Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.500 views

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:28

Bommes

Capo del formaggio

Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Is dat een recente Yaris of het vorige model? Het huidige model heeft namelijk een (flink) grotere kofferbak dan de nieuwe 208, dat is 347 liter versus 265 liter. Dat is wel iets om rekening mee te houden als je de auto bijvoorbeeld ook op vakanties wilt gebruiken. Eigenlijk heeft elke andere B segment wagen wel een grotere kofferbak dan een 208.

De nieuwe 208 is echt leuk om te zien en in te rijden maar je betaald wel erg veel geld voor een relatief kleine auto.
Dat is de huidige, nu nog, laatste model Yaris (2018)
Die is trouwens verbazingwekkend erin van binnen. Ruim plaats voor 4 volwassen, die achterin ook gewoon goed kunnen zitten.

De kofferbak van de Peugeot zag er niet zo gek veel kleiner uit eigenlijk.. hhmm
Je maakt me aan het twijfelen.

Nog niet zo makkelijk om in ons merken beleid, een voor ongeveer max 25k en automaat te vinden die v onze caravan mag trekken. Die laatste weegt overigens niet veel, max 750kg. Dus de meeste auto's mogen dat wel.
Behalve mijn Yaris hybride dus.. :/ :-(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01 21:45
In overleg met mijn werkgever stel ik het bestellen van de leaseauto nog even uit. Dit in verband met de huidige ontwikkelingen en het Coronavirus. Hebben meerdere mensen daar ook last van?

Heb op dit moment een shortlease.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:34
Cheezborger schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:05:
In overleg met mijn werkgever stel ik het bestellen van de leaseauto nog even uit. Dit in verband met de huidige ontwikkelingen en het Coronavirus. Hebben meerdere mensen daar ook last van?

Proefrijden is lastig lijkt me. Ik heb gisteren de login gekregen en het verzoek om binnen een maand te bestellen maar dat gaat hem niet worden natuurlijk.

Komoot

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Cheezborger Waarom zou je wachten? Of verwacht hij je binnen korte termijn te moeten ontslaan? Ik zou juist snel bestellen omdat de wachttijden voor nieuwe auto's eerder zullen toenemen dan afnemen met alle fabrieken die (gaan) sluiten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38

Quad

Doof

Bij ons worden er geen nieuwe leasecontracten aangegaan, huidige contracten die deze periode verlopen worden enkel verlengd.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• jongetje
  • Nu online
Waus26 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Proefrijden is lastig lijkt me. Ik heb gisteren de login gekregen en het verzoek om binnen een maand te bestellen maar dat gaat hem niet worden natuurlijk.
Waarom is dat lastig? De wegen zijn nog open, brandstof is voldoende en goedkoop verkrijgbaar en auto dealers hebben hun deuren ook gewoon open. Enige reden om niet proef te rijden in mijn ogen is als je zelf ziek bent.

• MaSw85
jongetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Waarom is dat lastig? De wegen zijn nog open, brandstof is voldoende en goedkoop verkrijgbaar en auto dealers hebben hun deuren ook gewoon open. Enige reden om niet proef te rijden in mijn ogen is als je zelf ziek bent.
Aha, ik dacht dat die de deuren ook wel zouden sluiten. Mijn vrouw was vanochtend in de stad en vrijwel alle winkels hebben de deuren gesloten..

Misschien dan inderdaad dit weekend maar proefritten plannen :)

Komoot

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jongetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Ik vraag me af of je uberhaupt nog een quote kunt krijgen. Leasemij's hebben geen idee wat de economie gaat doen, of wat vraag en aanbod zal doen als de situatie weer bij trekt.
Wat ze wel weten is dat veel fabrieken dicht zijn of gaan, wat gevolgen heeft voor de levertijden en dus voor wanneer een auto er uberhaupt kan zijn. Meestal zitje op 2 a 3 maanden levertijd; ik verwacht als gevolg van de sluiting voor de meeste merken 4 tot 6 maanden als het niet meer is. Dan zit je al tegen het einde van het jaar en de meeste leasemij's leveren in Q4 nog maar mondjesmaat uit vanwege het bouwjaar van de auto.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:24

Hier word het bestellen ook even stilgelegd ivm het virus

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn opvolger zou zo ongeveer nu in Born worden gebouwd.... Dat gebeurt op dit moment dus niet, helaas. De dealer is aan het uitzoeken wat de verwachte vertraging gaat worden...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MaSw85
Waus26 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:33:
Leasebudget: €780,-
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden:
- Keuze uit B- of C-segment
- Nog geen mogelijkheid tot elektrisch rijden
- Maximaal 10% van catalogusprijs aan extra opties en accessoires.
- Er is een aantal poolauto's te kiezen, waarbij geen exit regeling geldt bij uit-dienst:
B-segment: Opel Corsa, VW Polo, Ford Fiesta, Skoda Fabia Combi
C-segment: Opel Astra, Opel Astra (automaat), VW Golf, Opel Astra ST

Poolauto's zullen een basis business uitrusting hebben met o.a. cruise control, airco, BT carkit en navigatie.
Specifieke wensen:
- Op zoek naar ruimte i.v.m. toekomstige situatie en gebruik (verhuizing naar koophuis, evt. kinderen, racefietsen makkelijk meenemen) dus waarschijnlijk een station.
- Apple Carplay
- Sportief ogende auto is een plus, maar qua motorisering mag het best wat minder. Comfort is belangrijker.
- Adaptieve CC is een plus i.v.m. eerdere ervaringen in huurauto's
- Automaat zou fijn zijn, maar geen must. Rijdt maximaal 1x per week naar de Randstad en heb weinig met files te maken

Auto's op de shortlist:
- Ford Focus (ST-line) wagon
- Toyota Corolla TS
- Kia Ceed SW
- Nieuwe Seat Leon ST (maar pas vanaf in Q2 bij de dealer/te bestellen)

Afvallers: Megane, slechte ervaringen met Renault huurauto's. Golf ST en 308 te saai en nog geen nieuw model (station) van. Nieuwe Octavia ST is ook mooi, maar legt het wat mij betreft af tegen de Leon ST en is pas vanaf Q3 bij de dealers beschikbaar dus komt te laat. De Leon komt in Q2 al las ik.

Zodra de login van de portal binnen is, maar eens wat proefritten maken samen met de vrouw. Zij laat mij overigens de keuze maken, ze heeft hooguit een mening over de kleur :+

Extra vraag: In de leaseovereenkomst staat duidelijk aangegeven dat LM de leverende dealer kiest. Heeft iemand ervaring met Multilease en evt. offertes van voorraadmodellen bij dealers die door Multilease zijn geaccepteerd?
Inmiddels de login van de portal ontvangen en al even wat contact gehad met de LM. Shortlist even aangescherpt:

- Ford Focus SW (ST-Line 1.0 125 pk)
- Toyota Corolla TS (Business Plus 1.8 hybride)
- Kia Ceed SW (1.0 DynamicPlusLine, de 1.4 past ook maar dan nul ruimte voor opties binnen budget)
- Seat Leon ST (1.0 TSI FR Ultimate Edition past, maar zonder extra opties. Bij de dealer een vragen of zij meer weten over wanneer de nieuwe Leon beschikbaar is, behalve Q2...)

Los van de portal is het ook mogelijk om via een dealer een offerte te delen met de LM zodat ze kunnen kijken of deze past. De Octavia staat bijvoorbeeld niet in de portal, maar ook daar is het oude model uitlopend en zou ik alleen het nieuwe model overwegen.

Vraag over uitstellen bestelling i.v.m. corona staat in ieder geval uit bij de werkgever.

Komoot

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-11-2025
Uit die opties zou ik de Corolla nemen, vind zelf toch die drie-cylinders minder fijn. Vooral ook is de hybride aandrijflijn van Toyota best fijn om mee te rijden, ik vond dat in de woonwijk toch wel lekker toen ik proefritjes deed.

