Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.983 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:51:
[...]
Wat is een redelijke prijs om voor te betalen?
Je zou op bricklink kunnen kijken, maar ik heb hem voor €100 meermaals voorbij zien komen.

Ook de vraag of je tevreden zou zijn met een eenmalig gebouwd exemplaar. Maar voor €100 kun je hem met wat toeval geluk nieuw hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Gim schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:24:
[...]

Ik heb ondertussen ook extra astronauten :P Ik zag ze bij Cranenbroek liggen voor ca. €7,50 en toen maar gelijk een extra setje gepakt en een exemplaar van UniKitty sweetest friends EVER!. Ik laat ze wel vooralsnog in het doosje. Leuke kleine setjes om eventueel te gebruiken voor een cadeaumoment thuis; dan heb ik al wat leuks liggen :) Naderhand kwam ik nog bij de lokale Intertoys, maar daar was alles uitverkocht :o
Die unikitty sweetest friends set had ik ook aangeschaft, tezamen met de eerste lichting astronauten. Dat stuk chocolade en het hoorntje zijn voorlopig reclame aan het maken aan het Parisian Restaurant hier ;)

Dat van die föhn wist ik nog niet, bedankt voor de tip.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gim schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Je zou op bricklink kunnen kijken, maar ik heb hem voor €100 meermaals voorbij zien komen.

Ook de vraag of je tevreden zou zijn met een eenmalig gebouwd exemplaar. Maar voor €100 kun je hem met wat toeval geluk nieuw hebben.
Ja voor 100 euro is goed mogelijk. Grappig, want volgens Brickwatch was de LEGO-adviesprijs 109,99....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Ja voor 100 euro is goed mogelijk. Grappig, want volgens Brickwatch was de LEGO-adviesprijs 109,99....
Serieus? Haha, dacht dat ie rond de €120-130 lag :+

Lijkt me overigens leuk om zo'n modelletje te hebben, zeker na het wederom zien van TLM. Ach zo lang ik er niet naar kijk en zoek, zie ik ook geen scherpe aanbiedingen voorbij komen waar ik op moet springen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Gim schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:59:
Serieus? Haha, dacht dat ie rond de €120-130 lag :+

Lijkt me overigens leuk om zo'n modelletje te hebben, zeker na het wederom zien van TLM. Ach zo lang ik er niet naar kijk en zoek, zie ik ook geen scherpe aanbiedingen voorbij komen waar ik op moet springen :P
Ik kijk altijd op Brickset. Dan onder de grote foto zie je een kopje "PRICES" en als je daar op drukt zie je de LEGO winkelprijzen in alle landen waar een LEGO winkel (of webwinkel) is.
Voor Benny's Spaceship zie dus: https://brickset.com/sets/70816-1/Benny-s-Spaceship-Spaceship-SPACESHIP!

Nederland was destijds dus €109,99. Ter vergelijking, in Duitsland destijds €99,99. En dan te bedenken dat er vast wel aanbiedingen zijn geweest dat die set voor €60 of zo te koop was. Jammer dat ik die kans gemist heb. Ach ja, zoals met zo veel oudere LEGO sets van toen ik nog in mijn Dark Ages was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En nu betaal je dus €200 voor een nieuwe.
https://www.bol.com/nl/p/...p-70816/9200000025421741/

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Bol is nu niet bepaald de beste plek om te kijken voor LEGO sets die uit productie zijn... De verkopers die via Bol verkopen vragen (m.i.) soms echt absurde bedragen. Ja, "absurd" is discutabel want natuurlijk is het wel een mogelijkheid/kans voor mensen om deze retired set alsnog aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:37:
Bol is nu niet bepaald de beste plek om te kijken voor LEGO sets die uit productie zijn... De verkopers die via Bol verkopen vragen (m.i.) soms echt absurde bedragen. Ja, "absurd" is discutabel want natuurlijk is het wel een mogelijkheid/kans voor mensen om deze retired set alsnog aan te schaffen.
Ja, mensen die via Bol verkopen zijn net als mensen die via Amazon verkopen. Riekt naar professionele handelaars die er hun brood mee verdienen.

Nou zijn in Nederland de prijzen voor LEGO, vooral sets die al uit productie zijn, vaak toch hoger dan elders in Europa. Daarom is Brinklink ook wel fijn, omdat je daar nog wel eens LEGO sets kunt vinden voor flink lagere prijzen dan in Nederland. Er zijn bijvoorbeeld mensen in Tsjechië die werken in de LEGO distributie fabriek aldaar waar de sets ingepakt worden, en die als extraatje LEGO sets voor soms wel 50% korting kunnen kopen. Zij verkopen het vervolgens dan via bv. Bricklink, regelmatig nog ruim onder de prijzen die mensen in NL, UK, Frankrijk, België etc. vragen. Zelfs met verzending erbij kom je dan nog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:05
Daarnaast staan sommige sets op Bol.com voor een hogere prijs dan de prijs bij S@H zonder dat het product uit productie is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Wat grappig, bij ons op het werk zijn er nog wat bouwvakkers bezig met een graafmachine en dat is toevallig een Volvo EW160E. Daar heb ik de lego set van. Afol momentje :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wees blij dat er geen BWE in de straat staat dan :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

https://shop.lego.com/en-...elcometoApocalypseburgVIP
Afbeeldingslocatie: https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGO/70840
Dat is wel een coole set.. maar flink aan de prijs: £279.99

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Chakotay schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Nogal uit verhouding inderdaad, de neus is te lang. Wel typisch de speed champion-stijl, als hij tussen de rest daarvan staat valt het niet zo op. Vanavond de Senna in elkaar zetten, eens zie hoe die word :)
Ik heb de mijne gisteren gebouwd en ik heb een oranje 1x2 plate over.. Komt ervan als ik intussen ook probeer tv te kijken. ;) Ik ga hem vanavond of morgen maar even uit elkaar halen en opnieuw bouwen..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Haay schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Ja, mensen die via Bol verkopen zijn net als mensen die via Amazon verkopen. Riekt naar professionele handelaars die er hun brood mee verdienen.
Bol pakt ook hun marge (+/- 15%) en internationaal verzenden kost ook wat (+/- €7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Review op Bouwsteentjes.info. In NL kost die set trouwens €299,99.

