Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.503 views

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Scooper schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:56:
[...]

Ik besloten ze dus wel te gebruiken. Bij een ongeluk zal er ook maar een fractie van het gewicht in terechtkomen in vergelijking met een volwassene. Ze voelen zeer degelijk. De verlenging is in mijn geval van staaldraad.
Vertienduizendvoudigt het gewicht niet bij een frontale botsing met 32 km/h tegen een tegenligger of een stilstaand object met 64 km/h (de maximale snelheid die een gemiddeld mens kan overleven)? Zelfs een Macbook Air van 1,29 kg kan zomaar ineens tienduizenden kilo's wegen, wat voor made-in-China-gordels gewoon echt te veel is. Er hoeft maar een zwak plekje te zijn in de gordel en zelfs een Macbook Air wordt gelanceerd als een kanonskogel.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:41
Scooper schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:56:
[...]

Ik heb laatst ook twee gordelverlengers geplaatst en heb hier toen over nagedacht. De reden dat ze niet zijn toegestaan is omdat er geen officiële keuringsinstantie is en er dus geen zekerheid en controle van de kwaliteit is. Feit is wel dat je met meerdere kinderstoeltjes achterin nauwelijks de gordelsluiting meer kan bereiken. Elke keer een marteling.

Ik besloten ze dus wel te gebruiken. Bij een ongeluk zal er ook maar een fractie van het gewicht in terechtkomen in vergelijking met een volwassene. Ze voelen zeer degelijk. De verlenging is in mijn geval van staaldraad.
Er zijn zeker wel test instanties en certificerings trajecten voor. Alleen heeft men besloten ze niet toe te staan. Dat is een belangrijk verschil. En zoals @Trommelrem ook al aangeeft, een zitje met kind kan zo 30-40KG zijn. Bij een botsing kun je dit gewicht verveelvoudigen. Maar goed, moet iedereen zelf in afweging in maken. Beetje offtopic ook. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
renzo4000 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:53:

En dan dit; ik zou niet te heftig sturen met een CLA :P ... de geschiedenis lijkt zich te herhalen (baby benz eland proef anyone?). https://www.autoblog.nl/n...beruchte-elandtest-147320
Holy moly. Ik heb een testrit gedaan in de A hatchback en vond die al heel erg neigen naar onderstuur. Maar dit slaat echt alles. Een Focus haalt die test met 83 km/h waar de CLA max 66 haalt, dat is wel een bizar groot verschil.

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-01 22:04
MontyPython schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:49:
[...]

Ik zal toch maar eens met mijn werkgever overleggen of er iets aan mijn leasebudget te veranderen valt, ik ga als senior IT-consultant niet in een Polo rijden...
Hoe is de verhouding zakelijk/woon-werk/rest privé van die 40k km?

Verwijderd

MontyPython schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:13:
Ik mag dankzij promotie voor het eerst zelf een auto leasen via mijn werk. Leasebudget is 550 per maand exclusief brandstof voor 4 jaar en 40.000 kilometer per jaar. Eigen bijdrage is 90 euro per maand.

Nu wil ik graag elektrisch rijden en hebben wij een dochter van een half jaar oud, dus de achterbak moet voldoende groot zijn voor een kinderwagen. Tweede kind hopen we te verwachten binnen een aantal jaar, dus een E-Golf of een Peugeot 208 wordt hem zeker niet. Daarnaast wil ik een minimale range van 350 (puur benodigd voor werkzaamheden, weinig tijd om te laden tussen mijn afspraken wegens projectbezoeken), zodat ik op de drukkere dagen niet tussendoor hoef te laden.

Ik merk na een paar dagen rond zoeken dat ik met het leasebudget redelijk weinig kan qua elektrisch rijden. Voor elke 'wat grotere' auto met voldoende ruimte zit je al gauw rond de 700-800 euro per maand, waardoor mijn bijtelling hoger gaat worden uiteraard. Daarom twijfel ik nu tussen een Kia Niro en een Hyundai Kona. Het leukste zou uiteraard de Model 3 zijn, maar dat kost mij per maand te veel.

Hoe zijn de ervaringen met de Niro en Kona met betrekking tot kinderwagens in de achterbak?
Dan moet je die 350km ook iets naar beneden bijstellen ben ik bang!
Zo zat ik afgelopen winter heel vaak rond de 250-300km netto met een Model 3 LONG RANGE!!!

Je laadt altijd tot 90%, dus daar mis je de eerste 10%.
Ik kwam met 7% thuis aan.

En totaal 257km gereden... Dan vroor het nog niet eens (rond de 5 graden buiten).
renzo4000 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:44:
Natuurlijk kan dat ook prima met een model 3 alleen is de toegang en praktische ruimte van zo'n kofferbak gewoon ruk maar went uiteindelijk ook wel weer. Hiervoor had ik een octavia waar ik schaamteloos alles achterin kon gooien zonder ooit ruimte te kort te hebben gehad.

Ik weet dat ik een keer bij onze zweedse vrienden twee kasten en twee matrassen zo achterin kon gooien en wegrijden terwijl er iemand anders in zijn veel te dure bmw 3 serie liep te klungelen om één matrasje er goed in te krijgen :D
Dat is het, ruimte is fijn, maar hoe ouder de kinderen worden is er altijd wel een mouw aan te passen.
Kom van Focus en 308 station, naar een V60 PHEV, Nou dan heb je opeens heel weinig ruimte in verhouding, maar wel lekker stapelen en proppen (station).
Nu de Model 3, het is allemaal wat onpraktischer, maar uiteindelijk gaat het wel lukken. Iedereen moet wat minder meenemen :+

Ik maak mij meer zorgen over vakantiedrukte en laden in landen als Italie. Al ga ik er maar even vanuit dat deze zomer geen vakantie Italie gaat lukken. Of vakantie uberhaupt...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2020 13:24 ]

• MontyPython
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
Vanoverdegrens schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:48:
[...]

Hoe is de verhouding zakelijk/woon-werk/rest privé van die 40k km?
Wij krijgen gewoon 40.000 kilometer per jaar, geen verhouding zoals ik hier wel eens voorbij zie komen met max. aantal privé kilometers per jaar. Op dit moment rijd ik zakelijk 20k per jaar en privé 10k tot 15k, dus heel spannend is het niet. Ze willen de 4 jaar en 40k per jaar niet aanpassen, voor iedereen binnen onze organisatie geldt dit.

Verwijderd

MontyPython schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:55:
[...]

Wij krijgen gewoon 40.000 kilometer per jaar, geen verhouding zoals ik hier wel eens voorbij zie komen met max. aantal privé kilometers per jaar. Op dit moment rijd ik zakelijk 20k per jaar en privé 10k tot 15k, dus heel spannend is het niet. Ze willen de 4 jaar en 40k per jaar niet aanpassen, voor iedereen binnen onze organisatie geldt dit.
En je hoeft voor de baas nooit verder dan 20.000 zakelijk te rijden?
Onze norm is 35.000, maar ik heb zakelijk wel eens 40.000 moeten rijden, 15.000 prive erbij, zat ik op 55.000 per jaar.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:19
Ik vermoed dat @MontyPython de leasenorm bedoeld. De auto wordt uitgerekend met 40.000 km/jaar. Het zou nogal vreemd zijn als hogere zakelijke kilometers van je privegebruik afgingen.

• Vanoverdegrens
  • Laatst online: 10-01 22:04
20k zakelijk is natuurlijk niet bijzonder veel. Dat relativeert het lage leasebudget enigszins, in de zin dat ik wel snap dat ze voor die "paar" km niet meer geld willen uitgeven.
Als je slechts 10k privé rijdt, zijn de km kosten best stevig. Echt een leuke deal zie ik hier niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Vanoverdegrens op 08-04-2020 16:01 ]

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-01 14:06
Mag ook eindelijk wat uitzoeken van de baas, mijn 14% Toyota gaat er in novmeber uit.
Wensen zijn automaat, en comfortabel met een redelijke binnenruimte, niet zoals de auris sportswagon nu heeft. Mijn zoon van 3 kan niet fatsoenlijk achter mij zitten (ben 1.95m).

Eisen van het bedrijf, 30k per jaar, voor 675 incl benzine. Ik mag er 10% zelf aan bijleggen waardoor het budget ongeveer 750 is, maar daar heb ik niet echt behoefte aan, dan heb ik EN eigen bijdrage, EN hogere bijtelling.

Afijn, na redleijk wat speurwerk kwam er eigenlijk maar 1 auto uit die redelijk voldoet, en dat is de Skoda Kamiq of Scala. deze hebben op de 1.0 liter benzine een automaat, waar redelijk wat andere modellen die in dezelfde catagorie zitten dit helaas niet hebben op de standaard motorisering, en dus al buiten budget vallen wanneer je naar een grotere motor moet kijken.

