Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 13 - GP van Italië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 12
Acties:
  • 60.757 views

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:38

nachtnet

Grand Premio d'Italia - 01-03 September
https://tweakers.net/ext/f/jlF70MF38bJlqBZLohcK1b8V/full.png
Data
Vr 01 Sep
Free Practice 1:10:00 
Free Practice 2:14:00 
Za 02 Sep
Free Practice 3:11:00 
Quali:14:00 
Zo 03 Sep
Race:14:00 

CircuitAutodromo di Monza
LocatieMonza, Italië
Lengte5793 m
Aantal race ronden53
Total race afstand306,720 km
Laatste winnaarNico Rosberg (Mercedes) 1:17:28.089
Lap record1:21.046 - Rubers Barrichello (2004)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
  • Medium (M) Wit
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set Medium.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

https://tweakers.net/ext/f/YWoxoDDCzYRbxZQz9dJ42JzJ/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/OmfvcEdzs5qyqIK1QgYlZgE8/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/5ZUwvAaIloeWsVdH6INhQr8y/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/i1WJG9DdrHwWZtRMe605IrMa/full.jpg

[Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 09:14]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Ik kan niet wachten. Redbull gaat hier ver naar achteren starten.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:28

Leoon.

waka waka hey hey

Ik heb er zin in omdat het een inhaalrace gaat worden wat anders gewoon een super saaie race zou zijn. Niet zoals jullie 'moraalridders' voorspellen wanneer die uitvalt. O+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13:21
Monza!

https://bonhutchformula1.files.wordpress.com/2011/09/monza_028.jpg

[Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 08:33]

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:18:
[...]

_/-\o_ Dat dan weer wel maar met een mogelijke 5 tot 15 plaatsen penalty, heb je zomaar kans dat 'ie buiten de punten komt te rijden.

Even motor-technisch gekeken; ik zie ongeveer de helft van de grid met snellere motoren rijden. Nog even afgezien van de kunsten van de rijders, vermoed ik zomaar dat RB mogelijk in Q2 al gaat eindigen of in Q3 hoogstens op P6 terecht komt.

Daarentegen; ze moeten 53x Rettifilo zien door te komen dus meer dan genoeg mogelijkheden tot uitvallers, safety-cars, etc :)
Das wel heel negatief. Spa is ook aardig afhankelijk van de motor, en daar stonden ze ook al op de plek waar ze horen. Over de kwalificatie maak ik me dan ook niet zo'n zorgen. Of ze in de race ook de snellere blokken, met drs achter zich houden ben ik wel benieuwd naar.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:27:
Ik heb er zin in omdat het een inhaalrace gaat worden wat anders gewoon een super saaie race zou zijn. Niet zoals jullie 'moraalridders' voorspellen wanneer die uitvalt. O+
De vraag wordt dan ook: gaat Ferrari balls to the wall racen? Thuis-race winnen, tifosi, Italie. Lijkt me inderdaad het recept voor flink wat aktie, zowel vooraan de grid als in het middenveld.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:26

garriej

Ik las ondertieten.

Monza, machtig mooi circuit. Al kan ik niet benoemen waarom dat is.. Redbulls met mogelijke grid penalty's. ferrari en merc die aan elkaar gewaagd zijn en een dicht bij elkaar liggend middeveld. Dat wordt een leuke race.

sowieso(naast max ofc) vind ik dit tot nu toe een goed seizoen.

iRacing Profile | Youtube

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:05
"Een beetje sturen ennn weer gas." aldus Max gister over Monza in Peptalk. Hoorde 'm ook zoiets zeggen als 40 plaatsen grid straf.

Waarschijnlijk rijden ze (of Max) dus de Q2 op softs (en starten ze dus daarop) en kiezen ze in de race voor minder stops. Of het gaat regenen, kan dus best leuk worden.

[Voor 40% gewijzigd door talkatoo op 29-08-2017 08:52]

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik hoop op een strakke Mercedes 1-2 in het hol van de Leeuw.
Maar nu het in Spa zo close was, weet ik dat ook dat heel moeilijk wordt.
http://motornews.co.nz/wp-content/uploads/2015/09/1441359773.jpg
Startpost is bijgewerkt met banden informatie. (iedereen even een refresh doen)

[Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 09:15]

nachtnet zonder hoofdletter

https://tweakers.net/ext/f/yH78wfR2Zbz2ei1tB7nDmBHW/full.jpg
Stand van zaken na België (maar voor Monza)

VER gaf in Peptalk aan te rekenen op minstens 40 plaatsen straf.

Ik ga dan uit van ICE, MGU-H & GEARBOX voor de penalties (& TC & MGU-K) Voor het uitbreiden van de pool-onderdelen.
(Nieuwe onderdelen zorgen er niet voor dat oude niet meer gebruikt mogen/kunnen worden.)

