[F1 2017] Race 13 - GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:
  • 65.257 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Spotmatic schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:59:
[...]

Ze moesten wel, want door het rijden werd de baan steeds droger. De rondetijden van iedereen werden dus steeds scherper.

BTW, dit is ook HET moment om stennis te schoppen over die verdomde gridstraffen. Hoe eerder we hiervan af zijn hoe beter!
Snap ik :) maar als het droog is rijdt iedereen 2 rondjes gaan 10 minuten wachten en rijden er nog 2, dat kwartier is eigenlijk dan best nutteloos. Ik zeg gewoon verplichten om kwartier lang te blijven rijden met pitstops voor banden eventueel.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevinp schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:07:
[...]

Dat weet ik niet. Volgens mij gaat dit gewoon in de boeken als een P2 voor Verstappen. En het "record" pakekn van jongste op de eerste startrij is echt onzin.

Is verstappen nu ook de jongste op de 7e startrij?

Records moet je zelf pakken, ja je kan geluk hebben dat andere uitvallen. Maar zo ver ik weet gaat de kwalifiatie in de boeken met Ham op 1 en Ver op 2.

Het zou zelfs zomaar kunnen zijn dat als Hamilton het niet had gehaald dat verstappen gewoon de poule position had gekregen als record.(hoewel hij er niet mocht starten)
De kwalificatie uitslag is natuurlijk wel zoals die is. Maar volgensmij wordt daar niet naar gekeken voor deze records. Zo ging het hier afgelopen dagen ook erover dat Schumacher op een gegeven moment de snelste tijd in de kwali reed maar nog een 5 plaatsen gridstraf kreeg en daardoor niet als pole meetelt. Schumacher heeft dus (minimaal) 69 keer de snelste tijd in de Q gereden, maar de hype nu is dat Hamilton nu 69 poles heeft, 1 meer dan Schumacher, dus die waar die niet op P1 is gestart is daarin niet meegenomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Mensen vul nou gewoon een topicrapport in en laat het daarbij. Stop feeding the troll.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Ik weet dat ik hier niet op moet reageren maar ik doe het toch:

Vergelijk de huidige startgrid maar met de (of het?) grid zoals het zou zijn als RIC en VER alleen Q1 één rondje gereden hadden en laatste geworden zouden zijn. Met al die gridstraffen is het lastig uit te rekenen, maar het moet minimaal 3 plaatsen gescheeld hebben (althans voor VER). En ja.. Monza is niet het circuit voor Red Bull. Maar elk punt is mooi meegenomen. En ik weet dat ik optimistisch ben.. Maar ik zie VER nog best hoog eindigen dit weekend. En dat hij dan voor HUL, PAL en SAI start is wel belangrijk.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over de boost van zelfvertrouwen voor VER wat heel hlerg belangrijk kan zijn tijdens zo'n schijt seizoen.

Zo, ik ben mijn ei kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:24
Ok, dan maar even een voorspelling voor morgen:

1 Ham
2 Rai
3 Bot
4 Vet
5 Ver
6 Oco
7 Ric
8 Stroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

YakuzA schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:18:
Ik ben benieuwd naar bocht 1 morgen. Gooit Lance en mooi aan de binnenkant van Lewis?

Had niet zo'n hoge pet op van Lance, maar als hij toch een 4e plek weet te claimen in dit weer... respect :)
Ik denk dat Stroll bij aankomst van bocht 1 op plaats 6 of lager ligt, hij kan de druk niet aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Just_I op 02-09-2017 22:42 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
motogp schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:37:
Ok, dan maar even een voorspelling voor morgen:

1 Ham
2 Rai
3 Bot
4 Vet
5 Ver
6 Oco
7 Ric
8 Stroll
Minstens RAI & VET omdraaien... Ferrari zal vast weer een strategie vinden om VET wat extra punten te laten pakken. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:39:
[...]