Tja, lijkt mij wel erg vet om te bouwen, maar ik heb er geen plaats voor om op display te zetten. Ben wel benieuwd hoe Apocalypseburg in de film eruit zal zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

bibi2205 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Ik heb de mijne gisteren gebouwd en ik heb een oranje 1x2 plate over.. Komt ervan als ik intussen ook probeer tv te kijken. ;) Ik ga hem vanavond of morgen maar even uit elkaar halen en opnieuw bouwen..
Niet een rode toevallig? Die had ik ook over, en in die hele set zit geen oranje volgens mij :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Chakotay schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Niet een rode toevallig? Die had ik ook over, en in die hele set zit geen oranje volgens mij :P
In de F40 mogelijk niet maar in de Senna wel. (en ik bedoelde dus die laatste ;))

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Review op Bouwsteentjes.info. In NL kost die set trouwens €299,99.

Tja, lijkt mij wel erg vet om te bouwen, maar ik heb er geen plaats voor om op display te zetten. Ben wel benieuwd hoe Apocalypseburg in de film eruit zal zien. :)
ik ben sowieso benieuwd naar de film. Lego neemt zichzelf in de films nooit heel serieus wat echt prima is, van deel 1 vond ik de stukken met mensen erin gewoon erg afbreuk doen aan de opgebouwde setting van de film.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zMwWQjNvjAAd0cOg0SIlfnjJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3f5oErt6tzfVVw3mFmKg3UyE/full.jpg

Rondje architect in Venetië, onze persoonlijke mini figures/kloons zijn mee :)

Eerst bezoeken dan bouwen. Next newyork

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 18-01-2019 19:19 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gunner schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:51:
[...]
Wat is een redelijke prijs om voor te betalen?
Ik was 95 kwijt voor de set, nieuw in doos. Doos was 8/10. Maar ga hem toch bouwen, dus aangegeven dat ik dat geen probleen vond

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:55

Reintji

(2 x dad)²

himlims_ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:22:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rondje architect in Venetië, onze persoonlijke mini figures/kloons zijn mee :)

Eerst bezoeken dan bouwen. Next newyork
Wat een leuk idee

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

bibi2205 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:11:
[...]

In de F40 mogelijk niet maar in de Senna wel. (en ik bedoelde dus die laatste ;))
Ahh, ik dacht dat het nog over de F40 ging :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

mschol schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:53:
[...]

ik ben sowieso benieuwd naar de film. Lego neemt zichzelf in de films nooit heel serieus wat echt prima is, van deel 1 vond ik de stukken met mensen erin gewoon erg afbreuk doen aan de opgebouwde setting van de film.
Dat was nou juist de clou die volwassenen (afols) een spiegel moest voorhouden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
magic_nl schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:53:
[...]

Dat was nou juist de clou die volwassenen (afols) een spiegel moest voorhouden.
ow vast, maar dan ik dat wel een matig stuk van de film vinden toch?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Hij is klaar!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PLmx6lgl.jpg
*knip* off-topic.

[ Voor 55% gewijzigd door naitsoezn op 23-01-2019 08:53 . Reden: Geen V&A in het topic ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:18
Gisteren de Parisian Restaurant toegevoegd aan mijn stad. Zitten erg veel mooie details in deze set. Mooie afwisseling tegenover de andere modulars.
Binnenkort maar eens kijken of ik wat verlichting aan de gebouwen toe kan voegen :)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/komva14qu51e5.jpg

Begint al aardig vol te raken d:)b
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/m9ixu1spzpbk.jpg

Ik ga me nu richten op de afwerking en details van het algemeen en nog wat eigen creaties toevoegen.
Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gaat lekker daar @Marsman83, misschien wat verkeerslichten? Her en der een volle prullenbak, kleine food/News stands, wegwerkzaamheden of “in construction”.misschien wat Marshalls of camera’s (zie F1 Mercedes set). Succes

//edit: reclameborden

Ps: meer pics!

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 20-01-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Marsman83 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:20:
Gisteren de Parisian Restaurant toegevoegd aan mijn stad. Zitten erg veel mooie details in deze set. Mooie afwisseling tegenover de andere modulars.
Binnenkort maar eens kijken of ik wat verlichting aan de gebouwen toe kan voegen :)
[Afbeelding]

Begint al aardig vol te raken d:)b
[Afbeelding]

Ik ga me nu richten op de afwerking en details van het algemeen en nog wat eigen creaties toevoegen.
Iemand nog tips?
netjes hoor, mogelijke tips: je sporen meer aankleden, bv uitbreidingen in aanbouw, stootjukken, grind, seinen, palen voor elctriciteitsdraden etc..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Thanks! Wegwerkzaamheden en foodstands zijn goeie! De race setup is tijdelijk dus die zal binnenkort over zijn ;)
Ik zit er ook aan te denken om de straatplaten te vervangen door brickbuild wegen, geeft net wat meer opties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
Marsman83 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:47:
Thanks! Wegwerkzaamheden en foodstands zijn goeie! De race setup is tijdelijk dus die zal binnenkort over zijn ;)
Ik zit er ook aan te denken om de straatplaten te vervangen door brickbuild wegen, geeft net wat meer opties.
Moet ik in eens denken aan een MOC van iemand die een modular huis aan het maken was. Die wist op een gegeven moment niet hoe die hem nog ging afmaken. Heeft die er gewoon wat steigers om heen gezet met Lego bouwvakkertjes 8) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn god wat een stumperds zijn het toch ook bij Lego...

Behalve alleen een link naar een (Duitse) video, kan je ook melden wat er gezegd wordt zonder dat iedereen 10-15 minuten film moet kijken?

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 21-01-2019 11:49 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
engelse vertaling? of samenvatting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
De titel is blijkbaar "Het einde van (officiele denk ik dan) Lego winkels, het zou geweldig zijn!" Voor de rest heb ik niet gekeken, want het boeit me vrij weinig+het is Held Der Steine, dus poging tot dom clickbait is aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bla bla bla Duits bla bla bla?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mschol schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:20:
[...]

engelse vertaling? of samenvatting?
Samenvatting: Lego vind dat het logo van HdS teveel lijkt op een lego blokje en daardoor kan er misvatting ontstaan dat het YouTube kanaal van HdS dat van Lego is, dus hij moet zijn logo veranderen of anders....

Mijn technisch-Duits op gebied van recht is ook niet zo goed, dus ik weet niet of hij nou zelf besloten heeft om geen Lego winkel meer te zijn, of dat dit door Lego afgedwongen is.

@AppieNL De titel is "Het einde van de Lego winkel, het wordt fantastisch". Ik ging er meteen vanuit dat het over zijn Lego winkel ging. En waarom zou dat clickbait zijn? Hij heeft 135K volgers, voornamelijk Duitse. Die zijn allemaal pissed op Lego nu. Zullen deze volgers nooit meer Lego kopen? Ik denk het niet, maar er zal best een invloed zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door zonoskar op 20-01-2019 21:44 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:20:
[...]

En waarom zou dat clickbait zijn? Hij heeft 135K volgers, voornamelijk Duitse. Die zijn allemaal pissed op Lego nu. Zullen deze volgers nooit meer Lego kopen? Ik denk het niet, maar er zal best een invloed zijn.
Zoals ik al aangaf, had ik het vermoeden dat het ging om officiele Lego winkels en niet per se de zijne. Als het wel om offciele ging, had ik dus 18min aan slap gelul verwacht. En hij heeft zich al eerder schuldig gemaakt aan clickbait, dus waarom niet nog een keer? Het aantal volgers zegt mij niks, kwaliteit boven kwantiteit en het internet zit vol met dom volk (challenges anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hij gaat nu ook Xinbao en andere sets reviewen, da's alleen al extra leuk.

Maar goed, dat Lego dus een youtube kanaal aanpakt wat dit logo heeft:
Afbeeldingslocatie: https://www.ideeundspiel.com/de-DE/Document/Image/15c7af84-7025-4679-ac8e-35a64ce81e80/262
Omdat het wel eens niet duidelijk kon zijn dat het wel/geen officieel Lego kanaal is, belachelijk. Ben benieuwd of Lego ook Jangbricks gaat aanpakken, hij heeft ook een logo met een Lego poppetje er op. Al is Jangbricks niet zo kritisch op het gamma van Lego, hij geeft hoogstens milde kritiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Zal ik ook nog even mijn mening geven. Het was een nogal zielige "cease en desist" voor het logo van Lego, maar de reactie daarop laat zien dat het nog zieliger kan.

Zijn kanaal was nog wel interessant, maar de laatste paar maanden is het steeds hetzelfde gezeur, vooral tegen de directie van Lego die niet klantgericht zou zijn. Je kunt bij zijn video's inmiddels wel met een spreuken-bingokaart klaar gaan zitten. Jammer want eerdere video's waren wel een toevoeging voor Duits-verstaanders.

In positief nieuws, ik heb parts besteld voor deze moc, moc en moc. Aantal parts had ik zelf al, de rest voor 55€ incl. verzenden kunnen krijgen op bricklink, dus dat valt nog mee!

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

almightyarjen

When does the hurting stop?

zonoskar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:20:
@AppieNL De titel is "Het einde van de Lego winkel, het wordt fantastisch". Ik ging er meteen vanuit dat het over zijn Lego winkel ging. En waarom zou dat clickbait zijn? Hij heeft 135K volgers, voornamelijk Duitse. Die zijn allemaal pissed op Lego nu. Zullen deze volgers nooit meer Lego kopen? Ik denk het niet, maar er zal best een invloed zijn.
De kanalen zijn natuurlijk niet helemaal te vergelijken maar ik als ik kritisch kijk naar mijn 125k "volgers", dan schat ik dat daar maximaal een paar honderd échte volgers tussen zitten. Ik denk dat dat percentage bij HdS wel wat hoger ligt, maar meer dan een paar duizend zullen het er niet zijn. En inderdaad: die gaan niet stoppen met Lego kopen dus ik verwacht dat de invloed minder dan minimaal zal zijn als dat kanaal offline wordt gehaald.