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-01 14:16

Hier ook even geen bestellingen op het moment. We zitten in een vitale sector (IT) maar verwachten toch ook klappen dus even geen dure financiële verplichtingen betreft auto's.

• MaSw85
DatBassie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:41:
Uit die opties zou ik de Corolla nemen, vind zelf toch die drie-cylinders minder fijn. Vooral ook is de hybride aandrijflijn van Toyota best fijn om mee te rijden, ik vond dat in de woonwijk toch wel lekker toen ik proefritjes deed.
Heb afgelopen jaar eens een half uurtje gereden in de Corolla TS hybride en dat reed inderdaad erg prettig. Het feit dat dit de enige is met een automaat qua keuzemogelijkheid is wel een pluspunt. Ik vond echter de Focus driepitter (uit 2017, wel een zwaardere motor) ook geen ramp toen ik daar in zat afgelopen weekend. Kortom: Langs de dealer en proefrijden.

Zal eens kijken of de vrouw morgen mee wil om de mogelijke kleuren te boordelen :+

Komoot

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:35:
Mijn opvolger zou zo ongeveer nu in Born worden gebouwd.... Dat gebeurt op dit moment dus niet, helaas. De dealer is aan het uitzoeken wat de verwachte vertraging gaat worden...
Ach troost je, het is hoe dan ook maar een mini vertraging :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 13:54
Ben benieuwd wat er mijn bestelling gaat gebeuren. Sinds gisterochtend heeft onze wagenpark beheerder mijn bestelling bij de leasemaatschappij (Leaseplan) gedaan. Ik heb er nog geen bevestiging van gezien en met de hele corona toestand erbij vraag ik me f wat er verder gaat gebeuren.

Ik verwacht geen ontslag of stilstand in ons bedrijf, maar ik weet ook niet wat het gevolg is voor de voortgang van bestellingen. Het gaat om een Tesla Model 3 SR+ zonder verdere opties (behalve een laadpunt).

Iemand die een idee heeft hoe lang het duurt voor een bestelling door leasemaatschappij bevestigd wordt? Ik zou dat moeten kunnen zien in mijn leaseplan omgeving denk ik?

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:36

Bjk

Ik heb ruim drie weken terug een Skoda Kodiaq Sportline Business besteld. Zelf nog niks vernomen over evt. uitstel (zit er vast aan te komen). Oorspronkelijke levertijd zou eind augustus/begin september zijn.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

De voorraad auto's zullen nu wel extra hard gaan kan ik me zo voorstellen.

Ik heb morgen nog een 2de proefritje bij Peugeot in een 208, dit keer wel een automaat versie.
En dit keer ook samen met mijn vriendin.
Heb de voorraad van Nefkens al door gekeken maar enkel saaie grijze uitvoeringen.
Of rood maar dan met een panorama dak. En laat dat laatst er nou net voor zorgen dat er gen 1200 kg meer achter mag.. 8)7
Dat valt dus af voor mij.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:47
Begin deze week een Peugeot 508 Berline Bluelease Allure besteld, verwachte levertijd week 31 2020.
Ik ga er al wel vanuit dat deze nog wel gaat wijzigen >31 2020.

• The Eagle

The Eagle

Bommes schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:15:
De voorraad auto's zullen nu wel extra hard gaan kan ik me zo voorstellen.

Ik heb morgen nog een 2de proefritje bij Peugeot in een 208, dit keer wel een automaat versie.
En dit keer ook samen met mijn vriendin.
Heb de voorraad van Nefkens al door gekeken maar enkel saaie grijze uitvoeringen.
Of rood maar dan met een panorama dak. En laat dat laatst er nou net voor zorgen dat er gen 1200 kg meer achter mag.. 8)7
Dat valt dus af voor mij.
Vraag je fleetmanager of wrappen een optie is. Hebben wij die van ons ook eens mee lopen zieken :P
Als een dealer er een reclamesticker op mag plakken mag een hele wrap toch zeker ook wel?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:55
@Tarz normaal gesproken ontvang je binnen een week 2 je RN nummer van Tesla met toegang tot de site. Weet alleen niet of er nu wat extra vertraging is. Al denk ik dat niet echt. Kantoorpersoneel werkt gewoon door.

Ze hebben ook nog de nodige op snel leveren staan. Die zijn in NL, of onderweg naar NL. Niet je exacte config. Maar wel wit met trekhaak of zwart zonder trekhaak. Is nog het overwegen waard als je snel wilt schakelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 20-03-2020 21:30 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08-2025
Bommes schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:56:
Alleen zal de levertijd denk ik erg gaan tegen vallen, gisteren kwam naar buiten dat PSA de fabrieken in Frankrijk heeft gesloten. Dat wordt dus denk ik pas het einde van het jaar rijden.
Mijn Peugeot 2008 zou in mei van dit jaar in productie gaan en de verwachting was dat de auto in juni geleverd zou worden.
Helaas gaat dat 'm niet worden, maar dat is ook niet erg als je bedenkt dat er mensen doodgaan aan het coronavirus.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-01 09:05
Door het coronagedoe rij ik nog in een voorloopauto. Bestellen mag geloof ik wel, maar dat gaat lang duren. Achteraf wel fijn dat ik deze maanden, waarin ik de auto toch bijna niet gebruik, een auto rij met een lage bijtelling. (Voorloopauto is een klasse lager dan ik mag rijden)

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 13:54
Ook hier maar even voor de mensen ter informatie:

Nou, zojuist bevestiging vanuit Leaseplan gekregen. Tot in ieder geval 1 september bestelt men geen nieuwe auto's meer die sinds vorige week zijn georderd.

• Inspired
Tarz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:19:
Ook hier maar even voor de mensen ter informatie:

Nou, zojuist bevestiging vanuit Leaseplan gekregen. Tot in ieder geval 1 september bestelt men geen nieuwe auto's meer die sinds vorige week zijn georderd.
In het andere topic geeft iemand aan dat dit niet klopt. Geen idee wat nu precies de waarheid is. Als ze inderdaad stoppen met bestellen is de kans op levering in 2020 wel een stuk kleiner geworden. Met name voor EVs een probleem. Al geloof ik nog even niet dat ze niks bestellen tot 1/9.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Inspired schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:36:
[...]

In het andere topic geeft iemand aan dat dit niet klopt. Geen idee wat nu precies de waarheid is. Als ze inderdaad stoppen met bestellen is de kans op levering in 2020 wel een stuk kleiner geworden. Met name voor EVs een probleem. Al geloof ik nog even niet dat ze niks bestellen tot 1/9.
Hoezo is dat voor EV's een probleem? Je krijgt ook in 2021 nog steeds korting op de bijtelling, alleen is het iets minder korting dan in 2020. De auto zal nog altijd dezelfde zijn die je beoogd had te rijden.

Mijn Mini staat al bij de dealer, een maand voor de verwachte datum binnengekomen. Dealer mag m helaas nog niet uitleveren omdat de huidige auto nog 2 weken moet voordat de contractsperiode erop zit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Hoezo is dat voor EV's een probleem? Je krijgt ook in 2021 nog steeds korting op de bijtelling, alleen is het iets minder korting dan in 2020. De auto zal nog altijd dezelfde zijn die je beoogd had te rijden.

Mijn Mini staat al bij de dealer, een maand voor de verwachte datum binnengekomen. Dealer mag m helaas nog niet uitleveren omdat de huidige auto nog 2 weken moet voordat de contractsperiode erop zit.
Natuurlijk is dat een probleem, er zijn genoeg EV's die minder interessant zijn (voor een groep mensen) als ze 4% meer bijtelling kosten. Een deel wordt te duur en zal minder besteld worden. Een M3/P2 kost pakweg 100 euro netto extra per jaar later dat deze geleverd wordt.

