Gaaf zeg! Waar kan ik die pre-order plaatsen?MDT-Maikel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:05:
Zoals beloofd wat positief nieuws! De meeste "winnende" designs van de BrickLink ADP wedstrijd zijn bekend. En ik hoor daarbij!
[Afbeelding]
Wel balen dat de letters in oranje niet meer verkrijgbaar zijn en dus limoen-groen zijn, het vloekt een beetje met geel van de truck en het lichtblauw van de fietsen. Daarbij had ik helaas geen keuze. Vanaf 1 februari is een soort pre-order fase en als daarin het doel gehaald wordt, dan is het dus een "echte" Lego-set! Ben wel benieuwd hoeveel het doel gaan halen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Op het moment bestel ik weinig op Bricklink, meer complete sets op Amazon. Bricklink zou ik nog wel gebruiken als ik bijvoorbeeld een groot aantal dezelfde stenen nodig heb waar anders, behalve bij het dure Pick a Brick, niet aan te komen is. Dan vul ik de bestelling aan met andere onderdelen uit dezelfde store die ik nodig heb of nog wel eens nodig zou kunnen hebben.Gim schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:56:
Ik kijk sowieso naar de ratings/opmerkingen om te zien of er iets 'raars' wordt vermeld m.b.t. bijvoorbeeld afhandeling of verzendkosten en als de terms van de shop niet helder genoeg zijn, dan stuur ik een bericht naar de shop met specifieke vragen. Afhankelijk van het antwoord én ook zeker de snelheid van reageren bepaal ik of ik mijn order daar plaats. Staat dat niet ook in de policy of terms, van vraag of zoek uit alvorens een bestelling te plaatsen en verrast te worden?
BL bestel ik nog steeds, maar je moet inderdaad gewoon bepaalde shops links laten liggen. Als genoeg mensen dat doen, dan verdwijnen of zakken ze allicht in prijs. Ik zie BL nog steeds als een ideale manier om aan parts te komen.
Maar je bent gestopt met BL. Hoe kom je nu aan de ontbrekende parts? Bestel je bij LEGO zelf of een andere site? Een tip voor de community hier?
Maar een Lego model of een MOC bij verschillende stores bestellen kan eigenlijk nooit uit vanwege de verzendkosten. Daar vind ik Bricklink niet geschikt voor. Ik ben er ook gewoon principiëler in geworden de laatste jaren, aanbieders die alleen (dure)pakketjes versturen terwijl de bestelling ook in een envelop past of aanbieders die inpakkosten rekenen of verzendkosten boven de DHL prijs bestel ik gewoon niet meer.
when the price is right; koop gewoon die bak leeg in de lego shopgold_dust schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:40:
[...]
Op het moment bestel ik weinig op Bricklink, meer complete sets op Amazon. Bricklink zou ik nog wel gebruiken als ik bijvoorbeeld een groot aantal dezelfde stenen nodig heb waar anders, behalve bij het dure Pick a Brick, niet aan te komen is. Dan vul ik de bestelling aan met andere onderdelen uit dezelfde store die ik nodig heb of nog wel eens nodig zou kunnen hebben.
Maar een Lego model of een MOC bij verschillende stores bestellen kan eigenlijk nooit uit vanwege de verzendkosten. Daar vind ik Bricklink niet geschikt voor. Ik ben er ook gewoon principiëler in geworden de laatste jaren, aanbieders die alleen (dure)pakketjes versturen terwijl de bestelling ook in een envelop past of aanbieders die inpakkosten rekenen of verzendkosten boven de DHL prijs bestel ik gewoon niet meer.
@SeatRider: Waarschijnlijk ergens op bricklink, dat hoor ik net zoals iedereen op 1 februari.
Over het onderwerp steden/modulars vullen heb ik een kleine poging gedaan om een stint te maken. Voor een deel gebaseerd op deze Segway. Ik heb het gevoel dat er best wel veel kleinere voertuigen de men in steden ziet nog niet door Lego gemaakt zijn. Zie vooral de vele iteraties van hotdog/ijs/popcorn-karretjes die Lego in de laatste jaren als polybags heeft uitgebracht.