Maar: wel een beetje kinderachtig van Lego. Het zal wellicht ook met zijn kritiek op Lego te maken kunnen hebben.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik vind het wel bijzonder..
kijk lego moet zijn trademarks blijven aanvechten en verdedigen om ze geldig te houden, maar zijn die regels daarin zo krom dat zelfs zoiets aangepakt moet worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:23

GeeBee

Oddball

Kinderachtig van LEGO ja.
Maar ook een kinderachtige reactie. Jullie hebben kritiek, ik schop jullie uit mijn winkeltje. Het is zijn goed recht natuurlijk...
En dan geen lepin willen laten zien vanwege plagiaat, maar wel xingbao die mocs jatten. :(

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hij doet me meer aan de 308 denken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bringatrailer.com/wp-content/uploads/2016/08/DSC07500-940x529.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

waar is dit een reactie op?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Eindelijk is de mos Eisley cantina MOC bijna af.

Mis nog 1 steentje die moet ik maar eens op een of andere manier zien te verkrijgen.
Want een complete order gaan maken voor 1 steentje zie ik niet zitten.

Maar ik heb er wel mijn eigen draai aan gegeven en wat aanpassingen.
Denk dat ik tussendoor nog wat aanpassingen maak of bijvoeg maar al met al ben ik wel tevreden.

111

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

GeeBee schreef op maandag 21 januari 2019 @ 01:18:
Kinderachtig van LEGO ja.
Maar ook een kinderachtige reactie. Jullie hebben kritiek, ik schop jullie uit mijn winkeltje. Het is zijn goed recht natuurlijk...
En dan geen lepin willen laten zien vanwege plagiaat, maar wel xingbao die mocs jatten. :(
Xingbao werkt schijnbaar samen met de MOC bouwers en biedt de modellen in licentie aan: https://brickset.com/arti...ow-licensing-afol-designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

@Clavat

Wat een super mooi ding zeg!

PS: welk steentje mis je? Misschien heb ik wat liggen..

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
bord4kop schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:50:
@Clavat

Wat een super mooi ding zeg!

PS: welk steentje mis je? Misschien heb ik wat liggen..
De 88292 in Tan kleur.

Het is idd een groot ding. wel mooi en goed ingedeeld.
Credits voor de originele designer.
Maar toch merkte ik veel verbeter punten en fouten in de handleiding.
Dus ben nog tussendoor aan het tweaken en meer eigen opvulling en aanpassingen aan het maken.

Gelukkig is hij wel makkelijk te vervoeren.
Probeer ook vaak niet af te zonderen van het gezin dus dan gaat die mee naar de beneden verdieping zodat ik daar verder kan.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawek
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2020
Clavat schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:37:
Eindelijk is de mos Eisley cantina MOC bijna af.
is erg mooi geworden en heel herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zonoskar schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Xingbao werkt schijnbaar samen met de MOC bouwers en biedt de modellen in licentie aan: https://brickset.com/arti...ow-licensing-afol-designs
klopt, dit is al even zo.

Die Mos Eisley is erg tof zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

zonoskar schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Maar ja, volgens de MOC’er:
Xingbao made an agreement for two of my models, but despite a written and signed contract they didn't pay the due amount. So no further set in the future, but only the old beloved expensive way with original LEGO bricks ('till available).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

oh wow, dat is slecht,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Voor degene die niet genoeg kunnen krijgen van de Duitse Lego-controverse is hier nog wat nuance. De "cease and desist" van Lego zou gaan over een merkregistratie van Held der Steine. Mijn volgende post zal weer positief zijn, dat beloof ik!

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik kan wel redelijk goed Duits na er meer dan 8 jaar gewoond te hebben. 'Held der Steine' (ik zou mezelf al nooit 'held' van iets noemen) heb ik wel eens een paar reviews van gezien en ik vind z'n hele houding vrij negatief, hij neemt Lego veel te serieus voor wat het eigenlijk is: kinderspeelgoed, en z'n manier van doen en uitdrukken vind ik vrij irritant. Ik denk dat Lego gewoon wil dat hij zich stil houdt en dat op deze manier uitdrukt. Ik zal er geen Lego minder om kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GeeBee schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Maar ja, volgens de MOC’er:

[...]
Maar dat is alweer een lange tijd geleden, ik kan nergens recent nieuws van die 2 initiele builders vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Post op Rebrickable van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UqziWDH.png

https://rebrickable.com/m...weslake-mk1-t1g/#comments

[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 21-01-2019 21:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Rexcelsior! (70839)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rx0lsy8dyyb21.jpg

Denk dat menige van ons dit als kind geprobeerd hebben; lego hero fist bouwen

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 22-01-2019 17:35 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 23:00
Winter, het moment om weer met Lego in de weer te zijn. Altijd van City Lego gehouden en hier het eerste resultaat. Nog veel placeholders,m maar het begin is er.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zlGIJkG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mooi hoor, zo met die verlichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Cardinal schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:36:
Winter, het moment om weer met Lego in de weer te zijn. Altijd van City Lego gehouden en hier het eerste resultaat. Nog veel placeholders,m maar het begin is er.

[Afbeelding]
Erg vet! d:)b Mooi formaat tafels ook!
Ik heb zelf ook plannen om zo'n soort verlichting toe te passen. Welke heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
himlims_ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:34:
The Rexcelsior! (70839)
[Afbeelding]

Denk dat menige van ons dit als kind geprobeerd hebben; lego hero fist bouwen
Wel opvallend dat Lego tegenwoordig schietende onderdelen maakt. Ik dacht dat dat niet bij het imago zou passen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

la_fusion schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:58:
[...]

Wel opvallend dat Lego tegenwoordig schietende onderdelen maakt. Ik dacht dat dat niet bij het imago zou passen..
De originele bedenker van Lego wilde ook geen grijze steentjes omdat er anders tanks mee gemaakt konden worden. Tijden veranderen laten we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
De omzet en winst veranderden vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:36:
[...]

De originele bedenker van Lego wilde ook geen grijze steentjes omdat er anders tanks mee gemaakt konden worden. Tijden veranderen laten we maar zeggen :)
Maar toen kwamen de legers met groene tanks en zandkleurige tanks en werd het toch een onhoudbare situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

Onbekend

...

[...]

Je hebt al jaren lang schietende dingen zoals een kanon op de piratenboten. En ook met kastelen heeft men zwaarden en (niet werkende) kruisbogen.

Wat ze niet wilden waren inderdaad de moderne oorlogsvoertuigen en wapens zoals tanks. Maar grijze steentjes bestaan al heel lang. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

in 1970 misschien :+ maar volgens mij maakt lego al meer dan 30jr schietende onderdelen, wapens, geweren, pistolen etc.

wanneer je lego vanuti dat perspectief bekijkt, is het ook aanzienlijk 'geweldadiger' geworden

maar... hedendag blazen kids vanalles op, schieten in games, zien vanalles op tv. Het is niet meer zoals 'toen'; vrouw in keuken, man werken :+ en alle betuttelingen daarbij.

https://mashable.com/2016...?europe=true#bmcTfD2_NZql
https://www.smh.com.au/bu...-say-20160524-gp25m7.html
https://medicalxpress.com...06-lego-toys-violent.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kan iemand mij juiste kant op helpen voor BL?

wil graag mijn stud.io modelletje bestellen, maar de keuze van de shops die bricklink hiervoor bedacht heeft, is compleet nutteloos; bestelling van 2euro (minimum bedrag van shop is 50,-) - dat bij 4 verschillende shops (moet voor 300piek bestellen, voor iets wat maar 200 steentjes is).

ik krijg het niet uitgevonden om gewenste wishlist/model te bestellen bij enkele shops zonder dat zelf heel die lijst 25x moet doorspitten. of een shitload aan extra blokjes moet kopen bij (overpriced shop)

dat moet anders kunnen, ongetwijfeld dat ik dit verkeerd doe.

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 23-01-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:10:

wil graag mijn stud.io modelletje bestellen, maar de keuze van de shops die bricklink hiervoor bedacht heeft, is compleet nutteloos; bestelling van 2euro (minimum bedrag van shop is 50,-) - dat bij 4 verschillende shops (moet voor 300piek bestellen, voor iets wat maar 200 steentjes is).

ik krijg het niet uitgevonden om gewenste wishlist/model te bestellen bij enkele shops zonder dat zelf heel die lijst 25x moet doorspitten. of een shitload aan extra blokjes moet kopen bij (overpriced shop)

Ik volg. Zit er zelf ook vaker mee te rommelen. Ik haal dan soms een paar parts uit mijn bestel lijst of wijzig ze naar used i.p.v. new of vice versa en kijk of ik dan een beter resultaat aan shops krijg. Een enkele part wijzigen kan het resultaat compleet omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 13:36

Ik kies vaak 1/2 items (waarvan er veel nodig zijn) uit mn lijst en kijk waar die het goedkoopste zijn en bestel andere items bij dezelfde winkel mits ze niet overpriced zijn.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021

Dit is een bekend probleem bij Bricklink, geen enkele shop heeft alles en je moet je hele lijst over verschillende shops met meerdere keren verzendkosten verdelen. Verder zijn er shops met erg ondoorzichtige verpakkings- en verzendprijzen wat wel in de policy van de shop staat maar waar je uiteindelijk pas na de bestelling achter komt.

Dan zijn er nog shops met veel te hoge verzendkosten(vind ik altijd knap hoe ze daarbij komen, veel meer dan bijvoorbeeld DHL gaan berekenen), met 'verpakkingskosten ...' en zijn er inderdaad shops die een slaatje proberen te slaan uit de handel met Lego. Ik zag Bricklink als deel van de hobby waar je makkelijk wat onderdelen kan kopen of verkopen maar niet als winstmodel. Ik zou graag zien dat de opportunisten gebanned worden.

Ik bestel er inmiddels ook al tijden niet meer, het is niet alsof Lego een eerste levensbehoefte is. Ik zou het alleen nog doen voor onderdelen waar echt op geen andere manier meer aan te komen is bijvoorbeeld omdat ze niet meer geproduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Helaas is dit inderdaad een beetje het nadeel van BrickLink.. het is een heel gepuzzel om te kijken wat je er mogelijk mee kunt doen om het goedkoper te laten worden. Bijvoorbeeld bepaalde kleuren wijzigen als ze toch niet te zien zijn kan heel veel schelen in de prijs. Kijk daarnaast ook inderdaad naar de prijs per onderdeel. Vanuit dit topic(even zoeken op mijn posts en daar reacties op) ook de tip gekregen om te kijken welk item je het meeste nodig hebt en wat dat doet met de prijs. Zo scheelde dat bij mij enorm veel daar het bij de ene shop 64 cent kostte en bij de andere slechts 20 cent. Zeker als je er dan veel van nodig hebt..

