[F1 2017] Race 13 - GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 65.007 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:05

nachtnet

Grand Premio d'Italia - 01-03 September
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jlF70MF38bJlqBZLohcK1b8V/full.png
Data
Vr 01 Sep
Free Practice 1:10:00 
Free Practice 2:14:00 
Za 02 Sep
Free Practice 3:11:00 
Quali:14:00 
Zo 03 Sep
Race:14:00 

CircuitAutodromo di Monza
LocatieMonza, Italië
Lengte5793 m
Aantal race ronden53
Total race afstand306,720 km
Laatste winnaarNico Rosberg (Mercedes) 1:17:28.089
Lap record1:21.046 - Rubers Barrichello (2004)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
  • Medium (M) Wit
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set Medium.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWoxoDDCzYRbxZQz9dJ42JzJ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OmfvcEdzs5qyqIK1QgYlZgE8/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ZUwvAaIloeWsVdH6INhQr8y/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i1WJG9DdrHwWZtRMe605IrMa/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 09:14 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 23:44
Nou, Monza dan maar proberen. Statistisch gezien moet een finish voor Max haalbaar zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik kan niet wachten. Redbull gaat hier ver naar achteren starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DJTimo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:07:
Nou, Monza dan maar proberen. Statistisch gezien moet een finish voor Max haalbaar zijn. :+
_/-\o_ Dat dan weer wel maar met een mogelijke 5 tot 15 plaatsen penalty, heb je zomaar kans dat 'ie buiten de punten komt te rijden.

Even motor-technisch gekeken; ik zie ongeveer de helft van de grid met snellere motoren rijden. Nog even afgezien van de kunsten van de rijders, vermoed ik zomaar dat RB mogelijk in Q2 al gaat eindigen of in Q3 hoogstens op P6 terecht komt.

Daarentegen; ze moeten 53x Rettifilo zien door te komen dus meer dan genoeg mogelijkheden tot uitvallers, safety-cars, etc :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30

dr.lowtune

Deugt niet

Nieuwe race, nieuwe kansen! Ben benieuwd in welke ronde een klein technisch mankement weer voor stilvallen van VER zorgt. Ik zet in op te laag oliepeil deze keer, of verstopt luchtfilter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb er zin in omdat het een inhaalrace gaat worden wat anders gewoon een super saaie race zou zijn. Niet zoals jullie 'moraalridders' voorspellen wanneer die uitvalt. O+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:07
Monza!

Afbeeldingslocatie: https://bonhutchformula1.files.wordpress.com/2011/09/monza_028.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 08:33 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MAX3400 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:18:
[...]

_/-\o_ Dat dan weer wel maar met een mogelijke 5 tot 15 plaatsen penalty, heb je zomaar kans dat 'ie buiten de punten komt te rijden.

Even motor-technisch gekeken; ik zie ongeveer de helft van de grid met snellere motoren rijden. Nog even afgezien van de kunsten van de rijders, vermoed ik zomaar dat RB mogelijk in Q2 al gaat eindigen of in Q3 hoogstens op P6 terecht komt.

Daarentegen; ze moeten 53x Rettifilo zien door te komen dus meer dan genoeg mogelijkheden tot uitvallers, safety-cars, etc :)
Das wel heel negatief. Spa is ook aardig afhankelijk van de motor, en daar stonden ze ook al op de plek waar ze horen. Over de kwalificatie maak ik me dan ook niet zo'n zorgen. Of ze in de race ook de snellere blokken, met drs achter zich houden ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Leoon. schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:27:
Ik heb er zin in omdat het een inhaalrace gaat worden wat anders gewoon een super saaie race zou zijn. Niet zoals jullie 'moraalridders' voorspellen wanneer die uitvalt. O+
De vraag wordt dan ook: gaat Ferrari balls to the wall racen? Thuis-race winnen, tifosi, Italie. Lijkt me inderdaad het recept voor flink wat aktie, zowel vooraan de grid als in het middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Monza, machtig mooi circuit. Al kan ik niet benoemen waarom dat is.. Redbulls met mogelijke grid penalty's. ferrari en merc die aan elkaar gewaagd zijn en een dicht bij elkaar liggend middeveld. Dat wordt een leuke race.

sowieso(naast max ofc) vind ik dit tot nu toe een goed seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 08-06 23:44
[...]

Max kan prima top 6 finishen denk ik. Goed referentiekader is RIC op Silverstone (ook relatief high speed track), 20e gestart, 5e plek gefinished. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:54
"Een beetje sturen ennn weer gas." aldus Max gister over Monza in Peptalk. Hoorde 'm ook zoiets zeggen als 40 plaatsen grid straf.

Waarschijnlijk rijden ze (of Max) dus de Q2 op softs (en starten ze dus daarop) en kiezen ze in de race voor minder stops. Of het gaat regenen, kan dus best leuk worden.

[ Voor 40% gewijzigd door talkatoo op 29-08-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

Damian

Insane Obtrusion

[...]

Verschil met de rest is toch wel groter dan dat hoor, ook op een high speed baan als Monza. Ik gok gewoon weer netjes P5 en P6.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als je het plaatje van het circuit bekijkt ziet het er best saai uit, maar wel de kans op hoge snelheidsfoutjes die niet meer te corrigeren zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Monza het meeste gespeeld op de pc.. makkelijk om in te komen

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49

Pierre

Van nature lui!

Kom maar door, ben er ook weer bij. Na de deceptie van zondag hoop ik echt dat die Renault bij Max achterin nu wel eens heel blijft :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik hoop op een strakke Mercedes 1-2 in het hol van de Leeuw.
Maar nu het in Spa zo close was, weet ik dat ook dat heel moeilijk wordt.
Afbeeldingslocatie: http://motornews.co.nz/wp-content/uploads/2015/09/1441359773.jpg

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Voorspelling Monza: Max die ploft, Daniel die weer breeduit lachend op P3 komt. :D

(Gezien de resultaten van afgelopen races is dat gewoon een reëel resultaat).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Lewis pole ivm Merc power.
Vettel wint door de tifosi.

Dan weet ik het nog niet zo goed maar ik gok dat we Ocon op 5 of 6 zullen zien.
Ook zij hebben Merc power, zijn het 4e team op de grid en aangezien 1 Bull helemaal van achter moet komen op een power circuit zie ik dat niet heel positief in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
Kijken of Max dit keer wel 9 rondjes haalt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Startpost is bijgewerkt met banden informatie. (iedereen even een refresh doen)

[ Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als Max dit keer nou wel een beetje voorspeelt met die auto (dank RIC), krijgen wel nog wel een mooie race. Max helemaal achteraan met gridstraffen, mag ie lekker een inhaalrace gaan rijden langs de rest. Alles wat achter de 6de plaats zit rijdt ie vroeg of laat toch wel voorbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yH78wfR2Zbz2ei1tB7nDmBHW/full.jpg
Stand van zaken na België (maar voor Monza)

VER gaf in Peptalk aan te rekenen op minstens 40 plaatsen straf.

Ik ga dan uit van ICE, MGU-H & GEARBOX voor de penalties (& TC & MGU-K) Voor het uitbreiden van de pool-onderdelen.
(Nieuwe onderdelen zorgen er niet voor dat oude niet meer gebruikt mogen/kunnen worden.)

[ Voor 67% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maximaal 10 plekken straf voor max dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:40
Is het (nogsteeds) zo dat ferrari elk raceweekend er een andere component in zet. Meende een keer zoiets opgevangen te hebben. Maar wellicht moet dit in het algemene topic, je m'excuse.
Hoop op een Ferrari 1-2 en de boordradio van alonso (al heb ik offcourse het met em te doen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat mij betreft vernieuwen ze heel de wagen en laten ze Max lekker achteraan beginnen. Zien we nog wat spektacel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 23:01
MAX3400 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:39:
[...]

De vraag wordt dan ook: gaat Ferrari balls to the wall racen? Thuis-race winnen, tifosi, Italie. Lijkt me inderdaad het recept voor flink wat aktie, zowel vooraan de grid als in het middenveld.
Maar kan Ferrari nog harder? Ik kreeg van Vettel de indruk afgelopen race dat hij al maximaal presteerde. Het zou wel heel erg vet wezen natuurlijk, maar ik denk dat Ferrari al balls to the walls bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 14:43
Ik mis de poll om te stemmen of Max de race wel/niet uit rijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 22:45
Ik dacht ooit eens iets gelezen te hebben over een nieuwe layout voor de GP van Monza, met name de eerste chicane.
Is dat plan er nog steeds en per wanneer wordt dat uitgevoerd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Monza, vooral tof vanwege de hoge snelheid en de grote kans op crashes in de eerste (paar) ronden. Verder niet een heel spannend circuit maar vermakelijk :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23

Martinspire

Awesomeness

Stoelpoot schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:19:
Als Max dit keer nou wel een beetje voorspeelt met die auto (dank RIC), krijgen wel nog wel een mooie race. Max helemaal achteraan met gridstraffen, mag ie lekker een inhaalrace gaan rijden langs de rest. Alles wat achter de 6de plaats zit rijdt ie vroeg of laat toch wel voorbij.
Ik denk dat ie na een paar ronden alweer in de top 10 rijdt en dat het meeste toch gewoon DRS zal zijn. Zie China waar ie na 1 ronde al op plek 7 of 8 reed.