Houd 'm uit de buurt van legotreinenMDT-Maikel schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:14:
@Loader: Goed om te horen dat limoengroen niet verkeerd is. Misschien was ik iets te gewend aan oranje.
@SeatRider: Waarschijnlijk ergens op bricklink, dat hoor ik net zoals iedereen op 1 februari.
Over het onderwerp steden/modulars vullen heb ik een kleine poging gedaan om een stint te maken. Voor een deel gebaseerd op deze Segway. Ik heb het gevoel dat er best wel veel kleinere voertuigen de men in steden ziet nog niet door Lego gemaakt zijn. Zie vooral de vele iteraties van hotdog/ijs/popcorn-karretjes die Lego in de laatste jaren als polybags heeft uitgebracht.
[Afbeelding]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ook t eerste waar ik aan moest denken...
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Thanks, ik ga daar eens naar kijken en zoeken naar een aanbieding.himlims_ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:18:
@GroteBozewolf denk dat @mschol 'people-pack' als deze bedoeld; 60202 60134
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Bij de Aston Martin missen de spatborden dus nog. Maar ik ben erg tevreden over deze en de gele Kever, veel interessante technieken. Sommige zijn alleen wel iets fragiel, dus het zijn wel echte display-modellen. Het busje past alleen niet zo goed in deze reeks, op zich redelijk gelijkend alleen niet symmetrisch aan de achterkant, ook weer fragiel en de voorruit vind ik niet goed gedaan. Ook is hij wat aan de kleine kant vergelijken met de andere modellen en de Speed Champions serie.
yep, die dushimlims_ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:18:
@GroteBozewolf denk dat @mschol 'people-pack' als deze bedoeld; 60202 60134
Herkenbaar. In mijn geval vind ik zelfs 1x de MF kopen al te duur.Falcon10 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:11:
Ik zit te twijfelen of ik de Millenium Falcon 75192 zou kopen.
Enerzijds omdat ik hem zo prachtig vindt, maar anderzijds, als ik em dan zou kopen, wil ik hem niet in elkaar zetten en mooi in ze'n doos laten ..... En 2 kopen, vindt ik nu net iets te gortig
Zijn er nog tweakerts hier die met dat soort dilemma zitten bij het al dan niet kopen van lego sets ?
Prachtige set hoor, maar het is gewoon erg veel geld.
Soms koop 1 in zo'n geval gewoon 1 set en laat deze in de doos totdat dat ik denk "boeiuh, die set gaat nu gewoon lekker gebouwd worden". Of ik wacht tot er keer een goede aanbieding voorbij komt om een 2e set te kopen voordat ik de eerste aankoop in elkaar zet.
Ik heb het nu los gelaten om alles wat ik leuk vind dubbel te gaan kopen. Er komen tegenwoordig teveel mooie grote sets uit naar mijn smaak. Op een gegeven moment kost het gewoon teveel geld.
Second that.Loader schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:19:
[...]
Mooi set heb je ontworpen!! En wat de kleur betreft, ik zelf vind die limoengroen beter dan oranje.
( ik maak zelf schilderijen hier en wat betreft de kleuren vind ik groen geel blauw beter bij elkaar passen dan oranje geel blauw maar dat terzijde. ) Het is wel een leuke set voor in je stad. Daar ontbreekt het af en toe bij Lego, dingen waarmee je je stad kan opvullen...
Ik maak dan wel geen schilderijen, maar als vormgever gaat mijn voorkeur ook naar limoengroen. Het kleurenschema van je ontwerp is mooi in balans.
Kijk ook eens op losseminifiguren.nlGroteBozewolf schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:11:
Ik wil mijn modular houses wat meer minifigures geven. Ik vraag me alleen af wat de beste (en meest voordelige) manier is om aan LEGO City minifigures te komen. Enig idee hier?
wildwest saloon is best tofMDT-Maikel schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:57:
De laatste vier designs van de ADP wedstrijd zijn bekend. Helaas geen trein, daar had ik toch nog wel een beetje hoop op. Gelukkig voor mij geen andere City-achtige sets, dus minder concurrentie.
jou fietsenstalling is veelzijdiger voor stadlayouts

(stond op Facebook)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Erg mooi gemaakt, leuke toevoeging voor in een stadjeMDT-Maikel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:05:
Zoals beloofd wat positief nieuws! De meeste "winnende" designs van de BrickLink ADP wedstrijd zijn bekend. En ik hoor daarbij!
[Afbeelding]
Wel balen dat de letters in oranje niet meer verkrijgbaar zijn en dus limoen-groen zijn, het vloekt een beetje met geel van de truck en het lichtblauw van de fietsen. Daarbij had ik helaas geen keuze. Vanaf 1 februari is een soort pre-order fase en als daarin het doel gehaald wordt, dan is het dus een "echte" Lego-set! Ben wel benieuwd hoeveel het doel gaan halen.
[...]
Belofte maakt schuld!
200 fish found!
Op 12:55 is de actie te zien
Hmm... keuzes...
De CMF gaan eraan komen bij verkopers en worden nu als conplete sets geboden, maar ik weet niet of die DB5 prijs nog eens vaker voorbij komt want hij is wel scherp. Ik neig naar de CMF als slimste eerste aankoop ...
Grrr.. toymi.eu geeft aan dat t aantal van 1 db5 niet aanwezig is dus vertraagd maar er staat ook direct leverbaar. De site komt men Duitse vergelijkingsites naar voren waardoor ik t vertrouwde. Toch wat twijfel nu of t wel een goede shop is. Kent iemand Toymi.eu? Duits. Of wordt mn keuze nu makkelijk gemaakt aangaande CMF vs DB5
[ Voor 85% gewijzigd door Gim op 26-01-2019 13:58 ]
En bij de compressor moet echt nog een een gebouw komen met isolatie. Wat een kabaal maakt dat ding
Voor zowel de trein als voor de monorail gebruik ik magneten voor de positie bepaling. Lego heeft zelf geen magneetveldsensoren, ik gebruik daar zogenaamde reed switches voor. Dus ik gebruik de rotary encoder van de EV3 motor om te bepalen of de kraan naar links of naar rechts moet en vervolgens bepaal ik met de reed switches wanneer de kraan moet stoppen.MDT-Maikel schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:22:
@almightyarjen Mooie video, het werkt nu goed. Ik begrijp alleen niet precies waarom er magneten op de monorail wagons zaten. Heeft Lego magneetveldsensoren? Of wat gebruik je daarvoor?
En bij de compressor moet echt nog een een gebouw komen met isolatie. Wat een kabaal maakt dat ding
Er was hier algemene consensus om de compressor open te laten zodat je wat bewegende delen kan zien. Dat ding maakt idd een hoop herrie, maar dat is dan toch gewoon realistich?
Vlak voor kerst begonnen we zo:

Nu een aantal weken later en na een fiks aantal uren slopen, ligt de MF er momenteel zo bij:

*knip*
Het was in ieder geval een supergave build en veel plezier aan gehad. Alhoewel het slopen minder is, viel het mij toch niet tegen
[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 26-01-2019 17:31 . Reden: Geen V&A in het topic. ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Alleen gekocht om een keer gebouwd te hebben? Of wilde je hem displayen maar toch geen plek?Leut schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:50:
De Millennium Falcon ist nicht mehr...
Vlak voor kerst begonnen we zo:
[Afbeelding]
Nu een aantal weken later en na een fiks aantal uren slopen, ligt de MF er momenteel zo bij:
[Afbeelding]
Dadelijk maar weer netjes in de originele dozen opbergen en dan maar eens zien wat we er mee gaan doen. Mocht iemand interesse hebben, PM me dan maar ff.
Het was in ieder geval een supergave build en veel plezier aan gehad. Alhoewel het slopen minder is, viel het mij toch niet tegen
Hmm, zou er ook nog iemand een MOC gaan bedenken met de onderdelen van de MF net zoals ze al doen met de creator expert auto's, de tower bridge enzo. Straks eens wat googlen
Heb je de zakjes weer als origineel gevuld?Leut schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:50:
...
Eigenlijk alleen gekocht om een te keer te bouwen. Dat heeft toch wel wat, het grootste Lego model ooitGim schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:58:
[...]
Alleen gekocht om een keer gebouwd te hebben? Of wilde je hem displayen maar toch geen plek?
Hmm, zou er ook nog iemand een MOC gaan bedenken met de onderdelen van de MF net zoals ze al doen met de creator expert auto's, de tower bridge enzo. Straks eens wat googlen
Achterstevoren afbreken. Het is ff wat werk, maar aangezien Lego de bouwinstructies ook per genummerd zakje behandelt, is het erg goed te doen. Tuurlijk duurt het wat langer, maar vind dit persoonlijk wel prettiger. Doe dit altijd met alle modellen, mits er genummerde zakjes zijn. Anders gaat alles bij elkaar.Hulliee schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:20:
[...]
Heb je de zakjes weer als origineel gevuld?Als ja, hoe heb je dat gedaan? Lijkt mij een hele grote klus namelijk.
Als je zelf zo'n model dan weer wilt gaan bouwen, dan volg je simpelweg de instructies, alsof het een nieuw model betreft. Dat bouwt erg prettig.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Is idd wel prettig als alles origineel genummerd is en je hem wilt verkopen.Leut schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:50:
Achterstevoren afbreken. Het is ff wat werk, maar aangezien Lego de bouwinstructies ook per genummerd zakje behandelt, is het erg goed te doen. Tuurlijk duurt het wat langer, maar vind dit persoonlijk wel prettiger. Doe dit altijd met alle modellen, mits er genummerde zakjes zijn. Anders gaat alles bij elkaar.
Als je zelf zo'n model dan weer wilt gaan bouwen, dan volg je simpelweg de instructies, alsof het een nieuw model betreft. Dat bouwt erg prettig.
Ik heb bijna alles in action bakjes zitten nadat ik gebouwd heb en weer afgebroken.
Maar achterstevoren afbreken, dan duurt dan net zolang als opbouwen. Zeker met zo'n grote set vind ik dat toch te veel van het goede.

“Kasteel” aangepast, extra verdieping, verplaatste connector pin, een “compleet bos”, en zie dat de ledjes anders zitten
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 27-01-2019 01:04 ]
Het is wel een hele gave set hoor

Je weet dat ie nog lager kan?Marsman83 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:48:
Net even m'n T1 verlaagd
Mij lijkt dat er voor december flink gestunt is met prijzen zodat er veel verkocht wordt; de concurrenten aftroeven. En wellicht ook wat voorraad opmaken tbv nieuwe assortiment? En sets die nu wellicht uit productie zijn zullen sowieso wat stijgen.gold_dust schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:37:
Ik heb voor het laatst eind november voor Sinterklaas en Kerst Lego besteld op Amazon en ik zie nu dat de prijzen flink hoger zijn, soms +30%. De Keepa plugin bevestigd dit ook. Ik vraag me af of Lego een flinke prijsverhoging doorgevoerd heeft per 2019 of dat dit aan Amazon ligt. (Zelfs Playmobil en Fishertechnik beginnen goedkoop te worden in vergelijking met Lego).
Is Playmobil normaal dan veel duurder dan Lego? Beide grote merken die t nodige vragen. Ik meen dat GhostBusters HQ van Playmobil een heel stuk goedkoper is
Super gaaf! En wat lekker dat het nu mooi werkt, ofnie!?almightyarjen schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:43:
Ik heb het werk aan de container terminal hervat en ben gelijk goed begonnen met een compleet nieuw proof of concept wat beter werkt dan de originele kraan
[YouTube: Lego train container terminal automated by Arduino WIP E20: We're moving containers again!]
Op 12:55 is de actie te zien
Heb ik met mijn 'pinnetjes sorteerder'.. Zo irritant, dachte er zelfs 's nachts in bed nog aan
En zooo lekker als het dan toch werkt
Heel gaaf gedaan! En de pneumatic grijper maakt zo 'n tof geluid
NB: kabaal haal je er toch niet uit, dus lekker -aan 1 kant- open laten
| Security Management |
Ik heb zonet nog even gekeken en het lijkt op het volgende: het is nu een vrij slecht moment om Lego te kopen omdat de sets van 2018 uit de collectie gaan en daarom vaak duurder worden (schaarste) en de sets van 2019 nog niet leverbaar zijn. Zodra er voldoende aanbod is van 2019 sets zal het (hopelijk) wel weer beter worden. (Ik kijk vrijwel alleen op Amazon omdat bijna alle andere aanbieders hier niet leveren).Gim schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:09:
Mij lijkt dat er voor december flink gestunt is met prijzen zodat er veel verkocht wordt; de concurrenten aftroeven. En wellicht ook wat voorraad opmaken tbv nieuwe assortiment? En sets die nu wellicht uit productie zijn zullen sowieso wat stijgen.
Playmobil en Fishertechnik waren ooit ongeveer net zo duur als Lego maar lijken me in verhouding de laatste jaren goedkoop tov. Lego door de prijsstijgingen bij Lego. Vooral bij de wat grotere sets is het prijsverschil enorm.Is Playmobil normaal dan veel duurder dan Lego? Beide grote merken die t nodige vragen. Ik meen dat GhostBusters HQ van Playmobil een heel stuk goedkoper is
Hier zijn ook elastiekjes voor nodig (klein en medium), die moet ik natuurlijk even nieuw kopen. Welke zijn geschikt hiervoor, hebben jullie een doosje met verschillende maten gevonden de supermarkt of de Action? Andere suggesties??
Komt omdat Playmobil troep is en minder vraag naar is dan Legogold_dust schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:33:
[...]
Ik heb zonet nog even gekeken en het lijkt op het volgende: het is nu een vrij slecht moment om Lego te kopen omdat de sets van 2018 uit de collectie gaan en daarom vaak duurder worden (schaarste) en de sets van 2019 nog niet leverbaar zijn. Zodra er voldoende aanbod is van 2019 sets zal het (hopelijk) wel weer beter worden. (Ik kijk vrijwel alleen op Amazon omdat bijna alle andere aanbieders hier niet leveren).
[...]
Playmobil en Fishertechnik waren ooit ongeveer net zo duur als Lego maar lijken me in verhouding de laatste jaren goedkoop tov. Lego door de prijsstijgingen bij Lego. Vooral bij de wat grotere sets is het prijsverschil enorm.
Amazon is op zich ook het minst nuttig om te gebruiken als referentie voor prijzen. Amazon.de prijsmatched elke actie van een elke andere (grote) keten in Duitsland en zijn vanuit zichzelf ook af en toe wel gul met aanbiedingen, maar het komt vooral door andere ketens dat je knalprijzen ziet op Amazon. Voor een goede kijk op prijzen kan je beter kijken wat Lego vraagt op hun eigen site voor de sets (en dan in het geval van Amazon.de hierbij de de Duitse Lego site in de gaten houden).
Januari is ook een slechte maand voor stuntprijzen (iedereen heeft zijn bonus in december al uitgegeven), dus zitten sites als Amazon ook dichter tegen de prijs aan op de site van Lego zelf. Eind februari/richting Pasen komen meestal weer wat deals.
Het antwoord blijkt te zijn: Loom elastiekjes :-)digilb schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:57:
Ik heb mijn classic Technic dozen van zolder gehaald, en probeer weer een aantal sets op te bouwen. Om te beginnen met mijn favoriet de 8860 supercar :-)
Hier zijn ook elastiekjes voor nodig (klein en medium), die moet ik natuurlijk even nieuw kopen. Welke zijn geschikt hiervoor, hebben jullie een doosje met verschillende maten gevonden de supermarkt of de Action? Andere suggesties??
Daar hebben we nog tientallen van liggen.
https://www.brickwatch.ne...ark-City-People-Pack.html
-of-
vergelijkbare minifigures bricklinken (~25 EUR)
Vraag me af wat uiteindelijk voordeliger gaat zijn?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Wil je de originele dan kan je die nabestellen bij Lego of iets als bricklink.digilb schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:57:
Ik heb mijn classic Technic dozen van zolder gehaald, en probeer weer een aantal sets op te bouwen. Om te beginnen met mijn favoriet de 8860 supercar :-)
Maar hou er dan rekening mee dat je -flink- moet dokken.
Persoonlijk bewaar ik elastieken die ik IRL tegenkom en (enigszins) geschikt lijken.
| Security Management |
200 fish found!
persoonlijk zou ik dan voor 25piek leuke minifigure uitzoeken, maar die familie pack is de lazy optieGroteBozewolf schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:32:
Inmiddels verder gezocht naar mini figures. Kom nu op twee opties uit:
https://www.brickwatch.ne...ark-City-People-Pack.html
-of-
vergelijkbare minifigures bricklinken (~25 EUR)
Vraag me af wat uiteindelijk voordeliger gaat zijn?
Een van de problemen van de modulars vind ik de aansluiting op de wegen platen. Sommige lossen het op door het gebouw te verplaatsen, maar dat levert ook weer problemen op met name op de hoeken. Ik heb de modulairs weer terug gebouwd naar hun origenele locatie en besloten simpel de stoep te verbreden.
Het eerste resultaat ziet er zo uit.

Het punt hier is dat het wel erg recht toe recht aan is. In een andere straat heb ik de tegels laten verspringen.

Deze oplossing vind ik wat mooier en probeer ook de elementen van de gebouwen wat door te laten lopen.
Hier een mooi resultaat van een in "aanbouw".

Het levert ook weer wat probleempjes op, ik heb een hoop meer steentjes nodig voor een mooie afwerking.

Verder: ik zou geen hoop platte steentjes bestellen, maar een paar stratenmakers en wat afzethekken. Stuk minder werk en veel speelser effect
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Goed idee.The Eagle schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:42:
ik zou geen hoop platte steentjes bestellen, maar een paar stratenmakers en wat afzethekken. Stuk minder werk en veel speelser effect
Of je ff wilt melden in het glasvezel topic, 2019 is calling.Of je ff wilt resizen, dit laadt voor geen meter
Dr ligt hier 200Mbit icm Ubiquity 5Ghz wifi. Haal via de Ipad 100Mbit sustained. En toch duurt het lang. Zit hem vermoedelijk in de serverside parsing / herschaling. En dus heeft iedereen in principe last van de laksheid van mensen die de moeite niet nemen om even goto's wat kleiner te maken.Cardinal schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:50:
[...]
Goed idee.
[...]
Of je ff wilt melden in het glasvezel topic, 2019 is calling.
Dus vriendelijk verzoek of je even lief wilt doen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ben voor de BrickLink variant gegaan. Hopelijk duurt het niet te lang. Voor de veiligheid maar wel een verkoper in NL genomen.himlims_ schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:26:
[...]
persoonlijk zou ik dan voor 25piek leuke minifigure uitzoeken, maar die familie pack is de lazy optierelatief goedkope figuurtjes
leg jij die glasvezel ook even naar mijn mobiel aan?Cardinal schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:50:
[...]
Goed idee.
[...]
Of je ff wilt melden in het glasvezel topic, 2019 is calling.
plaatje kleiner maken kan op imgur heel makkelijk:
ipv
https://i.imgur.com/k93opuc.jpg
gebruik je
https://i.imgur.com/k93opucm.jpg
(een extra m dus) andere opties zijn s of l
Scheelt een hoop gezeur en kost nauwelijks moeite.
voor de rest, keep up the pictures
mag ik voor de rest aan iedereen gewoon vragen hier op proberen te letten? zeker mobiel is dit rete irritant.. (en niet iedereen heeft onbeperkte data); vanzelf sprekend moet ik er ook gewoon op letten
[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 28-01-2019 00:39 ]
parkeerplaatsen zat ik ook aan te denken. Zal eens wat toevoegen.himlims_ schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:51:
@Cardinal we hebben er hier een paar parkeerplaatsen aan toegevoegd, klein eet standje, krantjes en leeft ineens
Ik ben lief.The Eagle schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:59:
[...]
Dus vriendelijk verzoek of je even lief wilt doen

Ik zie inderdaad dat veel prijzen op Amazon op dit moment dicht bij de hoge Lego adviesprijzen liggen. Daarnaast zijn er veel externe aanbieders op Amazon met nog veel hogere prijzen, vaak nog boven de Lego adviesprijs.(Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen waarom die op Amazon zitten, ze zijn nooit interessant en ik bestel er ook nooit wat).AppieNL schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:47:
Komt omdat Playmobil troep is en minder vraag naar is dan Lego(sorry Playmobil nooit echt leuk gevonden). Sets van 2018 gaan er in principe ook niet uit, maar die van 2017, normaal houdt Lego sets 2 jaar in productie.
Amazon is op zich ook het minst nuttig om te gebruiken als referentie voor prijzen. Amazon.de prijsmatched elke actie van een elke andere (grote) keten in Duitsland en zijn vanuit zichzelf ook af en toe wel gul met aanbiedingen, maar het komt vooral door andere ketens dat je knalprijzen ziet op Amazon. Voor een goede kijk op prijzen kan je beter kijken wat Lego vraagt op hun eigen site voor de sets (en dan in het geval van Amazon.de hierbij de de Duitse Lego site in de gaten houden).
Januari is ook een slechte maand voor stuntprijzen (iedereen heeft zijn bonus in december al uitgegeven), dus zitten sites als Amazon ook dichter tegen de prijs aan op de site van Lego zelf. Eind februari/richting Pasen komen meestal weer wat deals.
Maar inderdaad, januari lijkt gewoon een slechte maand om Lego in te kopen. Gevoelsmatig lagen de prijzen in November het laagst, richting de kerst kon je de schaarste en hogere prijzen al merken. Ik wacht wel een paar maanden, Lego is geen eerste levensbehoefte.
next challenge: air ride met pneumaticMarsman83 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:48:
Net even m'n T1 verlaagd![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vind het ergens nog steeds stiekem jammer dat ik die gemist heb (net als de mini..), maar display ruimte is beperkt, dus keuzes makenflam schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:01:
Na bijna 2 jaar in de kast gelegen te hebben, ben ik gisteren eindeijk begonnen met de Caterham:
[Afbeelding]
Nu lekker beginnen aan de F40.
De F40 is zeker een van mijn favoriete sets van de afgelopen jaren, geweldige details en bouwtechnieken
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Haha idd! Ik zat hier serieus ook aan te denken. Misschien dat ik er nog een RC versie van maak maar heb onlangs veel Technic verkocht. Ben me wat meer gaan focussen op gewone Lego, ik merk dat ik daar toch meer plezier in heb.
De Mini is nog volop te verkrijgen hoor, dus als je wilt kun je die nog aanschaffenvectormatic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:33:
[...]
Vind het ergens nog steeds stiekem jammer dat ik die gemist heb (net als de mini..), maar display ruimte is beperkt, dus keuzes maken![]()
De F40 is zeker een van mijn favoriete sets van de afgelopen jaren, geweldige details en bouwtechnieken
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Klinkt bekendvectormatic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:33:
[...]
Vind het ergens nog steeds stiekem jammer dat ik die gemist heb (net als de mini..), maar display ruimte is beperkt, dus keuzes maken![]()

Nu inmiddels 8 maanden na de verhuizing hadden we afgelopen weekend eindelijk tijd om een zolderkamertje in te richten met bureau + stoelen, kunnen wij nu lekker bouwen en de boel de boel laten zonder dat de kids alles overhoop gooien
Toch vond ik de F40 en Caterham leuker om te bouwen. Mini heeft wel een hoop 1x1 tiles (uitlijnen van die dingen is een PITA) en de groene steentjes hebben vrijwel allemaal een lichter puntje van de spuitmal, dus goed opletten dat ze uit het zicht blijven.Wom schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:18:
[...]
De Mini is nog volop te verkrijgen hoor, dus als je wilt kun je die nog aanschaffen
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En ik ga mijn Caterham wegdoenWom schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:18:
[...]
De Mini is nog volop te verkrijgen hoor, dus als je wilt kun je die nog aanschaffen
https://www.chiquita.nl/bouw
Zoals ik em lees zitten er op bananen actiecodes, waarmee je een puzzeltje kan doen op de website, en dan lego/filmkaartjes kan winnenhimlims_ schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:42:
heb de voorwaarden en actie nog niet gecontrolleerd, maar shcijnbaar is er iets met bananen en lego;
https://www.chiquita.nl/bouw
LEGO-Star-Wars-75261-Imperial-Dropship-20th-Anniversary-Edition

LEGO-Star-Wars-75261-Clone-Scout-Walker-20th-Anniversary-Edition

LEGO-Star-Wars-75259-Snowspeeder-20th-Anniversary-Edition

LEGO-Star-Wars-75258-Anakins-Podracer-20th-Anniversary-Edition

LEGO-Star-Wars-75243-Slave-I-20th-Anniversary-Edition

en het nieuwe Flagship model van dit jaar:Haay schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:50:
De Star Wars 20th Anniversary sets zijn gelekt:
Op de Live ticker van Zusammengebaut komen meerdere sets tevoorschijn die nu op de Toy Fair bekend worden gemaakt.
Magic6399 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:56:
[...]
en het nieuwe Flagship model van dit jaar:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Op de Live ticker van Zusammengebaut komen meerdere sets tevoorschijn die nu op de Toy Fair bekend worden gemaakt.
Toch vier sets! de spider-crane en de autotransporter (hier met verkeerd setnummer) zongen al rond, de liebherr excavator is nieuw, en een 4x4 klinkt zeker tof, hoewel "mit CON" duidt op afstandsbesturing, zal wel een dure jongen worden (had zelf graag een sub €99 set met AWD gezien)LEGO Technic Autotransporter 42096, 2×1 Modell, ein Fahrzeug dabei, die selbe Größe wie die Corvette, die auf dem Transporter mitgenommen werden kann!
LEGO Technic Spider Crane 42097, manuell, keine Power Functions, 2in1 Modell, UVP 89,99 Euro
LEGO Technic 4×4 Extrem-Geländewagen 42099, mit CON
EDIT: die SW 20 jaar sets zien er tof uit, goede hoeveelheid details en toch niet al te gigantisch, hoewel het prijskaartje wel fors zal zijn. De snowspeeder doet me meteen denken aan mijn eerste SW set, de snowspeeder uit jaar 1
[ Voor 9% gewijzigd door vectormatic op 29-01-2019 15:04 ]
De 'extreme 4x4' met afstandsbediening: €225,-
De Liebherr graafmachine met 7 motorem: €449,-
Yikes!
| Security Management |
Ouch... denk dat ik die toch ga skippen danbord4kop schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:06:
advies prijzen:
Yikes!
UVP = adviesprijsbord4kop schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:06:
advies prijzen:
Yikes!
Mochten het exclusives zijn dat gaat dat wel de prijs zijn, maar anders kan er zo wel wat vanaf. (De rode kraan deed afgelopen jaar al 175 op Amazon vanaf dag 0 (zelfs dag -7, pre-order) ipv 229 (DE) / 249 (NL) )
Wachten tot oktober/november en dan gaan de online retailers zoals Amazon weer stunten en dan heb je hem zo met 40% korting...vectormatic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:26:
[...]
Ouch... denk dat ik die toch ga skippen dan
Ja, als de 4x4 dezelfde kortingen gaat doen als 42082, dan zou dat nog een optie zijn, hoewel ik geen fan ben van RC modellen...chrisO schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:33:
[...]
Wachten tot oktober/november en dan gaan de online retailers zoals Amazon weer stunten en dan heb je hem zo met 40% korting...
Die liebherr doet me niks verder, ik ben geen graafmachine-fanaat
42099 car transporter: 2493 (dus inc een ~400-500 part auto a-la 42093)
42097 Spider crane: 920
42099 Extreme 4x4 958
42100 Liebherr 4108
€225 voor 958 parts... ik vraag me zoiezo heel erg af hoe je een fatsoenlijk "extreme 4x4" gaat bouwen voor ~950 parts, ter referentie, 42077, wat gewoon een lege shell is met fake engine is al over de 1000. Als je dan 4x4 aandrijving etc wil hebben en een beetje fatsoenlijke ophanging kom je ergens net boven 42037 uit kwa size/looks of zo.... Die snap ik echt niet.
Verlijk dat met 9398, 1327 parts voor $200, inc een speciale IR receiver voor die set.
[ Voor 15% gewijzigd door bibi2205 op 29-01-2019 16:48 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Deze lijken mij ook langer dan die we nu hebben.almightyarjen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:52:
Als ik dat plaatje van die graafmachine bekijk, dan lijken er wel extra lange linear actuators in te zitten, of zijn die nu ook al zo lang?
Ik denk dat je de 4x4 beter kan vergelijken met de 9398, die had 1300 parts, maar is tenminste verder ook remote controle en is echt puur een shell (fake engine waar lol). Waar ze dan nog zo'n 400 parts eraf weten te halen bij dit nieuwe ding tov de 9398? Geen idee, misschien heel efficient part en/of veel panel gebruik?vectormatic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:40:
Net wat partcounts gevonden op EB
42099 car transporter: 2493 (dus inc een ~400-500 part auto a-la 42093)
42097 Spider crane: 920
42099 Extreme 4x4 958
42100 Liebherr 4108
€225 voor 958 parts... ik vraag me zoiezo heel erg af hoe je een fatsoenlijk "extreme 4x4" gaat bouwen voor ~950 parts, ter referentie, 42077, wat gewoon een lege shell is met fake engine is al over de 1000. Als je dan 4x4 aandrijving etc wil hebben en een beetje fatsoenlijke ophanging kom je ergens net boven 42037 uit kwa size/looks of zo.... Die snap ik echt niet.
Verlijk dat met 9398, 1327 parts voor $200, inc een speciale IR receiver voor die set.
*anders lees je eerst even de laatste zin in de post die je quote Appie... sorry!
Persoonlijk ben ik meer benieuwd wat voor soort motoren er met de Liebherr meekomen dan het ding zelf, "Powered Up" Control+ voor Technic zou eens tijd worden.
Edit: blijkbaar heet het "Control+" voor Technic.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 29-01-2019 18:00 ]
Die Control+ lijkt te besturen zijn via je smartphone. Als dit het geval is, lijkt het dat Sbrick en Buwizz het dan nog lastig gaan krijgen. Aangezien er nu een 'echt' Lego alternatief komt, voornamelijk voor puristen zal dat toch een must have zijn.
De rest kan ik nog niet veel over zeggen, omdat er nog niet veel informatie beschikbaar is. De spider-crane en car transporter, horen wel interessant.
Ik denk dat Lego ook goed rondkijkt naar wat er gebeurd in de markt voor custom oplossingen op basis van hun product. Ze zouden wel gek zijn om die markt te laten liggen.small2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:29:
Die Control+ lijkt te besturen zijn via je smartphone. Als dit het geval is, lijkt het dat Sbrick en Buwizz het dan nog lastig gaan krijgen. Aangezien er nu een 'echt' Lego alternatief komt, voornamelijk voor puristen zal dat toch een must have zijn.
Dit gezegd zijnde mag Lego best wel eens een eigen lighting kit uitbringen voor de modulars en andere bouwsels
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heb me ook nog niet in de regels verdiept maar op de tros Chiquitabananen die ik vandaag bij AH heb gekocht zitten dergelijke stickertjes.vectormatic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:14:
[...]
Zoals ik em lees zitten er op bananen actiecodes, waarmee je een puzzeltje kan doen op de website, en dan lego/filmkaartjes kan winnen
Eg gaaf dit soort sets, al gaat veel in de aansturing zitten waar ik zelf niets mee doe. Hopelijk word het geen D2C set en gaat Amazon goed stunten
[ Voor 22% gewijzigd door Speedy op 29-01-2019 19:39 ]
Als je het hebt over gebouwen die in de ‘Creator Expert’ lijn vallen, dan niet vermoed ik. Dat neemt niet weg dat er gebouwen kunnen verschijnen in andere series, zoals bijvoorbeeld de Ninjago City set.Marsman83 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:42:
Komen er dit jaar nog nieuwe modular buildings uit? Naast de Garage Corner dan natuurlijk.
Misschien nog een nieuwe kermis set?Kapoen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:27:
[...]
Als je het hebt over gebouwen die in de ‘Creator Expert’ lijn vallen, dan niet vermoed ik. Dat neemt niet weg dat er gebouwen kunnen verschijnen in andere series, zoals bijvoorbeeld de Ninjago City set.
Dat kan natuurlijk, maar de vraag ging over de modular gebouwenalmightyarjen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:32:
[...]
Misschien nog een nieuwe kermis set?
Er zal waarschijnlijk ook nog wel een Kerstset en/of voertuig verschijnen in de Creator Expert lijn.
echte modulairs niet, al flink wat jaren alleen maar 1 per jaarMarsman83 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:42:
Komen er dit jaar nog nieuwe modular buildings uit? Naast de Garage Corner dan natuurlijk.
De nieuwe kermis set dit jaar wordt volgens de behoorlijk sterke geruchten de Creator Free Fall Tower (10267), en zou ergens in de zomer uit moeten komen.almightyarjen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:32:
Misschien nog een nieuwe kermis set?
60234 People Pack - Theme Park - 39.99€
Als die goed in de aanbieding gaat is het een mooie partspack zoals de BWE.Speedy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:38:
Die Liebherr
Eg gaaf dit soort sets, al gaat veel in de aansturing zitten waar ik zelf niets mee doe. Hopelijk word het geen D2C set en gaat Amazon goed stunten
Als die heel goed in de aanbieding gaat. Ik hoop op een nieuwe Technic set die iets geweldigs brengt tussen de 100 en 200la_fusion schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:11:
[...]
Als die goed in de aanbieding gaat is het een mooie partspack zoals de BWE.
Maar 7 motoren? Hoe snel is de batterij pack dan wel niet leeg?
Dat zou een leuk doosje zijn. Benieuwd wat er dan in zal zitten, het kan namelijk alle kanten op gaan met dat thema.Kapoen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:31:
En volgens de lijst van zomersets op Brickset zal de nieuwe City people pack ook te maken hebben met pretparken/kermissen:
[...]
Gewoon een gok van mijn kant, ik durf er zelf geen geld op inzetten:moer schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:25:
[...]
Dat zou een leuk doosje zijn. Benieuwd wat er dan in zal zitten, het kan namelijk alle kanten op gaan met dat thema.
- hamburger/hot-dog/ijs standje, want minifigs vreten overal en altijd fast-food.
- tickets/poort mini build
- ballonverkoper (evt. met mini build)
- minifig met (nieuwe?) 'misselijke smiley'

- clown(s) minifig?
- uiteraard ouders en kinderen, hopelijk ook met de nieuwe middenmaat van beentjes.
Klopt, maar de andere people pack sets hebben ook geen geweldig innovatieve minibuilds. En Lego heeft een boon voor fast foodLoader schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:01:
Hmm.. die hotdog kraam bestaat al (30356 ) en de ballonnenverkoper ook ( 40108 ) en in de serie 18 cmf was er een ballonnenblazer in vorm van clown te vinden.
Ja... 2 Smart hubs, 7 motoren, nieuwe langere lineaire actuatoren, grote rupswielen, nieuwe graafbak.
Maar mij is me te dik, te lomp. En €450... come on!
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik ben er iig erg blij mee, mooie toevoeging aan mijn collectie

Aangezien ik geen Duits spreek moest ik dus even opzoeken wat een 'Hau den Lukas' is:Yesterday zusammengebaut gave in their video some more infos:
The Opening Of The Donuts Store will include a donuts store, a small toy shop, a crane, a taxi, a city coffee bike, (when you search for "city coffee bike" on ecosia.org, you'll find pics what that supposably shall be), TV team and police.
The Fairground Minifigures Pack will include small versions of an ice cream stand, a shooting stand with stud shooter and three targets, a duck ring fishing stand with a new duck mould and a "Hau den Lukas". There'll be a clown on stilts. And the torsos will be very well fitting.

Toch leuk dat ik een op paar dingen (letterlijk) goed gegokt heb
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked