Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 95 ... 107 Laatste
Acties:
  • 942.810 views

Onderwerpen

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:47
GeeBee schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:51:
Lijmen moet je natuurlijk zelf weten maar ik zou klittenband of dubbelzijdig tape gebruiken.
Ik moet even kijken wat ik nog heb liggen.. Probleem is een beetje de hoogte.. zoals je ziet staan de minifigures al redelijk scheef. Deels om ze zo wat beter zichtbaar de maken maar ook omdat het qua ruimte nogal krap is :+

Ik heb al geprobeerd met nietjes de baseplate vast te zetten en dat lukt op zich wel maar echt stevig zit het dan nog niet echt vast. Dus dat vertrouw ik eigenlijk ook niet helemaal tenzij ik de plaat helemaal vol zet met nietjes.

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:54
la_fusion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:23:
Na een avondje verder puzzelen(beperkte hoeveelheide 1x1 tiles.. en lastige 'montage' van de auto's) is mijn allereerste MOC voltooid voor wat betreft het Lego gedeelte. Ik moet namelijk nog de baseplate aan het lijstje vastmaken(lijmen en/of nieten..) en natuurlijk nog ophangen maar daarvoor zijn we niet hier ;)

Nadat de weg volledig is geasfalteerd kwamen de auto's voor de eerste ronde door:
[Afbeelding]

En al snel waren er ook wat toeschouwers naast de baan te vinden:
[Afbeelding]

Waarna dit de gewenste scene opleverde:
[Afbeelding]

En zoals je het uiteindelijk zult zien als hij aan de muur hangt:
[Afbeelding]

Voorlopig blijft het hier waarschijnlijk wel even bij, de totale kosten(+/- 150euro) zijn toch wel wat hoger uitgevallen dan de bedoeling was maar dat ligt mogelijk aan de keuze voor bepaalde stenen en het 'nieuw' kopen van de auto's(waarbij er ook nog een reserve Porsche in de kast staat).
Die minifigs :P

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:19

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Kan je hem niet wat schuiner erin zetten? Dan zie je de minifigs ook beter.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-10 17:33
Dat gebeurt er bij een hele langzame race, op een gegeven moment ga je op in je omgeving.

@la_fusion ipv lijmen: kan je geen transparante steentjes in de hoeken gebruiken tot aan het glas zodat het 'leunt' of is het geheel daarvoor te zwaar?

• IWriteCode
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:41

IWriteCode

Less = more

moer schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:
@la_fusion ipv lijmen: kan je geen transparante steentjes in de hoeken gebruiken tot aan het glas zodat het 'leunt' of is het geheel daarvoor te zwaar?
Of van die patex plak-strips waarmee je ook lijsten kan ophangen... die kan je zonder strepen weer weghalen.

Less = more

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@la_fusion hebben die toeschouwers geen vlagetjes, bekers koffie of cola, of beter nog, blikjes Red Bull? :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

la_fusion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:23:
Na een avondje verder puzzelen(beperkte hoeveelheide 1x1 tiles.. en lastige 'montage' van de auto's) is mijn allereerste MOC voltooid voor wat betreft het Lego gedeelte. Ik moet namelijk nog de baseplate aan het lijstje vastmaken(lijmen en/of nieten..) en natuurlijk nog ophangen maar daarvoor zijn we niet hier ;)

Nadat de weg volledig is geasfalteerd kwamen de auto's voor de eerste ronde door:
[Afbeelding]

En al snel waren er ook wat toeschouwers naast de baan te vinden:
[Afbeelding]

Waarna dit de gewenste scene opleverde:
[Afbeelding]

En zoals je het uiteindelijk zult zien als hij aan de muur hangt:
[Afbeelding]

Voorlopig blijft het hier waarschijnlijk wel even bij, de totale kosten(+/- 150euro) zijn toch wel wat hoger uitgevallen dan de bedoeling was maar dat ligt mogelijk aan de keuze voor bepaalde stenen en het 'nieuw' kopen van de auto's(waarbij er ook nog een reserve Porsche in de kast staat).
niiice, begin is er zeker! misschien kun je de publiek gedeelte iets vergroten? een bandenstapel? losse onderdelen uit de f1 mercedes set (en of stickers voor reclame). kunt er eventueel een marchell of camera's aan toevoegen? en zoals hierboven; de (gekleurde)vlaggen?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:25
la_fusion schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:08:
[...]

Ik moet even kijken wat ik nog heb liggen.. Probleem is een beetje de hoogte.. zoals je ziet staan de minifigures al redelijk scheef. Deels om ze zo wat beter zichtbaar de maken maar ook omdat het qua ruimte nogal krap is :+
[...]
Als je de begroeiing onder de minifigs weghaalt, of op z’n minst genoeg, zodat de minifigs op de grijze grondplaat staan. Kunnen ze dan niet rechtop staan?
The Eagle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:
@la_fusion hebben die toeschouwers geen vlagetjes, bekers koffie of cola, of beter nog, blikjes Red Bull? :Y)
Zoete zooi met veel te veel caffeine. De minifigs van La_fusion eten vast bananen, mais of een nemen een lekker cactus-sapje ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien dat ie al eerder langs geweest is, gezien filmpje van 2015 - desondanks, hell of a job!