[Voor 67% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 10:18]

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Monza, vooral tof vanwege de hoge snelheid en de grote kans op crashes in de eerste (paar) ronden. Verder niet een heel spannend circuit maar vermakelijk :p

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:40
Laat RBR maar lekker onderdelen wisselen in Monza, zodat ze daarna de komende twee races in Azië met fatsoenlijke (voor zover dat mogelijk is met Renaul) onderdelen rijden. Hopelijk vinden ze ergens een nieuwe spec motor voor Max, zodat hij wat extra HP'tjes heeft.

Wat inhaalacties op Monza is ook wel vermakelijk :D dus laat 'm maar lekker vanaf achteraan starten!

Mijn Aquarium

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Present!
Ben nog aan het "afkicken" van zondag en we kunnen weer opladen voor de nieuwe, ben benieuwd. Kom maar weer op met die mooie stats en plaatjes!

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:20:
Wordt trouwens waarschijnlijk wel een super korte race. (vorig jaar 1:17m) Na een uur en 10 minuten verwacht ik wel klaar te zijn.
En een saaie race. Zo'n 1:09 te lang. Monza is altijd saai. Geen idee waarom iedereen die baan altijd zo graag op de kalender wil houden. Italië heeft betere banen waar ook echt geraced kan worden en het geen DRS-optocht is.
quote:
TheBrut3 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:38:
Zonder denk ik, in Monza zal niet veel gebeuren. Hooguit Perez die Ocon van de baan af wil rijden, of Magnussen de Hulk wanneer ze bij elkaar in de buurt rijden.

Ik verwacht echt een grote optocht met Mercedes als 1 en 2. Moet lukken met al die power die ze aan boord hebben. Spa was daar ook weer een goed voorbeeld van. Na de herstart HAM + VET uit Raidillon waarbij VET een betere exit had en vrij snel langs HAM reed. Daarna zag je dat de Mercedes gewoon 6km/h meer top had terwijl VET dus een betere exit had.
Vettel zat er te dicht op en moest dus iets inhouden (omdat ie er anders in Eau Rouge al naast had gemoeten en dat ging niet). Vervolgens heeft ie dan geen drag meer om er voorbij te komen. Hij piekte te vroeg en kon daardoor niet profiteren.

Al blijf ik het raar vinden dat het hem de ronden erop ook niet lukte. Of Bottas bij Raikkonen.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 23:14
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Vettel zat er te dicht op en moest dus iets inhouden (omdat ie er anders in Eau Rouge al naast had gemoeten en dat ging niet). Vervolgens heeft ie dan geen drag meer om er voorbij te komen. Hij piekte te vroeg en kon daardoor niet profiteren.

Al blijf ik het raar vinden dat het hem de ronden erop ook niet lukte.
Mooi stukje racecraft van Hamilton bij de restart, hij lifte bewust vlak na Eau Rouge zodat Vettel te vroeg uit de slipstream moest komen. Anders was hij er misschien wel (net) voorbij gekomen.

Zie ook: https://streamable.com/0iy10

[Voor 14% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2017 10:50]

◾Every unscheduled gearbox change will require a driver to drop five places on the grid at that meeting.
◾Meanwhile, each driver is permitted to use only four of the six power unit elements ( during a single season. Should a driver use more than this, a grid penalty will be imposed. The six elements are the internal combustion engine (ICE), the motor generator unit-kinetic (MGU-K), the motor generator unit-heat (MGU-H), the energy store (ES), turbocharger (TC) and control electronics (CE).
◾The penalties imposed for using additional elements work thus: the first time a fifth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed. A five-place grid penalty will then be imposed the first time a fifth of any of the remaining elements is used. Likewise, the first time a sixth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed, and so on.
◾During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to a grid penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty.
Gearbox +5
ICE(5) +10
MGU-H(5) +5
Daarnaast kan VER in FP1 & 2 & 3 de nog beschikbare penalty vrije onderdelen introduceren* (die hij mag meenemen.) om vervolgens nummer 5 van elk van die onderdelen in de wagen te monteren 4x +5 (hoewel ik niet verwacht dat hij nieuwe CE nodig zal hebben. )

*Zie het 4e artikel uit de quote.

Meenemen naar een volgend weekeinde is pas niet toegestaan bij 2x een penaltywaardig onderdeel (eg ICE5 & ICE6.
@vliegnerd @MikeyMan

[Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 11:34]

quote:
vliegnerd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:01:
Weet iemand hoe Max bij de 40 plaatsen gridstraf komt. Regels: https://www.formula1.com/...otocol_and_penalties.html

Gaan ze 4 dingen wisselen die elk 10 plaatsen/stuk kosten?
EDIT: Nee, het eerste element waar je de vijfde van plaatst (PU in dit geval) kost 10 plaatsen en elk ander 5 ding een extra 5 plaatsen. Dat is maar 20 plaatsen voor een PU+MGU-H+MGU-K+Turbo.

