Mooie prestatie van Max en Ric, toch wel apart hoe Hamilton nog zoveel sneller is, terwijl Bottas het nog enigszins laat afweten. Verder erg tof voor Stroll, hoop dat hij morgen een mooie race heeft, maar ik verwacht dat hij ver gaat terugvallen in het droge (ondanks de snelle motor)...
Misschien dat het lokaal harder ging regenen, maar het op de rest van de baan opdroogde en dat het opdrogen dominanter was. In elk geval waren de tijden die werden gezet in de laatste minuut (vrijwel) allemaal verbeteringen.Wognummer schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:52:
[...]
en ging het niet juist harder regenen? of was dat Q2 al
Banden worden gewisseld omdat die net even wat warmer zijn. Conditie van de baan bepaalt veel meer hoe snel je rond kan rijden.20% vs 80% (geschat)CaptainPanda schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:49:
[...]
Maar waarom ging ie dan toch even de pit in? Ik zag duidelijk dat de banden toch verwisseld werden en daar moet toch een reden voor zijn?
Dus max toch maar 15 plekken gridstraf ipv 20
DUGG
Zit me wel een beetje af te vragen of de omstandigheden ondanks het natte weer niet in het voordeel van de Mercedes Powered teams was... Snap anders niet waarom Ocon en vooral Stroll zo ver naar voren gekomen zijn...
Deze natte omstandigheden op een nat circuit met veel meer bochten....... Ik verwacht niet dat we Stroll dan in de top 10 zouden zien om heel eerlijk te zijn.
Al met al toch een leuke spannende kwalificatie. Stroll morgen Front Row start, leuk voor hem. Ocon P3 ook erg tof, denk dat het nog wel eens een interessante race kan gaan worden morgen
Deze natte omstandigheden op een nat circuit met veel meer bochten....... Ik verwacht niet dat we Stroll dan in de top 10 zouden zien om heel eerlijk te zijn.
Al met al toch een leuke spannende kwalificatie. Stroll morgen Front Row start, leuk voor hem. Ocon P3 ook erg tof, denk dat het nog wel eens een interessante race kan gaan worden morgen
Max mag ook Alonso in de gaten houden, dat is toch de beste starter van het stel en die is nu relatief dichtbij.
Overigens grote kans op problemen met zoveel snelle starters achterin.
Overigens grote kans op problemen met zoveel snelle starters achterin.
Nee, na VER hebben ze ook penalties.Mach schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:55:
[...]
Dus max toch maar 15 plekken gridstraf ipv 20
Dus dan zijn we het toch eens dat de banden wel iets uitmaakten voor de rondetijd. Alleen lastig om te zeggen hoeveel vind ik persoonlijk, aangezien volgens mij Ham de enige was die nog even de pit in ging. Het lijkt me bij een regenband ook juist dat een graad of 5(?) afkoelen door het rondjes draaien al enorm veel verschil uitmaakt voor de performance/grip, nog afgezien van de slijtage van de regenband.nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:54:
[...]
Banden worden gewisseld omdat die net even wat warmer zijn. Conditie van de baan bepaalt veel meer hoe snel je rond kan rijden.20% vs 80% (geschat)
Terwijl Ferrari op de high downforce/bochtige circuits juist het voordeel op Mercedes heeft dit seizoen... Is toch iets regen specifieks wellicht, of de coureurs zijn wat minderpinda powerrr schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:48:
Ik dacht toch te weten, dat Ferrari best wel een goed chassis had icm een goede motor. Dat ze daarom vooraan rijden en strijden met Merc.
Maar dat is dus niet zo, de motor is blijkbaar enorm goed en het chassis is dus veel minder, anders waren ze vandaag echt wel beter. VET is geen pannenkoek als coureur, maar dit....
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
bij Max staat geen penalty .. klopt dit dan wel?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zal Petr vergeten zijn.. (anders had VER toch op P2 gestaan in de graphic?)Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:56:
[...]
bij Max staat geen penalty .. klopt dit dan wel?
Ik weet dat we allemaal dol zijn op Max+Regen...
Maar Lil'Lewis is toch wel echt een baas.
>1 seconden los van iedereen.
Dat is niet alleen timing en keuze voor goed materiaal, maar ook fenomenale klasse.
Dat is niet alleen timing en keuze voor goed materiaal, maar ook fenomenale klasse.
| live and give like no one else |
Blijft nog altijd een zeer goede prestatie van STR, dat is gewoon niet te ontkennen. MAS heeft het in ieder geval niet kunnen evenaren met dezelfde auto.Robsta86 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:55:
Zit me wel een beetje af te vragen of de omstandigheden ondanks het natte weer niet in het voordeel van de Mercedes Powered teams was... Snap anders niet waarom Ocon en vooral Stroll zo ver naar voren gekomen zijn...
Zouden de Ferrari's al een droog weer afstelling hebben. Vettel is normaal gewoon heel sterk in de regen. Of gelden er tijdens een regen Q geen Parc Fermee regels?
PSN: IS_DJ
Aan de andere kant had Vettel wel zijn allereerste race met Toro Rosso gewonnen in Monza in de regen...maar die auto was misschien ook wel zeer goed, aangezien het gewoon een Red Bull in vermomming was in dat jaar en volgens mij in het droge ook gewoon met gemak P6 had kunnen halen. Blijft lastig om de kwaliteiten van de coureur echt goed in te kunnen schatten.Stefie2010 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:56:
[...]
Terwijl Ferrari op de high downforce/bochtige circuits juist het voordeel op Mercedes heeft dit seizoen... Is toch iets regen specifieks wellicht, of de coureurs zijn wat minder
Klopt, Lewis is de beste regenrijder.3x3 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:58:
En Max de 2de beste van de grid in de regen.
[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 02-09-2017 18:00 ]
STR en VAN hebben zich wel enorm verbeterd de laatste tijd zeg, had ik niet verwacht. PAL daarentegen....
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Alle mediteraine rijders vielen een beetje tegen als je ze naast hun teamgenoot zet.Xepos schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:58:
[...]
Blijft nog altijd een zeer goede prestatie van STR, dat is gewoon niet te ontkennen. MAS heeft het in ieder geval niet kunnen evenaren met dezelfde auto.
- Doodrijder Perez VS Ocon
- Massa VS Stroll
- Stoffel vs Alonso
- Kvyat vs Sainz
| live and give like no one else |
Zou mooi zijn. Ocon op het podium morgen. Maar zie daar toch een Ferrari terecht komen in het droge.
Foto uit 2015..3x3 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:54:
[afbeelding]
Een mooi Mercedes feestje in Monza!
1...2...3...4!
We kunnen alvast gaan wennen aan dit beeld de komende jaren.
Max P2 naast Hamilton
Nu nog 
Max P2 naast Hamilton

Pijnlijk maar realistischvhal schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:20:
[...]
6-1 als je de podiums bekijkt
* vhal rent...
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Max start van P16 las ik net op Reddit. Maar of dat zo een goede bron is
In de MotoGP zijn de Ducati's in de regen in het voordeel omdat ze door hun power veel kunnen goedmaken op het rechte stuk. In de bochten is iedereen langzamer.Robsta86 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:55:
Dat kan hier ook aan de hand zijn, zeker door de karakteristieken van Monza.
Op een circuit wat eigenlijk alleen maar uit lange rechte stukken bestaat, blijft de Mercedes de overhand houden. Wat het een (meer rijders) circuit geweest met meer bochten (Brazilië?) en minder (lange) rechte stukken dan had de uitslag zeer waarschijnlijk heel anders geweest. Alonso, als voorbeeld, zou dan ook een stuk verder naar voren hebben gestaan.3x3 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:58:
Testing, one, two ...
Ik had het interview al gezien, maar Bottas heeft het gewoon niet kunnen we nu wel concluderen.
Zet volgend jaar een Ocon in die Mercedes ( gaat niet gebeuren) en je zult zien dat Hamilton veel meer tegenstand heeft.
GRO op P20 volgens gpupdate's startopstellong, max daar op P14.
En op andere sites nu weer P15 achter Hulkenberg.SpaceAce schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:30:
GRO op P20 volgens gpupdate's startopstellong, max daar op P14.
Lekker hè, dat die regels zo duidelijk zijn
Vergeet ook niet; omdat ze een surplus aan motorvermogen hebben, kunnen ze ook veel meer vleugel zetten zonder snelheid in te leveren op de Renaults. Je ziet ook gewoon hoe stabiel de Mercedessen en Ferrari's zijn.hardware-lover schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:25:
[...]
Op een circuit wat eigenlijk alleen maar uit lange rechte stukken bestaat, blijft de Mercedes de overhand houden. Wat het een (meer rijders) circuit geweest met meer bochten (Brazilië?) en minder (lange) rechte stukken dan had de uitslag zeer waarschijnlijk heel anders geweest. Alonso, als voorbeeld, zou dan ook een stuk verder naar voren hebben gestaan.
Inderdaad, volgens mij is het op zich een prima coureur maar er zijn betere coureurs voor de plek bij Mercedesalwaysleft schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:27:
[...]
Ik had het interview al gezien, maar Bottas heeft het gewoon niet kunnen we nu wel concluderen.
Zet volgend jaar een Ocon in die Mercedes ( gaat niet gebeuren) en je zult zien dat Hamilton veel meer tegenstand heeft.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e5Faj48NU0M]
Maar die Italiaanse presentator, echt hopeloos...
Maar die Italiaanse presentator, echt hopeloos...
[ Voor 47% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2017 22:26 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoe is het toch mogelijk dat ze deze clown maar blijven uitnodigen voor de interviews. Kansloos figuur. Het gezicht van Verstappen als hij voor hem staat...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hamilton bingo kaart weer vol
'What a great crowd'
'Thanks for coming out today'
'Great fans here today'
'Thanks to the team'
'What a great car'
'Looking forward to the next race'
Geweldige coureur die Hamilton maar oh oh oh wat een demagoog.
'What a great crowd'
'Great fans here today'
'Thanks to the team'
'What a great car'
Kan iemand een korte maar doeltreffende samenvatting geven van de regels met de strafplekken? Een deel wordt toegekend op basis van wie er het eerste op de baan is, maar hoe gaat dat dan met de verhouding tussen hoge en lage straffen en met straffen die later worden toegekend?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nee.MikeyMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:53:
Kan iemand een korte maar doeltreffende samenvatting geven van de regels met de strafplekken? Een deel wordt toegekend op basis van wie er het eerste op de baan is, maar hoe gaat dat dan met de verhouding tussen hoge en lage straffen en met straffen die later worden toegekend?
Serieus, niemand snapt er meer wat van.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2017 18:57 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Max net zo maar dan met andere zinnetjes.Polycom schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:47:
Hamilton bingo kaart weer vol
'What a great crowd'
'Great fans here today'
'Thanks to the team'
'What a great car'
Zou het kunnen dat Force India en Williams beide een natweer afstelling hebben gebruikt om daardoor zo hoog mogelijk te kwalificeren? En dat Mercedes, red Bull en Ferrari gewoon het beste er van maakten met hun droogweer afstelling?
Ergo bij de start zullen Ocon en Stroll zoek worden gereden dan wel hun banden aan gort rijden?
Ergo bij de start zullen Ocon en Stroll zoek worden gereden dan wel hun banden aan gort rijden?
Wellicht is morgen op basis van de grid nog te achterhalen hoe ze het hebben gedaan, maar waarschijnlijk niet.MikeyMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:53:
Voor zover ik het begrijp worden de straffen die voor FP1 bekend waren toegepast op volgorde van het de baan op gaan (lekker arbitrair wel) en vervolgens op basis van wanneer de straf bekend werd. De straffen passen ze toe op de grid, en de uiteindelijke lege plekken worden geschrapt daarna.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Hoe gek het ook klinkt in een Sport als F1, maar @DaniëlWW2 heeft gelijk.MikeyMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:53:
iets met Q result daarna op volgorde (welke volgorde? Geen idee) straffen toepassen op een oneindige grid. Pas na toepassen van alle straffen schuiven ze de gird weer naar p1-p20
Heeft RAI nog een penalty gekregen voor zijn unsafe release?
Nee, daar denken ze pas weer aan als hij morgen op P2 rijdt, 4 rondes voor het einde ...nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:02:
[...]
Hoe gek het ook klinkt in een Sport als F1, maar @DaniëlWW2 heeft gelijk.
iets met Q result daarna op volgorde (welke volgorde? Geen idee) straffen toepassen op een oneindige grid. Pas na toepassen van alle straffen schuiven ze de gird weer naar p1-p20
Heeft RAI nog een penalty gekregen voor zijn unsafe release?
"honestly"
Ja maar dan weet je nog niks...Migrator schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:00:
[...]
Wellicht is morgen op basis van de grid nog te achterhalen hoe ze het hebben gedaan, maar waarschijnlijk niet.
Voor zover ik het begrijp worden de straffen die voor FP1 bekend waren toegepast op volgorde van het de baan op gaan (lekker arbitrair wel) en vervolgens op basis van wanneer de straf bekend werd. De straffen passen ze toe op de grid, en de uiteindelijke lege plekken worden geschrapt daarna.
Eerste die naar buiten gaat heeft 20 plekken straf, moet daarmee vanaf P20 starten.
Dan komt nummer twee met 15 plekken straf, wordt later toegepast, dus p19 of p20?
Even los van het kwalificatieresultaat...
Voor zover ik het begreep was het de positie van Quali + strafMikeyMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:05:
[...]
Ja maar dan weet je nog niks...
Eerste die naar buiten gaat heeft 20 plekken straf, moet daarmee vanaf P20 starten.
Dan komt nummer twee met 15 plekken straf, wordt later toegepast, dus p19 of p20?
Dus VER +20 dan RIC +25
Maar goed, dat is zonder kennis van het regelboek.
HAAS was al aan het juichen, dat er iig 4 man achter ze zou staan
https://twitter.com/HaasF1Team/status/903995239010066434
TenenkrommendDaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:41:
[video]
Maar die Italiaan mag weer lekker oprotten, echt hopeloos...
Ok, maar rekenen ze dan met p35 VS p32 of rekenen ze altijd tot max p20?FreshMaker schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:10:
[...]
Voor zover ik het begreep was het de positie van Quali + straf
Dus VER +20 dan RIC +25
Maar goed, dat is zonder kennis van het regelboek.
HAAS was al aan het juichen, dat er iig 4 man achter ze zou staan
https://twitter.com/HaasF1Team/status/903995239010066434
Het eerste, ze rekenen met een oneindige grid.MikeyMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:12:
[...]
Ok, maar rekenen ze dan met p35 VS p32 of rekenen ze altijd tot max p20?
Nogmaals, dit weet ik niet zeker, maar volgens mij is een eerdere straf goed.MikeyMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:05:
[...]
Ja maar dan weet je nog niks...
Stel dat we coureur A hebben die kwalificeert op P5, maar heeft 10 plekken straf, coureur B op P10 met 5 plekken straf en coureur C op P15, zonder staf.
Pas je de straf van A eerst toe, dan gaat die naar P15, achter C. Pas je daarna de straf van B toe, dan gaat die ook naar P15, achter A, achter C. Vervolgens worden de lege plekken weggehaald, en krijg je dat C op P13 start, A op P14 en B op P15.
Pas je eerst de straf van B toe, dan gaat die naar P15, achter C. Daarna die van A, ook naar P15, achter B, achter C. Uiteindelijk dan C op P13, B op P14 en A op P15.
Zou ook kunnen dat ik uit mijn nek klets overigens
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik ben angstiger voor Magnussen en Ericsson ... beiden hebbenn niet echt een goede naam qua stuurmanschaphjs schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:14:
Ah, Sainz gaat zich proberen te bewijzen morgen tov Verstappen.
Ze zouden zomaar wat kunnen zwalken en de twee RBR's in de weg of erger rijden
...
[ Voor 97% gewijzigd door nachtnet op 02-09-2017 19:20 ]
Gebeurd dat voor of nadat hij het pit ingang bordje heeft geraakt?nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:19:
Ik zie VER ERI keurig ontwijken terwijl SAI daar vol bovenop knalt.
https://f1manager.info/ranking/4605
reactie van Max: https://www.ziggosport.nl...alificatie-gp-italie.html
[ Voor 8% gewijzigd door Dijkstraat op 02-09-2017 19:24 ]
Verwijderd
Hopelijk doen ze morgen op de skypad de vergelijking in kwalificatie tussen LH en Ver (en niet STR), ik ben benieuwd waar die nou die seconde wint, echt puur op vermogen of doet LH ook in de bochten goed mee
Die Mercedes PU heeft zoveel vermogen, dat Merc met meer vleugel kan rijdenen toch dezelfde/ hogere topsnelheden kan halen dan Renault en zelfs Ferrari. (die zie je mooi terug in de prestaties van FI en Williams deze sessie, in de regen telt iets meer df net wat meer mee).Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:24:
Hopelijk doen ze morgen op de skypad de vergelijking in kwalificatie tussen LH en Ver (en niet STR), ik ben benieuwd waar die nou die seconde wint, echt puur op vermogen of doet LH ook in de bochten goed mee
Ham zal dus in de bochten ook erg snel zijn geweest. Daarnaast is Hamilton in de regen net zo goed if not beter dan Max.
Holyshit! Blind de Q teruggekeken, zonder te weten hoe/wat. Hands down voor HAM en ook voor VER en Stroll hoor. Godskolere wat verdient de laatstgenoemde even een excuus van mijn kant. Bizarre Q. Ferrari totaal door het ijs gezakt.
PSN: xMaurice93
Verwijderd
Ik neem toch aan dat ze beide met zo weinig mogelijk vleugel gereden hebben voor de (droge) race van morgen? En tuurlijk zo als altijd kan de mercedes meer vleugel zetten door hun motor maar dat maakt voor de vergelijking toch niet uit? wint de mercedes het vooral op de rechte stukken of ook in de bochten,Requiem19 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:38:
[...]
Die Mercedes PU heeft zoveel vermogen, dat Merc met meer vleugel kan rijdenen toch dezelfde/ hogere topsnelheden kan halen dan Renault en zelfs Ferrari. (die zie je mooi terug in de prestaties van FI en Williams deze sessie, in de regen telt iets meer df net wat meer mee).
Ham zal dus in de bochten ook erg snel zijn geweest. Daarnaast is Hamilton in de regen net zo goed if not beter dan Max.
probleem met opstelling is dat GRO buiten de 107% als NC vermeld staat. Mag hij dan met dispensatie p20 starten? of start hij dan p14?
p20 lijkt me, dat hij mag starten lijkt me ook duidelijk (ondanks zn onkunde in de regen)nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:08:
probleem met opstelling is dat GRO buiten de 107% als NC vermeld staat. Mag hij dan met dispensatie p20 starten? of start hij dan p14?
P20.nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:08:
Vanuit de Sporting Regulations, art 35.1
Any driver eliminated during Q1 whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time
set during that session, or who fails to set a time, will not be allowed to take part in the race.
Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a
free practice session, the stewards may permit the car to start the race.
Any driver accepted in this manner will be placed at the back of the starting grid after any
other penalties have been applied.
Should there be more than one driver accepted in this manner they will be arranged on the
grid in the order they were classified in P3.
[ Voor 37% gewijzigd door Edd op 02-09-2017 20:15 ]
-
highlight:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pZd2_9T7z2c]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pZd2_9T7z2c]
Top!Edd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:15:
[...]
P20.
Vanuit de Sporting Regulations, art 35.1
[...]
Het begint zo wel op de eindejaars AIVD puzzel te lijken..
maar die klopt dus al niet omdat Grosjean achteraan moet staan?pilskes schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:27:
Oke, nu zie ik deze startopstelling:
[afbeelding]
Ik vind vooral het wie, hoeveel en wanneer erg ondoorzichtig. Want ik dacht dat het afhankelijk was van wanneer de wissel was aangemeld, maar blijkt dat het uitrijden van de pits is. Daarnaast heb je ook te maken dat niet alle straffen in 1x worden toegepast, maar bijvoorbeeld: Eerst de 1e straf van RIC, dan de 1e van VER, dan de 2e (versnellingsbak) RIC en dan nog eens de 2e van VER (turbo?). Maar dan ook nog eens van het hele veld.nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:21:
[...]
Top!
Dus ja, een aardige puzzel lijkt mij.
Als zelfs Channel 4 het verkeerd doet, hoe moeten wij het dan begrijpen?pilskes schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:27:
Oke, nu zie ik deze startopstelling:
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Edd op 02-09-2017 20:42 ]
-
M.a.w. utter bullshit, hoe snel we hiervan af zijn hoe beter!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zo, ik ben blij dat ik vanmiddag ook nog wat andere verplichtingen had. 
Maar wat een geweldige kwalificatie heb ik nu net gezien. Echt geweldig. Ik heb er even op moeten wachten maar toch.
De negende keer dat Max hoger kwalificeert dan Daniel. Ik dacht nog heel even dat hij pole zou hebben maar toen was die vermaledijde Lewis nog onderweg. En dan Lance die zichzelf een dikke schouderklop mag geven. Om heel eerlijk te zijn vind ik dit misschien wel de mooiste kwalificatie van het jaar.
Alleen een beetje jammer van de gridstraffen en dat het tijdens de race waarschijnlijk droog zal zijn.
Maar wat een geweldige kwalificatie heb ik nu net gezien. Echt geweldig. Ik heb er even op moeten wachten maar toch.
De negende keer dat Max hoger kwalificeert dan Daniel. Ik dacht nog heel even dat hij pole zou hebben maar toen was die vermaledijde Lewis nog onderweg. En dan Lance die zichzelf een dikke schouderklop mag geven. Om heel eerlijk te zijn vind ik dit misschien wel de mooiste kwalificatie van het jaar.
Alleen een beetje jammer van de gridstraffen en dat het tijdens de race waarschijnlijk droog zal zijn.
"When you grow up your heart dies"
Het valt me mee dat die bestraften nog serieus meededen met de Q. Voor hun stond er niets op het spel, zouden ze na een rustig rondje in de Q1 uitgestapt zijn dan was dit het laatste weekend met gridstraffen geweest. (iets met commercie en tv rechten etc)
alles kan off-topic
Iets met een sportman zijn. Denk ik.Ankona schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:44:
Het valt me mee dat die bestraften nog serieus meededen met de Q. Voor hun stond er niets op het spel, zouden ze na een rustig rondje in de Q1 uitgestapt zijn dan was dit het laatste weekend met gridstraffen geweest. (iets met commercie en tv rechten etc)
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
+ Heel veel Airtime vandaag voor VER & RBR + marktwaarde verhogen.
Daarnaast natuurlijk pure reclame/marketing. Ze rijden nu P2 & P3, alle interviews, en dan nog een hoop gepraat over dat ze met gridstraffen "weer naar achteren mogen". Dit levert RBR gewoon veel exposure op.
Vraag is alleen of ze het ook gedaan hadden als het een droge Q was. Maar ik neem aan van niet, vers setje banden bij de start en meer nieuwe banden zal dan toch belangrijker zijn geweest. Die paar rondjes op de wets maakt het verschil ook niet, zelfs al zou het uiteindelijk wel een race worden met de wets.

Bevestiging dat GRO mag starten morgen (107%) en dus op p20 uit zou moeten komen.
Wat ik het fijnste vond van deze kwalificatie is dat ze lekker bleven doorrijden en tijden neerzetten ipv 4 rondjes in totaal in een kwartier.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ze moesten wel, want door het rijden werd de baan steeds droger. De rondetijden van iedereen werden dus steeds scherper.Martinusz schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:57:
Wat ik het fijnste vond van deze kwalificatie is dat ze lekker bleven doorrijden en tijden neerzetten ipv 4 rondjes in totaal in een kwartier.
BTW, dit is ook HET moment om stennis te schoppen over die verdomde gridstraffen. Hoe eerder we hiervan af zijn hoe beter!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit zou voor RBR een punt zijn, Verstappen en Riciardo zal dit een worst wezen denk ik zo. Voor de anderen die al een tijdstraf hadden zal airtime denk ik veel minder een argument zijn.nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:52:
[...]
+ Heel veel Airtime vandaag voor VER & RBR + marktwaarde verhogen.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:21:
[...]
Top!
offtopic:
lol ja - damn is spannender en al weer bijna herfst
lol ja - damn is spannender en al weer bijna herfst
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ook voor RIC & VER geldt dat ze hiermee laten zien dat ze bij de top horen. (en daarmee interessant zijn voor topstoeltjes & persoonlijke sponsors. Haken ze af dan daalt direct hun waarde.)Just_I schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:05:
[...]
Dit zou voor RBR een punt zijn, Verstappen en Riciardo zal dit een worst wezen denk ik zo. Voor de anderen die al een tijdstraf hadden zal airtime denk ik veel minder een argument zijn.
Mooie video van FOM over geschiedenis van de Poleposition.
https://www.formula1.com/...pole_position_record.html
https://www.formula1.com/...pole_position_record.html
Sportman dus, laten zien wat je kan.nachtnet schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:11:
[...]
Ook voor RIC & VER geldt dat ze hiermee laten zien dat ze bij de top horen. (en daarmee interessant zijn voor topstoeltjes & persoonlijke sponsors. Haken ze af dan daalt direct hun waarde.)
Exposure.Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:25:
Nou wat hebben de red bulls vandaag nu werkelijk gepresteerd? Een hoop geld, banden en brandstof naar de klote voor noppes.
Een paar plaatsen minder naar achter.
Sportief resultaat.
Ervaring met de regen setup.
Dat dus
Dat zien we morgen - morgen gewoon racen ondanks al dat Q gezeur.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1