• Inspired
@AllSeeyinEye neem aan dat je wel weet dat het voor velen ook een keuze is obv netto bijtelling. In 2021 kan de bijtelling met een eventuele eigen bijdrage dicht tegen een ICE uitkomen. Dan kan ik me voorstellen dat iemand dan liever een ICE pakt.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Verwijderd en @Inspired Dan zijn we dus weer terug op de aloude discussie sinds er een differentiatie is aangebracht in de bijtellingspercentages. Het probleem ontstaat niet met de auto, maar in iemand z'n portemonee. Je krijgt nog steeds korting op de auto die je kennelijk wilde rijden. In de normale situatie had je voor die auto (ook EV's) 22% over de volle fiscale waarde betaald.

Dat de keuze (met de portemonnee) gemaakt wordt en op basis van voortschrijdend inzicht anders kan worden begrijp ik echt wel! Maar een probleem is het niet. Het blijft een keuze die iemand maakt.

• Inspired
AllSeeyinEye schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:58:
@Verwijderd en @Inspired Dan zijn we dus weer terug op de aloude discussie sinds er een differentiatie is aangebracht in de bijtellingspercentages. Het probleem ontstaat niet met de auto, maar in iemand z'n portemonee. Je krijgt nog steeds korting op de auto die je kennelijk wilde rijden. In de normale situatie had je voor die auto (ook EV's) 22% over de volle fiscale waarde betaald.

Dat de keuze (met de portemonnee) gemaakt wordt en op basis van voortschrijdend inzicht anders kan worden begrijp ik echt wel! Maar een probleem is het niet. Het blijft een keuze die iemand maakt.
De auto is niet het probleem nee. Dat zeggen we ook niet. De netto bijtelling eventueel wel. Veel maakten de keuze obv levering in 2020. Obv bijtelling in 2021 kan de keuze weer anders zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 30-03-2020 11:01 ]

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:58:

Ik snap wat je zegt maar het is ook eenzijdig beredeneerd vanuit de fiscale korting hoek. Zodra een EV even duur zou zijn als een benzine auto vind ik het een logische argumentatie. Nu betaal je ook pakweg 1,5 tot 2 keer zo veel voor een EV. Dat compenseert de lagere bijtelling wel.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:01:
[...]
Nu betaal je ook pakweg 1,5 tot 2 keer zo veel voor een EV. Dat compenseert de lagere bijtelling wel.
Dat valt toch wel mee? De Model 3 staat tegenover een 3 Serie / A4/5 / S/V60. Kleed die modellen eens aan en hang er een (bij voorkeur vier wiel aandrijvende) motor in waarmee je ook maar een beetje in de buurt komt van een Model 3 en je zal zien dat de Model 3 in de meeste gevallen de goedkopere auto (aanschaf!!) is.

Doe je hetzelfde met de Model S en een 5 Serie, A6, E Klasse, S/V90 en ook daar klopt dat vrij aardig.

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Dat valt toch wel mee? De Model 3 staat tegenover een 3 Serie / A4/5 / S/V60. Kleed die modellen eens aan en hang er een (bij voorkeur vier wiel aandrijvende) motor in waarmee je ook maar een beetje in de buurt komt van een Model 3 en je zal zien dat de Model 3 in de meeste gevallen de goedkopere auto (aanschaf!!) is.

Doe je hetzelfde met de Model S en een 5 Serie, A6, E Klasse, S/V90 en ook daar klopt dat vrij aardig.
Laten we niet de discussie voeren over specifieke auto's maar de M3 is qua afwerking in mijn ogen echt een segment lager dan de auto's die jij noemt. De Polestar 2 komt qua afwerking meer op dat niveau, maar is qua ruimte weer wat beperkter. Beide auto's zou ik daarom als C+ segment classificeren. Zelf ben ik voor de P2 gegaan omdat deze ruim 200 euro netto per maand goedkoper is dan een A5/V60 T6. Bij 12% bijtelling en 40.000 grens is dat meer richting de 100 euro. Dan wordt (voor mij) bijbetalen voor een volwaardige D-segmenter steeds interessanter. En deze EV dus minder interessant.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gisteren onze HRM afdeling verzocht om een proforma loonstrook te maken voor mijn gewenste nieuwe zakelijke auto.

Bij mijn werkgever zijn alle zakelijke auto's eigendom van het bedrijf, dus geen leaseplan restricties vanwege de Corona crisis.
Maar ja alle fabrieken zijn gesloten en levertijden zijn onduidelijk.

Gelukkig mogen we ook voorraad auto's bestellen, mits die nog niet op kenteken gezet zijn. Wel hebben een merk beleid en ook nog een dealer beleid. Keuze is dus wat beperkt.

Ik ben nu uit gekomen bij een Clio in de R.SW. line uitvoering, 130 pk automaat, met een easy life pack en Highway & traffic jam companion.
In de kleur Gris Titanium.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyqJUr5hPU1sU4SjDHGs60CDnKk=/f/image/AKwwF3gr68ZyvRYqIxLhhwpL.jpg

Standaard heeft deze uitvoering 17 inch licht metaal maar misschien dat ik er 1 maatje kleinere velgen onder wil met wat hogere banden. Geeft net wat meer comfort.
Al was het maar omdat het verschil tussen 16 inch met normale banden en 17 inch licht metaal met all-season banden bij ons gewoon 20 euro in de maand eigen bijdrage is... |:(
En daarnaast zijn de 16 inch renault velgen die bij de intens uitvoering te krijgen zijn in donker grijs (gun metal) best wel tof onder deze auto.

Evengoed als de berekening me een beetje bevalt dan kan ik over 14 dagen al in deze auto rijden.. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 31-03-2020 09:16 ]

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-01 10:01
Ik heb vandaag bericht gekregen van LeasePlan over de levering van mijn nieuwe auto.

Op 19 februari heb ik een Skoda Scala Business Edition besteld. Levering stond gepland voor week 21.
Maar, vandaag bericht ontvangen dat de fabrieken dicht zijn vanwege de Corona crisis en dat de levering wordt uitgesteld tot na 1 september 2020. Pas als de fabrieken weer open zijn zal gekeken worden naar een nieuwe datum. Dat zal sowieso pas na september dit jaar zijn.

Jammer, want ik keek er naar uit. Maar absoluut begrijpelijk.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Blackah schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:21:
Ik heb vandaag bericht gekregen van LeasePlan over de levering van mijn nieuwe auto.

Op 19 februari heb ik een Skoda Scala Business Edition besteld. Levering stond gepland voor week 21.
Maar, vandaag bericht ontvangen dat de fabrieken dicht zijn vanwege de Corona crisis en dat de levering wordt uitgesteld tot na 1 september 2020. Pas als de fabrieken weer open zijn zal gekeken worden naar een nieuwe datum. Dat zal sowieso pas na september dit jaar zijn.

Jammer, want ik keek er naar uit. Maar absoluut begrijpelijk.
Kreeg die mail ook. Maar ik heb een Mustang Mach E besteld.. die kwam sowieso pas na september :P

Verwijderd

Ben benieuwd of Alphabet volgt. Die leveren nog gewoon als ik hun website moet geloven. Ben sowieso wel benieuwd hoe dat gaat als een auto op 1-7 geleverd gaat worden door de fabriek/dealer (reeds bestelde auto's). Lijkt me niet dat die dan 2 maanden de auto op voorraad gaan laten staan.

