Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 13 - GP van Italië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste
Acties:
  • 60.738 views

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 28-02 21:17
quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:11:
[video]

Dit is ook zo'n inhaalactie van Max die niet heel bekend is, maar die imo wel in z'n top 5 ooit thuishoort.

Inhalen in Lesmo 2, dat zie je eigenlijk niet in F1 in droge omstandigheden. Super move.
Dit is nou echt zo'n actie die je zelf ook makkelijk doet in de Codemasters games haha

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 28-02 15:46
Ik ben zo toe aan een fatsoenlijke raceuitslag voor Max! En dan ook niet gewoon 5e worden wat best haalbare is zonder uitvallers... Ik heb langzaam het gevoel dat het dit jaar niet meer beter gaat worden dan wat we nu elke race al gezien hebben :(

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14:36
quote:
metallicattim schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:01:
Ik ben zo toe aan een fatsoenlijke raceuitslag voor Max! En dan ook niet gewoon 5e worden wat best haalbare is zonder uitvallers... Ik heb langzaam het gevoel dat het dit jaar niet meer beter gaat worden dan wat we nu elke race al gezien hebben :(
Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar neemt niet weg dat de strijd tussen VET en HAM nog wel spannend is

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
Kippenvel ... de snelheid, het geluid ... damn wat vet :)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• metallicattim
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:10:
[...]

Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar neemt niet weg dat de strijd tussen VET en HAM nog wel spannend is
Absoluut! En er is genoeg strijd op de baan, maar ik ben echt Max fan en hunker naar een fatsoenlijk resultaat!

Zonder Max op de baan is er flink wat minder actie in een race :P

• HMR90
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:09
quote:
metallicattim schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:15:
[...]

Absoluut! En er is genoeg strijd op de baan, maar ik ben echt Max fan en hunker naar een fatsoenlijk resultaat!

Zonder Max op de baan is er flink wat minder actie in een race :P
Gelukkig is de blinde hoek van Perez nogal groot dat zorgt tenminste voor wat actie.

• Jasphur
quote:
Prachtig die reactie van Williams haha.
Mooi om te zien dat Montoya absolute controle over de wagen heeft. Fijn filmpje om te zien. Thanks.

Maar op welke compound rijd hij hier? Inters?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 00:02

Ankh

|Proud dad of Bart

quote:
Solictice schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:32:
[...]

Maar kan Ferrari nog harder? Ik kreeg van Vettel de indruk afgelopen race dat hij al maximaal presteerde. Het zou wel heel erg vet wezen natuurlijk, maar ik denk dat Ferrari al balls to the walls bezig is.
Sky Sports had het er van het weekend over dat Ferrari een upgrade meeneemt naar Monza. Ben benieuwd!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Mooi om te zien dat Montoya absolute controle over de wagen heeft. Fijn filmpje om te zien. Thanks.

volgens mij is dat de periode waarin de banden (ongeacht compound) altijd groeven moesten hebben

Mijn paludarium met gifkikkers

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Jij bent duidelijk fan geworden 2009 ;-).

Vanaf 1998 tot 2009 hadden banden verplicht groeven. Dit om de bochtensnelheid te verlagen en meer inhaalscties te creeeren dmv minder grip. Dikke faal natuurlijk.

Stel je die 2004 Williams een voor met Slicks... damn. Auto woog ook 600 kg incl coureur. Terwijl het nu 725 kg is.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Vanaf 1998 tot 2009 hadden banden verplicht groeven. Dit om de bochtensnelheid te verlagen en meer inhaalscties te creeeren dmv minder grip. Dikke faal natuurlijk.

Stel je die 2004 Williams een voor met Slicks... damn. Auto woog ook 600 kg incl coureur. Terwijl het nu 725 kg is.
Maar de 2003 Ferrari had toch een demo wel op full slicks?

Edit, mijn fout, dat was in 2012 een demo met de hele generatie van Ferrari.

SinergyX wijzigde deze reactie 29-08-2017 20:44 (7%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ferrari here we Go

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Jasphur
quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Haha. Fan sinds mn studententijd begon in 2007. Maar van die tijd is niet veel (van F1) bijgebleven haha. Thanks voor de info.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:53
quote:
Inhalen in Lesmo 2, dat zie je eigenlijk niet in F1 in droge omstandigheden. Super move.
Hij maakt wel heel handig gebruik van dat zijn voorligger in die bocht z'n batterij loopt te laden.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verstappen in 2015 al stijf achteraan, samen met Ricciardo, en Kvyat en Sainz daar direct voor (déjà vu 2017?). Reed toen naar een 12e plek. In 2016 kwam ie slecht van zijn 7e startplek, zakte meteen naar positie 12, gefinisht als 7e. Op zich vind ik een inhaalrace, vanaf achteraan gestart, leuker om te bekijken dan rijdend in het niemandsland tussen de usual suspects.

A smile a day....

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
[video]

Dit is ook zo'n inhaalactie van Max die niet heel bekend is, maar die imo wel in z'n top 5 ooit thuishoort.

Is dit het enige beschikbare beeld van die actie? :|

• Requiem19
  • Nu online
quote:
MikeyMan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Is dit het enige beschikbare beeld van die actie? :|
Jep, was niet te zien tijdens de race op de track cams helaas.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:49
quote:
Ankh schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:22:
[...]

Sky Sports had het er van het weekend over dat Ferrari een upgrade meeneemt naar Monza. Ben benieuwd!
Klopt, Haas had in Spa & Hongarije al de nieuwe upgrade van Ferrari als "proefpersonen".
Zij waren er zeer lovend over, dus Ferrari gaat hem er nu zelf inlepelen :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Ryur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:55:
[...]

Klopt, Haas had in Spa & Hongarije al de nieuwe upgrade van Ferrari als "proefpersonen".
Qua performance was het voor haas niet echt de heilige graal... Maar laten we hopen dat ze echt het gevecht met Mercedes op scherp zetten en er niet ruim voorbij gaan.

MikeyMan wijzigde deze reactie 30-08-2017 08:25 (12%)

• Maurice079
  • Nu online
Ik verwacht toch dat Mercedes (en met name Hamilton) de boventoon gaat voeren in de resterende races. Maar wie weet verrast Ferrari me. Ik had ze eigenlijk stiekem alweer een beetje afgeschreven, maar met name Vettel blijft toch uitstekend presteren.

PSN: iRoyalFlushh

• DJTimo
quote:
Ryur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:55:
[...]

Wat zou de reden zijn voor Ferrari om een upgrade eerst aan een klantenteam te geven? Ik kan wel wat bedenken natuurlijk, zoals het in de praktijk testen van de betrouwbaarheid en softwaresettings, maar Ferrari neemt dus zelf bewust genoegen met minder performance gedurende 2 races. Met name op Spa hadden ze dat goed kunnen gebruiken.

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:06

garriej

Ik las ondertieten.

quote:
DJTimo schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:49:
[...]
Wat zou de reden zijn voor Ferrari om een upgrade eerst aan een klantenteam te geven? Ik kan wel wat bedenken natuurlijk, zoals het in de praktijk testen van de betrouwbaarheid en softwaresettings, maar Ferrari neemt dus zelf bewust genoegen met minder performance gedurende 2 races. Met name op Spa hadden ze dat goed kunnen gebruiken.
Data, feedback, in de praktjik testen zoals je zegt. Tweede worden is altijd beter als uitvallen :+

iRacing Profile | Youtube

• Jasphur

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:25

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
garriej schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:50:
[...]

Data, feedback, in de praktjik testen zoals je zegt. Tweede worden is altijd beter als uitvallen :+
En toch doet Mercedes het andersom. Ik snap ferrari wel, staat teveel op 't spel. Maar de mercs hebben dan dus meer vertrouwen in hun eigen team, kan je dan wel stellen toch

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:01
quote:
DJTimo schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:49:
[...]
Plus dat ze, als ze de motor al in Spa gebruikt hadden, ook het hogere olie-verbruik mee mochten nemen zoals Mercedes dat gedaan heeft. Alleen motoren die vanaf Monza in gebruik genomen worden moeten aan de nieuwe - lagere - regels voor olieverbruik voldoen. Zou een gemiste kans voor Ferrari kunnen zijn.

• Jasphur
En toch verwacht ik een FER 1 & 3'tje aankomende zondag.

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Zijn we weer xD

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 28-02 21:36

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Grimmie187 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

Laten we het hopen! Het schijnt dat ze bij Ferrari best tevreden zijn met de performance op Spa. Vooraf ingeschat als zwakste circuit maar voor een groot deel van de race sneller dan Mercedes.

Ik denk persoonlijk dat we nog wat power/topsnelheid te kort komen voor een circuit als Monza, maar Ferrari zal Ferrari niet zijn als ze alles op alles zetten voor de winst in eigen huis :)
Ik hoop met je mee :)

Maar de Rettifilo chicane is nu weg dus? 8)7 :?

Indien ja; ;( ;( ;( ;( ;(

TommyGun wijzigde deze reactie 30-08-2017 11:16 (99%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jasphur
quote:
TommyGun schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Ik hoop met je mee :)

Maar de Rettifilo chicane is nu weg dus? 8)7 :?

Indien ja; ;( ;( ;( ;( ;(
Nou ik heb nog nergens echt een bevestiging daarover gelezen.
Alleen F1 fanatic heeft het erover gehad. Ik zal zo eens zoeken naar meerdere bronnen.
Op de GP pagina op de website van F1 offical zie ik gewoon nog de layout met de Rettifilo chicane

edit: @TommyGun Over het algemeen vind ik informatie op Reddit wel betrouwbaar
https://www.reddit.com/r/...oposed_2017_monza_layout/

Dat betekend dit dat de nieuwe lay-out niet doorgevoerd is dit seizoen, vanwege dingen met het park en het verwijderen van bomen.

Jasphur wijzigde deze reactie 30-08-2017 11:47 (24%)

nachtnet wijzigde deze reactie 30-08-2017 11:41 (35%)

nachtnet zonder hoofdletter

• Jasphur
weuuuwwww...

• TommyGun
  • Laatst online: 28-02 21:36

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Jasphur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Nou ik heb nog nergens echt een bevestiging daarover gelezen.
Alleen F1 fanatic heeft het erover gehad. Ik zal zo eens zoeken naar meerdere bronnen.
Op de GP pagina op de website van F1 offical zie ik gewoon nog de layout met de Rettifilo chicane

edit: @TommyGun Over het algemeen vind ik informatie op Reddit wel betrouwbaar
https://www.reddit.com/r/...oposed_2017_monza_layout/
Variante del Rettifilo is het blijkbaar voluit. Maar inderdaad, hij zal er nog wel zijn :)

TommyGun wijzigde deze reactie 30-08-2017 11:51 (3%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Both Force India drivers invited to FIA press conference on Thursday.
Dat wordt redelijk awkward haha

• Jasphur
quote:
Snowhite0901 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:53:
Mooi toch. Liberty knows what we like to see :P :D

quote:
Snowhite0901 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:53:
Ja had ik ook gelezen bij Tobi Grunner & Jamie Ciurana, maar kan nergens meer bronnen vinden. Iemand ergens al een line-up lijstje gezien?

*Uiteraard ga ik er vanuit dat OCO & PER uitgenodigd worden, lijkt mij een prima gespreksonderwerp.
**Terwijl ik de postschrijf zie ik onderstaande op twitter verschijnen.. 8)7

nachtnet wijzigde deze reactie 30-08-2017 12:04 (8%)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:24
quote:
Krijgen we misschien toch nog een boks match om 15:00 :+
quote:
UltraSub schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Krijgen we misschien toch nog een boks match om 15:00 :+
"everything has been said already" "Important we move on for the team" "Fourth place in constructors is our target" En meer van die getrainde mediaquottes..

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:30

pinda powerrr

Slow down...

Zou Vettel in het midden moeten gaan zitten?

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
nachtnet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

"everything has been said already" "Important we move on for the team" "Fourth place in constructors is our target" En meer van die getrainde mediaquottes..
Jammer eigenlijk, zo zijn die persco's geen bal meer aan om te kijken. Behalve als er weer een grapjas tussen zit die zit te geinen, zoals Ricciardo of Vettel wel eens doet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:05

Cranzai

IGN: Cranzai

Ik wist dat monza echt om brute sbelheid draaide maar wauw, nog nooit echt naar de layout gekeken maar hier "schrik" ik toch wel van. Het is nog net geen oval, die ligt er ook nog wel te vergaan maar goed, dit heeft toch weinig met stuurmanskunsten te maken. Hooguit in de paar chicanes kun je een aanval plaatsen als je de snelheid hebt. Snap nu toch ook waarom McLaren en Renault/RBR tegen dit circuit opzien.

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-02 12:14
Grappig Monza 2016 feitje: Alonso reed vorig jaar de snelste ronde in de race! Honda powerrr 8)

Stefie2010 wijzigde deze reactie 30-08-2017 13:29 (6%)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

quote:
Grrrrrene schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Jammer eigenlijk, zo zijn die persco's geen bal meer aan om te kijken. Behalve als er weer een grapjas tussen zit die zit te geinen, zoals Ricciardo of Vettel wel eens doet.
Ik denk dat ze daarom ook Vettel erbij plaatsen. :)

#44 "The best crowd ever" #77 ...Beard...

• Jasphur

quote:
Don’t be misled. Yes, many drivers will tell you the legendary Parabolica is no longer the challenge it once was, thanks to its gravel traps being replaced by asphalt run-off, but that doesn’t lessen its importance to a fast tour of Monza. The 180-degree right-hander eases towards the exit and it’s crucial to get back on the power early, because the longest straight of the lap follows. Overdo it though – and it’s easy to get duped into doing so thanks to that increasing radius – and you will lose even more time, costing you crucial top speed on the run down to Turn 1.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-02 21:48
quote:
metallicattim schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:01:
Nou indien Max dit weekend circa 20 plekken naar achter wordt gezet krijgen we best een leuke race denk ik :D
We weten nu wel dat de RBR niet mee kan komen, en indien Max niet uitvalt is de race maar moa-moa over het algemeen (op de eerste paar rondjes na).

Stel (kans is volgens mij ondertussen zo'n 100%) Max start achteraan, dan krijgen we wel lekker veel inhaalacties (nare situaties; crashen / uitvallen daargelaten). Een uitslag als 20e beginnen en 6e eindigen is dan wel fatsoenlijk denk ik :D

• metallicattim
Regenbui eroverheen en laat maar gaan vanaf die 20e plek! :D

• LopendeVogel
quote:
metallicattim schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:50:
Regenbui eroverheen en laat maar gaan vanaf die 20e plek! :D
Volgens mij is die kans er ook nog?????
Ah buienradar laat zien dat het zowel zaterdag+zondag flink gaat regenen, netweather/f1 laat zien dat het alleen zaterdag zal regenen.
Nja stel Max eindigt 1e zaterdag, dan nog zal hij er (tot zover) niks aan hebben :(

LopendeVogel wijzigde deze reactie 30-08-2017 13:53 (33%)

• metallicattim
quote:
LopendeVogel schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

Volgens mij is die kans er ook nog?????
45% kans op regen volgens weeronline.nl. Wetter.de zit rond de 30%. Weer.nl dan weer op 20%.
Maar laten we dat zaterdag nog eens bekijken :P

• LopendeVogel
quote:
metallicattim schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

45% kans op regen volgens weeronline.nl. Wetter.de zit rond de 30%. Weer.nl dan weer op 20%.
Maar laten we dat zaterdag nog eens bekijken :P
http://www.netweather.tv/index.cgi?action=f1;sess=

En hem dan even op zaterdag / zondag zetten. Uiteraard, het weer is lastig te voorspellen maar zondag zou het vooralsnog droog moeten zijn, zaterdag wel kans op regen tijdens de kwali.

• Jasphur
Het regent pas als ik op mijn scherm zie dat het regent :P En niet eerder.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:51

AzzKickah

06-CENSORED

Regen in de quali, wat maakt het uit..?

• Jasphur
Haha in 2008 heeft het nogal geregend zie ik.

FP1 2008

quote:
That's not an edited photo, no color or brightness modification whatsoever... it really was that dark at one point. Okay, so it's dark and rainy, big deal. Well, yes. It REALLY rained.

Yeah, about that much. P1 wound up being red-flagged with about five minutes left in the session. That rain left the track soaked, with some puddles of standing water on the back half of the circuit.

So P2 started on full wet tires, but the times dropped dramatically as the sun came out and the track dried. An example? Laps at the top of the session were around 1m45sec. At the end? 1m24sec. Just because the asphalt dried out.
Quali 2008

quote:
It rained. A lot. Unfortunately, it was raining here in Duckford as well. A lot. Six inches worth overnight, some reports are saying.
Via

• LopendeVogel
quote:
AzzKickah schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:09:
Meer sensatie?? Zou lachen zijn indien Vettel (nee niet perse Vettel, maar gewoon een top 4 coureur :D ) hem in Q1 de bandenstapel in gooit.

Als Max kijker/fan, misschien wel p2-p3 op zondag (indien er geen gridstraffen waren).

LopendeVogel wijzigde deze reactie 30-08-2017 14:24 (8%)

• stefanass
quote:
AzzKickah schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:09:
Kans voor Max om de recordboeken in te gaan als de jongste rijder met poleposition?
Maar verder zal het niet zo veel invloed op de raceuitslag hebben idd.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
stefanass schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Kans voor Max om de recordboeken in te gaan als de jongste rijder met poleposition?
Maar verder zal het niet zo veel invloed op de raceuitslag hebben idd.
Hij krijgt sowieso 10+ plekken aan zijn broek..

• Jasphur
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Volgens mij is pole position rijden wel gewoon pole position. Dat je er dan bij de start 10+ gridplekken straf bij krijgt iets wat niet word meegenomen in de data van hoeveel pole's je hebt gewonnen.

geen idee of ik het zo goed verwoord heb :P

• stefanass
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Dat maakt voor de pole niet uit volgens mij? Ik dacht dat daarvoor alleen de kwali-uitslag telt en dat gridstraffen er daarna pas bij opgeteld werden voor de startopstelling.

Edit: Eerst refresjen - wat @Jasphur hierboven ook al zegt dus ;)

stefanass wijzigde deze reactie 30-08-2017 14:36 (9%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij niet:

No, it doesn't count as pole. Kimi took pole at the 2005 Italian GP with an engine penalty. But since he had to start 11th, pole 'went to' Juan Pablo Montoya. Similarly, MSC took pole at Monaco in 2012. 5-place penalty and pole went to Webber. They don't count it as pole for the driver with the penalty.

• Jasphur
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:38:
Volgens mij niet:

No, it doesn't count as pole. Kimi took pole at the 2005 Italian GP with an engine penalty. But since he had to start 11th, pole 'went to' Juan Pablo Montoya. Similarly, MSC took pole at Monaco in 2012. 5-place penalty and pole went to Webber. They don't count it as pole for the driver with the penalty.
Je hebt gelijk, er zijn meerdere topics hierover op het web. Je verliest inderdaad je gewonnen pole. Deze wordt niet bij je lijst met gewonnen pole positions opgeteld.

Ik kan er in de regels niet specifiek iets over vinden. Alleen dat meteen na de Q de strafpunten worden ingevoerd op de volgorde van wanneer de grondslag van de strafpunten heeft plaatsgevonden.

Jasphur wijzigde deze reactie 30-08-2017 14:55 (8%)

• stefanass
quote:
Jasphur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Je hebt gelijk, er zijn meerdere topics hierover op het web. Je verliest inderdaad je gewonnen pole. Deze wordt niet bij je lijst met gewonnen pole positions opgeteld.

Ik kan er in de regels niet specifiek iets over vinden. Alleen dat meteen na de Q de strafpunten worden ingevoerd op de volgorde van wanneer de grondslag van de strafpunten heeft plaatsgevonden.
Klopt wat @MikeyMan zegt; In de kwali-uitslag blijf je in zo'n geval wel op nr. 1 staan, maar om als poleposition gerekend te worden moet je als 1e op de startgrid staan. Dus pas nadat penalties verrekend zijn. Ik kan echter nergens vinden wat er gebeurt als je "officieel" als 1e op de grid mag staan, maar je bv. zelf besluit om vanuit de pitsstraat te starten.

• Lensent
  • Laatst online: 28-02 21:17
quote:
LopendeVogel schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Nou indien Max dit weekend circa 20 plekken naar achter wordt gezet krijgen we best een leuke race denk ik :D
We weten nu wel dat de RBR niet mee kan komen, en indien Max niet uitvalt is de race maar moa-moa over het algemeen (op de eerste paar rondjes na).

Stel (kans is volgens mij ondertussen zo'n 100%) Max start achteraan, dan krijgen we wel lekker veel inhaalacties (nare situaties; crashen / uitvallen daargelaten). Een uitslag als 20e beginnen en 6e eindigen is dan wel fatsoenlijk denk ik :D
Ik hoop dat Max even wacht met inhalen tot NA de eerste krappe links/rechts...

• Jasphur
@stefanass Op reddit las ik net ergens dat de startgrid bij de race de plek is die bij je data wordt opgeteld. Dus als de pole wil starten vanuit de pit (of krijgt strafpunten na de Q) word de nummer 2 de nieuwe pole.

• LopendeVogel
quote:
Lensent schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Moa neuh, hij pakt al binnen enkele sec een paar bolides. Tenzij een McLaren voor hem stil staat en niet van de plek afkomt dan knalt hij daar misschien wel tegenop, maar buiten dat zal hij vast wel vóór de eerste bocht een paar ingehaald hebben.

• stefanass
quote:
Jasphur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:01:
@stefanass Op reddit las ik net ergens dat de startgrid de plek is die bij je data wordt opgeteld. Dus als de pole wil starten vanuit de pit (of krijgt strafpunten na de Q) word de nummer 2 de nieuwe pole.
Ah dat had ik nog niet gevonden.

Wel vreemd op zich, want de "Nr. 2" mag volgens mij in dat geval niet doorrijden naar startplek 1, als bv. de "Nr. 1" na de opwarmronde de pits in rijdt.

Misschien dat er ook geen officiële regels voor zijn vanuit de FIA wanneer iets als poleposition gerekend wordt, omdat het wat hen betreft genoeg is als duidelijk is van welke plek iedereen moet/mag starten. Pole position levert bij F1 immers ook niets op qua punten.

• Jasphur
quote:
stefanass schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Wel vreemd op zich, want de "Nr. 2" mag volgens mij in dat geval niet doorrijden naar startplek 1, als bv. de "Nr. 1" na de opwarmronde de pits in rijdt.

Misschien dat er ook geen officiële regels voor zijn vanuit de FIA wanneer iets als poleposition gerekend wordt, omdat het wat hen betreft genoeg is als duidelijk is van welke plek iedereen moet/mag starten. Pole position levert bij F1 immers ook niets op qua punten.
Ah op die manier. Ik denk dat dat wel een heel erg bijzonder geval is. Maar mocht pole uitvallen in de formation lap en starten uit de pit dan mag nummer 2 inderdaad niet op pole position gaan staan. (maar dan word nummer 2 natuurlijk de pole plek :P )

Lijkt mij trouwens meer een discussie voor het algemene topic :P

Jasphur wijzigde deze reactie 30-08-2017 15:06 (4%)

• eMCee®
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-02 17:56
quote:
[...]

Het is een heel grijs gebied inderdaad.

Zo heeft Hamilton de legendarische Michael geëvenaard in Pole Positions. Echter had Schumi in Monaco 2012 ook een pole neergezet in zijn Mercedes maar door een gridstraf (bak gewisseld op vrijdag uit m'n hoofd) is deze niet bij zijn totaal opgeteld.

Volgens mij mag je inderdaad als nr. 2 niet je auto op pole zetten na de formation lap als de koploper de pit in gaat.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
quote:
Lensent schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Dat hoop ik ook anders wordt het brokken aangezien de eerste bocht rechts/links is.. ;)

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
[...]

Ik denk dat je dat ook niet zou willen. Dan zou namelijk het *hele* grid een plaats vooruit moeten, wat direct invloed heeft op de positie op de baan en eventuele strategie die is voorbereid.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:49
quote:
eMCee® schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Volgens mij mag je inderdaad als nr. 2 niet je auto op pole zetten na de formation lap als de koploper de pit in gaat.
Klopt, maar zelfs ook niet als het voor de start van de race gebeurd (of de FIA moet aparte regels hebben voor F1 & F2).

Was afgelopen weekend in Spa bij F2 Race 1.
De nummer 2 (eentje van DAMS, volgens mij die Canadees) is nooit op de grid verschenen door technische problemen; dus zelfs niet de formatieronde gereden.
Zijn plek (direct naast Leclerc) was dus leeg, en daardoor had nummer 4 een lege plek voor zich (en starte daarom super goed).

(Note: ik weet dat F2 offtopic is, maar in de context van deze discussie hoort dit voorbeeld er wel bij)

Ryur wijzigde deze reactie 30-08-2017 15:18 (7%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Grimmie187 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:16:
[...]
Dat hoop ik ook anders wordt het brokken aangezien de eerste bocht rechts/links is.. ;)
De eerste bocht is rechts, de tweede links 8)

A smile a day....

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:05

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• Roamor
  • Niet online
quote:
eMCee® schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Het is een heel grijs gebied inderdaad.

Zo heeft Hamilton de legendarische Michael geëvenaard in Pole Positions. Echter had Schumi in Monaco 2012 ook een pole neergezet in zijn Mercedes maar door een gridstraf (bak gewisseld op vrijdag uit m'n hoofd) is deze niet bij zijn totaal opgeteld.
Die straf kwam door zijn aanvaring met Maldonado de race ervoor.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

De eerste bocht is rechts, de tweede links 8)
Zolang hij na de stoplichten rechtsaf slaat komt het dus goed :+

• Requiem19
  • Nu online
quote:
Roamor schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Die straf kwam door zijn aanvaring met Maldonado de race ervoor.
Schumi knalde op Bruno Senna in bocht 1 in Spanje. Was ook wel een beetje dom.

YouTube: Michael Schumacher Crash Barcelona 2012

• eMCee®
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-02 17:56
quote:
Requiem19 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:37:
[...]

Schumi knalde op Bruno Senna in bocht 1 in Spanje. Was ook wel een beetje dom.

YouTube: Michael Schumacher Crash Barcelona 2012
Aah ja dat was het inderdaad.

Vind het wel vreemd want je word wel gewoon op pole geclassificeerd en je gaat ook gewoon mee naar press conference voor de nummers 1,2 en 3.
Eigenlijk heeft HAM dus nog geen evenaring van Schumi's pole record.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Voor de mensen die al waren vergeten wat voor een droefenis van een circuit Monza eigenlijk is...

Dit gaat echt verschrikkelijk worden voor McLaren. Ik zie ook wel wat motoren ploffen. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-02 12:14
quote:
DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:32:
Voor de mensen die al waren vergeten wat voor een droefenis van een circuit Monza eigenlijk is...
[video]

Dit gaat echt verschrikkelijk worden voor McLaren. Ik zie ook wel wat motoren ploffen. :')
Nou ik vind het eigenlijk wel een heeeerlijk circuit :+ Benieuwd of de Ferrari power opgewassen is tegen die van Mercedes, zal weer een mooi gevecht gaan worden :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• Jasphur
quote:
DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:32:
[video]

Wat een heerlijke bumpercamera. En ploffende motoren? Mwah. Ik denk dat we eerder falende remmen gaan zien haha.

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:15
Renault pakt betrouwbaarheid motor aan voor Monza.

Bron: https://www.f1today.net/n...heid-motor-aan-voor-monza

Nu kan het opeens in een paar dagen? weten ze wel waar het probleem zit? Vaag verhaal.

talkatoo wijzigde deze reactie 30-08-2017 21:31 (44%)

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

quote:
Dat zeker, maar ik denk dat ze er beter aan hadden gedaan Perez te bestraffen in Spa.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• pjottum
  • Laatst online: 08:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Jasphur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Wat een heerlijke bumpercamera. En ploffende motoren? Mwah. Ik denk dat we eerder falende remmen gaan zien haha.
Of een misfire van een bougie, gelijk software die ingrijpt. Leuk man, f1 .. :/

Je moeder heeft gelijk, het is beter te delen.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:30

pinda powerrr

Slow down...

Renault heeft als update, dat er helemaal niet meer wordt ingegrepen door het motormanagement. Dus we hebben kans op een ouderwets ploffende motor!

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:35

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ik vind de straffen die de FIA uitdeelt nog steeds dubieus, er wordt niet met een maat gemeten.

Cogitationis poenam nemo patitur

• DJTimo
Monza preview:

Weinig verassende voorspellingen, maar het vult de tijd. :P

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:24
quote:
pjottum schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Of een misfire van een bougie, gelijk software die ingrijpt. Leuk man, f1 .. :/
Als de regels een beperkt aantal blokken zijn om de kleinere teams een kans te geven (goh, waar rijden die nu) dan krijg je dat. Ja. Leuk. F1. Hoort erbij. Als je het niet leuk vind dan kijk je niet. :)

• pjottum
  • Laatst online: 08:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
UltraSub schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:27:
[...]

Als de regels een beperkt aantal blokken zijn om de kleinere teams een kans te geven (goh, waar rijden die nu) dan krijg je dat. Ja. Leuk. F1. Hoort erbij. Als je het niet leuk vind dan kijk je niet. :)
Ik weet het. Sorry als mijn cynical smiley niet aankwam.

De regels zijn wat ze zijn, maar maken ook de f1, toch?

Je moeder heeft gelijk, het is beter te delen.

• Jasphur
Leuk filmpje en een nieuw record wat Max zou kunnen halen :D Een mens mag dromen haha.

Filmpje op de site van F1
https://www.formula1.com/...trunners_hit_trouble.html

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:38
Weerupdate vanuit Monza:

Gisteren was het heel erg warm overdag en werd er overal nog volop gewerkt aan de opbouw. De camping is mi ook nog maar voor 20% gevuld.

Vanmorgen vielen er een paar druppels op onze tent en zojuist nog 3 druppels. Het is er bewolkt en nu ong 22 graden.

Maar. Morgen wordt er pas gereden en zondag pas geracet

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:29

• metallicattim
Gaaf dat ze dat doen! Als het dichterbij was geweest ging ik kijken!

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
pjottum schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:14:
[...]

De regels zijn wat ze zijn, maar maken ook de f1, toch?
Wat mij betreft hebben de regels van de (afgelopen 10 jaar ofzo?) de F1 juist veel minder interessant gemaakt. Een max aantal blokken per seizoen? really? En als een motor ploft heb je opeens 65 plaatsen straf? Waar zijn ze dan bij de FIA mee bezig?

* mystic is ervoor om de ontwikkeling en gebruik van de motoren weer vrij te geven. Misschien was Honda er dan allang weer bovenop geweest als ze hun gang konden gaan. Had Max misschien ook minder vaak stil gestaan.

Het is de koningsklasse van de (open wiel) racerij. Knallen met die hap. Tanken weer terug voor het strategische effect, één motor per race wat mij betreft en gewoon kunnen ontwikkelen wat je wilt. go! geef de teams maar de kans om beter te worden tijdens het seizoen als ze iets geniaals met hun motoren hebben bedacht.

En dan misschien als enige regel dat ze deze upgrades ook in hetzelfde weekend aan hun klantenteams moeten geven, zodat die achterstand niet nog groter wordt (al maakt dat eigenlijk geen bal uit :p )

Als ik een raceklasse wil volgen waar ze behoudend rijden en waar ze goed zijn voor het milieu etc, kijk ik wel Formule-E. wat ik dus niet doe want dat is saaaaaai :+

/rant.
@hierboven Jullie weten het toch? Altijd even vragen of Mol of Plooij een accountje hier komen maken? :+

Lesmo

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 31-08-2017 10:59 (34%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:11

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Als ik die 2 zo zie moet ik altijd wel weer denken aan die andere 2...het scheelt af en toe niet zo veel...

STRAVA

AMuS meldt dat Ferrari toch geen nieuwe motoren in Monza gaat inzetten.
(Ik vermoed dat dat toch met dat olieverbruik te maken heeft, oude motoren hoeven niet te voldoen aan de nieuwe 0.9L/100KM verbruiks regels.)

1-0 Mercedes.

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:29
Het track programma is ook weer gepubliceerd:

https://secure.viewer.zma...tion/3b06e1a9#/3b06e1a9/1

• Saffie_time
  • Laatst online: 28-02 17:45

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
nachtnet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:10:
AMuS meldt dat Ferrari toch geen nieuwe motoren in Monza gaat inzetten.
(Ik vermoed dat dat toch met dat olieverbruik te maken heeft, oude motoren hoeven niet te voldoen aan de nieuwe 0.9L/100KM verbruiks regels.)

1-0 Mercedes.
Er was toch een 'herenakkoord' dat nieuwe motoren die erin gaan aan de nieuwe regels voldoen.
Iets waar Merc vorige race zich niet aan gehouden heeft?

Er was (zover ik weet) nog geen 100\5 waterdichte nieuwe regel afgesproken.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True