Maar dat klopt niet, want hoe kwam Vandoorne dan aan 65 plaatsen?! :?
quote:
No / Driver 2 - Stoffel Vandoorne
Competitor McLaren Honda
Time 10:06
Session Practice 1
Fact An 8th Turbo Charger (TC), 8th Motor Generator Unit Heat (MGU-H), 6th Energy
Store (ES), 6th Control Electronics (CE), 5th Internal Combustion Engine (ICE) and 5th
Motor Generator Unit Kinetic (MGU-K) have been used.
Offence Breach of Article 23.3 (a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision Drop of 35 grid positions, comprising :
1) 10 grid positions for 8th TC (1st 8th element used)
2) 5 grid positions for 8th MGU-H (remaining element used)
3) 5 grid positions for 6th ES (remaining element used)
4) 5 grid positions for 6th CE (remaining element used)
5) 5 grid positions for 5th ICE (remaining element used)
6) 5 grid positions for 5th MGU-K (remaining element used)
quote:
No / Driver 2 - Stoffel Vandoorne
Competitor McLaren Honda
Time 11:01
Session Practice 3
Fact The gearbox has been changed.
Offence Breach of Article 23.5 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision Drop of 5 grid positions.
Reason The gearbox of car 2 has been changed before 6 consecutive events have expired.
quote:
Session Practice 3
Fact A 9th Turbo Charger (TC), 9th Motor Generator Unit Heat (MGU-H), 6th Internal
Combustion Engine (ICE) and 6th Motor Generator Unit Kinetic (MGU-K) have been
used.
Offence Breach of Article 23.3 (a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision Drop of 25 grid positions, comprising :
1) 10 grid positions for 9th TC (1st 9th element used)
2) 5 grid positions for 9th MGU-H (remaining element used)
3) 5 grid positions for 6th ICE (remaining element used)
4) 5 grid positions for 6th MGU-K (remaining element used)
Reason A 25 grid position penalty is imposed as detailed above in accordance with Articles
23.3 a) and 23.3 e).
The team notified the Technical Delegate regarding the change of the power unit
elements on the 26th August, at 02:04.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07-04 23:55
De straf voor een nieuwe gearbox telt sowieso toch alleen als je de vorige race hebt uitgereden?

TheS4ndm4n#1919

• Sniffels
  • Laatst online: 06-04 14:32
Monza vooral mooi door de oude kombocht waarbij ze met de helicopter uitkomen op het huidige circuit. Maarja, dat zie je elk jaar al.

• Martin0
  • Laatst online: 07-04 02:04
quote:
RocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:25:
De straf voor een nieuwe gearbox telt sowieso toch alleen als je de vorige race hebt uitgereden?
Nee je mag alleen een gratis bak wisselen als je kan aantonen dat er een probleem was met de oude bak, anders kost het je nog steeds 5 plaatsen.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• Grimmie187
Mooiste race van het jaar zeg ik geheel objectief.. >:)

Jammer dat ik er dit jaar niet bij ben, in mijn 10 bezoeken aan Monza maar 2x een Ferrari zien winnen ;(
https://pbs.twimg.com/media/DIYq8MXXYAA9fpO.jpg

• Grimmie187
quote:
Soggney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Niet echt, aangezien max bij peptalk aangaf dat "bougie eruit, bougie erin en alles werkte weer".
Geef die jongen een paar extra bougies mee en plak een bougiesleutel aan zn stuur voor de volgende race ;)

https://static1.squarespa...462d7e989c/1461124500744/

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:21
quote:
Grimmie187 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Geef die jongen een paar extra bougies mee en plak een bougiesleutel aan zn stuur voor de volgende race ;)

https://static1.squarespa...462d7e989c/1461124500744/
Neem aan dat hij dit keer wel de beveiliging er af schroeft :+
quote:
Soggney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Het was dezelfde bougie, dus eerder een software probleem. Hij bleef in errormode hangen.
Geef VER dan maar een usb-stickje met ubuntu mee. :+

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:07
quote:
Martin0 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:27:
[...]

Nee je mag alleen een gratis bak wisselen als je kan aantonen dat er een probleem was met de oude bak, anders kost het je nog steeds 5 plaatsen.
Ze mogen de bak straffeloos wisselen als ze aannemelijk kunnen maken dat ze race niet hebben kunnen uitrijden door factoren waar het team of coureur niets aan kon doen.
Geschiedenis laat zien dat in dit soort gevallen dat meestal geen probleem is.
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Geef VER dan maar een usb-stickje met ubuntu mee. :+
Ja of de cheatcode om die beveiliging uit te schakelen. Die moet er gewoon inzitten, kan niet anders.
Wat zal het zijn? Links, links, rechts, X, O? :+

-

• albino71
  • Niet online
Zo, back2back racetopics zelfs...

Lekker! :)

Te koop....

• MAX3400
  • Laatst online: 12:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Spotmatic schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:05:
Met al die belachelijke gridstraffen van dit seizoen: hoe groot is de kans daat daar in 2018 verandering in gaat komen? Dat niet de rijder wordt bestraft, maar het team. Of gaat alles blijven zoals het is omdat dat de enige kans is om een RBR, FER of MER echt aan het werk te zien (dus moeite doen om naar voren te komen)?
Voor zover ik de regels ken, gewoon het volgende doen: op Australie 200 plekken pakken maar dan heb je ineens wel 7 complete motoren, bakken, MGU en andere meuk in je garage liggen. Klaar. Geen gezeik meer rest van het seizoen (tenzij je inderdaad meer dan 7 motoren weet te verslijten).

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jasphur
Laat Liberty deze ooit terug in gebruik nemen? :P
Bank of Italy heet deze toch?

https://i.pinimg.com/736x/01/22/96/0122966c222ecdcb1ea12c721b651ec6--race-racing-race-tracks.jpg

[Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 15:30]

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• pCOW
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11:42
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:43:
Laat Liberty deze ooit terug in gebruik komen? :P
Bank of Italy heet deze toch?

[afbeelding]
In die bocht wil je als Ocon niet links van Perez zitten.... >:)

mijn signature is bewust leeg :-)

• Jasphur
Deze lay-out lijkt mij veel interessanter

https://snaplap.s3-us-west-2.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/06/18125429/AutodromoMonza_map.jpg

en dan met de huidige wagens :9~

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1e/89/fe/1e89fe0fdd867ecd07d9b9f9d55c8d40.jpg

[Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 12:53]

• Grimmie187
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:49:
Deze lay-out lijkt mij veel interessanter

[afbeelding]

en dan met de huidige wagens :9~

[afbeelding]
Dat was de layout tussen 1922-1933 en 1955-1969. In 1970 heeft men definitief afscheid genomen van de kombaan vanwege veiligheidsredenen, ironisch genoeg was er direct in 1970 het dodelijke ongeluk van Jochen Rindt op de nieuwe 'veiligere' layout..

• Jasphur
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Nee dat mag niet meer dit jaar omdat Lewis dit vorig jaar deed. ;)
oud grapje en offtopic: echt iets voor jou om op 13:13 iets te posten :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

oud grapje en offtopic: echt iets voor jou om op 13:13 iets te posten :P
U wut? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Dus statistisch gezien een grote kans dat Ferrari wint komend weekend? :+
Als ik het goed heb begrepen komen ze dit weekend met een flinke motorupgrade. Nogal innovatief, ze gaan met stalen zuigers ipv aluminium rijden. Door die met 3D-print techniek te maken kunnen ze die nu licht genoeg maken, en tegelijkertijd een stuk sterker. Ik ben benieuwd.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
[...]
Dus statistisch gezien een grote(re) kans dat Ferrari wint komend weekend? :+
"resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst".

Het zal weer krap worden tussen rood en zilver waarbij ik de "thuisrijders" nu een grotere kans ga geven.

Ben benieuwd hoeveel teams dit weekend "the tow" toe gaan passen tijdens de Q ;)

Edit: ik las net dat Mercedes een slimme zet heeft gedaan afgelopen weekend betreffende het maximale olie-verbruik. Dat zou ze weer wat voorsprong kunnen geven t.o.v. Ferrari?

[Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2017 14:12]

A smile a day....

• Grimmie187
quote:
[...]

Dus statistisch gezien een grote kans dat Ferrari wint komend weekend? :+
Laten we het hopen! Het schijnt dat ze bij Ferrari best tevreden zijn met de performance op Spa. Vooraf ingeschat als zwakste circuit maar voor een groot deel van de race sneller dan Mercedes.

Ik denk persoonlijk dat we nog wat power/topsnelheid te kort komen voor een circuit als Monza, maar Ferrari zal Ferrari niet zijn als ze alles op alles zetten voor de winst in eigen huis :)

• Sniffels
  • Laatst online: 06-04 14:32
Ferarri is ook jaren een matig team geweest, nu zit RB in zo'n periode en rijd er helaas nu onze Max. Goed voor de sport dat het geen 1-2 trein meer in voor Merc dit jaar, jammer dat RB (en Renault) zijn huiswerk niet heel goed heeft gedaan.

Maar hopen op leuke races dit jaar, dus zit met hetzelfde enthousiastme voor de TV voor Monza.

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Is de 3d geprinte zuiger gelukt ja? Daar heb ik in het algemene forum wat van mee gelezen. Wat ik me daarvan herinner is dat de zuiger middels een verspanende bewerking (draaien/frezen) geproduceerd moet worden en dat additive manufacturing daardoor uitgesloten was.
https://twitter.com/f1talks/status/902072471150620672

Ik heb even in de reglementen gekeken, en daar zie ik die regel niet tussen staan. Misschien is die geschrapt ? Wat ook nog mogelijk is, is dat de buitenste oppervlakken van de zuiger dmv verspanende bewerking gemaakt moet zijn. Dat sluit in principe additive manufacturing niet uit

• Jasphur
RBR houdt het kort i.v.m. de andere teams (die er nu op staan).
quote:
Red Bull

Max Verstappen

“It’s maybe not the most positive track for us in terms of top speed but it’s always good to feel the atmosphere of the fans who are very passionate there.”

Daniel Ricciardo

“The atmosphere in Italy is pretty awesome. I normally like more technical tracks, but Monza is still fun. It’s a track I’ve always enjoyed and it’s quite unique.