Automaat is een redelijk strakke eis, mijn vrouw is momenteel bezig met haar (automaten) rijbewijs. Anders was ik denk ik blindelings voor een peugot 308 sw gegaan qua bijtelling en ruimte etc.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-01 22:36
Corolla station valt die er buiten ?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
wd200 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:58:
Corolla station valt die er buiten ?
Ruim denk ik ... de goedkoopste uitvoering(en dan heb je precies helemaal niks) bij DL doet het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGlfZx71mxkWrW5gJ8hu36nR0Lw=/f/image/92ZvhEKA8xHBO5lmVTZ3xyfv.png

Daarnaast ga je met 1m95 niet lekker in die corolla zitten, al helemaal niet als er een panoramadak in zit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• CrazyOne
Heb momenteel een auris sw, en ben niet echt tevreden over de auris, heb in de corolla gezeten, maar had eigenlijk dezelfde tekortkomingen als de auris waar ik ook niet enthousiast over ben (was vlootauto die ik van iemand anders kon overnemen, en tsja, bijtelling). Nu ik wel de volle mep moet betalen wil ik wel iets waar ik zelf voor kies, al dan niet door gebrek aan andere opties.
Overigens komt hij uit op +- 620 euro p/m, dus hij zit wel in budget.

[ Voor 8% gewijzigd door CrazyOne op 08-04-2020 22:56 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CrazyOne schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:43:
Afijn, na redleijk wat speurwerk kwam er eigenlijk maar 1 auto uit die redelijk voldoet, en dat is de Skoda Kamiq of Scala. deze hebben op de 1.0 liter benzine een automaat, waar redelijk wat andere modellen die in dezelfde catagorie zitten dit helaas niet hebben op de standaard motorisering, en dus al buiten budget vallen wanneer je naar een grotere motor moet kijken.
Dan is de Scala de interessantste optie denk ik. Hij heeft net wat meer ruimte dan de Kamiq, aangezien hij een stuk langer is, en is net iets goedkoper. Verder ook een prima auto met de 1.0TSI met DSG. Neem wel de 1.0TSI met 115PK, niet de 95PK variant.

Je kan wat besparen door voor het Bolero infotainment systeem te gaan ipv het duurdere Amundsen systeem. Bolero heeft Android Auto en Apple Carplay ingebouwd en dat werkt perfect. Geen noodzaak meer om een duurder navigatiesysteem te nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
renzo4000 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:10:
[...]
Daarnaast ga je met 1m95 niet lekker in die corolla zitten, al helemaal niet als er een panoramadak in zit.
Dat panoramadak zit alleen als optie in de duurdere versies dus is geen probleem ;).

Ik wil namelijk in mijn volgende wagen zo'n dak en is best een dure grap omdat je bij meerdere merken eerst naar een duurdere versie moet voordat het kan.

• genialegek
  • Laatst online: 06-01-2024
renzo4000 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:10:
[...]

Ruim denk ik ... de goedkoopste uitvoering(en dan heb je precies helemaal niks) bij DL doet het volgende:
[Afbeelding]

Hoe 'betrouwbaar' zijn deze rekentools eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat een werkgever allerlei afspraken heeft gemaakt met een leasemaatschappij die allemaal invloed hebben hierop. Of valt dat wel mee?

• Inspired
genialegek schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:24:
[...]

Hoe 'betrouwbaar' zijn deze rekentools eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat een werkgever allerlei afspraken heeft gemaakt met een leasemaatschappij die allemaal invloed hebben hierop. Of valt dat wel mee?
Het is een goede indicatie. Is het een hele grote WG, dan kan er wat extra korting op zitten. Maar je kunt dat soort sites prima aanhouden als indicatie. Zo heel veel korting zit er ook niet meer op, helemaal niet bij wat kleine bedrijven.

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-11-2025
genialegek schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:24:
[...]

Voor mij scheelde het nogal. Bij LeasePlan haddden wij extra afspraken die standaard niet meegenomen werden (winterbanden, zo'n basisleasepakket ofzo) die dus alleen meegerekend werden als je in het portaal van LeasePlan zat waar die ook meegerekend worden. Op de publieke calculator kwam je dus veel goedkoper uit.

• genialegek
Inspired schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:30:
[...]

Het is een goede indicatie. Is het een hele grote WG, dan kan er wat extra korting op zitten. Maar je kunt dat soort sites prima aanhouden als indicatie. Zo heel veel korting zit er ook niet meer op, helemaal niet bij wat kleine bedrijven.
Ik ging niet eens uit van korting, meer van extra kosten door allerlei serviceafspraken oid.
Verder valt het me ook wel op dat de indicaties voor brandstof wel erg kunnen verschillen.

• Inspired
genialegek schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:21:
[...]

Ik ging niet eens uit van korting, meer van extra kosten door allerlei serviceafspraken oid.
Verder valt het me ook wel op dat de indicaties voor brandstof wel erg kunnen verschillen.
Aan de ene kant pakken ze wellicht wat korting en aan de andere kant betalen ze iets meer voor wat extra service. Als indicatie kun je het prima gebruiken. Brandstof zou op zich redelijk gelijk moeten zijn bij de meeste LMs zou ik zeggen. Maar heb daar nooit echt naar gekeken omdat het bij mij er niet in zit.

• CrazyOne
Weet dat mijn werkgever er ook standaard winterbancen bij heeft zitten, evenals geen eigen risico bij schade. Zat prive altijd in een Afla, dan is een toyota auris wel wat anders (en heel erg rumoerig op snelheid vindt ik, had laatst een leen citroen c3 mee en die was stiller.
Maar Alfa's zitten er niet in met mijn budget, en de next best thing, Mazda, is weer te klein van binnen, dus dat wordt kiezen voor de practische kant ben ik bang, en Skoda gaan. Zie weinig andere alternatieven.

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-01 17:03
CrazyOne schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:49:
Weet dat mijn werkgever er ook standaard winterbancen bij heeft zitten, evenals geen eigen risico bij schade. Zat prive altijd in een Afla, dan is een toyota auris wel wat anders (en heel erg rumoerig op snelheid vindt ik, had laatst een leen citroen c3 mee en die was stiller.
Maar Alfa's zitten er niet in met mijn budget, en de next best thing, Mazda, is weer te klein van binnen, dus dat wordt kiezen voor de practische kant ben ik bang, en Skoda gaan. Zie weinig andere alternatieven.
Kia Ceed SW?
Zal niet te vergelijken zijn met een Alfa, maar wel met een Skoda of Peugeot. Je komt dan ook wel op een 1.4 uit (of 1.6 bij een Hybride), maar over het algemeen is de prijs van de Kia wel gunstig.

[ Voor 13% gewijzigd door Rubert op 09-04-2020 10:51 ]

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:08
Tsurany schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:47:
[...]

Dan is de Scala de interessantste optie denk ik. Hij heeft net wat meer ruimte dan de Kamiq, aangezien hij een stuk langer is, en is net iets goedkoper. Verder ook een prima auto met de 1.0TSI met DSG. Neem wel de 1.0TSI met 115PK, niet de 95PK variant.

Je kan wat besparen door voor het Bolero infotainment systeem te gaan ipv het duurdere Amundsen systeem. Bolero heeft Android Auto en Apple Carplay ingebouwd en dat werkt perfect. Geen noodzaak meer om een duurder navigatiesysteem te nemen.
Ik heb sinds eind maart mijn Kamiq (wel met 1.5 en DSG), en ben echt super tevreden!
Hij heeft zijn eerste aanhanger met +/- de max trekgewicht al getrokken :+

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• CrazyOne
Zit er al weer buiten, zoals al eerder vermeld, automaten zijn op alle autos wel te krijgen, maar op de ceed moet je dna meteen voor de 1.4 liter motor gaan (geen probleem mee) die automatisch weer duurder is en meer verbruikt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

skai21 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:46:
[...]

Ik heb sinds eind maart mijn Kamiq (wel met 1.5 en DSG), en ben echt super tevreden!
Hij heeft zijn eerste aanhanger met +/- de max trekgewicht al getrokken :+
Ik ben er ook super tevreden mee. Echter zou ik de Scala wel als iets praktischer zien als gezinsauto voornamelijk vanwege de grotere kofferbak.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rubert
CrazyOne schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:53:
[...]

Zit er al weer buiten, zoals al eerder vermeld, automaten zijn op alle autos wel te krijgen, maar op de ceed moet je dna meteen voor de 1.4 liter motor gaan (geen probleem mee) die automatisch weer duurder is en meer verbruikt.
Dat had ik niet verwacht, tenminste op basis van het feit dat de Toyota wel past. Bij ons (en zo te zien ook bij Direct Lease) is de Kia (1.4 automaat) goedkoper dan de Toyota Corolla TS.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Toyota is inclusief brandstof vooral heel gunstig, daar zit denk ik het verschil in. Het brandstofvoorschot is echt krankzinnig laag. Ik heb een 2.0 Hybrid Executive besteld, wel de hatchback, maar die was met brandstof net zo duur in de maand als een flink kalere Golf met handbak.

Lease je inclusief brandstof, dan moet je eigenlijk altijd meteen kijken naar (plug-in) hybrides of elektrisch. Nadeel is dat je dat met een beperkt budget alleen niet snel kan, omdat in B en C-segment weinig modellen een dergelijke aandrijflijn hebben.

Met een budget inclusief brandstof van 900 - 1000 euro scheelt het je soms >100 euro aan brandstofvoorschot bij een Hybride t.o.v. de standaard benzinevariant van hetzelfde model. Dat compenseert vrijwel altijd het prijsverschil tussen de (Plug-in) Hybride of benzine, en dan hou je ook vaak nog geld over voor extra opties. Kost het je alleen extra bijtelling, want hogere cataloguswaarde natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door BigSmurf op 09-04-2020 11:47 ]

• Rubert
BigSmurf schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:45:
De Toyota is inclusief brandstof vooral heel gunstig, daar zit denk ik het verschil in. Het brandstofvoorschot is echt krankzinnig laag. Ik heb een 2.0 Hybrid Executive besteld, wel de hatchback, maar die was met brandstof net zo duur in de maand als een flink kalere Golf met handbak.

Lease je inclusief brandstof, dan moet je eigenlijk altijd meteen kijken naar (plug-in) hybrides of elektrisch. Nadeel is dat je dat met een beperkt budget alleen niet snel kan, omdat in B en C-segment weinig modellen een dergelijke aandrijflijn hebben.

Met een budget inclusief brandstof van 900 - 1000 euro scheelt het je soms >100 euro aan brandstofvoorschot bij een Hybride t.o.v. de standaard benzinevariant van hetzelfde model. Dat compenseert vrijwel altijd het prijsverschil tussen de (Plug-in) Hybride of benzine, en dan hou je ook vaak nog geld over voor extra opties. Kost het je alleen extra bijtelling, want hogere cataloguswaarde natuurlijk.
Dan zou je nog naar de PHEV modellen van de Kia Ceed SW kunnen kijken. Dan heb je alleen wel een Plugin Hybride.

Maar goed, als het niet past, dan is het inderdaad geen alternatief.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:05

Quad

Doof

Kia Niro evt?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:57
Waus26 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:33:
Had al veel meegelezen en gereageerd in dit topic en eerder al een dergelijk lijstje gepost. Echter bleek op dat moment dat er een leaseauto vrij kwam die ik moest rijden en waar ik momenteel nog gebruik van maak. Financieel wel heel fijn, want een Polo diesel met 14% bijtelling. Vorige week de mededeling gekregen dat er nog maximaal zes maanden contract zit op de Polo en ik daarom een nieuwe auto mag uitzoeken. Ik ontvang nog een login van de LM portal (Multilease) zodat ik weet wat ik kan bestellen.

Leasebudget: €780,-
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden:
- Keuze uit B- of C-segment
- Nog geen mogelijkheid tot elektrisch rijden
- Maximaal 10% van catalogusprijs aan extra opties en accessoires.
- Er is een aantal poolauto's te kiezen, waarbij geen exit regeling geldt bij uit-dienst:
B-segment: Opel Corsa, VW Polo, Ford Fiesta, Skoda Fabia Combi
C-segment: Opel Astra, Opel Astra (automaat), VW Golf, Opel Astra ST

Poolauto's zullen een basis business uitrusting hebben met o.a. cruise control, airco, BT carkit en navigatie.
Specifieke wensen:
- Op zoek naar ruimte i.v.m. toekomstige situatie en gebruik (verhuizing naar koophuis, evt. kinderen, racefietsen makkelijk meenemen) dus waarschijnlijk een station.
- Apple Carplay
- Sportief ogende auto is een plus, maar qua motorisering mag het best wat minder. Comfort is belangrijker.
- Adaptieve CC is een plus i.v.m. eerdere ervaringen in huurauto's
- Automaat zou fijn zijn, maar geen must. Rijdt maximaal 1x per week naar de Randstad en heb weinig met files te maken

Auto's op de shortlist:
- Ford Focus (ST-line) wagon
- Toyota Corolla TS
- Kia Ceed SW
- Nieuwe Seat Leon ST (maar pas vanaf in Q2 bij de dealer/te bestellen)

Afvallers: Megane, slechte ervaringen met Renault huurauto's. Golf ST en 308 te saai en nog geen nieuw model (station) van. Nieuwe Octavia ST is ook mooi, maar legt het wat mij betreft af tegen de Leon ST en is pas vanaf Q3 bij de dealers beschikbaar dus komt te laat. De Leon komt in Q2 al las ik.

Zodra de login van de portal binnen is, maar eens wat proefritten maken samen met de vrouw. Zij laat mij overigens de keuze maken, ze heeft hooguit een mening over de kleur :+

Extra vraag: In de leaseovereenkomst staat duidelijk aangegeven dat LM de leverende dealer kiest. Heeft iemand ervaring met Multilease en evt. offertes van voorraadmodellen bij dealers die door Multilease zijn geaccepteerd?
Even een update. Vorig weekend een rondje langs de dealers gedaan. Bij de Kia dealer eigenlijk niet geholpen, iemand vroeg of hij kon helpen en toen ik aangaf een nieuwe leaseauto uit te mogen zoeken en geïnteresseerd was in de Ceed SW zei de beste man "die staat daar" en that's it. Vervolgens bleek bij de Toyota dealer dat deze alleen op afspraak geopend was. Daarnaast had ik de Corolla TS eerder al proefgereden en zei de vrouw dat ze deze minder mooi vindt. Vervolgens bij de Ford dealer geweest, waar veel tijd genomen werd voor ons en waar we een Focus wagon in ST-line gereden hebben. Vervolgens nog veel mogelijkheden bekeken etc. Inmiddels is onze keus wel gevallen op de Focus, ook omdat de Leon nog niet leverbaar is. Voor nu is het alleen nog kijken welke voorraadmodellen beschikbaar zijn en dan kan de huidige Polo er per 30/4 uit. Wordt sowieso een ST Line, even kijken welke mogelijkheden er zijn in een blauwe, donkergrijze of zwarte tint.

Komoot

• renzo4000
@Waus26 dus omdat je slecht geholpen bent door een verkoper (wellicht met een slechte dag, wat niet tot slechte service zou mogen leiden overigens) laat je een auto voorbij gaan? Vreemd, heel vreemd ... er zijn nog meer Kia dealers natuurlijk. Ik ben zelf perfect geholpen door Wassink Nijmegen, ik kwam eigenlijk alleen de nieuwe Proceed aanschouwen maar de verkoper bood meteen aan om er een flink stuk mee te gaan rijden.

De Focus heb ik ook gereden en dat reed goed (wat je eigenlijk ook verwacht van de focus). Echter viel deze meteen af door een aantal zaken. Ik kon er gewoon geen goede zitpositie in krijgen en vond ik het dashboard echt minder mooi/hoogwaardig dan de CEED.

Dan de automaat, die was erg onrustig ... niet te vergelijken met de CEED DCT. Tot slot vind ik de focus erg anoniem (ook in de ST uitvoering) en gewoontjes. Ik had niet de behoefte om achterom te kijken bij het uitstappen zal ik maar zeggen. Dit is smaak en erg subjectief natuurlijk net zoals de andere genoemde punten van mij muv de automaat (daar kan je echt niet omheen!).

Ik zou toch nog eens gaan kijken voor de CEED, wellicht wordt je toch nog verrast of helpt het je juist om je keuze te blijven. It's up to you.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

renzo4000 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:44:
@Waus26 dus omdat je slecht geholpen bent door een verkoper (wellicht met een slechte dag, wat niet tot slechte service zou mogen leiden overigens) laat je een auto voorbij gaan? Vreemd, heel vreemd ... er zijn nog meer Kia dealers natuurlijk.
Om die reden wil ik geen Peugeot meer rijden. De lokale dealer (Nefkens) vind ik zo ontzettend waardeloos dat ik daar absoluut niks meer mee te maken wil hebben. En uiteindelijk wil je toch een lokale dealer voor onder andere onderhoud.

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-11-2025
Tsurany schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:48:
[...]

Om die reden wil ik geen Peugeot meer rijden. De lokale dealer (Nefkens) vind ik zo ontzettend waardeloos dat ik daar absoluut niks meer mee te maken wil hebben. En uiteindelijk wil je toch een lokale dealer voor onder andere onderhoud.
Ik kies om de dealer te nemen die lokaal bij mijn werk is. Vind ik mooiere zaak met beter personeel, ben ik ook netjes geholpen toen ik een Ceed kwam uitzoeken :)

• renzo4000
Ik vind en blijf het een hele vreemde redenering om daarvoor een auto van 30k+ meteen maar af te schrijven en wellicht daardoor een mindere auto te kiezen.
Let wel; ik had daar direct wat van gezegd tegen zo'n verkoper en gevraagd wat Kia NL daarvan zou vinden?

Daarnaast vind ik het vreemd want leaseauto of niet; de dealers worden afgerekend op het aantal verkochte auto's. Tevens zijn de "slimme" dealers wel zo verstandig om ook leaserijders dezelfde behandeling te geven omdat de kans groter is dat je ze ook door hen laat onderhouden. Daar valt voor de dealer dan weer geld aan te verdienen.

Maar goed, ik herken het gewoon niet en ben toch bij heel wat dealers binnen geweest. En ja, de een is vriendelijker en servicegerichter dan de ander maar ben nog nooit zodanig geholpen als bovengenoemde voorbeeld.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

renzo4000 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:54:
Ik vind en blijf het een hele vreemde redenering om daarvoor een auto van 30k+ meteen maar af te schrijven en wellicht daardoor een mindere auto te kiezen.
Let wel; ik had daar direct wat van gezegd tegen zo'n verkoper en gevraagd wat Kia NL daarvan zou vinden?

Daarnaast vind ik het vreemd want leaseauto of niet; de dealers worden afgerekend op het aantal verkochte auto's. Tevens zijn de "slimme" dealers wel zo verstandig om ook leaserijders dezelfde behandeling te geven omdat de kans groter is dat je ze ook door hen laat onderhouden. Daar valt voor de dealer dan weer geld aan te verdienen.

Maar goed, ik herken het gewoon niet en ben toch bij heel wat dealers binnen geweest. En ja, de een is vriendelijker en servicegerichter dan de ander maar ben nog nooit zodanig geholpen als bovengenoemde voorbeeld.
Ik vond het echt een zeer onaangename ervaring, daar had ik gewoon geen zin in, jammer dan. Het was ook de eerste keer dat ik zo slecht geholpen ben terwijl ik ondertussen bij tientallen dealers langs geweest ben. Duidelijk een verkoper die liever met z'n associates aan het lamballen is dan iemand wilt helpen. Ook totaal geen inlevingsvermogen, vraag ik om een zwaardere motorisering zegt hij dat dit in Nederland nergens voor nodig is. Flikker op, bepaal ik zelf wel. Ook zeer moeilijk doen met informatie verstrekken, meedenken,... moet echt alles er uit trekken.

De Skoda dealer was veel fijner, iemand die enthousiast is over z'n eigen merk maar ook eerlijk zijn mening geeft zonder direct jouw voorkeur weg te strepen. Een autoverkoper die niet enthousiast z'n eigen merk wilt verkopen vertrouw ik voor geen meter.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:58
Ik ben momenteel ook eens heel langzaam aan het rondkijken voor een andere lease auto. Wat mij vooral opvalt is dat bij veel dealers een proefrit soms (nog) niet kan, omdat een van de medewerkers op vakantie is met de auto of er niet is en de auto bij zich heeft. Dus de prioriteit ligt blijkbaar bij het verschaffen van mooi vervoer bij de medewerkers i.p.v. het beschikbaar stellen van een testauto.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• genialegek
Inspired schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:28:
[...]

Aan de ene kant pakken ze wellicht wat korting en aan de andere kant betalen ze iets meer voor wat extra service. Als indicatie kun je het prima gebruiken. Brandstof zou op zich redelijk gelijk moeten zijn bij de meeste LMs zou ik zeggen. Maar heb daar nooit echt naar gekeken omdat het bij mij er niet in zit.
Als dit klopt word ik daar wel vrolijk van. Een Mercedes A250 limousine Business Solutions AMG lijkt dan wel prima binnen het budget te passen, zelfs nog wat ruimte voor opties.

• RvL
  • Laatst online: 14:30

RvL

Tsurany schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:58:
[...]

Ik vond het echt een zeer onaangename ervaring, daar had ik gewoon geen zin in, jammer dan. Het was ook de eerste keer dat ik zo slecht geholpen ben terwijl ik ondertussen bij tientallen dealers langs geweest ben. Duidelijk een verkoper die liever met z'n associates aan het lamballen is dan iemand wilt helpen. Ook totaal geen inlevingsvermogen, vraag ik om een zwaardere motorisering zegt hij dat dit in Nederland nergens voor nodig is. Flikker op, bepaal ik zelf wel. Ook zeer moeilijk doen met informatie verstrekken, meedenken,... moet echt alles er uit trekken.

De Skoda dealer was veel fijner, iemand die enthousiast is over z'n eigen merk maar ook eerlijk zijn mening geeft zonder direct jouw voorkeur weg te strepen. Een autoverkoper die niet enthousiast z'n eigen merk wilt verkopen vertrouw ik voor geen meter.
En dat had ik dus met Skoda. Echt een onpersoonlijke en onprettige behandeling daar. Destijds een proefrit gedaan in een Octavia. Bij aankomst niets meer dan de nodige papieren ondertekenen en wat er nog meer komt kijken bij de administratie rond een proefrit. Bij terugkomst zo ongeveer alleen het overhandigen van de sleutel. Niet even de interesse tonen om te vragen hoe het was, meteen weer door naar de volgende klant.

Heeft me dat er van weerhouden om de Octavia? Nee, dat lag aan de auto zelf ;)

Maar als de Octavia me wel was bevallen was ik wel naar een andere dealer gegaan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Inspired
genialegek schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:29:
[...]

Als dit klopt word ik daar wel vrolijk van. Een Mercedes A250 limousine Business Solutions AMG lijkt dan wel prima binnen het budget te passen, zelfs nog wat ruimte voor opties.
Wel even alle parameters goed zetten, inclusief winterbanden, vervangend vervoer en waarschijnlijk lager eigen risico.

• genialegek
Inspired schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:42:
[...]

Wel even alle parameters goed zetten, inclusief winterbanden, vervangend vervoer en waarschijnlijk lager eigen risico.
Had ik gedaan inderdaad ja:)

• MaSw85
renzo4000 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:44:
@Waus26 dus omdat je slecht geholpen bent door een verkoper (wellicht met een slechte dag, wat niet tot slechte service zou mogen leiden overigens) laat je een auto voorbij gaan? Vreemd, heel vreemd ... er zijn nog meer Kia dealers natuurlijk. Ik ben zelf perfect geholpen door Wassink Nijmegen, ik kwam eigenlijk alleen de nieuwe Proceed aanschouwen maar de verkoper bood meteen aan om er een flink stuk mee te gaan rijden.

De Focus heb ik ook gereden en dat reed goed (wat je eigenlijk ook verwacht van de focus). Echter viel deze meteen af door een aantal zaken. Ik kon er gewoon geen goede zitpositie in krijgen en vond ik het dashboard echt minder mooi/hoogwaardig dan de CEED.

Dan de automaat, die was erg onrustig ... niet te vergelijken met de CEED DCT. Tot slot vind ik de focus erg anoniem (ook in de ST uitvoering) en gewoontjes. Ik had niet de behoefte om achterom te kijken bij het uitstappen zal ik maar zeggen. Dit is smaak en erg subjectief natuurlijk net zoals de andere genoemde punten van mij muv de automaat (daar kan je echt niet omheen!).

Ik zou toch nog eens gaan kijken voor de CEED, wellicht wordt je toch nog verrast of helpt het je juist om je keuze te blijven. It's up to you.
Natuurlijk moet je niet af gaan op één dealer. De donkere showroom van Kia hielp ook niet echt mee. Sowieso stond de Focus al hoger op mijn lijstje.

Gelukkig verschillen de meningen over smaak idd. Ik ben niet al te groot en kan prima zitten in de Focus. Een automaat had ook op de Ceed niet gepast qua budget dus dat viel al af. Vond de 1.0 125 pk Ecoboost motor echt niet tekortkomen voor mijn rijstijl, en ik ben wel iemand die houdt van vlot optrekken en een beetje doorrijden. Daarnaast zou ik wel omkijken naar een goed uitziende Focus. De proefrit was bijvoorbeeld in de Desert Island blauwe kleur met de 18" velgen van het design pack 2. Dat oogt echt prima!

Edit: Daarnaast blijkt dat de Ceed geen adaptieve cruise control op de handbak heeft, deze was dus uiteindelijk ook afgevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 09-04-2020 19:07 ]

Komoot

• Smobbo
  • Laatst online: 09-01 12:57
Grappig om te lezen dat de dealer voor mensen überhaupt een rol speelt.
Ik heb geen idee welke dealers mijn vorige auto’s leverden... Proefrit gewoon aangevraagd bij de dichtstbijzijnde (bij werk of huis) en dan een rondje gereden. Uitleg over een auto hoef ik niet van een dealer die een boekje uit z’n hoofd geleerd heeft.
Onderhandelen met een dealer is een wassen neus, LM heeft ze al verder uitgeknepen dan ik als consument voor elkaar krijg. Een kofferset heb ik al ;) .
Onderhoud gaat vervolgens via iets als James Carservice ofzo. Die halen en brengen tenminste gewoon op werk, hoef ik alleen een sleutel af te geven.

Kortom, kies een auto, want daar zit je dagelijks/wekelijks in. Een dealer zie je misschien 1 keer...

[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 09-04-2020 19:44 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:19
De mooiste koffersets zijn precies passend in de auto. Een echte klassieker: hier

• CrazyOne
De basisversie is zeker wel een optie, maar ik zou in mijn volgende auto, als deze automaat is, ook wel adaptieve cc willen, als "luxe". Ik maak toch ongeveer 35/40k per jaar met veel snelweg kilomters.
Aan de andere kant werkt gewone CC ook prima. Ik hoef bv ook geen regensensor of automatisch groot licht etc. Dat zijn dingen die ik prima, en liever zelf wil doen, heb altijd ruzie met de intervan van mjin automatische ruitenwissers.

Edit, de nieuwe octavia is ook wel heel erg mooi, maar de prijzen zijn nog niet bekend, vermoedt dat die ook (ver) buiten budget gaat vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door CrazyOne op 10-04-2020 08:51 ]

• Quad

Quad

Doof

CrazyOne schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:49:
[...]

De basisversie is zeker wel een optie, maar ik zou in mijn volgende auto, als deze automaat is, ook wel adaptieve cc willen, als "luxe". Ik maak toch ongeveer 35/40k per jaar met veel snelweg kilomters.
Aan de andere kant werkt gewone CC ook prima. Ik hoef bv ook geen regensensor of automatisch groot licht etc. Dat zijn dingen die ik prima, en liever zelf wil doen, heb altijd ruzie met de intervan van mjin automatische ruitenwissers.

Edit, de nieuwe octavia is ook wel heel erg mooi, maar de prijzen zijn nog niet bekend, vermoedt dat die ook (ver) buiten budget gaat vallen.
Ik rijd zelf in een DynamicLine versie. Heeft alle opties aan boord wat ik als minimum wel wilde hebben.
ACC is erg fijn, enkele rijbaanswegen is het ideaal, ik haal ook erg hoge gemiddelden mee qua verbruik. Zo had ik afgelopen weekend zo'n 500KM gereden, gemiddeld 1 op 23 volgens de boordcomputer.
Daar moest ik bij de Seat Leon met diesel verrekte veel moeite voor doen.

ACC gebruik ik bij voorkeur niet op snelwegen, schakel ik over naar CC.

nggyu nglyd

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:43:
Ik heb geen idee welke dealers mijn vorige auto’s leverden... Proefrit gewoon aangevraagd bij de dichtstbijzijnde (bij werk of huis) en dan een rondje gereden. Uitleg over een auto hoef ik niet van een dealer die een boekje uit z’n hoofd geleerd heeft.
Onderhandelen met een dealer is een wassen neus, LM heeft ze al verder uitgeknepen dan ik als consument voor elkaar krijg. Een kofferset heb ik al ;) .
Onderhoud gaat vervolgens via iets als James Carservice ofzo. Die halen en brengen tenminste gewoon op werk, hoef ik alleen een sleutel af te geven.

Kortom, kies een auto, want daar zit je dagelijks/wekelijks in. Een dealer zie je misschien 1 keer...
Zo denk ik er ook over xD

• Quad

Quad

Doof

Smobbo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:43:

Geldt niet voor iedereen denk ik.
Met dealer onderhandelen zit er niet vaak in, mogelijk kan je nog een upgrade oid er bij krijgen. (mattenset, kofferset of lampen)
De dealer kan je rustig vaker zien, maar de verkoper zie je dan maar 1 of 2 keer (proefrit, in orde maken definitieve keuze).
Bij de dealer zit meestal ook een garage, en daar moet ik de auto naar toe brengen voor onderhoud, reparaties en bandenwissel.

nggyu nglyd

• jongetje
Quad schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:18:
[...]
Bij de dealer zit meestal ook een garage, en daar moet ik de auto naar toe brengen voor onderhoud, reparaties en bandenwissel.
Dat is een keuze. Ik zit bij leaseplan en heb bij de profile garage in de buurt gratis vervangend vervoer (en wassen ze mijn auto en zuigen die uit na een beurt). Daar ga ik dus heen voor onderhoud en bandenwissel.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 10-04-2020 10:18 ]

• MaSw85
Waus26 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:20:
[...]

Even een update. Vorig weekend een rondje langs de dealers gedaan. Bij de Kia dealer eigenlijk niet geholpen, iemand vroeg of hij kon helpen en toen ik aangaf een nieuwe leaseauto uit te mogen zoeken en geïnteresseerd was in de Ceed SW zei de beste man "die staat daar" en that's it. Vervolgens bleek bij de Toyota dealer dat deze alleen op afspraak geopend was. Daarnaast had ik de Corolla TS eerder al proefgereden en zei de vrouw dat ze deze minder mooi vindt. Vervolgens bij de Ford dealer geweest, waar veel tijd genomen werd voor ons en waar we een Focus wagon in ST-line gereden hebben. Vervolgens nog veel mogelijkheden bekeken etc. Inmiddels is onze keus wel gevallen op de Focus, ook omdat de Leon nog niet leverbaar is. Voor nu is het alleen nog kijken welke voorraadmodellen beschikbaar zijn en dan kan de huidige Polo er per 30/4 uit. Wordt sowieso een ST Line, even kijken welke mogelijkheden er zijn in een blauwe, donkergrijze of zwarte tint.
Gisteren de keuze gemaakt. Design Pack 2 valt helaas af, maar met de standaard 17" velgen schijnt het comfortabeler rijden zijn. Dealer en LM moeten het nog regelen, dus met een slag om de arm wordt dit de nieuwe leaseauto:

Ford Focus wagon ST line
Kleur: Blue Panther
Opties:
- Technology Pack (o.a. ACC)
- Comfort Pack (o.a. Keyless Entry & Start, automatische airco)
- Parking Pack (achteruitrijcamera, door edge protectors)
- Winter pack (verwarmde voorruit, stuur en stoelen voor)
- B&O audiopakket

Mocht deze, die op voorraad bij Ford staat, in de tussentijd worden geclaimd door een andere dealer, dan staat dezelfde configuratie er bij de dealer nog in Chrome Blue of Magnetic (antraciet).

Edit: Blue Panther is het niet geworden, deze was al geclaimd. Wordt nu dus Chrome Blue.

[ Voor 8% gewijzigd door MaSw85 op 16-04-2020 15:55 ]

Komoot

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 17:19
Ik zit nog te twijfelen tussen twee modellen. Wat voor sommigen een snelle evidente keuze zal lijken is dat voor mij niet en dat zal ik proberen uitleggen.
Momenteel rij ik met een BMW 225xe die eind dit jaar einde lease is, dit is een plug-in hybride, ik heb dus thuis al geld gestoken in een eigen laadpunt.
Gezien ik twee jonge kinderen heb wil ik bij de volgende wagen voor een grote koffer gaan. Niet onbelangrijk, ik zou mijn volgende wagen waarschijnlijk ook leasen en hem daarna willen overnemen, hij moet dus ook betrouwbaar zijn en niet te duur in onderhoud enzo.
Uit de beschikbare modellen kwamen de volgende twee boven (België):
  • Superb Combi L&K 1,4 TSI IV (plug-in dus)
  • Toyota Corolla Touring Sports Premium Plus 2.0
Beiden goed uitgeruste wagens, door omstandigheden voor nagenoeg dezelfde leaseprijs en voldoende ruim.
Het voordeel van de Superb is dat hij gigantisch is (ook een nadeel) en aan de stekker kan (woon-werk is 15km dus elektrisch goed te doen).
Met de Corolla ben ik al gaan testrijden en dat was zeker goed. De Superb had ik gepland staan, maar dit ging niet door om de gekende reden (lockdown). Waar ik ook tegen opzie is het navigatiesysteem dat zo laag staat. De virtual cockpit is me minder interessant voor navigatie omdat ik met Android Auto of CarPlay wil werken.

Voor velen zal de Superb een no-brainer zijn (ook een klasse hoger denk ik). Maar, niet voor mij.
Heeft iemand ervaring met de betrouwbaarheid van Skoda (VAG) wagens? Die Superb L&K heeft zoveel snufjes dat er haast wel iets moet stuk aan gaan (DSG?,...), zeker na langere tijd, wat absoluut van belang is omdat ik de wagen waarschijnlijk wil overnemen na contract en niet voor verrassingen wil staan op lange termijn. Bij de Toyota maak ik me daar geen zorgen over op dat vlak. De Toyota garage is ook beter bereikbaar dan die van Skoda, ook een puntje vind ik.
Zou het ‘dom’ zijn om hier voor de Corolla te kiezen?

Verwijderd

Je hebt de Superb niet proefgereden en ervaren dus het is lastig vergelijken. Ook lijk je biased richting de Toyota (de Superb moet haast wel stuk gaan....). Er is niks generieks over de betrouwbaarheid van VAG te zeggen, dat scheelt per specifiek type en soms productie periode.

Nee het is niet dom om voor de Toyota te gaan. Persoonlijk vind ik het wel dom om een keuze tussen 2 auto's te maken als je maar in 1 van beide hebt gereden.

Rijd de Superb even proef en je komt er voor jezelf direct achter wat beter bij je past.

• Smobbo
Dat zijn best verschillende auto’s. Ik ken de regels in België niet precies, maar waarom is een Octavia dan geen goede optie? Iets groter dan een Corolla, maar niet zo lomp als een superb. Dus ook goedkoper om tzt over te nemen dan een superb...?

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 17:19
Proefrijden zal ik sowieso doen.
Mijn vrouw heeft naar tevredenheid een Toyota en ikzelf ben ook tevreden geweest van een Prius die ik in een lang verleden gereden heb. Daarnaast heb ik door een professioneel verleden een zwak voor het elegante Toyota hybride systeem. Daarom kom ik misschien wat biased over, al wil ik de Skoda heus alle kansen geven.
De Octavia Iv staat nog niet in de prijslijsten van mijn maatschappij, maar dat is dus zeker een optie moest die op tijd beschikbaar komen (infotainment scherm staat in de nieuwe ook iets hoger).

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:04
Dit is allemaal dealer afhankelijk ja. Mijn Skoda dealer ervaringen zijn echt perfect, ook al zei ik dat ik het niet kon beloven dat hij daar besteld kon worden. Onderhoud heb ik daar wel laten doen (ook het dichtste bij mijn huis).

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

NuKeM schreef op maandag 13 april 2020 @ 07:31:
Voor velen zal de Superb een no-brainer zijn (ook een klasse hoger denk ik). Maar, niet voor mij.
Ga zeker even proefrijden. Na jaren Ford te hebben gereden een (verplichte) overstap naar Skoda gemaakt, maar nu ik weer zelf mag kiezen toch weer een Ford (Focus) besteld.
Meeste mensen zullen een Skoda een prima auto vinden, maar ik voelde aan alles dat het een budget VW was. Absoluut niet wat ik zocht.
In dezelfde periode ook naar de Auris hybrid gekeken. Ook die voelde een stuk degelijker dan de Skoda.

[ Voor 9% gewijzigd door tilburgs82 op 13-04-2020 16:39 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• renzo4000
Grappig, de skoda octavia staat toch een of twee treden hoger dan de Ford focus qua kwaliteitsbeleving zeker gezien het interieur. Qua rijden zijn het twee verschillende auto's, de focus strakker stuurgedrag en de octavia meer op comfort. En de kloof tussen de volkswagen golf en de octavia is nihil, zeker de huidige modellen (in het verleden was het verschil groter evenals de prijs)

• Scooper
  • Laatst online: 07-01 17:14
tilburgs82 schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:38:
[...]

Ga zeker even proefrijden. Na jaren Ford te hebben gereden een (verplichte) overstap naar Skoda gemaakt, maar nu ik weer zelf mag kiezen toch weer een Ford (Focus) besteld.
Meeste mensen zullen een Skoda een prima auto vinden, maar ik voelde aan alles dat het een budget VW was. Absoluut niet wat ik zocht.
In dezelfde periode ook naar de Auris hybrid gekeken. Ook die voelde een stuk degelijker dan de Skoda.
Grappig. Hier precies andersom. Twee keer Octavia geleased. Nu viel die niet meer binnen het budget en dus 'terug' naar een goedkopere auto: de Focus (1.5 Titanium Buss. met wat extra pakketten). Leuke auto hoor, maar het is het allemaal net niet. Lijkt alsof er net allemaal wat te simpel over zaken wordt gedacht. Dit was bij Skoda allemaal veel beter doordacht en vooral ook een stuk kwalitatiever. Mijn volgende auto wordt geen Ford meer. Dan maar wat bijbetalen...

SRK35ZS-W

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11-2025

fun

Ik sluit graag aan op dit topic, ben op 1 augustus "aan de beurt". Heb een mooi budget van 900 Euro p/m 48 maanden 35000km per jaar (woon heel dicht bij kantoor). Wil graag elektrisch rijden en (semi-) SUV. Had gehoopt dat de Audi E-tron 50 zou passen maar de nog beschikbare voorraad auto's van 2019 zitten rond de 1200 Euro p/m en de nieuwe 2020 versie rond de 1050 Euro p/m. Met Googlen ben ik tot nu toe enkel op de Skoda Kamiq uitgekomen als alternatief, hoop in dit topic meer ideeën op te doen. Werkgever stuurt op de VAG groep ivm relatie, hoeft niet persé maar voor een niet-VAG auto moet ik wel een heel goed argument hebben. Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door fun op 13-04-2020 21:33 ]

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:17
fun schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:30:
Ik sluit graag aan op dit topic, ben op 1 augustus "aan de beurt". Heb een mooi budget van 900 Euro p/m 48 maanden 35000km per jaar (woon heel dicht bij kantoor). Wil graag elektrisch rijden en (semi-) SUV. Had gehoopt dat de Audi E-tron 50 zou passen maar de nog beschikbare voorraad auto's van 2019 zitten rond de 1200 Euro p/m en de nieuwe 2020 versie rond de 1050 Euro p/m. Met Googlen ben ik tot nu toe enkel op de Skoda Kamiq uitgekomen als alternatief, hoop in dit topic meer ideeën op te doen. Werkgever stuurt op de VAG groep ivm relatie, hoeft niet persé maar voor een niet-VAG auto moet ik wel een heel goed argument hebben. Alvast bedankt!
Ford Mustang Mach E al gezien? :)

In eerste instantie zouden er dit jaar 750 naar NL komen maar dit is inmiddels al verdubbeld heb ik begrepen dus wellicht zijn er nog wat over? Sluit zo te lezen perfect aan...

• Smobbo
Als EV niet lukt en je binnen de VAG moet shoppen dan heb je nog vrij veel SUV keuze:
Skoda kamiq
Skoda karoq
Skoda Kodiaq
Seat arona
Seat ateca
Seat tarraco
VW t cross
VW t roc
VW tiguan
...

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:44
Zojuist de aanvraag gedaan bij het management voor een Ford Fiesta ST-3 incl. Performance pack, Panorama schuifdak en Driver Assistance Pack 2..

Fingers crossed! :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 11:15
BTFD schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:14:
Zojuist de aanvraag gedaan bij het management voor een Ford Fiesta ST-3 incl. Performance pack, Panorama schuifdak en Driver Assistance Pack 2..

Fingers crossed! :)
Met 200pk op de voorhanden is die sperdifferentieel echt een must. Ik zou die panodak inruilen. Anders heb je straks bij vochtig wegdek of lage temperaturen te maken met slippende banden en een bak onderstuur.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:44
Die performance pack is eigenlijk ook de enige optie die standaard door iedereen aanbevolen wordt en het dak heb ik gekozen omdat ik altijd met open raam rijd en nu minder last heb van windgeruis, daarnaast vind ik de kleurstelling wit met zwart dak ook iets uitstralen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen SUV maar vziw komt de SUperb en later ook de Octavia met een Elektromotor. Hybrid, dat wel, maar het is iig iets.
Etron is mooi maar duur. Als je perse bij VAG wilt blijven: Porsche heeft ook EV's tegenwoordig. Geen idee wat die in de lease doen though.
Q5 is er ook in hybrid zag ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 00:54

doc

Is die 900 inclusief een eventuele extra bijdrage? Ik betaal ook extra, maar dat mag je in minder brengen op je bijtelling. Kan best gunstig uitpakken. Hier een goede site om je netto maand bedrag uit te rekenen:

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Me Tarzan, U nix!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

The Eagle schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:58:
[...]

Etron is mooi maar duur. Als je perse bij VAG wilt blijven: Porsche heeft ook EV's tegenwoordig. Geen idee wat die in de lease doen though.
Ik voel zomaar aan mijn water dat de E-tron goedkoper is dan de Porsche Taycan (die zal je bedoelen?), dus als de E-tron al te duur is zal de Porsche dat al helemaal zijn ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 11:15
BTFD schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:38:
Die performance pack is eigenlijk ook de enige optie die standaard door iedereen aanbevolen wordt en het dak heb ik gekozen omdat ik altijd met open raam rijd en nu minder last heb van windgeruis, daarnaast vind ik de kleurstelling wit met zwart dak ook iets uitstralen..
Ik had er overheen gelezen die LSD is onderdeel van de performance pack. Mooie uitvoering, dat wordt sowieso genieten 😊.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RomeoJ schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:27:
[...]

Ik voel zomaar aan mijn water dat de E-tron goedkoper is dan de Porsche Taycan (die zal je bedoelen?), dus als de E-tron al te duur is zal de Porsche dat al helemaal zijn ;)
Sorry, doelde eigenlijk op de Cayenne of de Panamera. Ik rij zelf geen electrisch, dus knal full elechtris, plugin en hybrid en what have you onder een noemer (EV).
Maar goed, zie net dat de Cayenne E ook ruim 106k nieuw doet, dus dat zal idd wel geen optie zijn.
Wordt het toch een Model X :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

.

[ Voor 99% gewijzigd door RomeoJ op 15-04-2020 08:11 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• fun

fun

doc schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:12:
[...]

Is die 900 inclusief een eventuele extra bijdrage? Ik betaal ook extra, maar dat mag je in minder brengen op je bijtelling. Kan best gunstig uitpakken. Hier een goede site om je netto maand bedrag uit te rekenen:

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Die 900 Euro is zonder een eigen bijdrage van max 15% maar daar zit ik niet echt op te wachten. Auto gaat 4 jaar lopen en een klein fiscaal voordeel is snel verdwenen als je de resterende maanden moet aftikken bij een (vrijwillig) vertrek.

Bedankt voor jullie reacties so far, die Ford is idd een hele mooie optie. Bereik is echt geweldig plus het ziet er top uit! Op de website van Directlease gaat deze met een paar opties snel richting 1000 Euro p/'m dus het zal misschien net wel/niet passen. Wil het liefste eerst goed naar VAG kijken want zoals gezegd werkgever stuurt op VAG.

• Inspired
fun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:45:
[...]

Die 900 Euro is zonder een eigen bijdrage van max 15% maar daar zit ik niet echt op te wachten. Auto gaat 4 jaar lopen en een klein fiscaal voordeel is snel verdwenen als je de resterende maanden moet aftikken bij een (vrijwillig) vertrek.

Bedankt voor jullie reacties so far, die Ford is idd een hele mooie optie. Bereik is echt geweldig plus het ziet er top uit! Op de website van Directlease gaat deze met een paar opties snel richting 1000 Euro p/'m dus het zal misschien net wel/niet passen. Wil het liefste eerst goed naar VAG kijken want zoals gezegd werkgever stuurt op VAG.
900 is ex brandstof? Er is verder geen voordeel (qua leasebudget) als je EV gaat rijden dus? 300 EUR benzine per maand of 50 EUR stroom is dus een voordeel voor de WG. Niet voor jou.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@fun , vul even deze in:

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

• fun

fun

Leasebudget: 900 Euro p/m
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: voorkeur voor VAG groep
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen: liefst SUV en elektrisch

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:24
Ik zal ook eens advies vragen.... kijken of ik nog verrast kan worden :9

Leasebudget: € 785 incl. brandstof
Kilometrage per jaar: 28.000 km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief, waarde is een goede vraag, bij Athlon is indicatie aangegeven
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen:
- minimaal 5 persoons (3 kinderen, een bijna tiener, 1 op verhoger & 1 nog in opvolgstoel)
- trekhaak met minimaal 1500 KG trekgewicht
- sterke voorkeur automaat
- stoelverwarming :+
- standaard opties: climate control / elektrisch verwarmbare buitenspiegels / automatisch dimmende binnenspiegel etc.
Uiteindelijke keuze:
- NNB

Voor het beeld, de huidige is een V40 Nordic.
Top auto, en heel blij mee, maar wordt nu echt te krap met de kinderen.

• SirLct
  • Laatst online: 12:29
Rob-T6 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:21:
Ik zal ook eens advies vragen.... kijken of ik nog verrast kan worden :9

Leasebudget: € 785 incl. brandstof
Kilometrage per jaar: 28.000 km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief, waarde is een goede vraag, bij Athlon is indicatie aangegeven
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen:
- minimaal 5 persoons (3 kinderen, een bijna tiener, 1 op verhoger & 1 nog in opvolgstoel)
- trekhaak met minimaal 1500 KG trekgewicht
- sterke voorkeur automaat
- stoelverwarming :+
- standaard opties: climate control / elektrisch verwarmbare buitenspiegels / automatisch dimmende binnenspiegel etc.
Uiteindelijke keuze:
- NNB

Voor het beeld, de huidige is een V40 Nordic.
Top auto, en heel blij mee, maar wordt nu echt te krap met de kinderen.
De T-cross schijnt heel ruim te zijn voor zijn klasse, past goed in je budget. Heb alles gevinkt!
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Als je echt ruimte zoek en vind niet zo erg om in een oude model te rijden is een Octavia een optie.
En klasse daaronder, de Scala (wel nieuw) is ook in je budget, is toch nog 467l aan bagageruimte.

Life is too short to drive boring cars

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:57
SirLct schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:00:
[...]

De T-cross schijnt heel ruim te zijn voor zijn klasse, past goed in je budget.
T-Cross is formaat Polo, dus lijkt me paar maatjes te klein. Ook stuk kleiner dan de V40 dus.

• renzo4000
De T-cross gaat je meer ruimte geven dan een v40. Deze volvo staat nou niet bepaalt bekend om zijn ruimte al helemaal niet op de achterbank en in de kofferbak. De T-cross heeft bijvoorbeeld meer kofferruimte en zeker meer ruimte op de achterbank. De T-Roc is groter maar schijnt tov de T-cross wat minder ruimtelijk te zijn van binnen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd5mgKdrvXJfRm2ypwv-adGHuP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZWMbT3iNKFe2H7o5JG5gLDRd.png?f=fotoalbum_large

• Rob-T6
@SirLct
Dat type was ik nog niet tegen gekomen, helaas mag een 1.0 te weinig trekken,

Ik had een beetje de zinnen gezet op een ruime auto, (mag tot max € 100,- bijbetalen) maar moet wel in het redelijke blijven qua bijtelling, zoals bij iedereen.
Ik merk wel dat er bij veel auto's de buiten maten ook niet alles zeggen, het gaat met de maten vaak om het interieur. Bv de breedte van het interieur op de achterbank ter hoogte van de schouders.
Heb een keer een Insignia mee gehad, waarbij er echt weinig ruimte was op die hoogte. Iedereen werd naar binnen gedrukt.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:31
renzo4000 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:23:
De T-cross gaat je meer ruimte geven dan een v40. Deze volvo staat nou niet bepaalt bekend om zijn ruimte al helemaal niet op de achterbank en in de kofferbak. De T-cross heeft bijvoorbeeld meer kofferruimte en zeker meer ruimte op de achterbank. De T-Roc is groter maar schijnt tov de T-cross wat minder ruimtelijk te zijn van binnen.[Afbeelding]
De t-roc is nou ook niet bepaald een ruimtelijk wonder hoor. Beide staan op het platform van de polo toch? Achterin hoef je als volwassene niet te zijn namelijk, naast de goedkope plastics en die rare achterkant.

• renzo4000
@AMARONE Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, het zijn ook niet mijn type auto's. Maar die v40 (welke uitvoering dan ook) kan me inmiddels ook wel gestolen worden. Je ziet ze zoveel rijden (met name door de gunstige bijtelling een paar jaar terug) en is inmiddels behoorlijk gedateerd in vele opzichten. Dit staat nog even los van de kwaliteitsbeleving, want die is goed op orde bij Volvo.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:31
renzo4000 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:43:
@AMARONE Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, het zijn ook niet mijn type auto's. Maar die v40 (welke uitvoering dan ook) kan me inmiddels ook wel gestolen worden. Je ziet ze zoveel rijden (met name door de gunstige bijtelling een paar jaar terug) en is inmiddels behoorlijk gedateerd in vele opzichten. Dit staat nog even los van de kwaliteitsbeleving, want die is goed op orde bij Volvo.
Die V40 is al jaren gedateerd inderdaad, prima afwerking verder maar ook de binnenkant oogt behoorlijk oubollig. Ik vind persoonlijk dat de afwerking van nieuwere Volvo's niet beter is geworden ook, veel plastic zit erin tegenwoordig.

Maar Skoda heeft wel wat leukere alternatieven in diezelfde klasse volgens mij die net wat beter ogen dan de vw.

• Rob-T6
AMARONE schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:53:
[...]

Die V40 is al jaren gedateerd inderdaad, prima afwerking verder maar ook de binnenkant oogt behoorlijk oubollig. Ik vind persoonlijk dat de afwerking van nieuwere Volvo's niet beter is geworden ook, veel plastic zit erin tegenwoordig.

Maar Skoda heeft wel wat leukere alternatieven in diezelfde klasse volgens mij die net wat beter ogen dan de vw.
ach, de V40 is ook niet meer in productie, dus in dat opzicht is het ook niet meer van toepassing.
Oudbollig interieur.. valt wel mee vind ik, ligt ook aan de keuzes die je maakt.

Ik heb het standaard lichte interieur er toen in gekozen, met een echt houten afwerking van de middenconsole.
Dat zie je bijna niet ;-) en de toetsenblokken vond ik juist een pre, blindelings te bedienen, ipv. afgeleid met een touchscreen.

• renzo4000
Heads down zou ik zonder meer voor de nieuwe Octavia Combi gaan (nu alleen in
Greentech First Edition te verkrijgen zonder automaat) maar meerdere uitvoeringen zullen snel volgen. Je hebt dan een hele boel auto wat net wel / net niet in het budget past. Je gaat er qua ruimte dan flink op voorruit (die v40 past de kofferbak van de Octavia ;)).

• BigSmurf
  • Niet online
Toch jammer dat die Corolla TS als hybride maar 750 kilo mag trekken, anders was het een nobrainer binnen je budget. Octavia Combi is ook een goeie keuze, maar inderdaad, het oude model is niet meer leverbaar, en het nieuwe model laat met automaat en alles nog even op zich wachten. Zelfde voor de Golf Variant en Leon ST, allemaal precies in de vernieuwingsfase bij VAG.

Kia Ceed SW een optie? Die is best ruim van binnen. Een 1.4 automaat GT-PlusLine of ExclusiveLine zit ongeveer op het randje van je budget (met 30k km gerekend, met 28k km misschien net erbinnen).

• SirLct
  • Laatst online: 12:29
HipHaan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:06:
[...]

T-Cross is formaat Polo, dus lijkt me paar maatjes te klein. Ook stuk kleiner dan de V40 dus.
Nee is van binnen ruimer dan V40.
Rob-T6 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:35:
@SirLct
Dat type was ik nog niet tegen gekomen, helaas mag een 1.0 te weinig trekken,

Ik had een beetje de zinnen gezet op een ruime auto, (mag tot max € 100,- bijbetalen) maar moet wel in het redelijke blijven qua bijtelling, zoals bij iedereen.
Ik merk wel dat er bij veel auto's de buiten maten ook niet alles zeggen, het gaat met de maten vaak om het interieur. Bv de breedte van het interieur op de achterbank ter hoogte van de schouders.
Heb een keer een Insignia mee gehad, waarbij er echt weinig ruimte was op die hoogte. Iedereen werd naar binnen gedrukt.
Ja idd was de trekgewicht vergeten.
De skoda kan wel 1500 trekken en krijg je wel binnen budget, die is toch wel fijn en ruime auto.
De 1.5tsi is ook wel een fijne motor met 150pk. Alleen dan de vorige generatie ipv de nieuwste.

Zit te kijken bij andere merk, met 1500 trekgewicht is het wel lastig zoeken. Maar een Megane estate zou passen https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Andere mogelijkheid is de Opel Astra 145pk, alleen kan ik niet vinden hoeveel hij mag trekken...

Life is too short to drive boring cars

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01 21:45
Als ik kijk naar de Toyota Corolla 2.0 Business Plus (Hatchback). Ongeveer 1,5 maand geleden was de cataloguswaarde nog € 31.610,00 (bron: offerte DirectLease). Als ik nu kijk is de fiscale waarde € 30.105,00 (bron: website DirectLease). Verschil van ruim € 1.500. Scheelt toch weer paar tientjes leasebudget per maand.

Hoe kan dat zo verschillen? Coronacrisis en minder verkopen?

• Rob-T6
Zit nu verder te spitten, mogelijk toch interessant, (kleine eigen bijdrage, maar qua formaat fors en ik gok ruim zat)

De Superb PHEV?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

renzo4000 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:23:
De T-cross gaat je meer ruimte geven dan een v40. Deze volvo staat nou niet bepaalt bekend om zijn ruimte al helemaal niet op de achterbank en in de kofferbak. De T-cross heeft bijvoorbeeld meer kofferruimte en zeker meer ruimte op de achterbank. De T-Roc is groter maar schijnt tov de T-cross wat minder ruimtelijk te zijn van binnen.[Afbeelding]
Dan zou ik eerder de Skoda Kamiq pakken. Die is 10cm langer dan de T-Cross en dat merk je ook aan de ruimte in de auto. Je kan als volwassene prima achterin zitten met genoeg beenruimte.

Je zou even naar budget moeten kijken maar een Skoda Kamiq met 1.5TSI is een prima auto om mee te rjiden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 16-04-2020 10:28 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
AMARONE schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:53:
[...]

Ik kan het interieur van de nieuwe V60 en XC modellen wel waarderen.

Al blijft het inferieur met het uiterlijk als je een Italiaan gewent bent.

De kwaliteit is dan wel weer goed bij Volvo en logisch ingedeeld.

• jongetje
Cheezborger schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:12:
Als ik kijk naar de Toyota Corolla 2.0 Business Plus (Hatchback). Ongeveer 1,5 maand geleden was de cataloguswaarde nog € 31.610,00 (bron: offerte DirectLease). Als ik nu kijk is de fiscale waarde € 30.105,00 (bron: website DirectLease). Verschil van ruim € 1.500. Scheelt toch weer paar tientjes leasebudget per maand.

Als het een 2.0 is dan hierom? https://www.toyota.nl/mod...uwe-generatie-hybrid.json

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cheezborger schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:12:

Cataloguswaarde =/= fiscale waarde. In de cataloguswaarde zitten ook kosten voor aflevering en op kenteken zetten etc. Dat valt buiten de fiscale waarde. Ook accessoires vallen buiten de fiscale waarde, dus als jij andere wielen eronder laat zetten door de dealer dan betaal je daarover geen bijtelling.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01 21:45
AllSeeyinEye schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:17:
[...]

Cataloguswaarde =/= fiscale waarde. In de cataloguswaarde zitten ook kosten voor aflevering en op kenteken zetten etc. Dat valt buiten de fiscale waarde. Ook accessoires vallen buiten de fiscale waarde, dus als jij andere wielen eronder laat zetten door de dealer dan betaal je daarover geen bijtelling.
Ik bedoelde bij beide cataloguswaarde maar benoemde per abuis fiscale waarde. Het gaat inderdaad om een promotie van Toyota zoals @jongetje aangaf, waardoor de cataloguswaarde tijdelijk € 1.500,00 lager is. Mooie deal, zal eens kijken wanneer er weer besteld mag worden bij ons.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 16-04-2020 13:20 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Inmiddels een week op mijn parkeerplaats. Paar honderd kilometer mee gereden, rijdt werkelijk fantastisch. In vergelijking met de S60 met een evenzo krachtige benzinemotor is de Cooper S toch een stuk feller en in ieder geval gevoelsmatig sneller. Klinkt ook een stuk beter. Wellicht door de 8 traps sport automaat? Dat ie hard geveerd is vind ik eigenlijk best wel heel erg lekker, doet weer terugdenken aan de oude Golf (2)-tjes!

Geen fancy plaatjes, die moet ik ooit nog eens maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ByFKfTN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wZw1u1H.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• genialegek
Is er misschien iemand die het grote verschil in brandstofvoorschot kan verklaren op verschillende sites van leasemaatschappijen?
Als ik een Mercedes A 250 limousine hybride AMG line pak met 35000km is het voorschot bij Athlon €61,88 ,bij DirectLease €52,- en bij LeasePlan € 155,11.
Er zal vast een verschil zitten tussen de fabrieksopgave en het werkelijk verbruik, maar dit is toch wel extreem? Of zie ik iets over het hoofd?

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01 20:59
Plug in hybrid?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08
@genialegek als ik die bedragen en kilometers zo zie denk ik eerder dat de twee goedkope partijen je willen lokken dan dat ze realistisch zijn. Daarnaast is het een voorschot, wat je er dus uiteindelijk onder of boven zit wordt verrekend.

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12-2025

byn124

Thunderace

byn124 in "Keuze leaseauto - Deel 5"

Poeh! Het heeft echt wel een tijd geduurd maar de nieuwe vierwieler is er dan uiteindelijk!
Het is een MB A-klasse Business Solution AMG geworden. In een minder standaard saai kleurtje dan normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wIRXwxzFAIzlrcwGqPsGOvHzyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntAC4rE4r7jsFraue90NdUnw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door byn124 op 20-04-2020 09:28 . Reden: Typo! ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Inspired
@byn124 ze moesten waarschijnlijk de verf nog bestellen voor je. :)
genialegek schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:12:
Is er misschien iemand die het grote verschil in brandstofvoorschot kan verklaren op verschillende sites van leasemaatschappijen?
Als ik een Mercedes A 250 limousine hybride AMG line pak met 35000km is het voorschot bij Athlon €61,88 ,bij DirectLease €52,- en bij LeasePlan € 155,11.
Er zal vast een verschil zitten tussen de fabrieksopgave en het werkelijk verbruik, maar dit is toch wel extreem? Of zie ik iets over het hoofd?
Gewoon schandalig. Hoe wil je 3000 km rijden per maand voor EUR 52,-? Zelfs als je alles electrisch rijdt is dat nog onmogelijk. Snap ook niet dat WGs hier nog intrappen. Zo rek je een budget wel leker op. Als je in de praktijk onder de EUR 250,- blijft doe je het netjes denk ik.

[ Voor 88% gewijzigd door Inspired op 19-04-2020 09:31 ]

• BigSmurf
  • Niet online
genialegek schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:12:
Logisch, het is een lokkertje.

Het is een plug-in, dus als je gaat rekenen met het verbruik op papier (1 op 71), dan kom je met 35.000km uit op zo’n 50-60 euro voorschot. Athlon en DL rekenen dus met het absurde theoretische verbruik, Leaseplan rekent met reëel verbruik van 1 op 20 ofzo. Dat laatste wordt tegenwoordig door veel bedrijven ook gevraagd. Bij ons ook tegenwoordig, omdat alle GTE’s een theorieverbruik-“inclusief brandstof”-leaseprijs hadden 5 jaar geleden en er vervolgens nog bij elke auto 100-150 euro per maand bij moest aan benzine.

Als je dus zelf een offerte moet aandragen, en je leaseprijs is inclusief brandstof, dan zou ik je voordeel ermee doen. :)

• genialegek
Bedankt voor de reacties. Stinkend zaakje, maar als ik er van kan profiteren zal ik het zeker niet laten.
Pagina: 1 ... 96 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.