Ik vraag me wel af of ze, als het alsnog gaat regenen, bij RBR niet beter het weerbericht hadden kunnen afwachten op vrijdag voor ze de beslissing maakten om nieuwe motor erin te lepelen. Al is Monza zo'n baan dat het niet heel verschil gaat maken. Meeste is toch plankgas en recht remmen.

Toch denk ik wel dat RBR het beter gaat doen dan men had verwacht. Op de 1 of andere manier doet ie het helemaal niet zo slecht in low downforce.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

p0st

Dutch Reefer

Laat RBR maar lekker onderdelen wisselen in Monza, zodat ze daarna de komende twee races in Azië met fatsoenlijke (voor zover dat mogelijk is met Renaul) onderdelen rijden. Hopelijk vinden ze ergens een nieuwe spec motor voor Max, zodat hij wat extra HP'tjes heeft.

Wat inhaalacties op Monza is ook wel vermakelijk :D dus laat 'm maar lekker vanaf achteraan starten!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Wordt trouwens waarschijnlijk wel een super korte race. (vorig jaar 1:17m) Na een uur en 10 minuten verwacht ik wel klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:20:
Wordt trouwens waarschijnlijk wel een super korte race. (vorig jaar 1:17m) Na een uur en 10 minuten verwacht ik wel klaar te zijn.
Is dat inclusief met of zonder rode vlaggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zonder denk ik, in Monza zal niet veel gebeuren. Hooguit Perez die Ocon van de baan af wil rijden, of Magnussen de Hulk wanneer ze bij elkaar in de buurt rijden.

Ik verwacht echt een grote optocht met Mercedes als 1 en 2. Moet lukken met al die power die ze aan boord hebben. Spa was daar ook weer een goed voorbeeld van. Na de herstart HAM + VET uit Raidillon waarbij VET een betere exit had en vrij snel langs HAM reed. Daarna zag je dat de Mercedes gewoon 6km/h meer top had terwijl VET dus een betere exit had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:49

pinda powerrr

Slow down...

Present!
Ben nog aan het "afkicken" van zondag en we kunnen weer opladen voor de nieuwe, ben benieuwd. Kom maar weer op met die mooie stats en plaatjes!

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 14:23

Martinspire

Awesomeness

En een saaie race. Zo'n 1:09 te lang. Monza is altijd saai. Geen idee waarom iedereen die baan altijd zo graag op de kalender wil houden. Italië heeft betere banen waar ook echt geraced kan worden en het geen DRS-optocht is.
TheBrut3 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:38:
Zonder denk ik, in Monza zal niet veel gebeuren. Hooguit Perez die Ocon van de baan af wil rijden, of Magnussen de Hulk wanneer ze bij elkaar in de buurt rijden.

Ik verwacht echt een grote optocht met Mercedes als 1 en 2. Moet lukken met al die power die ze aan boord hebben. Spa was daar ook weer een goed voorbeeld van. Na de herstart HAM + VET uit Raidillon waarbij VET een betere exit had en vrij snel langs HAM reed. Daarna zag je dat de Mercedes gewoon 6km/h meer top had terwijl VET dus een betere exit had.
Vettel zat er te dicht op en moest dus iets inhouden (omdat ie er anders in Eau Rouge al naast had gemoeten en dat ging niet). Vervolgens heeft ie dan geen drag meer om er voorbij te komen. Hij piekte te vroeg en kon daardoor niet profiteren.

Al blijf ik het raar vinden dat het hem de ronden erop ook niet lukte. Of Bottas bij Raikkonen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 20:45
Martinspire schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Vettel zat er te dicht op en moest dus iets inhouden (omdat ie er anders in Eau Rouge al naast had gemoeten en dat ging niet). Vervolgens heeft ie dan geen drag meer om er voorbij te komen. Hij piekte te vroeg en kon daardoor niet profiteren.

Al blijf ik het raar vinden dat het hem de ronden erop ook niet lukte.
Mooi stukje racecraft van Hamilton bij de restart, hij lifte bewust vlak na Eau Rouge zodat Vettel te vroeg uit de slipstream moest komen. Anders was hij er misschien wel (net) voorbij gekomen.

Zie ook: https://streamable.com/0iy10

[ Voor 14% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:52

vliegnerd

Nintendo fan.

Weet iemand hoe Max bij de 40 plaatsen gridstraf komt. Regels: https://www.formula1.com/...otocol_and_penalties.html

Gaan ze 4 dingen wisselen die elk 10 plaatsen/stuk kosten?
EDIT: Nee, het eerste element waar je de vijfde van plaatst (PU in dit geval) kost 10 plaatsen en elk ander 5 ding een extra 5 plaatsen. Dat is maar 20 plaatsen voor een PU+MGU-H+MGU-K+Turbo.

Maar dat klopt niet, want hoe kwam Vandoorne dan aan 65 plaatsen?! :?

[ Voor 37% gewijzigd door vliegnerd op 29-08-2017 11:05 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
vliegnerd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:01:
Weet iemand hoe Max bij de 40 plaatsen gridstraf komt. Regels: https://www.formula1.com/...otocol_and_penalties.html

Ze gaan in ieder geval dingen wisselen die in totaal 40 of meer plaatsen kosten. Dan start je dus gewoon helemaal achteraan, op een circuit waar het alleen maar vol gas en inhalen is, in een auto die sneller is dan alles behalve Ferrari en Mercedes. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoveel plaatsen kan het hem niet kosten, want de meeste onderdelen zitten nog niet aan hun max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:52

vliegnerd

Nintendo fan.

MikeyMan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:06:
Zoveel plaatsen kan het hem niet kosten, want de meeste onderdelen zitten nog niet aan hun max.
Precies dit. "40 plaatsen" klinkt een beetje als -begrijpelijke- frustratie. Het zal misschien wel meevalenl. Maar ja, achteraan is achteraan. Met 20 plaatsen gridstraf sta je ook achteraan.

[ Voor 6% gewijzigd door vliegnerd op 29-08-2017 11:10 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
◾Every unscheduled gearbox change will require a driver to drop five places on the grid at that meeting.
◾Meanwhile, each driver is permitted to use only four of the six power unit elements ( during a single season. Should a driver use more than this, a grid penalty will be imposed. The six elements are the internal combustion engine (ICE), the motor generator unit-kinetic (MGU-K), the motor generator unit-heat (MGU-H), the energy store (ES), turbocharger (TC) and control electronics (CE).
◾The penalties imposed for using additional elements work thus: the first time a fifth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed. A five-place grid penalty will then be imposed the first time a fifth of any of the remaining elements is used. Likewise, the first time a sixth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed, and so on.
◾During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to a grid penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty.
Gearbox +5
ICE(5) +10
MGU-H(5) +5
Daarnaast kan VER in FP1 & 2 & 3 de nog beschikbare penalty vrije onderdelen introduceren* (die hij mag meenemen.) om vervolgens nummer 5 van elk van die onderdelen in de wagen te monteren 4x +5 (hoewel ik niet verwacht dat hij nieuwe CE nodig zal hebben. )

*Zie het 4e artikel uit de quote.

Meenemen naar een volgend weekeinde is pas niet toegestaan bij 2x een penaltywaardig onderdeel (eg ICE5 & ICE6.
@vliegnerd @MikeyMan

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 29-08-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:38
Zijn het voor max nieuwe onderdelen van dezelfde spec, of is er een upgrade beschikbaar?

Verder lees ik verhalen dat op dit moment de Ferrari geen circuits meer heeft waar ze voor vrezen (aanzienlijk trager zijn dan de Merc's), er in Monza een flinke upgrade is en dat de hoofdzakelijke reden is dat ze spa niet hebben gewonnen Hamilton is. Ze zien Hamilton als de snelste coureur (sneller dan hun duo), maar niet de beste coureur. https://www.reddit.com/r/...om_mark_hughes_regarding/ (viavia. bron)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
vliegnerd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:01:

EDIT: Nee, het eerste element waar je de vijfde van plaatst (PU in dit geval) kost 10 plaatsen en elk ander 5 ding een extra 5 plaatsen. Dat is maar 20 plaatsen voor een PU+MGU-H+MGU-K+Turbo.

Maar dat klopt niet, want hoe kwam Vandoorne dan aan 65 plaatsen?! :?
No / Driver 2 - Stoffel Vandoorne
Competitor McLaren Honda
Time 10:06
Session Practice 1
Fact An 8th Turbo Charger (TC), 8th Motor Generator Unit Heat (MGU-H), 6th Energy
Store (ES), 6th Control Electronics (CE), 5th Internal Combustion Engine (ICE) and 5th
Motor Generator Unit Kinetic (MGU-K) have been used.
Offence Breach of Article 23.3 (a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision Drop of 35 grid positions, comprising :
1) 10 grid positions for 8th TC (1st 8th element used)
2) 5 grid positions for 8th MGU-H (remaining element used)
3) 5 grid positions for 6th ES (remaining element used)
4) 5 grid positions for 6th CE (remaining element used)
5) 5 grid positions for 5th ICE (remaining element used)
6) 5 grid positions for 5th MGU-K (remaining element used)
No / Driver 2 - Stoffel Vandoorne
Competitor McLaren Honda
Time 11:01
Session Practice 3
Fact The gearbox has been changed.
Offence Breach of Article 23.5 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision Drop of 5 grid positions.
Reason The gearbox of car 2 has been changed before 6 consecutive events have expired.
Session Practice 3
Fact A 9th Turbo Charger (TC), 9th Motor Generator Unit Heat (MGU-H), 6th Internal
Combustion Engine (ICE) and 6th Motor Generator Unit Kinetic (MGU-K) have been
used.
Offence Breach of Article 23.3 (a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision Drop of 25 grid positions, comprising :
1) 10 grid positions for 9th TC (1st 9th element used)
2) 5 grid positions for 9th MGU-H (remaining element used)
3) 5 grid positions for 6th ICE (remaining element used)
4) 5 grid positions for 6th MGU-K (remaining element used)
Reason A 25 grid position penalty is imposed as detailed above in accordance with Articles
23.3 a) and 23.3 e).
The team notified the Technical Delegate regarding the change of the power unit
elements on the 26th August, at 02:04.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
De straf voor een nieuwe gearbox telt sowieso toch alleen als je de vorige race hebt uitgereden?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
Monza vooral mooi door de oude kombocht waarbij ze met de helicopter uitkomen op het huidige circuit. Maarja, dat zie je elk jaar al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 06-06 16:16
RocketKoen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:25:
De straf voor een nieuwe gearbox telt sowieso toch alleen als je de vorige race hebt uitgereden?
Nee je mag alleen een gratis bak wisselen als je kan aantonen dat er een probleem was met de oude bak, anders kost het je nog steeds 5 plaatsen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Martin0 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:27:
[...]

Nee je mag alleen een gratis bak wisselen als je kan aantonen dat er een probleem was met de oude bak, anders kost het je nog steeds 5 plaatsen.
Maar goed, dat kan RBR best aannemelijk maken toch? Zeker gezien hun reputatie op t moment...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Mooiste race van het jaar zeg ik geheel objectief.. >:)

Jammer dat ik er dit jaar niet bij ben, in mijn 10 bezoeken aan Monza maar 2x een Ferrari zien winnen ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIYq8MXXYAA9fpO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:30
Stoelpoot schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Maar goed, dat kan RBR best aannemelijk maken toch? Zeker gezien hun reputatie op t moment...
Ik neem alleen wel aan dat de FIA RBR niet op hun blauwe ogen gaan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23

Soggney

Zeekomkommer

Stoelpoot schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Niet echt, aangezien max bij peptalk aangaf dat "bougie eruit, bougie erin en alles werkte weer".

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Soggney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Niet echt, aangezien max bij peptalk aangaf dat "bougie eruit, bougie erin en alles werkte weer".
*Zucht*

Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Maar dat maakt nu toch geen zak uit? VER gaat nieuwe motoronderdelen opladen. Of hij dan wel of niet een +5 voor de gearbox krijgt zal weinig uitmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Soggney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Geef die jongen een paar extra bougies mee en plak een bougiesleutel aan zn stuur voor de volgende race ;)

https://static1.squarespa...462d7e989c/1461124500744/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23

Soggney

Zeekomkommer

Grimmie187 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Geef die jongen een paar extra bougies mee en plak een bougiesleutel aan zn stuur voor de volgende race ;)

Het was dezelfde bougie, dus eerder een software probleem. Hij bleef in errormode hangen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
In ieder geval krijgt Max een nieuwe motor. Misschien kan hij dan eens een race uitrijden voordat alles kapot gaat. Verder start hij achteraan, waardoor hij dus niet voor RIC ligt, kapot gaat en RIC derde word. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:00
Grimmie187 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Neem aan dat hij dit keer wel de beveiliging er af schroeft :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Soggney schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Het was dezelfde bougie, dus eerder een software probleem. Hij bleef in errormode hangen.
Geef VER dan maar een usb-stickje met ubuntu mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 17:19
Vorig jaar deze race bezocht, top weekend gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

Edd

Martin0 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:27:
[...]

Ze mogen de bak straffeloos wisselen als ze aannemelijk kunnen maken dat ze race niet hebben kunnen uitrijden door factoren waar het team of coureur niets aan kon doen.
Geschiedenis laat zien dat in dit soort gevallen dat meestal geen probleem is.
nachtnet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Geef VER dan maar een usb-stickje met ubuntu mee. :+
Ja of de cheatcode om die beveiliging uit te schakelen. Die moet er gewoon inzitten, kan niet anders.
Wat zal het zijn? Links, links, rechts, X, O? :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Met al die belachelijke gridstraffen van dit seizoen: hoe groot is de kans daat daar in 2018 verandering in gaat komen? Dat niet de rijder wordt bestraft, maar het team. Of gaat alles blijven zoals het is omdat dat de enige kans is om een RBR, FER of MER echt aan het werk te zien (dus moeite doen om naar voren te komen)?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Snel klaar dus

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, back2back racetopics zelfs...

Lekker! :)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Spotmatic schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:05:
Met al die belachelijke gridstraffen van dit seizoen: hoe groot is de kans daat daar in 2018 verandering in gaat komen? Dat niet de rijder wordt bestraft, maar het team. Of gaat alles blijven zoals het is omdat dat de enige kans is om een RBR, FER of MER echt aan het werk te zien (dus moeite doen om naar voren te komen)?
Voor zover ik de regels ken, gewoon het volgende doen: op Australie 200 plekken pakken maar dan heb je ineens wel 7 complete motoren, bakken, MGU en andere meuk in je garage liggen. Klaar. Geen gezeik meer rest van het seizoen (tenzij je inderdaad meer dan 7 motoren weet te verslijten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MAX3400 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Voor zover ik de regels ken, gewoon het volgende doen: op Australie 200 plekken pakken maar dan heb je ineens wel 7 complete motoren, bakken, MGU en andere meuk in je garage liggen. Klaar. Geen gezeik meer rest van het seizoen (tenzij je inderdaad meer dan 7 motoren weet te verslijten).
Nog los van dat je dat niet rest in vijf sessies, werkt dat ook niet zo...

En als het wel zou werken heb je een oude spec motor aan het einde van het jaar. Top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Zym0tiC

^_^

[...]

Dat trukje kan sinds dit jaar niet meer. Je behoud alleen de laatste bak/mgu/etc. De penalties behoud je voor zover bij mij kent bekende echter wel :p

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:51
Prachtig circuit, kijk er al naar uit.
Regen zou leuk zijn

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Laat Liberty deze ooit terug in gebruik nemen? :P
Bank of Italy heet deze toch?

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/01/22/96/0122966c222ecdcb1ea12c721b651ec6--race-racing-race-tracks.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 14:00
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:43:
Laat Liberty deze ooit terug in gebruik komen? :P
Bank of Italy heet deze toch?

[afbeelding]
In die bocht wil je als Ocon niet links van Perez zitten.... >:)

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ooit naar de GP van San Marino geweest, maar Monza lijkt me toch ook wel mooi ivm de snelheden die ze halen. Ik denk wel dat ze bij lange na de topsnelheden van afgelopen jaren niet gaan halen het ontwerp van de nieuwe auto's.

Eens kijken wat Max dit weekend kan doen, hopelijk niet van helemaal achteraan, anderen krijgen ook nog wel straffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Deze lay-out lijkt mij veel interessanter

Afbeeldingslocatie: https://snaplap.s3-us-west-2.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/06/18125429/AutodromoMonza_map.jpg

en dan met de huidige wagens :9~

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1e/89/fe/1e89fe0fdd867ecd07d9b9f9d55c8d40.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat zal Max met de kwalificatie doen? 2 keuzes denk ik; of alleen een rondje in Q3 om in de 107% te komen; of tot het einde door om tenminste de interne teamstrijd met Ricciardo aan te gaan? Ik hoop op het laatste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 11:08
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:49:

[afbeelding]
Nou mij echt totaal niet. Dat is zo'n beetje 90/95% vol gas? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:49:

[afbeelding]

en dan met de huidige wagens :9~

[afbeelding]
Dat was de layout tussen 1922-1933 en 1955-1969. In 1970 heeft men definitief afscheid genomen van de kombaan vanwege veiligheidsredenen, ironisch genoeg was er direct in 1970 het dodelijke ongeluk van Jochen Rindt op de nieuwe 'veiligere' layout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:24

vhal

ಠ_ಠ

over layouts gesproken, die wijzigingen voor 2017 staan ook stil toch? Zviw was dit vnl voor de MotoGP bedacht maar ik dacht te hebben gelezen dat ook de F1 gebruik zou gaan maken van de nieuwe bocht 3

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/05/monza-new-curva-grande-f1-fanatic-2017-2.gif

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
vhal schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:02:
over layouts gesproken, die wijzigingen voor 2017 staan ook stil toch? Zviw was dit vnl voor de MotoGP bedacht maar ik dacht te hebben gelezen dat ook de F1 gebruik zou gaan maken van de nieuwe bocht 3

[afbeelding]
Op de website van F1 staat dan nog een oude kaart. Als ze bocht 3 gaan gebruiken zoals in jou afbeelding dan word er echt veel snelheid uit de bocht gehaald.

Edit: op deze zie ik dat dan de knik na de start eruit is gehaald. Dus dan blijft de rondetijd enigszins hetzelfde, denk ik.

Artikel uit 2016 over de GP van dit weekend

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/05/monza-track-changes-2017.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Nee dat mag niet meer dit jaar omdat Lewis dit vorig jaar deed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Nee dat mag niet meer dit jaar omdat Lewis dit vorig jaar deed. ;)
oud grapje en offtopic: echt iets voor jou om op 13:13 iets te posten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

oud grapje en offtopic: echt iets voor jou om op 13:13 iets te posten :P
U wut? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
Grimmie187 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:32:
Mooiste race van het jaar zeg ik geheel objectief.. >:)

Jammer dat ik er dit jaar niet bij ben, in mijn 10 bezoeken aan Monza maar 2x een Ferrari zien winnen ;(
Dus statistisch gezien een grote kans dat Ferrari wint komend weekend? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
alesandro_46 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Als ik het goed heb begrepen komen ze dit weekend met een flinke motorupgrade. Nogal innovatief, ze gaan met stalen zuigers ipv aluminium rijden. Door die met 3D-print techniek te maken kunnen ze die nu licht genoeg maken, en tegelijkertijd een stuk sterker. Ik ben benieuwd.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Dus statistisch gezien een grote(re) kans dat Ferrari wint komend weekend? :+
"resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst".

Het zal weer krap worden tussen rood en zilver waarbij ik de "thuisrijders" nu een grotere kans ga geven.

Ben benieuwd hoeveel teams dit weekend "the tow" toe gaan passen tijdens de Q ;)

Edit: ik las net dat Mercedes een slimme zet heeft gedaan afgelopen weekend betreffende het maximale olie-verbruik. Dat zou ze weer wat voorsprong kunnen geven t.o.v. Ferrari?

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2017 14:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Laten we het hopen! Het schijnt dat ze bij Ferrari best tevreden zijn met de performance op Spa. Vooraf ingeschat als zwakste circuit maar voor een groot deel van de race sneller dan Mercedes.

Ik denk persoonlijk dat we nog wat power/topsnelheid te kort komen voor een circuit als Monza, maar Ferrari zal Ferrari niet zijn als ze alles op alles zetten voor de winst in eigen huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
Ferarri is ook jaren een matig team geweest, nu zit RB in zo'n periode en rijd er helaas nu onze Max. Goed voor de sport dat het geen 1-2 trein meer in voor Merc dit jaar, jammer dat RB (en Renault) zijn huiswerk niet heel goed heeft gedaan.

Maar hopen op leuke races dit jaar, dus zit met hetzelfde enthousiastme voor de TV voor Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
u_nix_we_all schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Als ik het goed heb begrepen komen ze dit weekend met een flinke motorupgrade. Nogal innovatief, ze gaan met stalen zuigers ipv aluminium rijden. Door die met 3D-print techniek te maken kunnen ze die nu licht genoeg maken, en tegelijkertijd een stuk sterker. Ik ben benieuwd.
Is de 3d geprinte zuiger gelukt ja? Daar heb ik in het algemene forum wat van mee gelezen. Wat ik me daarvan herinner is dat de zuiger middels een verspanende bewerking (draaien/frezen) geproduceerd moet worden en dat additive manufacturing daardoor uitgesloten was.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
alesandro_46 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Is de 3d geprinte zuiger gelukt ja? Daar heb ik in het algemene forum wat van mee gelezen. Wat ik me daarvan herinner is dat de zuiger middels een verspanende bewerking (draaien/frezen) geproduceerd moet worden en dat additive manufacturing daardoor uitgesloten was.
https://twitter.com/f1talks/status/902072471150620672

Ik heb even in de reglementen gekeken, en daar zie ik die regel niet tussen staan. Misschien is die geschrapt ? Wat ook nog mogelijk is, is dat de buitenste oppervlakken van de zuiger dmv verspanende bewerking gemaakt moet zijn. Dat sluit in principe additive manufacturing niet uit

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
RBR houdt het kort i.v.m. de andere teams (die er nu op staan).
Red Bull

Max Verstappen

“It’s maybe not the most positive track for us in terms of top speed but it’s always good to feel the atmosphere of the fans who are very passionate there.”

Daniel Ricciardo

“The atmosphere in Italy is pretty awesome. I normally like more technical tracks, but Monza is still fun. It’s a track I’ve always enjoyed and it’s quite unique.

“The drivers’ parade in Monza is always special as well. Everyone is shouting Ferrari, but it’s still pretty awesome to experience it.”

The tyre choice has also been influenced by the risk of blistering at Monza, as there are plenty of braking areas in a straight line. This means that the cambered shoulder area of the tyre can easily overheat and so cause more blistering compared to other circuits.
Aldus Pirelli

https://www.formula1.com/...ly-preview-quotes---.html

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:51:
Grand Premio d'Italia - 01-03 September
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jlF70MF38bJlqBZLohcK1b8V/full.png
Op die hoogtemap staat wel een raar heuveltje tussen bocht 5 en 6 zeg! Hebben ze daar een drempel gelegd om de snelheid eruit te halen? Truukje van Ferrari om de Mercs bij te houden ;)

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 15:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DeerDitch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Op die hoogtemap staat wel een raar heuveltje tussen bocht 5 en 6 zeg! Hebben ze daar een drempel gelegd om de snelheid eruit te halen? Truukje van Ferrari om de Mercs bij te houden ;)
Dat is toch dat stuk waar het asfalt over gaat in nieuw -> oud?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Scherp! Ik denk dat dit de 2e chicane is die je zo hard kan nemen dat er meestal wel wat hoogteverschil ontstaat?

*Edit* Nee toch niet, het hobbeltje op de hoogtekaart zit duidelijk op het rechte stukje na de 2e chicane en voor Lesmo 1..

[ Voor 12% gewijzigd door Grimmie187 op 29-08-2017 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Mijn favoriete layout van Monza was in de nineties, met de Variante Rettifilo.

YouTube: F1 Damon Hill and David Coulthard qualifying laps in Monza 1994
0:20 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Geen hoogte verschil te zien op Apple maps :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z6UXaAWyygipM6D0Sfo2ZG2W/full.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 16:50
Dit blijft toch ook een klassieker:

YouTube: The Fastest Lap in F1 History: Montoya at Monza

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Deze 1967 Honda RA300 V12 gaat demo rondjes rijden voor de GP

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIaGjGgVYAE2ut0.jpg:large
http://motorsports.nbcspo...n-laps-before-italian-gp/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Edd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:59:
Ja of de cheatcode om die beveiliging uit te schakelen. Die moet er gewoon inzitten, kan niet anders.
Wat zal het zijn? Links, links, rechts, X, O? :+
Die zit er ook op en die had VER geprobeerd, maar de cheat om de beveiliging uit de schakelen was ook kapot. :+
Of de monteur snapte Frans niet, dat kan ook.
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:47:
Geen hoogte verschil te zien op Apple maps :P
Dat stukje van donker naar lichter asfalt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:58

Dit is ook zo'n inhaalactie van Max die niet heel bekend is, maar die imo wel in z'n top 5 ooit thuishoort.

Inhalen in Lesmo 2, dat zie je eigenlijk niet in F1 in droge omstandigheden. Super move.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 03-06 16:11
Misschien dat ALO die wel mag gebruiken voor de race, dan heeft ie misschien nog een kans :+

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ik gok dat aankomend weekend Max uitvalt, en Ricciardo 3e wordt.

Moet ik toch redelijk safe zitten d:)b
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1