“The drivers’ parade in Monza is always special as well. Everyone is shouting Ferrari, but it’s still pretty awesome to experience it.”

quote:
The tyre choice has also been influenced by the risk of blistering at Monza, as there are plenty of braking areas in a straight line. This means that the cambered shoulder area of the tyre can easily overheat and so cause more blistering compared to other circuits.
Aldus Pirelli

https://www.formula1.com/...ly-preview-quotes---.html

[Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 15:50]

• DeerDitch
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-03 18:59
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:51:
Grand Premio d'Italia - 01-03 September
https://tweakers.net/ext/f/jlF70MF38bJlqBZLohcK1b8V/full.png
Op die hoogtemap staat wel een raar heuveltje tussen bocht 5 en 6 zeg! Hebben ze daar een drempel gelegd om de snelheid eruit te halen? Truukje van Ferrari om de Mercs bij te houden ;)

Iedereen is de eerste paar jaar van zijn leven atheïst!! Helaas kunnen sommige ouders dit niet hebben...

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
Mijn favoriete layout van Monza was in de nineties, met de Variante Rettifilo.

YouTube: F1 Damon Hill and David Coulthard qualifying laps in Monza 1994
0:20 sec

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Deze 1967 Honda RA300 V12 gaat demo rondjes rijden voor de GP

https://pbs.twimg.com/media/DIaGjGgVYAE2ut0.jpg:large
http://motorsports.nbcspo...n-laps-before-italian-gp/

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:26
quote:
Edd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:59:
Ja of de cheatcode om die beveiliging uit te schakelen. Die moet er gewoon inzitten, kan niet anders.
Wat zal het zijn? Links, links, rechts, X, O? :+
Die zit er ook op en die had VER geprobeerd, maar de cheat om de beveiliging uit de schakelen was ook kapot. :+
Of de monteur snapte Frans niet, dat kan ook.
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:47:
Geen hoogte verschil te zien op Apple maps :P
Dat stukje van donker naar lichter asfalt.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Dit is ook zo'n inhaalactie van Max die niet heel bekend is, maar die imo wel in z'n top 5 ooit thuishoort.

Inhalen in Lesmo 2, dat zie je eigenlijk niet in F1 in droge omstandigheden. Super move.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 05-04 19:20
quote:
Misschien dat ALO die wel mag gebruiken voor de race, dan heeft ie misschien nog een kans :+

LinkedIn
BlackIntel

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Ik gok dat aankomend weekend Max uitvalt, en Ricciardo 3e wordt.

Moet ik toch redelijk safe zitten d:)b

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:11:
[video]

Dit is ook zo'n inhaalactie van Max die niet heel bekend is, maar die imo wel in z'n top 5 ooit thuishoort.

Inhalen in Lesmo 2, dat zie je eigenlijk niet in F1 in droge omstandigheden. Super move.
Dit is nou echt zo'n actie die je zelf ook makkelijk doet in de Codemasters games haha

• HMR90
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:56
quote:
metallicattim schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:15:
[...]

Absoluut! En er is genoeg strijd op de baan, maar ik ben echt Max fan en hunker naar een fatsoenlijk resultaat!

Zonder Max op de baan is er flink wat minder actie in een race :P
Gelukkig is de blinde hoek van Perez nogal groot dat zorgt tenminste voor wat actie.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:30
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Prachtig die reactie van Williams haha.
Mooi om te zien dat Montoya absolute controle over de wagen heeft. Fijn filmpje om te zien. Thanks.

Maar op welke compound rijd hij hier? Inters?
volgens mij is dat de periode waarin de banden (ongeacht compound) altijd groeven moesten hebben

Mijn paludarium met gifkikkers

• Requiem19
  • Nu online
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Prachtig die reactie van Williams haha.
Mooi om te zien dat Montoya absolute controle over de wagen heeft. Fijn filmpje om te zien. Thanks.

Maar op welke compound rijd hij hier? Inters?
Jij bent duidelijk fan geworden 2009 ;-).

Vanaf 1998 tot 2009 hadden banden verplicht groeven. Dit om de bochtensnelheid te verlagen en meer inhaalscties te creeeren dmv minder grip. Dikke faal natuurlijk.

Stel je die 2004 Williams een voor met Slicks... damn. Auto woog ook 600 kg incl coureur. Terwijl het nu 725 kg is.

• Jasphur
quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Jij bent duidelijk fan geworden 2009 ;-).

Vanaf 1998 tot 2009 hadden banden verplicht groeven. Dit om de bochtensnelheid te verlagen en meer inhaalscties te creeeren dmv minder grip. Dikke faal natuurlijk.

Stel je die 2004 Williams een voor met Slicks... damn. Auto woog ook 600 kg incl coureur. Terwijl het nu 725 kg is.
Haha. Fan sinds mn studententijd begon in 2007. Maar van die tijd is niet veel (van F1) bijgebleven haha. Thanks voor de info.

• Jasphur

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:28

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
garriej schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:50:
[...]

Data, feedback, in de praktjik testen zoals je zegt. Tweede worden is altijd beter als uitvallen :+
En toch doet Mercedes het andersom. Ik snap ferrari wel, staat teveel op 't spel. Maar de mercs hebben dan dus meer vertrouwen in hun eigen team, kan je dan wel stellen toch

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Jasphur
quote:
TommyGun schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Ik hoop met je mee :)

Maar de Rettifilo chicane is nu weg dus? 8)7 :?

Indien ja; ;( ;( ;( ;( ;(
Nou ik heb nog nergens echt een bevestiging daarover gelezen.
Alleen F1 fanatic heeft het erover gehad. Ik zal zo eens zoeken naar meerdere bronnen.
Op de GP pagina op de website van F1 offical zie ik gewoon nog de layout met de Rettifilo chicane

edit: @TommyGun Over het algemeen vind ik informatie op Reddit wel betrouwbaar
https://www.reddit.com/r/...oposed_2017_monza_layout/

Dat betekend dit dat de nieuwe lay-out niet doorgevoerd is dit seizoen, vanwege dingen met het park en het verwijderen van bomen.

[Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 30-08-2017 11:47]

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:39
Both Force India drivers invited to FIA press conference on Thursday.
Dat wordt redelijk awkward haha
quote:
UltraSub schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Krijgen we misschien toch nog een boks match om 15:00 :+
"everything has been said already" "Important we move on for the team" "Fourth place in constructors is our target" En meer van die getrainde mediaquottes..

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
nachtnet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

"everything has been said already" "Important we move on for the team" "Fourth place in constructors is our target" En meer van die getrainde mediaquottes..
Jammer eigenlijk, zo zijn die persco's geen bal meer aan om te kijken. Behalve als er weer een grapjas tussen zit die zit te geinen, zoals Ricciardo of Vettel wel eens doet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07-04 22:28
Regenbui eroverheen en laat maar gaan vanaf die 20e plek! :D

• Jasphur
Het regent pas als ik op mijn scherm zie dat het regent :P En niet eerder.

• Jasphur
Haha in 2008 heeft het nogal geregend zie ik.

FP1 2008
http://wonderduck.mu.nu/images/monzawet2.jpg
http://wonderduck.mu.nu/images/monzawet.jpg
quote:
That's not an edited photo, no color or brightness modification whatsoever... it really was that dark at one point. Okay, so it's dark and rainy, big deal. Well, yes. It REALLY rained.

Yeah, about that much. P1 wound up being red-flagged with about five minutes left in the session. That rain left the track soaked, with some puddles of standing water on the back half of the circuit.

So P2 started on full wet tires, but the times dropped dramatically as the sun came out and the track dried. An example? Laps at the top of the session were around 1m45sec. At the end? 1m24sec. Just because the asphalt dried out.
Quali 2008

http://wonderduck.mu.nu/images/Monzaquals01.jpg
quote:
It rained. A lot. Unfortunately, it was raining here in Duckford as well. A lot. Six inches worth overnight, some reports are saying.
Via

• Jasphur
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Hij krijgt sowieso 10+ plekken aan zijn broek..
Volgens mij is pole position rijden wel gewoon pole position. Dat je er dan bij de start 10+ gridplekken straf bij krijgt iets wat niet word meegenomen in de data van hoeveel pole's je hebt gewonnen.

geen idee of ik het zo goed verwoord heb :P

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij niet:

No, it doesn't count as pole. Kimi took pole at the 2005 Italian GP with an engine penalty. But since he had to start 11th, pole 'went to' Juan Pablo Montoya. Similarly, MSC took pole at Monaco in 2012. 5-place penalty and pole went to Webber. They don't count it as pole for the driver with the penalty.

• Jasphur
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:38:
Volgens mij niet:

No, it doesn't count as pole. Kimi took pole at the 2005 Italian GP with an engine penalty. But since he had to start 11th, pole 'went to' Juan Pablo Montoya. Similarly, MSC took pole at Monaco in 2012. 5-place penalty and pole went to Webber. They don't count it as pole for the driver with the penalty.
Je hebt gelijk, er zijn meerdere topics hierover op het web. Je verliest inderdaad je gewonnen pole. Deze wordt niet bij je lijst met gewonnen pole positions opgeteld.

Ik kan er in de regels niet specifiek iets over vinden. Alleen dat meteen na de Q de strafpunten worden ingevoerd op de volgorde van wanneer de grondslag van de strafpunten heeft plaatsgevonden.

[Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 30-08-2017 14:55]

• Jasphur
@stefanass Op reddit las ik net ergens dat de startgrid bij de race de plek is die bij je data wordt opgeteld. Dus als de pole wil starten vanuit de pit (of krijgt strafpunten na de Q) word de nummer 2 de nieuwe pole.