Oh en tenslotte.. waarschijnlijk gaat je eigen gemaakte model veel duurder zijn(partsprice) dan een model van Lego zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
gold_dust schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Dit is een bekend probleem bij Bricklink, geen enkele shop heeft alles en je moet je hele lijst over verschillende shops met meerdere keren verzendkosten verdelen. Verder zijn er shops met erg ondoorzichtige verpakkings- en verzendprijzen wat wel in de policy van de shop staat maar waar je uiteindelijk pas na de bestelling achter komt.
Ik kijk sowieso naar de ratings/opmerkingen om te zien of er iets 'raars' wordt vermeld m.b.t. bijvoorbeeld afhandeling of verzendkosten en als de terms van de shop niet helder genoeg zijn, dan stuur ik een bericht naar de shop met specifieke vragen. Afhankelijk van het antwoord én ook zeker de snelheid van reageren bepaal ik of ik mijn order daar plaats. Staat dat niet ook in de policy of terms, van vraag of zoek uit alvorens een bestelling te plaatsen en verrast te worden?
gold_dust schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:34:
Dan zijn er nog shops met veel te hoge verzendkosten(vind ik altijd knap hoe ze daarbij komen, veel meer dan bijvoorbeeld DHL gaan berekenen), met 'verpakkingskosten ...' en zijn er inderdaad shops die een slaatje proberen te slaan uit de handel met Lego. Ik zag Bricklink als deel van de hobby waar je makkelijk wat onderdelen kan kopen of verkopen maar niet als winstmodel. Ik zou graag zien dat de opportunisten gebanned worden.

Ik bestel er inmiddels ook al tijden niet meer, het is niet alsof Lego een eerste levensbehoefte is. Ik zou het alleen nog doen voor onderdelen waar echt op geen andere manier meer aan te komen is bijvoorbeeld omdat ze niet meer geproduceerd worden.
BL bestel ik nog steeds, maar je moet inderdaad gewoon bepaalde shops links laten liggen. Als genoeg mensen dat doen, dan verdwijnen of zakken ze allicht in prijs. Ik zie BL nog steeds als een ideale manier om aan parts te komen.

Maar je bent gestopt met BL. Hoe kom je nu aan de ontbrekende parts? Bestel je bij LEGO zelf of een andere site? Een tip voor de community hier? :)

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Zoals beloofd wat positief nieuws! De meeste "winnende" designs van de BrickLink ADP wedstrijd zijn bekend. En ik hoor daarbij!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kUMenrA.jpg

Wel balen dat de letters in oranje niet meer verkrijgbaar zijn en dus limoen-groen zijn, het vloekt een beetje met geel van de truck en het lichtblauw van de fietsen. Daarbij had ik helaas geen keuze. Vanaf 1 februari is een soort pre-order fase en als daarin het doel gehaald wordt, dan is het dus een "echte" Lego-set! Ben wel benieuwd hoeveel het doel gaan halen.
almightyarjen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:21:
[...]

Hij is echt leuk zo! Iets met een bijna-ongeluk zou de speelbaarheid van de set wel verhogen, dat is ook iets waar Lego naar zal kijken. Anyway, instant buy :Y
Belofte maakt schuld!

[ Voor 3% gewijzigd door MDT-Maikel op 23-01-2019 10:05 ]

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

la_fusion schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:55:
Helaas is dit inderdaad een beetje het nadeel van BrickLink.. het is een heel gepuzzel om te kijken wat je er mogelijk mee kunt doen om het goedkoper te laten worden. Bijvoorbeeld bepaalde kleuren wijzigen als ze toch niet te zien zijn kan heel veel schelen in de prijs. Kijk daarnaast ook inderdaad naar de prijs per onderdeel. Vanuit dit topic(even zoeken op mijn posts en daar reacties op) ook de tip gekregen om te kijken welk item je het meeste nodig hebt en wat dat doet met de prijs. Zo scheelde dat bij mij enorm veel daar het bij de ene shop 64 cent kostte en bij de andere slechts 20 cent. Zeker als je er dan veel van nodig hebt..

Oh en tenslotte.. waarschijnlijk gaat je eigen gemaakte model veel duurder zijn(partsprice) dan een model van Lego zelf.
heel gepuzzle, is een statement, ben er oprecht 4uur mee bezig om een stud.io model te bestellen, zonder shop met minimum order van 50,- of waarbij shipping 10,- is, voor 9 blokjes.

prima dat bricklink voor paar losse onderdelen, maar complete modellen bestellen adv wish/parts-list .... vergeet het maar. gewoon niet te doen! En ik begrijp niet waarom?! ze hebben -alle- relevante informatie, waarom kan ik als bezoeker niet gewoon aangeven; max. shipping cost of zonder min. buy order. Juist die informatie is cruciaal voor plaatsen van meerdere bestellingen.

ga https://www.brickowl.com/ eens bekijken, want BL doet het niet voor mij

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 23-01-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:18:
[...]

heel gepuzzle, is een statement, ben er oprecht 4uur mee bezig om een stud.io model te bestellen, zonder shop met minimum order van 50,- of waarbij shipping 10,- is, voor 9 blokjes.

prima dat bricklink voor paar losse onderdelen, maar complete modellen bestellen adv wish/parts-list .... vergeet het maar. gewoon niet te doen! En ik begrijp niet waarom?! ze hebben -alle- relevante informatie, waarom kan ik als bezoeker niet gewoon aangeven; max. shipping cost of zonder min. buy order. Juist die informatie is cruciaal voor plaatsen van meerdere bestellingen.

ga https://www.brickowl.com/ eens bekijken, want BL doet het niet voor mij
BL heeft niet alle info: veel shops die ik tegenkom geven pas achteraf (na plaatsen bestelling) een definitieve factuur met o. a. verzendkosten.

die zijn in de terms zijn vaak alleen ter indicatie en kunnen dus afwijken van wat er daadwerkelijk betaald moet worden

en dat verzendkosten zo hoog zijn: helaas is verzending internationaal gewoon verschrikkelijk duur.
postnl vraagt voor een getraceerd pakketje tot 2KG naar belgie ook gewoon 13 euro

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 23-01-2019 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 21:50
Klopt, zo bestelde iemand uit Sofia, Bulgarije bij mij een Penguin Suit Girl (minifig in kartonnen 'huisje'). Bricklink ging uit van de Postnl verzendtabel en berekende € 18.50. Klant vond dit wel erg duur en vond dat het doosje wel plat mocht en dan kost de verzending € 2,90.