Minstens RAI & VET omdraaien... Ferrari zal vast weer een strategie vinden om VET wat extra punten te laten pakken. :N
Ja zou je wel denken, maar toch het gevoel dat het morgen een keer andersom is.
Hoop het wel, word wel een keer tijd.. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:52
Ze zijn er uitgekomen, de start grid is bekend:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIvxhVlXYAECYAh.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Dijkstraat op 02-09-2017 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
https://pbs.twimg.com/media/DIvxhVlXYAECYAh.jpg:large
Eindelijk een officiële (provisional) grid.

@Dijkstraat Lekker snel. +1

[ Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 02-09-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:16

Edd

motogp schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:40:
[...]

Ja zou je wel denken, maar toch het gevoel dat het morgen een keer andersom is.
Hoop het wel, word wel een keer tijd.. :)
Nah.. Ik denk dat Rai morgen weer ineens vibraties in zijn auto voelt.. :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Mijn voorspelling van de eind uitslag:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Raikonen
5. Verstappen
6. Riciardo
7. Ocon
8. Perez
9. Hulkenberg
10. Massa

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dijkstraat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:41:
Ze zijn er uitgekomen, de start grid is bekend:
[afbeelding]
Wow, dit komt overeen met mijn eigen berekening. :+
VER dus voor HUL omdat zijn grid penalty eerder bekend was (en dus eerder meegeteld wordt). :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:14
Just_I schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:42:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Raikonen
5. Verstappen
6. Riciardo
7. Ocon
8. Perez
9. Hulkenberg
10. Massa
Ik weet niet of VER en RIC OCO in gaan halen, hij staat er best wat plekken voor en heeft natuurlijk Mercedes power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

iCloud is gewoon niet heel snugger jongens, gewoon niet op reageren meer ;)

-ontopic-

Ik denk dat Ocon en Stroll het daar echt niet lang vol gaan houden. Die worden in de eerste ronde al door de Ferrari's zoek gereden...

[ Voor 50% gewijzigd door Damian op 02-09-2017 22:58 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 14:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik denk dat MAX in rondje 14 ermee stopt.. no engine power ;P

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:30
RobertMe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:58:
[...]

Hij gaat nu toch ook de boeken in als jongste rijder die vanaf de eerste startrij start. Daarnaast is hij dit jaar al de boeken in gegaan als jongste rookie met een podium finish. What's next, HAM had even moeten inhouden zodat Stroll de jongste pole sitter was? En HAM had dan ook wel even sportief mogen zijn door in te houden en VER zijn P1 finish te gunnen, uiteindelijk zou na de straffen HAM dan toch nog steeds vanaf P1 starten, gun VER dan ook zijn succesje (wat niet eens de boeken in zou gaan).

Je kunt ook zeggen dat het oneerlijk is tegenover alle kijkers om juist niet te rijden. We willen spektakel en een spannende kwalificatie zien. Als VER & RIC niet rijden is dat toch minder. Nu was het gewoon spannend tot het eind, VER naar P1, RIC naar P2, en dan nog in HAM als laatste over de finish en gewoon (geweldig) nog 1 seconde sneller. Als VER & RIC niet hadden gereden had iedereen gezegd "ja, maar 1 seconde sneller dan Stroll zegt niks". Nu is ook de benchmark beter, de "sensatie" hoger, en dat is toch waar de sport om gaat.
Jongste rijder op 1e startrij is geen record officieel, en jongste rookie met podium finish is nog steeds verstappen :-)

1 Max Verstappen 18 jaar, 228 dagen Spanje 2016
2 Lance Stroll 18 jaar, 239 dagen Azerbeidzjan 2017

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:02:
[...]