• Grimmie187
quote:
Lensent schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Ik hoop dat Max even wacht met inhalen tot NA de eerste krappe links/rechts...
Dat hoop ik ook anders wordt het brokken aangezien de eerste bocht rechts/links is.. ;)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:05
quote:
eMCee® schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Volgens mij mag je inderdaad als nr. 2 niet je auto op pole zetten na de formation lap als de koploper de pit in gaat.
Klopt, maar zelfs ook niet als het voor de start van de race gebeurd (of de FIA moet aparte regels hebben voor F1 & F2).

Was afgelopen weekend in Spa bij F2 Race 1.
De nummer 2 (eentje van DAMS, volgens mij die Canadees) is nooit op de grid verschenen door technische problemen; dus zelfs niet de formatieronde gereden.
Zijn plek (direct naast Leclerc) was dus leeg, en daardoor had nummer 4 een lege plek voor zich (en starte daarom super goed).

(Note: ik weet dat F2 offtopic is, maar in de context van deze discussie hoort dit voorbeeld er wel bij)

[Voor 7% gewijzigd door Ryur op 30-08-2017 15:18]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Grimmie187 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:16:
[...]
Dat hoop ik ook anders wordt het brokken aangezien de eerste bocht rechts/links is.. ;)
De eerste bocht is rechts, de tweede links 8)

A smile a day....

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Nu online

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• Requiem19
  • Nu online
quote:
Roamor schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Die straf kwam door zijn aanvaring met Maldonado de race ervoor.
Schumi knalde op Bruno Senna in bocht 1 in Spanje. Was ook wel een beetje dom.

YouTube: Michael Schumacher Crash Barcelona 2012

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Voor de mensen die al waren vergeten wat voor een droefenis van een circuit Monza eigenlijk is...

Dit gaat echt verschrikkelijk worden voor McLaren. Ik zie ook wel wat motoren ploffen. :')

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:44
quote:
DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:32:
Voor de mensen die al waren vergeten wat voor een droefenis van een circuit Monza eigenlijk is...
[video]

Dit gaat echt verschrikkelijk worden voor McLaren. Ik zie ook wel wat motoren ploffen. :')
Nou ik vind het eigenlijk wel een heeeerlijk circuit :+ Benieuwd of de Ferrari power opgewassen is tegen die van Mercedes, zal weer een mooi gevecht gaan worden :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:05
Renault pakt betrouwbaarheid motor aan voor Monza.

Bron: https://www.f1today.net/n...heid-motor-aan-voor-monza

Nu kan het opeens in een paar dagen? weten ze wel waar het probleem zit? Vaag verhaal.

[Voor 44% gewijzigd door talkatoo op 30-08-2017 21:31]

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

quote:
Dat zeker, maar ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan Perez te bestraffen in Spa.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:26

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ik vind de straffen die de FIA uitdeelt nog steeds dubieus, er wordt niet met een maat gemeten.

Cogitationis poenam nemo patitur

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Monza preview:

Weinig verassende voorspellingen, maar het vult de tijd. :P

• UltraSub
  • Laatst online: 07-04 18:01
quote:
pjottum schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Of een misfire van een bougie, gelijk software die ingrijpt. Leuk man, f1 .. :/
Als de regels een beperkt aantal blokken zijn om de kleinere teams een kans te geven (goh, waar rijden die nu) dan krijg je dat. Ja. Leuk. F1. Hoort erbij. Als je het niet leuk vind dan kijk je niet. :)

• pjottum
  • Laatst online: 08:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
UltraSub schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:27:
[...]

Als de regels een beperkt aantal blokken zijn om de kleinere teams een kans te geven (goh, waar rijden die nu) dan krijg je dat. Ja. Leuk. F1. Hoort erbij. Als je het niet leuk vind dan kijk je niet. :)
Ik weet het. Sorry als mijn cynical smiley niet aankwam.

De regels zijn wat ze zijn, maar maken ook de f1, toch?

ping 127.212.23.124

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:51
Weerupdate vanuit Monza:

Gisteren was het heel erg warm overdag en werd er overal nog volop gewerkt aan de opbouw. De camping is mi ook nog maar voor 20% gevuld.

Vanmorgen vielen er een paar druppels op onze tent en zojuist nog 3 druppels. Het is er bewolkt en nu ong 22 graden.

Maar. Morgen wordt er pas gereden en zondag pas geracet
https://pbs.twimg.com/media/DIfcV-NW0AAMfGN.jpg

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:55

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
pjottum schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:14:
[...]

De regels zijn wat ze zijn, maar maken ook de f1, toch?
Wat mij betreft hebben de regels van de (afgelopen 10 jaar ofzo?) de F1 juist veel minder interessant gemaakt. Een max aantal blokken per seizoen? really? En als een motor ploft heb je opeens 65 plaatsen straf? Waar zijn ze dan bij de FIA mee bezig?

* mystic is ervoor om de ontwikkeling en gebruik van de motoren weer vrij te geven. Misschien was Honda er dan allang weer bovenop geweest als ze hun gang konden gaan. Had Max misschien ook minder vaak stil gestaan.

Het is de koningsklasse van de (open wiel) racerij. Knallen met die hap. Tanken weer terug voor het strategische effect, één motor per race wat mij betreft en gewoon kunnen ontwikkelen wat je wilt. go! geef de teams maar de kans om beter te worden tijdens het seizoen als ze iets geniaals met hun motoren hebben bedacht.

En dan misschien als enige regel dat ze deze upgrades ook in hetzelfde weekend aan hun klantenteams moeten geven, zodat die achterstand niet nog groter wordt (al maakt dat eigenlijk geen bal uit :p )

Als ik een raceklasse wil volgen waar ze behoudend rijden en waar ze goed zijn voor het milieu etc, kijk ik wel Formule-E. wat ik dus niet doe want dat is saaaaaai :+

/rant.
https://pbs.twimg.com/media/DIi7QxZXgAEUU-U.jpg:large Lesmo

https://pbs.twimg.com/media/DIi5etOWsAAKLOR.jpg

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:24

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Als ik die 2 zo zie moet ik altijd wel weer denken aan die andere 2...het scheelt af en toe niet zo veel...
https://tweakers.net/ext/f/l6oieCdKmVgb1rN9ho0oc7s1/full.png

STRAVA

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:55
Het track programma is ook weer gepubliceerd:

https://secure.viewer.zma...tion/3b06e1a9#/3b06e1a9/1
https://pbs.twimg.com/media/DIjFR3GXUAAZNr3.jpg:large

• SinergyX
  • Laatst online: 13:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Saffie_time schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Er was toch een 'herenakkoord' dat nieuwe motoren die erin gaan aan de nieuwe regels voldoen.
Iets waar Merc vorige race zich niet aan gehouden heeft?

Er was (zover ik weet) nog geen 100\5 waterdichte nieuwe regel afgesproken.
Dat was vanaf Monza, alles daarvoor was het herenakkoord, waar inderdaad Mercedes zich niet aan hield. Ferrari zal dus een andere reden hebben om de motor niet in te zetten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
Saffie_time schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Er was toch een 'herenakkoord' dat nieuwe motoren die erin gaan aan de nieuwe regels voldoen.
Iets waar Merc vorige race zich niet aan gehouden heeft?

Er was (zover ik weet) nog geen 100\5 waterdichte nieuwe regel afgesproken.
Dat klopt, de harde regel was vanaf Monza, Ferrari en Mercedes hebben afgesproken dat dat al eerder zou gelden en Mercedes houdt zich nu (tot grote woede van Ferrari) niet aan de afspraken. Ik kan me de boosheid van Ferrari wel voorstellen en echt sympathiek is het ook niet. Je moet met dat soort geintjes wel oppassen: je kunt wel koste wat het kost willen winnen, maar uiteindelijk is F1 een groot marketingspektakel voor al die autofabrikanten.

Overigens ook precies de reden waarom Renault zo in de rats zit over de motor van Max. Max is misschien wel de populairste coureur in de F1 (in ieder geval een van de populairste) en dat zien ze bij Renault ook wel. Dat hij zo vaak uitvalt door een Renault-motor is erg slecht voor de reputatie van de Franse autofabrikant. Ze willen niet Honda overstijgen als grootste prutsteam gok ik zo ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

https://pbs.twimg.com/media/DIjWdgGW0AE4JZ8.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DIjUYFMXoAA4EdG.jpg:large

:)F Even een plaatje via CanalF1 Latin America.
https://pbs.twimg.com/media/DIgrJovW0AEFAzs.jpg

Geeft mooi aan met welke brillen ze daar f1 kijken. (wie de populaire rijders zijn dus..)

:)F

https://pbs.twimg.com/media/DIjZ99wUIAEXT7i.jpg

[Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 31-08-2017 13:04]

• Jasphur
https://pbs.twimg.com/media/DIjOEdVWsAAwOPg?format=jpg&name=large

Renault krijgt twee vleugels extra

Haha. Sowieso optie D - bij de poll van RBR
https://twitter.com/redbullracing/status/903204714027864065

[Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2017 13:14]

https://pbs.twimg.com/media/DIjhrTuW4AEpyIU.jpg

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

*knip* Verkeerde topic, en bovendien in het juiste topic al gepost ;)

[Voor 86% gewijzigd door AGee op 31-08-2017 14:05]

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Waren deze al voorbij gekomen?

https://pbs.twimg.com/media/DIjVkZGW0AAVd4d.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/DIjXC98XoAA0Q9S.jpg:large

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Aangepast helm-ontwerp zodat ie beter in zijn spiegels kan kijken?

A smile a day....

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

quote:
hardware-lover schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Aangepast helm-ontwerp zodat ie beter in zijn spiegels kan kijken?
Extra bescherming voor als Ocon hem bij de persconferentie klappen wil geven. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Jasphur
https://pbs.twimg.com/media/DIj10rlWAAA6IvX?format=jpg&name=large

https://pbs.twimg.com/media/DIj2DG7XgAAQxfd?format=jpg&name=large

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
'Zoveel afstand moet je tot je teamgenoot houden als je naast elkaar door Eau Rouge gaat' :?
Pagina: 1 2 3 ... 12

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True