgen zijn tegenwoordig meer regel dan uitzondering.
Een Ceed ExecutiveLine komt daar wel onderBigSmurf schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Meer ruimte en aankleding ga je voor dat geld niet vinden. Auto's zijn de laatste jaren - mede door alle veiligheidssystemen en extra snufjes - gewoon veel duurder geworden.
Een full options C-segmenter heb je tegenwoordig gewoon niet meer voor <35k, juist omdat je zoveel meer opties hebt dan een paar jaar geleden. ACC, lane departure, dodehoekdetectie. En dan willen mensen ook vaak nog dingen als stoelverwarming, een R/ST/AMG/M pakketje,18 inch velgen zijn tegenwoordig meer regel dan uitzondering.
Mierenneukmodus aan
ST-line Business, 150 pk automaat, met alle opties (behalve panoramadak wat 1.100 euro kost) zit op 38k. De 125 pk handbak zit op 34k inderdaad, maar ik zou per definitie al nooit meer een handbak willen, en die vind ik dus al niet "full options".
Mierenneukmodus uit
Uiteindelijk gaat het er ook niet om dat je model X wel voor 33 of 34k "full options" kan krijgen, maar om het feit dat je gewoon flink meer betaalt voor een auto dan 5 of 10 jaar terug. En dat dit - los van inflatie en belasting - ook vooral komt door alle opties en veiligheidszaken die je extra krijgt / kan krijgen. Zo'n volgeladen First Edition (helaas wel een handbak, maar goed) Octavia is best wel bang for bucks qua ruimte, kwaliteit en snufjes.
Kan het goedkoper? Ja, tuurlijk. Dat kan het altijd. Maar ik word een beetje moe van alle reacties (niet specifiek hier, maar ook op Youtube en de bekendere autowebsites) die zeggen "Jezus, 40k euro voor een Golf". Tijden veranderen, vroeger was alles beter, huilie huilie.
Toen ik aan het kijken was (rond deze tijd vorig jaar) had ik ook een paar opties erg hoog op het prioriteitenlijstje staan, waardoor inderdaad de Focus, Golf, Megane en nog wat voordehandliggende modellen ruim duurder of minder rijk uitgerust waren dan de Corolla. Alleen de Ceed SW kwam nog in de buurt volgens mij.
Uiteindelijk is het toch een kwestie van prioriteiten stellen: welke opties wil je per se, welke grootte auto wil je rijden en welke beperkingen (budget, merk/model) worden je opgelegd door je werkgever. Bij mij was de voornaamste grens mijn portemonnee. Ik had bedacht dat ik niet meer dan x bedrag aan bijtelling wilde betalen maar wel bepaalde opties wilde hebben, dus vielen er al heel veel modellen bij voorbaat af. Dat is maar goed ook, want uiteindelijk is meer keus alleen maar lastiger
Als je nu een vergelijkbare nieuwe Golf 5 voor 25k kon kopen zouden ze die niet willen...BigSmurf schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:12:
[...]
Mierenneukmodus aan
die zeggen "Jezus, 40k euro voor een Golf". Tijden veranderen, vroeger was alles beter, huilie huilie.
Eeen Toyota Camry zit in de buurt van die fiscale waarde. En dan praat je over een andere klasse auto. Misschen niet met de opties, maar wielbasis en rust in de "cockpit" is behoorlijk belangrijk als je veel km's maakt wat mij betreft. Nee, Skoda is behoorlijk overpriced met hun Octavia, Superb en Kodiaq wat mij betreft.BigSmurf schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Meer ruimte en aankleding ga je voor dat geld niet vinden. Auto's zijn de laatste jaren - mede door alle veiligheidssystemen en extra snufjes - gewoon veel duurder geworden.
De prijs van het model in het filmpje van Autoweek viel mij persoonlijk best mee voor een 150pk 1.5 met aardig wat spulletjes erop. Mijn Octavia is inmiddels 3 jaar oud en was 1000 euro duurder. Weliswaar een diesel en automaat, maar de prijsstijging valt mij eigenlijk behoorlijk mee en ik zou graag voor hetzelfde geld een 150pk handbak willen...BigSmurf schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:12:
[...]
Zo'n volgeladen First Edition (helaas wel een handbak, maar goed) Octavia is best wel bang for bucks qua ruimte, kwaliteit en snufjes.
@gwystyl Ja, da's een prima keuze geweest inderdaad. Ik heb zelf een Corolla hatchback in bestelling staan, een 2.0 Executive. Catalogus is 36k. Ik vond de extra power t.o.v. de 1.8 het verschil in bijtelling wel waard.
Maar op een Octavia of golf krijg je veel meer korting dan welk Toyota product dan ook. Catalogusprijs wordt minder relevant dan.ST10©DE schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:19:
[...]
Eeen Toyota Camry zit in de buurt van die fiscale waarde. En dan praat je over een andere klasse auto. Misschen niet met de opties, maar wielbasis en rust in de "cockpit" is behoorlijk belangrijk als je veel km's maakt wat mij betreft. Nee, Skoda is behoorlijk overpriced met hun Octavia, Superb en Kodiaq wat mij betreft.
Op Duitsers (/Skoda) zijn kortingen van 20 tot 30% redelijk normaal (uitzondering EVs). Voor Toyota’s is dat lang niet het geval en al zeker niet op de hybrides.
Dus overpriced zou ik het niet noemen.
Btw voor de netto prijs van een Corolla TS Hybrid heb je een 1.5TSI DSG Passat Variant. Hoewel de catalogusprijs van de Passat vele malen hoger is.
https://www.autoscout24.b...ldtidx=1&cldtsrc=listPage
https://www.autoscout24.b...ldtidx=7&cldtsrc=listPage
Een Camry is net even ~40% duurder:
https://www.autoscout24.b...ldtidx=5&cldtsrc=listPage
Een prima vlotte auto, maar het voelde niet als 180pk. Wellicht wordt dit ook door de CVT veroorzaakt dat die beleving anders is. Daarnaast moet je de Toyota niet nemen als je ruimte op de achterbank nodig hebt, want als je langer bent dan 1m80 is dat geen pretje.
Daarnaast vind ik het dashboard niet om aan te gluren, maar dat is strik persoonlijk natuurlijk. Maar als je dat vergelijkt met bijv. de Octavia dan is dat echt een of twee stappen hoger.
Ik heb geen idee waarom je praat over catalogusprijs en kortingen. Bijtelling betaal je (in NL) nog steed over de fiscale waarde. En die blijft gewoon gelijk ondanks kortingen.AndRo555 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:41:
[...]
Maar op een Octavia of golf krijg je veel meer korting dan welk Toyota product dan ook. Catalogusprijs wordt minder relevant dan.
Op Duitsers (/Skoda) zijn kortingen van 20 tot 30% redelijk normaal (uitzondering EVs). Voor Toyota’s is dat lang niet het geval en al zeker niet op de hybrides.
Btw voor de netto prijs van een Corolla TS Hybrid heb je een 1.5TSI DSG Passat Variant. Hoewel de catalogusprijs van de Passat vele malen hoger is.
https://www.autoscout24.b...ldtidx=1&cldtsrc=listPage
https://www.autoscout24.b...ldtidx=7&cldtsrc=listPage
Een Camry is net even ~40% duurder:
https://www.autoscout24.b...ldtidx=5&cldtsrc=listPage
Maar ok, ik had nog een iets lager prijs voor de Camry in mijn hoofd van pakweg 3 maanden terug. Toen was de FW van een Camry iets minder dan 39K. Toen waren er ook nog maar 2 versies, beide rijkelijk aangekleed. En dan zit je redelijk in de buurt van een Octavia (handbak) die je zo op 37K hebt zitten.
Hmmm. Als je 20-30% korting kunt geven, zijn je producten flink overpriced hoor....AndRo555 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:41:
Exact expert nodig?
Bijna iedereen wil een sedan mits lage bijtelling zie Model 3BigSmurf schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:38:
@ST10©DE De Camry begint volgens de website van Toyota bij 40k. En dan heb je een "kale" Active. Dus dat is natuurlijk geen vergelijk met een Octavia (station, niemand in NL wil een sedan) die voor 35k véél meer opties heeft.
@gwystyl Ja, da's een prima keuze geweest inderdaad. Ik heb zelf een Corolla hatchback in bestelling staan, een 2.0 Executive. Catalogus is 36k. Ik vond de extra power t.o.v. de 1.8 het verschil in bijtelling wel waard.
En ze vinden het nu fantastisch zo'n sedan, tenminste als ik mijn collega's hoor.
Volgens mij vinden ze de bijtelling fantastisch zoals je al zegt. Je krijgt door dat kleine gaat niets naar binnen. Heb bij de ikea iemand een half uur zien klooien om de spullen erin te krijgen.Rico schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:11:
[...]
Bijna iedereen wil een sedan mits lage bijtelling zie Model 3![]()
En ze vinden het nu fantastisch zo'n sedan, tenminste als ik mijn collega's hoor.
Nee je verward fanboys met "normale" mensen.Rico schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:11:
[...]
Ja ik rijd ook een Model 3, maar tegen de huisige bijtelling zou ik nooit meer voor een LR Model 3 gekozen hebben.
Het is een leuke auto, in veel opzichten beter dan wat ik had, maar écht in veel opzichten was mijn V60 PHEV een stuk beter dan de Model 3.
Kijk idereen valt weer terug op de 0-100 tijden van de Model 3 en natuurlijk is 4,5 seconden naar de 100 lekker snel en een lekker gevoel, maar de Volvo deed dat met 5,9 sec ook echt niet traag.
Daarnaast haal je die 4,5 sec alleen met een acculading van 80+%. Zodra je onder de 80% komt, wordt hij merkbaar trager. Vanaf 50% begint het zelfs wat traag aan te voelen (relatief).
Stoelen zijn nog steeds bagger in verhouding tot de zetels die Volvo gebruikt. Rijgeluid is echt bizar voor een auto van 64K. Rijwind is echt heel erg aanwezig. Nu had de Volvo rondom dubbel glas (security line), maar ook een standaard Golf is echt stiller op de snelweg dan een Model 3.
De Sedan is gewoon niet echt praktisch.
Maar goed, bijtelling maakt echt een hele hoop goed. Voor 2019 prijzen heb ik geen spijt en zou ik het echt zo weer doen. Maar 2020 prijzen, nooit van mijn leven. Leaseprijs is zo'n 250 euro duurder geworden, bijtelling met eigen bijdrage schiet de lucht in. Nee dank je!
Het is absoluut geen vervelende auto en rijdt echt wel lekker, maar dat overdreven Amerikaanse gedoen altijd met "The best car i've ever had". Houdt toch op...
Rest laat ik even terzijde, ging me vooral om het punt van de sedan: ik had ook liever een hatchback gehad en ik denk velen, het sedan zal echt geen pluspunt zijn bij 3/4 van de kopers hoor. Het ziet er misschien wat sportiever uit, maar ik ga van een Toyota Auris Hatchback naar de Model 3 en hoewel hij diep is, is het 'gat' waar alles in moet inderdaad echt een beperking soms (ook bij de IKEA ja
Bambu Lab P1S Combo
Tsja, "the best car I've ever had" is natuurlijk wel relatief. Dr rijdt daar best een hoop bagger op de wegenBlakHawk schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:58:
[...]
Nee je verward fanboys met "normale" mensen.
Ja ik rijd ook een Model 3, maar tegen de huisige bijtelling zou ik nooit meer voor een LR Model 3 gekozen hebben.
Het is een leuke auto, in veel opzichten beter dan wat ik had, maar écht in veel opzichten was mijn V60 PHEV een stuk beter dan de Model 3.
Kijk idereen valt weer terug op de 0-100 tijden van de Model 3 en natuurlijk is 4,5 seconden naar de 100 lekker snel en een lekker gevoel, maar de Volvo deed dat met 5,9 sec ook echt niet traag.
Daarnaast haal je die 4,5 sec alleen met een acculading van 80+%. Zodra je onder de 80% komt, wordt hij merkbaar trager. Vanaf 50% begint het zelfs wat traag aan te voelen (relatief).
Stoelen zijn nog steeds bagger in verhouding tot de zetels die Volvo gebruikt. Rijgeluid is echt bizar voor een auto van 64K. Rijwind is echt heel erg aanwezig. Nu had de Volvo rondom dubbel glas (security line), maar ook een standaard Golf is echt stiller op de snelweg dan een Model 3.
De Sedan is gewoon niet echt praktisch.
