Vreemde redenering. Als je je eigen auto rijdt worden ook alle overheidswijzigingen aan jou doorberekend. De overheid is juist heel betrouwbaar gebleken betreft de bijtelling. Lease auto geeft je in ieder geval 4/5 jaar geen kosten stijging op brandstof.Davidshadow13 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:13:
Mijn huidige leaseauto (EV) loopt over 2 jaar af en ik heb inmiddels wel besloten te stoppen met leasen. De leasekosten voor nieuwe auto's worden steeds hoger. De gemiddelde catalogusprijs en dus de bijtelling wordt steeds hoger, voor mij is het financieel gewoon niet meer interessant om te blijven leasen.
Verder wil ik mij geen 4/5 jaar meer commiteren aan een auto juist omdat het overheidsbeleid m.b.t. vervoer niet betrouwbaar is. Zie nu het voortijdig versoberen van de MRB korting, dit wordt aan mij als leaserijder gewoon doorberekent terwijl het niet in de totale begroting voor de auto zat. Nu kan ik thuis laden maar benzine prijzen zijn genormaliseerd terwijl publiek laden alleen maar duurder wordt. Ik wil straks gewoon de flexibiliteit houden om per 1 á 2 jaar te kunnen bekijken wat voor en of ik nog auto wil rijden.
Het hele mobiliteitsvraagstuk is wat mij betreft teveel in beweging om je nog 4/5 jaar lang te commiteren aan een auto waarbij alle risicos voor stijgende kosten bij de berijder/WG liggen i.p.v. de LM.
Maar verder wel met je eens dat door de al maar stijgende catalogusprijs leasen steeds duurder is geworden. Maar goed dit geldt ook voor particulier nieuwe auto kopen,