Overigens is het vullen van al die parameters voor een shop een crime en vul je iets niet goed in of je vinkt het verkeerd aan dan krijg je geen orders.

Voor orders kleiner dan 5 euro vraag ik een handling fee van 1.00. Je hebt uiteindelijk best wel veel werk om alle steentjes op te slaan en als je voor een order van € 0,40 + € 0,89 verzendkosten naar de brievenbus moet fietsen ..... (met auto kan dan sowieso niet uit)

Overigens is het opzetten van een BL shop erg leuk en voor sommige mensen ook rustgevend :)

[ Voor 29% gewijzigd door zonpaneel op 23-01-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Met het bestellen op BrickLink moet je echt geluk hebben, maar vaak is het manueel aanpassen van bestellingen wel nodig. Ik heb sowieso altijd een wanted list van steentjes die ik nog ergens voor nodig heb, maar niet acuut nodig zijn. Als je dan iets besteld kun je altijd kijken of die shop nog iets op mijn wanted list heeft.

Bij mijn laatste bestelling van 120 lots over 3 shops was er één lot niet beschikbaar. BrickLink verteld dan niet welke, maar dan kom ik dan bij het bouwen wel achter. Het is een beetje knullig, maar ik ken geen alternatief.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
zonpaneel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:15:
Klopt, zo bestelde iemand uit Sofia, Bulgarije bij mij een Penguin Suit Girl (minifig in kartonnen 'huisje'). Bricklink ging uit van de Postnl verzendtabel en berekende € 18.50. Klant vond dit wel erg duur en vond dat het doosje wel plat mocht en dan kost de verzending € 2,90.

Overigens is het vullen van al die parameters voor een shop een crime en vul je iets niet goed in of je vinkt het verkeerd aan dan krijg je geen orders.

Voor orders kleiner dan 5 euro vraag ik een handling fee van 1.00. Je hebt uiteindelijk best wel veel werk om alle steentjes op te slaan en als je voor een order van € 0,40 + € 0,89 verzendkosten naar de brievenbus moet fietsen ..... (met auto kan dan sowieso niet uit)

Overigens is het opzetten van een BL shop erg leuk en voor sommige mensen ook rustgevend :)
Penguin Suit Girl.... die moet ik nog hebben :o :o :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Voor de liefhebbers, het vrijheidsbeeld is in de aanbieding bij de buren op amazon

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Had iemand al gezien dat ze met een mod een beter gezicht heeft ?

YouTube: LEGO 21042 Statue of Liberty Facelift Tutorial

[ Voor 34% gewijzigd door Arnevld op 23-01-2019 13:06 ]

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 21:50
Aanbieding is exclusief voor Amazon Prime leden

[ Voor 29% gewijzigd door zonpaneel op 23-01-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik zit ook altijd te tobben met Bricklink. Wat voor mij goed werkt is om bij de wanted list op Buy all te klikken en dan "Auto Select".
Ik klik dan op edit bij de verschillende shops waarover mijn bestelling verdeeld is en dan kijk ik waar de duurste stukprijzen staan of waar de meeste aantallen van nodig zijn.
Ik controleer dan even wat de gemiddelde prijs is en of deze een beetje overeenkomt. Als deze te hoog is zet ik dat item op condition "Used" en klik ik daarna nog een keer op "Buy all" en dan op "Auto Select".
Laatst nog gingen mijn orderkosten hierdoor van 238euro naar 126euro!
Enkel witte onderdelen koop ik altijd nieuw omdat je anders grote kans op verkleuring hebt.

Via Rebrickable kun je overigens iets uitgebreider je shop keuzes instellen, via multibuy kun je op minimize deliverycosts klikken.
Helaas vind ik de meeste modular gebouwen daar vaak onbetaalbaar...
Een beetje leuke modular kost al gauw tussen de 300-400euro, dan kan je beter een officiele Lego modular kopen en die ombouwen tot iets anders.

[ Voor 20% gewijzigd door Marsman83 op 23-01-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 21:49

Falcon10

Hit it i would !

Ik zit te twijfelen of ik de Millenium Falcon 75192 zou kopen.
Enerzijds omdat ik hem zo prachtig vindt, maar anderzijds, als ik em dan zou kopen, wil ik hem niet in elkaar zetten en mooi in ze'n doos laten ..... En 2 kopen, vindt ik nu net iets te gortig :D
Zijn er nog tweakerts hier die met dat soort dilemma zitten bij het al dan niet kopen van lego sets ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MDT-Maikel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:05:
Zoals beloofd wat positief nieuws!
de overige finalisten staan op de afol design pagina bij BL; imho (en dan zonder tweakers voorkeur) lijkt me dat je een hele sterke inzending hebt! Als dat geen winnaar wordt ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Falcon10 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:11:
Zijn er nog tweakerts hier die met dat soort dilemma zitten bij het al dan niet kopen van lego sets ?
Ja :+ Ik zou er geen twee kopen maar ik vind het helemaal niet erg om een set nog een tijdje in z'n doos te laten. M'n vrouw snapt daar niets van maar die begrijpt niet dat een lege doos niet hetzelfde is :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:25:
[...]

de overige finalisten staan op de afol design pagina bij BL; imho (en dan zonder tweakers voorkeur) lijkt me dat je een hele sterke inzending hebt! Als dat geen winnaar wordt ...
Dat idee kreeg ik ook! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

goeie play value, uniek (nog niet eerder gezien), speels en interessant gebruik van kleuren. Her en der nog creatief bouw techniekje erin. Het zou zowaar een 'echte' set kunnen zijn.