• Mark_1987
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-01 21:13
Skoda Octavia 2020 Combi prijzen zijn bekend. Nu enkel een First Edition... Wel aardig aan de prijs, maar zitten wel leuke opties op. Twijfel tussen deze of de Ford Focus Station ST-line

• MaSw85
Mark_1987 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:12:
Skoda Octavia 2020 Combi prijzen zijn bekend. Nu enkel een First Edition... Wel aardig aan de prijs, maar zitten wel leuke opties op. Twijfel tussen deze of de Ford Focus Station ST-line
Ja, zag het ook. Vanaf morgen bij dealers. Je bent dan direct zo'n 35k kwijt voor de FE... Benieuwd waar de 'normale' uitvoeringen op uit komen en of Seat met de Leon hetzelfde gaat doen.

Komoot

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:18

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Mark_1987 @Waus26 Het is enkel ff wachten op de DSG i.p.v. een handbak waarmee de FE nu is uitgerust op de configurator.

www.google.nl

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MisteRMeesteR schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:12:
@Mark_1987 @Waus26 Het is enkel ff wachten op de DSG i.p.v. een handbak waarmee de FE nu is uitgerust op de configurator.
Ik zou inderdaad zeker een DSG nemen boven een handbak. Het is in ieder geval wel de 1.5TSI en niet de 1.0, dat scheelt al flink.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

MisteRMeesteR schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:12:
Volgens mij komt de DSG pas in oktober bij de andere modellen dus dat duurt nog wel even.

• Mark_1987
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-01 21:13
Squishie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:51:
[...]

Volgens mij komt de DSG pas in oktober bij de andere modellen dus dat duurt nog wel even.
Exact. En ben bang dat die richting de 40k gaat met DSG (en zelfde opties). Rijdt natuurlijk wel prettiger:)

[ Voor 3% gewijzigd door Mark_1987 op 02-04-2020 21:44 ]

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:04
Waus26 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:10:
[...]

Ja, zag het ook. Vanaf morgen bij dealers. Je bent dan direct zo'n 35k kwijt voor de FE... Benieuwd waar de 'normale' uitvoeringen op uit komen en of Seat met de Leon hetzelfde gaat doen.
Met alle leuke toys kwam ik op bijna 41.000 euro uit. Automaat erbij en het gaat aardig richting de superb....

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:57
Veel van de opties zijn in NL nog niet beschikbaar op de FE, zoals een panoramadak, sound systeem of ergonomische stoelen. Zie ook Duitse site.
Andere uitvoeringen zoals de 1.5 TSI DSG en 2.0 TDI DSG zijn eind juni configureer- en bestelbaar.

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:04
HipHaan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:21:
Veel van de opties zijn in NL nog niet beschikbaar op de FE, zoals een panoramadak, sound systeem of ergonomische stoelen. Zie ook Duitse site.
Andere uitvoeringen zoals de 1.5 TSI DSG en 2.0 TDI DSG zijn eind juni configureer- en bestelbaar.
Kan ze wel aanklikken in de configuratie opde site?

• jongetje
  • Nu online
HipHaan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:21:
Ik kon het panoramadak er wel bij klikken in de configurator. Mijn max. Is echt 35k met dsg en panoramadak. Anders kan ik net zo goed een volledig aangeklede Kia ceed nemen voor 36k met echt alles erop.

• HipHaan
Oke, zie het nu ook bij de combi ja. Ben zelf geïnteresseerd in de hatchback en die heeft op dit moment nog geen panoramadak als optie. Niettemin mis ik dus nog wel veel andere opties op de NL'erse markt, maar die zullen te zijner tijd wel beschikbaar komen.

• Inspired
Vind hem er niet mooier op worden. Ook flink aan de prijs idd. Voorkant en achterkant past niet echt meer bij elkaar vind ik. Maar goed. Allemaal persoonlijk. :)

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Predje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:08:
[...]

Kreeg die mail ook. Maar ik heb een Mustang Mach E besteld.. die kwam sowieso pas na september :P
Ik heb ook een Mach E besteld (begin december), nog geen mail gehad verder. Wanneer staat die van jou gepland qua uitlevering?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 22:49
jongetje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:27:
[...]

Ik kon het panoramadak er wel bij klikken in de configurator. Mijn max. Is echt 35k met dsg en panoramadak. Anders kan ik net zo goed een volledig aangeklede Kia ceed nemen voor 36k met echt alles erop.
Waarom zou je niet voor de (pro)ceed gaan dan? De ruimte? Want verder is die ceed wel echt een goede auto met inderdaad in de GTplusline uitvoering bommetje vol en ook leuker sturen dan de octavia. Al moet ik zeggen dat ik nog niet weet hoe de nieuwe octavia rijdt, maar in de regel is dat een compromis auto qua rijgedrag.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een Octavia en lekker sturen gaat toch sowieso niet goed samen? Dat zijn auto's om lui in te hangen terwijl je afstanden aflegt, niet de auto die je op een bochtige weg uit kiest om plezier te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• renzo4000
Nou dat kan best hoor met een Octavia ;) ... Ik had mijn Octaaf op 18" staan met een Eibach verlagingset. Ik kan je vertellen dat je daarmee retestrak zonder een krimp goed de bocht door kan. Na mijn proefrit met een standaard greenline op 16" inch ballonbanden op weke veren en demping wist ik dat hier wat aan moest gebeuren. Dit maakte het uiteindelijk dus een leuk sturende auto en die ook nog eens beter op de weg lag rechtuit. Enige nadeel waren drempels en stoppers bij parkeervakken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inZ5KgEO-inB0yWjkPb1aCxTxu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VBHMfX0l8DHQNd2we1o9ZgWt.png?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01 20:59
renzo4000 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:38:
Nou dat kan best hoor met een Octavia ;) ... Ik had mijn Octaaf op 18" staan met een Eibach verlagingset. Ik kan je vertellen dat je daarmee retestrak zonder een krimp goed de bocht door kan. Na mijn proefrit met een standaard greenline op 16" inch ballonbanden op weke veren en demping wist ik dat hier wat aan moest gebeuren. Dit maakte het uiteindelijk dus een leuk sturende auto en die ook nog eens beter op de weg lag rechtuit. Enige nadeel waren drempels en stoppers bij parkeervakken :)

[Afbeelding]
Zit je nog steeds met je torsieas achterin. Kies je beter een Golf Variant 1.5TSI met sportonderstel of een Focus ST-line als het rijgedrag belangrijk is.

• renzo4000
Ik zou het zeker ook niet willen vergelijken met een Ford Focus, want die blijft in deze klasse toch wel heer en meester qua rijgedrag alleen op heel veel andere aspecten is die focus gewoon een drama. Overigens is een torsieas niet persé slecht. Daar is al een hoop discussie over op de verschillende fora.

• MaSw85
renzo4000 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:56:een Ford Focus, want die blijft in deze klasse toch wel heer en meester qua rijgedrag alleen op heel veel andere aspecten is die focus gewoon een drama.
Zoals? Is een mogelijke optie voor mij (in ST-line).

Komoot

• renzo4000
Dat is puur mijn beeld bij de focus (hij stond ook op mijn shortlist). Drama is misschien wat overtrokken maar onderaan de streep geen winnaar. De Proceed kwam op 1, de Mazda 3 op 2 en dan Focus.

- Hij is niet moeders mooiste(subjectief)
- Interieur is gedateerd
- Slechte zitpositie (voor mij iig, maar lees dat vaker)
- Niet de ruimste

• The Eagle

The Eagle

[Afbeelding]
Klopt, ik heb daar in 2014 ook een proefrit in gemaakt zo. Was de 150 pk met dsg, 18" en een Eibach setje. Zelfde model als op de foto. Alleen: verlagingssetjes worden niet meer door Pon geleverd, en kunnen dus ook niet meer via de dealer. Als je de juiste dealer weet wil ie onderhands nog wel eens wat OEM weten, maar leveren op een nieuwe leasebak kun je vergeten want dat moet de leasemij ook goedkeuren en die zijn op een enkeling na afhankelijk van Pon. En onderhands mag je zelf aftikken (en moet er bij inleveren ook weer onderuit).
Maar rijdt heerlijk, zeker in doordraaiers :9

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:18

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[Afbeelding]
Welk bedrijfslogo met cursor is dat op de deur :+ ?

Golus blijft de mooiste 18” btw! Hoe rijdt je Proceed ten opzichte van je Octavia? Pro’s/Con’s?

www.google.nl

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Road-runner83 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:42:
[...]

Ik heb ook een Mach E besteld (begin december), nog geen mail gehad verder. Wanneer staat die van jou gepland qua uitlevering?
Nog niet bekend. Maand geleden pas besteld.

• renzo4000
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:43:
[...]

Welk bedrijfslogo met cursor is dat op de deur :+ ?

Golus blijft de mooiste 18” btw! Hoe rijdt je Proceed ten opzichte van je Octavia? Pro’s/Con’s?
De Proceed is de leukere rijdersauto, meer vermogen en beter stuurgedrag doch comfortabel. De octavia is en blijft een ruimte wonder hoewel de Proceed nog steeds ruim genoeg is overigens.

• jongetje
  • Nu online
Mijn huidige lease (Octavia) loopt af in oktober. Normaal is het makkelijk, selectie maken, proefritten en bestellen. De selectie is al een beetje in mijn hoofd gebeurd met als eis:
Ruimte, Automaat, (Panorama)dakraam wat open kan.

- Kia Ceed SW Executive (rond 36k)
- Nieuwe Leon en Octavia combi, alleen pas veel later te bestellen met automaat en prijs onbekend
- Ford Focus Wagon (rond 34k)

Nu neigt mijn voorkeur naar de Ford omdat ik al een stukje omhoog ga (zit nu op 31k met 21pocent bijtelling) en is een prima auto volgens mij met AGR stoel en alle andere wensen erop.

Maar nu mijn vraag :). Volgens mij loopt de verkoopt van auto's en lease enorm terug met deze crisis. De Octavia kan ik makkelijk verlengen. Is het de verwachting dat de prijzen gaan dalen en het voordelig is om te wachten? Dat zou in bijtelling schelen, maar ook in leasebedrag. Wie kan hier iets zinnigs over roepen, ook al blijft het speculeren?

Verwijderd

De nieuwe auto's zijn veel duurder in de lease dan 4 jaar geleden (bij ons in elk geval) dus mijn ervaring is dat je vrijwel altijd een stuk duurder uit bent.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:33:
De nieuwe auto's zijn veel duurder in de lease dan 4 jaar geleden (bij ons in elk geval) dus mijn ervaring is dat je vrijwel altijd een stuk duurder uit bent.
3 a 4 maanden geleden liep ik hier ook al tegenaan. Niet alleen in de lease zijn auto's veel duurder geworden, ook fiscaal. Zelfde samenstelling van een auto die 3 jaar terug 45k kostte kost je nu makkelijk 55k.

En om iets on topics te roepen: Mijn keuze wordt over 3 dagen afgeleverd!!

• renzo4000
Nice, dat wordt dan lekker toeren! We zien de foto's wel verschijnen @AllSeeyinEye !

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

renzo4000 schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:46:
Nice, dat wordt dan lekker toeren! We zien de foto's wel verschijnen @AllSeeyinEye !
Lekker toeren.... zodra ik weer opdrachten krijg waarvoor ik de deur uit moet ja! Ik zit al weken thuis opgesloten, met 2x per week naar de supermarkt en 1x per week een inspectie maar. Ik heb afgelopen maand welgeteld 400 km gereden waar ik er normaal ongeveer 3 tot 4.000 per maand rijd...... :X

• renzo4000
Ik herken het, mijn Proceed staat alweer ruim een maand voor de deur en er staat 1200 km op. Normaal zit ik ook op zo'n 3000-4000 km per maand. Neemt niet weg dat ik af toe de auto pak om even een rondje te rijden. Lekker muziekje aan en even weg van huis (niet dat het daar zo problematisch is hoor :D) want dat is gewoon lekker. Niet zo goed voor het milieu maar so be it ...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:49:
[...]

Lekker toeren.... zodra ik weer opdrachten krijg waarvoor ik de deur uit moet ja! Ik zit al weken thuis opgesloten, met 2x per week naar de supermarkt en 1x per week een inspectie maar. Ik heb afgelopen maand welgeteld 400 km gereden waar ik er normaal ongeveer 3 tot 4.000 per maand rijd...... :X
Lekker toeren ja! Je hoeft toch geen onderliggende reden te hebben om te rijden? Het is prachtig weer en de wegen zijn lekker leeg d:)b

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik promotie krijg en bij deze nieuwe functie hoort een leaseauto. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus ben maar aan het uitpluizen geslagen. Ik rijd nu een simpele, maar prima, private lease Peugeot 208. Ik vind het dus ook niet zo'n ramp op bijtelling te betalen, dat doe ik nu ook;)

Een formeel gesprek met HR volgt nog, maar uit de arbeidsvoorwaarden en gesprekken met collega's maak ik het volgende op:

Leasebudget: €910 ex BTW inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof (ik vermoed fabrieksopgave)
Overige afhankelijkheden: Winterbanden, achteruitrijsensoren/camera verplicht. Via fleetagent van Alphabet moet een auto worden samengesteld waarna er nog een offerte wordt opgevraagd bij LeasePlan. De goedkoopste aanbieder krijgt de opdracht.
Specifieke wensen: Geen 13 in een dozijnauto. Automaat. Mercedes CLA lijkt me wel heel gaaf om te rijden, maar volgens mij is dit op het randje als ik de configurator van LeasePlan online bekijk

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@genialegek heb je nog iets meer wensen/voorkeuren? Er zijn heel veel auto's die geen dertien in een dozijn zijn maar wil je een ruime auto? Automaat? Grote kofferbak? Station? SUV?

Ik vind de DS3 Crossback bijvoorbeeld een leuke auto en je ziet hem erg weinig. Maar geen auto waar je volwassenen in meeneemt op de achterbank. Audi en BMW kan je wel overslaan, allemaal erg dertien in een dozijn. Mazda 3 wellicht? Zie je toch minder. Of een Nissan Juke.

• genialegek
Tsurany schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:27:
@genialegek heb je nog iets meer wensen/voorkeuren? Er zijn heel veel auto's die geen dertien in een dozijn zijn maar wil je een ruime auto? Automaat? Grote kofferbak? Station? SUV?

Ik vind de DS3 Crossback bijvoorbeeld een leuke auto en je ziet hem erg weinig. Maar geen auto waar je volwassenen in meeneemt op de achterbank. Audi en BMW kan je wel overslaan, allemaal erg dertien in een dozijn. Mazda 3 wellicht? Zie je toch minder. Of een Nissan Juke.
Dankjewel! Ik zie inderdaad dat ik weinig infomatie geef. Dat geeft meteen ook wel aan dat ik totaal geen verstand heb hiervan...

Automaat wil ik inderdaad en is een harde eis van mij uit. Ik heb een lichte voorkeur voor leren bekleding en warmtewerend glas lijkt me wel lekker, maar zonder zou ik ook kunnen leven.
Ik vind het wel tof als het er snel uitziet, maar er hoeft absoluut geen racemotor in te liggen.
Ik heb een kleine van bijna 6, dus vooral voorin ruimte, voor die 5 keer per jaar dat er volwassenen achterin zitten heb ik niet heel extra ruimte nodig. Ik vind stations over het algemeen niet zo mooi en ben ook geen klusser of visser of iets waarvoor ik heel veel ruimte nodig heb in een kofferbak. Caravans of ander aanhangspul doe ik ook niet aan, dus ook geen trekhaak of grote trekkracht.
Brandstof is trouwens benzine of een hybride, volledig elektrisch schijnt de baas niet zo graag te willen.

Ik heb je suggesties bekeken. De DS3 vind ik leuk, maar dat gekke driehoekje op het achterportier zorgt ervoor dat ik afknap. Nissan Juke vind ik niks, maar die Mazda 3 vind ik tof! Doordat ik je suggesties bekeek heb ik ook meteen kunnen concluderen dat ik een 'instant click' moet hebben met een auto. Lastig in woorden uit te drukken dus.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@genialegek begin dan hier eens: https://www.autoweek.nl/c...151-200&aantal-deuren=4-5

Aanpassen naar eigen wensen maar kennelijk heb je amper eisen behalve dat je fijn wilt rijden en de auto er leuk uit moet zien. Dan wordt het gewoon bladeren, selectie maken en proefrijden :)

Toyota CHR misschien? Corolla?

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 06-04-2020 21:19 ]

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 11:15
genialegek schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:03:
Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik promotie krijg en bij deze nieuwe functie hoort een leaseauto. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus ben maar aan het uitpluizen geslagen. Ik rijd nu een simpele, maar prima, private lease Peugeot 208. Ik vind het dus ook niet zo'n ramp op bijtelling te betalen, dat doe ik nu ook;)

Een formeel gesprek met HR volgt nog, maar uit de arbeidsvoorwaarden en gesprekken met collega's maak ik het volgende op:

Leasebudget: €910 ex BTW inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof (ik vermoed fabrieksopgave)
Overige afhankelijkheden: Winterbanden, achteruitrijsensoren/camera verplicht. Via fleetagent van Alphabet moet een auto worden samengesteld waarna er nog een offerte wordt opgevraagd bij LeasePlan. De goedkoopste aanbieder krijgt de opdracht.
Specifieke wensen: Geen 13 in een dozijnauto. Automaat. Mercedes CLA lijkt me wel heel gaaf om te rijden, maar volgens mij is dit op het randje als ik de configurator van LeasePlan online bekijk
Sedan:

Peugeot 508 hybrid
Volvo S60 hybrid
Nexus IS300h

SUV:
Volvo XC40 hybrid
DS7 Crossback hybrid

Dat zijn de opties die ik zou overwegen.

• jongetje
  • Nu online
BlacKstaR- schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:37:
[...]

Sedan:

Peugeot 508 hybrid
Volvo S60 hybrid
Nexus IS300h

SUV:
Volvo XC40 hybrid
DS7 Crossback hybrid

Leuk al die D segmenters, maar die gaan allemaal nooit in dat leasebudget passen en lijken me ook erg groot als je nu met een Peugeot 208 ook tevreden bent.

• genialegek
BlacKstaR- schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:37:
[...]

Sedan:

Peugeot 508 hybrid
Volvo S60 hybrid
Nexus IS300h

SUV:
Volvo XC40 hybrid
DS7 Crossback hybrid

Bedankt voor je suggesties maar als ik deze gauw check zijn ze helaas allemaal boven m'n budget. Nog maar een promotie maken dan;)

• BlacKstaR-
genialegek schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor je suggesties maar als ik deze gauw check zijn ze helaas allemaal boven m'n budget. Nog maar een promotie maken dan;)
Ik heb gezocht via directlease volgens de zoekresultaten zouden moeten passen. Je zoekt dus in de klasse Golf?

P.S. my bad, ik was de brandstofkosten vergeten mee te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 06-04-2020 22:21 . Reden: Toevoeging ]

• BigSmurf
  • Niet online
genialegek schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:03:
Ik zeg Kia ProCeed? Lijkt wel wat op de CLA, geen 13 in 12. Ik denk dat de 1.4 GT-(Plus)Line automaat zo ongeveer rond de 900 euro uitkomt per maand.

• jongetje
  • Nu online
Of de Xceed plugin, nu met 4000euro korting.

• renzo4000
Ik zou zeker de CLA en de Proceed eens met elkaar vergelijken. De CLA is iets meer premium maar misschien toch niet zo'n goede auto als je mag verwachten van Mercedes: https://www.autobild.de/a...-brake-test-16607249.html

Onderaan de streep doet de Proceed het helemaal niet slecht tov de CLA die in een gelijkwaardige configuratie een kleine €20.000(!) duurder is.

En dan dit; ik zou niet te heftig sturen met een CLA :P ... de geschiedenis lijkt zich te herhalen (baby benz eland proef anyone?). https://www.autoblog.nl/n...beruchte-elandtest-147320

• MontyPython
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik mag dankzij promotie voor het eerst zelf een auto leasen via mijn werk. Leasebudget is 550 per maand exclusief brandstof voor 4 jaar en 40.000 kilometer per jaar. Eigen bijdrage is 90 euro per maand.

Nu wil ik graag elektrisch rijden en hebben wij een dochter van een half jaar oud, dus de achterbak moet voldoende groot zijn voor een kinderwagen. Tweede kind hopen we te verwachten binnen een aantal jaar, dus een E-Golf of een Peugeot 208 wordt hem zeker niet. Daarnaast wil ik een minimale range van 350 (puur benodigd voor werkzaamheden, weinig tijd om te laden tussen mijn afspraken wegens projectbezoeken), zodat ik op de drukkere dagen niet tussendoor hoef te laden.

Ik merk na een paar dagen rond zoeken dat ik met het leasebudget redelijk weinig kan qua elektrisch rijden. Voor elke 'wat grotere' auto met voldoende ruimte zit je al gauw rond de 700-800 euro per maand, waardoor mijn bijtelling hoger gaat worden uiteraard. Daarom twijfel ik nu tussen een Kia Niro en een Hyundai Kona. Het leukste zou uiteraard de Model 3 zijn, maar dat kost mij per maand te veel.

Hoe zijn de ervaringen met de Niro en Kona met betrekking tot kinderwagens in de achterbak?

• Z___Z
  • Niet online
MontyPython schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:13:
Ik mag dankzij promotie voor het eerst zelf een auto leasen via mijn werk. Leasebudget is 550 per maand exclusief brandstof voor 4 jaar en 40.000 kilometer per jaar. Eigen bijdrage is 90 euro per maand.

Nu wil ik graag elektrisch rijden en hebben wij een dochter van een half jaar oud, dus de achterbak moet voldoende groot zijn voor een kinderwagen. Tweede kind hopen we te verwachten binnen een aantal jaar, dus een E-Golf of een Peugeot 208 wordt hem zeker niet. Daarnaast wil ik een minimale range van 350 (puur benodigd voor werkzaamheden, weinig tijd om te laden tussen mijn afspraken wegens projectbezoeken), zodat ik op de drukkere dagen niet tussendoor hoef te laden.

Ik merk na een paar dagen rond zoeken dat ik met het leasebudget redelijk weinig kan qua elektrisch rijden. Voor elke 'wat grotere' auto met voldoende ruimte zit je al gauw rond de 700-800 euro per maand, waardoor mijn bijtelling hoger gaat worden uiteraard. Daarom twijfel ik nu tussen een Kia Niro en een Hyundai Kona. Het leukste zou uiteraard de Model 3 zijn, maar dat kost mij per maand te veel.

Hoe zijn de ervaringen met de Niro en Kona met betrekking tot kinderwagens in de achterbak?
e-Niro en e-Kona gaan niet in je budget passen. Ze zijn denk ik voor dit jaar ook uitverkocht, maar er zijn vast dealers met nog wat voorraad als je echt goed gaat zoeken. Qua ruimte past een kinderwagen makkelijk in de Niro. Als je EV wil rijden voor de bijtelling en 350 km range wil, zou je kunnen kijken naar de Ampera-e.
Voor 550/maand/40K/jaar/48 maanden ex brandstof zit je normaal in het B-segment, dus Peugeot 208, VW Polo, etc.

Wat rijd je nu prive?

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56

QuasaR

One ring to rule them all

Z___Z schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:22:
[...]

e-Niro en e-Kona gaan niet in je budget passen. Ze zijn denk ik voor dit jaar ook uitverkocht, maar er zijn vast dealers met nog wat voorraad als je echt goed gaat zoeken. Qua ruimte past een kinderwagen makkelijk in de Niro. Als je EV wil rijden voor de bijtelling en 350 km range wil, zou je kunnen kijken naar de Ampera-e.
Voor 550/maand/40K/jaar/48 maanden ex brandstof zit je normaal in het B-segment, dus Peugeot 208, VW Polo, etc.

Wat rijd je nu prive?
De Apmera-e zal ook afvallen, deze heeft geen kofferbak ruimte.
Je zou kunnen kijken naar de e-2008, deze is iets duurder dan de e-208 maar wel ruimer (heb zelf de maxi cosi mura 3 gepast daarin, alleen grote wielen moesten er af).
Er passen 3 stoeltje op de achterbank (krap) dus met 2 kinderen moet dat gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door QuasaR op 07-04-2020 14:38 ]

Daddy of 3 :)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39

ST10©DE

Dus.............

QuasaR schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:34:
[...]

De Apmera-e zal ook afvallen, deze heeft geen kofferbak ruimte.
Je zou kunnen kijken naar de e-2008, deze is iets duurder dan de e-208 maar wel ruimer (heb zelf de maxi cosi mura 3 gepast daarin, alleen grote wielen moesten er af).
Er passen 3 stoeltje op de achterbank (krap) dus met 2 kinderen moet dat gaan.
Je hebt 3 kinderstoelen in een 2008 gekregen? Wat voor kinderstoelen zijn dat? Ik ben langzaam ook aan het kijken naar een opvolger en ik heb ook een auto nodig waar drie zitjes in moeten kunnen. Ik ben alleen geen fan van SUV's en stations....

[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 07-04-2020 14:48 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56

QuasaR

One ring to rule them all

ST10©DE schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:47:
[...]

Je hebt 3 kinderstoelen in een 2008 gekregen? Wat voor kinderstoelen zijn dat? Ik ben langzaam ook aan het kijken naar een opvolger en ik heb ook een auto nodig waar drie zitjes in moeten kunnen. Ik ben alleen geen fan van SUV's en stations....
1x maxi cosi axisss (voor zoon, 1 1/2 jaar oud)
2x stoelverhoger met rugleuning. (voor dochters, 3 en 7 jaar oud)
Ik heb wel de gordelverlengers (gebruik ik nu ook in mijn 308SW) moeten gebruiken bij de 2 stoelverhogers.
Als het een beetje meezit dan hoeft de oudste (als de auto geleverd wordt) niet meer in zo'n stoelverhoger te zitten en kan ze gewoon in het midden.

Daddy of 3 :)

• The Eagle

The Eagle

MontyPython schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:13:

Ik zou lekker dat elektrische laten varen voor nu en voor een station gaan. Met 1 kleintje is ruimte al fijn, laat staan met twee. Laat ik het zo stellen: ik heb er een van 4 en een van 2 en als die uit logeren gaan dan gooi ik de kofferbak van een Passat station redelijk vol.
Elektrisch ga je dat nooit voor elkaar krijgen. Mooi streven wat je hebt en ik sta er absoluut achter. maar ik zou toch echt op de ruimte focussen. Zakelijk niet nodig, prive wel.

• BlacKstaR-
genialegek schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:08:
[...]

Mag je diesel rijden? Wat is je max qua bijtelling aangezien fiscale waarde ligt tussen 30k-40k toch wel een dingetje. Sedan, stationwagen, SUV? Welke opties wil je perse hebben. Dan is makkelijker om suggesties te doen, naar voor auto neig je? Dan is het makkelijker om gelijkwaardige opties aan te bevelen.

Als je iets speciaals wilt, zou zeker kijken naar:

Mazda CX-30
Kia Proceed waren al eerder gevallen. (wel krap qua hoofdruimte).
DS 3 Crossback
Hyundai i30 fastback
Jeep Renegade
Kia Xceed
Peugeot 2008
Suzuki Vitara
Toyota C-HR
BMW 1 serie

(standaard auto's)
Nieuw Golf
VW T-ROC
Mercedes A klasse
Ford Focus
Audi A3

Genoeg keus lijkt me zo :*)

[ Voor 26% gewijzigd door BlacKstaR- op 07-04-2020 16:47 ]

• Smobbo
  • Laatst online: 09-01 12:57
The Eagle schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:29:
[...]

Ik zou lekker dat elektrische laten varen voor nu en voor een station gaan. Met 1 kleintje is ruimte al fijn, laat staan met twee. Laat ik het zo stellen: ik heb er een van 4 en een van 2 en als die uit logeren gaan dan gooi ik de kofferbak van een Passat station redelijk vol.
Elektrisch ga je dat nooit voor elkaar krijgen. Mooi streven wat je hebt en ik sta er absoluut achter. maar ik zou toch echt op de ruimte focussen. Zakelijk niet nodig, prive wel.
Ik zou als ik hem was elektrisch vanwege budget laten varen.
Ruimte is fijn (vorige auto’s waren een Octavia Combi en een Leon ST), maar je gooit eigenlijk gewoon vol wat je hebt. Nu met een Model 3 ook nog geen problemen gehad, inclusief vakantie (huisje, dus geen tent).
Hier ook 2 kleintjes (4 en 1 jaar).

• renzo4000
Natuurlijk kan dat ook prima met een model 3 alleen is de toegang en praktische ruimte van zo'n kofferbak gewoon ruk maar went uiteindelijk ook wel weer. Hiervoor had ik een octavia waar ik schaamteloos alles achterin kon gooien zonder ooit ruimte te kort te hebben gehad.

Ik weet dat ik een keer bij onze zweedse vrienden twee kasten en twee matrassen zo achterin kon gooien en wegrijden terwijl er iemand anders in zijn veel te dure bmw 3 serie liep te klungelen om één matrasje er goed in te krijgen :D

• genialegek
BlacKstaR- schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:01:
[...]

Mag je diesel rijden? Wat is je max qua bijtelling aangezien fiscale waarde ligt tussen 30k-40k toch wel een dingetje. Sedan, stationwagen, SUV? Welke opties wil je perse hebben. Dan is makkelijker om suggesties te doen, naar voor auto neig je? Dan is het makkelijker om gelijkwaardige opties aan te bevelen.

Als je iets speciaals wilt, zou zeker kijken naar:

Mazda CX-30
Kia Proceed waren al eerder gevallen. (wel krap qua hoofdruimte).
DS 3 Crossback
Hyundai i30 fastback
Jeep Renegade
Kia Xceed
Peugeot 2008
Suzuki Vitara
Toyota C-HR
BMW 1 serie

(standaard auto's)
Nieuw Golf
VW T-ROC
Mercedes A klasse
Ford Focus
Audi A3

Genoeg keus lijkt me zo :*)
Te veel keus eigenlijk. Ik ga binnenkort maar gewoon een rondje dealers maken en eens een beetje kijken en voelen. Ik merk toch dat de status van een Mercedes/BMW/Audi me ook gewoon wel iets doet. Misschien niet helemaal rationeel, maar als ratio overneemt rijdt uiteindelijk iedereen in hetzelfde saaie ding. Dat ik dan maximaal bijtelling moet betalen neem ik op de koop toe. Nu ben ik het kwijt voor Private lease + brandstof. Bedankt voor alle suggesties!

• BlacKstaR-
genialegek schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:51:
[...]