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• la_fusion
Bedankt voor alle reacties, ik ben vrij beperkt met de hoeveelheid stenen die ik nog beschikbaar heb(mijn collectie van vroeger is 1 grote bak(30+ kilo) om de toeschouwers te voorzien van verder drinken. Vind het zo vooral leuk dat er iets staat. De bedoeling is ook niet om het nog verder uit te breiden en er een 'levend' iets van te maken. Ik wil het vooral ook 'simpel' houden om het zo ook eenvoudig maar toch leuk te houden. Uiteindelijk komt het in de hal te hangen en is dit naar mijn idee afdoende.

De minifigures kunnen overigens nog wel iets beter gepositioneerd worden maar door de beperkte hoeveelheid stenen is dat even niet ideaal te regelen. Ik wil nog even kijken hoe het er aan de muur uitziet om te kijken wat ik er mee kan doen. De baseplate kan mogelijk in de lijst nog wat schuiner geplaatst worden zodat hij blijft staan maar ook beter te bekijken is en dat er meer ruimte ontstaat voor de fans.

Wellicht dat er een keer een volgende MOC komt met nog meer details dan dat er in deze zitten.

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:57

GeeBee

Oddball

@himlims_
Ja een geweldige assemblagestraat. Het enige jammere vind ik het gebruik van eigen (niet-Lego) motoren. Dat maakt nabouwen een crime...

De straat is gebouwd voor een opdrachtgever, dus instructies en software worden niet vrijgegeven (ja, heb ik al eens om gevraagd...) Het is een kwestie van reverge-engineering op basis van de video’s.
https://robotics.benedettelli.com/lego-car-factory/

GeeBee wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:32 (46%)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Mystikal

It never hurts to help

Even aan de experts vragen. Ik heb dit hele grote display bord over. Is dat nog van waarde voor de lego fanaat?

Het is een soort van foam/epm materiaal. Halve cm dik ofzo.

Mystikal wijzigde deze reactie 11-01-2019 18:22 (10%)

Basement Bios ---- Exo-S

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

GeeBee schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:26:
@himlims_
Ja een geweldige assemblagestraat. Het enige jammere vind ik het gebruik van eigen (niet-Lego) motoren. Dat maakt nabouwen een crime..
Ik snap dat ze die kleine servo's hebben gebruikt. Voor die precieze bewegingen hadden ze anders ook de veel grotere EV3 motoren moeten gebruiken. Dat had de constructie een stuk groter en complexer gemaakt.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:57

GeeBee

Oddball

Zeker weten!
Daarom had ik ook graag meer closeupfotos gehad, vooral van de bevestiging van de servos.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:06:
[YouTube: LEGO Car Factory (red car)]

misschien dat ie al eerder langs geweest is, gezien filmpje van 2015 - desondanks, hell of a job!
En Elon Musk maar roepen dat geautomatiseerd produceren van auto’s een productiehel is, valt toch best mee als het met lego kan.. :p wie stuurt dit door naar Elon?

Teknix1982 wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:27 (3%)

• Speedy
  • Laatst online: 20:49
Van het weekend 70620 afgerond. Ook als je net als mij niets met Ninjago hebt kan ik deze set aan iedereen aanraden, super veel afwisseling tijdens het bouwen. Leuke technieken, veel verschillende onderdelen en kleuren en het eind resultaat is zeer indrukwekkend.

Binnenkort maar eens 70657 bestellen en bedenken waar ik het geheel plaats, het neemt nogal wat ruimte in :)

Flickr | Lego collectie

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:14
Speedy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:48:
Van het weekend 70620 afgerond. Ook als je net als mij niets met Ninjago hebt kan ik deze set aan iedereen aanraden, super veel afwisseling tijdens het bouwen. Leuke technieken, veel verschillende onderdelen en kleuren en het eind resultaat is zeer indrukwekkend.
Ik ben al zeer lang aan het twijfelen om deze set al dan niet aan te schaffen, en de voornaamste redenen om het wel te doen heb je eigenlijk mooi opgesomd _/-\o_

Helaas is er ook de realiteit van het plaatsgebrek (wegens appartement) en heb ik een achterstand aan andere grote sets plus de nieuwe modular die er ook nog moet komen 8)7 Een set als Ninjago City (+ eventueel docks) vraagt een apparte plaats want deze past nergens anders bij vrees ik. Zo kan ik dus rationaliseren dat deze set eigenlijk niet in mijn collectie thuishoort :P

Wat deze set zeer goed doet is inspelen op mijn 'fear of missing out'. Je kan er gif op innemen dat deze in de lijstjes van beste sets allertijden zal komen. En de prijzen na de productiestop zullen ook naargelang zijn.
Deze set is het equivalent van de Black Seas Barracuda, Yellow Castle, Airport Shuttle,... van deze generatie.

Ok, misschien valt deze set toch nog ergens in te passen:
>:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Speedy
  • Laatst online: 20:49
Je kan hem natuurlijk ook een keer bij Amazon in de aanbieding kopen, voor die prijs raak je hem ook wel weer kwijt en heb je toch de bouwervaring ;)

Persoonlijk hoop ik dat Lego door gaat met deze "serie", al is de hoeveelheid in dat YT filmpje wat gortig :D

Speedy wijzigde deze reactie 13-01-2019 15:52 (14%)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 14-10 23:20
Zojuist op deze regenachtige dag mijn club car voor de 60051 trein afgebouwd. De laatste onderdelen via BrickLink waren eindelijk binnen, ook meteen een extra identieke wagon toegevoegd:

Grotendeels gebaseerd op deze:
https://www.eurobricks.co...6-moc-club-car-for-60051/

Marsman83 wijzigde deze reactie 13-01-2019 16:41 (3%)

• Pin0
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Mystikal schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:22:
Even aan de experts vragen. Ik heb dit hele grote display bord over. Is dat nog van waarde voor de lego fanaat?

