Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die had ik inderdaad gemist.pjottum schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:14:
[...]
Ik weet het. Sorry als mijn cynical smiley niet aankwam.
De regels zijn wat ze zijn, maar maken ook de f1, toch?
Misschien deze reden? De nieuwe Ferrari, met extra zuinige motor (om te voldoen aan de 0.9L/100KM vereiste.) Helaas komt deze net wat snelheid te kort op de rechte stukken..SinergyX schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:46:
[...]
[..]Ferrari zal dus een andere reden hebben om de motor niet in te zetten.

Wel leuk ding overigens,. maar een VESPA moet gewoon een vespa logo hebben, niet een geel plaatje met een paard.

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 31-08-2017 12:03 ]
Moet zeggen dat ik deze chicane in vergelijking met hoe het er nu uit ziet veel mooier vind.
Inhalen/uitremmen daar was misschien wat moeilijker in vergelijking met nu maar toch.
Smiling as the shit comes down...
Dat klopt, de harde regel was vanaf Monza, Ferrari en Mercedes hebben afgesproken dat dat al eerder zou gelden en Mercedes houdt zich nu (tot grote woede van Ferrari) niet aan de afspraken. Ik kan me de boosheid van Ferrari wel voorstellen en echt sympathiek is het ook niet. Je moet met dat soort geintjes wel oppassen: je kunt wel koste wat het kost willen winnen, maar uiteindelijk is F1 een groot marketingspektakel voor al die autofabrikanten.Saffie_time schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Er was toch een 'herenakkoord' dat nieuwe motoren die erin gaan aan de nieuwe regels voldoen.
Iets waar Merc vorige race zich niet aan gehouden heeft?
Er was (zover ik weet) nog geen 100\5 waterdichte nieuwe regel afgesproken.
Overigens ook precies de reden waarom Renault zo in de rats zit over de motor van Max. Max is misschien wel de populairste coureur in de F1 (in ieder geval een van de populairste) en dat zien ze bij Renault ook wel. Dat hij zo vaak uitvalt door een Renault-motor is erg slecht voor de reputatie van de Franse autofabrikant. Ze willen niet Honda overstijgen als grootste prutsteam gok ik zo
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Geeft mooi aan met welke brillen ze daar f1 kijken. (wie de populaire rijders zijn dus..)

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 31-08-2017 13:04 ]
Renault krijgt twee vleugels extra
Haha. Sowieso optie D - bij de poll van RBR
https://twitter.com/redbullracing/status/903204714027864065
[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2017 13:14 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 31-08-2017 14:05 ]
Aangepast helm-ontwerp zodat ie beter in zijn spiegels kan kijken?
Testing, one, two ...
Extra bescherming voor als Ocon hem bij de persconferentie klappen wil geven.hardware-lover schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:42:
[...]
Aangepast helm-ontwerp zodat ie beter in zijn spiegels kan kijken?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Tsja krabben op je hoofd gaat moeilijk wanneer je een deksel op je hoofd hebt he
'Zoveel afstand moet je tot je teamgenoot houden als je naast elkaar door Eau Rouge gaat'
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
De Ref die de vechters uit elkaar houd natuurlijkmystic schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
'Zoveel afstand moet je tot je teamgenoot houden als je naast elkaar door Eau Rouge gaat'
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Waiting on the world to change
Ja ik hoop ( ik ga het straks bekijken op YT ) dat hij ook zijn tips en tricks meegeeft aan deze 2 beukerspinda powerrr schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:15:
Haha, was te verwachten dat ze VET ertussen zouden zetten
Sorry heb helaas geen geluidmystic schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:13:
[...]

MERC

FER

Renault

via Voor nog veeeeel meer gave foto's
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2017 15:36 ]
En ik denk ook niet dat een Mclaren met een Ferrari logo op het stuur rijdt
[ Voor 11% gewijzigd door DoeEensGek op 31-08-2017 15:21 ]
Blep. Was twee dingen tegelijk aan het doen. Haha. Thanks. Is aangepastXNL073 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:20:
@Jasphur Die laatste foto is natuurlijk een Ferrari. Die van Vettel wel te verstaan. Die heet namelijk Gina.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Aaah gesnapt, kijk de groene knop: N(itro)XNL073 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:20:
@Jasphur Die laatste foto is natuurlijk een Ferrari. Die van Vettel wel te verstaan. Die heet namelijk Gina.
De layout van het circuit?DoeEensGek schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:21:
@Jasphur Wat voor sticker zit er bij die Mercedes, links?
Voor als je vergeet welke kant je op moet
PSN: xMaurice93
Nee, maar wel waar je bent op het circuit. Gaat vooral om de bochtnummers. Hoewel je die natuurlijk ook best mag weten na zoveel rondes.Maurice079 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:28:
[...]
Dat Stroll en co dat nodig hebben kan ik me nog wel ergens voorstellen, maar van Hamilton en Bottas hoef je dat toch inmiddels niet meer te verwachten? hahaMikeyMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:30:
[...]
Nee, maar wel waar je bent op het circuit. Gaat vooral om de bochtnummers. Hoewel je die natuurlijk ook best mag weten na zoveel rondes.
PSN: xMaurice93
ow ow ow ow...Ocon

rule #36 en #37
http://www.velominati.com/the-rules/
#43 gaat wel op voor Perez
[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 31-08-2017 15:41 ]
Volgens mij is het doelloos. En anders is om snel bochtnummers te herkennen.Maurice079 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:28:
[...]
Vaak voor de bochtnummers ja vziw.Jasphur schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:39:
[...]
Volgens mij is het doelloos. En anders is om snel bochtnummers te herkennen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
De kleuren van de baan (paars/rood/lichtblauw) lijken wel aardig overeen te komen met de kleuren op het middelste draaiknopje. Zou het daarvoor zijn? Geheugensteuntje voor de settings op het circuit? Of zitten ze niet zo vaak aan dat knopje te draaien?Jasphur schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:39:
[...]
Volgens mij is het doelloos. En anders is om snel bochtnummers te herkennen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eFvggfnq25s]
[ Voor 34% gewijzigd door Dijkstraat op 31-08-2017 16:00 ]
Dat vind ik nog eens een goede vraag.Pos2007 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:57:
[...]
De kleuren van de baan (paars/rood/lichtblauw) lijken wel aardig overeen te komen met de kleuren op het middelste draaiknopje. Zou het daarvoor zijn? Geheugensteuntje voor de settings op het circuit? Of zitten ze niet zo vaak aan dat knopje te draaien?
Die stickers en afbeeldingen van het circuit zitten al sinds begin jaren '90 in zo'n beetje elke cockpit op die plek, maar een coureur heeft daar zo goed als geen zicht op tijdens het rijden.
Waarvoor zou dit dienen? Het lijkt wel op een verplicht ding van de FIA gezien eigenlijk elk team dit al jaren/decennia heeft.
Alle coureurs kennen alle circuits wel uit hun hoofd dus het zal vast geen geheugensteuntje zijn voor ze, misschien dat het de settings zijn, maar na een long-run op vrijdag zullen zij ook wel weten waar je welke setting moet toepassen.
Iemand een idee?
Never mind. Lijkt mij stug gezien die vaak maar op 1 plek staan.
[ Voor 40% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2017 16:18 ]
Wou ik in eerste instantie ook zeggen, maar als die de bocht waar ze staan op dat plaatje kunnen vinden, weten ze toch ook al wel bij welke bocht ze staan..?Jasphur schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:18:
Het zou ook prima voor de marshalls kunnen zijn, toch?
Never mind. Lijkt mij stug gezien die vaak maar op 1 plek staan.
Lijkt me.
Wel een interessante, dit
Of zouden het gewoon de sectoren zijn?Pos2007 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:57:De kleuren van de baan (paars/rood/lichtblauw) lijken wel aardig overeen te komen met de kleuren op het middelste draaiknopje. Zou het daarvoor zijn?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of 0...
Bobines zie ik wel.
Heb je iets doen tochDaniëlWW2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:48:
[mbr] Mensen, hou silly season nou eens in het algemene topic. Blijf zo bezig met verplaatsen.![]()
[/mbr]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Komt van de Twitterfeed van Olav
De sticker zit niet echt op een plek die je makkelijk kan zien lijkt me. Kan me opzich wel vinden in de settings, maar dan is zo'n sticker wel ouderwets
[ Voor 17% gewijzigd door DoeEensGek op 31-08-2017 19:24 ]
Ik heb Olav vanmiddag al eens gevraagd. Zal die vraag ook nog eens bij AskCrofty stellen. Maar die reageren vrijwel nooit.DoeEensGek schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:21:
Blijkbaar weet niemand precies het verhaal achter de sticker. Iemand die misschien de vraag doorspelen aan Olav op Twitter?
De sticker zit niet echt op een plek die je makkelijk kan zien lijkt me. Kan me opzich wel vinden in de settings, maar dan is zo'n sticker wel ouderwets.
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2017 19:53 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vraag het anders ook aan die vaste sidekick bij Ziggo. Ben z'n naam ff kwijt. Die reageerde echt altijd! Die Monaco woont, hoe heet die tochJasphur schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:48:
[...]
Ik heb Olav vanmiddag al eens gevraagd. Zal die vraag ook nog eens bij AskCrofty stellen. Maar die reageren vrijwel nooit.
[afbeelding]
Ze geven 't dan door aan jack plooij. Die heet jackontracks oid? En die probeert 't dan in t weekend te vragen.
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 31-08-2017 20:07 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Jup. Zonder die inkepingen aan de voorkant in de wing endplates zo te zien.pilskes schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:13:
Is dit dezelfde vleugel die RIC gebruikte als test op Spa?
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 31-08-2017 20:15 ]
PSN
Dus echt he gaat te sloom in bocht 5, plank eens eerder. En dan blijkbaar spieken ze dan even mochten ze het niet 1 2 3 herinneren.
Antwoorden:
For debriefs in the garage
En
It's to confirm corner number to telemetry, old/bad habit is to use corner names
[ Voor 61% gewijzigd door Oekol op 31-08-2017 20:20 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik kreeg exact hetzelfde antwoord haha. Maar wachte nog even mn vervolg vraag af. Tot zover nog geen antwoord.Leoon. schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:15:
Ik heb 't aan scarbs gevraagd. Hij zegt dat het is voor' for debriefs in the garage'
Dus echt he gaat te sloom in bocht 5, plank eens eerder. En dan blijkbaar spieken ze dan even mochten ze het niet 1 2 3 herinneren.
Antwoorden:
For debriefs in the garage
En
It's to confirm corner number to telemetry, old/bad habit is to use corner names

Ze staan stil in die debriefs hè in de pits. Ik wil haast zeggen natuurlijk kunnen ze dat zienJasphur schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Ik kreeg exact hetzelfde antwoord haha. Maar wachte nog even mn vervolg vraag af. Tot zover nog geen antwoord.
[afbeelding]
Oke, het word echt tijd voor mij om eens met vakantie te gaan.Leoon. schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:40:
[...]
Ze staan stil in die debriefs hè in de pits. Ik wil haast zeggen natuurlijk kunnen ze dat zien

Ze hebben ook een marker button op het stuur. Even indrukken en ze zien het meteen terug in de pits en naderhand kunnen ze dus ook precies nagaan wanneer er iets was. Daarvoor zou het dus niet perse nodig hoeven te zijn. (maar het is dus toch gewoon voor de bochtnummers in te zien)Grrrrrene schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:50:
Zou een Lewis of Bottas werkelijk op het rechte stuk (waar je vooral moet opschakelen met de rechter hand) naar links turen richting hun track map om te zien in welke bocht ze iets voelden?
De beruchte Renault BOB(ine)'s, die zijn bij mij ook veel te vroeg gesneuveld, en ik ben niet de enige die daarmee werd opgezadeld. En dan vraag ik mij meteen af, was het wel een bougie op Spa, of was het een BOB?
Testing, one, two ...
You will be dumped next year for Gasly. Yes or nonachtnet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:15:
[afbeelding]
Vrijdag KVY dus bij JA/NEE ziggo f1 cafe.
PSN
Vergeef me de aardappel kwaliteit maar het geeft wel een aardige indruk van de snelheid aan het eind van het rechte stuk. Oh en V8..
https://streamable.com/o8ij2
[ Voor 10% gewijzigd door Grimmie187 op 31-08-2017 23:33 ]
Paddock Pass

Het laatste weerbericht laat ook zien dat we alleen op vrijdag regen krijgen en wellicht nog iets op zaterdagochtend. Zondag is gewoon een droge race, dus wordt lastig voor VER (als hij achteraan staat en op dit circuit naar voren wil kruipen. Verwacht niet dat een Rosbergje haalbaar is [1 ronde achterstand en vervolgens 2e worden])
Vannacht heeft het even geregend. Er is heel de dag dreiging van onweer volgens de weerberichten. Maar icm de buienradar hebben we hier in monza mss geluk
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
People all over the world have nicknames for f1 drivers. Yours is Torpedo, do you like it?nachtnet schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:15:
[afbeelding]
Vrijdag KVY dus bij JA/NEE ziggo f1 cafe.
Leuk
Heel leuk filmpje! Maar stoorde aan dat die maar 360p was.. Dus hier een full hd linkje
[ Voor 70% gewijzigd door Oekol op 01-09-2017 09:48 ]
Vooral dat ze blijkbaar ook voor elke race nog even gauw een vloertje leggen in de garageLeoon. schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:46:
[video]
Leuk
[...]
Heel leuk filmpje! Maar stoorde aan dat die maar 360p was.. Dus hier een full hd linkje
[video]
Ik vind -mijn vriendin ook- Christian Horner net zoals onze Daniel Ricciardo allebei zo leuk. Hebben t zelfde soort van 'deken' over zich heen. Super charismatisch, lachen, leuke vent, geldt echt voor beide.MikeyMan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:52:
[...]
Vooral dat ze blijkbaar ook voor elke race nog even gauw een vloertje leggen in de garage
Volgens mij begint de training met een gescheurde bodemplaat, heeft Max nog geen cm kunnen rijden is zijn auto al stuk haha. Hij staat stil in de pitsStoelpoot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:01:
Ik lees op de livefeed van AD dat FP1 begint met regen. Dat belooft iets goeds dit weekend. Brazilië 2016, hopelijk?
Verbazingwekkend hoe veel daar nog achter schuil gaat zeg
Lijken maar twee garagedeuren, maar schijn bedriegt blijkbaar.
Tja, liever total loss vandaag dan een bougie kapot op zondag.LopendeVogel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:02:
[...]
Volgens mij begint de training met een gescheurde bodemplaat, heeft Max nog geen cm kunnen rijden is zijn auto al stuk haha. Hij staat stil in de pits
Nee liever zorgen ze ervoor dat Max eens gewoon de vrije trainingen, kwali + race kan rijden zoals het hoort. Dit is precies waar Max een hekel aan heeft, altijd wel wat kapot het kan nooit eens goed gaan een volledig weekend.Stoelpoot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:03:
[...]
Tja, liever total loss vandaag dan een bougie kapot op zondag.
Nu is de auto al kapot voordat FP1 begonnen is, dat is eerder een schande
[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 01-09-2017 10:06 ]
FP's hebben we er 3 van, Max kan de Kwali in z'n eentje rijden en hij start nog achteraan. Zondag een werkende auto vind ik al een hele opluchting.LopendeVogel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:04:
[...]
Nee liever zorgen ze ervoor dat Max eens gewoon de vrije trainingen, kwali + race kan rijden zoals het hoort.
Nu maar even afkloppen voor Palmer of Perez...
Volgens mij is Max al onderweg, Stream is niet bepaald HDStoelpoot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:07:
[...]
FP's hebben we er 3 van, Max kan de Kwali in z'n eentje rijden en hij start nog achteraan. Zondag een werkende auto vind ik al een hele opluchting.
Nu maar even afkloppen voor Palmer of Perez...
En Massa is alweer aant chagrijnen op een Sauber met een mooi Vettel handje.
[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 01-09-2017 10:09 ]
Kwijl bakkieLeoon. schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:09:
Haha, wat voor een soort slabbertje had Sainz nou hangen onder zn kin dan
volgens mij zijn bivakmutsLeoon. schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:09:
Haha, wat voor een soort slabbertje had Sainz nou hangen onder zn kin dan
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Kaartje van het circuit vergeten in de cockpit te plakken?LopendeVogel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:14:
Stroll is er mooi vanaf gevlogen net he, vergeten te sturen ofzo.
Leek erop, hij ging veel te laat op de rem en besloot maar rechtdoor te gaan ipv rechtsaf (lijkt op elkaar ''recht'')MikeyMan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:15:
[...]
Kaartje van het circuit vergeten in de cockpit te plakken?
Maar die was echt gewoon z'n rempunt aan het zoeken zo laat mogelijk en hij stuurde niet eens in.LopendeVogel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:18:
Nou het is Stroll al vergeven, Hamilton doet even precies hetzelfde als Stroll deed.. Shiet
Wat is die Magnussen toch een rare vogel, die doet maar wat en rijdt lekker iedereen in de weg
En verstappen weer de baan op!
[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 01-09-2017 10:19 ]
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Hamilton deed exact hetzelfde, zelfde lijn, zelfde vochtige stuk op de baan en rechtdoor.Leoon. schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:19:
[...]
Maar die was echt gewoon z'n rempunt aan het zoeken zo laat mogelijk en hij stuurde niet eens in.
Wat is die Magnussen toch een rare vogel, die doet maar wat en rijdt lekker iedereen in de weg
Magnussen vond ik wel nice, die haalt de Ferrari in op het rechte stuk, ja wat er vervolgens gebeurde zullen we maar even vergeten
Can't see the start lights on the gantry. Can't see the bridge after the Lesmos, so some of your braking references are different, and seeing the mirrors is a little difficult because the Halo is quite wide at the headrest
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1