Jongste rijder op 1e startrij is geen record officieel, en jongste rookie met podium finish is nog steeds verstappen :-)

1 Max Verstappen 18 jaar, 228 dagen Spanje 2016
2 Lance Stroll 18 jaar, 239 dagen Azerbeidzjan 2017
Verstappen was wel de jongste maar in zijn tweede jaar geen rookie meer (onzin record dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verstappen was in 2016 geen rookie meer

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Barfman Verstappen was dat jaar geen rookie meer ;)

En zo veel zeggen die records niet. De belangrijkste (jongste winnaar) is in ieder geval van Max, nu nog jongste pole en wereldkampioen O-)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de 20 topicrapports. Uiteindelijk is vrijwel alles naar de prullenbak van GoT gegaan omdat er geen doorkomen aan was. Helaas. In het vervolg graag niet meer blijven reageren als het overduidelijk om een trol gaat, is voor iedereen beter. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:47
Kon vanmiddag niet kijken dus ben nu de herhaling aan het kijken, Q3 gaat lekker. Mr. Maylander heeft meer rondjes gemaakt dan de coureurs tot nu toe :P

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 02-09-2017 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Even de herhaling doorgespoeld, ze gaan weer rijden. Heeft Magnussen nou al die tijd in z'n auto gezeten? :S

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
FastFred schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:35:
Even de herhaling doorgespoeld, ze gaan weer rijden. Heeft Magnussen nou al die tijd in z'n auto gezeten? :S
Hij schijnt er nu nog steeds in te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 12:51
Dus ver gaat morgen een plekje of 8 opschuiven. Ben ik toch wel benieuwd naar.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
Blijft mooi om te zien hoe teams van alles proberen om de prestaties te verbeteren. Alleen als mij auto 2,5 liter olie per 300 kilometer zou verbruiken dan zou ik mij wel zorgen gaan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dijkstraat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:41:
[...]

Blijft mooi om te zien hoe teams van alles proberen om de prestaties te verbeteren. Alleen als mij auto 2,5 liter olie per 300 kilometer zou verbruiken dan zou ik mij wel zorgen gaan maken :+
Zou dat niet de boost modus zijn van Merc? Standaard 0.05% in de cilinder, boost naar 0.15% ofzo? Gezien het dus meer oomph geeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
SinergyX schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:52:
[...]

Zou dat niet de boost modus zijn van Merc? Standaard 0.05% in de cilinder, boost naar 0.15% ofzo? Gezien het dus meer oomph geeft.
Dat wordt al een tijdje geopperd. Het gerucht ging vorig jaar ook al. Als het inderdaad zo is dan mogen ze het kampioenschap van 2016 van mij in ieder geval wel inleveren, want ook toen was het al verboden om 'bewust olie te verbranden voor meer vermogen' als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:11:
[...]

Ook voor RIC & VER geldt dat ze hiermee laten zien dat ze bij de top horen. (en daarmee interessant zijn voor topstoeltjes & persoonlijke sponsors. Haken ze af dan daalt direct hun waarde.)
Het is ook een bewijs dat het probleem van de Red Bull echt bij de Renault motor ligt. Het chassis is toch een van de beste op de grid. Als Renault de motor voor volgend jaar op orde heeft kunnen ze in ieder geval weer om P1 mee gaan strijden en zijn ze minder afhankelijk van de pech van Mercedes en Ferrari.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sjaool schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:18:
[...]

Het is ook een bewijs dat het probleem van de Red Bull echt bij de Renault motor ligt. Het chassis is toch een van de beste op de grid. Als Renault de motor voor volgend jaar op orde heeft kunnen ze in ieder geval weer om P1 mee gaan strijden en zijn ze minder afhankelijk van de pech van Mercedes en Ferrari.
Dat is altijd het 'wat als' scenario. Wat als er een Merc motor in zit? Dan was de body ws anders vanwege de motor, hadden ze andere versnellingsbak, wegligging etc.

Maar face it, hoe vaak ze ook zeggen 'Ferrari heeft het op orde', moment dat HAM z'n auto opengooit worden zelfs Ferrari's compleet zoek gereden. Enige wat ik dan weer niet snap, is de Merc bolide dan zo bizar goed dat hun klanten engine teams niet eens in de buurt kunnen komen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@SinergyX Je zou haast denken dat er een of andere cheatmode op die wagen zit want hoe snel de anderen ook zijn de Mercedes weet altijd weer een seconde sneller te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Just_I schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:42:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Raikonen
5. Verstappen
6. Riciardo
7. Ocon
8. Perez
9. Hulkenberg
10. Massa
Ga met je mee qua voorspelling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
SinergyX schreef op zondag 3 september 2017 @ 01:14:
[...]

Dat is altijd het 'wat als' scenario. Wat als er een Merc motor in zit? Dan was de body ws anders vanwege de motor, hadden ze andere versnellingsbak, wegligging etc.

Maar face it, hoe vaak ze ook zeggen 'Ferrari heeft het op orde', moment dat HAM z'n auto opengooit worden zelfs Ferrari's compleet zoek gereden. Enige wat ik dan weer niet snap, is de Merc bolide dan zo bizar goed dat hun klanten engine teams niet eens in de buurt kunnen komen?
Mijn gok is dat de klantenteams simpelweg met uiterst conservatieve enginemodes/maps moeten werken volgens contract. Dat gezegd hebbende denk ik dat de boost-mode van dit jaar meer op het maximum van de motor zit dan vorig jaar. Dus Mercedes hoeft alleen maar aan de betrouwbaarheid en zuinigheid te werken om die overige 15% (ik noem maar wat) aan power van hun motor te unlocken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:01
Goedemorgen. Weerupdate:

Na een zeer natte zaterdag. Begint het vandaag weer zonnig.
Het is wat fris. Zo n 13 graden en erg vochtig. Als het zonnetje goed boven de bomen zal komen zal alles aardig opdrogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

p.d.akkerman schreef op zondag 3 september 2017 @ 07:56:
Goedemorgen. Weerupdate:

Na een zeer natte zaterdag. Begint het vandaag weer zonnig.
Het is wat fris. Zo n 13 graden en erg vochtig. Als het zonnetje goed boven de bomen zal komen zal alles aardig opdrogen
* Naboo heeft toch liever een regen race :Y

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Zo maar eens in de auto stappen richting circuit, zit op tribune 16 in de uitgaande bocht van ascari recht voor een groot scherm. Volgens mij ook recht voor een camera dus zal even naar jullie zwaaien als het kan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:01
Malt007 schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:21:
Zo maar eens in de auto stappen richting circuit, zit op tribune 16 in de uitgaande bocht van ascari recht voor een groot scherm. Volgens mij ook recht voor een camera dus zal even naar jullie zwaaien als het kan ;-)
Nice, Ik gok alleen dat je niet de enige zal zijn die zwaait...veel plezier iig.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:00
Is er nog een minimale kans op regen of wordt het 'gewoon' p5 en P6 (mits de auto heel blijft deze keer)?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
@SinergyX En je vergeet HAM zelf. Iedereen en zijn moeder schreeuwt overal dat HAM dit allemaal voor elkaar heeft gekregen door Merc/beste auto op de grid. Maar BOT had precies dezelfde auto en mogelijkheden. En waar stond die? Juist, +1.1 sec. En er tussen 2 gasten die ook allebei tot de absolute top horen. In een qualificatie die absoluut de besten laat boven drijven.
Het is niet alleen powerboost. Ja die doet heel veel in quali en op sommige punten in de race. Maar zeker niet alles. HAM staat hoog in het lijstje van beste coureurs ooit (vind ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
UltraSub schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:47:
@SinergyX En je vergeet HAM zelf. Iedereen en zijn moeder schreeuwt overal dat HAM dit allemaal voor elkaar heeft gekregen door Merc/beste auto op de grid. Maar BOT had precies dezelfde auto en mogelijkheden. En waar stond die? Juist, +1.1 sec. En er tussen 2 gasten die ook allebei tot de absolute top horen. In een qualificatie die absoluut de besten laat boven drijven.
Het is niet alleen powerboost. Ja die doet heel veel in quali en op sommige punten in de race. Maar zeker niet alles. HAM staat hoog in het lijstje van beste coureurs ooit (vind ik).
+ 1,1? Ham was 1,1 los van Max. Hij heeft Bot op dik 2 seconden gezet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:46
Zahariac schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:52:
[...]

+ 1,1? Ham was 1,1 los van Max. Hij heeft Bot op dik 2 seconden gezet!
Silverstone 2008, dikke regen. Hamilton zette het hele veld, incl teamgenoot, op een ronde.

Toen ze Ham via radio verzochten: 'Lewis, please slow down, you are a lap ahead' zei hij dat is t rustig aandeed :-). Massa was die race overigens 4 keer gespind.

Lewis is mega snel in de regen en bijna foutloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Laten we het maar zo zien. Dat Max in een mindere auto nog zo dichtbij komt zegt nogal wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hoevenpe schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:38:
Is er nog een minimale kans op regen of wordt het 'gewoon' p5 en P6 (mits de auto heel blijft deze keer)?
Stralend mooi weer met een temperatuur van 26/27 graden. De regen laat zich vandaag helaas niet zien volgens de voorspellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ben erg benieuwd naar de race en vooral hoeveel ploffende Renaults we gaan zien. Dit kan wel eens een PR nachtmerrie voor die Fransen worden.
sjaool schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:23:
[...]

Stralend mooi weer met een temperatuur van 26/27 graden. De regen laat zich vandaag helaas niet zien volgens de voorspellingen.
...met hier en daar een (rook)wolkje :+

[ Voor 51% gewijzigd door dr.lowtune op 03-09-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dr.lowtune schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:23:
...met hier en daar een (rook)wolkje :+
Nee hoor, een software fout voorkomt dat wel... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik ben vooral benieuwt hoe lang Ocon en Stroll positie gaan behouden met twee Ferrari's en een Mercedes er vlak achter, en of dat wel goed gaat. Verder natuurlijk Max buitenom inhaal acties, veel van deze graag. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:39:
Verder natuurlijk Max buitenom inhaal acties, veel van deze graag. :Y
Ben erg benieuwd naar de eerste ronde: Max moet de beide saubers voor de eerste chicane gepakt kunnen hebben lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:39:
Ik ben vooral benieuwt hoe lang Ocon en Stroll positie gaan behouden met twee Ferrari's en een Mercedes er vlak achter, en of dat wel goed gaat. Verder natuurlijk Max buitenom inhaal acties, veel van deze graag. :Y
Dat is allemaal ervan uitgaand dat er bij de start niets gebeurt. Ik hoop het niet maar verwacht wel veel klappers voorin ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@dr.lowtune Ik ben blij dat jij (hopelijk) niet voor Red Bull of Renault werkt anders zou er helemaal niks meer van terecht komen met zo'n pessimistische instelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
SinergyX schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:52:
[...]

Yep, tevens de reden dat ze er nu een gebruikt blok in hebben gehangen, want met een nieuw blok gelden de nieuwe regels pas.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Was even aan het zoeken hoe oud Hamilton ook al weer was. Toch ook alweer 32. Dit omdat ik Hamilton zie als de enige echte gelijkwaardige rijder aan Max op de grid op dit moment. Ocon zie ik ook wel een grote worden. De rest kan Max in mijn ogen allemaal hebben met gelijkwaardig materiaal. Hoe lang zou Hamilton h nog doorgaan? Volgend jaar nog een jaar en afsluiten als wereldkampioen en dan in 2019 Max als eerste rijder bij Mercedes?

Of zou hij Red Bull trouw blijven als ze volgend jaar een winnende auto bouwen? Lastig allemaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DutchOwnage schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:04:
Was even aan het zoeken hoe oud Hamilton ook al weer was. Toch ook alweer 32. Dit omdat ik Hamilton zie als de enige echte gelijkwaardige rijder aan Max op de grid op dit moment. Ocon zie ik ook wel een grote worden. De rest kan Max in mijn ogen allemaal hebben met gelijkwaardig materiaal. Hoe lang zou Hamilton h nog doorgaan? Volgend jaar nog een jaar en afsluiten als wereldkampioen en dan in 2019 Max als eerste rijder bij Mercedes?

Of zou hij Red Bull trouw blijven als ze volgend jaar een winnende auto bouwen? Lastig allemaal :9
Volgens mij had Hamilton er het pas nog over om nog zeker 5/6 jaar door te gaan :)
https://racingnews365.nl/...de-formule-1#close-cookie

[ Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 03-09-2017 10:14 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Serieus? Hmm nou ja ok laten we dan maar hopen dat de jaartjes ook een keertje mee gaan tellen. Want wat is ie goed zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@DutchCrownNL Als Max verstandig is blijft hij nog even rondhangen bij Red Bull... maar dat is mijn mening. Hamilton mag van mij vandaag nog stoppen. Die jongen is bloedsnel maar is niet mijn soort coureur. Hij is zo politiek correct en glad in alles. In de interviews te vaak het commerciële riedeltje met bedankjes afgaan en dan naast het circuit de bad boy willen zijn wat in mijn ogen niet lukt. Hij is eigenlijk alleen maar een verveelde puber van 18 jaar. Maar goed, dat is mijn mening. Voor hetzelfde geld is het een topgozer. Ik ken hem namelijk niet persoonlijk... :D

Oeps, sry voor mijn politiek correctie mening. :+

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 03-09-2017 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

DutchOwnage schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:04:

Denk niet dat Renault een goede motor heeft volgend jaar. Dat hadden ze vorig jaar ook al beloofd, en zie hier.

Er komen wat verbetering aan, maar de rest van het veld staat natuurlijk ook niet stil. Volgend jaar gaat gewoon hetzelfde eruit zien, met wat minder uitvallingen van Max. Meer Podiums voor max en mischien 1 GP dat die wint.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik kan nog even melden dat het er niet bepaald regenachtig uit ziet hier. Rijden met weg uit Milaan ( :'( ) en het is zo goed als strak blauw.

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:20:
Ik kan nog even melden dat het er niet bepaald regenachtig uit ziet hier. Rijden met weg uit Milaan ( :'( ) en het is zo goed als strak blauw.
veel plezier man, hoop dat de mannen van RBR het goed gaan doen.
zo lekker bij vrienden kijken, erna ff bbqen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

sjaool schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:14:
@DutchCrownNL Als Max verstandig is blijft hij nog even rondhangen bij Red Bull... maar dat is mijn mening. Hamilton mag van mij vandaag nog stoppen. Die jongen is bloedsnel maar is niet mijn soort coureur. Hij is zo politiek correct en glad in alles. In de interviews te vaak het commerciële riedeltje met bedankjes afgaan en dan naast het circuit de bad boy willen zijn wat in mijn ogen niet lukt. Hij is eigenlijk alleen maar een verveelde puber van 18 jaar. Maar goed, dat is mijn mening. Voor hetzelfde geld is het een topgozer. Ik ken hem namelijk niet persoonlijk... :D

Oeps, sry voor mijn politiek correctie mening. :+
Ik zie Hamilton meer als een super introverte kart racer die wereldkampioen is geworden omdat hij overstroomt met rauw talent.

Hij kan zichzelf niet zo goed staande houden in de media en is er ook gewoon niet zo comfortabel mee. Daarom heeft hij zich wat soundbites aangeleerd die je dus de hele tijd terug hoort.

Verder is 't gewoon een familyman die lekker met zijn familie en vrienden in alle rust lekker ver van de rest van de wereld wil chillen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Eerste bocht wordt chaos met alle inhaal-hongerige-gasten achterin en de jonkies vooraan die het niet gewend zijn.

Veel gestuiter over de gele kerbs en slalommen tussen het piepschuim met her en der rondvliegend carbon. Daarna drie dik door de rechterdoordraaier met een achterwiel net naast de baan en dan duwen en trekken door de volgende chicane. Dan buitenom door de Lesmo's gebruik makend van het camber dat de bocht biedt en voor Parabolica heeft het zich gesetteld waarna we nog een paar keer uitremacties op het rechte stuk gaan zien omdat 'wie heeft de grootste b-b-b.... Verstappen!' (de kenners kennen deze quote).

Oftewel: zin in vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JackBol schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:31:
[...]

Ik zie Hamilton meer als een super introverte kart racer die wereldkampioen is geworden omdat hij overstroomt met rauw talent.

Hij kan zichzelf niet zo goed staande houden in de media en is er ook gewoon niet zo comfortabel mee. Daarom heeft hij zich wat soundbites aangeleerd die je dus de hele tijd terug hoort.

Verder is 't gewoon een familyman die lekker met zijn familie en vrienden in alle rust lekker ver van de rest van de wereld wil chillen.
Dat is ook een optie ja. :) Hij komt in de media gewoon niet lekker over. Daar waar Max echt super relaxed lijkt/overkomt in interviews zie je Lewis over bijna alles nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54
Vettel zal erg gefocusd zijn op zijn start. Zou me niets verbazen als hij in de eerste ronde al 3 plaatsen heeft gewonnen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@hansvk Dan zal RAI toch eerst de deur open moeten zetten en vervolgens komt hij vier Mercedes motoren tegen. :P

btw zit nu F2 te kijken... lekker veel actie daar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Voor de actie zou het leuk zijn als de besten altijd achteraan moeten beginnen. Geen kwalificatie maar altijd de stand in het WK achterstevoren op de grid... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:45:
@hansvk
btw zit nu F2 te kijken... lekker veel actie daar. :D
Die dingen maken best wel een lekker geluidje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vandoorne ook gridstraf, volgorde veranderd weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:51:
Motor? Aangezien Ted het al erover had in de notebook en Stoffel het zelf ook aangaf in interview met NBC. Had in Q3 "loss of power".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RobertMe schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:51:
[...]

Motor? Aangezien Ted het al erover had in de notebook en Stoffel het zelf ook aangaf in interview met NBC. Had in Q3 "loss of power".
Geen idee, lees het op twitter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Zo. Ik ben ook weer terug in het land van de levenden. Zo te lezen heb ik een leuke Q gemist. Haha. Op naar de race

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
hjs schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:51:
Max vanaf 13 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
hjs schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:57:
[...]

Geen idee, lees het op twitter ;)
Hoeveel plekken straf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal eraan liggen denk ik. Maar als het 10 of minder is denk ik dat VER blijft staan. Omdat hij P2 + 20 = 22 heeft en VAN P10 + 10 dan is 20 dus zou die nog ervoor moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

RobertMe schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:05:
[...]

Zal eraan liggen denk ik. Maar als het 10 of minder is denk ik dat VER blijft staan. Omdat hij P2 + 20 = 22 heeft en VAN P10 + 10 dan is 20 dus zou die nog ervoor moeten staan.
Volgense GPUpdate 25 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
However, he will take a penalty of his own, after Honda located an MGU-K shaft issue and fitted a seventh Internal Combustion Engine, seventh MGU-K, 10th MGU-H and 10th Turbocharger.

Toch 3 races heel gebleven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Speedster op 03-09-2017 11:09 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Nog even en Max start alsnog van de eerste rij... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Speedster schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:08:
However, he will take a penalty of his own, after Honda located an MGU-K shaft issue and fitted a seventh Internal Combustion Engine, seventh MGU-K, 10th MGU-H and 10th Turbocharger.

Toch 3 races heel gebleven :)
? Zijn nieuwe motor ging er in spa in. Dat is 1 race.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9PsTz0bTnaU/WavGOR0R2dI/AAAAAAAAAKI/ZtHvrIDN7LQO330mHv4IKFMLD-nBMoozQCHMYCw/s0/2017-09-03_11-06-56.png

Het blijft een feest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Odessa schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:50:
[...]

Die dingen maken best wel een lekker geluidje :)
Jup laatste jaar, vanaf volgend jaar zitten zij ook aan de V6T...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dus wehreil en erricson +7
Magnussen +6 en Kvyat +5 gridplekken

Er is er maar eentje die start waar hij geplaatst is :+
(Maar goed, dat was ook zo als alleen Max een straf had ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door hjs op 03-09-2017 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
met de nieuwe penalties starten PAL & SAI wel op de plekken waar ze gekwalificeerd zijn :+

Via @motorsportweek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55

Pierre

Van nature lui!

Eigenlijk is dit toch te idioot voor woorden ;w rij je zelf het licht uit je ogen (2e plek) krijg je gvd dit soort debiele straffen |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit begint wel echt de spuigaten uit te lopen, met die gridstraffen. Hier moet echt eens wat aan gedaan worden, maargoed, dat wordt al van alle kanten geroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ross Brawn gaat ons redden d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Damian schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:57:
Ik denk dat Ocon en Stroll het daar echt niet lang vol gaan houden. Die worden in de eerste ronde al door de Ferrari's zoek gereden...
Die auto's zijn inderdaad een heel stuk trager.

Maar die beide heren hebben wel ontzettend goed gereden. Had niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar Stroll is legit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensen89
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09-2022
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen vlekkeloos door de eerste chicane heen komt. Er zit teveel gretigheid bij Stroll en Ocon (Vettel ook, zal zich ook zsm naar voren willen rijden)

Dan heb je de Red Bulls nog achterin die ook snel naar voren zullen willen maar bij gasten als Palmer en Kvyat in de buurt zitten.

Als het helemaal foutloos gaat die eerste bocht, dan ben ik verbaast.

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIyqlxuXkAE4E8b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIyq8qvXoAIEtxn.jpg

GRO ook een +5 straf. maar start hij dan nog achteraan i.v.m. 35.1? (107%)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
Banden beschikbaar voor de race, lijkt net of ze niet gebruikt zijn :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIyEgMgXUAAky3A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dus wat is nu de start volgorde? #confused :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bensimpel schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:18:
Gewoon om 2 uur kijken hoe ze staan, er kan nog veel gebeuren voor de start :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Bensimpel schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:18:
Allemaal tegelijk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dijkstraat schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:18:
[afbeelding]
Hoe zit het precies met strategie/degradatie? Supersoft => Soft en klaar, of wordt er een twee stopper verwacht? (of heeft de Medium nog enig nut?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dijkstraat schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:18:
[afbeelding]
Grappig. De mensen die q3 gehaald hebben, hebben een set minder banden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik had eigenlijk van Red Bull wel verwacht dat ze meer gele soft banden zouden meenemen naar dit circuit ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:22:
[...]

Grappig. De mensen die q3 gehaald hebben, hebben een set minder banden.
Zou dat de regel zijn dat de coureurs die Q3 behalen een "extra set banden" krijgen en die daarna moeten inleveren? Dat die set dus onderdeel is van de banden die Pirelli aan elke coureur levert, en die wat Q3 halen moeten de set na Q3 inleveren, waar anderen de set mogen houden voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

YakuzA schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:20:
[...]

Gewoon om 2 uur kijken hoe ze staan, er kan nog veel gebeuren voor de start :+
Alsnog Pole voor max? >:)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
RobertMe schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:21:
[...]

Hoe zit het precies met strategie/degradatie? Supersoft => Soft en klaar, of wordt er een twee stopper verwacht? (of heeft de Medium nog enig nut?)
Ik verwacht gewoon een 1 stopper net zoals het hele jaar eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
PER ook +5 Gearbox.
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1