Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 107 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:49:
valt me op dat er 'nogal wat BL shopjes gesloten zijn' deze dagen; toyfair germany (lijkt nurnburg te zijn?)

is dat zo interresant?
wat ik begrepen heb wel, alleen kom je de lego stand niet als BL shopje binnen lijkt mij, zijn ze heel strikt op.

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:03
himlims_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:49:
valt me op dat er 'nogal wat BL shopjes gesloten zijn' deze dagen; toyfair germany (lijkt nurnburg te zijn?)

is dat zo interresant?
Er zijn veel Duitse shops gesloten omdat er een probleem is voor Duitse shops om over het Bricklink platform aan Duitsers/Europeanen te leveren. Onze Held der Steine fake lego ( :( ) heeft ook hierom tijdelijk zijn shop gesloten. Staat in principe los van de toyfair.

https://www.bricklink.com/messageThread.asp?ID=245807
I'll try to shed some light into this for all non-Germans:

There are specific laws here that require specific things an online shop needs
to fulfil
. That starts with things like company details (that most include certain
things), T&C, transaction cancellation forms but, choking hazard warnings but
it also goes as far as always saying "incl. VAT + shipping" next to a price and
having the BUY NOW button with a specific German wording.

Most of these requirements make sense to a certain degree cause they were introduced
to protect people from scammers. However, now it's the sellers at risk.
There
are associations now and their mission is to find every single little mistake
you make. They write it all down and ask you to pay xx amount (seems to be around
200 Euros) and they make you sign a contract that says that you will not do the
same mistakes again. Of course those contracts are never phrased in your favor.
If you do any of the mistakes again at any point in the future you will have
to pay again and then it's not a few hundres, but a few thousands.

So basically, if you get the warning and you sign the contract, you can basically
say good bye to any online shop because you will always be at risk.
Your only chance is to get a lawyer and try to change the wording in that contract.
You only have about 7 days though.

While many of the things can be corrected in your terms with a flood of text,
there are some things that can't be done by the sellers now and they need
Bricklink to change some things. Problem is that we all know that this might
take a while...

And yes, this is still legal for those associations and has been a problem for
years now so while there is a new law against it on the way, it might still take
a long time before those associations can't do this anymore.
Dus willen de Duitsers compliant zijn moet Bricklink wat zaken aanpassen en dat is vooralsnog niet gebeurd.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:14
phYzar schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Er zijn veel Duitse shops gesloten omdat er een probleem is voor Duitse shops om over het Bricklink platform aan Duitsers/Europeanen te leveren. Onze Held der Steine fake lego ( :( ) heeft ook hierom tijdelijk zijn shop gesloten. Staat in principe los van de toyfair.

[...]

Dus willen de Duitsers compliant zijn moet Bricklink wat zaken aanpassen en dat is vooralsnog niet gebeurd.
Fake Lego bij Held der Steine?
Ik had er anders goede ervaringen mee. Nooit geen fake steentje van gehad

PSN: McMillan0984

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

phYzar schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:11:
[...]

[...]

begrijp er helemaal niets van :+ is nog vroeg, na de koffie nog eens doorlezen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• phYzar
Clavat schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:16:
[...]

Fake Lego bij Held der Steine?
Ik had er anders goede ervaringen mee. Nooit geen fake steentje van gehad
Nee, niet dat hij dat verkoopt, maar sinds zijn ruzie met Lego is hij ook allemaal andere "klembausteine"-merken aan het promoten, zoals de eerder genoemde Xingbao die mocs jat etc. Ik was groot fan maar ben niet gecharmeerd van nepperds.

//edit

Hij verkoopt zelfs bewust niet de andere merken omdat hij dan als importeur wordt aangemerkt en dan verantwoordelijk wordt voor alle juridische dingen die daarbij komen kijken (keurmerken/garantie etc).

phYzar wijzigde deze reactie 31-01-2019 10:21 (18%)

• MDT-Maikel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:53
Gelukkig geldt dat BL-gezeur in Duitsland niet voor winkeleigenaren die het als hobby doen (hoop ik dan maar). Er is echt een zieke "Abmahn"-cultuur in Duitsland die er alleen maar toe leidt dat er zielige advocaten geld mee kunnen verdienen.

Ik heb ook nog wat nieuwe City modelletjes gemaakt in Stud.io. Heeft iemand nog suggesties voor kleinere voertuigen in het stadsleven? Geen bierfietsen!

brick store | openclonk

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:02
himlims_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:18:
[...]

begrijp er helemaal niets van :+ is nog vroeg, na de koffie nog eens doorlezen
Kennelijk is er in duitsland regelgeving over online-shops waar je op bricklink nu niet aan kan voldoen (platform biedt de mogelijk niet om aan de wet te voldoen), en kennelijk zijn er (brein achtige) handhavings clubjes actief die je voor zon overtreding een schikkingsvoorstel sturen, inclusief een contract waar in staat dat een 2e overtredings veel zwaarder zal worden bestraft.

Als duitser kan je dus eigenlijk momenteel niet een BL shop hebben en volledig aan de wet voldoen, en er wordt dus actief gejaagd op "overtreders"

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 22-04 17:51

ajhaverkamp

gewoon Arjan

MDT-Maikel schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:07:
Ik heb ook nog wat nieuwe City modelletjes gemaakt in Stud.io. Heeft iemand nog suggesties voor kleinere voertuigen in het stadsleven? Geen bierfietsen!
DHL bakfietsen.Link. Ik kan de nieuwste met een aero dynamisch bouw niet vinden. Daarbij gaat de bak vloeiend over in het elektrische trap gedeelte.