[Afbeelding: Lego]

Het is een soort van foam/epm materiaal. Halve cm dik ofzo.
Als je hem kwijt wilt wil ik hem wel :) maar je kan hem altijd op marktplaats oid. zetten.

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• Kapoen
Na de eerste foto's van de 'sewer babies' set zijn er nu meer details verschenen, oa. over de kleine build die ook in de verpakking zit. Meer foto's in dit artikel op promobricks.de: link.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-09 18:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net 2x 70841 opgepikt.
Super leuk!
Binnenkort nog 2 scoren

D3 Profile D3 XP Ladder

• Kapoen
Mad-Matt schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:55:
Net 2x 70841 opgepikt.
Super leuk!
Binnenkort nog 2 scoren
Als ik de berichtgeving op diverse fora mag geloven is dat setje echt een succesnummer... en ik geloof het graag, ik heb er zelf ook al 4 exemplaren van aangeschaft :P

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:27
Waarom zoveel setjes van 70841? Speciale reden?

Ik heb hem zelf ook, maar is t om een heel astronauten team te hebben? Groot gezin? Als investering niet neem ik aan :P

Gim wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:53 (69%)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:48:

Ik heb hem zelf ook, maar is t om een heel astronauten team te hebben? Groot gezin? Als investering niet neem ik aan :P
spacemen en een roze :)

D3 Profile D3 XP Ladder

• almightyarjen

almightyarjen

Die 70841 is echt mega populair! Doe maar een nieuwe classic space lijn :Y

• Kapoen
Eén van de weinige keren dat ik gewoon eens nostalgisch kan zijn zonder naar de prijs te kijken :P
En fotografie met een legertje frisse minifigs is leuker dan met de oudere die veel krassen vertonen.

Daarom hoop ik dat de andere klassieke kleuren ook worden heruitgegeven, en om het helemaal af te maken ook nog de groene en grijze versies die afgelopen jaren verschenen. Zoals @almightyarjen al zei, het zou leuk zijn moest Lego een serie overwegen. Ik zou er niets op tegen hebben moest het alleen maar kleine en middelgrote sets betreffen, zoals de korte pirates reboot van 2015.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat zou wel echt geweldig zijn.

Wat wel jammer is dat Benny bekrast is en de rest niet, had graag een "hele" blauwe gewild

Ik zie net of facebook weer een foto van mijn "England haul" als prijsvraag win-set. Wat een oplichters allemaal :(

D3 Profile D3 XP Ladder

• caspervc
  • Laatst online: 20:20
Ik heb mede dankzij dit topic mijn oude lego weer opgedoken! Bedankt :)
Missen heel wat stukjes, maar al een flinke bricklink-lijst klaar staan.

Wel fijn dat mijn Technic 8880 nog volledig compleet is!

• mschol
  • Niet online

2x hier, puur voor de heb (dat geldt eigenlijk voor 99% van alle nieuw gekochte sets)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Goverman
  • Laatst online: 19:15

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:28:
Die 70841 is echt mega populair! Doe maar een nieuwe classic space lijn :Y
Mijn dochter, 2,5 jaar, speelt dus ook al met die astronautjes. Haar roepnaam is Jenny, dus dat gaat helemaal goed. Dat de roze astronaut eigenijk Lenny heet en de witte Jenny zijn slechts details. Mijn dochter is de roze astronaut, Goverman is de blauwe en Govervrouw de witte. De gele is een wisselend karakter.

Misschien moet ik nog maar een setje halen, just in case er te goed mee gespeeld wordt :)

Goverman wijzigde deze reactie 14-01-2019 23:13 (3%)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hopelijk werkt de link, vind het wel leuke toevoeging aan city

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• la_fusion
Mad-Matt schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:07:
Dat zou wel echt geweldig zijn.

Wat wel jammer is dat Benny bekrast is en de rest niet, had graag een "hele" blauwe gewild

Ik zie net of facebook weer een foto van mijn "England haul" als prijsvraag win-set. Wat een oplichters allemaal :(
England haul?

• SuperCrisz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:13
Vraagje, zijn er ook Lego technic dozen te koop met losse onderdelen? Net zoals je met normale Lego hebt? Zoals bijv dit:

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-10 17:33
Volgens mij wel, maar dat zijn hele oude dozen

https://www.bricklink.com...age?q=technic%20parts#T=A

en deze oa

https://www.bricklink.com...catType=S&catString=63.36

johnb52 wijzigde deze reactie 15-01-2019 09:57 (27%)

• theturtle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:23
SuperCrisz schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:50:
Vraagje, zijn er ook Lego technic dozen te koop met losse onderdelen? Net zoals je met normale Lego hebt? Zoals bijv dit:

Vroeger wel:

https://brickset.com/sets...ic/subtheme-Supplementary

Volgens mij nu niet meer - de 31313 (Mindstorms) komt daar denk ik het dichtste bij in de buurt als je een doos zoekt met zo veel mogelijk mogelijkheden.

• chrisO

Eigenlijk is elke Lego doos toch een doos met 'losse' onderdelen :) Je krijgt er enkel een handleiding bij om 1 of 2 model(len) te bouwen, indien je creativiteit je in de steek laat.
Gooi de handleiding in de hoek of laat 'm in het plastic zitten en dan is die hoop met technic stenen gewoon een hoop van stenen...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:07:
[...]

Eigenlijk is elke Lego doos toch een doos met 'losse' onderdelen :) Je krijgt er enkel een handleiding bij om 1 of 2 model(len) te bouwen, indien je creativiteit je in de steek laat.
Gooi de handleiding in de hoek of laat 'm in het plastic zitten en dan is die hoop met technic stenen gewoon een hoop van stenen...
zo stond er vorige week een post op reddit (krijg m niet gevonden, sorry) van kassabon;
iemand had doos lego gekocht, maar teruggebracht; "everything is in pieces, i dont want to assemble" (ging om beach house dacht ik) :+ _O-

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Kapoen

Als ik mij niet vergis heeft Lego in hun Education lijn sets met Technic onderdelen. Alleen zijn deze sets niet betaalbaar voor de gewone consument, ze zijn gericht op scholen en bedrijven.

Brickset lijst van Education sets

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:27:
[...]

zo stond er vorige week een post op reddit (krijg m niet gevonden, sorry) van kassabon;
iemand had doos lego gekocht, maar teruggebracht; "everything is in pieces, i dont want to assemble" (ging om beach house dacht ik) :+ _O-
Als dit idd waar is, dan is dit wel een whole new level of stupidity 8)7

almightyarjen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Als dit idd waar is, dan is dit wel een whole new level of stupidity 8)7
Compleet offtopic: niets verbaast mij meer na de "tide pod" challenge.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
himlims_ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:27:
https://www.reddit.com/r/...eone_returned_a_lego_set/ :>

Nickname does not reflect reality

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou bijna zeggen, i call bullshit. Wat zeldzame stukjes eruit halen, minifigs eruit, doosje netjes dichtplakken en retourneren, easy money.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• almightyarjen

almightyarjen

Op het bonnetje staat: "NSI category: Destroy"

Gaan ze die doos vernietigen omdat deze is open gemaakt en niet meer verkoopbaar is, of staat NSI category ergens anders voor?

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:31
almightyarjen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Op het bonnetje staat: "NSI category: Destroy"

Gaan ze die doos vernietigen omdat deze is open gemaakt en niet meer verkoopbaar is, of staat NSI category ergens anders voor?
De zakjes zullen wel open geweest zijn, en hoe kun je dan nog weten dat de set compleet is?

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-10 17:33
Loader schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:57:
[...]

De zakjes zullen wel open geweest zijn, en hoe kun je dan nog weten dat de set compleet is?
Ik wil het wel voor ze testen als ik hem in ruil daarvoor mag houden O-)

• chrisO
moer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Ik wil het wel voor ze testen als ik hem in ruil daarvoor mag houden O-)
Ja ja, dan is elke set die jij test niet compleet ;)

• almightyarjen

almightyarjen

Loader schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Goed punt. Bizar als die set dan idd vernietigd wordt. Het lijkt mij dat ze allerlei terug gebrachte dingen kunnen verzamelen en bij de plaatselijke kringloop kunnen afleveren oid? :?

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ach ja de kosten van Lego zitten 'm niet in het materiaal, dat kost Lego maar een paar centen (waarschijnlijk minder dan de doos controleren op volledigheid). De werkelijke kosten zitten 'm in de licenties en de tijd die gemoeid is geweest met het ontwerpen van de set. Welkom in de wegwerpmaatschappij...

• Kapoen
Het ziet er naar uit dat Lego eindelijk de flauwekul van de unieke minifig heeft laten vallen in de Lego Movie 2 CMF serie. Volgens dit artikel op promobricks zitten er van elke minifig drie exemplaren in een doos.

Dat komt mij goed uit, aangezien ik alleen de wizard of oz minifigs wil aanschaffen.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:19

ToolkiT

brit-tweaker

almightyarjen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Goed punt. Bizar als die set dan idd vernietigd wordt. Het lijkt mij dat ze allerlei terug gebrachte dingen kunnen verzamelen en bij de plaatselijke kringloop kunnen afleveren oid? :?
Of het personeel doet zelf een dumpsterdive een neemt de dozen mee naar huis?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• almightyarjen

almightyarjen

ToolkiT schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:01:
[...]

Of het personeel doet zelf een dumpsterdive een neemt de dozen mee naar huis?
Ja ook prima, als het maar niet de zomaar weg geknikkerd wordt. Al heb je bedrijven die zo'n dumpsterdive verbieden.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

[...]

Ze zijn niet alleen iig: https://ecommercenews.eu/...d-items-and-new-products/
En eigenlijk is het heel simpel: zodra de verwerking van teruggebrachte goederen (proces, derving / afschrijving) meer kost dan het oplevert of dan het product nog waard is, gooi je het weg. Logisch want wat je er verdr ook mee doet, het kost je alleen maar verlies. We leven in een wegwerpmaatschappij en dus is dat wat er gebeurt, ook op grote schaal. En hoe goedkoper het product, hoe eerdr het weggegooid wordt. Want de processingkosten voor een duur product zijn even hoog als die van een goedkoop product.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:50:
[...]

En eigenlijk is het heel simpel: zodra de verwerking van teruggebrachte goederen (proces, derving / afschrijving) meer kost dan het oplevert of dan het product nog waard is, gooi je het weg. Logisch want wat je er verdr ook mee doet, het kost je alleen maar verlies. We leven in een wegwerpmaatschappij en dus is dat wat er gebeurt, ook op grote schaal. En hoe goedkoper het product, hoe eerdr het weggegooid wordt. Want de processingkosten voor een duur product zijn even hoog als die van een goedkoop product.
Ik ben geen boomknuffelaar maar dit is weer zo'n voorbeeld dat het uiteindelijk geld is wat bepaalt wat er gebeurt en ik kan me daar ontzettend aan irriteren :r
/offtopic

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:31
The Eagle schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:50:
[...]

Ik geloof, ik weet niet zeker, maar in Duitsland zou dat niet meer mogen. Want daar was grote verontwaardiging ontstaan hierover, en vonden ze dat het anders moest. Er was toen een gigantische afvalberg met producten die nog prima in orde zijn maar terug gestuurd omdat de klant niet blij mee was of uiteindelijk niet wilde houden. Groot gelijk.

• mschol
  • Niet online
[...]

dat zal de belasting wel niet leuk vinden (ergo: dan kost het geld)

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-10 17:33
Icephase schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:32:
Ach ja de kosten van Lego zitten 'm niet in het materiaal, dat kost Lego maar een paar centen (waarschijnlijk minder dan de doos controleren op volledigheid). De werkelijke kosten zitten 'm in de licenties en de tijd die gemoeid is geweest met het ontwerpen van de set. Welkom in de wegwerpmaatschappij...
Lego zelf verkoopt incomplete sets (die bij hun zelf incompleet zijn gemaakt) door aan bepaalde bedrijven die adverteren op bricklink :-)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Loader schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:18:
[...]

Ik geloof, ik weet niet zeker, maar in Duitsland zou dat niet meer mogen. Want daar was grote verontwaardiging ontstaan hierover, en vonden ze dat het anders moest. Er was toen een gigantische afvalberg met producten die nog prima in orde zijn maar terug gestuurd omdat de klant niet blij mee was of uiteindelijk niet wilde houden. Groot gelijk.
Offtopic, en dan hou ik op: Het heeft in DLD iig flink wat stof doen opwaaien. En of het verboden is geen idee. Boeit ook niet, want.een bedrijf als Amazon of TLG doet daar niet moeilijk over. Dan heb je als land maar niet de banen die het distributienetwerk oplevert, leveren ze wel van waaruit het wel kan.
Coolblue heeft het wat dat betreft met hun 2ekans slim bekeken. Zelfde probleem maar zo dukken ze de kosten. En bovenstaande is ook de reden waarom ze vanuit China gewoon nieuw spul sturen als iets defect is en je het oude zelf weg mag gooien. Terughalen kost veel en veel meer.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vraagje, zijn er ook Lego technic dozen te koop met losse onderdelen? Net zoals je met normale Lego hebt?
Was er zelf ook wel eens naar wezen zoeken.

Ik denk dat uiteindelijk wat van die kleine technic setjes bij de kruidvat in de aanbieding meenemen wel de beste optie is. Anders zelf een setje bij elkaar klikken op https://www.bricklink.com zeker als je iets heel specifieks zoekt is dat denk ik wel de beste optie op dit moment en juist het veel voorkomende spul is daar erg goedkoop.

Mijn jongens mogen met alles spelen en na een tijdje haal ik het weer uit elkaar.. maar heb al een paar keer gehad dat ik wat miste. Het kan zijn dat het in/tussen een ander onderdeel is gekomen ondanks dat ik alles zorgvuldig heb nagekeken maar vrees van niet. Als ik het de eerst volgende keer weer in elkaar ga zetten zal ik denk ik ook op bricklink terug vallen als ik het echt niet meer kan vinden (heb 1 verzamel doosje met kleine stukjes die ik zo her en der tegen kom dus wie weet zit het daar nog in).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mschol
  • Niet online
johnb52 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Lego zelf verkoopt incomplete sets (die bij hun zelf incompleet zijn gemaakt) door aan bepaalde bedrijven die adverteren op bricklink :-)
heb je namen van die bedrijven?

altijd handig om die in de gaten te houden :*)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

The Eagle schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:48:
[...]

Offtopic, en dan hou ik op: Het heeft in DLD iig flink wat stof doen opwaaien. En of het verboden is geen idee. Boeit ook niet, want.een bedrijf als Amazon of TLG doet daar niet moeilijk over. Dan heb je als land maar niet de banen die het distributienetwerk oplevert, leveren ze wel van waaruit het wel kan.
Coolblue heeft het wat dat betreft met hun 2ekans slim bekeken. Zelfde probleem maar zo dukken ze de kosten. En bovenstaande is ook de reden waarom ze vanuit China gewoon nieuw spul sturen als iets defect is en je het oude zelf weg mag gooien. Terughalen kost veel en veel meer.
laat ook gelijk weer de onmogelijk zwakke knieën zien; 1 hoeveel zijn banen voor werkende armen echt waard, men loopt zich daar helemaal de vernieling in. 2 dan verbied je die tent toch gewoon? Uber Pop was in Nederland ook van de een op de andere dag over toen er een peloton ME voor de deur stond.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Yes, foto is hier eerder voorbij gekomen.
Was toen naar de opening van de Lego-store en aardig wat spul meegenomen (ca. 700 euro).
Foto hier gepost toen en blijkbaar hebben mensen die gepikt en gebruiken ze nu op facebook onder diverse accounts als "like en win" scam.

D3 Profile D3 XP Ladder

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:38
Iemand (wel VIP, is iedereen hier toch?) die al 70840 kan toevoegen in zijn winkelwagentje? (ik ben ingelogt :) )

https://shop.lego.com/nl-...om-in-Apocalypsstad-70840

quorumz wijzigde deze reactie 16-01-2019 08:36 (9%)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Wat is een redelijke prijs om te betalen voor 10211; Grand Emporium, en is de set dat geld waard?
Zie ze op Marktplaats MISB voor rond de 300 weggaan.....

Gunner wijzigde deze reactie 16-01-2019 08:56 (10%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quorumz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:35:
Iemand (wel VIP, is iedereen hier toch?) die al 70840 kan toevoegen in zijn winkelwagentje? (ik ben ingelogt :) )

nope.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Gunner schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:55:
Wat is een redelijke prijs om te betalen voor 10211; Grand Emporium, en is de set dat geld waard?
Zie ze op Marktplaats MISB voor rond de 300 weggaan.....
Kijk rond op Bricklink of het redelijk is. Het is ongeveer twee keer de RRP, maar dat heb je met oude, grote sets. Als er geen erg unieke stukken inzitten, dan kan je hem wellicht in onderdelen bij elkaar verzamelen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Señor Sjon schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Kijk rond op Bricklink of het redelijk is. Het is ongeveer twee keer de RRP, maar dat heb je met oude, grote sets. Als er geen erg unieke stukken inzitten, dan kan je hem wellicht in onderdelen bij elkaar verzamelen.
Onderdeel van de charme vind ik de MISB, dus als ik dat zou doen zou ik hem retail willen hebben. Komt erbij dat ik niet zo bekend ben met Bricklink en hoe dat werkt :$

De stijl van de oude sets vind ik iets minder, de nieuwe modulars vond ik wel mooi, tot de Corner Garage die ik weer een andere kant op vind gaan vreemd genoeg.

Gunner wijzigde deze reactie 16-01-2019 09:48 (13%)

• mschol
  • Niet online

site is kapot, kan niks in winkelwagen gooien

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik wel:

Mijn vingers jeuken om op bestel te klikken...

Tomba wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:06 (16%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• mschol
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:30:
[...]

laat ook gelijk weer de onmogelijk zwakke knieën zien; 1 hoeveel zijn banen voor werkende armen echt waard, men loopt zich daar helemaal de vernieling in. 2 dan verbied je die tent toch gewoon? Uber Pop was in Nederland ook van de een op de andere dag over toen er een peloton ME voor de deur stond.
mijn gedachte hierin: een zaak als amazon/ TLG wil je niet verbieden, dat is economisch gezien misschien wel het domste om te doen, grootmachten verbieden te opereren in jou land, dat voor tien, misschien wel honderdduizenden banen zorgen.

Nergens in de industrie zullen ze op korte termijn die banen kunnen bieden (die overigens kwalitatief niet beter zullen zijn, laaggeschoold werk is vaker minder gezond werk naar mijn idee ) , wat betekent dat veel werklozen erbij komen, wat weer bakken met geld kost, bovenop het verlies van inkomsten vanuit die 2 zaken (die best fors zullen zijn voor een staat)

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:36
johnb52 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Huh wat? Lego zit onderdelen uit hun eigen sets te halen en verkopen het dan? Waarom? Bron?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ze worden niet achteraf incompleet gemaakt ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• quorumz
Tomba schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Ik wel:
[Afbeelding]

ik nu ook, maar krijg een error bij afrekenen..zucht

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Recentelijk in amsterdam geweest, mijn vriendin compleet amazed met de kleine (klein in breedte) van woningen en sommige huizen.

Deze in het bizonder;

na aanleiding daarvan begonnen met opzet (was al even aan het stoeien met 8studs breede gebouwen)

wat wel geinig vind; met echte lego, bouw ik meestal het vooraanzicht eerst, blijk dat in stud.io ook zo te doen :+

echter loop ik 'vast' bij het volgende; heel graag wil ik een 'window 1x6x2'

die wil ik verticaal langs de deur plaatsen (daar waar nu de kleine raampjes zitten). Er is dan nog 1 stud breedte over (buitenkant). Iemand suggestie hoe dit verticaal te kantelen is?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:38

bord4kop

maximaal 100KB!

Zo?

of zo:

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

• keverjeroen
himlims_ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:18:

[Afbeelding]

die wil ik verticaal langs de deur plaatsen (daar waar nu de kleine raampjes zitten). Er is dan nog 1 stud breedte over (buitenkant). Iemand suggestie hoe dit verticaal te kantelen is?
Succes er mee: https://joncraton.org/med...ildingTechniquesGuide.pdf ;)

Als het niet in deze pdf staat, kan het niet.. _/-\o_

keverjeroen wijzigde deze reactie 16-01-2019 12:40 (4%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

wow, die kende ik nog niet. Geweldig om door te nemen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Holy wow, ik wist wel dat er ergens ratio's waren tussen bepaalde constructies, maar zo ziekelijk complex nooit gezien :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kapoen
Tomba schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:04:
[...]
Dat kan ik geloven, met al die extra boompjes en planten kan je een mooie moc bouwen :P

Alle gekheid op een stokje, zo’n grote bestellingen doe ik het liefst met een grote promotie er bij. De apocalypseburg set blijft toch nog minstens twee jaar beschikbaar, dus een snelle aankoop is nergens voor nodig...

• chrisO
Recentelijk in amsterdam geweest, mijn vriendin compleet amazed met de kleine (klein in breedte) van woningen en sommige huizen.

Deze in het bizonder;
[Afbeelding]

na aanleiding daarvan begonnen met opzet (was al even aan het stoeien met 8studs breede gebouwen)
[Afbeelding]

wat wel geinig vind; met echte lego, bouw ik meestal het vooraanzicht eerst, blijk dat in stud.io ook zo te doen :+

[Afbeelding]

Dat gaat helaas niet lukken. Dat raam is 2 studs hoog (19.2mm) en de ruimte die je wilt vullen is 3 studs breed (24mm).
Je houdt dus een 'gat' van 4.8mm over als je dat raam verticaal plaatst. 4.8mm is precies de dikte van 1 1/2 plate en dat kan je niet netjes opvullen met die beperkte ruimte.

Er zijn wel elementen met secties van 1/2 plate dikte zoals: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/7/30413.png,
maar dan zit net de bovenrand van het raam in de weg

• BillsGate
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:35

BillsGate

...en er stralend uitzien

...
"Vroeger" had je nog meer afwijkende raam-maten. Misschien dat je daar wat mee kunt?
Niet om je persee naar mijn bricklink-shop te sturen, maar dit zijn wat voorbeelden die ik heb liggen: https://store.bricklink.c...22,%22showHomeItems%22:0}

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• quorumz
ahhh:

Het spijt me erg dat het nog niet gelukt is om de 70840 Welcome to Apocalypseburg te bestellen! De reden daarvoor is echter heel simpel: de set is nog niet officieel vrijgegeven! Deze set zal worden vrijgegeven rond 15:00, dus voor nu moet ik u nog even vertellen geduldig te zijn voordat u deze set kunt bestellen.

• keverjeroen
Om het dan compleet te maken, ook een handige PDF voor LEGO technic bouwers. Wie weet kan een mod dit op de startpagina van dit topic zetten?

- Unofficial LEGO Advanced Building Techniques Guide: https://joncraton.org/med...ildingTechniquesGuide.pdf
- Lego Technic door Tora no Maki (gratis PDF): http://www.isogawastudio....ranomaki/en/download.html

p.s. sowieso even Googelen naar 'lego advanced building techniques' levert vaak leuke resultaten op.

keverjeroen wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:25 (7%)

• MDT-Maikel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:33
Lego 2019 is voor met de Speed Champions begonnen: de Ferrari F40, Chevrolet Camaro en de McLaren Senna. Een goed begin, want de McLaren heeft zeer interessante bouwtechnieken, vooral de voorlichten en de cockpit zijn echt geniaal gedaan. Hij is alleen wel erg lang, meer dan 2 studs langer dan de F40 en 4 minifigs lang, dus in het echte leven zou dat zo'n 7 meter zijn. En dat zie je ook wel echt als je het vergelijkt met andere auto's.

Ik ga waarschijnlijk ook een paar SOCs nabouwen, voor de Speed Champion fans en degene die nog niet bekend zijn met deze AFOL, zijn hier nog talloze prachtige auto's. Waarvan vele ook in Stud.io nagebouwd zijn zodat je ze makkelijk kan bricklinken.

Voor wat betreft de grote sets staan er weer veel op het verlanglijstje, maar daar heb ik dezelfde strategie als @Kapoen, wachten op promoties die de moeite waard zijn. Ben wel benieuwd of er dit jaar nog nieuwe treinen komen en of de bluetooth functionaliteit nog meer benut gaat worden.

brick store | openclonk | coguess

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:38
@MDT-Maikel

Tof, die autotjes kende ik nog niet.

Zelf heb ik dinsdag de F40 gehaald, en die valt me toch enigszins tegen. De voorruit klopt voor mij niet (why of why niet gewoon die andere voorruit en dan 2 studs dak? past gewoon!) en veel te veel studs bovenop, ook stoor ik me aan het grote platte stuk van de neus, als je de F40 niet kent zou je zweren dat de motor voorin ligt.

Ik twijfel er over om de camaro te halen, want ondanks dat ik niks met nascar heb, ziet ie er wel bruut uit. De rest van de lineup vind ik dit jaar de moeite niet echt waard.

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• totalatool
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-10 11:13
Het valt me -tot mijn grote verbazing- op dat de adviesprijs voor de twee nieuwste Star Wars battle packs €3 lager is dan van die in de vorige wave. Ik vraag me af wat daar de reden van is, maar ik klaag zeker niet. :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Spaceship!
Oh ja, ook te veel astronautjes gekocht O-)

D3 Profile D3 XP Ladder

• bibi2205
  • Laatst online: 21:27
totalatool schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:30:
Het valt me -tot mijn grote verbazing- op dat de adviesprijs voor de twee nieuwste Star Wars battle packs €3 lager is dan van die in de vorige wave. Ik vraag me af wat daar de reden van is, maar ik klaag zeker niet. :)
De nieuwe Speed Champions ook.. Van 17,99 naar 14,99. Ik klaag ook niet hoor. ;)

Momenteel enkel de Senna gekocht, de Mini set wil ik ook nog wel maar over de andere twijfel ik nog..

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• Glewellyn
  • Laatst online: 19:10

Glewellyn

is er ook weer.