Maar goed, bijtelling maakt echt een hele hoop goed. Voor 2019 prijzen heb ik geen spijt en zou ik het echt zo weer doen. Maar 2020 prijzen, nooit van mijn leven. Leaseprijs is zo'n 250 euro duurder geworden, bijtelling met eigen bijdrage schiet de lucht in. Nee dank je!
Het is absoluut geen vervelende auto en rijdt echt wel lekker, maar dat overdreven Amerikaanse gedoen altijd met "The best car i've ever had". Houdt toch op...
En qua rijgeluiden: zolang er een goede audioinstallatie in zit, geen issue. Mijn Passat diesel is ook niet heel stil. Prima, zet ik het geluid een tikje harder en klaar.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik vind het juist heerlijk als een auto goed geïsoleerd en stil is. Als je de radio harder moet zetten om het rijgeluid te overstemmen, kom ik op een lange(re) rit niet - relatief - uitgerust uit de auto.The Eagle schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:52:
[...]
Tsja, "the best car I've ever had" is natuurlijk wel relatief. Dr rijdt daar best een hoop bagger op de wegen![]()
En qua rijgeluiden: zolang er een goede audioinstallatie in zit, geen issue. Mijn Passat diesel is ook niet heel stil. Prima, zet ik het geluid een tikje harder en klaar.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Dat zie ik dan weer als pluspuntMacorgaZ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:15:
is het 'gat' waar alles in moet inderdaad echt een beperking soms (ook bij de IKEA ja)
Exact expert nodig?
Ik wil eigenlijk sowieso een sedan, ongeacht bijtelling. Ik vind het gewoon mooier. Dat het meteen een goede reden is om niet naar de Ikea te hoeven met moeders de vrouw is mooi meegenomen.Rico schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:11:
[...]
Ik heb getwijfeld tussen een sedan en hatchback van mijn Mazda 3, uiteindelijk blij dat ik voor de hatchback gegaan ben!genialegek schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:05:
[...]
Ik wil eigenlijk sowieso een sedan, ongeacht bijtelling. Ik vind het gewoon mooier. Dat het meteen een goede reden is om niet naar de Ikea te hoeven met moeders de vrouw is mooi meegenomen.
Niet alleen vanwege het feit dat een sedan minder praktisch is, maar een hatchback vind ik er ook ‘sportiever’ uitzien.
Uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak natuurlijk.
Is het echt zo erg? Ik heb twee keer in een model 3 gereden (proefrit en geleend), maar het is mij niet opgevallen. Toegegeven. Ik rij nu in een Skoda Octavia combi. Dus wellicht ben ik gewoon niet veel gewend.MacorgaZ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:15:
Goeie post hierboven, ik vind het windgeluid ook echt teveel bij een auto die zoveel kost.
Rest laat ik even terzijde, ging me vooral om het punt van de sedan: ik had ook liever een hatchback gehad en ik denk velen, het sedan zal echt geen pluspunt zijn bij 3/4 van de kopers hoor. Het ziet er misschien wat sportiever uit, maar ik ga van een Toyota Auris Hatchback naar de Model 3 en hoewel hij diep is, is het 'gat' waar alles in moet inderdaad echt een beperking soms (ook bij de IKEA ja)
Een LR is minder aantrekkelijk qua bijtelling, maar een SR+ nog zeker wel. 185 euro pm, scheelt dus minimaal 200 euro netto.
[ Voor 6% gewijzigd door -Splash- op 08-05-2020 19:04 ]
Ik heb even doorgerekend wat een Octavia combi benzine automaat met de relevante snufjes (hud etc) doet met 1,5l. En dan kom ik wel boven de 400 pm qua bijtelling uit. Dus wel hoger dan mijn huidige auto die op 370 zit.J0YR1D3R schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:27:
[...]
De prijs van het model in het filmpje van Autoweek viel mij persoonlijk best mee voor een 150pk 1.5 met aardig wat spulletjes erop. Mijn Octavia is inmiddels 3 jaar oud en was 1000 euro duurder. Weliswaar een diesel en automaat, maar de prijsstijging valt mij eigenlijk behoorlijk mee en ik zou graag voor hetzelfde geld een 150pk handbak willen...
Heb nu een 2016 Octavia combi, style met sport stoelen en 2.0 150 pk handbak (21 procent waar automaat 25 procent was).
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.