This footer is intentionally left blank

• phYzar

[Afbeelding]
Bij ons in de buurt rijden ze sinds het Stint gedoe met soort velengde golfkarretjes rond met kinderen.

http://www.vervoerhouten.nl/assets/images/sam-3824-1.480x0.jpg

Daarnaast hebben de postbodes altijd wel bijzondere karretjes voor hun post. (Kan zo ff geen plaatje vinden, zon driewieler met fietstassen waar ze achter lopen bv) Of een zitmaaier van de gemeente:

Of een veegwagen:

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
phYzar schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:28:
[...]
...
Of een zitmaaier van de gemeente:
...[Afbeelding]
Zoals set 30224 ;-)

MikelenniuM wijzigde deze reactie 31-01-2019 12:03 (6%)

• vectormatic

[Afbeelding]
Een renault twizzy?

Hier in de stad zit een bezorgtent die ook met zo'n ding de shoarma-schotels rondbrengt.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bezorgscooter?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@MDT-Maikel electrische fiets? een drone? paket/pizza bezorger?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gaat vandaag de nieuwe mini-figure serie niet 'live' ?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:03

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:12:
@MDT-Maikel electrische fiets? een drone? paket/pizza bezorger?
een (amazon) drone pakketbezorger _/-\o_

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:44

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben bezig om mijn kraan te "stylen". Het rode gedeelte ben ik wel tevreden over maar het gele gedeelte blijft zo massief/lomp/groot. Heeft iemand nog een tip om die lompheid wat te breken?? Zonder de interne structuur van de kraan aan te passen, hij werkt nu goed en dat wil ik zo houden ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• MDT-Maikel
Bedankt voor de voorstellen voor city voetuigen, ze worden steeds lastiger om in Lego om te zetten!

@almightyarjen Ik vind dat massieve juist wel mooi, plak er nog een machinistencabine aan en werk de draden weg en hij lijkt me af.

brick store | openclonk

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-04 19:45
Ik zou hem inderdaad zo laten en misschien zelfs nog iets groter maken. Geeft 'm flink wat body ten op zichte van het rode en dat kan naar mijn idee prima.

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-04 12:25
Heeft iemand een tip hoe ik een grote hoeveelheid sets in een wanted list in BL kan krijgen? Bijvoorbeeld vanuit een excelletje ofzo..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• mschol
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:14:
Heeft iemand een tip hoe ik een grote hoeveelheid sets in een wanted list in BL kan krijgen? Bijvoorbeeld vanuit een excelletje ofzo..
bricklink lijkt alleen xml te ondersteunen, ik lees hier en daar wel dat er instructies zouden zijn om csv -> xml te krijgen maar de instructies zelf kan ik niet vinden...
https://www.bricklink.com/help.asp?helpID=207

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:06

Amphiebietje

In de blubber

@almightyarjen Je kan het rode deel groter maken zodat hij meer sporen kan overbruggen, waardoor het gele deel meer in proportie lijkt, en hij ook realistischer wordt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@almightyarjen voeg wat zwarte blokjes toe voor contrast, met met grijs wat “buisjes/ventiel/afvoer” ter aankleding, ja dat wordt het geheel groter maar breekt het vlak.

Evt een geel bijgebouw als arregraat? of wat extra breed/grooter maken van rode stellage?

himlims_ wijzigde deze reactie 01-02-2019 10:47 (16%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• almightyarjen

almightyarjen

MDT-Maikel schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:47:
Bedankt voor de voorstellen voor city voetuigen, ze worden steeds lastiger om in Lego om te zetten!

@almightyarjen Ik vind dat massieve juist wel mooi, plak er nog een machinistencabine aan en werk de draden weg en hij lijkt me af.
la_fusion schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:51:
Ik zou hem inderdaad zo laten en misschien zelfs nog iets groter maken. Geeft 'm flink wat body ten op zichte van het rode en dat kan naar mijn idee prima.
Hmm, okee. Dus er zijn mensen die hem niet te lomp vinden :D
Amphiebietje schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:37:
@almightyarjen Je kan het rode deel groter maken zodat hij meer sporen kan overbruggen, waardoor het gele deel meer in proportie lijkt, en hij ook realistischer wordt.
himlims_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:41:
@almightyarjen voeg wat zwarte blokjes toe voor contrast, met met grijs wat “buisjes/ventiel/afvoer” ter aankleding, ja dat wordt het geheel groter maar breekt het vlak.

Evt een geel bijgebouw als arregraat? of wat extra breed/grooter maken van rode stellage?
Het rode deel wil ik niet meer aanpassen: na 1,5 jaar klooien werkt het nu goed en daar wil ik zo weinig mogelijk aan tornen. Het breken van het vlak vind ik wel een goeie, ik zal er eens over gaan nadenken.

Bedankt voor de tips! d:)b

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Een laddertje omhoog langs 1 van de rode poten en een cabine voor de kraanmachinist zou een leuke toevoeging zijn. De vorm en volume van het gele deel stoort mij niet.

• JWR
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-04 21:43
almightyarjen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:00:
[...]

[...]

[...]

[...]

Het rode deel wil ik niet meer aanpassen: na 1,5 jaar klooien werkt het nu goed en daar wil ik zo weinig mogelijk aan tornen. Het breken van het vlak vind ik wel een goeie, ik zal er eens over gaan nadenken.

Wat misschien ook wel een leuk idee is, om een gedeelte transparant te maken voor de kraanmachinist.
Transparant, lijkt het ook minder massief.

Maar als ik deze foto zo zie, dan valt het reuze mee, misschien geen geel, maar een minder opvallende kleur.
http://dutch.portgantrycrane.com/photo/pl15623589-ship_to_shore_port_gantry_crane_for_container_handling_quayside_container_crane.jpg

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

(8> *O* .... info; helemaal nix

//edit; niets officieels - imho denk ik dat iemand een goeie poging doet om zijn moc onder de aandacht te brengen. Na wat zoeken, kan ik zo snel geen vergelijkbaar/eenzelfde model vinden. zou het misschien ?

hij staat op de officiele lego pagina: https://www.lego.com/en-us/products/themes

*O* *O* *O* *O* *O*

himlims_ wijzigde deze reactie 01-02-2019 14:48 (91%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:00

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:00:

Ja ik vind 'm wel (te) lomp. Maar nog lang niet zo lomp als de Great White van aankomende zomer...

Wat je ook kunt doen is de rode superstructure iets hoger maken en daardoor je het gele blok wat kunt laten zakken ten opzichte van de hoogte van de poten.
Je kunt dan het gele blok halverwege de brug laten komen waardoor de bulkyness onderbroken wordt door de brug omdat het blok nu halverwege de brug hangt. Als je begrijpt wat ik bedoel :)

Dus ipv

████
       ████
-------o██o---------

wordt het meer

█████
-------o███o---------
       █████

[Edit] Dit is misschien wel duidelijker :)

GeeBee wijzigde deze reactie 01-02-2019 17:43 (6%)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:14
Instabuy. Ik hoop dat dit waar is...

PSN: McMillan0984

• key
  • Laatst online: 16-04 13:15
Lijkt waar te zijn. Zag hem vanmiddag op de site van Lego:
https://www.lego.com/nl-nl/

Bij Volwassenen -> Verkennen, onderaan bij Thema's naar rechts klikken tot je Creator ziet staan. Hier staat deze als plaatje.

https://lc-imageresizer-l...om.jpg%3fl.r%3d-843596952

nog niet in de officiële Lego store online. Heb natuurlijk al gekeken.

Edit: https://www.bouwsteentjes...t-ford-mustang-opgedoken/
En een speelgoedwinkel lijkt het al aan te geven http://otten-speelgoed.nl/lego-duplo/10265.html

Artikel-Nr: 10265 | Alter: 16+ | Teile: 1.471 | Jahr: 2019

key wijzigde deze reactie 01-02-2019 14:46 (28%)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-04 19:45
Dat ziet er wel leuk uit! Verbaas mij wel over bepaalde details die volgens mij eenvoudig nog wat verbetering had kunnen zijn maar vooruit ;) Mooie aanvulling voor de serie auto's!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-04 15:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hij staat op de site van Lego, laat dit alsjeblieft waar zijn, wat een super tof model zeg.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

key schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:14:

Bij Volwassenen -> Verkennen, onderaan bij Thema's naar rechts klikken tot je Creator ziet staan. Hier staat deze als plaatje.

https://lc-imageresizer-l...om.jpg%3fl.r%3d-843596952

nog niet in de officiële Lego store online. Heb natuurlijk al gekeken.
Lol, Ik klikte op auto's categorie tot 16 jaar. Krijg je allemaal Duplo te zien.

Maar dit model is zeker mooi!

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, Note 9, Asus G750 rammelbak.

• SinergyX
  • Laatst online: 00:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mustang is dan de opvolger van de Austin Martin? Zelfde style, maar had dan ieder geval iets in hetzelfde genre gedaan. Sowieso sla ik hem over als ik alleen al mag gokken naar de prijs :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bibi2205
  • Laatst online: 22-04 00:42
Mustang is inderdaad de opvolger van de DB5.. Ik vind de bron niet meteen terug, maar de prijs zou 139.99€ worden in Duitsland en 149.99€ in BE/NL en de set zou 1400+ onderdelen bevatten. Bovendien komt hij in maart al uit. :)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• vectormatic
Toffe auto zo op het eerste gezicht! En een stuk beter gelukt dan de DB5 imho

Als de prijs echt €150 wordt, wordt het wel sowieso een pas, autos als de mini/F40 waren voor €100 prima te verantwoorden imho, maar daar €50 bovenop... daarnaast ben ik ook minder muscle car fan, maar dat geheel terzijde, de prijsontwikkeling vind ik gewoon al best eng..

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind het een erg gaaf model maar €150, holy mozes... nee bedankt.

• key
Laten we hopen op een € 100,-. € 150,- is voor mij ook een reden om hem niet te kopen.

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:21

Chakotay

Lick here to continue

key schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:42:
Laten we hopen op een € 100,-. € 150,- is voor mij ook een reden om hem niet te kopen.
Dat zou maar 6.8 cent per steentje zijn, voor een licenced set... Ik zie het niet gebeuren, €150 is meer in de verwachting.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vectormatic schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:29:
Toffe auto zo op het eerste gezicht! En een stuk beter gelukt dan de DB5 imho

Als de prijs echt €150 wordt, wordt het wel sowieso een pas, autos als de mini/F40 waren voor €100 prima te verantwoorden imho, maar daar €50 bovenop... daarnaast ben ik ook minder muscle car fan, maar dat geheel terzijde, de prijsontwikkeling vind ik gewoon al best eng..
Ik vond zelf die VW bus het zeker waard, maar dat is inderdaad tot hoeverre je een link hebt met die auto's. Vind het sowieso jammer dat ze opeens op de muscle-car toer gaan (ook bij Speed Champs), zal best grote markt voor zijn, maar het is mij het zeker niet waard.

Van Speed champs heb ik al diverse Impreza MOC's gezien, ga ik die wel kopen :P
https://www.motor1.com/ne...ego-subaru-wrx-rally-car/
https://www.reddit.com/r/...impreza_22b_in_the_speed/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:17
Eerste muscle car in Creator reeks maakt een "tour"?

En persoonlijk liever een muscle car in speed champions dan 1 van de "hypercars" die nauwelijks lijken.

€150 euro voor de set zou ik ook een beetje buitensporig vinden. Licentie argument is vrij nutteloos, want die hadden de Mini, F40, VW bus etc ook. De enige uitzondering is de DB5 met twee licenties en daar was de prijs dan ook naar. VW bus had ook meer dan 1300 stenen, dus als de Mustang er 1400 heeft is het prijsverschil van €50 nog steeds fors. Maar goed, staar me nooit blind op adviesprijzen en Lego geloof ik ook niet (calculeert het in zodat winkels kunnen "stunten").

• Pin0
  • Niet online
key schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:14:

...
plaatje is alweer wag van de lego site. nu staat er weer de James Bond Auto

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• key
De originele link naar het plaatje die ik van de legosite haalde is wel nog actief:
https://lc-imageresizer-l...om.jpg%3Fl.r%3D-843596952

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 14:07
key schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:50:
De originele link naar het plaatje die ik van de legosite haalde is wel nog actief:
https://lc-imageresizer-l...om.jpg%3Fl.r%3D-843596952
Wat mij trouwens opvalt ... Het voorwiel is ingestuurd. Dat heeft nog geen enkele Creator Expert auto tot nu toe!

• MDT-Maikel
De Amazon-Drone is gelukt, alleen wel wat groot geworden. Met deze propellers kan het alleen niet veel kleiner.

En vanaf nu kun je ook de ADP designs pre-orderen!

Er staat free shipping, ik wil nog even zeker weten of dat ook voor Europa geldt. Dus let daar nog wel even op. Free shipping ook voor Europa. Edit: Houdt wel nog rekening met invoerrechten en BTW, onze geliefde amerikanen vermelden prijzen altijd zonder BTW.

MDT-Maikel wijzigde deze reactie 01-02-2019 22:38 (22%)

brick store | openclonk

• almightyarjen

almightyarjen

@MDT-Maikel Ik heb er 2 gepreordered (je moet je fiets natuurlijk ook aan de andere kant van de stad kunnen inleveren ;) ), ik hoop dat je ontwerp het gaat halen! :Y

• Suli
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Hier ook 2 gepreorderd. Laat je weten wanneer je een signeersessie houdt :+?

• mschol
  • Niet online
ik moet nog even heel hard nadenken over hoeveel en welke (naast de fietsenstalling) ik wil backen..
vind ze namelijk allemaal vrij prijzig, zeker gezien het ex btw en ex import kosten is..

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MDT-Maikel schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:39:
De Amazon-Drone is gelukt, alleen wel wat groot geworden. Met deze propellers kan het alleen niet veel kleiner.

[Afbeelding]
lego had recentelijk een drone in hun city advent kalender set zitten (zie links boven)

en die van set 60207 is misschien een mooie basis/base model om mee te beginnen:

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:38
Ik heb met een vriend van mij een timelapse gemaakt van het bouwen van de Millennium Falcon. Filmpje is nog niet helemaal klaar maar mag dat hier gepost worden? Mijn kleine "opmerking" onder de eerste foto werd ook al verwijderd namelijk.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:59

Mystikal

It never hurts to help

sig69 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:55:
Ik heb met een vriend van mij een timelapse gemaakt van het bouwen van de Millennium Falcon. Filmpje is nog niet helemaal klaar maar mag dat hier gepost worden? Mijn kleine "opmerking" onder de eerste foto werd ook al verwijderd namelijk.
Natuurlijk mag dat.

Basement Bios ---- Exo-S

• MDT-Maikel
@himlims_ Die tweede drone is wel cool, die set wil ik wel hebben. Ik wist niet dat er ook zulke kleine propellers met een technic gat waren.

@de rest: bedankt voor het pre-orderen. Wel jammer van die importproblemen. Mijn set is toch vooral voor Europeanen en niet voor de VS, waar ze alleen in SF en NY het woord fiets kennen. Het wordt dus nog wel spannend.

brick store | openclonk

• almightyarjen

almightyarjen

sig69 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:55:
Why not? Ik post filmpjes continue :P

Weer een stapje verder. Ik heb het gele blok 2 studs (voor zover je daarvan kan spreken bij studless :P ) smaller kunnen maken. Daarnaast heb ik de zijkanten van de kraan verhoogd en volgens mij gaat dit wel wat worden, work in progress. Daarnaast heb ik het monorail systeem geautomatiseerd waardoor de kraan nu volledig geautomatiseerd is :Y

Container actie begint op 3:18

almightyarjen wijzigde deze reactie 02-02-2019 09:40 (5%)

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:14
Clavat schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Instabuy. Ik hoop dat dit waar is...
Ik was al enthousiast toen er geruchten van een Mustang rond gingen en gelijk enthousiast met het zien van de set :) Als ie in Maart uitkomt, dan kan ik hem deze zomer mooi aanschaffen als ik door Essen kom. Ligt toevallig op de vakantie route :) Scheelt dan al een €10 op zijn minst.

En inderdaad wat @Haay opmerkt, de voorwielen ogen ingestuurd. Misschien dat ze na alle gadgets die in de DB5 zijn gebouwd iets hadden dat ze op zijn minst sturen als gadget konden inbouwen in nieuwe modellen 8)

En nee, geen DB5 aangeschaft. De TLM2 figs hebben gewonnen en met goedkeuring van vrouwlief komen alle figs langs de trap te hangen. Mooie zichtbare plek ...en vooral genoeg plek _/-\o_

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06:59
almightyarjen schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:35:
[...]

[YouTube: Lego train container terminal automated by Arduino WIP E22: IT FINALLY WORKS]

Weer een stapje verder. Ik heb het gele blok 2 studs (voor zover je daarvan kan spreken bij studless :P ) smaller kunnen maken. Daarnaast heb ik de zijkanten van de kraan verhoogd en volgens mij gaat dit wel wat worden, work in progress. Daarnaast heb ik het monorail systeem geautomatiseerd waardoor de kraan nu volledig geautomatiseerd is :Y

Container actie begint op 3:18
Super! Ziet er echt gelikt uit. Ik vind het wel allemaal wat snel gaan ;)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Reinier schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:51:
[...]

Ja mee eens. Het ziet er super uit maar het zou wat natuurlijker ogen als er bv tussen aankomst vd monorail en het in beweging komen vd kraan een kleine vertraging zat. Idem bij vertrek. Dat gezegd hebbende... Wat een gaaf project en uitvoering! d:)b

• mschol
  • Niet online
MDT-Maikel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:21:
@himlims_ Die tweede drone is wel cool, die set wil ik wel hebben. Ik wist niet dat er ook zulke kleine propellers met een technic gat waren.

@de rest: bedankt voor het pre-orderen. Wel jammer van die importproblemen. Mijn set is toch vooral voor Europeanen en niet voor de VS, waar ze alleen in SF en NY het woord fiets kennen. Het wordt dus nog wel spannend.
ik heb de lijst met winnaars meegenomen naar Fok!, in de hoop dat daar ook nog wat klandizie vandaan komt

• almightyarjen

almightyarjen

Reinier schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:51:
SnoeiKoei schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:10:
Ja mee eens. Het ziet er super uit maar het zou wat natuurlijker ogen als er bv tussen aankomst vd monorail en het in beweging komen vd kraan een kleine vertraging zat. Idem bij vertrek. Dat gezegd hebbende... Wat een gaaf project en uitvoering! d:)b
Ja eens. Ik zag ook dat er nog even een vertraging moet komen bij de monorail acties, bedankt voor de tip!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06:59
Ik heb een hartje gekregen O+

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:35:
[...]

Ah.. kraan #2 en #3 komen ook. Ik was al bang dat je klaar was ;)

Containers stapelen.... sensor of matrix met hoogtegetallen bijhouden?

• Haay
Gim schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:50:
En nee, geen DB5 aangeschaft. De TLM2 figs hebben gewonnen en met goedkeuring van vrouwlief komen alle figs langs de trap te hangen. Mooie zichtbare plek ...en vooral genoeg plek _/-\o_
Wanneer ze langs de trap hangen verwachten we wel een mooie foto hier in het topic! :D

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-04 18:36

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 15 jaar op GoT

Grappig een StarWars doosje 75129 uit Dec.2015 gevonden bij het Kruidvat in Deventer ( € 7,99 )
Zit een andere 'Chewbacca' in dan ik ken...en volgens bricklink komt hij alleen voor in deze set ;)

• bibi2205
  • Laatst online: 22-04 00:42
Nieuwe Technic leaks:

42100 Liebherr 9800 (4108 pcs) - 7 motoren met 2 Control+ Hubs

42098 Car Transporter (2493 pcs, waarvan +-500 voor de kleinere auto)

42099 4x4 Extreme Car (958 pcs) - 3 motoren met 1 Control+ Hub

42097 Spider Crane (920 pcs)

Ik keek wel uit naar de Car Transporter, maar ben ergens wel teleurgesteld als hij er zo uit komt te zien.. (Al weet ik ook niet exact wat ik verwachtte :p) Eerst maar even betere foto's afwachten dus, misschien is het nog een leuke set om de Pullback's op te zetten. De Crawler zal ik vermoedelijk wel weer kopen, al zou die volgens de geruchten +-249€ gaan kosten dus die komt er pas als Amazon een goeie deal heeft. ;)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 22-04 17:51

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zet er dan ook de (verwachte) prijzen bij:

LEGO Technic 42100 “Liebherr R9800 Excavator”

Price 449,99€
4108 parts
new control system CONTROL+
7 motors (CONTROL+)
2 CONTROL+ hubs
new parts:
Linear Actuator long (12 studs?)
big gear wheels dbg (grey) (like in 42095)
new liftarm frame 11x7x1
no B-model at the moment

LEGO Technic 42099 “4×4 Crawler”

Price 229,99€
958 parts
new control system CONTROL+
3 motors (CONTROL+) including 1 servo
1 CONTROL+ Hubs
new parts:
new wheel hubs with integrated planetary gears and maybe ball bearing
new joint shafts (stronger)
no B-model at the moment

LEGO Technic 42098 “Car Transporter”

Price 149,99€
2493 parts
consists of truck, trailer and muscle car
new parts:
mudguards small in red und turquoise (blue)

LEGO Technic 42097 “Spider Crane”

Price 89,99€
920 parts

Bron: Eurobricks.com

Oftewel teveel geld voor wat je krijgt. Tenzij die Control+ power functie van massief goud zijn...

This footer is intentionally left blank

• Edgenumber
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:20
Ik hoop dat ze de draaicirkel eens verbeteren. Die van de vorige crawler was zelfs met 4 wheel steering nog steeds gigantisch

• MDT-Maikel
keverjeroen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:14:
Heb je al iets kunnen vinden? Mijn probleem met BL is dat als je 2 wanted lists hebt, bijvoorbeeld van 2 sets, dat je ze niet kan samenvoegen. Voor ieder steentje dat in beide voorkomt moet je het in de ene lijst wijzigen en dan in de andere verwijderen. Dit is echt heel veel werk.

Wat je zou kunnen doen om iets minder werk te hebben, is naar XML exporteren en dan met een scriptje al je wanted lists samenvoegen en weer uploaden. Misschien dat ik wel zo'n scriptje ga schrijven als ik weer zoiets moet doen.

@almightyarjen Werkt nu erg goed. Komt er ook een video op je gewone kanaal? Je moet toch vaker posten van het YouTube algoritme! 8)7

MDT-Maikel wijzigde deze reactie 02-02-2019 13:39 (8%)

brick store | openclonk

• Marsman83
  • Laatst online: 21:38
Gim schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Leuk idee! Ik wou dat mijn vrouw zo tolerant was, heb al moeite moeten doen om 2 creator auto's in een hoekje van de woonkamer te mogen plaatsen ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marsman83 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:14:
[...]

Leuk idee! Ik wou dat mijn vrouw zo tolerant was, heb al moeite moeten doen om 2 creator auto's in een hoekje van de woonkamer te mogen plaatsen ;)
die van mij moest er niets van hebben, inmiddels paar jr verder; heeft ze Harry serie compleet, wat brickheadz verzameld, en heeft dat een prominente plek gekregen in de woonkamer. Een gast/logeer kamer is inmiddels “de Lego room” geworden. En zo nu en dan komt ze met Facebook find “ik heb de set als langs brickwatch/bricklink gehaald” zegt ze dan. De architect serie is nu haar nieuw ding. Haar zus (34) heeft liberty statue sinds kort. Iedereen besmet

himlims_ wijzigde deze reactie 02-02-2019 19:14 (4%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Marsman83
Cool! Ja die van mij heeft vroeger nooit met Lego gespeeld en vind het nu ook niks dus ben er bang voor.
Maargoed gelukkig krijg ik op zolder wel alle vrijheid en vind mijn zoontje het wel geweldig O+

• mathelicious
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-04 10:14
Vandaag de Porsche 42096 gebouwd, leuk model om te maken en ziet er supergaaf uit. De binnenkant bevalt me minder, ook het gebrek aan HOG besturing vind ik jammer. Zijn er hier mensen die dit succesvol hebben toegevoegd?

Edit: zaterdagavond slaat vroeg toe, verkeerde setnummer. Ik bedoel de porsche 911 rsr

mathelicious wijzigde deze reactie 02-02-2019 20:02 (16%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

mathelicious schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:01:
Vandaag de Porsche 42056 gebouwd, leuk model om te maken en ziet er supergaaf uit. De binnenkant bevalt me minder, ook het gebrek aan HOG besturing vind ik jammer. Zijn er hier mensen die dit succesvol hebben toegevoegd?
Genoeg mods voor deze sets, van simpel tot vrij uitgebreid, er zijn ook wat must have mods voor de gearbox e.d.

https://www.eurobricks.co...rs-mods-and-improvements/

ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Marsman83
mathelicious schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:01:
Vandaag de Porsche 42096 gebouwd, leuk model om te maken en ziet er supergaaf uit. De binnenkant bevalt me minder, ook het gebrek aan HOG besturing vind ik jammer. Zijn er hier mensen die dit succesvol hebben toegevoegd?

Edit: zaterdagavond slaat vroeg toe, verkeerde setnummer. Ik bedoel de porsche 911 rsr
Heb je toevallig ook de GT3? Ik ben wel benieuwd hoe de build is ten opzichte van deze set. Heb zelf de GT3 en zit eraan te denken om de RSR erlangs te zetten. Vraag me ook af of de schaal hetzelfde is.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Marsman83 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:13:
[...]

Heb je toevallig ook de GT3? Ik ben wel benieuwd hoe de build is ten opzichte van deze set. Heb zelf de GT3 en zit eraan te denken om de RSR erlangs te zetten. Vraag me ook af of de schaal hetzelfde is.
Nee, de GT3 is 1:8, de RSR is 1:10, daarom heb je ook van die lelijke wielen tov de body (te klein). Die LMP en Ferrari hadden dat probleem ook al.

• Marsman83
SinergyX schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:16:
[...]

Nee, de GT3 is 1:8, de RSR is 1:10, daarom heb je ook van die lelijke wielen tov de body (te klein). Die LMP en Ferrari hadden dat probleem ook al.
Ah dat is jammer, dan laat ik hem liggen. Kan ik dat geld mooi aan een modular spenderen :)

• mathelicious
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-04 10:14
SinergyX schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:16:
[...]

Vergeet ook de plaatsing van de voorwielen niet, het is allemaal net niet goed gegaan met de wielen. Maar ach, in het algemeen is het een plaatje.

• Gim
Marsman83 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:14:
[...]

In de woonkamer komt niks te staan hier, dus nu ben ik jaloers :) BB8 en Ship in a Bottle hebben een paar weken gestaan en met de kerst reserveer ik een plek voor het kerstdorpje. Heb wel een vitrinekast maar die staat netjes op een werkkamer in de schaduw.

Met de mini figs moet ik nog even kijken. De Ribba frames zijn mooi strak maar minder handig als je niet allemaal volledige series hebt en figuurtjes soms eruit wil halen of verschuiven. Daarom heb ik nog een ander soort dun vitrine kastje waarbij t wel goed gaat. Nog even kijken of t goed combineert aan de muur qua frames. Maar, ze mogen hangen.... dat is een mooi begin :)

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Gim schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:04:
[...]

In de woonkamer komt niks te staan hier, dus nu ben ik jaloers :) BB8 en Ship in a Bottle hebben een paar weken gestaan en met de kerst reserveer ik een plek voor het kerstdorpje. Heb wel een vitrinekast maar die staat netjes op een werkkamer in de schaduw.
Hier had ze toch echt pech. Het is ook mijn huis en als vrouwlief een hele kast vol tierelantijntjes wil, heb ik een plank met lego (creator tower bridge). Door verhuizing ligt de tower bridge nog in een doos en heb ik er nog geen nieuwe plek voor, maar als ik wil dan komt deze gewoon weer ergens te staan 8)

Signature van nature

• Haay
Gim schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:04:

Met de mini figs moet ik nog even kijken. De Ribba frames zijn mooi strak maar minder handig als je niet allemaal volledige series hebt en figuurtjes soms eruit wil halen of verschuiven. Daarom heb ik nog een ander soort dun vitrine kastje waarbij t wel goed gaat. Nog even kijken of t goed combineert aan de muur qua frames. Maar, ze mogen hangen.... dat is een mooi begin :)
Vrouwlief zei ooit tegen mij: "ik wil geen Lego huiskamer!". Inmiddels staat de Saturn V te pronken naast de TV (en heb ik daar van vele bezoekers al bewonderende opmerkingen over gehad), en staat de Ninjago Destiny's Bounty (70618) bovenop de boekenkast omdat mijn vrouw dat ook een erg mooi schip vindt! :)

Ook heb ik de Architecture Skyline setjes Venice en London in de boekenkast staan, en Women of Nasa staat eveneens in de boekenkast.

Op zolder heb ik drie IKEA vitrine kasten vol met Lego staan. Vooral de Creator Expert auto's, een drietal Creator Expert gebouwen, en verder Lego Ideas, en Lego Star Wars sets. Moet alleen eens wat gaan opruimen op zolder om plaats te maken voor meer Lego sets om tentoon te stellen. >:)

• almightyarjen

almightyarjen

MDT-Maikel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:37:
@almightyarjen Werkt nu erg goed. Komt er ook een video op je gewone kanaal? Je moet toch vaker posten van het YouTube algoritme! 8)7
Ik heb erover getwijfeld. En ja, het zou goed zijn voor het algoritme, aan de andere kant wil ik het liefste alles in één keer laten zien in één awesome video. Daarom heb ik besloten om het nog niet te posten op mijn main channel.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Ik heb erover getwijfeld. En ja, het zou goed zijn voor het algoritme, aan de andere kant wil ik het liefste alles in één keer laten zien in één awesome video. Daarom heb ik besloten om het nog niet te posten op mijn main channel.
liever 3 korte? En een awesome overview

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Kapoen
  • Laatst online: 22:24
Iemand nog ideeën nodig voor een Lego display?

Dat verticaal ophangen van wagens vind ik wel leuk gevonden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Gim
@Sircuri @Haay Ze vind diverse setjes verder trouwens wel mooi. Ik ga denk ik maar eens voorstellen om één plek op de kast tot LEGO display te bombarderen en dat ik elke week rouleer qua set... evt met zo'n IKEA glazen case met een verlichting balkje voor 's avonds 8) Eerst maar eens de mini figs hahaha :P

En oh ja... Venice, dat is ook nog een mooi Architecture skyline setje. Heb vooralsnog alleen London die m.i. echt goed uit de verf komt :)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:00:
Iemand nog ideeën nodig voor een Lego display?
[YouTube: The Ultimate LEGO Set Collector's Room!]
Dat verticaal ophangen van wagens vind ik wel leuk gevonden.
Je zult er moeten stoffen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kapoen
  • Laatst online: 22:24
The Eagle schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:18:
[...]

Lego = stofmagneet helaas. Ik stel al een hele poos het afstoffen van mijn modularsstraatje uit 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Jump
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-04 20:19
[...]

Ik heb deze middag een tiental sets verhuist naar nieuwe woonst. Ze hebben de voorbije tien jaar in de slaapkamer op de kast gestaan zonder afgestoft te zijn.

Ik denk dat ik ze gewoon uit elkaar ga halen, wassen en opnieuw ga bouwen. Op sommige sets is het stof er precies 'aangekoekt'.

In de nieuwe woonst heb ik een slaapkamer ie niet gebruikt zal worden. Dus dat wordt een LEGO kamer :D

internix.be

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:36:
[...]
liever 3 korte? En een awesome overview
Ervaring uit het verleden heeft geleerd dat dat op de een of andere reden niet aanslaat. De eerste 24H zijn cruciaal en als er dan in een awesome video dingen te zien zijn die al in een eerdere video te zien zijn geweest (zoals een kraan die een container verplaatst), dan is de reactie van de kijkers veel minder omdat ze al zoiets dergelijks eerder hebben gezien. Dat het al op mijn WIP kanaal te zien is maakt niet veel uit, want dat kanaal heeft een veel kleiner bereik :)

• keverjeroen
Kijk wat deze gast heeft gemaakt... Hij schijnt er 3 jaar aan gewerkt te hebben..
https://www.facebook.com/classicspaceadventure

Ben wel bang dat Lego een take down gaat doen...

- edit, link naar gamepagina: http://jalex.se/classicspaceadventure/ -

keverjeroen wijzigde deze reactie 04-02-2019 08:50 (16%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

eerste marktplaats set opgehaald

zo veel onderdelen niet aanwezig is bedroevend.

dan nog stellig volhouden dat set compleet is wanneer je er iets vna zegt

direct laatste keer dat weer iets via marktplaats gekocht heb. In 10jr is er eigenlijk niets veranderd daar.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ja compleet != compleet op Marktplaats helaas.
In de sommige gevallen kan ik de missende onderdelen vergoed krijgen door geld terug te vragen voor die specifieke onderdelen (Bricklink). Soms ook niet. Daar moet je bij MP helaas rekening mee houden, dus een goede deal kan iets duurder uitvallen.

In extremis kun je de verkoper een slechte beoordeling geven wegens item voldoet niet aan de beschrijving of zoiets.

Nu een 8297 Off-roader gekocht voor €30. Met wat evt nabestellingen nog steeds een koopje.

GeeBee wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:27 (14%)

• Haay
himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:42:

direct laatste keer dat weer iets via marktplaats gekocht heb. In 10jr is er eigenlijk niets veranderd daar.
Enige wat ik via Marktplaats zou kopen zijn nog verzegelde ongeopende sets. Dan weet je in ieder geval zeker dat het compleet is. Helaas betaal je bij sets die niet meer in productie zijn dan wel de hoofdprijs. Dan liever nog rondkijken op Bricklink of iemand elders in Europa die set nog voor een redelijke prijs te koop heeft. Vaak ben je dan inclusief verzending nog goedkoper uit dan via Marktplaats in NL !

• keverjeroen
himlims_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:42:

Herkenbaar. Zo heb ik ooit een oud set gekocht, wat nog in de dichte doos zat. En toen ik het thuis kreeg, bleek dat de doos dichtgeplakt was plakband en de onderdelen (een deel van) er in gesmeten waren.

Maar meestal hou ik er rekening mee dat het niet 100% compleet is en dan nog heb ik flink wat leuke aankopen via Marktplaats (en FB-verkoopgroepen) gedaan. Vooral 9V-treinen (vaak met veel extra rails) en grote bakken ongesorteerde Lego (waarin ik bijzondere sets zag zitten op de foto).

Wil je meer garanties, betaal dan wat meer en koop via Bricklink. Aan de reviews bij een verkoper kan je vaak wel zien of dat die te vertrouwen is.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een stuk of 3 sets gekocht via markplaats, allen 100% compleet. Het kan dus wel. Ik ben ze wel gaan ophalen, misschien scheelt dat.

zonoskar wijzigde deze reactie 04-02-2019 11:23 (22%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-04 17:29
Ik heb dit weekend 2 grote bakken vol met lego (friends, city, treinen, star wars en bionicle (waar ik niks mee heb)) gekocht, nu alles sorteren, maar t was 21 kilo, dus ben nu nog bezig :-D

ontbrekende onderdeeltjes haal ik wel op bij een bricklink shop waarmee ik samenwerk

• Marsman83
[...]

Letterlijk wat mij als eerste te binnen schoot haha.
Dat brengt de vraag, hoe doen jullie dit? Het schoon houden van alle Lego die ter display staat?
In een virtine heb je hier natuurlijk minder last van maar met bijvoorbeeld een Lego stad wordt dit natuurlijk lastiger.
Ik doe dat nu met zo'n Swiffer Duster ding en dat gaat redelijk.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:30

MsG

Forumzwerver

Marsman83 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:41:
[...]

Letterlijk wat mij als eerste te binnen schoot haha.
Dat brengt de vraag, hoe doen jullie dit? Het schoon houden van alle Lego die ter display staat?
In een virtine heb je hier natuurlijk minder last van maar met bijvoorbeeld een Lego stad wordt dit natuurlijk lastiger.
Ik doe dat nu met zo'n Swiffer Duster ding en dat gaat redelijk.
Zo'n ding gebruik ik ook wel eens, of zachtjes of van een afstandje een persluchtbusje, vaak is het vooral losliggend stof en niet zozeer aangekoekt vuil.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• keverjeroen
Spuitbusjes perslucht werken goed, als je het regelmatig schoonspuit (en het stof niet vast gaat zitten). Stof wegblazen en daarna de vloer stofzuigen.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik meestal zo'n opzetborstel ding voor de stofzuiger. En dan nog een extra panty om te voorkomen dat afgebroken Lego blokjes opgezogen worden. Werkt redelijk, niet alle stof gaat er af, maar het grootste gedeelte wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

keverjeroen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:09:
Spuitbusjes perslucht werken goed, als je het regelmatig schoonspuit (en het stof niet vast gaat zitten). Stof wegblazen en daarna de vloer stofzuigen.
hier ook de perslucht busjes (of bij bulk, via de compressor uit de schuur) maar display via zon spuitbus (action 2-3euro)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Marsman83
Oja die perslucht busjes zijn wel een goeie! Die ga ik ook een paar halen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OK, als iemand een tip heeft hoe ik ca 20 jaar stof van mijn opgebouwd Lego model af krijg hoor ik het graag :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 98 ... 107 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True