Mijn aanwinst voor vandaag:

*zucht*

• Kapoen
Mad-Matt schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:34:
Spaceship!
Oh ja, ook te veel astronautjes gekocht O-)
Nonsens, je kan nooit genoeg astronauten hebben :9

Voor wat het waard is, ik snij die kleine doosjes open met een breekmes ipv die duim-plooi-lip-dingen te gebruiken. Zo heb ik in mijn bureau een muur gebouwd van lege doosjes die puntgaaf lijken. Uiteraard alleen van sets met een mooie foto op de doos. De seasonal vignettes van twee jaar geleden, een paar promoties, deze Classic space battlepack,... het maakt een kleurrijke plaats van een anders kale muur :)

• sig69
  • Laatst online: 21:27
Leuk een Lego topic! Ik ben samen met een vriend de Millennium Falcon aan het bouwen, bijna klaar:

Zit ondertussen zo'n 16 uur werk in (we hebben een gopro staan die elke seconde een foto maakt dus dat is makkelijk terug rekenen).

sig69 wijzigde deze reactie 18-01-2019 13:36 (7%)

• Gim
Kapoen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:42:
[...]

Nonsens, je kan nooit genoeg astronauten hebben :9

Voor wat het waard is, ik snij die kleine doosjes open met een breekmes ipv die duim-plooi-lip-dingen te gebruiken. Zo heb ik in mijn bureau een muur gebouwd van lege doosjes die puntgaaf lijken. Uiteraard alleen van sets met een mooie foto op de doos. De seasonal vignettes van twee jaar geleden, een paar promoties, deze Classic space battlepack,... het maakt een kleurrijke plaats van een anders kale muur :)
Ik heb ondertussen ook extra astronauten :P Ik zag ze bij Cranenbroek liggen voor ca. €7,50 en toen maar gelijk een extra setje gepakt en een exemplaar van UniKitty sweetest friends EVER!. Ik laat ze wel vooralsnog in het doosje. Leuke kleine setjes om eventueel te gebruiken voor een cadeaumoment thuis; dan heb ik al wat leuks liggen :) Naderhand kwam ik nog bij de lokale Intertoys, maar daar was alles uitverkocht :o

Ligt aan het doosje. Het 1e astronauten setje heb ik 'bruut' opengemaakt :P Tegenwoordig gebruik ik vaker de föhn zodat de lijm loslaat, maar het is uitkijken geblazen dat de de lijm van de zijkant van een doosje intact blijft. Met de föhn heb ik doorgaans het mooiste resultaat. Alleen jammer dat ik die truuk nog niet kende bij de eerste mooie sets die ik kocht... daar heb ik het gewoon voorzichtig met een schilmesje gedaan; loswrikken. Ik gebruik nog steeds een mesje als ik geen geduld heb voor de föhn :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Via Marktplaats of elders? Ben er ook naar aan het kijken :P

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gunner schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:26:
[...]

Via Marktplaats of elders? Ben er ook naar aan het kijken :P
Afols verkoopgroep op FB, was een nette prijs, in tegen stelling tot de meeste zaken daar.
Ik twijfel nog of ik mijn vriendin hem laat bouwen (weinig tot geen ervaring met lego) of dat ik het zelf doe

Mad-Matt wijzigde deze reactie 18-01-2019 09:27 (16%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Chakotay
  • Laatst online: 08:48

Chakotay

Lick here to continue

bibi2205 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:19:
[...]

De nieuwe Speed Champions ook.. Van 17,99 naar 14,99. Ik klaag ook niet hoor. ;)

Momenteel enkel de Senna gekocht, de Mini set wil ik ook nog wel maar over de andere twijfel ik nog..
Ik heb de Senna en de F40 gekocht, gisteravond met mijn zoontje (van 2.5, dus daar ging het niet heel veel sneller van :+ ) de F40 in elkaar gezet.

Leuk model met interesante technieken, het stuk in de neus zit alleen maar ingeklemd ipv daadwerkelijk met studs vast. Naast de creator-versie ziet hij er echter wel een beetje misvormd uit helaas:

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Gim
Mad-Matt schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:26:
[...]

Afols verkoopgroep op FB, was een nette prijs, in tegen stelling tot de meeste zaken daar.
Ik twijfel nog of ik mijn vriendin hem laat bouwen (weinig tot geen ervaring met lego) of dat ik het zelf doe
Je kunt op FB echt wel leuke sets voor leuke prijzen krijgen. Ja, er zijn er ook genoeg die hoofdprijzen vragen, maar op FB zie ik doorgaans betere deals voorbij komen dan op MP. En wat ik prettig vind met FB is dat je op een gegeven moment wel een idee krijgt welke mensen betrouwbare regulars zijn waar je op kunt vertrouwen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Mad-Matt schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:26:
[...]

Wat is een redelijke prijs om voor te betalen?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Chakotay schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:28:
[...]

Ik heb de Senna en de F40 gekocht, gisteravond met mijn zoontje (van 2.5, dus daar ging het niet heel veel sneller van :+ ) de F40 in elkaar gezet.

Leuk model met interesante technieken, het stuk in de neus zit alleen maar ingeklemd ipv daadwerkelijk met studs vast. Naast de creator-versie ziet hij er echter wel een beetje misvormd uit helaas:

[Afbeelding: lego f40]
Oei, die neus klopt van geen kant. :X

• Chakotay
  • Laatst online: 08:48

Chakotay

Lick here to continue

Señor Sjon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Oei, die neus klopt van geen kant. :X
Nogal uit verhouding inderdaad, de neus is te lang. Wel typisch de speed champion-stijl, als hij tussen de rest daarvan staat valt het niet zo op. Vanavond de Senna in elkaar zetten, eens zie hoe die word :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

F40 lijkt wel aardig, lijkt beetje de foto van bovenaf dat hij extreem lang lijkt. Zeker als hij tussen de anderen staat, herken je de auto direct.

Pagina: 1 ... 95 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True