Te veel keus eigenlijk. Ik ga binnenkort maar gewoon een rondje dealers maken en eens een beetje kijken en voelen. Ik merk toch dat de status van een Mercedes/BMW/Audi me ook gewoon wel iets doet. Misschien niet helemaal rationeel, maar als ratio overneemt rijdt uiteindelijk iedereen in hetzelfde saaie ding. Dat ik dan maximaal bijtelling moet betalen neem ik op de koop toe. Nu ben ik het kwijt voor Private lease + brandstof. Bedankt voor alle suggesties!
Totaal begrijpelijk, ik zou ook voor een "premium" merk gaan. Geeft toch een ander gevoel dan een volgeladen KIA of Skoda. Er is zijn veel gratis opties te verkrijgen bij dealer helemaal in deze tijden dus probeer het onderste uit de kan te halen. Kortingen van 1-3k of zelfs meer is zeker mogelijk. Gratis panoramadak, betere stereo of led lampen moet zeker haalbaar zijn. Dealers maken voornamelijk winst op de onderhoudsbeurten.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

genialegek schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:51:
[...]

Naar mijn idee moet je premium merken vooral rijden als je echt het middensegment kan betalen. Een instap Audi of BMW is het toch net niet, als ik dat zie rijden is de eerste gedachte dat iemand perse dat merk wilde maar het eigenlijk niet kon betalen.

• HipHaan
jongetje schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:24:

Maar nu mijn vraag :). Volgens mij loopt de verkoopt van auto's en lease enorm terug met deze crisis. De Octavia kan ik makkelijk verlengen. Is het de verwachting dat de prijzen gaan dalen en het voordelig is om te wachten? Dat zou in bijtelling schelen, maar ook in leasebedrag. Wie kan hier iets zinnigs over roepen, ook al blijft het speculeren?
Ondanks de berichtgeving van vandaag over mogelijke hoge kortingen van tot wel 50%, vooral bij voorraadmodellen in Duitsland, hebben ze hebben ze bij Volkswagen vanaf 1 april alle prijzen omhoog gegooid (paar honderdjes tot 1k meer afhankelijk van model). Bij Skoda gebeurt hetzelfde op 1 Mei. Weet niet of ze dit alvast doen vanwege de BPM verhoging op 1 Juli of dat die er dan ook nog extra bovenop komt...

• jongetje
  • Nu online
BlacKstaR- schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:18:
[...]

Totaal begrijpelijk, ik zou ook voor een "premium" merk gaan. Geeft toch een ander gevoel dan een volgeladen KIA of Skoda. Er is zijn veel gratis opties te verkrijgen bij dealer helemaal in deze tijden dus probeer het onderste uit de kan te halen. Kortingen van 1-3k of zelfs meer is zeker mogelijk. Gratis panoramadak, betere stereo of led lampen moet zeker haalbaar zijn. Dealers maken voornamelijk winst op de onderhoudsbeurten.
Die korting is voor de leasemaatschappij en al helemaal uit onderhandelt (en zit al in het lease bedrag verwerkt). Daarnaast is het voor de dealer nog maar de vraag of de auto bij hem in onderhoud komt.

• BlacKstaR-
jongetje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:32:
[...]

Die korting is voor de leasemaatschappij en al helemaal uit onderhandelt (en zit al in het lease bedrag verwerkt). Daarnaast is het voor de dealer nog maar de vraag of de auto bij hem in onderhoud komt.
Dat klopt en als nog hebben collega's die Mercedes a klasse's hebben besteld zeker 2k aan opties ontvangen die niet op de uiteindelijke offerte zijn terecht gekomen. Toen was de nieuwe A klasse net op de markt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jongetje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:32:
[...]

Dan nog kan het zeker mogelijk zijn om kortingen te krijgen of extra opties. Echter enkel interessant als het dealer opties zijn of de auto anders boven het leasebudget komt. Bijtelling betaal je alsnog.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-01 11:35

avotar

P0werd by Black Coffee

QuasaR schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:54:
[...]

1x maxi cosi axisss (voor zoon, 1 1/2 jaar oud)
2x stoelverhoger met rugleuning. (voor dochters, 3 en 7 jaar oud)
Ik heb wel de gordelverlengers (gebruik ik nu ook in mijn 308SW) moeten gebruiken bij de 2 stoelverhogers.
Als het een beetje meezit dan hoeft de oudste (als de auto geleverd wordt) niet meer in zo'n stoelverhoger te zitten en kan ze gewoon in het midden.
Wist je dat je in Nederland gordelverlengers niet mag gebruiken?

Overigens hoeft het kind in het midden formeel niet in of op een zitje, maar goed, ik doe dat liever zelf ook.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 15:30

Crazy D

I think we should take a look.

BlacKstaR- schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:36:
Dat klopt en als nog hebben collega's die Mercedes a klasse's hebben besteld zeker 2k aan opties ontvangen die niet op de uiteindelijke offerte zijn terecht gekomen. Toen was de nieuwe A klasse net op de markt.
Auto die net op de markt is kun je altijd wat meer op regelen. Een merk wil natuurlijk graag die nieuwe auto lekker veel op de weg zien. Als dealer zou ik juist bij een lease auto echt niet zoveel stunten met opties, laat de importeur dat maar lekker doen. Zeker omdat je vaak als lokale dealer niet degene bent die de auto levert, en een zakelijke rijder is echt niet zo garage-trouw, is maar net hoe het uitkomt. Ik heb tig garages gehad voor beurten. Als er toevallig net eentje zat vlak bij een klant is het handiger om 'm daar voor een beurt te brengen dan bij m'n lokale garage en daar een paar uur werken, of hannesen met vervangend vervoer.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Bij BMW kon er anders vrij weinig bij de dealer qua extra opties in/op de auto. Samen met een collega het voorstel gedaan om een BMW 3GT en een 420i te bestellen. We kregen beide een dakkoffer als extraatje. Dealer gaf aan dat er 0 ruimte op de marge zit door de lease maatschappij (anders bestellen ze gewoon elders). Misschien scheelt het per merk.

• Scooper
  • Laatst online: 07-01 17:14
avotar schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:24:
[...]

Wist je dat je in Nederland gordelverlengers niet mag gebruiken?
Ik heb laatst ook twee gordelverlengers geplaatst en heb hier toen over nagedacht. De reden dat ze niet zijn toegestaan is omdat er geen officiële keuringsinstantie is en er dus geen zekerheid en controle van de kwaliteit is. Feit is wel dat je met meerdere kinderstoeltjes achterin nauwelijks de gordelsluiting meer kan bereiken. Elke keer een marteling.

Ik besloten ze dus wel te gebruiken. Bij een ongeluk zal er ook maar een fractie van het gewicht in terechtkomen in vergelijking met een volwassene. Ze voelen zeer degelijk. De verlenging is in mijn geval van staaldraad.

SRK35ZS-W

• MontyPython
  • Laatst online: 27-03-2024
Z___Z schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:22:
[...]

Wat rijd je nu prive?
Gisteren ook rondgebeld met enkele leasemaatschappijen en beide auto's kunnen zij dit jaar niet meer leveren, zoals je al aangaf. Helaas. Zelf rijden we in een Nissan Leaf.

Ook gelijk @@The Eagle, ik wil een EV voornamelijk rijden omdat ik de technologie ondersteun en dit past binnen onze levensstijl. Een stationwagen is leuk, maar niet praktisch midden in de stad.

Ik zal toch maar eens met mijn werkgever overleggen of er iets aan mijn leasebudget te veranderen valt, ik ga als senior IT-consultant niet in een Polo rijden... Los nog van het feit dat ik net geen 2 meter ben en dit echt niet comfortabel rijdt. Waarschijnlijk zal ik dan toch voor een Model 3 gaan, aangezien ik heb extra bedrag boven leasebudget mag verrekenen met bijtelling en hierdoor voor een kleine 380 euro per maand in een Model 3 kan rijden.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1 ... 95 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.