Zet je die eigenschappen langs de andere inzendingen .... denk ik dat @MDT-Maikel toch wel eens erg hoog gaat eindigen. Maar goed, ik weet niet wat voor stem/vote systeem erachter zit.

Kunnen wij m al ergens bestellen/bricklinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Enerzijds omdat ik hem zo prachtig vindt, maar anderzijds, als ik em dan zou kopen, wil ik hem niet in elkaar zetten en mooi in ze'n doos laten ..... En 2 kopen, vindt ik nu net iets te gortig :D
heeeeeeel soms..

benny's spaceship SPACESHIP is er zo een:

wel gekocht, maar bouwen? hmmm...
maar had al gezien dat die op BL niet enorm duur is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
MDT-Maikel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:05:
Zoals beloofd wat positief nieuws! De meeste "winnende" designs van de BrickLink ADP wedstrijd zijn bekend. En ik hoor daarbij!

[Afbeelding]

Wel balen dat de letters in oranje niet meer verkrijgbaar zijn en dus limoen-groen zijn, het vloekt een beetje met geel van de truck en het lichtblauw van de fietsen. Daarbij had ik helaas geen keuze. Vanaf 1 februari is een soort pre-order fase en als daarin het doel gehaald wordt, dan is het dus een "echte" Lego-set! Ben wel benieuwd hoeveel het doel gaan halen.

[...]

Belofte maakt schuld!
Ik zie de courtage wel tegemoet. :+
Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zit nooit met datzelfde dilemma (ik geef niks om dozen, die gaan altijd meteen plat en de container in), maar display ruimte is bij mij wel een concern. Ik heb nu in de woonkamer de ikea billy-opstelling vol staan, dus elke nieuwe set levert de keuze "wat gaat er dan naar zolder" en "maar is dit dan leuker dan wat ik al heb staan" op... |:(

Zo zou ik ergens dolgraag een opvolger voor 42007, 42036 en 42063 zien, technic motoren zijn (zeker met een kleine aanpassing hier of daar) echt tof... Maar dan moet een van die drie wel het veld ruimen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDT-Maikel
@himlims_ Vanaf 1 februari is er een pre-order tijd van ongeveer 2 maanden geloof ik. Voor ieder design dat het target van $10.000 haalt wordt daadwerkelijk een set gemaakt, waarvan maximaal 2500 stuks worden gemaakt. Dus het is nogal de vraag of überhaupt een design dat gaat halen. Dus er is niet echt competitie tussen de verschillende designs. Ze zijn ook nogal verschillend, zelf vind ik die schiettent het leukst, ook omdat hij in een bestaand thema past.

@Señor Sjon Als ik het haal graag! Misschien verloot ik dan wel een Lego set onder degene die een "positieve kritiek" hebben geleverd. Of iets in die richting.

Als ik het niet haal dan geef ik de stud.io wel vrij, maar ik weet niet of dat direct mag, waarschijnlijk pas na 3 jaar.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Wat wordt de prijsstelling dan? Ik vind het een leuke set die makkelijk op meerdere plekken in een opstelling in te passen is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Dat beslissen de BrickLink jury leden en krijg ik ook pas te lezen als het bekend is voor iedereen. Ik schat zelf 50$, als het veel hoger is wordt het wel lastig.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MDT-Maikel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:26:
Dat beslissen de BrickLink jury leden en krijg ik ook pas te lezen als het bekend is voor iedereen. Ik schat zelf 50$, als het veel hoger is wordt het wel lastig.
Hoeveel onderdelen bevat de set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
520, waarvan 2 minifiguren en 7 fietsen, de rest zijn wel allemaal goedkope stenen.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MDT-Maikel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:04:
520, waarvan 2 minifiguren en 7 fietsen, de rest zijn wel allemaal goedkope stenen.
Instant buy, mijn support ga je hebben 1 feb! :Y Vergeet niet om hier even een linkje te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De mijne ook. Maar! ik wil een handtekening op mn lego doosje van je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09 13:18
MDT-Maikel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:04:
Mooi set heb je ontworpen!! En wat de kleur betreft, ik zelf vind die limoengroen beter dan oranje.
( ik maak zelf schilderijen hier en wat betreft de kleuren vind ik groen geel blauw beter bij elkaar passen dan oranje geel blauw maar dat terzijde. ) Het is wel een leuke set voor in je stad. Daar ontbreekt het af en toe bij Lego, dingen waarmee je je stad kan opvullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Ik wil mijn modular houses wat meer minifigures geven. Ik vraag me alleen af wat de beste (en meest voordelige) manier is om aan LEGO City minifigures te komen. Enig idee hier?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:11:
Ik wil mijn modular houses wat meer minifigures geven. Ik vraag me alleen af wat de beste (en meest voordelige) manier is om aan LEGO City minifigures te komen. Enig idee hier?
de people packs?

er zijn wat dozen met een hele sloot aan minifigs, en als je die met een leuke aanbieding kan krijgen heb je een leuke uitbreiding erbij lijkt mij.

ik zoek morgen wel even het nummer van een van de dozen op die ik bedoel.
Pagina: 1 ... 96 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .