Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.504 views

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

G.Scholtens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Nou ja sportieve look bedoel ik dan meer. Geen saaie auto om naar te kijken. Motor maakt inderdaad niet veel uit.
Auto is voornamelijk voor woon - werk verkeer. Zit altijd gedetacheerd, dus ene keer snelweg andere keer N wegen.

In het weekend 2 volwassenen, 3 kids (4,7 en 8 jaar). Hebben prive ook station (mazda 6), maar aangezien ik gratis rijd zal mijn auto vaker gebruikt worden. Vandaar dat ik ruimte wel belangrijk vind

Mijn eigen bijdragen is €45,- en leasenorm op €562 (benzine of elect.) Maar ja wil in ieder geval benzine.
Vul inderdaad even het template in, in die leasenorm past niet elke auto. En ik zou persoonlijk eerder kijken naar comfort (automaat, ACC,...) en ruimte op de achterbank dan direct naar uiterlijk als je met een beperkt budget zit.
Snap alleen niet dat de een auto van 35k goedkoper kan zijn dan een met een waarde van bijvoorbeeld 30k. Maarja morgen dus rondje doen en de configuraties kan ik doorsturen naar mijn werkgever.
Bijtelling natuurlijk niet maar in de lease is afschrijving killer en onderhoud + slijtage + brandstof ook cruciaal in prijsbepaling. Als een auto van 35k erg goedkoop is in onderhoud, erg betrouwbaar is met weinig slijtage of mankementen en na drie jaar voor 25k verkoopt kan dat een betere deal zijn dan een auto van 25k die na drie jaar slechts 10k waard is en een veel hogere rekening heeft gekend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:24
Tsurany schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:57:
[...]

Vul inderdaad even het template in, in die leasenorm past niet elke auto. En ik zou persoonlijk eerder kijken naar comfort (automaat, ACC,...) en ruimte op de achterbank dan direct naar uiterlijk als je met een beperkt budget zit.

[...]

Bijtelling natuurlijk niet maar in de lease is afschrijving killer en onderhoud + slijtage + brandstof ook cruciaal in prijsbepaling. Als een auto van 35k erg goedkoop is in onderhoud, erg betrouwbaar is met weinig slijtage of mankementen en na drie jaar voor 25k verkoopt kan dat een betere deal zijn dan een auto van 25k die na drie jaar slechts 10k waard is en een veel hogere rekening heeft gekend.
Template is aangemaakt / bijgewerkt met de nodige info.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

G.Scholtens schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Template is aangemaakt / bijgewerkt met de nodige info.
Dat wordt dan aardig wat bijbetalen denk ik. Vijf jaar en 180k kilometers komt aardig hoog uit, zeker als je het brandstofcomponent meerekent. Heb je al een prijsindicatie van je werkgever/leasemaatschappij gekregen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• G.Scholtens
Tsurany schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Dat wordt dan aardig wat bijbetalen denk ik. Vijf jaar en 180k kilometers komt aardig hoog uit, zeker als je het brandstofcomponent meerekent. Heb je al een prijsindicatie van je werkgever/leasemaatschappij gekregen?
Hoezo bijbetalen? Als werknemer zit ik toch nergens mee behalve de bijtelling wat voor mijn rekening komt. Werkgever geeft een x budget en ik zoek toch gewoon uit wat ik leuk vind.

Verder nog geen indicatie vanuit de leasemaatschappij, wacht nog even op de offerte van de honda dealer zodat ik deze kan doorsturen naar mijn werkgever

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

G.Scholtens schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Hoezo bijbetalen? Als werknemer zit ik toch nergens mee behalve de bijtelling wat voor mijn rekening komt. Werkgever geeft een x budget en ik zoek toch gewoon uit wat ik leuk vind.

Verder nog geen indicatie vanuit de leasemaatschappij, wacht nog even op de offerte van de honda dealer zodat ik deze kan doorsturen naar mijn werkgever
Je werkgever geeft een budget maar de auto's die jij nu uit kiest liggen volgens mij aardig boven dat budget. Kijk eens bij een partij als https://directlease.nl/, dan zie je dat de goedkoopste Kia ProCeed met 60 maanden en 30.000 kilometer per jaar al tegen de 700 euro per maand zit incl brandstof. En dan zit je op slechts 150k kilometers, niet de 180k die in jouw contract staan, omdat Directlease geen contracten wilt uitgeven met een dergelijk kilometerage.

Heb je geen portaal van de leasemaatschappij waar je kan zien wat de kosten gaan zijn?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

G.Scholtens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:56:
Iemand nog suggesties voor een mooie, grote / sportieve gezinwagen? Liefste rond of onder de 30K

Mijn opties op dit moment:
Leasebudget: €562,50
Kilometrage per jaar: 10000 prive
Contractduur:180.000 / 5jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merk beleid
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen:Ruimte / uitstraling en prijs
Uiteindelijke keuze: Keuze waarschijnlijk Honda Civic Sedan of Kia Proceed

Afgelopen zaterdag rondje wezen kijken bij de nodige dealers.
Merken die meteen afvallen, Opel, Ford, Skoda,VW, Toyota. Althans deze had ik wel op mijn lijst staan. Maar vond de auto's gewoon niet mooi of waren bij complete aankleding behoorlijk prijzig.

Proefrit gemaakt in de civic hatchbak , model 2020 met een 1.0 129pk. Heerlijke auto om te rijden en natuurlijk een bijzondere verschijning. Helaas was de sedan niet aanwezig, maar had al de nodige fotos en filmpjes bekeken en mijn keuze zal waarschijnlijk vallen op de Civic sedan.

Bij Kia geweest en ja de proceed is gewoon een machtig mooie auto, helaas niet in gereden. Qua prijs is deze wel stuk duurder, had online al even wat samengesteld. En dan zou ik zelf kiezen voor de GT-PlusLine MY20 1.0 T-GDi (120pk) € 33.495,-
Ook de normale ceed sw bekeken en dit is ook een mooie sw, maar qua prijs scheelt en niet heel veel met de proceed.

Nog wel een rit gemaakt in de nieuwe Peugeot 2008 gt line, rijd ook verassend leuk. Volgens sommigen misschien toch een auto voor de wat oudere mensen, Maar ik vind hem leuk. Maar qua ruimte wel weer wat kleiner dan de overige
Holy Sh#t, wat @Tsurany al aangeeft: dat wordt waarschijnlijk heel fors bijbetalen. Als je de brandstof eraf haalt blijft er een 400 a 450 over voor de auto. Daarvoor rij je een klasse Up / CityGo / Picanto / 107 / etc

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:29
@G.Scholtens

Ik denk dat je vrij nieuw is in hele lease gebeuren? Maar geef niet, ik was ook een keer heel nieuw en dit forum heeft me goed geholpen.

1. Weet je zeker dat je zo'n lage leasebudget krijg en dat obv inclusief brandstof?
562.50 eur per maand is heel laag vooral als je zit te kijken naar klasse Civic/ Proceed.
Polo trendline handgeschakeld zit je al net boven dat bedrag.

2. Weet je zeker dat je de contract op 5 jaar 180dkm moet zetten? Zijn namelijk vrij hoge km en veel leasemaatschappij doet niet eens boven 160,000km. Of ben je verplicht dieselen?

3. De 10,000km prive is een ander verhaal. In principe sluit je werkgever contract met leasemaatschappij. Of je van de (bijvoorbeeld) 30,000 contractueel 10,000 prive rijdt dat is tussen jou en je werkgever.
Kan zijn dat je bijdrage moet betalen voor prive km. Kan zijn dat je werkgever helemaal geen afspraken maak hierover (vrije-km).

Ik zou zeggen, bestudeer nog een keer de lease policy van je bedrijf. Ik weet niet hoe gevoelig het is, maar je kan desnoods de relevante kopstukken per dm sturen naar me.

Life is too short to drive boring cars

• Bamiblik
  • Laatst online: 11-01 19:28
Bamiblik schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Vandaag wat dealers langsgegaan waaronder Skoda en Seat. Superb spreekt alleen de station mij aan (maar staat niet op de lijst), Karoq en Kodiaq vond ik niet zo. Tevens ook gekeken naar de Tarraco, maar vond ik ook niks...

Het design van de 508 vond ik prachtig, echter wel wat krap achterin. Maar ga daar wel tzt een proefrit in maken. Insignia staat met nog wel voorzichtig bovenaan icm de C klasse en Tiguan.
Dacht dat ik eruit was en wilde de Tiguan gaan bestellen; Comfortline business met advance pakket. Echter zie ik dat er een facelift staat gepland voor dit jaar... brengt me nu weer aan het twijfelen, stel dat ik hem net heb en een maand later krijgt die de facelift. Iemand enig idee wanneer de facelift wordt geïntroduceerd? Gaat dit dan ook gepaard met een prijsverhoging?

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:17
Van het weekend proefgereden met de Toyota Corolla. Moet zeggen dat het heel comfortabel rijden was. Was al voorbereid op het rijden met een CVT maar viel alles mee. De 2.0 heeft wel wat meer pit versus de 1.8 en maakte wat minder toeren had ik het idee, je hebt gewoon wat meer power over.

Nu eens kijken met mijn lease budget. De 1.8 past in de dikste versie. De 2.0 echter alleen in een kalere versie.

• G.Scholtens
SirLct schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:46:
@G.Scholtens

Ik denk dat je vrij nieuw is in hele lease gebeuren? Maar geef niet, ik was ook een keer heel nieuw en dit forum heeft me goed geholpen.

1. Weet je zeker dat je zo'n lage leasebudget krijg en dat obv inclusief brandstof?
562.50 eur per maand is heel laag vooral als je zit te kijken naar klasse Civic/ Proceed.
Polo trendline handgeschakeld zit je al net boven dat bedrag.

2. Weet je zeker dat je de contract op 5 jaar 180dkm moet zetten? Zijn namelijk vrij hoge km en veel leasemaatschappij doet niet eens boven 160,000km. Of ben je verplicht dieselen?

3. De 10,000km prive is een ander verhaal. In principe sluit je werkgever contract met leasemaatschappij. Of je van de (bijvoorbeeld) 30,000 contractueel 10,000 prive rijdt dat is tussen jou en je werkgever.
Kan zijn dat je bijdrage moet betalen voor prive km. Kan zijn dat je werkgever helemaal geen afspraken maak hierover (vrije-km).

Ik zou zeggen, bestudeer nog een keer de lease policy van je bedrijf. Ik weet niet hoe gevoelig het is, maar je kan desnoods de relevante kopstukken per dm sturen naar me.
Je hebt een pb

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:57
Mijn leaseauto moet eind dit jaar (oktober) er uit, en men is bij ons nu aan het proefdraaien met leasen van Youngtimers. De meeste collega's (ik ben momenteel een uitzondering) die in de lease categorie vallen, rijden op 1 dag ongeveer van Zwolle, naar Zeeland via Vlaardingen weer terug naar Zwolle, met een meeting van 1 a 2 uurtjes op locatie en komen met de meeste electrische auto's daar niet goed (genoeg) mee uit.

Zelf zit ik er aan te denken om zo goedkoop mogelijk te leasen (wel met een beetje comfort uiteraard), bijv richting klasse Citroën C2. Privé hebben we dan meer financiële ruimte om een iets luxere auto te gaan rijden, zonder dat we daar financieel ook direct (per maand) minder van worden. Hoe doen anderen dat?

Wij hebben beiden een auto, waarvan de mijne (nu een 308 SW) in de lease zit. De station was super handig met kleine kinderen (kinderwagen, campingbedje en dergelijke), maar die zijn straks na 5 jaar leasen (gelukkig kon ik nog een jaar langer tegen 14%) groot genoeg dat we eigenlijk geen buggy en dergelijke meer nodig hebben.
Met name ook met het oog op 2 á 3 keer per jaar vakantie (2 maal een weekje, 1 maal 2,5 week in de zomer) waarbij we ook wel eens naar het buitenland willen/ gaan en het toch zelf moeten betalen van de brandstof in het buitenland (kan/ mag alleen binnen Nederland tanken met de tankpas), kan ik door te bezuinigen op de bijtelling privé wat meer kwijt aan een auto.

• SirLct
jbdeiman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:14:
Mijn leaseauto moet eind dit jaar (oktober) er uit, en men is bij ons nu aan het proefdraaien met leasen van Youngtimers. De meeste collega's (ik ben momenteel een uitzondering) die in de lease categorie vallen, rijden op 1 dag ongeveer van Zwolle, naar Zeeland via Vlaardingen weer terug naar Zwolle, met een meeting van 1 a 2 uurtjes op locatie en komen met de meeste electrische auto's daar niet goed (genoeg) mee uit.

Zelf zit ik er aan te denken om zo goedkoop mogelijk te leasen (wel met een beetje comfort uiteraard), bijv richting klasse Citroën C2. Privé hebben we dan meer financiële ruimte om een iets luxere auto te gaan rijden, zonder dat we daar financieel ook direct (per maand) minder van worden. Hoe doen anderen dat?

Wij hebben beiden een auto, waarvan de mijne (nu een 308 SW) in de lease zit. De station was super handig met kleine kinderen (kinderwagen, campingbedje en dergelijke), maar die zijn straks na 5 jaar leasen (gelukkig kon ik nog een jaar langer tegen 14%) groot genoeg dat we eigenlijk geen buggy en dergelijke meer nodig hebben.
Met name ook met het oog op 2 á 3 keer per jaar vakantie (2 maal een weekje, 1 maal 2,5 week in de zomer) waarbij we ook wel eens naar het buitenland willen/ gaan en het toch zelf moeten betalen van de brandstof in het buitenland (kan/ mag alleen binnen Nederland tanken met de tankpas), kan ik door te bezuinigen op de bijtelling privé wat meer kwijt aan een auto.
Kan je net zo goed zonder bijtelling (dus leaseauto puur zakelijk) nemen of zie ik iets over het hoofd?
Dan rij je in alle comfort voor al je zakelijk km. Zonder bijtelling hoeft te betalen.
En met de geld wat over is een goede station kopen voor de vakantie e.d.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
SirLct schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Kan je net zo goed zonder bijtelling (dus leaseauto puur zakelijk) nemen of zie ik iets over het hoofd?
Dan rij je in alle comfort voor al je zakelijk km. Zonder bijtelling hoeft te betalen.
Helemaal mee eens. Als je toch al een privé auto hebt kun je daarmee op vakantie. Desnoods een dakkoffer als het echt moet. Ligt eraan hoe je op vakantie gaat :)
Ik ken mensen die met een station wagen met 3 kinderen, tent en toebehoren zonder dakkoffer op vakantie gaan.
Ken ook mensen die in een huisje zitten met 2 kinderen en grote station met dakkoffer nodig hebben.

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:43
jbdeiman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:14:

Het ligt er een beetje aan wat voor regelingen er zijn vanuit je werkgever, maar je zou er ook aan kunnen denken om geen lease auto meer te nemen. Dat is echter een persoonlijk gevoel en rekensommetje. Ik heb nu geen lease meer en wel een nette reiskosten vergoeding. Levert onderaan de streep bijna 1000 euro netto extra op door geen bijtelling meer en wel reiskostenvergoeding. Rijdt ongeveer 50k km per jaar.
Heb een diesel gekocht (v60 2012), rijdt 1:20 bij veel snelweg gebruik, doe zelf het onderhoud.

Nadeel: Investering in auto nodig, onzekerheid onderhoud etc, geen nieuwe auto meer rijden, geen idee wat de dieselprijs gaat doen komende jaren.
Voordeel: Enkele honderden euro's voordeliger onderaan de streep.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post gewoon de antwoorden even in het forum hier. Er zijn een aantal mensen die je nu helpen en informatie aandragen, en die sluit je nu allemaal buiten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48

Bommes

Capo del formaggio

Leasebudget : auto's zijn eigendom van werkgever, normbedrag = €28.000, echter vanwege bijtelling en ongunstige eigen bijdrage regeling wil ik niet meer dan €24.0000 als fiscale waarde "uitgeven".
Kilometrage per jaar:25.000km
Contractduur : benzine 120.000 km en 4 jaar, diesel 180.000 en 5 jaar.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling niet van toepassing omdat het eigendoms auto's zijn. Lagere aanschafwaarde dan normbedrag wordt in mindering gebracht van eigen bijdrage t.b.v. prive gebruik.
Merkbeleid, zo ja, welke: Benzine, diesel: VW, Skoda,BMW, Mercedes, Kia, Ford, Opel, Renault, Peugeot, Toyota. Bij hybride of elektrisch merk keuze vrij.
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Moet caravan van 900 kg kunnen trekken, bij voorkeur automaat.
Uiteindelijke keuze:
Ik ben nog niet wezen kijken bij dealers, echter via de diverse sites heb ik wat uitgezocht.
Skoda Fabia combi1.0 tsi in de sport business uitvoering: € 23.700, zo goed als alle opties aangevinkt.
+: ruim, 1000kg trekgewicht, € 260 per maand bijtelling + eigen bijdrage (is wel de grens vind ik)
- : gedateerd model, geen automaat, beetje 13 in een dozijn bak.
Renault Clio 5 deurs tce 130 automaat in RS line, € 27.650
+ : nieuwe versie, dus up to date in de opties, "sportief" ding met 130 pk, mag 900 kg trekken dus voldoende. automaat
- : behoorlijk aan de prijs, met de eigen bijdrage komt deze op 325 euro per maand, Deze valt dus eigenlijk af.!
Zelfde Clio in RS line met 100 pk handbak komt op € 24.500. Vergelijkbaar maand bedrag als de VW polo (zie hier onder).
Opel corsa 1.2 turbo 100 pk elegance, €22.745, met wat opties, andere velgen en een ander kleurtje.
+ 1200 kg trekgewicht, moderne nieuwe uitvoering, € 245 per maand bijtelling + eigen bijdrage
- opel... :o , geen automaat, opel... :|
Ford fiesta ST line 1.0 ecoboost 95 pk, € 23.000 met winterpak, navi en privacy glass
+ tof model met voor wat ik lees goede rijeigenschappen, modern, 1000kg trekgewicht
- geen automaat, misschien in de ST line net wat te hard geveerd voor mijn vriendin.
VW polo, comfort business 1.0 tsi 95 pk, €24.500 met digitaal instrumentenpaneel, vaste trekhaak, limestone grey, 15 inch staal met doppen... :?
+ : digitaal instrumentenpaneel, modern, 100 kg trekgewicht
-: duur € 270 per maand bijtelling + eigen bijdrage, geen automaat, stalen velgen met doppen.

Hyrbide wordt me eigenlijk te duur, met mogelijkheid tot 900 kg trekken komt bij Kia tegen of over de € 30.000 wat per maand over de 315 euro heen gaat bij ons.

Ik heb nu een voorloper, Toyota Yaris hybride.
Helaas mag dit ding geen aanhanger trekken want wat betreft auto bevalt me dit goed. Automaat, ruim genoeg, lage bijtelling (€ 190 per maand)

Zie ik nog wat merken of modellen over het hoofd?
Hebben er toevallig mensen ervaring met de VAG 1.0 tsi met 95 pk en een aanhanger?
Deze is voor 350 euro trouwens te chippen naar +/- 125 pk wat ik zeker zal doen na levering.
Automaat is dus geen harde eis maar het bevalt me nu uitstekend en eigenlijk zou ik dit wel weer willen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01 13:57
Bommes schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:28:
Leasebudget : auto's zijn eigendom van werkgever, normbedrag = €28.000, echter vanwege bijtelling en ongunstige eigen bijdrage regeling wil ik niet meer dan €24.0000 als fiscale waarde "uitgeven".
Kilometrage per jaar:25.000km
Contractduur : benzine 120.000 km en 4 jaar, diesel 180.000 en 5 jaar.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling niet van toepassing omdat het eigendoms auto's zijn. Lagere aanschafwaarde dan normbedrag wordt in mindering gebracht van eigen bijdrage t.b.v. prive gebruik.
Merkbeleid, zo ja, welke: Benzine, diesel: VW, Skoda,BMW, Mercedes, Kia, Ford, Opel, Renault, Peugeot, Toyota. Bij hybride of elektrisch merk keuze vrij.
Specifieke wensen: Moet caravan van 900 kg kunnen trekken, bij voorkeur automaat.
Uiteindelijke keuze:
Ik ben nog niet wezen kijken bij dealers, echter via de diverse sites heb ik wat uitgezocht.
Skoda Fabia combi1.0 tsi in de sport business uitvoering: € 23.700, zo goed als alle opties aangevinkt.
+: ruim, 1000kg trekgewicht, € 260 per maand bijtelling + eigen bijdrage (is wel de grens vind ik)
- : gedateerd model, geen automaat, beetje 13 in een dozijn bak.
Renault Clio 5 deurs tce 130 automaat in RS line, € 27.650
+ : nieuwe versie, dus up to date in de opties, "sportief" ding met 130 pk, mag 900 kg trekken dus voldoende. automaat
- : behoorlijk aan de prijs, met de eigen bijdrage komt deze op 325 euro per maand, Deze valt dus eigenlijk af.!
Zelfde Clio in RS line met 100 pk handbak komt op € 24.500. Vergelijkbaar maand bedrag als de VW polo (zie hier onder).
Opel corsa 1.2 turbo 100 pk elegance, €22.745, met wat opties, andere velgen en een ander kleurtje.
+ 1200 kg trekgewicht, moderne nieuwe uitvoering, € 245 per maand bijtelling + eigen bijdrage
- opel... :o , geen automaat, opel... :|
Ford fiesta ST line 1.0 ecoboost 95 pk, € 23.000 met winterpak, navi en privacy glass
+ tof model met voor wat ik lees goede rijeigenschappen, modern, 1000kg trekgewicht
- geen automaat, misschien in de ST line net wat te hard geveerd voor mijn vriendin.
VW polo, comfort business 1.0 tsi 95 pk, €24.500 met digitaal instrumentenpaneel, vaste trekhaak, limestone grey, 15 inch staal met doppen... :?
+ : digitaal instrumentenpaneel, modern, 100 kg trekgewicht
-: duur € 270 per maand bijtelling + eigen bijdrage, geen automaat, stalen velgen met doppen.

Hyrbide wordt me eigenlijk te duur, met mogelijkheid tot 900 kg trekken komt bij Kia tegen of over de € 30.000 wat per maand over de 315 euro heen gaat bij ons.

Ik heb nu een voorloper, Toyota Yaris hybride.
Helaas mag dit ding geen aanhanger trekken want wat betreft auto bevalt me dit goed. Automaat, ruim genoeg, lage bijtelling (€ 190 per maand)

Zie ik nog wat merken of modellen over het hoofd?
Hebben er toevallig mensen ervaring met de VAG 1.0 tsi met 95 pk en een aanhanger?
Deze is voor 350 euro trouwens te chippen naar +/- 125 pk wat ik zeker zal doen na levering.
Automaat is dus geen harde eis maar het bevalt me nu uitstekend en eigenlijk zou ik dit wel weer willen.
Nieuwe Peugeot 208?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

G.Scholtens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:56:
Iemand nog suggesties voor een mooie, grote / sportieve gezinwagen? Liefste rond of onder de 30K

Mijn opties op dit moment:
Leasebudget: €562,50
Kilometrage per jaar: 10000 prive
Contractduur:180.000 / 5jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merk beleid
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen:Ruimte / uitstraling en prijs
Uiteindelijke keuze: Keuze waarschijnlijk Honda Civic Sedan of Kia Proceed

Afgelopen zaterdag rondje wezen kijken bij de nodige dealers.
Merken die meteen afvallen, Opel, Ford, Skoda,VW, Toyota. Althans deze had ik wel op mijn lijst staan. Maar vond de auto's gewoon niet mooi of waren bij complete aankleding behoorlijk prijzig.

Proefrit gemaakt in de civic hatchbak , model 2020 met een 1.0 129pk. Heerlijke auto om te rijden en natuurlijk een bijzondere verschijning. Helaas was de sedan niet aanwezig, maar had al de nodige fotos en filmpjes bekeken en mijn keuze zal waarschijnlijk vallen op de Civic sedan.

Bij Kia geweest en ja de proceed is gewoon een machtig mooie auto, helaas niet in gereden. Qua prijs is deze wel stuk duurder, had online al even wat samengesteld. En dan zou ik zelf kiezen voor de GT-PlusLine MY20 1.0 T-GDi (120pk) € 33.495,-
Ook de normale ceed sw bekeken en dit is ook een mooie sw, maar qua prijs scheelt en niet heel veel met de proceed.

Nog wel een rit gemaakt in de nieuwe Peugeot 2008 gt line, rijd ook verassend leuk. Volgens sommigen misschien toch een auto voor de wat oudere mensen, Maar ik vind hem leuk. Maar qua ruimte wel weer wat kleiner dan de overige
Heb je de Civic sedan wel goed doorgerekend? De sedan is er alleen met 1.5 en vanaf een luxere versie, dus de goedkoopste sedan is duizenden euro's duurder dan de hatchback. Ook is er geen business edition van, waardoor het gat met een 1.0 hatchback echt gigantisch is. Als je de sedan echt zoveel mooier vindt dan de hatchback is het je dat misschien waard, anders zou ik eens naar de 1.0 hatchback (evt met automaat) kijken.

Hou er ook rekening mee dat bij de 1.5 hatchback de uitlaat in het midden zit en een uitlaat daarom geen optie is. Bij de sedan weet ik dat niet zeker. edit: bij de sedan is een trekhaak wel een optie

Verder erg mooie en fijne auto, dus kudo's als je daarvoor kiest ipv voor meer algemeen grijs leaseblik _/-\o_

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 13:54
Nou, 2 offertes aangevraagd bij de LM. Liggen erg ver uit elkaar qua auto maar ben toch erg benieuwd of beiden mogelijk zijn. Zal afhangen van een aantal variabele zaken als brandstoftoeslag en totaalbedrag in de lease.

Gaat om een Skoda Kodiaq 1.5 DSG Sportline met een paar opties en een Teslag model 3 (waar weinig op te kiezen valt). Skoda is reeds in gereden als proefrit, Tesla nog niet.

Hele andere auto's, maar de Tesla is gewoon financieel aantrekkelijk qua bijtelling...

Ben benieuwd :)

• G.Scholtens
gwystyl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:56:
[...]

Heb je de Civic sedan wel goed doorgerekend? De sedan is er alleen met 1.5 en vanaf een luxere versie, dus de goedkoopste sedan is duizenden euro's duurder dan de hatchback. Ook is er geen business edition van, waardoor het gat met een 1.0 hatchback echt gigantisch is. Als je de sedan echt zoveel mooier vindt dan de hatchback is het je dat misschien waard, anders zou ik eens naar de 1.0 hatchback (evt met automaat) kijken.

Hou er ook rekening mee dat bij de 1.5 hatchback de uitlaat in het midden zit en een uitlaat daarom geen optie is. Bij de sedan weet ik dat niet zeker. edit: bij de sedan is een trekhaak wel een optie

Verder erg mooie en fijne auto, dus kudo's als je daarvoor kiest ipv voor meer algemeen grijs leaseblik _/-\o_
Ja kom er zelf helaas net ook achter. De BS editie is alleen bij de hatchback, jammer dat de dealer daar niks over zei het weekend.
Maar de hatchback reed echt super lekker, en ja het is aan aparte verschijning. Maar wel zeer compleet voor een leuke prijs.

Twijfel nu enorm, want de proceed gt-line met 1.0 motor is iets duurder. Maar heb je misschien net wel weer wat meer auto voor.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

G.Scholtens schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Ja kom er zelf helaas net ook achter. De BS editie is alleen bij de hatchback, jammer dat de dealer daar niks over zei het weekend.
Maar de hatchback reed echt super lekker, en ja het is aan aparte verschijning. Maar wel zeer compleet voor een leuke prijs.

Twijfel nu enorm, want de proceed gt-line met 1.0 motor is iets duurder. Maar heb je misschien net wel weer wat meer auto voor.
Weet je al of ze überhaupt in het budget passen? Zonde om jezelf lekker te maken met deze auto's als je straks een segment later moet gaan shoppen en eerder tussen de Fiesta's en Polo's moet kiezen.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:17
Tarz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:17:
Nou, 2 offertes aangevraagd bij de LM. Liggen erg ver uit elkaar qua auto maar ben toch erg benieuwd of beiden mogelijk zijn. Zal afhangen van een aantal variabele zaken als brandstoftoeslag en totaalbedrag in de lease.

Gaat om een Skoda Kodiaq 1.5 DSG Sportline met een paar opties en een Teslag model 3 (waar weinig op te kiezen valt). Skoda is reeds in gereden als proefrit, Tesla nog niet.

Hele andere auto's, maar de Tesla is gewoon financieel aantrekkelijk qua bijtelling...

Die 2 heb ik ook overwogen :). Eind vorig jaar nog maar was toen al te laat voor de Model 3 qua 4% bijtelling. Bij mij is het nu de Mustang Mach E geworden....wellicht voor jou ook nog een optie? Heb hier gelezen dat NL er mogelijk meer gaat krijgen...

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 13:54
Road-runner83 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Die 2 heb ik ook overwogen :). Eind vorig jaar nog maar was toen al te laat voor de Model 3 qua 4% bijtelling. Bij mij is het nu de Mustang Mach E geworden....wellicht voor jou ook nog een optie? Heb hier gelezen dat NL er mogelijk meer gaat krijgen...
Ook overwogen inderdaad, bij Skoda geven ze een levertijd van circa 12-16 weken aan (afhankelijk van beschikbare opties/vakantie/corona) en bij Tesla kan het volgens mij al met 8 - 10 weken. Ik denk dat de laadpaal daar langer duurt dan de auto ;)

De Mustang is op zich ook interessant (beetje gelijk qua prijs volgens mij), echter de beschikbaarheid houdt me daar tegen.
Als ik nu een Mustang aanvraag en bestel en de auto komt na 31-12, dan betaal ik dus 48 maanden lang 12% over 40k ipv 8%.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 11:49

garriej

Ik las ondertieten.

Tarz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Ook overwogen inderdaad, bij Skoda geven ze een levertijd van circa 12-16 weken aan (afhankelijk van beschikbare opties/vakantie/corona) en bij Tesla kan het volgens mij al met 8 - 10 weken. Ik denk dat de laadpaal daar langer duurt dan de auto ;)

De Mustang is op zich ook interessant (beetje gelijk qua prijs volgens mij), echter de beschikbaarheid houdt me daar tegen.
Als ik nu een Mustang aanvraag en bestel en de auto komt na 31-12, dan betaal ik dus 48 maanden lang 12% over 40k ipv 8%.
op laten nemen in het leasecontract dat als hij niet voor 31-12 geleverd kan worden je afziet van de auto.

• Road-runner83
Tarz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Ik heb het ook in mijn contract op laten nemen dat ik er gratis van af mag zien als hij dit jaar niet geleverd word. Als je dat in november/december hoort ben je natuurlijk ook te laat voor een Model 3.

Model 3 viel bij ons toch (achteraf) af vanwege te klein met 3 (jonge) kids. Kodiaq vind ik alleen interessant met een leuke aanbieding. Dus als het de Mustang niet word kan ik daar nog naar kijken of ik koop zelf weer een auto (bij ons een gunstige regeling om een eigen auto te rijden wat ik nu al bijna 9jr doe ;)).

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

G.Scholtens schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Beide zijn fijne auto's. Qua bagageruimte scheelt het wel iets, maar voor een hatchback is de Civic erg ruim. Ik zou alleen wel even checken wat @Tsurany aangeeft.... het is zonde om je blij te maken over één van deze twee auto's als je eigenlijk naar een Polo/Clio zou moeten kijken qua formaat/bedrag.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:57
SirLct schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:31:
[...]

jongetje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Helemaal mee eens. Als je toch al een privé auto hebt kun je daarmee op vakantie. Desnoods een dakkoffer als het echt moet. Ligt eraan hoe je op vakantie gaat :)
Ik ken mensen die met een station wagen met 3 kinderen, tent en toebehoren zonder dakkoffer op vakantie gaan.
Ken ook mensen die in een huisje zitten met 2 kinderen en grote station met dakkoffer nodig hebben.
Ohja, vergeten te vertellen, we werken beiden en moeten nog wel eens ergens heen, buiten de werkdagen, dus (privé) helemaal met 1 auto is eigenlijk niet wenselijk (zou wellicht met redelijke aanpassingen van de levensstijl aan onze kant wel kunnen, maar dat is niet het idee) maar zitten voor vervoer van/ naar het werk wel min of meer vast aan een auto, dwz met een fiets is niet te doen *te ver* en openbaar vervoer kost veel meer tijd dan met de auto. (45 versus 25 minuten enkeltje, daarbij kunnen we onderweg naar het werk de kinderen naar de gastouder brengen, of op de terugweg ophalen, zonder om te moeten reizen.

Qua vakantie is het nu zo dat we de zakelijke auto meenemen als 2e auto, omdat de oude privé auto brandstof slurpt en qua comfort niet voldoet aan hedendaagse standaarden (in de zomer geen airco bijvoorbeeld) waaraan we vanuit de lease auto gewend zijn. Die willen we sowsieso vervangen door een auto (privé) die we voor vakanties e.d. gebruiken.
Qua bagage komt daar een vouwwagen achter en de kofferbak vol + dakkoffer, maargoed dat is ook omdat de (toch al oude vouwwagen puur aan de tent/ grondzeil/kastjes en kooktoestel verder helemaal geen ruimte heeft. (chemisch toiletje bijvoorbeeld, koelkastje (die vaak redelijk gevuld mee gaat) enzo is behoorlijk licht, maar neemt veel ruimte in waarvan het overgrote deel lucht is)
sj0ertum schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat voor regelingen er zijn vanuit je werkgever, maar je zou er ook aan kunnen denken om geen lease auto meer te nemen. Dat is echter een persoonlijk gevoel en rekensommetje. Ik heb nu geen lease meer en wel een nette reiskosten vergoeding. Levert onderaan de streep bijna 1000 euro netto extra op door geen bijtelling meer en wel reiskostenvergoeding. Rijdt ongeveer 50k km per jaar.
Heb een diesel gekocht (v60 2012), rijdt 1:20 bij veel snelweg gebruik, doe zelf het onderhoud.

Nadeel: Investering in auto nodig, onzekerheid onderhoud etc, geen nieuwe auto meer rijden, geen idee wat de dieselprijs gaat doen komende jaren.
Voordeel: Enkele honderden euro's voordeliger onderaan de streep.
Heb ik naar gekeken, maar dat lijkt niet goed uit te pakken financieel (ook ivm kinderopvang toeslag e.d.), ik ga dan net aan een bepaalde grens over.

Wel bedankt voor het meedenken allemaal!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die deelt de motoren en het onderstel met de Opel Corsa, en die laatste is wat goedkoper.
Als grootste voordeel hebben ze allebei een trekgewicht van 1200 kg.

Ik denk dat ik als eerste de Ford dealer ga bezoeken. De fiesta in ST line spreekt me zo op papier het meeste aan.
De 1.0 Ecoboost met 95pk is de zelfde motor als de 125pk versie.
Voor een paar honderd euro is die te chippen naar 145 pk. Wat ruim voldoende is om een caravantje mee te slepen.

Een goede 2de optie is de Opel dealer om de Corsa eens in het echt te bekijken.
Daarna de Peugeot dealer voor de 208.

Hoe ruim en "goedkoop" de Skoda Fabia combi ook mag zijn ik wil geen "uitloop" model gaan leasen.
Met de kilometers die ik/wij gaan rijden, niet echt super veel. Zal ik zeker 5 tot 6 jaar met het ding moeten rijden voordat ik weer iets anders mag gaan uitzoeken.

De wens om automaat te rijden beperkt de keuze, bij de vag groep is de DSG en behoorlijke meerprijs.
Dus misschien dat ik die wens moet laten vallen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• jongetje
Bommes schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:16:
[...]
Hoe ruim en "goedkoop" de Skoda Fabia combi ook mag zijn ik wil geen "uitloop" model gaan leasen.
Hoe bedoel je? Zo oud is de Fabia toch niet? Als alle opties erop zitten dan is de auto toch prima? Hij zal er niet minder om rijden omdat er over 1 of 2 jaar een nieuw model komt. Of je bent heel mode gevoelig voor een nieuw model?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

jongetje schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:33:
[...]

Hoe bedoel je? Zo oud is de Fabia toch niet? Als alle opties erop zitten dan is de auto toch prima? Hij zal er niet minder om rijden omdat er over 1 of 2 jaar een nieuw model komt. Of je bent heel mode gevoelig voor een nieuw model?
Nee ik ben niet echt modegevoelig.
Maar er zijn een aantal nadelen vind ik:
Alleen in een 5 bak te krijgen, dus gemis 6de versnelling en al helemaal geen automaat verkrijgbaar.
Ander nadeel vind ik de toch wel verouderde navi radio combinatie, of er moet ondertussen toch wel android auto op kunnen?
Wat er voor spreekt is dat ze er schijnbaar van af willen bij Skoda, want met echt veel opties kost het ding nog maar iets van 23.000 euro.
Maar voor dat geld heb je ook een nieuwe Peugeot 208 met handbak met een tof optie pakket.

• jongetje
Bommes schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:30:
[...]
Ander nadeel vind ik de toch wel verouderde navi radio combinatie, of er moet ondertussen toch wel android auto op kunnen?
Dat zit er toch ook op? Noemen ze bij Skoda smartlink.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
Tarz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:17:

Tesla natuurlijk. :+ Ik ben geswitched van Tiguan Allspace naar Model 3. Geen seconde spijt. Zou er zelfs bij gelijke bijtelling nog voor gaan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56
@Inspired grappig hoe het kan verschillen. Ik heb ruim 2 jaar in een Tiguan gereden en dat ik hem een jaar had proef gereden in een Model 3 en die laten varen :+ . Nu wel over naar de E-tron.
Ik miste ruimte achterin (2 jonge kinderen), de lage instap viel mij toch meer tegen dan ik had verwacht en dat scherm vond ik maar zo zo. Voegde gewoon niet lekker.

De Tiguan (met de nodige opties erop) vond ok echt een mega fijne auto.
Elektrisch rijden is echter wel een hele andere beleving. (Ook erg fijn, ongeacht merk!)

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 09-03-2020 23:00 ]

• Inspired
Jonge kinderen is geen issue. Tenminste, die van mij zijn 5 en 7. Ruimte genoeg. Zitten toch in een kinderstoel en dus verder geen last van de lage achterbank. Verder vind ik het gewoon veel fijner. Sneller, AWD, op afstand koelen/verwarmen etc. Allspace overigens met veel opties op 20 inch zeker mooi trouwens. Maar beetje vermogen is gewoon onbetaalbaar.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:57
Had al veel meegelezen en gereageerd in dit topic en eerder al een dergelijk lijstje gepost. Echter bleek op dat moment dat er een leaseauto vrij kwam die ik moest rijden en waar ik momenteel nog gebruik van maak. Financieel wel heel fijn, want een Polo diesel met 14% bijtelling. Vorige week de mededeling gekregen dat er nog maximaal zes maanden contract zit op de Polo en ik daarom een nieuwe auto mag uitzoeken. Ik ontvang nog een login van de LM portal (Multilease) zodat ik weet wat ik kan bestellen.

Leasebudget: €780,-
Kilometrage per jaar: 35.000 km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgave
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
- Keuze uit B- of C-segment
- Nog geen mogelijkheid tot elektrisch rijden
- Maximaal 10% van catalogusprijs aan extra opties en accessoires.
- Er is een aantal poolauto's te kiezen, waarbij geen exit regeling geldt bij uit-dienst:
B-segment: Opel Corsa, VW Polo, Ford Fiesta, Skoda Fabia Combi
C-segment: Opel Astra, Opel Astra (automaat), VW Golf, Opel Astra ST

Poolauto's zullen een basis business uitrusting hebben met o.a. cruise control, airco, BT carkit en navigatie.
Specifieke wensen:
- Op zoek naar ruimte i.v.m. toekomstige situatie en gebruik (verhuizing naar koophuis, evt. kinderen, racefietsen makkelijk meenemen) dus waarschijnlijk een station.
- Apple Carplay
- Sportief ogende auto is een plus, maar qua motorisering mag het best wat minder. Comfort is belangrijker.
- Adaptieve CC is een plus i.v.m. eerdere ervaringen in huurauto's
- Automaat zou fijn zijn, maar geen must. Rijdt maximaal 1x per week naar de Randstad en heb weinig met files te maken

Auto's op de shortlist:
- Ford Focus (ST-line) wagon
- Toyota Corolla TS
- Kia Ceed SW
- Nieuwe Seat Leon ST (maar pas vanaf in Q2 bij de dealer/te bestellen)

Afvallers: Megane, slechte ervaringen met Renault huurauto's. Golf ST en 308 te saai en nog geen nieuw model (station) van. Nieuwe Octavia ST is ook mooi, maar legt het wat mij betreft af tegen de Leon ST en is pas vanaf Q3 bij de dealers beschikbaar dus komt te laat. De Leon komt in Q2 al las ik.

Zodra de login van de portal binnen is, maar eens wat proefritten maken samen met de vrouw. Zij laat mij overigens de keuze maken, ze heeft hooguit een mening over de kleur :+

Extra vraag: In de leaseovereenkomst staat duidelijk aangegeven dat LM de leverende dealer kiest. Heeft iemand ervaring met Multilease en evt. offertes van voorraadmodellen bij dealers die door Multilease zijn geaccepteerd?

Uiteindelijke keuze: Ford Focus Wagon ST-line 1.0 125 pk

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 16-04-2020 15:53 ]

Komoot

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Ik post even voor een vriend van me, heb hem de Kia Niro aangeraden maar ook die viel buiten budget (uiteindelijk volgens mij nu een deal kunnen maken met de LM en bijbetalen, maargoed). Wat zouden jullie doen in deze situatie (let op, het gaat niet om een juniorfunctie!)

Leasebudget: 660 excl. btw incl. brandstof!
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, op basis van berekening LM (fabrieksopgave), prijzen van directlease.nl kloppen aardig.
Merkbeleid, zo ja, welke: niet. Zelf mag er 100 euro bij worden betaald in de vorm van eigen bijdrage, waardoor het bedrag rond de +/-750 komt te zitten[b]Overige afhankelijkheden: hybride, benzine, diesel, geen elektrisch (ondanks een aantal Tesla's daar)
Specifieke wensen: trekhaak is een must, 1300kg geremd is een must. Idealiter 1800kg geremd (paardentrailer). Opties als ACC ook erg welkom, ook kinderproof qua ruimte, station of suv/mpv heeft de voorkeur. Verder is Apple Carplay een vereiste
Uiteindelijke keuze:

Uiteindelijk heb ik hem de Kia Niro aangeraden vanwege de lage fabrieksopgave verbruik, de Dynamicline heeft dan ook gelijk leuke opties zoals uitgebreide ACC, 10" scherm met Carplay en de mogelijkheid tot trekhaak. Gezien het een hybride is kan er niet veel mee worden getrokken. Voor de rest was er nog heel even een Focus met 180pk in de aanbieding, dat was echter 1 dag (en relatief kaal).

Deal is nog niet rond, dus wellicht iemand nog tips hier?

[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 10-03-2020 16:53 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
Kecin schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:50:
Ik post even voor een vriend van me, heb hem de Kia Niro aangeraden maar ook die viel buiten budget (uiteindelijk volgens mij nu een deal kunnen maken met de LM en bijbetalen, maargoed). Wat zouden jullie doen in deze situatie (let op, het gaat niet om een juniorfunctie!)

Leasebudget: 660 excl. btw incl. brandstof!
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, op basis van berekening LM (fabrieksopgave), prijzen van directlease.nl kloppen aardig.
Merkbeleid, zo ja, welke: niet. Zelf mag er 100 euro bij worden betaald in de vorm van eigen bijdrage, waardoor het bedrag rond de +/-750 komt te zitten[b]Overige afhankelijkheden: hybride, benzine, diesel, geen elektrisch (ondanks een aantal Tesla's daar)
Specifieke wensen: trekhaak is een must, 1300kg geremd is een must. Idealiter 1800kg geremd (paardentrailer). Opties als ACC ook erg welkom, ook kinderproof qua ruimte, station of suv/mpv heeft de voorkeur. Verder is Apple Carplay een vereiste
Uiteindelijke keuze:
Het is wel het budget van een junior functie, bij ons zit een junior nog een stukje hoger dan dit en wij rekenen met 35dkm.

Hybride is vanwege brandstof component snel interresant maar ja... Die trekken meestal niks.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
nooberke schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Het is wel het budget van een junior functie, bij ons zit een junior nog een stukje hoger dan dit en wij rekenen met 35dkm.

Hybride is vanwege brandstof component snel interresant maar ja... Die trekken meestal niks.
Helemaal mee eens, daarom benoem ik het er ook even bij. Normaliter mag je best naar dat bedrag inderdaad. Heb de post overigens geupdate. Ik ben alleen benieuwd wat er wel in het budget en eisenpakket (dat al 12 maanden terug duidelijk was bij in dienst nemen, heeft eerst een voorloper gehad).

[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 10-03-2020 16:54 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001

Smurf

Detri

Onregelmatig lurker in dit topic hier. Tot nu toe altijd een vaste standplaats gehad en dus "gewoon" woon-werk vergoeding. Maar omdat dat gaat veranderen kreeg ik onlangs de vraag of ik wilde gaan leasen of voor een mobiliteitsvergoeding wilde gaan. Na een korte berekening en een rondje om de huidige auto (12 jaar oude Mondeo diesel met inmiddels de nodige kwaaltjes) kwam ik erachter dat ik nu maandelijks ook al een best bedrag moet bijleggen, en had ik daarmee eigenlijk het grootste bezwaar tegen maandelijks ~275 euro bijtelling betalen weggenomen.

Er moest dus maar eens een leaseauto komen. Ik heb nog geen

Leasebudget: 760 per maand. (of 950 bij volledig elektrisch) Daarnaast nog een kleine eigen bijdrage mogelijk maar dit wil ik eigenlijk voorkomen.
Kilometrage per jaar: 40000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: 25% hoger budget bij volledig elektrisch. Geen diesel (toch te duur nu) en uitstoot bij benzine of hybrid maximaal 135 g/km.
Specifieke wensen: ja. :P
must-haves:
Er is een gezin (2 kinderen, 4 en 7 jaar), en we gaan sowieso met de auto op vakantie. Kofferruimte moet dus ongeveer vergelijkbaar zijn met de Mondeo, al heb ik nu ineens een stuk minder bezwaar tegen een dakkoffer :+
Verder ben ik lui (dus automaat) en lijkt het me niks om de auto zelf op (of veel vaker, dankzij de voorligger, net onder) de 100 te houden. Adaptive cruisecontrol is dus een must-have en omdat dit toch vaak gecombineerd wordt in een pakket, ook rijstrookassistentie.
Trekhaak. Sowieso voor de fietsendrager, en af en toe een (ongeremde) aanhanger. Geen caravan.

nice-to-have:
digitale tellers (vooral omdat het me heel fijn lijkt om daar de navi te hebben)
panoramadak

Qua carrosserie heb ik nog niet echt een voorkeur, maar tenzij het uiteindelijk stiekum toch een Tesla word zal dit wel een Wagon of SUV zijn.
Uiteindelijke keuze: zover ben ik nog lang niet :P

Eerste keuze zal moeten zijn elektrisch of benzine.
Elektrisch is qua bijtelling natuurlijk interessant, maar op vakantie naar Oostenrijk zal wat meer planning/voorbereiding vergen (of natuurlijk een andere auto regelen voor die paar weken). Ik vrees alleen dat de Model3 Long Range net niet in het budget gaat passen en de range van de SR+ voelt net wat te beperkt.
Ook heb ik buiten de vakanties om wel eens "veel zooi" mee te slepen. En ik moet er nog eens goed over nadenken of ik wel zin heb om dan elke keer de aanhanger mee te moeten nemen.
Dat gezegd hebbende ga ik wel proefrijden natuurlijk, al is het alleen maar voor de ervaring :)

Benzine is natuurlijk duurder qua bijtelling, maar daar krijg ik dan wel weer een (letterlijk) grotere auto voor terug. Voor mijn huidige auto heb ik berekend dat ik naast de kilometervergoeding zelf nog zo'n 300 per maand moest bijleggen. In de uiteindelijk maandlasten zal ik dus ongeveer gelijk blijven, maar zet ik dat af tegen volledig elektrisch krijg ik er wel weer een hoop gemak voor terug.
Ik heb ook zelf wel een voorkeur voor ruime auto's. "Sportief" is 1 keer per jaar leuk in de bergen, maar "Comfortabel" heb ik bijna elke dag plezier van.

Auto's:
Volgens mijn leidinggevende geeft de Leaseplandirect site met 48mnd/40000km een realistisch beeld van wat er in budget past en wat niet. Mede daarmee ben ik tot nu toe op de volgende auto's uitgekomen:

Tesla Model3 SR+ of LR (al past die laatste waarschijnlijk net niet, hadden ze daar nu ook maar een RWD versie van)

Focus Wagon. Ruimte genoeg voor de gewenste opties, en blijft natuurlijk een erg fijn rijdende auto. Wil ik alleen weer een Ford.. of toch eens iets anders na 6 jaar.

Skoda Superb. Ruimte zat. Vrees alleen dat het hier ook net niet gaat passen met de gewenste opties.
Skoda Octavia. Als het goed is staat de nieuwe vanaf april bij de Dealer. Iets kleiner (lees: minder groot) natuurlijk, maar wel wat meer ruimte in optie-budget.

Skoda Kodiaq. Vanaf de plaatjes ziet deze er nog best goed uit. Verder kan ik er echt niks zinnigs over zeggen behalve wat ik van de review video's heb gehoord :P

Citroen C5 Aircross. Zie je weinig rijden (is daar een reden voor?) maar ik vind hem qua uiterlijk eigenlijk leuker dan zijn Peugeot-broer. Ook 180PK ipv max 130 op de Peug lijkt mij een pluspunt. Heb zaterdag de 130pk handbak (zonder afspraak, dus ze hadden niks anders staan) proefgereden en dat ik zeker goed bevallen.

Bovenstaande is voornamelijk gebaseerd op wat ik ken/zie of merken die ik in het verleden heb gereden. Ik vraag me vooral af of er echt grote plus- of minpunten zijn die ik over het hoofd zie, of andere merken/auto's die ik misschien compleet heb gemist.

(En sorry voor de best behoorlijke lap tekst :+ )

)

• MaSw85
Smurf schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:55:
Onregelmatig lurker in dit topic hier. Tot nu toe altijd een vaste standplaats gehad en dus "gewoon" woon-werk vergoeding. Maar omdat dat gaat veranderen kreeg ik onlangs de vraag of ik wilde gaan leasen of voor een mobiliteitsvergoeding wilde gaan. Na een korte berekening en een rondje om de huidige auto (12 jaar oude Mondeo diesel met inmiddels de nodige kwaaltjes) kwam ik erachter dat ik nu maandelijks ook al een best bedrag moet bijleggen, en had ik daarmee eigenlijk het grootste bezwaar tegen maandelijks ~275 euro bijtelling betalen weggenomen.

Leasebudget: 760 per maand. (of 950 bij volledig elektrisch) Daarnaast nog een kleine eigen bijdrage mogelijk maar dit wil ik eigenlijk voorkomen.
Overige afhankelijkheden: 25% hoger budget bij volledig elektrisch. Geen diesel (toch te duur nu) en uitstoot bij benzine of hybrid maximaal 135 g/km.
must-haves:
Er is een gezin (2 kinderen, 4 en 7 jaar), en we gaan sowieso met de auto op vakantie. Kofferruimte moet dus ongeveer vergelijkbaar zijn met de Mondeo, al heb ik nu ineens een stuk minder bezwaar tegen een dakkoffer :+
Verder ben ik lui (dus automaat) en lijkt het me niks om de auto zelf op (of veel vaker, dankzij de voorligger, net onder) de 100 te houden. Adaptive cruisecontrol is dus een must-have en omdat dit toch vaak gecombineerd wordt in een pakket, ook rijstrookassistentie.
Trekhaak. Sowieso voor de fietsendrager, en af en toe een (ongeremde) aanhanger. Geen caravan.

nice-to-have:
digitale tellers (vooral omdat het me heel fijn lijkt om daar de navi te hebben)
panoramadak

Qua carrosserie heb ik nog niet echt een voorkeur, maar tenzij het uiteindelijk stiekum toch een Tesla word zal dit wel een Wagon of SUV zijn.

Elektrisch is qua bijtelling natuurlijk interessant, maar op vakantie naar Oostenrijk zal wat meer planning/voorbereiding vergen (of natuurlijk een andere auto regelen voor die paar weken). Ik vrees alleen dat de Model3 Long Range net niet in het budget gaat passen en de range van de SR+ voelt net wat te beperkt.
Ook heb ik buiten de vakanties om wel eens "veel zooi" mee te slepen. En ik moet er nog eens goed over nadenken of ik wel zin heb om dan elke keer de aanhanger mee te moeten nemen.
Dat gezegd hebbende ga ik wel proefrijden natuurlijk, al is het alleen maar voor de ervaring :)

Benzine is natuurlijk duurder qua bijtelling, maar daar krijg ik dan wel weer een (letterlijk) grotere auto voor terug. Voor mijn huidige auto heb ik berekend dat ik naast de kilometervergoeding zelf nog zo'n 300 per maand moest bijleggen. In de uiteindelijk maandlasten zal ik dus ongeveer gelijk blijven, maar zet ik dat af tegen volledig elektrisch krijg ik er wel weer een hoop gemak voor terug.
Ik heb ook zelf wel een voorkeur voor ruime auto's. "Sportief" is 1 keer per jaar leuk in de bergen, maar "Comfortabel" heb ik bijna elke dag plezier van.

Auto's:
Volgens mijn leidinggevende geeft de Leaseplandirect site met 48mnd/40000km een realistisch beeld van wat er in budget past en wat niet. Mede daarmee ben ik tot nu toe op de volgende auto's uitgekomen:

Tesla Model3 SR+ of LR (al past die laatste waarschijnlijk net niet, hadden ze daar nu ook maar een RWD versie van)

Focus Wagon. Ruimte genoeg voor de gewenste opties, en blijft natuurlijk een erg fijn rijdende auto. Wil ik alleen weer een Ford.. of toch eens iets anders na 6 jaar.

Skoda Superb. Ruimte zat. Vrees alleen dat het hier ook net niet gaat passen met de gewenste opties.
Skoda Octavia. Als het goed is staat de nieuwe vanaf april bij de Dealer. Iets kleiner (lees: minder groot) natuurlijk, maar wel wat meer ruimte in optie-budget.

Skoda Kodiaq. Vanaf de plaatjes ziet deze er nog best goed uit. Verder kan ik er echt niks zinnigs over zeggen behalve wat ik van de review video's heb gehoord :P

Citroen C5 Aircross. Zie je weinig rijden (is daar een reden voor?) maar ik vind hem qua uiterlijk eigenlijk leuker dan zijn Peugeot-broer. Ook 180PK ipv max 130 op de Peug lijkt mij een pluspunt. Heb zaterdag de 130pk handbak (zonder afspraak, dus ze hadden niks anders staan) proefgereden en dat ik zeker goed bevallen.

Bovenstaande is voornamelijk gebaseerd op wat ik ken/zie of merken die ik in het verleden heb gereden. Ik vraag me vooral af of er echt grote plus- of minpunten zijn die ik over het hoofd zie, of andere merken/auto's die ik misschien compleet heb gemist.

Opel Insignia of Peugeot 508? Beide als SW.

Komoot

• Bamiblik
  • Laatst online: 11-01 19:28
Bamiblik schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Dacht dat ik eruit was en wilde de Tiguan gaan bestellen; Comfortline business met advance pakket. Echter zie ik dat er een facelift staat gepland voor dit jaar... brengt me nu weer aan het twijfelen, stel dat ik hem net heb en een maand later krijgt die de facelift. Iemand enig idee wanneer de facelift wordt geïntroduceerd? Gaat dit dan ook gepaard met een prijsverhoging?
Uiteindelijk toch de Tiguan besteld! Dealer gaf aan dat er binnenkort een BPM verhoging aan komt door de nieuwe regels en hij zou dan na 1 juli geleverd gaan worden. Gegaan voor een Tiguan Business Comfortline met Advance pakket en metallic lak.

• Road-runner83

must-haves:

nice-to-have:
panoramadak

Auto's:

Makkelijke keuze! Ford Mustang Mach E natuurlijk ;). Moet je wel snel zijn want weet niet hoeveel er nog gereserveerd kunnen worden :).

Maar zonder gekheid die zou ik liever hebben dan een Model 3, heb hem zelf in het echt gezien (en ook al besteld). Extended range zou uitkomen op 600km WLTP.

Succes 8)

• Inspired
@Smurf Ik zou lekker voor ruimte gaan obv je verhaal en eisen. Leuke (ruime) Octavia is wel te rijden met dat budget.

• Smurf

Smurf

Detri

Road-runner83 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:49:
[...]

Makkelijke keuze! Ford Mustang Mach E natuurlijk ;). Moet je wel snel zijn want weet niet hoeveel er nog gereserveerd kunnen worden :).

Maar zonder gekheid die zou ik liever hebben dan een Model 3, heb hem zelf in het echt gezien (en ook al besteld). Extended range zou uitkomen op 600km WLTP.

Succes 8)
Is inderdaad een leuke auto, maar naast de vraag of deze inderdaad nog dit jaar geleverd zou kunnen worden zit de bijtelling op de ER modellen ook al rond de 220 euro. Als ik dat afzet tegen bijvoorbeeld de ~250 euro van de Octavia wordt het verschil toch wel erg klein. Dan ga ik toch voor het gemak tijdens die paar lange (vakantie) ritten per jaar.

@Inspired zaterdag wilde ik sowieso al even bij de Skoda dealer langsgaan. Gelijk informeren hoe het zit met die nieuwe Octavia.

[ Voor 7% gewijzigd door Smurf op 11-03-2020 19:08 ]

)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56
@Smurf ik zou je aanraden eens een proefrit te maken in een elektrische auto.
De rust, het koppel, de besparing op brandstof zijn echt wel relaxed.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:38
Rij nu 1,5 jaar in mijn huidige leaseauto (nieuwe A-Klasse) en kreeg vandaag bericht dat mijn contract qua kilometers is bijgesteld (van 40.000 naar 45.000) en looptijd half jaar verkort. (48 maanden naar 42 maanden)
Mag dus eerder op zoek een nieuwe. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Smurf

Smurf

Detri

@Waus26 508SW is boven budget. Insignia is inderdaad een goede. Die ga ik ook eens van dicht(er)bij bekijken.
GeeMoney schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:09:
Oh maar dat wil ik toch wel gaan doen. Proefritjes zijn sowieso leuk en ik wil ook minimaal alle auto's op mijn lijstje een keer gaan proberen. Het is ook niet zo dat ik elektrisch per definitie heb afgewezen. Het is echt een kwestie van alle voor en tegenpunten tegen elkaar zetten.

Gelukkig heb ik nog even. Leidinggevende ging vorige week pas de boel in gang zetten bij HR dus daar verwacht ik voor april nog niks van. Hij gaf wel aan dat ik dan wel gelijk een voorloop auto zou krijgen (waar ik dan weer niet op zit te wachten eigenlijk, had dan liever de Mondeo wat langer gehad)
Maar dat geeft mij in ieder geval deze maand wat extra tijd om eea op een rijtje te zetten zodat ik daarna zo snel mogelijk de gekozen auto kan bestellen.

De kans om een keer met een Model3 op pad te gaan laat ik echt niet liggen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Smurf op 11-03-2020 20:36 ]

)

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01 21:45
Mijn keuze is bijna gemaakt! Ik wacht alleen nog op de nieuwe lijst poolauto's/ standaard auto's van mijn werkgever. Deze auto's kunnen bij opzegging dienstverband zonder enige consequenties ingeleverd worden. Mocht er iets interessants in de lijst staan, heeft dat mijn voorkeur.

Zo niet, dan ga ik sowieso voor de Toyota Corolla Hatchback. Zeer complete auto voor een mooie prijs.

Ik wil gaan voor de Business Plus uitvoering. Ik twijfel alleen of ik voor de 1.8L of 2.0L variant moet gaan.
De 1.8L variant past exact in mijn leasebudget en ik hoef geen eigen bijdrage te betalen. Mijn netto bijtelling komt ongeveer uit op € 275. Als ik voor de 2.0L variant ga, kom ik uit op een netto bijtelling van € 314.

Waar zouden jullie voor kiezen? Aan de ene kant denk ik 1.8L is wellicht voldoende vermogen, aan de andere kant is dat extra vermogen wellicht wel lekker op de snelweg bij inhaalacties etc.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cheezborger schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:31:
Mijn keuze is bijna gemaakt! Ik wacht alleen nog op de nieuwe lijst poolauto's/ standaard auto's van mijn werkgever. Deze auto's kunnen bij opzegging dienstverband zonder enige consequenties ingeleverd worden. Mocht er iets interessants in de lijst staan, heeft dat mijn voorkeur.

Zo niet, dan ga ik sowieso voor de Toyota Corolla Hatchback. Zeer complete auto voor een mooie prijs.

Ik wil gaan voor de Business Plus uitvoering. Ik twijfel alleen of ik voor de 1.8L of 2.0L variant moet gaan.
De 1.8L variant past exact in mijn leasebudget en ik hoef geen eigen bijdrage te betalen. Mijn netto bijtelling komt ongeveer uit op € 275. Als ik voor de 2.0L variant ga, kom ik uit op een netto bijtelling van € 314.

Waar zouden jullie voor kiezen? Aan de ene kant denk ik 1.8L is wellicht voldoende vermogen, aan de andere kant is dat extra vermogen wellicht wel lekker op de snelweg bij inhaalacties etc.
Voor die €39 zou ik zeker voor de 2.0 gaan! Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor die 40 euro zou ik zeker de 2.0 nemen, een sterkere motor rijd een stuk lekkerder en comfortabeler. Daarnaast, als je zo'n sportief ogende auto neemt wil je dat toch ook wel enigszins kunnen onderbouwen?

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:49

Moet je die eigen bijdrage afbetalen zodra je naar een andere werkgever gaat? Dat kan dan nog aardig in de papieren lopen. Is die €275 overigens inclusief de gevolgen voor de heffingskorting?

Ik rijd zelf overigens een 1.8 TS (business intro). Voor mij voldoende vermogen, ook op de snelweg. Maar dit zal ook een beetje met je rijstijl te maken hebben denk ik.

• MaSw85
Ebbao schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Moet je die eigen bijdrage afbetalen zodra je naar een andere werkgever gaat? Dat kan dan nog aardig in de papieren lopen. Is die €275 overigens inclusief de gevolgen voor de heffingskorting?

Ik rijd zelf overigens een 1.8 TS (business intro). Voor mij voldoende vermogen, ook op de snelweg. Maar dit zal ook een beetje met je rijstijl te maken hebben denk ik.
Bij ons heb je drie opties in de exit-regeling:
1. Je nieuwe werkgever/LM neemt de auto over
2. Je koopt de auto van de LM
3. Je betaalt een boete voor de resterende maanden leasecontract

En dan kan je vast nog wel wat regelen met een collega die de auto wellicht wil rijden als ie een nieuwe mag uitzoeken, maar dat staat niet in de overeenkomst.

Komoot

• jongetje
Ik zou voor die 480 euro per jaar lekker een luxe weekendje weggaan met de 1.8. Dat beetje vermogen maakt in Nederland echt niet uit, zeker nu de maximale snelheden overdag bijna overal 100km/u zijn.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Cheezborger ik heb ook de 1.8 Business Intro, en mis het vermogen zeker in NL niet. Ik heb wel met de 2.0 proefgereden maar vond die niet veel sneller aanvoelen en het verbruik zal ook iets ongunstiger zijn.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 18:00
Altijd de 2.0, die 180pk’s zijn niet te versmaden. De 2.0 is doordat je meer dan genoeg pk’s hebt veel rustiger en stiller omdat je gewoon weg minder gas hoeft te geven, ook is de combinatie met de cvt stiller voor het gevoel.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28

Gallus

Cheesy

Ik heb ook voor de 2.0 gekozen. Wat meer vermogen is natuurlijk geen must, maar het is wel erg prettig. Als je veel in de auto zit, dan vind ik het wel waard. Aan de andere kant kan ik niet in je portemonnee kijken en je kunt het geld maar één keer uitgeven...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

GeeMoney schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:09:
Dit dus.

Zelfs met gelijke bijtelling zou ik nooit meer voor een ICE kiezen. De voordelen / het comfort van een EV wegen voor mij zwaarder dan de nadelen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Kriss0r
  • Laatst online: 11-01 01:53
revolution-nl schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:09:
[...]

Dit dus.

Zelfs met gelijke bijtelling zou ik nooit meer voor een ICE kiezen. De voordelen / het comfort van een EV wegen voor mij zwaarder dan de nadelen.
Maar wat als de bijtelling hoger wordt? Zou je dan ten allen tijde EV willen rijden?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Kriss0r schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:53:
[...]

Maar wat als de bijtelling hoger wordt? Zou je dan ten allen tijde EV willen rijden?
Hoeveel hoger :+ ?

Voor mij geldt overigens ook dat ik in de categorie Max 350€ per maand voor de EV zou gaan, ook als je daarvoor een vergelijkbare ICE kan krijgen.

De rust door one-pedal driving en het directe koppel zijn echt heel fijn.
Dingen als ACC en lane keep assist is niet een speciaal EV ding.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

Crazy D

I think we should take a look.

Smobbo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:32:
[...]

Hoeveel hoger :+ ?

Voor mij geldt overigens ook dat ik in de categorie Max 350€ per maand voor de EV zou gaan, ook als je daarvoor een vergelijkbare ICE kan krijgen.

De rust door one-pedal driving en het directe koppel zijn echt heel fijn.
Dingen als ACC en lane keep assist is niet een speciaal EV ding.
22% ? Aangezien de gemiddelde EV flink duurder is dan de ICE...

Overigens ben ik het wel met je eens dat EV waanzinnig fijn rijdt maar had ik m nog niet voor 4% bijtelling kunnen nemen weet ik niet of ik het gedaan had, Ik heb ook nog een Outlander PHEV (tegen 22% :X ) en als de Kona in bijtelling even duur zou zijn, zou ik nevernooit voor de Kona kiezen.

Exact expert nodig?

• SirLct
Rivanov schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:49:
Rij nu 1,5 jaar in mijn huidige leaseauto (nieuwe A-Klasse) en kreeg vandaag bericht dat mijn contract qua kilometers is bijgesteld (van 40.000 naar 45.000) en looptijd half jaar verkort. (48 maanden naar 42 maanden)
Mag dus eerder op zoek een nieuwe. ;)
Weet niet of ik heel blij zou zijn.. Ik kijk nu al niet naar uit om deze auto te inleveren en nieuwe te zoeken.
Want het wordt alleen maar duurder en leasebudgetten gaat bijzonder slecht mee met ontwikkelingen.

• MaSw85
Waus26 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:33:
- Er is een aantal poolauto's te kiezen, waarbij geen exit regeling geldt bij uit-dienst:

Poolauto's zullen een basis business uitrusting hebben met o.a. cruise control, airco, BT carkit en navigatie.
Specifieke wensen:
- Op zoek naar ruimte i.v.m. toekomstige situatie en gebruik (verhuizing naar koophuis, evt. kinderen, racefietsen makkelijk meenemen) dus waarschijnlijk een station.
- Apple Carplay
- Sportief ogende auto is een plus, maar qua motorisering mag het best wat minder. Comfort is belangrijker.
- Automaat zou fijn zijn, maar geen must. Rijdt maximaal 1x per week naar de Randstad en heb weinig met files te maken

Auto's op de shortlist:
- Toyota Corolla TS
- Kia Ceed SW

Afvallers: Megane, slechte ervaringen met Renault huurauto's. Golf ST en 308 te saai en nog geen nieuw model (station) van. Nieuwe Octavia ST is ook mooi, maar legt het wat mij betreft af tegen de Leon ST en is pas vanaf Q3 bij de dealers beschikbaar dus komt te laat. De Leon komt in Q2 al las ik.
Mogelijk werd deze ondergesneeuwd. Iemand nog advies behalve proefrijden? Vind bijv. de 508 erg mooi dus als ze dat design doortrekken naar de nieuwe 308... Maar die komt zeker te laat denk ik.

Komoot

• Kriss0r
Waus26 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:22:
[...]

Mogelijk werd deze ondergesneeuwd. Iemand nog advies behalve proefrijden? Vind bijv. de 508 erg mooi dus als ze dat design doortrekken naar de nieuwe 308... Maar die komt zeker te laat denk ik.
Ik geloof er niks van dat een nieuwe 308 binnen budget gaat vallen, alle nieuwe versies van auto's worden snel procent of 10 duurder.. maar proefrijden is inderdaad het advies :)

• MaSw85
Kriss0r schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Ik geloof er niks van dat een nieuwe 308 binnen budget gaat vallen, alle nieuwe versies van auto's worden snel procent of 10 duurder.. maar proefrijden is inderdaad het advies :)
Dan zou de nieuwe Leon er ook niet meer in vallen...

Benieuwd naar ervaringen van anderen die dezelfde auto's op het lijstje hadden staan...

Komoot

• jongetje
[...]

Waarom niet die Astra station automaat?
Daarnaast is de Leon nu erg voordelig als je het huidige model wilt rijden.

• MaSw85
jongetje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Waarom niet die Astra station automaat?
Daarnaast is de Leon nu erg voordelig als je het huidige model wilt rijden.
Ik ben benieuwd welke uitvoering het is, dat weet ik nog niet. Bij een poolauto is het niet mogelijk evt. extra opties te nemen.

De Astra is daarnaast ook al wat gedateerd, voldoet wellicht niet aan de wensenlijst en minder mooi :+

Komoot

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Je wilt zo te horen ruimte achterin. Dan de Octavia, nobrainer. Leon ST is zeker mooi, maar doet van binnen kaler aan en kofferbak loopt veel meer schuin af waardoor je effectief minder mee kunt nemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

Hyundai IONIQ Electric. Ongeveer €565 bij 40K/48m. Bijtelling €101 om voor de allerduurste variant. Ik gebruik deze zelf ook met een gezin van 2 kids + aanhangsel. Range van 311km is in de praktijk zelfs meer.

Alles wat je wil zit daar op.

ehhhh..HOI

• Kriss0r
Waus26 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Dan zou de nieuwe Leon er ook niet meer in vallen...

Benieuwd naar ervaringen van anderen die dezelfde auto's op het lijstje hadden staan...
Klopt, daarom heb ik de uitlopende Leon ST besteld en niet op de nieuwe gewacht, zat in hetzelfde schuitje :) rijd nu overigens Astra K met handbak, qua auto rijdt het prima maar infotainment echt maandagmorgenmodel. Ik heb ook de Corolla proefgereden, kon zelf niet achterin zitten en CVT gehuil beviel me niet, dus moest het een VAG automaat worden. En de Leon was net iets goedkoper dan de Octavia, vandaar :)

[ Voor 28% gewijzigd door Kriss0r op 14-03-2020 13:12 ]

• SirLct
Waus26 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:33:
Had al veel meegelezen en gereageerd in dit topic en eerder al een dergelijk lijstje gepost. Echter bleek op dat moment dat er een leaseauto vrij kwam die ik moest rijden en waar ik momenteel nog gebruik van maak. Financieel wel heel fijn, want een Polo diesel met 14% bijtelling. Vorige week de mededeling gekregen dat er nog maximaal zes maanden contract zit op de Polo en ik daarom een nieuwe auto mag uitzoeken. Ik ontvang nog een login van de LM portal (Multilease) zodat ik weet wat ik kan bestellen.

Specifieke wensen:
- Apple Carplay

Auto's op de shortlist:
- Toyota Corolla TS
- Kia Ceed SW

Zodra de login van de portal binnen is, maar eens wat proefritten maken samen met de vrouw. Zij laat mij overigens de keuze maken, ze heeft hooguit een mening over de kleur :+

Extra vraag: In de leaseovereenkomst staat duidelijk aangegeven dat LM de leverende dealer kiest. Heeft iemand ervaring met Multilease en evt. offertes van voorraadmodellen bij dealers die door Multilease zijn geaccepteerd?
Zou de keuze sws niet baseren op de ene verhuizing.. Want je gaat toch niet elke dag verhuizen?
Zo is bijvoorbeeld de nieuwe Golf (geen station) binnen je budget met al je wensen. Rij je wel iets nieuw nieuw zeg maar.
Als je echt voor station gaat, Corolla ts is wel een hele nette voor je budget, alleen weet ik niet of de carplay gebeuren al opgelost is? Volgens mij wel, maar worth checking.
De T-Roc wellicht een optie? De Style Business uitvoering is ook compleet voor je wensen en het is net wat spannender dan een Golf.
Zie je ook niet zo vaak dus voelt denk specialer. De T-Cross (broertje van T-Roc) is iets goedkoper dus hier past zelfs automaat ook. Volgens velen is ie ook ruimer, ondanks dat hij toch een B-segment is en T-Roc C-segment. Mede omdat de vorm die meer boxy is dan de T-Roc.
Andere optie die ook erg good value for money is Grandland X. Is een hele ruime auto voor zijn klasse.
Met je budget past helaas adaptief cc niet zonder eigen bijdrage.

• MaSw85
Dank voor de reacties! Los van verhuizen verwacht ik ook (een) kind(eren) in de komende vier jaar dus wil daar ook voorbereid op zijn. Grandland X is mogelijk een optie idd, enige mooie Opel met de Insignia vind ik. En sowieso ga ik m'n shortlist rijden. Overigens geen mogelijkheid tot eigen bijdrage... Samen met de maximale 10% aan opties is de keus lastig omdat er waarschijnlijk consessies gedaan moeten worden.. Metallic lak is vaak snel 800-1000€ en dat tellen ze mee denk ik dus kost je direct een derde tot je halve budget aan opties.

T-Roc al eens mee gehad als huurauto in het verleden maar vond ik qua ruimte tegenvallen t.o.v. bijvoorbeeld de Leon ST die ik ook al eens gereden heb.

Corolla ook al eens in proef gereden toen ie er net was (een of andere elektrisch rijden challenge toen) en vond dat CVT geluid wel meevallen (was de 2.0 toen). Wel een prehistorisch multimedia systeem zo leek het, maar met aanwezigheid van Carplay geen echt minpunt.

Focus (vorige model) hebben m'n ouders, rijdt sowieso fijn. Kia Ceed ken ik niet, de Octavia zal vergelijkbaar zijn met de Leon verwacht ik.

Proefrijden moet het twijfelen stoppen. Hopelijk is de nieuwe Leon er snel en is ie tijdig leverbaar want de huidige Polo zit op z'n vijf jaar in september.

Komoot

• SirLct
Waus26 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:09:
Dank voor de reacties! Los van verhuizen verwacht ik ook (een) kind(eren) in de komende vier jaar dus wil daar ook voorbereid op zijn. Grandland X is mogelijk een optie idd, enige mooie Opel met de Insignia vind ik. En sowieso ga ik m'n shortlist rijden. Overigens geen mogelijkheid tot eigen bijdrage... Samen met de maximale 10% aan opties is de keus lastig omdat er waarschijnlijk consessies gedaan moeten worden.. Metallic lak is vaak snel 800-1000€ en dat tellen ze mee denk ik dus kost je direct een derde tot je halve budget aan opties.

T-Roc al eens mee gehad als huurauto in het verleden maar vond ik qua ruimte tegenvallen t.o.v. bijvoorbeeld de Leon ST die ik ook al eens gereden heb.

Corolla ook al eens in proef gereden toen ie er net was (een of andere elektrisch rijden challenge toen) en vond dat CVT geluid wel meevallen (was de 2.0 toen). Wel een prehistorisch multimedia systeem zo leek het, maar met aanwezigheid van Carplay geen echt minpunt.

Focus (vorige model) hebben m'n ouders, rijdt sowieso fijn. Kia Ceed ken ik niet, de Octavia zal vergelijkbaar zijn met de Leon verwacht ik.

Proefrijden moet het twijfelen stoppen. Hopelijk is de nieuwe Leon er snel en is ie tijdig leverbaar want de huidige Polo zit op z'n vijf jaar in september.
Ik ken gezinnen met B-segmenter rondrijden met kinderen. Heck met A-segmenter.
Tuurlijk minder praktisch maar joh, je gaat dan een kleinere kinderwagen kopen ipv een mega joekel van een ding.
Heb zelf ook net voordat ik een leaseauto mocht zoeken meegekregen dat wij zwanger waren.
En toch ging ik voor een sedan. Want jah. Je leeft ook maar een keer. (Alfa Giulia)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SirLct schreef op maandag 16 maart 2020 @ 01:23:
[...]

Ik ken gezinnen met B-segmenter rondrijden met kinderen. Heck met A-segmenter.
Tuurlijk minder praktisch maar joh, je gaat dan een kleinere kinderwagen kopen ipv een mega joekel van een ding.
Heb zelf ook net voordat ik een leaseauto mocht zoeken meegekregen dat wij zwanger waren.
En toch ging ik voor een sedan. Want jah. Je leeft ook maar een keer. (Alfa Giulia)
Hangt meer van andere zaken af dan van kinderen. Wat zijn je hobbies? Hoe ga je het liefste op vakantie? Klus je veel? Waar wonen je vrienden en familie?

Als je van scrabbelen houd, vakanties met vliegtuig en al het klussen aan je huis uitbesteed en je vrienden en familie zijn je buren kun je eerder met kleine auto af. Maar het is perceptie wij gingen op vakantie naar de wadden met een Volvo 340 met 4 kinderen 😬

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:17

Weet je al welke je gaat kiezen? Ik zit met hetzelfde.

Een 1.8 executive versie

of de 2.0 maar kan ik in max dynamic uitvoering krijgen (kan wel maar wil geen eigen bedrage betalen).

Dynamic heeft geen parkeersensoren lees is ? (wtf)

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-11-2025
Kanter schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Een 1.8 executive versie

of de 2.0 maar kan ik in max dynamic uitvoering krijgen (kan wel maar wil geen eigen bedrage betalen).

Advies ongevraagd, toch gegeven: ik vond de 1.8 niet zo gek, denk dat ik die zou kiezen boven een (best kale, niet?) Dynamic. Heb je toch wat extra handigheidjes, en de 2.0 maakte in mijn beleving niet *zo*veel uit.

• Kriss0r
Kanter schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Een 1.8 executive versie

*edit* forget it - dacht dat business (plus) modellen goedkoper waren en net zo rijk aangekleed, maar ook daarbij ontbreken parkeersensoren 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Kriss0r op 16-03-2020 11:50 ]

• BigSmurf
  • Niet online
Kriss0r schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Waarom kijk je naar de dynamic of executive en niet naar de business (plus) modellen? Hogere prijs dus hoger leasebedrag en bijtelling dan de Business modellen, met dezelfde specs?
Bij de Executive krijg je ten opzichte van de Business Plus als extra opties: Sportstoelen (die véél beter zitten vind ik zelf), Bi-LED koplampen, blind-spot, head-up display, intelligente parkeersensoren voor + achter en automatisch inparkeren, touch2go navigatie en 18 inch lichtmetaal (op de hatchback, TS is 17 inch). Ja, dat kost meer, maar dan krijg je ook meer.

Bij keuze tussen de Dynamic en de Business Plus zou ik altijd voor de Business Plus gaan, maar als je budget toereikend is, dan zou ik altijd de Executive pakken. Dan maar een paar duizend euro extra cataloguswaarde voor de bijtelling.

EDIT: je had het zelf al gecorrigeerd. :P

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28

Gallus

Cheesy

Kriss0r schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:34:
[...]

*edit* forget it - dacht dat business (plus) modellen goedkoper waren en net zo rijk aangekleed, maar ook daarbij ontbreken parkeersensoren 8)7
Tja, de Business Plus heeft inderdaad geen sensoren, maar wel een achteruitrijcamera. Dat scheelt wel iets, maar een combinatie van sensoren en camera is toch wel veel prettiger. Voor 444 euro kun je ze ook nog achteraf laten inbouwen. Dat kost dan ook de wereld niet.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bijzonder dat de Business Plus geen parkeersensoren heeft. Dan heb ik met de Business Intro toch een goede deal gehad.... de genoemde parkeersensoren voor en achter heb ik wel, en Bi-LED koplampen, HUD en automatisch inparkeren zaten daar wel bij.
Ik ben er nog niet helemaal achter wat Bi-LED nou betekent (ik denk LED voor zowel dim- als grootlicht), maar het geeft in ieder geval een bak licht waar je u tegen zegt, volgens mij zonder tegenliggers te verblinden. Echt heel fijn.
De HUD leek me heel handig, maar voegt in de praktijk niet zoveel toe als ik verwacht had. Ik heb het dashboard meestal op de drie kleine ronde tellers staan (links range, midden huidige snelheid, rechts buitentemp?), dus ik heb de snelheid al duidelijk digitaal midden in beeld. De navigatie-aanwijzingen komen eerst in het dashboard, en later springen ze naar de HUD, maar aangezien ik (nog) Waze op mijn telefoon gebruik, kijk ik daar nauwelijks naar. De ACC-afstand of power-meter die ook in de HUD zitten voegen wat mij betreft niet veel toe.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nu Virtual Cockpit in mijn Skoda en ik had verwacht dat ik dit volstrekt zinloos zou vinden maar toch blij het genomen te hebben, je kan net wat meer wijzigingen maken aan de informatie die je ziet. Vooral de layout met een enkele wijzer voor de toeren en dan de snelheid digitaal in het midden geeft een mooi race gevoel. Dan lekker plankgas en met de flippers schaken, volstrekt kansloos met slechts 150PK maar leuk is het wel :+

Grappig hoe je achteraf heel anders tegen bepaalde opties aankijkt.

• Kriss0r
gwystyl schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:14:
Bijzonder dat de Business Plus geen parkeersensoren heeft. Dan heb ik met de Business Intro toch een goede deal gehad.... de genoemde parkeersensoren voor en achter heb ik wel, en Bi-LED koplampen, HUD en automatisch inparkeren zaten daar wel bij.
Ik ben er nog niet helemaal achter wat Bi-LED nou betekent (ik denk LED voor zowel dim- als grootlicht), maar het geeft in ieder geval een bak licht waar je u tegen zegt, volgens mij zonder tegenliggers te verblinden. Echt heel fijn.
De HUD leek me heel handig, maar voegt in de praktijk niet zoveel toe als ik verwacht had. Ik heb het dashboard meestal op de drie kleine ronde tellers staan (links range, midden huidige snelheid, rechts buitentemp?), dus ik heb de snelheid al duidelijk digitaal midden in beeld. De navigatie-aanwijzingen komen eerst in het dashboard, en later springen ze naar de HUD, maar aangezien ik (nog) Waze op mijn telefoon gebruik, kijk ik daar nauwelijks naar. De ACC-afstand of power-meter die ook in de HUD zitten voegen wat mij betreft niet veel toe.
Ik zat dus ook met de Business Intro in mn hoofd toen ik mijn reactie plaatste :) Dat was een goede deal als je naar de huidige uitvoeringen kijkt!

Hoe bevalt de HUD 's avonds en 's nachts?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De HUD is verder prima afleesbaar, vooral 's avonds en 's nachts; alleen met volle zon er op is het iets minder. Ik gebruik hem gewoon weinig omdat ik de meeste informatie ook net een paar cm daaronder ook al duidelijk in beeld heb

• Smurf

Smurf

Detri

HUD zie ik ook niet echt de toegevoegde waarde in. Leuk als het er standaard op zit, maar als optie heb ik dan veel liever virtual cockpit. Het lijkt mij echt de ideale plek om de navigatie te hebben
Ik rij nu een Mondeo uit 2008 en deze heeft zeker voor die tijd ook al een heel groot scherm tussen de tellers in. Alleen eeuwig zonde dat ze daar dan uiteindelijk bijna niks mee doen.. ja een plaatje van de auto waarop je kan zien of de verlichting aan is en/of deuren open. En de menu's voor instellingen/tripmeters/radio/CD Maar dat is het dan wel.

)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

Crazy D

I think we should take a look.

Smurf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:17:
HUD zie ik ook niet echt de toegevoegde waarde in. Leuk als het er standaard op zit, maar als optie heb ik dan veel liever virtual cockpit. Het lijkt mij echt de ideale plek om de navigatie te hebben
Ik rij nu een Mondeo uit 2008 en deze heeft zeker voor die tijd ook al een heel groot scherm tussen de tellers in. Alleen eeuwig zonde dat ze daar dan uiteindelijk bijna niks mee doen.. ja een plaatje van de auto waarop je kan zien of de verlichting aan is en/of deuren open. En de menu's voor instellingen/tripmeters/radio/CD Maar dat is het dan wel.
HUD zonder navigatie erop vind ik zinloos. De Kona toont (net als veel andere auto's) in/op de HUD met pijlen de route en dat vind ik echt super werken. Ik gebruik de HUD dan ook alleen als ik de ingebouwde navi aanzet.

Exact expert nodig?

• Smobbo
Smurf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:17:
Probleem is dan weer dat bij mijn weten die virtual cockpits nog steeds geen ondersteuning voor Apple CarPlay info hebben.
Leuk dat het originele navigatie er weergegeven kan worden, maar wie gebruikt dat nog?

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:31
Smobbo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:35:
[...]

