[F1 2017] Race 12 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 60.412 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56

nachtnet

Belgian Grand Prix - 25-27 Aug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ay57pbh3ssSmtQg2tBEASURx/full.png
Data
Vr 25 Aug
Free Practice 1:10:00 
Free Practice 2:14:00 
Za 26 Aug
Free Practice 3:11:00 
Quali:14:00 
Zo 27 Aug
Race:14:00 

CircuitCircuit de Spa-Franchorchamps
LocatieSpa-Franchorchamps, België
Lengte7004 m
Aantal race ronden44
Total race afstand308,052 km
Laatste winnaarNico Rosberg (Mercedes) 1:44:51.058
Lap record1:47.263 - Sebastian Vettel (2009)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • UltraSoft (US) Paars
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero SuperSoft and one set Soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VZ6UX9DkFMvT2Vd9TECOJsO4/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/clUs3fkyHnWN7XTmf9eM8ZbA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z8bnzwBy7zE1neZwPKfBh66l/full.jpg
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.
  • Teams are free to use wet tyres as they see fit during qualifying and the race. However, during the preceding practice sessions, they may only be used if the track has been declared wet by the race director.
  • If a race is started behind the safety car due to heavy rain, the use of wet tyres is compulsory.
  • If it starts to rain in the three minutes prior to the start then the abort lights will come on and the starting procedure will revert to the 10-minute point to allow teams to change to appropriate tyres.
  • If the weather is exceptionally bad the race director may choose to abort the start and resume the starting procedure only when conditions have improved. Alternatively, he may decide to initially start the race behind the safety car and then conduct a normal standing start once the track is deemed safe enough to do so.
  • If a safety car is deemed to be required for the beginning of a race due to wet weather, a normal standing start will occur once the track is deemed safe to race. The process will see the safety car return to the pit lane and the cars assemble on the grid for the start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nivdZKnxXQepCACRVw1a20si/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 25-08-2017 23:31 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
En we kunnen weer!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zPXVilTHCUHasVt2RwscqT4m/full.jpg
Tja, ik vermoed dat die ultrasofts ongebruikt mee terug kunnen naar Pirelli.

Het is me een paar weken geleden trouwens opgevallen dat Eau Rouge aardig "verzakt" lijkt. De GT-auto's die de curb aan de binnenkant meepikten, allemaal direct onbalans en enorme vonkenregens onder de wagen vandaan. Ook het gras (links van de curb) was niet meer dan een plek met ruwe aarde; er zijn ook meerdere wagens daar goed in brokken geeindigd.

Hopelijk doen de heren van het F1-circus het beter/veiliger komende dagen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-06 11:00
Yes! Laat maar komen!

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/_vF7FZ30oAw/maxresdefault.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53
Ik zit eens naar dat kaartje te kijken, maar waarom ligt de speed trap direct na uitkomen van eau rouge / raidillon, en niet aan het eind van Kemmel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:39
#glazenbolcup: Verstappen zorgt voor brokken bij de start en Ricciardo wint de race.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ben benieuwd, de weersverwachting is hoopgevend voor een verrassend weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JeroenTheStig schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:27:
Ik zit eens naar dat kaartje te kijken, maar waarom ligt de speed trap direct na uitkomen van eau rouge / raidillon, en niet aan het eind van Kemmel?
Volgens mij ligt íe daar al jaren; het is niet om te weten wie het hardste rijdt maar voornamelijk voor teams om zelf een betere inschatting te maken hoe hard je Radillon uit moet komen om richting Les Combes snelheid X te halen.

Hiermee is dan makkelijker/simpeler te berekenen of je met je DRS en motor-performance iemand kan inhalen of dat je er toch bij Eau Rouge al dichter op had moeten zitten.

/edit: hier een verzakt Eau Rouge (tijdens de 24H van Spa)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jZbzpCjxSrPOxwzQ773lDMep/medium.jpg
Slecht te zien maar het hoogteverschil tussen de curb en de linkerkant (stenen en gras) is bijna 10cm.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:00
Yes! We gaan weer los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

Yes laat maar weer snel beginnen, begon afkickverschijnselen te krijgen (zei mijn vriendin)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:25
MAX3400 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:32:
[...]

Volgens mij ligt íe daar al jaren; het is niet om te weten wie het hardste rijdt maar voornamelijk voor teams om zelf een betere inschatting te maken hoe hard je Radillon uit moet komen om richting Les Combes snelheid X te halen.

Hiermee is dan makkelijker/simpeler te berekenen of je met je DRS en motor-performance iemand kan inhalen of dat je er toch bij Eau Rouge al dichter op had moeten zitten.
Nou volgens mij kunnen de teams ook wel zelf hun eigen snelheid inzien via de ''boordcomputer'' informatie.

Naar mijn weten is de speedtrap er vooral voor de kijkers, hoe tof is het indien ze ondanks het ''kleine'' bochtenwerk toch ineens met 300 (random getal) het rechte stuk op knallen?

De teams zelf zullen naar mijn weten niet veel met die info doen, ze hebben binnen het team die informatie al + nog een hele lading extra info (de boordcomputer geeft ''elke'' mm een speedtrap dusja.). Daarnaast ziet team X natuurlijk gelijk met welke snelheid team Z daar voorbij vliegt (en jij als kijker ziet dat dus uiteraard ook).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Zo. Een kaartje met de namen van stukken circuit :P Voor mensen zoals ik die de namen maar niet kunnen onthouden.

Afbeeldingslocatie: https://vignette1.wikia.nocookie.net/f1wikia/images/3/3f/Track_map_of_Spa-Francorchamps_in_Belgium.svg/revision/latest/scale-to-width-down/640?cb=20120730120932

Alleen zie ik dat bocht 10 (8 in de start post) soms ook Rivage genoemd wordt. Welke naam heeft ie nou?

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 22-08-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jasphur schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:46:
Zo. Een kaartje met de namen van stukken circuit :P Voor mensen zoals ik die de namen maar niet kunnen onthouden.
Heb je geen kleiner plaatje; mijn 20/20 blik heeft alsnog last om de namen te lezen (en te vergeten). :P

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 21:25
MAX3400 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:47:
[...]

Heb je geen kleiner plaatje; mijn 20/20 blik heeft alsnog last om de namen te lezen (en te vergeten). :P
Goed voor de ochtend focus skills :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
MAX3400 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:47:
[...]

Refresh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 23:11
Ik heb er weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18

Martinspire

Awesomeness

Ben benieuwd of Max dit weekend wel eindelijk kan scoren op zijn "thuis"race

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Gp topic is lekker vroeg open..
Goed bezig @naitsoezn @DaniëlWW2 !

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er een Oostenrijkse banden graphic in de startpost stond.. Ik kon/kan nergens de België Pirelli graphic vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VZ6UX9DkFMvT2Vd9TECOJsO4/full.jpg

Maar goed US SS & S dus dit weekeinde. Een stap zachter dan vorige jaren, en daarmee mogelijk nog wat sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

nachtnet schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:15:
Voor iedereen die zich afvroeg waarom er een Oostenrijkse banden graphic in de startpost stond.. Ik kon/kan nergens de België Pirelli graphic vinden.
O-)

Ben erg benieuwd naar de race. Aangezien de pace van de Red Bulls in Azerbaijan en Oostenrijk niet heel slecht was (low-drag trim) verwacht ik dat men hier ook niet heel slecht voor de dag komt. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@Migrator duidelijk wat roestig zo na de zomer. d:)b

Ik heb wel alvast de Fia Event & Timing information link.

[ Voor 58% gewijzigd door nachtnet op 22-08-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:42
Motorupdate (zowel soft- als hardware) voor Renault (en dus RBR?) in Spa en Monza: http://www.f1fanatic.co.u...-upgrades-next-two-races/

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mooie race om de vakantie mee af te sluiten! Nu hopelijk een goede race van Max, een race waarin wat regen valt en wat inhaalacties te zien zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JeroenTheStig schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:27:
Om te kijken wie de grootste ballen heeft :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OuPZvqRwoOzbaB9DbtuVhSlm/full.jpg

Voorlopig heeft Red Bull moeite om Eau Rouge op te komen :+

Voor wie geïnteresseerd is: Webcam Spa Francorchamps die uitkijkt over Eau Rouge :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
YakuzA schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Om te kijken wie de grootste ballen heeft :+
Torpedo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, een fijne verrassing dat dit topic al open is!

Ben erg benieuwd naar het ontvouwen van de 2e helft van dit seizoen en silly season.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31
We mogen weer! *O* Zondag hopelijk met een zonnetje op het bolletje de race buiten kijken. Niet bij Spa zelf maar bij de Nürburgring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Migrator schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:54:
[afbeelding]

Voorlopig heeft Red Bull moeite om Eau Rouge op te komen :+

Voor wie geïnteresseerd is: Webcam Spa Francorchamps die uitkijkt over Eau Rouge :)
Top!, alleen jammer dat ze er nu een zwart scherm voor gezet hebben.. Ook een manier om Illegale streams te blokkeren... :)B :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/keblXI04hCBX7xlDWM0fR1Ni/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Top!, alleen jammer dat ze er nu een zwart scherm voor gezet hebben.. Ook een manier om Illegale streams te blokkeren... :)B :+

[afbeelding]
Is alweer weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moeten ze echt met die trucks het hele rondje rijden? :D

Ben benieuwd naar de rondetijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54
MikeyMan schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:22:
Moeten ze echt met die trucks het hele rondje rijden? :D

Ben benieuwd naar de rondetijden :+
Nee, zoals je ziet rijdt er 1 vrachtwagen tegen de richting in in de pitstraat.
Maar je moet wel van de toegangspoort @ start/finish naar de pitlane ingang of uitgang rijden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Jammer dat de weersvoorspellingen geen regen aangeven nu..... anders zou ik wel een gokje gaan wagen op Max (odds ca. 23/1 voor winst)

https://www.accuweather.c...her-forecast/962410?day=6

[ Voor 25% gewijzigd door Bigfoot op 22-08-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dus hier heb ik ernStig zin in. Hopelijk lukt het om te kijken.

Mooiste race van het jaar, hopelijk heef Max geleerd dat de eerste ronde / start wel belangrijk is, maar niet het moment om je auto richting wegenwacht te dirigeren. Of je teamgenoot.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

Check, ik vond het allemaal maar lang duren.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

pjottum schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:54:
Dus hier heb ik ernStig zin in. Hopelijk lukt het om te kijken.

Mooiste race van het jaar, hopelijk heef Max geleerd dat de eerste ronde / start wel belangrijk is, maar niet het moment om je auto richting wegenwacht te dirigeren. Of je teamgenoot.
Daarentegen is het, doordat het lastig inhalen is (vooral dit jaar), belangrijk om zo ver mogelijk vooraan te komen bij de start. Later lukt het bijna niet om verder naar voren te komen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 19:30
albino71 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Daarentegen is het, doordat het lastig inhalen is (vooral dit jaar), belangrijk om zo ver mogelijk vooraan te komen bij de start. Later lukt het bijna niet om verder naar voren te komen.
Hoe bedoel je die? Er zijn voldoende mogelijkheden om in te halen op Spa, ik denk dat voorzichtigheid door La Source bij de start het slimst is. Voldoende kansen daarna om voor Les Combes of de busstop in te halen.

Daarnaast verwacht ik met de zachtere compounds een 2 of zelfs 3 stop strategie als het droog blijft, dus dan is er ook nog veel mogelijk tijdens de pitstops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Hoe bedoel je die? Er zijn voldoende mogelijkheden om in te halen op Spa, ik denk dat voorzichtigheid door La Source bij de start het slimst is. Voldoende kansen daarna om voor Les Combes of de busstop in te halen.

Daarnaast verwacht ik met de zachtere compounds een 2 of zelfs 3 stop strategie als het droog blijft, dus dan is er ook nog veel mogelijk tijdens de pitstops.
Ondanks de hoeveelheid inhaal mogelijkheden is het met de wagens zelf gewoon erg lastig inhalen.

Ik verwacht een twee stopper: US-SS-US bij droog weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06
Bigfoot schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:35:
Jammer dat de weersvoorspellingen geen regen aangeven nu..... anders zou ik wel een gokje gaan wagen op Max (odds ca. 23/1 voor winst)

https://www.accuweather.c...her-forecast/962410?day=6
Ik ben twee weken geleden nog een weekje in Spa geweest. Als er iets niet zeker is daar zijn het de weersvoorspellingen..
Zelfs met buienradar checken en met droog vooruitzicht de bbq aanslingeren was geen garantie dat het ook droog was :+

Vooralsnog is er best kans op een buitje.

Ik hoop op een droge kwalificatie en start en dan een plensbui tussendoor met weer opdrogende baan naar het einde. Dan krijgen we Max die vanuit P5 naar voren komt op het moment dat het regent en de laatste ronden een flink gevecht met Vettel of Hamilton om ze achter zich te houden. :9~

Ik zit zoooo te wachten op het eerste echte gevecht tussen VER en HAM....

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
4 goed. damn. Vond het met mijn kennis ook wel moeilijke vragen :P

https://www.formula1.com/.../f1-big-quiz-belgium.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
sanderb schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Ik ben twee weken geleden nog een weekje in Spa geweest. Als er iets niet zeker is daar zijn het de weersvoorspellingen..
Zelfs met buienradar checken en met droog vooruitzicht de bbq aanslingeren was geen garantie dat het ook droog was :+

Vooralsnog is er best kans op een buitje.

Ik hoop op een droge kwalificatie en start en dan een plensbui tussendoor met weer opdrogende baan naar het einde. Dan krijgen we Max die vanuit P5 naar voren komt op het moment dat het regent en de laatste ronden een flink gevecht met Vettel of Hamilton om ze achter zich te houden. :9~

Ik zit zoooo te wachten op het eerste echte gevecht tussen VER en HAM....
Dat gevecht was er niet genoeg in Hongarije? (ondanks de tijdstraf) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik heb er weer zin in dit weekend kan weer eerste rang genieten met een plek bij la source, nu hopen dat Max van het pech duiveltje af is.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 11:16
Top! nieuw raceweek topic :D
Present *O*

Benieuwd wat de nieuwe HW updates bij Renault (en RBR) gaan doen.
Zal niet bijzonder ingrijpend zijn maar toch...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
9/10 :(

Alleen vraag 8, welk team niet zijn 1e winst op Spa heeft behaald? Ik ben geen wandelende encyclopedie.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Dat gevecht was er niet genoeg in Hongarije? (ondanks de tijdstraf) :+
Nee natuurlijk niet. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:52
Eindelijk gaat het weer beginnen *O* Het heeft allemaal wel weer lang genoeg geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De vraag is wat de motor upgrade Red Bull gaat geven. Ik denk dat ze het op de lange rechte stukken toch niet bij kunnen benen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jasphur
1939

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/f7/8a/68/f78a6840bda9d6a1413475e9b4af9d8d--the-photo-f-racing.jpg

1950

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/4f/25/57/4f2557ba2ef341f721e41af9ec72e90c--belgium-spas.jpg

1956

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/04/22/2B197D1500000578-0-image-m-61_1438722262785.jpg

1965

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/04/22/2B197FE600000578-0-image-m-62_1438722276219.jpg

1966

Afbeeldingslocatie: http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=973985&d=1391557633

2008
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-ItfZS-eRuNs/T6I-OdC1W5I/AAAAAAAABXQ/6E4i8guUd4s/s1600/2008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:53

Spotmatic

Ken sent me

Het eindresultaat zal logisch zijn: geen podium voor RBR tenzij er sprake is van pech bij FER/MER.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:39:
Het eindresultaat zal logisch zijn: geen podium voor RBR tenzij er sprake is van pech bij FER/MER.
Of regen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:53

Spotmatic

Ken sent me

Dat is toch ook een soort van pech voor FER/MER ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 11:58
Eerste echte nieuws van het raceweekend.

officieel: raikkonen ook volgend jaar bij ferrari

http://www.gpupdate.net/n...volgend-jaar-bij-ferrari/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Siebeh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:49:
Eerste echte nieuws van het raceweekend.

officieel: raikkonen ook volgend jaar bij ferrari

http://www.gpupdate.net/n...volgend-jaar-bij-ferrari/
Ik las 'het eerste slechte nieuws' en gaf je een +1.

Jammer, de oude garde moet eens uitstromen en plek maken voor de nieuwelingen!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 11:58
pjottum schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 23:01
pjottum schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Maar ik zie Ferrari niet zo snel een 'nieuweling' naast Vettel zetten. Ze vinden het volgens mij wel prima dat Kimi onder Vettel presteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Heel cool dat rijtje foto's @Jasphur ! _o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 23:39
Waarom zou een oudere rijder door een nieuweling vervangen moeten worden? Als je nog pole in Monaco kunt rijden dan heb je mi nog alle recht om in de F1 actief te zijn, al ben je 40+

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 15:58

Soggney

Zeekomkommer

Nou voor het uitstromen, ik denk dat het wel eens handig zou zijn dat iedere rijder voor de start van een nieuw seizoen enkele waarderingsrondes rijdt met de wagens van het winnende team, met daarna een veiling voor alle rijders.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Solictice schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Maar ik zie Ferrari niet zo snel een 'nieuweling' naast Vettel zetten. Ze vinden het volgens mij wel prima dat Kimi onder Vettel presteert.
Ik ben er wel blij mee, ik zie een nieuweling niet zo snel even goed als Raikkonen presteren. Met de huidige constructie kan Vettel voor de WDC gaan en scoort Raikkonen goed genoeg voor het WCC.

Uiteindelijk heeft Raikkonen natuurlijk niet het eeuwige leven en zal in 2019 LeClerc wel instappen, echter zoals hierboven al aangegeven presteert hij voorlopig nog ruim voldoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja toch? Erg leuk om de ontwikkeling van stratencircuit naar racecircuit te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:02
Een buitje zou welkom zijn. Iig zin in!

Ot: rai was toch voorwaarde voor vettel om bij te tekenen?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Soggney schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:08:
Nou voor het uitstromen, ik denk dat het wel eens handig zou zijn dat iedere rijder voor de start van een nieuw seizoen enkele waarderingsrondes rijdt met de wagens van het winnende team, met daarna een veiling voor alle rijders.
Denk je dat Ferrari niet liever een betere rijder voor minder geld in de auto zet?
Zo'n systeem zou teams als Redbull kapot maken. Die stoppen nu al het geld in de auto's. Maar door jonge coureurs lange contracten te geven zijn ze daar vrij weinig aan kwijt.

Ferrari, Mercedes en Honda betalen per coureur meer dan RB voor alle 4 samen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 23:44
Mag de Raikkonen discussie naar het andere draadje? Heeft vrij weinig met GP van België te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Spa, here we goo. heb al te lang gewacht op de volgende GP *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 07-06 22:36

Damian

Insane Obtrusion

Poeh dat was inderdaad wel even afkicken :X Zaterdag verhuizen naar mijn nieuwe huis, eerste prio die TV up and running krijgen :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 09:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Damian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:32:
Poeh dat was inderdaad wel even afkicken :X Zaterdag verhuizen naar mijn nieuwe huis, eerste prio die TV up and running krijgen :D
TV Abbo al actief daar? :>

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op dag van verhuizing (vrijdag al) zou hij actief moeten zijn als ik Ziggo mag geloven. We zullen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 09:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Damian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:36:
[...]
Op dag van verhuizing (vrijdag al) zou hij actief moeten zijn als ik Ziggo mag geloven. We zullen zien :D
Ik wens je veel succes! Ziggo kennende :P

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 23:16
Damian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Idd, succes :X

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Laatst online: 16-03-2021
We gaan weer racen ! Ik was bijna vergeten dat het dit weekeinde al weer was.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Je kan altijd nog in de horizon app kijken, met een chromekast kan deze ook naar je TV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik hoop werkelijk dat Verstappen dit keer geen Oranje waas voor de ogen gaat krijgen, de race wordt nooit gewonnen in de eerste paar bochten, enkel verloren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20:13
Tja, ik geloof niet dat Max hier maar enigszins rekening mee zal houden. Hij zal elke mogelijkheid aangrijpen om posities te winnen en daar risico's voor nemen. Dit maakt Max wie hij is... want pakt het goed uit dan staat heel de wereld op de banken te juichen hoe geweldig hij is en hoe uniek in zijn soort ... pakt het minder goed uit (al is het niet persé zijn fout) dan zullen velen hard te roepen dat hij nog veel moet leren en geduldig moet zijn etc. etc.

Maar goed, ik ben het wel eens dat het mooi zou zijn als hij een nette cleane race kan rijden met mooie acties en eindresultaat.

Mijn voorspelling ... Kimi en Vettel kegelen elkaar van de baan HAM en BOT worden resp. 1 en 2 en Max pakt P3 na een goede strategische pitstop (want RIC blijft hem langere tijd tijdens de race voor Max).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
Kaartjes zijn uitverkocht.. Ja het gaat belachelijk druk worden, maar toch steekt het nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
renzo4000 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:26:
Tja, ik geloof niet dat Max hier maar enigszins rekening mee zal houden. Hij zal elke mogelijkheid aangrijpen om posities te winnen en daar risico's voor nemen. Dit maakt Max wie hij is... want pakt het goed uit dan staat heel de wereld op de banken te juichen hoe geweldig hij is en hoe uniek in zijn soort ... pakt het minder goed uit (al is het niet persé zijn fout) dan zullen velen hard te roepen dat hij nog veel moet leren en geduldig moet zijn etc. etc.

Maar goed, ik ben het wel eens dat het mooi zou zijn als hij een nette cleane race kan rijden met mooie acties en eindresultaat.

Mijn voorspelling ... Kimi en Vettel kegelen elkaar van de baan HAM en BOT worden resp. 1 en 2 en Max pakt P3 na een goede strategische pitstop (want RIC blijft hem langere tijd tijdens de race voor Max).
Ik acht de kans heel klein dat de Ferrari's elkaar gaan raken, in wiens belang zou dit zijn? De verhoudingen binnen het team zijn wel duidelijk.

Ik hoop dat Bottas een keer normaal doet tijdens de eerste ronde, die heeft in 3 races al 5 mensen uitgeschakeld (zonder straf..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Grimmie187 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Ik acht de kans heel klein dat de Ferrari's elkaar gaan raken, in wiens belang zou dit zijn? De verhoudingen binnen het team zijn wel duidelijk.

Ik hoop dat Bottas een keer normaal doet tijdens de eerste ronde, die heeft in 3 races al 5 mensen uitgeschakeld (zonder straf..).
vorig jaar waren ze het waarschijnlijk ook niet van plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20:13
@Grimmie187 Gewoon omdat het kan, het is maar een "voorspelling he". Stel RAI kwalificeert voor VET en VET ziet een mogelijkheid om RAI te passeren bij de start ... en RAI ziet hem over het hoofd... BOEM daar gaan ze :)

Wedstrijd van vorig jaar gezien? Was er ook geen belang toch? VET die er meteen twee vanaf kogelt ;)

To refresh your mind:
YouTube: F1 2016 | GP SPA Start & Crash

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
renzo4000 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:36:
@Grimmie187 Gewoon omdat het kan, het is maar een "voorspelling he". Stel RAI kwalificeert voor VET en VET ziet een mogelijkheid om RAI te passeren bij de start ... en RAI ziet hem over het hoofd... BOEM daar gaan ze :)

Wedstrijd van vorig jaar gezien? Was er ook geen belang toch? VET die er meteen twee vanaf kogelt ;)

To refresh your mind:
YouTube: F1 2016 | GP SPA Start & Crash
Ik heb een iets andere herinnering van dat incident maar die discussie gaan we hier maar niet nog een keer voeren.. ;)

Daarnaast zal het feit dat ze elkaar vorig jaar geraakt hebben er hooguit voor zorgen dat de kans op herhaling dit jaar kleiner is, niet groter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Grimmie187 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:39:
[...]
Daarnaast zal het feit dat ze elkaar vorig jaar geraakt hebben er hooguit voor zorgen dat de kans op herhaling dit jaar kleiner is, niet groter..
Daar kan een Bayesiaanse statisticus het zo maar mee oneens zijn O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Zo lang als Vettel dit jaar maar niet weer de eerste bocht veel te scherp wil nemen, Kimi blokkeert en Max meeneemt dan vind ik het allemaal best. O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57

Arfman

Drome!

Vergeet Valtteri "Banzaiiiiii!" Bottas ook niet he :( :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
naitsoezn schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Daar kan een Bayesiaanse statisticus het zo maar mee oneens zijn O-) :+
Alleen als de kans dat ze elkaar raken onafhankelijk is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vrijdag en zaterdag ben ik erbij, zondag mooi thuis kijken! :P Ik hoop echt op een regenrace, maar ik vermoed dat het gewoon een droge optocht wordt. :/

Ik heb nog 1 kaartje voor vrijdag en 1 kaartje voor zaterdag over, indien interesse: dm me! :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arfman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:24:
Bottas aan je binnenkant is net zo gevaarlijk geworden idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:46
Voor de mensen die dit weekend gaan: het commentaar van Olaf Mol en Rick Winkelman is tijdens de sessies via 88.8 FM te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:24:
Als hij Kimi en Vettel er nou aftikt en zelf ook eraf gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Present ! We hebben er weer zin in. Genoeg gezomerstopped xD

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 08:01

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wij (2 vaders, 2 zoontjes van 7) staan vrijdag-zondag met de camper op camping geel. Als iemand nog tips heeft dan lees ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
jfeelders schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:38:
Wij (2 vaders, 2 zoontjes van 7) staan vrijdag-zondag met de camper op camping geel. Als iemand nog tips heeft dan lees ik het graag.
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Heel veel plezier gewenst! En post je foto's hier in dit topic :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23

Oekol

waka waka hey hey

Vrijdag en zaterdag thuis kijken maar zaterdag nacht om half 5 opweg naar spa! Zoveel zin in. Tweede race ooit dat ik er bij ben. Ben benieuwd hoe Vettel en Hamilton 't doen gaan. Uiteraard Max naar een mooie plek juichen!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

jfeelders schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:38:
Gehoorbescherming ? Weet niet hoe hard de auto´s live klinken tegenwoordig maar in 94 was ik blij dat ik ze bij me had. Zeker voor de zoontjes.

En laat ik het zeggen, regenkleding. Zo maar een hint *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Ome Ernst op 22-08-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
Ome Ernst schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:59:
[...]

Gehoorbescherming ? Weet niet hoe hard de auto´s live klinken tegenwoordig maar in 94 was ik blij dat ik ze bij me had. Zeker voor je zoontjes.
Nu moet je juist geluidsversterkers meenemen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Arjantje72 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:01:
[...]

Toen niet. Wij stonden tussen bocht 9 en 10. Ik hoor ze in de verte starten. Dus ik doe oorbeschermers op.
Staan een vriend die mee was, twee Duitsers, en een Waals stelletje me uit te lachen....

Tot ze voor de eerste keer met z´n zessentwintigen langs kwamen :P

Die vriend had op mijn voorspraak ook oordoppen mee, hij wist niet hoe snel hij ze op moest doen.
Die Duitsers en Walen maar programmaboekjes in hun oren proppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ome Ernst schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:59:
[...]

Gehoorbescherming ? Weet niet hoe hard de auto´s live klinken tegenwoordig maar in 94 was ik blij dat ik ze bij me had. Zeker voor de zoontjes.

En laat ik het zeggen, regenkleding. Zo maar een hint *O*
Porsche supercup en Formula 2/GP2 maken een bak meer herrie dan de F1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Arjantje72 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:01:
[...]

Er rijden meer soorten auto's dan grasmaaiers f1-wagens hè ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Ook voor grasmaaiers zijn oordoppen voor kinderen gewenst (en eigenlijk vanzelfsprekend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
naitsoezn schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:10:
[...]

Er rijden meer soorten auto's dan grasmaaiers f1-wagens hè ;)
Dat zeker, was vroeger gelukkig wel anders. Die belevenis was geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:14
pjlgt schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:09:
[...]

Porsche supercup en Formula 2/GP2 maken een bak meer herrie dan de F1
Ja, maar bij kinderen zou ik zeker nog gehoorbescherming meenemen, zelfs bij de f1. Want dat maakt nog lawaai zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik was het helemaal vergeten en zondag heb ik in de ochtend wat anders te doen. Ik hoop op tijd terug te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
tlpeter schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:45:
Ik was het helemaal vergeten en zondag heb ik in de ochtend wat anders te doen. Ik hoop op tijd terug te zijn.
Dude
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1