Probleem is dan weer dat bij mijn weten die virtual cockpits nog steeds geen ondersteuning voor Apple CarPlay info hebben.
Leuk dat het originele navigatie er weergegeven kan worden, maar wie gebruikt dat nog?
Technisch gezien ondersteunt CarPlay het wel. Dus wellicht dat het later nog geactiveerd gaat worden, en aangezien je een auto toch voor 3-5 jaar gebruikt als leaserijder..

'Add support for dynamically changing screen sizes, second screens such as instrument clusters, and even irregularly shaped displays.'
Bron: https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/252/

• Smobbo
macmellow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:54:
[...]

Technisch gezien ondersteunt CarPlay het wel. Dus wellicht dat het later nog geactiveerd gaat worden, en aangezien je een auto toch voor 3-5 jaar gebruikt als leaserijder..

'Add support for dynamically changing screen sizes, second screens such as instrument clusters, and even irregularly shaped displays.'
Bron: https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/252/
Eens, maar hopen op achteraf activatie zou ik niet gauw doen :+

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
[...]

Ik had vorig jaar ongeveer dezelfde wensen als jij (alleen automaat was echt een must bij mij, rij veel file) en heb uiteindelijk voor de Ford Focus station gekozen, in 1.5 automaat uitvoering. Meer dan genoeg ruimte achterin, carplay werkt gewoon goed, en de automaat met adaptieve CC werkt geniaal. Van stilstand in de file tot vlot op de snelweg, hij doet het allemaal. Je kan ook lane assist aanzetten, dat ie meestuurt in de bochten. Autorijden is er een stuk relaxter op geworden zo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• MaSw85
Widow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Ik had vorig jaar ongeveer dezelfde wensen als jij (alleen automaat was echt een must bij mij, rij veel file) en heb uiteindelijk voor de Ford Focus station gekozen, in 1.5 automaat uitvoering. Meer dan genoeg ruimte achterin, carplay werkt gewoon goed, en de automaat met adaptieve CC werkt geniaal. Van stilstand in de file tot vlot op de snelweg, hij doet het allemaal. Je kan ook lane assist aanzetten, dat ie meestuurt in de bochten. Autorijden is er een stuk relaxter op geworden zo.
De Focus staat bij mij voorlopig ook op 1. Ik ga er van uit dat een 1.5 automaat niet binnen budget past maar ik rijd ook niet zo heel veel file (gelukkig). Mocht afgelopen zondag even in de (voor hun nieuwe) Focus ST-line hatchback uit 2017 van mijn ouders rijden, dat rijdt erg fijn, zeker als je het moet vergelijken met een Polo uit 2015 :+

Ben zeer benieuwd wat de nieuwe Leon (en Octavia) gaan kosten, maar dat zal wel krap worden. Zowel qua tijdige levering als budget.

Komoot

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Waus26 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:04:
[...]

De Focus staat bij mij voorlopig ook op 1. Ik ga er van uit dat een 1.5 automaat niet binnen budget past maar ik rijd ook niet zo heel veel file (gelukkig). Mocht afgelopen zondag even in de (voor hun nieuwe) Focus ST-line hatchback uit 2017 van mijn ouders rijden, dat rijdt erg fijn, zeker als je het moet vergelijken met een Polo uit 2015 :+
Waar moet je leasen? Ik zit bij Athlon en als je in hun configurator kijkt staan daar de prijzen. Even kilometers en looptijd invullen en het model uitzoeken dat je wilt :) als ik dat voor m'n huidige Focus doe is de configurator ongeveer 25 euro duurder dan wat ik er voor betaal. Weet niet of dat een bepaalde marge is, of dat mn werkgever afspraken met Athlon heeft. Maar dan weet je iig wat je kan verwachten voor je geld.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• renzo4000
  • Laatst online: 13:21
@Waus26 Had je nog met de Kia (Pro)Ceed gereden? Het totaal pakket van de Proceed in mijn geval was een duidelijke overwinner tov de Focus ST line. De Ceed zit bomvol opties (in de GTplusline uitvoering), de automaat was beduidend beter dan die Ford (zenuwachtig!). Qua interieur loopt de Ford m.i. nog wat achter tov de concurrentie en ik kon er geen goede zitpositie krijgen. Waar de Focus wel punten pakte is de wegligging, al doet de CEED het niet heel veel slechter.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• MaSw85
Widow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Waar moet je leasen? Ik zit bij Athlon en als je in hun configurator kijkt staan daar de prijzen. Even kilometers en looptijd invullen en het model uitzoeken dat je wilt :) als ik dat voor m'n huidige Focus doe is de configurator ongeveer 25 euro duurder dan wat ik er voor betaal. Weet niet of dat een bepaalde marge is, of dat mn werkgever afspraken met Athlon heeft. Maar dan weet je iig wat je kan verwachten voor je geld.
Bij Multilease, budget is 790 incl. brandstof op 35k/4jr. De 1.5 ST-line automaat zit op minimaal €636 zonder opties. Uitgaande van ongeveer €190 aan overige kosten zoals brandstof wordt het lastig. Uiteindelijk weet ik het pas wanneer ik een inlog voor de portal heb, want daar staat dan precies in wat mogelijk is maar verwacht niet dat dit past. Maar iets met corona waardoor HR nog geen reactie heeft gegeven op m'n verzoek tot een portal inlog.
renzo4000 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:35:
@Waus26 Had je nog met de Kia (Pro)Ceed gereden? Het totaal pakket van de Proceed in mijn geval was een duidelijke overwinner tov de Focus ST line. De Ceed zit bomvol opties (in de GTplusline uitvoering), de automaat was beduidend beter dan die Ford (zenuwachtig!). Qua interieur loopt de Ford m.i. nog wat achter tov de concurrentie en ik kon er geen goede zitpositie krijgen. Waar de Focus wel punten pakte is de wegligging, al doet de CEED het niet heel veel slechter.
Ik heb nog geen serieuze proefritten gemaakt. Automaat is voor mij ook geen must trouwens, wel een nice to have. Als ik op de Multilease website kijk, dan is budgettechnisch de Proceed wel lastig. De gewone Ceed stond al op m'n shortlist dus die ga ik wel proefrijden.

Komoot

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:31:
[...]

houd er wel rekening mee dat je baas kortingen bedongen kan hebben :) Bij ons (maar mijn werkgever heeft ook duizenden leaseautos) was er stuk meer mogelijk nadat de inloggegevens binnen waren ivm de openbare configurator

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net met de Peugeot 208 en de Opel Corsa gereden.
De Peugeot in hand geschakelde versie, de opel een automaat.
Beide de 1.2 100 pk versie.

Ondanks dat het in de basis de zelfde autos zijn was het gevoel binnen totaal anders.
De Peugeot voelt echt een klasse luxer aan, terwijl de Corsa wat goedkoper voelt.

Ga nu een kloppende offerte laten maken en de 208 blue lease Allure, 1.2 100pk automaat bestellen.
Met trekhaak.. :P

Alleen zal de levertijd denk ik erg gaan tegen vallen, gisteren kwam naar buiten dat PSA de fabrieken in Frankrijk heeft gesloten. Dat wordt dus denk ik pas het einde van het jaar rijden.

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:31
Bommes schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:56:

Ondanks dat het in de basis de zelfde autos zijn was het gevoel binnen totaal anders.
De Peugeot voelt echt een klasse luxer aan, terwijl de Corsa wat goedkoper voelt.

Ga nu een kloppende offerte laten maken en de 208 blue lease Allure, 1.2 100pk automaat bestellen.

Alleen zal de levertijd denk ik erg gaan tegen vallen, gisteren kwam naar buiten dat PSA de fabrieken in Frankrijk heeft gesloten. Dat wordt dus denk ik pas het einde van het jaar rijden.
Nice, wat een verschil dan zeg!
Ik heb zelf (lease) een 208 Business Allure automaat besteld, gisteren bericht van de dealer dat het er om zal hangen of hij al klaar was (en dus nu op transport komt) of nog niet... en dan is het wachten tot ze weer aan het werk kunnen inderdaad.

PS5

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01 13:57
Bommes schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:56:

Leuk dat mijn toevoeging tot een bestelling gaat leiden. Alvast goede kilometers gewenst :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

RobBrands schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Leuk dat mijn toevoeging tot een bestelling gaat leiden. Alvast goede kilometers gewenst :)
Inderdaad, toffe auto hoor.
Zaterdag nog even een 2de proefrit met mijn vriendin samen in plannen.
Ik dacht dat regel ik wel ff alleen maar ze wil ook inspraak :o

Helaas met de eigen bijdragen bij ons op de zaak wordt het maandelijks toch weel een stuk duurder dan gedacht.
ik heb de 208 Allure standaard gelaten, op de advance stop en go, cruise "ding" pakket (met autonoom rijden en dergelijke) na en de trekhaak.
Trekhaak kan helaas niet meer via de dealer, die zit dus in de bijtelling, en dat is een optie van 1140 euro :/

Komt dan neer op iets van € 25.740 excl. leges en rijklaar maken.
Dat is voor mij maandelijks een netto inhouding van € 289
Daar rijd je niets nieuws voor maar voor een B segment auto van net iets over de 25 duizend vind ik dat een behoorlijk maand bedrag :X
Dat is ook de reden dat mijn vriendin ook inspraak wil hebben.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 18-03-2020 12:36 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bommes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:35:
Komt dan neer op iets van € 25.740 excl. leges en rijklaar maken.
Dat is voor mij maandelijks een netto inhouding van € 289
Daar rijd je niets nieuws voor maar voor een B segment auto van net iets over de 25 duizend vind ik dat een behoorlijk maand bedrag :X
Dat is ook de reden dat mijn vriendin ook inspraak wil hebben.. :+
Ik vind het ook een aardig bedrag, zeker omdat zo'n 208 een relatief kleine auto is. Voor hetzelfde bedrag kan je ook naar een city SUV kijken. Dat is in feite niks meer dan een wat hogere hatchback maar wel met veel meer ruimte. Kom je wel een paar duizend euro duurder uit maar ik vind dat verschil het echt wel waard.

Ik zat zelf te twijfelen tussen de Peugeot 208 en de Skoda Kamiq en de Kamiq heeft voor ~5k meer wel veel meer ruimte. Dan ben ik blij dat ik niet voor zo'n relatief kleine 208 gegaan ben.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Ik vind het ook een aardig bedrag, zeker omdat zo'n 208 een relatief kleine auto is. Voor hetzelfde bedrag kan je ook naar een city SUV kijken. Dat is in feite niks meer dan een wat hogere hatchback maar wel met veel meer ruimte. Kom je wel een paar duizend euro duurder uit maar ik vind dat verschil het echt wel waard.

Ik zat zelf te twijfelen tussen de Peugeot 208 en de Skoda Kamiq en de Kamiq heeft voor ~5k meer wel veel meer ruimte. Dan ben ik blij dat ik niet voor zo'n relatief kleine 208 gegaan ben.
Wij zijn maar met zijn 2en dus meer ruimte heb ik niet nodig.
Ik rijd nu een Yaris en die voldoet uitstekend wat betreft ruimte.
En daarbij voor de ~5 k meer kom ik in de buurt van de 30k en dan gaat het maandbedrag fors omhoog.
Normbedrag is 27k voor zakelijke auto's, daar ga ik dan overheen en dan wordt de eigen bijdrage fors hoger.
+/- 30k aanschaf is bij ons iets van 330 in de maand, afhankelijk van de co2 uitstoot.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bommes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Wij zijn maar met zijn 2en dus meer ruimte heb ik niet nodig.
Ik rijd nu een Yaris en die voldoet uitstekend wat betreft ruimte.
En daarbij voor de ~5 k meer kom ik in de buurt van de 30k en dan gaat het maandbedrag fors omhoog.
Normbedrag is 27k voor zakelijke auto's, daar ga ik dan overheen en dan wordt de eigen bijdrage fors hoger.
+/- 30k aanschaf is bij ons iets van 330 in de maand, afhankelijk van de co2 uitstoot.
Is dat een recente Yaris of het vorige model? Het huidige model heeft namelijk een (flink) grotere kofferbak dan de nieuwe 208, dat is 347 liter versus 265 liter. Dat is wel iets om rekening mee te houden als je de auto bijvoorbeeld ook op vakanties wilt gebruiken. Eigenlijk heeft elke andere B segment wagen wel een grotere kofferbak dan een 208.

De nieuwe 208 is echt leuk om te zien en in te rijden maar je betaald wel erg veel geld voor een relatief kleine auto.

Pagina: 1 ... 94 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.